نظر منتشر شده
۱۳۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 64975
لاريجانی 3 - کريستين امانپور 0
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۸:۵۶
پاسخ های محمدجواد لاریجانی به سوالات و شیطنت های کریستین امانپور، به نمایش غلبه منطق ایرانی در مقابل اتهامات غرب تبدیل شد.



به گزارش "الف"، محمدجواد لاریجانی که شب چهارشنبه از ژنو در برنامه گفتگوی ویژه کریسیتن امانپور حضور یافته بود، به سوالات و شیطنت های مصاحبه گر سی.ان.ان که شعار برنامه خود را "قدرت مصاحبه" اعلام کرده، پاسخ داد. متن کامل این گفتگو که یک طرف آن محمدجواد لاریجانی در ژنو و طرف دیگر کریسیتن امانپور و نویسندگان برنامه وی بودند، به شرح زیر است.



نکات بحث انگیز برنامه:



لاریجانی در پاسخ به سوال امانپور در مورد ضرب و شتم پلیس: فکر می کنم ضرب وشتم از سوی پلیس در ایران بسیار کمتر از سرکوب ها توسط پلیس در نیویورک و لس آنجلس بوده است. حتی خشونت ها در تهران بسیار کمتر از خشونت ها در پاریس بود. پاریس سه ماه در آتش بود. اگر اعتراضی در ایران هست اینگونه در غرب عنوان می شود، اما اگر در لس آنجلس یا پاریس باشد نشانه دموکراسی است.

 
***


امانپور [با پخش کلیپی از صحبت های شیرین عبادی]: شما به این اظهارنظر خانم شیرین عبادی چگونه پاسخ می دهید؟ براساس گفته شما می دانیم مردم فقط به خاطر خشونت دستگیر و یا محاکمه شده اند اما خیلی ها از جمله همکاران من فقط به خاطر حضور در خیابانها و برخی نیز فقط به خاطر آمدن به خیابانها و نظاره کردن اوضاع زندانی شدند.



لاریجانی: هیچ خبرنگار یا روزنامه نگاری به خاطر روزنامه نگاری زندانی نشده اما اگر روزنامه نگاری تحریک به خشونت کرده توسط دستگاه قضایی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند. با تمام احترامی که برای خانم عبادی قائل هستم اما فکر می کنم سابقه وی در دفاع از حقوق بشر چندان خوب نیست.زمانی که افرادی همچون من به خاطر مبارزه با دیکتاتوری در زندانهای شاه بودیم، خانم عبادی در حال لذت بردن از حضور در کنار خانواده سلطنتی و کاخ هایشان در تهران بودند. خانم عبادی به زبانی صحبت می کنند که  بیشتر شبیه به زبان کاخ سفید و دیگر کشورهای غربی است. خانم عبادی به طور کامل از مردم ایران جدا شده است. او باید به مناطق روستایی برود تا ببیند خواستها و آرزوهای مردم ما چیست.


***


امانپور : در ایران برای آنچه که "دشمنی با خدا" توصیف شده، حکم مرگ و یا مجازات سخت صادر می شود.



لاریجانی: البته برای فعالیتهای تروریستی. اشتباه نکنید. مُحاربه یا دشمنی با خدا یک کلمه حقوقی است. افرادی که به انجام فعالیتهای تروریستی متوسل می شوند - با هدف تغییر نظام یا دولت- و یا قصد کشتار دارند و برای امنیت مردم مشکلاتی ایجاد می کنند، این جنگ با خداست. اگر به زندگی مردم صدمه بزنید، این جنگ علیه اراده خداوند است.

 
***


امانپور: عماد باقی  یک فعال حقوق بشر شناخته شده بین المللی  و دارنده چند جایزه جهانی است که به مرگ محکوم شده.



لاریجانی: اول اینکه این فرد به مرگ محکوم نشده است. این موضوعی است که شما در آن دچار اشتباه شده اید. دوم اینکه...
***

 
لاریجانی در پاسخ به سوال امانپور در مورد اظهارات کلینتون مبنی بر دیکتاتوری در ایران: خانم کلینتون از یک سو برای دموکراسی در ایران نگران است و از سوی دیگر به کشورهایی که حتی یک انتخابات برگزار نکرده اند سخاوتمندانه ترین کمکهای نظامی را می کند.



متن کامل برنامه:



امانپور: آقای لاریجانی به برنامه ما خوش آمدید. شما در ژنو حضور دارید تا از وضعیت حقوق بشر در ایران دفاع کنید. بیایید درباره این موضوع صحبت کنیم. انتقادهای فراوانی در مورد عملکرد ایران، سرکوب معترضان و غیره مطرح است. شما در این نشست سازمان ملل در ژنو چه مطالبی را ذکر کردید؟



محمد جواد لاریجانی: ما با جزئیات کامل این موضوع را تشریح کردیم که ایران گرچه بزرگترین دموکراسی نیست اما تنها دموکراسی در خاورمیانه است. بنابراین اگر اعتراضی نسبت به نتایج انتخابات وجود دارد، اتفاق عجیبی در یک کشور دموکراتیک نیست.  در کشوری که هر ساله ما یک انتخابات داریم، باید به مناقشات بر سر مسائل سیاسی عادت کنیم. با جزئیات  این موضوع را تشریح کردیم که  سابقه ایران در تبعیت و احترام به حقوق بشر، ارزشها و تعهدها بسیار روشن است. بنایراین این درست است که آمریکا و شماری از کشورهای غربی از ما در این رابطه انتقاد می کنند اما  این انتقادها بیشتر کلیشه و حرفهای تکراری است.  از طرف دیگر بسیاری از کشورها نیز از مواضع ما حمایت می کنند.



امانپور: بسیار خوب. بیایید گام به گام در مورد برخی از این موضوعات صحبت کنیم. شما کمیسیونر ارشد حقوق بشر سازمان ملل را به ایران دعوت کردید. به رغم دعوت رسمی که به سال 2003 برمی گردد، اکنون نه کمیسیونر ارشد حقوق بشر سازمان ملل و نه هیچ کدام از دیگر کمیسونرهای سازمان ملل نتوانسته اند طی پنج سال گذشته و یا سالهای قبل تر به ایران سفر کنند. چه زمانی به آنها اجازه خواهید داد  تا به طور مستقل بر آنچه که می گویید "استانداردهای حقوق بشر" در ایران است، نظارت کنند؟



لاریجانی: ابتدا باید بگویم که دعوت رسمی ما همچنان وجود دارد. شمار مسئولان حقوق بشری که به ایران سفر کرده اند فراتر از شمار مسئولانی بوده که به هر کشور دیگری در جهان سفر کرده اند؛ حتی کشورهای غربی. بنابراین دعوت ما همچنان پابرجاست. این یک موضوع فنی است که ما باید در مورد اینکه آنها چه زمانی باید به ایران سفر کنند و با برنامه های ما سازگار شوند، بررسی هایی انجام بدهیم.



امانپور: بسیار خوب بنابراین اگر آنها...



لاریجانی: اما این یک موضوع است. موضوع دیگر سابقه ما در امور حقوق بشر است. سابقه ما در حقوق بشر فقط  به گزارشهای موضوعی مسئولان سازمان ملل یا دیگر سازمانها متکی نیست. این فقط یک عامل است.



امانپور: بسیار خوب بیایید در مورد سابقه و فعالیت های شما صحبت کنیم. زمانی که موضوع سرکوب های پس از انتخابات در ایران مطرح می شود، جهانیان آنچه را که در ایران رخ داد را مشاهده کردند. از ضرب وشتم معترضان در خیابان تا محاکمه، زندانی کردن افراد یا حتی زندانی کردن بیش از 90 روزنامه نگاران و خبرنگاران؛ بالاترین آماری خبرنگاران زندانی براساس اعلام یکی از کمیته های بین المللی. چرا این اتفاق در حال رخ دادن است؟

 

لاریجانی: هیچ کس به خاطر اعتراض در ایران زندانی نیست. تنها دلیلی که افراد به خاطر آن زندانی می شوند، خشونت است که همراه با اعتراض ها بوده. خشونتی که باعث کشته شدن بیش از 20 بسیجی و 13 شهروندان عادی شد و همچنین به اموال و زندگی و سلامت مردم خساراتی وارد کرد. بنابراین دلیل زندانی شدن یکسری افراد اعتراض نبوده  بلکه خشونت آنها و وارد کردن خسارت به اموال مردم بوده است. هر دولتی وظیفه دارد تا به هر نوع خشونت پایان بدهد. فکر می کنم ضرب وشتم از سوی پلیس در ایران بسیار کمتر از سرکوب ها توسط پلیس در نیویورک و لس آنجلس بوده است. حتی خشونت ها در تهران بسیار کمتر از خشونت ها در پاریس بود. پاریس سه ماه در آتش بود. اگر اعتراضی در ایران هست اینگونه در غرب عنوان می شود، اما اگر در لس آنجلس یا پاریس باشد نشانه دموکراسی است.



امانپور: بسیار خوب اجازه بدهید این اظهارنظر شیرین عبادی را  که در مورد آنچه که در ایران در حال رخ دادن است بشنویم.



" شیرین عبادی: روز به روز نقض حقوق بشر در ایران رو به افزایش است. به مردم بی گناه در خیابان شلیک می شود، مردم را حتی به خاطر  انتقاد اندک از دولت به زندانها می اندازند."



امانپور: بسیار خوب شما به این اظهارنظر خانم شیرین عبادی چگونه پاسخ می دهید؟ براساس گفته شما می دانیم مردم فقط به خاطر خشونت دستگیر و یا محاکمه شده اند اما خیلی ها از جمله همکاران من فقط به خاطر حضور در خیابانها و برخی نیز فقط به خاطر آمدن به خیابانها و نظاره کردن اوضاع زندانی شدند.



لاریجانی: خیر هیچ خبرنگار یا روزنامه نگاری به خاطر روزنامه نگاری زندانی نشده اما اگر روزنامه نگاری تحریک به خشونت کرده توسط دستگاه قضایی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند. با تمام احترامی که برای خانم عبادی قائل هستم اما فکر می کنم سابقه وی در دفاع از حقوق بشر چندان خوب نیست.



زمانی که افرادی همچون من به خاطر مبارزه با دیکتاتوری در زندانهای شاه بودیم، خانم عبادی در حال لذت بردن از حضور در کنار خانواده سلطنتی و کاخ هایشان در تهران بودند. خانم عبادی به زبانی صحبت می کنند که  بیشتر شبیه به زبان کاخ سفید و دیگر کشورهای غربی است. خانم عبادی به طور کامل از مردم ایران جدا شده است. او باید به مناطق روستایی برود تا ببیند خواستها و آرزوهای مردم ما چیست.



امانپور: آقای لاریجانی می دانید که خانم عبادی  نمی تواند در ایران باشد چون توسط دولت تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است. ببینید یکسری از کارهای خانم عبادی منجر به آزادی های قانونی بیشتری برای برخی از زنان و کودکان شده است بنابراین او تاثیر چشمگیری بر زنان و کودکان دارد.



لاریجانی: به هیچ وجه. همانطور که گفتم به خانم عبادی احترام می گذارم اما تاثیر عملکرد وی اندک است. منظور من این است که شما باید زنان ایران را درک کنید. خانم عبادی باید به قلب مردم ایران وارد شود، به میان مردم برود، به تمامی مناطق کشور سفر کند و ببیند خواسته های مردم ایران چیست. وی تفاوت های زیادی را کشف خواهد کرد.



امانپور: اجازه بدهید در مورد خواسته های مردم از شما سوال کنم



لاریجانی: بسیار خوب



امانپور: آشکارا شمار افرادی که برای حفاظت از نتایج آرا انتخابات تظاهرات کردند فراوان بود. اکنون آیا آنها حق حفاظت از آرا را نداشتند؟  چرا برای نمونه بار دیگر عده ای به خاطر اعتراض به مرگ محکوم می شوند بدون اینکه در روند مناسب قضایی قرار بگیرند؟



می خواهیم کلیپی از سخنرانی آیت الله جنتی را برای شما به نمایش بگذاریم. او در واقع در این سخنرانی خطاب به برادر شما رئیس قوه قضائیه  این مطالب را بیان کرده است.



" سخنان آیت الله جنتی: " به خاطر اعدام این دو نفر از شما بسیار تشکر می کنم. همانند مردان واقعی ایستادگی کنید. اگر هر نوع ضعف و یا تردیدی از خود نشان بدهید، آنها بر شما غلبه خواهند کرد."



 

امانپور: از این ویدئو مشخص می شود که یکی از مقامات ارشد ایران اساسا اعدام افراد را تحسین می کند. 9 نفر دیگر در ایران نیز در انتظار حکم اعدام قرار دارند. منظورم این است که دموکراسی اسلامی که می گویید آیا واقعا این است؟



لاریجانی: هیچ کس به خاطر تظاهرات یا اعتراض در ایران اعدام نشده است. دو نفری که اخیرا در ایران اعدام شدند، ماهها پیش از انتخابات در زندان بودند. آنها در بمبگذاری مسجدی در شیراز که باعث کشته شدن حداقل 14 نفر شد، دست داشتند. بنابراین باید حکم اعدام را برای این نوع  بی رحمی صادر می شد. باید بگویم که سیستم  قضایی ما در ایران بسیار آزاد است. هر چیزی که  در و پشت دادگاه در ایران رخ می دهد در تمامی نشریات منعکس



می شود. ما یک سیستم بسته در روند امور قضایی در ایران نداریم. بنابراین فکر می کنم افراد می توانند از خودشان دفاع کنند.



امانپور: در ایران برای آنچه که دشمنی با خدا توصیف شده، حکم مرگ و یا مجازات سخت صادر می شود.



لاریجانی: البته برای فعالیتهای تروریستی. اشتباه نکنید. مُحاربه یا دشمنی با خدا یک کلمه حقوقی است. افرادی که به انجام فعالیتهای تروریستی متوسل می شوند- با هدف تغییر نظام یا دولت- و یا قصد کشتار دارند و برای امنیت مردم مشکلاتی ایجاد می کنند، این جنگ با خداست. اگر به زندگی مردم صدمه بزنید، این جنگ علیه اراده خداوند است. بنابراین افرادی که به فعالیتهای تروریستی تن می دهند توسط قانون تحت پیگرد قرار می گیرند و محاکمه می شوند و اگر جرم آنها ثابت شود با محکومیت بسیار شدیدی روبرو خواهند شد.



امانپور: به موضوع تظاهرات ها در ایران باز گردیم. آنچه که می خواهم بدانم این است که چرا عده زیادی از مردم ایران به دنبال حفاظت از آراء خود بوده اند؟ آیا آنها  تروریست هستند؟



لاریجانی: خیر. به هیچ وجه. معترضان تروریست نیستند. اعتراض  اقدام تروریستی نیست. تفاوت زیادی میان این دو موضوع  وجود دارد.



پس از استراحت کوتاهی مصاحبه ای با صدای " ایوان واتسون" و پخش کلیپی از سر گرفته می شود.



" صدای ایوان واتسون خبرنگار سی. ان.ان شنیده می شود که در حال صحبت در یک کلیپ است که پخش می شود: این عبدالحسین روح الامینی است که در مراسم یابود پسرش است. این مراسم تابستان گذشته از تلویزیون ایران پخش شد. فرزند روح الامینی در میان هزاران معترضی بود که طی اعتراض های پس از انتخابات دستگیر و روانه زندان شده بود. اما پس از انتقال به زندان کهریزک کشته شد. پس از آن بود که پدر محسن روح الامینی خواستار انجام تحقیقات رسمی در مورد زندان کهریزک شد"



امانپور: پس از آنکه کیمسیونی از مجلس ایران طی گزارشی اعلام کرد سعید مرتضوی مسئول مرگ سه کشته در کهریزک بوده، پدر محسن روح الامینی عملا با نتیجه این تحقیقات روبرو شد. در مورد زندان کهریزک صحبت کنید و اینکه حتی برخی مقامات نیز می گفتند که کشته شدگان در کهریزک به دلیل ابتلا به بیماری مننژیت کشته شدند. آیا واقعا درست است؟





لاریجانی: آقای روح الامینی دوست بسیار نزدیک من و همه ما است و ما بسیار متاسف شدیم که وی فرزندش را از دست داد. ما نمی گوییم که اقدامات اشتباه و غیرقانونی در ایران اتفاق نمی افتد. در هر جایی از جهان رخ می دهد. اما حقیقت این است که وقتی فهمیدیم اقدامات اشتباه در جایی رخ داده( همچون کهریزک) بر آن شدیم که ظرف 48 ساعت این زندان تعطیل شود و این اقدام منجر به انجام تحقیقات کامل در مورد افرادی که مسئول این اقدامات اشتباه بودند، شد؛ همچون مقامات پلیس و عوامل اجرایی در این زندان. البته اقدام ما برعکس اقدام آمریکا در مورد زندان گوانتانامو بود که هنوز هم به رغم اشتباهات اثبات شده در این زندان، فعالیتش ادامه دارد.



امانپور: آقای لاریجانی زندان گوانتانامو آشکارا یک مشکل بزرگ برای آمریکا محسوب می شود. اما همانطور که می دانید دولت فعلی آمریکا شکنجه و روش های خشن بازجویی را ممنوع کرده است.



لاریجانی: در مورد تحت پیگرد قانونی قرار دادن عاملان شکنجه در رندان گوانتانامو آیا اقدامی صورت گرفته است؟



امانپور: ببینید دولت آمریکا تلاش می کند زندان گوانتانامو را تعطیل کند.



لاریجانی: البته به دلیلی حکمی از سوی رئیس جمهور آمریکا این روند متوقف شده است.



امانپور: همانطور که می دانید دولت آمریکا تلاش می کند زندان گوانتانامو را تعطیل کند و این تغییر مهمی است که در دولت فعلی آمریکا انجام شده و در دولت قبلی محقق نشد. اما به موضوع زندان کهریزک بازگردیم. شما گفتید که تحقیقاتی در رابطه با اتفاقات زندان کهریزک انجام شده  و ظرف 48 ساعت این زندان تعطیل شد اما در مورد سعید مرتضوی چطور؟ مرتضوی به عنوان مسئول کشته شدن سه نفر در زندان کهریزک شناخته شده است. چه اتفاقی برای او می افتد؟ او هنوز هم در حال انجام فعالیتهای دولتی خود است.



لاریجانی: نتیجه تحقیق انجام شده از سوی یک کمیسیون مجلس بدان معنا نیست که این پایان روند حقوقی و تحقیق این پرونده است. حتی ممکن است این تحقیق آغاز و دلیلی برای اینکه روند حقوقی و قضایی باید با دقت بیشتری انجام شود، باشد. در مورد مرتضوی و یا هر فرد دیگری، ما باید منتظر نتیجه روند قضایی نهایی و تصمیم دادگاه باشیم. هیچ کس جایگزین دادگاه و نتیجه نهایی دادگاه نخواهد شد.



امانپور: بسیار خوب. این دادگاه باید توسط قوه قضایه ای  برگزار شود که رئیس آن برادر شماست و خود شما نیز رئیس شورای حقوق بشر در ایران هستید. آیا معتقدید که آقای مرتضوی باید مجازات، محکوم و پاسخگو مرگ چند نفر در زندانی که ایران آن را تعطیل کرد، شود؟



لاریجانی: معتقدم که ما باید جدی ترین تحقیقی را بدون اینکه به نفع کسی باشد و برای اینکه مشخص شود چه کسی عامل این اشتباهات بوده، انجام بدهیم و عاملان این اشتباهات باید با شدیدترین مجازات ممکن روبرو شوند. بنابراین زود است که یک فرد را بدون کامل شدن تحقیقات در تلویزیون و یا هر رسانه ای متهم کنیم.



امانپور: بسیار خوب اجازه بدهید به موضوع اعدام ها بازگردیم. ایران - البته پس از چین- بیشترین اعدام ها را انجام می دهد. همچنین در راس بیشترین اعدام های نوجوانان قرار دارد. نوجوانانی که جرمی مرتکب می شوند زمانیکه به سن خاصی رسیدند، اعدام شده اند. اما شما گفتید که اعدام و مجازات مرگ برای نمونه شایسته تروریست هاست. بگذارید مثالی بزنم. عماد باقی  یک فعال حقوق بشر شناخته شده بین المللی  و دارنده چند جایزه جهانی است که به مرگ محکوم شده. وی هیچ دسترسی  به  خانواده اش نداشته است. پرونده او چگونه به فعالیت تروریستی مربوط می شود؟



لاریجانی: اول اینکه این فرد به مرگ محکوم نشده است. این موضوعی است که شما در آن دچار اشتباه شده اید. دوم اینکه 70 درصد مجازات مرگ در ایران به خاطر قاچاق و تجارت مواد مخدربوده است. در مورد یکسری نوجوانان اعدامی نیز باید بگویم در امور حقوقی محکومیت آنها قصاص اتلاق می شود. این بدان معناست که ابتدا اگر سن مجرم بین 15 تا 18 سال باشد اعدام آنها با مناقشه روبروست. اگر سن او کمتر از 14 سال باشد نباید اعدام شود. کارشناسان مسائل حقوقی در مورد موضوع اعدام افراد مجرم بین 15 تا 18 سال با یکدیگر اختلاف دارند. دولت ایران نیز به خانواده مقتول یا فرد کشته شده می گوید که شما با گزینه دیگری نیز روبرو هستید. ما همیشه این خانواده ها را  به بخشش و عدم اعدام مجرمان تشویق می کنیم. در این  زمینه نیز موارد موفق زیادی وجود دارد که خانواده ها به جای اعدام عامل کشته شدن یکی از اعضای خانواده شان، از اعدام مجرم صرف نظر می کنند.



امانپور: در مورد سه آمریکایی دستگیر شده که هم اکنون در ایران زندانی هستند و نمی توانند وکیل یا خانواده شان را ملاقات کنند آیا قصد دارید اجازه بدهید که اعضای خانواده و یا مادرانشان به ایران سفر کنند؟ و اینکه روند دادگاه آنها چگونه پیش می رود؟



لاریجانی: سفارت سوئیس در ایران به موضوعاتی همچون پرونده این سه آمریکایی دسترسی دارد و اخیرا نیز درخواستی به من داده اند مبنی بر اینکه خانواده این سه آمریکایی قصد ملاقات با فرزندانشان را دارند. ما در حال بررسی این درخواست هستیم. امیدوارم که این سه آمریکایی از اتهامهایشان تبرئه شوند اما آنها باید در روند بازجویی قرا داشته باشند. این موضوع برای چند ایرانی که در عراق ربوده شده بودند نیز رخ داده بود. چند ایرانی در عراق توسط آمریکایی ها ربوده شدند و هرگز اجازه نیافتند تا با خانواده شان ملاقات کنند. بله این اقدامی بود که آمریکایی ها انجام داده بودند.



امانپور : از حضورتان در این مصاحبه بسیار تشکر می کنم.



***



لاریجانی همچنین در گفتگوی کوتاهی نیز که امانپور به صورت جداگانه با وی ضبط کرده بود در پاسخ به سوال امانپور در مورد اظهارات کلینتون مبنی بر دیکتاتوری در ایران گفت: اظهارات خانم  کلینتون بسیار خام و ناسازگار است. وی از یک سو از دموکراسی در ایران اظهار نگرانی می کند و از سوی دیگر به کشورهایی که حتی یک انتخابات برگزار نکرده اند سخاوتمندانه ترین کمکهای نظامی را می کند.







 
 
بيگي
۱۳۸۸-۱۱-۲۹ ۱۹:۳۳:۳۵
خداوند بر همه چيز آگاه است.بازي با كلمات چيزي را عوض نميكند.اميد وارم واقعيت باشد و سياست نباشد.خدا داند. راستي اين ضرب المثل در همه كشور ها صادق است؟\"هيچ بقالي نميگويد ماست من ترش است\" (290135)
 
۱۳۸۸-۱۱-۲۹ ۲۱:۲۷:۳۵
شما زیاد از کم آوردن امان پور ناراحت نشو! (290164)
 
جواب ناشناس وسردبيري الف
۱۳۸۸-۱۱-۲۹ ۲۳:۵۸:۵۳
جناب ناشاناس ما از كم آوردن امانپور ناراحت نمي شويم بلكه كلي هم خوشحال مي شويم به شرطي كه كم آوردني در كار باشد!دوست عزيز برخورد زشت امانپور با خبرنگارن داخلي كشورمان هنوز از ذهن من پاك نشده ومطمئنا با كم آوردن ايشان بنده خوشحال خواهم شد؟ولي اجازه بده بنده مثل بخش تحليلي الف بيخودي براي خودمان نوشابه باز نكنم!
مثلا اينكه آقاي محمد جواد لاريجاني در قسمتي از اين مصاحبه با كمال شجاعت بيان مي كند:\"هیچ خبرنگار یا روزنامه نگاری به خاطر روزنامه نگاری زندانی نشده اما اگر روزنامه نگاری تحریک به خشونت کرده توسط دستگاه قضایی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند.\"
خوب دوست ناشناس عزيز اين ادعا براي كسانيكه در ايران زندگي نمي كنند شايد قابل قبول باشد ولي براي مني كه در اين كشور زندگي مي كنم مي دانم برخلاف ادعاي آقاي محمد جواد لاريجاني به دليل وجود جرمي به نام تبليغ عليه نظام كافيست شما روزنامه نگاري كني و تحريك به خشونت هم نكني ولي به جرم تبليغ عليه نظام به زندانم بيافتي!اين اظهار نظر ايشان كاملا به دور از حقيقت بود.حال سردبيري الف ذوق زده شده واسم اين ادعاي بي پايه واساس را گذاشته كم آوردن امانپور بحث ديگريست!
اميدوارم سردبيري الف اين كامنت بدون توهين من را بدون دليل سانسور نكند.
باتشكر (290219)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۰۲:۱۴:۰۱
سلام دوست عزیز
من به عنوان دانشجوی اشد روابط بین الملل باید به شما بگویم در تمام کشور های دنیا اقدام علیه امنیت ملی (یعنی دعوت مردم به حضورغیر قانونی در خیابان،طرح مسئله تقلب در انتخابت بدون مدرک قضایی و طرح آن در روزنامه ها،دروغ گویی در مورد کشته شده های در اغتشاشات مانند پروژه کشته سازی 72 نفرو...) جرم محسوب می شود ومجازات های شدیدتری هم نسبت به ایران دارد
همین خانم امانپور -مگر نمیبینید چطور دارد از رفتار کشورش در مورد زندان گوانتانامو که مشکل این زندان برای همه دنیا روشن است دفاع میکند.
حتی در کشوری مثل فرانسه توهین و افترا زدن به رئیس جمهور بدون مدرک جرم سنگینی دارد همانطور که در فرانس 24چند روز پیش شنیدید که سارکوزی از یک ناشر به خاطر تمثیلی که در کتابش به کار برده و سارکوزی را به بچه ای تشبیه کرده شکایت کرد.(ناشر هم اکنون در زندان است)
در حالی که در ایران بدترین توهین ها را به رئیس جمهور می کنند در روزنامه اعتماد ملی احمدی نژاد را به میمون تشبیه کرد و بد با یه عضر خواهی کوچولو تموم شد.
در رسانه ملی رئیس جمهور رو دروغ گو خوانندند ولی هیچ کس حتی عذرخواهی هم نکرد.به مسئولان رده اول کشور بدترین توهی هارو در روزنامه ها میکنند ولی هیچ کس پاسخگو نیست.
این مصاحبه کم اوردن محض خانم امانپور است.وقتی مسئله ارتباط خانم عبادی با در بار شاه مطرح میشود یا وقتی در مقابل زندان کهریزک گوانتانامو رو رو می کند و یا زمانی بحث اعدام ها مطرح میشود، امان پور حرفی برای گفتن ندارد و به قول خودش به سراغ سوال بعی می رود .
من به شما اطمینان می دهم شما در هیچ کشوری در دنیا غیر از ایران نمی توانید به هر کسی دروغ ببندید و بعد بدون هیچ اثباتی قضیه را با کشاندن به روزنامه ها و اتهام اینکه در ایران آزادی نیست تمام کنی.

یا حق (290461)
 
سر خورده از فلاکت فرهنگی
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۱۱:۲۱:۱۴
در رسانه ملی رئیس جمهور رو دروغ گو خوانندند ولی هیچ کس حتی عذرخواهی هم نکرد

در کشور آمریکا قباحت دروغ یک مقام رسمی از گناه داشتن رابطه نا مشروع هم بالاتر است. ( مثال: قضیه کلینتون و مونیکا لوینسکی) و در بسیاری از کشورها افشای رسوایی های مقامات رسمی معمولا به سقوط دولت ها و یا استعفای مقامات منتهی می شود.

ولی در ایران عزیزمان متاسفانه دروغ مقامات رسمی به جای اینکه باعث رسوایی شود معمولا با درو غهای بعدی همراه میشود.
چند ماه گذشته بسیار مواردی را دیدیم که یک خبر از سوی منابع رسمی تکذیب شد و پس از اینکه قضیه مثل روز برای مردم روشن شد شروع به توجیه آن کردند.

وقتی دروغ گفتن دیگر قبحی ندارد و مثل نوشیدن یک جرعه آب شده است کاملا بدیهی است که وارد کردن اتهام دروغ به دیگران هم ( درست یا نادرست) دیگر قبحی نخواهد داشت. مثل اینکه شخصی را متهم کنیم که آب خورده است !

الف عزیز عذر شما را برای عدم انتشار این نظر می پذیرم ! (290539)
 
moha
۱۳۸۸-۱۲-۰۲ ۱۱:۳۷:۳۵
مگه معیار ما اونا هستند که هر چی می پرسن میگیم : «تو آمریکا میگه چی کار میکنن»
اونا استکبار و استعمار و جانی اند
به ما چه مربوطه
ما باید خودمونو با اونا مقایسه کنیم؟ یا با حکومت علی ابن ابی طالب (ع)؟
چیز غریبیه ها
از رئیس جمهور گرفته تا بقیه روش یاد مردم میدن برای مقایسه حکومت ها...... (290896)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۱۲:۰۰:۴۵
خب اینکه کاری نداره،اگه خیلی از آقای لاریجانی راضی هستید ایشون در دوره بعد کاندیدای ریاست جمهوری شوند و حسابی مملکت لاریجانی باران شود. (290555)
 
اسماعیل
۱۳۸۸-۱۲-۰۲ ۱۶:۴۵:۰۱
حتی اگر این مطلب دروغ محض باشد چون نویسنده ان یک روزنامه نگار است باید از پیگرد قانونی مصون باشد نه ؟ ! (291029)
 
بيگي
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۰:۳۳:۴۸
دوست عزيز مساله كم يا زياد آوردن امانپور يا آقاي لاريجاني نيست.اين خانم و جناب لاريجاني بمناسبت شغلشان مثل من و شما كم نمي آورند.ضمنا كسي هم در هيچ جاي اين دنيا دلش به حال من و شما نسوخته كه از كم و زياد آوردنش ناراحت شويم.اما من فكر ميكنم با بر رسي آنچه در اطرافمان ميگذرد بايد كاستي ها را كه بدون تعارف وجود هم دارند رفع كنيم.اينكه خودمان بگوئيم و خودمان از خود تعريف كنيم نه تنها مشكلي حل نميشود بلكه با نديده گرفتن مشكلات كلاف سر در گمي براي خودمان وآيندگان بجا ميگذاريم.اين مثل امتحانات ميان ترم است كه ما را از ضعف هايمان آگاه ميكند.وگرنه حكايت خود گويي و خود خندي عجب مرد هنرمندي .... (290230)
 
اسماعیل
۱۳۸۸-۱۲-۰۲ ۱۶:۵۱:۱۲
دوست عزیز یک سوال از شما ایا به نظر شما سوالات خانم امانپور واقعیت داشته در ایران ؛ یا هدف دار وغیرر واقعی در رساندن این خانم والقائ به بینندگانش که از اخبار داخل ایران بیخبرند ؟ (291033)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۰۹:۳۶:۳۱
ایا واقعا\" این جوابهای اقای لاریجانی منطقی است چرا نمیگذارید مردم با خواندن انرا قضاوت کنند چرا ما همه چیز را یکطرفه قضاوت میکنیم (290513)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۱۳:۴۱:۵۳
دوست عزیز کم آوردن امان پور یا فرافکنی لاریجانی؟ (290591)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۱۶:۰۲:۵۴
ای کاش به خاطر حمایت از یک گروه خاص حق رو زیر پا نمی گذاشتی
اگه بی طرف می بودی متوجه می شدی که چه کسی کم آورد و چه کسی فرافکنی کرد.
در مورد شیرین عبادی چند سوال ازت می کنم دلم می خواد جوابم رو بدی::::وقتی تو جنگ عراقیها با حمایت همین دول خارجی طرفدار موسوی بمب شیمیایی و خردل و.........سر مردم بیگناه سدشت و رزمندگان ایرانی می ریخت این شیرین عبادی کجا بود.؟وقتی در حلبچه و سردشت زنان و کودکان کرد مظلومانه کشته می شدند چرا آن حانم سکوت کرد؟به نظر شما اگه تو زمان شاه صد برابر این این کارها تو ایران رخ میداد دول حامی موسوی و و شیرین عبادی باز به فکر مردم بودند؟اصلا همین الان اونا به فکر مردم هستند؟اره اما زمانی که یکی از این دوحالت پیش بیاد!زمان اجرا حد الهی برای ابراز مخالفت با مذهب امامیه2-زمانی که به ضرر جمهوری اسلامی باشه
حقوق بشر اگر اجرا بشه خوبه اما متاسفانه می بینیم که ابزاری شده برای استعمار
می دونم برخی از خواننده های این نظر در دل نویسنده اونو مسخره می کنند اما بدونید که این حرف خود من نیست حرف اساتید حقوق بین الملل منه
ای کاش انصاف داشته باشیم! (290635)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۲ ۱۶:۳۸:۳۹
به نظر نمیاد خانم شیرین عبادی در آن زمان در گیر وکالتهای سیاسی بوده باشند که معروف شوند و جایزه بگیرند و مورد اعتماد قرار گیرند، ولی در کل چه ربطی داشت، این برادر لاریجانی در تلویزیون که صحبت می کند همسر من مرغ نمی پزد (291026)
 
اسماعیل
۱۳۸۸-۱۲-۰۲ ۱۶:۵۲:۵۱
دوست من ممکن است راجع به فرا فکنی بیشتر توضیح بدهید وباذکر مصداق بفر مائید کدام فرا فکنی ؟ (291035)
 
رئوف
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۹:۵۵:۳۷
به نام خدا
شم که این همه داعیه ی سیاسی بودن حرفهای لاریجانی را داری با مثال زدن خلاف آن را ثابت کن
با توجه به حضور شما در داخل کشور باید بتوانید تحلیل بهتری نسبت به وقایع داشته باشید تا کریستین امانپور.
یه ضرب المثل هم هست که در تمام کشورها صادق است؟ \"حرف حق جواب نداره\" (290322)
 
مهدی
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۱۰:۵۳:۴۶
یک کسی اونجا نبود که به امانپور بگه همکاران شما در حال جاسوسی بودن ؟ ای کاش مزدوران داخلی اینقدر از بیگانگان حمایت نکنند! (290335)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۱۱:۲۴:۵۱
لطفاً شما وکیل مدافع شبکه سی ان ان نشید! (290541)
 
اسماعیل
۱۳۸۸-۱۲-۰۲ ۱۶:۴۱:۴۷
ببخشید اقا یا خانم بیگی که به سرور شما شیطان بزرگ ما اها نت شد ! (291027)
 
بيگي
۱۳۸۸-۱۲-۰۳ ۰۷:۵۳:۲۷
دوست عزيز تجاوز به حقوق انسانها در هيچ جاي دنيا به هيچ بهانه پسنديده نيست .شعر زيبايي دارد شيخ خرقاني پيدا كنيد و بخوانيد كامل به ياد ندارم ولي مفهوم آن چنين است : كسي كه پروردگار به او جان داده با هر انديشه اي بدانيد كه لياقت لقمه ناني را دارد .ضمنا براي شناخت فرهنگ بيگانگان لازم نيست كه مرجع شما اين خانم يا CNN , سيماي ما يا آنچه بچه ها در تمام دنيا بخاطر نمره تاريخ در مدرسه ميخوانند باشد.شما كتابهاي نويسندگان بزرگ را بخوانيد.آنچه براي برده داري وجنگهاي شمال و جنوب آمريكا يا تبعيد گاه هاي سيبري ميخوانيد يا آنچه جرج اورل در 1984 يا قلعه حيوانات مينويسد يا حلقه هاي آهنين و... همه نمايانگر توحش اروپا و آمريكا و روسيه با مردم خودشان است و مايه ننگ بشريت كه اينها به درستي آنرا به تصوير كشيده اند.همه اين حكومت ها هم رفتار خود را توجيه ميكردند.
منظور من از بعضي انتقاد ها اين است كه به قول دوستمان براي خود نوشابه باز نكنيم .تا تاريخ در باره ما بد قضاوت نكند . تا روزي نيايد كه نه از تاك نشان ماند نه از تاك نشان .تا اگر به ما حمله كردند و خداي نكرده باسلاح هايشان بر ما پيروز شدند عده اي مانند عراقي هاي خوش خيال در خيابان پايكوبي نكنند.تا همه خطا ها به پاي دين نوشته نشود و يگانه روزنه اميد اين ملت خاموش نشود تا ايران عزت مند و سربلندي داشته باشيم تا بهانه اي به دشمنان براي القاي ظلم به رسانه هاي خارجي ندهيم ..........
... .. (291137)
 
۱۳۸۸-۱۱-۲۹ ۱۹:۴۳:۵۲
بدبخت وطن فروش رو ببین که دارد از زندان گوانتانامو دفاع می کند . (290139)
 
D:
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۱۱:۱۸:۱۰
دیروز و امروز رفته بودم کنکور کارشناسی ارشد بدم ساندیس دادند!
میدونید چرا چون کلا\" ایرانی ها تا ساندیس ندن جایی نمیرن...
بعضا بچه ها ساندیس هاشو نگه داشته بودن که برن با معافی عوض کنند!خیلی ها حاضر بودند سکشونو بدند و معاف بشن ولی یه بنده خدایی گفت ساندیس های 22 بهمن شمارهای مخصوص داشته خودتونو بی خود خوش نکنید...
از دست این سبزهای گرام...
D: (290338)
 
رضاي
۱۳۸۸-۱۱-۲۹ ۲۰:۱۱:۴۸
اي كاش همه مسئولان جمهوري اسلامي به ويژه رئيس جمهور هم مثل اين محمدجواد، منطقي بودند و بجاي اينكه صرفا تكذيب كنند، با استدلال مي توانستند خبرنگاران چه غربي و چه داخلي را قانع كنند (290144)
 
۱۳۸۸-۱۱-۲۹ ۲۲:۰۵:۱۵
اين كه در كشورهاي اروپايي يا آمريكا با معترضان با خشونت برخورد ميكنن دليلي براي توجيه ارفتار ناشايست حكومت ما نيست.شايد اونا هركار ديگه اي هم بكنن حكومت ما ادعاي اسلامي بودن داره و دولتي كه ميخواد الگوي جهان باشه بايد تو رفتار با معترضاشم الگو باشه. (290183)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۰:۲۸:۰۰
مشخص است که مقایسه لاریجانی با کشورهای غربی، نه برای اینکه ادعای بدون اشکال بودن بکند، بلکه برای این است که بگوید ما در عمل خیلی از آن ها جلوتر هستیم.
اتفاقا دولتی که می خواهد الگوی جهان باشد در زمینه برخورد با معترض ها هم الگو است، برای مثال تمدن سرمایه داری این همه سال، زندان های مخوف خود را نگه داشته است، اما در اینجا نظامی که ادعای صادر کردن انقلاب را دارد، زندانی را که (با همه دردناک بودنش) قابل مقایسه با زندان های مخوف آن ها نیست، 48 ساعته می بندد.
پس هر چند تا آرمان ها فاصله داریم، اما از آن ها خیلی جلوتریم و الگویی بززگ هستیم (290229)
 
امیر
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۰۲:۲۳:۱۳
خواهشا یه امار بدید در ناارامی های پاریس چند نفر کشته چند نفر دستگیر و چند نفر اعدام شدندمن مطمئن هستم تقریبا همه شون صفرند

زندان کهریزک سالها دایر بود نمیدونم منظورتون از 48 ساعت چیه؟

نکته جالب این مصاحبه این بود که اقای لاریجانی گفتند ان دو نفر اعدامی از ماه ها پیش از انتخابات در زندان بودندومتهم به انفجار شیراز
پس چرا در دادگاه نا ارامی های بعد از انتخابات شرکت کردند(همان دادگاه صد نفره معروف)؟چرا بعد از اعدام اعلام شد در رابطه با حوادث بعد انتخابات اعدام شدند؟ (290463)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۰۸:۵۹:۰۱
حالا این حرف هایتان چه ربطی داشت؟!
زندان کهریزک که در زمان دلت فخمیه اصلاحات افتتاح شد و بند نسوان هم داشت. از دوستان اصلاح طلبتان بپرسید که چرا چنین جایی ساختند؟
کهریزک 48 ساعت بعد از فجایعی که در آن اتفاق افتاد تعطیل شد، اما گوانتانامو و . . . با این که سال ها از افشاگری درمورد فجایع آن می گذرند، تعطیل نشده اند. اگر خواسته بزرگی نیست، امیدوارم فرق بدیهی بین این دو را بفهمید. (290499)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۲ ۱۵:۲۶:۳۲
کدامین عقل سلیمی با ایجاد زندان برای خلافکاران و مستحقین محرومیت از آزادی به واسطه نقض حقوق مردم و جامعه مخالف است. لذا ساخت کهریزک نیز برای خلافکاران و ارازل و اوباش بسیار کار پسندیده ای می باشد خواه دولت فخیمه اصلاحات آن را ساخته باشد خواه دولت احمدی نژاد! مهم آن است که چه کسانی و با چه جرمی به زندان می افتند و چگونه با آنها برخورد می شود متاسفانه برای پاک کردن صورت مساله و ننگ برخوردهای پس از انتخابات در بازداشتگاهها سعی کردند با بستن کهریزک خود را تطهیر کنند. نکته بعدی در مصاحبه های این چنینی آن است که متاسفانه با توجه به ماهیت حزبی بودن خبرنگاران داخلی و موضعگیری آنها در خصوص مباحث و حوادث انتظار ما این است که مصاحبه گر خارجی نیز با مصاحبه شونده وارد چالش گردد حال آنکه خبرنگار خارجی سوالات مطروحه خود را از مصاحبه شونده می پرسد و در اینجا این بر عهده مصاحبه شونده است که پاسخهای مستدل به این سوالات بدهد و یا اینکه به فرافکنی بپردازد و نهایتا نتیجه گیری از بحث به شنوندگان و خوانندگان می باشد و الا اگر این مصاحبه یک مناظره مدنظر شما بود عواقب بسیار بدی برای آقای لاریجانی و نظام داشت. (290987)
 
اسماعیل
۱۳۸۸-۱۲-۰۲ ۱۶:۵۸:۰۵
بله دوست من در زمان رفسنجانی نه در زمان خاتمی به دستور موسوی لاری ساخته شد اما کسی از ان موقع سوالی نکرد چرا ؟ (291043)
 
alireza
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۱:۰۰:۰۰
دوست من حکومت یک امر رئال است و از هرگونه که باشد امکان خطا و اشتباه در آن هست. این البته با آرمان گرایی منافات ندارد.(اگر دقت داشته باشی)
کسی اشتباهات احتمالی را انکار نکرد بلکه ما مخالف بزرگ نمایی و سوء استفاده بیگانه هستیم. آمریکایی که خودش گوانتانامو و ابوغریب و زندان های مخفی در اروپا را اداره می کند اصولا حق ندارد در مورد یک بازداشتگاه غیرقانونی در کشور که پس از شناسایی تخلف تعطیل شد و مسئولین خطاکارش در حال محاکمه هستند اظهار نظر کند چه برسد به اینکه بخواهد ما را محکوم کند.
ضمن اینکه این قضایا برای حکومت جوان ما تجربه است تا هرچه بیشتر به الگوی اسلامی اصیل نزدیک تر شود و اشتباهات و کاستی های خودش رو مرتفع کند. (290249)
 
میثم
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۳:۴۷:۱۳
وقتی اعتراض به وحشی گری کشیده می شه چی؟ (290296)
 
مجید
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۶:۴۷:۴۴
دوست عزیز، اگر با دقت مصاحبه را مطالعه میکردی متوجه میشدی که اصلا بحث الگو بودن و الگو شدن نیست.
خانم امانپور با زیرکی خاصی قصد در محکوم کردن ایران داشتند ولی آقای لاریجانی با استدلال و منطق اینگونه گفتند که شما که معیار حقوق بشر را کشورهای غربی میدانید هر دو را در یک ظرف بسنجید.
پیشنهاد میکنم دوستان این مصاحبه را بدور از هرگونه پیش قضاوت و جانبداری و یا بد بینی مطالعه کنند. آن موقع به نکات با ارزشی پی خواهند برد. (290303)
 
اسماعیل
۱۳۸۸-۱۲-۰۲ ۱۶:۵۶:۱۱
سوال در حکومت اسلامی حضر امیر مومنان با خوارج نهروان چه کرد ؟ (291041)
 
جواب رضا
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۰:۰۷:۳۹
آقا رضا اتفاقا ما همه چيز ديديم به جز منطق از آقاي لاريجاني!تقريبا اكثر پاسخ هاي ايشان براي من نسل سومي قابل قبول نبود وبه دور از واقعيت ها! (290224)
 
اسماعیل
۱۳۸۸-۱۲-۰۲ ۱۷:۰۱:۱۶
لطف کنید با ذکر مثال ومستدل بیان کنید نه کلی گوئی ! (291044)
 
هنوز هم معترضم
۱۳۸۸-۱۱-۲۹ ۲۰:۲۲:۲۶
همه بدبختی ما اینه که نتونستیم خودمون رو مستقل از غرب و اپوزوسیون خارجی نشون بدیم. شعارهای احمقانه آقایون حرکت اصلاحی ما رو به خاک سیاه نشوند. معلومه وقتی حامیان ما می‌شوند دولت آمریکا و اسرائیل و سازگارا و نوری‌زاده مردم دیگه حمایت نمی‌کنن.
اشتباه استراتژیک موسوی و کروبی هم همین بود. اگر از اول این آقایون خطشون رو جدا می‌کردن وضعیت اینجوری نمي‌شد. (290148)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۲۹ ۲۰:۲۴:۲۲
لاریجانی واقعا مرد دیپلماسی و گفتگوست. خیلی لذت بردم از این مناظره ایران و غرب. مخصوصا اون تیکه شیرین عبادیش واقعا برام خیلی جالب بود. (290150)
 
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۳:۴۶:۳۶
اي شيطون. خونتون كجاست؟ پارازيت اونجا كار نميكنه؟! (290295)
 
۱۳۸۸-۱۱-۲۹ ۲۰:۲۷:۱۸
این امانپور مایه ننگ ما ایرانی‌های خارج‌نشینه. من چند روزی هست که اومدم تهران. بعد از 2-3 سال هم اومدم. واقعا با اون چیزی که فکر می‌کردم خیلی متفاوته.فکر کردم الان اینجا قیامته. من درگیری‌های پاریس رو هم دیدم. آقای لاریجانی راست می‌گه. (290151)
 
۱۳۸۸-۱۱-۲۹ ۲۱:۱۸:۱۴
شما اجازه توهین به خانم امانپور را ندارید...
اگر عقاید شما مخالف ایشان است باید احترام یک ایرانی موفق رانگه دارید
ایشان در مصاحبهایش هم خوب را میگوید هم بد را...
بارها شده در cnn از ایران دفاع کرده است
من همه حرفهای ایشان را تایید نمی کنم ولی ایشان همیشه نام ایرانی را یدک میکشد (290159)
 
۱۳۸۸-۱۱-۲۹ ۲۳:۰۷:۴۴
لطف کنید یک صدم این احترام را برای رئیس جمهور این مملکت نگه دارید!
شمایی که ادعای ادب و احترام داری چطور شما و دوستان شما احترام بالاترین فرد اجرایی این مملکت را نگه نمی دارید؟
\"\"\"
اگر عقاید شما مخالف ایشان است باید احترام یک ایرانی موفق رانگه دارید
من همه حرفهای ایشان را تایید نمی کنم ولی ایشان همیشه نام ایرانی را یدک میکشد

\"\"\" (290205)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۲۹ ۲۳:۵۵:۳۳
آقای ناشناس اگه وطن فروشی از نظر شما موفقیت است امیدوارم همیشه ما جزو انسانهای ناموفق باشیم
کسی که برای رسانه دولتی دشمن خونی ما و برعلیه کشور دارد حرف میزند از کی تاحالا موفق شده موفقیت اینه ؟ شما خودت را ایرانی هم میدانی ؟
در ضمن این خانوم کی شده از کشور ما دفاع کنه ما که چیزی یادمون نمیاد شاید منظور شما قبل از پیروزی انقلاب بوده
امیداورم خدا ریشه چنین طرز تفکری را بخشکاند (290217)
 
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۰:۰۲:۵۳
من تقریبا اکثر برنامه های او را می بینم. او فقط بازیچه ای برای پیشبرد مقاصد آمریکاست. همین امروز در برنامه روزانه اش در باره ونزوئلا همان خطی را پیگیری می کرد که در باره ایران پی گیری می کند. ولی دلم می خواهد یک بار هم که شده ایشان دیکتاتورهای واقعی را از قبیل کودتاگران هندوراس یا جنایات آمریکا در هائئتی را به محاکمه بکشد یا حتی به موضوع قتل عام شیعیان یمن توسط دولت یمن و سعودی بپردازد. (290222)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۱:۰۷:۴۶
به نظر من این خانم هم مثل شیرین عبادی و خیلی های دیگر جزو انسان های \"موفق شده\" است نه \"موفق\"
بالاخره آن جایزه های خوشگل غربی ها باید در جهان سوم چهره سازی کنند تا ما را به سمت الگوهایی که برای غرب دردسری ندارند سوق دهند و این می شود موفقیت!
این است که شما آن ظلم عظیمی که رسانه های غربی از جمله CNN در حق ملت ایران می کنند را به راحتی نادیده می گیری و دلت را خوش می کنی به چند جمله ای که این خانم مثلا از ایران دفاع کرده است! (290253)
 
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۳:۴۲:۲۰
همان! یدک میکشد نه آنکه دفاع کند. (290293)
 
آزاد اندیش
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۱۰:۵۷:۴۲
ناشناس ! این خودش به خودش توهین می کنه انتظار داری من توهین نکنم؟! اگه این موفقه پروفسور مولانا و امثالش رو شماها چی خطاب می کنید؟ (290336)
 
امين
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۱۶:۱۴:۴۶
در پاسخ دوستي كه كريستين امانپور رو ايراني خطاب كرده اون هم يك ايراني موفق !بايد بگم بهتره بريد سابقه ايشون و پدر محترمشون رو مطالعه بفرماييد شايد نظرتون عوض شد و ديگر از يك جاسوس زاده كه خودشون هم كم از پدرش نداره به عنوان يك ايراااااااني نام نبريد.
براي اطلاع بيشتر از زندگي ايشون و پدرش (كاپيتان امانپور) يك سر به ... (290367)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۱۶:۱۱:۲۶
من یه ملی گرایم اما نه ملی گرای غربی کراواتی من ملی گرایی هستم که ممعتقدم ملی گرا باید شبیه تر فرد به فرهنگ و دین اون ملت باشه.
در تاریخ خوندم که پادشاه اشکانی سفیرش رو پیش کنسول روم فرستاد اون سفیر در نزد جناب کنسول جوری رفتار کرد که احترام ملت ایران رو نداشت بود او در جلسه مذاکرات با کنسولی فقط در جایگاهی پایین تر نشسته بود وقتی به ایران برگشت شاهنشاه به خاطر این که ایشون حرمت ایرانیا رو نگه نداشتند دارش زد.
در ضمن من ندیدم که این خانم امانپور گاهی به سود ایرانیان سخنی گفته باشد (290643)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۱۶:۳۲:۴۲
این خانوم چه دسته گلی بر سر این ملت زدن است؟
کجا و کی برای یک بار هم شده از ملیت و کشور خودش دفاع کرده است؟
من او را اصلا شایسته یاران نمی دانم و واقعا از دست مسئولین کشور ناراحت هستم که چرا با همچین موجود پستی که فقط در پی محکوم کردن ایران است مصاحبه می کنند (290666)
 
ساسان
۱۳۸۸-۱۱-۲۹ ۲۰:۲۷:۳۷
نميدانم چرا هميشه گروه موسوم به چپ در ايران در مناظرات كم مي اورد در برنامه رو به فردا كه تمام اصلاح طلبان كم اوردن و نيامدن در خارج هم همينطور است گروه مخالف جمهوري اسلامي كم مي آورد؟
يكي جواب بده ممنون مي شم (290152)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۰:۲۳:۳۹
نميدانم چرا هميشه گروه موسوم به چپ در ايران در مناظرات كم مي اورد در برنامه رو به فردا كه تمام اصلاح طلبان كم اوردن و نيامدن در خارج هم همينطور است گروه مخالف جمهوري اسلامي كم مي آورد؟
دلائل کم آوردن اصلاح طلبان در مصاحبه های برون مرزی به شرح زیر اعلام می شود:
لباس شخصی ها به اصلاح طلب ها حمله کردند و آن ها نتوانستند حرف بزنند.
شورای نگهبان جلوی صحبت آنان را گرفت.
به کریستین امانپور ساندیس داده بودند و از سربازی معاف شده بود، به خاطر همین حرف نمی زد.
رسانه نداشتند.

اما از آنجایی که این ادعاها مضحکند و برای آنکه مشت نهایی را به ملت سیب زمینی خور و تمامیت خواه بزنند: اصلا این اصلاح طلب ها بودند که پیروز شدند.
این هم محمد جواد لاریجانی نبود که صحبت می کرد، اصلاح طلب ها بودند که با ظاهر حزب اللهی خودشان را به جای او، جا زده بودند و تند تند منطق رو می کردند!
این منطق ها و دلیل ها که شما دیدید هم مال آن ها بود! (290228)
 
نوید
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۰:۴۴:۲۴
به آموخته اند حق بر باطل پیروز است و یکی از راه های پیدا کردن و تشخیص حق از باطل
نیز همین است ...

جاوید و سربلند باد جمهوری اسلامی ایران در زیر سایه رهبر عزیز (290237)
 
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۱:۵۸:۴۵
دلیلش این است که اصلاح طلبان بیشتر بر موج احساسات سوارند تا منطق. وگرنه کسی که اهل منطق باشد، پشت میز و با استدلال و حرف حساب مشکلات را حل می کند، نه در کف خیابان و نه با شانتاژ و هیاهو. (290268)
 
محسن بیدل
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۶:۴۲:۱۳
آقای ساسان چون جواب خواستید,عرض می کنم که شما و دوستانتان دچار توهم هستید و مشکل اصلی شما ندانستن است. (290301)
 
علی هـ
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۸:۴۱:۳۳
سلام.

1- مطمئن هستید؟ یا ملاک شما فقط حرفهای خود یامین پور است؟ آیا جوابهای خود آنها را شنیده اید یا خوانده اید؟

«تمام» اصلاح طلبان واژه درستی نیست. حتماً شما هم می دانید که عده زیادی از اصلاح طلبان اعلام آمادگی کرده اند اما دعوت نشده اند.

از بین کسانی هم که دعوت را رد کرده اند، بعضی ها دلایل قانع کننده ای آورده اند. طبیعتاً بعضی هم بدون دلیل یا حتی با دلایل شخصی حاضر به شرکت در مناظره نشده اند. همانطور که در بین اصولگراها هم چنین افرادی بودند.

فراموش نکرده اید که دکتر ولایتی حاضر نشد حتی با محسن رضایی رو به رو شود؟

2- بخواهید قبول کنید یا نخواهید چند تریبون شدیداً پرمخاطب از جمله تلویزیون و نمازهای جمعه در اختیار مخالفین اصلاح طلبان است. این موضوع باعث می شود که آنها برای حضور در تلویزیون شرط بگذارند.

چون هیچ ضمانتی وجود ندارد که اگر فرضاً امشب یک اصلاح طلب در مناظره رو به فردا شرکت کند، پاسخ دهی به او فقط در چارچوب همان برنامه صورت گیرد. یعنی از فردا صبح، آن تریبون های پرمخاطب شروع به تحلیل و جواب دادن یکطرفه به اظهارات آن فرد نکنند بدون آن که او امکان پاسخگویی مجدد داشته باشد.

مثالِ آن اتفاقی است که برای مناظره دکتر اطاعت و دکتر زاکانی افتاد. و چند روز بعد یک مدیر دولتی در صدا وسیمای فارس در برنامه ای راجع به اظهارات دکتر اطاعت صحبت کرد. کاری به صحت و سقم اظهارات هر دو طرف نداریم، اما دکتر اطاعت دیگر در هیچ برنامه تلویزیونی امکان دفاع از اظهاراتش را نداشت.

اگر این کار در رسانه های خصوصی مخالفین اصلاحات انجام شود، علیرغم فیلتر شدن تقریباً تمام سایت های اصلاح طلب و بسته شدن اکثر روزنامه های آنها، باز هم پذیرفتنی تر است اما استفاده از تریبونهای یاد شده نهایت بی عدالتی است.

از طرفی تلویزیون هم به راحتی می تواند هر وقت خواست به هر بهانه ای از جمله دهه فجر و شلوغی کنداکتور و ... برنامه را متوقف کند یا به تعویق بیندازد. این طوری خود فرد که هیچ، دیگر هم طیفانش هم فرصت دفاع از اظهارات او را ندارند.

همه این بی اعتمادی ها باعث می شود که اصلاح طلبان شرایط ویژه ای برای حضور در تلویزیون بگذارند تا از رعایت حد اقل -تأکید می کنم حداقل-حقوقشان مطمئن باشند.
وقتی تلویزیون به عنوان مثال در مسأله مهمی مثل راهپیمایی «وحدت بخش» 22 بهمن، هیچ اشاره ای به فراخوان فراکسیون اقلیت مجلس و مجمع روحانیون برای شرکت در این راهپیمایی نمی کند، گویی انگار این تشکلها هیچ حرفی در این باره نزده اند؛ چرا باید اعضای شاخص آنها یعنی آقایان تابش و مجید انصاری دعوت تلویزیون را بدون هیچ شرط و ضریب اطمینانی بپذیرند؟

امیدوارم «الف» که شیوه انتشار نظراتش اخیراً به طرز محسوسی تغییر کرده و جهت دار شده، این نظر را منتشر کند و شما هم، آقای «ساسان» منصفانه بخوانید و اگر خواستید پاسخ بدهید. (290314)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۱۱:۴۰:۵۴
حتماً شما هم می دانید که عده زیادی از اصلاح طلبان اعلام آمادگی کرده اند اما دعوت نشده اند.
از قضا فکر می کنم همان کسانی که ادعای آمادگی برای مناظره می کردند و روزنامه فوق راستگوی اعتماد هم اسم آنان را آورده بود، همان کسانی هستند که یامین پور در جواب اعتماد اعلام کرد که آن ها را دعوت کرد و آن ها نیامده اند و البته بعد از این جواب صدا و سیما به دروغ پراکنی روزنامه اعتماد، این روزنامه اصلاح طلب هیچ جوابی نداشت.
ببخشید که از شماها انتظار داریم راستگو باشید (290350)
 
ایرانی مسلمان
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۱۰:۴۳:۲۷
من نمیدونم شما واقعا نمیدونید یا خود را به ندانستن زدید این رسانه حتی محسن رضایی را هم قبول نکرد چه برسد به اصلاحطلبان ضمنا 100نفر هم بودند که مناظر کنند (290334)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۱۳:۰۵:۵۳
فرض کن صدا و سیما دعوت نکرد اصلا ح طلبان دیگه نه تو سایت ها و نه تو روزنامه هم حرفی برای گفتن ندارند
البته می دونی چرا مناظره رو قبول نمی کنند چون اونجا دیگه نمیشه دوپهلو حرف زد مثلا گفتم امام و رهبر رو قبول داریم اما اطاعت پذیری نداریم
برای همین هم مناظره رو قبول ندارند (290368)
 
امیر
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۰۲:۳۵:۵۵
برای اینکه بعضی ها دروغ های شاخدار گفتن را موفقیت می دانند

از این قسمت خیلی خوشم امد

ریجانی: ابتدا باید بگویم که دعوت رسمی ما همچنان وجود دارد. شمار مسئولان حقوق بشری که به ایران سفر کرده اند فراتر از شمار مسئولانی بوده که به هر کشور دیگری در جهان سفر کرده اند؛ حتی کشورهای غربی. بنابراین دعوت ما همچنان پابرجاست. این یک موضوع فنی است که ما باید در مورد اینکه آنها چه زمانی باید به ایران سفر کنند و با برنامه های ما سازگار شوند، بررسی هایی انجام بدهیم.

امانپور: بسیار خوب بنابراین اگر آنها...

لاریجانی: اما این یک موضوع است. موضوع دیگر سابقه ما در امور حقوق بشر است. سابقه ما در حقوق بشر فقط به گزارشهای موضوعی مسئولان سازمان ملل یا دیگر سازمانها متکی نیست. این فقط یک عامل است. (290466)
 
علي
۱۳۸۸-۱۱-۲۹ ۲۰:۴۴:۴۵
پيروزي يا توهم پيروزي؟‌ مسئله اينست. (290155)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۲۹ ۲۰:۵۸:۵۲
به جملات زیر دقت کنید :

1.زنان فقیر مجبورند در کشور های غربی برای نمردن به هر اقدامی از جمله خود فروشی یا بردگی یا فروختن اعضای بدن دست زنند تا حقوق قشر بالای جامعه این کشورها را تامین کنند.
2.مسلمانان نمیتوانند در فعالیت های سیاسی در این کشور ها شرکت کنند ، به عنوان مثال در فرانسه که یک سوم جمعین آنرا مسلمانان تشکیل می دهند، تنها یک نماینده در مجلس فرانسه دارند .
3.مسلمانان در این کشورها حق ندارند با نماد های دینی خود وارد جامعه شوند.
4.مسلمانان فلسطین و لبنان و عراق و یمن اگر کشته شوند هیچ اشکالی ندارد ، ولی اگر یک نفر آمریکایی در کشوری خون از دماغش جاری شود واویلاست.
5.یک ششم جمعیت جهان در گرسنگی کامل بسر میبرند ولی اگر فلان گونه جانوری در فلان بیابان یک راس از آن تلف شود ،حقوق بشر در آن کشور رعایت نمیشود.

متاسفم برای این جهان:
اینها ما را بشر نمی دانند تا برای ما حقوقی قائل شوند ، اگر تمام فقرای جهان بمیرند بهتر است تا یک نفر از اینها بمیرند.
حتی اینها ما را از حیوانات هم کمتر میدانند => دلیل این امر هم این است که این کشورها سالیانه میلیون ها دلار صرف حفظ گونه های جانوری مختلف می نمایند ، اما نصف این مبلغ را برای گرسنه های عالم صرف نمی کنند. (290157)
 
اسماعیل معنوی
۱۳۸۸-۱۱-۲۹ ۲۱:۳۶:۲۶
مواضع منطقی و صریح جواد لاریجانی طی چند ماهه اخیر آرامش دهنده طیف وسیعی از مردم بوده ایشان یک نخبه با بصیرت هستند. ای کاش جناب اقای علی لاریجانی هم مواضع شفافتری در خصوص مسائل اتخاذ می کردند... ای کاش. (290169)
 
رضا
۱۳۸۸-۱۱-۲۹ ۲۱:۵۲:۱۲
سلام

دقت کردید !

وقتی مطلبی 200-300 تا نظر داره (یعنی داغ) رای ها به کدوم سمت و وقتی کمتره به کدوم سمت !

این یه نمونه دیگه هم داره

وقتی 22 بهمن باشه
وقتی 9 دی باشه
وقتی روز قدس باشه

اکثریت با کیه و وقتی خبری نیست یا قضیه جدی نیست با کیه

هر چند من به همین اکثریت بودن نه می نازم و نه مایه افتخار میدونمش ولی چون اینجا چون بعضی ها تا 8 دی داد میزدند که ما زیادیم عرض کردم

در اقلیت ها سبزها اکثریت اند و این توهم ممتد آنها بوده ... (290174)
 
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۷:۴۹:۳۰
دلیلش روشنه. مخالفین ساختار فکری الف هر نظری که می گذارند چاپ نمیشه. (290309)
 
وحید
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۱۱:۵۹:۵۲
هر نظری !
پس این همه نظر مخالف چیه که اینجاست !
خواهشا درست قضاوت کنید !
در ضمن اگه من جای مسئولین الف بودم شاید بیش از 90% نظرات رو غیر
قابل انتشار میکردم چون این نظرات فاقد هر گونه تحلیلی هستند (290359)
 
۱۳۸۸-۱۱-۲۹ ۲۱:۵۹:۱۶
از کجا می تونیم اصل مصاحبه به زبان اصلی رو دانلود کنیم یا ببینیم؟ (290178)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۰:۵۴:۲۳
من گشتم ولی مثل این که هنوز (غیر از آن تکه‌ی آخر در مورد هیلاری کلینتون و دیکتاتوری نظامی) در وب گذاشته نشده. فکر کنم تا چند روز آینده یک نفر بارگذاری کنه. (290247)
 
کامران
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۱:۱۳:۰۷
بهتر بود می پرسیدید چرا این مصاحبه مستقیم از تلویزیون ما پخش نشد؟
مگر نه اینکه آقای لاریجانی 3-0 برد؟
شاید اگر همه این مصاحبه را می دیدند نظرشان با نظر نویسنده محترم مقاله فرق داشت. (290257)
 
محمدحسین
۱۳۸۸-۱۱-۲۹ ۲۲:۰۴:۵۴
ای کاش همچین گفتگوی باز و روشنگری در صدا وسیمای ما انجام شده بود... (290181)
 
امین
۱۳۸۸-۱۱-۲۹ ۲۲:۱۸:۱۲
باسلام به همه این مصاحبه قابل توجه مصاحبه کننده با تایمزو بی بی سی باشد (290186)
 
اشرفی نسب
۱۳۸۸-۱۱-۲۹ ۲۲:۲۹:۴۶
خیلی عالی بود.
جواب اون وطن فروش رو خیلی عالی داده بود. (290193)
 
۱۳۸۸-۱۱-۲۹ ۲۲:۴۹:۵۵
ما باید یاد بگیریم که چطور جلوی شانتاژ رسانه ای غرب مثل این بنده خدا خوب جواب بدیم.
البته داشتن قدرت در مقابل دشمنان خارجی نیازمند وحدت در داخله باید دید چرا عده ای نمی خواهند که جامعه وحدت داشته باشه و از هر فرصتی برای ملتهب کردن استفاده می کنند و سعی می کنند که جوون ها رو عصبانی و هیجان زده بکنند و خودشون کنار نشستند و فقط به بلاهت اونا می خندند که دو گروه به جون هم افتادن و دشمن داره می خنده!
من نمی دونم ما کی می خواهیم یاد بگیریم که توی اصول کلی مملکت نباید کاری کنیم که اصل حکومت زیر سوال بره واقعا اعجاب آوره که دشمنان ما توی باطل خودشون با هم متحد هستند ولی ما توی حق خودمون متحد نیستیم و فقط داریم تو سر و کله خودمون می زنیم! (290199)
 
۱۳۸۸-۱۱-۲۹ ۲۳:۰۳:۱۴
بابا الف تو چقدر دروغگویی. به خاطر خدا فیلمشو بذار.
یک سوال: شما به خدا اعتقاد دارید و دروغ میگید!؟ (290203)
 
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۰:۱۱:۵۷
خجالت بکش!
متاسفم برای اونهایی که به کامنت شما موافق میدن.
الف فکر کنم به خدا اعتقاد داره. حالا شما به خدا اعتقاد دارین که اینقدر راحت تهمت میزنین؟! (290227)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۱۶:۲۳:۰۸
نه جناب چرا توهین می کنید مگه نمیدونید مردم ایران دروغگو هستند و تنها یه مشت مردم خدا جوی با حجاب! والبته حرمت شکن به امام حسین راستگو!
تاریخ مملکت ما پره از این نمونه ها:تا بوده رعیت رو گشنه می دونستند و نفهم و لی مرفهین بی درد خودشون رو خدا جوی!1 (290661)
 
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۲:۰۵:۲۱
اگه معلوم شد «بابا الف»! راست می‌گه و تو دروغ می‌گی چی؟ چرا همین‌طوری تهمت می‌زنی؟
خبر مصاحبه تو سایت‌های متعددی منتشر شده. (290270)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۱۶:۲۰:۱۴
بزرگترین دروغ اینه که طرف مقابل رو دروغگو بدونی وقتی می دونی راست میگه ولی دلیل حرفش رو با خود نیاورده (290660)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۲۹ ۲۳:۰۷:۵۷
امانپور لکه ننگی برای مردم ایران است.الحق که آقای لاریجانی خوب جوابشو داد (290206)
 
شاهد-کاراکاس
۱۳۸۸-۱۱-۲۹ ۲۳:۱۶:۳۲
انتخاب موضوع این مصاحبه \"لاریجانی 3-امانپور 0\" برای اینجانب جالب است هرچند مشابه این سخنان را قبلا هم شنیده ام\"اقتصاد هفدهم دنیا\"\"در ایران آزادی مطلق وجود دارد\"\"پرونده هسته ای را ما تمام شده می دانیم\" و .... بنظرم توهم زایی همچنان در افکار برخی ها پیش میرود. با عرض معذرت از نویسنده محترم\"مهم نیست چاپ شود یا نشود\" اما لطفا کمی آرامتر که نه خشونت امریکاییها و فرانسویها و نه خوشگذرانی عبادیها سرپوش بر اشتباهات ما نمی گذارد. (290209)
 
بهمن ایرانی
۱۳۸۸-۱۱-۲۹ ۲۳:۳۰:۵۱
کسی می دونه تو لوس آنجلس یا پاریس که سه ما در آتش سوخت چند نفر کشته شدند؟
بعد من فکر می کردم که مصاحبه با رساناهای خارجی جاسوسی حساب میشه. (290212)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۱۶:۵۸:۵۹
آقای ایرانی عزیز شما که هنوز فرق ماهوی میان جنس نافرمانیها و اهداف آن را در پاریس و ایران نمیتوانی تشخیص بدهی بهتر است نظر ندهید
در اینجا به وضوح دنبال براندازی نظام بودند دست چندین کشور خارجی از جمله انگلیس و آلمان و فرانسه و امریکا در کار بود
روز روشن دیپلماتهای انگلیسی در اغتشاشات شرکت میکردند
گروهکهای تروریستی به داخل آدم فرستاده بودند و به دنبال کشتارهای گسترده بودند تا جو مملکت را آرام کنند بعد شما این حوادث را با حوادث فرانسه مقایسه میکنی پ
اگر در فرانسه یا همین امریکا به یک پایگاه نظامی پر از اسلحه حمله کنند چگونه جوابشان را میدهند ؟ (290405)
 
حسام
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۰:۴۳:۳۱
ما که همین گزارش شمارو دیدیم به این نتیجه رسیدیم که امانپور هات تریک کرده
چطوری 3-0 به نفع لاریجانی؟!؟ (290235)
 
وحید
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۱۱:۵۵:۳۳
خوب از شما بیشتر از این هم انتظاری نیست چون اگه نتیجه یک مصاحبه
به نفع شما باشد اون رو خیلی بزرگ جلوه میدید اما اگه طرف مخالف شما برده
باشه یه جوری میخواهید اون رو برعکس جلوه دهید !

گرچه بنده اساسا با مفهوم برد و باخت مخالفم اما اقای لاریجانی تونستند به سئوالهایی که ازشون پرسیدند جواب بدهند همین! (290356)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۱۶:۲۸:۲۲
احتمالا حضرت عالی تا الان فکر می کردید تو یه مسابقه فوتبال هر کی بیشتر گل بخوره برنده است!البته بعید نیست این فکرم داشته باشید حال من یادتون می دم که تو مسابقه فوتبال هر کی بیشتر گل بزنه برنده است تو بحث سیاسی هم هرکی بیشترین حرف بی جواب رو بگه به نحوی که طرف مقابل نتوه ازش اشکال بگیره برنده است (290662)
 
زهیر
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۰:۴۷:۴۶
این هم لطیفه ای است که در مناظره و جنگ رسانه ای ایران و غرب، دو ایرانی فارسی زبان در برابر هم قرار می گیرند.
آدم را یاد چنگ هندیها با ارتش هندی انگلستان می اندازند. اسمش هند و انگلیس بود ولی رسمش هندی و هندی...
خدا رحم کند. (290239)
 
پاسخ به الف!
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۰:۴۹:۵۹
وای خدا ما چقدر حقیر شدیم آقای لاریجانی با جواباش دندونای ما رو خورد کرد!

آخه آقایون عاقل ! دین که مطمئنآ ندارید چرا که اگه داشتین به جای اشاره به گوانتانامو...
سعی میکردین جلو فاجعه های دیگه رو بگیرین!(خیر سرمون الگومون امریکا نیست!الگومون حکومت علی (ع)هست)

در ضمن ! اگه امریکا عراقیها رو میکشه یا گوانتانامو راه میندازه....مردم خودشو نمیزنه بلکه دیگران رو میزنه!(اگرچه همین کار هم زننده هست!)اما خوشا بحال ما که دوستان لباس شخصی هموطنان خودشونو مورد لطف قرار میدن تو خیابونا!
.
.
نامرد عالمی اگه سانسور کنی! (290240)
 
حامی
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۰۰:۵۵:۴۰
قابل توجه شما دوست خار ج نشین امریکا دوست!ظاهرا شما تا حالا ضرب و شتم پلیس امریکا رو ندیدی که هموطنان غیر سفیدپوست خود را چه جوری نوازش میکند! این دیگر چه استدلالی است که دیگران را میزنند و خودی را نه اگر فقط یک دهم کارهای شما بعد از انتخابات در انجا اتفاق می افتاد می دیدی که پلیس انها چه بلایی بر سر معترضان می اورد در ضمن شماها که اینقدر به انها علاقه دارید چه خوب بود که لا اقل از انها یاد میگرفتید و اعتراضتان را از طریق قانون پیگیری میکردید نه کف خیابان(اشاره به دعوای انتخابات بین بوش و الگور) و در اخر نامرد عالمی اگر جواب ندهی! (290454)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۱۶:۴۲:۲۰
عزیز من تا قبل از انتخابات استادای ما بهمون می گفتند که گناه بی احترامی به دموکراسی از گناه زنا بیشتره!بعد انتحابات دیدیم که نه خیر
زاهدان چون جلوه در محراب و منبر می کنند چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند
چون دیدیم هر وقت ملت مظلوم حرفی زدند رادیکالشان خواندند و دیکتاتور ماب وقتی اومدند تو روز عاشورا حرمت شکنا رو زدند گفتند چماق بدست
وقتی در جریان انخابات از دموکراسی حمایت کردند لباس شخصیشون خوندید موندم ما مردم ایران زمین یه کدوم ساز امثال شماها باید برقصیم!آیا به نظر شما 24 میلیون نفر می تونن لباس شخصی باشن؟
الگومون اگه حضرت علی بود با ید روز اول کسایی رو که دست به سلاح بردند و با نوامیس نردم اهنت کردند و به امام حسین توهین کردند واموال عمومی رو تخریب می کردند با رعایت همه قیود فوق الذکر دار می زدیم این کا رو نکردیم
سال 81 بود که اغاجری ملعون فقه حقه امامیه رو زیر سوال برد و در واقع پیغمبر رو به سخر گرفت اگه پیرو علی بودیم باید به سزای عملش می رسوندیم

اگه پیرو علی بودیم دادش می بایست اونایی رو که تو ماه رمضون روزه خواری کردند تعزیر می کردیم
اگه پیرو علی بودیم باید اونایی رو که قذف کردند حد می زدیم
اما افسوس که علی تنها بود و و تهران کوفه و شهر پر از امثال ابوموسی اشعری
اما می خواهم بگویم که
در مملکت چو غرشیران نماند و رفت
این عوعوی سگان شما نیز بگذرد (290671)
 
غ
۱۳۸۸-۱۲-۰۲ ۰۸:۰۶:۰۰
جواب اقای لاریجانی به این منظور نیست که اگر امریکا این کار را میکند، پس ما هم حق داریم این کار رو بکنیم، بلکه منظور اقای لاریجانی اینست که: اگر شما که به فکر حقوق بشری، به فکر کشور خودت و اعمالش باش.
دوست عزیز، شما به عنوان یک ایرانی حق داری به برخورد خشن پلیس با مردم اعتراض کنی، ولی یک امریکایی تا وقتی در کشور خودش این مشکل وجود دارد، این حق را نداره به شما ایراد بگیرد، باید اول خودش را اصلاح کند. (290826)
 
پاسخ به الف!
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۰:۵۰:۲۹
اسم این بیست بسیجی شهید هم بعد نه ماه اعلام میشد بد نبود ها! (290241)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۱۶:۴۴:۱۵
ا حاج آقا مثل این که تازه از خواب بیدار شدن
بخواب باباجون!البته روزنامه هایی مثل اعتماد و...........که از زنده بسیجی می ترسن چه برسه به این که بیان اسم شهدا شون رو بنویسند (290673)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۱:۰۴:۲۶
یک مسأله‌ی مهم در اینگونه مصاحبه‌ها، آشنایی مصاحبه‌شونده با زبان انگلیسی است. آقای لاریجانی تسلط کاملی به زبان انگلیسی دارد و بنابراین نه تنها دقیقاً منظور امان‌پور را بدون فیلتر مترجم می‌فهمد، بلکه قادر است بهترین و تأثیرگذارترین جملات را برای پاسخ به وی انتخاب کند طوری که مخاطب و خود امان‌پور منظور وی را دقیقاً متوجه شوند.
در بسیاری از مصاحبه‌ها (مثل احمدی‌نژاد با مصاحبه‌گران خارجی) این ارتباط با واسطه‌ی مترجم واقعاً به کیفیت مصاحبه و سؤالات و پاسخ‌ها آسیب می‌زند. من که خودم را جای بیننده‌ی آمریکایی می‌گذارم معمولاً با پاسخ‌های احمدی‌نژاد قانع نمی‌شوم ولی پاسخ‌های لاریجانی عالی بود. (290252)
 
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۱:۱۱:۳۹
اگر آقای لاریجانی ریگ به کفش نداشت بازرسی سازمان ملل در مورد شکنجه در ایران را موافقت میکرد .نمی دانیم قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروس را (290255)
 
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۱۱:۵۰:۰۴
ایشون هم که گفتند قدمشون به چشم (290353)
 
علي
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۱:۱۵:۴۶
جالب بود (290258)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۱:۲۱:۴۸
\"هیچ کس به خاطر تظاهرات یا اعتراض در ایران اعدام نشده است. دو نفری که اخیرا در ایران اعدام شدند، ماهها پیش از انتخابات در زندان بودند. آنها در بمبگذاری مسجدی در شیراز که باعث کشته شدن حداقل 14 نفر شد، دست داشتند. بنابراین باید حکم اعدام را برای این نوع بی رحمی صادر می شد. باید بگویم که سیستم قضایی ما در ایران بسیار آزاد است.\"

ولی جناب آقای آیت الله احمد خاتمی در نماز جمعه در مورد این دو نفر نظر دیگری داشتند ! و آنها را جزو اغتشاشگران عاشورا می دانستند و خواستار اعدام آن 9 نفر دیگر بودند

حال آقای لاریجانی دروغ میگویند یا جناب آیت الله احمد خاتمی ؟ (290260)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۱۱:۳۱:۳۴
ولی جناب آقای آیت الله احمد خاتمی در نماز جمعه در مورد این دو نفر نظر دیگری داشتند ! و آنها را جزو اغتشاشگران عاشورا می دانستند و خواستار اعدام آن 9 نفر دیگر بودند

حال آقای لاریجانی دروغ میگویند یا جناب آیت الله احمد خاتمی ؟
کاملا دروغ می گویی، لینک صحبت های آیت الله خاتمی را که شما ادعا می کنید، همین جا بگذارید.
در این لینک باید آیت الله خاتمی گفته باشد که این دو نفر اغتشاشگر روز عاشور هستند.
منتظریم (290344)
 
هادی
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۱۳:۲۹:۲۹
دوست عزیزمون آقا محمد اشتباه کردند

آن نماز جمعه را جناب جنتی اقامه کردند که این هم قسمتی از سخنانشان که در
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8811090341
منتشر شده

\"آيت‌آلله لاريجاني را مي‌شناسيم و مي‌دانيم وي قصد خدمت دارد. آيت‌الله لاريجاني در حوزه علميه شاگردان بي‌شماري داشت و حاضر نبود در تدريس علوم ديني‌اش كاستي‌هايي پديد آيد و وي روحيه ضد ظلم، انقلابي و ولايي دارد و براي رضاي خدا همانطور كه دستور اعدام دو نفر از اغتشاشگران را صادر كردند بايد قاطعانه در برخورد با اغتشاشگران عمل كنند.\"

اما به هرحال در نماز جمعه این مطلب گفته شده (290372)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۱۷:۵۱:۵۶
اولا که آقا محمد به آیت الله احمد خاتمی تهمت زده بودند که مشخص شد دروغ است.
دوما ادعا کرده بودند که آیت الله خاتمی (آیت الله جنتی) گفته اند که این دو نفر اعدامی، محاربان روز عاشورا هستند! (و بر همین اساس به زعم خودشان مچ لاریجانی را گرفته بودند- دوباره نظر ایشان را بخوانید)
مورد اول که دروغ درآمد، مورد دوم هم که در لینک شما وجود ندارد!
پس این چه جور اظهار نظری بوده که شما کرده اید؟!
چرا اینقدر با اخبار دروغ تحلیل می کنید و به دیگران تهمت می زنید؟ (290410)
 
یک دوست
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۱:۵۰:۱۸
از کی تا حالا باید آمریکا بشه نماینده حقوق بشر ؟!
اگر یک نفر تو ایران که می زنه بانک رو خراب می کنه ، شیشه ها ی ماشینها خونه ها رو می شکونه ، مسجد آتش می زنه ، نیروی انتظامی رو کتک می زنه و ... اگر این آقا رو دستگیر کنیم در واقع حقوق بشر رو نقض کردیم ولی وقتی این همه عراقی ، افغانستانی ، لبنان و فلسطینی بی گناه کشته بشن ، هیچ مشکلی نداره ؟! این حقوق بشره ؟
هاییتی رو همه ما یادمونه ( همین چند مدت پیش ) که جان حدود 3 میلیون نفر بر اثر زلزله در خطر بود ( که خیلی ها کشته شدن ) آمریکای بشر دوست ! به جای اینکه نیروی امدادی بفرسته ، چندین هزار سرباز نظامی برده اونجا و لشکر کشی کرده ! برای چی ؟
این کشور دزد و تروریست رو باید به عنوان بشر دوست به حساب بیاریم ؟!
خدا لعنت کنه آمریکا و هر کسی که آمریکا رو دوست داره . (290263)
 
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۱:۵۲:۰۴
عجب شیادی است این کریستین امانپور. حکم محاربین را که به دلیل اقدامات تروریستی آن‌ها صادر شده، طوری عنوان می‌کند انگار به قهرمانان ملی انگ زده شده که ضدخدا هستند! و بیچاره‌ها بی‌دلیل دارند مجازات می‌شوند! (290267)
 
new
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۲:۲۲:۵۶
ما یک سیستم بسته در روند امور قضایی در ایران نداریم. بنابراین فکر می کنم افراد می توانند از خودشان دفاع کنند.
Even he is not sure that people can defend themselves (290274)
 
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۲:۵۴:۰۲
معاون قوه قضائیه در یک مصاحبه تلویزیونی گفتند به نظر من کسانی که در تظاهرات سنگ پرتاب میکردند محاربند.
در ذهن خودتون کسی رو که سنگ پرتاب میکنه با کسی که ترور مسلحانه کرده مقایسه کنید.کدوم عقل سلیمی ممکنه این 2عمل رو دارای یک مجازات بدونه.
بنظر من مشکل در عنوان فقهی محارب نیست مشکل در کج فهمی و سیاسی کاری و غرض ورزیه.ایشون به عنوان یک قاضی ارشد تشهیر السلاح در فقه رو حمل بر در دست گرفتن سنگ میکنند چرا باید یک قاضی انقدر در تفسیر دستش باز باشه اصلا مگر قاضی مجتهده آدم وقتی یک همچین موضوعاتی رو میبینه باید خیلی پرت باشه که عمق فاجعه موجود در نظام قانون گذاری و قضاوت این کشور رو نفهمه. (290285)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۱۱:۳۳:۴۸
معاون قوه قضائیه در یک مصاحبه تلویزیونی گفتند به نظر من کسانی که در تظاهرات سنگ پرتاب میکردند محاربند.
اگر فکر می کنید که راستگو هستید، لطفا لینکی را که نشان دهنده حرف شما باشد و معاون قوه قضاییه به صرف پرتاب سنگ، کسی را محارب بداند، قرار دهید.
وگرنه بپذیرید که توهم درد بزرگی است (290345)
 
م.منوچهر
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۱۱:۴۳:۵۰
عنوان محارب در فقه و حقوق فراتر از تشهير السيف است همانطور كه اظهار نظر آن مقام قضايي نابجا بوده اظهار نظر اين دوستمان هم ناكامل و نپخته است . اما نكته مهم تر اينست كه در نظام قضايي ايران ، خصوصا در دادگاه هايي كه جنبه امنيتي و سياسي دارد رسيدگي ها با دقت ها و سوپاپ هاي متنوع انجام ميشود . كما اينكه بسياري از اين سنگ پرا ن ها در همين دادگاه ها محارب شناخته نشدند و آزاد يا با مجازات هاي متناسب با آنها برخورد شد ولي اگر اين سنگ به چشم كسي خورده و يك چشم را نابينا كرده ، در اينصورت بايد تكليف اين قضيه معلوم شود.
يا اگر كسي سنگ انداخته و شيشه 2 ميليوني يك بانك را پائين ريخته و بانك هم شكايت كرده بايد جريمه را پرداخت كند. البته در يك صورت هم ، سنگ اندازي ميتواند محاربه باشد و آن در صورتي است كه گروهي به قصد ضربه زدن به امنيت كشور و مردم وبا طراحي و تدارك قبلي به اين كار اقدام كنند. و اين اتفاق در چند ماه اخير در چند محل اتفاق افتاده است كه هماهنگ شده اند، سنگ خريده و با وانت به جايي حمل و تخليه كرده اند و بعد از همانها هم استفاده كرده اند. اين ديگر يك سنگپراني عادي نيست. خصوصا اگر معلوم شود هماهنگي اصلي اين كار با گروه هاي تروريستي شناخته شده بوده است . بنابر اين بهتراست اول قوانين را خوب مطالعه كنيم . بعد جرم ها را خوب بشناسيم و بعد به قضاوت بنشينيم. موفق (290351)
 
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۱۱:۴۷:۵۲
میشه لینک این مصاحبه که میگید رو بدید با اینکه فقط الف در به در باید لینک
بدهد! (290352)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۱۶:۴۸:۵۲
عزیز من شما که چیزی از فقه رو نخوندید اظهار فضل نکنید ما کاری به نظر و میل شما در شناخت محارب نداریم ملاک قول و فعل و تقریر معصومه (290676)
 
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۳:۴۳:۵۸
نکته جالب تو این مصاحبه این بود که لاریجانی در رسانه ی بیگانه صریحا اعتراض به نتیجه ی انتخابات رو امری کاملا طبیعی عنوان میکنه اما تو رسانه های خدمون هرکی به هر نحوی معترض به نتیجه ی انتخابات است رو خائن و ضدانقلابی خطاب میکنن! (290294)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۱۱:۳۵:۵۹
تو رسانه های خدمون هرکی به هر نحوی معترض به نتیجه ی انتخابات است رو خائن و ضدانقلابی خطاب میکنن
باز هم اخبار دروغ. من که چنین چیزی از آقای جواد لاریجانی نشنیده ام که \"اگر هر کسی به هر نحوی به نتیجه انتخابات معترض باشد، خائن و ضدانقلاب است\"
اگر به خدا اعتقاد دارید و خود را دروغگو نمی دانید سندی که این ادعای شما را تائید کند، قرار دهید.
یادتون نرود که از پچگی همه مان می دانیم که دروغگو دشمن خدا است. (290347)
 
م.منوچهر
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۱۱:۵۶:۴۲
چنين نبوده و معترضين هم اعتراضات را گفته و نوشته اند و كسي از افراد و سازمان هايي كه حرفشان حساب و كتاب دارد نگفته اند معترض به نتيجه انتخابات فلان و فلان است . حتي مقام رهبري در چند نوبت به صراحت حساب اينها را جدا كردند. اما ليدرهاي معترضين خودشان كارهايي كردند كه وضعيت در رسانه ها به اينجا كشيد. مثلا اگر آنها اعتراض داشتند و فقط معترض بودند چرا راهه هاي قانوني را نرفتند. مهلت هم كه تمديد شد . وهنگامي كه به خواست آنها 10 درصد آراء را شمردند و نتيجه معلوم شد چرا قبول نكردند و مردم را به شورش دعوت كردند؟ وقتي ميان همين ها به مردم حمله شد ، به پادگانها حمله شد، 20 نفر از بسيج و 13 نفر از مردم عادي كشته شدند، و ... چرا اينها را نصيحت نكردند و مردم خداجو ناميدند و ...؟ . بنظر شما اينها اعتراض به نتيجه انتخابات است و كارهاي انجام شده اعتراض ؟ ازطرف ديگر انتخابات مگر به چه معني است ؟ معنايش اينست كه رقابت كنيم و رأي بدهند و اگر كسي رأي آورد به او فرصت خدمت داده شود . حال وقتي اين كارها انجام شده و اعتراض ها هم با توجه به شكايت ها و اعتراض ها رسيدگي و قانونا اعلام شده ، ديگر اعتراض معنايي ندارد و طبق قانون مردمسالاري بايد پذيرفت . (290357)
 
علی
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۹:۰۶:۲۱
این مصاحبه فقط یک نمونه اش است. اگر جریان آزاد اطلاعات به معنای واقعی آن بوجود بیاید، یعنی رسانه ها واقعاً نماینده افکار عمومی از هر طیف به اندازه وزن خود باشند، یعنی در مجموع خرد مشترک و عقل سلیم را نمایندگی کنند، امپراتوری غرب به چشم برهم زدنی از هم خواهد پاشید. اینها از همین می ترسند. این است که وقتی بمباران رسانه ای غرب در ایران مختل می شود، شدیدترین موضعگیریها را توسط علیامخدره کلینتون شاهد هستیم. تفسیر غرب جریان آزاد اطلاعات همیشه به نفع رسانه های خودشان و نظام سرمایه داری است که در حال حاضر دست بالا را دارند. (290316)
 
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۰۹:۵۸:۰۸
می‌شه لینکشم بذارید بتونیم ببینیم (290324)
 
علی
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۱۱:۳۰:۰۴
خب اینکه مصاحبه نشد همه سوالهای خبرنگارو با سوال جواب داده مثل احمدی نژاد! (290342)
 
م.منوچهر
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۱۱:۳۱:۳۳
در اصول ديني و اخلاقي وارد كردن اتهام به ديگران ناجوانمردي است. واگر اتهامي به ديگران زده شد انتشار آن قبل از اثبات هم ناجوانمردي و البته غير قانوني است.
من از اين ناحيه ددر باره سياسي هايمان ده ها بار گزيده شده ام. مثلا وقتي آقاي \"ع\" را دستگير كردند در محافل دوستانه و هيئت كلي در باره حقوق بشر و غيره سياه نمايي كردم و بعد از چند ماه فهميدم اصلا آقا را بخاطر فريب يك دختر خبرنگار و ... دستگير و محكوم كردند. وقتي آقاي \"ع.م\" را تحت تعقيب قرار دادند بدتر بود چون او را فاضل ميدانستم ولي بعد از كلي شلوغ بازي و فضاسازي داخلي و خارجي فهميدم به حقوق زنان بي حرمتي كرده و در دوره وزارتش كلي زن و ..... باز هم پشيمان شدم و ... . ميدانيد اين قضيه قصه اي طولاني است كه به همين مقدار بسنده ميكنم. در باره بسياري از برخوردهاي انتظامي و قضايي هم همينطور بوده . يعني من بدليل طرفدار بودن خيلي از واقعيات را نديدم. در هيچ جاي دنيا به شما اجازه نميدهند مواد اوليه بمب داشته باشيد، يا اسلحه گرم و قاچاق داشته باشيد. يا نقشه دسترسي به پادگانها را جمع كنيد و يا ... به اين كارها تروريزم ميگويند و تروريست را بشدت مجازات ميكنند و حتي براي يافتن و كشتنش چند مملكت را ويران ميكنند. اتفاقي كه افتاده غالبا از اين نوع بوده و برخوردهايي هم كه شده غالبا از نوع قانوني و صحيح .اما من چون واقعيت را نميديدم فكر ديگري ميكردم. نمي خواهم بگويم كه خطا و كاستي نيست ميخواهم بگويم : بسياري از مواردي را كه عمده ميكنيم از همين نوع است. واقعا اگر معيارهاي حقوق بشري را بشناسيم و بعد با انچه واقعا اتفاق ميافتد و با آنچه در همه جا ديده ميشود مقايسه كنيم خواهيم ديد كه رسانه ها و ما طرفدارها خيلي بازي ميدهيم و بازي هم ميخوريم. مثلا دو نفري كه اعدام شدند تروريست بودند و در يك اقدام هم 14 نفر را كشته و بيش از 40 نفر را مجروح كردند و برنامه چندين عمليات تروريستي را آماده كرده بودند و چندين ماه قبل از انتخابات هم دستگير شده بودند .اما ما چه گفتيم و در دنيا چه گفتند؟! بسياري از موارد همينطور است و من از دوستان ميخواهم كه كمي دقت كنند تا بعدها خودرا شماتت نكنند. (290343)
 
فرهاد رامانی
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۱۱:۳۷:۴۶
منطق الف:
وقتی اوضاع آرام باشد، الف تابناک میشود.
وقتی اوضاع کمی نا آرام باشد، الف ایلنا میشود.
وقتی اوضاع ناآرام باشد، الف از فارس هم فارس تر میشود.

من نمیدونم چطور شما داعیه دارین که هدف وسیله را توجیه نمیکند؟
شما که دقیقا همیشه با هدف وسیله خودتون رو توجیه میکنین.
من ماکیاولیست تر از اصولگراهای معتدل به عمرم ندیدم
باز طیف احمدی نژاد تکلیفشون روشنه، طیف موسوی تکلیفشون روشنه.

شما وقتی پای خارجی جماعت وسط باشه، کاری به درست و غلط ندارین، کلا حق با داخلیه.
وقتی پای مجلس و دولت در میون باشه، نظرات مخالف دولت را چاپ میکنید
وقتی پای جریان سبز در میون باشه، هرگونه فحش و فضیحت رکیک را به موسوی و کروبی چاپ میکنید.
این نشون میده آقای توکلی خیلی اصولگرا هستند. البته اصول ایشون شناور و در جهت باد حرکت میکند.

مدتهاست هیچ منطق برآمده از تعقلی بر سایتتون حاکم نیست. فقط منافع شخصی جهت اخبار و حتی تعداد نظرات موافق و مخالف چاپ شده و حتی تعداد موافق و مخالف نظرات رو تعیین میکنه و این برای رسانه اوج خواریست.
آیا انتقاد من را منتشر میکنید؟
یا سانسور؟
مسئله این است. (290348)
 
kaveh
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۱۲:۱۱:۱۷
متا سفانه مسئولین ما همیشه سوال را با سوال جواب میدهند.بر فرض که پليس فرانسه و آمریکا خشونت زیاد کردند ولی این دلیل نميشود که خشونت در کشورما را انکار کنیم و يا نقض حقوق شهروندی را هم به این صورت پاسخ دهیم.یک سوال دارم و آن که ريیس جمهور میگوید ایران آزاد ترين کشور دنیاست درست است؟ (290361)
 
بنيامین
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۱۲:۱۸:۳۸
اگه راست میگید یکی از مسئولین مثلا رییس جمهور بیاید در صدا و سيما و به صورت زنده اجازه بدهندمردم آزادانه از طریق تلفن سوال و انتقاد کنند و رییس جمهور پاسخ دهند.در کشورهاي آزاد خیلی مرسوم است (290362)
 
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۱۵:۴۴:۰۷
اگه راست میگید یکی از مسئولین مثلا رییس جمهور بیاید در صدا و سيما و به صورت زنده اجازه بدهندمردم آزادانه از طریق تلفن سوال و انتقاد کنند و رییس جمهور پاسخ دهند.در کشورهاي آزاد خیلی مرسوم است
من که تا حالا ندیدم، مردم عادی، مستقیما از رئیس جمهور سؤال بپرسند. شما چنین برنامه ای را در کجا دیده اید؟
بعد هم ما از سران اصلاحات انتظار پاسخگویی رو در رو با مردم را ندارند، این ها لطف کنند و در حالت غیرمستقیم و سر فرصت جواب سؤال های بی شمار مردم را بدهند و از مناظره فرار نکننند و پاسخگوی عملکرد دولت خود باشند، بعد چنین درخواست های نامعقولی از دیگران بکنند!
یک کم انصاف هم خوب چیزی است. (290390)
 
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۱۵:۵۷:۵۳
دوست عزیز لطفاً بفرمایید این شیوه مورد ادعای شما دقیقاً در چه کشوری مرسوم است؟ (290393)
 
امیر
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۰۷:۵۰:۲۸
دوست عزیز حضور در جمع مردم و پاسخگویی به سئوالات مستقیم و بی واسطه آنها در اکثر کشورهای دموکراتیک یک اصل لازم و بنیادی دموکراسی است. در امریکا این امر در تجمعات معروف به تاون هال میتینگ ها انجام میشود که در آن رئیس جمهور و سیاستمداران از رده های مختلف در سالنهای اجتماعات شهرداری در گوشه و کنار کشور حضور می یابند و مردم عادی در پشت میکروفون سئوالات خود را مطرح می کنند. می توانید در گوگل نمونه های زیادی از تاون های میتینگ های رئیس جمهور فعلی و گذشته امریکا را پیدا کنید. .... (290489)
 
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۱۵:۵۹:۱۶
میدونید مشکل شما چیه. این که فکر می کنید سی ان ان هم مثل صدا و سیما است که هر که حرف آخر را بزند برنده می شود. نخیر، آنها به دنبال این نیستند که با یک برد مقطعی پیروز شوند. طرف سوالش را می کند و شما هم جواب می دهید. هر بیننده ای هم که نشسته و دارد میبیند می داند که بالاخره شما یک جوابی می دهید. مهم این است که چقدر مجموعه انتقادها همخوان باشد و چقدر بتوانند لیست بلند بالایی از اتهامها را به شما وارد کنند. واضح است که شما یک جوابی میدهید و مطمئن باشید اون بییننده ای که پای تلویزیون است می داند که .. تناقض دارد. هر کسی وقتی ذینفع نباشد می تواند قضاوت کند که شخص مصاحبه شونده چقدر تعهد به مسایل دارد. ببینید مثلا لاریجانی می گوید \"هیچ کس به خاطر اعتراض زندان نیست\" امانپور می تواند مثال بیاورد و مثلا در آن لحظه برنده شود ولی این کار را نمی کند چون لاریجانی را به اینجا رسانده که \"انکار موضوع\" کند. بیننده پای تلویزیون هم که تعهد نداده هر چه لاریجانی گفت قبول کند. او می بیند امانپور می گوید این اتهام وارد است و لاریجانی آنرا انکار می کند یا مثلا می گوید سیر بررسی های ما ادامه دارد. بیننده می داند که انکار و سر دواندن آسانترین کار است و از طرف دیگر امانپور هم موضوع را به یک مورد خاص نمی برد که لاریجانی آن یک مورد را جواب دهد. کلی میگوید شما متهمید و لاریجانی هم انکار می کند. مطمئن باشید در ذهن بیننده آمریکایی همان اثری که امانپور می خواهد را خواهد گذاشت.

.... (290184)
 
جواب مریدان رییس جمهور
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۱۷:۰۲:۲۶
انگیزه احمدی نژاد از سفرهای استانی مگر همین نبود که دولت مستقیما و بی واسطه با مردم ارتباط داشته باشد در هیج جای دنیا هییت دولت پا نمی شه بره تو تمام استانها اونجا جلسه هییت دولتو تشکیل بده پس دلیل نمیشه که این عملو بیهوده بدانیم.همانطور که ایشان میگوید آزادترین کشور دنیا هستیم پاسخگویی در برنامه زنده و بدون سانسور و واهمه برای مردم درخواست بزرگی نیست. (290406)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۰۹:۰۸:۵۶
اتفاقا دولت احمدی نژاد پاسخگوترین دولت بوده است. از یک طرف درباره ریزترین مسائل که هیچگاه برای دولت های قبل مطرح نمی شد، او را زیر سؤال می بردند و از سوی دیگر تعداد جلسات او با رسانه های داخلی و خارجی با دولت های پیش قابل مقایسه نیست.
فراموش نکنید که رئیس دولت اصلاحات در پایان دور اول مسئولیتش که انتقادات زیادی به او وارد بود، از مناظره فرار کرد. این در حالی است که رودر رویی او با امثال دکتر توکلی در آن سال و نشان دادن ضعف های مفرط خاتمی می توانست نتیجه انتخابات را تغییر دهد.
اما در این دوره، رئیس جمهور محترم نه تنها این مناظرات را پذیرفت بلکه در برابر انواع سؤالات پاسخگو بود و به قدری کفگیر تخریب احمدی نژاد به ته دیگ خورده بود که نامزد معلوم الحال مقابل، در یک طنز تلخ تاریخی با نمودارهایی که حتی نام تهیه کنندگان آن را با کاغذ پوشانده بودند، او را زیر سؤال می برد!
یعنی دیگر سؤالی هم می تواسنتد که از دولت جواب نگرفته بودند که چنین حرکات مضحکی انجام دادند؟ (290500)
 
canada
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۰۰:۱۳:۱۱
رزمنده ها و خانواده شهدا و مجروحان و جانبازان و ملت از رهبری انتظار دارند تا با فساد و رانت خواری برخورد کنند . (290448)
 
کامران
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۰۱:۱۸:۴۹
از شانس خوب یا بد نویسنده محترم مفاله امشب سی ان ان دوباره مصاحبه را بطور کامل پخش کرد.
ایکاش تمام سوالات و جوابها را بطور کامل می نوشتند تا نظر نوشتن برای دوستانی که زبان انگلیسی را با لهجه امریکایی متوجه می شوند قضاوت راحت تر می شد. (290456)
 
hajiagha
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۰۳:۱۸:۱۴
ایرانی هزار دلار شهرداری مونترال جریمه اش کرده چون بیرون مغازه را چراغانی کرده بود کریستمس موسوی گویا نفسش از جای گرم بلند می شود یک سازمان خصوصی جایزه بهترین عکس خود را به عکس های که در آن مردمی داند ماموران انتظامی را به قتل می رسانند داده است ؟
خدا به خیر کند معنی دمکراسی هم عوض شده ؟
فردا حتما به اسرائیل هم جایزه نوبل می دهند تا کودکان فلسطینی را قتل عام کند ؟ (290469)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۰۹:۳۱:۵۲
مسئولین محترم سایت الف
با سلام و خسته نباشید به شما
سوالی ذهن من را مشغول کرده و آن اینکه چرا سایت الف در قبال توهین بی شرمانه و وقیحانه روزنامه کیهان به قرآن کریم در تاریخ 21 بهمن در صفحه 14 آن روزنامه و در مطلبی با عنوان پاسخ مهندس به آقای دوپهلو ، هیچگونه موضع گیری یا انعکاسی نداده ولی در زمینه های مشابه اظهارات آن روزنامه ، بارها و بارها اظهار نظر می کند !
لابد تقیه کرده اید ؟!
فراموش نکرده اید که این روزنامه در قضیه اهانت به عکس امام و یا اهانت به امام حسین چه معرکه ای بر پا کرد ؟
در آئین و مرام شیعه امام علی ، این رفتار نشاندهنده چه خصلتی است ؟
خودتان قضاوت کنید.
این نیز می گذرد (290509)
 
مسلمان
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۰۹:۵۲:۳۱
سلام به همه

نمی دانم چرا بعضی ها با هر کسی مصاحبه کنند ، اشکال نداره! ولی بضی های دیگه برای همین کار دادگاهی وزندانی می شوند؟

قابل توجه دوستان که بگویم این آقای لاریجانی با دو برادر محترم دیگرشان که روسای دو قوه هستند ، خیلی تفاوت دارد . و گرنه با سابقه سیاسی که دارند ، حداقل یک پست وزارت می گرفتند.

کاش ایشان درایت برادران محترم دیگرشان را داشتند. مصاحبه ایشان با نیک براون را فراموش نکرده ایم که یکی از دلایل شکست اصولگرایان در در سال 76 قلمداد شد .

ایشان به خود بزرگ بینی دچارند. (290519)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۱۰:۴۰:۳۱
ایشان به خود بزرگ بینی دچارند.
اولا که ادب مرد به از دولت او است.
دوما یعنی هر کسی با رسانه های خارجی مصاحبه کرد، به خاطر خود بزرگ بینی اش است؟!
مطمئنید که با شناختی که از نیروهای اصلاح طلب دارید این حرف را نمی زنید؟
به علاوه مصاحبه محدود مسئولین نظام، با برخی شبکه های خاص و در دفاع از نظام مشکل قانونی ندارد. چنانچه خاتمی هم چنین کاری می کرد.
پس بهانه دروغین نگیرید. (290530)
 
جواد مالکي نژاد
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۱۰:۴۴:۴۳
با سلام

ضمن تشکر از ارائه مصاحبه فوق ،متاسفانه در مانيتور کامپيوتر من و چند نفر که سوال کردم ،ابتداي خطوط از سمت راست درج نمي گردند ،لطفا در صورتا امکان اصلاح فرمائيد با تشکر (290531)
 
مسلمان
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۱۱:۵۱:۰۶
سلام به همه

1) خودبزرگ بینی چه بی ادبی دارد ! شما چرا به خودت می گیری؟ من در کمال ادب می نویسم . تمام نوشته های من نویسنده و سرتیتر مشخص داره.

2) ایشان در جایگاهی قرار ندارند که راجع به همه چی اظهار نظر کنند . ( معنای مسئولین نظام را هم دانستیم !) مگر آقای هاشمی که ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان هستند به چه کاره بودن محکوم نشدند ؟ شما معترض شدید ؟

3) گفته اید : بهانه دروغین نگیرید
چه بهانه ای گرفتم ؟ معنای بهانه چیست ؟ در ثانی با ادبیات شما این پاسخ ادبی است ؟

4) ما یک نوشته می زنیم طول می کشد ، شما چه سریع پاسخ دادی؟

5) برای دفاع از نظام معتبر تر از ایشان بسیار داریم . در ضمن آقای خاتمی در دوره خودشان رئیس جمهور بودند . به مسائل اخیر در مواجهه با امور بیرونی کاری نداریم .

6) برای دفاع از نظام ابتدا باید پاسخ داد ، سپس طرف مقابل را مورد سوال قرار داد و گرنه با سوال پرسیدن متوالی هیچ فایده ای ندارد . فقط بازی با لغات .

7) اصلاح طلبم یا نه ، هیچ ارتباطی به صحبتهای من نداشت . من فقط مسلمانم . اگر اشکالی ندارد ؟ در راهپیمایی ها هم همواره هستم . در 20 انتخابات هم شرکت کرده ام . پس حق دارم که در ازای ادای تکلیفم نظرم را بدهم .

اصلاح طلبی در چهارچوب ، عین مسلمانی است . باز بودن باب اجتهاد در شیعه یعنی پذیرش قاعده روز ، یعنی اصولگرایی اصلاح طلبانه ، همان که رهبری می پسندند.

یا حق (290550)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۱۲:۰۴:۵۳
اقای لاریجانی کی و کجا زندان بوده اند وایا با جناب کروبی هم هم سلول بوده اند البته کروبی در نامه ای به برادر ایشان به عدم سابقه انقلابی وزندان وی اشاره کرد که برادر جناب لاریجانی از پاسخ دادن امتناع کرد ند ،وبه نظر میرسد ایشان جوابی نداشته اند ضمنا ایا داشتن سابقه زندان برا ی اشخاص ارج وقرب می می اورد ،واگر می اورد ایا برای کروبی ودیگران نیست وایا میزان حال افراد است شامل لاریجانی نمیشود (290558)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۱۲:۰۹:۰۲
اگر منطق شما بر پیروزی لاریجانی همانند منطق لاریجانی و امثالهم در مقابل افرادی چون امانپور است باید به عرضتان برسانم که هر سوالی به تبع جوابی را به دنبال دارد هرچند همراه با سفسطه. با این وجود آیا صرف تند زبانی لاریجانی در مقابل امانپور انهم لابد به شیوه ای که در برنامه\" دیروز امروز فردا\" راجع به بازرگان سخن میگفت نشانگر پیروزی است؟ (290559)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۱ ۱۸:۰۲:۵۴
عاشقان واقعی حقوق بشر همان طرفداران اسلام آمریکایی هستند، همان هایی که ده ها میلیون نفر ایرانی را در راهپیمائی 22 بهمن انقلاب اسلامی ندیدند و دم از دوربین بسته می زدند ، باید هم طرفدار استکبار باشند ، مگر انسانیت مرده است که این جانیان ف خونخواران برای مردم دنیا سرنوشت تعیین کنند، . . . . ، بله همین ها مثل بهایی ها ، بابی ها ، وهابی ها ، استکبار ، طرفداران اسلام آمریکایی با کلمات هر چه بخواهند تعریف می کنند و با پول و زوز و تزویر مکاتب شیطانی خود را به خورد دنیا می دهند ، همین می شود شایعات و حداقل صحنه سازی خود را در مقابل اسلام ناب محمدی (ص) را می بینند و بزرگ می کنند و انزجار ده ها میلیونی را نمی بینند ، وعده قلیلی هم هر چه ماهواره می گویند را با سایت های صهیونیستی ، آمریکایی و انگلیسی تطبیق می دهند و دور تسلسل بد تری را آزمون می کنند.
آیا این دشمنان احمق نیستند ، می خواهد رئیس جمهور آمریکا باشد یا روزنامه نگار منافق (290701)
 
مسعود
۱۳۸۸-۱۲-۰۲ ۰۱:۵۸:۳۲
خیلی مسخرست که مجری شبکه کشوری که با جنگ و وحشی گری و خونخواری کشور شده و هیچ گونه تمدنی نداره،کشوری که مسیولینش خودشون مالک دنیا میدونن و هرکی و بخوان میدزدند بمب اتم دارن و ازش استفاده کردن کشوری که انواع سلاح میکروبی و شیمیایی و کشتارجمعی داره کشوری که مخوف ترین زندانهای دنیا را داره کشوری که در تمام جنگها یا حضور داره یا یه نشونه هایی میشه ازش پیدا کرد کشوری که بچه های کشور زلزله زده شده را می دزده کشوری که ازرژیمی نژاد پرست که به اعضای بدن انسانها هم رحم نمیکنه حمایت میکنه و کم ترین تعهد های بین المللی امضا کرده بیاد و کشوری که پادشاهش 2500 سال پیش اولین کتیبه حقوق بشر دنیا را ساخته و اشعار شاعر اون کشور بر سر در مراکز حقوق بشرشونه محکوم به نقض حوق بشر کنه در حالی که در ایران چنین اتفاقی نیافتاده و اگر هم بوده خیلی کمتر از کشورهای مدعی حقوق بشر بوده
در صلاحیت مراکز بین المللی همین بس که کسی که میاد و با یک سری حرفای عاشقانه انتخابات 40 میلیونی یک مملکت زیر سوال میبره میشه سومین زن روشن فکر جهان و این پسر نوک مدادی هم جایزه صلح نوبل میگیره
با احترام به نظرات همه دوستان ولی بعضی از حرفای دوستان اون قدر مضحک و مسخرس که فقط باید بهشون خندید که البته من فکر نمیکنم این واقعا عقیدشون باشه شاید فقط واسه اینه که میخوان حس مخالفت خودشون ارضا کنن و نشون بدن
در مورد حوادث بعد از انتخابات و بر خوردهایی که شد اولا اگه یه سرچ در اینترنت بکنین و یه اخباری از تظاهرات در کشور های حقوق بشری بگیرید می بینید که در ایران با اغتشاش گران و آشوب طلبان دوستانه تر از تمام دنیا بر خورد شد هر چند هیچ ایرانی اصلا دوست نداره یک ایرانی دیگه هیچ آسیبی ببینه حالا چه سبزی چه بسیجی چه سرباز نیروی انتظامی یا هر ایرانی دیگه ای،با این که من اعتقادم اینه که با اغتشاش گران برخورد نادرستی نشده ولی به هر حال جواب قانون جنگل اجرای بند دوم قانون جنگل وقتی شما از قانون جنگل تبعییت میکنید باید منتظر همون برخورد هم باشید
\"کسی که خواب باشه را میشه بیدار کرد اما کسی که خودش به خواب زده نه\" (290808)
 
رضا
۱۳۸۸-۱۲-۰۲ ۱۶:۴۷:۴۱
سلام
خيلي از مطالبتان درصفحه ناقص نمايش داده مي شود يعني نيمه سمت راست اين مطالب را نمي توانم ببينم مشكل چيست؟(باتغيير رزولوشن صفحه هم مشكل حل نشد) (291030)
 
طوفان
۱۳۸۸-۱۲-۱۷ ۰۹:۴۸:۱۶
مثل اینکه مرورگر windows internet explorer در نمایش نظرات مشکلی که شما بیان کردید داره برا رفع مشکل میتونید مرورگر Mozilla Firefox نصب کرده و استفاده کنید.سلام
خيلي از مطالبتان درصفحه ناقص نمايش داده مي شود يعني نيمه سمت راست اين مطالب را نمي توانم ببينم مشكل چيست؟(باتغيير رزولوشن صفحه هم مشكل حل نشد)




مثل اینکه مرورگر windows internet explorer در نمایش نظرات مشکلی که شما بیان کردید داره برا رفع مشکل میتونید مرورگر Mozilla Firefox نصب کرده و استفاده کنید. (295965)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.