نظر منتشر شده
۳۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 65606
تلاش مايوسانه رسانه سعودي براي روحيه دادن به تروريست‏ها
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۱۸
رسانه تبلیغاتی رژیم وهابی حاکم بر عربستان نتوانست خشم خود از دستگیری رییس گروه تروریستی جندالله را پنهان کند و از زبان سخنگوی این گروه اعلام کرد که حرکت های تروریستی علیه ایران ادامه خواهد داشت.



به گزارش "الف"، العربیه که به عنوان بازوی رسانه‏ای سیستم تبلیغاتی امنیتی رژیم سعودی عمل می کند، شب گذشته، چهارشنبه، در برنامه‏ای که بعدا نیز بارها در این شبکه انعکاس یافت به گفتگو با فردی که خود را سخنگوی گروه تروریستی جندالله معرفی می‏کرد پرداخت و برای روحیه دادن به تروریست‏ها و گردانندگان خود اعلام کرد که حرکت‏های تروریستی علیه ایران ادامه خواهد یافت.



مجری برنامه پانورامای العربیه مصاحبه خود با سخنگوی جندالله را پس از پخش تیتراژی با عنوان "آیا مشکل پایان یافته است" آغاز کرده و در ادامه ضمن زیر سوال بردن قدرت سیستم اطلاعاتی ایران در دستگیری ریگی و وارد کردن اتهاماتی مانند همکاری سیا با ایران [!]، از سخنگوی جندالله پرسید که دستگیری ریگی چه تاثیری در حرکت شما خواهد داشت.



 



در ادامه فردی که خود را سخنگوی گروه تروریستی و جدایی طلب جندااله معرفی می کرد نیز همان پاسخی را داد که مد نظر العربیه بود و ضمن تعریف و تمجید از رییس تروریست گروهک جندالله، اظهار داشت که گرچه رهبر این گروه دستگیر شده اما عملیات علیه ایران ادامه خواهد داشت.



العربیه پیش از این و در سالیان گذشته نیز اقدام به پخش فیلم های ترور، سربریدن و حتی در برخی از مواقع فیلم‏های تبلیغاتی محض از ریگی، همانند تیراندازی به سمت کوه، پرداخته و نقش عمده‏ای در بزرگ کردن این تروریست وابسته به سیا و حکومت وهابیون داشت. این رسانه در حوادث اخیر بعد از انتخابات ایران نیز تمام تلاش خود را برای دامن زدن به جو آشوب و تنش به کار بست.

 

تقویت حرکات جدایی طلبانه و تروریستی علیه ایران، توسط حکومت سعودی در حالی صورت می گیرد که این سیستم با مسایل فراوان قومی و مذهبی روبه روست و از معدود نظام هایی است که با اداره خانوادگی حکومت، حتی یک انتخابات نیز در تاریخ خود برگزار نکرده است.



ویدیو:

 







 
 
فرشاد
۱۳۸۸-۱۲-۰۶ ۱۲:۳۱:۴۵
کاش ما که اینهمه علیه آمریکا و اسرائیل به صراحت اعلام موضع می کنیم
در مورد این همسایه نه چندان دور و به ظاهر اسلامی هم کمی مواضعمان صریح و شفاف باشد. (292669)
 
وحید
۱۳۸۸-۱۲-۰۶ ۱۵:۳۰:۵۳
حالا خارج از همه این حرفها یه پیشنهاد به مسئولین دارم اونم اینکه بعد که
همه اطلاعات درخواستی رو از ریگی گرفتند از یکی از مستند ساز های غربی
مثل مایکل مور دعوت کنند بیاد اینجا و از این بابا یه مصاحبه بگیره و بعد یه فیلم
مستند از همکاری اون و غربیها درست کنه ببینم اصلا در کشورهای غربی
که داعیه گردش ازاد اطلاعات دارند میگذارند یه همچین فیلمی ساخته شه
و یا در کشور هاشون نمایش بدند (292759)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۳:۳۷:۰۱
یاد اون امامی بخیر که میگفت: ما حتی اگر از صدام هم بگذریم، از آل سعود نمیگذریم.
پیام امام خمینی پیرامون کشتار حجاج را بخوانید
از کشوری که حاجی میکشد بیشتر از این انتظاری دارید؟

بعد از گذشت انتخابات هنوز برای من یک سوال باقیمانده پیام سال 84 آقای هاشمی به عربستانی ها چرا هیچ وقت تکذیب نشد (293120)
 
آرش
۱۳۸۸-۱۲-۰۶ ۱۲:۳۹:۲۴
كشوري وهابي عربستان كه دينش هم ساخته بريتانيا است (رجوع شود به كتاب هانفر جاسوس انگليس در كشور هاي اسلامي) با چه رويي مي تواند اين حرف ها را بزند (292676)
 
علیمحمدی
۱۳۸۸-۱۲-۰۶ ۱۲:۴۶:۱۹
ایا هر کشوری می توانند از قدرتش برای دستکیری مخالفانش در صورت عبور این مخالفین از کریدور هوایی مثال کشور پاکستان می تواند هواپمیایی ایران در حال پرواز به کشور مثلا هند مجبور به فرود کنه یا نه اگر یکی از مسافران این پرواز باشد یکی از مخالفینش باشد (292682)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۱۲-۰۶ ۱۷:۰۱:۳۶
اگر در دادگاهی در کشور مربوطه فرد مورد نظر محکوم شده باشه و حکم دستگیریش صادر شده باشه ، بله میتونه
و در حالتی که تحت تعقیب اینترپل باشه هم این امر امکان پذیره... (292807)
 
mohsen
۱۳۸۸-۱۲-۰۶ ۱۸:۲۴:۴۰
اینکه هواپیما را نشانده اند زاد کار مهمی نیست چون با کوچکترین تهدیدی هواپیما خواهد نشست کار مهم این است که بدانند داخل هواپیما کیست و دنبال چه هستند و فی الواقع یافتن سوزن در انبار کاه مهم است ! و در این مسئله ردیابی و مدیریت شکار اهمیت داشته (292846)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۶ ۲۰:۴۱:۵۳
يعني فكر مي كني ريگي فقط يك مخالفه (292884)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۰۹:۴۴:۵۹
سعی میکنند با بکار بردن لفظ مخالف بر جنایتهایش سرپوش بگذارند: فقط کمی نظرات متفاوت داشت و جمهوری اسلامی خیلی خشن برخورد کرد! فکرش را بکنید چقدر فریبکار و پررو هستند! (293035)
 
مهدی
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۱۲:۲۳:۴۸
کسی که سرباز و مردم عادی را هم می کشد مخالف ملت ایران است نه دولت اویک قاتل و وطن فروش است خودش را در اختیار وهابی ها قرار داده کسانی که دشمن اصلی خاندان پیامبر اسلام هستند وهابی های بی وجودی که جرات نگاه کردن به اسراییل را هم ندارند و چون ایران شجاعانه عمل می کند باعث مشخص شدن بی لیاقتی عربستان شده و آنها فقط فکر این هستد چوب لا چرخ ایران بگذارند . (293450)
 
ali11
۱۳۸۸-۱۲-۰۶ ۱۳:۰۷:۳۹
حالا بر فرض محال اینطور باشد وریگی راا مریکا به ایران تحویل داده باشد بدبختا وقتی امریکا به رئیس شما رحم نکرد شما که عددی نیستید شما را احتمالا در گونی تحویل ایران می دهند در ضمن شاید اخر وغاقبت شیوخ نوکر صفت سعودی نیز همین باشد برادران گرامی زهمین شیوخ سعودی در زمان جنگ تحمیلی ادعا می کردند ایران از اسرائیل سلاح می خرد وحالا مشخص شد چه کسانی در قبل مخفیانه ودر حال علنی با اسرائیلیها ارتباط دارند ملت ما خوب می دانند علت سخنان فوق بعلت سوز وگداز کدام عضو بدن اقایان می باشد فناوری هستی را گفتند نمی توانید وقتی انجام شد گفتند پاکستان کمک کرده فناوری موشکی را گفتند کار کره شمالی است ناوچه جماران را گفتند المانها ساختند و راهپیمایی 22 بهمن را گفتند پارچه بسیار بلند که روی ان شکل سر انسان نقاشی کرده بودند(جهت نمایش از بالا توسط بالگرد) در خیابان به نمایش گذاشتند اینها درخت می باشد و... رو که نیست سنگ پا ریاض است (292692)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۶ ۱۳:۳۹:۵۴
با سلام
چرا فیلمهایتان قابل دانلود نیست؟ (292714)
 
اسماعیل
۱۳۸۸-۱۲-۰۶ ۱۳:۵۹:۳۵
حکومت عربستان همیشه دنبال این بوده که ایران زمین گیر و منزوی بشه هنوز کمک های سعودی ها به صدام در زمان جنگ را فراموش نکردیم اون زمان با پول علیه ایران توطئه می کردند حالا العربیه و رسانه هاشون هم به اون اضافه شده (292718)
 
محمد کریمی
۱۳۸۸-۱۲-۰۶ ۱۴:۱۱:۴۳
موضع گیری صریح باعث مشکلات فراوانی میشه.
دشمنان واقعی اسلام و امام زمان همین وهابیون هستند ، سفیانی و دجال ها از جای دوری نمیاند ، بلکه از بین مسلمانان هستند.
موضع گیری در عربستان ایران رو در مقابل کل جهان عرب قرار میده ، پس باید حلم و صبر کرد. انشالله پیروزی از آن ماست و عمر پادشاه عربستان رو به آخر است و بعد از ان وضعیت نا مناسبی در این کشور حاکم میشه. (292729)
 
محمود
۱۳۸۸-۱۲-۰۶ ۱۴:۳۵:۳۹
باسلام.
عملکرد سعودیها در سالهای اخیر نشان می دهد که آنان از بزرگواری و متانت مقامات و مردم کشورمان سوء استفاده کرده و می کنند.
-وهابیون سعودی با چتر حمایتی خاندان آل سعود در سالهای اخیر، عامل اصلی بروز پدیده تروریست در جهان و به عنوان رهبر و پدر معنوی گروه هایی چون القاعده و طالبان محسوب می شوند.
-مقامات سعودی بنیان گذار هشت سال حکومت طالبان و تشکیل هزاران مدرسه و حوزه علمیه در خاک پاکستان و افغانستان می باشند.
- دو کشور عربستان و امارات تنها کشوری بودند که حکومت طالبان را برسمیت شناخته بودند.
- یکصدو بیست تن شهید و 200 مجروح، حاصل حمایت آنان از شرور شیطان صفت ریگی بسان 400 شهید زائر ایرانی همچنان در خاطره ملت عزیز قرار دارد و آنان را آزار می دهد. اگر اظهار می کنند ما حمایت نکرده و نمی کنیم پس چرا محکوم نکرده و نمی کنند؟
- عربستان سعودی با تولید و فروش بیش از 12 میلیون نفت از طریق شرکت آرامکو آمریکا عامل اصلی بی ثباتی قیمت در بازار جهانی و از دست دادن ثروت مسلمانان در منطقه از دیرباز و بخصوص در سی سال اخیر می باشد.
- عربستان سعودی با در اختیار داشتن بیش از یکصد هزار سرباز آمریکایی و 5 کمپ نظامی در خاک خود در ریاض و منطقه الخبر و شهر الخرج که در 80 کیلومتری ریاض قرار دارد، عامل بزرگترین تهدید علیه امنیت ملی کشور ما محسوب می شود.
- مقامات سعودی باید بخوبی دریابند که آنان در همسایگی یکصدو بیست کیلومتری راه دریایی ما قرار دارند و نباید همسایه آزاری کنند.
- سعودیها بخوبی می دانند که میانگین سن امرا و شاهزادگان بالای 50 سال است که هفت برادر سدیری که حاکمان شهرهایی چون جده، مکه، مدینه، ریاض، القصیم و الدمام را برعهده دارند بالای هفتاد سال دارند و باید تعاملی مثبت پیشه کنند تا دوستانه در تشیع جنازه آنان شرکت کنیم و در غم از دست دادن بزرگان خود ما را شریک بدانند.
- گذشته از مطالب فوق، سعودیها بخوبی می دانند حزب الله حجاز و دیگر معارضینی چون المسعری ها ریشه دار تر از سلفی های خائنی هستند که چنانچه خویشتن داری دوستان و همسایگان این کشور نبود، نقشه آنان در مبارزه با خاندان بی سواد سعودی برایشان آزار دهنده بود.
- مقامات سعودی باید بدانند مردم ایران کمک یکصد میلیارد دلاری به صدام لعین در جنگ هشت ساله با ایران را فراموش نکرده اند. عملی که سعودالفیصل آن را به افتخار حفظ امت عربی می خواند!
- سعودیها باید بدانند دیگر دوران و زمان تقیه کردن شیعیان مظلوم این کشور گذشته است.
- سعودیها با دائر کردن ده ها دانشگاه و مراکز آموزشی در شهرهای مدینه و ریاض و القصیم، مجانی و جذب اتباع خارجی بخصوص از اتباع آفریقایی و کشورهای اسلامی و اجیر کردن آنان در کشور متبوع، موجب وهن اسلام و تضعیف جایگاه واقعی عترت و سیره نبوی در جهان اسلام شده اند.
- ملت ایران به اندازه کافی خطاها و عملکرد منفی مقامات سعودی در برابر هتک شخصیت و حرمت آنان نسبت به خود را در حافظه خود دارند و آنان باید در صدد جبران خطاهای گذشته خود باشند نه اینکه با درج مقالات و تبلیغات در منطقه و جهان موجب آزردگی خاطر ملت بزرگوار ایران شوند! ضمن آنکه مثال عربی هست که می گویند شتر خوابیده اش هم از خر بزرگتر است.
- بندر بن سلطان که هم اینک همه امور امنیتی و اطلاعاتی را در این کشور بعهده دارد و بیست سال سفیر ریاض در واشنگتن بود، فکر نکند که سایه و چتر امنیتی دوستان ماتادور و شریک اسلحه فروش آمریکایی ایشان، ضامن امنیت و ثبات در آن کشورند.
- براستی، اگر بنا بود علماء دینی و مراجع تقلید و همچنین مقامات ایرانی هر از چند گاهی مثل مقامات سعودی با انتشار کتاب و جزواتی حکمی اسلامی علیه وهابیون صادر کنند و تبلیغات ضد سعودی کنند، اثری بنام وهابی، خاندان سدیری و سلفی ( خداندان آل سعود) باقی می ماند؟
- مقامات سعودی کاری نکنند که مردم ما دست معارضین سعودی را باز بگذارند و نامنی را در خاک آن کشور رواج دهند، عملی که خیلی کار سختی نیست.
- امیدوارم مترجم سفارت عربستان در تهران این کامنت را بخوبی برای سفیر آن کشور ترجمه کند و از قلم نیندازد. (292734)
 
h
۱۳۸۸-۱۲-۰۶ ۱۴:۴۸:۳۳
غلط می کنند از کانادا برگردم خودم حاضرم برای شکار اینها با برادران بروم چه لذتی دارد یاد دوران جنگ می افتم افتخار است خدمت به وطن نه با حرف بلکه با عمل (292744)
 
مهدي
۱۳۸۸-۱۲-۰۶ ۱۵:۰۹:۰۸
من يك سوال دارم .چرا اينهمه سعودي ها با ما دشمني مي كنند ؟ (292755)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۱۲-۰۶ ۱۷:۰۵:۳۳
چون به خیال خام خودشون و القائات روسانشون (آمریکا) ایران در پی ایجاد یک هلال شیعی که این هلال شیعی با حکومت سنی عربستان در تقابل خواهد بود...
این از نتایج پروژه ایران هراسی است و بحث قدیمی و نژاد پرستانه عرب و عجم و برتری قوم عرب بر عجم (اینجور مسایل در زمان جاهلیت هم بود که متاسفانه الآن نمودهای جدیدش رو داریم میبینیم) (292809)
 
ابوالفضل
۱۳۸۸-۱۲-۰۶ ۲۱:۳۱:۲۶
چون کمک میلیاردها دلار به صدام وطالبان ریگی وجنگ نرم به لطف خدا بی اثر بوده (292898)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۰۹:۵۳:۳۵
چون با وجود ایران شیعی مستقل غیر عرب که الهام بخش و رهبر مسلمانان جهان حساب شود قدرتمند باشد و مردمی، دیگر عربستان صعودی منحرف مستبد وابسته وجود خارجی نخواهد داشت. ما ذاتاً با هم در تعارضیم. مرگ بر اسلام طالبانی منحرف. مرگ بر مستبدین و ظالمان عالم. مرگ بر آمریکا و صهیونیسم و ایادیشان. مرگ بر نژاد پرستان. مرگ بر جند الشیطان... (293036)
 
سورنا
۱۳۸۸-۱۲-۰۶ ۱۷:۰۸:۴۶
این بیچاره ها میترسن که با قدرت گرفتن ایران از چشم اربابانشون بیفتن قدرت ایران یک قدرت واقعیه و قدرت اینها یک قدرت پوشالی که با پول برای خودشون ساختن. ایران حزب الله می سازه که بزرگترین تهدید برای رژیم منحوس صهیونیستیه اینها طالبان و القاعده می سازن که بزرگترین تهدید برای اسلام و وحدت اسلامیه .رزمنده حزب الله عین شیر در مقابل ارتش اسراییل میایسته و حرامزاده القاعده و طالبان، حرامزاده تر از خودش رو پیدا می کنه بهش مواد منفجره می بنده و توی یک بازار از راه دور منفجر می کنه!
ببینید تفاوت از زمین تا آسمان است. (292810)
 
داودفرهی
۱۳۸۸-۱۲-۰۶ ۱۷:۵۶:۳۴
ماکاملا اگاهیم کسی که این سخنان (قران کریم) را به پیغمبر (ص) میاموزد اعجمی است که او ان را بزبان عربی بیان میکند (ایه 102سوره نحل) ببینید ازصدراسلام وقبل ازان هم اعراب نسبت به ایرانیها حسادت وبدبینی داشته اند که حاصل جهالت انها بوده است که هنوز هم همان جهالت را مایه فخرانان است وفرقی هم نمیکند از کدام کشورو گروه باشند نهایتا خباثتشان درمقطعی به ایرانیان نشان خواهندداد واین بر مسولین است که درارتباط بااین کشورها وگروهها بیگداربه اب نزنند که خلاصه سرتا پا یک کرباسند خاطره حضور باندیاسر عرفات درایران وکشیدن بندتوپ درکنار صذام حسین درخاطرمان است (292834)
 
مظاهری
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۰:۴۲:۴۹
رژیم های وابسته عرب را با ملتهای عرب هیچگاه مقایسه نکنید ایرانیان با ملت های عرب مشکلی ندارند مشکل حکومتهای فاسد و وابسته است (293056)
 
مهدی
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۱۲:۳۷:۴۹
آقا دستت درد نکنه حرف دل ما رو زدی ایران با عراق نجنگید با کل کشور های عربی وبخش بزرگی از جهان جنگید (293457)
 
ت.د
۱۳۸۸-۱۲-۰۶ ۱۸:۳۹:۱۲
این عربستان جوجه چه شاخ بازی داره در میاره جون مادرت بابا دوتا سیگارت و ی کپسولی بندازی از چهار جا قاچ می خورن، نه انصافا؟ (292854)
 
صادق
۱۳۸۸-۱۲-۰۶ ۲۲:۱۵:۳۹
خيلي معذزت مي خوام به گور باباشون خنديدن. (292907)
 
محسن
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۰۲:۱۲:۴۳
با مستند سازي موافقم ولي چرا مایکل مور مگه خودمون كارگردان حرفه اي مستند ساز بين المللي كم داريم شمقدري بهترين گزينه مي تونه باشه . (292980)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۰:۳۲:۰۱
من موندم كه چرا ما هنوز با عربستان و امارات رابطه داريم . اگه بخاطر حجه كه فكر نمي كنم خدا هم راضي باشه . ديگه چطوري بايد ثابت كنند كه با ما دشمنند تا ما باور كنيم . حاجيهامون رو كه به خاكو خون كشيدند . بادكنك صدام رو كه فوت كردند . حا لا هم كه علنا\" گروه تروريستي پرورش ميدهند و ازش حمايت مي كنند . اينها از قبل از اسلام نمي تونستند بهتر از خودشون رو ببينند . حالا هي بگيم ما بايد با برادران مسلمان وحدت داشته باشيم . تا كي ما بايد دست دوستي دراز كنيم و اونها آتش در دست ما بگذارند . بابا برادر خوني آدم هم اگه قصد جونش رو بكنه آدم بايد قيدش رو بزنه . (293050)
 
زهرا
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۰۰:۴۰:۵۶
عاجزانه خواهشمندیم حج رو تحریم کنید! می دونید ما از این سفر حج چه پول کلانی تو جیب این دولت کثیف صعودی می ریزیم؟ نه تنها هزینه ی سفرها بلکه اون کوه سوغاتی که ایرانیان عزیز از مکه خروار می کنن و به ایران میارن! به خدا این حج واجب نیست و اون سوغات ها گناه محضه!  (293309)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۱۰:۳۴:۰۴
اونوقت تبلیغ می کنند اینها مسلمان نیستند و حج نمی آیند (293389)
 
5
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۰:۵۰:۴۷
مرک بر عربستان (293061)
 
لواسانی
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۲:۲۲:۱۵
با سلام و خسته نباشید به دلاور سربازان ایران زمین.از سرباز ایرانی آقا امام زمان (عج)جز این نباید انتظار داشت.حقا که بار دیگر ایران وایرانی بر خود بالید از وجود دلاور مردانش.بهتر است دولت ایران به پشتوانه حمایت مردم جوابی قاطع ومحکم به دولتهای خود فروخته عرب بدهد تا از این پس جرات اظهار نظرهای نمایشی نداشته باشند چرا که اینان در عمل حرفی برای گفتن ندارند.بار دیگر بر دستان پر توان جان نثاران ایران زمین بوسه میزنم . ایزد منان نگهدارتان. (293105)
 
مهدی
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۱۲:۴۳:۲۹
آگر این قضیه زد بند است وامریکا و نمی دونم امارات یا پاکستان کمک کردند و افتخاری برای ایران نیست چرا سازمان اطلاعاتی عربستان یا آمریکا وبقیه لاشخورهای جهان از این زد بند ها بلد نیستد تا مردمشان حالش ببرن ماکه حال کردیم به قدرت ایران عزیز افتخار میکنیم (293461)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.