نظر منتشر شده
۲۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 66636
کدام مستضعفین؟
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۰۰
حدود یکسال پیش، درست ۲۲ اسفند ماه ۸۷ بود که موسوی بیانیه کاندیداتوری خود را منتشر کرد. و این اولین حضور سیاسی این مرد بعد از ۲۰ سال سکوت مطلق بود. او در این بیانیه بارها بر ضرورت توجه و خدمت به مستضعفان تأکید نموده بود. او مستضعفان را «مطمئن‌ترین پایگاه برای ارزش‌های برآمده از انقلاب اسلامی و آماده‌ترین قشر برای اصلاحگری و پایبندترین پشتوانه برای اصول و اصول‌گرایی» به شمار آورده بود.
‌‌‌
کدام مستضعفین؟
موسوی خود را کاندیدای جبهه مستضعفین معرفی کرده بود، اما نه قبل و نه بعد از انتخابات هیچ وقت معلوم نشد که منظورش کدام مستضعفین هستند و او هیچ وقت به این سوال و انبوه سوالهای دیگر پاسخ نداد که مستضعفان امروز در کدام جبهه ایستاده‌اند؟  او اکنون با گذر نزدیک یک سال از انتشار اولین بیانیه، در مصاحبه اخیر خود به مناسبت آغاز دهه فجر می گوید:‌ «اقشار مستضعف جامعه که دل در ارزش های اسلامی دارند بالقوه خواستار تحقق اهدافی هستند که جنبش سبز نیز بدنبال آن است…» اما موسوی نمی‌گوید که امروز جبهه‌ی «بالفعل» مستضعفین که به قول خودش دل در گرو ارزش‌های اسلامی دارند چگونه در مقابل او و اشرافیت همراه او ایستاده‌اند؟ و در کدام چارچوب است که دیکتاتوری اشرافیت می تواند در کنار مستضعفین محروم قرار بگیرد؟!  آن هم اشرافیتی که برنمی تابد رای یک روستایی با او برابر باشد.


شهرک غرب تمام مردم شده؟


‌موسوی در بیانیه مذکور همچنین از «گشودگی در مقابل انتظار مستضعفان و بازگشت به ارزشها» حرف می زند. حال سئوال این‌جاست که رفتار آقای موسوی پس از انتخابات منافع کدام گروه را تأمین کرده است؟ چرا او کار را به جایی رسانده که عملاً مستضعفان را علیه خود شورانده است؟ چرا در جمع هایی که به نام او تشکیل می شود و به آشوب می رسد تنها چیزی که وجود ندارد همان ارزشهاست؟
‌   ‌‌‌
انکار خرد جمعی

‌‌‌موسوی تأکید می‌کند «شاید کسانی تصور کنند عجله برای عملی کردن چنین نیت خیری استفاده ازهر شیوه‌ای را مباح می‌کند، ولو این که شامل قانون‌شکنی‌های گسترده باشد. این کار صرفا نقض عهد با ملت نیست بلکه انکار خرد جمعی است.» امروز به صراحت می‌توان تشخیص داد که چه کسانی برای رسیدن به اهداف خود از قانون‌شکنی‌های گسترده بهره برداری می‌کنند. آیا میرحسین موسوی در این همه آشوب و خرابکاری و مسوولیتی ند
‌‌‌
احترام به دولت

‌‌‌همچنین در این بیانیه آمده بود: «لازم است که احترام دولت قانونی جمهوری اسلامی به دقت رعایت شود و انتقادات به صورت روشنگرانه، مستدل، دلسوزانه و نه با قصد فریب ارائه گردد.» و البته اظهر من الشمس است که حتی موسوی هم به این سخن خود وفادار نماند و دربرابر اهانت‌های حامیان خود به دیگر کاندیداها و دولت قانونی جمهوری اسلامی هیچ نگفت و تنها لبخندی از سر تأیید زد. میرحسین موسوی همچنین اگر چه در این بیانیه دستاوردهای هسته‌ای را محصول استقامت در برابر غرب می‌داند، اما نمی‌گوید که در این سال‌ها چه کسی در مقابل اجنبی سر خم کرده بود و چه کسی ایستادگی کرد و ان را به سرانجام رساند.
‌‌‌‌‌
هتک حرمت ممنوع

‌‌‌در بیانیه آمده بود: «هرگونه عمل خلاف اخلاق حضور و نشاط مردم را در صحنه انتخابات خدشه‌دار می‌کند… چنانچه نام اینجانب در معرض اسائه قرار بگیرد انتظار از علاقمندان و حامیان، سکوت است، چه رسد به آن که خدای‌ناکرده خود مرتکب هتک حرمت و بی‌ادبی نسبت به کسی شوند و نوشته یا گفته ناحقی را اشاعه دهند.» برای اثبات صحت این ادعاها کافی است عملکرد حامیان موسوی و رسانه های آنها را در طی این مدت مرور کنیم. نیازی به شاهد مثال آوردن نیست!
‌  ‌
چاپ عکس هم ممنوع

‌‌‌«در جریان فعالیت‌های انتخاباتی، ستاد اینجانب حق چاپ و تکثیر عکس مرا نخواهد داشت و از علاقمندانی که ممکن است به صورت خودجوش وارد صحنه تبلیغات شوند نیز انتظار دارم که به این خواسته خدمتگزار خود توجه کنند.» و البته تبلیغات گسترده‌ی در انتخابات و فراموش کردن این شعار اگر از مصادیق بارز دروغ نیست پس باید نامش را چه بگذاریم؟


سوال اصلی
‌‌‌امروز بازخوانی بیانیه موسوی پس از یکسال نشان می‌دهد که او چگونه در طول یکسال راستگویی را با دروغ هایی بزرگ عوض کرد. چگونه در عرض یک سال با عدم تمکین به رای ملت و همان مستضعفین که از آنها دم میزد به جایی رسید که تمام دشمنان قسم خورده این ملت او را ستودند و از او حمایت کردند. چگونه تا آنجا پیش رفت که در سالگرد همین بیانیه کسی که خود را نخست وزیر  امام معرفی می کرد شایسته دریافت نشان شجاعت از فرح پهلوی و بازماندگان حقیر نظام سلطنتی می شود که امام آنرا ساقط کرد؟ چگونه گروهک هایی چون مجاهدین خلق، پژاک، کومله و حتا گروهک ریگی که افتخارشان در طول تمام این سالها، کشتن مردم عادی و مسئولین منتخب همین مردم بوده با او همراهی می کنند و او را از خود میدانند؟ با گذشت یک سال از اولین بیانیه موسوی با باز خواندن آن و مقایسه با راهی که پیموده باید به این سوال اصلی پاسخ داد: «دروغ گوی واقعی کیست؟»

‌‌‌

* تریبون مستضعفین







 
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۴ ۱۱:۱۳:۴۵
شاید یک در یک زمانی دودا تا سال 86 از این دست حرفها رو باور می کردم (اگه اون موقع اتفاق میافتاد) ولی الآن نه!
این جورام نیست که شما می گی! باور کن برادر... اگر قصد دیدن حقیقت رو دارید خیلی هم سخت نیست...
در ضمن من ساکن شهرک غرب نیستم خونه و ماشینم ندارم... و البته خدا رو به خاطر سلامتی خانواده شاکرم... (297707)
 
یک رفیق مجازی
۱۳۸۸-۱۲-۲۴ ۱۱:۳۶:۵۴
سلام برادر عزیز
می دانی سخت است که شعاری بدهی و در عمل خود بیش از دیگران پای بند این شعار باشی. بسیار سخت و همین مولفه است که سیاستمدار مومن و سیاست ایمانی را از سیاستمدار غیر مومن و سیاست غیر ایمانی و غیر معنوی و غیر اخلاقی تفکیک می کند و تمییز می بخشد. ادعای حقیر این نیست که سایر نهادها . نامزدها در این گود سرتاپا مقید به اخلاق بودند اما بی تردید هم فاصله فاحشی دیده می شد و هم این که اقای مهندس بیش از دیگران در این گود کباده اخلاق کشیده بود و به اصطلاح آمده بود برای تغییر روحیه بی اخلاقی و تقید به قانون.
سخت برادر خیلی بیش از این ها باید مراقب نفس خود باشیم که خطا نکند و ما را نبرد.
از متن مختصر و شسته و رفته تان هم تشکر
عزت مزید (297710)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۲-۲۴ ۱۲:۳۳:۰۹
الف! مواظب باش کیهان اینترنتی نشی. بیماری کیهان خطرناکه، نگرانتم. (297716)
 
مهدي
۱۳۸۸-۱۲-۲۵ ۰۴:۴۷:۰۲
آقا محمد!
شما اگر ايرادي به محتوا داري، همان ايراد را مطرح كن و با كلمات گنگ و طعنه و كنايه، از استدلال و توضيح اشكال طفره نرو! (297826)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۵ ۰۹:۲۵:۲۰
دلیل نگرانی شما مشخص است.
آن هایی از کیهان شدن سایت ها نگران هستند که جواب منطقی و مستدلی ندارند.
چیزی که ما در این سال ها دیدیم این است که توانایی جواب دادن به کیهان را ندارند و به همین دلیل به آن فحاشی می کنند؛ وگرنه دلیلی ندارد که جواب استدلال را به توهین و تهمت به کیهان بدهند.
مثلا شما در همین مات سایت وزین الف، یک سری نکات بدیهی و کاملا مودبانه را می بینید، اما ناراحت شدید!
چرا که جواب منطقی و عقلانی ندارید و فکر می کنید همان طور که کیهان را تخریب می کنید، بهترین راه برای دور زدن این سؤالات الف را در تخریب آن پیدا کردید.
خداوند به همه قدرت عقل و اندیشه سالم اعطا کند. (297846)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۴ ۱۲:۴۳:۲۱
در سلامت این انتخابات نباید تردید داشت احمدی نژاد تقریبا جایگاهی در قشر مرفه و تا حتی متوسط شهری نداره اما در روستاها ی کشور و طبقات فرو دست شرایط متفاوت هستش اما بزرگترین اشتباه احمدی نژاد این هستش که مدام رو در روی کارشناسان صاحب نظران و اقتصاد دانان و دانشگاهیان قرار میگیره اصرار شدیدی داره که بگه من هیچ تئوری اقتصادی قبول ندارم کاری هم که بخوام میکنم که این دقیقا عین شعار انتخاباتیش هستش ((میشه پس میکنیم)) مثلا میشه سود بانکی رو دستوری اورد پایین پس میکنیم یا مثلا میشه 2 برابر قانون از مجلس برای هدفمند کردن پول بخواهیم پس میکنیم یا مثلا میشه تو چشه نماینده مجلس نگاه کردو گفت رشد اقتصادی 6.9% بوده ........... اخرش اینکه اون طرف که رسما جاهل از اب در اومدن اما این طرفم خبری از برنامه درست برای اداره 70 میلیون انسان که 22بهمن نشون دادن چه سطحی از درک شرایط رو دارن وجود نداره (297718)
 
بنيامين
۱۳۸۸-۱۲-۲۴ ۱۴:۲۰:۱۰
اي برادر ناشناس شما گفتيد:در سلامت این انتخابات نباید تردید داشت
فكر ميكنيد با گفتن اين جمله واقعيت تغير ميكنه؟شما بي طرفي شوراي نگهبان را قبول داري؟استفاده از امكانات دولتي را انكار ميكني؟ابهامات و سوالات بي جواب زياد در روز انتخابات را قبول نداري؟ بي اخلاقيهاي انتخاباتي دكتر رانديديد؟ سايت الف دوستت داريم ولي بعضي وقتها خيلي گزينشي عمل ميكني؟ (297734)
 
رئوف
۱۳۸۸-۱۲-۲۴ ۱۵:۲۵:۴۹
به نام خدا
اگه این انتخابات ناسالم است چرا آقای مهندس موسوی دلایا مستند خود را به شورای نگهبان و رهبر معظم انقلاب و همچنین مردم شریف ایران تحویل ندادند.
اگر شورای نگهبان فاقد صلاحیت باشد، رهبر فرمان نمی دادند که شکایت را به این نهاد تحویل دهند.
شما می گویید امکانات دولتی جالب است که این ادعا به اثبات نرسید و درضمن اگر هم صحیح باشد دلیلی برای ابطال انتخابات نیست.
توضیح شورای نگهبان در مورد استفاده از امکانات دولتی:
اگر چه اين شكايت نيز همانند بسياري از شكايت‌هاي ديگر، فاقد مستندات كافي است و معلوم نيست دقيقاً منظور از استفاده از امكانات دولتي چيست، ليكن با توجه به اينكه در برخي شكايت‌ها استفاده رئيس جمهور فعلي از هواپيماهاي دولتي مورد ايراد واقع شده است، بررسي لازم نسبت به اين موضوع به عمل آمد كه در نهايت مشخص شد در اين خصوص، مطابق با مصوبه شوراي امنيت كشور راجع به حفاظت شخصيت ها عمل شده است.
همان طور که می فرمایید بی اخلاقی انتخاباتی که با توجه به فرهنگ حاکم بر جامعه ، ملت ایران از بی اخلاقی بدشان می آید و در نتیجه باعث کاهش رای احمدی نژاد می گردد.
رهبر هم تصریح داشتند که نظام جمهوری اسلامی اهل خیانت به رای مردم نیست. (297755)
 
طه
۱۳۸۸-۱۲-۲۵ ۱۲:۱۵:۵۶
رهبر همیشه تاکید داشته اند بر تبیین و روشنگری. (297877)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۵ ۰۸:۱۸:۱۶
خوب دقت کن شما دارید می گید شهری ها چون میفهمند که احمدی نژاد چیزی از قانون و حساب کتاب و کارشناسی سرش نمیشه به اون رای ندادند ولی روستایی ها و طبقات فرودست این رو نمی دونند و به اون رای دادند وا... قسم این دروغ و تهمت به شعور روستایی ها و طبقات فرودست است یکبار پای صحبتهای همین آدمها بشین ببین تحلیلشان چقدر بالاست فکر می کنم شما هم اسیر دروغ پردازی ها و تحلیلگران اصولگرا شده اید که حاضرند با افترا به روستاییان خود را برنده انتخابات بدانند. (297834)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۵ ۰۹:۲۱:۱۱
تقریبا جایگاهی در قشر مرفه و تا حتی متوسط شهری نداره
ببخشید یادآوری می کنم ها، اما به جز در تهران که با اختلاف نه چندان زیادی موسوی جلو بود، در بسیاری از شهرهای بزرگ دیگر نظیر شیراز و اصفهان و مشهد و . . . این دکتر احمدی نژاد که با اختلاف زیاد برنده شد.
شما حتی واقیعات روشن را ندیده می گیرید و تحلیل می کنید؟!
خوب مشخص است که تحلیل شما غلط در می آید. (297845)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۴ ۱۲:۵۱:۱۰
چرا اینقدر سعی دارید طرفداران مهندس موسوی را مرفهین بی درد و احمدی نژاد را طرفدار مستضعفین نشان دهید. من خودم یک کارمند دون پایه و مستاجر در جنوبی ترین نقطه تهران هستم.من و تمام خاندانم به مهندس رای دادیم چون از وضع موجود ناراضی بودیم و سیاستهای دکتر بیشترین فشار را به امثال من وارد کرد . من وضع خودم را میدیدم و با سیست بازی و اینجور حرفها کاری نداشتم. حالا شما چه سودی میبرید از قرار دادن مردم مقابل هم ؟ خدا داند. (297719)
 
رئوف
۱۳۸۸-۱۲-۲۴ ۱۵:۳۰:۲۳
یه نام خدا
انشا الله که منظور این سایت همگان نیست و نبوده است
رهبر انقلاب فرمودند(نقل به مضمون) کسانی که به هر چهار کاندید رای دادند دارای اجر هستند.
البته اغلب جریان لیدر این فتنه از مرفهان بودند و با توجه به اینکه شما از فتنه گران سبز نبودید هیچ کس نمی تواند بر شما خورده بگیرد. (297758)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۵ ۲۳:۲۷:۱۱
چه کسی مردم را مقابل هم قرار داد؟مگه موسوی نبود که بیانیه داد که بریزید بیرون و تو خیابونها رایتون رو بگیرید؟ شما و 13 میلیون نفر دیگه به موسوی رای دادید 24 میلیون نفر هم به احمدی نژاد . تو اینها هم از همه قشر آدم بودند . هم توی رای دهنده های احمدی نژاد مرفه بود و هم توی را ی دهنده های موسوی مستضعف . ولی مهم اینه که یک عده به رای مردم اهمیت نمی دن . اگه رای 13 میلیون نفر اهمیت داره رای 24 میلیون نفر اهمیت نداره و باید نادیده گرفته بشه ؟ اون چیزی که مهمه اینه که کسانی که این چند ماهه ریختند بیرون و شلوغ کردند از میان مرفهین بودند . شما قیافه های اینها رو ببینید . ببینید چند تا از شمال شهر تهران بوند و چقدر از جنوب شهر . اصلا توی شهرستانها ببینید بعد از انتخابات چقدر شلوغ شد و توی تهران و چند تا شهر بزرگ چقدر . اون همه روستایی که تو روستاهاشون دارن کارشون رو می کنن و اون همه مردمی که تو شهرهای کوچک هستند و اعتراضی ندارند مردم نیستند و فقط یک عده لات و ضد انقلاب و بچه پولدار تهرانی مردمند؟ (298006)
 
روشنايي
۱۳۸۸-۱۲-۲۴ ۱۲:۵۷:۰۸
سلام كاملا بجا گفتيد متاسفانه تعدادي اراذل واوباش در غالب جنبش به اصطلاح سبزهمنوا با منافقين وصهيونيست هاوپژاك وريگي اصلاح طلبان وكارگزاران سازندگي وچريك هاي فدايي خلق ومشاركتي ها همه وهمه در مقابل نظام ولايي وخون شهدا قد علم كرده اند من به شخصه طرفدار اين دولت نيستم واز راي خود به رييس جمهور فعلي پشيمانم (بخاطر عملكرد ايشان در بحث مشايي و و... و) منتهاجنبش كثيف سبز به اركان حكومت حمله مي كند كه به نظر من بايد جواب اينها را با سرب داغ دادتا بفهمند حمله به حريم ولايت يعني بازي با اتش وخون ومقابله با فدائيان ولايت و غواصان كربلاي پنج و والفجر 8 (297720)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۴ ۱۴:۴۰:۲۵
الف جان، وقتي مقام معظم رهبري فرمودند كه همه به وفاق ملي فكركنيم وتوصيه كردند كه همه سعي كنند كه اين فضا از بين برود، فكر ميكردم كه الان حرف رهبري لااقل براي كساني كه از ايشان مايه ميگذارند وبا عنوان بحث ولايت همديگر را مي كوبند، به يكديگر افترا ميزنند، دسته بندي درست ميكنند وياركشي ميكنند، حجت است و در ظاهر هم كه شده، نشان دهند مطيع رهبري هستند. اما چه شد؟ از عده اي \"همت\" چاپ ميكنند وبا پول بيت المال وتيراژ سرسام آور ، بين مردم پخش ميكنند. تازه هردو طرف در تهمت زدن جري تر ميشوند. عجيب است! همه شما مدعي ولايت پذيري هستيد ولي حاضر نيستيد كه مانند ادعايتان عمل كنيد.به جرآت ميگويم كه چند ماه است كه هيجانات انتخابات و مشكلات پس از آن بسيار كمرنگ شده و جامعه ميخواهد به سمت آرامش پيش برود. حتي معترضين به نتايج انتخابات (منظورم مردم است نه كساني كه در خارج از كشور صاحب تريبون هستند) باوجود نارضايتي؛خواستار امنيت وآرامش هستند. اما اين وسط سايت هايي مثل سايت شما، امكان ندارد هفته اي يك يا دو مطلب جديد درباره اختلافات انتخابات نزند!انگار تعمد داريد تا اين آتش خاموش نشود! گاهي مطلب مهم وبحث انگيز وجديدي است كه حتما بايد تيتر شود ودر قسمت نظرسنجي قراربگيرد ولي نه اينكه هرمقاله و نوشتاري را به دليل اينكه درباره انتخابات است، چاپ كنيد.چه نفعي دارد كه مدام به مردم يادآوري كنيد كه با يكديگر اختلاف دارند؟ (297738)
 
بنده خدا
۱۳۸۸-۱۲-۲۴ ۲۱:۱۷:۳۰
من از سایت الف بخاطر این روشنگری تشکر می کنم ودر جواب این اقاباید گفت مثل اینکه خواب تشریف داره اقای ناشناس جهت اطلاع شما موسوی وکروبی وخاتمی دم به دقیقه جلسه می گیرند وبیانیه می دهنداگر اینها خفه خون بگیرندو لال شوند بله حرف شما درست است اما این وفاقی که حضرت اقا همه را به ان امر فرمودند توسط اوباش سبز به هیچ انگاشته شده نه توسط مردم یک کلام اینها می خواهند برای یکبارو برای همیشه تکلیف خود را با خط امام ونظام ولایت فقیه وشورای نگهبان یکسره کنند (297807)
 
ماجد
۱۳۸۸-۱۲-۲۴ ۱۵:۲۶:۰۷
این کودتا بود و عاملین این کودتا خیانت کردند و مجازاتشان هم باید براساس خیانت به کشور باشد، قوه قضائیه اگر با این مرز جلو می آید رسیدگی بکند، اما اگر می خواهد بگوید معاونت در ایجاد ترافیک، از این گونه حکم ها مردم نمی خواهند، مردم داوری واقعی کرده اند اینها اتهامشان این است که خیانت کرده اند.

تراز ولایت در این کارها مشخص شد، کینه اینها با ولایت مشخص شد، روزی که احمدی نژاد دوره اول رئیس جمهور شد اینها گفتند این رئیس جمهور نیست، اینها تراز رای ملت را پایین آورده اند، گفتند رئیس دفتر رهبری است نه رئیس جمهور، می خواستند تحقیر کنند. (297756)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۴ ۱۵:۳۱:۲۲
بنیامین عزیز تحلیل من این هست که افراد زیادی مثل خودم با چشم گریان به احمدی نژاد رای دادن من منتقد جدی عملکرد این اقا هستم در مسائل اقتصادی رفتار این دولت رو از بیخ و بن قبول ندارم اما مصلحت رو باید در نظر گرفت امیدوارم درک مثبتی از صحبت من داشته باشی با تشکر از الف که امکان بحث رو برای ما فراهم کرده (297759)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۴ ۱۶:۲۶:۵۷
آدم به این رفتارها خنده اش می گیرد .
بزرگترین عامل بدبختی هر ملتی بی فرهنگی و بی سوادی است .
برای یک بار هم که شده واقع بین باشیم . آخه چه فرقی بین احمدی نژاد و موسوی وجود دارد . مثلا یک فرد بی سواد هم اگر رئیس جمهور شود انصافا وضع موجود را می تواند از اینی که هست بدتر نماید ؟ من که شک دارم . حالا ما بیایم هی تو سر هم بزنیم که چرا موسوی نشد یا احمدی نژاد حقش بوده که رئیس جمهور شود . آدمای عاقل من میگم 20 تا شاخص (البته با معیارهای اندازه گیری مشخص و ثابت ) قبل از شروع هر دوره ای از ریاست جمهوری به مردم اعلام شود و در پایان دوره ریاست جمهوری همان شاخص ها را اندازه گیری و مقایسه کنند . همه چیز برای همه روشن می شود . لذا در اصل ماجرا فرقی نخواهد کرد که این باشد یا آن . البته تا زمانی که آب گل آلود نشود و اطلاعات واقعی و شفاف به مردم ارائه شود . (297774)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۴ ۱۷:۱۱:۳۰
تریبون مستضعفین دیگه چه زهرماریه؟
خسته نمی شید اینقدر چرت و پرت مینویسید؟ (297781)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۴ ۱۷:۲۷:۵۴
بعید است تقلبی شده باشد.طبق آمار مقامات 30 در صد از جمعیت کشور ما را تاکید میکنم 30درصد از جمعیت را روستانشینان تشکیل میدهند. تازه مگر همه ی روستانشینان به دکتر احمدی نژاد رای دادند؟ به هیچ وجه. پس نگویید ما در روستاها رای آوردیم بگویید در شهرها هم رای آوردیم. من فردی گالش( افرادی که دارای گاو و گوسفند هستند و به ییلاقات و قشلاقات میروند) که بی سواد نیز هست میشناسم که خانوادگی به مهندس موسوی رای دادند. البته آنها به خاطر سوابق ایشان و چون پسرشان در جنگ شهید شد و کلا او را به خاطر نزدیکی اش به امام دوست داشتند. مادر بزرگ من که روستایی هست و 1کلاس سواد ندارد قبل از انتخابات از موسوی حمایت میکرد در حالی که دایی ام از آقای احمدی نژاد. پس تضارب آرا در روستاها هم وجود دارد. و آمار انتخاباتی حاکی از پیشی گرفتن احمدی نژاد در شهرها نیز بود. با تشکر از الف بهتر است به فکر وحدت باشید الفی ها تا به تفرقه انداختن به قرآن پناه ببرید. پس روستاها را کمتر همسو با یک طرز فکر کنید. (297784)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۴ ۲۲:۰۱:۱۰
آرای موافق و مخالف چطور محاسبه می شوند. یک موافق میزنی به یکی هم به مخالف اضافه میشود! (297813)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۲-۲۵ ۱۸:۳۲:۴۸
همزمان با شما افراد دیگری هم در حال رأی دادن هستند. (297970)
 
حسین
۱۳۸۸-۱۲-۲۵ ۰۳:۰۴:۲۵
بهتر است بفرمایید : انهایی که درد دین داشتند طرفدار اقای احمدی نژاد بودند...
ممکن ثروتمند یا فقیر بود و درد دین داشت ...
اما بیشتر انسان که دستش به مال و منال برسه خدا رو فراموش میکنه ... از این رو که مرفهین بیشتر خودشون رو سبز میدونن...

مگر نه ما نمیدانیم تحریم ها چه بر سر اقتصاد ما اورد... شاخ و شانه کشیدن برای صهیونیسم جهانی چه بلایی بر سر اقتصاد ما اورد...
اما کما کان ما محکم ایستاده ایم و از اندیشه و تفکر اسلامی دکتر احمدی نژاد و نظام اسلامیان حمایت می کنیم. (297823)
 
hajiagha
۱۳۸۸-۱۲-۲۵ ۰۷:۲۷:۱۷
من و یک آقای دیگر شیرین عبادی را سنگ روی یخ کردیم اما نشریات اینجا و خانم از جواب دادن عاجز شد ه اند
پلیس مونترال به تظاهر کنندگان حمله کرده 300 را دستگیر کردند بعد از ایران ایراد می گیرند
شنبه یک جوان مست در روز جشن از روی تریلی به پائین می پرد و زیر چرخ تریلی له می شود ..اگر سگ بود الان همه کانادا عزای عمومی بود چون آدم بود کسی توجه و اعتراضی نکرد ه..
حالا شما پیدا کنید پرتقال فروش را ؟ (297830)
 
خودم
۱۳۸۸-۱۲-۲۵ ۱۳:۴۸:۰۰
جالبه! من زیر این مطلب پیغامی مرتبط و بدون توهین به شخصی گذاشتم الف سانسور کرده، بعد این حاجی آقا زیر هر مطلبی از الف پیغامی کاملا بیربط و تکراری میذاره اما چون به مذاق الفیان خوش میاد و دائما از غرب ، غربی که خودش در آنجا زندگی میکنه (شاید به اجبار :)) ) بد میگه چاپ میشه! چه سایت میانه رو و بیطرفی! (297904)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۵ ۱۶:۳۰:۵۹
ببینید واقعیت عریان هست و در جامعه کاملا نمودار و دروغگویی موسوی و کروبی هم برای همه روشن،مطلب واضح هست و به جای جواب به متن مستدل سعی در بازی با کلمات دارید و البته کلیک مستدام و پی در پی که اون هم با سیستم قطع و وصلی الف عزیز-با هر با تغییر آی پی و حتی قطع و وصل مجدد دوباره امکان دادن رای مهیا میشه و البته بیکاری مفرط برخی عزیزان-تبدیل به تفریح مفرحی گویا برای برخی شده...
کروبی که به هر حال باید تاسف خورد به سیستمی که اجازه داده چنین فرد شاهکاری ریاست مجلس را زمانی به عهده بگیره-به نظرم اعضای اون مقطع شورای نگهبان-حتی اگر کنونی ها هم باشند-دستگیر و محاکمه بشند که تایید صلاحیتش کردند...
موسوی هم از بس دروغ گفته و طور دیگه ای عمل کرده که پینوکیو هم در اخرین بیانیش! ضمن اعلام برائت نقل کرده حتی روباه مکار را هم چنین فریبکار و دورو نشناخته بوده تا به حال و البته پری مهربون هم ضمن استعفا از شغل به راه راست هدایت کردن افراد اعلام کرده دیگه کاری از دستش بر نمیاد....
در ضمن قرار نیست از دست هم ناراحت بشیم،شما میتونید معترض و منتقد بمونید و احمدی نژاد را بیشتر هم مسخره کنید-به هر حال اون هم یک ادمه مثل بقیه-ما هم اگر وقت کردیم و درس و دانشگاه مسخره اجازه داد هرازگاهی برای کل کل سری به کامنتها بزنیم... (297952)
 
حسین
۱۳۸۸-۱۲-۲۷ ۱۱:۳۲:۱۷
در دروغ گویی این آقا که شکی نیست
خواهش می کنم تموم کنید این بحث ها رو (298203)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.