توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 66815
حسين مرعشي بازداشت و روانه زندان شد
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۲۳:۳۴
با شكايت مدعي العموم و با قطعي شدن حكم حسين مرعشي در دادگاه تجديد نظر، وي براي اجراي حكم يك ساله زندان، ساعاتي پيش بازداشت و روانه اوين شد.
به گزارش شبكه ايران، با قطعي شدن حكم حسين مرعشي در دادگاه تجديد نظر، وي براي اجراي حكم يك ساله زندان، ساعاتي پيش بازداشت و روانه زندان شد.

راي دادگاه در ادامه مي آيد:

در خصوص اعتراض و تجديد نظر خواهي آقاي سيد حسين مرعشي با وكالت آقاي بهمن كشاورز و مهرداد قرباني سرابي از دادنامه شماره 126 مورخ 12/10/88 صادره از 26 دادگاه انقلاب اسلامي تهران كه به موجب آن نامبرده به اتهام موضوع ماده 500 قانون مجازات اسلامي و به تجويز ماده 19 اين قانون به تحمل يك سال حبس و محروميت دائم از شركت در هرگونه حزب و موسسه كه به كارهاي سياسي و فرهنگي و اجتماعي بپردازد محكوميت يافته است. كه با توجه به تشريح جزئيات اتهام در دادنامه بدوي ضرورتي بر ذكر مجدد آن در اين مرحله ندارد. با ملاحظه محتويات پرونده و لايحه اعتراضيه تجديد نظرخواه و اينكه از ناحيه ايشان ايراد و اشكال موجه و موثري كه مطابق شقوق مندرج در ماده 240 قانون آيين دادرسي دادگاههاي عمومي و انقلاب در امور كيفري سبب بي اعتباري و در نتيجه نقض دادنامه صادره و رسيدگي بيشتر را فراهم نمايد ارائه نگرديده است. عمده مطالب آورده شده در لايحه اعتراضيه تكرار مطالب بدوي است. لكن مستنبط از ماده 19ق.م.ا محروميت از حقوق اجتماعي مقيد به مدت است، لذا باستناد ماده 250 قانون آيين دادرسي كيفري طي تصحيح دادنامه بدوي از اين حيث با تعيين شش سال محروميت از موارد مذكور، النهايه دادگاه مستندا به بند الف از ماده 257 قانون مار الذكر ضمن رد تجديد نظرخواهي به عمل آمده دادنامه معترض عنه را با اصلاح بعمل آمده تاييد مي نمايد. راي صادره به استناد ماده 248 همين قانون قطعي است.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.