نظر منتشر شده
۱۵۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 66825
احمدی نژاد: قانون را اجرا نمی‌کنم، به رفراندوم بگذارید
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۳۳

رئیس جمهور در شبکه سوم سیما گفت: با نحوه تصویب لایحه هدفمند سازی یارانه ها در مجلس مردم ضرر می کنند و راه حل این است که با همه پرسی از مردم بخواهیم که ایا می خواهند این قانون اجرا شود یا نه.
به گزارش الف از واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد افزود: پیشنهاد ما اختصاص 40 هزار میلیارد تومان برای هدفمند سازی یارانه ها بود اما نمایندگان مجلس با 20 هزار میلیارد تومان آن موافقت کردند و اصرار دارند آن را اجرا کنیم.
وی گفت: ما اجرای هدفمند سازی یارانه ها را به آنها واگذار می کنیم و اختیار تام به انها می دهیم و اگر می توانند اجرا کنند.
احمدی نژاد ادامه داد: نباید دولت را به انجام کاری که به ضرر مردم است مکلف کرد و دولت کاری را که به ضرر مردم باشد اجرا نمی کند.
رئیس جمهور گفت: من در زمان بررسی لایحه بودجه سال 89 با حضور در مجلس از نمایندگان خواهش کردم پیشنهاد دولت را تصویب کنند اما در مسیر دیگری قرار گرفتند.
وی گفت: در مسائل مهم اقتصادی باید به ارای مردم مراجعه شود و پیشنهاد می کنم در این باره همه پرسی بگذارند تا مردم نظر دهند که ایا می خواهند این قانون اجرا شود یا نه و هر چه مردم گفتند می پذیریم.
احمدی نژاد ادامه داد: ما با استدلال و براساس قانون اساسی نتوانستیم حرف منطقی و علمی خود را به برخی دوستان منتقل کنیم و آنها را بباورانیم.
رئیس جمهور ، هدفمند کردن یارانه ها را کاری مهم خواند و گفت : به دلیل بهره وری پایین ما در اقتصاد و مصرف بالای انرژی و منابع در کشور اجرای این کار مهم ضروری است چرا که در کشور ثروتمندی چون ایران نباید فقر و عقب ماندگی وجود داشته باشد .
آقای احمدی نژاد افزود : با این بهره وری و توزیع نامناسب نمی توانیم جزء پیشرفته ترین کشورها در صنعت باشیم.
وی در پاسخ به سوالی درباره میزان تاثیر اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها بر افزایش سفرها گفت : اگر یارانه ها هدفمند شود سفر بیشتر خواهد شد چرا که بخشی از مردم که هم اکنون به دلیل مشکلات مالی نمی توانند سفر کنند با هدفمند شدن یارانه ها به راحتی سفر می کنند زیرا هم اکنون این دسته از مردم یا از یارانه های توزیعی دولت بهره ای نمی برند و یا حداقل بهره را می برند در صورتی که اگر یارانه ها هدفمند شود قدرت خرید بالا می رود و دو تا سه دهک جامعه که کمتر سفر می کنند می توانند به جمع سفر کنندگان بپیوندند.
رئیس جمهور گفت: آنهایی که اجرای این لایحه را خطرناک و بحران افرین می خوانند یا به دلیل نبود شناخت و یا ترس آنهاست و یا اینکه نمی خواهند این قانون اجرا شود.
احمدی نژاد گفت: 25 سال است که همه اقتصاددانان کشور هدفمند کردن یارانه ها را به منزله برداشتن بزرگترین مانع از مسیر اقتصاد کشور می دانند و به همین جهت بر اجرای ان و واقعی شدن اقتصاد اصرار دارند.
رئیس جمهور گفت: مطمئن باشید با اجرای هدفمند سازی یارانه ها وضع از روز اول بهتر می شود و مشکلی در اقتصاد ما بوجود نمی آید.
وی در ادامه به برخی اظهار نظرها در این باره اشاره کرد و گفت: برخی مدعی شده بودند که اگر 40 هزار میلیارد تومان برای هدفمند سازی یارانه ها به دولت اختصاص یابد تورم 50 تا 75 درصدی ایجاد می شود و این حرف به این معناست که اگر کل یارانه ها که 100 هزار میلیارد تومان است بخواهد هدفمند شود نزدیک به 160 درصد تورم خواهیم داشت.
احمدی نژاد گفت: اگر اینطور باشد اجرای ان خیانت است.
رئیس جمهور هدف اصلی طرح هدفمند سازی یارانه ها را کاهش تورم خواند و گفت: کاهش مصرف ، افزایش بهره وری و کنترل ریشه های اصلی تورم و توزیع عادلانه میان مردم از اهداف دیگر این طرح است.
وی از برخی اقتصاددانان که مدعی شده اند با اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها قیمت ها پنج هزار درصد بالا می رود [اشاره به نطق حجت الاسلام مصباحی] انتقاد کرد و گفت: من نمی دانم که اینها کجا درس خوانده اند و چه کسی به انها مدرک داده است.



[توضیح الف: حجت الاسلام مصباحی به میزان تغییر قیمت گاز پالایشگاه ها اشاره کرده اند و نه  تاثیر افزایش قیمت گاز پالایشگاه ها بر "تغییر قیمت ها". از متن نطق: "گفته بودند: اگر بخواهیم بعضی از قیمت‌ها را اصلاح کنیم، یکباره باید 5000 درصد اصلاح کنیم، یعنی 500 برابر و بیش از 500 برابر. مثلا قیمت گاز تزریقی به پالایشگاهها، به پتروشیمی‌ها، به فولاد، الان هر متر مکعب 4 تومان است که این را باید برساند به 370 تومان، به نظرتان چقدر باید تغییر کند که این اتفاق بیافتد؟" ]
وی گفت: آنها به گازوئیل اشاره کرده و گفته اند که با افزایش 5000 درصدی قیمت ها، قیمت ها 500 برابر می شود در حالی که 5000 درصد معادل 50 برابر است نه 500 برابر.
وی گفت: اگر هم ما بخواهیم به عنوان مثال قیمت گازوئیل را پس از 5 سال 50 برابر کنیم حداکثر قیمت آن 550 تومان می شود نه 825 تومانی که آنها ادعا می کنند.
وی گفت: به فرض اگر ما 200 تومان افزایش قیمت گازوئیل داشته باشیم فقط یک درصد باعث افزایش قیمت کالا می شود اما برخی ها دائم می خواهند با بحران زایی مردم را بترسانند .
وی در ادامه اجرای هدفمند سازی یارانه ها با 20 هزار میلیارد تومان مصوب مجلس را نشدنی خواند و گفت: با این رقم نمی توان به کاهش مصرف رسید.
وی گفت: بر اساس استانداردها یکی از راههای کاهش مصرف افزایش قیمت است و ما باید بهای برق ، گاز ، بنزین و سایر حامل های انرژی را متوازن افزایش دهیم. و با 20 هزار میلیارد تومان مصوب مجلس این خواهد بود قیمت ها را در حد قابل قبول و استانداردی افزایش دهیم چرا که با این مصوبه مجلس حدود 10 هزار میلیارد تومان به مردم می رسد.
احمدی نژاد هدف دوم از اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها را ارتقاء بهره وری خواند و گفت : یکی از راههای تحقق این امر اصلاح خط تولید کارخانجات است و دولت با این بودجه اختصاص یافته چطور می تواند به بخش تولید کمک کند که به اصلاح ماشین الات خود بپردازند .
وی گفت: با این مصوبه به هیچ وجه نمی توان عدالت را برقرار کرد چرا که باید به میزانی یارانه نقدی پرداخت کنیم که علاوه بر تاثیرگذاری بر زندگی مردم باعث تشویق انها برای همکاری دولت نیز بشود در حالی که پرداخت 10 هزار تومان هیچ تاثیری در زندگی مردم نمی گذارد.
وی گفت: از نظر ما 40 هزار میلیارد تومان حداقل مبلغی بود که برای هدفمند سازی یارانه ها پیشنهاد داده بودیم اما مجلس 20 هزار میلیارد تومان را تصویب کرد .
وی گفت : با هر بار افزایش قیمت ها شوک وارد می شود و ما تا تعداد شوک ها را کمتر نکنیم و گام های بلند تری بر نداریم نفعی برای مردم حاصل نمی شود .
رئیس جمهور گفت: با اجرای هدفمند سازی یارانه ها با تورم واقعی و انتظاری روبرو خواهیم بود که تورم واقعی قابل کنترل است و تورم انتظاری را که همان تبلیغات و هیاهوهاست می توان با نظارت و بازرسی و همراهی مردم کنترل کرد.




***


در پایان سخنان دکتر احمدی نژاد، مجری تازه کار و هیجان زده صدا و سیما نیز روبه دوربین کرد و به نمایندگان توصیه کرد از بیانات رهبر انقلاب اطاعت کنند. متهم نمودن ضمنی نمایندگان مجلس هشتم به عدم اطاعت از فرامین رهبری و نیز بیان ضمنی حمایت رهبری از طرح 40 هزار میلیاردی دولت برای اولین بار است که از تلویزیون اتفاق افتاده است.










 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۲:۴۳:۲۶
با اين اوصاف مملكت چه نيازي به قانون و قوه مقننه و مجلس و انتخابات مجلس و غيره و غيره دارد . يك همه چيز دان همانند آقاي دكتر براي مملكت بس است بقيه بروند پي قاز چراني ! (298348)
 
محمدرضا
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۳:۰۷:۴۳
آقای رئیس جمهور بارها ثابت کردند که می توانند قانون را اجرا نکنند.مثل : 2000 مورد تخلف از قانون بودجه و یا واردات بنزین بر خلاف قانون . قانون هدفمند سازی یارانه ها شامل 16 ماده 15 بند 15 تبصره و 3 جزء می باشد . تبصره 3 بند ج ماده 1 مربوط به درآمد در سال اول است . اگر آقای رئیس جمهور و دولتن ایشان مطمئنند که 40 هزار میلیارد تومان یا حتی بیشتر تورم آنچنانی ندارد و می توانند اثرات ناشی از اجرای هدفمندساری را کنترل کنند ، بروند اجراکنند ، هر چقدر دلشان می خواهد . بدین ترتیب از 49 ماده ، بند ، جرء و تبصره فقط یک تبصره را اجرا نکرده اند و از ارقام و بودجه که ده ها هزار رقم است فقط دو رقم را نادیده گرفته اند . خب این مقدار تخلف که دیگر اهمیتی ندارد . من به ایشان پیشنهاد می کنم سال اول همان یکصد هزار میلیارد تومان را هدف بگیرند ، در گوشهایشان پنبه بگزارند تا صدای کسی را نشنوند و همه چیز را درست کنند . البته اگر خودشان دنبال بهانه برای فرار از هدفمندسازی یا هدفمند کردن نباشند . مجلس بی مجلس ، قوه قضائیه بی قوه قضائیه ، دیوان محاسبات بی دیوان محاسبات ، مجمع تشخیص بی تشخیص ، شورای نگهبان بی شورای نگهبان و ... . همین که آقای رئیس جمهور از همه چیز اطلاع دارند و مدرک تحصیلیشان به امضای جناب آقای پروفسور بهبهانی رسیده و انسانهای ماوراءالطبیعه ای مثل برادر بزرگوارم مثل جناب آقای مهندس مشائی و عزیزمان جناب آقای دکتر محمدرضا و آقای وزیر محترم اقتصاد پشت ایشان مثل کوه ایستاده اند و جناب آقای پروفسور پژویان کار ایشان را تأیید می کنند کافیست ، بقیه ... برو جلو ، روی همه را کم کن ... (298809)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۱-۰۲ ۰۱:۳۳:۳۸
در ابتدای صحبت ها آقای احمدی نژاد گفته \"به فرض اگر ما 200 تومان افزایش قیمت گازوئیل داشته باشیم فقط یک درصد باعث افزایش قیمت کالا می شود...\"
اگه فقط افزایش قیمت گازوییل باعث افزایش قیمت کالا یک درصد میشود، فکر کنم افزایش قیمتها بیش از پنج میلیون خواهد شد. (298910)
 
مهدي
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۲:۵۳:۳۲
تنها حسني كه هدفمند كردن يارانه ها تا به حال داشت اين است كه مردم فهميدند به رفراندوم كذاشتن بعضي مسايل بر خلاف اسلام و انقلاب و از اين مقوله ها نيست و اين امري است بسيار والاو اما هدفمند كردن يارانه بايد توسط دولتي اجرا شود كه حرف و عملش يكي باشد اين دولت گفت سود بانكي را يك رقمي ميكنم اما ديديم نشد اين دولت گفت تورم را يك رقمي ميكنم اما نشد اين دولت در رابطه با بيكاري و سرمايه گذاري خارجي و بسياري مسايل حرفش عملي نبودبس اين دولت صلاحيت و كفايت اجراي اين طرح را انصافا ندارد (298349)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۴:۰۰:۴۹
عمو جان بگذار یه روز بگذرد. هنوز نه به داره نه به باره.رفراندوم مگه الکیه؟

احمدی نژاد را دوست داریم ولی نه بخاطر این رفتارهایش. اصلاحاتچی ها هم بروند دنبال چهارشنبه سوریشان (298391)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۰:۱۵:۱۸
خوشهالم که خودتونو تو اینجور موقع ها خوب نشون میدین
ببینین منتخبتون چه دسته گلیه که همطیفای خودشم با ادبیات مخصوص خودش بی نصیب نمی ذاره
خدا به داد مردم برسه (298649)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۷:۰۵:۱۲
شما ببین موسوی دیگه چیه، که ما احمدی نژاد رو بهش ترجیح می دیم (298844)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۶:۴۷:۳۶
طبق اصل 59 قانون اساسی مسائل مهم اقتصادی یکي از مسائلی است که با تصویب دو سوم نمایندگان مجلس می تواند به همه پرسی گذاشته شود. (298461)
 
م ذاکری
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۸:۱۳:۲۲
بسمه تعالی

در جواب آقای رییس جمهور در مورد عدم تخصص و صلاحیت نمایندگان باید عرض کنم این نمایندگان هم مورد تایید همان شورای نگهبان و همان مردمی بوده اند که رییس جمهور را نیز تایید و تعیین کرده اند. و ایشان با این صحبت خود نه تنها شورای نگهبان ، مجلس و دولت را زیر سوال بردند بلکه به شعور ملت نیز که این مجلس و رییس دولت منتخب ایشان هستند توهین کردند. این صحیح نیست که هر چه ما بخواهیم باید مورد تایید دیگران نیز باشد و هر کاری که مورد تایید ما نیست ، مورد تایید دیگران هم نباشد و هر کس را که مخالفت کرد بیسواد و بی اطلاع بنامیم. جناب آقای دکتر احمدی نژاد خوب است انسان اول یک سوزن به خود بزند و اگر برایش قابل تحمل بود بعدا یک جوالدوز به دیگران .
اگر همین حرکات و اعمال ایشان را کسی دیگر علیه خودشان انجام میدادند آیا دست روی دست می گذاشتند یا به تخریب و اعمال غرض ورزی برای زمین زدن ایشان میپرداختند. نمونه بارز ان می توانیم به مناظره های انتخاباتی اشاره کنیم که ایشان تاب انتقادات را نداشتند و چگونه به تخریب رقبا پرداختند و حتی با وجود تاکید رهبری بر نگفتن برخی حرفها از ایشان نیز تمکین نکردند . پس اگر هشیار باشیم از اعمال ایشان باید بدانیم که هرکجا مواضع مقام معظم رهبری نیز مخالف نظر ایشان باشد با ایشان نیز به مخالفت میپردازند.

گربه ی مسکین اگر پر داشتی تخم گنجشک از زمین برداشتی

خواهشمند است سانسور نفرمایید. (298497)
 
علیرضا
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۳:۰۳:۱۵
دوست عزیز آقای احمدی نژاد الان چند سال است که از طریق دبیرخانه طرح تحول اقتصادی با چند صد نفر اقتصاد دان و دکترای اقتصاد در حال بررسی این طرح هستند ایشون خودشون رو عقل کل نمیدونن حرفایی هم که میزنند حرف خودشان نیست بلکه حرف متخصصین است
مگه در مجلس چند نفر دکترا و متخصص اقتصاد هست؟
کل نمایندگان مجلس حدود سیصد نفر هستند به نظر شما اگر تمام افراد کمیسیون تخصصی اقتصاد هم دکترای اقتصاد داشته باشند کلا چند نفر در مجلس در این زمینه نظر کارشناسی میدهند
کسی به شعور نمایندگان توهین نمیکند بلکه صحبت از تخصص است
به نظر من اصل رفراندوم در این زمینه طبق قانون اساسی بلامانع هست اما برگذاری رفراندوم مستلزم دادن اطلاعات جامع و آگاهی به مردم است چون در حال حاضر مردم به دلیل تبلیغات سوء بشدت از هدفمند شدن میترسند ونسبت به این موضوع توجیه نیستند متاسفانه! (298807)
 
ونداد
۱۳۸۹-۰۱-۰۴ ۰۲:۰۹:۲۲
دوست عزیز مگه ما چند نفر دکترای اقتصاد داریم در ایران که جناب رئیس جمهور چند صد تاشونو! به خدمت گرفتند؟وقتی نماینده های مردم به یک طرح در مجلس رای موافق نمی دهند که دیگه رفراندوم در باره اون طرح معنی نداره...! (299252)
 
كنجكاو هستم بدانم
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۲:۳۹:۵۱
من جزء عوام هستم و كنجكاو هستم بدانم آيا مجلس ششم هم در راس امور بود؟ آيا زماني كه نمايندگان مجلس ششم در حالت تحصن خواستار تماس با كنگره آمريكا بودند, آن مجلس هم در راس امور بود؟ لطفا يكي از دوستان نخبه جواب من را بدهد.
(البته من مدرك دكترا دارم و مدركم را هم بوسيله سر كلاس نشستن گرفتم ولي الان پنج سال است كه به علت طرفداري از دكتر احمدي نژاد, جزء عوام محسوب ميشوم.) (298801)
 
حمید
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۸:۱۶:۲۴
واقعا جالبه، پس آقا جون بفرمایید این مجلسو جمعش کنن دیگه. مگه چیمون از زمان محمدعلیشاه کمتره. واله ما هم راضی هستیم. اولا که دیگه کسی نمیتونه اشتباهاتشو گردن دیگری بندازه، ثانیا مجلس هم کلی خرج انتخابات و خرجای جانبی مثل زمان استیضاحها و ... رو دست بیت المال نمیداره. (298863)
 
مجتبی
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۲۳:۴۹:۵۸
دوست عزیزم.
خوب است که دکترای واقعی دارید و مفروض اینست که در کشاکش مواجه با مسایل علمی آموخته اید که همه چیز را نمی دانید که کسی که همه چیز را می داند نیازی به مباحثه و آموختن ندارد.

به اعتقاد من خوب نیست
مجلس همیشه در راس امور است (حداقل به مقتضای آن که قانون ایجاب می کند) و اینکه انعکاس بهتری از تجلی خواسته های مردم است. علاوه بر اینها نماد عقل جمعی در تک روز هاست و نه هر چهار سال یک بار.

جدا از این بیهوده از چیزی تابو درست نکنید. اگر نمایندگان مردم به این نتیجه برسند که با هر جای آمریکا تماس بگیرند چه اشکالی دارد؟ هر کسی و هر نهادی که فکر می کند بهتر از آنها تصمیم می گیرد و مورد تایید مردم است خوب بیاید مجلس را منحل و خودش این مسولیت را بعهده بگیرد. اصلا مجلس و عقل جمعی می خواهیم چه کار؟ (298903)
 
مهیار
۱۳۸۹-۰۱-۰۲ ۰۶:۲۲:۲۵
یعنی توی کاادا به شما میگن عوام؟
راستی پیام نور که نیست مدرکت؟
پاشو بیا اینجا عوام و خواص رو ببین آواز دهل شنیدن از دور خوش است (298925)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۴ ۲۰:۳۹:۰۰
ان شا الله شما مدرکتو از آکسفورد و بلفورد کانادا نگرفته باشی (299360)
 
علي
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۲:۵۵:۳۷
با سلام آقاي احمدي نژاد فكر ميكند فقط خودش اقتصاد ميداند .كارشناسان اقتصادي مجلس را كه واقعا با مدرك وسند صحبت ميكنند اصلا قبول ندارد .مجلسي كه با كارشناسي و بررسي دقيق به 20 هزار ميليارد تومان راي داد. به نظر من در مورد صحبت هاي آقاي رييس جمهور بايد شخص آقاي لاريجاني پاسخ دهد كه اين صحبت ها كل نمايندگان مجلس را از لحاظ مدرك وكاشناسي راي دادن زير سوال برد و مجلس نبايد كوتاه يبايد (298350)
 
مهدي
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۰:۳۶:۲۱
اقاي احمدي نزاد نه فقط در مسايل اقتصادي بلكه در همه امور خود را صاحبنظتر از مجلس ميداند و عملا خود را فوق مجلس ميداند دليل هم دارد البته اوردن دليلش مانع انتشار احتمالي اين كامنت ميگردد (298659)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۲:۵۷:۴۸
واقعا که مجریه از احمدی نژاد هم جلوتر زده بود... (298351)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۵:۳۷:۰۷
به زودی این مجری به مدیریت یکی از شبکه ها می رسد (298435)
 
احمد
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۲:۵۷:۵۷
پایه و اساس طرح هدفمندی یارانه ها توسط کارشناسان خبره و متخصص پی ریزی شده است همچنین از کلیات و جزییات اقتصاد کشور این کارشناسان اطلاع دقیق دارند پس در باره ی اجرا شدن یا نشدن این طرح اینها باید نظر بدهند .
اکثریت قریب به اتفاق مردم ما اطلاع دقیق از جزییات طرح ندارند یا از تبعات اجرا شدن آن بی اطلاع هستند .
مردم رئیس دولت و نمایندگان مجلس را تعیین می کنند تا در رابطه با این مسایل خود تصمیم بگیرند نه اینکه مسئله را به گردن مردم بیا ندازند . (298352)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۵:۲۶:۰۸
ما در رفراندوم رای به اجرای این طرح خواهیم داد.توسط رئیس جمهور محبوب ما حاج محمود احمدی نژاد

البته تشکر هم از اقای توکلی بکنم.اصولگرا باید این گونه باشد


قبلا هم گفتم اصولگرایان از هم انتقاد کنید این خیلی خوب است

باعث تقویت جبهه حزب الله می شود.

اقایون طرف دار دولت هم انتقاد کنید.این انتقاد است که اصولگرایان را در طول این سی سال حفظ کرده.


من از انتقاد اصولگرایان از هم به شدت حمایت میکنم


هم به رای خودم در سال 80 به توکلی افتخار میکنم و هم به رایم به حاج محمود


ما اشتباه دیکتاتور های مخملی و گروهشان را تکرار نمی کنیم.

به نظرم سخنرانی رهبری فردا همه چیز را روشن خواهد کرد (298431)
 
خسروسلجوقي
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۶:۰۴:۴۳
اينهم نوعي فرار به جلو است بالاخره براي اينكه مردم بايد بطور مستقيم كارشناس اقتصادي بشوند و انشالله دولت به همه مدرك دكتري خواهد داد (298446)
 
سینا
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۳:۰۳:۲۱
اگر قرار بر این باشد که طرحی را مجلس تصویب و کند و دولت بگوید من آن را اجرا نمی کنم چه نیازی به مجلس است مگر قرار است همه طرحها و لوایحی تصویبی در مجلس باب طبع دولت باشد؟ اگر این جور است که نیاز به مجلس نداریم. خود دولت لایحه بدهد و خودش هم اجرا کند. دیکتاتوری یعنی چه؟ یعنی همین که از قوانین مصوب مجلس تخطی کردن، یعنی قانون اساسی را هیچ انگاشتن. به نظر من بیشترین تقصیر را مجلس دارد چرا در سابق وظیفه نظارتی خود را به خوبی انجام نداده است و مجلس بیش از دولت و رییس جمهور قدرت دارد، مجلس می تواند رییس را استیضاح کند و او را برکنار نماید. طبق قانون اساسی قوه مجریه مجری طرحهای مجلس است وهدف قانونگذار تفکیک قوا بوده است. حال ببینیم چه کار می کنند اگر مجلس کوتاه بیاید مرگ دمکراسی در کشور را باید شاهد بود. (298353)
 
خسروسلجوقي
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۶:۱۱:۰۹
قبلا مشتندات عدم اجراي قانون براي بازنشستگان در همين سايت ارائه شد به كجاي مجلس نشست! عدم پيگيري نمايندگان محترم باعث شده است قانون خدمات كشوري مصوب همين مجلس و دولت اصولگرا اجرا نشود و آن قسمتي هم كه اجرا مي شود بنا بر نظر مسئولين تفسير و بخشي از قانون اجرا مي شود و بخشي اجرا نمي شود و بخشي هم تغيير داده مي شود به ضرر كارمند بازنشسته
همانطور كه رييس جمهور محبوب فرمودند قانون براي عده اي مه نخواهند اجرا كنند مسئله اي نيست سال 89 از آخرين جمعه شب 88 نشان از سال ببري دارد فقط ظاهرا بره ها قرباني اين ببرها خواهند شد (298448)
 
حامد
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۳:۰۳:۲۲
هميشه فريب مردم راحتتر از فريب افراد نخبه است. به همين دليل، رئيس جمهور ديدند نميتوانند در مجلس اين لايحه راي بطور كامل به تصويب برسونند، قصد دارند به زور مردم و رفراندوم مجلس را متقاعد كنه.

آخه فرد عامي كه هيچي نميدونه از اقتصاد نميدونه چطور ميتونه تصميم بگيره هدفمند كردن يارانه ها با برنامه اي كه دولت ارائه داده روش درستي است يا خير؟ مسلمه كه نتيجه اين رفراندوم بهترين نتيجه نيست. چون در اين زمينه بايد متخصصين و اقتصاد دانان تصميم بگيرند نه عامه مردم.

باز هم ميگم، هميشه فريب عامه مردم راحتر از فريب افراد نخبه و نمايندگان مجلس است.

«خواهش ميكنم اين نظر را تائيد كنيد» (298354)
 
احمد داس زرین
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۳:۰۶:۴۷
این کار رئیس جمهور اصلا قابل دفاع نیست
اینکه بیاد و از تلویزیون چنین مسئله ای رو مطرح کنه خیلی زشته
مگر جلساتی که برگزار میشه برای حل و فصل چنین مسائلی نیست!؟
این نباید یک رویه بشه که هر کس در بحثی نتونست حرفش رو به کرسی بشونه با سوء استفاده از رسانه ملی و جایگاهش دیگران رو تهدید کنه مخصوصا که دیگران، نماینده مردم باشند!
ضمنا:
اصل پنجاه و نهم
در مسائل بسیار مهم اقتصادی ، سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی ممکن است اعمال قوه مقننه از راه همه پرسی و مراجعه مستقیم به آرا مردم صورت گیرد.
درخواست مراجعه به آرا عمومی باید به تصویب دو سوم مجموع نمایندگان مجلس برسد.
پس باز هم مجلس باید تصویب کنه و آقای رئیس جمهور نمی‌تونه شخصا چنین بحثی رو مطرح کنه! (298357)
 
خسروسلجوقي
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۶:۱۵:۳۲
قانون اساسي كه مورد وثوق عزيزان باشد يعني رييس جمهور مي تواند درخواست همه پرسي كند كه اصلا قانون اساسي درست گفته كه بايد دو سوم مجلس تصويب كند تا همه پرسي انجام شود اكنون خود قانون اساسي مشكل است چرا كه قدرت را بين مجلس يعني قوه مقننه و دو قوه ديگر توزيع كرده بود و رييس جمهور محترم مي خواهند با همه پرسي قال قضييه را يكسره كنند تا سه قوه يك قوه شود مصرف كمتر داشته باشيم و براي اسلام و مسلمين اينهم مناسب تر است (298450)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۳:۰۷:۳۳
فرق این رفتار با رفتار موسوی چیه1 (298358)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۳:۵۶:۳۷
چی تو مجلس ختم زنده شرکت کردن؟

فکر کنم رئیس جمهور حق دارد از مردم نظر خواهی کند. البته با موافقت مجلس. (298390)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۵:۰۶:۵۲
فرقش اینه که 2 نفر هستند توی اصولگراها که جلوی احمدی نژاد رو بگیرند ولی کیه که بتونه شعبان بازی های موسوی رو کنترل کنه (298419)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۸:۴۲:۲۳
اونایی که مخالف میزنن، یعنی کسی هست که جلوی شعبان بازی های موسوی رو بگیره؟ (298530)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۰:۳۵:۰۵
سلام برادر اصولگرا اونایی که مخالف میزنن ادبیات شما را اسلامی نمی دونن. گرفتی عزیز دل برادر؟ (298658)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۷:۰۷:۵۷
منظورتون همون ادبیه اینه که به زدولت اوست! خجالت نمی کشید دوباره حرف از ادب می زنید (298846)
 
ایمان
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۳:۱۱:۳۲
با سلام به اقتصاد دان منطقی و با سواد و غیر سیاسی که تصمیماتش بر اساس علمی است که آموخته نه بر اساس خوشایند دیگران من به عنوان یک شهروند ایرانی می خواستم از آقای دکتر توکلی که باعث شفاف سازی مسائل اقتصادی کشور می شوند تشکر کنم. بحث دیشب احمدی نژاد نوعی ترس در بیان بود و این که مشکلات را در زمین مجلس بیندازد.سه سال کارشناسی/مشورت باصدها کارشناس اقتصادی مجرب در چند صد ساعت .نتیجه اش این بود که رفراندوم می گذاری .چرا برای مسکن مهر/بنگاه های زودبازده/سهام عدالت/وام های بیش از حد بانکی/رفراندوم برگزار نشد؟ (298361)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۸:۴۲:۵۷
یک مناظره هم بگذارید که دولت با درآمد 280 میلیارد دلار در طول 4 سال دولت نهم چه کرده است و چگونه هزینه کرده است؟
با این درآمد افسانه ای کدام کار زیربنایی بزرگ و موثر و تولید ثروتی انجام شده است یا فقط این پول در امور جاری و واردات بی رویه و امور غیر تولیدی و غیر مولد که هیچ اثری در تولید ثروت ندارند هزینه شده است؟! (298872)
 
ali
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۳:۱۲:۳۳
اگر قرار باشد یک قانون با کلی صرف وقت و هزینه در مجلس تصویب شود و یک نفر برای خوش مزه بازی بگوید که رفراندوم کنیم خوب از فردا مجلس را تعطیل کنیم و به استبداد صغیر برگردیم که یک نفر هر چه خواست افاضه کند یا اینکه برای هر کاری رفراندوم کنیم ما رای دادیم که نمایندگان مجلس تصمیم بگیرند و هر چه انها تصمیم گرفتند چون جانشین ملت هستند باید بی کم و کاست اجرا شود و این حرفی کاملا غلط و دور از اصول کشور داری است بلکه این کاری عوام و دور از علم و عقل است و توهین به انتخاب ملت در انتخابات مجلس هست.در ضمن اگر هم کسی در حال ترساندن ملت باشد ان یک نفر در این موضوع شخص رئیس جمهور است چراکه شما طرف دیگر مساله را نگاه نمی کنید که ایشان می گویند شما ملت را می ترسانید بلکه نکته ظریف اینجاست که رئیس جمخور این کار را می کند چون خود از عواقب کاری که انجام می دهد هیچ اطلاعی ندارد و حرف طرف مقابل را ترساندن جلوه می دهد.من به عنوان کسی که مدت هاست به دنبال اطلاعات ایت بحث هستم می بینم که حرف مجلس و مدل ارائه شده انها موجود و کاملا شفاف است در صورتی که مدل دولت فقط یکسری حرف است که می گوید اینجور باشد خوب است ،فلان جور باشد خوب است و هیچ نشانی بر روی سایت ها و خروجی ها از عدد و رقم و مدل ارائه شده انها دیده نمی شود و انها توضیحی در مورد مدل خود نمی دهند و طرف مقابل را متهم به ترساندن می کنند.و این را تذکر می دهم که این اقا این عمل را کار و پیشه خود کرده که وکلای ملت را توهین و تحقیر کرده و این عمل ایشان عین توهین به ملت و مردم است.که این عمل ایشان جای پیگیری دارد که از روی عمد است تا کشور را به سمتی که کارها فرمایشی به مدل ایشان شود سوق می دهد. (298362)
 
یحیی
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۳:۱۱:۲۰
چطور قراره که یک قانون بعد از صرف چند سال وقت و کار کارشناسی دولت توی مجلس دگرگون بشه اما دولت حق نداره برای انجام کاری که به زندگی مستقیم مردم مربوط میشه از خود ملت نظر بخواد؟!
تازه اگر مجلس می گوید این طرح اینگونه قابل اجراست پس، بسم الله بیایند و خودشان اجراکنند. (298621)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۶:۵۶:۰۵
کاش کمی فکر می کردی و می نوشتی! (298710)
 
یحیی
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۶:۱۱:۰۹
حتما لازم نیست زمانی که برای مطلبی جواب ندارید حرف بزنید. ! سکوت نیز می توان کرد. (298832)
 
کارشناس ارشد
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۳:۱۳:۳۲
با سلام

برید خدا رو شکر کنید ریس جمورمان کارشناس ارشد هستن و مخ اقتصاد

دیگه هم به ایشو گیر ندید.

آقایان نادران و توکلی مصباحی مقدم! اصلا شما مگه مدرک اقتصاد دارید؟

آقای مصباحی، اصلا کی گفته شما رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس باشی؟

مدرک شما کاغذ پاره ی بیشن نیست! (298364)
 
عشق کارشناس ارشد
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۴:۳۴:۴۵
بله کارشناس ارشد رو عشقه. احمدی نژاد فرقش با موسوی و کروبی و خاتمی اینه که اونها به خودشون این زحمت رو نمیدادند که وارد بحث بشن محاسبه کنن و بحث کنند. اونها کارها رو به امثال همین کارشناسان می سپردند و وقتی هم قرار بود به پیشنهاد این کارشناسان کاری انجام بدن چون زیاد خودشون نمی دونستن قراره چه اتفاقی بیفته و به قول معاون خودشون به دلیل ترس از تبعاتش اون کار رو انجام نمی دادن بله احمدی نژاد درست یا غلط خودش قانع شده و به نظری که میده اعتقاد داره اگر احمد توکلی و مصباحی مقدم و نادران دکتر هستند حسینی و فرزین و بهمنی هم دکترن و پژوهان هم استاد همشونه فکر نکنید همه اقتصاد دانان این کشور توکلی و نادران هستند اگر بودند و تا حالا هیچ طرحی در حد تحول اقتصادی بعد از چندین سال نمایندگی ارائه ندادن خیانت کردن (298406)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۹:۳۰:۴۸
سلام دوست عزیز
چرا وقتی کم می آورید دیگران را وسط می کشید. اصلا این موضوع چه ربطی به موسوی و کروبی و.. داره. من به عنوان یک فرد عادی اگر نماینده مجلس انتخاب کردم دیگه چرا باید دوباره نظر بدم. نظر ما نظر نماینده ما است. چرا نمی فهمید یا خودتان را به نفهمی می زنید. (298882)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۵:۰۷:۵۷
موسوی هم داماد لرستان است....... (298421)
 
من
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۷:۰۲:۵۱
با سلام وتبریک سال نو
خواهش می کنم وقتی بحث مهم و جدی است مزه نریز (298468)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۸:۴۱:۱۵
اونایی که مخالف میزنن، یعنی موسوی داماد لرستان نیست؟(این رو هم دروغ گفت؟) (298526)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۰:۴۶:۱۳
اخر من نفهمیدم
شما می گی این ها مدرک ندارند یا می گی مدرکشون یه کاغذ پارست؟
باید بگم که آقایان توکلی و نادران تحصیلات آکادمیک اقتصاد دارند

وکلی دکترای اقتصاد از دانشگاه ناتینگهام انگلستان، عضو هیات علمی دانشکده علوم اقتصادي دانشگاه شهيد بهشتي

نادران دکترای اقتصاد و عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران

مصباحی مقدم کارشناس ارشد اقتصاد و رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس

http://etgp.isu.ac.ir/Dr-Mesbahi.htm (298664)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۰۱-۰۳ ۰۳:۳۶:۵۵
1- فعلا که احمدی نژاد تو زمینه ی اقتصاد همینشم نداره
(حرفم توهین به رئیس جمهور نیست )


2-اگه واقعا این طوره و مدرک هیچ ارزشی نداره . پی رئیس جمهور کار اشتباهی کرده که این همه سال وقت گذاشته و لیسانس و فوق لیسانس و دکتراش رو هم گرفته
در دانشگاه رو هم تخته کنن ، بیان از سر کوچه شما مدرک بخرن

3-آقای نا شناس یه سوال هم از شما دارم
شما تحصیلاتت چیه و چه رشته ای می خونی؟ (299027)
 
الف مهجور
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۳:۲۵:۴۴
عجیب است ! آقای رییس جمهور تا کی میخواهند به روند تحقیر این مجلس ادامه بدهند ؟
این که نشد تا مجلس جلو ی ا یشان می ایستد فوری به تلوزیون میرود و مجلس را ضایع می کند و رای علمی نمایندگان هم خط خودش را خیانت معرفی می کند .!
مردم اگر می خواستند شخصا وارد مسایل تخصصی بشوند که چه لزومی داشت نماینده تعیین کنند؟
معلوم می شود دولت یکسره نخبگان را کنار زده و به رای مردم بیسواد و روستایی که البته قابل احترام هستند دل بسته است . وای بر جامعه ای که عالمانش تحقیر شوند و مورد مشورت قرار نگیرند . طرح رفراندوم رییس جمهور را واقعا باید لطیفه برتر سال 88 دانست . عزت زیاد (298368)
 
فرهاد
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۳:۲۸:۴۴
اولش خواستم بگم این ادبیات توهین به مجلس و ملته ولی بعد با خودم گفتم بابا شب عیدی خواسته مردم رو بخندونه جدی نگیرید ای کاش ایشون قبل از اینکه تکلیف مدرک منتقداشو معلوم می کرد در باره ی مدرک معاون و وزراش توضیح می داد (298369)
 
اجرا نكردنش آرزوست!
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۳:۲۹:۱۸
چرا رييس جمهور محترم براي سهميه بندي كردن بنزين ،برخي از انتصابات نا موجه و بحران آفرين ،حوادث بعد از انتخابات و... اقدام به همه پرسي از مردم نكردند؟اگر مردم اين ملك بايد در سرنوشت خود سهيم باشند - كه هستند - در بسياري از موارد بايد چنين باشد؟شما بياييد بيني بين ا... يك همه پرسي در مورد نحوه مديريت برخي از زير مجموعه دولت و تصميم گيريهاي خلق الساعه برخي از مديران بگذاريد ببينيد آيا واقعا اكثريت مردم موافق با برخي از اقدامات دولت هستند يا نه ؟آنوقت فكر كنم بسياري از مشكلات حل خواهد شد.وقتي كه دولت به كارهاي كارشناسي اهميتي نميدهد چه ميتوان گفت ؟شايد با برخي از جانبداريهاي آقاي توكلي از اقدامات دولت در گذشته موافق نباشيم اما نظرات مركز پژوهشها را ميدانيم كه حاصل ماهها و ساعتها مطالعه و كار كارشناسي است.وقتي كه با نظرات منطقي نمايندگان ملت اينچنين برخورد ميشود مشخص است كه همه پرسي از مردم يك ايده ناكارامد است. (298370)
 
امیر
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۳:۳۰:۳۰
من نمی دانم چرا رییس جمهور محترم نمیگوید ما می خواهیم 40 هزار میلیارد تومان یارانه را برداریم و این مبلغ را از مردم بگیریم. و بعد نیمی از ان را به صورت هدفمند شده به ایشان برگردانیم.

اگر مبلغ 40 هزار میلیارد تومان را به 70 میلیون جمعیت کشور تقسیم کنیم هر نفر باید بطور متوسط بالغ بر 570 هزار تومان در سال 89 اضافه پرداخت کند. یعنی به هر خانواده 4 نفره بیش از 2 میلیون تومان هزینه در سال تحمیل می شود که برابر چهار ماه حقوق یک کارمند متوسط می باشد. حالا بفرمائید دولت با کدام معیار این مبلغ اضافه هزینه یک خانوار 4 نفره را پوشش می دهد.

از طرف دیگر این عدد فقط هزینه مستقیم پرداخت شده ناشی از برداشت یارانه ها است. هنوز اثر غیر مستقیم این افزایش هزینه که همان تورم است محاسبه نشده است که ناشی از افزایش هزینه تولید و حمل و نقل و ... است.
(298371)
 
یحیی
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۳:۱۷:۲۲
چرا نمی گویید این مبلغ بیشتر از چه اقشاری گرفته خواهد شد و به چه اقشاری پرداخت خواهد شد؟ نکنه نمی دونید یا اینکه می دونید ولی به نفعتون نیست که بگید؟ (298622)
 
فرخ
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۳:۵۵:۴۶
چرا حضرت علی موقع تقسیم بیت المال بین دارا و ندار فرق نمیگذاشت ؟
معیار خوشه بندی بر چه اساسی بوده ؟
همسایه ه ی ما یه آپارتمان 16 واحده ساخته ولی چون متولد روستا بوده و کار آزاد داره تو خوشه ی 1 افتاده .
(298700)
 
یحیی
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۶:۱۳:۳۳
شما موقع تقسیم بیت المال بودید و می دید که به همه به میزانی برابر توزیع می فرمودند؟ آیا عدالت یعنی مساوات؟! (298833)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۳:۴۷:۳۷
دوست عزيز كمي حساب و كتاب كن بعد آمار بده (298637)
 
مسعود
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۳:۳۴:۴۸
احمدی نژاد در هر حالت نمی تواند این طرح را اجرا کند. برای قد و قامت او بزرگ است بنابراین بهترین راه این است که بیندازد گردن مجلس. اما اگر 40000 میلیاردش را هم بگیرد امکان ندارد بتواند این طرح را اجرا کند. این طرح به این شکل نه در حالت مجلسی و نه در حالت دولتی‌اش قابل اجرا نیست. بیخودی هم زور نزنید. (298373)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۳:۳۷:۰۰
حواستان به دیکتاتوری باشد (298374)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۵:۱۳:۲۵
حواسمان بود که زدیم تو دهن موسوی (298426)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۳:۳۷:۲۹
الان می فهمم چرا حیدری رو میارن .....


ساکت بودن هم عرضه می خواد که این آقا نشون داد نداره .... احساس کردم احمدی هم از دستش ناراحت شد.... (298375)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۳:۴۰:۳۶
بنظر بنده ترس از اجرای این ترس در نخبگان وجود دارد و در حال انتقال آن بین مردم هستند و این ترس مانع قبول سخنان منطقی دولتیان میشود
در مجلس هم متاسفانه اکثر نمایندگان در حوزه اقتصاد تخصصی ندارند و از چند نماینده سرشناس مجلس تبعیت میکنند (298377)
 
وحید
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۳:۴۱:۳۰
یا سلام
مگه ممکنه بااین صراحت بگه اجرا نمیکنم ؟
مگه مجلس چکیده ملت نبست ؟
وقتی مجلی قانون میکنه رفرنداوم چه معنایی داره ؟
چرا مجلس و رهبر و علما در مورو این حرف ایشان اگه واقعیت داشته باشه موضعی اتخاد نمیکنند؟
چطور به اینجا که رسید رفراندوم قانونیه ؟
علی رغم مخالفتم با این طرح باید اجرا کنه تا بفهمیم کی با سواد بوده کی نبوده؟
متاسفم برای مجلسی که به این راحتی باج میده و به این راحتی تهمت میخوره و صداشم در نمیاد با این وضعیت مردم مجلس نمیخان چکار باید بکنند ؟
حرف دولتیا همیشه پیش بوده پس مجلس فرمایشی مردم برای چی میخان؟ (298378)
 
پارسا
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۳:۴۷:۴۶
احمدي نژاد ديگه شورشو درآورده ، هر كاري كه دلش ميخواد مي كنه . براي نظر كارشناسان هم پشيزي ارزش قايل نيست . (298379)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۳:۴۷:۵۴
چند سالی است که مشخصا دولت برای قوانین و مصوبات مجلس هیچ اهمیتی قائل نیست که البته خود مجلس هم در این موضوع مقصر است, اما چیزی که بسیار آزاردهنده است, روشهای پوپولیستی و عدم رعایت صداقت از طرف رئیس دولت است که نه تنها هیچ وقت نتایج قطعی سو مدیریتهای خود ( مانند تورم, رکود, وضعیت تولید و کشاورزی و . . .) را به روی مبارک نیاورده, بلکه همواره با استفاده از کلماتی مانند عدالت, صداقت , آمارهای غلط و . . . , سعی کرده است تقصیر ندانم کاریهای خود را بر گردن مجلس و دیگران بگذارد. این رفتار آقای احمدی نژاد , مانند رفتار کودک ننری است که یا باید همه هر کاری که او می گوید را انجام دهند و یا با همه قهر می کند. (298380)
 
بيطرف
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۳:۴۸:۳۴
با سلام خدمت مردم شهيد پرور و شريف ايران و مقام معظم ولايت

لازم بود صدا و سيما در وهله اول جنبه بي طرفي را رعايت مي كرد.

واقعا\" جاي تعجب است يك مجري تلويزيوني آماتور بيايد و براي مردم فتوا صادر كند واقعا\"خنده دار و از عجايب روزگار است!

مسئله بعدي كه بسيار حائز اهميت است اين است كه نبايد مقام عظماي ولايت را در اينگونه مسائل دخالت داد چون خود دولت از طرف مردم وكيل است و را ي هايي كه به دولت خدمت گذار داده اند نشانه اعتماد به دولت بوده است!

حل اين مسئله اجرا و يا عدم اجرا بايد با مناظره تلويزيوني يكي از طرف مجلس محترم و ديگري نماينده محترم دولت بايد حل و فصل شود و بنده فكر نمي كنم هيچ نيازي به رفراندوم و يا همه پرسي باشد . جون نمايندگان مجلس، نمايندگان ميليوني مردم سراسر كشور هستند.

دهك هاي پايين جامعه خصوصا\" اول و دوم و سوم زير خط فقر زندگي مي كنند و نمايندگان محترم مردم بخ خوبي مي دانند كه چه مبلغ40 هزار ميليارد و چه 20 مبلغ هزار ميليارد مصوب و اعطاي يارانه به ميزان

هر نفر 16000 تومان و يا 10000 تومان در يك ماه براي خانواري كه زير خط فقر زندگي مي كند و حتي داراي حداقل 1 تا 2 نفر فرزند دانشجو هستند قادر به مسافرت نستند چون هزينه مسافرت كردن براي اين خانوار مذكور در يك ماه معادل يك ماه در آمد آن ها است.پس هم دولت محترم و هم مجلس محترم بايداين موضو ع را در نظر داشته باشند كه پرداخت يارانه ماهانه 16000 تومان ،هيچ كمكي به اين خانواده ياد شده نمي كند!

لازم است ،مدل هايي كه دولت و دفتر پژوهش مجلس براي هدفمند سازي يارانه ها ارائه داده بودند و همچنين تاثير گذاري هر يك از مدل هاي ارائه شده بر رفتار مصرف خانوار جهت روشن شدن قضيه 40 هزار ميليارد و تصويب20 هزار ميليارد از طريق صدا و سيما براي مردم توضيح داده شود. (298382)
 
یک ایرانی مسلمان
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۳:۴۸:۵۸
سلام
برنامه دیشب مربوط به سفر و ایمنی در سفر کردن بود!
نمی دونم چه ربطی به هدفمند کردن یارانه ها داشت؟
این نهایت سوء استفاده از اعتماد مردم و امکانات بیت المال است.
توهین رئیس جمهور به نماینده ها مورد جدیدی نیست!
مگه در مجلس ایشان بعد از رای نیاوردن پیشنهاد دولت توهین علنی به نماینده ها نکردند؟
توهین به شعور مردم که جای خود دارد.
به نظر من نماینده های مجلس اگر وکیل الدوله نیستند و واقعا وکیل مردم هستند باید اعتراض کنند و حداقل از حق استیضاح استفاده کنند (298384)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۳:۵۴:۵۵
اقای رئیس جمهور گفتین عده ای اقتصاد بلد نیستند ؟ از شما می پرسم شما نبودین که شهر به شهر این کشور رفتید پشت تریبون و گفتید نقدینگی ربطی به تورم ندارد؟ سرنوشت بنگاه های زودبازده شما چه شد از بیکار بدهکار ساختید اگر غیر از این است این همه بیکار تحصیل کرده از کجا آمده؟معوقات بانکی در 5سالی که شما رئیس دولت بودید به این حد وحشتناک رسیده غیر از این است ؟ شما که اقتصاد را می شناسید حتما واقف هستید حجم پول در کشور 300درصد در دوران شما رشد کرده و از ریال تبدیل به کاغذ پاره شده من اشتباه میکنم؟ اقای احمدی نژاد سال 84 هفت قلم وام خرید مسکن دادید دستاورد این حرکت شما رشد سرسام اور قیمت مسکن بود اثار این کار شما هنوز در زندگی ما محسوس و غیر قابل انکار هستش این ها دروغه؟ من از شما می پرسم با لحن خودتان این ها دروغه؟ اینکه شما اقتصاد 70 میلیون ایرانی رو با بقالی سر کوچه در صحن مجلس اشتباه گرفتید دروغه؟ اقای احمدی نژاد انسان نباید خودش رو گول بزنه شما یک تئوری اقتصادی شکست خورده هستید که فقط دنبال مقصر میگردین دولت شما دستاورد زیاد داشته در عرصه های هسته ای و فضایی و حتی نظامی اما هرگز اوضاع اقتصادی ایران در دوران شما خوب نبوده و انقباض و انبساط شدید مردم رو خسته و خسته تر کرده ........
با تشکر از الف سال نوی همگی مبارک (298387)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۳:۵۶:۱۸
-آقای احمدی نژاد خودش که ترافیک خونده، چطور را جع به اقتصاد و اقتصاددانان می تونه اظهار نظر کنه!
- ایشان تازه داره متوجه می شه طرح هدفمندکردن یارانه ها یعنی چی! (298389)
 
قربون علی
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۴:۲۰:۳۹
دیشب احمدی نژاد با عدد و رقم حرف زد واستدلال هایی کرد که هیچکدامش را در این متن قرار نداده اید. به نظر من دکتر احمدی نژاد نقد مستدلی به نظرات آقای توکلی داشت خوب است ایشان هم به جای کلی گویی با عدد و رقم جواب ایشان را بدهد. پیشنهاد خوبی است به نظر من اگر نمایندگان که 20 هزار میلیارد را تصویب کرده اند کاملا تبعات تصمیم خود را بپذیرند و مثل مرد بگن با اجرای این هیچ مشکل جدی پیش نمی آید همانطور که احمدی نژاد از نظر خود دفاع می کند. معلوم میشود خود نمایندگان چقدر این مصوبه را قبول دارند. وقت آن است که مجلس بیشتر مسئولیت پذیر باشد. بله دولت فکر این را می کند که مردم او را مسئول می دانند و در صورت بروز مشکل کسی به آقای توکلی فحش نمی دهد برای همین است که اینقدر اصرار دارد. (298401)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۵:۲۸:۲۱
اره درسته هر مشکلی پیش میاد مردم از چش دولت میبینن .خوب هرکی بود با احتیاط قدم بر میداشت.حالا مجلس هم باید مسئولیت پذیر باشه (298433)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۵:۳۹:۵۷
شما يك مقدار مطالعات سياسي و اقتصاديت رو بيشتر كني ميبيني كه اين مطالب قبلا بحث شده و كسي كه جواب قانع كننده نداره حالا داره ءبق معمول فرافكني ميكنه (298439)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۰:۵۰:۲۳
ایشون مدارک را در مجلس دادند. (298592)
 
فرهنگ ادیب
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۴:۲۰:۴۶
در بسته و سخنان اقای دکتر احمدینژاد یک چیزهایی باهم نمی خوانند . مثلا ایشان می گویند با رقم فعلی تصویب شده ، به هر نفر با شرایط فعلی ده هزار تومان می رسد . فرض کنید رقم چهل هزار میلیارد تومانی (و نه 20هزار میلیلرد تصویب شده فعلی ) مورد پیشنهاد دولت مطرح باشد . نهایتا ده هزارتومان یارانه نقدی به مردم ظاهرا می شود بیست هزار تومان . ما که نفهمیدیم با پرداخت حداکثر هشتادهزارتومان ماهیانه به یک خانوار چهار نفره چگونه قدرت خرید انها جبران میشود و این درحالی است که تورم چهل درصدی اصلادور از انتظار نیست. با احتساب نرخ تورم 40 درصدی برای یک خانواده که چهارصد هزارتومان درامد دارد وبا فرض خطی بودن نسبت تورم ، برای حفظ قدرت فعلی خرید بایستی 160 هزار تومان اقزایش حقوق داشته باشند . ملاحظه می کنید که در این مدل سعی شده است از اعداد دولت استفاده شود و نرخ توم را نیز در فرضیات خود نزدیک به پیش بینی دولت گرفته ایم . اقای رییس جمهور بفرمایند چطور قدرت خرید حفظ می شود ؟ . ضمنا یک حقوق 400هزارتومانی را مثال زدم که بسیار زیر خط فقر است و حداقل در تهران با این درامد اگر هم بشود زندگی کرد اسمش زندگی نیست .
سوال اساسی این است که ایا پیش بینی های دولت در این طرح درست خواهد بود ؟ اگر نباشد که وضع بسیار سخت تر از مدل بالا خواهد شد.
فرض کنیم که انجام این امر برای اقتصاد کشور ضروری است و راه دیگری نداریم . فرض کنیم منابع درامد ما محدود بوده و بایستی از این طرق انرا تامین کرد . حداقل بدانیم که مشکلات برای عده ای بسیار حاد می شود . و حداقل در پیش بینی تبعات و یا نتایج مثبت ان دچار افراط و تفریط نشویم که بدبینی و بی اعتمادی مفرطی را ایجاد خواهد کرد . تعریف الگو و راهبری کار ،علم اقتصاد را می طلبد ولی برای مشخص شدن تناقضاتی به این وضوح یک حساب و کتاب ساده کفایت می کند . من نمی دانم بایستی به شخصیت فرد تکیه و اعتماد کرد و یا به استدلال افراد ؟
برخی موارد دیگر نظیر کاهش قیمت تمام شده برای کارخانجات از طریق اصلاح خط تولید طی چه مدت میسر است ؟
تجهیزات کیفی کم انرژی بر را از چه کشوری می اورند ؟ چین ؟! و یا روسیه ؟ چقدر هزینه برای انجام این کار لازم است ؟ مبارزه با تورم از طریق افزایش تولید و کاهش قیمت تمام شده با اینرسی و لختی سیستمهای اجرایی و شرایط خاص کشور چطور عملی خواهد شد ؟ نیاز به هماهنگ بودن زمان اجرا وتغییر در نرخ تورم انتظاری و واقعی برای مقابله با افزایش نرخ انها بسیار مهم است . یعنی بایستی در رفع مسائل ،تولید جلوتر از تورم جرکت کند . درحالیکه اجرا زمانبر و افزایش تورم سریع است . باشناختی که از قوه مجریه و حوزه ای از صنعت دارم عرض می کنم که با حساب کتابهای جاری اینکار ناشدنی است .
رییس جمهور محترم می فرمایند بدلیل تاثیرات شوک های قیمتی بهتر است دفعات انرا کم کرد . در ظاهر حرف بدی نیست ولی ایا نمی دانیم که قدر مطلق شوک و تعدد زمان هر دو بهم وابسته اند ؟ مهم است که مردم بتوانند مقاومت کنند یا خیر ؟
بحث بزرگی است . اگر نشد جه ؟ میتوان در این مورد هم بصورت سعی و خطا بجلو رفت ؟ با حقوق های چند میلیونی می شود تا حدودی مقاومت کرد ولی با حقوق چند صد هرار تومانی خیر . چند درصد از ملت درامد های چند میلیونی دارند ؟ (298402)
 
سالار
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۴:۳۷:۵۷
باسلام حدود 50 تا60درصد مردم ایران فقط سواد خواندن ونوشتن دارن . آیا اینها میتوانند در مسئله مهمی چون هدف مند سازی یارانه ها نظر ورای درست بدهند ؟قانون گذار قانونی را مصوب کرده وشما هم ملزم به اجراء هستید . حالا از عاقبت کار ترسیدید این یه بحث دیگه است!. (298410)
 
یحیی
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۳:۲۳:۲۰
میشه بگید کی این آمارگیری رو انجام دادید؟! (298625)
 
هادی
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۳:۳۴:۲۰
خب آقای احمدی نژاد هم خوب رگ خواب اون 50 60 درصد رو بلده ! تنها کافیه چند تن سیب زمینی هزینه کنه ... (298630)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۸:۵۲:۲۱
اقای متکب.....

توهین به مردمت را کنار بگذار . جدا بیان چنین نقطه نظراتی به نفع شخصیت شما نیست . اگر به سواد و دانش باشدکه همه دنیا کم دارد منتهی یکی کمتر و یکی کمی بیشتر . بهتراست انسان معرفت خود را افزایش دهد . انهم با نگاه تحقیر امیز و از موضع بالا به
دیگرا ن نمی شود که ریشه اش جهل است . (298730)
 
داودفرهی
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۴:۵۰:۱۸
بسمه تعالی
بازم مثل همیشه احمدی نژاد انجایی حضور پیدا کرد که نباید باشد دربرنامه تلویریون که درارتباط با سفر نوروز وخوب راندن ورعایت قانون وازاین دست قضایا ولی بدلیل اینکه همیشه انتن سیما دراختیار ایشان است والبته این بار مهندسی شده دربرنامه حضور پیداکرد ومامنتظر بودیم درارتباط با دوربرگردان که تخصص ایشان است افاضه کلام نمایند که بقیه حرفهای بزرگراه قزوین رشت راکه فراموش کرده بود بیان نمود القصه گله وشکایت ایشان از نهادی بود که اکثریت حضار ازطرفداران ایشان هستند ولی متاسفانه اوضاع لایحه بقدری خراب ونابسامان است که طرفداران پاپس کشیدند وخود نیز خوف اجرای ان را داردودرکمال بزرگواری اجرای ان را به مجلس تفویض نمودند چون خودایشان بهتر از هرکس میداند این شعار (هدفمندکردن یارانه ها)به شعور شدن کار تیم اقتصادی ایشان نیست با 20 هزارمیلیارد یا 40 هزارمیلیارد شاهد ان عدم اجرای40درصد برنامه چهارم وعدم انشاوتحویل برنامه پنجم وارسال باتاخیر لایحه بودجه سال89 واجبارمجلس دررسیدگی به لایحه درزمان کوتاه که نتیجه ان کارشناسی بایسته روی لایحه انجام نگردید
ایشان پی جوی میزان ومکان تحصیل منتقیدن لایحه هستند قاطعانه معروضم مدارک دکترارا از اکسفورد تهیه نکرده وفقط جمعی ازدلسوزان نظامی هستندکه باریخته شدن خون پاک شهدا بدست امده وپاسداری ازان وظیفه همه ماست واجرای افعال رویایی به نیت شجاعت محلی ازاعراب نداردودلیلی ندارد هرمسوولی هرجا کم اورد از رهبری هزینه کند ومستقیم وغیرمستقیم موافقت ایشان را عنوان نماید چون جایگاه رهبری درنظام وقانون اساسی والاتر وبالاتر از وارد شدن به این گونه مجادلات روزمره میباشد (298412)
 
سیدجمال
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۴:۵۱:۲۱
سایت الف با انتشار مجدد بحث مدرک نشان داد که احمد توکلی بیشتر یک سیاست باز است تا یک کارشناس اقتصادی (298414)
 
فرهنگ
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۰:۴۸:۲۸
دوست عزیز
با سلام و تبریک سال نو

نمی خواستم ذائقه شما و خود را در این روز تلخ کنم و امیدارم از من نرنجید .
جند سوال دارم :
1- بالاخره ادعای افای توکلی صحیح است و یا تهمت و یا قابل بررسی و تعمق ؟


2- ایا همانند عده ای اتخاذ سکوت در مقابل خطا صحیح است ؟ ایا اساسا اگر احتمالا خطا یی صورت گرفته باشد نبایستی مطرح شود ؟ توجه کنیم که منصب اقای معمولی نیست . ایا اگر سکوت می شد بهاقای توکلی انگ سازشکار نمی زدند ؟

3- نیت ایشان مبنی بر وسیله بودن این قضیه برای اغراض سیاسی را چگونه حدس زده اید ؟ ایا با وی اشنایی نزدیکی دارید ؟ ایا به شما مطلبی را گفته اند که دیگران نمی دانند ؟ ایا شناخت شما دورادور و از طریق جراید و رسانه هااست ؟
اگر حتی به وی نزدیک بودید نیت خوانی بسیار دشوار است .

نمی گویم شما سوء نیت دارید . لطفا کمی بیشتر به نظر خود فکر کنید . (298591)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۹:۳۷:۴۲
دوست عزیز سیاست بازی دلیل نمی خواهد امری بسیار روشن و واضح است اگر استفاده سیاسی نیست مگر رییس جمهور در صحبتهایش نگفت که حاضر است کل اختیارات رییس جمهور را به آقایان تفویض نماید که در صورت حسن نیت این مطلب را تیتر می کرد به جای تیتر قانون را اجرا نمی کنم در واقع رییس جمهور می گوید عملی نیست .
بزرگوار اگر هدفمند کردن یارانه ها اشتباه است پس بیست هزار و چهل هزار تفاوتی نمی کند اما اگر صحیح است باید دست مجری را باز گذاشت قانون به مجلس اختیارات کنترلی داده است حتی استیضاح رییس جمهور بنابراین اگر اغراض سیاسی در بین نیست پس بگذارید بادست باز کار عملیاتی شود . (298883)
 
فرهنگ
۱۳۸۹-۰۱-۰۲ ۱۲:۴۹:۲۶
دوست عزیز
اولا اقای احمدینژاد گفتند و یا نگفتند که قانون را اجرا نمی کنند ؟ ایا این مسئله مهم نبود که تیتر نشود ؟
ثانیا بیان جملات خنثی و به اصطلاح پاس دادن توپ به زمینی که امکان عملی شدن نداشته باشد را چگونه میتوان باور کرد ؟. فرض کنید چند نفر معترض که روی صحبت دکتر با انها بود بخواهند استعفا دهند و بیایند اینطرف .اصلا فرض کنید که اینها بتوانند ، اصلا می شود با یک گروه نامتجانس و مخالف در دولت کار کرد ؟ اصلا و اساسا با شرایط فعلی ایا امکان دارد رییس جمهور مثلا استعفا دهد و یا تفویض اختیار کند ؟ ایا شرایط مناسب است ؟و ایا نظام زیر بار چنین چیزی خواهد رفت ؟. ایشان می داند اینکار عملی نیست . قضیه همان ضرب المثل مشهورقیمت گذاری برای فروش مادر است که پیشنهاددهنده می داند نمی شود ولی برای گرفتن ضرب کار مطرح می کند .
هدفمندکردن یارانه ها اشتباه نیست ولی چگونگی اجرا و سازوکار تصویب شده کاملا نتایج متفاوتی راببار می اورد . و البته وقتی بنده به عنوان یک نفر می بینم حساب کتابهایی که رییس جمهور محترم اعلام می کنند به وضوح دارای تناقض است نمی توانم به تشخیص وی اعتماد صددرصد داشته باشم .
گفتم هدفمند کردن یارانه ها لازم است ولی به اعتقاد من شرایط مناسب نیست و این رقم ها با ویژه گیهای قوه مجریه و شرایط کشور و حتی رقم پیشنهادی دولت در حال حاضر امکان ندارد . از همه این حرفها گذشته اگر استدلال شما از غرض ورزی اقای توکلی ان بود که نوشتید خیلی مرتبط نیست . عقیده مخالف با کسی داشتن را نمی شود غرض ورزی دانست . غرض ورزی به چه ؟ مخالفین اقای احمدینژاد نمی گویند که ایشان غرض دارد .می گویند در براوردهایش دارد اشتباه می کند . چرا همواره یک بحث کارشناسی را باید به سیاسی کاری ربط داد ؟ دلیلش ایا سیاست زدگی بیش از حد ما نیست ؟ به هرصورت با این رقم ها و ویزه گیهای سیستمهای کشوری کار دشوار است . با چهل هزار میلیارد هم نمی شود . اقلا با بیست هزار میلیار د مردم کمتر اسیب می بینند و بخشی از درامد دولت هم تامین می شود . بجای این حرفها بروند ضعفهای خود را با مکانیزمهای دیگر جبران کنند . این نمی شود که هرچه خطا کنیم برروی مردم فشار بیاید . باز هم می گویم هدفمند کردن خوب است ولی فرمول پرداخت نقدی را چه عرض کنم . (298949)
 
علی
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۴:۵۹:۵۰
بقول شاعر:
باش تا صبح دولتت بدمد
کین هنوز از نتایج سحر است

این برخورد ایشان با قوانین مصوب مجلس تازگی ندارد. مجلس اگر فکری به حال مردم نمی کند، به فکر آبرو خود بکند.

عیدتون مبارک (298415)
 
علی
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۵:۰۲:۵۱
همه می دونن اینجا سایت آقای توکلیه . استدلال اینجا جواب نمی ده . (298417)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۵:۱۱:۴۹

عجیب است ! آقای رییس جمهور تا کی میخواهند به روند تحقیر این مجلس ادامه بدهند ؟


در قانون اساسی، مسئولیتی با عنوان نظارت بر سه قوه وجود دارد. در همان قانون اساسی، مسئولیتی هم با نام نظارت بر مسئول نظارت بر سه قوه وجود دارد. تا کی؟ تا زمانی که به قانون اساسی عمل نمیشود و کس یا کسانی هستند که فکر میکنند مصلحت اندیشی آنها بالاتر از قانون است.

آخر این راه، همان به توپ بستن مجلس است.

شما الف جان، اگر جلوی این حرف زدن ها را بگیری و سانسور کنی، به نابودی کشور در حد خودت کمک کرده ای. این شب عیدی میگم، به خدا دیگه نمیتونیم ساکت بشینیم. (298424)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۵:۱۲:۳۴
نماینده های مجلس وسایت الف طوری اظهار نظر می کنند که احمدی نژاد غیر کارشناسی حرف می زند و فقط خودشان درست می گویند شما را به تعادل توصیه می کنم اکثر اقتصاد دانان طرح احمدی نژاد را قبول دارند به توصیه های رهبری در مورد دولت هم توجه کنید رهبری معظم در موقعیت های مختلف دولت و شخص احمدی نژاد را تایید کرده اند . (298425)
 
رضا
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۸:۴۲:۲۹
رهبری هیچگاه نگفته اند هرحرف ایشان درست است اگر اینطور بود که رهبری خودش را کنار می کشید و همه مسئولیتها را می داد به این آقا
اصولا مگر ایشان معصوم هستند ؟!
واقعا از این تجزیه و تحلیل عوامانه شما متحیرم (298531)
 
امین
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۵:۱۶:۲۸
محمود عزیز که حرف بدی نزد.خوب اگه مجلس واقا معتقد قانونش درسته محمود که گفت بیاین اختیاراتم رو به شما میدم ببینم چیکار میکنین.اگه مجلس قبول کنه یعنی قانون خوب بوده وگرنه معلوم میشه مجلس این قانون رو واسه زمین زدن دولت تصویب کرده.در ضمن احمدینژاد گفت من قانون بد رو اجرا نمیکنم نه مثل تیتر شما که نوشتین من قانون رو اجرا نمیکنم (298427)
 
رضا
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۸:۴۰:۲۶
دولت مکلف است قانونی که مجلس وضع می کند اجرا کند مثل این است که شما بگویئید قانون مجلس به ضرر شماست و اجرایش ننمی کنید اون وقت معنی قانون چه می شود . آیا سنگ رو سنگ بند می شود
شما که مدعی قانون مداری هستید چرا ؟
اگر هم مجلس قانون بدی وضع کرد مردم حق دارند اعتزاض علیه نمایندگان را انجام دهند و از انها توضیح بخواخند البته اگه بگذارند و شما بگذارید (298523)
 
یحیی
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۳:۲۷:۱۵
درسته مردم حق دارند اظهار نظر کنند و اعتراض کنند برای همین هم رئیس جمهور پیشنهار برگزاری همه پرسی دادند. برای اینکه مردم طرحی رو که بخواد اونها رو دچار مشکل کنه قبول ندارند و از آنجایی که تازه 25 میلیون به این رئیس جمهور رای دادن مسلما حرف او را قبول دارند نه حرف کسانی را که با اعاهایی دیگر رای آوردند ولی اکنون طور دیگری رفتار می کنند. (298628)
 
امین
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۶:۱۷:۴۷
عزیزم مثل اینکه شما حواست نیست اگه طرح با این مدلی که مجلس تصویب کرده وضع اقتصاد رو بدتر کنه این مجلس نیست که پاسخگو بلکه این دولت و حساب بد بودنش به پای دولت گذاشته میشه.این طبیعی که دولت به فکر وضعیتش بین مردم باشه.همون طوری که خاتمی هم نگران وضعیتش بین مردم بود و این طرح رو طبق گفتهی خودش اجرا نکرد.البته اون زمان چرا کسی نبود که بگه چرا مصوبه ی مجلس رو چرا اجرا نمیکنی نمیدونم؟ (298708)
 
کاریکاتوریست سابق گل آقا
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۵:۳۷:۳۲
ترس آدمی از خود
مانند ترس از خدا نیست
شاید انسان ها معنای ترس را دیگر نمی دانند
شاید شرم را نمی فهمند؟
در کنار این غم سرا
این شهر به ظاهر زیبا
که از درونش تهی است
ترس آدمی معنائی ندارد
و شرم بخ جای جرم نشسته است
نمی دانم چرا
از آدم هایش می ترسم
نمی دانم چرا هوایش گرفته است
خسته از دروغگوهای مکاری که
عصا را از کور می دزدند
نمی دانم چرا در این شهر
بوی خوش یاس نیست
خنده کودکان گم شده
عاشق نیست .
لیلی و مجنونی نیست
نمی دانم چرا ...
آه تنهایم بگذارید
می روم پای آن رود بزرگ
تا خنک کنم دستان خسته خود را
تا در تنهائی خود
با رود بزرگ حرف بزنم
قصه های خود را که غصه های من است
با رود بزرگ می گویم
از ترس خود
از ترس ما آدمها که دیگر نمی ترسیم
ح.ح
خجالت آور است که نمی گذارید این مرد کار خود را انجام بدهد و هرچه بیشتر بر علیه احمدی نژاد اقدام کنید نتیجه بر عکس خواهد و محبوب تر می شود
از کانادا
کاریکاتوریست سابق گل آقا سال خوشی را برای ملت ایران و همه شما آرزو می کند (298436)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۵:۳۸:۴۱
من برنامه رو دیدم اما نگفت قانون رو اجرا نمی کنم. (298437)
 
صادق
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۵:۵۰:۰۷
با سلام.باعث تعجبه واقعا.اقای احمدی نژاد واقعا درک نمی کنند که نماینده مجلس یعنی نماینده مردم.اگر قرار باشه برای موضوعات مهم کشور و طرح های اقتصادی مردم نظر بدن.اولا همه مردم باید اقتصاد دان باشند.ثانیا حکمت مجلس شورای اسلامی زیر سوال میره.یعنی همه چیز کشک.واقعا شنیدن این حرف ها از رییس دولت تعجب اوره.باید واکنش شدید نسبت به سخنان ایشون نشون داده بشه.سکوت راهش نیست. (298442)
 
محسن
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۵:۵۷:۲۸
آقای توکلی حلا که خود ایشون جنگ مدرک رو شروع کرد تو را به خون شهید رجایی قسم اگه ادامه ندی و این مدرک جناب دکتر را به چالش نکشی (298443)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۶:۰۰:۱۸
سلام می دونم که نظر من توسط سایت آقای توکلی گذاشته نمیشه
بعضی از اصولگرا ها به اسم اصولگرا هستند اما حقیقت یه چیز دیگه است! (298444)
 
کاووس
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۶:۰۰:۵۰
احمدی نزاد منتخب ملته و خواستش و برنامه هاش خواست ملته . توکلی دو بار خودش رو به معرض انتخاب ملت گذاشت و نتیجه اش رو دید . تو این مجلس هم انهایی که اسم خود رو اصولگرا گذاشتند با انساب خود به احمدی نزاد به مجلس راه یافتند . ملت بعد از مجلس اونهم 52 درصد واجدین شرایط به احمدی نزاد رای داد پس حرف او به خواست ملت نزدیکتره . (298445)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۶:۱۲:۴۹
اينكه آقاي احمدي گفته كه 5000 درصد معادل 50 درصد است حرف درستي است ( در جواب كسانيكه گفته اند 5000 در صد معادل 500 بربر است ). اما ايشان در ادامه گفته اند كه اگر بخواهيم به عنوان مثال قيمت گازوئيل را پس از 5 سال 50 برابر كنيم حداكثر قيمت آن 550 تومان مي شود نه 825 تومان كه آنها ادعا مي كنند كه اتفاقا\" 825 تومان ادعايي آنها درست است زيرا قيمت گازوئيل به قول ايشان در حال حاضر 16.5 تومان است. (298449)
 
محی الدین
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۶:۲۰:۴۱
جناب آقای توکلی با سلام
با توجه به اینکه تمامی حرفها و سخنان جنابعالی در باره اقتصاد را تقریبا حدود 14 سال است که می شنوم همان سخنانی که برای تصدی ریاست جمهوری در مقابل آقای خاتمی سخن گفتید با توجه به تمام سابقه شما و انقلابی و ولایی بودن شما سراغ دارم و اینکه جناب عالی همیشه و در همه حال به دنبال خدمت رسانی به مردم بخصوص قشر ضعیف جامعه بوده اید و در این زمان نیز همان اندیشه ها را در سر دارید لازم است بدانید که آقای احمدی نژاد و تیم اقتصادی ایشان نیز همین دقدقه ها را در سر دارند و به دنبال کمک به مردم ضعیف و قشر متوسط جامعه می باشند هدفمند کردن یارانه ها آیا جزحذف کردن این مساله است که کسانی که بیشتر مصرف میکنند (اقلامی که یارانه به آنها تعلق می گیرد) بیشترین دریافت کنندگان یارانه می باشند و کسانی که کمتر مصرف می کنند کمترین میزان یارانه را دریافت می کنند و این امر باعث می شود که ما هرچقدر یارنه ها را بیشتر کنیم به نفع کسانی قدم برداشته ایم که افرادی هستند از نظر مادی ثروتمند حال که پس از 30 سال به این نتیجه رسیده ایم که این کار نه تنها باعث ایجاد عدالت اجتماعی شده بلکه برعکس به ضرر مردم مستضعف جامعه قدم برداشته ایم نمی دانم آقایان هاشمی و خاتمی و حتی خود شما در آن دنیا چگونه پاسخ این مردم مستضعف را خواهید داد
آقای توکلی با تمام احترامی که برای شخص شما قایل هستم یک نقد بسیار جدی برای شما دارم در این 14 سال که بنده شما را دیده ام همیشه به دنبال نقد دیگران بوده اید اولا کسی که همیشه به دنبال نقد کردن است حرف او خریداری ندارد ثانیا نقدی که هیچ سودی نداشته باشد چه فایده ثالثا شما نقد کردن را یاد نگرفته اید نقد کردن ایراد گرفتن به دیران نیست نقد باید با استدلال باشد یعنی همانطور که در بالا گفتن هدف باید یکی باشد (رسیدن به مستضعفین جامعه که هم شما و هم رئیس جمهور و همگان به دنبال آن هستند) سپس باید راه های متفاوتی که ارائه می گردد را دید و بررسی کرد بدون اینکه این راه کار ها را چه کسی پیشنهاد نموده است و بطور کامل نکات مثبت و نکاتی منفی را دید و در نهایت باید تصمیم گرفت که کدام راه کمتر به مردم ضیف جامعه فشار می آورد شاید با توجه به این امر بتوان به راه دیگری رسید که نکات مثبتش بشتر و نکات منفی آن به حداقل برسد و مستضعفین جامعه کمترین آسیب را از این طرح ببینند و همین طور تمامی هموطنانمان و کسانی که در امر صنعت تولید و غیره مشغول به کار می باشند کمترین آسیب را دیده باشند (298452)
 
س.م.م.م
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۶:۲۹:۳۶
با سلام چند نكته :
1- جالب است كه همه اين دعواها كه براي مردم انجام مي شود يك سر آن نمايندگان منطقه اي مردم هستند سر ديگر آن نماينده ملي مردم
2- مجلس در راس همه امور است در كنار اينكه رييس جمهور نفر اول اجرايي كشور است و ...
3- اختلاف مجلس و شوراي نگهبان در مجمع تشخيص حل ميشود اين اختلاف دولت و مجلس كجا...
4- دعواي مدلهاي اقتصادي بين دولت و اقتصاد دانها ، دولت ومجلس دولت و مجمع نشون ميده اقتصاد مشكل داره ،چون دولت كه اقتصاد دان هستند
5- در مجموع چون آقاي احمدي نژاد به شدت ماجرا جو هستند اين همه پرسي را هم بايد تجربه كنند
5- بايد نگران باشيم كه بعضي از اصول قانون اساسي و يا مدلهاي اقتصادي و يا روش هاي سياسي كه تا كنون در ايران تجربه نشده توسط اين دولت براي تجربه عملياتي بشود

و در نهايت اينكه اين دولت شايد پر حاشيه است اما ملت و بدنه اجرايي و نهادهاي اجرايي و ....تجربه خوبي بدست مي آورند (298453)
 
کامران
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۶:۴۴:۲۶
اولا طرح سهمیه بندی هم مصوبه مجلس بود که دولت اجرا کرد. ودولت طبق مصوبه مجلس عمل کرد
حالا حرف اقای احمدی نژاد منطقیه اگه این طرح مجلس به ضرر مردم بود مجلس جواب میده؟
اصلا یه پیشنهاد آقای توکلی و رئیس جمهور یا کارشناسشون باهم تو تلویزیون مناظره کنند (298460)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۶:۵۱:۴۷
یک نگاه متفاوت به قضیه:
انصافا رئیس جمهور با هوش خود مخالفان خود در این موضوع را آچمز کرد. واقعا هوش ایشان در این موارد ستودنی است اما بالاخره نظر مجلس نظر قانون است و باید مطاع باشد. همان طور که امام عزیز و راحل فرمودند مجلس در راس همه امور است. (298463)
 
rahim
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۶:۵۱:۵۳
احمدی نژاد اشکالات کاری زیادی دارد ولی به نظر من مجلس به پاش هم نمی رسه از لحاظ کار کردن و درک شرایط و زیرکی
کاش یه مجلسی در حد خودش بود تا نقدش می کرد
نه اینکه گروهی بخواهند با سنگ اندازی از دولت امتیاز بگیرند (298464)
 
ali
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۶:۵۲:۳۰
اینم اقای احمدی نژادتون که یه موش رو به سران فتنه و اینجور چیزها نمیدادید فقط بهتون فحش نداد (298465)
 
نادر
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۶:۵۵:۴۶
میخوام به اقای احمدی نزاد بگم شما که میگویید در رابطه با اجرای این مصوبه مجلس باید همه پرسی برگزار بشه چون مساله مهمی است چطور روزی که طرح هدفمند کردن سوبسید _از کلمات من دراوردی مثل یارانه و... استفاده نشه بهتره-را مطرح کردید از مردم نظر نخواستید ویا خیلی تصمیمات مهم دیگری که در این دولت گرفته شد چرا به همه پرسی گذاشته نشد نمونه اش همین سهمیه بندی بنزین .حالا دولت برای فرار از اجرای قانونی که توسط همین نمایندگان ملت-حالا یا درست یا غلط -تصویب شده است مساله همه پرسی را مطرح میکند1 (298467)
 
علی
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۷:۱۱:۱۲
قانون حمل و نقل عمومی را چرا آقاق رییس جمهور اجرا نمی کند؟ چرا مجلس به وظیفه خود عمل نمی کند ؟ (298470)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۸:۵۴:۲۵
آقای احمدی نژاد چرا در مورد بودجه مترو و یارانه بلیط مترو قانون شکنی می کنند؟! (298875)
 
محمد نصر
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۷:۱۳:۱۶
این یعنی یک فرصت طلبی کامل!
درست مثل اینکه در یک مجلس ختم، سخنران از آداب نکاح و عروسی صحبت بمیان بیاورد! موضوع برنامه \"سفر\" ولی از هدفمندسازی یارانه ها گفتن و رفراندم؟!
اولّاًاگر بنا به رفراندم باشد موضوعاتی بسیار حیاتی تر برای رفراندم داریم و ثانیا بدلیل عدم فرهنگ سازی و اصلاحات ساختاری لازم و ایضا سطح توانمندیها و قابلیتهای اجرایی دولت دهم، مردم ابهامات اساسی نسبت به این طرح دارند و قطعا رفراندم به رای منفی مردم به این طرح منجر خواهد شد و این یعنی همان خواسته رییس جمهور که بنا ندارد قانون را اجرا کند!
چند سوال از رییس جمهور:
1- چرا اصلاح قانون انتخابات را به رفراندم نمی گذارید؟!
2- اگر مبلغ 40 هزار میلیارد ریال را برایتان تصویب کنند ولی این بار مردم خواهان رفراندم باشند ، آیا باز هم حاضر میشوید بخاطر رضای خدا و جلوگیری از زیان مردم آنرا به رفراندم بگذارید؟
3- آیا برای دیگران هم این حق را قائل هستید که چنانچه با یک قانون مصوب مجلس مخالف بودند، بیایند و در وسط یک برنامه تلویزیونیِ بی ربط، پیشنهاد رفراندم را بدهند و یا فقط برای رییس جمهور این حق را قائل هستید و آنهم صرفا برای \"خودتان\"! چون تا جاییکه ما شاهد بوده ایم به هیچیک از روسای جمهور قبل از شمااجازه طرح رفراندم در موارد مشابه را نداده اند!
4- آیا این منطقی است که هرکس با اجرای یک قانون، مخالف بود (چون نتوانسته بود با استدلال عقلی و علمی نظرات خود را اثبات و دیگران را متقاعد کند)برای فرار از مسئولیت قانونی خود و شانه از زیر بار اجرا خالی کردن، بیاید و پیشنهاد رفراندم بدهد؟ (298473)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۷:۴۹:۱۸
از مسئولين محترم سايت الف ميخوام كه قسمت نظرسنجي رو مكاني براي دعواهاي حزبي و كش و قوس هاي سابق كه تازه خوابيده ،نكنن و از چاپ هر گونه كامنت كه نمونش توي نظرات بالا بود خودداري كنن.الحمدلله مردم ما همه چيز رو خوب ميفهمن و از حرفهاي ديشب رييس جمهور محترم همه چيز رو فهميدن كه ايراد كار كجاس. (298487)
 
اقتصاددان ( کاغذ پاره)
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۷:۴۹:۲۷
نمی دانم در دهه های آینده مردمان آن دوران به ما ملت چگونه نظر خواهند داد !
در کتابهایشان به عنوان تاریخ چه می نویسند و چه می خوانند !
کاش که در این دوران در این سرزمین زندگی نمی کردیم ...
کشوری با کوله باری از تاریخ
کشوری با معادن بسیار و ...
در کجا هستیم ؟ مسائلی چون تورم ، سطح رفاه ، آرامش و امید به زندگی و ...
امیدوارم که ....
جناب رئیس جمهور محترم
در این 3 سال باقی ماند به فکر ملت زجر کشیده باشید و نه خود و اطرافیانتان
ممنون (298489)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۷:۵۹:۲۶
سلام
شما هم منتظر یه بهونه اید یه بازیه جدید را بندازید و همه باهم دشمن بشن .
این کارا بجز خوشحال کردن دشمن فایده دیگه ای نداره.
به نظرتون اینکه به رییس جمهور بگین گزافه گو چه معنی میتونه بده؟
ایا این توهین به شخص رییس جمهور نیست؟
البته خودتون میدونید که چه کسی شروع به توهین میکنه!
هر چیزی باید از راهش جلو بره نه اینکه هر کسی بخواد هر جور که میتونه خودش مطرح کنه و هرچی دلش خواست به هرکسی بگه (298492)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۹:۴۹:۴۱
چطور توهین به نمایندگان مجلس که نشانه توهین به کل ملت است کار بدنی نیست ؟ اما این حرف ها بد است ؟ اگه این بد است آن هم بد است! (298885)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۸:۰۲:۵۹
خیلی خنده دار بود کار اون مجری
اصلا برنامه سفر بخیر چه ربطی داره به هدفمندی یارانه ها
کی به اون مجری اجازه اظهار نظر داده
چرا صدا و سیما اینقدر حقیر شده که تریبون صدا و سیما رو به دست هر نادانی میسپره
به هر حال احمدی نژاد به صندلی ریاست جمهوری تکیه زده و نباید همچین ادم ضعیفی جلوش بشینه
فکر کنین مردم رای بدن (298493)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۸:۳۵:۱۰
متاسفانه آقاي احمدي نژاد عامدانه و شايد هم غير عامدانه از روشهاي اخلاقي در مواجهه با مردم استفاده نميكنند . ايشان مردم را در برابر مردم قرار ميدهند . تا عده اي زيادي از مردم را به اين روش تحريك كنند. مثلا طرح هدفمند كردن يارانه بدون ترديد بسياري از امتيازات قشر مرفه جامعه را از آنها خواهد گرفت . بنابراين ايشان اين قشر را مخالف اصلي اين طرح معرفي كرده تا بخش عمده اي از مردم را با خود همسو كند! در حاليكه اين سوراخي كه كف كشتي ايجاد ميشود همه را غرق خواهد كرد چه مرفه و چه بي بضاعت و صد البته قشر متوسط جامعه بي ترديد بزرگترين قرباني اين طرح خواهند بود( طرحي كه در ذاتش بسيار خوب و در عمل به بدترين روش ممكن توسط دولت ميخواهد اجرا شود) (298517)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۴:۱۹:۳۷
دوست عزيز جناب رييس جمهور نه تنها بخشي از مردم را در برابر مردم داده. بلكه در برابر مجلس و نمايندگان مردم نيز قرار ميدهند. اين سياست ايشونه و اصلا خودشون رو هم ايجور به مردم معرفي كردن يعني در برابر هاشمي و برخي نقطه ضعف هاي آشكار ايشان. ايشون هر جا نقطه ضعفي مشاهده كنه خودش رو در برابر اون قرار ميده كه اين كار بخشي از سياستهاي پوپوليستي ايشون محسوب ميشه. (298821)
 
رضا
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۸:۳۷:۲۸
هدفمند کردن یارانه ها با این روش دولت به صلاح مردم نیست و دولت فقط می خواهد بیت المال را هدر دهد
روش ÷ول به مردم دادن هم نارضایتی می اورد که اورده است و هم تورم و هم بی اعتمادی بیشتر به نظام
این دولن اگر عرضه دارد برود ان کارهائی را که قولش را قبلا داده اجرا کند و ورزشگاههای نیمه تمام و رانت خواری و فساد را کنترل کند
این همه شعار داد باز هم مردم چیزی ندیدیند (298520)
 
omid
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۸:۴۰:۱۳
اينكه طرح هرفمند كردن با اين مبلغ نبايد اجرا بشود درسته چون فرهنگ مصرف رو بايد ظرف حداقل چند سال درست كرد مثلا چند سال پيش بنزين امسال حامل ها ي انرژي فقط دو سه سال ديگر مواد غذايي و....نه اينكه يدفعه اي يه طرح رو مثلا كارشناسيي واجرا بكنيم اونم موقعي كه تمام دنيا رو دارن بسيج ميكنن بر عليه ايران ولي اين طرح بايد اجرا بشه تا جلوي حيف وميل اموال مردم توسط مفتخور ها وسرمايه دارها گرفته بشه وكمك ها ويارانه ها به نيازمندان ومردم برسه نه همه مردم بطور مساوي فقط بايد مستقيم بدست نيازمندان وا نهايي كه به كمك نياز داردن نه همه ولي اينكه يه ريس جمهور كه ادعاي قانون مداري و ولايت مداري و عدالت محوري داره وديگران را به بي قانوني متهم ميكنه بيايد جلوي چشم مردم به اونا بگه مجلس قانون تصويب كرده ولي من اجرا نميكنم كاملا اعينه بي قانوني وگردنكشي براي ديگرانه چون ميدونه ديگر به مردم براي انتخابات احتياجي نداره بهمين خاطر جلوي اونا وجلوي مجلس اونا وجلوي نماينده اونا و جلوي قانون اساسي اونا گردنكشي ميكنه ميگه مجلس تصويب كرده اما من اجرا نمي كنم اينم اقاي دكتر احمدي نژاد قانون مدار ولايت مدار ومردم دار عدالت مدار كه حالا اين طور دليل وبرهان مياره همه نميفهمند تو ومشايي الهام وبقيه باند فقط ميفهمين ---------- بايد اجرابكني نماينده هاي مردم گفتن تو بايد اجرا بكني وسلام (298522)
 
یک ایرانی مسلمان
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۸:۴۱:۳۲
سلام
برنامه دیشب مربوط به سفر و ایمنی در سفر کردن بود!
نمی دونم چه ربطی به هدفمند کردن یارانه ها داشت؟
این نهایت سوء استفاده از اعتماد مردم و امکانات بیت المال است.
توهین رئیس جمهور به نماینده ها مورد جدیدی نیست!
مگه در مجلس ایشان بعد از رای نیاوردن پیشنهاد دولت توهین علنی به نماینده ها نکردند؟
توهین به شعور مردم که جای خود دارد.
(298383)
 
یحیی
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۳:۲۰:۰۵
یعنی رئیس جمهور یک مملکت حق نداره دو کلمه با مردم حرف بزنه و میشه سوء استفاده از امکانات! خوبه والا دیکتاتوری شما هم حدی نداره. مردم جواب شما رو به موقعش می دهند. (298623)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۸:۴۶:۵۸
مردم یک نه بزرگ به این لایحه بی هدف خواهند گفت (298538)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۸:۴۸:۳۶
آخرش ما مفهوم این خط ویژه رو ندونستیم که مال خودرو های امداد و پلیسه یا مال پاچه خواریهای مجریهای تلوزیون . بابا با این بحثتون با جناب رئیس جمهور سطخ فرهنگی جامعه خیلی بالا رفت . دیگه هیچ کس بابا شو که مریزه از این خطوط ویژه نمیبره . چقدر مجری این برنامه با این سئوالش مفید کار کرد . از این به بعد هر کسی از این خطوط عبور کنه یارانه بهش تعلق نمیگیره . یارانه زورکی رو باید هم با این شرایط توزیع کرد . لطفا یک نگاه هم به تعداد نظرات موافق و مخالف دوستان بیاندازید . نتیجه رفراندوم معلوم میشه (298540)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۹:۱۰:۱۹
تیترتان که دروغ است ولی با این حال من منتظرم احمد آقا اجرای طرح را به عهده بگیره چون به گفته ی خودشون محاسباتشون دقیق دقیقه .............. (298551)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۹:۲۲:۴۰
1- یکی پیدا بشه بگه بالاخره ما پلوپز بخریم یا نه .
2- کاش دیشب مجری سوال می کرد الان مزنه پرتقال سر کوچه حاج محمود چنده
3- میگن اگه 20 هزار میلیارد باشه میشه نفری 14،000 تومان که به قول احمدی نژاد تاثیری رو زندگی نداره ولی اگه بشه 40 هزار میلیارد میشه سهم هر نفر 28،000 تومان که خیلی تاثیر داره . همه سفر میرند و پلوپز می خرند و ..
4- پارسال شب عید فال حافظ گرفتم اومد بوی بهبود ز اوضاع جهان می شنوم. امسال دیگه به حافظ اعتماد ندارم
5- میدونم مطلبم رو نمی گذاری رو سایت . اما خودت بخون 1 نفرم 1 نفره
6- اصلا ولش کن ، عیدتون مبارک (298559)
 
علي
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۰:۰۹:۲۶
من با اون دوستم موافق هستم كه فرمودند خيلي از دوستان مجلسي تخصص اقتصادي ندارند. اگر انصافا بخواهيم گروه تخصص دولت رو با مجلس مقايسه كني يقينا گروه اقتصادي دولت كه بر گرفته از وزارت خانه هاي اقتصاد و سازمان مديريت و ... هستند بر گروه و كمسيون اقتصادي مجلس چربش دارند. درست است كه مجلس در راس امور است اما در مسئله اقتصاد دولت پاسخگوست و نه مجلس. رفراندوم هم صحيح نيست. پافشاري رئيس جمهور مبني بر تخصيص اعتبار 20 هزار ميليارد دوم دليل بر ديكتاتوري ايشون نيست بلكه دال بر استيفاي حق مردم اما از منظر و ديدگاهي ديگر است بنابرين اميد است با تضارب و همفكري دولت و مجلس موضوع فوق ختم بخير گردد. (298586)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۱:۱۸:۴۹
احتمالا آقاي احمدي نژاد دنبال پاداش دادن به دست اندركاران طرح رفراندم هست مثل طرح تحول اقتصادي كه 40 ميليارد سرمايه مملكت صرف اجراي طرح وپاداش دست اندركاران اون شدوآخرش هم خوشه ها رو باد برد!..... (298596)
 
ابولفضل گاييني
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۲:۲۴:۳۶
من نظرم اينكه مناظره برگذار بشه (298608)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۳:۰۴:۵۵
ببینم مگه احمدی نژاد مجری قانون نیست.

خوب اگه قرار باشه قانون اجرا نشه و حرف حرف احمدی نژاد باشه پس مجلس برا چیه درشو تخته کنن بهتره الکی پول هم حیف و میل نمیشه

امیدوارم احمدی نژاد راجع به خودش هم رفراندم بذاره تا ببینه چقدر ریزش داشته

اگه حمایت رهبر نبود عمرا به ایشان رای نمی دادم (298619)
 
م.ا
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۳:۵۳:۲۶
سلام
سال نو مبارك
نظرآقاي احمدي نژاد نظر يك شخص نيست كه مثلاً كسي بگويد ايشان در يك سمت و نمايندگان مجلس در سمت ديگرند . دولت وزير اقتصاد دارد ، مشاوران اقتصادي دارد و همه اينها يك تيم هستند و شخص رئيس جمهور نتايج يك بحث تخصصي را اعلام مي كند . حال آنكه نمايندگان مجلس جمعي اقتصاد دان نيستند . بلكه اكثراً يا سواد حوزوي دارند و يا ادبيات و علوم سياسي و فني . تازه هم اگر كسي با جو مجلس آشنا باشد ميداند قربونش برم ! جو سياسي بيشتر حاكم است و يا جو كاري و تخصصي . نمايندگان براي اثبات حقانيت خود به جاي آنكه دلايل برهاني و عقلاني را در آرامش مطرح كنند با داد كشيدن و جو گير نمودن سايرين اين كار را انجام مي دهند.
خلاصه امروز احمدي نژاد ، اين انسان عظيم الشأن توسط چهارتا دانشجو مثل من و شما تفسير مي شود .
وعده او با همه مخالفانش (مخالفان عزت ملت ايران) در سر پل سراط (298642)
 
حسین زاده
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۰:۲۷:۲۰
سلام مسلم است که نمایندگان در مجلس شورای اسلامی , نماینده مردم هستند بنابر این رای نمایندگان به منزله رفراندوم است . ضمنا در خصوص انرژی ( مصرف برق ) مسئولین سی سال است که همیشه ندای صرفه جویی سر داده اند و یکبار نیآمده اند فکر کنند که بالاخره باید چکار کنیم چرا نباید مثل اکثر کشورهای منطقه تمام مصرف انرژیمان از طریق برق تامین شود در این کشورها اجاق های خوراک پزی گازی پیدا نمی کنی , همه سیستم های آنها با انرژی پاک برق تامین می گردد . و مثل کشور ما هزینه مصرف برق را تصاعدی و در زمان پیک مصرف چند برابر محاسبه نمی کنند . بهتر است یک تحقیق هم در این خصوص داشته باشید . با تشکر (298653)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۰:۲۷:۲۲
سلام . مشکل 20000 یا 40000 میلیارد تومان نیست . این طرح با ابزارهای موجود در هر دو رقم محکوم به شکست است . اقای رئیس جمهور این مسئله را می داند ولی قصد دارد به اصطلاح توپ را به زمین مجلس بیندازد . دیگر خبری از نفت 140 دلاری و صندوق ذخیره ارزی نیست . پس ایشان می خواهد مسئولیت ایجاد بحران اقتصادی اتی را به گردن مجلس بیندازد . (298654)
 
desolator
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۱:۱۳:۰۴


در پاسخ عزیزی که میگه \" این نماینده ها به تایید شورای نگهبان رسیدند و....\"

دقت کن که موسوی هم از این فیلتر رد شده بود که دیدی چه گندی زد (298675)
 
یک استاد دانشگاه
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۲:۲۷:۴۶
بنده یک سوالی از آقای خسرو سلجوقی دارم. جناب آقای سلجوقی با اینکه برای شما احترام زیادی قائلم ولی نیم دانم چرا شما خود را در همه فن متخصص می دانید. بنده در یکی از سخنرانی های شما در باره محیط زیست حاظر بودم و متاسفانه با اینکه شما هیچ سر رشته علمی در آن موضوع نداشتید با سخنان عوام پسند و حماسی جو را در دست گرفته بودید. و صد البته ضرر و زیان اثر چنین سخنانی بر مسولینی که تخصصی در موضوع مورد نظر ندارند کم نیست. متاسفانه در خیلی از موارد افرادی در مصدر امور و مورد مشورت قرار می گیرند که تخصصی در زمینه مورد نظر ندارند و فقط به صرف آدم خوب بودن در آن موضع مشورتی و سیاستگذاری قرار گرفته اند. (298692)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۲:۴۰:۳۸
من مجلس رو مقصر میدونم اکبر هیئت رئیسه مجلس در بار اول تذکر قاطع به آقای احمدی نژاد میدادند الان ایشان مجلس را به سخره نمیگرفتندو نظر مجلس را غیر کارشناسی قلمداد نمیکردند.در ضمن خواهش میکنم مشاوران اقتصادی رئیس جمهور ومدارک تحصیلی وسوابق علمی انها به مردم معرفی شوند تا حداقل مردم بفهمند که کدام تیم اقتصادی کار کشته تر است .دولت یا مجلس ؟ (298693)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۴:۰۶:۱۷
راستي اين رو هم بگم كه طرح هدفمند سازي اگر درست اجرا بشه ميتونه همه ارانيها رو خوشبخت كنه و قانون هم ميگه كه بايد سالي 20000ميليارد در اختييار دولت قرار بگيره حالا ايني كه دولت بايد از پارسال اين طرح رو اجراميكرده و به دليله در پيش بودن انتخابات اين كارو نكرده كه راي از دست نده به خودش مربوطه (298702)
 
رحمان
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۷:۴۳:۳۶
با سلام
من اقتصاددان نیستم، مثل 99 در صد دیگر مردم ایران . به همین دلیل صلاحیت وارد شدن به این مقوله را ندارم که مصوبه مجلس را تایید و یا رد کنم. اصولا فلسفه وجودی مجلس هم همین است زیرا این نمایندگان مجلس هستند که باید لوایح و طرح ها را کارشناسی و رد یا تصویب نمایند. به رفراندوم گذاشتن مقوله ای مثل یک قانون که نیاز به کار کارشناسی دارد حرف بی معنایی است. رفراندوم برای مواردی پیش بینی شده که قضیه بسیار واضح و برای همگان روشن باشد. مثلا سوال این باشد که آیا مردم از عملکرد دولت راضی هستند یا خیر؟ و گرنه سوال از مردم در مورد قوانین و مقرراتی که نیاز به صد ها ساعت بحث و کار کارشناسی دارد بی معنا است. اگر در گذشته ، بطور مثال نظرخواهی هایی مثل قانون اساسی مردم شرکت کرده اند و پاسخ مثبت داده اند ، به پشتوانه اعتماد آنها به نمایندگان و تایید رهبری بوده است.
در مورد قوانین جاری اگر چنین سنتی باب شود، سنگ روی سنگ نمی ماند و از فردا باید منتظر باشیم که هر مجری قانون که برای اجرای قوانین در خود توان لازم را نبیند، تقاضای همه پرسی کند.
آقای احمدی نژاد شک نکند که اگر بر فرض محال ، رفراندومی صورت گیرد - که این کار در اصل خلاف مصالح نظام است- مردم طبیعتا نظر نمایندگان خود را که عقل جمع هستند ، بر نظر ایشان ترجیح خواهد داد. آیا فکر نمی کنند که در آن صورت این عمل ایشان هم همچون برخی اظهار نظر ها و برخورد هایشان ، بهانه به دست دشمنان خواهد داد؟
ایشان تا به امروز در مورد وظایف قانونی خود و اطاعت از قانون مصوبه مجلس کوتاهی هایی داشته اند که خدا می داند در آینده منجر به چه نافرمانی هایی از سوی سران قوه مجریه بعدی یعنی روسای جمهور آینده شود. بهتر است ایشان به قانون احترام بگذارند و فراموش نکنند که ایشان مجری هستند و مجلس قانونگزار. پس طبق قانون وظیفه شان را عمل کنند و آنجایی هم که مشکلی دارند از نمایندگان مردم در مجلس کمک بخواهند. (298719)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۷:۵۶:۰۸
متاسفانه با عملكرد اقتصادي دولت شايد بهتر بود اصولگرايان در انتخاب اصلح بيشتر دقت مي كردند.من به مطالب اقتصادي علاقمندم وتقريبا تمام اقتصادانان محترم با هم اتفاق نظر دارند كه كشور در شرايط خوبي قرار ندارد .از آقايان محترم نماينده تقاضا داريم كهمرعوب شلوغ كاري دولت نشوند وآنچه كه عقل وصلاح نظام است را انجام دهند (298722)
 
ابو مسلم خراسانی
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۰:۲۷:۴۹
خدا را شکر که فهمیدیم که سخن گفتن از رفراندوم گناه کبیره نیست.شاید هم آقای ... اختیارات خاص دارند. (298760)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۰:۳۲:۰۹
به نام مهربانترین
مردم به وکلای مجلس رای دادن که در مسایل از طرف مردم تصمیم بگیرند اگر قرار باشه هر تصمیمی که مجلس بگیره و رییس جمهور خوشش نیاد بگه باید رفراندوم بشه و 1-بر خلاف قانون عمل بشه. بر خلاف قانون عمل کردن قانونی
می شه و دیگه چه نیازی به قانون داریم؟ ( اگر طرح خوب یا بد مجلس تصویب کرده است و چه قدر خوب بود که قانون گرایی اینقدر در کشور ما نهادینه شده بود که چه خوشمون بیاد چه نیاد و چه احساس کنیم درست یا غلط به قانون احترام می گذاشتیم و اعتراض خودمون رو از راه های قانونی اعلام می کردیم.
2- تحول اقتصادی یک طرح کارشناسی است همچین طرحی رو نمی شه به رفراندوم گذاشت مگر این که کل طرح رو هم مدل مجلس و هم مدل دولت کامل برای مردم توضیح داده بشه و همه مردم هم وقت داشته باشند اینها رو نخونند و درست تصمیم بگیرند.
3- رییس جمهور موظف است قوانین مجلس رو اجرا کنه. وقتی می گه اجرا نمی کنم. یعنی چی؟ مگه می تونه یک رییس جمهور بگه من قانون رو اجرا نمی کنم؟
4- اگه قراره قوانین مجلس اجرا نشه واقعا چه نیازی به مجلس هست؟
5- حالا اگر رییس جمهور مجبور بشه طرح مجلس رو اجرا کنه چه تضمینی وجود داره که این طرح به صورتی اجرا نشه که طرح خراب بشه و مردم در فشار قرار بگیرند ( تا در نهایت مردم به این نتیجه برسند که حق با رییس جمهور بوده و نه مجلس؟) (298762)
 
عبدالحمید
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۱:۰۸:۵۱
به نظر من رفراندم ایده مهمیه. باید رووش فکر بشه. (298776)
 
پیروز
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۶:۵۸:۱۲
من اقتصاد دان نیستم ولی بعد از سال ها زندگی در آمریکا سوتد کانادا و علاقه داشتن به اقتصاد وسیاست و شرکت فعال در بحث های اجتماعی و اقتصادی شناختی کافی از موفقیت های این کشورهای پیشرفته را دارا هستم. علی ایحال باید بگویم که من طرفدار جنبش سبز هستم و به هیچوجه از آقای احمدی نزاد دفاع نمیکنم و اکر ایشان آخرین نانوا در دنیا بود بقیه عمرم را بدون نان زندگی میکردم.ولی باید بگویم که من موافق طرح برداشتن سوبسیدهای دولتی هستم. و این در برگیرنده تمام سوبسیدهاست. سوبسیدی که دولت برای ثابت نگاه داشتن دلار در ایران میکند باید اولین سوبسیدی باشد که برداشته شود. دوم اینکه کشورهای پیشرفته به مردم سوبسید نمیدهند ولی به تولید کنندگان داخلی از کشاورزان گرفته تا کارخانجات بزرگ برای دوام اقتصاد داخلی این سوبسید را میدهند. جدید ترین آنهم در آمریکا بود که از خزانه دولت کمکهای چند میلیاردی به کارخانجات اتوموبیل سازی و شرکت های بیمه در حال ورشکستگی بود. دولت ما در حال حاضر برعکس رفتار میکند یعنی با ثابت نگاه داشتن نرخ دلار در حقیقت از تولید کنندگان خارجی دفاع میکند و تولید کنندگان داخلی را به ورشکستگی میکشاند. دولت چین همواره سعی میکند که نرخ ارز خود را در مقایسه با دلار پایین نگاه دارد تا صادرات بیشتری داشته باشد و این همان میشود که ما در ایران گوشت کوب چینی را ارزان تر از گوشت کوب وطنی میخریم. آقای احمدی نژاد احتیاجی به رای مجلس برای برداشتن سوبسید دلار را ندارد. حال چرا دولت فرهیخته ایشان این کار را نمیکند؟ الله اعلم (298842)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۶ ۲۱:۲۲:۵۳
دلیلش معلومه: یک عده ای نمیگذارند، مگر در مورد بنزین مخالفت نمی کردند؟ مگر همین الان مردم مخالفت نمی کنند؟ (299679)
 
abbashoshi@hotmail.com
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۷:۳۸:۰۶
دقتی مجلس به کلیات لایه رای داد و واریز وجوه به حساب نزد دولت را رای میدهد باید هم رویس جمهور احساس رئیسی بر مجلس کند. ایشان فراموش کردهاند که وظیفه دولت چیست؟ رئیس جمهور مجری قوانین مصوب مجلس است نه دستور بدهخ به مجلس؟ مبادا دوستان اصول گرا هوس کنند پیشنهاد رئیس جمهو ر محترم\"مبتی بر اینکه مجلس دولت شود و مجری قاتوت\" را به پذیرتد؟متاسفانه در دوسال اخیر مجبس در مقابل دولت زیاد کوتاه امده است. توجه نمائید که حرف اصلاح قیمتها و هدفمتد کردت یاراته ها اثر خودش در افزایش قیمنها گذاشت و مردم با گرانی ناشی از حرق روبرو شدند بدون اینکه افرایش واقعی رح دهد. بیائی راهکارهای کاهش سطح قیمنهارا پیدا کنید.
عباس هشی abbashoshi@hotmail.com (298855)
 
مصطفی
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۷:۴۴:۱۲
علم اقتصاد عرصه رفتار عقلایی و انتخاب بهینه است. رفتار عقلایی هم مستلزم آن است که در مسائل علمی به اصول علمی و در موضوعات غیر علمی به عقل جمعی و رای عمومی مراجعه شود. حال آقای احمدی نژادقصد دارند یک موضوع کاملاً علمی را به حوزه رای عمومی که مختص موضوعات غیر علمی است تعمیم دهند که با روش شناس علمی کاملا در تضاد است. البته از پیشینه آقای احمدی نژاد که مدام بر طبل پوپولیسم می کوبد هم غیر از این انتظاری نمی رود. (298857)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۹:۴۲:۵۴
نمایندگان محترم را به خدا قسم میدهم تا 40 هزار میلیارد را تصویب

و دست رییس جمهور را 100 درصد آزاد بگذارند تا آقای احمدی نژاد

ملت ایران را طبق قول خودش به رفا برساند منتها از قبلش در حضور

مردم از رییس جمهور قول بگیرند اگر موفق نشد تمام اختیاراتش را

تفویض و از سمت رییس جمهوری استعفا بدهد واز مردم و مجلس

عذر خواهی بکند.

یک خواهش دیگر از رییس جمهور و صداسیما محترم برنامه شاخص را در

بخش قانون یکبار دیگر نگاه وبرای مردم پخش کنید\".ان کنتم صادفین\" (298884)
 
کریم
۱۳۸۹-۰۱-۰۲ ۰۱:۴۵:۰۹
سلام .اقای ریس جمهور متاسفانه ازشرایط بعدازانتخابات سواستفاده می کند ازیک طرف بارفتارهای کنترل نشده خود بهانه بدست دشمن میدهدوهرروز برنظامی که حاصل خون هزاران شهید است هزینه های متفاوت تحمیل میکند وازطرف دیگر فقط نظر خودرا کارشناسی می داندوهیچ اهمیتی به نظرات دیگران قایل نمی شودبنده توجه ایشان را براین فرمایش رسول گرامی جلب می کنم بهترین مدیرا افرادی هستند که تمامی افراد ناهماهنگ رادرزیر یک چتر جمع می کند وبدترین مدیران افرادی هستدکه یک مجموعه همسورامتفرق سازند[ (298912)
 
MMF
۱۳۸۹-۰۱-۰۲ ۱۳:۱۰:۲۳
قصد دفاع از هیچکدام را ندارم ولی فرصت طلبی را هم نمی پسندم.
از سایت الف می پرسم تو کشوری که در یکی از شهرهای بزرگش خیل زیاد شهروندان وجود دارند که هنوز معنی درصد را نمی دانند و فکر می کنند اگر درصد 11 بود با شمارش بیشتر باید درصد بالا رود نه احتمالا پایین ، چگونه به خودت اجازه می دهی که مباحث چنین پیچیده اقتصادی که انصافا هیچ دولتی نه قبل از انقلاب و نه بعد از انقلاب جرات حتی صحبت کردن در موردش را داشته باشد به مباحثه بگذارید؟ قصد توهین به کسی را ندارم و اول از همه در مباحث اقتصادی خودم را از همه ناتوانتر می دانم ولی سو استفاده از موقعیت در بحثی که کمک همه حتی فرد فرد جامعه را می طلبد چنین نقل محفل کوی و برزن کردن جز بی انصافی و خیانت بیش نیست.
شما دیدید با یک تلنگر به منافع برخیها در انقلاب هنوز که هنوز است در حال نبرد و بگیر و ببند هستیم چه رسد به اینکه با این طرح تار و پود قانونی آن گروه تمامی خواه و آن گروه رانت خوار و همه آنهایی که منافعی در اجرا نکردن این طرح دارند ، بایستیم.
مطمئنا جابجاییهای فراوانی خواهیم داشت و به ظاهر خیلیها ممکن است ضرر کنند و این فکر را نداشته باشند که در آینده به نفع خود و بچه هایشان خواهد بود لذا پیدایش مشکل نباید قاطر برخی فرصتطلبان شود و بخواهند بر کسی (هر کسی ) بتازند که او مسبب است. هر کسی این طرح را بخواهد اجرا کند چالشهای بسیار زیادی در پیش روی خواهد داشت که ممکن است موارد انتخابات و مسائل بعدی آن ذره ای در پیش مسائل آینده باشد. اگر به طرح اعتقاد داریم و آنرا به صلاح کشور و مردم می دانیم مردانه با کمک به انجامش در اعتلای کشورمان بکوشیم و اگر اعتقادی نداریم حد اقل کنار بایستیم و آتش افروزی نکنیم. (298953)
 
مصطفی
۱۳۸۹-۰۱-۰۳ ۰۱:۴۶:۱۸
خوب رفراندوم که خیلی به دموکراسی نزدیکتره و خود مردم بدون واسطه نمایندگان مجلس سرنوشت خود را رقم میزنند...حالا اینکه آقای توکلی و همراهانش از اینکه مردم چرا باید سرنوشت خودشون رو انتخاب کنن ناراحت شدن جای بسی تامل دارد (299022)
 
امید
۱۳۸۹-۰۱-۰۳ ۱۹:۱۶:۵۴
یک سئوال از رئیس جمهور محترم اگر نمایندگان مجلس اقتصاد دان نیستند افرادی مانند توکلی بنده که الفبای اقتصاد را نمی دانم در رفراندم به چی رای بدم؟ (299192)
 
م.ا
۱۳۸۹-۰۱-۰۳ ۲۲:۲۶:۱۳
سلام مجدد
همه بايد به اين طرح رأي منفي بدهيم . بزرگترين اشتباهات اين دوره :
1- اقدام به خصوصي سازي گسترده بدون ايجاد زير ساخت هاي لازم
2- بحث هدفمند كردن يارانه ها ،
در حالي كه اكثريت مردم محتاج آن هستند خيلي خوب بود كه به جاي پيدا كردن افراد نيازمند سراغ افراد بي نياز مي رفتند تازه اينجوري هزينه سرشماري هم پايين مي آمد !
با اين حال جامعه امروز ايران محتاج افراد انقلابي است چون افرادي كه هنگام انتخاب منافع حذبي جلوي چشمشان را بگيرد به درد جامعه امروز ما نمي خورند .
بزرگترين نياز امروز جامعه قبل از هر چيز : ايجاد نظام قدرتمند تعالي در تمام ساختار هاي اداري
كاش آقاي دكتر احمدي ن‍ژاد در اين مدت فقط همين يك مورد را اجرا مي كردند . (299232)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۴ ۱۱:۳۷:۴۸
چرا اینطور تیتر میزنید و اینقدر جهت دار گزارش میدید؟ نا سلامتی مسلمان هستید (299280)
 
amin
۱۳۸۹-۰۱-۰۴ ۱۵:۴۹:۲۴
مگه مجلس رای مردم نیست؟ دوباره به رای مردم گذاشتن یعنی چی؟! (299310)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۰۱-۰۴ ۲۳:۰۸:۵۷
امیدوارم خیلی زود خیلی چیزها ثابت بشه آقای دکتر احمدی نژاد ! امیوارم متوجه باشید امثالی مثل احمد توکلی پاک بودند خدمت کردند و بی سر و صدا کار کردند و میکنند امیدوارم قدر چنین افرادی را بدانید تا کی باید این همه تجربه و پشتوانه را از گذر چشم خود آسان گذراند ؟ (299387)
 
حسين گرامي
۱۳۸۹-۰۱-۰۶ ۰۰:۳۰:۰۳
به نظر من آقاي دكتر احمدي نژاد باز هم اين شجاعت را داشت كه طرح هايي را كه سابقا به دلايل كاهش محبوبيت و يا ترس از راي نياوردن در دوره هاي بعدي اجرا نمي شد مثل طرح تحول اقتصادي يا هدفمند كردن يارانه ها را مطرح و عملياتي كنند ولي چوه به نفع مردم مي انديشند و با متخصصان هم مشورت مي كنند جوانب كار را ميسنجند نه اين كه چشم ها را ببندن و بگويند ما 70 هزار تومان در ماه به هر كس ميدهيم با اجرا شدن اين طرح به اين سبك و سياق مخالف هستند والحق هم كه اجراي اين طرح به اين شكل ارامش جامعه و معاش مردم را زير سوال مي برد يادمان نرود طرح اوليه نمايندگان در كمسيون را كه قرار بود كم كم قيمت ها افزاش يابد و اصلا يارانه ها از اقشار محروم هم حذف شود. (299580)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۶ ۱۳:۲۴:۵۷
هر کس خودشو درست کنه جامعه درست میشه من با نظر اول موافق بودم
اگر غاز را با\"غ\" می نوشت (299640)
 
جلیل
۱۳۸۹-۰۱-۰۶ ۱۷:۰۲:۲۰
من از آقای ارئیس جمهور به خاطر پافشاری بر حق مردم وایستاده گی در برابر نمایندگان به اصطلاح مردم که کاری جز فکر کردن وتلاش برای رسیدن به قدرت وثروت ندارند کمال تشکر وقدر دانی می کنم و از ایشان خواستارم تا همچنان به تلاش خود ادامه دهند وکاریکه به صلاح مردم هست انجام دهند هرچند که این نظر متشر نخواهد شد وفقط نظراتی منعکسمی گردد که در تائید نظرات آقای توکلی باشد (299661)
 
عادل
۱۳۸۹-۰۱-۰۷ ۰۲:۲۹:۴۱
بنظر می رسد کسانی که به طرح هدفمند کردن یارانه ها را تحدید کردندشامل یکی از موارد زیر است:
1)گروه اول افراد هستند که مرعوب آمار ساختگی و غیر واقعی ،برخی افراد عمدتا مغرض ،گردیده اند . این دوستان باید توکل به خداوند و راه صدق با مردم را در پیش گیرند و به یاد داشته باشند که امت امام بارها و بارها ثبات قدم خود در راه خدا و دین و انقلاب و نظام اسلامی به اثبات رسانده اند.آنچه مردم را آزرده می کند بی عدالتی موجود در سیستم اقتصادی کشور است ونه تورم مقطعی و مسایلی نظیر آن
2)گروه دوم آن دسته افرادی هستند که جزء 30% مرفه جامعه هستند که فعلا از 70% یارانه های موجود استفاده می کنند. پر واضح است که برخی افراد زیاده خواه این دسته، تا ابد با طرح هدفمند کردن یارانه ها مخالفند و هیچ آمار منطقی و دلیل و برهان علمی نمی تواند آنان را اقناع کند. متاسفانه رسانه ها و بلندگوهای جامعه نیز عموما در اختیار ایشان است و با انواع سفسطه و دروغ و جعل آمار و ارقام افکار عمومی جامعه را دچار رعب و وحشت می کنند.
3) گروه سوم کسانی هستند که به دلایل سیاسی در مخالفت با نظام و یا دولت و یا در راستای تداوم چپاول حقوق مستضعفین و پابرهنگان از موفقیت این طرح در هراسند. بدیهی است تداوم استیلای این گروه بر اقتصاد کشور در گرو ادامه بیماری و ضعف اقتصادی کشور است تا ایشان بتوانند در اقتصاد گل آلود کشور شاه ماهی های خود را از حلقوم میلیونها مردم ضیف کشور بیرون کشند.
از آقای رییس جمهور می خواهیم بر پیمانی که با خدا و خلق خدا بسته است محکم و استوار بماند و نهایت تلاش خود را در اجرای این طرح بنماید.
من الله توفیق (299716)
 
خسروسلجوقي
۱۳۸۹-۰۱-۱۱ ۲۰:۰۰:۱۵
ضمن تشكر از نظر ارسال شده و تاييد بخشي از مطالب، بايد اذعان داشت كه به صرف آدم خوب بودن نبايد افراد مورد مشورت قرار گيرند و بنده نيز اين موضوع را تاييد مي‌كنم ولي اينكه بنده خود را درهمه فن متخصص مي‌دانم بايد گفت، بالعكس كساني كه با بنده آشنا هستند چنين ادعايي را هيچوقت نداشته و ندارم بالاخص در خصوص محيط‌زيست كه بطور كامل تخصصي ندارم ولي به عنوان يك طرفدار محيط‌زيست علاقه مند هستم و براي حفظ آن هم از جان و دل مايه مي‌گذارم و براي حفظ آن در سخنراني‌ها آنچه بكار برده‌ام سعي بر اين بوده كه علمي باشد و اگر عوام پسنديده اند بسيار هم مناسب است چون قبل از عوام با خواص موضوع را در ميان مي گذارم و پس از تاييد در جمع مطرح مي كنم در هر حال از دلسوزي شما بسيار ممنون و از اينكه مانع اينكه افرادي كه متخصص نيستند در مصدر امور قرار گيرند و مورد مشورت قرار گيرند با هم تلاش كنيم و اما اگر بيان نظرات به معناي تخصص در آن موضوع باشد بطور كامل در اشتباهيد بلكه به عنوان يك فرد زنده اگر زنده باشيم داشتن نظر در هر موردي به اندازه دانش و اعتقاد هر فردي مي تواند مورد بيان و بحث قرار گيرد.
در هر حال از اينكه موجب اين برداشت شده ام كه در همه امور متخصص هستم عذرخواهي مي كنم و اينجانب در يكي دو موضوع هم كمي دانش دارم در آنها هم متخصص نيستم و فكر مي كنم با توجه به وسعت علوم امروزي شايد كمتر كسي در اين دنيا ادعاي متخصص بودن در يك فن را داشته باشد تا چه رسد به همه امور مگر بقول شما امثال بنده خاطي كه چنين برداشتي را در اذهان دوستان عزيزي مثل شما ايجاد كرده باشيم. (300866)
 
محسن زمانی
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۸:۲۹:۴۵
سلام من مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات هستم 25 سال دارم الان نزدیک به7 ماه میشه که بیکارم و هیچ کار و در امدی ندارم و نزدیک به 50 تا فرم استخدامی و رزومه و ایمیل و فکس ارسال کرده ام برای کار اما تا الان هم خبری نیست در ضمن دارای کارت سربازی {معافیت 3 برادری هستم} و اما سوال من:راسته میگن اگر کسی 2 ماه از فارغ التحصیلی بگذره و نتونه کاری برای خودش بیدا کنه شامل بیمه بیکاری میشود اری یا نه ؟ شامل 10 درصد بیمه بیکاری میشود لطفا جوابش را برام ایمیل کنید ممنون منتظرم (623917) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.