نظر منتشر شده
۱۴۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 66833
نمايندگان مجلس رئيس جمهور را به مناظره زنده تلويزيوني فراخواندند
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۰۷
درپی سخنان رئیس جمهور در برنامه زنده تلویزیونی شب گذشته درباره هدفمند کردن یارانه ها، دکتر احمد توکلی، دکتر غلامرضا مصباحی مقدم و دکتر الیاس نادران بیانیه ای را در ارتباط با اظهارات رئیس جمهور منتشر کردند.



به گزارش الف، متن این بیانیه به شرح زیر است:



ملت شریف ایران، شب گذشته جناب آقاي دكتر احمدي نژاد در برنامه زنده تلويزيوني پيرامون هدفمند كردن يارانه‌ها و مصوبه مجلس در اين باره سخناني ابراز داشت. بخشي از اين مواضع روز پنج شنبه نيز در ديدار با خبرنگاران بيان شده بود. ضمن اين مصاحبه حملاتي به مجلس صورت گرفت كه طبيعي است هيأت رئيسه محترم مجلس از شأن قوه مقننه دفاع مي‌كند. در اين حملات روي سخن بيشتر با ما امضاء كنندگان اين بيانيه، نمايندگان مردم تهران، ري، شميرانات، و اسلام شهر در مجلس بود. در اين باره توجه شما مردم فداكار و هوشيار را به نكات ذيل جلب مي‌نمائيم:



1- شأن و جايگاه منصب خطير رياست جمهوري به ما اجازه نمي‌دهد كه در اين مرحله بخواهيم پاسخ استهزائات و درشت گويي‌هاي آقاي دكتر احمدي نژاد را بدهيم و در اوان نوروز خلق مردم را مكدر نمائيم.



2- علت حملات يكطرفه آقاي احمدي نژاد به ما بر شما مردم پوشيده نيست. ما در طول دو سال گذشته همواره تلاش براي قانوني كردن هدفمند سازي بوده‌ايم. البته به شكلي كه منافع توليد كنندگان و مصرف كنندگان، به ويژه مستضعفان تأمين شود و كار به طريق قابل دفاع علمي با نگاه واقعبينانه از قدرت اجرايي صورت گيرد. در اين مسير ماجراهاي گفتني بسيار داريم كه به بعد موكول مي‌كنيم. طبيعي است كه به اقتضاي اينكه كتمان علم در تامين مصالح ملي را حرام مي‌دانيم وقتي با تصميم و اصرار بي‌سابقه دولت در افزايش شوك‌آور قيمت‌ها براي كسب درآمد جهت بازتوزيع‌هايي مواجه شديم، هر سه نفرمان در جلسه غير رسمي مورخ 18/12/88 صريح و مستدل مخالفت كرديم  و مجلس محترم پس از استماع سخنان رئيس جمهور محترم و مدافعانش كه بيش از دو برابر وقت صحبت يافتند درخواست آقاي احمدي نژاد را عملي و علمي نيافت و بر رأي قبلي خويش تأكيد كرد.



3- قانون اساسي رئيس جمهور را مجري قانون مصوب مجلس  دانسته (اصل پنجاه و هشتم) و تمام مصوبات دولت را وقتي مشروع مي‌داند كه با قوانين و مقررات عمومي كشور مغاير نباشد و تشخيص اين امر را نيز بر عهده رئيس مجلس گذارده است(اصل هشتادو پنجم).

رئيس جمهور كه به قانون اساسي سوگند خورده است (اصل يكصدو بيست و يكم ) چگونه به خود اجازه مي‌دهد بگويد من قانون مصوب مجلس را اجرا نمي ‌كنم، و تهمت و توهين به قوه‌اي روا دارد كه متشكل از نمايندگان مردم است و بگويد « با بحث منطقي و علمي نتوانستيم به دوستانمان بباورانيم كه 20 هزار ميليارد تومان قطعاً به ضرر مردم است» آيا اين تبعيت از قانون اساسي است ؟ همان چيزي كه در اصل يكصدو بيست و يكم به اجراي آن سوگند خورده است.



4- بديهي است رئيس قوه مجريه حق سرپيچي از قانون مصوب مجلس را ندارد. مجلسي كه به فرموده امام رضوان ا.... تعالي عليه در رأس امور است. البته طبق اصل پنجاه و نهم درخواست ايشان براي همه پرسي يا رفراندوم بايد به تصويب دو سوم مجموع نمايندگان مجلس برسد،‌ يعني 194 رأي مثبت ‌مي‌خواهد. و طبق بند 3 اصل يكصدو دهم، فرمان همه پرسي را پس از تصويب مجلس، مقام معظم رهبري بايد صادر فرمايد.  ما به سهم خود پس از طي اين مراحل قانوني، از همه پرسي استقبال مي‌كنيم. برآورد ما از نظر مردم اين است كه انتظار آقاي احمدي نژاد تامين نخواهد شد و آنگاه معلوم خواهد گشت رأي بالاي مردم در انتخابات افتخار آفرين 22 خرداد 88 به ايشان نه به خاطر طرفداري مردم از تدابير اقتصادي آقاي احمدي نژاد بلكه با ملاحظه مجموعه شرايط كشور بود. شايد به بركت همه پرسي، روش و تيم اقتصادي رئيس جمهور اصلاح شود.



5- صدا و سيما كه طبق وظيفه خويش وقت مستوفي در اختيار آقاي دكتر احمدي نژاد رئيس قوه مجريه مي‌گذارد و ايشان بي محابا به قواي ديگر و اعضاي آن انتقاد مي‌كند ، طبيعي است كه طبق همان وظيفه و وظيفه‌اي كه امام رحمه‌ا.... عليه و رهبري عزيز معين فرموده‌اند  بايد وقت مشابهي در اختيار ما بگذارد كه از آنچه مصلحت ملي و سود مردم مي‌دانيم دفاع كنيم بدون آنكه به طعنه زني و گزاف گويي مبتلا شويم. وقتي دليل و برهان موجود است نيازي به درشتگويي نيست. علاوه بر آنكه حفظ وحدت ملي را در عين اختلاف نظر ضروري مي‌دانيم.



6- براي روشن شدن بيشتر مردم و پرهيز از يكطرفه‌گويي هر يك از ما حاضريم در مناظره‌اي زنده با آقاي دكتر احمدي نژاد از منافع ملي و مصلحت مردم و اقتصاد كشور دفاع كنيم. البته خوب است ايشان كه اقتصاد دان نيستند اين كار را به اهلش بسپارند.



غلامرضا مصباحی مقدم

الیاس نادران

احمد توکلی





 
 
نعمت الله
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۷:۲۰:۰۹
درود بر نمایندگان شایسته و شجاع مردم. منتظر واکنش قاطع و همه جانبه و بدون عقب نشینی دیگر نمایندگان هستیم. صدا و سیما آبرویش را مد نظر بگیرد. آقای احمدی نژاد باید رسما عذرخواهی کند. آقای لاریجانی باید به عنوان رئیس مجلس از اقتدار و جایگاه مجلس حراست کند.  (298475)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۰:۳۰:۵۶
خواستم یه چیزی بگم...
اینکه این خبرها و صحبت های رئیس جمهور فقط باعث شد که مسئولین سایت الف به جای سفره هفت سین بشینند مطلب برند و کامنت تأیید کنند! (298589)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۲:۲۳:۳۹
نظر شما کارشناسی است یا آقای رئیس جمهور؟
آقایان عزیز شما ثابت کنید که 5000 درصد افزایش قیمت داریم نه 500 درصد، بعد درباره تخصص شما صحبت می کنیم. (298607)
 
نعمت الله
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۷:۵۱:۲۵
بحث تائید مقدار درصد افزایش قیمت نیست. بحث ساختار شکنی آشکار و مخالفت علنی با رای قاطع نمایندگان ملت و درشت گوئی های نابجا و نسنجیده، آن هم از جایگاهی به اهمیت جایگاه ریاست جمهوری است.بحث شخصی است که بدون در نظر گرفتن جایگاهی که در اختیار دارد، در رسانه ای آنهم به گستردگی رسانه ملی، به صورت یک جانبه و در عدم حضور نمایندگان آنها را متهم می کنه - و همگی شاهد آن بودیم که نخستین باری که ایشان این عمل نسنجیده را در تلویزیون در مقابل رقیب انتخاباتی اش انجام داد، چه فتنه ای بپا شد. (298721)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۹:۰۶:۰۴
احمدی بیدی نیست که با این بادها بلرزه ،من تو دانشکده اقتصاد از هرکی که اقتصاد دان بود پرسیدم میگفتند با 20000 نمیشه حالا هی حرف خودتونو بزنید .من یک سوال دارم اگه اون روزی که توکلی لاریجانی محسن رضایی رفتن پیش احمدی اگه بهشون کار داده بود هم الان میگفتند 2+2=7؟ (298731)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۸:۱۴:۳۲
حسین آقا.کدوم دانشکده اقتصاد رو می گی؟ شفاف بگو و اسم چند اقتصاد دانی را که نظر آقای احمدی نژاد را داشتند و البته مستقل هم بودند را بگو! (298862)
 
احسان
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۲:۴۱:۳۶
صدا و سیما آبرویش را حفظ کند ؟
جوری صحبت می کنید که گویی صدا و سیما در اختیار رییس جمهور قرار گرفته !
در حالی که صدا و سیما در طول 30 روز 3ساعت هم در اختیار رییس جمهور نیست ...
کسی که منصف باشد می فهمد چه کسی مظلوم است . (298803)
 
وحید
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۷:۲۱:۰۶
این بحث ها اگه به توهین و استهزاء طرفین کشیده نشه برای اینده کشور
خیلی هم خوبه کاش بعد از جنگ چنین وضعی در کشور ما حاکم بود ان
وقت خیلی از مشکلات هم پیش نمی امد (298476)
 
دکتر کاظمی
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۷:۳۱:۵۶
متاسفانه مجلس و جایگاه آن به دلیل کوتاه آمدن های مکرر و مصلت اندیشی های نابجا آنچنان ضعیف شده است که رییس جمهور ی که بر اساس نص صریح قانون اساسی باید مجری مصوبات مجلس باشد این اجازه را به خود می دهد که در یک برنامه زنده با تمسخر و ریشخند، مصوبات مجلس را زیر سوال برده و از زیر اجرای آن شانه خالی کند.
به نظر این حقیر علت اصلی این مسائل 2 نکته می باشد:
1- ضعف شدید عملکرد اکثریت نمایندگان محترم مجلس (به جز عده ای انگشت شمار)
2- سوء برداشت نمایندگان مجلس و هیئت دولت از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت مجلس از دولت (298480)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۰:۲۱:۵۷
من جزء عوام هستم و كنجكاو هستم بدانم آيا مجلس ششم هم در راس امور بود؟ آيا زماني كه نمايندگان مجلس ششم در حالت تحصن خواستار تماس با كنگره آمريكا بودند, آن مجلس هم در راس امور بود؟ لطفا يكي از دوستان نخبه جواب من را بدهد.
(البته من مدرك دكترا دارم و مدركم را هم بوسيله سر كلاس نشستن گرفتم ولي الان پنج سال است كه به علت طرفداري از دكتر احمدي نژاد, جزء عوام محسوب ميشوم.) (298754)
 
علی
۱۳۸۹-۰۱-۰۳ ۱۶:۰۵:۳۳
عوام بودن به مدرک دکتری نیست عزیز من . ممکنه کسی مدرک هم داشته باشه اما نتونه خیر و شر رو تشخیص بده. به گفته رهبری باید بصیرت داشت. شما هم برو بصیرت پیدا کن
چشم دل باز کن که جان بینی
آنچه نادیدنی است آن بینی (299164)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۷:۳۵:۵۱
به این میگن کوتاه نیومدن از حق ملت. ولی از راه قانونی. راهی که نه به کشت و کشتار ختم میشه و نه به اعلام حمایت خارج نشینان و نه به بی ثبات کردن کشور (298483)
 
Mohammad
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۷:۳۶:۰۸
ضرب المثل طرف زرنگ کوچه خلوت هست رو شنیدین؟ (298484)
 
احمد
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۷:۳۷:۴۵
من یه درخواستی داشتم از سایت الف
من کاری با اختلاف بین مجلس و دولت ندارم ، فقط میخواستم ببینم آیا آقایان توکلی ، نادران ، مصباحی مقدم مدرک تحصیلیشان اقتصاد است و یا از اقتصاد دانان کمک گرفتن و یا اینکه هیچ کدام از این دو تا نیست؟ که اونوقت خیلی بد میشه

به ظر من لازمه آقایون کمی شفاف سازی بکنند (298485)
 
دانشجوی عدالتخواه
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۹:۵۱:۳۱
توکلی دکترای اقتصاد از دانشگاه ناتینگهام انگلستان، عضو هیات علمی دانشکده علوم اقتصادي دانشگاه شهيد بهشتي

نادران دکترای اقتصاد و عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران

مصباحی مقدم کارشناس ارشد اقتصاد و رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس
لینک


ببخشید آقای رئیس جمهور تو کدوم دانشگاه اقتصاد خوندن؟ (298573)
 
یحیی
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۳:۰۴:۱۷
با سلام
بهتره بگید که نحوه گرفتن مدرک آقای توکلی چگونه بوده است. بگید که ظرف چه مدتی از دانشگاه انگلیسی مدرک دکتری خود را گرفته است و چگونه پایان نامه ای ارائه داده است. از چه منابعی جهت تهیه پایان نامه ای که در دست انگلیسی ها قرار می گیرد استفاده کرده است.
اگر امکان دارد و هراسی ندارید این نظر را منتشر کرده و جواب دهید.
با تشکر (298618)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۸ ۰۲:۱۵:۵۵
اون طور که من خبر دارم مثل اقایان کردان و و نیست واقعیه مدرک ایشون (299095)
 
امین
۱۳۸۹-۰۱-۰۲ ۱۳:۴۳:۵۴
آقا واقعا یکی بگه این به اصطلاح رئیس جمهور نابغه ما این مدرک اقتصاد خودشو از کجا گرفته که با این طرح هاش فقط موفق شده کارخونه ها رو به تعطیلی بکشونه :)) (298960)
 
Mohsen
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۷:۴۹:۲۱
من اقتصاد دان نیستم و واقعا نمی دانم حق با دولت است یا مجلس . ولی این را می دانم که درگیری بین مجلس و دولت بسیار خطرناک تر از اتفاقات پس از انتخابات است . (298488)
 
احسان حقگوی اصل
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۸:۱۶:۳۰
مناظره بی فایده است و مانند مناظرات قبل از انتخاب, عده ای از مردم به خاطر تهمت زنی و جسارت به این و آن ,دچار اشتباه خواهند شد.تا دیر نشده است فکر اساسی بکنید. (298502)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۸:۲۲:۰۵
((آنگاه معلوم خواهد گشت رأي بالاي مردم در انتخابات افتخار آفرين 22 خرداد 88 به ايشان نه به خاطر طرفداري مردم از تدابير اقتصادي آقاي احمدي نژاد بلكه با ملاحظه مجموعه شرايط كشور بود.))

برادران عزیز! آقای احمدی نژاد تند رفت، شما دیگر چرا تند میروید؟ شما اقتصاددان هستید، اما شما انگیزه آن 24 میلیون نفر را از کجا خبر دارید که اینگونه قاطعانه میگویید انگیزه آنها طرفداری از تدابیر اقتصادی ایشان نبوده؟ ادعا که بدون دلیل قابل پذیرش نیست... حالا بنده میگویم اتفاقا دلیل رای بالای ایشان دقیقا سیاست های اقتصادی اش بوده! شما این حرف را بدون ارائه مستند و دلیل از من میپذیرید؟ اگر نه، چرا برعکس این گزاره را به این محکمی ادعا میکنید؟ شما واقعا از دلیل رای آقای احمدی نژاد خبر دارید؟ از کجا؟ از کدام منبع؟ اصلا چه کسی خبر دارد که شما داشته باشید؟! (298504)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۳:۵۴:۱۶
محمد جان شما کاملا جمله رو ننوشتی و با این جمله ناقص تحلیل کردی و به این نتیجه رسیدی
با تمام احترامی که برای شما قائلم ولی فکر می کنم شما تند رفتی!
جمله ی کامل اینه:
((برآورد ما از نظر مردم اين است كه انتظار آقاي احمدي نژاد تامين نخواهد شد و نگاه معلوم خواهد گشت رأي بالاي مردم در انتخابات افتخار آفرين 22 خرداد 88 به ايشان نه به خاطر طرفداري مردم از تدابير اقتصادي آقاي احمدي نژاد بلكه با ملاحظه مجموعه شرايط كشور بود))

ایشون نوشتن براورد ما اینه. یعنی ما این طوری برآور می کنیم که مردم این نظر ما رو دارند. ایشون چیزی و به یقین و قطعیت نگفتن (298643)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۴:۱۳:۵۳
((ایشون نوشتن براورد ما اینه. یعنی ما این طوری برآور می کنیم که مردم این نظر ما رو دارند. ایشون چیزی و به یقین و قطعیت نگفتن))

اتفاقا من هم برای شما خیلی احترام قائلم اما فرقی نکرد که برادر! توضیح بدید چطور میشه نظر مردم رو برآورد کرد؟ مگر انسان برآوردی را که برای خود او به حد مشخصی از قطعیت نرسیده است را در نامه علنی منتشر میکند؟! این که نیست. اما اگر شما، یا آقای توکلی روشی برای برآورد کردن نظر مردم دارید که خیلی خوب است، روی چشم میگذاریم... لیکن اگر بنا بر برآورد کردن به این نحو باشد که هرکس حق داشته باشد بدون روشن کردن روش برآورد، چیزی را به عنوان نظر مردم برآورد کند و آن را در رسانه ها منتشر کند، این براحتی این حق را برای دیگرانی هم ایجاد میکند که مثلا بگویند برآورد ما این است که مردم اساسا از نظام اسلامی خسته شده اند مثلا! شما این برآورد را بدون مشخص شدن روش برآورد و مسیری که به این برآورد انجامیده است میپذیرید؟
من اتفاقا روی این موضوع بسیار فکر کرده ام. آقای توکلی را بسیار دوست دارم اما مسئولین ما متاسفانه قریب به اتفاقشان گزاره های غیرتحلیلی و بدون ارائه سند و مدرک به اجتماع ارائه میکنند و غالبا متوجه نیستند این گزاره های اثبات نشده، فضای مسموم عدم شفافیت را دامن میزنند.
شما فقط یک جمله برای بنده روشن کنید که طی چه پروسه ای میتوان به ((برآورد نظر مردم)) دست زد، من هم نقد خودم به آقای توکلی را پس میگیرم، هم از این به بعد از روشی که شما به من می آموزید برای برآورد ((علت رای دادن مردم به یک رئیس جمهور)) استفاده میکنم.
اصلا روشی که استفاده میکنید را طی یک مقاله ارائه کنید تا همه اهل فکر جامعه از آن بهره ببرند...
من حتی پیشنهاد میکنم عنوان مقاله تان را هم این بگذارید :
((روش جامع برآورد علل اعتماد مردم به کاندیدای منتخب ریاست جمهوری اسلامی ایران))
موفق و موید باشید. (298703)
 
امیر
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۸:۲۳:۳۶
به نظر می رسد آقای رئیس جمهور می خواهد در این هدفمند کردن هم ریش را بدست بگیرد هم قیچی را. متاسفانه مادامی که در اسناد بالا دستی نظام تعرف مشخصی و معین از عدالت و توسعه وجود ندارد زمانی که چهارچوب مسیر توسعه بر مبنای تئوری های مختلف اقتصادی در هر دولت بنا به تعریف شخصی آن دولت تعریف می شود زمانی که هنوز مسئولین ارشد کشور مخالف نثر صریح قانون نفت را \"سرمایه بین نسلی\" تلقی نمی کنند و یا اصلا مفهوم آن را نمی فهمند زمانی که مسئولین ایرانی حرص و تمع و ولع استفاده از کالا ها و خدمات عمتا آن ور آبی و بدون پیشتوانه را در قالب نیاز های ضروری و البته به پشتواه درمدهای نفتی برای مردم به حکم نجیب و لایق بهترین ها بودنشان تجویز می کنند. زمانی که کشور را صرفا با اتکا به خدمت خالصانه و بی مزد و منت بخواهند پیش ببرند. زمانی که ...... کشور توسعه نخواهد یافت. به هر حال خوب یا بد زشت یا زیبا این درآمد های نفتی دقیقا \"گوشت قربانی\" هستند که برای سالیان سال نحوی توزیع آن محل نقد های موافقان و مخالفان خواهد بود. جمله پایان آنکه نفت ابزار قدرتمندی است که در ساختار های کلان اقتصادی اجتماعی سیاسی فرهنگی و حتی مذهبی ایرانیان جایگاه اساسی و تعیین کننده پیدا کرده. امید وارم تا زمانی که نفت به قطره آخر نرسیده دولتها ارتقاء شاخص های توسعه انسانی-که محور توسعه در قرن 21 محصوب می شوند- را در حوزه اهداف استراتژیک نظام قرار دهند. آن زمانی که نفت به آخر رسید مطمئنا معنا و مفهوم دقیق عباراتی از قبیل عظمت اقتدار لیاقت شایستگی توانمندی و بزرگی ملت ایران بیشتر بر همگان مشخص خواهد شد. و السلام (298505)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۸:۲۷:۵۲
1) از مناظره استقبال می شود.

2) شما از جمله \"دولت کاری را که به ضرر مردم باشد، اجرا نمی کند\" برداشت کرده اید که قرار است قانون مصوب مجلس اجرا نشود؟
چیزی که من برداشت می کنم، اطمینان بخشی به مردم است که خطری متوجه آن ها نیست.
ان شاالله در مواقع عصبانیت کاری را انجام ندهیم و برداشت سوئی نکنیم که نتوانیم پاسخگوی خدا باشیم.

3) از کجای جمله \"با بحث منطقي و علمي نتوانستيم به دوستانمان بباورانيم كه 20 هزار ميليارد تومان قطعاً به ضرر مردم است\" تهمت و توهین برداشت می شود که این نمایندگان ادعا کرده اند؟
خوب شد که معنی توهین و تهمت را هم فهمیدیم.
مگر همین سایت شما نبود که چند روز پیش درباره طرح تحول مطلبی نوشته بود و دولت مردم را \"بی کقایت و . . .\"خوانده بود؟
چگونه آن موقع دکتر توکلی و . . . به فکر توهین و تهمت نبودند؟
فقط اگر خلاف نظر شما صحبتی، حتی به ملایم ترین شکل و بدون کاربرد کلماتی نظیر \"بی کفایت\" مطرح شود، توهین محسوب می شود؟!

واقعا از اینکه بحثی را که می شد در فضای آرام پیش برد، با چنین ادعاهای غلطی به جنجال می کشید متاسفم. (298509)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۹:۴۳:۳۷
نكند حتما اقتصاد هم مي خواني يك بار مطالب رييس جمهور را بدون بغض بخواني كافي است لازم نيست مدرك داشته باشي (298739)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۸:۳۴:۲۹
بهترین کار ممکن هستش اقای احمدی نژاد تا الان همه جهان رو دعوت به این کار کرده که البته کسی هم حاضر به مناظره با ایشون نشده بگذارید تشیف بیارن ببینیم ایشون واقعا چی دارن در عرصه اقتصاد برای گفتن تئوری ایشون برای اداره کشور چه هستش که ما نفهمیدیم البته حتما در مناظره باز هم نمایندگان رو به بقالی دمه خونشون معرفی میکنن تا معیار های دولت بار اداره اقتصاد واضح تر بشه (298515)
 
احمد
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۸:۴۲:۰۸
من اصلاح طلب به خود می بالم که چنین رقیب هایی دارم که برای مردم و به خاطر مردم و مملکت خود تلاش می کنند. (298529)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۱:۱۳:۳۴
ساده ای آقای اصلاح طلب

باید از این آقایان پرسید که اگر ضرر این اقدامات اینهمه آشکار است. پس چرا احمدی نژاد بر اجرای این موارد اصرار دارد؟!
نگوئید از بی اطلاعی هست که باور کردنی نیست که کسی در تیم اقتصادی ایشان نباشد که به ایشان هشدار بدهد.
اصرار احمدی نژاد بر رفراندوم باعث عقب نشینی مجلس می شود چون نتیجه رفراندوم را خود آقایان حدس می زنند.
در صورت عدم تصویب رفراندوم هم مسئولیت تمام اتفاقات بر عهده مجلس خواهد افتاد. (298594)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۲ ۱۱:۲۵:۲۳
از دانش اقتصادي تيم مشاورين رييس جمهور واردات ،واردات،واردات يعني الگوي كشورداري به سبك قديم كشورهاي عربي به قيمت از بين رفتن كشاورزي،صنعت و...البته مقصر يا دشمنان خارجي يا عناصر خود فروخته خارجي (298938)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۸:۴۲:۵۸
بهترین جواب را خود احمدی نژاد به خودش داد.

آنجا که مجری از او پرسید چه توصیه ای به راننده ها دارید و احمدی نژآد گفت:

1- در برخی جاده ها تابلو زده اند که سرعت مجاز 120 کیلومتر در ساعت. خوب این سقف مجاز است. آیا ما باید 120 تا برانیم؟ نه 70 تا 80 تا کافیست. اگر آرامتر و باحوصله تر برانیم و به مقصد برسیم تبعاتش خیلی کمتر است از سریع رفتن و به مقصد نرسدن است!
2-آن راننده هایی که جوان و بی تجربه هستند وقتی پشت ماشین می نشینند می بینند که ترمز زیر پایشان است و فرمان در دستشان اما نمی دانند که در سرعت بالا ترمز و فرمان از ما تبعیت نمی کند!

می بینید چه قشنگ جواب خودش را داد.

الف- آقای رییس جمهور همه حرف اقتصاددانان دلسوز همین است که آرام تر و با حوصله تر برو تا به هدف برسی؛ نه این که آنقدر با عجولانه شتاب بروی که مثل زمان آقای هاشمی اول مردم را به زحمت بیندازی، دوم کشور را با بحران مواجه کنی و سوم خودت مجبور به عقب نشینی شوی. به قانون برای شما 20 هزار میلیار تومان در نظر گرفته. این که شما می خواهید با سرعت دو برابر(40 هزار میلیارد تومانی) حرکت کنید غیر قانونی و دو برابر سقف سرعت مجاز است. با احتیاط برانید.....

ب- جناب آقای احمدی نژآد؛ فقط بی تجربه ها فکر می کنند که ترمز تورم و فرمان اقتصاد همیشه در دست آنهاست. اگر افزایش قیمت ها صورت بگیرد و اگر شوک 40 هزار میلیارد تومانی شما به اقتصاد وارد شود، دیگر ابزارهای کنترلی شما کار نخواهد کرد. نه ترمز زیر پای شما کار می کند و نه فرمان اقتصاد از شما دستور می گیرد. با احتیاط برانید..... (298532)
 
محمود
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۸:۴۳:۵۵
باسلام.
اقتصاد دانان مجلس باید زودتر از اینها با نویسندگان بودجه و مردم صحبت می کردند و مستندات مخالفت خود را با بودجه نویسی دولت اطلاع رسانی می کردند تا افکار عمومی از اختلاف فاحش مجلس و رئیس جمهور اینگونه بهت زده نشوند. نکته جالب آنکه اکثر قریب به اتفاق نمایندگان محترم هم اصولگرایانی هستند که حامی دولت هستند و این نشان می دهد نمایندگان محترم با ادله قوی و بدور از وابستگی جناحی و دوستی با دولت، بودجه یارانه ای پیشنهادی دولت را تصویب نکرده اند.
تازه دولت هم تهدید کرده که سخنان غیر علنی رئیس جمهور در مجلس را منتشر خواهد کرد! اگر قرار بود سخنان دولت در جمع مجلسی ها مهم نبود پس چرا غیرعلنی جلسه برگزار شد؟
اینکه هر قانونی را که مجلس بگذراند دولت موظف به اجرای آنست این هم موضوع مهمی است.
آقای احمدی نژاد در مصاحبه قبلی هم گفته بود« که مجلس که نمی تواند بودجه بنویسد این وظیفه دولت هست که بودجه را بنویسد. مجلس باید بودجه پیشنهادی دولت را بررسی کند نه اینکه خودش بیاید بودجه بنویسد» که رئیس مجلس هم در صحن علنی مجلس گفته بود« مجلس هم می تواند بودجه بنویسد و هم بودجه را بررسی کند« .
بهر حال، اگر دولت مصوبات مجلس را اجرا نکرد، نمایندگان محترم چه مسئولیتی دارند و قانون چه پیش بینی کرده است؟
انشاءالله با همفکری و همگرایی، موضوع بودجه به نفع کشور و مردم حل خواهد شد. (298533)
 
زضا
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۸:۴۶:۳۵
اگر قرار باشد احمدي نژاد به همان شيوه اي كه با موسوي مناظره كرد با نمايندگان مناظره كند همان بهتر كه مناظره اي برگزار نشود. (298537)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۳:۴۲:۴۹
از نظر ما تو اون مناظره موسوی خوب مناظره نکرد، هیج کدام از حرفهای احمدی نژاد را جواب نداد. (298632)
 
امین
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۸:۴۷:۲۵
حالم بهم خورد.ای کاش یکم به فکر مردم بودین تا بخواین سیاسی کاری کنید.من قبلا هم دلایل شما رو شنیدم و هم دلایل احمدی نژاد رو.به نظر من دلایل احمدی نژاد کاملا منطقی نه شما.توهینی نکردم پس الف منتشرش کن.در ضمن این رو خطاب به شما سه تن میگم که ما هنور توهین های شما رو یه احمدی نژاد موقع رای اعتماد وزرا یادمون نرفته حالا چی شده بیان حقیقت رو توهین به خودتون میدونید نمیدونم (298539)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۹:۲۹:۵۸
تلقی شما از توهین چیست؟ من نه طرفدار آقای احمدی نژاد هستم و نه طرفدار آن سه نماینده مجلس؛ ولی لحن و نحوه بیان آقای رئیس چمهور محترم در آن مصاحبه واقعاً در شأن و جایگاه یک رئیس جمهور نبود(اشاره به مدرک تحصیلی -احتمالاً نوعی پاسخ به ابهام در خصوص مدرک تحصیلی معاونین ایشان بود- و دانش و درک اقتصادی نمایندگان و ...) (298737)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۸:۵۵:۲۸
من هم به عنوان یکی از حامیان دولت موافق مناظره و حتی رفراندوم هستم
و یه افرین بگم به اصولگرایان که این گونه انتقاد میکنند از یکدیگر ولی مواظب باشیم به تقابل نکشد.

مثل اینکه اصولگرایان جراتشان بیش از اصلاح طلبان مجلس است همین چیز هاست که اصولگرایی را زنده نگه داشته

در زمان انتخابات اتفاق نظر در زمانی هم که انتقاد باید بشود میشود.

ماشالله حزب الله


این بحث ها من را به شخصه خوشحال کرد.و به اینده امید وار

راستی 2 ساعت دیگه عید هست .به مجموعه الف و اصولگرایان تبریک میگم. (298541)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۹:۱۰:۰۲
* علت حملات يكطرفه آقاي احمدي نژاد به ما بر شما مردم پوشيده نيست*
معلومه که نیست ولی علت حملات یک طرفه شما( به خصوص احمد آقا)
به تمام طرح های اقتصادی دولت بر ما پوشیده است.

این قدر شما به ایشان در مجلس و سایتتان درشت گویی کرده اید که خاطر ما از این درشت گويي‌هاي پر است و به این زودی ها مکدر نمی شود ولی حالا رویه تان عوض شده خدا می داند چرا .....


*در اين مسير ماجراهاي گفتني بسيار داريم كه به بعد موكول مي‌كنيم.*
میشه همین الان لطف کنید و این ماجراها را بگید، چون ممکنه دیر بشه و طرح دولت رای بیاره.البته خودمون تا این حد را می دونیم که شما هنوز هم در اجرای این طرح شک دارید برای همین یه روز انصراف دولت از اجرای این طرح را خواستار و یه روز دیگه اونا ملزم به اجرای این طرح می کنید .

رئیس جمهور گفت من قانونی که به ضرر مردم باشد را اجرا نمی کنم .لطف کنید همون چیزی که گفته شده را بیان کنید ، لطفا

*برآورد ما از نظر مردم اين است كه انتظار آقاي احمدي نژاد تامين نخواهد شد *
اینم از اون برآوردای شب 22 ..........آخه هنوز اتفاقی نیفتاده شما چطور برآورد کردید. اگه این گونه تورم را محاسبه کرده باشید که البته خود اعتراف کرده اید که این تورم غیر قطعی است آنگاه وای به حال ....

یک توصیه هم دارم که به هیچ عنوان نگذارید این طرح به رفراندوم برسه چون همه خوب می دونند نتیجه اون چیه . البته احمدی هم نمی خواد این طرح به رفراندوم بره فقط می خواست ...

و خداییش پاراگراف آخرش رو خوب اومدید.حاضر به مناظره باهاش نیستید. خیلی با حال بود. چون اگه ایشون اقتصاددان نیست که به نفع شماست که با اون مناظره کنید .


به هر حال من فکر می کنم آقا فردا خودشون تکلیف را مشخص می کنند. (298549)
 
يه دوست ايروني
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۰:۵۸:۵۱
ذوست ناشناسم سلام
نميدونم چند سال داري و چه مدركي ولي از حرفات بوي مرشد بودن آقاي رييس جمهور مياد
دوست خوبم در قانون اساسي اومده كه رييس جمهور پس از تاييد نهايي يك قانون توسط مجلس و شوراي نگهبان ملزم به اجراي ان است و نگفته است اگر رييس دولت آنرا به صلاح دانست اجرا كند چه اگر اين گونه ميبود ديگر قانون نوشتن معنايي نداشت و فقط بايد گوش به زنگ ميبوديم ببينيم جناب آقاي رييس جمهور چه ميخواهد چه انشائ ميكند تا مجلس مثل آن قانون را بنويسد در اصل همان قانون زمان شاه ميشد كه جناب شاه هرچه ميل ميكردند مجلس همان ميكرد نه برادر ما خون داديم كه تصميم اكثريت باشد.
يادمان نرود تصميمات اشتباه اقتصادي دولت را در سال 85 و 86 كه چه بلايي بر سر جامعه آورد بياييد كار را به متخصصان ان بسپلريم باز هم مي خواهيم عاميانه تصميم بگيريم مگر چند درصد مردم ما علم حقوق خواندهاند كه رييس جمهور بازهم ميخواهد به راي آنها اتكا كند بياييد مشكلش را با اقتصاد دانان حل كند
سعي كن در علم مرشد كسي نباشدي (298670)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۱:۵۲:۳۸
دوست عزیز اگر یک دولت گفت نمی تونم انجام دهم که کسی نمی تواند زور کند.می تواند؟شما تا دیروز می گفتید این طرح اجرا نشه حالا میگید اجرا بشه؟ماهم میگیم بشه ! پس فردا نیاید اینجا فریاد وا تورما وا اسلاما سر بدید (298784)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۲ ۰۱:۱۹:۵۵
بله کسی نمی تواند زور کند. یا دولت باید مسولیت را رها کند یامجلس به استیضاح آن بپردازد. (298905)
 
حسین
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۹:۱۰:۱۵
گر چه من مطمئنم این سه نفر حرف های من را نخواهند شنید ولی دوست دارم مطالبی چند را با در نظر گرفتن تمام جوانب مطرح سازم
۱- شما ادعای اقتصاد دانی و دلسوزی برای مردم دارید اما تا به حال پس از دو دوره نمایندگی معادل ۸ سال ، نه تنها یک طرح اقتصادی ارائه نداده اید لایحه دولت را اول دیر رسیدگی می کنید دوم به کلی آن را عوض می کنید و مانند تمام قوانین بودجه قبلی که همین اظهار نظر ها را داشتید ایراد به کار دولت می گیرید .
۲- شما می گویید نمی خواهید بودجه ترم زای دولت را در سال ۸۵ تکرار کنید در حالی که اذهان مردم می دانند که این بودجه را اولا شما تنظیم کردید دوما رییس جمهور مجبور شد برای بر طرف کردن برخی تقایص آن با رهبری مشورت کنند .
۳- شما با این بیانیه تان رای قاطع مردم را زیر سوال می برید آیا اکثر مردم به خاطر مصلحت به ایشان رای دادند؟ آیا ۲۵ میلیون بر اساس مصلحت رای داده اند ؟ آیا حضور ۸۵ در صدی مردم نشان دهنده مصلحت اندیشی است ؟اصلا این توهین به رای مردم و خود مردم نیست ؟شما بر اساس چه معیاری این گونه قضاوت می کنید . من فکر می کنم این نظر شماست نه مردم .
۴-مگر مجلس شما سه نفر را به عنوان نماینده های اقتصاد دان نمایندگان معرفی کرده و می شناسد . و مگر انتقاد کردن به مواضع اخیرتان توهین به کل نمایندگان مجلس است .
۵- خواهش می کنم قبل از قضاوت کردن درباره لحن صحبت های رییس جمهور و استدلال های ایشان ، صحبت ها و بیانیه های خود و صحبت رییس جمهور را نشان دهید تا بر دیدگان مردم مشخص شود چه کسی یا کسانی توهین کرده اند .
من حرف های ایشان و بیانیه ها و صحبت های شما را به طور کامل دیدم و شنیدم و فکر می کنم اقای احمدی نژاد نسبت به نظرات شما انتقاد کرده و استدلال های خود را به طور واضح با مردم در میان گذاشتند شما هم بهتر است به جای دادن این گونه بیانیه ها ، استدلال های خود را با مردم در میان بگذارید و اجازه بدهید خود مردم آگاهمان قضاوت کنند . من فکر می کنم این همان همه پرسی است که مد نظر رییس جمهور می باشد و این قضاوت شتابان و اشتباه شما است . (298550)
 
مهدی
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۹:۱۴:۱۱
من تعجب می کنم که چطور آقای احمدی نژاد بدون هیچ مهابایی همه رُ متهم میکنه و خودش رُ تائید. کسی منکر نیاز امروز ایران به هدفمند کردن یارانه ها نیست ولی روا نیست که رئیس جمهور در مورد کسانی که در جلسه حضور ندارند و احتمال اینکه قول صادق و قابل قبول تری هم دارند، به این نحو صحبت کند. مردم احمدی نژاد را فردی با ایمان تلقی کرده و بهش رأی دادند. گیرم که صدا و سیما نمی فهمه داره چطور باید این برنامه ها رُ تنظیم کنه. شما که رئیس جمهور هستی و ادعای عدالت گستریت میشه چرا در جایی که طرف نمیتونه از خودش دفاع کنه، همینجور می بندی و ناجور صحبت می کنی. حتی اگر صدا و سیما هم نکرد، رئیس جمهور خودش باید بگه که آقا نماینده مخالفان رُ هم بیارین تا با هم در مقابل مردم صحبت کنیم. مگه نمیگه رفراندوم. دیگه چی بهتر از این. هم مردم میفهمن چی شده، هم اونا تکلیفشون روشن میشه. گذشته از همه اینها اگه در این مناظره مردم تشخیص بدهند که تصمیم رئیس جمهور به منفعتشون هست، هم اعتقادشون به قوه مجریه بیشتر میشه، هم دلشون به این برنامه هدفمند کردن یارانه ها گرم میشه. دولت باید تدبیر بیشتری از خودش نشون بده. (298554)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۹:۱۸:۲۷
فکر کنم پر مخاطب ترین برنامه صدا و سیما بعد انتخابات بشه! (298557)
 
برادرشما
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۱:۲۰:۲۱
بنده متوجه هستم نظرم منعکس نمی شه ولی جهت اطلاع اقایان عرض می کنم رییس جمهور که شخص دوم کشور هست بعید است با سه نماینده مجلس وارد مناظره بشه.بلاخره جایگاه را مقایسه فرمایید تا متوجه قضیه شوید[ (298777)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۹:۲۲:۳۵
بنظرم کاملا حق با اقای احمدی نژاده...ایشون میخواد این طرح رو انجام بده ..اونوقت یه سری افراد جلوی پای ایشون سنگ میندازند...مطمئن باشید با اینکارها نمی تونید از محبوبیت ایشون بکاهید...رئیس جمهور 25 میلیونی هواتو داریم (298558)
 
حسن مودب
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۳:۳۹:۴۵
آقای نا شناس, خوشحالم که طرفداران رییس جمهور افرادی مانند شما هستند.آیا فقط یک بار با خود فکر کرده اید که ایشان چرا به همه توهین می کنند؟ (298631)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۰:۱۲:۰۰
آقای ناشناس
شما میگی شون میخواد این طرح رو انجام بده ..اونوقت یه سری افراد جلوی پای ایشون سنگ میندازند
ایشون بدون اجازه مجلس نمی تونه هر طرحی رو که دلش خواست انجام بده. باید با نظر مجلس باشه.جزئیاتش هم همینطور

می تونی دقیقا بگی منظورت از این یه عده چیه؟منظورت هیمن سه نماینده ی مجلسه؟ (298647)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۸:۳۷:۳۵
نه منظورش اون ۲۵۰ نماینده هايی که یکماه پیش بی سر و صدا پاي برگه وقف کردن دانشگاه های آزاد را براي آقاي جاسبي امضا كردند, طوري كه آقاي سليمي نمين فرمودند كه تاسف بارتر اين هست كه اينها نمايندگان اصولگراي مجلس هستند كه اينطور خودشونرو وامدار آقاي جاسبي ميبينند. به نظر من نوعي هم جاي تاسف هست كه اين نمايندگان خودشونرو وامدار ملت نميبينند.
الف جان بي ادبي كه نكردم, لطفا چاپم كنيد. (298728)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۸:۲۷:۱۸
چرا مسائل را قاطی می کنی؟! یک مساله را حل کنیم تا برسیم به یک مساله دیگر. تازه این دو مساله هیچ ربطی به هم ندارند. (298867)
 
کاوه شعبانی
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۹:۲۷:۱۸
به نظر من سیستمی دیدن یک طرح یا موضوع اولین خصوصیت یک مدیر در سطح رئیس جمهور است که متاسفانه آقای رئیس جمهور فاقد چنین صفاتی می باشند بابت همین موضوع طبیعی خواهد بود که صاحبان اندیشه به اصلاحات بدون برنامه ریزی رای ندهند البته امیدوارم یک رای گیری جدید بدون حرف و حدیث های اتفاق افتاده باشد امیدوارم هیچ مقامی غیابا به جای مردم تصمیم نگیرند . (298561)
 
ذاکری
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۹:۲۷:۲۳
البته هر گاه ادبیات توهین .تهمت ودرشتگویی به وسیله مسولین بلند پایه در یک کشور هنر وزبدگی محسوب ومرسوم شد واضح است که شانی برای کسی لحاظ نمی شود ونمی توان به اراذل و اوباشی که مقدسات را با این ادبیات در خیابانها وفضاهای جنجالی هتک می کنند خرده گرفت ند عو کل اناس بامامهم (298562)
 
حسن اجرایی
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۹:۲۸:۲۸
شجاعت، صداقت و خلوص شما را باید ستود، و امیدوار بود نمایندگان دیگر مجلس شورای اسلامی نیز اندکی درس استقلال و شجاعت از امام راحل، رهبر عزیز انقلاب و امثال شما بگیرند.

گرچه گمان نمی‌کنم این نامه نتیجه‌ای بدهد. گمان می‌کنم حتی اگر چنین مناظره‌ای برگزار شود و سست‌پایگی سخنان رییس جمهور و دیگر سینه‌چاکان رفتار اقتصادی دولت به نمایش گذاشته شود، اوضاع همین خواهد بود که هست؛ چرا که رییس جمهور و اطرافیان‌شان، ثابت کرده‌اند بارها، که برای پیش بردن خواسته‌های‌شان دست به هر برخورد عاری از اخلاقی می‌زنند.

گمان می‌کنم مبارزه با اینچنین منش و رفتار مدیریتی‌ای تنها با عملکرد قانونی صرف می‌تواند به نتیجه برسد. گمان می‌‌کنم نمایندگان مجلس، و کلیت مجلس شورای اسلامی، باید با راهکارهای قانونی در برابر درشت‌رفتاری و درشت‌گویی و گردن‌کلفتی هر کسی بایستند. گرچه البته مصالح نظام باید رعایت شود و می‌شود.

باز هم امیدوارم دیگر نمایندگان مجلس نیز به آنچه بر آن قسم خورده‌اند پای‌بند بشوند و دست از تایید مطلق یا مخالفت مطلق با این و آن بردارند. (298563)
 
ناصر کسرائی
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۹:۳۲:۰۰
با سلام
به استحضار عالی می رساند , بنظر اجرای هدفمند سازی یارانه ها امری اجنتاب ناپذیر می باشد و باید دستندرکاران امر بدون ایجاد جوی هیجانی و پر التهاب راه کارمناسب بدون اتلاف وقت و سریع پیدا نمایند چرا که این مردم بالغ بر 16 ماه می باشد که همواره اخبار تهدید و فشار و تورم و ناآرامی بین مسئولان را می شنوند و این شایسته این ملت نیست که مجددا دچار سردرگمی شوند .
لذا قبل از اینکه این موضوع رسانه ای گردد سعی وتلاش گردد فی ما بین حل شود
با تشکر (298566)
 
مبارز
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۹:۳۵:۲۰
من یه درخواستی داشتم از سایت الف
من کاری با اختلاف بین مجلس و دولت ندارم ، فقط میخواستم ببینم آیا آقایان توکلی ، نادران ، مصباحی مقدم مدرک تحصیلیشان اقتصاد است و یا از اقتصاد دانان کمک گرفتن و یا اینکه هیچ کدام از این دو تا نیست؟ که اونوقت خیلی بد میشه

____________


حرف خوبیه ...

دعوت به مناظره می کنند کسانیکه خود اقتصاددان نیستند

راستی اگه نظرم رو درج نکنید فکرای بد میکنماااا
با خودم میگم چون سایت آقای توکلیه نظرمو سانسور کردند (298569)
 
کاشانی
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۹:۵۱:۵۹
مدتهاست از بی تقوایی !؟ مسئولان ...اعم از نماینده و مجری ...اصولگرا و اصلاح طلب... و ... رنج می بریم . اتفاقاٌ در ۲۲ خرداد مردم دقیقاٌ به کسی رای دادند که برایش مهم نبود دیگران درباره اش چه فکر می کنند و آبرو و هستی اش را به میدان آورده بود . متاسفانه باید بگویم شما هنوز مردم را نشناخته اید ؛ اگر جرات و جسارت اقدامات متهورانه و غیر تقلیدی درباره مسائل اقتصادی را ندارید چرا مانع تحقق طرحهایی از این دست می شوید ؟ فقط به خاطر آن که به نظراتتان توهین شده ؟ حال آن که خود در مقام پاسخ گویی به هر توهینی منوسل می شوید ؟ از جمله رای مردم به رئیس جمهور را تعبیر و تفسیر می کنید . حالا ما مردم از شما اقتصاددانان متبحر ؟! می پرسیم که دراین سالها کدام طرح اساسی اقتصادی را ارائه داده اید که خود مبدع آن بوده اید ؟که ما هم شاهد نتایج آن بوده باشیم ؟ جز سنگ اندازی در راه اقدامات دولت چه کار دیگری انجام داده اید ؟ با رای دوره بعد نظر ما مردم را خواهید فهمید ؟ فقط بدانید که مردم به خاطر نه تخصص و نه خطوط فکری تان به شما رای ندادند بلکه به تصور تقوی و تعهدتان بود که آن هم متاسفانه .....
ما عوام ؛دلایل متخصصین شجاع را درباره این که چرا نمی شود طرح به این بزرگی را نصفه نیمه اجرا کرد و چنین طرحی بهتر است اجرا نشود تا آن که به صورتی ابتر به اجرا دربیاید ؛ به خوبی فهمیدیم و ترجیح می دهیم به تعهد و شجاعت و علمی که در رئیس جمهور سراغ داریم اعتماد کنیم تا به علمی که شمایان تنها شهره به آنید . والسلام . (298576)
 
فراهاني
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۱۹:۵۷:۵۲
بنده به خاطر همين صراحت آقاي احمدي نژاد به ايشون راي دادم !
اگر قرار باشد كه كلا هيچ اختلافي نباشد كه معلوم است پشت صحنه به ضرر ملت نان قرض داده ميشود. (298581)
 
فرهاد
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۰:۰۶:۴۳
بابا این آقای احمدی نژاد اگه رییس شورای امنیت سازمان ملل بود چه کار می کرد ؟احتمالا علاوه بر حق وتو یه امتیازات دیگه ای هم برای خودش قایل می شد (298585)
 
احمدی
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۰:۱۴:۵۴
خیلی هم توتالیتار نشید مگه نه اینه که توی کمیسون تلفیق نظر دولت با اختلاف یک رای رد شد . مگه نه اینه که توی صحن علنی مجلس 105 نفر با دولت موافق بودند و با اختلاف 5 رای نظر دولت رد شد. مگه نه اینکه که شما مقاله زدید وقتشه اجرای هدفمند کردن رو از دست دولت بگیرم . پس این 3 نفر هم نماینده خودشونن نه نماینده نماینده ها اما من موافقم یه مناظره ای برگزار بشه و بعد هم در صورت مجاب نشدن نماینده ها رفرندام انجام بشه.
و حرف آخر اگه واقعا نماینده ها می خوهند که این لایحه به طور کامل اجرا بشه به نظر من اجرای طرح در سه گام صد در صد بهتر از 5 گامه ( نظر شخصی)
به نظر می رسه که آقای احمدی نژاد به دکتر پژویان هم پول داده تا با 40 میلیارد موافقت کنه و این رو نظر کارشناسان اقتصادی هم مطرح کنه( بر اساس میزگرد اخبار 2230 شب قبل از رای گیری در مجلس) (298588)
 
احسان
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۰:۵۶:۴۱
با سلام و خسته نباشید
الان کاملا مشخص شده مجلس دیگر در راس امور قرار نداره و قوه مجریه هر کاری دلش بخاد انجام میده خوب که در فرمایشات رئیس جمهور دقت کنید کمتریت ارزشی برای مجلسیا قائل نیست و مجلسیا هم کاملا با این شرایط خو گرفته اند ایشان انچنان کوبنده سخن گفت اون شب که گویا مجلس دشمن در مقابل دولت ایشان قرار داره غافل از اینکه مجلس باید در رای امور باشه در اخر امور هم قرار نداره متاسفم برای رایی که به نمایندگان تهران دادم حالا تکلیف از من و امثالهم ساقطه که دیگه در انتخابات مجلس شرکت نکنیم چون اهان به نماینده اهانت به اری دهنگان نمیانده و در کل اهانت به مردمه ایشون کاملا خود قانون شکنی کرد انوقت ما فکر میکنیم گیرمان در عربده کشی های موسوی و کروبیه هر ادم کری اون شب کاملا شنوا شد که چقدر بی احتارمی شد به ملت خدا عاقبت بخیرمون کنه انشالله قدرت چقدر خطرناکه بخدا خدا یا رحم کن به ما و بیامرز ما رو انشالله (298593)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۱:۱۸:۰۳
من از دارائی های نمایندگان مجلس پرسیدم و سانسور کردید ؟ (298595)
 
وحید
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۱:۵۶:۲۶
مناظره ایده خوبی است اما به این شرط که بعد از آن صدا و سیما دوباره یک وقت اختصاصی به آقای احمدی نژاد ندهد تا دوباره حرف های خودشان را بزنند. (298602)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۲:۳۰:۲۱
شما تو آلمان هنوز از خواب بیدار نشدی؟
آن وقت اضافه ای که به احمدی نژاد دادند به خاطر قانون مناظرات بود که اگر در غیاب دیگری صحبت کنند، اجازه این وقت را دارد.
یادتان که نرفته است که موسوی نعره می زد که سه برابر این وقت را به احمدی نژاد بدهید؟
بعد که یک پنجم وقت را هم ندادند، به دروغ ادعا کردند که این وقت الکی به احمدی نژاد داده شده است!
شما هم فریب دروغ های موسوی را خوردید و هنوز از این عوام فریب آن ها بیرون نیامدید. (298612)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۸:۲۹:۰۵
شما با این لحن سخن گفتن می خواهی بهشت هم بری؟! یعنی چی نعره؟! (298868)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۲:۲۴:۴۴
مناظره؟ بابا بی خیال! باید کلی بگن و بگن آخرشم آقای احمدی نژاد میگه: آقای توکلی دارن چطوری زندگی میکنن؟ پسرای ایشون چطور؟ همچنین راجع به بقیه ی مخالفین. خدا رو شکر هاشمی تو این ماجرا طرف کسی رو نگرفتند و گرنه چی میشد... (298609)
 
سینا
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۲:۵۴:۵۲
با این صحبتهائی که در صدا و سیما شد لازمه عده ای از حامیان ایشان کلاهشان را بالاتر بگذارند (298616)
 
بهرام
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۳:۴۶:۰۷
با سلام
الف عزیز چرا از اینکه دکتر احمدی نژاد به مجلس توهین میکنه ناراحت میشین؟
آخه وقتی نمایندگانی تو مجلس وجود داره که بدون فکر فقط به حمایت از دولت میپردازند و بس و همیشه نشان داده اند که در هر شرایطی بدون در نظر گرفتن مصلحت مردم به دولت کمک میکنن چه انتظاری از دولت دارین؟
تازه این اولشه
البته نمیخاستم به همه نمایندگان توهین کنم منظورم افراد مشخصی است که همه آنها را میشناسند
ولی از صمیم قلب آرزو دارم که این رفراندوم صورت پذیرد تا شاید دولت متوجه مشکلات اقتصادی که برای مردم ایجاد کرده بشود و از این توهم حمایت مردم از کارهای اقتصادیش دست بردارد وکمی دنیا را آنچنان که هست ببیند نه آنچنان که دوست دارد! ا
اگه خاستید چند جمله آخر را سانسور کنید اشکالی ندارد
اضافه میکنم که من از مناظره با دکتر احمدی نژاد استقبال میکنم البته به شرط آنکه زنده و مستقیم باشه و بعدا نگن که به آقای احمدی نژاد توهین شده و باید یه وقت جداگانه برای دفاع بهش بدن! (298636)
 
یحیی
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۲:۱۷:۰۴
نکنه بقیه مناظره ها غیر مستقیم بود؟ شاید گوش های شما حرف هایی رو که در غیاب رئیس جمهور زده می شد رو نمی شنید یا اینکه می شنید اما چون باب طبعش بود متوجه نمی شد که برای هر کاری قانونی هست و برای مناظرات هم قانونی گذاشته شده است که همه آنها قبول کرده اند. (298793)
 
بهرام
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۷:۴۱:۴۳
یحیی جان دوست عزیز شاید شما مطالبی را که در مورد آیت الله رفسنجانی در مناظرات گفته شد را فراموش کرده اید اگر قراره به کسی که در مناظرات حضور نداره اجازه دفاع بدهیم درست تر این بود که حداقل بعد از انتخابات به آیت الله رفسنجانی نیز اجازه دفاع در صدا و سیما داده میشدولی ...
من از کسی دفاع نمیکنم ولی باید به حقوق همه احترام گذاشت حتی مخالفان
تا جایی که من میدانم طبق قانون کسی اجازه تهمت زدن به شخصی را بدون دلایل محکمه پسند ندارد چه برسد به این که آن فرد شخصیتی تاثیر گذار در اداره نظام باشد تازه اضافه کنم که اگر پرونده ای علیه آیت الله رفسنجانی وجود دارد چرا توسط دکتر احمدی نژاد به دادگاه ارائه نمیشود با این رویه جناب دکتر من تقریبا مطمئن شدم که توهین به آیت الله فقط به خاطر کسب رای بوده و بس





به امید فردایی بهتر (298856)
 
یحیی
۱۳۸۹-۰۱-۰۲ ۱۲:۰۳:۴۹
با سلام
دوست عزیز، اول اینکه بحث سر این نکته است که قانونی که برای مناظرات گذاشته بودند برای افراد کاندیدای ریاست جمهوری بود و نه سایر کسانی که اسمی از آنها به میان می آمد.
دوم اینکه، طبق همان قانون اگر تهمت ناروایی زده شده است فرد مذکور می تواند در دادگاه صالحه شکایت کند اما چنین نشد، چرا؟ آیا بخاطر این نیست که نمی خواهد اصلا این موضوعات به دادگاه برسد؟ ایا در کشور ما دادگاه و قاضی آنقدر قدرت دارد که بتواند شخصیت های اینچنینی را به پای میز محاکمه بکشاند؟
سوم اینکه بحث اصلی فساد مالی سر فرزندان شخص مورد نظر بود و بحث سیاسی مساله حمایت فرد مذکور از افراد حاضر در انتخابات بود که آن هم بر کسی پوشیده نبود.
چهارم اینکه چرا باید این سخنان احمدی نژاد باعث افزایش آرای وی شود؟ چرا کار به جایی رسیده است که نفی هاشمی مورد پسند جامعه شده است؟ چرا ؟ (298945)
 
ناصری
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۳:۵۸:۵۴
سلام اقای توکلی چرا شما ها چهار کلاس درستان را به رخ کل ایران می کشید مگه ریس جمهور اقتصاد بلد نیست مگه به شما وحی شده مگه این چند کلاس درستان وحی ملزم است از خدا بترسید مباد ا مخافت شما بخاطر حسادت نباشد بر شما به رجوع به عقلتان حب وبغض بخاطر خدا باشد توجیه هم نکنید (298644)
 
سعيد
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۰:۱۰:۳۵
من با هر دو شما مخالفم اما به نظرم نظر نمايندگان مجلس بهتر منافع ملي و تامين ميكنه (298646)
 
عباس
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۰:۲۴:۵۸
جنابان سه تفنگ دار.... مثل اینکه درمسا بقه رینگ بو کس ...قسمت احمدی نژاد...همیشه ...سه حریف شاخص است...در سطح بین الملل ...اسرائیل..
انگلیس....جوان تازه وترشان آقا زاده آمریکا// درسطح نیمه بین المللی...
موسوی...کروبی...ر ضا ئی // درسطح فعلا\" داخلی آقا یان ؛مصباح مقدم...
نادران... توکلی.؟// که ما چند دا نشجو فعلا\"خد متتان ارادت داریم...!
ما دقیقا\"گفته ها ي شما در مجلس . در سایت الف وسخنرا نیها تا ن را دنبا ل
میکنیم... ! از طرف دو لت هم تا این گفته ها ي احمدی نژاد دیشب شنیده ایم
امیدواریم در مناظره حضوری رودر رو حرفها زده شود...! تا مردم تصمیم شان را
بگیرند ....ولی خیلی مایل هستیم در منا ظره ویا دریکی از مقا لا ت آقا یان
پا سخ مقدار کرا یه بر مقدار بار در صورتیکه گا ز ئیل لیتری 2000ریال بشود
چند در صد آن بار میشود.؟ البته با حرفها ي دیگری که اگر این مطلب چا پ شدواگر پاسخ احمدی نزا د مستدل دا ده شد! چون شما آ قا یا ن خیلی تها جمی صحبت. میکنید .در صو رتیکه مردم ایران را با ید شناخته باشید. !؟
دربرابر اینگو نه غرور یا تکر مقا و مند. ! (298651)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۰:۵۰:۰۶
سلام علیکم
در تاریخ خواندم که وقتی اعراب ریختند دور خانه عثمان که او را بکشند امام بزرگ دو فرزند عزیز خودش و عزیز همه عالم را که هیچگاه در خط مقدم مهلکه ها اجازه نمیداد بروند دستور میدهد که در جلوی درب خانه عثمان بایستند تا بلکه باحترام آنان مردم از ترور عثمان درگذرند . او میدانست که اگر ترور باب شود محدود به عثمان نخواهد بود که نماند هم . حالا خوب است این افرادی که همیشه این مطالب را به دیگران بالای منبر و پشت تریبون میگویند خود هم بعضی وقتها به این مطالب فکر کنند . --- ! (298660)
 
مصلح
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۰:۵۵:۰۰
سمه تعالي

با سلام و تبريك سال نو به سايت الف و كليه هموطنان گرامي و خانوادهاي محترم شهيد و درود و سلام به مقام معظم ولايت

*خوب ياد ميات ، موقعي كه مير حسين موسوي در انتخابات دوره دهم رياست جمهوري در صدا و سيما به صورت انفرادي و در برابر ديد مجري تلويزيون و ديد همگان به اقاي احمدي نژاد تهمت زد، مجري عصباني شد و گفت كه شما داريد پشت سر يك نفر حرف مي زنيد (منظور آقاي احمدي نژاد) كه در اينجا حاضر نيست و اين حق آقاي احمدي نژاد است كه اينجا بيايد و از خود دفاع كند.بنده مي گو يم در مورد آبروي مورد همه مجلسي هاي محترم حرفي و يا خداي ناكرده تهمتي زده نشده و فقط در مورد اين 3 نفر اقتصاد دان اصولگرا صحبت شده است. پس

*اين 3 نفر آقايان قاعدتا\"مي توانند با توجه به عرف و روال موجود در صدا و سيما حضور يابند و حد اقل از وجهه و آبروي خود دفاع نموده و استدلالات خود را به مردم خصوصا\" قشر مستضعف اجتماع كه نان شب را ندارد ، دفاع كنند.سوال اين است كه آيا دادن يارانه نقدي آنهم به طور مساوي به تمام اقشار اعم از غني و طبقات دهك پايين جامعه واقعا\" اجراي عدالت است؟ كدام مسلمان با وجداني حاضر است به اين سوال
پاسخ دهد؟ پس معناي هدفمند كردن يارانه ديگر چه معنايي دارد؟ (298667)
 
آرش
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۲:۰۷:۲۵
در مورد این وقایع چند تا احتمال وجود دارد:
1-اول اینکه این مناظره هرگز انجام نمیشود چون احمدی نژاد مثل مناظره با دکتر رضایی کم میآورد.
2-هدفمند کردن یارانه ها حالا حالا ها اجرا نمیشود.
3-صدا و سیما هم به این سه نماینده وقت جوابگویی در یک برنامه زنده نمیدهد.
4- به احتمال زیاد این سه عزیز در انتخابات آتی رد صلاحیت میشوند. 5-همین روزا هم سایت الف فیلتر میبشود.
میگید نه؛ شب دراز و قلندر بیدار. (298688)
 
مرتضی
۱۳۸۹-۰۱-۰۲ ۱۳:۳۳:۳۲
آقا آرش کم اوردن یعنی 600 هزار رای اوردن آقای دکتر رضایی؟
نه 24 میلیون رای خادم ملت.
تو شهر شما روستا با روستا اختلاف نداره؟ حالا بیای تقسیمم کنی؟
(طرح محسن رضایی) (298957)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۳:۳۵:۵۷
سلام

واقعا متاسفم که 3 نماینده مجلس به من رای دهنده به رئیس جمهور اینطور توهین میکنن
مصلحت چیه عزیزان؟ شما اضطرارا به احمدی نژاد رای دادید!
از نظر من ایشان اصلح بود و مصلح نه صرفا صلاح

دلایل یکی از رای دهندگان به احمدی نژاد جهت اطلاع شما:
1-پایبندی به آرمانها و تبعیت از رهبری
2-عزم جدی برای ساخت ایران و اصلاح اقتصاد
3-ایستادن در برابر استکبار و ظلم جهانی

من به عنوان یک شهروند کوچک ایرانی به شما توصیه می کنم از اتفاقی که برای موسوی افتاد عبرت بگیرید. نظر خود را نظر مردم ایران ندانید


بررسی پیشنهاد احمدی نژاد:
اتفاقا اگر احمدی نژاد حرفی غیر نظر مردم و همه پرسی میزد من احساس میکردم میخواد بهانه بگیره

الان می بینیم در بسیاری از کشورهای دارای دموکراسی با سابقه برای تصمیمات مهم کشور رفراندوم انجام میدن.ولی چرا شما انقدر با دستپاچگی و توهین آمیز عکس العمل نشان دادید؟!

از 2 حال خارج نیست:
1- مردم ایران را دارای صلاحیت برای انتخاب راهشون نمی دونید
2- می ترسید که 40 هزار میلیارد رای بیاورد و مجلس جایگاه خود را از دست بدهد


بررسی پیشنهاد 3 نماینده:
من متعجب که 3 نماینده اقتصادی دقیقا میخوان به چه عنوانی مناظره کنن؟
از طرف کل مجلس یا کمیسیون اقتصادی یا فقط خودشون؟

در پایان مناظره هر کسی خود را پیروز می داند و طرف مقابل را شکست خورده(مگر موارد خاص)
چه معیاری برای تشخیص صحت سخنان هست؟ چه ضمانت اجرایی؟

من فکر میکنم 3 نماینده محترم بیشتر دنبال یک شوی تلویزیونی و معرفی خود به عنوان مخالف رئیس جمهور هستن تا حل مشکلات مردم!

در پایان هم امیدوارم تدبیرات مقام معظم رهبری مثل همیشه باعث یاس و نومیدی دشمنان شود (298697)
 
محمود
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۶:۳۲:۴۲
سلام
راستی هنوز هم اروپائیان دروغ میگویند که شما نمیتوانید بر روی یک مسئله ساده اتفاق کنید
چرا بحث ها داخلی انجام نمیشود تا رسانه ایی و عمومی نشود .مگر ما ...................
تورا به خدا بس کنید مل خسته میشود و آن وقت جای احترام ادب چیز دیگری پیشه میکند .بس ااست دل پیرمان را اول سالی خون نکنید (298709)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۷:۰۹:۱۳
با سلام و تبریک عید


یه عتاب خیلی سنگین به این سه نفر- مخصوصا آقای نادران که انتظار بیشتری ازش میره- شاید شما برای دلایل خودتون به کسی رای دادید ولی حق ندارید راجع رای مردم دلیل تراشی های بیجا و غیر واقعی کنید.
\"آنگاه معلوم خواهد گشت رأي بالاي مردم در انتخابات افتخار آفرين 22 خرداد 88 به ايشان نه به خاطر طرفداري مردم از تدابير اقتصادي آقاي احمدي نژاد بلكه با ملاحظه مجموعه شرايط كشور بود.\"
-یه سوال از آقای توکلی چرا زمان آقای هاشمی یا خاتمی مردم با ملاحضه مجموعه شرایط کشور به شما رای ندادن- پس راجع رای مردم اینقدر غیرت نشون ندین-البته من خودم اون موقع طرفدار شما بودم پشیمون هم نیستم.-
بازهم طبق معمول بعضی حرف های آقای احمدی نژاد در شان یک آدم متشخص نبود- نمی دونم کی به این ها مدرک داده- اکه معیار را امام یا رهبری عزیز بگیریم هیچ وقت حاضر نمیشن مقامشون را با این حرف ها پایین بیارن
من هم خیلی وقته دلم نسبت به آقای توکلی صاف نیست نمی دونم چرا، حولی حاضر هم نیستم تهمت بزنم فقط پیشنهاد می کنم آقای توکلی رضایت خدا بالاتر از قانون های بشری است در پی کسب رضایت خدا باشید با گفته ها و اعمالتان (298712)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۷:۲۱:۴۰
حد اقل یک دوره فشرده برای مدیران ارشد بگذارید تا انها از حد اقل اطلاعات بهرهمند شوند .
این توهین به یک ملت است که بالاترین مقام اجرایی کشور برای چندمین بار(درجریان پرونده کردان و... رای نمایندگان توسط ...تحقیرشد). مجلس محترم را تحقیر میکند. (298716)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۸:۱۵:۱۶
سلام سال نو مبارک . اقای رئیس جمهور حساسیت خاصی روی مدرک تحصیلی دارند . خودشان که هم در اردبیل استاندار بودند وهم در تهران دکترا می گرفتند . همکاران ایشان هم مدارکشان را از دانشگاههای معتبر اکسفورد و بلفورد دریافت کرده اند . وزیر اقتصادشان هم در حال درس خواندن می باشند و هر چه که در کتاب نوشته اند اجرا می کنند . پس سواد کاری گروه اقتصادی دولت بالا و الگویی برای جهان می باشد . (298724)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۸:۴۸:۵۵
با سلام و تبریک سال نو سال همت و تلاش ومضاعف

چند نکته:
1- سال پیش چطور شد؟ کشور نزدیک به 1 سال در مجادله و تلاطم و خودخواهی های برخی خواص بود! این وسط چکسی متضرر شد؟ آیا کسی بیشتر از ایران و مردم متضرر شدند؟

2- آقایان پیرو ولایت شما می گذاشتید رهبر عزیزمان صحبت می کردند بعد در صدا سیما حضور پیدا میکردید ویا بیانیه و درخواست می دادید و بعضی کارهای خود را بزرگ می کردید و یا اعلام وجود؟ هنوز کسی آن سخنرانی ایشون را برای عدم توجه به شعار سال قبل را فراموش نکرده است. از آن گذشته کار و تلاش نیازمند آرامش و ثبات است. انوقت یک نفر شروع می کند به اتهمام زدن به مخالفین خود به نام خائن و دیگری در مقام پاسخگویی بر میخیزد؟!

3- اصلا قانون اساسی ما برای چیه که آقای احمدی نزاد خواستار رفراندم شدند؟! فردا روزی بعد از هر مخالفتی شد شعار رفراندم مد خواهد شد. سال قبل پر از بدعتهای نادرست بود که اگر این مردم ولایت مدار نبودند چه می شد؟

4- ببخشید روز 22 بهمن به آقای احمدی نژاد رای اعتماد دادند یا انقلاب اسلامی! متاسفانه مثل اینکه این واژه هنوز معنای خود را حفظ کرده:
احمدی نژاد ملاک ولایت پذیری است؟!
هنوز ماجرای آقای مشایی از اذهان فراموش نشده؟!

در پایان از همه شما برادران عزیزم خواهشمندم امسال را مثل سال قبل با مجادله به پایان نبریم. ما که می دانیم با مباحثه و مناظره تغییری ایجاد نمیشه! اکثر مشکلات ما اینه که زیاد حرف میزنیم و یک هزارم آن کار هم نمی کنیم.

موفق باشید و سربلند یا حق (298729)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۰۹:۰۹:۰۷
با سلام
از دوستان و هموطنان خواهشمند است که برخورد جناحی با این موضوع نداشته باشید. و در صدد تخریب طرفین و یا فردی خاص چیزی ننویسیم .این آقا اکنون رئیس جمهور و رئیس قوه مجریه است .
بهترین راه حل مناظره و به چالش کشاندن نظربه ها و برنامه های پیش روی دولت می باشد. البته چالشی که سازنده باشه.
تجربه نشون داد که این دعوا (شاید هم زرگری) دودش به چشم خود مردم رفته و قشر متضرر همین مردم و مستضعفین بودند. (298733)
 
محمد علی لبنانی
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۰:۲۳:۲۱
مبادا مناظره کنید زیرا که هنوز توده مردم ایران شکل را بهتر از کلمه می شناسند.بعلاوه ممکن است باز تلویزیون به یک طرف مناظره وقت اضافه بدهد تا هر چه دل تنگش می خواهد یگوید و طرف مقابل بماند با سیلی از تهمت و توهین. (298757)
 
خسروسلجوقي
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۰:۲۵:۵۲
مشكل اين دولت مباحث كارشناسي نيست بلكه هر آنچه به ذهن بزرگواران مي رسد وحي منزل بودن است و از نگاه اينكه چون دلسوزانه براي كشور خدمت مي‌كنند لذا مابقي اعم از اصلاح طلب يا اصول گرا و غيره اين خدمت را نمي فهمند و براحتي اتهام دشمن دولت و غره زده مي شود و در اين راستا چون منطق و علم حاكم نيست لذا توهين و سبك كردن افراد از لوازم اين منطق مي شود و بنظر بنده در مناظره هم هيچيك از طرفين بدليل عدم رعايت منطق مباحثه طرفي براي ملت نخواهند بست لذا تا دير نشده و از مقام معظم رهبري مايه گذاشته نشده رييس جمهور براي همه پرسي لايحه مناسب را تهيه و سه فوريتي ارائه نمايند و نمايندگان محترم هم براي حفظ موقعيت انقلاب با راي قاطع به اين همه پرسي راي داده و انشالله در اولين ماه سال همت مضاعف و با كاري مضاعف مصوبه اي مضاعف براي رييسجمهوري كه اقدامات مضاعف چون هدفمند كردن يارانه ها كه واقعا اقدامي مضاعفتر است را شاهد باشيم (298758)
 
سلامی
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۰:۵۰:۱۱
من اقتصادان و با درجه استادی در یکی از معروفترین دانشگاههای تهران تئریس میکنم. نظرات آقای رئیس جمهور بهیچ وجه کارشناسی شده نیست. ایشان با علم اقتصاد بیگانه هستند. و مواردی که مطرح میکنند فاقد زیربنای اصولی است.
از دکتر توکلی و دیگران تشکر میکنم که موارد بدیهی را برای ایشان توضیح میدهند. امید است به آنها توجه نمایند. (298771)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۱:۵۷:۴۱
من اقتصادان و با درجه استادی در یکی از معروفترین دانشگاههای تهران تدریس میکنم .نظرات اقای احمدی نژاد کاملا کارشناسی شده است و این اقای سلیمی که نظر داده اند کاملا با علم اقتصاد بیگانه هستند.شما مواردی را مطرح نکردید اگر هم میکردید فاقد زیر بنای اصولی بود (298789)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۸:۳۴:۴۶
ناشناس عزیز.خودتان را کامل و شفاف معرفی کنید تا بررسی شود راست می گویید یا نه؟
این که نمی شود هر کسی بیاید به عنوان ناشناس خود را اقتصاددان آن هم از یک دانشگاه معتبر که ان هم باز اسمش مشخص نیست معرفی کند و نظر بدهد.!
به نظر من سایت الف نباید این نظرات مبهم و غیر شفاف را منتشر کند. (298869)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۰:۵۰:۴۱
به نام مهربانترین
یک پیشنهاد نمی شه قانون رو به صورت مشروط برای 40000 میلیارد تومن تصویر کرد به این صورت که آقای رییس جمهور مدل اقتصادی خودشون و پیش بینی شون از تورم ، تولید، بی کاری و ... ارایه بدن.
در طرف مقابل مجلس هم مدل خودش رو پیشنهاد بده و در طی شش ماه اول سال تمام شاخص ها رو بررسی کنند و اگر به مدل دولت نزدیک بود در 6 ماه دوم اجازه استفاده از نیمه دوم بودجه رو بدهند و اگر آمار و ارقام به مدل مجلس نزدیک تر بود، این اجازه به آقای رییس جمهور داده نشود.
چون انشااله نیت هر دو طرف خدمت به مردم است، هر دو طرف متوجه می شوند که کدام مدل بهتر است و چه کاری بهتر است انجام شود.
به صورت کلی اقتصاد، اونهم اقتصاد کشور ما یک مدل مبهم است به این خاطر که مشابه این مدل در هیچ کجای دنیا تا به حال پیاده نشده و هیچ کجای دنیا تا به حال به این صورت یارانه ها رو حذف نکرده اند، و چون اقتصاد بر اساس واکنش مردم متاثر می شود بنابراین فقط باید نشست و دید که کدوم مدل بهتر کار می کنه و یا حتی یک مدل بهتر پیشنهاد کرد و این نشدنی است مگر این که سیستم در یک قسمتی از زمان مورد مطالعه قرار بگیره و برای ادامه روندش تصمیم گرفته بشه.
پیشنهاد می کنم دوستان یک چیزهایی راجع به کنترل مدرن و فیلتر کالمن بخونن، برای سیستمهایی که باید شناسایی بشن و کنترل هم بشن مفیده.
چقدر خوب می شد که آقای رییس جمهور در برخوردهای خودشون بیشتر رعایت ادب رو می کردن (مدرکشون رو از کجا گرفتن) فکر کنم اونوقت کشور ما کلی از مشکلات امروز رو نداشت. (298772)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۱:۰۲:۱۴
سلام.
عیدتون مبارک.
نکته اول خدمت جناب آقای توکلی که سایت متعلق به شماست.
توی متن اومده که دلیل مردم برای رای دادن به شما در انتخابات سیاست های اقتصادی کشور نبوده و شرایط و ....
خواستم خدمت شما عرض کنم لطف کنید جای مردم نایستید و نظر ندید...

همچنین اینکه آقای توکلی شما همیشه خودتون رو جای یه آدم دلسوز و منتقد جا زدید... نکته و سوال اینجاست که چطور همیشه منتقد دولت بودید! آیا هیچگاه زمانی پیش نیامده و یا کاری نشده که شما طرفداری کنید!؟! بنظرم این مسئله جای سوال زیادی داره!

نکته سوم مطمئنا شما که درخواست مناظره کردید از ته دل راضی نبودید و شاید برای خالی نگذاشتن عرصه و یا کم نیاوردن این کار رو کردید... چون میدونید در مقابل رئیس جمهور و وزیر اقتصاد دکتر حسینی و همچنین رئیس بانک مرکزی دکتر بهمنی کم خواهید آورد.

جوابتون جالبه برام بنویسید... (298775)
 
کیوان
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۲:۱۹:۲۸
جناب آقای توکلی حالا که بحث تخصص اقتصادی شد. مناسب است که به آقای احمدی نژاد یادآوری کنید یک سال پیش یعنی در اسفند ماه هشتاد وهفت که برای اولین بار مجلس لایحه هدفمند کردن یارانه ها را بررسی می کرد. ده ها نفر از استادهای اقتصاد دانشگاه های کشور در نامه ای به مجلس در مورد عواقب خطرناک هدفمند کردن یارانه ها در این شرایط هشدار دادند. قطعا اکثریت اقتصاد دانان کشور با روش های دولت مخالف هستند. در مناظره تان آن نامه را فقط به عنوان یکی از دلایل غیر قابل انکار ارائه کنید. (298794)
 
حرف حساب
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۲:۳۱:۵۴
اول باید صدا و سیما به نمایندگان فرصت اظهار نظر بدهد بعد دوطرف با هم مناظره کنند تا مردم به واقعیتها پی ببرند رفراندم ( همه پرسی ) را هم به فال نیک می گیریم برای خواسته های بحق دیگر خداوند همه دروغگویان را رسوا و همه خادمین خالص به مردم را محفوظ بدارد انشا ا... (298797)
 
علی
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۳:۱۵:۱۲
نمایندگان محترم، رئیس جمهور ادعا می کند که با بیست میلیاد این طرح شکست می خورد و چهل میلیارد حداقل است. من اگر جای شما بودم اصلا شصت میلیارد تصویب می کردم تا ببینم این بشر چه کار می کنه و آیا از رو می ره یا نه؟
مطمئن باشید اگر بخواهید الان یک کلمه از طرحی رو که احمدی نژاد آورده رو پس و پیش کنید، فردا بهانه خواهد داشت که اگه می گذاشتند طرح ما اجرا شود، الان اقتصاد ما شکوفاترین اقتصاد دنیا می شود و چه می شد و چه می شد.
نکند همه این کارها سیاه بازی است بین خود شماها که احمدی نژاد بگوید نمی شود و شما بگویید باید بشود و همه هم می دانیم که وضع از این بهتر نمی شود که بدتر هم می شود و در پایان هم احمدی نژاد بگوید مجلس نگذاشت و شما هم بگویید دولت نکرد و ترتیب ملت داده شود.
بس کنید این بازی ها را لطفا. (298814)
 
مرتضی
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۴:۵۴:۰۰
جناب آقای دکتران توکلی و...
3 بار به آقای احمدی نژاد نامه نوشته اید که طبق قانون مجلس از مرداد ماه 88 باید بنزین آزاد عرضه شود. اگر خواسته شما عملی می شد؟ تورم با بنزین500 تومانی چقدر می شد؟
شما حالا نگران تورم 75% شذه اید.
یکی از علل هدر رفتن یارانه ها و منابع طبیعی طرح تثبیت نرخ منابع در مجلس هفتم با رهبری شخص شما بود که باعث ایننهمه مشکل و هدر رفتن منابع گردید که تمام اقتصاد دادنان و مسئولین مخالف بودند.
شما کسی مثل خاتمی و امثال ان را می خواهید که اگر در کوچکترین موضوع با او مخالفت می کردید شما را با انواع توهین ها ، مخالف دولت و آزادی عمل دولت و دیکتاتور خطاب کند نه آقای احمدی نژاد.
ایشان چندین جلسه با شما و دیگر نمایندگان جلسه گذاشته اند؟(جواب دهید) (298825)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۴:۵۹:۱۷
شما با تیم اقتصادی دولت مخالف هستید. چرا در روز رای گیری اعضاء کابینه وزیر بازرگانی مخالفی نداشت در حالی که بعد از رای گیری ایشان 120 رای مخالف و ممتنع آوردند.کسانی که به ایشان رای نداند آن موقع نمی توانستند دلایل خود را بگویند که شاید مخالفان بیشتر می شدند و یا در مورد وزیر اقتصاد (298826)
 
علی
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۵:۰۳:۴۳
آقای توکلی بین شما ها حتی اگه بازی سیاسی باشه اما لااقل اینبار شماها کوتاه نیائید و دل مردم رو شاد کنید یعنی شماها نمیخاید یک خاطره ازتون باقی بمونه (298828)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۶:۱۳:۴۵
با عرض تبریک سال نو خدمت همه خدمتگذاران و دلسوزان ایران اسلامی ذکر این مطلب که آقای احمدی نژاد دانشمند در تمام امور (هسته ای . اقتصاد .سیاست .)هستند و فقط با توجه به نداشتن تخصص در امور راه و ترابری این امور را به استاد گرانقدرشان دکتر بهبهانی تفویض فرمودند پاسخ تمام سئوالات است. خدایا خود ت کمک کن (298834)
 
سارا
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۶:۲۱:۴۱
امیدوارم صدا و سیما حداقل به یکی از شما اجازه مناظره را بدهد به عنوان عیدی سال نو به مردم ایران. (298836)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۶:۴۸:۲۶
با سلام

من تعجب می کنم چطور شما از تجربه آقای موسوی در انجام مناظره با آقای احمدی نژاد عبرت نمی گیرید!؟ راست و پوست کنده بگم اگر می خواید تمام استدلالهاتون یه شبه تباه بشه و لگد مال بشه یا حتی اگه از آبروتون سیر شدید با آقای احمدی نژاد مناظره تلوزیونی داشته باشید.


آقا یا خانومی که داری کامنتها رو بررسی می کنی، به عنوان عیدی کامنت منو هم تایید کن. عیدت مبارک! :) (298838)
 
روشنگر
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۶:۵۱:۰۰
با سلا م خدمت سايت محبوب الف . لطفا اين قضيه را براي مردم شهيد پرورمان روشن كنيد واقعا\" اين چه بازي است كه با مردم در آورده ايد. متن زير عينا\" از سايت رجا نيوز همين امروز اخذ شده است . بلاخره مردم كدام حرف شما را باور كنند؟ متن زير از رجا نيوز دات كام را بخوانيد و خود قضاوت كنيد!

فتحي‌پور: با تصويب طرح دو فوريتي

نظر دولت درخصوص هدفمندکردن يارانه‌ها را تامين مي‌کنيم
رييس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه دولت با 20 هزار ميليارد تومان نمي تواند طرح هدفمند کردن يارانه ها را اجرايي کند،گفت : با برخي از نمايندگان در حال رايزني هستيم تا با تصويب طرح دو فوريتي، نظر دولت را تامين کنيم.

\"ارسلان فتحي پور\" در گفت وگو با ايرنا با اشاره به اظهارات رييس جمهوري در خصوص همه پرسي در بحث هدفمند کردن يارانه ها، خاطر نشان کرد: ما هم معتقديم که با 20 هزار ميليارد تومان نمي توان طرح هدفمند کردن يارانه ها را اجرا کرد، بنابر بر اين نمايندگان مجلس قصد دارند با طرح دو فوريتي رقم طرح هدفمند کردن را بين 35 تا 38 هزار ميليارد تومان افزايش دهند.

وي با اشاره به رايزني هايي که در مجلس صورت گرفته است، گفت : قرار شده است که نمايندگان نظر دولت را در اين خصوص تامين کنند.

فتحي پور با بيان اينکه نمايندگان مي خواهند نظر دولت را تامين کنند، تاکيد کرد: اجراي هدفمند کردن يارانه ها با 20 هزار ميليارد تومان مشکل و دست دولت بسته مي شود، اميدواريم بتوانيم با تصويب طرح دو فوريتي نظر دولت را تامين کنيم. (298841)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۷:۰۷:۰۲
سلام به دوستان الف ودكتر توكلي مي خواستم بگم جه مناظره اي مي خواهيد بگذاريد اين اقايون خودشون رو در همه چيز صاحب نظر مي دونند مناظره با كسي خوبه كه منطق رو بپذيره مثلا تو مدرك (298845)
 
شهرنشين
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۷:۱۶:۰۲
چرا از اين عنصر ناخوش دولت چيزي نمي نويسيد؟
آيا كسي غير او مستحق اين اولويت در انتقاد نيست؟
شجاع باشيد. (298848)
 
سپهر
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۷:۵۱:۲۳
یک کم به این مساله تامل کنید می گویند با افزایش قیمت گازوئیل کرایه بندر عباس تهران از یک میلیون به یک میلون ودویست افزایش می یابد عجبا پس افزایش هزینه های جانبی چه می شود در نظر داشته باشید که قیمت روغن لاستیک قطغات کرایه راننده وخدمات نیز افزایش چشمگیر خواهد پس قطعا کرا نزدیک 2 میلیون می شه داشت خدا به ما رحم کنه (298858)
 
دقت
۱۳۸۹-۰۱-۰۲ ۰۷:۴۶:۳۶
دقت کن که خود دکتر هم گفت که اثر هر چیزی را باید جدا حساب کرد و درستش هم همینه والا قابل محاسبه نخواهد بود (298926)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۱۹:۲۶:۳۸
خیلی جالبه
اگه واقعا آقای احمدی نژاد دنبال خواستن نظر مردم تو این زمینه بود ، چرا قبل از تصویب شدن قانون این حرف رو نزد
حالا که قانون بر خلاف میلیش تصویب شده می خواد این کار رو بکنه درخواست رفراندوم کرده که بلکه نظراتش این شکلی تامین بشه

ولی با این تفاسیر با رفراندوم به خاطر به وجود آمدن فضای مفیدی که برای جامعه تو این شرایط میاره موافقم (298880)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۲۲:۳۷:۰۹
به شما پیشنهاد میکنم یکبار سیر هدفمند کردن یارانه ها که طی شده است مطالعه کن

ابتدا رئیس جمهور به مردم وعده داد که به زودی این طرح را اجرا میکند
هنوز کاری شروع نکرده عده ای از نمایندگان گفتند حتما باید لایحه بیاورید تا ما تصویب کنیم
دولت نهم لایحه را به مجلس داد
مجلس به جای بررسی آن را چند ماه مسکوت گذاشت و فوریت آن را نادیده گرفت.
گذشت و رسیدیم به دولت دهم و در پنجمین ماه از دولت دهم این قانون بالاخره تصویب شد و بسیاری از خواسته های دولت در آن نادیده گرفته شد
دولت هر چه رایزنی کرد نتیجه نگرفت
حالا هم تیم اقتصادی دولت اعتقاد داره این طرح با 20 هزار میلیارد شکست خواهد خورد

نماینده ها هم اعتقاد دارن بیشتر از این جامعه ظرفیت و کشش نداره به دلیل افزایش قیمتها


اگر 2 قوه تا این حد تفاوت نظر دارن و حاضر نیستن کوتاه بیان چه بهتر که این امر به همه پرسی گذاشته بشه. چون هم رئیس جمهور منتخب مردم است هم نمایندگان!
پس انتخاب دوباره مردم خیلی عاقلانه و مورد نیاز خواهد بود (298895)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۲ ۰۵:۳۵:۱۴
شما می گی چون بین مجلس و دولت اختلاف پیش اومده بهتره رفراندوم گذاشته بشه . درسته؟ (298924)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۲ ۲۲:۵۸:۴۱
آقا مهدی من منتظر جواب شما به سوالم بودم ولی فکر کنم امروز وقت نکردی به الف سر بزنی .
در جواب به کامنت شما:
((ابتدا رئیس جمهور به مردم وعده داد که به زودی این طرح را اجرا میکند
هنوز کاری شروع نکرده عده ای از نمایندگان گفتند حتما باید لایحه بیاورید تا ما تصویب کنیم))
این که برای همیچین طرحی که اهمیت زیادی داره به خصوص تاثیر زیادی که روی بودجه می گزاده از همون اول مشخص بود که حتما این طرح باید تو مجلس تصویب بشه.در واقع این آقای رئیس جمهور بودن که اشتباه کردن و این کار رو باید قبل از این که به مردم وعده انجام اون رو بده انجام می داد.

((مجلس به جای بررسی آن را چند ماه مسکوت گذاشت و فوریت آن را نادیده گرفت.))
از کجا می دونی که تو این مدت مجلس در باره ی این لایحه هی کاری نکرده و مسکوت مانده.این یک طرح عظیم و حساسه بنابر این بررسی اون خیلی وقت می بره. من تا اون جا که می دونم تو این مدت مجلس و به خصوص مرکر پژوهش ها روی این طرح خیلی کار و بررسی کردن.


(( قانون بالاخره تصویب شد و بسیاری از خواسته های دولت در آن نادیده گرفته شد))

طبق قانون اساسی مجلس وظیفه ی قانون گذاری رو داره و دولت وظیفش اجرای قانونه . وقتی که مجلس یه قانون رو تصویب می کنه و شورای نگهبان اون رو تایید می کنه، دولت باید قانون رو اجرا کنه.در ضمن قرار نیست که هر چیزی که دولت خواست مجلس تصویب کنه. یا هر چیزی که دولت دوست نداشت مجلس تصویب نکنه.

((اگر 2 قوه تا این حد تفاوت نظر دارن و حاضر نیستن کوتاه بیان چه بهتر که این امر به همه پرسی گذاشته بشه. ))
طبق قانون اساسی در مسائل مهم اقتصادی میشه همه پرسی برگزار بشه.نه زمانی که بین دولت و مجلس اختلاف پیش میاد.
در ضمن اختلاف پیش اومده بین دولت و مجلس سر مبلغ هدفمند سازی در سال اوله ولی تا اونجا که من می دونم همه پرسی اگه بر گذار بشه ، سر اجرا شدن کل قانون هدفمند سازی یارانه هاست. (299007)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۲ ۲۳:۰۴:۱۹
در ضمن دوست عزیز یه سوال هم از شما دارم
هدف دولت از بیان همه پرسی تو این زمان چیه؟

الف جون اسپم نیست. لطفا چاپ کن.
اتفاقا خیلی هم به بحث مربوطه (299008)
 
علی
۱۳۸۹-۰۱-۰۱ ۲۲:۰۸:۱۲
در شروع به کار آقای احمدی نژاد هم با روشن شدن برنامه اقتصادی (اگر بشود اسم آنرا برنامه گذاشت) و عملکرد دولت، نامه 50 اقتصاد دان منتشر شد که پیش بینی کردند با این روش ریس جمهور مملکت در وضع بد اقتصادی قرار خواهد گرفت که این پیش بینی به حقیقت پیوست. آقای احمدی نژاد با روش خود مملکت را به سمت پرتگاه خواهد برد (بقول آقای رضایی) و میبایست جلو ایشان گرفته شود مخصوصا با نتیجه عملکرد ایشان در 5 سال گذشته. (298892)
 
مینا
۱۳۸۹-۰۱-۰۲ ۰۱:۲۸:۴۶
من نه به قصد لجاجت و از موضع انفعالی می گویم ولی واقعاً اعتقاد دارم که برای کاستن از تنش و دادن یک درس تاریخی به همه! مجلس باید دست آقای احمدی نژاد را باز بگذارد تا این طرح غیر کارشناسانه را که فقط هدفش نشان دادن آقای احمدی نژاد به طبقات محروم به عنوان یک ناجی است، اجرا کند. ایشان قصد دارد پول مردم را به شکل هدیه دولت به آنها ببخشد و قانع هم نخواهد شد. من از اظهار نظر در باره اخلاق شخصی در سیاست به حقیقت قسم، همیشه پرهیز داشته ام ولی د رمورد ایشان اعتقاد دارم که جز به حفظ وجه شخصی و ایجاد جنجال اطراف خود به مسئله دیگری نمی اندیشد. (298906)
 
مهدوی
۱۳۸۹-۰۱-۰۲ ۰۱:۳۰:۵۶
منظورتان از نمایندگان همان 3 نماینده است که بیانیه داده اند؟ (298908)
 
کامران
۱۳۸۹-۰۱-۰۲ ۰۳:۰۳:۵۴
بله دقیقا\"منظور همان 3 نماینده واقعی مردم هستند که جرات کرده اند و از جوسازی و ... نترسیده اند.
.... برای سانسور نشدن بود. (298919)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۲ ۰۱:۵۸:۰۹
من اقتصاددان نیستم ولی تاثیر طرحهای قبلی اقایون رو تو زندگیم دیدم.
طرح تثبیت قیمتها -طرح بنگاههای زود یازده-تغییر ندادن ساعتهادر زمان معمول-وامهای مسکن برای خانه دار شدن مردم-کاهش دستوری سود بانکی و....
حقیقتش من اعتمادی به این دولت وطرحهاش ندارم. (298913)
 
مرتضی
۱۳۸۹-۰۱-۰۲ ۱۳:۳۹:۰۷
آقای دکتر\"شما هم همانند روزنامه های اصلاحطلب تیتر حرفهای آقا را که به نفع خودتان هست زده اید((دولت به قانون عمل کند))قبلش آقا فرمودند با دولت همکاری بیشتر کنید.مگر  ایشان در دیدار  باشما نامیندگان نفرمودند که به دولت کمک کنید.همکاری کنید، نقد منسفانه کنید؟حال جطور میشود رای 24 میلیون را رای به احمدی نژاد می نامید نه رای به ایده های ایشان(رای مردو در سال 88 بخاطر شرایط کشور بود نه .....)) (298958)
 
محمد امین نادران
۱۳۸۹-۰۱-۰۲ ۰۳:۲۹:۵۲
1-دوستانی که میگن همه پرسی خوبه باید بدونن همه پرسی ساز و کار خودش رو داره و به این سادگی ها هم نیست

2- مبلغ تعیین شده طبق مصوبات قبلی مجلس است که باید دولت این طرح رو 5 ساله انجام بده نه 3 ساله و مبلغ 40 هزار میلیارد هم به همین دلیل به رقم فعلی کاهش پیدا کرده

3- نمایندگان مجلس معتقدند که شوک ناشی از این جهش قیمت به شکلی است که امکان دارد که فشارهای وارده به مردم باعث بشه که دولت از این طرح عقب نشینی کنه پس می بینید که نمایندگان به فکر مردم هستند

4- در مورد طرح های اقتصادی دولت هم باید بگم که این طرح ها به نوبه خودشون خوب بودند ولی کسانیکه همیشه چوب لای چرخ نظام میذارند از یک طرف و سو مدیریت و نظارت باعث تائثیر منفی داشتن این طرح ها بر جامعه شدن

5- این طرح در واقع اجبار مردم به صرفه جوئی و درست مصرف کردن منابع هستش نه اینکه دولت پول مردم رو به خودشون هدیه بده
در این وضعیت بسیار بد مصرف گرائی مردم در مورد انرژی این بهترین طرح ممکن برای عادت دادن مردم به صرفه جوئی است چون تا الان که مردم به این کار روی نیاوردن



خدا کنه نظر ما رو هم بذارن (298921)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۲ ۰۴:۱۳:۴۶
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت با 20 هزار میلیارد تومان نمی تواند طرح هدفمند کردن یارانه ها را اجرایی کند،گفت : با برخی از نمایندگان در حال رایزنی هستیم تا با تصویب طرح دو فوریتی، نظر دولت را تامین کنیم.


زوره هیچ کس به احمدی نمی رسه ظاهرا (298923)
 
آزاده
۱۳۸۹-۰۱-۰۲ ۰۹:۰۲:۰۹
خب . واقعا مناظره در وضعیت فعلی می تواند حلال مشکلات باشد ؟ مناظره آنهم با دکتر احمدی نژاد آنهم از رسانه ملی یعنی شوی نوروزی 89 برای ما مردم . مثل روز روشن است که نتیجه این مناظره چیه ؟ متهم شدن این سه وکیل مردم به سواستفاده از بیت المال - دزدی - رانت تحصیلی ... . و خلاصه اینکه موضوع اصلی فراموش میشه و اون زمانی که باید صرف نهی یا دفاع از این طرح هدفمند کردن یارانه ها شود در بحث و جدل در فضای مملو از اتهام پراکنی و دفاع کردن نمایندگان مذکور از حیثیت خویش ، سوخته می شود . یعنی یک سوژه جدید برای رسانه های خبری جهان .
ملت هم برای چند روز سرگرم می شوند و بعد همه چیز به سرعت فراموش می شود و راه برای رییس جمهور برای عملی کردن این طرح باز می شود .

مشکل ما مردم در حال حاضر شمردن طشت های رسوایی نیست . مشکل ما فرسایش اقتصاد ملی ماست که از اقتصاد جهانی30 سال است که عقب است .
تورم در کشور با هیچ کدام از این طرح های موقتی و شتابزده حل نمی شود . رییس جمهور محترم هم یک شبه نمی تواند معجزه کند و مشکلات اقتصادی 30 ساله این مملکت را را حل کند .
فکر کنم که رفراندوم انجام بشه بهتره . آقای احمدی نژاد مثل همیشه پیش ، پیش قضاوت کرده و مشخصه که از اعتماد مردم به خودش و طرحش بسیار اطمینان دارد . که با چنین اعتماد به نفسی چنین پیشنهادی کرده .
جالبه که رییس جمهور ما شهروندان ایرانی ، حساب نمایندگان مردم در مجلس را از خود مردم جدا کرده . اما اگه ما مردم به این طرح رای منفی دادیم ، وجهه رییس جمهور مردمی که با رای مردم رییس دولت شده اما همین مردم طرحش را قبول نداشته باشند خدشه دار نمیشه ؟
بهتر نیست به جای این تنگ اندیش ها ، مشکلات کلان اقتصادی ریشه یابی بشه ؟ (298927)
 
از مردم عامه و بدون اطلاعات اقتصادي
۱۳۸۹-۰۱-۰۲ ۱۱:۰۲:۰۵
دست و پاي بهترين شناگر را ببندي و او را در آب نيم متري بياندازي غرق مي شود.چگونه كار مهمي مانند هدفمند كردن يارانه ها را بدون بودجه كافي قصد اجرا دارند.
ضمنا\" اين اصطلاح را از نظر اقتصادي بايد بپذيريم كه اگر قيمت ميوه يا هرچيز ديگر بالا برود اين نيست كه گران شده است بلكه پول بي ارزش شده است يعني به همان اندازه كه قيمت آن بالا برود در حقيقت پول ملي بي ارزش مي شود .ا (298933)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۲ ۱۳:۴۳:۴۷
احمدي نژاد كه اسم از اين آقايون نبرده بود و مردم هم به جز عده اي از سياسون نمي دونستند منظور ايشون اينها بودند ولي متاسفانه بعضي هاي اينقدر ... هستند كه خودشون باعث شدند همه بفهمند منظور رئيس جمهور از اقتصاددانهاي بي سواد و ... همين سه نفر بودند.
تازه فهميدم كه شيخ بي سواد چطور حالي داره! (298959)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۲ ۱۴:۵۹:۰۴
امام خمینی (ره): مجلس در رأس امور است، (298969)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۱-۰۲ ۱۶:۵۳:۳۶
من کاری به مخالفان و ضد انقلابها ندارم
ولی چرا افرادی که خود را پایبند به نظام می دانند از همه پرسی فراری هستند؟
شما به مردم بگویید 40 هزار میلیارد خطرناک است
احمدی نژاد هم بگوید با 20 هزار میلیارد طرح شکست می خورد

مردم تصمیم نهایی را بگیرند.اگر هم بعدا شکستی حاصل شد اکثریت مردم خود ببینند نتیجه اعتماد و انتخابشان را

دموکراسی که فقط برای انتخاب شخص نیست که سریع بیاد سیم کارت اهدا کنه و یه منطقه رو غذا بده (298981)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۲ ۱۸:۳۵:۴۰
اصلا مسئله 20 هزار ميليارد و 40 هزار ميليارد نيست مسئله اينست كه دولت فعلي توان اجراي اين قانون رو نداره . اجراي اين قانون مقدمات فراواني ميخواد كه براي اجرا نيازمند دولتي صبور كارآمد با تيم كارشناسي قوي است. (298984)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۲ ۲۱:۳۰:۴۰
سلام علیکم ورحمة الله

با سپاس ازخداوند متعال که عرصه طوری فراهم شده است تا هرکس به زعم و عقل خود از مردم استفاده نماید و در این کشاکش پیروز واقعی و حقیقی کسی است که خودش را برای مردم بخواهد نه مردم را برای خودش منافع ملی را بر منافع شخصی ولو اینکه به نفع خود باشد بپذیرد شجاعت و جسارت در اجرای آنچه مورد رضایت خداست بدون در نظر گرفتن رضایت خلق خدا داشته باشد

به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که حق اظهار نظر در مورد حقوق مردم شهرت و حضور در چشمان نافذ و با بصیرت مردم را به واسطه رای مردم بدست آورده اند در خصوص جسارت آنها در مورد تصویب لایحه هدفمند کردن یارانه ها تبریک میگویم و از خداوند متعال متعال خواستارم تا آنها را به عزت حقیقی و شجاعت واقعی برساند

مطالبی که در نامه فوق الذکر اشاره شد پاسخی بود که سخنان رئیس جمهور محترم و هوشمند ملت ایران همو که افرادی که این نامه را نوشتند بدون در نظر گرفتن اینکه نماینده مردم هستند و وکلای مردم هستند رقیبان و منتقدان دیرینه سیاست های اقتصادی دولت هستند با توجه به استدلال هایی که میشود کرد و بزرگواران امضاء کننده نامه دارند و در چهارچوب علمشان است

اما سوال من از این عزیزان این است که صحبت های آقای رئیس جمهور در مورد هدفمند کردن یارانه ها و نقد مصوبه مجلس نه از روی غرض ورزی شخصی بلکه از روی حساسیت ایشان نسبت به رفاه حال مستضعفین عزیزی است که انقالاب به وسیله آنها دژ استوار و مستحکم شده است که نقش اصلی در سرزمین ما همین عزیزان مستضعف دارند که با پای برهنه از انقلاب عزیز دفاع میکنند و جناب رئیس جمهور محترم در سفرهای استانی که یکی از ثمرهای آن هدفمند کردن یارانه ها بود مستضعفانی را دید که نشستن در پارلمان و صندلی سبز آن که جای بسیار خطیری است که حق استیفای حقوق مستضعفان را دارد از دیدن آن مبرا است
همه میدانیم که دغدغه جناب آقای رئیس جمهور همو که عملکرد و رفتار او بود که عرصه را بر دشمنان انقلاب اسلامی و امام خمینی و رهبر فرزانه و هوشیار و متفکر را به خشم در آورد و آنها را مبهوت کرد رفاه حال مستضعفان گرامی و عزیز است و مردم مهرورز و مهربان که فقط درتهران خلاصه نشده اند است
از نماینده های محترم ممنون و سپاسگذارم که دغدغه مردم دارند اما از آنها خواهش میکنم تا دایه مهربانتر از مادر نشده و با خود فریبی و دروغگویی به خود موجبات تهییج افکار عمومی را نکنند و این شعر حافظ شیرازی را مد نظر بگیرند که

جمیله است عروس دهر ولی هشدار

که این مخدره در عقد کس نمی پاید

همه باری ایرانی اسلامی و آباد و جاودانه بهتر است از خود بگذریم و و به نام خدا برای رضای خدا برای رفاه مردم تلاش کنیم نه باری رفاه اندکی کاخ نشین

موفق باشید و پایدار (298999)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۳ ۰۲:۴۶:۰۳
ببین عمق فاجعه رو:

به گزارش حقیقت نیوز ؛اما واقعا چرا احمد توکلی از بدو روی کارآمدن دولت محمود احمدی نژاد به طرق مختلف با این دولت سر دشمنی و عناد در پیش گرفته است ؟ این سئوالی است که شاید قشر جوان کشورمان پاسخ آن را به طور وافی و مبذول نتوانند استخراج کنند و بهتر است حقیقت نیوز بر اساس رسالتی که بر دوش خود احساس می کند ،پاسخ این سئوال را در جهت تنویر افکار عمومی و اقناع فکری جوانان این مروز بوم بیان دارد.

احمد توکلی از آنجاییکه یکی از نزدیکان و همفکران مير حسين موسوي محسوب می شد به مدد همین نزدیکی و قرابت توانست تا سخنگویی دولت موسوی و حتی رسیدن به وزارت کار او در عرصه سیاسی جهش پیدا کند.

نزدیکی و همفکری احمد توکلی با میرحسین موسوی و عقبه آن برای او ثمرات مثبتی را در عرصه اجرایی و تحصیلی کشور در بر داشت او توانست با بهره گیری از همین قرابت و دوستی از دولت وقت و پی نوشت نامه مصطفی معین وزیر علوم «بورسيهء ملکه انگليس» را بدست بیاورد که دولت فخيمه در راستاي عنايت ديرين خويش به کشورهاي پس‌زده، سهميه چنين بورسيه‌اي را در نظر مي‌گيرد.

نزدیکی و قرابت احمد توکلی با دنباله دولت هاشمی رفسنجانی و اصلاحات برای او منافع خوبی را به همراه داشت تا آنجاییکه در دوران دوم خرداد آقاي توکلي به عنوان فارغ‌التحصيل دکتراي اقتصاد وارد دنياي مطبوعات شد.

احمد توکلی ارادت مثال زدنی به دوم خرداد و عقبه حاکم از این رویداد بر فضای سیاسی کشور داشت به طوریکه در پی نطق یکی از نمایندگان معترض به این رویداد بعد از پایان نطق به آن نماینده نهیب زد و گفت که شماها نمی دانید که دوم خرداد چه نعمتی بود!

البته ارادت احمد توکلی به دوم خردادی ها و هاشمی رفسنجانی برای او بدون ثمر نبود تا آنجاییکه توانست از وزیر ارشاد وقت مبلغ نیم میلیون دلار کمک مالی برای انتشار روزنامه های خود دریافت کند.

هنوز اسناد مدیحه سرایی های احمد توکلی برای محمد خاتمی و عقبه آن در روزنامه منتسب به وی موجود است و می توان دید و لمس کرد که او چگونه در مدح محمد خاتمی قلم فرسایی می کرد.



ارادت توکلی به عقبه هاشمی رفسنجانی هنوز به طور مشهود آشکار است در همین راستا می توان به نامه وی به رییس قوه قضاییه برای رفع توقیف روزنامه منافق اعتماد ملی اشاره کرد.

اما نکته ای که شاید تا کنون به آن اشاره نشده است و شاید یکی از اصلی ترین برهان های دشمنی احمد توکلی با دکتر احمدی نژاد باشد خواسته محقق نشده ای بود که او از رییس جمهور منتخب ملت ایران داشت.

با روی کار آمدن دولت نهم احمد توکلی از طریق یک واسطه از رییس جمهور در خواست تصدی وزارت امور اقتصادی را می کند ولی از آنجاییکه وی از فاکتورهای لازم برای حضور در دولت عدالت محور برخوردار نبود برای حضور در وزارت اقتصادی نتوانست نظر دکتر احمدی نژاد را به خود جلب کند.

شاید سابقه نزدیک و قرابت وی با هاشمی رفسنجانی و دولت اصلاحات یکی از عوامل عدم استقبال دکتر احمدی نژاد برای حضور احمد توکلی در دولت عدالت محور بود.

از زمانیکه احمد توکلی نتوانست در دولت دکتر احمدی نژاد حضور پیدا کند سرآغاز دشمنی ها و مخالفت ها با این دولت رقم خورد و توکلی با توجه به خصومت و عداوتی که با احمدی نزاد پیدا کرده بود با مترصد شدن به مسائل مختلف در جهت ضربه زدن به این دولت تلاش های خود را آغاز کرد تا به نوعی پست وزارت از دست رفته را به این طریق جبران نماید.

آری این قسمتی از حقایق پشت پرده دشمنی ها چهره های مختلف سیاسی با دولت محمود احمدی نژاد است و شاید اگر بخواهیم به این موضوع به طور مبسوط تر بپردازیم رازهای مگوی دیگری نیز از آن استخراج می شود که شاید برای این دوستان خوش آیند نباشد. (299024)
 
كاوه
۱۳۸۹-۰۱-۰۳ ۰۵:۳۸:۲۲
از الف خواهش ميكنم نظر من رو هم چاپ كنه،البته اگر واسه ما اصلاح طلب ها هم حق حرف زدن غائله، ميخواستم به كساني كه از عملكرد اقتصادي دولت حمايت ميكنن بگم يه نگا هي به تعداد مخالفين نظرشون بندازن تا ببينن نظر اكثريت مردم چيه ،من هميشه موضع گيريهاي آقاي توكلي رو تحسين كردم ، حتي زماني كه در برابر اصلاح طلبا موضع گرفتن چون ميدونم اعقادات و نظراتشون از منافع حزب يا گروهشون واسشون مهمتره ، من مهندس عمران هستم و ميدونم كسي كه توي يك زمينه اي تحصيلات داره از بقيه بيشتر ميدونه وحرف الكي نميزنه ،فكر نميكنين كسي كه دكتراي اقتصاد داره راجع به مسائل اقتصادي بيشتر از ما ميدونه؟ حالا شايد بگين دولت هم تيم اقتصادي داره،ولي رئيس جمهور محترم هميشه ثابت كردن كه اگر كسي مخالف نظر ايشون باشه رو خيلي زود كنار ميذارن ،مگه آقاي دانش جعفري نبود....
راستي من شنيدم اين يارانه هاي نقدي حداكثر به مدت 5 سال پرداخت ميشه ، اگه اينجوري باشه طبقه محروم بعد 5 سال چيكار بايد بكنه...... اين كه ميشه همون نظام سرمليه داري و امپرياليستي... شايدم دولت فكر ميكنه با اين ماهي 20000 تومن كه ميده بعد 5 سال ديگه محرومي نميمونه... هرچند من خودم شخصآ معتقدم اگه اين طرح درست اجرا بشه و گرفتار دعواهاي سياسي نشه زندگي مرد ايران خيلي بهتر ميشه... ولي مشكله هميشگي ما اين بوده كه هميشه منافع شخصي و حزبي رو به منافع ملي ترجيح داديم... عيدتون مبارك. (299032)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۳ ۱۳:۵۱:۰۰
بیانیه این سه نفر درراستای بیانیه های سران فتنه برای ساقط کردن دولت است.ما پشتیبان دولت وشخص احمدی نژاد وسربازولایتیم. (299134)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۱-۰۳ ۱۸:۱۴:۰۲
آقای توکلی نگفتید بالاخره شما با تیم اقتصادی دکتر احمدی نژاد مخالف بودید یا موافق؟
لطفا جواب دهید (299184)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۳ ۲۱:۱۳:۰۲
اينجانب به اين مباجث كاري ندارم فقط از آقاي توكلي مي پرسم شما چرا باهمه رييس جمهورها مخالفت ميكنيد؟ديروز صحبتهاي شمارا درزمانيكه رفته بوديد پيش بني صدر داشتم ميخواندم كه پرسيده بود شما 4باب خانه داريد كه جواب آنرا نديدم .معلوم شد شما با بني صدر مشكل داشتيد .با خاتمي هم كه مشكل داشتيد.با احمدي نزاد مشكل داريد .من به اشخاص كاري ندارم وقصد مقايسه ندارم ولي ميخواهم بگويم شما با همه مشكل داريد.من به مردم پيشنهاد ميكنم دفعه بعد شمارا رييس جمهور كنندتامشكل حل شود. (299217)
 
جلیل
۱۳۸۹-۰۱-۰۳ ۲۲:۲۵:۰۳
هرچند که من تا به حال توهیچ انتخاباتی شرکت نکردم وشناسناممم هم پاکه پاکه واز احمدی هم خوشم نمیاد اما احساس می کنم حق با ایشونه ونماینده ها دارند خیانت می کنند طرح رئیس جمهور به نفع مردمه وطرح نماینده ها به ضرر مردم (299230)
 
عباس نعمتي‌فر
۱۳۸۹-۰۱-۰۳ ۲۳:۱۰:۵۹
سلام
نامه بسيار متين و موقري بود. درود بر نمايندگان شايسته ملت كه با علم و منطق پاسخ گزافه‌گويي‌هاي يك خودرأي را دادند. (299236)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۴ ۱۹:۱۹:۰۴
متاسفانه برای چندمین بار آقای احمدی نژاد دادند که نه به ولایت و نه به اصول انقلاب پایبند نیستند.
اینکه شما از رفراندم استقبال کردید هم به نظر من به زشتی همان کلام احمدی نژاد است. تفاوت این حرف با حرف موسوی چیست؟ اگر زشت تر نباشد قطعا زیبا تر نیست. حداقل ادعای ولایت مداری آقای موسوی گوش فلک را کر نکرده است.
خوب است که موارد قانونی مجاز بودن رفراندوم را یکبار برای ما رییس جمهور فعلی و همه کاندیداهای آینده بیان کنید، اگر خارج از این روال قانونی کسی بخواهد به صرف خوش آمد شخصی خود این موضوع را طرح کند، برای هر موضوع به ظاهر صلاح یا غیر صلاح که باشد همان بدعت است که مقام معظم رهبری گوشزد کردند. (299347)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۵ ۱۴:۲۰:۴۰
من در مغوله ی اقتصاد صاحب نظر نیستم و چیز زیادی هم نمی دانم. ولی نتایجی که با تصمیمات آقای احمدی نژاد و دیکته کردن آن به بوجود آمد نمیتوانم چشمان خود را ببندم به کاهش قدرت خرید مردم به افزایش تورم و گرانی سرسام آور و گسترش فقر و فحشا و خط فقر800هزار تومانی و ... که هرکسی ده ها یا شاید صدها مورد دیگر را میتواند به آن اضافه کند. حقوق پدر من نسبت به 5 سال قبل خیلی بیشتر شده اما خرج افزایش بیشتری داشته. در مجموع امیدوار بودم سرنوشت در انتخابات تغییر کند که نشد. اما الان در این مورد از رای آقای احمدی نژاد حمایت میکنم.من یک نظر دادم که در آن نمیدانم چه مطلبی ذکر شده بود که اجازه ی انتشار نیافت. نه به مقدسات نه به ولایت نه به قانون اساسی نه به هیچ فرد خاصی اندکی توهین نشده بود الف هم از ترس رای آوردن زیاد آن را منتشر نکرد. آقای توکلی به نظر من نباید اظهار نظر کند ایشان تحمل شنیدن یک کلمه حرف درست و حسابی را ندارد. متاسفم که در این سایت اوقاتم تلف میشود. چه کنم همه فیلترند. (299499)
 
كاوه
۱۳۸۹-۰۱-۰۵ ۲۰:۵۰:۲۲
من واقعآخجالت ميكشم كه اسم شما رو به عنوان هم وطن بيارم، و بيشتر از اون خجالت ميكشم ومتآسفم از اين كه رئيستون نماينده مجلس كشور عزيزمه، ديروز نظري واستون گذاشتم كه توي اون نه به هيچكس بي احترامي شده بود ونه حرف بدي زده بودم ،فقط نظرم طوري بود كه حتمآشما خوشتون نيومده..... خيلي مشتاقم بدونم چرا چاپش نكردين..kaveh_civil اين آيديه منه اگه دوست داشتين بهم بگيد.. اين واقهآدموكراسيه؟
--------------------------------------------
دوست عزیز با آی پی شما فقط همین یک کامنت ارسال شده ،که تأیید شد (299249)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۶ ۲۰:۵۸:۱۲
دوستان خواننده ادب و تواضع و قدرت استدلال آقای احمدی نژاد را با فحاشی های این آقایان به رئیس جمهور ملت ایران مقایسه کنید. این آقایان برای ملت ایران در انتخاب رئیس جمهورشان فعلا آزادی عمل قائل نشده اند به نظر می رسد اگر همینطور پیش برود چیز دیگری بگویند یعنی همان حرف های سران فتنه در حال حاضر را. ملاحظه کنید چه بخشی از سخن آقا را در سایت آورده اند. این است التزام عملی آقایان(آقای توکلی) به ولایت فقیه؟ (299673)
 
سعید
۱۳۸۹-۰۱-۰۶ ۲۲:۳۹:۰۲
بنده به عنوان یک آقازاده و کسی که میلیارد ها از بانک ها بالا کشیده با مناظره مخالف هستم چون احتمال اینکه اسم ما دیگه تو این مناظره اعلام بشه زیاد هست .
در ضمن اون هایی که میگن مناظره ببینم دوست دارید عکس ناموس شما رو هم بیارن تو تلوزیون نشون بدن ؟ (299689)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۶ ۲۳:۱۴:۲۶

ما كه بدبخت هستيم چه اشكال دارد كه گدائي كنيم حال با هدفمند كردن يا نكردن چه خوب بود كه آقايان حداقل بفهمند كه بسياري از خانواد ها اين شب عيدي پول لباس نداشتند ولي آقايان پول دار تر شدند (299695)
 
عادل
۱۳۸۹-۰۱-۰۷ ۰۲:۲۸:۳۹
بنظر می رسد کسانی که به طرح هدفمند کردن یارانه ها را تحدید کردندشامل یکی از موارد زیر است:
1)گروه اول افراد هستند که مرعوب آمار ساختگی و غیر واقعی ،برخی افراد عمدتا مغرض ،گردیده اند . این دوستان باید توکل به خداوند و راه صدق با مردم را در پیش گیرند و به یاد داشته باشند که امت امام بارها و بارها ثبات قدم خود در راه خدا و دین و انقلاب و نظام اسلامی به اثبات رسانده اند.آنچه مردم را آزرده می کند بی عدالتی موجود در سیستم اقتصادی کشور است ونه تورم مقطعی و مسایلی نظیر آن
2)گروه دوم آن دسته افرادی هستند که جزء 30% مرفه جامعه هستند که فعلا از 70% یارانه های موجود استفاده می کنند. پر واضح است که برخی افراد زیاده خواه این دسته، تا ابد با طرح هدفمند کردن یارانه ها مخالفند و هیچ آمار منطقی و دلیل و برهان علمی نمی تواند آنان را اقناع کند. متاسفانه رسانه ها و بلندگوهای جامعه نیز عموما در اختیار ایشان است و با انواع سفسطه و دروغ و جعل آمار و ارقام افکار عمومی جامعه را دچار رعب و وحشت می کنند.
3) گروه سوم کسانی هستند که به دلایل سیاسی در مخالفت با نظام و یا دولت و یا در راستای تداوم چپاول حقوق مستضعفین و پابرهنگان از موفقیت این طرح در هراسند. بدیهی است تداوم استیلای این گروه بر اقتصاد کشور در گرو ادامه بیماری و ضعف اقتصادی کشور است تا ایشان بتوانند در اقتصاد گل آلود کشور شاه ماهی های خود را از حلقوم میلیونها مردم ضیف کشور بیرون کشند.
از آقای رییس جمهور می خواهیم بر پیمانی که با خدا و خلق خدا بسته است محکم و استوار بماند و نهایت تلاش خود را در اجرای این طرح بنماید.
من الله توفیق (299715)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۷ ۱۱:۴۴:۰۱
ایشان با 40 هزار میلیاردش هم نمی تونست این طرح را اجرا کند مجلس اشتباه کرد آتو دست این آقا داد باید 40 هزار میلیارد را تصویب می کردوقتی پایه های این طرح که همان جمع آوری اطلاعات اقتصادی اجتماعی خانوارهابود با آن همه تبلیغات در نهایت مشخص شد که سست و بی اساس هست و کنار گذاشته شد مشخص است که ایشان و تیم اقتصادیشان در حد یک کار شناس عادی هم نمی توانند مسائل را تجزیه و تحلیل کنند فقط های و هوی دارند (299778)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.