نظر منتشر شده
۴۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 66899
مقصر هزينه هاي بيهوده براي مونوريل كيست؟
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۲۹
تذکر



طرح مونوريل فلكه دوم صادقيه به فرودگاه كه زمان شهرداري دكتر احمدي نژاد شروع شد و فقط از صادقيه تا مترو ادامه يافت امروز پس از گذشت سالها و صرف هزينه اي هنگفت سرنوشتي جز خراب شدن ندارد و عمليات تخريب آن از سه روز پيش اغاز شده است.



حال سوال اين است اين هزينه ها را اعم از :



1- هزينه ساخت پايه هاي بتوني مونو ريل



2- هزينه هنگفت گود برداري در صادقيه



3- هزينه نگهداري اين ابنيه و تجهيزات



4- هزينه وقت و سوخت تلف شده مردم در ترافيك ناشي از وجود اين پايه ها و قسمت گود برداري شده در منطقه.



5-هزينه تخريب اين ابنيه



را كدام مدير به هموطنان و بيت المال تحميل كرده است؟



پي گيري، معرفي و برخورد با اين سوتدبير با چه كسي است؟



آيا شوراي شهر تهران نبايد يك سخنگو داشته باشد و به افكار عمومي پاسخ دهد كه چرا از ابتدا اين پروژه را تصويب كرد؟ چرا براي اين طرح بودجه تصويب كرد؟ و اگر اين طرح توجيه داشت، چرا اجراي آن متوقف و تخريب شد؟

 






 
حسین
۱۳۸۹-۰۱-۰۵ ۱۸:۳۴:۲۸
کاملا با شما موافق هستم .موارد درستی را مطرح کردید.دست اندرکاران این حیف و میل بیت المال باید پاسخ گو باشند (299535)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۷ ۲۰:۰۳:۱۲
شورای شهر مگه سخنگو نداره؟
چطور برای ریاست همدیگه رو میکشیم وی برای انتخاب سخنگو و پاسخگویی همیشه مشکل داریم؟ (299859)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۱-۰۹ ۱۱:۲۷:۱۰
ما در حوزه سیاست داخلی همواره از نظر پاسخگو بودن مسوولان یا وادار کردن ایشان به پاسخگویی یا در صورت عدم پاسخگو بودن . طرح سوال یا استیضاح یا حتی محاکمه در دادگاه و بازگرداندن عین مال تلف شده یا مجازات حبس عاملان مشکل داشته ایم و نتوانسته ایم موضوع را به درستی حل کنیم. هر ساله هم شاهد حیف و میلها و اتلاف عظیم منابع ما به دلیل اشتباهات یا لجاجت ها یا خودسریها و ... بوده ایم. نهادهای نظارتی هم که معلوم نیست به چه کاری مشغولند یا خواب هستند یا اسیر مسائل سیاسی و مصلحت اندیشی های سیاسی هستند! تنها کسانی که تاوان این مدیریتهای غلط را می پردازند مردم مظلوم و از همه جا بی خبر هستند!
آخر خدایی هست.قیامتی هست.روز جزا و محشری هست! (300209)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۵ ۱۹:۳۸:۰۰
به نظرم اگه یه خط منوریل در کشور به بهره برداری می رسید انچنان بد هم
نبود بالاخره در عمل معلوم می شد منوریل خوبه یا نه ولی حالا ممکنه یه نفر
دیگه با یه سری دلیل دیگه چند سال دیگه بخواهد دوباره از این جور کارها
بکنه و بعدی هم ....
مشکل این طرح این بود که افتاد در سیاست و سیلست اون رو به لجن کشید (299544)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۱-۰۹ ۱۱:۲۸:۴۲
آقای ناشناس. به صرفه نبودن طرح منوریل نسبت به مترو بارها توسط کارشناسان مستقل بدون گرایشات سیاسی به اثبات رسیده است.حال اگر رئیس جمهور بر نظر غیرکارشناسی خود اصرار دارد بحث دیگری است. (300211)
 
رزمگیر
۱۳۸۹-۰۱-۰۵ ۲۱:۰۲:۱۵
خدا به حال آن کارمند استانداری خراسان رضوی رحم کند همان کسی که به خاطر سفارش جوجه کباب توسط آقای رئیس جمهور توبیخ شد.
منوریل را بی خیال. (299553)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۵ ۲۱:۳۷:۵۰
اگر چه این سوالیست که ۵ سال پیش باید پرسیده میشد و حتا قبل تراز آن، ولی‌ یک نکته اینجا نهفته است،

وقتی‌ شما در کلاس اول یک بچه تنبل را به هر دلیلی‌ با نمره قبولی بالا بفرستی‌، این شخص به همین منوال بالا برود، به یک شکلی‌ دیپلم بگیرد، به هر شکل غلطی وارد دانشگاه شود و هیچ جا جلویش گرفته نشود، روزی استاد دانشگاه میشود، و وقتی‌ دانشجو دید سر کلاس این استاد هیچ چیز یاد نمیگیرد، ان وقت دیگر دیر است که جلوی معضل را گرفت و هزینه‌ها بسیار بالا میرود... (299556)
 
مهدي
۱۳۸۹-۰۱-۰۶ ۱۱:۰۳:۱۵
حالا اگر اين همنجوري بالا رفته استاد دانشگاه شد كه متاسفانه بعضا شده است چه خاكي به سرمان كنيم (299624)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۱-۰۶ ۲۱:۰۵:۵۱
ببخشید، ولی این صحبت شما مثل توهم بعضی سران فتنه می مونه. (299674)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۷ ۲۰:۰۷:۳۹
داستان قشنگی بود.حالا حسابش رو بکن خاتمی و مرتضی حاجی و کردان و امثالهم چکاره این مملکت بودند؟ دانشگاه هاوایی و آزاد را عشق است (299860)
 
ايراني
۱۳۸۹-۰۱-۰۹ ۲۰:۲۰:۰۷
شما بشين تو امريكا زندگييت كن جات خوشه اين همه مدت كجا بودي تو چطور ديپلم گرفتي ؟ متاسفم شما جز تحقير كردن ايراني ها داخل چيزي ديگري بلد نيستيد متاسفم (300400)
 
mina
۱۳۸۹-۰۱-۰۵ ۲۱:۴۳:۰۲
اولین باری نیست که اینگونه اموال بیت المال حروم میشه اخرین بار هم نخواهد بود . داستان راه اهن ... خوشه بندی کردن و پیامک های ارسالی که نزدیک به 600 میلیون تومان هزینه داشت بهره برداری از طرحهای نیمه تمام برای مقاصد انتخاباتی و ... همه از جیب ما مردم پرداخت میشه هیچ کس هم نیست صداش در بیاد هنوز ما نفهمیدیم عاقبت اختلاف حساب وزارت نفت و دیوان محاسبات چی شد خدایا سرم درد گرفت. 48 هزار میلیارد تومان بدهی افراد به سیستم بانکی چی شد؟چطوره که من معلم برای 1 میلیون وام 2 تا ضامن و... لازم دارم دیگران .... . راستی رییس جمهور محترم بنا بود یک عده ای را که ثروت انچنانی داشتند را به میز محاکمه بکشه چی شد؟ نکنه اینها فقط برای رای جمع کردن بود؟ (299559)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۹ ۱۳:۰۴:۳۱
اقای معلم تو کدوم دولت بود که شما فهمید که یه عده بدهی میلیاردی به بانک دارند؟
تو کدوم دولت بود که نقص های سیستم بانکی ما بهتون یاداوری شد؟
چند صد تا طرح ناتموم میخواید براتون مثال بزنم که تو این دولت تکمیل شد؟
این همه پیامک نوش جونشون. چون اولین کسایی بودن که خیلی ساده معضلات اقتصادی مملکت رو انقدر ساده و قابل فهم توضیح دادن که امروز من و شما هم میتونیم اونا رو بفهیم و انتظار داشته باشیم.
تا دیروز کسی نمیدونست که چه بلایی سر این مملکت داشتن می اوردن. کسی جرات توضیح دادن نداشت که نکنه مردم بفهمندو یقه اونا را بگیرند. (300256)
 
حمید
۱۳۸۹-۰۱-۰۵ ۲۲:۰۷:۱۹
متخصصا وقفشونو دارن تو دانشگاهها و شرکتهای مشاوره هدر میدن. اصل مدیریت در کشور ما /ازمون و خطاست! (299561)
 
نویسنده
۱۳۸۹-۰۱-۰۵ ۲۲:۲۲:۵۱
من شنیدم یکی از مسوولان کشور گفته برای اداره حهان برنامه داریم (299563)
 
مراقب
۱۳۸۹-۰۱-۰۵ ۲۲:۳۴:۰۵
مراقب طرحهای مصوب امروز شوراهای شهرها و دولت باشیم! (299564)
 
علی میرزائی
۱۳۸۹-۰۱-۰۵ ۲۳:۰۹:۱۵
مشکل اینجاست که یک طرحی به نام مونوریل مطرح شد و عده ای به دلایل سیاسی(و نه علمی) با آن مخالفت کردند (طیف مخالف و منتقد دولت)و گروهی دیگر هم به جای توجیه دقیق طرح، اقدام به عقب نشینی تاکتیکی کردند تا مونوریل نشود بلای جانشان (طیف هوادار دولت)در حالی که این ابزار به عنوان مکمل مترو در نقاط گوناگون دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. (299567)
 
سینا صفوی
۱۳۸۹-۰۱-۰۶ ۰۲:۰۴:۰۹
مادرید یکی از زیباترین و پربیننده ترین شهرهای دنیاست.
این شهر همواره توسعه مترو رو مدنظر قرارداده و نزدیک دو قرن است که بار حمل و نقل این شهر بر دوش متروست.
آیا نمایش زیبایی های شهر مادرید به توریستها توسعه منوریل رو بجای مترو منطقی نشان نمی داد؟

آقایان وقتی قرار بود کل پروازهای خارجی به فرودگاه امام منتقل بشه چرا یکی از پر هزینه ترین طرح های شهری رو فقط برای تعداد معدودی مسافر به اجرا گذاشتند؟

چه کسی می تونه تصور کنه مثلا یک حاجی از حج برگشته ( که احتمالا صد و بیست نفرفامیلش توی فرودگاه منتظرشن) چمدونهاش رو با دست بگیره بره سوار منوریل بشه بره صادقیه که از اونجا توی اون دود و کثافت تازه اتوبوس یا تاکسی بگیره مثلا بره رسالت؟! یا اینکه یک مسافر از اروپا رسیده این مسیر رو طی کنه؟
این فرودگاه تاکسی داشت و به علت نزدیکی اکثر مسافرهاش با بدرقه و استقبال فامیل به اون تردد داشتند.بابا مسافرها قرار بود بروند به فرودگاه امام خمینی چهل کیلومتر بیرون تهران. آیا این منطقی نبود که این مسافت بسیار بعید رو که احمقانه است به ازای هر مسافر یک سمند توی اون تردد کنه رو با یک قطار شهری (ادامه متروی تهران روی زمین) به شهر وصل می کردیم؟

دوستان این طرح جز حیف و میل بیت المال، لج بازی و خودنمایی هیچ چیز نداشت. خودتون رو گول نزنید. خصوصا دوست عزیز آقای میرزایی که خواستند منصف باشند ولی یادشون رفته که طرفداران دولت در مواردی چون مدرک مرحوم کردان هم عقب نشینی تاکتیکی رو شرعا جایز نمیدونستند و هنوز هم پای اون هستند و اصلا اون رو بلای جان خود نمیدانند.

بگذریم... این نیز بگذرد... (299599)
 
سیاوش
۱۳۸۹-۰۱-۰۶ ۰۶:۳۶:۳۳
لطفا چند نمونه از خطوط منوریل در نقاط گوناگون دنیا نام ببرید تا ما هم از جاهلی در بیاییم (299612)
 
ایرانی بیزار از دروغ
۱۳۸۹-۰۱-۰۷ ۱۰:۲۲:۵۳
در توکیو دوتا شبکه مجزای مترو وجود دارد. به اضافه چندین شبکه قطار روی زمین که مردم را از شهرهای اقماری اطراف به توکیو می آورند. در این شهر شاید در جمع 3 یا 4 خط مونوریل وجود داشته باشد. یکی از آنها برای ارتباط فرودگاه توکیو با شهر (فرودگاه درون آب است.) دیگری باز برای ارتباط یک جزیره مصنوعی با شهر که آن جزیره تفریح گاهی است در کنار شهر . و آخرینی که من می شناسم درون پارک تفریحی دیزنی ورد است که برای ایجاد ارتباط میان دیزنی لند، دیزنی سی ، هتلهای اطراف و ایستگاه قطار می باشد. به عبارتی تمام این خطوط جنبه تشریفاتی دارند تا اینکه نقش فعال در ترافیک شهری داشته باشند. و البته قیمت حمل و نقل با منوریل بسیار گران تر از دیگر انواع قطارها است. چون برعکس هزینه ساخت نسبتا بالای آن امکان حمل و نقل پایینی دارد.
من تعجب می کنم که یک نفر دکترای ترافیک داشته باشد و نداند که مونوریل وسیله ای برای حل مشکل بار ترافیک نیست و بیشتر جنبه تجملاتی دارد.
آنوقت کسی که ادعای دوری از تجملات دارد ،می آید و تجملاتی ترین نوع وسیله حمل و نقل عمومی را انتخاب می کند. (299742)
 
امین
۱۳۸۹-۰۱-۰۷ ۲۲:۲۵:۵۹
فکر میکنم از ابتدا با این طرح به دلایل کارشناسی مخالفت شد و عده ای به دلایل سیاسی آن را جلو بردند و در بوق و کرنا کردند. (299874)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۱-۰۹ ۱۱:۳۲:۲۲
آیا می دانید در سراسر جهان طول خطوط مترو چند هزار کیلومتر است اما طول خطوط مونوریل به 200 کیلومتر هم نمی رسد!
بلاخره توی کار دنیا یک حسابی هست دیگه. (300214)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۶ ۰۲:۲۳:۵۰
آقایان تحریریه. این پیام برای نمایش دادن نیست. من هر نظر مواقف و مخالفی میدم تعداد نظرات 3 تا 3 تا زیاد میشه! (299603)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۸ ۰۱:۳۱:۰۸
نه عزیز، اون در مواقعی هستش که مراجعه کننده زیاده. (299888)
 
دانشجوی عدالتخواه
۱۳۸۹-۰۱-۰۸ ۱۵:۴۰:۳۹

فرض کن وقتی شما صفحه را باز کردی ، نظر شماره یک صفر موافق و صفر مخالف داره

در زمانی که شما صفحه را باز کردی تا موقعی که رای میدی چند نفر دیگه هم دارن همین صفحه رو می بینن.

حالا وقتی شما موافق یا مخالف میزنی ممکنه اون دوستان قبل از شما زده باشند. وقتی میزنی رای اونها رو هم نشون میده
(300015)
 
عباس
۱۳۸۹-۰۱-۰۶ ۰۳:۲۵:۲۲
ما هنوز 4 خط درست حسابی اتوبوس نداریم ... مترو هم که بدتر میشه بهتر نمیشه ... اونوقت مونوریل دیگه چه صیغه ای هست ؟

رراستی کسی خبر داره اون قطار مغناطیسی که قرار دادش بسته شد و گفته شد سرعتش 300 - 400 کیلومتر در ساعت هست چی شد ؟

همونی که گفتند تو دنیا بیشتر از 15 کیلومتر ازش ساخته نشده ولی ایران چند صد کیلومتر از اون رو میخواد بسازه ؟


واقعا کارامون عجیب غریبه .. اگر واقعا کسی دلش واسه مردمی که توی ترافیک میمونند میسوزه میتونه 2 خط ویژه دوچرخه سواران درست کنه ... 1000 برابر مترو و مونوریل ارزش افزوده .. خواهد داشت .. (299605)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۶ ۰۹:۱۷:۰۳
متاسفانه اکثر طرحهای شهرداریها در سراسر کشور سلیقه ای است بنابراین با عوض شده شهردار خیلی ساختمانها جاده های شهری و پارکهای نیمه تمام و غیره یا کاملا تخریب و یا با طرحی غیر از طرح اولیه پیگیری میشود حالا چرا یکدفعه شما بعد از سالها مشاهده اینچنین حیف و میلهایی در شهرداریها این یکی را میخواهید بزرگ کنید این خودش سوال برانگیز است و ممکن است سیاسی باشد تا دلسوزی؟ (299617)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۱-۰۹ ۱۱:۳۹:۲۷
به نظر من در تمامی حوزه ها نیاز به یک متولی با افراد مستقل با تخصص قوی مربوط به آن حوزه داریم که با تغییر دولتها این متولی تغییر نکند. مثلا در حوزه شهرداریها یک مدیریت شهری واحد و قوی نیاز داریم.
در حوزه بسیار مهم انرژی جای خالی یک متولی قوی همراه با طرح جامع انرژی کاملا احساس می شود.متولی امور انرژی کشور باید بتواند با تمامی نهادها و سازمانها چه در دولت و چه خارج از دولت ارتباط منسجمی برقرار کند.
همین طور بگیرید در حوزه فرش.گردشگری و .... .
این نهادهای متمرکز باید به گونه ای سیاستگذاری شوند که از مسائل سیاسی و رقابتهای جناحی تاثیر نپذیرند و افراد کارشناس باتجربه و مستقل باشند. (300218)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۶ ۱۱:۱۵:۰۱
طرح تحول اقتصادی هم مشابه همین طرح مونوریل است . بی برنامه . بدون کار کارشناسی و نتیجه آن تخریب بنیان های اقتصادی و اجتماعی . . . . . . (299628)
 
رهگذر
۱۳۸۹-۰۱-۰۶ ۱۸:۴۸:۳۱
چه سوالیه ، مقصر کسی هست که بدون کار کارشناسی و یکجانبه می گفت مونوریل میخواهم . (299665)
 
mohsen
۱۳۸۹-۰۱-۰۶ ۱۹:۲۳:۴۱
متاسفانه سایت الف تخریب رییس جمهورراکلیدزده می دانیدچرا؟ چون سران فتنه به دستور ه نتوانستنداسیبی به دولت مقتدر وقانونی برسانند.این الفی ها ازالان دارند برای انتخابات یازدهم برای قالیباف کارمی کنند.امازهی خیال باطل بچه های مسجدوحزب اللهی وولایی محاله به امثال خالیباف لاریجانی توکلی ومطهری وامثالهم رای بدن.این مخالفت ها فقط سیاسی است. (299668)
 
محمدرضا.ش
۱۳۸۹-۰۱-۰۹ ۱۱:۱۱:۵۷
بیگناه الله که شما جزو حزبش هستی
کاش کمی دست از این تعصب بیجاتان بر میداشتید و به مردم و کشور فکر می کردید. به بیت المال که اینگونه دارد هدر میرود.
آنوقت ادعای ولایی بودن هم دارید! (300197)
 
قلي
۱۳۸۹-۰۱-۰۷ ۱۰:۳۳:۱۸
بهتر نيست اين سوال را از كارشناس ارشد تمام مسائل دولت سوال كنيد كه درحاي كه دركل دنيا كمتر از 150كيلومتر خط مونوريل ساخته شده چرا اصرار برساخت چيزي دارد وهنوزهم دارد كه كه يك طرح شكست خورده است مثلا ايشان دكترا در اين زمينه دارد (299748)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۱-۰۷ ۱۰:۴۸:۲۸
اینها تنها هزینه های اشکار است، هزینه های پنهان این موضوع سر سام اورتر از انی است که بتوان تصور کرد هزینه های نظیر:

1) اوقات کارشناسانی که صرف بررسی اینکار شده
2) هزینه طراحی
3) هزینه های محاسبات فنی
4) هزینه های تهیه نقشه عملیات
5) هزینه های نظارت

و همه اینها اضافه بر هزینه های اوقاتی است که کارشناسان صرف کل کل کردن پیرامون یک طرح بدون برنامه است.

اصولا هرگاه هریک از ما به اطراف خود بنگریم شاهدیم که با عوض شدن مدیریتها در سازمانهای دولتی انگار وظایف و عملیات ان سازمان هم تغییر می کند و مدیر جدید سعی می کند با تعریف پروژه های جدید قابلیت خود را اثبات کند. در واقع اینها هم ناشی از نصب مذیرانی است که نه تنها شناختی از اصول مدیریت ندارند، بلکه حتی بویی از ان نیز نبرده اند.

بدین لحاظ با نصب چنین افرادی در پستهای مدیریتی، ایشان برای نشان دادن مدیریت خود روی به ایجاد پروژه های جدید می کنند که اثر ان چیزی نیست جز اتلاف منابع که با امدن مدیر بعدی جای خود را به پروژه های جدیدتر می دهد.

این مشکل نه تنها ناشی از نصب افرادی نا اشنا با مدیریت است بلکه می تواند ناشی از عدم وجود برنامه و استراتژی در سازمانها باشد. (299757)
 
سعید
۱۳۸۹-۰۱-۰۷ ۱۱:۳۸:۴۳
با سلام مشکل کشور ما دقیقا همینه هر کسی درباره چیزی که توش تخصص نداره اظهار نظر میکنه شدید هم پاش وایمیسه مثلا همین مونوریل که طرح زودبازه است نصف مترو زمان وهزینه میبرد و تقریبا همان مقدار استفاده میشود یه نفر که تخصص توش نداره مثل آقای شهردار جغرافی دان میاد میگه بدرد نمی خوره نمایشی تو دنیا کلی دارن ازش استفاده میکنن امریکا المان شما نمایشی نسازین حالا چون احمدی نژاد بد بخت یه چیزی رو پایه ریخت برا تبلیغات خودتون بیت المال را نابود نکنید (299776)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۷ ۱۹:۳۶:۰۸
چرا آقایان الف از طرح های مثبت بیشماری که در آن زمان به بهره برداری رسید دم نمی زنند ولی خراب کردن آثار کلنک زنی این طرح را پیرهن عثمان کرده اند وخاطر مردم را با طرح اینگونه سوالات مکدر می کنند.
به همین زودی پیام نوروزی رهبری را فراموش نموده اید. (299854)
 
علی
۱۳۸۹-۰۱-۰۸ ۰۱:۲۰:۳۹
[b

الف جان این دوستمون راست میگه خوب.
یه سر به راه آهن اصفهان شیراز بزن.
اصلا برو ببین وضعیت تورم چقدر عالی شده.
یا حتی برو ببین رشد اقتصادی در سال 1388 هجری شمسی چقدر بود.
اصلا ببین درحالی که همه دنیا تو بدبختی و فلاکت و بیکاری و بحران اقتصادی هستند ما هر روز بهتر از دیروز.
اصلا از طرح مسکن مهر، بنگاه های زودبازده، طرح ایده های جوان و هزاران مورد دیگه که نتیجه دادن عکس و گزارش تهیه کن تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

(299886)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۸ ۰۸:۳۸:۱۷
دوست عزیز نمی دونم منظورتون از طرحهای موفق کدام یک از موارد ذیل است
1- پخش آش نذری توسط شهرداری
2- اعطا وام ازدواج توسط شهرداری
3- زیبا سازی انجام نشده توسط شهرداری
4- توسعه نیافتن بزرگراههای بر زمین مانده از زمان شهردار قبلی
5- .... (299907)
 
۱۳۸۹-۰۱-۰۷ ۱۹:۴۱:۰۱
معلوم نیست هدف بعضی ها از طرح این سوالات هدفدار و کامنت گذاری های مشکوک چیست ؟ و این مسائل چه نتیجه ای را دنبال می کنند؟
اگر مردم را ساده فرض کرده اید کاملا\" در اشتباهید.
مردم خودشان خادم و خائن را از هم تشخیص می دهند و با این بازیهای مسخره شما فریب نمی خورند. (299856)
 
حمید عبداللهی
۱۳۸۹-۰۱-۰۷ ۲۱:۱۹:۱۵
با سلام . چند نکته قابل تامل است : 1-کار اشتباه اشتباه است جلوی کار اشتباه را گرفتن خیلی بهتر از ادامه آن می با شد . بنابراین گرچه موافقت اولیه شورای شهر غیر قابل بخشش است ولی جلوگیری از این کار غیر ضرور بدون مطالعه کافی ستودنی و قابل تقدیر است . 2- از این خسارت و مسائل و حاشیه ها آن درس بگیرند و آینه آینده گردد . 3- شورای شهر نمی خواهد که الگوی جهان شود و نمی خواهد بر جهان مدیریت کند پس مناسب است که فقط به فکر شهر نیازمند کار و تلاش و فکر و اندیشه تهران باشد . (299870)
 
ساسان
۱۳۸۹-۰۱-۰۸ ۰۲:۵۲:۳۷
اصولا طرح هایی که احمدی نژاد شروع کنه رو قالیباف تموم می کنه حالا به هر نحوی.این هم یکیشه !
ولی وافعا کاش تو این سی سال همه مسئولبن ما به جای خرج کردن پولا در راهی که خدا داند و بس و ما هرگز نخواهیم دانست برای خود نمایی به قول دوستمون هم که شده یه کارایی می کردند . اگه نصفش رو هم خراب می کردند الان کلی جلو بودیم.
مشکل اینه که عقل ما در چشم ماست .هزینه خراب شدن مونو ریل رو می بینیم ولی ده برابر هایی که معلوم نیست چی شد رو ... (299896)
 
شهروند ايراني
۱۳۸۹-۰۱-۰۸ ۱۰:۲۸:۴۵
در تمام كشور كشور ها براي چنين مسائلي قانون وجود دارد كه اگر مسئولي منايع را به هدر داد با ان چگونه بايد برخورد شود شايد براي بخشي از سازمان هاي اداري دولتي اين پيش بيني صورت گرفته ولي براي سازمان مهمي همچون شهرداري كه غير دولتي است و تقريبا تمام اموال و منابع ان از طرف مردم تامين ميگردد چنين پيش بيني صورت نگرفته كه در صورت هدر دادن منابع چگونه بايد با ان برخورد شود ايا واقعا ابزاري مانند راي نياوردن دوره بعد ميتواند بعنوان ضمانت اجرايي اين موضوع باشد يا خير؟ تا كي بايد از جيب مردم براي اهداف رويايي و دست نيافتي بايد خرخ كرد كسي ميدونه؟ تا كي ازمون و خطا تا كي؟ ما كه منابع محدود داريم حداقل خرجو درست انجام بديم؟ (299934)
 
محسن
۱۳۸۹-۰۱-۰۹ ۲۰:۵۱:۴۲
واقعا مشخص است كه شما دلتان براي اين مملكت و انقلاب مي سوزد قطعا شما سرمايه داده ايد كه دلتان مي سوزد بسيار مطلب زيبايي بود در بين تمام اين مطالب حرف شما چيز ديگري بود و به انسان آرامش مي دهد اگر قبل از عصباني شدن قدري تامل كنيم همه به همين اصل مي رسيم. با توكل به خدا همه مشكلات حل مي شود. خدا با جماعت است اگر متحد باشيم خدا به ما كمك خواهد كرد همانطور كه در اين سي سال جلوي همه ابرقدرتها ايستاديم. خدا به شما جزاي خير بدهد. (300413)
 
sina
۱۳۸۹-۰۱-۱۰ ۰۹:۴۰:۵۶
اي اقا
اين شوراي شهر هنور نفهميده كه شرعا و قانونا مسئول شهر تهران هست نه جهان اسلام و تا اونجا كه ذهنم ياري مي كنه علي رغم مشكلات شديد در تهران به دنبال كمك سه ميليارد تومني به شهرداري بيروت بود.
اين تخريبها سابقه داره آقاي چمران علت جمع اوري و تخريب پل مهم و بسيار اثرگذار تقاطع خيابان ازادي و بهبودي كه مي تونست از رنج و عذاب مردم در ترافيك سنگين اونجا جلوگيري كنه رو با استدلال احمقانه اينطور توجيه كرد: به دليل اينكه اين پل جلوي ديد عمومي در راهپيمايي ها رو از ميدان ازادي ميگيره دستور جمع اوري صادر شد.
اي بابا
جه توقعاتي ياز اين اقايون داريد شما (300481)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۰ ۱۴:۱۱:۵۶
شاید احداث منوریل از فلکه صادقیه تا فرودگاه مهرآباد توجیح نداشته باشد که ودراین خصوص بایدشورای شهر که این طرح را تصویب نموده پاسخگو باشند ولی برای تهران مونوریل ارزش بسیار زیادی دارد و با احداث منوریل نباید سیاسی برخورد کرد و قابل دفاع میباشد. (300547)
 
حسن رحيمي
۱۳۸۹-۰۱-۱۰ ۱۴:۵۵:۰۴
- در اين مواقع جاي مدعي العموم كجاست؟
- بعنوان يك كارشناس حمل و نقل ريلي اطمينان دارم كه اين طرح براي شهر تهران اصلاً توجيه فني و اقتصادي نداشته است و اجراي آن نيز غير كارشناسي بوده است.
- متعجم از مردان پر مدعي و بي هنر در بهترين امت رسول اكرم(ص) كه چه پاسخي در برابر ملت و تاريخ در قبال اين سرمايه سوزيها خواهند داشت؟ (300558)
 
nashenas
۱۳۸۹-۰۱-۱۰ ۱۹:۴۳:۰۰
شما هم دنبال یک پروژه ای که هیچ کاریش انجام نشده هستی ؟

قطار شهری مشهد که 10 سال تکمیل شده و هیچ استفاده ای نشده ازش رو چی میگید پس ؟

هزینه اونو کی میخواد بده ؟ (300606)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۱۸:۵۹:۳۸
ببخشيد بنده نمي فهمم اين اقا دارن چي رو توجيه ميکنن؟
مگه اين مساله رو که بين وزارت و ديوان محاسبات اختلاف هست رو دولت گزارش کرده؟يا 48 هزار ميليارد رو سخنگوي دولت گفته؟اين همه خرجي که بابت خوشه بندي و اين حرفا زده شد رو کسي اعلام کرده يا مردم خودشون ديدن که چطور هزينه شده؟خب مگه من و امثال من اين رو نميفهمن که شخصي که اومده توي مدرسه نشسته داره فرم پر ميکنه داره پول ميگيره؟
اصلا مگه گفتن جرايم اقتصادي وظيفه ي شخص رييس جمهوره؟مگر کشور قوه قضاييه ندارد؟يا اوردن نام افراد براي گرفتن راي از مردم بود؟
ايا نام افردي مثل شهرام جزايري در دولت نهم يا دهم اتفاق افتاد؟
اگر هم اوردن نام اين افراد کم بوده بدون شک هيچ ارتباطي با دولت هاي گذشته ندارد.من نميدانم اين اقا نميفهمد که فاش کردن نام مفسدين اقتصادي وظيفه ي چه دستگاهي است؟ (301895)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.