توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 66927
درخشش جهانی جودوکاران نابینای ایران
تاریخ انتشار : يکشنبه ۸ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۳۵
در ادامه مسابقات جودوی نابینایان و کم بینایان قهرمانی جهان که در شهر آنتالیای ترکیه جودوکاران تیم ایران در وزنهای 90 و 100 کیلوگرم درخشیدند.


به گزارش واحد مرکزی خبر از آنتالیا، امروز و در دومین روز این مسابقات در وزن به اضافه 100 کیلوگرم حمزه ندری با غلبه بر حریف یونانی خود در دومین مسابقه امروز خود رقیب ونزوئلایی را با اقتدار کامل شکست داد.

"خسرو گلکار" سرمربی تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان ایران به خبرنگار ما گفت: ورزشکار کشورمان امیر نتاج در وزن منهای 90 کیلوگرم رقیب ازبکستانی خود را شکست داد و با پیروزی مقابل حریفی از مغولستان به مقام پنجمی جهان رسید.

وی افزود: در وزن منهای 100 کیلوگرم نیز حامد علیزاده که در نخستین مسابقه امروز خود با اخطار از رقیب برزیلی شکست خورده بود در مقابل حریف الجزایری یک به صفر به پیروزی رسید.

وی با بیان این مطلب که این جودوکار برزیلی در بازیهای پارالمپیک پکن صاحب نشان طلا شده بود

گفت: دیروز نیز محمد علی ثنانی در دور نخست با قرعه استراحت رو به رو شد و در دور دوم توانست حریفی از بلاروس را تسلیم کند. این جودوکار سپس نماینده قدرتمند آرژانتین را از میان برداشت و در نیمه نهایی نیز موفق شد رقیبی از جمهوری آذربایجان را شکست داده راهی فینال شود.

در دیدار نهایی محمد علی ثنایی مقابل حریفی قدر از اوکراین قرار گرفت و با شکست مقابل وی نشان نقره را به سینه زد.

در وزن 81 کیلوگرم هانی عساکره که در دور نخست با صلابت جودوکار ژاپنی و قهرمان جهان را ضربه فنی کرده بود در دور دوم با بدشانسی مواجه و دچار مصدومیت شدید شد. عساکره که در مبارزه دوم خود با جودوکار روسیه پیکار می‌کرد از ناحیه گردن آسیب دید و از ادامه مسابقات باز ماند.

همچنین در وزن به اضافه 100 کیلوگرم حمزه ندری در نخستین پیکار خود با جودوکاری از یونان دست و پنجه نرم خواهد کرد.

تیم جودو ایران پیش از این روز پنجشنبه توسط حبیب الله ایگدر در وزن 60 کیلوگرم صاحب نشان نقره شده بود.

مسابقات جودو نابینایان و کم بینایان قهرمانی جهان امشب در آنتالیا به کار خود پایان می دهد. این پیکارها با حضور 250 جودوکار از 37 کشور در سالن اسپورت هال شهر آنتالیا ترکیه ادامه دارد.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.