نظر منتشر شده
۲۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 67121
العربیه فریب دروغ 13 را خورد
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۴۷
دروغ سیزده چندین وبلاگ کم نام و نشان به خبر رسانه سعودی تبدیل شد و رسوایی به بار آورد.

به گزارش "الف"، شبکه خبری سعودی که همواره تلاش دارد باهدف تضعیف موقعیت ایران در منطقه، کوچکترین اخبار مربوط به ایران را با آب و تاب فراوان منتشر کند، این بار فریب چندین وبلاگ کم نام و نشان را خورد.

بنابراین گزارش، پس از آن که شب گذشته چندین وبلاگ عمدتا ضدانقلاب، خبر دادند که الهام در اتوبان قزوین - رشت دچار سانحه رانندگی شده و درگذشته است، شبکه خبری العربیه امروز جمعه به نقل از منابع خود در ایران با آب و تاب خبر داد که سخنگوی سابق دولت ایران در مسیر قزوین درگذشته است.

اطلاعات خبرنگاران الف حاکی است، غلامحسین الهام در قید حیات است، دچار هیچ گونه سانحه رانندگی و غیر رانندگی نشده و به زندگی خود ادامه می دهد.

العربیه که به العبریه معروف است، در حوادث بعد از انتخابات نیز حاشیه ای ترین اخبار مربوط به ایران را در صدر اخبار خود قرار داده و تلاش در تنش آفرینی داشت.





معمولا رسانه های معتبر، اخبار خود را پیش از انتشار با حداقل دو منبع معتبر چک می کنند، اما اتفاق اخیر نشان داد که اخبار العربیه در مورد ایران تا چه اندازه با رعایت استانداردهای خبری منتشر می شود.

***

دقایقی پیش نیز الهام با رسانه ها مصاحبه کرد و اعلام کرد که زنده است و از تهران هم خارج نشده است.







 
 
ایرانی بیزار از دروغ
۱۳۸۹-۰۱-۱۳ ۱۴:۳۱:۴۴
العربیه که دشمنه.
تاحالا چندبار شده که رسانه های داخلی و اصولگرا ها گول دروغ سیزده را خورده اند و شما هیچ درباره آن ننوشته اید.
واصلا خیلی از خبرگزاری های ارزشی بدون ترس از هیج کس و هیچ چیز مرتب دروغ های شاخ و دم دار می نویسند و شما هیچ عکس العمل در قبال آنها نشان نمی دهید.
لطفا کمی هم انصاف داشته باشید. و کمی هم در مقابل دروغ گویی ها و تهمت زدن هم رزمانتان هم واکنش نشان دهید. (301122)
 
president
۱۳۸۹-۰۱-۱۳ ۲۰:۱۸:۱۰
واصلا خیلی از خبرگزاری های ارزشی بدون ترس از هیج کس و هیچ چیز مرتب دروغ های شاخ و دم دار می نویسند
شما از کجا از باطن آدم ها خبر می دهید؟
چه جوری به این سادگی به نیروهای ارزشی تهمت می زنید؟
واقعا رویتان می شود در چشم این نیروهای ارزشی نگاه کنید و این حرف را بزنید؟
آیا می توانید فردا در برابر ادعای خود پاسخگوی خدا باشید؟
شاید خبر تقلب و تجاوز و شرکت در مجالس کشته شدگان خیالی را به پای رسانه های ارزشی نوشته اید؟!
شما آدرس را اشتباه آمدید. خسته شدیم از بس در این سال ها و به خصوص این چند ماهه، خبرهای دروغ از سایت های مخالف نیروهای ارزشی شنیدیم و تازه تهمت دروغ هم به ما زدند.
این تهمت ها را به کسانی بزنید که شایستگی آن را دارند و نظرات مخالفین را هم به شدت سانسور می کنند، نه سایت های ارزشی که نظر توهین آمیز شما درباره خودشان را به این آسانی منتشر می کنند. (301170)
 
مهران ک
۱۳۸۹-۰۱-۱۳ ۲۱:۱۱:۰۸
جناب پرزیدنت کمی آرامتر هم میتوانید حمله کنید
در محیط های مجازی جای بر خورد فیزیکی نیست
سایتهای مدعی ارزشی بودن فقط سایت الف نیستند
و هستند سایتهای خبری مدعی ارزشی که دروغ هم میفرمایند
و البته از آن طرف هم مصداق دارد که در سایتهای منتقد هم چنین چیز ی باشد بنده و شما هم گمان نمیکنم میزان و مقیاس داشته باشیم که در این باره فتوا یا کلان روایت صادر نمائیم
پس کمی آرامتر حمله کنید و اجازه بدهید فضای مجازی به آرامش نزدیک شود (301194)
 
president
۱۳۸۹-۰۱-۱۴ ۱۳:۳۱:۴۲
شماها عادت دارید که هرکسی از شما انتقاد کرد را به \"حمله\" و \"تندروی\" متهم کنید؟
خوب شماهایی که تحمل شنیدن یک نقد ساده و کاملا مودبانه را ندارید، بهتر است وارد مباحثه نشوید.
همین تهمت زدن های دروغ شما است که فضای نقد را خراب کرده است، وگرنه خیلی راحت تهمت می زنید که \"خیلی از خبرگزاری های ارزشی بدون ترس از هیج کس و هیچ چیز مرتب دروغ های شاخ و دم دار می نویسند\" و از نظر شما هیچ اشکالی هم ندارد؛ اما اگر کسی برای حرف شما مدرک خواست، سریع بهش برچسب می زنید و پرونده سازی می کنید.
بنده هم با شما موافقم که دروغ در هر گروهی خطرناک است و با آن مخالفم، اما حرف بنده هم من خیلی مشخص است، کسانی که بزرگترین دروغ های ممکن را گفته اند، حق چنین انتقادی از دیگران را ندارند.
وقتی شما ادعا می کنید که نیروهای ارزشی به طور عمد و با همه توان دروغ پردازی می کنند، مشخص است که چنین توهین هایی را هم به آن ها می کنید.
حالا هم که از شما مدرک خواسته ایم، از خیل این همه دروغ هر روزه و بزرگ ادعایی شما، لینک مطلبی را گذاشته اید (نظر پایین تر) که فلان خبرگزاری ارزشی خبر یک سایت دیگر را بدون اسم منبع نقل کرده است و آن را با دروغ های تقلب و کشته سازی و قبرسازی و شرکت در مجلس ختم افراد زنده مقایسه می کنید!
و تازه از عدم نقل منبع خبر نتیجه می گیرید که \"خیلی از خبرگزاری های ارزشی بدون ترس از هیج کس و هیچ چیز مرتب دروغ های شاخ و دم دار می نویسند\"!

به نظر من بهتر است که شما اول کار ابعاد کار هر طرف را مشخص کنید، عدم ذکر منبع یک خبر (تازه به فرض صحت ادعای آن خبرگزاری مخالف) مصداق دروغ نیست تا چه رسد به آنکه شما خیلی با خیال راحت ادعا کنید که \"خیلی از خبرگزاری های ارزشی بدون ترس از هیج کس و هیچ چیز مرتب دروغ های شاخ و دم دار می نویسند\" و از آن مهم تر عدم ذکر منبع را با دروغ های آنطرفی نظیر کشته سازی و تقلب و . . . مقایسه کنید!

متاسفانه همین عدم توانایی تشخیص ابعاد کار هر طرف است که باعث می شود عده ای به خودشان اجازه دهند تا چنین تهمت های ناروایی را به نیروهای ارزشی نسبت دهند و همین نسجیدن ابعاد کار دو طرف است که موجب چنین نتیجه های بی پایه ای می شود.
به امید آنکه به جای ادعاهای کلی و بی اساسی مانند \"خیلی از خبرگزاری های ارزشی بدون ترس از هیج کس و هیچ چیز مرتب دروغ های شاخ و دم دار می نویسند\" برای یکبار هم که شده مسئله را بدون تعصب و با دید انتقادی نسبت به خودمان و با دلیل و مدرک برای خود بررسی کنیم تا چنین ادعاهای نادرستی را تکرار نکنیم و براساس آن زندگی نکنیم. (301310)
 
ایرانی بیزار از دروغ
۱۳۸۹-۰۱-۱۴ ۱۴:۲۶:۴۰
دوست عزیز
در لینکی من گذاشتم یک خبرگزاری از دست خبرگزاری دیگر شاکی است که نه تنها خبر آن خبرگزاری را دزدیده و بلکه به دروغ آن را خبر اختصاصی خود معرفی کرده است. حالا اگر شما در این عمل دروغ گویی نمی بینید بحثی نیست تعریف دقیق خود را از دروغ بگویید تا ما هم بدانیم. ولی آنجوری که ما در مدرسه خانه و مسجد یاد دادن این مصداق دروغ است و دروغ چه بزرگ آن و چه کوچک آن گناه است.
شمافکرش را بکن کسی حاضر است آخرت خود را بخاطر دروغی بفروشد که حتی منفعتی خاصی هم برای او ندارد. آیا فکر نمی کنید که این آدم وقتی پای منافع پیش بیاید دروغ های بیشتری بگوید؟ازد دید من این هم یک نمونه از دروغ های شاخ و دم دار است همانطور که از دید الف یک اشتباه این شبکه عربی دلیل کافی برای برملا کردن دست پلید آن شبکه بود.
درثانی فکر کنم شما بدانید که تهمت زدن به مسلمان از گناهان کبیره است. و به همین دلیل به من ایراد گرفتید که چرا می گویید خبرگزاری های ارزشی را متهم به دروغگویی میکنم. که من هم نمونه کوچکی از دلیل خود را علام کردم و فکر نمی کنم که من اتهام بدون دلیل به کسی زده باشم.
ولی شما بدون این که من را بشناسید به جرم دیگران محکوم می کنید. این که سایت های غیر ارزشی دروغ می گویند به من و نظر من چه ربطی دارد. که من را به اتهام رفتار آنها محکوم می کنید. مگر من آن دروغ ها را گفته ام که حق انتقاد را از من می گیرید.
آیا این رسم مسلمانی است؟
بیایید با وجدان خود روراست باشیم. (301328)
 
کاظم
۱۳۸۹-۰۱-۱۴ ۱۵:۰۹:۳۴
از قدیم گفته اند یک سوزن به خودت بزن یک میخ طویله به دیگران.
دایم به اصول گرایان حمله ور می شوید و بعد می گویید آرام باشید و به دیگران حمله نکنید!
من متعجبم با پیشینه بعد از انتخابات چگونه می توانید این گونه مظلوم نمایی کنید. (301341)
 
GREEN X
۱۳۸۹-۰۱-۱۴ ۰۰:۱۸:۴۳
این دروغ 13 ابتکار سایت بالاترین بود . اگه بالاترینی ها می دونستند شما انقدر به وجد میاید از اشتباه یک شبکه زودتر این کار رو می کردند . تازشم خیلی خوش به حالشون که انقدر تا امروز درست رفتند که منبع خبر چنین شبکه ای شدند ، حالا یه سو تفاهم هم پیش اومده . خیلی دوست داشتید مثل بالاترین بهتون استناد می کردند . شما که خودتون منبعتون فارس نیوز هستشو 30 بار خبراتونو حذف و اضافه کردید لطفا بی خیال بشید . (301232)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۴ ۱۹:۳۰:۵۱
البته میگن نوریان مر نوریان را جاذبند و ناریان مر ناریان را جاذنبد.
انشاءالله بالاترین و العبریه با هم محشور بشند!
اگر العبریه به جز از بالاترین خبر گرفت باید شک کرد.

شما هم خوبه یه کار انجام بدی 10 تا از اون خبرهایی که شما می فرمایید الف از فارس رفته و حذف و اضافه کرده بفرمایید فقط ده تا! (301405)
 
ایرانی بیزار از دروغ
۱۳۸۹-۰۱-۱۴ ۰۷:۰۵:۳۴
دوست عزیز سلام. با تشکر از اظهار محبت فراوانت.
یک نمونه بسیار کوچک از دروغ های یکی از خبرگزاری های ارزشی را لینکش را اینجا می گذارم تا شاید تلنگری باشد بر.... (البته اگر فکر می کنید که خبرگزاری مورد اشاره خبرگزاری ارزشی نیست نشان دهنده تفاوت تعریف ما در باره این کلمه است که امیدوارم با توجه به این لینک این سوتفاهم بر طرف شود.)
http://www.donyayefootball.com/shownewsitem.aspx?code_pnn=3506
امیدوارم که نگوید که این دروغ کوچک که به کسی ضرر نمی رساند.
یادتان باشد که ما ادعای مسلمانی داریم و دروغ از گناهان کبیره در آن به حساب می آید تا آنجایی که من می دانم دروغ بزرگ و کوچک هم نداریم.
هر چند که با یک سرچ 2 دقیقه ای در اینترنت امکان پیدا کردن دروغ های بسیار بزرگتر و از این دست که توسط خبرگزاری های ارزشی منتشر شده اند بسیار زیاد است که توسط خود نیروهای ارزشی هم تکذیب شدند ولی من از ترس سانسور به همین دروغ کوچک بسنده می کنم.
ولی دوست عزیز شما از فرط عصبانیت اصلا متوجه نشدید من چه می گویم.
من می گویم از آنهایی دشمن هست که نباید توقع داشت راست بگویند. و از دید ما باید یک عمر طبیعی باشد. آن چیزی که برای ما مهم است و باید خون ما به عنوان یک مسلمان را به جوش بیاورد آن است که افرادی در لباس افراد ارزشی و پاسدار اسلام به راحتی دروغ بگویند و از همه بدتر چون با ما دریک جبهه سیاسی هستند چشم بر روی گناه کبیره آنها بپوشانیم. (301249)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۴ ۱۲:۰۳:۱۵
مشت نمونه خروار :محسن رفسنجانی برای گذرندن تعطیلات به ویلایی خویش در سویس همراه خانواده اش بسویس رفت این تهمت نیست عین واقعیت توسط سایت های ارزشی منتشر شد اقای president (301295)
 
president
۱۳۸۹-۰۱-۱۴ ۱۳:۳۴:۴۴
مشت نمونه خروار: راست هایی را که به عنوان دروغ جا می اندازند!
بنده که متوجه نشدم آقای محسن هاشمی، کجای خبر را تکذیب کرده اند؟
آیا ایشان اصلا به سوئیس نرفته اند یا در مالکیت ویلا تردید دارند؟
بهتر است جواب طرف مقابل را بخوانید
http://www.inn.ir/newsdetail.aspx?id=38172
و یک صحبت بی اساس را به عنوان دروغ به نیروهای اصولگرا نسبت ندهید که این کار خود شما بزرگترین دروغ سازی است (301311)
 
مهران ک
۱۳۸۹-۰۱-۱۴ ۱۶:۴۴:۱۷
جناب پرزیدنت
گویا برای استناد بر صحت خبر ؛ ارزشی قائل نیستید
در لینکی که ارائه دادید این پاراگراف دیده میشود
\"
با این حال عدم اشاره او به سفر خود و خانواده اش به سوئیس و حضور در ویلای مذکور، باعث شده تا این خبر همچون دیگر اخباری که درباره عملکرد اقتصادی و سیاسی او و نزدیکانش منتشر شده و کسی حاضر به شفاف سازی آن نیست، چاره ای جز درست دانستن آن برای افکار عمومی باقی نماند.
\"
بنده به خبرها و تفسیر هائی که بر این استدلال تکیه کنند و اینگونه درست دانستن یک خبر را ناچار بدانند بها نمیدهم
هر چند موضوع بحث من اصلا خانواده آقای هاشمی یا مشائی یا مرحوم کردان و اقوام آقای احمدی نژاد که به تمام سازمانها راه پیدا کرده اند نیست
عرض بنده بسیار ساده بود
در مقابل یک نظر هر چند اشتباه بی پروا حمله کردن نشانه ضعف و عصبانیت است نه بیش
و اگر همواره عده ای اینچنین به گروهی بتازند امکان نقد علمی و مستدلل بر آن گروه را برای سایرین بسته اند که این موجب ناراحتی بنده شده
دوست گرامی بهترین محل برای مخفی کردن یک رسوائی مخفی کردن ان در بین هزاران رسوائی اثبات نشده است تا آن نیز شایعه به نظر بیاید
در پایان هم اجازه میخواهم با حفظ احترام برای جنابعالی اگر پاسخی ارائه نمودید فقط مطالعه کنم و از پاسخ مجدد به لحاظ اطاله کلام عذر خواهی کنم (301374)
 
مهران ک
۱۳۸۹-۰۱-۱۴ ۱۶:۴۷:۵۰
بنده بسیار شایسته میدانم که در این سایت مقاله ای عمومی در باره خبر و مستندات خبر درج شود
بسیار مناسب خواهد بود (301375)
 
mhei
۱۳۸۹-۰۱-۱۳ ۱۵:۲۳:۴۱
حضرات شیوخ وهابی عربی در شبکه العربیه از بغض و کینه ایران اسلامی به هر دروغ و تعمتی در این چند ماهه متمسک شده اند.
سخت است برایشان که رهبران ایران و حزب الله محبوب ترین رهبران باشند حتی در کشورهای عربی.
این دردی است که به همین درد ان شاالله خواهند مرد (301128)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۴ ۱۲:۰۵:۱۵
برای این اظهار نظر و طرز فکر متاسفم مگر شما حق مطلقی و از کجا خبر داری که رهبران ما محبوبترین رهبران (301296)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۴ ۲۲:۴۳:۴۱
از نظر سنجي هاي انجام شده در همين كشورها كه البته از نظر شما دروغه (301430)
 
اسحاقی
۱۳۸۹-۰۱-۱۳ ۱۶:۰۶:۴۷
عجب ! این که تازه گی نداره . وقتی امت بیچاره و ساده دل فریب میخوره. \"العربیه\" چرا نخوره ؟ هان ؟ (301138)
 
آینه
۱۳۸۹-۰۱-۱۳ ۲۰:۲۵:۲۴
توجه کنید!خودتون میگید رسانه های داخلی دروغ میگند(اون هم تازه به زعم شما). رسانه های داخلی هیچ گاه با رسانه هایی که داعیه بین المللی دارند قابل مقایسه نیستند. مطلبی که در این رسانه درج شده به طرز تفکر من و شما و یا برداشت من و شما وابسته نیست که شما فکر کنید دروغه و بنده مثلا خلافش. مطلب از اساس دروغه و این برای یک رسانه به اصطلاح بین المللی یک افتضاح به حساب میاد. (301177)
 
احمدبصیر
۱۳۸۹-۰۱-۱۳ ۲۳:۲۰:۳۸
امت اگه بیچاره وساده دل بود 9دیماه و22بهمن آنطور تو دهن امثال شما واربابانتان نمی زد.بیچاره شما و رهبران بی خردشمایند که خدا کر و کورتان کرده. (301226)
 
Sey
۱۳۸۹-۰۱-۱۴ ۰۰:۳۲:۴۹
بابا فردا العربیه هم میاد میگه ما هم دروغ 13 گفتیم. (301234)
 
خودم
۱۳۸۹-۰۱-۱۴ ۰۱:۴۶:۰۴
دلتون خوشه ها! حالا مثلا اگه همچین اتفاق ناگواری هم افتاده بود چه تضعیفی برای ایران بود که چنین با آب و تاب نوشتید؟ همینجا بگم همچین شوخی خیلی زشت بود اما آقای الهام چیکاره هستند و چه شخصیت حقوقی خاصی دارند (ایشان فقط یک عضو شورای نگهبان هستند) که فوت ایشان ما رو تضعیف میکرد؟ باز 1-2 سال پیش بود که در دولت نهم ایشان وضعیت مشایی امروز را داشتند باز یه چیزی اما ... نمیدونم والا شاید تو این تعطیلات سوژه کم آوردید ! (301242)
 
جوان ایران
۱۳۸۹-۰۱-۱۴ ۰۸:۴۰:۳۹
برادر ارجمندی که شماره نمیشناسم
با سلام و ارادت فراوان

از سخنان شما اینگونه استنباط میشود که گویا اطلاع چندانی از وضعیت جامعه ندارید و یا چون ماهی در تنگ خود در جولانید و نمیدانید در دریا چه میگذرد ...... به فکر تمام مردم باشید نه فقط..... (301256)
 
ساسان
۱۳۸۹-۰۱-۱۴ ۰۹:۳۰:۴۷
وقتی یک عده داخلی گول توهم تقلب انتخابات رو می خورن در حالی که تقلب در انتخابات یک برنامه بوده و است که کشورهای غربی و آمریکا در چند کشور اجرا کردند دیگه از عرب ها هم فهمیدند که یک عده هستند که به راحتی دچار توهم می شوند (301266)
 
ughliniv
۱۳۸۹-۰۱-۱۵ ۰۵:۳۴:۵۲
اول سلام
حالا جالب اينجاست كه همين حمقاي العربيه اي با اين حالشان و بي تدبيريشان از اهالي رسانه ما جلو زده اند و ما هنوز اندر خم يك كوچه ايم
از طرف : يكي از اهالي رسانه (301462)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.