نظر منتشر شده
۶۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 67311
دعوت دوباره از احمدی نژاد به مناظره
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۴۸
رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس ضمن اعلام آمادگي براي مناظره با رئيس جمهور تصريح كرد: تغییر 20 هزار میلیاردتومان به 40 هزار، در قانون بودجه، به مثابه متمم بودجه است و طبق نظر تفسيري شوراي نگهبان نمايندگان نمي‌توانند براي اصلاح آن طرح ارايه كنند.



به گزارش الف، دکتراحمد توكلي در گفت‌وگو با فارس گفت: كشور حساب و كتاب و قانون دارد و چنانچه بنا باشد رفراندوم در رابطه با موضوعی در كشور اجرا شود، بايد دو سوم مجموع نمايندگان یعنی 194 نفر با موضوع رفراندوم موافق باشند و رهبري هم با اين موضوع موافقت كنند.



توكلي در ادامه با اشاره به اينكه در شرايط كنوني رئيس جمهور بايد به درخواست مناظره نمايندگان پاسخ مثبت دهد، اظهار داشت: چنانچه مناظره در رابطه با قانون هدفمندسازي يارانه‌ها برگزار شود، مردم با استدلال‌ها، نظرات و ديدگاه‌هاي مختلف آشنا مي‌شدند.



اين نماينده مجلس در ادامه خاطرنشان كرد: رئيس جمهور با توجه به قسم و سوگندي كه ياد كرده، بايد قانون را اجرا كند و چنانچه نمي‌تواند يك قانون را در كشور اجرايي كند، بايد تقاضاي لغو آن را به مجلس ارائه كند.



توكلي در ادامه با بيان اينكه عقل و منطق و سوگندها اقتضاء مي‌كند كه قانون هدفمندسازي يارانه‌ها اجرا شود، افزود: همانطور كه مقام معظم رهبري هم در رابطه با اجراي اين قانون تأكيد داشته‌اند، دولت بايد قانون هدفمندسازي يارانه‌ها را در كشور اجرايي كند.



وي در ادامه گفت: از نظر قانوني مانعي وجود ندارد كه دولت بعد از تصويب يك قانون لايحه‌اي را به مجلس ارائه كند و درخواست اصلاح قانون را داشته باشد.



رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس در ادامه خاطرنشان كرد: تغییر قانون بودجه برای تامین نظر دوات متمم بودجه است و طبق نظريه تفسيري شوراي نگهبان متمم بودجه همانند بودجه بايد به وسيله لايحه‌اي قانوني تقديم مجلس شود و نمايندگان مجلس نمي‌توانند طرحي را براي این مقصود ارائه كنند.



توكلي با بيان اينكه چنانچه تغييراتي بخواهد در قانون بودجه اعمال شود، بايد دولت با لايحه‌اي اين تغييرات را به مجلس پيشنهاد كند، گفت: من به شخصه اين كار را نمي‌پسندم و اقدام دولت براي ارائه يك لايحه اصلاحي را يك نوع لجاجت به يك نظر خاص مي‌دانم كه به احتمال زياد هم در مجلس مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.





 
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۵ ۱۶:۱۴:۴۷
رئیس جمهور محترم در مصاحبه تلویزیونی خود هم گفتند :
چنانچه هر نماینده ای بخصوص آقای توکلی قبول دارند که این طرح با همین وضعیت . قابلیت اجراء دارد.
رئیس جمهور حاضر است که با دادن اختیارات مربوطه به او . این طرح را به اجراء بگذارد.
و اکنون که آقای توکلی برای این کار . حاضر نیستند.
معلوم است که خود ایشان هم میدانند که چه سنگی بزرگی را در مقابل ملت ایران انداخته اند که قابلیت اجراء نداشته باشد.

بنابر این . اعلام آمادگی مناظره ای که جناب توکلی از آن سخن میکویند.
چیزی نیست جز فرار از واقعیت ! (301579)
 
misam
۱۳۸۹-۰۱-۱۵ ۲۱:۲۵:۰۳
به نظر من دولت باید به نظرات صاحب نظران بیش از این توجه کند ما همیشه از عجله در تصمیم و اجرا متضرر شده ایم رییس دولت در مجلس صحبت کرد و از لایحه پیشنهادی دولت دفاع،نمایندگان موافق و مخالف نظر ایشان هم صحبت کردند قاطبه نمایندگان مجلس با صحبتها و نظرات رییس جمهور محترم مخالفت نمودند به عبارت دیگر نمایندگاه قانع نشدند حال چگونه می فرمائید که دکتر توکلی سنگ لای چرخ اجرای این طرح می گذارد!؟ (301648)
 
velaee
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۰۸:۴۲:۳۱
دكتر توكلي در چندين دوره انتخابات رياست‌جمهوري از نامزدهاي بالقوه بوده‌اند و خود را همواره لايق اين پست مي‌داند. به نظر من بهتر است وارد گود اجرا شود تا ببينيم بيش از دو دهه تحول‌خواهي او چقدر به واقعيت نزديك است و چقدر قابليت اجرايي شدن دارد. البته در صداقت ايشان شك ندارم؛ جز اين‌كه گاهي ژست مخالف‌خواني ايشان را از دايره انصاف خارج مي‌كند... (301724)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۱۱:۴۰:۰۶
نظر درستی است آقای توکلی در تمامی دولت های گذشته جز ژست مخالف چیزی برای گفتن ندارد واقعا\" اگر دلت برای مردم می سوزد خودت یک طرح اقتصادی ارائه کن نه اینکه منتظر باشی طرحی ارائه شود تا اونه نقد کنی. (305272)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۰۸:۰۰:۵۱
آقای ناشناس عزیز اگر آقای رئیس جمهور واقعا حاضرند اینکار را به دیگری بسپارند پس استعفا بدهند و کار را به کاردان بدهند .
مگر اداره مملکت بازیست که ایشان انطور می فرمایند ؟! (301718)
 
ali
۱۳۸۹-۰۱-۱۷ ۱۲:۰۸:۳۹
همه می دانند که دادن اختیارات به این سادگی نیست که می گویند . دادن اختیار فقط وقتی عملی است که فرد جایگزین رییس جمهور با تمام امکانات و ااختیاراتش بشود . در واقع نمی شود فقط اختیار اااجرای قانون هدفمندی یارانه ها را بدون سایر ابزار و اامکانات داد لذا این صحبت در واقع توپ را به زمین دیگر انداختن است (302044)
 
ahmad
۱۳۸۹-۰۱-۱۷ ۱۲:۲۶:۵۳
ریس جمهور شده که کاراشو بده یکی دیگه انجام بده ؟ اگر قرار بود اقای توکلی بیاد کارای ریس جمهور انجام بده پس چرا انتخابات شد ؟ یکم فکر کنید تورو خدا این حرفها که اگه میتونی تو بیا انجام بده ماله بچه های کم سن و ساله (302053)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۵ ۱۶:۳۳:۲۳
من تردید ندارم دولت با فشاری که وارد خواهد کرد سر انجام مجوز رقمی بسیار بالاتر از 20 هزار میلیارد را خواهد گرفت متاسفانه اصرار جدی وجود داره در بد تر کردن اوضاع معیشتی مردم این طرح دولت اخرین تیر در کمان هستش و اگر با این اصرار نا رضایتی مردم رو به ارمغان بیاره احمدی نژآد رو می توان یک شکست خورده تمام عیار در عرصه اقتصاد دانست (301583)
 
moosavi
۱۳۸۹-۰۱-۱۵ ۱۶:۴۰:۴۴
آقاي احمدي نژاد مناظره نخواهد كرد چون اين مناظره سودي برايش ندارد هيچ ممكن است شديدا زير سوال برود.
اگر به مناظرات زمان انتخابات هم دقت كنيد آقاي احمدي نژاد بجاي مناظره اقدام به حاشيه سازي ايجاد تنش براي برهم زدن جو و شرايط مناظرات كرد. آقاي احمدي نژاد اگر مناظره به معناي واقعي مي كرد و در مورد برنامه ها و اقدامات دولتش صحبت مي كرد بازنده بزرگ مناظرات لقب مي گرفت. كارنامه دولت ايشان عليرغم همه ادعاهاي مطرح شده در رسانه هاي حامي دولت در همه ابعاد غيرقابل قبول است. در واقع تنها در وادي حرفها و سخنان رئيس جمهور و يارانش ما مملكتي آباد و آزاد و پيشرفته و ابرقدرت و... داريم اما در واقعيت ما فاصله بسياري با اين شعارهاي رنگارنگ داريم.
اي كاش اين مناظره محقق مي شد و آقاي احمدي نژاد حاضر به مناظره در چارچوب اخلاقيات و موضوع مناظره مي شد اما او اينكار را نخواهد كرد چرا كه او مي داند بازنده مناظره اي اينچنين خود اوست. (301586)
 
Hasan
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۰۷:۵۶:۵۵
این مناظره با آن مناظره ها تفاوت دارد . شاید این مناظره انجام نشود چون آقای احمدی نژاد حرف زیادی برای گفتن ندارند ، اما در مناظره های انتخابات حرف داشتند و زدند و پیروز هم شدند . (301698)
 
م
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۱۱:۲۹:۰۱
اون كسي كه در مناظرات انتخاباتي به حاشيه مي رفت آقاي موسوي بود كه با قيمت هاي ماست و پياز و عدس ميخواست مردم رو فريب بده بعدشم كه آمارهاي سازمان آمار رو دست كاري كرد (301760)
 
علی
۱۳۸۹-۰۱-۱۵ ۱۷:۰۱:۲۹
مناظره دیگر چیست. خود شما مشکلات مناظره ریاست جمهوری را به سخره گرفتید.مثلا چه چیزی را میخواهید در در مناظره ثابت کنید. آیا دو پزشک برای یک عمل جراحی سنگین روی بیمار با هم در ملاعام مناظره می کنند تا مریض را عمل کنند یا چگونه عمل کنند .طبق گفته رهبر مان با یگدیگر بنشینید و مشکل را حل کنید (301594)
 
misam
۱۳۸۹-۰۱-۱۵ ۱۷:۱۶:۴۱
دکتر جان! ترا خدا بی خیال شو! ما هر چه می کشیم از این مناظره هاست. (301596)
 
سعيد
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۱۳:۲۹:۲۰
مناظره كه في نفسه مشكلي ندارد و براي تنوير افكار عمومي و رشد خرد جمعي بسيار نيكو و لازم است. امّا، لازم است مناظره كنندگان آداب مناظره را رعايت كنند و در موضوع مناظره صحبت كنند نه جوسازي، عوام فريبي، شانتاژ، بگم و ... (301788)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۵ ۱۷:۱۷:۲۸
اقای احمدی نژاد روزی که رئیس جمهور شدین یک پاکت شیر بود 450 تومان الان شده 1000تومان تو محله ما اپارتمان نوساز بو متری 700 هزار تومان الان همون رو میگن 2100000 تومان اقای احمدی نژاد نرخ بهره تک رقمی که وعده سال 84بود چی شد؟ اقای رئیس جمهور این همه نقدینگی تزریق کردین بالا ترین درامد نفتی رو داشتین حتی قانون کا رو هم عوض کردین گفتین کسی که تو خواب به کار کردن فکر کنه دیگه بیکار نیست باز هم نرخ بیکاری تک رقمی نشد اقای احمدی نژاد خداییش اوضاع اقتصادی رو بد بوده بدترش کردین (301597)
 
reg889161
۱۳۸۹-۰۱-۱۵ ۲۲:۱۷:۳۶
جواب به ناشناس پاکت شیر

جسارت نشه لطف کنید از شیر یارانه استفاده کنید.

پاکتی 250 تومان/لازم هست شیر پرچرب میل بفرمایید؟چاق میشوید خطرناک است!

اینکه تو محله ی شما زمین شده متری 2100000 این که به نفع شماست

دوست من خیلی از مردم از همین جریان زیاد شدن قیمت زمین از زمین بلند شدند !و زمین متری 1000 تومان رو هکتار هکتار متری 1000000 میلیون فروختند.و زندگیشان یه شبه عوض شد.ادرس.استان فارس 40 کیلومتری شیراز روستاهای دالین و سپیدان ادرس دادم برو سوال کن.

یه دفعه این ماشین های مدل بالا از کجا اومدن؟

من و تو خوب میدونم اون اقای دکترشم به این راحتی نمیتونه ماشین 120 میلیونی و 200 میلیونی بخره.

این همه ماشین مدل بالا مال منه؟ (301658)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۵ ۲۲:۲۱:۲۸
بله.این حرف که وضغیت مالی خیلی ها خوب شد شکی در ان نیست. (301661)
 
امید
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۱۴:۵۰:۱۶

چشم قربان چون رییس جمهور محبوب قیمت شیر را 4 بربر کردند ما که نمیتوانیم از 4 صبح تو صف شیر بایستیم بجای خورن شیر آنرا بو میکنیم .اوامر دیگری ندارید؟
چه توجیه جالبی برای گران شدن خانه آوردید.خدمت به روستاییان !
تا زمینهای زراعیشان را بفروشند و ماشین 200 میلیونی بخرند.یا خدمت به زمینخواران عزیز که در عرض چند ماه سرمایه شان چند برابر شد .ما هم که خانه نداریم گور پدرمان.
واقعا این مردم پررو باز هم غر میزنند .دیگه چی میخواهید .هر چیزی که گران شد میتوانید آنرا بو کنید یا از محله آقای احمدی نژاد بخرید به یک دهم قیمت .خانه هایتان هم یه قیمتش را دولت مکرمه 4 برابر کرد .بروید حالشو ببرید. (301806)
 
ahmad
۱۳۸۹-۰۱-۱۷ ۱۲:۳۲:۲۴
عزیر جان اینکه تو کمتر از 2 سال قیمت خونه 3 برابر شد واسه کسی که خونه داشت فرقی نکرد ولی واسه بیچاره که اجازه نشین بود چی ؟ سال پیش ماهی 100 کرایه میداده الان 300 هم بخواد بده صاحبخونه قبول نمی کنه.
یه سری چند تا خونه داشتند که یهو گرون شد و ماشین 50 میلیونی خریدند ولی این یعنی وضع مردم بهتر شده ؟ اینکه همینجور ارز از مملکت میره واسه همچین اتفاقی یعنی بهتر شدن ؟
در ضمن اینکه یهو قیمت خونه به این وضع رسید بررسی کنید ببینید اخرش به کجا غیر از دولت میرسه ؟ اون همه وام الکی که دادن همش سر از زمین خریدن دراورد و بقیه ماجرا! (302059)
 
اي ناشناس بي سواد
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۱۱:۲۰:۳۹
اولا ما رييس جمهور رو براي پايين بردن قيمت شير و ماست و پياز نمي خواهيم ما رييس جمهور رو براي اين مي خواهيم كه اگه يكي دستشو بلند كرد فوري گردنشو دراز نكند و بعدشم دو سال انرژي هسته اي رو تعليق كنه
ثانيا اگه يه كم تحقيق مي كردي مي فهميدي كه قانون كار رو خاتمي عوض كرد نه آقاي احمدي نژاد (301759)
 
saeid
۱۳۸۹-۰۱-۱۵ ۱۷:۱۹:۳۲
با سلام
قانون هدفمند کردن یارانه قانونی خوبی هست در صورتیکه اطلاعات داشته ای ما کامل و صحیح باشد. بنده در بین 36 نفر از همکتران که فرم همگی آنها را رویت کردم فقط 1 نفر اطلاعات خود را صحیح نوشته بود و جالب اینکه هیچکدام از تناقضات همکاران اصلا توسط هیچ ارگانی بررسی نشده بود و در خوشه بندی خوشه 1 را دریافت کرده بودند. حتی حقوق افراد که ساده ترین بررسی را داشت نیز بررسی نشده بود.در مورد املاک که هیچ. حتی دولت هیچ مرکز کاملی که اطلاعات املاک مردم را داشته باشد در اختیار ندارد. و کلیه اطلاعات اشتباه هست. مردم چندین سال باید بسوزند تا دولت اشتباهات خود را تصحیح کند. شاید بگوید هر کاری اشتباه دارد ولی این درصد دارد و من معتقدم درصد اشتباه دولت در این طرح بسیار بالا می باشد و مردم متاسفانه ضرر میکنند. دولت در بسیاری از جاهای دیگر نیز قانون را نادیده گرفته کا مردم فکر می کنند مجلس قدرت خود را از دست داده است. (301599)
 
بيگي
۱۳۸۹-۰۱-۱۵ ۱۷:۴۵:۰۰
دوره اينترنت است و تبادل سريع اطلاعات است.مناظره وقتي مفيد است كه طرفين با استناد به مدارك معتبر سخن بگويند نه اينكه \"من ميدانم\" يا \"من اطلاع دارم\" اگر اطلاع داريد مدرك رو كنيد.براي هر طرف حد اقل يك تيم پشتيباني در مراكز مربوطه مدارك معتبر مورد نياز را با اينترنت ارسال كنند نه اينكه : \" من در جيب دارم يا دفعه ديگه ميآورم\" عصر چاپار تمام شده است. (301606)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۵ ۱۸:۳۸:۱۷
آقاي احمدي نژاد جرات مناظره با شم را ندارد زيرا دلايل محكم و مستندي ندارد حتي مدارك معتبر و مستند هم ندارد پس چطور بايد از طرحي كه فقط دورنمايي از آن را مي داند دفاع كند. (301617)
 
فاطمه
۱۳۸۹-۰۱-۱۵ ۲۲:۵۰:۱۵
عزیزم شما چطور مطمئنی که رئیس جمهور، مدرک نداره؟
اصلا مگه دولت، تیم اقتصادی نداره؟
مگه فقط کسانی که در مجلس هستند، از اقتصاد سرشون میشه و بقیه بی‌سوادن؟
اگه آقای توکلی عزیز، اقتصاد دان هستند، امثال دکتر پژویان هم اقتصاد دان هستند. همه‌شون درسهای استاندارد رشته‌ی اقتصاد رو در دانشگاه خوندند.
نمی‌شه فقط بخاطر اختلاف نظر در یک موضوع، یکی رو با سواد و کاملا بر حق بدونیم و دیگری رو اونقدر پایین بیاریم که یادمون بره دکترای اقتصاد داره.
رئیس جمهور که از خودش نظری نداره. ایشون هم در جلساتش با تیم اقتصادی خودش، به نتایجی رسیده که حالا درباره‌اش حرف می‌زنه.
آقای توکلی نازنین هم باید با یکی از اعضای تیم اقتصادی دولت، مناظره کنن نه با خود رئیس جمهور. (301665)
 
سعيد
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۱۳:۴۰:۳۴
ايشان نفوذ معنوي و كلامي! در عامه مردم دارد لذا بدون ترديد مي تواند جريان اجراي اين قانون مهم را در تعامل با مردم شريف ايران(مثلاً اعلام اين كه حالا پلوپز نخريد و چند ماه ديگر كه خط توليد پلوپز راه اندازي شد بخريد و مردم هم عمل كنند)، مديريت كند. (-; (301799)
 
H.Mohammadi
۱۳۸۹-۰۱-۱۵ ۱۹:۰۰:۳۱
صد بار هم دعوت كنيد شك نكنيد نخواهد پذيرفت! (301621)
 
حمید فروزنده
۱۳۸۹-۰۱-۱۵ ۱۹:۰۴:۱۶
متاسفانه آقای احمدی نژاد هیچوقت به چنین مناظره نمی اید
ایشان فقط دوست دارند در برنامه های صدا و سیما با یک مجری کم سواد که فقط سخنانش را تایید میکند برود. (301624)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۰۰:۲۵:۳۰
به یاد دستان لرزان موسوی در شب مناظره افتادم.اقا حمید کامنت شما من را خنداند. (301687)
 
m_morgan
۱۳۸۹-۰۱-۱۵ ۱۹:۱۲:۲۷
من گیج شده ام؟ بالاخره هدفمند کردن رایانه ها انجام شود اقای توکلی یا نه؟ من اقتصاد نمیدانم. شما که میگید اجرای این طرح مردم را بدبخت میکنه و باید تدریجی اجرا بشه! (301626)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۰۱-۱۷ ۱۰:۲۰:۴۸
سرکار خانم مژگان.
فکر می کنم آقای توکلی منظورشان هدفمند کردن یارانه هاست نه رایانه ها. (302002)
 
فرزانگان
۱۳۸۹-۰۱-۱۵ ۱۹:۵۳:۰۸
با سلام

مجلس نباید در مقابل دولت کوتاه بیاید متاسفانه دولت به دور زدن قانون و خود محور بودن دارد عادت می کند . جایگاه مجلس باید حفظ شود (301629)
 
علی
۱۳۸۹-۰۱-۱۵ ۲۰:۰۹:۰۸
آقای توکلی شما هم مثل احمدی نژاد لجباز هستید (301633)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۵ ۲۲:۱۴:۰۷
ما هم همينو ميخايم اگر بهمون انگ منافق نچسبونيد (301656)
 
علی
۱۳۸۹-۰۱-۱۵ ۲۳:۰۱:۵۶
سلام
پس با این سخن شما آن سخن که گرد و خاک بلند کردین که چرا رئیس جمهور فلان حرف رو زد در روز پایانی سال فرق دارد و حرف شما رو زیر سوال میبرد
حتما متوجه شدید که حتی اگر قانون تصویب بشود راه قانونی برای دولت بسته نشده ؟!
ببخشید جناب توکلی مگر در کل ایران فقط 3 نفر اقتصادان داریم ؟!
که شما پافشاری میکنید و میگویید مرغ من یک پا دارد ؟!
شما میگویید توی چندین سال متوالی مثل 10 سال ولی دولت میگویید در 5 سال و هم چنیین شما با کمی پاک کردن سخن رئیس جمهور میگویید دولت میخواهد همه را یک جا گران کند ولی دولت میگویید سه طرح داریم
1- در هر سال گران کنیم
2-در 3 مربته
3- در 2مرتبه
که اگر حرف شما باشد یک نسل با لغزش همراه است نه 10 سال بلکه بیشتر از 10 سال که آسیب جدی به نطام میشود

رهبر به 3قوه میگویید اتحاد داشته باشین ولی انگاری شما فقط دوست دارین بی مورد گرد وخاک بلند کنید ؟!
اون از حرف بدون مدرک که گیر دادین به ( در مورد مدرک آن و مفسد اقتصادی بودن که در همان مطلب هم جواب دادم که انشا الله این نظر و آن نظر پخش شود ) و این هم از گیر ها بی جای شما و گرد و خاک بلند کردند و بعد از آن که گردوخاک خوابید حرف خود را زیر سوال میبرید
از کجا معلوم در مورد هدف مند کردن یارانه ها هم همینطور نباشد ؟!

یک سوزن به خود بزن یک جوالدوز به دیگران

با تشکر از صبری که برای خواندین این نظر گذاشتین (301670)
 
amir
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۰۱:۴۵:۴۱
آقای توکلی شما تازه دارید می فهمید که آقای احمد نژاد خودش را فراتر از قانون میداند؟
کسی که بجای 2/3 نماینده کان مجلس نظر میده و به جای رهبری نظرشو تائید میکنه و اعلام همه پرسی میکنه .
هیچ وقت قانونی که شما تصویب کردید را اجرا نمی کنه (301704)
 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۰۲:۱۴:۱۵
چرا این بلبل زبانی ها در مورد ریاست جمهوری خاتمی و رفسنجانی نبود و ملت پاک فراموش شده بودند ؟ حالا چه شده هر حرکتی که این احمدی انجام میدهد مورد اعتراض اسرائیل و آمریکا و ...قرار می گیرد.
خسته کننده نیست ؟
وقت کشی و زندگی مردم را درمشکل نگه داشتند می ترسم توکلی هم روزی از انگلیس سر در بیاورد ؟
لج بازی با هم و فدای کردن ملت این وسط (301708)
 
محسن
۱۳۸۹-۰۱-۱۷ ۱۰:۲۴:۴۸
شماچرا خودت سرازکانادادرآوردی؟ (302004)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۰۲:۳۷:۱۳
با سلام من يك سئوال از مسئولين محترم سايت داشتم انهم اينكه اينهمه نظرات كه گفته وداده ميشه كسي از مسئولين ذي ربط ملاحضه وكمترين تاثيري در وجود انها دارد؟ (301709)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۰۷:۱۲:۴۲
اخرش دولت حرف خود را به کرسی مینشاند و چه بهتر مجلس بیش از این با ابروی خودش بازی نکند تجربه در این چند سال این را به کرات نشان داده است.نمونه اش هم طرح دوفوریتی دیروز و.... (301714)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۰۷:۵۴:۰۹
رييس جمهور ميبايست اين حق را داشته باشد كه راي مجلس را وتو كند.در مقابل خودش و حزبش مسئوليتش را بپذيرند. (301716)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۰۹:۵۴:۵۸
به شرط اینکه دیگه چیزی از این مملکت بمونه! (301736)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۰۷:۵۹:۴۸
كاملا\" مشخص است كه كساني كه از رئيس جمهور در طرح هدفمند كردن يارانه ها دفاع مي كنند چشم بسته حرف مي زنند و فقط جوابهاي الكي مي دهند در نظرات بالا خواندم كه يكي مي گويد شير اين قيمت ولي در جواب حامي دولت مي گويد شير يارانه اي بخور مگر شما كي هستيد كه مردم را از حق قانوني خود نهي و وعده مي دهيد. در كاستي ها و نا تواني دولت در خيلي از مسايل شكي وجود ندارد دولتي كه حتي بسياري از قيمتها را نمي تواند كنترل كند چطور بايد انتظار داشته باشيم كه در اين طرح موفق شود. حامي ... دولت مي گويد اگر ملك گران شده به نفع شماست خوب اگر كسي ملكي نداشته باشد به نفعش شده چطور چشمان خود را مي بندي و هر چه را كه را مي خواهيد مي گوييد. ... براي همه مردم جالب است اين پيشرفتها در زمينه اقتصادي درباره اش صحبت مي شود چرا در زندگي مردم نمود نمي كند. خوب مردم حق دارند بدانند چه مي شود با وعده دادن كه كاري پيش نمي رود. اين وعده ها از سال 84داده شده و وضع بدتر شده كه بهتر نشده. اي كاش دولت و طرفداران ... آن انصاف هم داشته و خدا را نيز در نظر داشته باشند. (301715)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۱۰:۳۵:۰۱
جناب آقای توکلی:در خصوص هدفمند کردن یارانه هاآنچه شرط بلاغ است گفتید وحجت را تمام کردید.امیدوارم مجریان قبل از هرگونه اقدام به خود آیند وعاقلانه قدم برداشته وبیش از این به ملت استرس وارد نکنند واز خدای خود وآه مظلومان بترسند (301746)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۱۰:۴۵:۱۰
آقاي توكلي فقط بلده مخالفت كنه از اول باهمه مخالف بود تراي اينكه خودش مطرح كنه وگرنه مقام معظم رهبري فرمودند مجلس كمك كندودولت اجرا؛ بنابراين مناظره فقط فظاي سياسي جامعه را خراب ميكند (301750)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۱۶:۵۴:۲۵
2 راه برای مطرح شدن و معروف شده هست یکی ارائه نظر کارشناسانه و جامع دقیق که راه سختتر است دیگری تخریب با پیدا کردن نقطه ضعف از طرح موجود اما نافص .طبیعتا اکثرا راه دوم که اسانتر است را برمیگزینند
جناب توکلی از حساسیت شما متشکریم اما نظر تکمیلی به طرحهای موجود دهید و کاش با اخلاق اسلامی در جلسه نمایندگان با ریس جمهور هم حاضر میشدید که نشان دهید حساسیت شما برای ملت است نه کدورت شخصی (301858)
 
امين
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۱۵:۱۲:۱۶
دوست عزيز واقعا جواب از جواب غير منطقي شما متشكريم اگر 20درصد مردم با افزايش قيمتها خوشحال بشوند بقيه چه بايد بكنند
لازم نيست هميشه سرمان را زير برف نگاه داريم (301830)
 
حميد رضا سخنور
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۱۵:۱۵:۳۸
يادتان باشد كه دولت وشخص شجاع وخستگي ناپذير دكتر احمدي نژاد بودند كه داوطلبانه براي اجراي اين طرح بزرگ اقدام كردند همانند اجراكردن كارت سوخت (301832)
 
باقری
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۱۶:۲۰:۳۹
مناظرنمی خواهد مجلس 40 هزار میلیارد را بدهد اما
دولت را مکلف کند تا بانک اطلاعاتی خودش را معرفی کند می توان برای این کار طرح تحقیق وتفحص رانمود کهبابرای خانوار هم که همگام می دانند کهع نک دولت برای پرداخت یارانه کشاورزی با فقدان سند رسمی پیست ویا در صنعت وقتی بیشتر کارخانه ها با طرفیت کمتر تولید می کنندچگونه دولت آمار دارد و برای خانوار هم که با این خوشه بندی آدم یاد شعر مولای رومی می افتد
گفت از کجا می آیی ای فرخنره پی گفت از حمام گرم کوی تو گفت خود پیداست از زانوی تو (301849)
 
یه خوشه 3
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۱۷:۲۴:۳۶
متاسفانه رئبیس جمهور علی رغم خصوصیات مثبتی که داره ادم لجوج و یک دنده ای هم هستند مناظره انجام بشه قطعا شکست میخوره خودش هم میدونه منتها زرنگتر از این حرفاست فهمیده طرح بی خودیه داره بازی در میاره حالا قانون هم که شده به ضررشه چون باید اجراش کنه میخاد توپ رو بندازه تو زمین مجلس رهبر هم تو مشهد کوتاه نیامدن و دستور دادند دولت باید قانون رو اجرا کنه برای همین بدنبال به هیاهوی سیاسی دیگست که موضوع ماست مالی بشه بیاد منتظر اینده نزدیک بود تا ببینیم چیکار میکنه قطعا کشور ابستن حوادث حاشیه ای قرار میگیره و تو همین حاشیه ها موضوع منتفی میشه مثل رمانی که تیم ملی در هیاهوی سیاسی انتخابات سال گذشته حذف شد مثل انحلال سازمان مدیریت کشور درست در زمان تعطیلات طولانی مجلس مثل مصاحبه دقیقه اخر سال گذشته که مجلس رو به توپ حرفاش بست چون میدونست تعطیلات در پیشه و بهترین وقت چون فردایی وجود نداشت جوابی بخاد بگیره ایشون استاد ایجاد جو و شلوغ کردنه تا مردم پی به کار های خرابش نبرن همین شب عید مگه چی ارزون شد که اقای بهمنی پشت سر هم میگه تورم کنترل شده و پایین اومده هنوز بارانه ها داده نشده قبوض گاز امده با درج اینکه بارانه دولت باید پرداخته بشه توسط مصرف کننده تازه سه رنگ هم هست زرد و ابی و قرمز چرا باید شرکت گاز اینکار رو بکنه الا اینکه دستور بهش دادن مگه غیر از اینه والا 40000 هزارتا که هیچ 60000 تا بهش یدین بازم بهانه میاره مرد این کار نیست خلاص (301872)
 
علیپور
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۱۷:۵۹:۵۵
بزرگواران دانشمندان و اساتید و نخبگان و مجلسیان دانشجویان لطفا بگذار رئیس جمهوری محترم برای ملتش خدمت کند.مردم انتظاراتی دارند تا وعده هایی که داده حد اقل 70در صدش اجرایی گردد. دعوت به مناظره و دعوت به کشتی گرفتن و نظاره به فوتبال و نمایش و امثالهم موانعی هستند که دست و پای این خدمتگذار دلسوز را می گیرد .آقای توکلی عزیز تورا بخدا دیگه بس دست از دعوت به مناظره بر دارید و ما مطمئن هستیم که حضرتعالی از سر دلسوزی خودت را به آب و آتش می زنید که جامعه ما یک جامعه پویا و زنده و شاداب و متنوع باشد .اما بعضی ها شمشیر ها را از رو بسته اند با کوچکترین خطا علم شنگه بپا کنند و بجان دولت و کار گزاران بیفتند و مانع فعالیتش شوند . (301882)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۱۹:۴۹:۳۴
با سلام
این دوست عزیز دقیقا به نکاتی مهم اشاره کردن که البته نیاز به تفسیر بیشتری داره موضوعات خام و البته مهم که بهتره سایت الف روش کار کنه مردم چقدر هزار ماشالله هوشبار شدن در کل موافقم با نوشته این دوست عزیز (301902)
 
داودفرهی
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۲۰:۰۷:۵۰
بسمه تعالی
جوبوجود امده درسایت الف باعث کلی خوشحالی برای ملت میتواند باشد که شاهد برخورد ارا ونظرات مختلف میباشد ومعیار و خط کشی برای اندازه گیری منطق ودرک طرفین از وضعیت موجود.
واما چند نکته -
ناشناس اول رییس محترم جمهور صحیح است
اقای گردوخاک مافقط همین سه نفر اقتصاددان را نداریم ولی بااین وضعیت رسانه های ارتباط جمعی فعلا فقط سایت موجه الف محل گفتگومیباشد وبقیه رسانه ها یا تعطیل ویا دریک جاده یکطرفه طی طریق مینمایند .
- اگر حرف حق وقابل اثباتی داشت مطمعنأخاموش نمیماند زیرابااین همه پست ومقام مخصوصا ریاست ستاد مقابله با مفاسداقتصادی درمظان اتهام ودرانظار 70 ملیون جمعیت کارشایسته ای نیست مخصوصا که سرنوشت قل دیگر دکترای اکسفورد به ان فضاحت کشیده شد
اقای کارشناس زمین ومسکن این درست که چند نفر دراثر رشد بی رویه ملک بلند شدند ولی پاسخ ان چند ملیون نفری که بااین سیاست نابخردانه توان خرید سرپناه را ازدست داده اند چه کسی خواهد داد.
واما برادر توسیه کننده مصرف شیر یارانه ای که نگران فربه شدن هموطنان هستی ما زیر بار منت شیر یارانه ای نمیرویم ولی جهت اطلاع عرض نمایم اب بهای مصرفی چهار واحد مسکونی ما 1900 تومان است ولی مبلغ قابل پرداخت ان 8000تومان است این هم نتیجه حمایت از اقشار اسیب پذیر
واین تلنگری است برای افرادی که کورکورانه وازروی احساسات تزریق والقاشده اظهار نظر مینمایند (301906)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۲۰:۳۱:۰۸
دوست عزیز فکر میکنم املای دقیق توصیه اینگونه باشد.املای شما ضعیف است.تقویت کنید.
شما که زیر بار شیر یارانه ای نمی روید ایا زیر بار بنزین یارانه ای هم نمی روی؟شما که زیر بار شیر یارانه ای نمی روی زیر بار یارانه گاز هم نمی روی؟زیر بار یارانه ی برق هم نمیروی؟مصالح ساختمانی چطور؟بیشتر مواد غذایی چه طور؟

راستی هزینه دانشگاه های سراسری از کجا تامین میشود؟

در کشور ما دولت به بیشتر اقلام اساسی که سبد کالا را تشکیل میدهند یارانه میدهد.روی یه لیتر بنزین ما 400 تا 500 تومان دولت داره یارانه می دهد چون هزینه تولید و خرید بالاست در ایران ما همین بنزین با لیتری 600 تومان تولید میشود و با یارانه دولتی 100 تومان به دست شما می رسد.

که البته نیاز به هدف مند شدن دارد می دانید چرا؟چون ان اقایی که 4 تا ماشین تو خونه داره نهایت استفاده را از یارنه میبرد و ان جنوب شهری که تو عمرش ماشین نداشته از این یارانه سنگین بی بهره است حالا لطفا بست و گسترش بدید به همه ی بخش ها که هر که بیشتر دارد یارانه بیشتری می خورد که این اشتباه است و باید درست شود.

(301910)
 
آرین
۱۳۸۹-۰۱-۱۷ ۰۰:۲۸:۰۲
به نظر هر آدم عاقلی هدفمند شدن یارانه ها نکته ی مثبت لازم و کاملا ضروریه! اما ترس مردم از اینه که الگویی که برای این کار در نظر گرفته شده و نحوه و چگونگی آغاز آن ظاهرا یک همچنین نتیجه ای نمیده و ایرادات و انتقادات کارشناسان اقتصادی هم به همین مسله است والا کدام آدم عاقلی دوست نداره یارانه هدفمند بشه ! مشکل اینه که مردم نمیدونن نتیجه این کار به نفعشونه یا به ضررشون؟ چیزی که من از طرح دولت درک میکنم بیشتر حذف یارانه است تا هدفمند کردن آن ! آخه وقتی تو خوشه بندی من کارمند اجاره نشین با 500000هزار تومان حقوق با مثلا آقای محصولی وزیر محترم در خوشه سه قرار میگیریم شما میخواین به من بگین خوشبین باشم !! آخه چه جوری ؟مگه میشه شما تو روز روشن فشار اقتصادی بر مرد رو زیاد کنی و بعد بگی این به نفع شماست؟ به نظر من مشکل اینه دولت تو این طرح میخواد اختیارات زیادی داشته باشه و اونجور که میخواد عمل کنه و توان اقناع افکار عمومی و به ویژه صاحب نظران اقتصاد رو نداره و این برای هر کسی که دوکلاس درس خونده هم قابل درکه و جای سوال. (301953)
 
مقدم
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۲۰:۲۹:۲۲
سلام به دوستان
يه سوال: جايگاه يك نماينده از كي تا حالا با جايگاه رياست جمهوري همتراز شده كه آقايون خيال ورشون داشته؟ (301909)
 
lمسلم
۱۳۸۹-۰۱-۱۷ ۱۰:۳۰:۳۶
يكي از بزرگان (همكار توكلي در مجلس) حرف بسيار حكيمانه اي زد
ايشان گفتند: توكلي معترض به دنيا آمده، معترض زندگي مي كند و معترض مي ميرد.
آقاي توكلي حرفي زده. مي خواهد در سال نو خنده بر لبها بيايد. مگر دولت تيم اقتصادي ندارد. درضمن: ميرتاج الديني: در حال حاضر این تیم اقتصادی در سایت الف، ما را دعوت به مناظره کرده است که ما برای این دعوت اعلام آمادگی می کنیم؛ بنده و تیم اقتصادی دولت حاضریم به سوالات این گروه پاسخ دهیم.
http://www.bornanews.com/vdcaminu.49nwa15kk4.html (302007)
 
مشهدي
۱۳۸۹-۰۱-۱۷ ۱۱:۱۱:۱۹
دوست عزيزي كه ادعا كرديد

يه سوال: جايگاه يك نماينده از كي تا حالا با جايگاه رياست جمهوري همتراز شده كه آقايون خيال ورشون داشته؟



احتمالا شما خيلي در جريان سياست و مديريت كشور نيستيد مناسب است مقداري (حداقل) اطلاعات تاريخيتان را تكميل كنيد

آن زمان كه خيلي از اين آقايان در آغوش والدينشان تشريف داشتند دكتر احمد توكلي در زندانهاي رژيم ستمشاهي ضمن مبارزه با طاغوت مغفولين و گول خورده هاي توده اي را هدايت مي كردند

ايشان عضو هيات رئيسه اولين دوره مجلس شوراي اسلامي بودند و در زمان رياست جمهوري مقام معظم رهبري وزير كار و امور اجتماعي بودند

ايشان در انتخابات رياست جمهوري سال 1372 كه آقاي احمدي نژاد در ستادهاي تبليغاتي آقاي هاشمي در تهران فعال بودند، رقيب جدي آقاي هاشمي دكتر توكلي بود كه براي اولين بار شعار عدالتخواهي و مبارزه با مفسدان را علم كرده و سياستهاي اقتصادي و فرهنگي آقاي هاشمي را به چالش كشيدند(در آن زمان كه خيلي از شماانتقاد به هاشمي را انتقاد به پيامبر مي پنداشتيد

چه كسي در انتخابات سال 1380 محمد خاتمي را به چالش كشيد؟ در آن زمانيكه در اردوگاه اصولگرايي جز سكوت فريادي نبود
برخي افراد همانند موج روزگاري را قدرت نمايي كرده و حكم مي رانند و بعد آن به فراموشي سپرده مي شوند اما اين كوهها هستند كه با ريشه و قدرت هميشه وجود دارند

حالا از شما خواهشمندم كه خودتان را مطلع سازيد و الكي خوش نباشيد (302020)
 
اصلاح طلب اصولگرا
۱۳۸۹-۰۱-۱۷ ۱۴:۲۷:۵۶
آقا حسن که گفتی موقع انتخابات رئیس جمهور حرف داشت زدو پیروز شد.1 حرفش جز زیر سئوال بردن نظام چیز دیگه ای بود؟2-حرفش جز مظلوم نمایی د ر مقابل سه دوره قبل چیز دیه ای بود؟4- حرفش جز مخدوش کردن اذهان عمومی چیز دیگه ای بود؟قشنگ فکر کن گاهی اوقات به خودم میگم هر چی میکشیم از ندانم کاری های خودمون می کشیم به یکی رای دادین بزرگش کردین تو جهان حالا حر شما رو گوش نمیده (302097)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۸ ۰۱:۳۸:۳۱
آن وقتی که احمدی نژاد داشت سیاست اقتصاد دولتی میر حسین را نقد میکرد، شما کجا بودی؟ داشتی پارچه سبز پخش میکردی؟
آن وقتی که رانت خواریهای زمان خاتمی را مطرح میکرد کجا بودی؟ (302291)
 
محمد رضا احمدي
۱۳۸۹-۰۱-۱۷ ۱۷:۰۸:۵۱
با سلام اول اينكه همه ميدانند كه رييس جمهور از مناظره هراسي ندارد چون هميشه خود در اين امور پيش قدم بوده است به گفته لري ينگ مجري شبكه سي ان ان مسلط ترين رييس جمهوري كه من تا كنون با او صحبت كرده ام احمدي نژاد بوده است به نظر بنده دلايل اقاي توكلي بيشتر سياسي است تا اقتصادي و نيز يك توصيه به اقاي توكلي انتخابات مجلس نهم در راه است چهره خود را در ميان مردم بهتر كنيد (302178)
 
علیپور
۱۳۸۹-۰۱-۱۷ ۱۹:۰۸:۱۱
بعنوان یک هموطن از مدیران سایت ها مخالفان و حامیان دولت احزاب و گروهها که واقعا دلشان برای شکوفایی و پیشرفت و توسعه و بالندگی کشور می تپد در خواست می نمایم در این شرایط حساس که دشمنان نظام دائما دنبال توطئه و آسیب رساندن به امنیت و اقتصاد ووحدت و یکپارچگی ملت فهیم و فکور ایران اسلامیمان هستند هرگز این اجازه را بخود ندهند با حرفهای نا باب و تفرقه افکن و دشمن شاد کن زمینه را برای دشمنان قسم خورده مساعد و فراهم سازند چرا که به عینه شاهدیم همسایگان مان از دست این مدعیان دروغین دموکراسی چه مصیبتها رامی کشند و به چه گرفتاریهایی دچار شده اند روزی نیست دهها کشته و زخمی با ترور و بمب گذاری از دست ندهند قدر عافیت را کسی داند که به مصیبتی گرفتار آید مگر 8 سال دفاع مقدس مان را فراموش کرده ایم که با تحریک یک دیوانه کشورمان را بطور تحمیلی با یک جنگ نا برابر مواجه ساختند خدا لعنت کند بر معاویه ها و ابو سفیانهاو یزیدیان عصر حاضر را هر آن میخواهند بار دیگر جامعه را با یک نا آرامی مواجه سازند و این مایم باید بیدار و هوشیار باشیم وبا اطاعت محض از فرامین مقام عظمای ولایت حافظ و نگهبان میراث گرانبها و ارزشمند شهیدان والا مقاممان باشیم و این بهاء را به بهانه ای از دست ندهیم ./. (302196)
 
Arash
۱۳۸۹-۰۱-۱۷ ۲۰:۲۶:۱۵
این حقیر هم معتقدم که آقای احمدی نژاد باید در این و دیگر مناظرات شرکت کند. چون گفتگو در مورد یارانه ها و موانع اجرا، این موضوع را بتدریج برای جمع بزرگتری از جامعه روشن میکند . و این مفید است . (302222)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.