نظر منتشر شده
۱۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 68002
بازتاب گسترده دستاورد هسته‌ای ایران
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۸:۴۰
رونمائی از دستاوردهای جدید هسته ای ایران ، شامل تولید میله سوختی مجازی و سانتریفیوژهای نسل سوم ، بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.

به گزارش الف از خبرگزاری ها، شبکه آمریکایی فاکس نیوز وابسته به پنتاگون در گزارشی اعلام کرد: سانتریفیوژ‌های جدید ایران قادرند سریع تر از سانتریفیوژهایی فعال کنونی، اورانیم را غنی‌سازی کنند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز نوشت: متخصصان ایرانی توانستند نسل سوم سانتریفیوژها را طراحی کنند و تست‌های مکانیکی آنها را با موفقیت بگذرانند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس نیز از پوشش دستاوردهای هسته‌ای ایران غافل نماند و اعلام کرد: ایــران، از نسل سوم سانتریفیوژهای ساخت داخل رونمایی کرد که می‌تواند برنامه غنی‌سازی اورانیوم این کشور را شتاب بخشد.

این خبرگزاری همچنین مدعی شد : قدرت‌های جهانی از اهداف برنامه هسته‌ای ایران هراسان هستند.

خبرگزاری آلمان با پوشش کامل اخبار روز جشن ملی هسته‌ای ایران نوشت: رئیس جمهور ایران نسل جدید سانتریفیوژ‌های ساخت داخل این کشور را رونمایی کرد.

این خبرگزاری افزود: سانتریفیوژهای جدید ایران قادر است روند غنی‌سازی اورانیوم را سریع تر انجام دهد و توانایی جداسازی ایزوتوپ‌های U-235 از گاز هگزا فلوراید اورانیوم نیز بیشتر شده است.

تلویزیون سوریه با ارائه گزارشی مفصل از مراسم جشن هسته ای کشورمان اعلام کرد: ملت ایران یک نقطه اتکای مستحکم و مطمئن برای آزادیخواهان وعدالتخواهان جهان است.

روزنامه فرانسوی لیبراسیون نوشت: با وجود تهدید های گسترده غرب، جمهوری اسلامی ایران در ادامه فعالیت های هسته ای خود مصمم است.

روزنامه نیشن پاکستان با اشاره به عزم جدی ایران برای ادامه فعالیت های هسته ای، موضع واشنگتن را در برابر تهران غیرمنطقی و سطحی بیان کرد.

این روزنامه افزود: براساس دکترین هسته ای آمریکا، کاخ سفید مدعی شده در پی ایجاد ثبات در عرصه بین المللی و خلع سلاح هسته ای است در حالی که حمایت همه جانبه از اسرائیل نشان می دهد آمریکا همچنان صادقانه رفتار نمی کند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت هم خبر دستاوردهای هسته‌ای جدید ایران را به تیتر نخست پایگاه اینترنتی خود تبدیل کرد.

یدیعوت آحارونوت نوشت: فقط کمتر از 24 ساعت پس از نشست گروه 1+5 در نیویورک برای بررسی برنامه هسته ای ایران، این کشور از نسل سوم سانتریفیوژهائی رونمائی کرد که 10 برابر بیش از نمونه نخست این سانتریفیوژها توانایی غنی‌سازی دارند.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نیز دستاوردهای جدید هسته‌ای ایران را در صدر اخبار پایگاه اینترنتی خود قرار داد.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: ایران سانتریفیوژهای نسل سومی پیشرفته‌ای را با موفقیت آزمایش کرده است.

از سوی دیگر پایگاه اطلاع رسانی روزنامه صهیونیستی هاآرتص اخبار دستاوردهای هسته‌ای ایران را در بخش اخبار فوری اعلام کرد.

هاآرتص نوشت: سانتریفوژ نسل سوم ساخت ایران 10 برابر قدرتمندتر از نسل نخست آن است.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز گفت:ایران بدون توجه به مجازات ها و تهدیدهای غرب به برنامه هسته ای خود ادامه می دهد اما به نظر نمی رسد غرب از مشکل آفرینی در راه این برنامه دست بردارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، الجزیره با اشاره به این مطلب در گزارشی درباره اعلام راه اندازی نسل سوم سانتریفوژها در ایران که سرعت آنها شش برابر نسل قبلی است ، می افزاید: ایران بر ادامه برنامه هسته ای خود اصرار می کند و به نظر می رسد خود را برای مجازات های جدید آماده کرده است به همین سبب از نسل سوم سانتریفوژها رونمایی کرد.

این شبکه در ادامه می گوید: شاید مهمترین مسئله ای که باعث شد محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران تاکید کند هیچ کس نمی تواند برنامه هسته ای ایران را متوقف کند اعلام تولید صفحه های سخت است که پیچیده ترین مرحله در چرخه تولید سوخت هسته ای به شمار می رود.

وی با این سخنان کوشید به کسانی که به توانایی ایران برای رسیدن به این مرحله تردید دارند پاسخ دهد.

الجزیره ادامه می دهد: رئیس جمهور ایران همچنین از توافقنامه جدید استارت دو و اقدام آمریکا به حفظ دو سوم ذخایر هسته ای خود برای مقابله با ایران و کره شمالی انتقاد کرد و این توافقنامه را نمایشی برای توجیه حفظ این مقدار از تسلیحات دانست.

اما طولی نکشید که احمد خاتمی خطیب جمعه تهران به این اقدام آمریکا واکنش نشان داد و گفت: اگر آمریکا به ایران حمله کند ملت ایران سیلی محکمی به آن می زنند تا عبرتی برای دیگران باشد. دوستان ما در جهان نیز منافع آمریکا را تهدید خواهند کرد به همین سبب آمریکا در باتلاقی می افتد که هیچ گاه نمی تواند از آن خارج شود.

در ادامه گزارش آمده است: تا زمانی که تهدید به مجازات ها بخش انرژی را در شامل نشود ایران در میان این تهدیدات و هشدارها هیچ اهمیتی به مجازات های بین المللی نمی دهد. این در حالیست که موضع روسیه در قبال اعمال مجازات ها بر ایران تغییر کرده و چین نیز در مقابل آمریکا نرمشی از خود نشان داده است.

الجزیره گفت: به نظر می رسد ایران دستکم فعلا در مقابل فشارهای آمریکا تسلیم نخواهد شد. از سوی دیگر به نظر نمی رسد غرب اجازه دهد برنامه هسته ای ایران به سادگی و بدون مواجه شدن با مشکلات و مجازات ها به راه خود ادامه دهد. اما برخی معتقدند این مشکلات و موانع ظاهری است و مجازات ها نیز تهدیدی برای اقتصاد ایران ندارد که این امر باعث می شود برنامه هسته ای ایران به راه خود ادامه دهد.

در عین حال، بیشتر رسانه های مکتوب و تصویری فرانسه تلاش کردند با سکوت از کنار موفقیت هسته ای ایرانیان بگذرند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، با وجود این بایکوت خبری شبکه فرانس بیست وچهار در یک پروپاگاندای آشکار با چیدن تصاویر رونمایی از سانتریفیوژهای نسل سوم ایران در کنار پرتاب موشک سجیل تلاش کرد غیرصلح آمیز بودن فناوری هسته ای ایران را به مخاطب القا کند.

پروفسور شفیع جوادی استاد دانشگاههای فرانسه و نویسنده بیش از صد جلد کتاب علمی درباره این پروپاگاند فرانسوی ها به خبرنگار واحدمرکزی خبر گفت:تجربه من می گوید دیگر به رسانه هایی اینچنین اعتماد نکن.ما می دانیم پیشرفت های هسته ای ایران تا چه اندازه در خدمت به مملکت تاثیر گذار و با اهمیت است.

وی تاکید کرد پیشرفت های هسته ای ایران بحث کوچکی نیست.

دستاوردهاي هسته اي جديد ايران که بتازگي رونمايي شد در رسانه هاي گروهي چين بازتاب گسترده اي داشته است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، روزنامه "چاينا ديلي " چين روز شنبه نوشت : ايران سانتريفيوژ جديدي ساخته است که مي تواند غني سازي را با سرعت بيشتري انجام دهد.

اين نشريه مي افزايد : اين کار ايران مسلما رهبران آمريکا از جمله " باراک اوباما " رييس جمهور را خرسند نکرده است و واشنگتن مي گويد کماکان براي تحريم ايران به فشارها ادامه مي دهد.

در همين حال تلويزيون مرکزي چين نيز در بخش هاي مختلف خبري خود درباره دستاوردهاي هسته اي ايران گزارش هايي منتشر کرد.

همچنين رونمايي از دستاوردهاي هسته اي ايران بازتاب وسيعي در رسانه هاي مکتوب چين داشته است.

رسانه هاي چين خاطر نشان کردند : " محمود احمدي نژاد " رييس جمهور ايران گفته است که ايران بمب هسته اي را برضد بشريت مي داند و بر اين باور است که توافقنامه کاهش زرادخانه هسته اي آمريکا و روسيه تلاشي براي پنهان کردن نيات واقعي واشنگتن است.

روزنامه " چاينا ديلي " در اين باره نوشت : با توجه به اين دستاوردها ، ايران موفقيت هاي تازه اي در بخش هسته اي داشته است، اما زمان بکارگيري اين تجهيزات دقيق هنوز معلوم نيست.

اين روزنامه خاطر نشان کرد : آمريکا به فشارهاي خود بر چين و روسيه براي همراه کردن دو کشور با تحريم ايران افزوده است.

منابع خبري روسيه نیز روز شنبه با اشاره به پيشرفت جديد ايران در زمينه هسته اي که خبر آن در مراسم چهارمين جشن فناوري هسته اي ايران اعلام شد، نوشتند: جمهوري اسلامي ايران نسل سوم دستگاههاي سانتريفيوژ ساخته است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از مسکو، خبرگزاري ايتارتاس در گزارشي تحليلي در باره ساخت دستگاههاي سانتريفيوژ جديد در ايران نوشت: در سالن کنفرانس برج تلويزيوني "ميلاد" در تهران طي مراسم باشکوهي رونمايي نسل جديد و سوم دستگاه سانتريفيوژ براي غني سازي اورانيوم برگزار شد.

اين منبع روسي افزود: دستگاه سانتريفيوژ جديد ايراني با موفقيت آزمايش فني شده و قدرت آن شش برابر قدرت سانتريفيوژهاي نسل اول واقع در مرکز هسته اي نطنز مي باشد.

راديوي دولتي "صداي روسيه" نيز در بخش هاي خبري امروز در گزارشي در اين زمينه با اشاره به مراسم ويژه جشن فناوري هسته اي ايران با حضور "محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري و "علي اکبر صالحي" رييس سازمان انرژي اتمي ايران گفت: دستگاه سانتريفيوژ نسل سوم که در اين مراسم رونمايي شد، در ماه مارس سال آينده مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.

اين راديو افزود: دستگاه سانتريفيوژ 200 ميلي متري ايراني شش برابر قدرتمندتر از دستگاههاي نصب شده در مرکز اتمي نطنز مي باشد.

در گزارش شبکه دوم تلويزيون دولتي روسيه در باره دستگاه سانتريفيوژ جديد ايراني گفته شده است: ايران قصد دارد از اين دستگاه براي توليد سوخت هسته اي استفاده کند.

شبکه روسي با اشاره به اتهام برخي کشورهاي غربي به ايران مبني بر تلاش براي ساخت سلاح اتمي ،گفت: ايران بارها به جامعه جهاني اطمينان داده است که برنامه هسته اي اين کشور ماهيت صلح آميز دارد.

در اين گزارش آمده است، در حالي که اعضاي غربي گروه 1+5 امکان اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران را بررسي مي کنند، روسيه و چين خواهان حل و فصل مسائل موجود از طريق مذاکره هستند.

خبرگزاري "نيوز ارمنيا" ارمنستان نيز در گزارشي نوشت: نسل جديد و پيشرفته دستگاه شانتريفيوژ ايراني ويژه غني سازي اورانيوم طي مراسمي با حضور رييس جمهوري ايران رونمايي شد.

در اين گزارش خاطرنشان شده است که سانتريفيوژهاي جديد مي تواند سوخت هسته اي شش نيروگاه هسته اي را تامين کند.

نيوز آرمنيا به نقل از احمدي نژاد نوشت: فناوري هسته اي ايران به سطحي رسيده است که هيچ قدرتي نمي تواند مانع ادامه پيشرفت آن شود.







 
 
یالثارات
۱۳۸۹-۰۱-۲۱ ۱۹:۰۵:۲۱
من به نوبه ی خودم تبریک می گویم.هر قدم که ما بر میداریم تیری است بر قلب دشمنان و منافقین داخلی و خارجی انها را نا امید تر از گذشته میکند.


نا امیدی شما افتخار ماست! (303185)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۱-۲۲ ۱۱:۳۰:۱۶
من به نوبه خودم اصلا باور نميكنم.
و معتقدم اين فن آوري نصفه نيمه هسته اي اينقدر ارزش نداره كه كل مملكت رو به خاطرش به باد بديم.
منتشر هم نميكنين نكنين.
ولي بزنين ببينين چند نفر موافق من هستند.
مزيت نسبي ما نفت و كشاورزيه اينا رو بايد تقويت كرد و هسته اي و خودرو و ... آب در هاون كوبيدنه. (303338)
 
شاهد
۱۳۸۹-۰۱-۲۱ ۱۹:۱۰:۲۷
در همين رابطه : ميزان اعتقاد مدعيان سبز به منافع ملي!
http://1shahed.blogfa.com/post-14.aspx (303186)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۱ ۲۱:۲۲:۴۷
من فکر می کنم جز تعداد معدودی افراد، اغلب ایرانیها فارغ از حمایت یا عدم حمایت از احمدی نژاد، از پیشرفت هسته ای ایران خوشحال هستند.

مقامات کشور هم فکر می کنم به تهدید اتمی ایران فارغ از امکان پذیری آن از این قضیه استفاده مناسب نکردند به هرحال تهدید اتمی چیز کمی نیست. (303207)
 
عدالتخواه
۱۳۸۹-۰۱-۲۱ ۱۹:۲۳:۴۵
جوانان و دانشمدان ایرانی از دانش دنیا عقب نیستند، تنها تکنولوژی ماست که از دنیا کمی عثب مانده
انشالله روزی برسد که در تمامی تکنولوژی های دیگر نیز همانند انرژی هسته ای پیشرفت کنیم و به سطح اول دنیا برسیم. (303190)
 
REZA
۱۳۸۹-۰۱-۲۱ ۱۹:۵۵:۱۲
با عرض تبریک به مناسبت یک برگ جدید در تاریخ پیشرفتهای ملت ایران

اهمیت این قبیل پیشرفت ها نه فقط از بعد سیاسی و امنیت داخلی‌ برای کشور حائز اهمیّت هست بلکه جایگاه ایران رو در دنیا ارتقا میدهد. ایران به عنوانه یک کشوری با تاریخ ۳۰۰۰ ساله، یک وظیفه جهانی‌ هم دارد و اون حاکم کردن عدالت در دنیاست، کشور‌های نژاد پرست غربی نمی‌تونن و اگر هم بخوان ظرفیت و فرهنگ برقراری عدالت رو ندارن، عدالت و حق خواهی‌ مفاهیمی هست که در طی‌ قرن‌ها با فرهنگ و روح حاکم بر جامعهٔ ایران حاکم شده، من سالهاست که مسائل مربوط به ایران رو دنبال می‌کنم، روشی‌ که ایران در طی‌ این چند ساله گذشته در زمینهٔ هستهٔ ای در پیش گرفته روش کاملا درستی‌ هست، این ادبیاتی که استفاده می‌شه تنها ادبیاتی هست که کشور‌های غربی درکش می‌کنن و می‌‌فهمن. پس با تمام توان حرکت کنید از سختی‌ها نترسید و بدونید اگر چه این دوران‌ها خیلی‌ سخت می‌گذرد ولی‌ تاریخ ایران از شما به عنوان مردان بزرگی‌ یاد خواهد کرد (303197)
 
علیپور
۱۳۸۹-۰۱-۲۱ ۲۰:۱۵:۵۴
دنیا علی الخصوص کشور های غیر متعهد و مسلمان و غیر مسلمان - دانشمندان و اساتید انسانهای با وجدان بدانند ایران کشوری است اسلامی که قانون اساسی آن بر گرفته از متن کتاب آسمانی قرآن مجید. که تو سط دهها مجتهد جامع الشرایط و فقهها صاحبان خرد و اندیشه صاحبنظران دور اندیش با صرف مدت زمان طولانی نسبت به وضع این قانون که حاصل ثمره ی خونبهای شهیدانی است که جان نا قابلشان را در راه به ثمر نشستن جمهوری اسلامی و قانون اساسی مشتا قانه تقدیم و تصویب آن با مشارکت اکثریت قریب به اتفاق ملت ایران بصورت رفراندوم انجام پذیرفته هرگز چنین کشوری در تولید انرژی هسته ای صلح آمیز تو سط دانشمندان جوانش دست به تولید انرژی که منبع نابودی هر جنبده ای است نمی زند . کشورهای غرب و بر خی کشور های اروپایی مطمئن باشند وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامیمان امام خامنه ای می فر مایند . ما نیاز به بمب اتمی نداریم و هرکدام ازجوانان ما خودشان بمب اتمند چه لزومی دارد ما چنین سلاحی را تولید کنیم ما مخالف این انرژی نابود کننده هستیم بنا براین پیشرفت و تولید علم در ایران اسلامی بر مبنای اعتقادات دینی و مذهبی و ملی بوده و مفتخریم کشور مان در آینده نزدیک با این جوانان باهوش و فهیم به بلند ترین قله های رفیع علمی پیروز خواهیم شد و به کور ی چشم دشمنان از منافع ملی مان با جان و دل دفاع خواهیم کرد و ذره ای از منافع ملی مان عقب بر نخواهیم گشت بگذارید دشمنانمان هر توهمی دارند در آن مخ منجمد شان عربده بکشند و ایران را تهدید به تحریم اقتصادی کنند ما سی سال است در تحریم هستیم اگر این تحریمها نبودند ما چنین پیشرفتها را نداشتیم ./. (303201)
 
بيگي
۱۳۸۹-۰۱-۲۱ ۲۰:۳۱:۰۲
ضمن دست خوش به دانشمندان ايراني اي كاش دانشمنداني هم پيدا ميشدند كه مديريت خطوط اتوبوس شهري را هم كنترل كنند و در حالي كه عده اي داخل اتوبوسها نشسته و گروه ديگر آويزانند و اتوبوسهاي خالي هم رديف ايستاده اند راننده بخاطر منفعت بيشتر مسافران را علاف نكند.گاهي اوقات ماشين بازرسي هم ايستاده و نظاره گر بي تفاوت !! (303203)
 
irani
۱۳۸۹-۰۱-۲۲ ۰۲:۴۵:۰۹
دوست عزیز جریان پیشرفت اتمی‌ چکار به وضع ای‌ اتوبوس داره؟. شاید ترجیح بدین که ما از لحاظ علمی‌ عقب باشیم ولی‌ شما تو اتوبوس رو سندلی‌ راحت بنشینین. که مطمئنم برای اون هم یه دلیل دیگه پیدا می‌کنین که نقه بزنین. حالا بین خودمون خودت تا حال برای ای‌ این مملکت (بجز نقه زدن و استفاده از سوبسید ) چکار کردی؟ (303253)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۲ ۰۰:۰۳:۵۵
ولی تولید سانتریفیوز با 5 برابر ظرفیت قبلا هم اعلام شده بود جدید نبود
اگه اشتباه می کنم بگید (303235)
 
ali
۱۳۸۹-۰۱-۲۲ ۰۰:۴۲:۲۵
اقا ممنون میش و اول یک نفر این دو تا را مخصورصا مورد اول میله مجازی رو توضیح بده(میله سوختی مجازی و نسل سوم ) تا اول بدون چی بدا اگر خود الف توضیحی کامل بدهد خوشحال می شوم. (303241)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.