نظر منتشر شده
۱۴۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 68365
درباره دیدار برخي اعضاي فراكسيون اقليت با آقاي موسوي
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۴۲
بخش تحلیلی الف

ملاقات هفته گذشته تعدادي از نمايندگان فراكسيون اقليت مجلس با نامزد شكست خورده انتخابات، به حق اعتراض هايي بر انگيخته است. درباره اين ديدار، يادآوري دو نكته ضروري است:



1- عملكرد آقاي موسوي پس از انتخابات و تمكين نكردن صريح ايشان به قانون و راهكارهاي قانوني براي اعتراض و از آن بدتر، زمينه سازي عمدي و عملي ايشان براي عمليات تروريست‌هاي مجاهدين خلق، تندر و ... در داخل خاك ايران، يك خودكشي تمام عيار سياسي بود و قطعاً هيچ راهي براي بازگشت ايشان به صحنه سياست باقي نگذاشته است. ايشان مي تواند به عنوان يك شهروند جمهوري اسلامي از حقوق شهروندي برخوردار شود و آنها را از مراجع مسوول استيفا كند اما ايشان با كارهايي كه انجام داد، حق نقش‌آفريني سياسي را براي هميشه از خود سلب كرد. آقاي موسوي بايد خيلي شاكر باشد كه نظام و دستگاه قضايي بعد از آن همه ماجراجويي‌ها و قانون شكني‌ها، با ايشان مدارا كرده اند و هنوز به اتهامات ايشان رسيدگي نشده است. اتهاماتي كه يكي از آنها نقش‌آفريني موثر در كودتاي مخملين سال 88 است.

2- سابقه و عملكرد طيف دوم خرداد در سالهاي 76 به اين سو نشان مي‌دهد، بخشهايي از اين طيف متنوع، عملاً قانون اساسي را قبول ندارند و به مباني ديني _ ارزشي  جمهوري اسلامي و خط امام اعتقادي ندارند و خواسته و ناخواسته براي حاكم كردن ارزشهاي غربي و تامين منافع بيگانگان تلاش مي كرده‌اند اما در عين حال با تزوير، خود را معتقد به قانون اساسي و خط امام نشان مي‌دادند.

خوشبختانه حوادث پس از انتخابات، باعث شد اين لايه از طيف دوم خرداد، از بخش هاي معتقد به مباني جمهوري اسلامي و قانون اساسي و خط امام، كاملاً متمايز و جدا شوند.



كودتاي مخملين پس از انتخابات، هرچند ضربات و خسارات سختي به كشورمان وارد كرد اما يكي از دستاوردهايش، رسوا شدن و تمايز ناخالص‌هاي موجود در طيف اصلاح طلب بود. براي رسوا شدن لايه‌هاي غربزده و خائن از طيف دوم خرداد، چه خون دلها كه خورده نشد، چه مجاهدتها كه بعمل نيامد، چه تهمتها كه تحمل نشد و... پيروزي بر كودتاي مخملي غرب در سال88 به آساني بدست نيامده كه دست آوردهايش را به آساني از دست بدهيم.



ديدار نمايندگان فراكسيون اقليت مجلس با آقاي موسوي اگر به اين نيت باشد كه بخش قانون شكن و سكولار دوم خرداد را احيا كند، كاملاً محكوم است. اين ديدار حتي اگر نه با اين هدف، ولي چنين كاركردي هم داشته باشد، باز هم محكوم است.



برادران اصلاح طلبي كه به تجديد سازمان اصلاحات و فعاليت اصلاح طلبانه در چارچوب قانون اساسي اهتمام دارند، نبايد فراموش كنند كه حضور بخش هاي قانون شكن، غربگرا و سكولار در «اصلاحات تجديد حيات يافته»، به انحراف و مرگ پيش از تولد آن منجر خواهد شد.



اصلاحات و اصلاح طلبي، نياز امروز و هميشه جمهوري اسلامي است اما اصلاحات در چارچوب قانون اساسي نه اصلاحاتي كه بازوي فكري _ اجرايي غرب براي براندازي نظام و تامين منافع بيگانگان باشد.

























 
 
ناشناس
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۵:۵۷:۵۹
كدام كودتا چرا هميشه از شكست موسوي و كروبي به عنوان كودتا ياد مي شود مگر اين آقايان داراي ارتش و نيروي نظامي بودند يا به صورت مستقيم از غرب دستور مي گرفتند اين آقايان فقط نحوه اعتراض به آرا را بلد نبودند خواهشمندم تهمت نزنيد و به مردم ميليوني كه اعتراض كردند توهين نكنيد. (304043)
 
یالثارات
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۷:۲۶:۰۲
مردم میلیونی! منظروتان همان 50 هزار نفر 25 خرداد با فتوشاپ بود؟نصفشم نیرو امنیتی بود.جو گیر شدی ها (304109)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۸:۱۱:۵۱
کلا موسوی اشتباه کرد که به انتخابات وارد شد.شخصی که سال ها از سیاست دور بوده بهتر بود به کشیدن نقاشی ادامه میدادند. (304127)
 
امید
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۲:۴۰:۳۴
برادر شما یا اعداد را بلد نیستی که در اینصورت به شما توصیه میکنم از کلاس اول دبستان دوباره شروع کن .یا اینکه عداوت و کینه چشمانت را بسته که در این صورت برای شما بصیرت آرزو میکنم.
تظاهرات 25 خرداد به اعتراف اصولگرا و اصلاح طلب میلیونی بود.طبق تحقیقات اقای قالیباف و شهرداری تهران بر اساس متراز میدان امام حسین تا آزادی و مساحت دور میدان آزادی . (304517)
 
جواد
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۶:۱۰:۵۵
من هم مثل خيلي از افراد ديگر به عنوان تماشاچي اون روز حضور داشتم. اولا يكي از زرنگي هاي خط دهندگان به آقاي موسوي در نحوه انتخاب مسير بود. خودم با دختري روبرو شدم كه به شدت نگران بود و مي پرسيد مسير بسته است و بايد تا آزادي پياده بره براي رفتن به كرج؟ جمعيتي كه به سمت كرج و با پاي پياده رهسپر بودن رو اگه كسي ديده باشه مي فهمه من چي ميگم. يعني جمعيت زيادي از افراد، طي كنندگان طبيعي اين مسير بودند. ثانيا انتهاي جمعيت انقلاب بود نه امام حسين . از ساعت 5 جمعيت در چهار راه ولي عصر كه بنده اونجا بودم لكه اي بود و تعدادي هم به صورت تماشاچي كنار ايستاده بودند. به طوري كه خودم ديدم اينجا فايده نداره و به سمت آزادي راه افتادم و تا ميدون رفتم. يك لاين فقط جمعيت بود و در لاين اتوبوسرو هم كمي جمعيت بود كه فقط رفت و آمد رو مختل كرده بود. ثالثا نقل قول از قاليباف تكذيب شد.
البته اگه منظورتون از ميدان آزادي تا امام حسين 9 دي بود قبول دارم. ضمنا خيلي از اونها هم كه اونروز بودند بعدا از كارشون پشيمون شدند. (304649)
 
؟
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۲۰:۰۷:۰۳
برادر من
تظاهرات 25 خرداد هر چه بوده سند بی اطلاعیه عده ای از اصول انتخابات و قانون بوده. ضمن اینکه حتما در جریان هستید که اون تظاهرات به چه افتضاحی ختم شد.
بنا بر این فکر نمیکنم این جریان جایی برای تفاخر داشته باشه که تا اسم تظاهرات میلیونی میشه این افتضاح تاریخی رو پیش میکشن!! (304786)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۲:۵۸:۴۷
راه حل ساده است. اجازه یک راهپیمای با مجوز را بدهید تا این 50 هزارتا بیان و حسابی خجالت زده بشن. (305031)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۸:۲۳:۰۴
کودتا به این معنی که اقلیتی به زور بخواهد قدرت را در دست بگیرد.حالا چه با اسلحه،چه با جار و جنجال و حمایت های غربی

سعی نکنید موسوی رو تبرئه کنید (304133)
 
mohammad
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۸:۵۵:۱۵
در پاسخ به نفر اول باید بگم که شماها نمیدونم چرا دوست دارید همیشه در تاریخ زندگی کنید و از زمان حال عقب هستید
رهبر معظم ما فرمودند مطرح کردن تقلب جرم بزرگ بود پس اگر امر بر این آقایان مشتبه شده بود یا واقعا فکر میکردند که پیروزند (که قطعا تمام نظر سنجی های معتیر بر عکس این موضوع بود) نباید به بیان رهبری مجرم شناخته شوند پس موضوع تقلب هم یک دروغ بزرگ بود و در نتیجه جمعیت زیادی که تنها در روز 25 خرداد به آن گستردگی به خیابان آزادی آمدند پیرو اطمینانی بود که به این شخص دروغگو داشتند و پس از مدتی که پته دروغهاشون روی آب آمد به مرور آن جمعت آب رفت تا جایی که در روز 22 بهمن به چند ده نفر خلاصه شدند
راجع این گفته هم که این دو بزرگوار مسیر اعتراض را بلد نبودند این عذر بدتر از گناهه کسی که هنوز این قدر به قوانین آشنایی نداره که برای بیان اعترض به نتایج انتخابات باید به شورای نگهبان مراجعه کنه نه کف خیابان همون بهتر که رئیس جمهور نشد والا پس از ریاست جمهوری با هر ارگانی که دچار مشکل میشد به دلیل عدم آشنایی با راهکارهای قانونی یه تظاهرات راه میانداخت !!!! (304151)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۹:۲۹:۴۹
اسامی نمایندگانی که در اون نشست بودن رو اعلام کنید (304163)
 
ایران
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۲۱:۰۰:۲۶
کودتاهای قدیمی بود که ارتش میخواست جدیدا بدون ارتش کار میکنند!نمونه های زیادی هم داره مثل گرجستان ،قرقیزستان ،اکراین و... (304101)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۸:۴۴:۲۸
آیا تا بحال فکر کرده اید که چرا وقتی یک نفر قدری بر خلاف جریان مسلط حرف می زند به هزار چیز نامربوط مثل کودتا و امثال آن متهم می شود.
دقت به این نکته می تواند خیلی چیزها را روشن کند
خداوند قدری عقل عطا فرماید (304142)
 
president
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۹:۵۰:۱۲
چرا به خودتان دروغ می گویید؟
آیا موسوی و خاتمی به خاطر حرف زدن بر جریان قاطع مردم به کودتا متهم شده اند یا قانون شکنی های بزرگ، اجرای مو به موی نقشه های کودتای مخملی، ضدیت با دین و دروغ های بزرگ، کارشناسان را به این نتیجه رسانده که کودتا کرده اند؟!
خداوند نجابت و عقل عطا فرماید که این حقایق آشکار را نادیده نگیرید. (304171)
 
ایران
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۲۰:۵۴:۳۴
راستی دلایل تقلب چی شد!؟ (304186)
 
ایران
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۲۱:۱۲:۲۲
شما هم هیچ دقت کردی که وقتی کسی نمی تونه به صورت قانونی علیه جریان حاکم به قدرت برسه کودتا نرم و سخت می کنه! (304195)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۹:۲۸:۵۷
یاران خداجوی موسوی هم کمتر از یه ارتش خسارت وارد نکردند (304162)
 
نادر
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۰۰:۱۷:۳۱
آره بعضی هاشون هم در لباس نیروهای امنیتی و به صورت گروهانی اقدام به تخریب اموال عمومی می کردند. (304263)
 
سبزک
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۰۱:۱۸:۵۳
این گروهک اشوب طلب بانک اتش زن و مسجد اتش زن بهتراست فعلا سکوت کنند .شما همان هایی نبودید که روز عاشورا می رقصیدید؟

دست شما برای مردم رو شده

من از همه مردم ایران به دلیل رای اشتباهم به موسوی پوزش میخواهم (304289)
 
قاسم خاني
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۱:۴۱:۳۲
دوست عزيز
اولا كه بعيد ميدونم شما از اول هم به آقاي موسوي راي داده باشيد!!

دوماً همه ميدونن كه چه كسايي روز عاشورا رقصيدن و چه كسايي اونها رو به رقص درآورند!!

سوماً به نظر شما رقص روز عاشوراي (بعضي‌هاي معلوم الحال با اهداف كاملاً روشن) بدتره يا .... (ننوشتم چون ميخام پيامم درج بشه (304464)
 
خبر روز
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۹:۱۹:۱۴
در یک جمله زیبا گفتید . متاسفانه سایت شما محل توهین و افترا شده . به نظرم آقای توکلی هیچ نظارتی بر سایت ندارند و به این دلخوش کردند که یک پایگاه برای بیان نظرات خود پیدا کردند و سایت را سپردند دست چند نفر و خود بای بای کرده اند .


کاش تعداد بازدید های هر خبرتان را می زدید .
کاش روش های تقلب در رای دادن را می بستید .
پر است از این نرم افزار های تغییر ای پی چه بسا بسیاری از افراد که از خارج مثلا امریکا نظر می دهند از همین تهران خودمان باشند .

حال بماند که یک برنامه نویس ساده میتواند یک روبوت برای تغییر ای پی بسازد .
به نظر می اید چون مدیران سایت فکر می کند بیشتر بازدید کنندگانش متفاوت از مردم توی خیابان هستند . به خودشان اجازه می دهند هر نظری را درج کنند

مثلا چرا باید در قسمت ورودی از کشورهای مختلف در وبلاگ خودم(خبر روز ) به طور سرسام اوری از برزیل بازدید کننده داشته باشم (وبگذر)؟ جواب این سوال را خودتان می دانید . عوض کردن ای پی برای یک نفر کار سختی نیست .این نظر سنجی ها فضای کشور را ملتهب می کند . این کسانی که انتخابات با آن همه مراقبت را قبول ندارند چه طور نظر سنجی شما را قبول دارند .


اگر توان جلوگیری از تقلب در نظر سنجی ها را ندارید نظر سنجی برگزار نکنید . به هر دوز و کلکی که نباید مردم را به سایت کشید . (304765)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۰۱:۳۷:۱۰
این اقایون سبز نه اینکه نظراتشون به صورت ازادانه تو هیچ کدوم از سایت هاشون منتشر نمیشه مجبور هستند برای اینکه طعم ازادی بیان رو بچشند به سایت اصولگراها بیان و نظر بگذارند.

من از ظرفیت اصولگراها تشکر میکنم.وگرنه ما که نمی توانیم در سایت های انها نظر بگذاریم. (304300)
 
قاسم خاني
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۱:۴۵:۱۲
دوست زيادي عزيز

خوب يك ذره درباره همين حرفي كه خودت زدي فكر كن!!!

دليلش اينه كه خيلي‌ از سبزها اصولگرا هستند.
كي گفته اصولگراها نمي‌تونن سبز باشن؟!!
نكنه از ديد شما لازمه اصولگرايي طرفداري از يك فرد خاصه؟
در اين صورت چرا ميگيد اصولگرا خوب بگيد طرفداران فلاني (304468)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۲:۳۵:۴۷
قضیه مجتمع سبحان که یادته؟ (304511)
 
ایران
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۲۱:۱۱:۳۴
دوستان اصلاح طلب چه بخواهند چه نخواهند پی بردند که نامزد مورد حمایتشون چه افتضاحی به بار آورده و برای حرفم علتی هم دارم و اون اینکه در به در بعد انتخابات سعی می کردن که بگن بله همه چی از مناظره شروع شد!
این یعنی چی!؟یعنی ما قبول داریم چه افتضاحی بالا آوردیم ولی می خواهیم تقصیر رو به گردن کس دیگه بندازیم!واقعا خسته نباشید...
اینم برای خودش شروع خوبیه!ولی سعی کنید به ملت بپیوندید قبل از اینکه دیر بشه...
چیزی که همه می دونیم اینه که صدمه ای که این اتفاقات به جریان اصلاحات زد ،اصلاحات رو به مرگ نزدیک کرد چیزی که مطلوب یک کشور نیست چون اختلاف نظرها باعث پیشرفته نه تک حزبی بودن...
ولی گر گدا کاهل بود تقصیر صاحب خانه چیست!؟
وقتی خود اصلاح طلبان که باید خیرخواه خودشون باشن با تبر تیشه به ریشه می زنند مقصر کیست؟ (304193)
 
خبر روز
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۰۰:۲۶:۳۸
ما یا خیلی ساده انگاریم یا تعصب بیجا نسبت به افراد داریم .
اگر نخواهیم این کار آقای موسوی را کودتا هم بنامیم ، این یک بدعت در تاریخ ایران بود
این که هر کس رای نیاورد بدون مدرک شورش کند .

تایلند را ببینید خوب است آخر و عاقبت ما هم مثل این ها شود .

آخر مگر بنی صدر چه کرده بود که بیرون انداختیمش . مگر بنی صدر ارتش داشت . او هم شورش کرده بود .

اعتراض دارید قانون داریم ، مدرک بیاورید ثابت کنید ، راه باز است . چرا راه را برای دشمنان خودمان باز کنیم .

چرا فکر می کنید اگر به یک نفر رای دادید باید تا آخر با او بروید .

حساب مردم از حساب شورشی ها البته که جداست .
این که یک عده به حساب اعتمادی که به اقای موسوی داشتند امدند بیرون با آنچه عده ای با موج سواری روی این اعتراضات بر سر ملت اوردند کاملا جداست.

من به جد می گویم اگر این مردمی که امدند بیرون از اتفاقات بعد خبر داشتند هرگز نمی امدند .

همان گونه که حمایت ها ی مردمی از این گونه طرح ها پایین امده و مردم دست بازی گردان های امریکا و انگلیس را خوانده اند .


و ما هیچ وقت نگفتیم بیایید مردم را محاکمه کنید .

مردم در این ماجرا تنها بازی خوردند .

بیایید مسببين این ماجرا را بگیرید . (304266)
 
ابوالفضل
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۰۷:۵۹:۰۴
آقا جان فکر نکن کودتا توهمه
برو اسناد لانه جاسوسی آمریکا رو که حدود 30 سال پیش بود بخون و با زمان فتنه گذشته یه مقایسه کن می بینی چه چیزهایی دوباه تکرار شده (304334)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۰:۱۸:۴۲
آقای محترم اگر مطالعه و کمی دانش سیاسی داشته باشید می دانید که کودتا از شکل کلاسیک خود به کودتاهای رنگین تغییر شکل داده و در کشور های شمالی مان چندین کودتا بدون هیچ قوای نظامی صورت گرفت (304396)
 
هدهد
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۵:۰۲:۱۲
اگر گفته شده بود كودتا(تنها)حرف شما درست بود.امااگر دقت كنيد آورده شده كودتاي مخملين.

كودتاي مخملين(يا همان انقلاب رنگي) نيازي به ارتش ونيروي نظامي ندارد.بلكه در كودتاي مخملي سعي مي شود به جاي ارتش از افراد ساده لوحي كه با خبرسازي عده اي(بخوانيد مريدان تفكر غرب) فكر مي كنند حق را مي دانند استفاده كنند. (304607)
 
ناشنناس
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۵:۰۲:۱۶
اظهار نظر اول و ميزان بالاي راي موافق خود گوياي تمام مسائل و تهمتها مي باشد. (304608)
 
علی
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۵:۱۱:۳۱
اولا که شما نوشته اید کدام کودتا : کودتا به نظر شما چی معنی میشه اینکه را می افتند توی خیابان وعلیه بزرگترین شعارهای انقلاب و علیه ولایت فقیه شعار میدند و همچنین بانک اتش میزنند وهمچنین مسجد را به آتش می کشند و .... اینا کودتا نبود انها تمام کودتا بود اخوی یا شما معنی کودتا را نمی دونید یا اینکه خودتون را زدید به کوچه علی چپ
دوما شما نوشته اید که مستقیما از غرب دستور نمی گرفتند واقعا بعداز این همه رسوایی که این آقایان به بار آوردند و تلوزیون ایران هم قسمتی از آنها را پخش کرد شما واقعا باز هم میگید که اینها از غرب دستور نگرفته بودند
همون اقای خاتمی شما هم که دیدارش با رئیس بنیاد سوروس فاش شد دیگه از این بنیاد معروف تر چی میخواید برای اینکه یه کودتا را طراحی کنند واقعا آقای خاتمی برای مصلحت ایران و نظام رفته بود واقعا بنیاد سوروس مصلحت ایران را میخواد
من تعجب میکنم شما این حرفها را میزنید
هر گز به مردم کسی توهین نکرده بلکه به افرادی که نظم عمومی را به هم ریختند وهمچنین به بزرگترین شعائر اسلام که عزاداری امام حسین است جواب دندان شکن دادند
همون کسایی که به اقای موسوی رای دادند اگه دروغ پراکنی نمی کردند هم حتما نتیجه انتخابات را می پذیرفتند با دروغ پراکنی افراد را به خیابان کشیدندو ادامه ماجرا.............
خواهشا از این به بعد یه کمی فکر کنید بعدا یه پیامی بنویسید و بزنید همه بخونند یه کار نکنید که همه بهتون بخندند (305064)
 
شريفي
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۸:۲۲:۱۰
با وجود حمايت علني دو رئيس جمهور (آقايان خاتمي و هاشمي)و حضور دو وزير كشور و چندين نفر وزير و وكيل و ريئس سابق انتخابات در ستاد آقاي موسوي، ايشان راه اعتراض را بلد نبودند؟؟!!! اگر اين طوريه چطور مي خواستند مملكتو اداره كنن؟ (305723)
 
mhshokat33
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۵:۵۸:۵۰
باسمه تعالی
نمایندگان مجلس حتما فراموش نکرده اند که نماینده مردمندومردم مسلمان ایران در روزهای سرنوشت سازسال 88 که مهم ترین آن روز 22بهمن ماه بودنظر خود رابروشنی فریاد زدند.زمان باقیمانده از دوره مجلس هشتم زیادطولانی نیست وفاصله گرفتن از نظر مردم پیروزی آنها را درپی نحواهد داشت. (304044)
 
mhshokat33
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۰۳:۳۵:۱۱
برادرگرامی آقا مسعود سلام علیکم
متشکر از اظهار نظرحضرتعالی ولی،بنده عرض کردم :مردم مسلمان ایران در روزهای سرنوشت سازسال 88 که مهم ترین آن روز 22بهمن ماه بودنظر خود رابروشنی فریاد زدند.انشاا...که جنابعالی هم اصلاح طلبان را جزءمردم می دانید.
تا جایی که می دانم خوشبختانه تاکنون وابستگی جناحی نداشته ام . در قضاوت کمی عجله نکرده اید ؟ باز هم ممنونم (304313)
 
خودجوش
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۵:۵۸:۵۲
اين دوستان بايد بدانند که اگر اين روال را ادامه دهند شوراي نگهبان حق دارد آنها را رد صلاحيت کند. چرا که آقاي موسوي ديگر جزء نظام نيست. عناد مي‌کند.... (304045)
 
قاسم
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۶:۰۲:۲۸
ديدار نمايندگاني كه قانون گذار در اين مملكت هستند با فردي كه نزديك به يك سال است كه قانون شكني مي كند جاي تعجب دارد و بايد در صلاحيت آنها تجديد نظر نمود (304048)
 
لاله
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۶:۰۷:۱۹
متاسفانه موسوي سرمايه هاي اصلاح طلبان را به باد داد. ايكاش خاتمي خودش مي آمد و اينطور نميشد (304053)
 
یالثارات
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۷:۲۶:۳۳
موسوی اصلاحات را الحمد الله به نابودی کشاند.خدایا شکر (304111)
 
reza
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۰:۳۶:۲۳
یعنی شما از نابودی اصلاحات خوشحالی و به بیان دیگر از وجود خرابی خوشحال هستین (305694)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۹:۰۶:۵۷
خاتمی خودش نیامد شاید چون می دانست ممکن است این طور شود! (304155)
 
اسممو ميخواي چيكار؟
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۶:۰۸:۵۳
بابا مگه اين بيچاره كودتا كرده؟ اين فقط توهم داره كودتا را كساني كردند كه ايشان را به صحنه آوردند و برايش توهم ايجاد كردند (304054)
 
یالثارات
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۷:۲۷:۳۸
ملت به هوش باشید نام انها را حفظ کنید دوره ی بعد به اینها رای نمی دهیم. (304113)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۲:۴۴:۲۳
شما لازم نیست به خودتان زحمت بدهید .نظارت استصوابی را برای همینجا گذاشته اند. یعنی کسانی که مانند آقایان فکر نکنند حذف میشوند. (304523)
 
سرخوش
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۶:۱۰:۳۶
این آقایون واقعا نشون دادند که از بصیرت کافی برخوردار نیستند.به جای اینکه اوشون که من هم از قضا بهش رای دادم از مردم و کسانی که به واسطه ادعاهای بی پایه اش لطمه خوردند عذر خواهی کنه و از خدا مغفرت بخواد نشسته بالای مجلس ونماینده های مردم رفتند دیدنش؟!!! لطفا پیگیر بشید ببینید دیلشون چی بوده که یک طرفه به قاضی نرفته باشیم. البته این حرفهایی که در مورد اوشون زدم معنیش این نیست که به احمدی ارادت پیداکرده ام (304057)
 
alefara
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۶:۱۵:۴۸
سلام
كاش اين آقايان فارق از تمام تعلقات خود به موسوي و طيف هماه او فقط با در نظر گرفتن نمايندگي مردم مسلمان ايران در مورد اين موضعگيريهاي او هم از او درخواست شفاف سلزي مي كردند كه لااقل اين پولي كه از بيت المال مسلمين بابت نمايندگي اين مردم بعنوان حقوق در يافت مي كنند و آن سوگندي كه به قانون اساسي بعنوان اعضاي قوه مقننه ( قانون گذاري!!!! )خورده اند
محترم باقي بماند . واقعا جالب است نمايندگاني كه بايد از موضع سوال در مورد حقوق تضييع شده اين ملت (آبروي كشور - هزينه هاي تحميل شده و ....) به سراغ چنين فردي بروند و از او بپرسند كه چرا اينگونه عمل كرده اي و.... حالا به ديدار او مي شتابند واقعا جاي حيرت دارد .
  (304061)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۶:۲۴:۵۴
شما هنوز معنی خط امامی که اینها ادعا دارند را نفهمیده اید
خط امام این اقایان یعنی اینکه یا هاشمی یا خاتمی یا موسوی یا کروبی
رئیس خمهور باشند در این صورت انقلاب از مسیر خود منحرف نشده
است احتمالا بعد از این افراد هم باید بچه های این افراد چنین مسئولیت
هایی را بپذیرند تا انقلاب منحرف نشود !

دیدار این اقایان با امثال موسوی به این دلیل است که اقایان فکر می
کنند بجز این افراد ادم دیگری ندارند (304067)
 
reza
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۶:۳۱:۳۲
سلام دوست نگارنده این مقاله. آیا شما معتقد به ترتیبی بودن الفبا هستید. آیا ب پس از الف نیست. شما نباید قانون شکنی های طیف مقابل را که منجر به ارتقا روزافزون بحران سال ۸۸ شد را فراموش کنید. همه چیز همیشه سیاه یا سفید نیست گاهی وقتها بهتر است خاکستری هم دید. اگر آقای موسوی انتخاب میشد نه قرار بود انقلاب شکست بخورد نه قرار بود همه چیز تمام شود. آیا سپاه در دوره ۸ سال اصلاح طلبان ضعیف شد . مسابقه ما مثل دو امدادی است،کسانی این چوب را به شما رساندند که شما در حل دویدن با آن هستید، نباید همین چوب را در سر آنهایی که به شما رساندند فرد آورید. (304074)
 
جواد
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۸:۴۶:۱۶
برادر عزيز قرار نيست در اين دوي امدادي تقلب صورت گيرد. اگر آقاي موسوي راي مي آورد حق با شما يود. اما وقتي ايشان فريب اطرافيان را خورده و به اين باور رسيد كه راي آورده حتي اگر هيچ مدركي آن را تاييد نكند و بعد از آن هم به هيچ وجه رويه قانوني را دنبال نكرد و مطابق برنامه قبلي كه در مصاحبه با تايم اعلام كرده بود فقط به دنبال اعتراضات خياباني با توهم ترساندن نظام رفت ديگر با او چه مي شد كرد؟
به قول موسوي قانون بد بهتر از بي قانوني است. كاش موسوي قدري به اعتراضاتي كه به احمدي نژاد داشت باور داشت و به همان حرف ها پايبند بود. (304144)
 
جواد
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۶:۳۲:۲۴
خدا رو شاكريم كه با اتفاقات سال گذشته ما رو از خواب بيدار كرد و دست دشمنان رو براي مردم رو كرد.
اتفاقا اقدام اين نمايندگان در راستاي شفاف سازي بوده و خواستن بگين كودتا گراي مخملي يك عده شون هنوز تو مجلس هستن و اصرار بر حذف خودشون دارن. اميدوارم شوراي نگهبان اجازه حضور به اين افراد در انتخابات آتي بده تا بلكه جايگاه خودشون رو درك كنند.
افرادي كه با ادعاي خط امام سال هاي سال سر امثال من رو كلاه گذاشتن و در پس پرده با مخالفين نظام اعم از سكولارها، بهاييان، همجنس بازها، سلطنت طلب ها، منافقين و .... دستوشن تو يك كاسه بوده. (304076)
 
یالثارات
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۷:۳۰:۱۵
سال گذشته به نظرم برای ما خیلی برکات داشت.یکی اینکه دستشان در هر پست و مقامی که بودند رو شد.از برکات امام زمان است که نظام اسلامی هر 10 سال یک بار یک ریزش اساسی از نیروها را دارد.دهه 60 منتظری.دهه 70 کوی دانشگاه.امسال هم که این جریانات.دستشان رو میشود میروند برای 10 سال دیگه برنامه ریزی میکنند دوباره ضایع میشوند. (304115)
 
مهتاب
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۲۰:۵۵:۲۵
به شما تبریک میگم که انقدر نظرات یک نفر رو به صورت آگاهانه و در جهت افکار خودتون درج میکنید و این آقا چندین پیغام میذارند که همه شان هم یک حرف را میزند و خیلی از افرادی مثل من مرتب اظهار نظر میکنیم و حتی یکی از اونا رو منتشر نمیکنید به حال دموکراسیه این مملکت که امثال شما مدعیش هستند باید گریست (304187)
 
یالثارات
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۲۳:۵۰:۴۳
امید وارم غم اخرتون باشه.البته گروهک اقلیت که مورد حمایت غرب هست همیشه به جریان حق حسادت می کرده که اشکال نداره حتی تو کامنت.

زیاد خود را ناراحت نکنید (304255)
 
محمدعلي
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۲:۲۳:۱۹
خداييش خيلي دلم برات سوخت

چرا؟

چون توي سايتي كه خوداتون هم راه مي‌ندازيد باز هم توي اقليت هستيد!!

البته اين اعتماد به نفس و خوش خياليتون منو كشته!!!

ميگي نه؟ به تعدا اظهار نظرها نگاه كن (304502)
 
امید
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۲:۴۹:۱۹
دوست عزیز اگه میخواهی کامنتهات منتشر بشه باید مثل الفی ها فکر کنی .اینجا هم مثل سایر جاها پارتی بازیه .آنهم بسیار علنی و مشمعز کننده.امثال حاجی آقا و یا لثارات و ... را که میشناسی؟ (304524)
 
احسان
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۴:۰۵:۰۸
کی گفته اصولگرایان مدعی دموکراسی هستند؟ ما مدعی جامعه ولایی هستیم. (304567)
 
عوام الناس
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۶:۴۰:۴۵
به نظر میرسد که جای خالی احزاب در کشور ما کاملا پیداست چراکه در جامعه هایی که بدنبال دموراسی خواهی (از هر نوعش چه دموکراسی لیبرالی و چه مردم سالاری اسلامی وحتی کمونیستی و طرفداران نظامهای منسوخ سلطنتی و...) هستند فقط در سایه احزاب میتوانند به فعالیتهای خود بطورآزادانه بپردازند و مردم هم رهبران خود را با توجه به شناخت وکارکرد احزاب نه اشخاص انتخاب خواهند کرد
بنظر میرسد اشکال اساسی که فعلا در کشورمان موجود است نبود وخلا احزاب است واکثر رجال به خصوص ریاست جمهری فقط بر اساس شخصیت فردی انتخاب می شوند ولی بعد از انتخاب شدن بسیاری از مردم شخص ریاست جمهوری را قبول ولی در مورد تیم همراه دولت همواره با حرف حدیث همراه است مثالش هم تعوض پیاپی بسیاری از مدیران در دستگاههای دولتی حتی به کمتر از سه چهار ماه است( مثل هواپیمایی) تاجاییکه بعضی از دستگاها مدتها بدون سرپرست رها می شوند و جدلهای بی پایان در موردمعاونت ها و مشاورین . در صورتی که اگر در کشور احزاب شناخته شوند چون دارای اصالت و برنامه کاری و تیم کاری هستند مردم با توجه به برنامه کاری یک حزب به یک شخص رای مدهند ونه برعکس .امید است که این نقیصه در کشور جبران شود (304083)
 
یالثارات
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۷:۵۶:۴۳
دوست من کدام حزب؟ما یه حزب داریم اونم حزب الله است
سید علی روح الله است. (304124)
 
سادات
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۲:۵۰:۴۷
دوست من یه کم وجدان داشته باش و از رانت کامنتی خودت سوء استفاده نکن .در دیزی بازه ... (304525)
 
سینا
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۶:۴۲:۱۶
1. هر کس آزاد است که به دیدار هر کسی برود. شما که برای موسوی به عنوان یک شهروند حق قایل هستید چرا برای نمایندگان ملت این حق قایل نیستید به دیدار او بروند؟ مگر نمایندگان هم قرار است نگاه کنند کدام شهروند خوب است که به دیدارش بروند و کدام بد؟
2. شما و سایت شما مخالف اصلاح طلبان هستید و هیچ اشکال هم ندارد ولی قاعده کلی در کشورهای پیشرفته بدین صورت است که هر حزب و جناحی سعی می کند اولا\" رقیبش قوی باشد و در ثانی تلاش می کند نقطه ضعف های خود را بپوشاند و به تصحیح اشتباهات خود با نظر کارشناسان بپردازد ولی شما همیشه دارید علیه اصلاح طلبان در سایت می نویسید. آخر خوانندگان می دانند که شما مخالف آنها هستید و قبول نمی کنند آیا بهتر نیست از مشکلات و نقاط ضعف خودتان بگویید. اصلا\" فرض کنیم اصلاح طلبان وحود خارجی ندارند آیا شما ، ما و کشور دیگر مشکلی نداریم؟
3. اکثریت همین اصلاح طلبان زمانی ( چه در زمان امام و چه بعد از امام) در مصدر کارهای مهم کشور بوده اند و حال شما می گویید اینها با آرمانهای امام پشت پا زده اند و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی نیستند. اگر فرض شما درست بپنداریم می شود آن مبانی را اعلام نمایید. من که آن مبانی را نمی دانم فقط می دانم هر کس با جناح اصول گرا و دولت مخالف باشد او را مخالف اسلام، امام و راه او می دانید. شما متولی راه و نگاه امام در کشور را چه کسی می دانید و چه معیارهای مشخصی برای آن دارید؟
4. آیا اگر بپذیریم که اصلاح طلبان مانند قبل فکر نمی کنند و نظراتشان تغییر کرده است، به نظر شما اشکال دارد؟ اگر انسان به نتیجه ای رسید و دید که راه قبلی اش اشتباه بوده و باعث عقب ماندگی کشور می شود (حتی اگر تصورش غلط باشد) بهتر نیست عذرخواهی کند و آن راه را ادامه ندهد ؟ یا منافقانه بر راه قبلی خود پافشاری کند؟
5. شما دوست اصلاحات و اصلاح طلبان نیستید، چه دلیلی دارد برای آنها راهکار ارایه می دهید؟ و چرا باید راهکارهای شما را بپذیرند؟
6. ایا شما عاملان قتلها را دستگیر کرده اید که آن را به گردن مجاهدین خلق و ... می اندازید؟ باید کسی را متهم نکرد مگر با دلیل.
7. شما در چه جایگاهی هستید که نمایندگان ملت را محکوم می کنید؟ (304085)
 
president
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۹:۴۲:۵۸
چه جالب، پس هر کسی می تواند به دیدار هر کسی برود!
مثلا با جورج سوروس دیدار کند، نتانیاهو با نماینده خودخوانده فلسطینی ها دیدار کند، صدام در زمان جنگ با ایران به دیدار نماینده نظامی آمریکا برود و . . .!
پس از نظر شما این دیدارها اشکالی ندارد؟

چه قدر به خودتان فشار آوردی تا دیدار نمایندگان اقلیت را توجیه کنید؟
مشخص است که این دیدار صنفی یک مشتی سیاست باز، حمایت علنی از موسوی و کودتای او است و این نمایندگان هم در خون های ریخته شده شریکند و شما هم بهتر است به جای توجیه این جنایت ها و تجاوزها و قانون شکنی ها، دست خود را از خون مردم پاک کنید. (304166)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۲۳:۵۰:۵۱
چرا آقای لاریجانی در حاشیه نشست سازمان کنفرانس اسلامی با حسنی مبارک دیدار کرد؟!
اگر زمان اصلاح طلبان بود کفن پوشان چه می کردند و کیهان چه می نوشت؟! (304256)
 
احسان
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۴:۰۷:۰۴
یعنی این رو هم بلد نیستی. لاریجانی از مقامات رسمی مملکت است که سمت حکومتی دارد. (304568)
 
محمدعلي
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۲:۱۴:۰۰
دوست عزيز

لطفا اين رو هم اضافه كنيد:

هر كس هم مي‌تواند براي هر كس نامه بنويسد

راستي تعداد نامه‌هايي كه احمدي نژاد به اوباما نوشته چند تا شده؟

شايد هم از نظر شما فقط گفتگوي رو در رو قبوله؟!!! (304492)
 
سینا
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۹:۵۹:۲۵
برادر!!! شما دوست داری هر کی مثل شما فکر نمی کنی هر انگی بهش بزنی؟ نمی دونم چقدر سواد داری و چند ساله هستی ولی ما مردم یک کشور هستیم وحتی باید با جنایتکاران کشور خود با محبت رفتار کنیم و سعی کنیم آنها برای کشور مفید باشند. نمایندگاه سیاسی هر کشور برای تامین منافع ملی اگر لازم باشد باید با شیطان هم دیدار کنند. کسی از دیدار با دیگران می ترسد که اندیشه و فکر پایینی برخوردار است و ترس از تحت تاثیر واقع شدن دارد. مگر پیامبر اکرم حتی با کفار نمی نشست و ساعتها بحث نمی کرد؟ حالا با سوروس و دیگران که جای خود دارد. مگر سوروس بدتر از صدام است که نزدیک به 500 هزار نفر از بهترین فرزندان این ملت را قربانی کرد ولی ما برای تامین منافع خویش با او مذاکره کردیم؟ این که گفته ای سیاست باز یعنی قاعده و قانون سیاست را نمی دانی، سیاستمدار عالم واقعیت است، پس باید بدنبال واقعیت در آن بود نه اخلاقیات صرف.
از اینها گذشته نماینده ها نماینده آدم خوبها نیستند نماینده همه هستند حتی آن زندانی و شرور. حتی باید حق آن شرور هم گرفت و اجازه نداد ظلمی بر او شود و اگر خلافی کرده به اندازه خلافش مجازات شود (304781)
 
nashenas
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۲۰:۳۷:۵۳
حرف حق رو ایشون گفت (304182)
 
ایران
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۲۱:۱۴:۵۴
من نمی دونم اگه الف انقدر اخ و بده چرا اصلاح طلبان انقدر حضور فعال در این سایت دارند!
جز اینه که الف یه اصولگراست که به خوبی به تبادل نظرها معتقده و به خاطر انصافش مورد توجه است... (304197)
 
محمدعلي
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۲:۱۷:۵۵
نخير دوست عزيز

جواب مي‌خاي؟

براي اين كه اكثر اصلاح طلبا هم تحصيل كرده و هم منصف هستند و براي همين حتي خبرهاي مخالفانشون رو هم مي‌خونن و چون معتقد به منطق گفتگو هستند (نه ساير منطق‌ها) نظرات خودشون رو اعلام مي‌كننن و از طريق گفتگو به اتهامات! پاسخ مي‌دن (304495)
 
نصرت
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۲:۱۸:۲۸
آخه خواهر عزیز ، مگه سایتی وجود داره که سری بهش بزنیم؟ مجبوریم چون نمی دونیم چه جوری با فیلتر شکن وارد سایتهای اصلاح طلبان و مستقلها شویم (304496)
 
نادر
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۰۰:۰۸:۱۴
خداییش این بود حرف حساب، و آه از کسایی که نمی زارن جواب بعضی ها رو بدیم. (304262)
 
خودم
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۶:۴۲:۳۷
نویسنده فرموده اند: \"اما ايشان {آقای موسوی} با كارهايي كه انجام داد، حق نقش‌آفريني سياسي را براي هميشه از خود سلب كرد.\"**** در جواب باید بگویم خوشبختانه شما در مقامی نیستید که در این مورد اظهار نظر کنید و حقوق دیگران را به خواست خود سلب کنید، این وظیفه قوه قضاییه است...
یا فرموده اند\"زمينه سازي عمدي و عملي ايشان براي عمليات تروريست‌هاي مجاهدين خلق، تندر و ...\"*** کوتاهی دستگاههای مسئول را به گردن دیگران نندازید، چطور است بگوییم باخت تیم ملی هم تقصیر موسوی بوده ؟! (304086)
 
ehsan912
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۶:۴۹:۳۰
متاسفانه اين آقايان از صبر و رافت اسلامي مسئولين نظام سوء استفاده ميكنند.
هرچند سال قبل اين آقايان هزينه هاي زيادي را به انقلاب و كشور تحميل كردن اما من معتقدم اين حوادث يك نكته خوب داشت و اون روشن شدن چهره واقعي كساني بود كه دكم از اصلاحات ميزدند.

البته شخصا معتقدم:
دشمن دانا كه غم جان بود
بهتر از آن دوست كه نادان بود

يعني بعضي از حضرات به اصطلاح اصولگرا هم بله (304093)
 
rouh
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۷:۱۷:۰۸
بسمه تعالی
با سلام
اولاً این آقایان اگر راهکارهای و مسائل اولیه، قانون کشور را بلد نیستند از روز اول غلط کردند که در این وادی وارد شدند.
بعداً هم اینکه چنین اظهار نظرهایی واقعاً دل انسان را خون می کند که جوانهایی برای این نظام خون داده اند و سپس افرادی بی مسئولیت و بی دقت اینچنین چشمشان را به روی واقعیتهای جامعه ببندند. (304102)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۸:۴۷:۱۹
از ادبیات جنابعالی معلوم است چقدر قانوندان هستید (304147)
 
احسان
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۲۰:۲۲:۱۴
جالبه کشف شده که ادبیات رابطه مستقیمی با قانون دانی داره!؟؟ (304180)
 
محمدعلي
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۲:۲۰:۲۲
ولي ربط به جناح سياسي داره (304498)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۷:۴۹:۱۷
اين تحليلها و قصاصهاي قبل از جنايت ناشي از عدم توجه به بيانات مقام معظم رهبري است. آنچه ريشه حركت نرم بود، ويژگي واحدي نداشت همانطور كه يك سر آن را هم در قوه قضاعيه و سر ديگر هم در نيروي انتظامي ظاهر شد و هم اكنون در مسير قضاوت قوه قضاعيه قرار گرفتند. حتي عدخ نابخردي صدا و سيما را هم به آنها اضافه مي كنند مجموعه حركت نرم ( نه كودتاي نرم) در تمام شقوق كشور ظاهر شد كه معمولا گروه‌ها سعي دارد سهم خود را ناديده بگيرند و سهم ذيگران را تمام و كمال. توجه به اين امر مصداق بصيرتي است كه مقام معظم رهبري رهبري بدان اشاره فرمودند كه انشاالله خداوند نصيب همگان نمايد... (304123)
 
آشنا
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۷:۵۸:۳۸
دوست عزیز خیلی زحمت کشیدی که با واژه های مخمل و کودتا و دوم خرداد و خط امام بازی کردی. نماینده مجلسن این اختیارو دارن و در ضمن هنوز آقای موسوی منعی برای فعالیت سیاسی ندارن (304125)
 
شاهد
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۸:۲۴:۱۶
متاسفانه این جریان ظاهرا قصد عبرت گرفتن از اشتباهات و بازگشت به دامن نظام و مردم و درک واقعیات جامعه را ندارند و هنوز هم در پیله ای قرار دارند که به دور خود تنیده اند. به نظر من باید با این حرکات که به قصد زنده نگه داشتن فتنه محتضر صورت میگیرد با شدت برخورد کرد و کسانی را که آگاهانه به دنبال ایجاد مشکل برای پیشرفت کشور و مردم هستند، مورد بازخواست و محاکمه قرار داد. (304134)
 
علی
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۸:۳۵:۳۳
سلام

بجای دیدن رفتن اون بهتر بود نماینده های مجلس به دیدار نیروهای انتظامی و سپاه و ...... که در این جریان مجروح و حتی به شهادت رسیدن که حتی مجلس یک بار هم نه تنها به دیدار آنها نرفت یک بیانیه هم نداده است

این هست مجلس ما که کاملا کارهای سیاسی انجام میدهند و موقعیت خود را مهم تر از موقعیت مردم میدونند و طرحهای که به ضرر خود باشد با کار سیاسی پیش میروند که از رئیس و چه از دیگران

راستی آقای توکلی شما اول انقلاب قانون کار نوشتید و این قانون کارتون چی شد ؟؟!!!
وزیر هم بودیند انگاری ؟؟!!

شاید طرح هدف مند کردنتون هم همین طور بشه ؟؟!!


با تشکر (304138)
 
عباس
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۸:۵۲:۵۰
تو مگه چه کاره ای که برای مردم و نمایندشون و کاندیدشون که 13 ملیون (البته به گفته راستگو ترین انسانهای روی زمین!!) رای آورده و (باز هم به گفته راستگو ترین انسانهای روی زمین!!)اکثر مردم پایتخت بهش و حرفاش رای دادند تعیین تکلیف میکنی ؟ (304150)
 
president
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۹:۴۵:۵۳
آره هر کسی اصلاح طلبان را نقد کند دروغگو است، فقطمسعود رجوی و بی بی سی و اصلاح طلب ها و آمریکایی ها راست می گویند!
همان هایی که در ختم افراد زنده شکرت می کنند و در مورد کسی که وجود ندارد ادعای تجاوز می کنند و آمار دروغ می دهند و قبر خالی را به عنوان کشته های خود نشان می دهند و . . . راستگو هستند.
اگر این راستگویی شما است، ما همه مان دروغگوییم، خیالت ناراحت! (304167)
 
محمدعلي
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۲:۲۵:۲۰
راستي روح الاميني رو فراموش كردي!!! (304503)
 
ebrahim.adabi
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۹:۱۸:۵۹
اصرار و سماجت از رسوایی . نشانه جهالت آنهاست . و رسوایان رسواتر خواهند شد .
این گناه نابخشودنی . بر موسوی و دیگر همفکرانشان خواهد ماند .
و حق محاکمه در زمان و شرایط مقتضی این نامردان ملی . برای ملت و نظام جمهوری اسلامی محفوظ خواهد بود . (304159)
 
president
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۹:۴۷:۴۶
کار خدا تدبیر دارد.
خیلی ها بعد از فوت منتظری آرزو می کردند تا او زودتر مرده بود و کسانی مانند موسوی و کروبی که ادعای وابستگی به امام را می کردند را با درخواست کمک از او رسوا نمی شدند.
آزادی موسوی هم این خاصیت را دارد که فتنه گران داخل مجلس را معرفی کرد.
خدایا حکمتت را شکر (304170)
 
علیپور
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۹:۲۴:۴۷
ایران اسلامی به دنیا نشان داد رافت و عطوفت نظام درچه حدی است علاوه بر- برخی مغفولین داخلی به بهانه تقلب در انتخابات حتی عده ی کثیری از ایادی استکبار در نقش و نگار های متنوع به صف آشوبگران پیوسته و با شعار های ساختار شکن خساراتی را بر ملت ایران تحمیل کردند اما این مخل کنندگان نظم جامعه از رافت و عطوفت نظام بهره مند شدند پس نباید بیش از این فر صت طلب باشیم و حقوق اکثریت را نادیده بگیریم . مدعیان قانونگرایی قانونشکنی نکنند دستهایی در کارند جهت سر پوش گذاشتن به تخلفاتشان سوژه ی دیگری را راه انداخته اند و با وارد کردن اتهامات مالی به معاون اول ریاست محترم حمهوری قصد گل آلود کردن آب را دارند تا ماهی های چاق و جله ی شان بگیرند . (304161)
 
علوی مقدم
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۹:۴۷:۳۵
مخالفت یا یک جریان وعدم تطابق نظرات دلیل خوبی برای بیرون راند دیگران از گود نیست.چرا مدام با مرزبندیهای کاذب مدام عده ای رااز قطار معتقدان به نظام و مملکت پیاده می کنید؟
چرا مخالفت با روش و منش غیر معقول یک مقام اجرایی که رفتار با گفتارش نمی خواند را مخالفت با نظام تلقی می کنید؟
دست بردارید از این همه بازی با الفاظ بازی بتا دین؟
آیاانهایکه که میگفتند همه دزدن جز ما و دوستانمان ،الن چرا دربابر مبارزه با فسادی که خواجه حافظ شیرازی هم در موردش به یقین رسیده مقاومت می کنند؟ (304169)
 
محمود
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۱۹:۵۲:۱۸
سلام بر یاران انقلاب و رهبری ؛ الحمدلله با دیداری که چندتن از نماینده نماها با موسوی انجام داده اند شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه مردم تحقق پیدا کرده و این مجرمین خفته در زیر خاکستر با طوفانهایی که توسط مردم بپا شد، رخسار باطنی آنان را بخوبی بنمایش گذاشت! امیدوارم وزارت اطلاعات و سایر دستگاه های نظارتی و امنیتی کشور وظیفه شان را خوب انجام بدهند. (304173)
 
خاکی مرام
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۲۰:۰۵:۰۴
سلام داداش
انگار تو هنوز فکر میکنی تو سال 1970 به قبل زندگی میکنی؟ مگه هنوز هم همهی کودتا ها با اترش و قوای نظامی انجام میشه؟
قدری تو اخبار روز دنیا تأمی کنی، میبینی فقط کشورهای عقب مانده ای مثل برخی افریقایی ها کودتای نظامی میکنن
مملکت ما رو با اضمحلال از درون (یا همون بی هویت سازی) کودتا میکنن
بازم بگم؟!
زت زیاد (304176)
 
موافق مخالفا
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۲۰:۱۴:۵۸
نسبت آراء مخالف و موافق را در ذیل نظرات نگاه کنید متوجه می شوید که حق با کیست و کی خواستگاه مردمی بیشتری داره. (304178)
 
غ
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۲۲:۴۸:۵۸
نسبت ارا موافق و مخالف فقط نشان دهنده خوانندگان سایت الف است. به علاوه با روشهای خیلی ساده میشود این نسبت را بیشتر تغییر داد. مثل تغییر IP
ضریب نفوذ اینترنت در ایران 11 درصد است، اون جمعیتی که این سایت را نمیخوانند هم در نظر بگیر مثل کشاورزها، مثل کارگران کارخانه ها، نمونه اماری شما غلطه.
برای بار هزار و دویستو چهل و هشتم که این مطلب ذکر میشه. (304230)
 
پویا
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۰۹:۲۷:۲۹
خب! فرض بر اینه که هرکسی این‌جا می‌آد، نمونه‌ای از همه‌ی آدم‌های جامعه است.
شما که توی آمریکا نشستی، از کجا این‌قدر از ایران مطمئنی برادر؟!! (304374)
 
احسان
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۴:۱۱:۳۲
چند واحد آمار پاس کن تا معنی نمونه رو بفهمی. ضمن اینکه خود بنده اکثرا نظرات را نمی خوانم و رای نمی دهم چون بیکار نیستم. البته امروز هستم. (304575)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۲:۵۸:۱۰
من که مثل شما اینقدر بیکار نیستم که برای یک کامنت هی برم آی پی تغییر بدم بقیه رو نمیدونم. (304532)
 
یالثارات
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۰۰:۴۶:۰۵
مشکل شما هم همین است که دنیای مجازی را اشتباه گرفتید با حقیقت.

دوستان مذهبی ما اصلا علاقه ای به امدن در فضای سایبر ندارند

خوب یا بدش را نمیدانم. (304276)
 
علی
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۲۰:۴۹:۴۷
کودتا کدومه فقط می خواستیم حک.مت رو عوض کنیم و رای مردم رو نضپذیزیم تازه ما بارها گفته ایم که طرفدار خط امامیم حالا طرفدار خود امام نبودیم هم نبودیم (304184)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۱-۲۴ ۲۱:۳۱:۳۱
آقایان نماینده مجلس یه فکری به حال هزینه کمی که برای ایجاد اخلال در نظم امنیتی نظام و بی حیثیت کردن نظام پرداخت می شود بکنید گذشته ها گذشت برای آینده فکری کنید (304204)
 
زهرا صحرا گرد لاریجان
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۰۰:۲۲:۰۶
اعلام اسامی این نمایندگان تنها کاری است که به درد همه گروه ها و سازمان ها می خورد و هر کس می تواند به نحوی از آن استفاده کند.درود بر صادق ,سلام بر رضا. (304264)
 
اميد
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۰۱:۵۳:۲۵
آقا جان اين بحث ها رو تموم كنيد به فكر ساختن مملكت باشيد اين حرفا فقط انرژي ها رو هدر ميده (304306)
 
milad_malek
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۰۶:۲۱:۳۴
این اقایون به ظاهر یک انتخابات رو باخته اند در باطن همه چیز رو باخته اند. راهی برای فرار باز نگذاشتند و هرچه زمان بگذرد بیشتر متوجه محاسبات غلط سیاسی خود می شوند. بیانیه های سریالی و سخن رانی های کذایی در 22 بهمن پاسخش را از مردم گرفت . میزان رای ملت است و لا غیر (304318)
 
و موسوي
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۰۸:۰۴:۰۹
22بهمن و 9 دي منحصر به اين جناح و اون جناح نبود اصلا بحث اعلام حمايت از دولت نبود انزجار از كارهايي كه اين اقايون كردنى به معني علاقه به احمدي نيس به معني حمايت از نظامه (304336)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۰۸:۱۸:۰۸
این بحث انتخاباتی و نگاه به گذشته کی تمام میشه ؟ پیشتر همه برای اینده برنامه و امید میبستند؟ این نشان دهنده ان است که امید مردم از سال پیش به اینده عوض شده؟ (304339)
 
hamed
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۰۸:۲۰:۲۶
جناب آقای رئیس جمهور که به نوعی منتخب مردمند آیا قانون شکنی نکردند ؟ در مقابل مجلس نایستاد ؟ در مقابل نامه مقام معظم رهبری در مورد آقای مشایی چه کرد ؟ در مورد آقای مرتضوی چه کرد ؟در مورد مرحوم کردان چه کرد ؟ در مورد آقای رحیمی چه کرد ؟ و صدها سوال دیگر !!!!! این قانون شکنی نیست ؟ هر چند که آقایان کروبی و موسوی هم خیلی اشتباهات کردند . اما
و الله العلم بما تحف الصدور (304341)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۰۸:۳۶:۲۹
برای نمایندگانی که مصالح رو نمی فهمند واقعا متاسفم. موسوی راه برگشت ندارد و کمک کردن به او یعنی رفتن به ته دره همراه با ایشان.سقوط نزدیک است (304349)
 
spartan
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۰۸:۴۸:۵۲
به نظر من خيانتي كه موسوي با گفتن يك دروغ بزرگ كرد هيچ مخالفي در اين چند سال در حد اصلاح طلبان و تمام كسايي كه خواهان يك جامعه چند صدايي بودند نكرد
اميدوارم روزي جوابگوي خود اصلاح طلبان باشه (304355)
 
محمدعلي
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۲:۲۹:۵۱
آنرا كه حساب پاك است از محاسبه چه باك است دوست منصف خوش تيپ؟ (304508)
 
Saeed
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۰۹:۰۱:۴۸
به نظر من موسوی
اول توسط گروهی از اصلاح ظلبان وسوسه شد که بیاید
بعد خواست مستقل بیاید و مستقل بماند ولی چون به پتانسیلهایش دقت نکرد نامید شد
در این ناامیدی سیاسی در دامان اصلاح طلبهای تندرو و پشت صحنه افتاد
و آنها و موسوی اثبات کردند که موسوی لیاقت سیاسی ندارد
به حق آحمدی نژاد خوب پرسید که اصلا شما برای چی آمدید؟
واقعا من هم معتقدم احمدی نژاد و همه ما موسوی آن زمان را دوست داشتیم و الان به چشم یک قربانی یک فتنه، باز هم او را دوست دارم اما او سیاستشناس نیست

او قربانی مرد اول اصلاحاتچی هاست. (304362)
 
سلیمان
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۰۹:۰۵:۰۹
باسلام
من تا امروز فکرم میکردم نمایندگان ملت دربین مردمند وواقیعتها را درک می کنند متاسفانه این تعداد که با آقا موسوی دیدار کردند از جامعه غافل وبی خبرند ومتاسفم که ادعای تقلب در انتخابات و حوادثی که ایشان در کشور را ه انداختند را این آقایان در ک نمی کنند وبا این جلسات می خواهند چی را ثابت کنند برای دوره آینده
آماده می شوند زهی خیال باطل . چرا که آقای موسوی امتحان خودرا پس دادند وقتی ایشان تحمل درک واقیعت را ندارد چگونه
می توان یک مملکت را به وی سپرد واینهای که در جلسه هستند
از دوستی آقای موسوی نیست بلکه از دشمنی آقای احمدی نژاد
است بهتر است آقای موسوی به همان خواب چند ساله بروند وبیشتر ازاین به مملکت ضرر نرساننند (304364)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۰۹:۱۶:۰۰
احتراما حق نقش آفرینی سیاسی را چه کسی می دهد و چه کسی می ستاند؟ لطفا با ذکر منبع شرح دهید. (304368)
 
مهرداد
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۰۹:۱۶:۳۲
سلام .دوستان مثل اينكه هنوز در توهم پيروزي هستند .واقعيت اين است كه اقاي موسوي نتوانست اعتماد مردم راجلب كند شايد دليلش اطرافياني بودند كه بعد از شكست در انتخابات اين افكار را به او ديكته كردند واو انها را يك به يك مثل ماشين كوكي اجرا كرد .حالا هم كه روي بازگشت رونداره پس بهتر ديد مسير رو ادامه بده واينجور تلقين كنه كه در حقش اجحاف شده شايد چهار سال ديگه يكي رو به عنوان جنبش سبز علم كنند.ديدار نماينده ها هم تو همين راستا است كه اگه اين حرفا رو نزنن كي ديگه بشون راي مي ده .خلاصه اينكه اقايان قانون گذار كه اكثر همينا از بي قانوني احمدي نزاد مگن ومقاله مي نويسند خودشونبا قانون شكن ترين مرد سال 88ملاقات ميكنند واون رو به ادامه بي قانوني تو مملكت تشويق مي كنند . (304369)
 
غريب آشنا
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۰۹:۴۴:۲۷
قال الحكيم : بسم الله الرحمن الرحيم
وَلْتَكُن مِّنكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَأُوْلَـئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ (آل عمران-104)
و مي فرمايد:
ادْعُ إِلِى سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِيلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ ( نحل -125)

با سلام

همه مي دانيم كه انتخابات پر شور برگزار شد. اين شور و هيجان مردم است كه به انتخابات مشروعيت مي بخشد و باعث توليد و آزادي جريان عظيم انرژي در جامعه مي شود. حال اگر در هر مقطعي از اين فعل و انفعال هر كدام از 4 طرف در گير در امر انتخابات نتوانند اين انرژي عظيم را كنترل كنند اتفاق 88 رخ خواهد داد. بعضي آن را كودتا مي نامند بعضي فتنه و بعضي جريان آزادي و بعضي سكوت اجباري ( تمكين به امر رهبري ). شكي در اين نيست كه آشوب طلبان و هواداران بر اندازي در اين ميان غوطه ور بودند ولي سهم اينان در اين اعتراض اندك است.
روي سخنم با بخش تحليلي الف است. اعتقاد راسخ دارم كه تحليل وقايع 88 از پيشخوان مطبوعات برچيده شود و به دست تحليل گران منصف ، خدا جو ، متقي و پرهيزگار سپرده شود. نتيجه هرچه باشد در جهت اعتلاي ايران بكار برده شود. بدون هيچ جنجال و هياهويي كه پاي آشوب طلبان معاند را دوباره به خيابات ها باز كند.
نكند خداي نكرده اين خبر به عنوان تعادل و كج دار و مريز رفتار كردن با حاميان سرسخت دولت ( در بحث هاي اقتصادي ) باشد كه چندي است پيشخوان مطبوعات را پر كرده است. تحليلي كه بر اين خبر رفت به ذهن اين را متبادر مي كند كه اين تحليل حاوي پيامي است به مخالفين الف كه ما رفتار سياسي شما را با محكوم كردن اصلاح طلبان تأييد مي كنيم و در تحليل وقايع 88 با شما يكي هستيم. اگر در رجا نيوز به آيت الله هاشمي رفسنجاني آنگونه پرخاش سياسي مي شود ما هم به اقليت مجلس اينگونه پرخاش سياسي مي كنيم.
به عنوان يك شهروند ايراني بر اين باورم كه اعتلاي سياسي ، اقتصادي ، اجتماعي بر همدلي و مهر استوار است كه اعتلاي دين را در اينچرخه به عنوان چرخدنده اصلي مي پندارم.

بالله نستعين و به نهتدي (304380)
 
خواننده الف
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۰:۳۳:۵۴
از آقاي خاتمي و ميرحسين موسوي ديگه انتظار دلسوزي براي ايران و اسلام و مردم، نمي رود. خودشان رو نشان دادند. اگه كسي يه ذره عقل و انصاف داشته باشه مي فهمه
................
به اين هم اعتمادي نيست و احساس ميشه چندلايه پنهان زير پوستش داره. خلاصه كه بدجور خظرناكه. اميدوارم بتوانيد نظر مرا چاپ كنيد و و باندش اذيتتان نكنند.
اميدوارم امثال ميرحسين موسوي و هيچوقت شما را نخرند (304399)
 
مجتبي
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۰:۳۴:۴۶
بله تضعبف شد رهبري هم داشت تضعيف ميشد 18 تير يادت هست بچه بسيجي ها و سپاهي ها نگذاشتند كه رهبري تضعيف شود آقاي موسوي يك وطن فروش است كه بايد در دادگاه به اتهاماتش رسيدگي شود نمايندگان هم به جاي ملاقات با منافقين به فكر مردم و تصويب لواح خود به خصوص لايحهايارگران باشند كه يك سال است در مجلس هز اين كميسيون به آن كميسيون مي رود. (304410)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۱:۱۶:۳۱
خیلی جمله کلیدی و دقیقی است: «اصلاحات و اصلاح طلبي، نياز امروز و هميشه جمهوري اسلامي است اما اصلاحات در چارچوب قانون اساسي نه اصلاحاتي كه بازوي فكري _ اجرايي غرب براي براندازي نظام و تامين منافع بيگانگان باشد.» (304444)
 
قاسم خاني
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۱:۳۵:۳۱
چرا نظام و دستگاه قضايي بايد با آقاي موسوي مدارا كند؟!!!

من به عنوان يكي از طرفدران ايشان خواهش مي‌كنم با ايشان مدارا نكنيد!

اگر حرفتان حق است بياييد محاكمه كنيد.

اگر محاكمه نمي‌كنيد پس حتما دليل محكمه پسندي نداريد و يا اينكه از حرف‌هايي كه ايشان در دفاع از خود خواهند زد مي‌ترسيد! و يا شايد از محبوبيت بيش از اندازه ايشان واهمه داريد! (304458)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۱:۳۷:۴۴
مردم طومار نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم را فراموش نکردند خدا از سر تقسیرات آنها بگذرد .اصلاح طلب غربی نمی خواهیم والسلام (304460)
 
Cave_Man
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۲:۲۸:۰۷
همه دلایلی که گفتید مثل IP را طرف دیگر هم میتونه ازش استفاده کنه در ضمن میان همان کشاورزها و کارگران هم از هر دو سو وجود دارد ، پس شاید شما هستید که منطق آمارگیریتون غلط هست .

در ضمن سایت الف مگر شما زیر همین کادر نظرات ننوشته اید \" نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند. \"
آیا به نظر شما عده ای را گروهکی، منافق ، وطن فروش و... خواندن توهین یا افترا نیست ؟ آیا مدرکی وجود دارد که مراجعین به سایت الف یا اشخاص دیگر اینطور هستند ؟! (304504)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۲:۲۸:۴۵
شما چي همون هايي نبوديد كه در كهريزك به اسم اسلام و انقلاب ادم كشتيد.و مواخذه نشديد و قلب رهبر اي را به درد نياورديد (304506)
 
لعن بردشمنان اهل بیت
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۳:۳۵:۰۳
ضمن تشکر ازشما به خاطر مقاله اتان کاش عکس مقاله کمی واضحتر بود یا لااقل اسامی آقایان را منتشر میکردید تا مردم بیشتر با انها آشنا میشدند ما که راحتیم میدانیم به کدام گروه رای بدهیم اگر تا آن زمان زنده و در صراط حق باشیم به خوانندگان الف میخواستم تذکری بدهم که فریب رای های بالایی که به بعضی نوشته ها داده میشود را نخورند به راحتی میتوان با هماهنگی با عده ای این کارراکرد حق را با کتاب خدا وسنت او واهل بیت او و امام حاضرو ولیش بسنجید نه با این رای ها (304552)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۴:۱۱:۴۳
آقا جان شما را به عنوان اصولگرا قبول داریم برای اثبات این مساله دین خود را به دنیای نامشروع سیاسی نفروشید (304576)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۸:۵۱:۴۴
پیشنهادی برای تمام آنهایی که دارند اعصاب خودشون و مردم بیچاره را خراب می کنند دارم. دیگر اینهمه زیاده گویی را رها کنید . فکر می کنید اینهمه دامن زدن به جریان انتخابات و هی فحش و ناسزا به اصلاح طلبان زدن و هر روز فردی را متهم کردن به ضرر چه کسی است و چه کسی از آن سود می برد. به خدا کش دادن مساله به نفع نظام و کشور و مردم نیست. اعتقاد من به عنوان یک شهروند این است که اگر اشتباهی هم صورت گرفته انتخابات بعدی پاسخ خاطیان را خواهد داد. شما را به خدا این همه به جای احزاب مختلف و افراد مختلف فتوا ندهید. بگذارید با اینهمه مشکل با درد خودمان بسازیم. بهتر است فضای سیاسی جامعه را آرامتر کنید تا به دیگر دردهایمان فکر کنیم. کاری نکنید که با یک اقدام جاهلانه هموطنان و برادران و خواهران خود را از خود برانیم و وحدت در حال شکل گیری مجدد را با دست خودمان و نداسته بر هم بزنیم. با این اوضاع بین المللی بجای دعواهای جناحی نیازمند وحدت و همدلی هستیم. پس نه برهم که با هم باشیم. (304758)
 
Man
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۵:۳۷:۵۴
اصولگرای سبز!!! اصطلاح جالبی بود. می توان خیلی چیزهای دیگر هم گفت: بسیجی سبز، ایرانی سبز، و همینطور سبز است که می توان ردیف کرد. واقعا متوجه هستید چه می گوئید یا دارید رل منافق را بازی می کنید. هیچ انسانی سبز نمی شود، چه رسد به اصولگرا. فرقه ضاله سبز فقط نوکری می فهمد و وطن فروشی و هوچی گری و ضدیت با دین و امام حسین (علیه السلام). هیچ اصولگرائی دشمن ایران و امام حسین علیه السلام نخواهد بود و به همین دو دلیل سبز نمیشود، هرچند منافقان سبز این انگها را به آنها بچسبانند. (304629)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۷:۲۶:۱۳
با سلام
به نظر بنده موسوی و کروبی و همفکرانش دیگه مرده سیاسی هستند
و لی من می خواهم از این نمایندگان که به دیدار یا مرده سیاسی رفته اند اگر به اعتقادشان کار درستی انجام داده اند علنا بیایند اعلام کنند و من یک سوال از موسوی دارم زمانی که ایشان نخست وزیر بودند و صد در صد فشار و محدودیت در آن زمان خیلی بیشتر از الان بود و بخاطر حمل ویدیو محکوم به شلاق بودند حالا اگر یک عدهای که می خواستند آزادانه ویدیو حمل کنند و لی ازترس گشت کمیته نمی توانستند می آمدند در خیابان راهپیمایی می کردند و خواستار حمل آزادانه ویدیو بودند نظر موسوی در باره انها چی بود ؟ (304697)
 
افسون
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۷:۳۷:۵۳
سلام
ببینید دنیا به کجا می نگرد و ما به کجا؟
ببینید نماینده های کشورهای دیگه چه می کنند و ما چه؟
دوستان من چرا نمی خواهیم واقع بین باشیم در هر کجای دنیا حق را به اکثریت میدن. چرا که اقلیت نمی تونه برای اکثریتی صاحب اندیشه تصمیم بگیره ،حالا اکثریت این مملکت اومدن رای دادن به کسی که شاید اقلیت قبولش ندارن . می بینید که طبق قانون گوش فلک کر کن دموکراسی قضیه تمومه. دیگه دلیلی نداره اون نماینده ای که خودش انتخاب شده است و اصلا نظر شخصی اش اهمیتی نداره راه بیفته و یک قضیه ی تموم شده را کش بده، و اصلا به مصلحت هیچ کس هم فکر نکنه. اگر همین آقایون نبودند و مدام دم از اختلاف نمی زدند حالا آقای اوباما با اون مصیبتهاش توی عراق و افغانستان برای ما سینه سپر نمی کرد. چرا دست بردار نیستند یعنی این مردم ،این کشور و سرنوشتش به گذشت از غرور و قدرت طلبی این آقایون نمی ارزه؟ مگر نه اینکه اسلام دین واحده و مگر نه اینکه مدعی طرفداری این دین باید با برادر دینی اش واقعا برادر باشه . پس ما چمونه؟ نیست جز اینکه یا مسلون واقعی نیستیم یا واقعا خیر خواه ایران نیستیم. (304711)
 
مجد
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۷:۴۷:۲۵
سلام دوست من

خ.به 9 دی و 22 بهمن را ببینی وشعارها رو درک کنی

بعد روز قدس و شعارهای ان روز رو
حال بعد از یاداوری این چند روز پیش خودت زمزمه کن کدام شعارها
با سیاست اسلامی و کلام قران و امام خمینی همسو و کدام منافات دارد
میتوانی بگوئی که من اصلا اسلام و امام و کار ندارم
من هم میگویم پس لیدر سبز شما با نام اسلام و یاور امام بودن توانست مردم را فریب دهد (304718)
 
محمدی
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۷:۵۱:۰۸
این نمایندگانی که با رای مردم وارد مجلس شدند باید بدانند که دیگر از طرف مردم صلاحیت ادامه ی کار نمایندگی را ندارند و آنها را بایستی هر چه سزیعتر از مجلس به بیرون انداخت . (304720)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۰۰:۱۵:۰۲
نمایندگان مصلحت اندیش اصولگرا را چطور که به نام وحدت اصولگرایی!دولت و مجلس. در برابر رویه های بی سابقه قانون شکنی و قانون گریزی های مداوم و مستمر دولت چهار سال تمام سکوت کردند و اکنون نیز اینچنین است!فقط گاهی مواقع آقای توکلی یا نادران یک گیری به دولت می دهند اما اکثریت اصولگرایان حاضر در مجلس مدتهای طولانیست به یک مصالحه پرهزینه برای مردم تن داده اند و یکی از دلایل آشکار آن وضعیت وخیم اقتصادی و فرهنگی جامعه امروز ماست. (304859)
 
ali.fatemi
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۸:۰۷:۴۸
در چند روز اخیر دیدار فراکسیون اقلیت مجلس با موسوی بهانه ای شده برای بازخواست و فشار بر این دسته از نمایندگان مردم!

من خود شخصاً به برخی از این نمایندگان انتقاد جدی دارم اما به هر حال نماینده مردم هستند و سزاوار احترام. تهدید به رد صلاحیت و کارهای از این دست رفتارهایی است که تدبیری در پس آن دیده نمی شود.

برخی به این نمایندگان خرده گرفته اند که چرا با این اقدام به موسوی مشروعیت بخشیده اند. کدام مشروعیت؟ موسوی یک واقعیت است. او نماد بخش معترض جامعه است. چرا نمی خواهیم این را باور کنیم؟!

این کارها استقامت بر عقیده نیست نوعی لجبازی است. حذف موسوی از صحنه سیاسی کشور ممکن نیست. اینکه از او بخواهیم مانند یک شهروند عادی باشد هم بی معناست و متاسفانه مضحک. جنبش سبز با تمامی انحرافاتی که دچارش شده یک واقعیت است. پتانسیل بالا و غیرقابل انکاری دارد. چه بخواهیم و چه نخواهیم راهبر اصلی آن هم موسوی است.

نه ماه تمام به هر دری زدیم تا به برخی بفهمانیم که \"معترض\" با \" اغتشاشگر\" متفاوت است. خوشبختانه ظاهراً بسیاری این را فهمیده اند. متاسفانه گویا مجدداً باید زمانی طولانی تر تلاش کنیم که به همان عده بفهمانیم حذف موسوی از صحنه سیاسی کشور ممکن نیست. باور کنید موسوی اساسا اگر خودش هم بخواهد دیگر یک شهروند عادی نیست.

گفتن عباراتی مانند \"کودتای سبز\" و \"کودتای مخملی\" آسان است اما پس گرفتن واژه ها از اذهان مردم آسان نیست!
(304731)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۲۱:۵۸:۰۴
باسلام
ترازوی عدالت اقتضا می کندکه اگرکسی مرتکب جرمی شده باوی برخورد گرددحال اگردرحال حاضر چنین نیست باید به متصدیان مسندقضارجوع کردویقه آنان راگرفت. (304816)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۰۲:۱۶:۱۸
تمام مردم! همین شمایی؟ 15 درصد بازم رای ندادند! نظرت باجع به اونها چیه (304885)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۰۶:۱۳:۱۴
آیا تا بحال فکر کرده اید که چرا وقتی یک نفر قدری بر خلاف جریان مسلط حرف می زند به هزار چیز نامربوط مثل کودتا و امثال آن متهم می شود.
دقت به این نکته می تواند خیلی چیزها را روشن کند
خداوند قدری عقل عطا فرماید

حرف نزدند ریختند حکومت عوض کنند. (304901)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۰۷:۵۱:۴۷
کواکبيان و تابش معلومند
اسامي بقيه رو هم بزنيد
خجالت هم خوب چيزيه بعد از اون همه افتضاح اين جلسه خيلي جالبه
رو رو برم بشقاب سبز هم گذاشتن (304907)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۰۹:۲۹:۴۷
دوستان بخش تحليلی الف:
نام موسوی و افراد همسو با ايشان را هر چه می خواهيد قرار دهيد(مخملی، غربی، سکولار، لائيک و ...)، اما انچه مسلم است طرفداران اصولگرايان در جامعه ايران بشدت تقليل يافته اند(اينجانب قبلا پيشنهاد داده بودم تا از طريق شما يک نظر سنجی انجام گردد، البته اگر مسئولين امنيتی اجازه بدهند). لذا برای حفظ و نجات نظام جمهوری اسلامی بايد اقداماتی اساسی بر اساس کار کارشناسی انجام شود. (304936)
 
احمد علي
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۰۹:۴۱:۳۳
كسي كه قانون انتخابات را نقض مي كند و رمينه سارأشوب و نا امني مي شود بايد محاكمه شوى ملاقات نمايندكان مجلس با موسوي تجليل ار قانون شكني و محكوماست ز (304941)
 
احسان
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۰۹:۵۳:۰۳
سلام
جناب آقاي توكلي با سلام
من از شما خواهشي دارم
چذا فقط داريد به موسوي وكروبي تهمت ميزنيد آيا واقا شما بعنوان يك شخصيت بزرگ نظالم به اين نتيجه نرسيده ايد كه نظام انتخاباتي ما مشكل دارد آيا به اين نتيجه نرسيده ايد كه اعضاء محترم شوراي نگهبان قبل از انتخابات از آقاي رئيس جمهور محترم به صورت علني حمايت ميكردن آيا به نتيجه نرسيده ايد كه بايد انتخاب دوباره ويرايش شود به خدا تهمت زدن درست نيست به خدا ما هم طرفدار موسوي وهم طرفدار رهبري ونظام هستيم وحتي الان در اين زمان طرفدار رئيس جمهور مملكت پس بهتره به اينده فكر كرد وديگه اجازه ندهيم مشكلات به اينجا برسه (304947)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۳:۱۳:۲۵
جواب اون 12 تا سوال راجع به انتخابات چی شد؟ (305035)
 
alihomaeinejad
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۵:۳۰:۰۲
مي شود لطفاً به اين سوال جواب بدهيد:
از بين اين همه محكوم بعد از انتخابات در حكم كدامشان شركت در «انقلاب مخملي» يا به قول شما «كودتاي مخملي»! ذكر شده؟
فراموش كه نكرده ايد اولين كيفرخواست عمومي اتهام همه متهمين را كودتاي مخملي عنوان كرده بود. (305074)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۹:۳۵:۰۲
متاسفانه خیلی زیاد به شعور سیاسی مردم توهین می کنید و حدود یکسال هست که قصد دارید لفظ کودتا را در مورد اعتراضات مردمی جایگزین کنید و هنوز هم نتوانسته اید وگرنه خود شما (البته با این تحلیها و حرفها شک دارم ) بهتر از هرکس می دانید که ساختار قدرا و سیاسی در ایران یا گرجستان و اکراین و دیگر کشور بلوک شرق بسیار متفاوت است . در ایران در حالی که همه قدرت سیاسی و نظامی در دست جناحی خاص است چگونه می توان صحبت از کودتا جناح رقیب زد در آن کشورهای شرقی ارتش و نیروی نظامی اینگونه در جناح رقیب مردم نبود یا اینکه بخش گسترده ای نبود بعدش هم با این ادعای خود عملا\" حرف دشمنان را که حرف از عدم وجود ازادی بیان و دموکراسی و مردم سالاری در ایران را دارند تایید می کنید . (305137)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۹:۴۰:۰۹
چرا به خاطر اين كه حكومت در حال حاضر به هر دليل نمي تواند آقايان موسوي و كروبي را محاكمه كند، ايشان و بقيه مردم بايد شاكر باشند؟ نكند قرار نيست حق و قانون اجرا شود اي قانونمداران! (305139)
 
مصلح
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۲۰:۰۶:۵۲
باسلام خدمت تمامی دوستانم که برای وطنشان دل میسوزانن.امیدوارم مطلب من رودرسایت بگذارید.
من همیشه امیددار که فردی ازخودمردم به پاخیزد که نه اصلاح طلب باشدنه اصول گرا باشدفقط باخدا وبرای ملت دل سوزباشد.
متاسفا ماهم مانندآمریکافقط 2حزب داریم که فقط وفقط منافع خودشان رومیخواهندنه غصه مردم رامیخورن نه به خون شهدااحترام میگذارن.
اگر امام جانم فدایش میبودمیگذاشت این احزاب منفعت طلب ما به کارخودشان ادامه دهند؟
احزابی که برای منافع خودطرف مقابل را میکوبن.
شایدفردی که به قدرت میرسدآدمی خوب وشایسته باشدامابخاطراینکه جزروء احرزاب است مجبوراست که ازگناه افرادچشم پوشی کندو
دیگر بس است بازیهی مسخره سیاسی خواهشا به فکرملتی باشید که بااین همه مشکل همیشه درپشت مسولین هستن.قدراین مردم رابدانیدمسولین وبرای رفع مشکلاتشان عزم کنید (305147)
 
yadollah
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۱۶:۳۶:۰۵
به نظر من هدف از انتخابات آوردن مردم در صحنه بود که مردم هم آمدند نمی دونم دیگه چه سازی دارند که مردم رو برقصونن ؟اگر الان یکی مثل من اعتراض می کرد جاش تو ....بود ولی آقایان حرف بزنند هیچی ؟مگه میشه ؟نمی دونم چرا همه دنبال موسوی و کروبی اند ولی هیچ کی دنبال ایران نیست ؟بابا ول کنید دیگه !دنبال کشور تون باشید نه موسوی و... (305354)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۰۹:۴۹:۲۰
موسوی و کروبی افرادی هستند که به غرب دل خوش کرده بودند و با همان ابزارهایی که در بعضی از کشورهای استقلال یافته انقلاب مخملی شده این امکان را فراهم آورند و لیکن اکثریت متعرضین ،اصلاح طلب پایبند به قانون و اسلام را میخواهند ولذا ملاقات با این اشخاص دهن کجی به ملت فهیم ایران است. (305444)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۷:۱۷:۲۵
اين آقايان فقط نحوه اعتراض به آرا را بلد نبودند با اينحال مي خواستند رئيس جمهور هم بشوند. (305572)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.