نظر منتشر شده
۱۲۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 68367
Time 100 و ....
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۰۱:۴۷


چند سالی است که هفته نامه تایم لیستی را منتشر می کند که 200 نفر از تاثیرگذارترین افراد سال جاری میلادی در آن ذکر شده است و از کاربران می خواهد به افراد مورد نظرشان رای دهند. از نظر «تایم»، این رای باید از منظر میزان تاثیرگذاری فرد باشد، و نه نشان دهنده علاقه مندی افراد به کاندیدای مورد نظر. «تایم» تاکید می کند یک شخصیت بسیار منفی نیز باید این شانس را داشته باشد که در این لیست ظاهر شود و حتی انتخاب شود، چرا که یک شخص بسیار بد می تواند تاثیر منفی بسیار عظیمی بر جهان داشته باشد. با همین استدلال است که مثلاً امسال انور الاولاکی را به عنوان یکی از اعضای القاعده در این لیست گنجانده است.

اخیراً در فضای مجازی (به خصوص در فیس بوک و توییتر و وبلاگهای وابسته به جنبش سبز) شدیداً تبلیغ می شود که همه باید در اقدامی هماهنگ به میرحسین موسوی رای بدهند تا عکس ایشان روی جلد مجله تایم منتشر شود! برای اینکه بدانیم این لیست چقدر ارزشمند است و برنده نهایی آن طبق چه معیارهایی انتخاب می شود، ذکر چند نکته ضروری به نظر می رسد.



نخست: چه کسانی در لیست حضور دارند؟

مجله تایم افراد حاضر در لیست را به چند گروه تقسیم می کند: سیاسیون و رهبران؛ مخترعین و پیشگامان علم و فن آوری؛ هنرمندان؛ دانشمندان و متفکرین؛ و در نهایت، چهره های محبوب و اسطوره ها. بدیهی ترین سوالی که مطرح می شود این است که آیا واقعاً ورود همه این اشخاص به لیست «تاثیرگذارترین» ها از لحاظ عقلی صحیح است؟ مثلاً آیا می توان یک قهرمان بدن سازی یا یک هنرپیشه یا یک رقاص را از لحاظ تاثیرگذاری با یک سیاست مدار، درون یک لیست مشترک، مقایسه کرد؟! سوال مهم تر اینکه آیا یک قهرمان ورزشی یا یک خواننده اصلاً این توانایی را دارند که بدون فعالیت های اجتماعی- سیاسی، جزء افراد تاثیرگذار بر بشریت محسوب شوند؟! سوال بعدی، چه کسانی و با چه ملاکی در این لیست قرار داده می شوند؟ برای مثال، در سال 2004 (یعنی یک سال بعد از شروع جنگ عراق) تونی بلر در این لیست جزء کاندیداها مطرح نشد؛ در حالی که بلر به همراه جرج بوش طراحان اصلی اشغال عراق محسوب می شوند و جنگ عراق قطعاً سرنوشت آینده خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر قرار داده است. از طرفی، گرهارد شرودر (صدراعظم وقت آلمان) و ژاک شیراک (رییس جمهور وقت فرانسه) نیز که به شدت با شروع این جنگ مخالف بودند نیز در این لیست حضور ندارند! (1) تنها نتیجه ای که می توان گرفت آن است که تهیه کنندگان این لیست تلاش داشته اند بر اختلاف نظر کشورهای اروپایی در مورد جنگ عراق سرپوش بگذارند. در سال 2007، حتی جرج بوش رییس جمهور امریکا نیز در این لیست گنجانده نشد. کدام عقل سلیمی می پذیرد که رییس جمهور امریکا جزء صد نفر از افراد تاثیرگذار جهان نباشد ولی جرج کلونی، بازیگر سینما (!) در این لیست حاضر باشد؟ آیا عدم حضور بوش و در عین حال حضور غیرمنتظره باراک اوباما در لیست 2007 (2) را باید تصادفی دانست؟ لیست امسال نیز در نوع خود جالب است. از کشور ایران شیرین عبادی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در این لیست حضور دارند، در حالی که برای مثال محمود احمدی نژاد یا هاشمی رفسنجانی در این لیست گنجانده نشده اند. کدام عقل سلیمی می پذیرد که میزان اثرگذاری آقای احمدی نژاد یا حتی آقای کروبی در معادلات سیاسی کمتر از زهرا رهنورد باشد؟ چه کسی می پذیرد که نقش آقای احمدی نژاد یا سیدحسن نصرالله یا حتی شیمون پرز و دمیتری مدودف (که هیچ یک در این لیست حضور ندارند) در شکل دهی آینده جهان از سعد حریری یا حتی معمر قذافی یا حتی سارا پالین و دخترش (که هر چهار نفر در این لیست حضور دارند!) کمتر باشد؟ یا برای مثال، در میان ورزشکاران، چرا نام کاکا و رونالدو دیده می شود در حالی که از لیونل مسی (برنده توپ طلای اروپا و دارنده عنوان بهترین بازیکن جهان در سال 2009) خبری نیست؟ مثالهایی از این دست بسیار فراوانند و نیازی به ذکر همه آنها دیده نمی شود. به طور خلاصه، بر خلاف ادعای سردبیران تایم، لیست کاندیداها با اغراض مشخصی تهیه می شود که به سیاست های رسانه ای هفته نامه تایم مربوط می شود، نه تاثیرگذاری واقعی این افراد در سرنوشت بشر، و نه حتی میزان فعالیت ها یا شهرت یا موفقیت این افراد.



دوم: نحوه رای گیری چگونه است؟

در نظرسنجی امسال، هر کاربر می تواند به دلخواه به یک یا چند نفر از افراد این لیست رای دهد. در هر رای، امتیازی بین 1 تا 100 به کاندیدای مورد نظر تعلق می گیرد. بعد از هر بار رای دهی، یک کد آنتی اسپم (متشکل از دو کلمه انگلیسی) باید توسط کاربر تایپ شود، زیرا در سال 2007 هکرها موفق شده بودند نتایج نظرسنجی را عوض کنند (3) و با این کار تلاش شده جلوی رای دهی اتوماتیک هکرها گرفته شود. با این وجود، هنوز هم ایرادات عمده ای در این نظرسنجی دیده می شود که می توان آنها را به ایرادات تکنیکی و نظری تقسیم کرد. در مورد ایرادات تکنیکی، نخست، هیچ گاه نمی توان صددرصد مطمئن بود که هکرها داده ها را دستکاری نمی کنند. در ثانی، چگونگی تاثیر آرا در این سیستم رای دهی چندان روشن نیست. برای مثال ظاهراً هر کاربر می تواند به یک کاندیدا بیش از یک بار رای دهد، که صحت نظرسنجی را زیر سوال می برد. از آن عجیب تر، عدم تاثیر آنی رای دهی در شمارش آراست. کافی است این را امتحان کنید: هر بار که به یکی از کاندیداها رای می دهید، تعداد آرای داده شده به آن کاندیدا هیچ تغییری نمی کند. کلیک کردن روی آیکونی که برای به روز رسانی (آپ دیت) داده ها در بالای لیست قرار داده شده نیز در این موضوع تاثیری ندارد. به طور کلی، هیچ تضمینی وجود ندارد که میزان آرای مشاهده شده (حتی اگر بعد از چند ساعت نیز به روز رسانی شوند) نشان دهنده عدم دستکاری آرا توسط تایم باشد. از دیدگاه نظری، نمی توان مطمئن بود افراد واقعاً به تاثیرگذارترین کاندیداها رای می دهند یا مثلاً به مشهورترین و زیباترین و محبوب ترین کاندیداها. گذشته از این، هواداران یک فرد یا جریان خاص ممکن است با تماس با یکدیگر و دعوت از دوستان و همفکرانشان، سعی کنند افراد بیشتری را برای دادن رای مثبت به کاندیدای مدنظر خود تشویق کنند، در حالی که بعضی از کاندیداها ممکن است (در جامعه مجازی) هوادار زیادی نداشته باشند و یا هوادارانشان به سراغ سایت «تایم» نروند. به این ترتیب، این نوع رای فی نفسه حتی نشان دهنده یک نمونه گیری تصادفی از کاربران اینترنت هم نیست. در نهایت، کمتر کاربری حاضر خواهد بود اصولاً به یک چهره منفی (مثلاً یک تروریست یا دیکتاتور) رای بدهد، هر چند این چهره منفی واقعاً ممکن است تاثیر خیلی زیادی در معادلات جهانی داشته باشد. و حتی در صورتی که این کاربر به یک کاندیدای دیکتاتور یا جنگ افروز هم رای بدهد، به احتمال زیاد کمترین امتیاز را به این شخص خواهد داد، صرف نظر از اینکه این فرد چقدر تاثیرگذار محسوب می شود.



سوم: نتایج امسال نظرسنجی تایم 100 چه می گوید؟

نتایج این نظرسنجی را به دو شکل متفاوت می توان نمایش داد. بر اساس تعداد آرای داده شده به هر کاندیدا ویا بر اساس متوسط امتیاز کسب شده توسط وی. برگزیده نهایی بر اساس هر دوی این معیارها انتخاب شود، یعنی ممکن است کسی که بالاترین امتیاز را کسب کرده باشد، چون افراد کمی به او رای داده اند در مجموع نفر اول شناخته نشود. تا لحظه نگارش این متن، در میان 5 نفر از کاندیداهایی که بیشترین آراء را کسب کرده اند، سه خواننده، یک رقاصه (لیدی گاگا) و یک راننده مسابقات اتومبیل سواری دیده می شوند. از همین جا به راحتی می توان دانست که معیار «تعداد آرا» قطعا معیار صحیحی برای نشان دادن میزان تاثیرگذاری کاندیداها نیست. جالب آنکه در رتبه بندی مجموع نیز همین 5 نفر نفرات اول تا پنجم را تشکیل می دهند! تا این لحظه میرحسین موسوی در رتبه ششم، زهرا رهنورد در رتبه 43 و شیرین عبادی در مکان 64ام قرار دارد. از سوی دیگر، با معیار امتیاز کسب شده، این بار موسوی در مکان سوم، رهنورد یازدهم و عبادی در رتبه سیزدهم قرار دارند. جالب است بدانید که در میان ده نفر اول، به غیر از موسوی که سیاست مدار است، هیچ سیاست مداری وجود ندارد. به طور دقیق تر، تنها یک نویسنده چینی در رتبه ششم وجود دارد که به عنوان زندانی سیاسی معرفی شده است، و علاوه بر این دو نفر اخیر، پنج نفر خواننده و سه نفر ورزشکار هستند. همین داده ها باید نشان دهد این نظرسنجی چقدر ارزشمند است و چقدر نشان دهنده تاثیرگذاری این کاندیداها در دنیای واقع محسوب می شود.

به این ترتیب، باید بپذیریم که نقش نظرسنجی تایم شکل دهی افکار عمومی (با تشکیل یک لیست «غیرطبیعی» از کاندیداهای دلخواه) و سپس سنجش افکار عمومی است. اصولاً انجام یک نظرسنجی در میان عوام، و بدتر از آن در میان کاربران اینترنت، نمی تواند نشان بدهد یک فرد چقدر قدرت دارد. تا این لحظه، حداکثر بین بیست تا سی درصد مردم جهان به اینترنت دسترسی دارند، و به راحتی می توان حدس زد که قریب به اتفاق این افراد مشکلات مالی خیلی کمتری نسبت به سایر مردم جهان دارند و در دنیای سرمایه داری زندگی می کنند. گذشته از این، ممکن است بسیاری از مردم جهان شخصی را بسیار قدرتمند بدانند، در حالی که این طور نیست. برای مثال شاه ایران - که در زمان خود نزد افکار عمومی یکی از قدرتمندترین رهبران جهان محسوب می شد - با شکل گیری انقلاب اسلامی ظرف مدت کوتاهی تسلیم شد و تاج و تخت را رها کرد و از کشور گریخت. مثال دیگر مقاومت مردم ویتنام در برابر ارتش امریکا بود. هیچ کس مقاومت مردمی ویتنام را آن قدر قوی نمی پنداشت که متصور شود روزی ارتش امریکا در ویتنام شکست می خورد و این کشور را دست خالی ترک خواهد کرد. اصولاً نظرسنجی ها و انتخابات برای تعیین واقعیت ها نیستند، بلکه برای سنجش افکار عمومی هستند. حقیقت هر چه باشد با تغییر نظر اکثریت مردم تغییری نمی کند. این امکان وجود دارد که در یک زمینه خاص اکثریت مردم در اشتباه و گمراهی باشند. جنبش سبز با تلاش زیاد سعی می کند نتایج نظرسنجی ها را به نفع خود تغییر دهد تا حقیقت خود را اثبات کند، در حالی که این دیدگاه از ریشه غلط است.









 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۴:۳۸:۱۹
لعنت بر آزادی و دمکراسی و موسو ی از کانادا یک برده ایرانی هستم چرا مجله تایم و بی بی سی از بدبختی های ما نمی گوید ؟
میزان حقوق 2600دلار در ماه کارگر تخصصی ساختمانی
میزان پرداخت مالیات به دولت کانادا دو دفعه مالیات 1000 دلار در ماه
پول تلفن 50 دلار
پول برق 60 دلار
اجاره 600 دلار
هزینه دندان پزشکی ؟
هزینه مالیات منزل که من ندارم
هزینه مالیات بیمه اتومبیل که من ندارم
هزینه مالیات مدرسه که من نمی دهم چون بیزنس ندارم
هزینه مالیات شهرداری بر کسبه ها من کسبه نیستم
هزینه مالیات بر حساب پس انداز بانکی
این مجله لعنتی تایمز کور و کر و لال است تا زندگی ما را ببیند ؟ (304595)
 
مينا
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۵:۳۱:۱۸
خوب برادر مجبوري اونجا بموني پاشو بيا ايران نه ماليات ميدي نه درآمد داري بي خيال بگير بخواب تو خونت
از دمكراسي حالت بهم مي خوره پاشو بيا كشور خودت حالشو ببر برادر..... (305075)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۸:۰۴:۰۶
اولا که خودت هم خارجی دوما شما به جمله اول حاج اقا نگاه کن \"لعنت به دموکراسی موسوی\" اگر دولتهای موسوی و رفسنجانی و خاتمی خوب عمل میکردند ایرانی محتاج سفر به خارج نمیشد حالا از اینجا موندا و از انجا درمونده شده ایم به امید دولتهای کارامد !!
به اقای کنسول که تعطیلات عیدشان از 26 اسفند تا 19 فروردین است مراجعه کرده ایم با تمسک به مشغله زیاد نصف کار را به یک کشور اروپایی و بقیه به یک کشور دیگر و با قیمانده را با گذاشتن سنگ بزرگ به خود محول میکند و البته وقت توضیح در مکالمه تلفنی ندارند بخاطر مشغله زیاد و سیل توریستهایی که میخواهند به ایران بیایند ( باور کنید در سفارت بودم پشه کیش میکنند) حالاوقتی دروازه ایران این شکلی است با چه امیدی خود را از چاله به چاه بندازی مجبوری تحقیر و فشار زندگی در خارج را با فشارهای روزانه بیشتر در کشور بپذیری لیاقت ایران و ایرانی بیش از اینهاست اگر همه قدر همدیگر و کشورمان را بدانیم (305116)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۲۱:۳۸:۱۵
بد نیود کنار دولت های موسوی و خاتمی و رفسنجانی، نامی هم از دولت احمدی نژاد می آوردی .
http://www.aftabnews.ir/vdcdxz0k.yt05z6a22y.html
ممکنه از منبع اصلی این خبر ایراد بگیری. ولی متاسفانه هر چی گشتم نتونستم این یه منبع داخلی پیدا کنم به به پدیده فرار مغز ها در زمان دولت نهم پرداخته باشه.
ولی حداقل من بین اطرافیانم افزایش این پدیده رو احساس می کنم. (305163)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۳:۵۸:۱۴
باز هم صحبت از فرار مغزها! چقدر خنده داره! کدوم مغز؟ مغزی که فقط به فکر خودشه؟ نه این مغز مغز نیست! مغز به دکتر چمران می گن! مغز به اونهایی میگن که در رشته های مختلف علمی با کمترین امکانات ساختند و تا حالا هزاران افتخار برای این کشور کسب کردند. نمونه هاش بسیار فراوان هستند. اشتباه شما اینه که فکر می کنید هر تحصیلکرده ای یه مغزه! مغز واقعی اونهایی بودند که با داشتن دعوتنامه و بورسیه هارواد و آکسفورد اینجا رو انتخاب کردند! اگه نمی دونی بدون در غرب خبری نیست! (305496)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۷:۱۷:۳۳
آیا پروفسور رضا مغز نیست؟خانم انوشه انصاری مغز نیست؟بسیاری از دانشمندان و پزشکان ایرانی که در بهترین و مهمترین مراکز جهانی مشغول هستند مغز نیستند؟
چرا آنان ترجیح می دهند به کشور خود بازنگردند؟آیا اینان عرق ملی ندارند؟یا اینکه ......؟! (305573)
 
Siavash
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۲۲:۱۱:۵۶
نخیر خیلی‌ هم خبری هست!

من ایران درس می‌خوندم و بد ازMIT ,Princeton,Stanford پذیرش گرفتم اومدم اینجا!

فرقش یه ذره نیست ، زمین تا آسمون! شما تشریف بیار با چشم خودت ببین , نظر بده!

اون آقای رو هم که رفته کانادا بدبختی بکشه کسی‌ مجبور نکرده بیاد، خودش اومده،

در اینکه چمران آدم باهوشی‌ بوده شک نداریم ولی‌ بین دم‌های باهوش هم اختلاف هست.

مهم نیست \"کی‌\" حرف می‌زنه، مهم اینه که \"چی‌\" میگه.

بدترین بدبختی در ایران اینه که به گوینده نگاه می‌کنیم،

و تا از نظرش خوشمون نمیاد ، اونو به خارجی‌‌ها نسبت می‌‌دیم.

بابا به پیر به پیغمبر، من الان ۵ ساله اینجام، انقد تئوری توطئه داشتن که نمیذاره با هیچ جای دنیا ارتباط سازنده داشته باشیم. (305659)
 
Man
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۱۶:۲۵:۳۱
در جواب باید بگویم نه تنها آنجا خبری نیست بلکه برای خارجی ها بسیار هم بد جهنمی است. بله اگر شما به شکل خودشان در بیائید، کاری به کار شما ندارند اما خدا نکند شبیه آنها نشوی، انوقت مرد می خواهد که بتواند آنجا زندگی کند. بیچاره می شود از بس که باید خواری تحمل کند. شما هم بعید می دانم بطور ناگهانی از سه جای معتبر و با هم!!! پذیرش داشته باشید. فکر کنم کمی غلو کردی، اینطور نیست؟؟؟ (305908)
 
کریمی
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۰:۰۰:۲۲
حرف شما متین است، ولی از آنجا که به بورسیه اشاره کردید لازم است تذکر دهم که همان شهید چمران که فرمودید در کالیفرنیا تحصیل کردند و پدیده ی فرار مغزها ربطی به تحصیل خارج کشور ندارد.
اطلبو العلم ولو بالتین
خود من دنبال بورسیه هستم ولی بعد از اتمام تحصیل برای خدمت به وطن برمی گردم. (305684)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۰:۴۶:۰۳
حرف شما را من میفهمم، نه افراد داخل ایران. (305697)
 
ایران
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۱۳:۰۴:۲۲
یه سوال ساده هر وقت از اینترنت صحبت میشه میگن که مگه همه اینترنت دارن!؟بعد میگن طرفدارهای همون وطن فروشه همه آدم های با سواد هستند و اینترنت دارن میشه یکی بگه چطور از این آدم های با سواد ِ اینکاره که همه اینترنت دارن چرا هنوز 2 میلیون هم به همون وطن فروشه رای ندادن بابا مگه شما 13 میلیون بیشتر رای نداشتید پس رای هاتون کو!؟تایم که دیگه از خودتونه...
البته این در مورد ماهواره هم صادقه تا بحث صدا وسیما میشه میگن کی صدا و سیمای خودمون رو می بینه!؟تا بحث تبلیغات صدا و سیما میشه میگید داره مردم رو فریب میده و دروغ میگه!؟بابا شما تکلیف خودتون رو اول روشن کنید بالاخره مردم تلویزیون خودمون رو می بینند یا نه....!
تا بحث تو اینترنته با کامنت سازی و خبرهای دورغ بی شمارید تا راهپیمایی و این صحبت ها میشه موش میشید...
منم می دونم نمیشه با آدم های مجازی راهپیمایی کرد چون وجود خارجی ندارن پس سعی نکنید با آدم های مجازی کامنت بدید! (305293)
 
Hadi
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۱۰:۴۶:۴۲
سلام

آقایی که میگی زندگی در کانادا ساخته من چند تا سوال از شما دارم ؟
منم مثله شما کانادا هستم
۱- اینکه با ۱۰ ساعت کار در روز حتا به عنوان ساده ترین کارگر اینجا ۳۰۰۰ دلار دستمزد شما میشه چرا که ساعتی حداقل من ۱۵ دلار برا شما در نظر گرفتم که من بعضی ها رو دیدم با حقوقه بیشتر
۲- اینجا والا من که زندگی میکنم اگر که درآمد هر کسی سالانه از ۱۰۰۰۰۰ دلار کمتر باشه هر گونه مالیات بر گردنده میشه بعدشم مالیاته کلی فدرال و ایالات اینجا نهایتن ۱۰ درصده در آمده شماس که میشه ۲۶۰ دلار نه ۱۰۰۰ دلار!
۳- حسابه چکینگ هیچ گونه مالیاتی نه بر درآمد نه بر ترانسفر نداره میتونید اون رو امتحان کنید !
۴- اگه شما ایران بودید هزارم قسم بخورم که الان بیکار بودید و به نونه شب محتاج !
۵- قبول دارم که هیچ جا خاکه ایران نمیشه ولی اینجا بهتون بد نمیگذره چرا که شما ی کارگر هستید فقط.
۶- اگه شما نمیتونستید با حقوقتون اینجا زندگی کنید موتمن باشید که ویزا بهتون نمیدادن !
۷- اشما رو تهویق میکنم که این سایت رو ببینید و قسمته حقوق ها رو مقایسه کنید فقط شما اگه فول تایم کار میکنید قسمته سالاری به شما میخوره!
http://www.livingin-canada.com/work-salaries-wages-canada.
۸- قضاوت با خواندگان

اگه لطف کنید منتشر کنید ممنون میشم چون برای من یک سواله بزرگ یعنی نه مبهم این کامنت ایجاد کرده بود! (305264)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۱۱:۴۳:۱۰
برادر کانادا نشین اسم مجله time (305273)
 
alirezakiani
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۲۳:۲۴:۴۵
خیلی جالبه
آرنولد هم جزء نامزدهای مجله تایم بود.
آرنولد و لیدی گاگا و موسوی و ورزشکار چینیه
چه شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟///// (305387)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۳:۵۵:۲۰
دوست عزيز هر كدام در گروههاي متفاوت هستند .از هنرمندان ليدي گاگا نامزد شده چه ربطي به طبقه سياسيون داره؟؟؟لطفا اول تحقيق كنيد سپس كامنت بزاريد.منظورتون اينه كه آقاي احمدي نژاد از ليدي گاگا هم كمتر طرفدار داره. (305493)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۸:۰۵:۱۶
منظور اینه که شما چقدر ساده اید که به این اراجیف دل خوش میکنید (305599)
 
کریمی
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۰:۱۱:۰۴
بهتر بود یک نگاهی مینداختین و می دیدین هیچ گروه بندی وجود نداره! ورزشکار و رقاص و سیاستمدار همه با هم هستند!
ضمناً احمدی نژاد اصلاً در لیست وجود ندارد که شما در مورد طرفدارانش اظهار نظر فرموده اید! (305689)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۰۷:۱۱:۱۴
لطفا بگو ماندن تو در آنجا چه فوایدی برایت دارد که با این همه سختی!! حاضر نیستی کانادا را ترک کنی (305414)
 
فرشیذ
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۰۸:۱۱:۳۹
اولا چرا این حرفها رو به مجله تایمز نمی گویید؟؟؟
در ضمن چرا اونجا زندگی می کنید ؟؟؟چرا نمی یایید ایران؟؟؟
مالیات نداره پول آب و برق و گاز هر سه تای اون جمعا می شود 50 دلار. (305420)
 
خبر روز
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۳:۴۵:۲۷
واقعا ناراحت می شوم می بینم این قدر وقت برای این نظر سنجی ها می گزارید . البته هر کس نظری داره که به هر نحوی می تونه ابراز کنه . (305488)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۹:۱۴:۳۹
آدم دروغگویی هستی!
کسی که اجاره خانه میده که دیگر مالیات خانه نمی ده! (305621)
 
باران
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۲۰:۲۰:۵۲
برادر شما که از اونطرف دنیا دز حمایت از دولت و حکومت ایران کامنت های می نویسی پاشو بیا اینجا که هم برده اجنبی نباشی هم بفهمی که ایم ملت معترض چه می کشن ، (305638)
 
آرش
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۲۳:۳۴:۰۱
جالبه با این نظر تا الان 217 نفر مخالفت کردن . چرا؟ نکنه همه

اینایی که مخالفت کردن تو کانادا هستن و این آقا داره دروغ میگه ؟

یا اینکه تعصب الکی به اسم کانادا دارن و فکر میکنن هرکی تو کانادا

زندگی میکنه راضیه ؟ (305680)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۱۵:۴۲:۵۸
نخير آرش خان ما كانادا نيستيم براي اين مخالفيم كه آقا خوشي زده زير دلش آه و ناله راه انداخته و بلند نميشه بياد ايران مثل ما خوش بگذراند (305897)
 
آرش كمانگير
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۸:۰۵:۴۳
دوستان سلام
اين كه كاملاً مشخصه اين نوع نظر سنجي ها بيشتر و بهتر بگم كاملاً براي سنجش افكار عمومي نيست و براي سمت و سو دادن به افكار عموميه. آنقدر موضوع روشنه كه دليلي براي توضيح دادن نمي‌بينم. من خودم يكي از اين نظر سنجي‌ها رو دوره دانشجويي ترتيب دادم. البته انصافاً سوالهايي كه تو نظر سنجي گنجونده بودم سوالاي خوبي بود. اما چيزي كه من دنبال مي‌كردم اين بود كه فلان استاد كه اتفاقاً من ازش خوشم نمي‌اومد تو اين نظر سنجي كوبيده بشه و اون يكي برعكس كه تقريباً 90% نتيجه داد.
دوستاي ساده من!!!
فكر مي‌كنيد فرش قرمز پهن كردن تا شما قدم رنجه كنيد و بريد مثلاً كانادا عشق و حال؟ خوب شمايي كه دنبال عشق و حال هستي؟! همينجا هم داري عشق و حال مي‌كني ديگه. حتماً بايد مثل اين آقا بري حمالي اجنبي رو بكني تا كيفور بشي؟
بيا بيرون از اين توهمات آآآآقا جان.
هيچوقت از خودت سوال كردي همين كاناداي حقوق بشر و فلان و بهمان كه اتفاقاً انقدر آدماي با وجداني هستن كه مجاني حاضرن مردم ما رو تو خودشون قبول كنن، آيا اگر طرف امتيازايي كه اونا مي‌خوان مثل تحصيلات، پول، تيپ و قيافه و و و ... نداشته باشه قبول مي‌كنن؟ آيا همين مردمي كه شما سنگشونو به سينه مي‌زنيد كه فقير و زير خط فقر و از اين حرفا؟ آره همونا رو تو خودشون قبول ميكنن؟
جمعش كنيد. از توهم بيايد بيرون. من از روي شكم سيري حرف نمي‌زنم ولي كشور ما با همه مشكلاتش از همه كشورهاي دنيا بهتره. كو چشم بينا و گوش شنوا؟
شكر نعمت نعمتت افزون كند كفر نعمت از كفت بيرون كند
آرش كمانگير (305717)
 
حمید
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۲۳:۵۲:۵۵
خب خوش تیپ کی توی یه ماه 2بار مالیات می ده که تو دومیش باشی بعدشم همون اعدادرو با هم جمع کن میبینی که اگه هوایم بخوری بازم 110دلار در ماه کم داری لطفا کمتر دروغ بگو (306013)
 
فاتح
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۴:۴۸:۲۸
آقای موسوی بسیار بسیار تاثیرگذار بوده است.
آقای موسوی، معرکه گردان صحنه ای شد که تاثیر فراوانی بر ایران، آینده ایران و شاید هم جهان داشته باشد.
در این صحنه، انقلابی که داشت گردآلود میشد تکانده شد و دامانش از بسیاری از ناخالصی ها پاک شد.
موسوی صحنه ای خلق کرد تا همه بترسند. راستش ما هم اولش ترسیدیم، داشتیم شک میکردیم که نکند ما هم به او رای داده بودیم؟ آخر هر آدم عاقل و فهمیده ای باید به او رای داده باشد.
اما رهبرمان با آرامشی عجیب و با صلابت ایستاد و نترسید. از موسوی که نه، از دنیا نترسید. ما هم که در این 20 ساله هر وقت به حرفش گوش کرده بودیم، ضرر ندیده بودیم، دلمان قرص شد، هر چند که با عقلمان جور در نمی آمد، اما گفتیم باشد، به رهبر اعتماد میکنیم. می ایستیم.
و ایستادیم.
و حالا ماهها گذشته است.
و حالا خودشان هم قبول دارند که تقلب نبود.
و حالا فهمیدند که رهبر ایستاد، مردم هم ایستادند، خواص هم مهم نبودند آنقدر که می پنداشتند.
حالا ریگی را هم گرفته اند و به جان پسر گلم، همین همکار بغل دستی سبزم، بی بی سی را از روی فهرست کانالهای ماهواره اش حذف کرده که: پدرسوخته ها، دیدی میگفتنددکتر ریگی؟
حالا ما تجربه کردیم که از سخن باطل نباید ترسید و فهمیدیم که یزید هم عددی نبود اما حیف که مسلمانان بی تجربه از اولین نعره هایش ترسیدند و حق را دو دستی تقدیم باطل کردند.
و وای بر باطل، وای بر باطل از آن روزی که اهالی حق، نترسیدن را تجربه کنند که آخرش پیروزی است.
موسوی انقلاب را بیدار کرد. به او رای دهید. (304600)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۸:۰۸:۰۸
برادر عزیز! اگر بحث منطقی بود که خیلی چیزها حل میشد.
این طبقه به اصطلاح ویژه به نظر من ذره ای منطق نداره از اول همه حرفاش رو هوا بوده (305600)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۴:۵۴:۳۸
جالب است که کسانی که خود دیگران را به تقلب و استفاده از روشهای غیراخلاقی در انتخابات متهم می کردند، امروز به تقلب و روش های غیراخلاقی روی آورده اند تا رای موسوی در این نظرسنجی بالاتر برود.

این مطالب را از یکی از وبلاگهای جنبش سبز کپی پیست می کنم:

اما فقط یک بار رأی دادن کافی‌ نیست شما میتوانید هر چندبار که میخواهید رأی بدهید برای سرعت بیشتر در رأی دادن میتوانید لینک بالا را در چند صفحهٔ اینترنتی باز کنید و بعد از هر بار رأی دادن صفحه را رفرش کنید و تا رفرش شدن صفحهٔ قبلی‌ در صفحهٔ بعدی رای بدهید . هر چند بار که بخواهید مجاز هستید تا رای بدهید .
(304604)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۳:۴۹:۲۷
این کار از نظر فنی امکانپذیر نیست، آنها لیستی از مشخصات کامپیوتر رای دهندگان دارند، رای های تکراری محاسبه نمی شود

http://ipvee.com (305047)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۶:۰۵:۳۳
اول: معلومه که اگه تایم بخواد می تونه جلوی دو بار رای دادن رو بگیره، و همون طور که فرمودید، از روی آی پی افراد می شه این کار رو کرد. سوالی که مطرحه اینه که تایم جلوی رای دادن چند باره رو گرفته یا خیر؟ به نظر میاد جواب منفی باشه، خودتون امتحان کنید!

دوم: حتی اگر فرض کنیم تایم جلوی رای دادن چند باره رو گرفته، سوال اینه که آیا روش جنبش سبز برای دست یابی به هدف (مستقل از اینکه راهکارهای اونا موفقیت آمیز باشه یا نه) روش درستیه؟ به نظر میاد این بار هم جواب منفی باشه. (305085)
 
چندباره
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۶:۴۷:۲۰
من چند بار رای دادم، ولی رای رو محاسبه نمیکنه (305100)
 
president
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۸:۰۶:۰۵
حداقل ده دقیقه طول می کشد تا آپدیت شود به همین دلیل است که اثر لحظه ای رایتان را نمی بینید.
در اینکه بارها می توان رای داد؛ شکی وجود ندارد، کامنت های سبز همان صفحه را ببینید که چه جوری یکدیگر را به چند بار رای دادن تشویق می کنند.


به نظر شما، این سبزهایی که در نظرسنجی تایم، چندبار رای می دهند تا خودشان را زیاد نشان دهند، اگر فرصتش را داشته اند در انتخابات هم اینکار را نکرده اند؟
اگر باز هم فرصتش پیش بیاید از این تقلب ها نمی کنند؟
احتمالا lمشکل انتخابات همین بوده که به سبزها بی نهایت حق رای ندادند تا بیشمار باشند! (305118)
 
sia1368
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۰۸:۰۵:۳۷
اگه رایهای داده شده رو به صورت آنی نمایش نمیده شما چه طوری متوجه شدید از یک ip میشه چند رای داد؟ (305247)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۹:۵۱:۴۲
یعنی چی که رای رو محاسبه نمی کنه؟؟؟ از کجا می فهمی که اصلاً محاسبه می کنه یه نمی کنه؟؟؟

راستی یه چیزی. فرض کنیم موسوی اصلاً یک میلیون تا رای بیاره. نه، شما بگو دو میلیون تا. خوب، چی اثبات می شه؟ اصلاً معلومه چه کسانی به موسوی رای دادن؟ آیا:

معلومه که چند تا از این رای ها از یک آی پی یکسان فرستاده شده؟

معلومه که چند تا از این رای ها به زور فیلترشکن و پروکسی و غیره فرستاده شده؟

مشخصه که چند تا از اینا ایرانی های فراری یا خانواده شون هستند که حتی شناسنامه ایرانی هم ندارند؟

مشخصه که چند تا از این کسانی که در جنبش سبز خودشون رو به آب و آتیش می زنند، جزء همون 7 میلیون نفری هستند که انتخابات رو تحریم کردند؟

معلومه که چند تا از اینا اصلاً ایرانی نیستند و به هر دلیلی به موسوی رای داده اند؟

شما هم دلتون خوشه ها! (305141)
 
نسيم
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۱۱:۲۹:۴۲
سوالهايي كه كرديد عجيب است مگر كسي بايد صلاحيت راي دادن فرد در تايم را تاييد كندتا بعد او بتواند راي دهد .دوست عزيز اين راي گيري يك نظرسنجي از آدمهاي مختلف با هر مليتي است كه به نظر شان تاثيرگذار ترين فرد سال كيست.همين. هر سال هم برگزار مي شود (305792)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۰۱:۱۰:۳۳
شما بهتره اول یه سر به اون پست تایم بزنی بعد اینجا نظر بدی که نمیشه چند بار رای داد


کامنت های پایین رای گیری از سبزا رو ببینی همه چی دستت میاد:

اکثرا بالا 30 بار رای دادن (305395)
 
sia1368
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۶:۱۸:۳۷
شاید با تعداد زیادی کامپیوتر یا با استفاده از پروکسی بشه تعداد زیادی رای داد ولی به این روشی که شما میگی تو همین سایت الف عملی نیست چه برسه به time (305089)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۷:۲۸:۱۷
الف خدايي گرفتي مارو :من 60 بار نكات ذيل رو خوندم تا عينش واست comment بذارم يكيشم نيومده نميشه ما عضو سايتتون نباشيم my comments رو ويت كنيم.

با تشكر (305578)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۷:۵۲:۲۲
سوال: اگر احمدي نژاد در صدر ليست بود باز هم اين مطلب را مينوشتي؟ (304722)
 
president
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۸:۳۰:۴۶
بله چون حقیقت همین است. شما نمی توانید حقیقت روشن را تکذیب کنید. (304748)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۰:۴۷:۴۲
دوستانی که رای منفی می دن یعنی می تونن حقیقت روشن را تکذیب کنند! (305698)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۱-۳۰ ۰۰:۳۳:۳۹
یعنی اینکه شماها ها تا حالا حقایق به مراتب روشن تر را تکذیب کردید (306016)
 
محمودآرامش
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۱۹:۱۱:۵۹
برادر،

اگر به نظر شما ایرادی به استدلال و مستندات ارائه شده در متن فوق وارد است لطفاً بفرمایید.

حقیقت در مورد اعتبار نظر سنجی «تایم»، مستقل از آن است که من طرفدار احمدی نژاد باشم و یا طرفدار موسوی و یا هیچ کدام. حتی این حقیقت، با نوشتن و ننوشتن من هم تغییری نخواهد کرد. (304763)
 
فری
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۲۳:۳۲:۴۵
فکر کنم اگه تایم این کارو کرده بود، حتما رای میاورد. (304844)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۸:۳۰:۴۲
موضوع موسوی نست وگرنه بعنوان ایرانی از اول شدن یک ایرانی دیگر در مجله تایمز افتخار میکردیم و همه با هم کمک میکردیم موضوع که چرا یکدفعه موسوی که در زمان پست نخست وزیری مورد توجه و تکریم انها نبود حالا به بزرگی از طرف انها و دار و دسته رضا پهلوی و رجوی و.. یاد میشود (305127)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۲۲:۳۲:۴۷
چه ربطی داره .کسی بخواد به احمدی نژاد رای بده نمی ره تایم.تازه اونا جرات ندارن در مورد احمدی نژاد رای گیری کنن. (304823)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۱۷:۵۱:۴۲
ازه اونا جرات ندارن در مورد احمدی نژاد رای گیری کنن.

دوست عزیز
احمدی نژاد قبلا جزو لیست تایم بوده، اونهم حداقل دوبارش رو من یادم می یاد.
بنابراین جرات می کنن راجع به احمدی نژآد رای گیری کنن. (305363)
 
غ
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۰:۵۶:۳۰
آره ولی بعد رای گیری شما رو به عنوان مرد سال انتخاب میکنند. (305699)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۵ ۲۳:۳۳:۲۴
کلیت مطلب درست است.
اما هدف نویسنده مشخص نیست؟
آیا منظور این است که بعضی از سیاستمداران که در این لیست ظاهر خواهند شد در واقع امر شخص تاثیر گذاری نیستند؟
اگر این باشد که پرداختن مطالب سریالی به این افراد به نوعی نقض غرض و تاکیدی بر تاثیر گذاری اینهاست.
حضور افراد در این نظر سنجی ها در واقع روشی برای ابراز عقاید است.
رسانه ها اگر آزاد باشند نظریات در جای خود مطرح می شوند. (304845)
 
محمودآرامش
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۸:۲۲:۴۷
کلیت مطلب درست است.
اما هدف نویسنده مشخص نیست؟
آیا منظور این است که بعضی از سیاستمداران که در این لیست ظاهر خواهند شد در واقع امر شخص تاثیر گذاری نیستند؟
اگر این باشد که پرداختن مطالب سریالی به این افراد به نوعی نقض غرض و تاکیدی بر تاثیر گذاری اینهاست.


هدف های این نوشته به طور اجمالی در پاراگراف آخر ذکر شده اند. بنده برای نظرسنجی تایم نقش قائل هستم و آن را در \"شکل دهی افکار عمومی\" مخاطبانش موثر می دانم. در عین حال، معتقدم انجام «نظرسنجی» به منظور کشف حقیقت ابزار درستی نیست، صرف نظر از اینکه نتیجه آن چه باشد. اگر دوهزار سال پیش یک نظرسنجی درباره گردش خورشید و زمین انجام می شد، قطعاً اکثر مردم (یا شاید همه) می گفتند خورشید دور زمین می گردد. (305123)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۰۱:۵۲:۴۰
چه طور نظر سنجی ها نشانگر پیروزی احمدی نژاد بود و اتفاقا! درست از کار در اومد؟
به نظر شما عوامی که دسترسی به اینترنت دارند چه مشخصه منفی نسبت به کسانی که اینترنت ندارند ، دارا می باشند که اینها رو تمایز دادید؟ (304881)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۰۶:۱۶:۳۰
تابم رسانه استکباری نیست؟ (304902)
 
غ
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۰۹:۱۱:۵۵
واقعا باید به حال کسی که تایم اعتماد میکنه، گریست. (305249)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۰۹:۲۳:۳۰
فقط مي‌خواستم بگم تاثير آرا هر 10 دقيقه يك بار به روز مي‌شود و تقريبا با آن چه كه پيش بيني مي شود تطابق دارد مثلا در مواقعي كه در كره نيمه شب مي رسد، رشد آراي كانديدهي ان ها بسيار كند مي‌شود و همچنين نرخ رشد مقدار معقولي است حدود 500 تا 3000 راي در هر 10 دقيقه براي كانديدا هاي مختلف كه مناسب به نظر مي رسد (304928)
 
حسين
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۰۹:۲۹:۵۹
آقاي آرامش شما كه دم از استدلال ميزني ومستند رو ميكني ،يكبار ديگر دست نوشته ات را با دقت بخوان متوجه ميشوي كه به زور كلمات خواسته اي تاثير گذاري را بر اساس منويات وسليقه خودت تعريف كني ،حدث من اين است از نظر جنابعالي تاثير گذار كسي است كه در سالن مجمع عمومي سازمان ملل مثلاآمريكا واسراييل وغرب را به چالش بكشد يا در دانشگاه كلمبيا ودوربان وغيره حرف هاي جنجالي بزند وهولو كاست را منكر شود ،خوب عزيز دل برادر اين سليقه تو وفوقش من است ،سليقه مردم دنيا كه نيست به توچه كه كسي به خواننده ورقاصه راي ميدهد يا قهرمان بدن سازي مگر تو وكيل خدايي وعامل هدايت مردمو تعين خوب وبد خدا اگر وكيل ميخواست از من وتو بهتر ش وجود دارد ،چرا ميخواي همه مثل تو فكر كنند،اقا مردم حق دارند هر جوري كه دوست دارند فكر كنند وراي بدهند ،ميخواهي فريضه امر به معروف ونهي از منكر را جا بياوري
توي در وهمسايه فرد خطا كار زياد است تازه اگر خودت واقعا عاري از هر خطايي هستي اگر هم دنبال تاثير گذاري بر جامعه هستي وميخواهي سياست مداران را نصيحت كني باز هم تو كشور خودمان سياست مدار محتاج نصيحت كم نيست ،بگردي پيدا ميكني فقط يك كم بصيرت ميخواد ، (304937)
 
سیامک
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۰:۰۶:۳۳
من الان چک کردم موسوی رسیده به سکوی اول...لطفا اصلاح فرمائید (304951)
 
مهران ک
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۰:۱۸:۰۶
نگارنده محترم با عرض پوزش گویا متوجه اصل مطلب نشدید
موضوع نظر سنجی نیست که شما در باره چگونگی روشهای آماری آن صحبت کنید بحث ضریب نفوذ بین مخاطبین است که شما به نظر سنجی تعبیر کرده اید حوزه مورد برسی هم بین مخاطبین همان نشریه است
منتها جامعه سیاست زده ایران
محروم از رسانه های مستقل
برای هر جنگولک بازی آماده هیاهو و ....ولش کن کافیست (304954)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۱:۰۰:۳۲
به نظر من طرز تفکر کوته بینانه ایه. (305453)
 
عدالتخواه
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۱:۱۶:۴۵
نوش جونشون!

برن فیلم بسازن، اسکار که هیچ! بهشون گلدن گلوب و کن و ونیز رو هم بدن!

برن رمان بنویسن بعد از نوبل بهشون پولیتزر بدن

آخرش که چی؟

وقتی توی نگاه اکثریت مردم ایران خودشون رو خراب کردن ، میخان چی کار کنن؟ (304972)
 
mohammad
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۱:۱۸:۳۷
این بیچاره ها هم از این نظر سنجی های فضای سایبر به عنوان مواد مخدر برای ماندن در توهم پیروزی همچنان استفاده میکنند (304974)
 
vahid200519
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۱:۳۱:۳۷
اين تقلاها از سوي اهرمهاي امپرياليسم همه و همه براي زنده كردن مهره سياسي است كه به علت خيانت و رفتار احمقانه زير گامهاي اراده ملت له شده (304976)
 
mhshokat33
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۲:۲۴:۵۱
بخوانید خبر دی پرس را در این خصوص
جالب است مدعیان هیچگونه نظرات انتقادی را برنمی تابند وتعدادی از نظرات دیروز را نیز حذف کردند
كدخبر: ۶۳۳تاريخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۳
درنظر سنجي تاثير گزارترين فرد سال در مجله تايم:
ميرحسين موسوي اول شد
ميرحسين موسوي رقيبان خود را در نظر سنجي تاثير گذارترين شخصيت سال تايم پشت سر گذاشت و اول شد.
دی پرس : ميرحسين موسوي رقيبان خود را در نظر سنجي تاثير گذارترين شخصيت سال تايم پشت سر گذاشت و اول شد.




مير حسين موسوي كه در ابتدای راه این نظر سنجی دهها هزار رای پایین تر از سایر انتخاب شوندگان بود با 500 هزار راي از ديگر رقباي خود پيشي گرفت و اول شد.



گفتني است مير حسين موسوي در اين نظر سنجي افرادي چون باراك اوباما ,هيلاري کلینتون ,سعد حریری ,نيكلاس ساركوزي, بيل كلينتون و برخی هنرپیششگان ، ورزشکاران و خوانندگان مشهور دنیا را پشت سر گذاشته است.




لازم به ذكر است در سال 2006 نیز محمود احمدی نژاد به عنوان چهره تأثیرگذار تایم انتخاب شد اما آنان از معرفی وی خودداری کردند و خطاب به مردم گفتند : شما چهره های سال 2006 هستید!







نظرات بینندگان:
درود بر نخست وزير محبوب امام (ره)
میرحسین عزیز دوست داریم!!! (305007)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۳:۴۰:۵۹
حضرت امام هم زمانی انتخاب شده بودند (305045)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۴:۵۰:۳۴
این نظرسنجی از سال 2004 تا کنون انجام می شود! زمان حضرت امام که نظرسنجی اینترنتی وجود نداشت! (305061)
 
آوا
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۴:۲۸:۵۴
اینطوری میخوان یه مرده سیاسی رو زنده کنند .
ولی برام این جالبه که چقدر با ما لج هستند که حاضرند یه مخالف ما رو اینطوری بزرگ کنند وگرنه موسوی که عددی نیست .
معیار خوبیه . میزان اهمیت آنها به مخالفین ما در واقع میزان اهمیت آنها به خود ماست .
ولی بازم جای شکرش باقیه که خانم فائزه هاشمی رو در لیست قرار ندادند :) (305055)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۱۲:۲۲:۴۰
متاسفم از اینکه شما نظرتون در مورد مردم کشورتون و هم وطناتون اینجوریه (305280)
 
مينا
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۵:۲۷:۳۳
فكر كنم سايت الف چندان بويي از آزاد انديشي و اخلاق نبرده از حكومتي ها هر كه هر چي بخواد مي تونه بنويسه ولي از سبزها مداوم نظرات سانسور ميشه
اگر بخش كامنت و اظهارنظر گذاشتيد براي آرا است نه تاييد نوشته هاي شما آقاي احمد توكلي (305071)
 
abnaolfatemah
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۱۱:۲۷:۴۸
سلام

ای بابا

پس نظر شما چه طور اومد بالا (305271)
 
نسيم
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۱۱:۴۰:۰۲
باز هم گلي به جمال سايت الف نسبت به بقيه سايت ها انصافا سانسور كمتري دارد بهترين علامتش هم تعداد مخالفان و موافقان است (305794)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۵:۴۴:۵۵
شاه هم دو بار روی مجله تایم رفت، ولی زمان بیماری آمریکا از پذیرفتنش طفره می رفت.... (305078)
 
رامین
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۸:۱۹:۰۴
شاه ایران ارزوی داشت یکبار مرد سال مجله تایم باشد .
میلیون ها دلار نیز طبق گفته های اردشیر زاهدی خرج کرد ولی هرگز موفق نشد .
انتخاب اقای میر حسین موسوی افتخار بزرگی برای ایران است (305122)
 
عدالتخواه
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۸:۴۶:۰۹
افتخار کنید به اینکه جایزه ای که شاه ملعون هم نتوانست بگیرد را دارید می گیرد. (305129)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۰۲:۳۷:۵۲
لیست برندگان تایم را در ویکیپدیا ببینید فقط مصدق در سال 1951 برنده این جایزه از ایران بوده. اینه که می گم عادل نیستید در کلام. بابا این نظر سنجی نه انتخاب خود نشریه. (305403)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۵:۵۰:۴۶
‫متا سفانه متاسفانه جو بسیار عوام گرایانه ائی بر تمام کارهای ما حاکم شده است. انتخاب شدن یا نشدن موسوی یا احمدی نژاد به عنوان تاثیر گذارترین شخص توسط تایم نه خوب است نه بد . و نه چیزی را ثابت می کند.

‫چرا ماها اینقدر سطحی هستیم ؟ بابا چه کسی انتخاب بشه چه از روی عمد انتخاب نشه به خدا مهم نیست. مهم این است که مردم چقدر از این افراد راضی باشند.

‫یک کم برای خودمان ارزش قائل باشیم ، تایم معیار ارزش ما نیست. (305081)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۳:۰۰:۲۲
فرمودید که مجله تایم معیار نیست، با این بخش از صحبت شما موافقم.
ولی این سوال حایز اهمیت است که چرا یک فرد خاص توانسته است در حدود یک میلیون رای (تأکید می کنم «رای» نه «فرد») کسب کند. آیا شما برای کسی که از نظرتان اهمیت ندارد وقت می گذارید؟
آیا یک میلیون رای (باز هم تاکید می کنم «رای»، لطفاً گیر ندهید!) نباید مهم قلمداد شود؟ (305477)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۵:۵۵:۴۲
اين همه آسمون ريسمون بافتي كه اگر فردا موسوي راي آورد بگيد :\"نگفتيم \"
لطفا لينك صفحه مورد نظر را بگذاريد تا ما هم راي بديم. (305083)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۶:۲۷:۵۴
تایم برای معرفی موسوی متن کوتاهی نوشته. کسی تا حالا اون رو خونده؟

Mousavi, once a protégé of Ayatollah Ali Khomenei, has emerged as a problem for the regime he helped create.

ترجمه:
موسوی، که زمانی از شاگردان آیت الله علی خُمنه ای بود ، امروز به یک معضل برای نظام تبدیل شده، نظامی که خود زمانی جزء پدیدآورندگان آن محسوب می شد.

راستی آقای موسوی تصمیم نداره اون مصاحبه مشهور قبل از انتخاباتش با تایم رو تکذیب کنه؟ (305093)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۶:۵۰:۲۴
چه طور نظر سنجی ها نشانگر پیروزی احمدی نژاد بود و اتفاقا! درست از کار در اومد؟
به نظر شما عوامی که دسترسی به اینترنت دارند چه مشخصه منفی نسبت به کسانی که اینترنت ندارند ، دارا می باشند که اینها رو تمایز دادید؟

به نظر میاد شما دو تا مبحث رو با هم قاطی کردید. نظرسنجی هایی که احمدی نژاد رو پیروز انتخابات نشون می داد در خیابون و با پرسش از مردم واقعی تهیه شده بودند. یا در بدترین شرایط نظرسنجی های تلفنی بودند و باز هم از مردم واقعی نظرسنجی شده بود. در مقابل، نظرسنجی سایت ها هیچ وقت اعتبار نداشته و نداره. مثلاً خیلی از نظرسنجی های اینترنتی (مثل نظرسنجی موسسه راهبرد دانش) نشون می دادند موسوی اوله و محسن رضایی با اختلاف ناچیزی دومه. به نظر شما نتایج ادعایی قابل اعتماده؟

کسانی که دسترسی به اینترنت دارند و جزء افراد مرفه محسوب می شن، علایق و سلایق کاملاً متفاوتی نسبت به بقیه دارند. ندارند؟؟؟ (305101)
 
کورش
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۶:۵۹:۴۲
دوست عزیز خودت را از این زندگی خفت بار خلاص کن برگرد ایران . چرا دو دستی این زندگی خفت بار را چسبیدی (305106)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۸:۴۶:۳۵
هر کسی دنبال اسم و رسمه یک چیزی علیه حکومت ایران پیدا کنه مثل همی رکسانا صابری خودش را میکشت اسمش را هم محله ای هاش هم نمیدونستند حالا اسمش در جشنواره فیلم کن فرانسه مطرح است خدایش چند ساعت از عمرش را صرف تحصیل هنر کرده بود که به این توجهان جهانی رسید و اگر از خوبیهای ایران و دولت ایران میگفت تو پایین و کم اهمیت ترین روزنامه های محلی امریکا هم اسمی ازش برده میشد دولت باید از این افراد برای مهم کردنشان مالیات بگیره چرا که اینها از صدقه مردم ایران به جاه و مقام میرسند فکر میکنید چرا روزنامه گران رپرترها و خبرنگاران و خیلی از هنرمندان امریکا و اروپا برای سفر به ایران سر و دست میشکنند چون اینطوری تخیلات خود را هم ( مثل شکنحه اطاق سفید رکسانا) میتوانند با قیمت خوب بعنوان سفرنامه و یا دردنامه سفر خود به ایران بفروشند پس این کار تایمز هم در قالب همین بحثها باید نفی شود (305130)
 
mhshokat33
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۹:۵۷:۵۳
باسمه تعالی
بیان خاطره ای از دکتر حسابی:
دانشجویی از دکتر سووال میکنه جهان سومی که شما از اونجا اومدید کجا است ایشون در جوابش میگه \" جهان سوم جایی است که هر کس بخواهد آبادش کند،خانه اش ویران می شودو هر کس که بخواهد خانه اش آباد باشد،باید در تخریب آن بکوشد...\" (305143)
 
دارا
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۲۰:۳۱:۴۳
چرا صبر نمیکنید تا پیامد عملکرد آقای احمدی نژاد رو در 10 سال آینده بررسی کنیم .
تاریخ هیچوقت اشتباه نمیکنه و همشه تکرار میشه و فقط اشکال اینجاست که ادمها مرتب اشتباه میکنن و تارخ ساز میشن .
برادر من ما جوانیم و حالا حالا زنده صبور باشید . (305153)
 
عماد
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۲۳:۱۱:۵۵
بالفرض اگر احمدی نژاد گزینه مطرح برای این لیست شده بود.
عکس العمل جناح حاکم در برابر این خبر چه بود.
انصاف داشته باشید و حدس بزنید. (305182)
 
ساسان
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۰۰:۵۵:۳۶
خیلی جالبه ! آخه اینا که میگن این رای گیری کاملا منصفانه است عقلتون چی میگه ؟ یعنی موسوی از سران احزاب آمریکا هم تو دنیا بیشتر رای آورده ؟ یعنی از اوباما هم بیشتر رای آورده ! مگر اینکه اینطوری ثابت کنید بیشمارید . (305215)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۰۱:۰۹:۰۵
با سلام،
میخواستم خدمت دوستان عرض کنم که این انتخاب هر سال توسط مجله تایم انجام میشود برای مثال در سال 1979 امام خمینی به عنوان مرد سال انتخاب شدند که میتوانید جزئیات آن را در لینک زیر
http://www.time.com/time/subscriber/personoftheyear/archive/stories/1979.html
مشاهده نمایید. (305220)
 
amir
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۳:۲۰:۱۰
دوست عزیز، شما (و البته خیلی از دوستان دیگه) دو تا نظرسنجی رو با هم قاطی کردید.
Person of the year
و
Time 100 (most influential people in the world) l

این دو تا نظرسنجی یکی نیستند و ربطی به هم ندارند. زمانی که امام خمینی به عنوان \"مرد سال\" معرفی شد نظرسنجی اینترنتی وجود نداشت. در اون زمان برای انتخاب \"مرد سال\" از سیاست مدارا و روزنامه نگارا و افراد معروف نظرسنجی کتبی می کردند. بدیهیه که نتایج چنین نظرسنجی ای از اعتبار بیشتری برخورداره. لیست تایم 100 حداکثر 6الی 7 سال قدمت داره و بر نظرسنجی اینترنتی از کاربران تکیه داره. البته فکر می کنم یکی دو سال می شه که انتخاب مرد سال رو هم بر عهده خواننده ها گذاشته اند.

اینها مهم نیستند. با رفتن عکس روی جلد تایم، به قدر و منزلت امام خمینی و میرحسین موسوی (نزد خدا و خلق خدا) چیزی اضافه نمی شه.

اگر بپذیریم که امریکا و رسانه ای مثل تایم فقط به منافع خودش فکر می کنه و دلش برای مردم ایران نسوخته، قضاوت خیلی آسونتر می شه. کافیه متنی رو که در مورد امام خمینی نوشته و در لینک بالا خودتون بهش اشاره کردید، مقایسه کنید با این متنی که امروز برای آقای موسوی نوشته. برای انجام یک مقایسه دم دستی، از هر یک از این دو متن یک جمله رو ترجمه می کنم. ترجمه کاملش با خودتون.

ترجمه بخشی از متن راجع به امام خمینی:
رهبر انقلاب ایران درس وحشتناکی به جهان قرن بیستمی داد، و آن اینکه قدرت شکننده ی بی منطق، می تواند به شکل گیری حکومتی منجر شود که گفتمان اصلی آن تروریسم است.
As the leader of Iran\'s revolution he gave the 20th century world a frightening lesson in the shattering power of irrationality, of the ease with which terrorism can be adopted as government policy.

ترجمه بخشی از متن راجع به میرحسین موسوی:
میرحسین موسوی
شغل: رهبر اپوزیسیون
...
وی با اینکه در انتخابات گذشته ریاست جمهوری شکست خورد (یا به عقیده خیلی از ایرانی ها آرای او به سرقت رفت) به طرز هنرمندانه ای هواداران خود را به صورت یک جنبش اجتماعی ساماندهی کرده است که در برابر تهدیدها و ناملایمت ها مقاومت کرده است.

Mir-Hossein Mousavi
Occupation: Iranian opposition leader
...
Despite losing last year\'s presidential election — or, as many Iranians believe, having it stolen from him — he has deftly marshaled his supporters into a political movement that has resisted numerous threats and crackdowns. (305482)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۲۰:۱۸:۰۶
چه کلید واژه هایی به کار برده نامرد!

امام خمینی: تروریسم...
موسوی: هواداران، هنرمندانه، مقاومت... (305971)
 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۰۷:۲۸:۲۲
زنگ بزن این مجله بگو مبلغ یل میلون دلار می خواهی به حساب آنه واریز کنی آن وقت می شوی مرد اول جهان (305244)
 
محمود
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۱۳:۰۲:۰۱
کدوم ایرانی خودش را خفیف کرده؟؟
ظاهرا شما تلاش میکنی این قضیه رو تلقین کنی!

گر چه گردآلود فقرم شرم باد از همتم.................................. گر به آب چشمه خورشید دامن تر کنم

شما هم نیازی نیست به فکر ایرانی باشی و براشون متاسف باشی ! برای خودت متاسف باش که دور از وطن و مهر این مردم خونگرم عقده ای شدی. (305292)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۱۵:۵۷:۵۱
آقای ناشناس.از زندگی توی ایران خیلی لذت می بری نه؟! (305348)
 
عیسی اسدی
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۱۰:۲۱:۱۱
« این امکان وجود دارد که در یک زمینه خاص اکثریت مردم در اشتباه و گمراهی باشند.» آیا با این استدلال می توان به آراء 22 خرداد 88 ریاست جمهوری پرداخت؟ (305259)
 
محمودآرامش
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۱۱:۵۹:۰۳
برادر گرامی،
اتفاقاً به نکته بسیار خوبی اشاره کردید.
هدف از برگزاری انتخابات، تعیین حقیقت نیست. یعنی، سوال نانوشته ای که در انتخابات ریاست جمهوری مطرح است این نیست که «چه کسی بهترین فرد برای پست ریاست دولت جمهوری اسلامی ایران است؟». توجه کنید در هر لحظه، فقط یک نفر از مردم ایران در حقیقت بهترین گزینه برای ریاست دولت است. حال، ممکن است این مناسب ترین گزینه، کسی باشد که اصلاً بین کاندیداها حضور ندارد! یا ممکن است مناسب ترین و تواناترین و بهترین گزینه، به دلایلی در جریان انتخابات مورد اقبال عمومی قرار نگیرد. مثلاً به خاطر ناآگاه بودن مردم، یا تبلیغات ضعیف و غیراصولی.

هدف از برگزاری انتخابات، طرح این پرسش است که «دوست دارید از میان این چهار کاندیدا چه کسی رییس جمهور شود؟»؛ اگر دقت کنید، تفاوت مهمی بین این پرسش و پرسش فوق وجود دارد. هدف از دمکراسی این است که از بین افرادی که صلاحیت حکمرانی را دارند و خودشان هم کاندیدا شده اند، کسی که مورد قبول اکثریت مردم است بر مسند تکیه بزند. حال ممکن است گزینه منتخب، بهترین گزینه هم نباشد. دقیقاً به همین دلیل است که مثلاً در جریان انتخابات، نامزدها به تبلیغات می پردازند، وگرنه شکل و حجم تبلیغات در اصلح بودن مشخصات فردی و توانایی های یک کاندیدا تاثیر چندانی ندارد! (305277)
 
abnaolfatemah
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۱۱:۲۴:۴۸
بسم الله

باز هم تقابلی دیگه درباره انتخابات و نفر اول و دوم و ...

بابا

انتخابات تموم شد

25 هم از 13 عدد بزرگتری

همین (305270)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۱۱:۵۳:۵۷
سلام
اینکه موسوی اول شده حرفی نیست اما نفرات دوم تا پنجم چه کسانی هستند بواقع که عاقبت بازنده های لجباز رقابت با خواننده های دوجنسه است ( نقل از وبلاگ http://iran-diplomacy.blogfa.com/( (305276)
 
سعید
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۳:۵۲:۱۰
دوست عزیز مهم رقابت از نطر محبوبیت است.
این یک نظر سنجی کمی است .
lady Gaga از محبوبترین و پر طرفدار ترین چهره های دنیاست اگرچه مطبوع من و شما نیست ولی میلیونها طرفدار در دنیا داره که جمعیت اونها از جمعیت ایران هم بیشتره.
پس لطفا مقایسه محبوبیت رو به مقایسه شخصیتی تبدیل نکن.
لطفا منتشر کنید. (305491)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۸:۵۲:۵۹
اتفاقاً سردبیر تایم ادعا می کنه که در این نظرسنجی رقابت از نظر محبوبیت نباید مطرح باشه!!!

In the 2007 Time 100 list managing editor Richard Strengel explained that the Time 100 was not a list of the hottest, most popular or most powerful people (305616)
 
افشين
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۱۲:۰۳:۴۰
بيشتر از يك بار نميشه راي داد (305279)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۵:۲۹:۰۶
منظورتون اینه که کامنت گذاران و رای دهندگان سبز شیرین عقل هستند که شب تا صبح بیدار میمونند که به موسوی رای بدهند؟ و در کامنهتا بقیه را هم به این موضوع تشویق میکنند؟ چرا این موضوع را همانجا نمینویسید؟ (305514)
 
جواد
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۱۲:۲۸:۲۲
تحلیل مغرضانه جالبی هست!!!!
1- اینکه بگید در لیست ورزشکار و خواننده و.... هست این دلیل بر بی ارزشی نیست. در دنیایی که یه خواننده یا یه ورزشکار محبوبیت و درآمدش از یه سیاست مدار و دانشمند هم بیشتره, اگه یه سیاست مدار بیاد از بقیه جلو بزنه این دلیل بر اینه که اتفاقا خیلی هم تاثیر گذار بوده.
2- شما اگه واقعا فکر میکنید موسوی تاثیر منفی زیادی داشته خوب برید بهش رای بدید دیگه!!!! ما هم چون فکر میکنیم تاثیر مثبت زیادی داشته بهش رای میدیم! گرچه می دونیم که هم فکرانتون یه ار بغض موسوی به رقاص های لیست دارن رای میدن
3- اینکه همه به اینترنت دسترسی ندارند و ... هم دیگه نخ نما شده. دوست عزیز دست رسی به اینترنت ممکنه ناسی از رفاه باشه اما نتجیه اش دسترسی به اطلاعات هست و اطلاعات بیشتر یعنی آگاهی و معرفت بیشتر.
4- نحوه رای گیری هم همینی هست که اینجاست. شما یه روش دیگه انتخاب کن, که بهتر باشه, بعد اگه همین تعداد درش شرکت کردن بگو ماله من بهتره چون تعدادش که مساوی بوده و منطق کار هم بهتر بوده (305281)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۱۴:۰۴:۳۰
دختر سارا پالین باید از اون همکلاسی اش تشکر کنه که در سنین نوجوانی با سهل انگاری خودش باعث شد ایشون حامله بشه و در نتیجه به این افتخار نائل بشه که جزء تاثیرگذارترین افراد بشر قرار گرفته! (305317)
 
قلی
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۱۴:۱۰:۰۶
تخصص این افراد تاثیر گذار به روایت تایم:


نفر اول: رهبر اپوزیسیون (علیه نظام ایران)
نفر دوم: رقاص روی یخ
نفر سوم: خواننده دوجنس گرا
نفر چهارم: خواننده همجنس باز
نفر پنجم: خواننده
نفر ششم: قهرمان اتومبیل رانی و نویسنده
نفر هفتم: قهرمان کریکت
نفر هشتم: مجری تلویزیون
نفر نهم: هنرپیشه فیلم هندی (شاهرخ خان!)
نفر دهم: هنرپیشه سکسی و چهره محبوب نوجوانان

...

خسته شدم دیگه! دوستان کمک کنند این لیست رو کامل کنیم! (305319)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۹:۲۸:۴۷
خوب، در این لحظه خانم رهنورد موفق شدند به رتبه دهم برسند و به افتخار ایشون، از رتبه دهم به بعد رو آپدیت می کنیم!!!

نفر دهم: استاد و فعال سیاسی (=خانم رهنورد)
نفر یازدهم (=نفر دهم سابق!): هنرپیشه سکسی و چهره محبوب نوجوانان
نفر دوازدهم: خواننده
نفر سیزدهم: تنیس باز
نفر چهاردهم: از چهره های مبارزه قهرمانی نهایی، یو اف سی (ورزشی بین کشتی کج و کونگ فو!!!)

بابا جان بسه دیگه! تمومش کنید این مسخره بازیا رو! (305627)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۱۴:۲۵:۲۲
دوستان
فکرکنم بشه اینجوری گفت که این نوع رای گیریهای اینترنتی تا حدودی بیانگر میزان محبوبیت افراد حداقل در قشری از جامعه است که با کامپیوتر و اینترنت آشنایی دارند. حالا این که این قشر چقدر در مقایسه با قشری که از اینترنت اطلاعات چندانی ندارند میتونند در جامعه تاثیر بگذاند خودش یک بحث دیگه است.
ضمنا اگر به صداقت اونها ایمان نداریم، میشه خود الف یه نظر سنجی بذاره، مثلا در مورد صحت انتخابات یا بین احمد نژاد و موسوی، خیلی سخت نیست!
البته فکرکنم الان هم بشه از تعداد مخالفها و موافقهای پستهای قبلی نتیجه رو پیش بینی کرد.
امیدوارم نظرم رو بذارید. (305323)
 
Parsian
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۱۴:۵۴:۴۲
۱. هر کاربر میتواند چند بار رأی بدهد ولی در نتیجه نهائی رأیش منظور نمیشود پس هر رای حاصل افرد مجزاست
۲. اینکه بگوئیم فقط ۳۰% مردم دنیا به اینترنت دسترسی دارند درست ولی استدلال درست تر این است که ببینیم چند درصد از ایرانیان مقیم داخل و خارج به اینترنت دسترسی دارند و از این عده چند نفر به آقای موسوی رأی دادند
۳. با وجود اینکه افراد ملل پیشرفته دسترسی آسان وفراوان (۶۰-۹۰%) به اینترنت دارند اول شدن یک شخصیت متعلق به یک کشور در حل توسعه که مردمش دسترسی بسیار کمتری به اینترنت دارند بسیار قابل توجه است
۴. این نشاندهنده این است که معترضین هنوز به شکل گسترده ائی وجود دارند وراه حل این مشکل آنی نیست که تا به حال پیش گرفته شده
۵. این درست که ممکن است تمامی کاندیداها به درستی انتخاب نشده باشند (۱۰۰ نفر اول) ولی اول شدن آقای موسوی در همین جمع و چاپ شدن تصویرش بر صفحه اول یکی از معتبر ترین مجلات حاضر کم و کوچک نیست (305329)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۱۵:۲۴:۵۲
اولا موسوی الان اوله
دوما اینا رو ول کن پرونده معاون رئیس دولت تاثیر!! گذار و مردمی!!! رو سفت بچسب
سوما لطفا سرعت این لامذب رو یکمی ببرید بالا (305334)
 
meisam
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۱۶:۲۶:۱۰
سلام
احمدی نژاد هم ۲ بار به همین طریق انتخاب شد رفت روی جلد این مجله. (305352)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۱:۲۰:۴۲
احمدی نژاد دو بار رفت روی جلد مجله تایم، ولی هیچ کدوم از این دو دفعه با رای گیری نبود. خودتون مطالعه کنید
http://en.wikipedia.org/wiki/Time_100 (305462)
 
moji1000
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۰۰:۵۳:۴۹
من بعد از اينكه اين مطلب رو ديدم به تايم مراجعه كردم و در آن ليست 200 نفري به سه نفر راي دادم
نخست وزير تركيه 100
هوگو چاوز 70
ريچارد گلدستون 50

به نظر من اين افراد تا حدودي تاثيرات زيادي در سال گذشته ميلادي گذاشتند خوب آقاي اردوغان با يك عمل انساني به رئيس جمهور اسرائيل نشان داد آدم براي دفاع از حقيقت اصولا نبايد به آرمانهاي يك ملت مورد ظلم بي تفاوت باشه كاري كه بعضي از دوستانمون در ايران براي خوشايند بعضي ها (بخوانيد امريكاو اسرائيل) شعار نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران سردادند
آقاي چاوز هم اصولا با هر مرام و مسلكي كه داشته باشه همين كه ادعاي مبارزه با استعمار نو غرب را داره قابل تحسينه
آقاي گلدستون هم كه با يك گزارش با فرض بر اينكه ميتونسته تبليغاتي باشه به انسانيت احترام گذاشت و گوشه اي از واقعيت هاي غزه را به دنيا گفت
و اما هر كاري كردم نتونستم به 3 ايراني موجود در ليست راي بدم چون براي من جاي تعجب داشت كه شيرين عبادي و آقا و خانم موسوي چرا بايد در يك ليست و متاسفانه به عنوان اپوزيسيون مطرح بشن!!! اميدوارم خدا اول من و بعدش آقا و خانم موسوي را هدايت كنه ....خانم عبادي كه خط فكري اش معلوم هست اما اين دو بزرگوار چرا متوجه نيستن كه با دنيا و آخرتشون دارن چه ميكنند
ارادتمند
مجتبي ابتدامدار (305393)
 
سینا پیشکار
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۰۵:۴۶:۳۲
با سلام

گفته‌های آقای آرامش همگی کاملا درست و بلکه بدیهی هستند. آنقدر بدیهی که دلیل انتشارشان را نمی‌فهمم. نیت مجله‌ی تایم ممکن است کشف تاثیرگذارترین فرد سال یا هر چیز دیگر باشد و این روش ممکن است کاملا درست و علمی یا کاملا غلط و غیر علمی باشد. اما نکته‌ی مهمی که وجود دارد این است که طرفداران آقای موسوی این رای‌گیری را تبدیل به فرصتی برای نشان دادن خود کردند. به عنوان مثال ممکن بود مجله‌ی تایم در یک نظرسنجی از خوانندگان خود بخواهد بهترین (مثلا) دندانپزشک سال را با تایپ کردن اسمش معرفی کنند. در آن صورت هم طرفداران آقای موسوی می‌توانستند در این رای‌گیری شرکت کنند و با رای دادن به ایشان به هدف خود برسند. آیا در آن صورت آقای آرامش سعی می‌کردند طی مقاله‌ای ثابت کنند که آقای موسوی دندانپزشک نیست؟

ضمنا تقلب در هر بازی با توجه به قوانین آن تعریف می‌شود و ادعای تقلب در یک بازی با استناد به قوانین یک بازی دیگر غیر قابل قبول است. از آنجا که سایت مجله‌ی تایم چند بار رای دادن توسط یک کاربر را (به درست یا به غلط) ممنونع اعلام نکرده، این کار تقلب محسوب نمی‌شود. (305412)
 
یک پزشک
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۰۹:۲۳:۱۱
در کل باید گفت این نظرسنجی های اینترنتی اصلا ملاک درستی برای بیان اکثریت نیست . به عنوان مثال در انعکاس به همین مقالات سایت الف از میان حامیان جریان سبز تعدادی اینترنت باز بیکار هستند که می خواهند تلافی ناکامی خود را در انتخابات ، با رای دادن به نظرات کاربران جبران کنند ولی آیا این ملاکی برای اکثریت جامعه ایرانی است ؟ (305436)
 
مجید
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۳:۰۴:۰۵
ای ول موسوی اول شد.
یه نگاه به کامنتهای ذیل نظرسنجی بیاندازید. «ما بی شماریم» و «پیروزی بزرگ جنبش سبز» ، «جشن ملی» و امثالهم.
نکته جالب اینه که خیلی از سبزها اول شدن موسوی را به منزله بی شمار بودن و اکثریت بودن تلقی می کنند و البته خیلی هم تلقی درستی است. چون سبزها از مردم آمریکا با جمعیت چند صد میلیونی که به اوباما رای دادند هم بیشترند و حتی از مردم چین و هند میلیاردی هم بیشترند. بنابراین با این اوصاف حتما از مردم کل ایران هم بیشترند و اگر همه سبزها رو جمع بزنیم از جمعیت کل ایران بالا می زنه. جالبتر اینکه نتایج این نظرسنجی کاملا اینترنتی که اصلا هم باگ ندارد (مثلا من الآن آی پی سیستمم رو عوض کردم و دوباره رای دادم) و ناظرانش هم گردانندگان کاملا بی طرف مجله تایم هستند، معتبر است اما نتایج انتخابات 22 خرداد معتبر نیست.
اینم کامنت یکی از دوستداران بی کار موسوی که در این لحظه که این متن را می نویسم در ذیل رای گیری آمده است:
mohammad mohammadi
من 14 دونۀ دیگه رای دادم

اما این نظر سنجی در جای خود ستودنی است و اطلاعات خوبی از آمار بیکاران ایران ارائه می دهد و در حال حاضر بر فرض صحت این نظر سنجی 944602 نفر بیکار اینترنتی وجود دارد (البته اذعان می کنم که خودم هم در جمع این بیکاران اینترنتی قرار دارم). (305478)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۳:۱۴:۳۹
من چند بار رای دادم، ولی رای رو محاسبه نمیکنه

ولی دوست بنده سه بار، یع بار از دانشگاه و یه بار از خونشون و یه بارم از دفتر کار پدرش رای داده (305481)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۶:۳۲:۴۵
ولی دوست بنده سه بار، یع بار از دانشگاه و یه بار از خونشون و یه بارم از دفتر کار پدرش رای داده
من رای ندادم اما جهت اطلاع این دوست احتمالا در این رای گیری علاوه بر ای پی ادرس، شماره هارد درایو را برمیدارد بنابراین شما به تعداد کامپیوتر ها و یا بطور دقیقتر هارد درایو هایی که از ان رای میدهید رایتان محسوب میشود بطور معمول هر کس یک هارد درایو در دسترس دارد (305553)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۹:۲۱:۱۹
خوب آقای محترم! این را که نمی شود کاریش کرد!
به جایش دیگر کسی نمی تواند از آن کامپیوتر رای دهد (305625)
 
غ
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۱:۰۳:۴۳
خوب این یعنی حق منو خورده. (305701)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۷:۲۷:۳۷
رای بدم یا نه سوال این است !! سوال این نیست اگر رای بدم اسم ایرانی و بنوبه خود ایران مطرح میشه اما فتنه سبز با سابقه توهم دوباره امید واهی پیدا میکنه (305577)
 
بحری
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۷:۳۳:۴۷
Babakhshid man fonte farsi nadaram
Benazaram, aval shode aghaye mousavi dar majaleye Times, arzeshe in hame bahso tahlilo nadare. Vali khob az tarafe dige fekr mikonam ke in masale kheili mofid ham mitoone bashe, az in nazar ke Times va Mousavi kheili beham mikhoran. Begozarid hamoon Times Mousavi ro nafare aval elam kone va azash tarif kone. Bavar konid ke in masale mitoone kheili ha ro bidar kone (305582)
 
طناز
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۸:۱۳:۴۷
بنظرم اول شدنه موسوی در مجله تایم ارزشه این همه بهس و تحلیل رو نداره. اما ال حق که آقای موسوی بهش میخوره که درتایم نفراول بشه. امیدوارم که مردم هوشیار تر از این باشن که مجلهایی مسله تایم رو جدی بگیرن. (305603)
 
فرهاد
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۰:۰۴:۰۶
چرا اون سالی که همه توی اینترنت داشتن میگفتن به احمدی نژاد رای بدین تا بشه مرد سال مجله تایم این مقاله رو نزاشتین (305685)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۰:۰۶:۱۹
قابل توجه دوست عزیز نویسنده مقاله! اول اینکه اینکه رایا سریع به روز نمشه و اینکه میشه چند بار رای داد به هم مربوطه هر آی پی یه رای بیشتر حساب نمیشه با اینکه میشه جند بار رای داد و این مکثم به خاطر اینه که اگه کسی با پروکسی هم بره حتی الامکان(نه همه پروکسی ها) باز حساب نمشه (305687)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۱۰:۵۰:۱۱
آقا مهدی، ممکنه مستندات خودتون رو هم بفرمایید؟ (305776)
 
lمهدی
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۱۱:۰۹:۲۸
آقای عدالتخواه
وقتی چیزی نمی دانی حرف نزن. مرحوم مصدق سال30و مرحوم امام هم در سال 58 این جایزه را گرفته اند. چرا وقتی تایم 4سال پیش عکس ا.ن را زد صداتون در نیامد؟ (305690)
 
میرزایی
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۱۱:۲۷:۳۲
از سایت الف انتشار چنین مقاله ای بعید بود.

وقتی آقای احمدی نژاد کاندیدا بود همه ترقیب به رای دادن می شدن


مجله آمريكايي \"تايم \" احمدي نژاد را از بانفوذترين شخصيت‌هاي جهان دانست
خبرگزاري فارس: تايم از محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران به عنوان يكي ديگر از بانفوذترين شخصيت‌هاي جهان نام برده است كه گمنامي خود را كنار زده است تا به يكي از مورد توجه ترين رهبران جهان تبديل شود.
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8502120079

در نظر سنجي مجله تايم براي انتخاب مرد سال 2006؛
احمدي نژاد از رقباي خود پيش افتاد
خبرگزاري فارس: در نظر سنجي اينترنتي مجله تايم براي انتخاب مرد سال،احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران با فاصله زياد از ديگر رقباي خود در صدر قرار دارد.

براي راي دادن و بازديد از اين نظر سنجي مي‌توان به سايت مجله تايم به آدرس www.time.com مراجعه كرد.

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8509010228

یه گونه ای حرف نزنیم که فردا شرمنده شویم. ولی توجه نگارنده عزیز را به این نکته جلب می کنم که حضزت امام خمینی در سال 1979 یه عنوان چهره برتر انتخاب شده بود حال این نشان از چه دارد؟

الف در مقاله ای دیگر این امر را تنها استثنا ذکر میکنه:
انتخاب حضرت امام خميني(ره) به عنوان مرد سال 1979 مجله تايم را نيز مي‌توان تنها استثنايي دانست که تحت فشار افکار عمومي جهاني و ناتواني از ناديده گرفتن بزرگترين انقلاب نيمه دوم بيستم، بر دست‌اندرکاران اين مجله تحميل شد!
http://alef.ir/1388/content/view/68694/

یک بام و دو هوا نمیشه

اگر همین تحلیل های شما را در مورد حضرت امام هم صادق بدانیم که وامصیبتا

امیرالمومنین می فرمایند : انسان عاقل اول فکر میکند بعدا حرف می زند. (305790)
 
احسان
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۱۷:۱۸:۴۸
احسنت
عالي بود
به اين ميگن حرف حساب
شماها هميشه حرفتون اينه كه چون آمريكا اين كار رو كرد،چون انگليس اون كار رو كرد و ... پس حتما همه ي اينها غلطه همه اش دسيسه است همه اش دروغه و از اين حرفها
امام صادق (ع) ميفرمايد: از نشانه هاي مومن اين است كه انصاف را در برابر دشمن رعايت كند
اگه دشمن يه نكته ي مثبتي داشت نگيم چون دشمنه پس حتما همينش هم بده (305924)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۱۸:۴۴:۲۲
آقای موسوی اول شد! به به. حالا این عنوان اینقدر مهمه؟! هر کسی که این عنوان رو بگیره از نظر من اصلاً اهمیت نداره فقط وقتی ارزش داره که از روی رای حضوری و واقعی جامعه جهانی انتخاب بشه..
خوب این آقا که تو ایران منفور شده! اکثراً ازش روی برگردوندن! این عناوین به چه دردش میخوره؟! وقتی ملت ایران طردش کردن خوب عکسش بره روی مجله تایم.. اصلاً از طرف غرب بزرگترین شخص سال انتخاب بشه.. سودی داره اونوقت؟! افراد ایرانی مهم هستن یا خارج نشینها؟! (305944)
 
مینا
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۱۱:۳۹:۳۶
سلام
32 سالمه و لیسانس ادبیات دارم 8 ساله درسم تموم شده و خدا رو شاهد میگیرم که حتی زمان دانشجویی هم کار میکردم.
مطمئنم هر کسی که اهل کاره حتی یه روز هم بیکار نمیمونه ایران و کانادا و ... نداره
من پدر نداشتم 2 ساله هم ازدواج کردم با حقوق خودم هم جهیزیه خریدم کلا همه چیز عالی بود ولی اعتراف میکنم که سختی تو زندگیم داشتم کار کردم و بیمه نشدم و...ولی صبر کردم وخدا رو شکر الان زندگی خوبی دارم با یه همسر خوب و انشالله به زودی مادر میشم.
مهم اینه که زیبایی در نگاه تو باشه (355627)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.