نظر منتشر شده
۳۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 68495
سهم قوه مقننه و قضاييه در انتصاب مقامات مسئله‌دار دولتي
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۹
امیرمحمد کریمی



اگرچه انتخاب وزرا و معاونين رئيس جمهور بعد از تشكيل دولت دهم با حرف و حديث‌هايي همراه شد ولي انتصاب برخي با حاشيه‌هاي بيشتري همراه بود. دو نفر از مهمترين اين افراد رحيمي معاون اول رئيس جمهور و مرتضوي رئيس ستاد مبارزه با قاچاق هستند. اينگونه افراد به دليل وجود مسئله‌هايي كه پيرامون آنها وجود دارد حتي به فرض برائت نهايي آنها در دادگاه يا وجدان عمومي مردم، هزينه‌هاي زيادي را به دولت خدمتگذار براي حل اين مسئله‌ها تحميل مي‌كند. لذا تاكيد اين نوشته صرفاً بر مسئله‌دار بودن اين افراد است كه نيازمند حل مسئله‌اند و كاري با ابعاد حقوقي و قضايي اقدامات آن‌ها ندارد.



فارغ از مباحث دامنه‌داري كه پيرامون اين دو نفر مطرح است نكته‌اي كه جالب توجه بوده ولي در عين حال كمتر مورد توجه قرار گرفته اين است كه هر دو نفر از دو قوه ديگر به دولت آمده‌اند.



رحيمي پيش از اين رئيس ديوان محاسبات در قوه مقننه بوده و يكي از مهمترين پست‌هاي نظارتي را در اين قوه و در كل كشور داشته است. فرآيند انتخاب رئيس ديوان محاسبات به اين ترتيب است كه ابتدا كانديداهاي اين پست در كميسيون برنامه و بودجه بررسي شده و نهايتاً كانديداي تأييد شده در اين كميسيون به صحن معرفي شده و در صحن نيز رأي‌گيري مي‌شود. بنابراين آقاي رحيمي اين چرخه پرپيچ و خم را در قوه مقننه گذرانده تا به رياست ديوان رسيده و در همان زمان هم موضوع مدرك و برخي موضع‌گيريهاي ايشان مورد بحث بود ولي هيچگاه اقدامي جدي در اين خصوص انجام نشد.



آقاي مرتضوي هم در قوه قضاييه تا مراحل عالي اين قوه رشد كرده بود و قبل از بحث كهريزك نيز موضوعاتي حول ايشان وجود داشت ولي هيچگاه جايگاه ايشان در قوه قضاييه متزلل نشده و حتي سير صعودي وي متوقف نشد.



بنابراين نكته قابل توجه اين است كه چرا تا زماني كه افراد در دولت نيستند با وجود مسائل مشكوك پيرامون به روند ارتقاي خود ادامه مي‌دهند و به عالي‌ترين مناصب مي‌رسند ولي به محض ورود به دولت حساسيت‌ها تشديد مي‌شود. آيا قواي مقننه و قضاييه نيز به دليل نظام ارتقاي احتمالاً رابطه‌مند به جاي ضابطه‌مند كه فضا را براي طرح چهره‌هايي اين چنين و معرفي آنها به دولت فراهم كرده‌اند شريك اين انتصاب‌هاي مسئله‌دار در دولت نيستند. آيا هم‌اكنون در هيچ‌يك از قواي مقننه و قضاييه چهره‌هاي اين چنيني حضور ندارند كه بحثي در موردشان مطرح نيست يا اينكه بايد منتظر باشيم به يك پست دولتي منصوب شوند تا حرف و حديث‌ها مجدداً آغاز شود. چقدر احتمال داشت اگر رحيمي توسط مجلس به رياست ديوان محاسبات برگزيده نمي‌شد الان معاون اول رئيس جمهور باشد. يا اگر مرتضوي دادستان تهران نبود يا به مناصب عالي قضايي نمي‌رسيد مي‌توانست الان رئيس ستاد مبارزه با قاچاق باشد.



بنابراين اگرچه طبيعي است كه رسانه‌ها، دستگاه‌هاي نظارتي و مردم به دليل حوزه اختيارات وسيع مقامات اجرايي حساسيت بيشتري به انتصاب‌هاي پست‌هاي دولتي داشته باشند ولي لازم است حداقل يك چندم اين حساسيت در خصوص مناصب ساير قوا نيز وجود داشته باشد، چرا كه به هر حال احتمال حضور اين افراد در سال‌هاي آينده در دولت وجود دارد و هم اينكه به هر حال جايگاه فعلي آنها نيز به قدر خود داراي اهميت است.



















 
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۱:۰۴:۴۱
احسنت!

\"اول یک سوزن به خود بزنیم و بعد جوالدوزی به بقیه\" (304968)
 
ممممم
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۲:۰۸:۲۹
نکته دقیقی است.
به نظرم فساد در نهاد نظارتی مانند دیوان محاسبات، یا فساد در نهاد قضایی بسیار بسیار خطرناکتر از فساد در نهاد اجرایی است.
جای تامل دارد که چرا این افراد در مقام قبلی خود مواخذه نمی‌شوند. آیا مصونیتی دارند یا مساله دیگری است؟ (304991)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۲:۱۱:۴۷
رئیس جمهور چون با رای مردم انتخاب میشه قابل نقد هست. (304992)
 
milad_malek
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۲:۱۱:۵۶
به اعتقاد من چیزی که این حساسیت رو بالا برده شعار های دولت هستش شما وقتی با حمله به دولت های قبلی و با حمله به اشخاص و متهم کردن ان ها محبوبیت کسب می کنید و رای بالای مردم رو با خود همراه می کنید نباید لحظه ای لغزش کنید . متاسف هستم که این اتفاقات به اسم اصول گرایی در حال رخ دادن هستش . کار بد ، بده چه دولتی به اسم اصول گرا و اقای احمدی نژاد بود چه دولتی به اسم اصلاحات و اقای خاتمی بود. (304994)
 
yassajad
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۲:۲۲:۳۸
در خصوص آقاي كردان هم دقيقا همين وضعيت وجود داشت كه بدليل پست وزارت مرحوم مجلس بحث استيضاح را مطرح و به نتيجه اي رساند كه همه شاهد بوديم در حالي كه بسيار از اتهامات به مرحوم كردان در زماني بود كه ايشان تحت مديريت آقاي لاريجاني رياست وقت صدا و سيما و رياست مجلس در زمان استيضاح اتفاق افتاده بود (305005)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۰۶:۳۲:۴۸
مجلس در راس امور است یعنی اینکه نمایندگان مردم حق دارند در تمامی شوون کشور و در هر سطحی اظهار نظر و پیگیری نمایند و دارای مصونیت در ایفای وظایف نمایندگی هستند.
یکی از ابزارهای نظارتی مهم مجلس تحقیق و تفحص است که باید بدون مصلحت اندیشی های سیاسی و عادلانه در راستای سوگند ایشان به قرآن و وفاداری به قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی ایران صورت بگیرد.
مخصوصا تحقیق و تفحص از نهادهایی که خارج از قوه مجریه هستند مثلا سازمان صدا وسیما.بنیاد مستضعفان.سازمان حج و زیارت و .... .
متاسفانه اکثرا مشاهده می شود تنها به این دلیل که این نهادها زیر نظام مقام معظم رهبری هستند و ریاستش را ایشان تعیین می کنند بنابراین حتی اجازه طرح پرسش از این نهادها توسط نمایندگان سلب می شود یا یک هراسی وجود دارد که اتهاماتی نظیر ضد ولایت فقیه به ایشان الصاق نشود بنابراین از این ابزار مهم خود به راحتی می گذرند و دردسر برای خود درست نمی کنند!
به نظر من خود مقام معظم رهبری همانگونه که مثلا در مورد سازمان صدا و سیما فرمودند تمامی کارهای این سازمان را تایید نمی کنند و اینکه ایشان مخالف نظارت و تحقیق و تفحص از این دستگاهها نیستند حتی به گونه ای که اگر خدای ناکرده فسادی هر چند کوچک در این دستگاهها رخ دهد به این دلیل که منتسب به رهبری انقلاب هستند موضوع حساستر است یا مثلا اقدامات عده ای معدود در قضایای کهریزک یا کوی دانشگاه که مقام معظم رهبری کاملا مخالف با این اقدامات خودسرانه بودند ...
به نظر می رسد علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد قبل از اینکه نهادهای مسوول و حساسی مانند قوه قضاییه یا بنیاد مستضعفان و جانبازان .سپاه پاسداران و ... دچار لغزشی گردند. (305184)
 
دوست
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۲:۳۳:۵۸
سايت محترم و دوست داشتني الف

آيا مي دانستي كه محافظه كاري و احتياط در خصوص ذكر نكردن اخبار، نظرات و حتي اسم آقاي م.ر.ر كه هم اكنون از مسولين هستند و حواشي باندبازي و فساد اقتصادي دارند، و دست به شكايت و سواستفاده از باندشان برده اند، باعث افت خوانندگان شما مي شود؟
آيا زور ايشان از شاه و صدام هم بيشتر است؟
چرا اينقدر ترس و احتياط در مقابل يه آدم؟ كه حتي مدرك دكتراش هم زير سواله؟ (305017)
 
ایران
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۲:۳۹:۲۲
به نظر میرسه اصلا دست هایی می خواهد برای دولت مشکل درست کنه...
البته خود دولت هم مقصره که مراقب باشه چه کسانی رو به عنوان همکار انتخاب می کنه ولی سوال اینه مثل آقای کردان ایشون سالها تو یک نهاد دولتی دیگه مسئولیت داشته و به یک باره مدرکش مسأله روز میشه کسی که سالها با این مدرک کار کرده یا آقای ایشون چطور رئیس دیوان محاسبات که زیر نظر مجلسه میشه و کسی از مدرک ایشون صحبت نمی کنه ولی... (304965)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۲۳:۰۱:۰۰
تحلیل جالب و به نظر من درستی است.
از طرفی به نظر من جدا از بحث نهادهای نظارتی مسوول از قبیل دیوان محاسبات و سازمان بازرسی و ... بهترین نظارت بر عملکرد دستگاهها و قوای کشور توسط مردم و از کانال احزاب و مطبوعات می تواند شکل بگیرد. (305178)
 
سيد عباس
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۹:۲۵:۲۲
با سلام
نمي دونم چرا بعضي ها به جاي استقبال از فضاي نقد مديريت از هر گونه انتقاد به دولت هراس دارند مگر آقاي احمدي نژاد و رفتار هاي سوء مديريتي ايشان جزو تابو هاي نظام اسلامي هستند ؟ تا كي مي خواهيد ايشان را تطهير كنيد؟ مگر ايشان مظهر مديريت راستين نظام اسلامي هستند؟ فكر نمي كنيد نقد منصفانه و مبارزه قاطعانه با حماقت هاي مديريتي يك تكليف اسلامي و ميهني است ؟ واقعا جاي شرمساري است كه حتي پيگيري و نقد يك مفسد اقتصادي را به تضعيف دولت نسبت مي دهيد. (305750)
 
رحمانی
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۲:۴۴:۴۸
من متن این نوشته را 3 بار خواندم. جدا نمی دانم منظور نویسنده کدام گزینه زیر است:
1- طرفداری از دولت و این که متخلفین موجود در دولت دولتی نیستند و از قوه مقننه و قضائیه به دولت آمده اند
2- دفاع از آقای و این که آقای تنها متخلف نیست و کسان دیگری نیز مثل او هستند
3- لزوم دقت دولت در انتخاب همکاران خصوصا همکاران وارداتی از سایر قوا
4- پرتاپ توپ مبارزه با فساد اداری به زمین قوه قضائیه و مقننه
...

هر کدام از گزینه ها باشد به نظر من مخدوش است و این نوشتار را در زمره نوشتارهای فاقد محتوا و ارزش قرار می دهد زیرا:
1- اولا آقای با آن که در دیوان محاسبات بوده است اما پیش از آن همه مناصب وی در دولت بوده و نه قوه مقننه. تنها منصب وی در خارج از دولت همین دیوان محاسبات بوده است.
2- ارتباطی بین جرائم انتسابی به آقای و ندارد. اتهام یکی فساد اقتصادی است و اتهام دیگری فساد عملکردی. یکی متهم است به اموال عمومی دست درازی کرده است و دیگری متهم است به آن که در اعمال وظایف زیاده روی نموده است و نوع اتهامات با یکدیگر قابل جمع نیست.
3- در برخورد با متهم، این که از کجا آمده و کجا می رود ابدا اهیمت ندارد و متخلف در هر موقعیت که بوده و باشد، متخلف است و باید به تخلفات رسیدگی شود و اتفاقا اگر کسی از قوه دیگری به دولت آمده، دولت باید در برخورد با جرائم جدیت بیشتری به خرج دهد نه آن که پشت وی قرار گیرد و حمایت نماید.
4- این که متخلف زیاد است و این یا آن تنها نیستند حرف حقی است ولی گناه کار بودن احتمالی دیگران چگونه بار گناه متهمین فعلی را کم می کند؟
5- چه بخواهیم و چه نخواهیم، توپ فعلا در زمین دولت و شخص آقای احمدی نژاد است و ایشان باید ثابت کنند به شعارهای خود پایبند است و فاصله بین حرف و عمل ایشان بسیار کوتاه است و از این آزمون موفق بیرون بیاید و الا حافظه تاریخی ملت ایشان را نیز چون بسیاری دیگر در لیست سیاه قرار خواهد داد. (304969)
 
Abbas
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۴:۳۶:۳۵
Doste aziz
In yek tahlile adelanei hastesh ke mige top dar zamine hame hast va hame bayad movazeb bashand va rast ham mige chera majles ba in hame edea aghaye ... reise divane mohasebat karde bod.
be nazar neimad ke ghasde tathire dolato dashte bashe (305058)
 
جلیل
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۳:۰۹:۵۰
دلیل اصلی فساد در کشور عدم نظارت وبازرسی است وقتی به کارمند متخلف میگی می رم به بازرسی می گم میگه برو به هرکی دلت میخواد بگو وقتی هم به بازرسی میگی ارباب رجوع رو محکوم میکنه ومیگه ماکه نمیایم به خاطر ارباب رجوع با همکارم در بیفتم این میشه که فساد تو کشور افزایش پیدا میکنه حالا همین متن شماهم دقیقا نوشته های منو تائید میکنه شما نوشتید افرادمسئله دار رو به مناصب دولتی به کار می گیرند خوب وقتی اربابهاشون فاسد باشه کارمند هم با خیال راحت هرکاری دلش بخواد انجام میده در هرصورت من که به هرجائی می رم با دیدن کارمندها متاسف میشم به قول شاعر که میگه ازهرطرف که رفتم جز وحشتم نیفزود (305033)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۲۳:۱۵:۵۳
در تایید صحبتهای شما:

\" الناس علی دین ملوکهم\".

یا \" فرزند بیش از اینکه رفتارش برگرفته از پدرش باشد از حاکم خواهد بود\". (305185)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۵:۲۴:۰۸
هر دوی افراد نامبرده در زمانی مسئولیت داشته اند که روسای دو قوه افراد دیگری بوده اند. (305069)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۵:۲۸:۵۹
بسمه تعالی
آیا پاک بودن دولت یا هر ازگان دیگر مهم تر است یا این وجود آقایان در پست های مهم؟ مسئله این است. انتخاب این افراد (کردان را فراموش نکنید) این شُبه را بوجود آورده است که اهمیت ایشان از دولت یا هر ارگان دیگر بالاتر است. چرای این را نمی دانم ولی واقعا\"\" مشتاقم بدانم. (305073)
 
متحدی
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۶:۳۸:۰۲
جناب کریمی
سلام
به نکته مهمی اشاره کردید. من روی این موضوع کار کرده و آنرا آسیب شناسی کردم. ولی شرایط گفتنش نیست. گفته شود هم شما نمی گذارید روی سایت. یعنی نمی شود هم گذاشت. شما هم فکر کنید قبل از این دو نفر هم کسانی بوده اند و بعد از آن هم کسانی خواهند بود. من فقط یک سر نخ بدهم برای شناخت ریشه. شهید مطهری شرایط دیدار منافقین (مجاهدین زمان شاه) را با امام فراهم کرد. آنها از نهج البلاغه نزد امام زیاد گفتنند و امام مشکوک شد. راز این معما را با دقت در این خاطره امام خواهید یافت. من از آن روز به بعد وقتی دقت کردم برای خیلی ها میشود پیش بینی کرد.
موفق باشید (305095)
 
president
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۱۸:۱۸:۱۳
تحلیل ارزنده ای بود، اگر ما دبنال ریشه ها می گردیم و فقط هدف ضربه زدن به دولت را نداریم باید ببینیم که این افراد متهم چرا وقتی در قوای دیگر بوده اند مشکلی پیدا نکردند، وگرنه انی موضوع که تا کسی به دولت نزدیک می شود، خودش و تمام خانواده اش زیر سؤال می روند از سر دلسوزی نیست و نتیجه ای هم به جز تخریب دولت و کشور ندارد (305121)
 
خودم
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۱۷:۴۱:۵۵
مهم اینه که وقتی گندش دراومد دیگه منصبی به این مهمی براشون در نظر گرفته نشه! (305359)
 
عماد
۱۳۸۹-۰۱-۲۶ ۲۳:۰۴:۲۹
چه فرقی میکند از کجا آمده اند
مگسانند دور شیرینی.
... که میبینی! (305179)
 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۰۰:۴۵:۴۸
دخالت اجنوی و همو طنان سست پولکی بی دین . نبودن قانون مجازات برای آنها و پر رو شدن این عزیزان که من فلانی هستم ...باید تا دیر نشده این فتنه ها را خنثی کنید . قدری شادی و جشن به جامعه بدهید و سرمایه گذاری اساسی تابستان امسال برای تهران ودولت تابستان بدی خواهد بود خیلی بد از همین الان در فکر باشید (305210)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۰۲:۴۶:۰۴
سلام علیکم جامعه اسلامی درجهت پیشرفت وعدالت یک راه بیشترندارد زان حرکت درمسیر قانون است.اگرافرادبراساس توانایی استخدام بشند وبرهمین اساس ارتقا بگیرند این مسایل پیش نمیاد.این تماما ریشه بی قانونی درگذشته حال واحتملا در اینده داره. (305234)
 
عدالت
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۰۳:۴۰:۱۵
متاسفانه دستگاه قضائی هر کشور باید پاک ترین دستگاه باشد .به قول بزرگی هر کشوری که قوه قضائیه ان نامطلوب بود کشور به فساد کشیده میشود .اگر قانون برای همه اجرا شود این مطلوب است نه این که عده ای هر کاری کنند ودر مصونیت باشند .قانون برای من شهروند ورئیس جمهور ووزیر وکیل و..باید یکی باشد . که چنین نیست /اگر همه یکسان بودیم در مقابل قانون دیگر بحث مرتضوی ورحیمی و دیگران اینقدر وقت وذهن مردم را پر نمیکند.اگر قانون درست اجرا شود دیگر کسی جرات نمیکند خلاف مقررات قدم بردارد. کسی جرات نمیکند مدرک جعلی اراعه کند .کسی جرات نمیکند مفسد اقتصادی باشد .کسی جرات نمیکنددیگران را بدون اثبات در محاکم قضائیه محکوم کند .توهین کند .افترا ببندو....... (305238)
 
ali
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۱۲:۵۷:۰۵
بحث این هست که این اقایون تازه مسایلشون روشن شده و به رغم همه این مسایل دولت رو استفاده ازشون مصر هست دو اینکه یکی به من بگه چرا پرونده اقای رحیمی متوقف شده؟ کدوم مصلحت این رو ایجاب کرد ؟ (305288)
 
الهه
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۱۲:۵۷:۳۳
جناب آقای توکلی مدیر محترم سایت الف
به نظر من شما در دولت احمدی نژاد در دوره نهم که خودت تو یک برنامه گفتی که من همه اعضای اصولگرای رای نیاورده در انتخابات را در منزل خودم جمع کردم و ....
به اون چیزی یا منصبی که خواستی نرسیدی که اینطور لجوجانه و اغماض گرایانه به جان دولت دهم افتادی . بدان تو نزد اصولگرایان و حتی اون اصلاح طلبان(سلطنت گرایان ) جایی نداری . از تو به عنوان یک ادم قد و متکبر که ادای ادم های مومن را در میاورند یاد می کنند . می دانم که این ها را نمایش نمی دهید ولی گفتم بدانی . احمدی نژاد اشتباه دارد ولی شما گندش رو در اوردید . (305290)
 
جلیل
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۱۳:۴۰:۰۶
البته من آقای توکلی رو درست نمیشناسم وتا حالاهم تو هیچ انتخاباتی شرکت نکردم ولی تا اونجائیکه یادم میاد آقای توکلی وقتی تو انتخابات ریاست جمهوری هشتم شرکت کرده بود وقتی از تلویزیون منزلش رو نشون میدادند یه خونه ساده ای بود که توش پرکتاب بود بعدشم آقای توکلی میتونست از دولت به شدت حمایت کنه تا اون هم مثل بقیه به مناصب بزرگ دولتی برسه ولی این کارو نکرد این رو در جواب الهه گفتم
بازهم خدا عالمه (305307)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۱۵:۳۹:۵۲
بسمه تعالي - باورود اين آقايان به مناصب قوه مجريه ديگر باز خواست آنها تمام شده است وآنها درحاشيه امن هستند چون آقاي احمدي نژاد گوشش به حرف مردم وحتي افراد ذينفذ هم بدهكار نيست (305338)
 
mhshokat33
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۱۶:۱۰:۴۳
باسمه تعالی
به نظر شما بیان این همه مخالفت اشخاص ورسانه ای داخلی وخارجی خاص با مواضغ آقای دکتر احمدی نژاذ دلیلی بر برحق بودن این مواضع نمی تواند باشد؟ (305351)
 
mohammad
۱۳۸۹-۰۱-۲۷ ۱۸:۴۲:۳۶
لطفا در مورد معزل بدحجابی در جامعه مطلب بزنید به عنوان یک شهروند تهرانی که آقای توکلی را نماینده خود در مجلس میدانم و ایشان موظف است به خواسته های کسانی که به ایشان رای توجه کند میخواهم تا در مجلس به سهم خود در مورد این معزل انجام وظیفه کند در برخی از کشورهای مدعی دموکراسی برخی قوانین محدود کننده را برای بانوان محجبه وضع میکنند ولی ما به وظیفه دینی مان عمل نمیکنیم والله این مساله از مسائل اقتصادی کم اهمیت تر نیست (305368)
 
بنده خدا
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۲۰:۴۷:۳۰
سلام
ای بابا! خدا همه امکانات را به اینها داده است ولی اگه میخواستند مشکلات واقعی مثل بدحجابی را حل کنند که دائم از یک نخ طناب چهار گاو نمی بافتند. پیروی از هوای نفس آنهم با توجیه های شیطانی (شیطان عمل زشتشان را در نظرشان زیبا جلوه داده است) اصل و محور فعالیت اینجور سایتها شده و دیگر کسی به فکر از بین رفتن عفت و حیا در جامعه اسلامی نیست. امروز پسرها در آتش شهوات میسوزند و مانتوهای تنگ و چسبان دختران همچون بنزین بر این آتش است. در همه مانتو فروشی ها دیگر مانتو سالم یافت نمیشود و اگر دختران پاک بخواهند هم نمیتوانند مانتو خوب گیر بیاورند. (مگر آنکه چادر بپوشند و یا خود مانتو بدوزند) حال اگر این \"الف تیزبین\" رفت و پته باندها و رانتهای تولید این مانتو ها را در صدر صفحه اصلی روی آب ریخت شما هم شاید پشت گوشتون را ببینید. (305646)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۰۸:۴۰:۲۱
آقاي رحماني من هم مثل شما نفهميدم نويسند منظورش از درج اين مطلب چيست . لطفا راهنمايي كنيد (305423)
 
جوادزاده
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۱:۲۵:۲۵
البته نویسنده محترم یک نکته را فراموش کرده واون اینه که خوب این دونفر درسته که جای دیگه رشد کرده و نهایتا به دولت آورده شده اند، ولی بدانیم که قوای دوگانه محل کار قبلی آقایان وقتی به ذات و مشکلات همراه ایشان پی بردند ، آنها را از مسئولیتهای ابلاغی به آنها برکنار کرده و علنا هم اعلام شد که این مشکلات را دارند،چرا دولت باید بلافاصله اینها را جذب کرده و مصونیت ببخشد تا نتوان محاکمه کرد ایشان را؟ دولت با اینکار علنا بیان داشته که ما علی رغم مشکلات ایشان، پستهای مهم تقدیمشان میکنیم و هیچکس هم نباید نسبت به آنها اعلام جرم کند! این موضوع مهم است نه اینکه قبلا کجا بوده اند. خدا میداند که مقام عظمای ولایت چقدر دلشان از اینجور مسائل خون است و بخاطر مسائلی دیگر فعلا مصلحت را در سکوت دیده اند.خداایشان را حفظ کند. (305463)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۶:۱۴:۵۸
اقای رحمانی بنده فهمیدم که نظر نویسنده بر این است که فساد منحصر به دولت نیست بلکه مجموعه ارکان حاکمیتی و قوا را کرفته و ریشه ان هم در قضا و مقننه است که اینهمه قوانین جور با جور در اداوار مختلف ریشه فساد است یکسری به قوانین پولشویی بزنید و متوجه میشوید در این قانون اول بسراغ قانونگذار بعد به سراغ محاکمو بعد حسابدار ی وبانک و...ئ (305540)
 
فخرالسادات معین الضعفای شاهرود
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۱۱:۲۴:۳۶
تا قوه قضاییه از ریشه اصلاح نشود و به دادگستری دست پیدا نکنیم هیچ چیز درست نمی شود. (305725)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۱۱:۲۵:۲۴
در حاشیه سخنان آقای رییسی نوشته اید از چاپ نظرات معذورید. فقط خواستم مطلبی را به اطلاع برسانم. رمضان زاده مدعی است تمام مستندات مسایل مالی را در سال 78 به اقای رییسی داده است و او هیچ اقدامی انجام نداده! (305676)
 
علي
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۱۱:۲۶:۲۹
من از اين مطلب يك نتيجه ديگر ميگيرم.
عده اي از ما بهتران وجود دارند كه در هرحال بر اريكه قدرت باقي مي مانند و مهم نيست كه در كدام قوه هستند.
اينكه چرا الان بيشتر به آنها حمله ميشود مسئله فرعي است. در ديوان هم مورد حمله بود بخصوص زماني كه با هم اشكالات در حسابهاي دولت ايشان كه نماينده مجلس بود برخلاف نظر مجلس دولت را تطهير كرد. اميدوارم كه فراموش نكرده باشيد.
در هرحال به اين سوال پاسخ دهيد كه اين از ما بهتران از كجا ميآيند و چگونه حمايت ميشوند. (305617)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۱۱:۲۶:۵۸
خدا میداند که مقام عظمای ولایت چقدر دلشان از اینجور مسائل خون است و بخاطر مسائلی دیگر فعلا مصلحت را در سکوت دیده اند.خداایشان را حفظ کند. (305563)
 
مینوی
۱۳۸۹-۰۱-۳۱ ۰۸:۲۸:۵۹
سلام علیکم کوتاهی قوا در انتخاب مسئولین وعدم رسیدگی وسربوش گذاشتن بر ان تقویت فساد را به دنبال دارد دو روز قبل سایت تابناک حقایقی از سوئ مدیریت رئیس قبلی سازمان هواشناسی ومدارک مستند ان اشاره کرد واینکهنامبرده به توصیه دوستانشان در وزارت امور خارجه وریاست جمهوری حکم ارتقا درمحیط زیست وحتی مشاوری در ریاست جمهوری گرفت در صورتیکه این موارد همه نشات گرفته از موارد فوق الذکر است (306289)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.