نظر منتشر شده
۹۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 68757
پیشگویی‏های رییس‏دفتر رییس ‏جمهور درباره بشر مصنوعی
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۳۳
رییس دفتر رییس جمهور پیش گویی کرد: انسان در 50 سال آینده بشر مصنوعی خواهد ساخت و بشر مصنوعی و واقعی قابل تشخیص نخواهند بود.



به گزارش "الف" از "ایرنا"، مشایی در سخنرانی خود در مراسم اختتامیه جشنواره زیست فناوری اظهار داشت:  بشر در 50 سال آينده "بشري" خواهد ساخت که تمامي کارهاي بشر واقعي از جمله تناسل و توالد و عشق ورزيدن و شاعري را انجام خواهد داد.



مشايي با تاکيد بر اينکه اين امر در آينده قطعا روي خواهد داد، افزود بشر ساختگي و بشر واقعي قابل تشخيص نيستند.



وی افزود: بشر ساختگي نيز پوست و گوشتي مانند بشر واقعي خواهند داشت.



رييس دفتر رييس جمهور باتکیه بر این پیش بینی خود، افزود: در گذشته انسان را به صفتي مميزه از حيوان نام گذاري مي کردند و انسان را حيواني متعصب حيواني متفکر و غيره مي



خواندند اما بايد اين تعريف تغيير کند.



به گزارش الف، پیشگویی های رییس دفتر رییس جمهور درباره آینده و حوالی سال 2060 (1440) در حالی صورت می گیرد که آخرین ارزیابی ها و برآوردهای علمی در مورد روبوت ها پیش بینی می کنند، در این سال، روبوت ها به سطحی خواهند رسید که قادرند اجزای خود را جدا و دوباره اسمبل کنند.





پیش از این و درجریان سخنان مشابه آقای مشایی، این انتقاد به وی مطرح بود که حتی در صورت قابل بحث بودن چنین مباحثی، آقای مشایی از چه جایگاهی این سخنان را بر زبان می آورد و چرا به جای پرداختن به مسایل مرتبط با کارهای حوزه دفتر ریاست رییس جمهور، گه گاه به اظهارات عجیب و غریب از مدیریت حضرت نوح تا پایان اسلام گرایی و بشر مصنوعی غیرقابل تشخیص از بشر می پردازد؟



مرتبط:

ویدیو/ پیشگویی های آقای مشایی درباره پایان اسلام گرایی



 
 
ehsan912
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۵:۴۰:۵۱
شخصيت جالبي دارند اين رئيس دفتر آقاي احمدي نژاد!
من نديدم كسي اينقدر اصرار به گفتن حرفهاي غيرمتعارف و البته بي فايده داشته باشه
اين حرفها فقط براي جلب توجه افكار عمومي گفته ميشه اما مطمئنا نتيجه معكوس خواهد داشت. (305519)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۸:۳۱:۱۲
فعلا\" كه اين حرف هاي پوپوليستي و عوام گرايانه جواب داده و رئيس دفتر و رئيس جمهور هستند. تا بعد... (305608)
 
BRT
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۸:۳۳:۲۳
ای بابا بی انصافی نکنید این مسایل خیلی با مزه تر از واردات دسته بیل از اندونزی ،حذف پادشاهان از کتب تاریخی ،قضیه حضرت نوح و ............است .دوستان مگر خنده بد است ؟خوب بخندید. (305726)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۹:۱۳:۲۱
به نظر من ایشان چون در جایگاه یک مقام مهم رسمی هستند باید از ورود به بحثهای تخصصی بپرهیزند و این بحثها را به خبرگان امر بسپارند.
چه بسیارند عالمان فرهیخته ای که پاسخ تمامی مسائل و شبهات را اگر مورد نیاز مردم و مفید به حال جامعه باشد می دهند و هدایتگر دینی و معرفتی جامعه هستند مانند مراجع بزرگوار تقلید.آقایان جوادی آملی.حسن زاده آملی .آقای قرائتی که با بیانی ساده و مثالهایی زیبا به پرسشهای اعتقادی پاسخ داده اند و تفسیرهای قرانی که با همان زبان ساده منحصر به فرد خودشان انجام داده اند.
یکی از مشکلات مهم مدیریتی کشور ما به نظر من ورود افراد گرچه متعهد و باایمان هستند به حوزه غیر تخصصی است.
به نظر من اگر کسی برای شغلی خود را مناسب نمی داند نباید در آن پست بماند. (305744)
 
کاظم
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۱۶:۰۶:۳۱
لازم نیست 50 سال بگذرد زیرا همین الان هم در امریکا پروژه های مخفی جهت شبیه سازی انسان در حال انجام است و چه بسا تا حدودی به نتیجه هم رسیده باشد. و انسان های شبیه سازی شده هم تولید شده اند. (305902)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۱-۳۱ ۱۸:۵۳:۲۵
با سلام , آقا کاظم عزیز لطفاً کمی در مورد شبیه سازی مطالعه بفرمائید. اینکه شما کروموزوم یک انسان واقعی را در مرحله ماقبل بسته شدن DNA به سلول تخم یک انسان زنده وارد کنید و سپس این سلول تمام مراحل رشد و تقسیم سلولی را در بدن یک مادر طی کند تا مرحله زایمان فرا رسد دقیقاً شما را به یک بشر واقهی می رساند نه یک بشر مصنوعی. منتها این بشر دقیقاً کپی برابر اصل همان انسانی خواهد شد که کروموزوم آنرا قرض گرفته ایم. (306395)
 
moji1000
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۶:۰۷:۰۵
براي من يك چيز خوشبختانه حل شده آن هم در سوره واقعه آيات 57 الي73 اين سوره مباركه، خداوند به من . شما و همچنين آقاي مشايي ميفرمايند ما بدون اراده خدا به هيچ كاري قادر نيستيم از توليد مثل گرفته تا زراعت و غيره و غيره اميدوارم ايشان خلط مبحث كرده باشند در غير اينصورت ايشان بايد استغفار كنند من نميدانم ايشان چرا اصرار دارند در مورد مسائلي كه در آن بي اطلاع هستند اظهار نظر كنند؟
ان شا الله خداوند از سر تقصيرات بگذرند
ارادتمند
مجتبي ابتدامدار (305531)
 
محمد هادی
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۶:۰۷:۳۶
کسی نمیپرسه از کجا میدونی؟ (305532)
 
sia1368
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۶:۰۹:۲۶
ایشون احتمالا خیلی فیلم surrogates یا matrix رو دیدند (305535)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۲۳:۰۱:۲۳
در تایید این رفیقمان باید بگویم بله راست می‌گویید، ایشان باید حداقل یکی از این فیلم‌ها را دیده باشه، اما خواهش ما این است که زیر نویس فارسی این‌ها را نخوانند. چون که این‌ها درست ترجمه نمی‌کنند و بعد وقتی به نقل از همین زیرنویس‌ها آدم پیش‌بینی علمی بکند، ممکن است کم بیاورد، حتی کمتر بیاورد! (305671)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۶:۰۹:۴۶
اصولا ما ایرانیها یک خصوصیت خاصی داریم که فکر می کنیم باید در مورد همه چیز و همه علوم اظهار نظر کنیم و از این لحاظ هیچ یکی از ابنا بشر متعلق به هر دوره و یا هر مکان روی این کره خاکی به گرد پای ما هم نمیرسد. این موضوع نه تنها ریشه فرهنگی دارد بلکه سبقه تاریخی ان هم بسیار مهم است.
می گویند روزی انوشیروان به وزیر دانای خود گفت ایا می دانی که ما چند پزشک در ایران زمین داریم.
بزرگمهر گویا در جواب می گوید که تعداد انها بسیار زیادند بگونه ای که از شمارش خارجند.
انوشیروان تعجب نموده و می گوید چطور چنین چیزی ممکن است؟
و قرار می شود که بزرگمهر این موضوع را اثبات کند.
چند روزی می گذرد روزی بزرگمهر با سری بسته به دربار می اید و به نزد انوشیروان میرود. انوشیروان از حال و رزو او جویا شده و وقتی حکایت سردرد او را می شنود به او توصیه می کند که فلان دارو را بخورد تا بهتر شود.
در این هنگام بزرگمهر دستمال را باز کرده و به وی می گوید که این دستمال را برای پاسخ سئوال چند روز پیش به سر بسته و از هنگامی که از خانه بیرون امده تا خود دربار هر کسی که به وی رسیده دارویی را تجویز نموده و سپس نتیجه گرفت که در مملکت ما بسیارند که پزشک هستند و ما خبر نداریم.
حالا هم این داستان تکرار می شود.
براستی چرا ما ایرانیان بجای تفکر و تعمق و انجام وظایف خود در هر زمینه ای اظهار نظر می کنیم. و همزمان کارشناس مسائل اقتصادی را به همراه مسائل اجتماعی و ورزشی و دینی و پزشکی و مهندسی و ..... را به عهده می گیریم و جالب است که در این میان هم نظرات کارشناسانه را بر نمی تابیم.
برای مثال اخیرا شنیدیم که گفته شده چرا ما باید هم لوله گاز به روستا برسانیم و هم شبکه برق خب همین لوله گاز که می رود می توانیم انجا نیروگاه دایر نمائیم و دیگر شبکه برق نمی خواهد.
انگار عقل مهندسین برق به این موضوع نرسیده و تا بحال به این موضوع فکر نکرده اند و بیخود اینهمه پول شبکه کردن برق سراسری خرج کردند.
از این دست ادعاهای کارشناسی شده (به قول خودشان در مملکت ما زیاد می افتد و هزینه ان را هم باید از منابع خدادادی نفت و گاز بدهیم. و بجای اینکه این منابع صرف بهتر شدن زندگی مردم شود صرف دوباره کاریهای و تئوریهای ازمون و خطای مسئولین به ادعا ی خود کارشناس می شود.
خدا به همه ما رحم کند، انشا الله (305536)
 
محمد هادي
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۲۱:۴۴:۱۹
دوستي كه فرمودين كه ايرانيا عادت دارن در هر بحثي حرف بزنن!!
چقدر راست گفتي
چون خودت توي چنتا خط پايين تر ثابت كردي
من مهندس برقم(يني متخصص)
و بحث ايجاد نيروگاه در هر منطقه صحت داره و در كشورهايي مثل چين و آمريكا هر شهر داراي يه نيروگاست.
توي ايران خودمون هم كارخانه هاي صنعتي كوچك و بزرگ دارن موظف به احداث نيروگاه مي شن
يـــــــــــــــــــــــــــــــــاد بگـــــــــــــــــــــــــــــــــريم با اطــــــــــــــلاع حرف بزنيم (305653)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۱۵:۰۸:۳۸
دوست عزيز
با اين حساب بهتر نيست هر خونه يه ژنراتور داشته باشه تا اينكه هر منطقه يه نيروگاه! كجاي دنيا براي هر منطقه يه نيروگاه ساختن؟ چه نيروگاهي مد نظر شماست، نيروگاه گازي با راندمان 30%؟ به نظر شما هزينه اوليه، نيروي انساني و تعمير و نگهداريش اقتصادي هست؟ (305875)
 
محمد هادي
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۱۷:۳۵:۴۶
شرمنده گويا شما از مفهوم نيروگاه برداشت بدي داري!
قرار نيست كه نيروگاهي كه گفته شد در مقياس چند هكتاري باشه
اگه به كارخانجات اطزاف تهران مثل شهرك عباس آباد و آلوئك سر بزنيد مي بينيد كه اكثر كارخانجات براي تامين برق مصرفيشون مجبور شدن در يك فضاي 15 در 15 ديزل هاي كوچك بزنن كه در فضاهاي كوچك ترهم ميشه .
الان در خيلي از بيمارستان ها همچين سيستمهايي را براي تامين برق اضطراري داريم كه جديدترين نوعش از اندازه يك پرايد تجاوز نمي كنه.
از اين دست زياذه.
مثل لامپهاي كم مصرف كه به علت مشكلات شبكه اي كه ايجاد مي كنن چند ساليه در كشورهاي پيشرفته جاشون را به لامپهاي LED دادن.
كاش با علم حرف بزنيم (305931)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۶:۱۷:۲۶
همين است كه آقاي احمدي ن‍‍‍ژاد عاشق ايشون شده . (305542)
 
kr.m313@yahoo.com
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۶:۵۶:۲۴
هر چند شاید این نظر من نظر به نظر سطحی و فکاهی بیاد، ولی من واقعا فکر می کنم آقای مشایی قبل از شرکت در هر مراسمی به تماشای چند فیلم سینمایی هالیوودی و خواندن داستانهای علمی - تخیلی می پردازد و سپس به ایراد سخنرانیهای مضحک اقدام می کند. شاید هم ایشون سعی داره خودشو شبیه افرادی مثل آرتور سی کلارک و ... نشون بده. دیگه از شنیدن خبرهای مربوط به ایشون سر درد گرفتم. خواهشا دیگه شما هم اینقدر به مطرح شدن ایشون (هر چند در حیطه طنز) کمک نکنید. (305561)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۶:۵۸:۴۴
کسی چه میدونه شاید این ادعا بهتراز طرح افزایش جمعیت کشور به 150میلیون باشد شاید بهتراز طرح اجرای آزاد سازی یکباره همه قیمتها باشه شاید بهتر از طرحهای سیاسی باشد که چراغ خاموش در حال اجرا هستند . حالا این بنده خدا یک پیشگویی کرده چه درست از آب در بیاد چه غلط تاثیری در زندگی امروز من وشما نداره تا اون سال هم خدابزرگه بالاخره یه جوری با آدم گوشتیها کنار میاییم کسی چه میدون شاید آدم گوشتیها بهتراز آدم آهنیها باشن . (305564)
 
milad_malek
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۷:۰۶:۱۳
شما در دولت از الان فکر 50 ساله بعد را نکنید لطف کنین هم تورم 2ماه بعد را درست پیشبینی کنید مردم بتوانند برنامه ریزی برای زندگی روزمره شان بکنند (305566)
 
mhshokat33
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۷:۲۱:۵۱
باسمه تعالی
چرا نباید ایشان در تمام موضوعات نظر ندهند، مگرنه این که در تمام سفرهای خارجی شرکت می کنند بنابراین حداقل سوغات ورهاورد این سفرها این نصایح ،فرمایشات وصحبت هاست. (305574)
 
بهنام
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۷:۵۵:۳۸
می گما : الف با یکی دوتا سایت دیگه چه انگیزه بالایی برای پوشش دادن مطالب این بنده خدا دارن
.
حوصله ای دارید شما !
.
نکنه به در می زنید که دیوار بریزه !!
.
وینک (305592)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۷:۵۷:۵۹
احتمالا سازندش خودش که اینهمه محکم صحبت میکنه (305593)
 
hfmh1234
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۷:۵۸:۳۰
ما مردم بی جنبه ای هستیم
حالا که یک نفر پیدا شده و از همه چیز اینقدر خبر داره و این اخبار و اطلاعات گرانقیمت خود !! را به راحتی در اختیار دیگران قرار میده شما نمی پسندید . مگه چه اشکالی داره یک نفر در تمام حوزه ها دارای اطلاعاتی به وسعت یک اقیانوس و به عمق نیم بند انگشت باشه ؟؟!!!
بابا این عالم گرانقدر و جامع المعلومات چه گناهی کرده که رجل سیاسی شده ؟ (305594)
 
isavi
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۸:۰۱:۱۷
همين امروز در اخبار الف بود که قذافي گفته \"خرسندیم که اوباما فرزند آفریقا است، قط از این بیم و هراس داریم که توسط اسراییلی‌ها به قتل برسد \" يادم قبلاً هم خودشو \"شاه شاهان آفريقا\" معرفي کرده بود. کارهاي عجيب و غريب زيادي هم داره مثل با شتر تو خيايانهاي پلگراد در زمان يوگسلاوي سابق و خميه در پارک شهر پاريس .....
ناخودآگاه ياد اسفنديار خودمون افتادم. خداييش شبيه نيستند! (305596)
 
mohsen71
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۸:۰۳:۰۰
معمولا ما ایرانیها، بخصوص اونهای که تخصص کافی حده اقل در یک رشته را نداریم ،سعی میکنیم از یک شاخه به شاخه دیگه بپریم ،و در مورد همه چیز اظهاره نظر کنیم ،در مورد آقای مشای من اون جور که در یافتم آقای مشای و بلاخص دوستان ایشان، سعی داران به امور محیر القول بپردازند و شاید ترجیح میدهند بیش از ۴ سال آینده را پیش گوی کنند ، چون سر کار دیگر نیستند ،و لزومی به پاسخ گوی نمیماند .از همه مهمتر، تازگی ها به این فکرمیکنم که آقای مشای و بخصوص دوستای دیگر ایشان سعی دارند با ایجاد بمبهای خبری، خبر های مهم دیگرو تحت تاثیرقرار دهند,واسلام (305597)
 
علاف الف
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۸:۱۶:۴۲
اينكه در آينده روباتهايي ساخته ميشوند كه خودشون ميتونن خودشونو اسمبل كنن با اون چيزي كه استاد مشايي گفته فرق مي كنه - منظور استاد انسانهاي شبيه سازي شده است كه مربوط به مبحث ژنتيك و سلولهاي بنيادي و ... ميشه و نه مبحث روبوتيك . (305604)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۸:۲۶:۴۵
\"آقای مشائی افکار زلالی دارند\" تخریبش نکنید. (305607)
 
علیپور
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۸:۳۶:۴۹
با اذن خداوند هر اتفاقی می افتد اما بشر مصنوعی بابشری که مخلوق خداوندقادر سبحان است < با عنایت به آیه شریفه: اقرباسم ربک الذی خلق و خلق الانسان من علق > بطور قطع و یقین وجه تمایزی فی ما بین این دو مخلوق وجود داشت و شک و تردیدی در این نیست . و اما انتظار میرود اوقات کار بران را با پیشگویی هایی که بعد از 50 سال خواهد افتاد سپری نفر مایند.متشکرم (305611)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۸:۳۷:۳۲
سلام
اين كه اين رو گفتن رو دوستان قبلي درباره‌اش حرف زدند.
اما پرداختن به اين مسأله بايد تيتر اول سايت الف بشه؟
مگه چه قدر بايد به اين خبر ضريب داد.
من نمي گم مطرح نشه. مي گم بايد تيتر يك بشه؟
اين اختلاف دروني درست نمي كنه؟
ظاهرا مي خواهن مردم آروم نباشن.
من بيانات حضرت آقا رو تكرار مي كنم:
الا كسى حرف اشتباهى ميزند، عكس‏العملهائى هم در مقابل آن نشان داده ميشود. خوب، مسئله را بايد تمام كرد. اين كه يك روز يك نفر از اين طرف بگويد، يكى از آن طرف بگويد، يكى اينجور استدلال كند، يكى از آن طرف حرف بزند، درست نيست. اين التهاب‏آفرينى است. حرفى بود، گفته شد و اشتباه بود و تمام.
....اين حرف خطائى بود، حرف درستى نبود. اين را نبايد وسيله‏ى التهاب قرار داد. من خواهش ميكنم از همه، اينجور مسائل كوچك و مسائل جزئى را - حرفى كه بر زبان كسى جارى ميشود؛ مطلبى گفته ميشود - وسيله‏اى قرار ندهند براى اينكه مدتى جريان‏سازى و مسئله‏آفرينى در سرتاسر كشور بشود؛ يك عده مخالف، يك عده موافق، سر قضيه‏اى پوچ.
خطبه‌های نماز جمعه تهران در روز هجدهم رمضان 1429
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3813&q=

بالاخره سخنان حضرت آقا معياره. (305612)
 
isavi
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۸:۵۹:۲۳

....اين حرف خطائى بود، حرف درستى نبود. اين را نبايد وسيله‏ى التهاب قرار داد. من خواهش ميكنم از همه، اينجور مسائل كوچك و مسائل جزئى را - حرفى كه بر زبان كسى جارى ميشود؛ مطلبى گفته ميشود - وسيله‏اى قرار ندهند براى اينكه مدتى جريان‏سازى و مسئله‏آفرينى در سرتاسر كشور بشود؛ يك عده مخالف، يك عده موافق، سر قضيه‏اى پوچ.
خطبه‌های نماز جمعه تهران در روز هجدهم رمضان 1429
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3813&q=

بالاخره سخنان حضرت آقا معياره.

دوست عزيز ماهم معتقديم \"بالاخره سخنان حضرت آقا معياره\" اما در باب حضرت مشايي يک حرف و دو حرف نيست، پوچ بودنش به جاي خود اما ظاهرا ايشان دنبال چيز ديگري است.
همه دنيا گاف هاي شخصيت‌هاي سياسي خصوصا سياسيون رو پوشش ميدند جرج بوش، قذافي، سارکوزي و... و کلي مايه شرمساري مردم آگاه خودشون ميشن آيا ما هم بايد منتظر باشيم تا بگويند رئيس دفتر رئيس جمهور ايران اين را گفت، اين کار را کرد و...
ايشان اگر دوست داره به اين چيزها شناخته بشه استعفا بده. مردم چه گناهي کرده‌اند؟! (305739)
 
عوام الناس
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۸:۵۰:۳۷
آخر اگر این آقای مشائی نبود شما می خواستید به کی گیر بدهید خدا روزیتان را جای دیگری حواله کرد (305614)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۸:۵۱:۵۴
این که نیزی به پیشگوئی و 50 سال صبر و انتظار نداره و الان هم با شبیه سازی در کشورهای پیشرفته ی غرب تحقق یافته و فقط به دلایل اخلاقی و مذهبی از تولید انبوه،جلوگیری شده.مگر این طور نیست ؟! (305615)
 
mohammad
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۹:۱۶:۵۶
سلام

فقط امیدوارم بدل شما را نسازند!!!! (305622)
 
سلطانی
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۹:۲۰:۲۴
اهل سیاست نیستم ولی حرفشون کاملا علمیه، نیاز به کمی مطالعه و تحقیق دارد (305623)
 
reza990
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۹:۳۹:۳۰
به این میگن یه رِییس دفتر باحال! (305628)
 
م
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۹:۴۳:۰۹
بهتر بود تو این شرایطی که همه دنبال حکم مهدی هاشمی هستند شما این چرندیات رو ول کنید و به خبرهای مهمتر بچسبید. (305629)
 
ارشاد
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۲۰:۰۱:۰۴
فراموش نکنیم که بسیاری از طرفداران، از ایشان به عنوان پر اقبال ترین کاندیدای دور یازدهم ریاست جمهوری یاد می کنند. اگرچه خود ایشان ظاهرا خیلی به مطرح شدن این مسأله علاقه ای نشان نمی دهند. (305632)
 
خبر روز
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۲۰:۴۰:۲۲
این نظریه توسط مشارکتی ها ایجاد شده و گرنه میان طرفداران دولت چندان طرفداری ندارند و اگر بیایند قطعا رای نخواهند آورد . توی مراجع نیز طرفداری نداره فقط میمونه نظر رئیس جمهور که اونم اکثر مردم با این نظرشون مخالفند . (305644)
 
kr.m313@yahoo.com
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۸:۱۴:۱۹
یعنی شما واقعا فکر می کنید این آقا اصلا تأیید صلاحیت میشه که بخواد به اونجاها برسه؟! (305721)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۲۰:۱۴:۱۴
ایشان دارای مدارک دکترای خداشناسی ، فوق تخصصی بررسی خطاهای پیامبران اعظم ، کارشناس ارشد پیشگویی آینده بشر ، متخصص حمل قرآن با دایره و دنبک ، استاد متبحر ارتباط با ماورای طبیعه ، متخصص بیماریهای اجنه و شیاطین و دارای بورد تخصصی ناسیونال در شناسایی و مداوای علائم آخرالزمان هستند. (305635)
 
مرشد
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۲۰:۱۸:۰۳
با توجه به آنکه این موجودات عجیب و غریب به اعتقاد آقای مشایی امکان تولید مثل هم دارند، (البته نمی دانم چگونه آقای مشایی به صورت قطع به چنین حقیقتی پی برده اند) لطفا ایشان به آقای رییس جمهور تذکر دهند تا با تصویب تبصره ای این گروه از مخلوقات را از طرح آتیه فرزندان بی بهره گردانند تا حقوق دیگران پایمال نشود. چرا که با تصویب طرح آتیه، احتمالا تعداد جمعیت به حد کافی زیاد است و این مخلوقات از راه رسیده نیز بر پیچیدگی اوضاع می افزایند. (305637)
 
امین
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۲۰:۴۲:۰۴
خیلی خیلی ببخشید ها! یه سوال داشتم ایشون بشر واقعی هسنتد یا مصنوعی؟ آخه بشر واقعی که این کارا رو از خودش در نمیاره! (305645)
 
نعمت
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۲۱:۲۰:۵۵
پیشنهادمیکنم فیلمنامه نویسی رو حتما پیگیری کنه به نتایج خوبی می رسه (305649)
 
زهرا آمنه ای
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۲۱:۴۹:۰۱
آیا همه می توانند مانند ایشان هرچه دلشان می خواهد بگویند یا این آزادی مختص یاران است؟ (305655)
 
حمید عبداللهی
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۲۱:۴۹:۱۵
با سلام . واقعا\" آخر زمان است و علمای بزرگ و ارزشمند ماهم خاموش . خداوندا امام زمان ما را برسان . آمین (305656)
 
محسن
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۲۱:۵۳:۲۱
خوب آقا جان معلومه این پیش بینی چه طوری رخ خواهد داد: چهل سال دیگه انسان‌های مصنوعی می‌آیند که همه کار می‌کنند، از زاد و ولد تا شاعری و ... گوشت و پوست هم دارند، قابل تشخیص هم نیستند. لابد آن موقع آقای مشایی عده‌ای را معرفی خواهد کرد که این‌ها مصنوعی هستند، حالا کی‌ می‌تونه ثابت کنه که بابا ما آدم معمولی هستیم. اصلا این گونه انسان‌های مصنوعی که آقای مشائی فرموده‌اند همین الان هم وجود دارند و خود بنده یکی از آن‌ها هستم. منتهی شاعری بلد نیستم بکنم!!! (305657)
 
امین
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۲۲:۳۷:۱۱
ایشون حرف بی ربط نمیزنه, توی ایران این مساله رو گویا کسی اصلا بهش فکر هم نمیکنه ولی واقعیت این هست که این تغییرات با سرعت خیلی بالا دارهه میره جلو و درست نیست فقط به خاطر اینکه این آقا این حرف رو میزنه پیش داوری کرد, البته اینکه سمت ایشون چقدر مرتبط با این مباحثه اون یه مساله دیگه هست (305665)
 
رحمانی
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۲۲:۳۸:۰۱
در سنت های دینی ما جمله ای هست که: \"الباطل یموت بذکر موته\" یعنی: \"سخن باطل با عدم تکرار و یادآوری آن می میرد.\" شما را که خود بر چرند بودن سخنان آقای مشایی اعتقاد است چرا سخنان او را چنین تیتیر می کنید و منتشر می کنید؟
از این سخنان موهن تر و بی سند تر هم در کشور زیاد زده می شود اما کسی توجه نمی کند و از بین می رود ولی شما با انتشار این سخنان عملا در معروفیت این شخص که به حق باید او را \"رمال الدوله\" نامید، می کوشید. (305666)
 
star
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۲۳:۱۲:۰۶
اکثر روحانیون واثر صاحب نظرها نسبت به اقای مشایی انتقاد کرده اند ولی می بینیم که دست بردار نیست من ندیده ام دوست عزیزش چیزی به او بگوید به نظر من فقط دوست عزیزش می تواند به این پیشگویی ها پایان دهد (305674)
 
علی تنها
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۲۳:۲۰:۴۰
چییییی میگیییییییییییییییی!!!!



این حضرت اقا فیلمای هالیوودی زیاد میبینه.

یکی جلوشا بکیره به نظر من اینکارا کار دامادشه فیلم زیاد با هم میبینن البته وقتایی که بیکاره

با تمام ارادتی که به احمدی نژاد دارم خدا صبرش بده (305677)
 
یک دانشجو
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۲۳:۲۹:۲۸
این امر از نظر علمی کاملا ممکن هست بنده رشته حصیلیم بیوتکنولوژی هست و بسیاری از اساتید مطرح در این زمینه معتقدند که ایالات متحده توان و علم ساخت چنین بشری را داراست و حتی پارا فراتر نهاده و ادعا میکنند که این کشور دارای توان نظامی این نوع بشر است و برخی از سربازان اعزامی به افغانستان از همین نوع بشر میباشند... (305678)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۹:۲۰:۱۱
از آموزه هایی که علمای دین مبین اسلامی برای ما بیان کرده اند قطعا قدرت خداوند فوق تمام قدرتهاست. بشر حتی با پیشرفتهای بسیار شگرف و شگفت انگیز در عرصه علم و فن آوری هیچگاه نخواهد توانست به گوشه ای از قدرت لایزال الهی دست یازد یا با آن کیفیت کامل به وجود بیاورد.
حال با فرض محال اینکه انسان موفق به انجام چنین کاری شود باز هم در طول اراده و قدرت خداوند است و اصلا خود انسان مخلوق خداوند قادر است.اوست که چنین عقلی به انسان دو پا داده است که می تواند مرزهای علم و دانش را در هم بشکند و پیش رود.
به هر حال در آخر الزمان از 32 علم انسان تنها به دو علم آن دست می یابد. (305748)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۲۳:۵۴:۳۳
به نامه خدا


فکر می‌کنم که این تئوری Daniel C. Dennett می‌باشد. او معتقد است که هر چیز
در طبیعت (حتی
هوش انسان)از ربوتهای ساده ،مثلا پروتین‌... تشکیل شده و انسان قادر است بالاخره یک ربوت انسانی‌ بسازد


http://ase.tufts.edu/cogstud/papers/concrobt.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Daniel_Dennett (305682)
 
وی بی
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۲۳:۵۵:۰۶
چه اشکالی داره.. آقای مشایی اگر نظری دارد که نباید به خاطر رییس دفتر بودن و مقام رسمی اش حبس کند خودش را. آقای خاتمی هم رییس قوه ی مجریه بود.. و طرح گفت و گوی تمدن ها را مطرح کرد.. که بیشتر یک طرح جامعه شناختی است.. با همین استدلال شما می شود به همه خرده گرفت (305683)
 
بعضی ها
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۰:۵۹:۴۰
آقای نشایی حدود 100 سال آینده چه اتفاقات دیگری می افته؟ (305700)
 
سعيده
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۱:۱۱:۳۲
من واقعاً برا نويسنده اين مقاله متأسفم كه آقاي مشايي هر حرفي مي زنه سعي بر انتقاد كردن از ايشون دارن. من به عنوان كسي كه در رشته بيو تكنولوژي درس مي خونم مي دونم كه الان در آمريكا تحقيقات كاملاً سري داره انجام ميشه كه انسان رو در محيطي خارج از رحم بصورت انبوه و با شرايط ژنتيكي خاص درست كنن. حتي اسپرم مصنوعي و تخمك مصنوعي رو با هم تلقيح مي دن و با دستكاري در ژنها مي تونن انسانهاي مختلفي با روحيات اخلاقي مختلف رو در آزمايشگاه درست كنن. حتي مي تونن ارتش درست كنن. البته موضوع شبيه سازي انسان رو همه دنيا الان مي دونه و اينكه شما نمي دونيد جاي تعجب داره. بنابراين مي بينيد كه حرف ايشون خيلي هم دور از ذهن نيست و چه بسا زودتر از اين بشر به اين تكنولوژي دست پيدا كنه. (305703)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۷:۵۹:۳۲
عزيز من اگه سري باشه كه شما ازش خبردار نميشي (305716)
 
kr.m313@yahoo.com
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۸:۱۹:۴۳
مشکل موضوع بشر مصنوعی نیست. اینه که ایشون کلا خارج از حیطه کاریش صحبت و عمل می کنه. یعنی از مقامی که داره بجای انجام وظایف برای مطرح کردن خودش به عنوان یک انسان روشنفکر استفاده می کنه. آیا وظیفه ایشون اینه؟ (305722)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۱:۴۲:۱۶
تا جايي كه من ميدونم رئيس دفتر رئيس جمهور مثل منشي ميمونه بايد ملاقات رئيس جمهور را هماهنگ كند و كارهاي دفتري ...
ايشان همه كاره هستند از صدور بخشنامه تا ساپيا و حضرت نوح و بشر مصنوعي.
خدايا به داد ايم ملت مظلوم برس. همين! (305707)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۷:۳۱:۴۶
احتمالا این پیشگویی را آن مرتاز 400 ساله هندی انجام داده! (305715)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۸:۰۶:۲۶
ايشان زياد بيراه نگفته ؛ اگر خوب دقت كنيد همين الان هم مي توانيد اين أدمهاي مصنوعي را در گوشه و كنار ملاحظه كنيد . (305718)
 
روز موعود
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۸:۰۶:۵۶
آقای مشایی افکار بلندی دارد و تئورسینی قوی است ، بشر هر روز گوشه ای تاریک از علم را کشف می کند مطمئن باشید تا سال 1440 بشر متفاوت تر از سال 1340 است همانگونه که ما هم اکنون متفاوت تر با سال 1289 هستیم. (305719)
 
رسول
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۸:۴۸:۱۵
علم اين آقا ازبس زياداست نه شماو نه ماو نه خيلي هانمي توانند بفهمند (305732)
 
اینم سند
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۸:۵۰:۰۴
کاری نداره که. اینم سند:
http://pic0.picsorlinks.com/ph_or_15538_d86aa4f.jpg (305533)
 
moji1000
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۱۶:۲۵:۳۰
مشكل ميدوني كجاست مشكل آنجاست كه من شما متاسفانه مبناي دروسي كه در مدرسه و دانشگاه ميخونيم از تئوري اقاي داروين مادي گرا استخراج شده اگر فقط يك مقدار كم به همين قرآن مراجعه ميكرديم از اين دست سند ها براي شركت در يك بحث استفاده نميكرديم برادر من هستي خود به خود به وجود نيومده كه من و شما انسان بتونيم مثل خودمون يا شبيه خودمون را نعوذبالله بيافرينيم (305551)
 
Abbas
۱۳۸۹-۰۱-۲۸ ۲۳:۴۹:۴۷
اساسا نظریه داروین و نظر قران در مورد آفرینش ناقض همدیگر نیستند ولی مشکل اینجاست که من به عنوان تحصیلکرده در این علوم از هیچ دانشمند معتقد یا ملحد چنین ادعایی نشنیدم که یک موجود بسیار پست تر هم انسان بتواند بسازد نه دستکاری کند (305681)
 
moji1000
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۱۱:۲۵:۱۷
برادر عباس
طبق نظريه ماديگرايانه آقاي داروين موجودات بخاطر نيازهاشون تغيير شكل و حالت داده اند
مثلا زرافه چون ميخواسته برگ شاخه هاي بالاتر را بخورد گردنش بلند شده
اما در قرآن به اين تاكيد شده كه تمام هستي را در چند روز و بدون اين كه موجودات اختياري در شكل ظاهري خودشون داشته باشند آفريده
براي مثال طبق نظر داروين امكان تولد حضرت عيسي ( ع ) سلام بدون حضور زوج بي معني است و شايد بهتر باشه بدونيد حضرت عيسي ع در مدتي اگر اشتباه نكنم حدود 2 روز تمام سير جنيني خودشون را طي كردن پس انساني كه به داروينيسم معتقد است براي تولد عيسي ع چه جوابي دارد؟ واضح است بدنبال يك جفت احتمالي ميگردد در حالي كه اين فقط اراده خدا بوده پس بهتر نظريه داروين را در كنار قرآن نبينيد چون عوارض اخروي براي شما دارد (305788)
 
جواد
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۸:۵۰:۲۳
ایشون جدیدا\" فیلم \"v\" رو دنبال می کنه! البته به نظرم باید از دکتر حسن عباسی در باره این فیلم و تاثیراتش بر روی آقای مشایی پرسید!!!! (305735)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۸:۵۶:۳۱
جناب آقاي توكلي
خواهشا شما هم مثل آقاي نادران اون بابا را رسوا كنيد

چرا اين دولت با اون مفسد بزرگ كاري نداره و اين پست كليدي رو بهش داده. آخه مدرك دكتراش هم كه زير سواله
زنده با آقاي نادران

درود بر آقاي نادران
خواهشا در مورد آقاي م.ر.ر به وضوح مطلب بنويسيد و رسواش كنيد. (305738)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۹:۳۲:۱۴
با سلام
بنده واقعاً دلگير ميشم ازينكه يه سايتي مثل الف و برخي از دوستان اين نوع مباحث رو دست مي گيرن براي تفريح و خنده و خالي كردن عقده و تسويه حساب و از اين دست مسائل. نكته 1 : اولاً دقت كنيد ايشان در افتتاحيه همايش زيست فناوري ( به عنوان يه علم كاملاً بروز ، پيچيده و رقابتي در امروز ما كه ثانيه اي داره حركت مي كنه ) به عنوان پيش سخنران مطرح كرده. نكته 2: هر شخص سخنراني الزاماً جامع الشرايط و محيط بر علم سوژه سخنراني خود نيست بلكه حق ارائه نظر با استناد به علوم ثابت شده و موجود آن رشته هم را دارد نكته: 3 موضوع ايجاد موجودات شبيه سازي شده در محافل عمومي كاملاً عادي و رايج شده است و يقيناً و قطعاً و حتماً گسترش موضوع و فعاليت روي آن از طريق كشورهاي مدعي و مادي گرا كه ثانيه اي دست از رقابت و تسلط بر ديگران دست بر نميدارند اجتناب ناپذير و حتمي است. نكته 4- يادتان باشد در عرصه علم نانو تكنولوژي و صنعت امروزي ابعاد قابل كنترل براي بشر در حد چند ده نانومتر در دسترس است. شايان ذكر است اين ابعاد در حد و اندازه اجزاي مولكولي برنامه ژنتيكي موجود در ساختار موجودات زنده است. وقتي بشر موفق به تهيه نقشه ژنوم انسان شده است( نقشه اي كه نقش هريك از برنامه نرم افزاري ساختار انسان را مي دهد. ) ، بي شك در آينده اي نه چندان دور هرگونه دخل و تصرف به صورت جدي روي هريك از اين اجزاء امكان پذير است و آيتم شبيه سازي در قياس با آن بسيار ساده و ابتدايي است. نكته 5: شبيه سازي و ساخت و دستكاري اين برنامه هاي ژنتيكي و ساختاري مغايرتي با فرموده هاي قرآن كريم ندارد چرا كه همين بشر مدعي را خالقي بي همتا ساخته كه خود بشر در مقابل اسرار كاينات صفر تهي است است . انجام اين كار ها در واقع شبيه انجام مشقي كه دانش آموز از روي سر خط معلم مي دهد است.نكته 6 : چرا فكر مي كنيد در كشور ما نبايد راجع اين مسايل صحبت كنيم و اگر اين آقا به عنوان مشاور ريس جمهور اين حرف هارا مطرح كرده بلا نسبت آدم خل وضعي و گزافه گو است. بله پرداختن به مسائل جاري كشور هم جاي خود دارد و آنهم بايد پيگري شود. نكته 7: نشه يه روزي بخودمون بيايم ببينيم همه اين موارد رو ديگران انجام دادن و ما با حيرت مثل كودكان به اين موضوعات به عنوان حقيقت نگاه كنيم. بنده هيچ صنمي با اين آقاي مشاعي ندارم ولي خداوكيلي اگه به جاي اين نوع ديالوگ ها صرفاً براتون از مسايل مذهبي و جناحي و سياسي و پاره اي صحبت هاي قديمي ها رو مي كرد بازم بهش چي مي گفتين؟ آقاي دكتر توكلي مردونه اين نقد رو نمايش بده . ممنون (305752)
 
ALAEI
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۹:۴۱:۴۶
هنوز خیلی مونده بقول رئیس جمهورایشان رابشناسید .ایشان پراز کرامات است . (305753)
 
محمودرضا
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۹:۴۴:۱۷
این حرفها حتی اگه بر پایه مستندات علمی هم باشه باید توسط اهلش مطرح بشه واقعا این آقای مشایی باعث خجالته برای هیئت دولت فقط نمیدونم چرا اصرار هست برای ادامه این رفتارها ....................اما در مورد این نظریه با یه تحقیق ساده به راحتی میشه فهمید این مساله وجود داره و همه در خدمت مسایل نظامیه اینکه جنگهای آینده با ارتشهایی از آدمهای تولید دست بشر و با خصوصیات مورد نیازهست مثل جنگجویی بیرحمی و...جنگها در آینده متفاوت خواهند بودجنگ امواج و هارپ هم در همین رابطه است. (305757)
 
سیدغلامرضاقاضوی
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۰۹:۵۳:۲۰
افرین به این همه هوش وچرا نیست وچای تعجب است پاسخ ندادن به این همه هوش از طرف ............................ (305762)
 
ebrahim.adabi
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۱۰:۴۶:۱۸
برای من شنیدن اینجور مطالب از دهان شخصیت های رسمی و دولتی اتفاقا بسیار هم جالب و جذاب است .
و این محدودیت های بنظرم عقب مانده . که افراد حق ندارند وارد حیطه های فکری بغیر از مسئولیتشان شوند . بنظرم درست نیست.
افراد در جایگاههای مختلف نسبت به موضوعات مختلف نظرات مفید و خاصی میتوانند داشته باشند . و منتقدین هم میتوانند با استدلال های علمی فارغ از حساسیت نشان دادن به فرعیات مسئله به مسائل اصلی جواب منطقی بدهند .
اتفاقا از جایگاه رسمی دفتر جمهوری این حرفها بار فکری و علمی موثرتری بر جامعه علمی دارد . (305775)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۱۰:۵۷:۱۸

دکتر احمدی نژاد تو رو خدا 24 میلیون نفر رو با همیچین مسئول دفتری از خودن بر نگردون که در ا« صورت هیچ منزلتی نخواهی داشت.
بر فرض اینکه ایشان عالم، دانشمند، تئوریسین، اصلاً همه چیز دان هم که باشد وقتی ملت او را نخواهند تو هم نباید بخواهی چون ملت به تو رای دادند نه مشایی
ان الله مع الصابرین
یا حق (305777)
 
آروک
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۱۱:۲۵:۳۵
بابا آقای مشایی و جناب رییس جمهور استاد عوض کردن موضوعات بحث مورد علاقه ی مردم به موضوعات مورد بحث خودشون هستند یه لیست کوچک از این اظهارات : ( هر چند واقعا برخی از اظهارات آقای مشایی برای من جالبه)
1 - در مورد خداوند که نمیتونه عامل وحدت باشه در میان تمام انسانها
2- در مورد حضرت نوح
3- خوشه بندی
4- انتقال جمعیت از تهران
5- رفراندوم
6- بچه دار شدن تا هفت و هشتو ..
7- آدم مصنوعی
8- لغو خوشه بندی
9- و تازگی اعلام اصلاح اطلاعات خانوار ظاهرا برای اجرای خوشه بندی
حالا خداییش به نظر شما هدف اصلی از بیان این مسایل چیه؟ البته تاریخ اظهار نظرا رو هم دقت کنین) (305789)
 
غریبه
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۱۱:۴۱:۱۲
کاشکی آقای مشایی به نوشتن رمان ....تخیلی می پرداخت یا رمان های علمی تخیلی می نوشت اونقت هم محبوب تر بود هم موجب خنده ی مردم نمی شد (305796)
 
soheil
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۱۱:۵۱:۳۰
چند سال پیش MIT اعلام کرده بود:

ایده های شما را خریداریم حتی اگر خنده دار بنظر بیایند!

اگر ایشون ایده هاشون رو به MIT فروخته بود الان فقط دو پله از بیل گیتس پایینتر بود!! (305802)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۱۲:۴۷:۱۷
سالهاست كه اين سوزه ها در هاليود در غالب فيلم هاي سينمائي و با تكنيك هاي بسيار بالائي ساخته ميشودو كودكان نيز از آن آگاهي دارند اما جايگاه اين بحث نزد رئيس دفتر رياست جمهوري عجيب است (305823)
 
كوزه گر
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۱۲:۵۱:۱۸
بله خداوند فرموده اند كه بدون اذن خدا نمي توان ... ولي خداوند براي اذن دادن كه از من و شما اجازه نمي گيرد . دقت داشته باشيد كه خداوند مي فرمايد :
انا جعلناكم خلائف في الارض
يعني ما همه شما را خليفه هاي در زمين قرار داديم اگر خليفه خدا هستي پي بايد بتواني كار خدايي هم انجام بدهي .
درثاني علم ژنتيك به خوبي در حال پيشرفت است و شايد زود تر از 50 سال اين هدف حاصل شود . اما نكته ديگر :

بشر امروز توانسته به خوبي به مغز انسان سيگنا بفرستد و از سيگنال هاي خروجي آن را دريافت كند . اين به اين معناست كه مغز بشر آينده بجاي ارتباط با دست و پا و چشم فعلي مي تواند با دست هاي مكانيكي و دوربين هاي قوي ارتباط برقرار كند همچنين مي تواند به جاي مطالعه از طريق چشم با سرعت پايين از طريق پورت هاي ورودي و خروجي ديگري مطالعه را انجام دهد . چيزي كه آقاي مشايي ادعا كرده كه خيلي عجيب و دور از ذهن نيست .
همانطور كه اگر اجداد شما اكنون حاضر باشند و ببينند شما از ايران با آمريكا گفتگوي تصويري مي كنيد متعجب خواهيد شد شما نيز از بشر آينده به مراتب بيشتر متعجب مي شويد (305825)
 
پیرور
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۱۵:۳۵:۱۵
والله ما این پیشگویی ها را 50 سال پیش تو کتابهای ژول ورن و امثالهم خواندیم. لطفا یکی از این کتابها را در اختیار ایشان بگذارید که پس گویی های بیشتری بفرمان. چند نویسنده دیگرهم توصیه میکنم آقای اسحاق آسیموف و آقای استیون کینگ. شاید هم \"سی دی\" فیلم blade runner که در سال 1982 ساخته شد در اختیار ایشان بگذارید تا خدای ناکرده به فکر فیلم درست کردن نیافتند. (305893)
 
سحر
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۱۶:۵۵:۵۲
عزیزان همونطور که الان گوسفند شبیه سازی میشه بعید نیست چند سال اینده انسان هم شبیه9 سازی بشه. (305919)
 
۱۳۸۹-۰۲-۰۱ ۱۹:۵۲:۰۸
آقاجان چه کار به کار این بنده خدا دارید!مگه به شما ضرری می زنه؟ داره در خیالات خودش نسل آینده اش را مثل روبات می بینه. مگه بده ؟ اصلا این قدرت اونه که میتونه کاری کنه که از بچه هاش یک روبات متولد بشه که روح هم داشته باشه! اگه خودتون نمیتونید چرا به شخص شخیص رییس محترم دفتر ریاست جمهوری کشورمون توهین میکنید؟ شما اگه میتونید یک آرمیچر با تمام امکانات روز تو آزمایشگاه بسازید. امان از دست شما افراد جاهل که نمی تونید یک انسانی را که بیشتر از زمان خودش میفهمه را ببینید. بعضی ها هم تهمت!!!! میزنن که فلانی با مرتاض های هندی ارتباط داره. آقا نکنید این کارهارا! نزنید این حرف ها را! قباحت داره! گناه داره! مسئولیت داره! فردا باید به نکیر و منکر جواب پس بدید! نگید نگفتم! اونوقت با گرز آتشین رستم میوفتن به جونتون ها! همین که دل رییس جمهورمون به این آقای محترم خوشه برای ما کافیه. گل راضی ، بلبل راضی ....! شما ها از دوستی شدید بین این دو ناراضی هستید ( شاید هم حسادت دارید) و چشم دیدن دو تا دوست صمیمی را ندارید.اون دنیا همین آقایX سر پل صراط با قیچی وامیسته هر وقت خواستید رد بشید اون طناب را که از مو هم باریک تره را می بره!( راستی خودش اینور پله یا اونور پل؟؟) اونوقت با کله میرید ته جهنم. باورتون نمیشه از خودش بپرسید که یه پا کارشناس دینی هم هست.
((((به امید ظهور مهدی فاطمه(عج))))) (306622)
 
یکی از نخبگان ایران
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۱۹:۳۶:۲۰

از اظهار نظر دوستان متعجّبم. اینجانب که نخبه ام، هیچ ایرادی در نظرات ایشان نمی بینم، الّا اینکه، «کمی» زیاده روی می کنند. به هر حال، شخص مطرحی است و این مطالب را خود منتشر نمی کند و به واسطه ی شهرت و شخصیتش با او مصاحبه و منتشر می کنند. البته، بعضی ها را در مراسم خاصی برای تغییر افکار عمومی از مسیر جریانات سیاسی روز و امثالهم مطرح کرده است، که باید بصیرت داشته باشید. اطلاع دارم، که سواد بالایی دارد و در تلویزیون هم دیدم که، جانانه مخالفان را با دانش بسیار محکوم کرد. در مورد این مطلب هم درست گفته و این دخالت در کار خدا نیست. خدا عرصه را برای همگان باز گذاشته، که حتّی خدا بسازند... البته، باز هم ایشان بی احتیاطی کرده است . در مورد اینکه، سال دستیابی و عدم امکان تشخیص تفاوت را ذکر نموده است.
خواهش می کنم، از چیزی که اطلاعی ندارید، دفاع نکنید و مغرضانه هم نظر ندهید و معیارهایتان را کنار گداشته و آزاد اندیش باشید. (305958)
 
خبر روز
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۲۲:۲۹:۰۴
ما در عین حال که کارهای خوب دولت رو ستایش می کنیم

کارهای نادرست اون رو هم تقبیه می کنیم

انتخاب ایشون یکی از کارهای اشتباهه ، مخصوصا بعد از نامه رهبری . (305986)
 
m_morgan
۱۳۸۹-۰۱-۲۹ ۲۳:۲۴:۳۰
به نظرم مطرح کردن حرفهای این اقا چیزی هست که ایشون میخواهند. همانطور که ایشون به جای حرفهای بیهوده بهتره به کار خود برسه، خبرگزاریها هم بهتره به خبرهای مهمتر بپردازند و این آقا را بیهوده بزرگش نکنند. (306000)
 
۱۳۸۹-۰۱-۳۰ ۱۱:۳۶:۰۶
ظاهراً ایشان درست اخبار ومطالب را نمی خوانند یا درنمی یابند. بحث شبیه سازی انسان غیراز بشر مصنوعی است. شبیه سازی صرفاً توالدغیرطبیعی است نه ساخت بشری. سوادکم وشهرت طلبی بی مورد و توهم بزرگ بودن گاهی منجر به این چرندیات می شود. خداوند ایشان را اصلاح نماید. (306097)
 
abbas
۱۳۸۹-۰۱-۳۰ ۱۱:۵۶:۳۱
معلومه هیئت دولت خیلی بیکاره که حرف تولید مثل و ... رو میزنه (306107)
 
نواب
۱۳۸۹-۰۱-۳۰ ۱۳:۳۵:۱۴
چندی پیش بر روی اینترنت متوجه مطلبی شذم مبنی بر گران بودن رباتها جهت ازدواج. این روباتها در نسل اول خود هستند و بسیار گران که به میزان کمی ابراز احساسات می کنند و توان آمیزشی نیز دارند. با توجه به گسترش و توصعه علم به صورت تصاعدی به عنوان مثال برابری پردازنده یک تلفن همراه زمان حال با پردازنده کامپیوتری که آپولو را 30 سال پیش به فضا فرستاد. این مطلب بعید نیست (306127)
 
۱۳۸۹-۰۱-۳۰ ۲۳:۴۳:۲۷
با سلام : این یکی از نخبگان دولت احمدی نژاد است که همه رو در مملکت بیسواد میدانند خدا به دادمان برسد (306265)
 
آرش
۱۳۸۹-۰۱-۳۱ ۱۵:۰۵:۱۵
در مورد پیشرفت های شبیه سازی انسان در آینده نظرات مختلف و متفاوتی ارایه شده است، منجمله امکان شبیه سازی اشخاصی که سالها قبل فوت شده اند.
این خیلی خوب است که آقای مشایی به عنوان یک مقام دولتی چنین بحثی را مطرح میکنند. ایشان بارها ثابت کردهاند که در زمینه های دینی، علمی، سیاسی، فرهنگی و فلسفی مطلع و صاحب نظرند. (306365)
 
۱۳۸۹-۰۱-۳۱ ۱۵:۴۶:۳۲
آمریکاییها همه چیز را به شرکتهای خصوصی میسپارند در آینده نزدیک از شرکتهای نظامی میخواهند که به کشوری حمله کنند و از شرکت دیگر مثل بلک واتر میخواهند که امنیت را برقرار کند
چه بسا در آینده مثل شرکتهای اتومبیل سازی که از روباتها استفاده میکنند شرکتهای نظامی نیز شروع به ساخت سربازان یا سگهای روباتی کنند (306371)
 
۱۳۸۹-۰۱-۳۱ ۲۱:۱۵:۳۸
انسان احتمالا\" در آینده بتواند تا آنجا پیشرفت کند ولی طبق آیات قرآن نمی تواند بدون معجزه الهی خورشید را بجای این که از مشرق طلوع کند از مغرب طلوع نماید. (306405)
 
سبحان
۱۳۸۹-۰۱-۳۱ ۲۲:۴۷:۳۹
حالا وقتي همين آقا دور بعد كانديداي رياست جمهوري شد و مثل همين آقاي احمدي نژاد يه جوري به صندلي رياست جمهوري دست پيدا كرد،حرفاي طنزگونه بيشتري خواهيد شنيد. (306418)
 
۱۳۸۹-۰۲-۰۱ ۱۴:۰۳:۲۸
قران ميفرمايد لن يخلقوا ذبابا ولو اجتمعوا له اگر جن وانس جمع شوند هرگز يك مگس هم نمي توانند خلق كنند ايات اخر سوره حج (306545)
 
فرهاد
۱۳۸۹-۰۲-۰۱ ۱۴:۵۶:۱۴
نکته جالب توجه در مورد اظهار نظرها اين است غالبا افرادي که از خارج کشور نظر داده اند به محتواي سخن آقاي مشايي پرداخته اند يعني همان «ما قال» اما عمدتا عزيزان ساکن وطن فقط به گوينده سخن کار دارند نه آنچه که گفته است يعني «من قال». آيا وقت آن نرسيده که شيعيان امام علي (ع) کمي ادعاي پيروي از آن امام را با عمل توام کنند؟ (306554)
 
حمید
۱۳۸۹-۰۲-۰۱ ۱۶:۲۸:۲۷
از نظری که ایشان ابراز نموده اند میتوان دریافت کرد که ایشان ظاهرآ خیلی به فیلمهای تخیلی (ساینس فیکشن) علاقه دارند و از این نوع فیلمها بسیار مشاهده میکنند. و الا چنین ابراز عقیده خوبی را نمیکردند.
من اگر جای ایشان بودن, بیشتر به امور مملکتی میرسیدم تا دیدن فیلمهای ساینس فیکشن! (306569)
 
میعاد
۱۳۸۹-۰۲-۰۱ ۱۷:۳۷:۰۰
خداییش اینبار دیگه بنده خدا خیلیم چیز بدی نگفته اگر حتی نگاهی به روند پیشرفت پژوهشکده رویان بیندازید یه چیزایی دستتون میاد.
البته امیدورام انسانهای شبیه سازی شده شبیه بعضی ها نباشند. (306584)
 
Hasan
۱۳۸۹-۰۲-۰۱ ۲۳:۵۳:۵۹
حرف جالبی بود این از بین رفتن ملاک تشخیص انسان . البته شعر سرودن و عاشقی کردن و امثالهم را چرت فرمودند .
*
صفتی که حکما به کار می بردند ناطق بود نه متعصب و ...
*
آقای مشایی واقعا موجود جالب و عجیبیست . (306648)
 
ایرج
۱۳۸۹-۰۵-۲۵ ۱۴:۵۹:۳۱
این آقا حرفای بزرگی می زند در حالی که خیلی برزگ نیست (346608)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.