نظر منتشر شده
۴۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 69303
نقشه همکاری گوگل با دولت‏ها برای دراختیار قراردادن اطلاعات شخصی کاربران
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۱۱

ابزار جدید گوگل نشان می دهد که اخبار مربوط به همکاری گوگل با دولت ها برای در اختیار قرار دادن اطلاعات شخصی کاربران صحیح بوده است.


به گزارش "الف" به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شرکت گوگل نقشه ای را در وب سایت خود قرار داده که براساس آن مشخص می شود کدام کشورها بیشترین درخواستها را از این شرکت برای دادن اطلاعات شخصی کاربران یا حذف مطالب مربوط به آن کشورها کرده اند.

این آمار جدید شامل 100 کشور جهان است که شرکت گوگل در آنها فعالیت دارد، اطلاعات و درخواستهای نیمه دوم سال گذشته را پوشش می دهد و هر شش ماه به روز می شود.

گوگل اعلام کرده که با درخواستهای دولتهای مختلف برای دادن اطلاعات شخصی کاربران و حذف برخی مطالب روبروست.

این غول جستجوگر اینترنتی با درخواستهایی برای حذف یکسری از خدمات خود از جمله ویدئوها و ویدئوهای سایت یوتیوب از سوی برخی دولتهای جهان روبرو است.

بنابرآماری که گوگل خود منتشر کرده، ایالات متحده 3580 درخواست برای اطلاعات کاربران، بریتانیا 1166 درخواست و اسراییل 30 درخواست داشته اند.




گوگل این موضوع را اعلام کرده که در چه زمانهایی به این درخواستهای دولتها جواب مثبت می دهد. برای نمونه گوگل در ایالات متحده آمریکا با 123 درخواست برای  حذف مطالب ممنوعه مورد نظر دولت واشینگتن طی نیمه سال 2009 روبرو بوده که این شرکت با 80 درصد از این درخواستها موافقت کرده است. از جمله دلایل گوگل برای اجابت این درخواستها، نقض سیاستهای گوگل مربوط به تشویق خشونت و بی حرمتی بوده است.

گوگل اعلام کرده که بیش از 40 درصد از این درخواستها با دستور دادگاه انجام شده است. این شرکت همچنین آمار مربوط به درخواستهای دولتها برای در اختیار گذاشتن اطلاعات شخصی کاربرانش را نیز اعلام می کند.

گوگل این موضوع را فاش نکرده که چگونه این درخواستها را اجابت می کند.

افشای این موضوع که شرکت گوگل اطلاعات شخصی کاربران خود را در اختیار دولتها قرار می دهد در حالی مطرح شده که دیده بان حافظ حقوق اطلاعات شخصی کاربران در سراسر جهان از اینکه شرکت گوگل به طور جدی حقوق خصوصی کاربران خود را رعایت نمی کند به شدت انتقاد کرده است.

اما گوگل می گوید که حقوق مربوط به اطلاعات شخصی کاربران خود را رعایت می کند و این موضوع از اولویت های اصلی این شرکت است.



گوگل 3663 درخواست برای اطلاعات کاربران و 291 درخواست برای حذف مطالب مربوط به برزیل نیز از دولت برزیل دریافت کرده است.

















 
 
عدالتخواه
۱۳۸۹-۰۲-۰۲ ۱۱:۲۱:۴۱
قابل توجه سینه چاکان ولایت غرب!

این است نماد آزادی آنها.

آن وقت می گویند در کشور ما ازادی نیست! (306705)
 
میلاد
۱۳۸۹-۰۲-۰۲ ۱۱:۵۴:۲۳
شما دقت کن ببین چی میگه این خبر. وقتی تو هر سایت درست و حسابی ثبت نام می کنی، با یک چیز رو به رو می شی و بااون نخونده موافقت می کنی که بهش می گن Privacy Policy. گوگل هم اگه کاری کنه بر اساس همین PP کار می کنه! حالا شما بگو آزادی نقض شده. قانون تصویب می کنن، شما هم یا استفاده از اون سزویس ها با قانون موافقت می کنی و طبق همون قانون با شما رفتار میشه! (306714)
 
۱۳۸۹-۰۲-۰۲ ۱۷:۳۰:۵۳
حذف تصاویر مروه شهید مصری، حذف تصاویر همسر اوباما، پر کردن گوگل از تصویرسازی های پس از انتخابات ایران و ....... هم جزو همین موارد است؟؟؟؟ اینکه کشورهای داعیه دار، تعداد درخواست هایشان 10 برابر سایر کشورهاست رو چطوری توجیه می کنی؟ جالب اینکه ایران هیچ درخواستی نداشته (306772)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۲-۰۲ ۲۳:۲۴:۰۸
خیلی جالبه ایران درخواست نداده

دلیلش را بهت میگم

دلیلش اینکه همونطور که یکی از مقامات رسمی گفت تمام ایمیل ها و پیامک ها کنترل میشود

اگه ایمیل گوگل داشته باشی میبینید که مدتی دسترسی به ان غیر ممکن بود زیرا گوگل از پروتکلhttps استفاده میکند که قابل خواندن نیست و الان هم اگر ایمیل های گوگل را بخواهی چک کنی باید از پروتکل http استفاده کنی که برای دوستان قابل خواندن باشد (306823)
 
عرفان شعرا
۱۳۸۹-۰۲-۰۳ ۰۰:۲۹:۱۹
نداشته، چون گوگل در ايران دفتر نداره...

در چين هم نداره.... چون بعد از اون غوغا و جر و بحثي كه سال گذشته پيش اومد، گوگل با چين هم زدن تو كاسه و كوزه ي هم... (306830)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۲-۰۳ ۱۱:۴۶:۱۲
یه سرچی در گوگل کردم تصاویر شهید مروه به وفور وجود دارد و متاسفانه ان عکس در مورد همسر اوباما همچنان اولین عکس سرچ است (306861)
 
ایران
۱۳۸۹-۰۲-۰۴ ۲۲:۵۳:۰۶
مقایسه ها راحت تری وجود داره شما تو جست و جوی کلمه فلسطین و حتی غزه(البته غزه صد در صد یه طرفه نیست)و هولوکاست یه مقایسه ای هم بفرمایید جالب میشه برای هلوکاست تا ده ها صفحه صحنه های منزجر کننده قرار گرفته ولی برای فلسطین نقشه کشور فلسطین! (307029)
 
یک اسیر
۱۳۸۹-۰۲-۰۳ ۱۷:۵۴:۵۳
آقای ناشناس باید ذکر کنم کنم که عکس میشل اوباما حذف نشده! با اینکه ایشون همسره رییس جمهور امریکا هستن و اینطور بهشون توهین شده! برو تو گوگل michelle obama رو جستجو کن تو بخش عکسهای گوگل (306883)
 
حسام الدين
۱۳۸۹-۰۲-۰۴ ۱۱:۴۱:۲۷
دوستان خواهش مي‌كنم به اين بنده خدا گير نديد!!

تو محافل خودشون يه چيزي درباره حذف اين عكسا خونده و ... (306944)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۲-۰۴ ۱۳:۱۳:۵۱
شما واقعا فکر کردی آمریکاییها و صهیونیستها به این مسایل ناموسی حساسند که بعد برن پاکش کنن!!!!!!!
نخیر!! اونا به چیزای دیگه ای حساسند!!
اونا به این حساسند که مبادا مردم جهان بفهمند سوارشون شدن! ولی هنوز که هنوزه عده ای احمق به ظاهر روشنفکر هستند که نفهمیدن امریکاییها و صهیونیستها از دیگران سواری میگیرن (306970)
 
ایران
۱۳۸۹-۰۲-۰۴ ۲۲:۴۹:۳۲
گوگل این عکس رو حذف نکرده بلکه سایت یاهو بود که بعد فشار دولت آمریکا قبول کرد که تو تب دیگه قرار بده اگر شما عکس ایشون رو سرچ کنی اون عکس مورد نظر تو تب michelle obama monkey قرار گرفته. (307028)
 
۱۳۸۹-۰۲-۰۲ ۱۱:۵۷:۲۹
اميدوارم وزارت ارتباطات هم ليست سايت ها و وبلاگهاي ايراني و غير ايراني اي كه بدون حكم قضائي(يا با حكم قضائي) فيلتر شده اند را با هين صداقت منتشر كند! تا هم الف تيتر كند و هم سينه چاكان قضاوت. (306719)
 
۱۳۸۹-۰۲-۰۲ ۱۷:۳۹:۵۷

نه آنها را محاكمه كرد. نه سايتش را فيلتر كرد.
ضمن اينكه، اگر اين كار را بكند هم عجيب نيست


1. بخاطر 1 عکس همسر اوباما گوگل رو محاکمه کند؟؟ (306774)
 
عرفان شعرا
۱۳۸۹-۰۲-۰۲ ۲۰:۲۸:۰۱
داداش، شما اصلا متوجه هستي داستان اين گوگل چيه؟؟؟

اون در تمام كشور ها فعاليت مي كنه، و چون در هر كشوري، بايد تابع قانون اون كشور باشه، يك سري از محدوديت ها براش ايجاد مي شه كه بايد اونها رو رعايت كنه. حالا در كنار اينها يك سري درخواست هاي مبتني بر سانسور هم ميشه.

گوگل هم اعلام كرده كه تمام خواسته ها رو اجابت نمي كنه.

در اسراييل از 30 درخواست، كمتر از 10 درخواست انجام شده و در آمريكا اين عدد به 123 از 3580 تقليل پيدا مي كنه. يعني كمتر از 5%.

الف جان، ببين يك مسئله ي ساده رو داري به كجا مي كشوني ها...

اصلا اون بالاي صفحه به انگليسي يه چيزايي نوشته:

Like other technology and communications companies, we regularly receive requests from government agencies around the world to remove content from our services, or provide information about users of our services and products. The map shows the number of requests that we received between July 1, 2009 and December 31, 2009, with certain limitations

نوشته كه:

مثل تمام تكنولوژي هاي ديگر، ما هر روزه درخواست هايي رو دريافت مي كنيم مبني بر حذف يك سري اطلاعات از از سرويس مان، و يا فراهم در اختيار گذاشتن يك سري اطلاعات از استفاده كنندگان محصولاتمان.

نقشه ي زير، تعداد اين در خواست ها را در سالي كه گذشت نشان مي دهد (306803)
 
عرفان شعرا
۱۳۸۹-۰۲-۰۲ ۱۲:۵۱:۰۵
دوست عزيز، اين درخواست ها مي داني چه چيز هايي بوده است؟؟؟
براي مثال، يادم است كه چند وقت پيش، غوغايي راه افتاد كه با سرچ خانم ميشل اوباما در قسمت عكس گوگل، عكس يك ميمون بعنوان اولين عكس قرار مي گرفت.

در آمريكا، كه شما اين طور در موردش قضاوت مي كنيد، مسئله اين طور پيش رفت، كه آقاي اوباما و دولت او از اين سايت خواهش كرد كه اين عكس را از روي الگوريتم سرچ بردارد. دقت فرموديد؟؟؟

نه آنها را محاكمه كرد. نه سايتش را فيلتر كرد.

ضمن اينكه، اگر اين كار را بكند هم عجيب نيست. در آمريكا گردش آزاد اطلاعات به حدي است كه اين گونه اخبار، در كمترين زمان ممكن، علني مي شود.

وقتي آمريكا سروييسي بنام گوگل و جي ميل را با هزينه ي هنگفتي راه اندازي كرده، تا وقتي من و شما و الف و همهي جهان مي خواهيم از اينتر نت استفاده كنيم، اول از همه به سراغ وبسايتش برويم براي سرچ، و با ايميل هاي رايگانش نامه رد و بدل كنيم، خب واضح است كه سرويس هاي اطلاعاتيش هم در آن دخيل هستند. خود پليس و سيستم هاي اطلاعاتي ما، در صورت لزوم، يك خط را شنود نمي كنند؟؟؟ مطمئنا مي كنند. چون ممكن است اين شنود ها، منجر به امنيت در جامعه گردد.

هر چند، من با آن هم مخالف هستم. چون مطمئنا اگر چيزي بود كه حيثيت گوگل را زير سوال ببرد، گوگل هيچ وقت اين خبر را روي وبسايت خود درج نمي كرد. (306734)
 
حمید
۱۳۸۹-۰۲-۰۲ ۱۷:۴۵:۵۷
تا 20 سال پیش به کسانی که مدل مو و لباسشان طبق الگوی بعضی گروه های غربی بود غرب زده می گفتند که به نظرم اصلا مهم نبود چرا که از اصل ماجرا بی خبر بودن، اکثرا سواد و بینش درستی نداشتند و بیشتر مقلد بودند تا غربزده ولی متاسفانه الان قشر مثلا فرهیخته ما چنان در دامن غرب افتاده اند که خیلی از آنها از خود مردم غرب غربی تر! شده اند. هر کاری که توسط آنها صورت بگیرد توجیه می کنند و نمی توانند خوب و بد را جدا کنند. زنها را علنا می فروشند و ما حسرت حقوق زن در غرب را می خوریم؛ از بدترین بمبها و سلاحها علیه باگناه و بیگناه استفاده می کنند و ما آنها را مبارز با تروریست می شناسیم؛ زورگویی می کنند مثل جنگل ولی ما می گوییم هر کس قویتر است طبیعی است!!!! که زور بگوید. یکی نیست بگوید پس آدمیت کجاست؟ این مثال بالا هم یک نمونه دیگر. (306775)
 
عرفان شعرا
۱۳۸۹-۰۲-۰۲ ۲۰:۱۵:۱۷
اون عدد هاي پايين كامنتم كفايت مي كنه، كه ديگه زياد روي اثبات حرفم وقت نذارم. ولي باز بفرما، با كجاي كامنت من مشكل داشتي، تا برات توضيح بدم...

قضيه ي ميشل اوباما كه مستدل است.
جي ميل و گوگل هم كه فكر كنم خودت هم بارها ازش استفاده كردي.

ضمنا، من هيچ كار آمريكا را توجيه نكردم...

اتفاقا بر عكس:

دارم مي گويم، وقتي آمريكا اينترنت و سرويس ايميل رايگان را در اختيار همه ي مردم دنيا قرار مي دهد، عاشق چشم و ابروي ما كه نيست؟ هست؟ خب بديهي است كه در كنارش يك هدف بزرگ تر دارد.

حالا شما اگه خيلي مخالف هستي كه مشكلي نداره. ديگه ايميل نزن، هر سايتي هم خواستي بري، تو گوگل و ياهو سرچ نكن...

اصلا به نظرت اينترنت بدون گوگل و ياهو، به درد مي خوره؟؟؟

دوست عزيز، منطق داشته باش...

به اميد روزي كه ما هم در تكنولوژي به قدري پيشرفت كرده باشيم، كه بلايي را كه الآن آنها دارند سر دنيا مي آورند، ما سر آنها بياوريم... چه قبول كنيد، چه نكنيد، اين الآن يك جنگ است. از نوع غير عامل...

انشالله يك روز در اين جنگ، آنها به ما نياز پيدا كنند و ما فاتح اين جنگ باشيم (306801)
 
۱۳۸۹-۰۲-۰۳ ۱۳:۰۰:۲۸
به وسیله ایمیل های رایگان بخش های دیگر مانند جستجو و خدمات دیگر درخواست کنندگان بیشتری می یابد

گوگل 99.5% از در آمد خود را از تبلیغات جستجو به دست می آورد (306867)
 
حسام الدين
۱۳۸۹-۰۲-۰۴ ۱۱:۴۸:۴۷
دوست زيادي عزيز!

اگه اين خارجي‌هاي و غربي‌ها اينقدر اخ هستند چرا شما جلاي وطن كرديد؟!!

شايد هم رفتيد اونجا كه وقتي برگشتيد قدر مملكت خودمون رو بيشتر بدونيد! (306947)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۲-۰۲ ۲۱:۰۴:۵۳
دقت کنید توی همین صفحه ای که نمایش داده اید ایالات متحده 3580 درخواست داشته و تنها با 123 تای آنها موافقت شده .یعنی حداکثر با 3.5٪ اطلاعات درخواستی ! همینطور است در مورد انگلستان.در مورد اسرائیل که مشخص نیست چقدر اجابت شده. (306806)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۲-۰۲ ۲۱:۱۱:۲۱
عجب شفافیت و گردش آزاد اطلاعاتی! خوب زیرزمینی کار نمی کنه مشکل کار کجاست؟ (306809)
 
isavi
۱۳۸۹-۰۲-۰۲ ۱۱:۴۱:۳۱
1- مگر انتظاري غير از اين داشتيم! اگرچه بخشي از اين حذفها و گاهي بعضي ارائه اطلاعات صحيح باشد (مثلا در جريانات مقابل از کارتل‌ها، جنايات سازمان يافته و مفساد اخلاقي) اما ظاهراً بيشتر درخواست مربوط به افشاگري‌هاست
2- اين مطلب ميزان پايبندي به \"اصل آزادي اطلاعات\" را نشان مي‌دهد.
3- راستي گوگل با کشورهاي مثل ايران هم همکاري مي‌کند؟ (306709)
 
مهران
۱۳۸۹-۰۲-۰۲ ۱۱:۵۶:۴۰
لطف کنید آمار ایران را نیز بگذارید یا منبع را معرفی فرمایید تا عدالتخواه عزیز مقایسه فرمایند البته من حیث یادآوری در ایران یوتیوب و ویدیو سرف و چندین سایت دیگر دانلود فیلم کلا فیلتر است (306717)
 
۱۳۸۹-۰۲-۰۲ ۱۲:۴۰:۵۴
اكثر سايتهايي كه مانند گوگل يك سرويس دهي رايگان به كار بر مي دهند و نيز اكثر نرم افزار هاي رايگان در خدمت سازمانهاي جاسوسي امريكا و اسرائيل هستند.گوگل يك نوع پدافند غير عامل براي آنها كار مي كند. (306732)
 
۱۳۸۹-۰۲-۰۲ ۱۲:۴۸:۵۵
اتفاقاً این همه شفافیت جالب و تحسین بر انگیز است
اینها کشورهایی هستند که گوگل در آنها شعبه دارد
به نظر اینها اطلاعاتی هستند که خود کشورها خواهان سانسور و یا گرفتن آنها شده اند، به هر حال هنگامی که یک کمپانی در یک کشور کار می کند باید از قوانین آن کشور تبعیت کند. مشکل کار کجاست؟ (306733)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۲-۰۲ ۱۵:۳۰:۲۰
به هر حال هنگامی که یک کمپانی در یک کشور کار می کند باید از قوانین آن کشور تبعیت کند. مشکل کار کجاست؟
در مورد ایران هم شما همین نظر را دارید؟ (306762)
 
ugعلی
۱۳۸۹-۰۲-۰۳ ۰۹:۵۷:۲۶
مگر تو ایران قانون هم اجرا میشه؟ (306847)
 
۱۳۸۹-۰۲-۰۲ ۱۲:۵۱:۲۰
در واقع با این نقشه گوگل تلاش دولت ها برای سانسور اینترنت را برملا می کند (306735)
 
بيگي
۱۳۸۹-۰۲-۰۲ ۱۵:۲۱:۱۲
يك ضرب المثل كرماني است كه ميگويد: ترش بالا(آبكش) به آفتابه ميگويد دو كوتو (دو سوراخ) شما توجه كنيد بدون فيلتر شدن غير از يكي دو سايت سياسي خبري مثل الف و تابناك و چند تاي ديگر كه متوليان فيلتر در پيشنهاد خود به شما نشان ميدهند وارد چه سايتي ميتوانيد بشويد؟ در ثاني اگر فكر كنيم آنها در راه خدا اين همه منابع و امكانات و اطلاعات در اختيار مردم ميگذارند اشتباه است.اگر صداقت داريد و مغرضانه نمي گوئيد محتواي آنچه تقاضاي حذفشان شده را منتشر كنيد. در همين الف چندي پيش كار بري پيشنهاد داده بود آنانكه در مورد ريگي نميدانم مخالف يا موافق علامت زده اند آي پي شان به وزارت اطلاعات داده شود.بعد هم مگر در كشور خودمان شركت هاي اينتر نتي نبايد اطلاعات كاربران
را 6 ماه نگاه دارند؟ فكر ميكنيد براي چه ميخواهند؟و بقيه اش كه خودتان بهتر ميدانيد.. (306761)
 
کمیل
۱۳۸۹-۰۲-۰۲ ۱۶:۵۶:۲۲
سلام لطفا درباره برنامه دیکشنری (جاسوسی) بابیلون هم مطلبی بنویسید (306767)
 
۱۳۸۹-۰۲-۰۲ ۲۲:۰۷:۳۶
به نظرم ایرانیا دچار توهم توطئه شدند
جاسوس؟ بابیلان؟

خدا از صداو سیما نگذره
مسئولینم در اینترنتو تخته کنن اول خیال خودشون راحت شه بعد هم خیال ما (306818)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۲-۰۴ ۰۲:۲۲:۰۲
قابل توجه جناب توهم توطئه:
نرم‌افزار بابیلون، محصولی اسرائیلی است که در نسخه‌های گذشته به انواع اسپای‌ور (جاسوس‌افزار) آلوده بوده.
البته در نسخه‌های جدید ادعا شده که نرم‌افزار بسیار تر و تمیز و بدون هر گونه مسئله در زمینۀ جاسوسی است!
اطلاعات بیشتر در مورد این محصول اسرائیلی که ایرانیان عزیز و البته ناآگاه با صرف وقت و هزینه فراوان دیکشنری‌های رایگان برای آن ساختند:
http://en.wikipedia.org/wiki/Babylon_(program) (306908)
 
دانشجو
۱۳۸۹-۰۲-۰۲ ۱۹:۳۶:۰۹
بابا گوگل یه شرکته خصوصی
حال میکنه هر کاری که بخواد بکنه
به من و شما هم هیچ ربطی نداره، هر کی سهامشو داره بره تو هیئت سهامدارانش نظراتشو بگه

آخه به شما چه چی کار میکنه هی بش فحش میدید. حتما باید پولیش میکرد دیگه؟

شما رو مجبور نکردن ازش استفاده کنید

دوست ندارید استفاده نکنید

بسه یا بازم بگم یه شرکت خصوصیه؟


شرکتتتههه خصوصییههه!!(n بار)

واسلام (306794)
 
مبعث آزاد
۱۳۸۹-۰۲-۰۲ ۲۱:۴۹:۳۰
كاش ما در ايران يك شركت به خوبي گوگل داشتيم كه دولتمردان براي كنترل فضاي اينترنت بجاي اينكه مجبور باشند با فيلتر كردن هم خودشان و هم كل نظام را بدنام كنند، با كمك آن شركت خصوصي تبادل اطلاعات را كنترل مي كرد. كاش ما هم آنقدر سيستم ارتباطيمان را خوب طراحي مي كرديم كه مجبور نباشيم يك سيستم عريض و طويل فني و يك سيستم پر هزينه قضايي را به كار پر دردسر كنترل اطلاعات مورد مبادله مردم مشغول كنيم.
كاش بجاي بدنام كردن شركتهاي خصوصي خارجي مثل گوگل، فضاي كسب و كار خودمان را آنچنان مناسب فراهم مي كرديم كه ما هم بتوانيم شركت خصوصي جهاني و قدرتمند داشته باشيم. (306815)
 
from Canada
۱۳۸۹-۰۲-۰۳ ۰۶:۰۹:۰۳
اتفاقا الف هم داره بو میده و شخصی با مطالب برخورد می کند (306841)
 
mohammad
۱۳۸۹-۰۲-۰۳ ۱۲:۰۹:۱۵
سلام من دانشجوی دکتری IT هستم لطفا کسانی‌ که از اینترنت اطلاعات زیادی ندران زود قضاوت نکنند چین در سانسور اطلاعات رتبه اول را دارد ... (306850)
 
بيگي
۱۳۸۹-۰۲-۰۴ ۱۳:۱۸:۰۸
من براي دانلود كردن حدود 23 مگا از يك فيلم مربوط به مراحل تهيه لنز هاي كانن كه خيلي هم مفيد بود مجبور شدم با فيلتر شكن حدود 3 ساعت كلنجار بروم .اين فيلم در يو تيوب بود. آيا شما متخصصين نميتوانيد خوب و بد را جدا كنيد و از دم درو نكنيد؟ (306971)
 
schiller
۱۳۸۹-۰۲-۰۶ ۰۲:۴۹:۲۸
آقای دانشجوی دکترای آی تی ، لطف میکردید حالا که اینجا بحث تخصصی شما هست ، چند کلوم بیشتر از اون دو خط ... برامون مینوشتید .
چرا اینقدر صرفه جویی کردید در نوشتن ؟
باید کلی حرف داشته باشید. (307283)
 
میم
۱۳۸۹-۰۲-۰۳ ۱۲:۳۹:۲۵
این تازه به قول معروف نوک کوه یخ است یا به قول خودمانی تر سر بزرگش زیر لحاف است. (306865)
 
آرش ف
۱۳۸۹-۰۲-۰۴ ۰۰:۳۰:۲۹
هم میهنان عزیز!

بیایید از واژه های دوستانه تری برای بیان نظرمان استفاده کنیم. متاسفانه در بسیاری از موارد ادبیات مورد استفاده در نظرات بسیار خشن و کنایه آمیز است.

به جان زنده دلان سعدیا که ملک وجود
نیرزد آن که دلی را زخود بیازاری (306902)
 
قلي ميرزا
۱۳۸۹-۰۲-۰۴ ۱۲:۰۳:۳۰
دوست عزيز خارج نشين

تازه اينها اونايي هستند كه يه كمكي به گفتگو و گفتمان اعتقاد دارن!!! (306952)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۲-۰۴ ۰۱:۴۰:۲۸
اول از همه چیز سلام

برای نمونه گوگل در ایالات متحده آمریکا با 123 درخواست برای حذف مطالب ممنوعه مورد نظر دولت واشینگتن طی نیمه سال 2009 روبرو بوده که این شرکت با 80 درصد از این درخواستها موافقت کرده است.


80% برادر نه 3.5 نه 5%.


برادرایی هم که می خوان بحثو با فرا فکنی از طرف آمریکا و متحداش دور کنند.

اصلا مگه خبر در مورد ایران بود که شما گیر دادید به ایران.
سایت تابناک که همه اعتراض دارن چرا فیلتر نمی شه. بعد شما می گید فیلتر شده.
به نظر شما اگه ایران از گوگل می خواست این همه عکس توهین آمیزی که منافقا از سران نظام توی اینترنت پخش کرده بودند رو از موتور جستجوش حذف کنه این کارو می کرد؟ مثل وقتی که کتیبه های هخامنشی رو از ایران به بهانه تحقیقات بردن و بعد توی دادگاه به نفع اسرائیلیا به مزایده گزاشتن؟

توی آمریکا آزادی بیان هستو کسی حق نداره در مورد هلوکاست حرف بزنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

یا این که توی یه کشور آزاد یه نامزد ریاست جمهوری بیاد بگه من جنگو تموم می کنم و بعد از انتخابات از قتل عام فلسطینی ها همایت کنه و حضور نظامی توی عراقو تمدید کنه و به افغنستان نیرو اعضام کنه و قضایای پاکستانو سومالی و تحدید بمباران اتمی ایران و ................................................ .
توی کشوری که با یه بهران شدید اقتصادی رو برو هست و مدرمش دارن بی کار می شن، بیاد کلی پول صرف جنگ کنه، شما می گید آزادی وجود داره؟

اگه توی ایران فیلترا خیلی شدیده برای این که ما می خوایم محیط خودمونو از محیط بی بندبار دنیای غرب دور نگه داریم. متئسفانه فیلتر گذاری توی ایران زیادی غیر منطقیه که اونم به خاطر دانش کم در این زمینه هست. از سانسور هدایت شده داخل امریکا و غرب خیلی بهتره که حداقل نمی یان راهپیمایی 22 بهمنو نشون بدن بگن اینا منافقان که این همه زیادن. و راه پیمایی ملیونی مردمو ناچیز جلوه نمی دن.

اون دسته که خیلی با کامنتو از این واژه های غربی حال می کنن بدونید که شما از غربزدگی بدرید. به این می گن خدا زده. چون این غربیا اگه آلمانی زبان باشن، آلمانی صحبت می کنن، فرانسویاش فرانسوی صحبت می کنند و... . نمی یان مختلط صحبت کنندو بعدشم اسم خودشونو بزارن روشن فکر.

جناب آی تی. این رشته مربوط به دسته بندی و طبقه بندی اطلاعاته. چه ربطی به سانسور داره که شما پریدی وسط و حق و حقوق حرف زدن تقسیم می کنی؟ پس منم اسم یه مدرکو بیارم و شمارو از حرف زدن محروم کنم. پروفسرا چطوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اون وقت این آمارو کی داده؟ لابی اسرائیل؟ پس اسم دروغ پراکنی شبکه های حامی غرب چیه؟ نقلو نبات؟ اونوقت فیلتر اطلاعات مهم نظیر عکسای مستهجن، و فیلمای سکسی سانسوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
گفتی اسم دانشگاهی که شمارو پذیرفته چی بود؟

در مورد سایر دستانی که نظر دادن، دیگه به بزرگی خودتون ببخشید که حالشو ندارم ازتون انتقاد کنم. با اجازه. (306905)
 
زارا
۱۳۸۹-۰۲-۰۴ ۰۹:۱۰:۴۹
سلام.من فارغ التحصيل فوق ليسانس نرم افزار هستم.دوستان بدون اطلاع از دانش كامپيوتر نظر گذاشتند و سخنان غلط و اشتباه زياد گفته اند.ياد بگيريم راجع به مطالب تخصصصي ، كارشناسان همان رشته نظر بدهند. (306918)
 
Saeed
۱۳۸۹-۰۲-۰۴ ۰۹:۵۳:۳۴
1) گوگل خودش گفته که این همه درخواست ازش شده و کسری از آنها را قوبل کرده است. شفاف سازی در یک شرکت خصوصی و احترام به مشتری
2) گوگل مجبور شده که چنین اقدامی را انجام دهد. وجود حامیان واقعی مشتری و سیستم درست اجتماعی
3) ما می تونیم بدبین هم باشیم و بگوییم گوگل یک از میلیون فروش اطلاعاتش را بیان کرده است و فاجعه را شیک و پیک جلوه داده اند. خب از اینها هیچی بعید نیست.
4) حق با مخالفین است پس دولت بلوکه کند. نه!! فعلا که ما ها حایگزین ندیدیم همین خدمات اندک هم لطفا از ما نگیرید

حقیقت اینست که آزادی حداقل بستر برای شکوفایی استعداد های جامعه اسلامی ماست. به خدا همین بیل گیتس تو ایران بود بیشتر از من و تو نمی شد.
مردم ماهمه مسلمانیم ولی مسوولیت پذیر نیستیم می دونید چرا؟ چون دشمن اینجوری خواسته و ما بدون اینکه مطمئن باشیم داریم جامعه خود را محدود می کنیم تا جایی که دشمن بر ما مسلط شود.
این جنگ جنگ نامردانه ای است. (306922)
 
یاسر
۱۳۸۹-۰۲-۰۴ ۱۰:۴۳:۳۶
لعنت بر آمریکای جهان فریب که هر چی بگی ازش بر میاد. (306931)
 
doodinghouse
۱۳۸۹-۰۲-۰۴ ۱۴:۰۷:۴۱
البته از الف هم دیگه خیلی وقته انتظاری نیست؛ ولی اینجا رو هم ببینید بد نیست: http://1pezeshk.com/archives/2010/04/google-privacy-concerns.html

اینکه این اطلاعات مربوط به درخواست گرفتن اطلاعات کاربران از گوگل‌ه رو کجا نوشته؟ می‌شه یه لینک کوچولو بدید؟ (306976)
 
ابوذر
۱۳۸۹-۰۲-۰۵ ۰۹:۳۹:۰۵
- هدف اصلی گوگل مثل اکثر شرکت های خصوصی پول است.
- در دنیایی که اصالت لذت است همه چیز قیمت دارد،اطلاعات امنیتی و سیاسی که جای خود دارد.
- خبر محرمانه و تاثیرگذاری نیست، نشر یک چنین خبری چندان دلیل آزادی فکر و شفافیت نیست از قواعد کار است و
- باید قبول کرد رسانه و شخصیت مخالف در جهان غرب وجود یا اجازه وجود ندارد نه اینکه نمی خواهند همین طور رسانه خنثی.
- مرز آزادی نیز مشخص است.آزادی تا آنجا که برای صاحبان قدرت و ثروت که بی شک صهیونیست هایند خطری نداشته باشی.
- خود بودن و برای خود بودن و زیر علم آن ها نرفتن (سواری ندادن) برای آن ها خطر دارد. (307053)
 
۱۳۸۹-۰۲-۰۵ ۱۳:۵۷:۵۹
االبته این مسئله نشون میده که این آمریکایی ها اگه شرکتهای این چنینی رو نداشتن حتما از فیلترینگ نهایت استفاده رو میبردن مخصوصا اگه این همه فشار از کشورهای قدرتمند هم میداشتن
به اضافه تحدید به حمله شدن و ... (307125)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.