نظر منتشر شده
۱۱۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 70393
چرا ماهواره دیده می شود؟
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۷
دکتر یاسر سبحانی فرد
شبکه های ماهواره ای مسئله ای است که نمی توان اثر آن را در وضعیت کشور نادیده گرفت. بر کسی پوشیده نیست که این تکنولوژی دنیای سیاست، دین و فرهنگ حال حاضر کشور ما را تحت تاثیر قرار داده است. نوشتار پیش رو کنکاشی در مورد علل جذب مردم به ماهواره می باشد. سوال اساسی این نوشتار این است. چرا مردم جذب ماهواره می شوند؟



اگر خود را به جای افرادی که ماهواره نگاه می کنند بگذاریم و اگر  دلیل جذاب بودن آن را از دوستان، آشنایان و اقوامی که از ماهواره استفاده می کنند بپرسیم، می توانیم برخی از دلایل گرایش به ماهواره را در موارد زیر فهرست کنیم:



1- ارضاء نشدن نیاز  آنها از سوی صدا و سیما



یکی از دلایلی که افراد جذب ماهواره شده و می شوند این است که بیان می کنند از شبکه های تلویزیونی صدا و سیما چیزی بیرون نمی آید و برنامه ها جذابیت لازم را ندارند. انتقادات وارده در این زمینه اگر بهانه ای بیش نباشد چندان هم بی مورد به نظر نمی رسد. بسیار می شود که می بینیم اطرافیانی که وقتی اضافه دارند و به دنبال برنامه های آنچنانی هم نیستند اما  هنگامی که می خواهند خود را با تلویزیون صدا و سیما سرگرم کنند چیزی نمی یابند. در چنین اوقاتی به نظر می رسد صدا و سیما در حال بستن آب به ظرف زمان بوده و تنها می خواهد عریضه تلویزیون خالی نمانده باشد. صدا و سیما اگر به درستی نمی تواند با هر روشی برنامه های جذاب تولید کند لااقل در مواردی که قوانین و مذهب به او اجازه می دهد می بایست تمام تلاش خود را مصروف دارد. کاری که تا حدی در زمینه فیلمها، سریالها صورت گرفته می بایست با شدت  و کیفیت هرچه بیشتر در تمامی زمینه های فیلم، سریال، مستند، موسیقی  و غیره ادامه یابد.



2- گرایش به تنوع هر چه بیشتر برنامه های تلویزیونی



گاهی افراد مشکل برنامه های غیر جذاب صدا و سیما را ندارند. انسان ذاتا تنوع طلب است. اگر بتواند 500 کانال تلویزیونی را تماشا کند باید دلایل محکمی داشته باشد که خود را تنها به 7 یا 8 کانال محدود کند. بسیاری از مردم در هنگام تماشای ماهواره نیز به خاطر همین تنوع طلبی بیشتر زمان خود را صرف تعویض کانالهای بی شمار می کنند که چنین رفتاری نشان از تنوع طلبی آنها دارد. چنین رفتاری اگر چه می تواند در کوتاه مدت دلیلی برای گرایش به ماهواره باشد ولی در بلند مدت و با عادی شدن و ارضاء میل تنوع طلبی دلیل محکمی برای امتداد رفتار ماهواره بینی نیست.







3- عدم اعتماد به اخبار و مطالب ارائه شده از سوی صدا و سیما



در موارد سیاسی برخی از مردم هستند که به خاطر عدم اعتماد به اخبار صدا و سیما می خواهند از نگاهی دیگر نیز اخبار را جویا باشند. این افراد غالبا یا با حاکمیت جمهوری اسلامی مشکل دارند که به اخبار آن اعتماد ندارند و یا افرادی هستند که به دلیل این اعتقاد درست یا غلط که اخبار صدا  و سیما یک طرفه است آن را قابل اطمینان نمی دانند. در ایجاد چنین تصویری گاهی رفتارهای خبری اشتباه صدا و سیما و گاهی تبلیغات غرب و گروههای سیاسی اصلاح طلب نقش مهمی را ایفا می کنند. در این مورد جمهوری اسلامی می بایست ترتیبی اتخاذ کند تا نظرات مخالف و اخبار متفاوت نیز برای مردم پخش شود. اگر صدا و سیما معتقد است چنین اخباری دروغ هستند می تواند علت دروغ یا اشتباه بودن آن را نیز در پس خبر بیان کند. حتی می توان برنامه ای ساخت تا مردم تماس گرفته و هر حرفی را بزنند و دیگران نیز تماس گرفته و به دروغها یا نظرات آنها پاسخ دهند. کاری که بسیاری از سایتهای خبری از جمله الف در حال انجام آن هستند می تواند طرح اولیه خوبی برای جذب همه افراد باشد.







4- گرایش به برنامه های نامتعارف



در مورد بسیاری از مردم حتی اگر صدا و سیما به موارد مطرح شده بندهای قبلی نیز توجه کرده و به بهترین نحو عمل کند باز هم رضایتی مشمول حالشان نخواهد شد. عده زیادی از این افراد طالب برنامه هایی هستند که صدا سیما به خاطر ماهیت اسلامی نظام قادر به پخش آنها نیست. چنین مردمانی به دنبال دیدن شوهای موسیقی و رقص، برنامه های غیر اخلاقی و فیلمهای غیر قابل پخش هستند. به جرات می توان گفت علت اصلی کشش اکثریت این افراد به سوی ماهواره ها دیدن چنین برنامه هایی است و اگر هم افرادی به این دلیل جذب ماهواره ها نشوند در مراحل بعد و پس از اندک زمانی،  اکثر وقت خود را به دیدن چنین برنامه هایی خواهند گذراند. این دلیل که اتفاقا مخرب ترین دلایل نیز هست علتی است که علاج کوتاه مدتی برای آن وجود ندارد.







5- محدودیتهای رفتاری و اخلاقی در طول زندگی



نوع برخورد فرهنگی در دنیایی که جمهوری اسلامی برای مردم ساخته از یک سو و تبلیغات و شایعات و داستانهای نصفه و نیمه ای که از سوی دنیای زیبا و جذاب غرب به سوی اذهان ایرانیان می رسد دست به دست هم داده تا ماهواره ها دریچه ای به جهان ناشناخته ها و جذابیتها برای بسیاری از مردم باشند. بسیاری از مردم غیر مذهبی که رفتار در محیط رسمی را بر نمی تابند وقتی ببینند می توانند لااقل در داخل جهار دیواری خود دنیای دیگری برای خود ایجاد کنند از این کار دریغ نخواهند کرد. جمهوری اسلامی با این  افراد نیز کار چندانی نمی تواند صورت دهد.

 
چرا نباید ماهواره دید؟


دلایل این امر را می توان در دو دسته مطرح نمود:



1- دلایل فرهنگی



مسئله استفاده از شبکه های ماهواره ای آنجا نمود بیشتری پیدا می کند که خانواده های تازه تشکیل شده بیش از خانواده های با سابقه تر به آن گرایش نشان می دهند. این امر از آن جهت برای فرهنگ آینده کشور خطرناک تر است که خانواده های تازه تشکیل شده هنوز فرزندی ندارند و یا فرزندان آنها در دوره کودکی به سر می برند. از لحاظ فرهنگی هر کودکی خوب و بد، زشت و زیبا و تمامی ارزشها را از والدین خود می آموزد. هر آنچه که پدر و مادر ان را مناسب بدانند او هم خواهد دانست و این ارزشها اگر در کودکی بر روح او تثبیت شوند تا انتهای زندگی همراه او خواهند بود. کودکی را در نظر بگیرید که والدینش با اشتهای تمام در حال دیدن برنامه های ماهواره هستند. آیا کودک چنین برنامه ها و رفتارهای انها را مطابق ارزش نخواهد دانست؟بسیار ی از کودکان جدید به جای دانستن ارزش علم، راستگویی  و درستی و به جای شناخت خدا و پیامبر و قهرمانهای ملی، رقاصه ها و خوانندگان غربی و ایرانی را می شناسند و رفتار آنها را الگوی خود قرار می دهند چرا که اگر اینها بد باشند پدر و مادر با چشمانی باز و در بهترین اوقات خود آنها را به تماشا نمی نشینند. اگر به فرهنگ فعلی خود علاقه داریم، آیا نباید نگران باشیم که آینده کشورمان در دست چنین کودکانی خواهد بود؟







2- دلایل مذهبی



بسیاری از مردم دیدن شبکه های ماهواره ای را در تعارض با مذهب و فرهنگ اسلامی و ایرانی نمی دانند که دلیل این امر را می بایست در کم کاری علمای حوزه و اندیشمندان مذهبی در دانشگاها جستجو کرد. اگر بسیاری از افراد بدانند که طبق نص صریح آیات 30 و 31 سوره نور آنها از دیدن اندام نامحرمان بر حذر داشته شده اند و دیدن اکثر برنامه های ماهواره نیز مصداق همین آیه هستند آنگاه کمی هوشیارانه تر عمل نمی کنند؟در این حالت فرد یا مومن به قرآن است یا نیست. اگر نباشد که حرفی نیست اما اگر ایمان دارد چگونه این تناقض را حل می کند؟آیا اینکه این تناقض رفتاری برای بسیاری از مردم مشهود نیست، نتیجه کم کاری صدا و سیما، حوزویان و دانشگاهیان مذهبی نبوده است؟



مردم مسلمان و مومن به قرآن چگونه به خبرهای شبکه های ماهواره ای اعتماد می کنند و آنها را اصل می شمارند درحالی که  مطابق آیه 6 سوره حجرات نباید به خبر فاسقان اعتماد کرد ؟مگر معنی فاسق کسی نیست که آشکارا گناه کرده و به آن افتخار می کند؟مگر ماهواره ها آشکارا گناه را تبلیغ نکرده و نشان نمی دهند؟آیا مجریان آنها به غیر مذهبی بودن خود افتخار نداشته و آن را تبلیغ نمی کنند؟ چگونه می شود چنین افرادی 100 در 100 راستگو باشد که بتوان کامل به آنها اعتماد کرده و مطابق خواسته آن عمل نمود؟آیا هدف یک مروج بی دینی می تواند خیر و راستی برای یک مسلمان  باشد که رفتارهای آن مانند خبرهایش در این جهت باشند؟







نتیجه: بدیهی است تمام کسانی که جذب ماهواره شده اند افراد غیر مذهبی و سکولار نیستند. بدیهی است بسیاری از این افراد به دلیل کم کاری صدا و سیما، حوزویان و دانشگاهیان مذهبی جذب ماهواره شده و می شوند. می توان به گونه ای عمل کرد تا افراد یا کمتر جذب ماهواره شوند و یا در صورت جذب و به صورت آگاهانه از برنامه های سازنده آن استفاده کنند. برخوردهای فیزیکی جهت پاک کردن صورت مسئله هیچ گاه جواب نداده و نمی دهد. اگر باز هم دست روی دست گذاشته و یا به راههای فیزیکی مانند جهت جمع آوری دیش ها فکر شود فرهنگ و دیانت مردم این سرزمین به مرور و تدریجا به زوال رفته و دچار استهلاک خواهد شد. حتی مردمی هم که از ماهواره استفاده نمی کنند به خاطر هم زیستی با مردم تغییر یافته به وسیله ماهواره در لایه بعدی دچار استهلاک خواهند شد. اگر کوتاهی کنیم ممکن است بلایی که بر سر آندلس (اسپانیا ) مسلمان آمد روزی بر سر دین و فرهنگ ایرانی بیاید.
 
 
سعید
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۲:۱۴:۴۸
من مهمترین عامله رویکرد به ماهواره رو مطلب شماره
2\"- گرایش به تنوع هر چه بیشتر برنامه های تلویزیونی\" میدونم
چون خیلیا با اینکه ماهواره دارند رو میدونم که بازم برنامه های صدا وسیما رو میبینن. (309006)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۰۸:۰۱:۲۱
به نظرم صدا و سیما اندک اندک باید منسوخ شود. (309229)
 
اشکان شمس
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۲:۲۰:۲۹
مقاله خوبی بود به نظر من بجز قسمت آخر مقاله که به نوعی حالت دستوری داشت . ببینید وقتی به قول نویسنده صداوسیما برنامه های سرگرم کننده اش در اوقاتی از روز در حد صفر است ( به خصوص از صبح تا حدود 3-4 عصر ) و یا مدام اخبار تکراری و یا تحلیل خبرهای ملال آور پخش می کند ، من نوعی یا خیلی های دیگه ترجیح می دهیم به سمت دیدن برنامه های جذاب ماهواره برویم . صداوسیما یا باید وظیفه خود را در ایجاد برنامه های سرگرم کننده ، فیلم ها ، سریال ها ، بحث های انتقادی ، ورزشی ، علمی و فرهنگی ، به بهترین نحو و با تمام توان انجام دهد و یا با پدیده ماهواره روبرو شویم . باید و دستوری هم در کار نیست . جامعه نیاز به تفریح و سرگرمی دارد . مخصوصا به قول نویسنده جامعه ای مانند ایران که به دلیل نوع و شیوه رفتاری تابع اسلام بوده و محدودیت هایی که در غرب وجود ندارد ، بوجود می آید پس باید به نوعی مردم سرگرمی و تفریحشان را از راه هایی که اساسی ترینشان تلویزیون است کسب کنند . (309009)
 
حمید
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۲۳:۵۶:۱۹
کجای آخر این مقاله دستوری بود؟
بنده خدا نویسنده داره از روی دلسوزی برای فرهنگ و دین دلیل می آره
شاید بهتر بود بگیم حالت نگرانی داره
انگار نگران بچه ها و نسل خودشه لااقل (309181)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۰۹:۳۰:۱۶
می شود لطف بفرمایید یک مصداق از برنامه های سرگرم کننده را که از ماهواره مشاهده می کنید بیان بنمایید تا ببینیم آیا آن مصداق قابل نمایش هست یانه ؟؟ چرا خودمان را گل می زنیم و دائم لقمه را دور سرمان می گردانیم بیترین کسانی که ماهواره را نگاه می کنند دارند پی ام سی و ایران موزیک و تپش و .. و یا فارسی وان را می بینند راستی منظورتان از سرگرمی همین ویدئوکلیپ های مملو از رقص و فیلمهای مانند ویکتوریاو غیره است؟؟ من نمی دانم این کارشناسان چرا مثل کبک سر خود را زیر برف کرده اند و متوجه نمی شوند که به فرموده خداوند انسان بیشتر دنبال نفس و شهوات خویش است و توجه به ماهواره نیز دنباله همین امر است نه چیز دیگر (309247)
 
سهراب
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۱۱:۴۷:۵۶
اصل کلام جناب دکتر این بوده
کانالهای رقص و فساد رو نبینیم
کانالهای خبری رو هم اگر می بینیم فقط برای آگاهی از اخبار باشه نه اینکه کاملا به اونها اعتماد کنیم و اونها رو وحی منزل بدونیم

کاملا هم مصداق فاسق رو می شه بحث جدید الف دید که مدیران شبکه چطور به همکاران خودشون تجاوز کرده اند
و خدا می دونه چه ها که نکرده اند و هنوز گندش در نیومده
اینها آشکارا بی دینی و سکولاریسم رو به خورد مردم ایران می دهند . بنابرای فاسق هستند و طبق نص صریح آیه 6 سوره حجرات خبرهاشون قابل اعتماد نیست

زنده باد دکتر خوب زدین به هدف
اینهاییی که مخالف هستند همون کسایی هستند که خدا می گه هیچ منطقی رو قبول ندارند (309302)
 
ehsan_srk
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۲:۲۲:۵۵
به نظر من گرایش روز افزون مردم به سمت ماهواره برای عدم اعتماد نسبت به برنامه ها و اخبار صدا و سیما است (309015)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۲:۳۷:۰۸
ضمن تایید کامل نظرات نویسنده در خصوص آسیب های گرایش بخشی از مردم به شبکه های ماهواره ای به نظر اینجانب اصلی ترین دلیل این گرایش عدم اعتماد کامل این بخش به صدا و سیما است. ارائه اخبار گزینشی و کاملا جهت دار ، عدم اجازه بیان به هرگونه صاحب نظر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... که دیدگاهی غیر از ذیذگاه رسمی صدا وسیما دارند از دلایل اصلی است . انسان ذاتا تمایل دارد اخبار و نظرات متفاوت را دریافت کرده و خود در مورد صحت و سقم آن نتیجه گیری نماید و فیلتر کردن از جانب نهادی که مسئول ارائه آن است را برنمیتابد بویژه در دنیای امروزی که انواع رسانه ها در دسترس میباشند. (309018)
 
امیر علی
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۲۳:۵۸:۰۵
به نظر من که دلیل اصلی گرایش مردم به صدا و سیما دیدن کانالهای رقص و آواز و موسیقیه.
خوب هرچی باشه براشون جذابه و صدا سیما هم کاری نمی تونه بکنه
حالا که فرد با این چیزا جذب ماهواره شد شبکه ای سیاسی هم از این فرصت نهایت استفاده رو می کنند (309183)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۲:۴۲:۵۲
بخشی از حرف های شما را قبول دارم هرچند که فکر می کنم شما مثل گربه ای هستیدکه برای رضای خدا موش نمی گیریددنبال چی هستید؟ اما اضافه می کنم وقتی مسئولین صدا وسیما خودشان اهل فکر نیستند والگو برنامه های آنها از ماهواره ها کپی می شود ودر طول این 30 سال ونه تنها این سی سال، 150 سال گذشته هنرمندان وطبقه روشنفکر ما آنچه خود داریم از بیگانه تمنا می کنندلذا مردم ماهواره می بینند. (309019)
 
عماد
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۰۰:۰۰:۱۷
لابد شما هم موشی هستید که برای رضای خدا از دست گربه فرار می کنید!!
عزیز من کجای این مقاله شما رو نگران کرده که می پرسی دنبال چی هستی؟
نترس نمی آن ماهواره رو ازت به زور بگیرند.
لااقل آقای دکتر با این کار مخالفه
شاید هم از این ناراحتی که کل ماهواره را زیر سوال برده والبته با اینجاش موافقی که صدا و سیما رو هم مقصر دونسته
عجب تعصبی! (309184)
 
همشهری
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۲:۵۷:۱۴
ارتباط با دنیای خارج و اطلاع از اوضاع و احوال زمانه امروزه به یک ضرورت روحی و روانی برای مردم جهان خاصه ایرانیان خون گرم تبدیل شده ، امروزه حتی در خانه افراد متدین نیز ماهواره حضور دارد ، البته بسته به اعتقادات شخصی هر کس ، نوع استفاده از آن متفاوت است ، دختر پنج ساله من بدون دیدن برنامه های سریالی ماهواره ای (عمدتا فارسی وان) آرام نمیگیرد! حتی برنامه های بعضا مفید و سرگرم کنند رسانه ملی هم نمیتواند نیاز اشخاص را به سرگرمی ارضاء کند ، همانطور که جهان امروز ایران اتمی را باید در کنار خود تحمل کند حاکمان ایران هم باید ماهواره را در خانه شهروندانشان تحمل کنند. (309023)
 
محمد علی
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۰۰:۰۲:۱۴
آدمی که متدین باشه ماهواره نداره
خبر رو که لازم داشته باشه از رادیو می گیره.تصویر نمی خواد.چون به آیات گفته شده سوره نور اعتقاد داره.اخبار رو هم گرفت مثل قرآن باهاش رفتار نمی کنه.
عین بعضیا
چون مذهبیه و به سوره حجرات اعتقاد داره
اونهایی که شما دیده ای ظاهرا مذهبی هستند (309185)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۱۰:۴۲:۰۷
آخه چه ربطی به تدین داره؟
تعداد کانالای مذهبی همین ماهواره، 1000 برابر صدا و سیماس

مثلاً کانالهای قرآنی ماهواره رو با همین شبکه قرآن( اگه بشه روش همچین اسمی گذاشت ) خودمون مقایسه کنید، تفاوت رو می بینید (309274)
 
بي نام
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۳:۱۱:۴۷
بايد مرز بين حريم خصوصي افراد و مصالح جامعه بدرستي شناخته و بصورت قانون در آيد. مسائلي همچون ديدن برنامه‌هاي پخش شده از شبكه‌هاي خارجي در حوزه مسائل خصوصي قرار مي‌گيرد و براي همين هم هست كه پس از گذشت سالها هنوز حل نشده باقي مانده است. كماينكه همين افراد داخل و بويژه مسئولين وقتي به خارج سفر مي‌كنند به ديدن همين برنامه‌ها علي الخصوص شبكه هاي غربي اقدام مي كنند كه البته امري ناپسند و بلكه پسنديده و شايد ضروري نيز باشد. اينكه يك نفر بخواهد از اخبار پخش شده توسط شبكه‌هاي بين‌المللي بصورت مستقيم آگاهي داشته باشد چرا بايد ناهنجاري يا زشت تلقي شود. افراد سطح بالاي جامعه همانند اساتيد، پزشكان معلمان، مهندسان و .. اين را نمي پذيرند. (309028)
 
حسام الدين
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۳:۱۳:۲۱
به نظر من مهمترين دليل روي آوردن مردم به ماهواره اين موارده:
- عدم اعتماد به اخبار و مطالب صدا و سيما
- جانبداري صدا و سيما از يك جناح خاص
- دعوت از كارشناسان سياسي، اقتصادي، فرهنگي و ... يك جناح خاص و فرصت ندادن به ساير جناح‌ها براي بيان ديدگاه‌هاشون (309029)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۲۳:۱۴:۳۰
تازه همین مردم و به دلیل زبان قادر به استفاده از ماهواره هایی که مناظره خوب و مناسب میدهد را ندارند وامکان شناختن خصوصیات مجریان مناظره خوب را ندارند و نهایتا یک مناظره ابدوغ خیاری صدا و سیما در نظر انان بزرگ است و این هم ظلمی است مشترک که ماهواره های فارسی زبان و صدا و سیما با هم در حق ملت ایران میکنند اگر فقط و فقط مردم یک مناظره با اجرای مثلا غسان بن جدو الجزیره را میدیدند به ستمی که در حق انان روا داشته شده بهتر پی میبردند ایا انقلاب مردمی 57 ظرفیت شنیذن سخنان را ندارد (309167)
 
رجایی
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۰۰:۰۲:۵۹
نه داداش
مهمترینش دیدن اون کانالهای به قول خودشون باحاله !! (309186)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۰۹:۳۶:۱۱
به نظر من این بحث صحیح نمی باشد چون
1- آیا شما به اخبار شبکه های ماهواره ای اطمینان دارید.
2-ایا شبکه های ماهواره ای از جناح و تفکر خاصی حمایت نمی کنند
3-آیا شبکه های ماهواره ای به سایر تفکرات اجازه اظهار نظر می دهند
4- آیا در برنامه ها صادقانه حاضرند اهداف خود را با صراحت اعلام نمایند
اگر منصفانه و بدون تعصب قضاوت کنیم و نظرات فوق را تأیید کنیم پس برنامه های صداو سیما بعلت مضرات کمتر اولویت دارن تا شبکه های ماهواره ای (309248)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۰۹:۴۰:۵۴
اگر تماشای ماهواره دیدن اخبار و برنامه های علمی باشد که هیچ کس مخالف نیست ولی متأسفانه زهر را در ظروف زیبا به خورد ما می دهند (309250)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۳:۲۶:۰۳
ديروز اخبارتلوزيون ايران وضع آلودگي نفتي درياي امركا را 10 دقيقه پخش كرد وآن را فاجعه بار خواند و بطور غير مستقيم القا ميكرد كه ايران بهشت است و امريكا جهنم

اخبار ماهواره امريكا هم آن را بطور گسترده پخش كرد ولي بمناسبت روز كارگر اعتراضات كارگران را هم به بيكاري گسترده و تورم پخش كرد

بنظر شما كدام به واقعيت نزديك است كه ايران بهشت است و مشكلي نيست يا مشكلات بمراتب بيش از امريكاست

ميدانم كه نظر مرا درج نميكنيد
شخصي كه به امريكا و اروپا رفت و آمد دارد (309032)
 
بيگي
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۳:۲۸:۲۸
يك دليلش ميتواند اين باشد كه روش ما در دنيا بي نظير است و فكر كنم بجز افغانستان هيچ جاي ديگر دنيا محدوديت هاي ما را ندارند . اگر شك داريد به همون چند صد كانال مراجعه كنيد.همه مردم دنيا كه دوزخي نيستند. (309035)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۲۳:۴۶:۳۷
جناب بیگی.
لازم به ذکر است همین افغانستانی که می گویید محدودیت دارند شاید تعجب کنید بیش از 20 کانال تلویزیون خصوصی دارد! (309492)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۳:۴۴:۵۸
به نظر من ماهواره در عصر ما باید یک مسالهٔ عادی حساب بشه و نباید فکر منفی‌ نسبت به ماهواره داشت ،ماهواره مثل اینترنت کم کم در هر خانه‌ای داره دیده می‌شه آنهم به خاطره محدودیاتی که در تلویزیون ایران هست مردم دنبال تنوع برنامه و تنوع افکارن که متاسفانه در ایران همهٔ کانالها سبک‌و سیاقشون مثل همه که این باعث بی‌ میلی مردم به صداسیما میشود.
(309038)
 
دكتر آرمين
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۴:۱۵:۰۰
فكرش رو بكنيد امروز اتفاقي تو اين شهر يا كشور افتاده - همه هم خبر دارند و دارند راجعبهش حرف ميزنند ( چون ماهواره دارند) - اما شما روحت هم از ماجرا خبر ندارد آنهم خبري به اين مهمي ( چون شما تلوزيون داريد) چه حالي پيدا ميكنيد ؟ حالان از اين صدا و سيما ... - حالا چه با بزرگنمايي چه با دروغپردازي لااقل ماهواره گفته كه همچين اتفاقي افتاده ولي از نظر صدا و سيما آب از آب تكان نخورده ... شرمنده ام ولي من يكسالي هست كه ديگه قيد صدا و سيما رو زده ام پس زنده باد BBسي ;-) (309043)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۴:۲۴:۵۵
مساله دیگر از اینکه مردم چرا ماهواره نگاه می کنند گذشته است. باید راه حلی پیدا کرد که مردم در کنار ماهواره به رسانه های داخلی هم توجه کنند و اعتمادشان به آنها بیش از ماهواره باشد. (309050)
 
سینا
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۴:۳۲:۲۱
یرنامه های صدا وسیما در حد بسیار پایینی است. نگاهی به برنامه های سی ان ان و بی بی سی کنید، گوینده های مجرب و مسلط، باسواد و حال نگاهی به گوینه های صدا و سیما کنید. یا نگاهی به کارشناسانی که به برنامه هایشان دعوت می کنند بیندازید آنها سعی می کنند از کارشناسان باسواد و کمتر توجه به خط فکری اشان ولی در ایران فقط خط فکری مهم است، سواد و تجربه اهمین ندارد. نگاهی بیندازید به برنامه های تلویزیونی که از نماینداگان مجلس دعوت می کنند، ایا از خبره ها و باسوادهای مجلس استفاده می شود؟ یا از کارشناسان سیاسی در هر دو جناح استفاده می شود؟ دیگه چه توقعی دارید مردم بنشینند پای تلویزیون ایران؟!!! و دیگر اینگه تلویزیون می تواند همزمان چند گفتگوی زنده در چند کشور با کارشناسان زبده داشته باشد که چون خودم در صدا و سیما قبلا\" کار کرده ام حداکثر در هر برنامه دو گفتگو زنده قابل اجراست که آنهم کمتر می توانند یک گفتگو با چند نفر داشته باشند و نهایتا\" گوینده باید سردبیر باشد تا تسلط کافی بر خبر و گزارشهای خبری داشته باشد در حالی در ایران گوینده فقط خبر می خواند و چه بسا می بینیم اشتباه در گفتار زیاد است (309053)
 
آرش
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۴:۳۵:۳۴
سلام

جذب به ماهواره از دو منظر قابل بررسی است
1. برنامه های تفریحی: باید اذعان داشت که در صدا و سیمای ایران چنین برنامه هایی عملا وجود ندارد. متاسفانه نویسندگان سایت همه انسان ها را یک شکل می انگارند و برای همه یک نحوه رفتار را میبرند و میدوزند. چه بسا انسانها با هم متفاوت اند و هرکسی تمایلات خاص خود را دارد و اینکه بخواهیم همه انسانهای یک جامعه هفتاد میلیونی رفتارهای معناگرایانه داشته باشند چندان معقول به نظر نمی آید و تا حدودی خلاف ذهن بشر است و ما را به یاد دیکتاتورهایی چون کیم ایل سونگ و مائو می اندازد که بر تن همه یک لباس می پوشانند و همه مجبور به داشتن یک ایده هستند. انسان نیاز به تفریح شادی و لذت بردن از آهنگهای مختلف دارد تا وقتی شما به وجود این نیاز اعتقاد ندارید راهی برای بحث نیست واگر اعتقاد دارید راهی همه شمول برای ارضای آن پیشنهاد دهید (همه شمول از آن جهت گفتم که باید قبول کرد همه انسانها عارف مسلک و دیندار نیستند و بسیاری افراد در سطوح پایینتر و مادیتر زندگی میکنند و آنها نیز باید با روش پیشنهادی شما راضی شوند)
2. برنامه های سیاسی: اکثر افرادی که به اخبار سیاسی ماهواره گوش می دهند اخبار داخل کشور را نیز بررسی میکنند. لذا صدا و سیما همانقدر توان مانور دارد که شبکه های ماهواره ای بنابراین اجازه دهید مردم خود درباره صحت و سقم اخبار تصمیم بگیرند. اگر پذیرش اخبار ماهواره بین عموم بیشتر از پذیرش اخبار داخلی است باید اشکال را در داخل دید نه در اخبار ماهواره. باید بتوانیم در راستای افزایش اعتماد گام برداریم. از جمله این راهکارها کاهش سانسور است. (309054)
 
زمانه
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۴:۴۷:۴۰
اين جمله شما بسيار نادرست بيان شده است. چرا ماهواره نبايد ديد؟
متاسفانه در كشور ما وقتي نمي‌توانيم با يك پديده جديد درست برخورد و رفتار كنيم درصدد حذف يا پاك كردن صورت مسئله برمي‌آييم. ما قبيله‌هاي دورافتاده كشورهاي دوردست نيستيم كه با ورود تكنولوژي مخالفت كنيم فقط كافي فرهنگ استفاده از اون رو بين خودمون جا بندازيم.
در ضمن به نظر من اگر ماهواره، جمع‌آوري بشه مطمئناً روش‌هاي ديگري براي ارضاي نيازهاي انسان‌ها مانند انواع فيلم‌ها، اينترنت و ... موجود است. پس ما واقعا داريم صورت مسئله رو پاك مي‌كنيم. (309055)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۰۰:۰۶:۲۴
اتفاقا خیلی هم درست بیان شده
منظور نویسنده برنامه های خبری دروغ و کانالهای مضر برای فرهنگمونه که نباید دیده بشوند
بدون اینکه ماهواره ها جمع بشوند مردم باید یاد بگیرند یا نبینند یا به اون اعتماد نداشته باشند
و این مستلزم کار صحیح صدا سیما ست.
باید مثل چاقو باهاش برخورد بشه که هست ولی ازش استفاده درست می شه نه برای تو جیب گذاشتن (309189)
 
مهیار
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۴:۵۱:۱۶
من که فقط برای آهنگ گوش دادن ماهواره نگاه می کنم.آهنگهای الکترونیک و شاد خیلی دوست دارم.
ولی سریالهای تلوزیون خودمونو هم نگاه می کنم.
در چشم باد - کجا چنین شتابان - آشپذباشی و...اخبار را هم بیشتر روی اینترنت دنبال می کنم. (309056)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۵:۱۵:۰۳
به نظر بنده خيلي از كساني كه ماهواره تماشا مي كنند بازهم برنامه هاي صدا و سيما را دنبال مي كنند و آمار تمام سريالها و برنامه هاي مورد علاقه خويش را مي دانند و نگاه مي كنند ولي صدا و سيما در خيلي از موارد ضعفهاي بزرگي در نشان دادن حقايق دارد كه مردم هم از اين موضوع آگاهي كامل دارنند و در دراز مدت باعث فرار مردم از برنامه هاي صدا و سيما مي شود همانطور كه هم اكنون خيلي از خانواده ها به واسطه ماهواره و از روي رسيور برنامه هاي تلويزيون ايران را دارند يعني اينكه همواره ماهواره آنها روشن است . صدا و سيما در بهترين ساعات بدترين برنامه ها را دارد و يكي ديگر از موارد فرار از صدا و سيما همين مي باشد. صدا و سيما در برنامه هاي سياسي كه كاملا\" در اختيار دولت و منافع دولت پيش مي رود و انتقادات هم كه كلا\" وجود ندارد. (309061)
 
وحید
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۵:۲۰:۱۶
با تشکر بابت وقتی که گذاشتید و مطالعاتی که کردید...اما باید درک کرد که محدود ساختن رسانه ، به معنی پذیرفتن ضعف در قدرت استدلال خودمان یا عدم باور سطح آگاهی و درک ملت خودمان است بنابراین ناخواسته افراد احساس می کنند به سطح شعور و آگاهی شان توهین شده و ترجیح می دهند به حرفهای بیگانگان اعتماد کنند!
البته می دانم دور ریختن فرهنگ سانسور نیاز شدیدی به اصلاحات عمیق سیاسی داره عدم فاصله گذاری بین حاکمان و ملت...ادبیات صادقانه در سیاست...پذیرش خواسته اکثری ملت ...و خیلی چیزهای دیگه...با وضعیت موجود نی میشه واقعا ماهواره رو آزاد کرد...چون آثار مخربش فراگیر میشه...نه میشه باهاش برخورد کرد چرا که علاقمندان نسبت بهش حریص تر می شوند...بلکه باید اجازه داد به مرور زمان فرهنگ استفاده از اون متناسب با قوانین و اخلاقیات فرا گیر یشه و جا بیفته! (309063)
 
نوید پارسا مهر
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۵:۲۷:۱۱
به نظر من با توجه به گسترش ماهواره و وفور فیلم های بدون سانسور و استفاده گسترده از اینترنت صدا و سیما باید برخی از موازینی که درسانسور آثار خارجی به کار می گیرد را تفییر دهد چون با این روش فعلی خود و مخاطبانش را از بسیاری از آثار فاخر و جذاب جهانی محروم می کند و فیلم هایی که پخش می کند نیز نه تنها مخاطبان را راضی نمی کند بلکه حرص آنها را نیز در می آورد و مخاطب را تشویق می کند که برود و نسخه اصلی آن را گیر بیاورد به نظر می رسد با توجه به رایج و عادی بودن برخی از پوشش ها در غرب و دیده شدن زیاد این تصاویر توسط مردم به گونه ای که دیگر تحریک کننده نیست صدا و سیما چاره ای جز تجدید نظر در برخی از موازین ممیزی خود ندارد و می بایست فقط موارد غیر اخلاقی و غیر عرف سانسور شود چرا که در غیر اینصورت مخاطب به سمت آثار مستهجن ماهواره ای و پیاده رو ای هدایت می شود، نظیر همین مسئله در مورد موسیقی نیز صدق است که صدا و سیما با محدود کردن موسیقی سنتی و فاخر و نشان ندادن ساز موسیقی به طور غیر مستقیم زمینه ی ترویج موسیقی مبتذل غربی و رونق گرفتن شبکه های ماهواره ای را موجب شده است . به نظر می رسد صدا و سیما باید از حالت پاستوریزه خارج شود و در مواردی انتخاب و تشخیص درست و نادرست و یا شرعی و غیر شرعی را به مخاطبش بسپارد. متاسفانه صدا و سیمای ما هنوز در حدود ظاهری مانده است در حالی که رسانه های غربی در حال فتح باطن و عمق جان و فکر جوانان این سرزمین هستند. (309064)
 
masoud
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۵:۴۲:۱۶
فقط خودتان مقایسه کنید

فارس

نسخه چاپي ارسال به دوستان
صدها هزار اروپايي در روز كارگر به خيابان ها ريختند

خبرگزاري فارس: صدها هزار اروپايي در روز كارگر با ريختن به خيابان ها نسبت به وضعيت اقتصادي خود اعتراض كردند و سياست هاي اقتصادي دولت هايشان را مورد انتقاد قرار دادند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بين الملل فارس صدها هزار اروپايي در روز كارگر با ريختن به خيابان ها نسبت به وضعيت اقتصادي خود و بيكاري اعتراض كردند و سياست هاي رياضت اقتصادي دولت هاي خود را به باد انتقاد گرفتند.
روز شنبه روز جهاني كارگر اعلام شده است.
بر اساس گزارش رويترز در يونان كه با بحران مالي 150 ميليارد دلاري مواجه شده است كارگران معترض به اموال و دارائي هاي عمومي خسارت وارد آوردند. دولت يونان براي مقابله با بحران بدهي هاي خود در نظر دارد سياست هاي رياضت اقتصادي را به مدت سه سال به اجرا بگذارد كه قربانيان اصلي آن كارگران و كارمندان دولتي هستند.كارگران همچنين سياست هاي صندوق بين المللي پول و اتحاديه اروپا را يكي از عوامل بروز مشكلات در يونان اعلام كردند.
در فرانسه حدود 300 هزار نفر در شهرهاي مختلف به خيابان ها ريختند و به ويژه برنامه هاي اصلاحي ساركوزي براي نظام بازنشستگي اين كشور را مورد انتقاد قرار دادند. مقابله با بيكاري يكي از خواسته هاي كارگران در روز كارگر بود.
در مسكو نيز حزب كمونيست به روال سال هاي گذشته تظاهراتي را برگزار كرد. سه هزار كمونيست در اين روز با در دست داشتن پرچم هاي قرمز و تصوير بزرگي از استالين به خيابان ها ريختند. پوتين نخست وزير روسيه در نوك پيكان اعتراضات كمونيست ها قرار داشت.
در صوفيه پايتخت بلغارستان 5 هزار بلغاري عليه بيكاري بالا دست به تظاهرات زدند و سياست هاي دولت در مقابله با بحران اقتصادي را مورد انتقاد قرار دادند. تظاهركنندگان خواهان استعفاي دولت شدند.
در تركيه بيش از 100 هزار كارگر در ميدان اصلي استانبول تجمع كردند و شعارهاي اعتراض آميز سر دادند.
شبكه خبري ان بي سي امريكا نيز نوشت قرار است در اين روز بيش از يك ميليون نفر در سراسر امريكا از لس آنجلس گرفته تا تگزاس و شيكاگو و نيويورك قرار است به خيابان ها بريزند و مخالفت خود را با سياست هاي اقتصادي اوباما اعلام كنند.

bbc



تدابیر امنیتی در روز کارگر در ایران
روز کارگر در شیراز

تجمع کارگران معترض در شیراز در مقابل استانداری فارس (عکس از وبلاگ نسب آنلاین)

در حالی که دولت ایران امسال بر خلاف رویه همیشگی به خانه کارگر اجازه برگزاری راهپیمایی در روز کارگر را نداده، از ایران خبر می رسد که تدابیر امنیتی ویژه ای در این روز در شهرهای مختلف اعمال شده است.

تصاویر ویدیویی که در سایت یوتیوب منتشر شده است گزارش رسانه های خبری مخالفان دولت ایران را تأیید می کند که مأموران انتظامی و امنیتی در خیابان آزادی تهران، محدوده نزدیک به ساختمان وزارت کار، مستقر شده اند.

همچنین سایت کلمه، پایگاه خبری نزدیک به میرحسین موسوی، از برگزاری تجمع های اعتراضی کارگران در شهرهای شیراز، تبریز و قزوین خبر می دهد.

بر اساس گزارش این سایت، تعداد زیادی از کارگران کارخانه چینی البرز که ماه هاست حقوق دریافت نکرده اند، در ورزشگاه یادگار امام قزوین تجمع کرده و شعارهای اعتراضی سر داده اند.

سایت کلمه همچنین گزارش هایی را نقل کرده است که بر اساس آنها، کارگران در تبریز در مقابل اداره کار این شهر تجمع کرده و در اعتراض به اخراج های گسترده، بی کاری و فقر شعار داده اند.

در شیراز هم کارگران با در دست داشتن پلاکاردهایی با شعار \"سرنوشت سیاه\"، \"کارگر، روز بی کاری ات مبارک!\" و \"تا حقوق نگیریم، از پا نمی نشینیم\" در مقابل استانداری فارس تجمع کرده اند.

گزارش های مربوط به تجمع های روز کارگر در شهرهای مختلف ایران نشان می دهد که بخش عمده تجمع کنندگان، کارگرانی هستند که فعالیت واحدهای تولیدی آنها به دلیل مشکلات مالی یا مدیریتی متوقف شده است.
تصاویر ویدیویی یوتیوب

* تصاویر استقرار مأموران انتظامی در روز کارگر در تهران

مخالفان دولت ایران می گویند که سیاست های دولت محمود احمدی نژاد باعث بروز دشواری های بی سابقه برای تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی شده است.

اما آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران اخیرا در دیدار با گروهی از کارگران با اشاره به مشکل واحدهای تولیدی و کارخانه های مذکور گفت: \"آدم هاى سوءاستفاده چى، قانوندان هاى قانون شکن، کسانى که بلدند چه جورى سر مأمور و مسئول و رئیس و مرئوس و آدم کوچه و بازار را بپیچانند، براى اینکه به یک طعمه اى دست پیدا کنند؛ اینها کارخانه را می خرند، بعد به بهانه هاى گوناگون کارخانه را زمینگیر می کنند، کارگرها را بیکار می کنند؛ بعد از ماشین آلات فرسوده همان کارخانه، پول فروشش را در می آورند، از زمین آن کارخانه هم به میلیاردها ثروت و آلاف و الوف می رسند؛ از این کارها شده است، می شود؛ باید همه حواسشان جمع باشد.\"

رهبران مخالفان دولت هم در آستانه روز کارگر، پیام هایی برای کارگران فرستادند.

میرحسین موسوی در پیام ویدیویی خود گفت که کارگران می دانند که مسائل زندگی روزمره آنها با اقدامات حکومت در محدود کردن رسانه ها، به زندان انداختن فعالان سیاسی و محدود کردن فعالیت تشکل های صنفی و سیاسی ارتباطی گسترده دارد و خواهان آزادی هستند تا بتوانند تشکل های سیاسی و صنفی خود را تشکیل دهند و از طریق فعالیت سیاسی، راه حل مشکلات خود را پیدا کنند.

مهدی کروبی هم در پیام خود به مناسبت روز کارگر، با انتقاد از \"نظامی کردن\" اقتصاد ایران پرسید: \"آیا با حاکمیت مطلق نظامیان بر اقتصاد می توان از منافع کارگران سخن گفت؟\" (309072)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۵:۵۰:۳۰
سایت محترم الف
لطفا کمی دانش مدیریت وبازار رقابتی را مدنظر وومد نظراستدلال خود قرار دهید امروزه هر کانالی که جذابیت بیشتری و فیلمهای بهتری داشته باشد نه در ایران در تمام دنیا بینندگان بیشتری دارد و در خصوص اخبار نیز هرجا که بیطرف تر و راستگو تر باشد طرفدار بیشتری دارد (309073)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۵:۵۳:۱۲
کار از این حرفها گذشته, ماهواره ماندگار شد و ماندگارتر هم می شود صدا و سیما باید فکری به حال آینده خودش بکند (309074)
 
محمد علی
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۲۱:۳۳:۲۰
شما هم که از ذوق این پدیده و ماندگار شدن در حال پرواز هستی
کسی نمی گه ماندگار شد یا نه
بحث اینه با وجود ماندگاریش و عدم حذفش ازش درست استفاده کنیم
شبکه های رقص رو با ولع نگاه نکنیم و اخبارشو عین حقیقت نگیریم (309145)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۱۱:۴۶:۳۰
برادر عزیز
بنده به تنها چیزی که ولع دارم اخبار است شمارا نمی دانم (309301)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۷:۱۴:۴۶
نظر شهید مطهری در مورد مکاتبی که مانع از دسترسی آزاد مردم به رسانه ها می شوند :

اینگونه مکاتب ناچارند مردم را در یک محدوده خاص فکری نگه دارند و از رشد افکارشان جلوگیری کنند....و در این کشورها، به دلیل وحشتی که از آسیب پذیر بودن ایدئولوژی رسمی وجود دارد، حتی رادیو ها طوری ساخته می شود که مردم نتوانند صدای کشورهای دیگر را بشنوند و در نتیجه یک بعدی و قالبی، آنچنان که زمامداران می خواهند، بار بیایند

روحش شاد (309092)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۷:۱۸:۱۶
گفتید نباید به اخبار فاسقان اعتماد کرد. به‌نظر شما تشخیص فاسق‌بودن با چه کسی است؟ به نظر شما اگر نشان دادن اندام نامحرمان در برنامه‌های ماهواره مثال گناه کردن و افتخار کردن به آن است، چرا سفر کردن به خارج از کشور منعی ندارد؟
دوماً من به شخصه خبری را که حتی کمی مشکوک باشد، بدون دریافت آن از چند منبع مستقل قبول نمی‌کنم. یعنی خبر را می‌شنوم ولی همین‌طوری به آن اعتماد نمی‌کنم. آیا این دلیل می‌شود که من خودم را از خبرهای دنیا (که مطمئناً با استناد به رسانه‌های داخلی نمی‌توان از همه‌شان مطلع شد) محروم کنم؟ من حتی اگر خبرهای داخلی‌مان همه خبرها را هم شامل می‌شدند باز هم نیم‌نگاهی به رسانه‌های بیگانه می‌داشتم، چون صداقت و کمال خبررسانی خصیصه‌هایی هستند که ممکن است هر لحظه عوض شوند. شما اگر در مورد چگونگی خبررسانی در شوروی سابق (البته قصد من مقایسه نیست) تحقیق بکنید، مطمئنا نظر من را قبول خواهید کرد.
به‌نظر من انسان باید به حرف دشمن خود نیز گوش دهد، و البته این با اعتماد کردن به‌آن فرق دارد.
هنر در این است که با بالا بردن استانداردهای خبررسانی اعتماد مردم را به خبرهای داخلی زیاد کنیم. جلوگیری از دیدن اخبار رسانه‌های خارجی به‌نوعی به تضعیف همین اعتماد هم کمک می‌کند.
شما اگر بودید، حرف کسی را گوش می‌کردید که به‌تنهایی با شما سخن می‌گوید (چه‌درست و چه غلط)‌ یا در میان حرف‌های افراد مختلف حرفش برای‌تان درست‌تر به‌نظر می‌رسد؟ (309094)
 
محمد علی
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۲۱:۳۱:۵۸
لابد می خواید بگید که تفسیر فاسق بودن هم مشمول قرائتهای پلورالیستی از دین می شه و نظر همه درسته؟!
آقا جون فاسق کسیه که آشکارا گناه می کنه و گناه هم در قرآن هست و همه می دونند گناه چیه
فاسق کسیه که آشکارا می گه من پول حرام گرفتم و بازم اگه بدن می گیرم
فاسق کانالهای ماهواره ای هستند که علنا بهایت رو تبلیغ می کنند و به این کارشون افتخار می کنند
اخباری که این ادمهای می دهند همیشه قابل اعتماد نیستند چون هدفشون درست نیست.
کسی نگفت فقط باید نظر خودمون رو گوش بدیم.کسی نگفته نباد خبر دشمن رو هم بشنویم
بلکه مثل بعضیا بی بی سی و صدای آمریکا رو جای پیامبر و قرآن نگذاریم و هرچی گفتند چشم بسته قبول کنیم (309144)
 
AryanTavakkoli
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۸:۲۱:۵۲
با تشکر فراوان از دید واقع بینانه.

کاش در مورد فواید ماهواره در جهت بالا بردن اطلاعات علمی هم می گفتید. (309105)
 
علی
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۹:۰۴:۲۸
جالبه کسی به این موضوع نمی پردازه که آیا دیدن ماهواره مشکل داره یا نه
از نظر بعضیا چون صدا و سیما بد عمل می کنه پس ما باید ماهواره ببینیم!!
چون صدا و سیما برنامه خوب نداره می شه رفت و برنامه رقص و غیر اخلاقی دید!!چون صدا و سیما خبرهای یک طرفه می ده باید صد در صد به بی بی سی اعتماد کنیم
آقا جون باید صدا و سیما رو درست کنید
عین این می مونه که بگی چون بابای یک نفر بهش پول نمی ده پس باید بره دزدی یا کار خلاف بکنه
چه ربطی داره برید به باباهمه بگید پول بده و به طرف هم بگید اگه بابات پول نمی ده کار خلاف نکن یک راه درست انتخاب کن (309110)
 
سینا
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۲۱:۳۹:۳۳
چرا فکرت منفی کسی عزیز!!! مگه همه شبکه های ماهواره ای غیر اخلاقی است؟ من شبکه های ورزشی و خبری را نگاه می کنم و خوبه. کجاش غیر اخلاقیه؟!!! شما با کارد می تونی آدم بکوشی و می تونی میوه پوست بکنی. حال با خودته چگونه استفاده می کنی. تازه اگه ماهواره بده چرا شبکه های استانی صدا و سیما روی ماهواره پخش می شه؟ (309147)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۰۰:۱۱:۳۱
اگه شبکه ورزشی فقط می بینی شما مشمول این مقاله نمی شی عزیزم
خون خودتو کثیف نکن
کل مقاله به دو گروه شبکه های خبری و غیر اخلاقی و رقص متمرکز شده (309191)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۲۳:۱۹:۱۲
من فکر میکنم از خلط مبحث باید خارج شدچرا که شنیدن عقاید دیگران و یا مقایسه اخبار کانالهای مختلف نمی تواند یک عمل خلاف تلقی گردد .ضمن اینکه در حال حاضر سیما بهیچ عنوان حاضر به تغییر رویه نیست و بنظر میرسد اصلا هیچ طرحی هم جهت جذب مخاطب نداشته و غیر فعال میباشدیا در واقع حالتی فرمالیته دارد. .نمونه آن تولید محصولاتی است که اصلا خواسته مخاطب درآن در نظر گرفته نمیشود.مثل سریالهای طنزی که اصلا خنده دار نیست ویا اخباری که یکسویه و فقط برای گروه خاصی تبلیغ میکند. (309170)
 
سعید
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۹:۰۷:۰۰
آقا جون درسته تقصیر با صدا و سیما هم هست اما این دلیلی نمی شه که بریم شبکه هایی که ضد فرهنگ و دینمونه نگاه کنیم (309111)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۹:۱۱:۴۳
رسانه به نظر این حقیر حداقل باید از چند چیز تشکیل شده باشد
1/ اخبار که باید کاملا بی طرفانه باشد
2/ تفسیر ها که میتواند جهت دار باشد ولی جهات مختلف
3/ مستندات و گزارش ها که بر پایه حداکثر حقایق و اسناد باشد
4/ برنامه های سرگرم کننده البته با توجه به نکات فرهنگی باشد
5/ متنوع باشد ( نسبت برنامه ها نسبت به هم توازن داشته باشد) مثلا نه اینکه 80 درصد مذهبی 20 درصد برنامه های دیگر
6/ سلیقه همه را که نمیشود ولی تا انجا که ممکن است سلیقه گروههای مختلف رو مدنظر داشته باشد (مثلا همه که طرفدار موسیقی سنتی نیستند عده ایی هم موزیک پاپ رو می پسندند.)
7/عقاید جناحهای مخالف رو هم پخش کنه
8/ به شعور بینندگان باور داشته باشه
9/ اجازه ایجاد کانالهای شخصی در کنار کانالهای دولتی و ایجاد حس رقابت
من خو دم شخصا این موارد رو در صدا و سیما نمی بینم و مجبور میشوم به رسانه های بیگانه رو بیاورم.
و در نهایت
صداو سیما اگر یک جمله امام رو مد نظر داشته باشد حتما موفق تر
میشود. امام فرمودند( ملت قیم نمی خواهد) (309115)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۰۸:۲۷:۴۱
ملت قیم نمی خواهد گفته اصلاح طلبان است
که در انتخابات بین خاتمی و ناطق مطرح شد
اما حالا نمی دانم چه شده که می گویند رای مردم بی کیفت است و باید از ما با کیفیتها پیروی کنند ( همان ملت قیم می خواهد) و ان شد که 8 ماه تهران را به اشوب کشیدند (309233)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۹:۱۳:۱۷
متن آیه 6 سوره حجرات
برای کسانی که بی بی سی رو در حد پرستش قبول دارند

اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد اگر فاسقى برايتان خبرى آورد نيك وارسى كنيد مبادا به نادانى گروهى را آسيب برسانيد و از آنچه كرده‏ايد پشيمان شويد (۶)


گیریم صدا و سیما بد عمل کرده باید خلاف قرآن عمل کنیم؟ (309116)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۹:۱۵:۳۱
متن آیه های 30 و 31 سوره نور

به مردان با ايمان بگو ديده فرو نهند و پاكدامنى ورزند كه اين براى آنان پاكيزه‏تر است زيرا خدا به آنچه مى‏كنند آگاه است (۳۰)
و به زنان با ايمان بگو ديدگان خود را فرو بندند و پاكدامنى ورزند و زيورهاى خود را آشكار نگردانند



حالا برید چشماتون رو چهارتا کنید برا دیدن رقص و فیلمهای غیر اخلاقی !! (309117)
 
سهراب
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۱۱:۵۳:۱۱
اینهایی که با آیه قرآن رای مخالف داده اند مسیحی یا کارف تشریف دارند یا از همون اصلاح طلبای منافق هستند؟ (309303)
 
عماد
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۱۹:۲۰:۰۱
از پسر عموم که ماهوراه دارند می پرسم می خوای چه کاره بشی می گه می خوام خواننده آمریکایی بشم
لابد برا تنوع ماهواره خریده اند
آینده دست این بچه هاست
خدا به خیر بگذرونه (309118)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۲۲:۳۲:۱۸
بذارین یکبار هم که شده صداق باشیم
من بعنوان کسی که در خانه اش از 10_12 سال پیش که هنوز دیجیتال نبود تا حالا ماهواره هست صحبت می کنیم
اقا جان عمده ترین جاذبه ی ماهواره رقص و اواز و جاذبه های جنسی هستش و متاسفانه مرا نیز مدتی جذب کرد که رهایش کردم
تمام دوستانمم که ماهواره می بینید چه مذهبی(ظاهرا مذهبی) چه غیر مذهبی تحت تاثیر این جاذبه های هستند (309150)
 
محسن
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۰۹:۵۳:۲۱
ای ول آقای ناشناس زدی تو خال

اینها همش بهونه است
همه می خوان آواز و رقص و فیلمهایی ببینند که صدا و سیما نمی ده
بقیه حرفا پوشش شده
خودتونو گول نزنید (309256)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۰۹:۴۵:۱۴
دقيقا!
حالا رقص نبود هم نبود. اما حيف نيست آدم فيلمهاي شاهكار رو به خاطر بلوز يقه باز يه زن نبينه يا با تغيير مفهوم ببينه؟ (309593)
 
سامان
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۲۲:۳۳:۰۲
سلام
اگر افراد به خاطر دروغ (به نظر خودشون) صدا و سیما به ماهواره روی آورده اند خوب شبکه های هدف آنها که همان voa و bbc هست مثل ... دروغ میگن.
تو این هشت ماه که دیگه به چشم دیدیم چجوری دروغ میگن بنده معتقدم صدا و سیما دروغ نمیگه چون آخه چیزی نمیگه. (309151)
 
محسن سالاری مقدم
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۲۲:۴۷:۲۲
ماهواره دیده می شود چون تلویزیون ما قابل دیدن نیست. (309153)
 
star
۱۳۸۹-۰۲-۱۲ ۲۳:۴۰:۵۶
با سلام.مورد های که شما نام بردید هر کدام به نوعی میتواند تاثیر گذار باشد.فقط بعضی بیشتر وبعضی کمتر. خودم به شخصه ارضا نشدن مردم ازصداوسیما را مهمترین عامل می دانم (309178)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۰۰:۳۱:۱۶
دادگاه کرباسچی ومناظره های انتخابات یادتان هست ؟این دو نمونه صداقت و جذابیت بودند چیزی که کم رنگ شده وگاهی به صفر رسیده البته این دو عنصر مختص برنامه های سیاسی نیستو (309194)
 
sahar
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۰۰:۵۳:۴۲
سلام به همه لازم نیست دعوا کنید ماهواره مثل چاقو میمونه یکی میتونه باش ادم بکشه یکی مثل جراح ادم زنده کنه این بستگی به سطح شعور ودرک کسی داره که داره از یه وسیله استفاده میکنه کاش ما همه چیز رو ساده باور نمی کردیم بعضی ها فکر میکنن همه اخبار های ماهواره وحی منزله باید حتما درست باشه.اما نه اجازه ندید هر کسی تفکرات خودش رو به شما دیکته کنه خودتون تصمیم بگیرید. (309198)
 
بحری
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۰۱:۱۵:۳۹
واقعا تعجب آور هست که این همه آدم در ایران به این اندازه جذب ماهواره شدن . به نظرمن هیچ چیزآموزنده ای در برنامهاشون ندارن ، کانالهای فارسی زبان امریکا که دیگه قابل تحلیل نیستن، بیشتر بدرد وقت تلف کردن میخورن. قشره دانشجو در هلند که کمتر تلویزیون نگاه میکنن ،خود اونها به این مساله اقرار میکنن که واقعا برنامهیه جالب و آموزنده ای ندارن و اخبار هم که اکثراً سانسور شدست. من ترجیح میدم از اینترنت برای اخبار استفاده کنم. به نظرم سریالها وبحثهای فلسفی، سیاسی اجتمائی ایران خیلی جالبتر از چندتا سریال و فیلم مبتذل و تکراری هست که تلویزیون اینجا (یعنی غرب europe ) پخش میکنه . فکر میکنم که اگر مردم ایران رو آزاد بزارن، و هیچ حساسیتی از خود نشون ندن و در کنارش خیلی بهتر، بیطرفانه تر و به روز تر اخبار پخش کنن ، مردم هم بعد از مدتی به این نتیجه برسن و قدر برنامهای خودشونو بفهمن. اونهایی هم که نمیفهمن، دیگه کاریش نمیشه کرد, در هر صورت همه تو ی جامعه نمیتونن در یک سطح فکر کنن. (309205)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۰۱:۲۰:۱۰
شما به همان اخبار صدا و سیما بسنده کن که بی دروغ است و بی فاسق. پس از آن آسوده باش که رستگاری از آن توست. (309208)
 
محمد علی
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۰۹:۵۶:۳۱
شما هم برو پشت سر بی بی سی و صدای آمریکا و PMC که کانمال رقصه نماز بخون
فکر کن دنیا مال توه و تو برنده ای
لکم دینکم ولی دین

منتها فردا بچه ات می آد تو خیابون و مدرسه بچه مردم رو هم خراب می کنه (309257)
 
star65
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۰۱:۳۱:۱۰
من هر روز دو بخش خبری رو حتما میبنم
1_ 8.30 شبکه 2
2_ 60 دقیقه bbc
اگر bbc رو نتونم از طریق ماهواره ببینم از طریق اینترنت میبینم. (309212)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۰۱:۳۴:۱۸
چرا ماهواره دیده می شود؟
به همان دلیل که ویدیو دیده شد و کسی نتوانست جلویش را بگیرد. اگر امروز کسی بپرسد، چرا ویدیو دیده می شود؟ همه به او نمی خندند؟
حیا چیزی است که باید از انسان سرچشمه بگیرد نه از بگیر و ببند. آزموده را باز آزمودن خطاست و فقط نادانان چنین می کنند.
تکنولوژی مانند یک رود خروشان دارد می آید و هر روز زورش بیشتر می شود چون پشتش برخی از خلاق ترین انسانهای کره زمین هستند که لزوما ساخته هایشان برای نشان دادن زنان بی حیا نیست. با همین تکنولوژی، یک پزشک جان بیماری را از فرسنگها نجات می دهد یا کمکها برای زلزله زدگان ایران در اولین فرصت می رسند.
چشمهایمان را باز کنیم.
این ما هستیم که باید بدانیم و تصمیم بگیریم چه ببینیم و چه نبینیم. این طبیعی ترین حق ماست و کسی که آن را از ما دریغ می کند غیر طبیعی است. (309213)
 
سهراب
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۱۱:۵۶:۴۵
نه عزیزم ویدئو رو با ماهواره مقایسه نکن
در ویدئو با اینکه قابلیت دیدن موارد خلاف بود خود فرد باید انتخاب می کرد که ببینه یا نبینه و تازه گیر آوردن اون موضوع خلاف هم سخت بود
اما ماهواره رو خودت انتخاب نمی کنی
کانال رو می چرخونی اتفاقی می بینی بعد جذبش می شی خیلی هم راحت و متنوع و بی دردسر (309304)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۰۱:۴۱:۰۲
اونایی که می گن بی محتوایی صداوسیما دلیل بر این نیست که ماهواره ببینیم بگن یک جوان بیست و چند ساله اوقات فراغتش رو با چی پر کنه؟
اینترنتی که سرعتش انقدر پایینه که آدم دلش می خواد کامپیوترش رو له کنه؟
سینمایی که فیلم خوب خوبش می شه...؟(جهت رعایت ادب اسم نمی برم)
برنامه های سیاسی و خبری تلویزیون که دیگه بچه 5 ساله هم می دونه یک طرفه است؟
سریالهای مسخره تلویزیون که دیدن اکثرشون = دور ریختن وقت؟
فیلمهای سینمایی که هرکدوم 100 بار تکرار شده؟
برنامه کودک؟(البته خداییش از بقیه برنامه ها بهتره)

ضمنا اونایی که می گن ماهواره همش رقص و آواز و انحرافات اخلاقیه مشکل از خودشونه چون چیزای خیلی بهتر و سالمتری می شه تو ماهواره پیدا کرد درست مثل اینترنت.بستگی به استفاده کننده داره... (309214)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۱۱:۵۹:۰۸
بحث اینه که صدا سیما مقصره باید خودشو درست کنه .باید بهش فشار وارد بشه که مردم رو سالم سرگرم کنه
اما اگر نکرد نمی شه رفت چیز خلاف اخلاق دید
برو چیز خوب ببین
خداییش ما که وقت نمی کنیم همین برنامه های چرت و پرت صدا سیما رو ببینیم
تو روز بیشتر ا 4 ساعت می خواید برنامه ببینید؟پس خیلی وقت دارید (309305)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۱۲:۰۱:۵۷
بی بی سی انقلاب رو مدیون نکرده
بی بی سی خبر انقلاب رو پخش می کرد ولی کسی به خاطر بی بی سی خیابون نمی ریخت
الان بی بی سی شده هماهنگ کننده آشوب.اگر خبر می ده چرا همش به نفع خودشونو اصلاح طلباست؟
راستی از قرآن مایه نگذارند از چی مایه بگذارند؟
قرآن برای مایه گذاشتنه عزیز!
مایه از قرآن نگذاشتیم که امثال بی بی سی و صدای آمریکا و هر آدم دیگه ای شده اند رهبر و راهنمای عده ای
پیرو قرآن هستیم نه برخی افراد جائز الخطا (309307)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۰۴:۱۸:۳۶
یک روش هم فرستادن پارازیت بر روی کانال هایی است که باعث فسق و فجور می شوند تا مردم را به زور به بهشت ببریم. چه معنی داره که مردم بخوان برن جهنم. همه باید برن بهشت! الف جون تو یک بارم نظر منو چاپ نکردی بعد انتظار داری از صدا و سیما که بیاد برنامه تلفنی راه بندازه؟ آقا جو گیر نشو! صدا و سیما همینجوری ادامه بده برنامه ظنز 24 ساعته می شه واسه من. جالب توجه شما که من ماهواره ندارم. ولی می فهمم که وقتی تو یک کانال واسه کانال دیگه تبلیغ فیلم سینمایی می کنه یعنی اینکه اگه 100 تا کانال باز هم 24 ساعت برنامه پخش کنه بازم نمی شه بش اعتماد کرد. عقل سلیم می گه از یک منبع خبر رو گوش نکن. اخبار شبکه یک و ذو و سه و ... همش مثل هم هست. یه خورده هم به شعور ما هم احترام بذارید. لطفا گوسفند فرض نکنید ما را. آمار منفی مثبت همین سایت شما نیز خیلی جالب بوده واسه من! که حتی هیچ وقت مورد بررسی خود شما قرار نگرفته است. حالا جرات می کنی اینو چاپ کنی؟ (309224)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۱۲:۰۴:۱۱
عزیزم مشکلی نیست شما دلت می خواد برو جهنم ولی می ری این شبکه ها رو می بینی بچت هم می بینه می آید ما و بچه ها مون رو با چیزهای جور با جور و جذاب شون خراب می کنید ما رو هم می برید جهنم
ما نمی خوایم بریم جهنم
برا همینه که هر گناهی که انفرادی باشه و اثر اجتماعی نداشته باشه آزاده اما اگر اثر اجتماعی داشته باشه و دیگران رو هم خراب کنه ممنوعه
کسی کار به جهنم رفتن شما کافرا نداره
برید توش سونا بگیرید (309308)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۱۹:۴۴:۲۱
عزیزم پس چطوره یه دیوار بکشیم دورمون نه چیزیو ببینیم نه بشنویم که نکنه پامون بلغزه بیفتیم تو گناه. برو ایمان بچه تو قوی کن. بدش شما که دارید پارازیت می ندازی خوب رو فسق و فجور هم پارازیت بنداز. راستی شما به جون بزرگتر از 18 سالتون هم حتما می گید بچه؟ (309432)
 
قاسمي
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۰۸:۰۳:۴۸
برنامه هاي تلويزيون جذابيت خاصي ندارند 1- موسيقي مناسب اصلاپخش نمي شود مخصوصاازشبكه 3 وخبر 2-مسابقات تلويزيوني بسياركم شده 3-اكثرفيلمها درايام عيد وياماه مبارك رمضان پخش ميشودبايد درطول سال پخش شود.درضمن بين پيامهاي بازرگاني چند دقيقه اي بيشتر فيلم پخش كنندكمي بهتر است!!! (309230)
 
م ر.م
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۰۸:۳۸:۰۴
با سلام
طبق نظر اکثزیت روانشناسان معتبر دنیا اگر برای هر موضوعی اعمال بازدارنده برای انسان تعریف شود حس کنجکاوی برانگیخته شده وتمایل به سوی انجام آن تحریک ودر نهایت اقدام به آن عمل به هر صورت قانونی یا غیر قانونی اتفاق می افتد.
بهتر است از تجربیات سایر کشورها در این خصوص استفاده شده آزادیهای بیشتری در جامعه اعمال ولی قوانین بازدارنده با شرایط سخت تر اعمال گردد.(مثل اقدام کشور هلند در خصوص کنترل مواد مخدر و همچنین کنترل معتادین جامعه).
در نهایت با توجه به آموزه های دینی و فرهنگی ،اخلاقی و....مردم بهترین را انتخاب خواهند نمود. (309235)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۰۸:۵۲:۰۰
ُسلام من یک فرد مذهبی و معتقد به نظام هستم دنبال اخبار سیاسی و مسائل غیراخلاقی هم نیستم صبح تا عصر هم سرکار می روم و وقتم پر است . اما برنامه هایس صدا و سیمای ایران حتی چند ساعت شب بنده را هم پر نمی کند . مثلا روزهای پنج شنبه و جمعه که همه تعطیل و در خانه هستند اکثر برنامه های صدا وسیما تفسیر سیاسی و ورزشی و غیره هستند . قبلا فیلم های خوب خارجی پخش می شد که فیلم هایی که الان پخش می شوند یا تکراری هستند یا قدیمی یا کسالت بار و فیلمهای جدید و مطرح روز دنیا پخش نمی شوند . فیلمهای ایرانی هم که فقط فیلمهای تولیدی صدا و سیماست که کیفیتی نهبه احاظ فنی و نه به احاظ محتوا اکثرا ندارند . خوب تکلیف بنده و امثال من اگر نخواهیم به سراغ ماهواره برویم چیست؟ (309237)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۱۲:۰۵:۴۱
اشکال کار از ضرغامیه
لاریجانی خیلی بهتر بود و صدا سیما رو بهتر کرد اما ایشون یا در جا زده یا کار رو بدتر کرده
ضرغامی باید عوض شه (309310)
 
محسن
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۰۹:۱۲:۱۸
برنامه 90 در تلويزيون بخاطر دو عنصر انتقاد و صداقت پرطرفدار است اگر چاپلوس ترين آدم دنيا هم باشيم باز تحمل ديدن چاپلوسي ديگران را نداريم و هيچ كس در زندگي حاضر به دوستي با آدمهاي دروغگو نيست اگر صدا و سيما همين دو نكته كوچك را رعايت كند بسياري از مخاطبان از دست رفته اش تا دير وقت و در وسط هفته نودهايش را ميبينند (309242)
 
محمدرضا غلامی
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۰۹:۳۶:۵۳
پدیده ای که در حال حاضر در کشور ما به حالتی عمومی تبدیل شده و از هر جنبه ای حالت سرگرم کننده به خویش گرفته و افراد متفاوتی هم بدان مراجعه می کنند،در فواصل زمانی خاصی مسئولین را وادار به اظهارنظر و مقابله ایذائی با این علم پیشرفته جهانی می نماید،در حالی که آشنائی و بصیرتی که رهبر معظم انقلاب از آن یاد می کنند و همه را دعوت به بصیرت دینی می کنند،چیز دیگری را به ما هشدار می دهد و آن مقابله منطقی با این پدیده علمی است.

چند سالی است که رئیس سازمان صداوسیما خبر ساخت شبکه های کابلی،خصوصی،تخصصی مثل شبکه ورزش،کودک،فیلم و....را وعده داده اند و هنوز متأسفانه خبری نشده است.

مردم فهیمی که این انقلاب را با خون شهیدان به سرانجام رسانده اند چیزی جز عمل کردن به وعده های مسئولین و خدمات دهی بی منت نمی خواهند و این اصل اساسنامه ذاتی نظام است.

آقای ضرغامی مثال سخنانم زمان برنامه چهارشنبه سوری بود که با تدبیر مناسب مقابله به مثل منطقی و جذب خانواده ها به جعبه جادوئی شد و این هنر جاذبیتش همین است.

فلذا راه را دور نکنیم،مدت ۵ سال مثل برق و باد به پایان می رسد و کاری کنید تا مردم از شما به نیکی یاد کنند که این مبارزه راهش تنها با برنامه سازی،تفکر مفید و استفاده متبحرانه از اصحاب هنر و عالمان خلاق این عرصه می باشد و رسیدن به این مطلوب فقط با کار و همت مضاعف است و فراموشمان نشود که دشمنان جوانان با غیرت ما دشنه آماده دارند و در غفلت مدیران مسئول از قفا به پهلوی آنان وارد می کنند که اگر شتاب نکنیم عواقب بدتر از سال پیش را باید انتظار کشید و دیگر زمان بازگشت نخواهد بود.

آدرس وبلاگ:m-qolami.blogfa.com (309249)
 
رفيع
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۰۹:۴۳:۲۳
چرا ماهواره ميبينيم؟ اصالتاٌ اين سئوال يك سئوال منطقي نيست
درست مثل اينكه بپرسيم چرابه سينما ميرويم يا چرا دوچرخه سواري را دوست داريم
درستش ان است كه بگوييم چرا نبايد ماهواره ببينيم؟
ماهواره مثل هر پديده جديد و هر تكنولوژي بديع جذابيتهايي دارد و منطق اين جذابيت هم براي خود فرد نيز قابل درك نيست چه رسد به اينكه بخواهيم يك نسخه كلي براي جامعه بپيچيم
زمانيكه موبايل به كشور وارد شد دارندگان گوشي بسياري از وقت خود را با ان سپري ميكردند و هر كس سعي داشت حداكثر امكانات ان را استفاده كند و هيچ دليل خاصي هم نداشت
در طول تاريخ در مقابل پديده هاي جديد استقامتهايي نيز (به علل مختلف از ان جمله مغايرت با اخلاق و مذهب ) شكل گرفته است
از رانندگي گرفته تا دوش گرفتن و يا استفاده از ساعت مچي
پديده ماهواره نيز از ان دسته است يك رسانه جهان شمول است و به خاطر انكه همه انسانهاي روي كره خاكي از ان استفاده ميكنند پس خود به خود يك حق براي يك شهروند ايراني است كه صرفنظر از تقيدات مذهبي يا سياسي يا هر انگيزه ديگر او هم از ان استفاده نمايد ولي مختار است چنانچه با تمايلات فردي يا اعتقادي او منافات دارد خود خواسته از ان بگذرد مثل خيليها كه هم اكنون پيتزا نميخورند يا ساعت مچي نميبندند يا به خاطر ملاحظاتي دوچرخه سواري نميكنند (309251)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۰۹:۴۹:۳۷
البته دوبله کردن فیلم ها هم یک مشکل است الان صدا و سیما با دوبله کردن فیلم ها باعث می شود حتی معلم های انگلیسی تلفظ درستی ندارند و در ضمن دوبله یک دکان شده است و گوش محصل ها ما با زبان بیگانه
در صورتیکه کم سواد های کشور های عربی که فیلم ها را با زیر نویس و زبان اصلی می بینند اکثرا از تحصیل کرده های ما بهتر زبان می توانند گفتگو کنند (309253)
 
مهمون
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۱۰:۰۶:۱۸
با سلام

اگه یکی از بچه هاتون(پدر و مادر ها) کاری مغایر با صلاش انجام بده چیکار میکنین(علی رغم تذکرات شما، تشویق شما برای آگاهی دادن به فرزندتون و....).؟؟؟؟
فرض کنید بچتون سیگار میکشه (تقریبا همه مضرات سیگارو میدونن و همه جا سیگار کشیدنو نهی میکنن.در جلو گیری از این کار ، تبلیغات کافی هم هست) شما هم تمام تلاش خودتون رو انجام میدین ولی فرزند دلبندتون توجه نمیکنه .شما چی کار میکنین؟؟؟

پدر یکی از دوستان با سن بالا چند بار سکته کرده ولی دور از چشم بچه هاش مخفیانه سیگار میکشه یا دتون باشه که سشگار کشیدن این پدر هم عواقب زیادی برای هم خودش داره هم واسه بچه هاش ، حداقلش اینه که بچها برای درمان پدرشون وقت بزارن (تازه اگه از هزینه هاش صرفنظر کنیم اون هم تو این شرایط گرونی و سخت.اگه پدر شما بود ، شما چی کار میکردین؟؟؟؟؟

من فکر کنم در این شرایط فقط میشه با ایجاد محدودیت شدید این پدر و یا اون بچه رو از صدمات آتی سیگار کشیدن ،محافظت کرد.
-----------------------------------------
آیا ماهواره و استفاده از اون هم همینجور نیست ؟؟؟؟ (309260)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۱۱:۳۵:۱۶
فرض شما که ماهواره را مانند سیگار می دانید کلا غلط است چون سیگار غیر از ضرر چیزی ندارد اما ماهواره یک تکنولوژی ارتباطی است و بسته به کاربردش می تواند مفید هم باشد (309297)
 
امیدوار
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۱۰:۱۹:۰۱
اینکه مردم به ماهواره نگاه می کنند عجیب نیست و هزاران دلیل براش هست ازجمله شنیدن اخبار از زاویه دیگران،فیلم های روز،وشایدهم دیدن چیزهایی که تو ایران ممنوعه . کسی هم نهایتا نمی تونه جلوشو بگیره.
اما اینکه صدا و سیما چرا اینقدر غیر حرفه ای و شعار زده شده مسئله است مثلا با اینکه کانالهای متنوع کودک تو ماهواره هست هنوز هم خیلی از بچه ها سی دی برنامه های قبلی کودک صداو سیما مثل زی زی گولو و مجید و..رو می گیرند و نگاه می کنند چون هنوز هم جذابیت داره ولی خداییش برنامه کودک الان با اون قدیما قابل مقایسه هست . چون بجای هنرمند های حرفه ای از یک سری غیر حرفه ای و نا آشنا و ناتوان در ایجاد برنامه های جذاب استفاده می شه .
هر وقت هم مقایسه ای می شه محدودیت شرعی و غیره رو دلیل جذاب نبودن برنامه شون می دونن.
bbc یک سری فیلم مستند در مورد هیمالیا،زمین،افریقا و غیره ساخته کاملا جذاب ولی ما هنوز یک مستند جامع و جذاب در مورد ایران نساختیم .اگر شما بخواهید به یک مهمون خارجی یک فیلم از جذابیت های ایران نشون بدید کجا باید گیر بیارید.
البته ناگفته نماند صداوسیما به بدترین شکلی هم سعی در تقلید از bbcوcnn داره مثل مجله خبری ساعت 19 تلویزیون و یا مناظره های 3 ماه پیش که دیدند این کاره نیستند قطعش کردن. تو برنامه های دیگه هم اگر ماهواره ببینید همه برنامه های صداوسیما تقلیدی ناقص و بد سلیقه از برنامه های خارجی است که البته ناموفق. (309265)
 
سهیل
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۱۰:۵۹:۵۲
بسمه تعالی

متاسفانه یکی از معضلات بزرگ مملکت ما این است که همه حس میکنند باید در همه موارد نظر دهند و کسر شان میدانند که نظر ندهند.فی المثل این آقا در چند پاراگراف آخر حس کرده است در مورد مساپل مذهبی صاحب نظر است.سوالی که مطرح میشود اینکه این آقا که هستند؟
متاسف هستم که برخی از ماهواره فقط صحنه های بدش را میبینند و میفهمند. (309283)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۱۸:۵۳:۴۲
به حرف گوش بده نه به اینکه چه کسی اون رو گفته ( حضرت علی )

ببین اگه حرفهای آخر مقاله اش اشتباهه نقدش کن چه کار داری که این آدم کیه؟

این طوری که هر کی بخواد مقاله بده باید یک صفحه رزومه هم بده
تازه برای هر مقاله هم یک بار این کار رو تکرار کنه
چون ممکنه یک عده ندیده باشند او چه کاره است.
تا اونجایی که من از مقالات قبلی ایشون و کامنتهای دانشجویانشون فهمیدم استاد دانشگاه هستند.رشته شون هم مدیریته (309419)
 
اشکبوس
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۱۱:۲۲:۵۴
اخر عزیزان اگر سریالی ساخته شود که جذاب باشد که سروصدای عده ای بالا میاید که فقط بیرون گود نشسته اند ومیگویند لنگش کن و هیچ مسئولیتی ندارند و کارگردانان کار بلد هم که همه از سبزها هستند میماند یکعده خالی بند که فقط با چاله میدانی حرف زدن کاررا پیش میبرند و باصطلاح مقابله با تهاجم نرم میکنند کجایند کارگردانهای سلطان و شبان و هزاردستان و هامون و.. (309290)
 
مجيدي
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۱۱:۳۳:۵۴
بابا جان ديدن ماهواره در دنيا براي همه كشورها وجود داره و براي ما ايراني ها هم هست. اصلأ چه ربطي برنامه هاي تلويزيون خودمان به برنامه هاي ماهواره دارد؟ ماهواره باعث شناخت فرهنگها ، اعتقادات ، اجتماع ، زندگي ، تمدنها و وضعيت و پسشرفت و يا عقب ماندگي كشورهاي ديگر در روي كره زمين مي شود و برنامه هاي آن چه خوب و چه بد از نظر ما ايراني ها بسته به فرهنگ آن خانواده دارد كه آن برنامه را ببينند يا نبينند!!! ولي آنچه كه مسلم است اينكه بايد جهان را شناخت و اين تكنولوژي و فن آوري اين امكان را به ما مي دهد و هيچ ارتباطي به برنامه هاي صدا و سيماي خودمان ندارد. اصلأ مقايسه برنامه هاي صداو سيما با برنامه هاي ماهواره تفكر درستي نيست و هر كدام نقش خود را ايفا مي نمايد..... درود بر ايران و ايراني (309295)
 
زهرا احتشام
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۱۲:۴۳:۳۸
سلام استاد
به نظر من ماهیت هیچ چیزی به خودی خود بد نیست؛ بلکه طرز استفاده از اون وسیله شرطه اوله؛ منظورم دقیقا افرادی هستن که از اون وسیله استفاده می کنند و یا اون رو به نحوی هدایت می کنن.
ماهواره هم مثل تمام وسایل ارتباط جمعی دیگه می تونه مفید و در جهت پیشبرد اهداف انسانی بشر موثر باشه به طور صد درصد نمی تونیم اون رو مخرب و یا بلا استفاده اعلام کنیم اما چیزی که مهمه اینه که در کنار مزایای خوب استفاده از ماهواره مشکل مسائل غیر اخلاقی هم هست و این خود فرده که می تونه تصمیم بگیره که چطور از این وسیله استفاده کنه .
تلویزیون جمهوری اسلامی هم برای قشر عظیمی از مردم ایران برنامه سازی می کنه و این قشر عظیم اکثرا در سطح عالی تحصیلات و جامعه به سر نمی برن .
مگه چند درصد از جامعه ما رو اساتید و روشنفکران تشکیل میدن؟
خیلی درصد پائینیه ؛ پس باید چیزی رو بسازن که با ذائقه اکثر مردم سازگاری داشته باشه . از طرفی هم بنا به دلایل مذهبی و فرهنگی نمی تونه هر انچه رو که شبکه های خارجی پخش می کنن پخش کنه چون این هم به نوعی تضاد در فرد می انجامه .
از طرفی هم اخباری که پخش می کنن کاملا دروغ و یکطرفه نیست و اگر هم اینطور باشه بنا به خط مشی که دارن هست و در این مورد باید بگم تمام شبکه های دنیا به همین صورت هستن و اخبار رو اونطور که دوست دارن به خورد مردم می دن .
در کل باید بگم که فرهنگ استفاده درست از هرچیزی باید در بین مردم ما رواج پیدا کنه تنها ایراد گرفتن کار رو درست نمی کنه و این مهم هم تنها با ممارست و تشویق امکان پذیره (309334)
 
علی
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۱۲:۴۷:۰۰
من میخوام بازیهای تیم مورد علاقه ام رو با کیفیت HD و صدای ورزشگاه نگاه کنم!چه کار باید بکنم؟
گور بابای بی بی سی و فارسی1 و همه!!
این شبکه سه صدای ورزشگاه رو قطع میکنه یه لوگوی گنده هم میچسبونه اون بالا!
حکم شرعیش که درسته فقط این قانون دست و پاگیر ما....
چرا فکر میکنین هرکی ماهواره داره باید فقط رقص و آواز یا پورنو و سیاسی نگاه کنه؟ (309336)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۱۸:۴۴:۴۶
متاسفانه قبح گناه و بي توجهي به رعايت تقوا در جامعه امري عادي شده است واينها همه به خاطر ترك امربه معروف ونهي از منكر است ماهواره نيز تامين كننده لذات دنيوي شده است
واي به حال فرداي قيامت همه ما (309416)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۱۹:۴۳:۲۳
محمدعلی گفته هر که \" آدمی که متدین باشه ماهواره نداره\" اگر منظور اینست که هرکه ماهواره دارد متدین نیست پس وای بر ماواین همه ماهواره و مردم غیر متدین (309430)
 
schiller
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۰۰:۳۴:۳۲
آقا من صادقانه بگم ، ما بالاخره رفتیم بعد سالها وسایل ماهواره دیدن رو فراهم کردیم و توقع خیلی زیادی هم داشتم به شخصه ، ولی هرگز تصور نمیکردم اینقدر از بی برنامگی و رکود رنج ببرن.
این همه کانال خارجی و ایرانی ولی اصلا در حد همین شبکه های حرفه ای صدا و سیمای خودمون نبودند .
خداییش این جام جم ها شرف داره به شبکه های لس آنجلسی .
هم کارشون حرفه ای هست ،
هم نکات فنی کارشون ، برنامه های جذاب و ایرانی پسند .
واقعا الآن به صدا و سیما به چشم بالاتری نگاه میکنم .

البته ضعف هایی در اطلاع رسانی دارند ول به نقل از آیات قرآن اینها دلیل و سند انجام گناه یا انتخاب راه اشتباه نمیشود. (309501)
 
خئهي
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۰۸:۵۳:۰۲
خوب يادم مي ياد صدا سيما ما اركسر سمفونيك به مناسبت هفته وحدت در زمان جنگ با صداي آقاي كاظمي (آهنگ اي كاروان آهسته ران) را با عظمت هرچه تمامتر پخش كرد هنوز كه هنوزه آرزوي ديدن همچين برنامه اي رو از صدا و سيما دارم. اون زمان هم امام بودند و اين بگير و ببندها هم نمبود با اينكه زمان جنگ هم بود. چرا بايد پس رفت كنيم نمايش ندادن آلات موسيقي در تلويزيون يك جور رودربايسي هست كه صدا و سيما با خود دارد. (309552)
 
چراغ روشن
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۰۹:۱۶:۳۶
در جواب بخش اول:

بند 3 اين نوشته
حضرت امام (ره) به راديو اسرائيل گوش ميداند آن زمان، آيا ايشان با حاکمیت جمهوری اسلامی مشکل داشتند؟


بند 4 اين نوشته
نويسنده محترم شما آماري داريد كه به صورت زير گفته ايد:

\"به جرات می توان گفت علت اصلی کشش اکثریت این افراد به سوی ماهواره ها دیدن چنین برنامه هایی است.\"

يا صرفا بر اساس تصور ذهني خود اين جمله را بيان كرده ايد؟

در جواب بخش دوم:

بند 2 اين نوشته
\"طبق نص صریح آیات 30 و 31 سوره نور آنها از دیدن اندام نامحرمان بر حذر داشته شده اند\"

حضرت امام (ره) ديدن تصاوير زنان در فيلم كه البته شما شناخت بر آنان نداريد و مفسده اي هم از ديدن آن نباشد، جايز دانسته اند.

لذا استدلال شما جاي بحث بيشتر دارد و در صورت استناد به اين آيه، مثلاً در خيابان‌هاي شهر تهران هم نمي‌توان قدم زد چون وضعيت بانوان ايراني نيز چندان تفاوتي با اكثر آن شبكه‌هاي ماهواره اي ندارد.


در مجموع عملكرد صدا و سيما به ويژه قبل و بعد از انتخابات باعث گرديد كه طبق آمار مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي تعداد ماهواره‌ها 30% افزايش يابد پس حداقل بايد در نظر داشت كه اين 30% اضافه شده كه بسيار بيشتر است به نظر اينجانب به خاطر مسايل سياسي و دسترسي راحت به اخبار و خبرهاي بيطرفانه به سمت استفاده از ماهواره روي آورده‌اند. (309572)
 
مینا
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۰۹:۲۵:۱۷
به نظرم بعضی از برنامه های ماهواره بسیار زیبا و جذاب می باشند که خوب است صدا و سیما نظری داشته باشند نمی توان به طور کل برنامه های ماهواره را رد کرد و گفت که بد است اخ است دست نزنید
به فهم و شعور مردم احترام بگذاریم خود مردم می دانند که چه چیزی را ببینند و چه چیزی را نه (309584)
 
من
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۰۹:۲۸:۰۴
من خودم یکی از افرادی بودم که برنامه های فارسی 1 را نگاه می کردم البته نه همه سریالها را
ولی بعضی از این سریالها هیچ تناقضی با خانواده ها ندارد
حتی یکی از این سریال کره ای بسیار هم آموزنده بود و نشان می داد در یک کشوری مثل کره هنوز چطور به بزرگترها احترام می گذارند و چطور ساده زیست هستند نه در آن سریال نه از خانه های آنچنانی (سریالهای ایرانی) خبری بود و نه از عروسی های میلونی فقط آموزش احترام بود و سادگی (309585)
 
هموطن
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۱:۲۶:۳۴
قبل از همه بگم که من دلایل خودم رو کاملا خالی از دیدگاه سیاسی ، عشق غرب یا طرفدار ماهواره بودن میگم.

1- یکی از مهمترین دلایل دیدن ماهواره اینه که هیچ کس خوشش نمیاد بهش بگن \"تو نمی فهمی\" . نبین و ندون ما بجات این کارو می کنیم. خیلی ها دوست دارن خودشون فکر کنن و انتخاب کنن. مهم دادن هویت و ثبات فکری به آدمهاست که در این هم ضعیف عمل شده.

2- مورد دیگه ضعف بارز کیفی ، انتخاب کاملا سلیقه ای و به دور از خواست جامعه در برنامه سازی و همینطور رفتار کاملا سیاسی صدا و سیماست.

3- تفاوت گذاشتن بین مردم تو همین کشور هم یه دلیل دیگه است مثل فرق خیلی زیاد شبکه تهران با دیگر شبکه ها.

4- البته این هم درسته که ماهواره باید مثل هر چیز دیگه روش کار فکری و مدیریتی بشه بخصوص توسط والدین ، چون هر جور که حساب کنیم ما مردمی هستیم با فرهنگ ، مذهب ، هنجارها و دیگر ویژگی های خاص خودمون که باید هویتمون و روش برخوردمون رو با هر فکر یا فرهنگ دیگه بشناسیم. (309660)
 
احسان
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۱:۳۰:۰۰
چرا نبايد ماهواره ديد؟ 1-دلايل فرهنگي :\"بسیار ی از کودکان جدید به جای دانستن ارزش علم، راستگویی و درستی و به جای شناخت خدا و پیامبر و قهرمانهای ملی، رقاصه ها و خوانندگان غربی و ایرانی را می شناسند و ...\"
حقيقت هيچگاه پنهان نمي ماند و آينده سازان فردا (كودكان امروز) خوب مي توانند سره را از ناسره تشخيض دهند. شايد اين امر محبوبيت و نفوذ بعضي محافل را كاهش دهد ولي اين حقيقتي است تلخ! (309662)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۲:۲۲:۲۸
با سلام .پيشنهاد من اين است كه برنامه هاي تلويزيون مي بايست جذاب تر گردد به عنوان مثال طنزهايي كه قبلا در تلويزيون بود الان جايگاهي ندارند.در مقابل تله فيلم هاي ساخته شده توسط صدا و سيما زياد شده است كه در خيلي موارد محتواي آموزشي و تربيتي ندارند.اين مساله به خوبي روشن است كه اگر طنزهايي مثل شب هي برره و ... دوباره هم تكرار شود مردم ماهواره را رها كرده و سراغ تلويزيون مي آيند. (309698)
 
محسن
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۲:۵۲:۵۸
هم نگارنده محترم و هم دوستانی که نظر داده اند هیچکدام به این مسئله اشاره نکرده اند یکی از علل دیگر گرایش به ماهواره ها مسئله قومیت هاست . مردم دوست دارند برنامه های تلویزیون را بزبان خودشان ببینند. لطفا نگویید شبکه های استانی که فشار خونم بالا می رود. (309714)
 
ا
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۴:۲۵:۰۳
يكي از دلايل ديگه اينكه فرستنده هاي صدا و سيما ضعيف هستند و در خيلي از جاها نمي توان كانالهاي ايران را دريافت كرد ضمن اينكه دستگاه هاي گيرنده ديجيتال كه جديدا در بازار امده بسيار گرانتر از ماهواره هست (309765)
 
زهرا حقیقت گوی گلمکانی
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۵:۵۷:۰۲
من نمی دانم دیگران چرا ماهواره می بینند ولی خودم برای این ماهواره می بینم که:1-می خواهم از آخرین اخبار دنیا بطور صحیح با خبر شوم.2-از برنامه های یک طرفه و آبگوشتی خودمان منزجرم.3-از تکرار چاپلوسی و فرافکنی در چیز خودمان نفرت دارم.4-تلویزیون رنگی به درد شبکه های سیاه و سفید ایران نمی خورد.و... (309816)
 
mohammad
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۰۰:۵۹:۰۹
کی میشه همدیگر را آدم حساب کنیم و در کوچکترین کار های خصوصی مردمانمان دخالت نکنیم و برای آنها برنامه نداشته باشیم.
و کی میشه نفاق و تکبر و نخوت در بین ما ها کم شود.

\"آن چه به خود میپسندی برای دیگران هم بپسند \" (310000)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۸:۵۲:۵۱
نظرات واقعا جالب بود ساعتی از وقت بیکاریم رو پر کرد به این سایت ماهواره می خوایم چیکار مردم خودشون فیلسوف هستن سیاست مدا رهستن قاضی هستند مردم ایران همه کاره هستن خوشا به حالمون (310270)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۲۰:۱۸:۵۳
من شخصا ماهواره عرب ست رو میبینم. 1 بخاطر کشتی کج که عمرا صدا و سیما پخش کنه 2. بخاطر فیلمها وسریالهای جدید (310287)
 
هادي صبوري
۱۳۸۹-۰۲-۱۶ ۰۷:۵۵:۲۵
ما كه هرچه ماهواره ديديم تنها ترويج فرهنگ غير ايراني و مبتذل بود. اعم از عرب (كه مورد هجوم خودشان نيز واقع شده است)و غير عرب. هيچ مطلب آموزنده و علمي هم نديدم. همش تصوير آدمهاي سير و سرمايه دار و وبورژوا كه هم و غمشان مسائل عادي است.در ماهواره هنوز سياها براي اربابان خود مدرن مي رقصند.
سوژه هاي برنامه ها همه بي حيايي و سكس وخشونت. البته اخبار هم دارد.البته براي كساني كه زبان مي دانند تا اخبار سفارشي گوشش نكنند. بنابر اين ماهواره در شرايط فعلي مخدرو گم راه كننده است.
در مقابل امروز برنامه هاي ما هم كمي آموزنده تر شده و لي سريالها جذاب نيستند. و بيشتر من برنامه هاي علمي و خبري خودمان را توجه دارم.
از بررسي برنامه هاي ماهواره به ضرورتي نرسيدم .بخصوص وقتي گلچين اخبار ماهواره اي را در برنامه هاي خودمان ديدم .
سرگرمي و تفريح مال وقتي است كه در كار به بهره وري و كمال نسبي رسيده ايم. (310345)
 
سعيد
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۰۹:۳۲:۳۷
اقا من فقط شبكه ديسكاوري نگاه ميكنم اينم اشكال داره اگه راست ميگيد جواب بديد (441909)
 
عباس
۱۳۹۲-۱۲-۰۵ ۲۲:۴۹:۳۰
واقعاً اگه مسلمانیم و شیعه ، باید به دستورات قرآن عمل کنیم. وقتی چیزی منع میشه حتماً مضرات آن از مزایای آن بیشتر خواهد بود. درسته که صدا وسیما یه جاهایی کوتاهی کرده که اون هم بخاطر نفوذ برخی مدیران که شاید از نظر ایمان واقعاً جایگاهی نداشته باشن و یا لااقل به مباحث دینی توجهی ندارن. و ..... (1993738) (alef-6)
 
ستاره
۱۳۹۳-۰۶-۰۲ ۱۷:۳۲:۰۹
من خودم ماهواره دوس دارم ولی مامان بابام راضی نمیشن چیکار کنم؟ (2337368) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.