نظر منتشر شده
۷۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 70635
پیمان D.N.P.T ایجاد شود
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۲۲:۳۳
بخش خبری الف

رئیس جمهوری اسلامی ایران، دکتر محمود احمدی نژاد در کنفرانس بازنگري معاهده منع گسترش تسليحات اتمي به ایراد سخنرانی و اعلام موضع جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف از جمله انرژی هسته ای پرداختند.



به گزارش الف، متن سخنان رئیس جمهور احمدی نژاد به شرح زیر است:



" بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدلله رب العالمين و الصلوة و السلام علي سيدنا و نبينا محمد و آله الطاهرين و صحبه المنتجبين

اللهم عجل لوليک الفرج و العافية و النصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يديه

جناب آقاي رئيس - خانم ها و آقايان

خداوند را سپاسگزارم که فرصتي عنايت فرمود تا در مورد يکي از مهمترين موضوعات مشترک جهاني با يکديگر گفتگو نمائيم. بدون ترديد جلسات مجمع درباره اصلاح و تکميل معاهده N.P.T از مهمترين جلسات آن است.

دوستان گرانقدر

جستجوي امنيت پايدار، امري ذاتي، فطري و تاريخي است. هيچ کشوري از تامين امنيت مطمئن بي‌نياز نيست. پيامبران الهي و مصلحان نيز در پرتو ايمان به خدا و معارف الهي به دنبال دستورالعمل‌هايي بوده‌اند که اجراي آنها ضامن زندگي آرام و امن در دو جهان باشد. از ديدگاه آنان، جامعه آرماني، جامعه‌اي است جهاني مبتني بر توحيد و عدالت که مملو از امنيت، عشق و برادري است و بهترين بنده خدا به همراهي حضرت مسيح عليه‌السلام و ديگر صالحان آن را راهبري مي‌کنند.

بدون احساس امنيت پايدار، امکان برنامه‌ريزي همه جانبه براي پيشرفت و رفاه وجود ندارد.

امروز عليرغم اينکه بخش وسيعي از منابع ملتها، صرفِ تأمين امنيت مي‌گردد نشانه‌اي از بهبود وضعيت و کاهش فضاي تهديد مشاهده نمي‌شود.

متاسفانه به دليل دورشدن بعضي از دولتها از تعاليم انبياء الهي، تهديد بمب‌هاي هسته‌اي بر تمام جهان سايه افکنده است و هيچکس احساس امنيت نمي‌کند. بعضي دولتها در راهبرد‌هاي خود بمب هسته‌اي را عامل ثبات و امنيت معرفي مي‌کنند و اين از اشتباهات بزرگ آنان است.

بمب هسته‌اي به هر بهانه اي که توليد و نگهداري شود اقدامي بسيار خطرناک است که اولا کشورِ محل توليد و نگهداري را ناامن مي‌کند. به خاطر داريد که جابجايي سهوي يک موشک مجهز به کلاهک هسته‌اي با هواپيما، از يک پايگاه به پايگاهي ديگر در خاک آمريکا، چقدر مخاطره‌آميز بود و موجب نگراني مردم آمريکا شد. ثانيا تنها کاربرد سلاح هسته‌اي نابودي همه موجودات زنده و محيط زيست است و تشعشعات آن بر نسل‌هاي بعدي و نيز آثار آن تا صدها سال باقي مي ماند.

بمب هسته‌اي، آتشي عليه بشريت و نه سلاحي براي دفاع است.



داشتن بمب هسته‌اي نه تنها افتخارآميز نيست بلکه زشت و شرم‌آور است. شرم‌آورتر از آن تهديد به استفاده و به کاربردن آن است که با هيچ جنايت تاريخي قابل قياس نيست.

کساني که اولين بمباران هسته‌اي را انجام دادند، منفورترين افراد تاريخ به حساب مي‌آيند.

سازمان ملل متحد خصوصا شوراي امنيت نيز طي بيش از شصت سال نتوانسته ‌است امنيت پايدار و احساس امنيت را بر روابط بين‌المللي حاکم نمايد و شرايط امروز به مراتب نامناسب‌تر از دهه‌هاي قبل است.

جنگ‌ها، اشغالگري‌ها و بالاتر از آنها سايه تهديد و انباشت سلاحهاي هسته‌اي و بدتر از همه سياستهاي اعمالي از ناحيه چند دولت توسعه‌طلب، چشم‌انداز امنيت بين‌المللي را براي همه مبهم ساخته است. فضاي ذهني امروز جوامع به شدت متأثر از احساس تهديد و نا‌امني است. خلع سلاح هسته‌اي و عدم اشاعه محقق نشده و آژانس بين المللي انرژي اتمي در انجام وظايف خود موفق نبوده است. طي چهل سال اخير برخي دولتها از جمله رژيم صهيونيستي به سلاح اتمي مجهز شده‌اند.

به راستي علت چيست؟ علت را بايد در سياستها و اقدامات چند دولت خاص و ناکارآيي و عدم توازن در ارکان N.P.T جستجو کرد که به برخي از آنها اشاره مي‌نمايم:



1-برتري جويي:

از نگاه پيامبران الهي و صالحان و بر مبناي همه انديشه‌هاي انساني، برتري، سعادت و کمال انسان به اخلاق، پاکي، تواضع و خدمتگزاري به همنوعان است. متاسفانه برخي از دولتها با تکيه بر تئوري تنازع براي بقاء، برتري خود را در قدرت تهديد و سرکوبگري ديگران مي‌دانند و بذر کينه و دشمني و رقابت تسليحاتي را در مناسبات جهاني مي‌پاشند. بزرگترين اشتباه آنان اين است که قدرت را منشاء حق مي دانند.

2-سياست توليد و بکارگيري سلاح هسته‌اي:

اولين سلاح‌هاي هسته‌اي توسط دولت اسبق امريکا ساخته و بکارگيري شدند. اين اقدام، به ظاهر، دست برتر را براي امريکا و متحدينش در جنگ دوم پديدآورد ليکن خود عامل اصلي توسعه سلاح هسته‌اي توسط ديگران و مسابقه تسليحاتي گرديد. توليد و انباشت و ارتقاء کيفي سلاح هسته‌اي در يک کشور، بهترين توجيه براي توسعه توسط ديگران است که متاسفانه طي چهل سال اخير ادامه داشته است.

3-استفاده از سلاح هسته‌اي به عنوان ابزار بازدارندگي

اين سياست، عامل اصلي توسعه رقابت تسليحاتي است چرا که بازدارندگي، مستلزم داشتن دست برتر و بالاتر در کيفيت و کميت سلاح است که خود به رقابت هسته‌اي دامن ‌زده است. بنابر برخي گزارش‌ها بيش از 20 هزار کلاهک هسته‌اي در دنيا وجود دارد که نيمي از آن متعلق به امريکا است. در طرف رقيب امريکا نيز به بهانه بازدارندگي، توسعه سلاح اتمي ادامه دارد و اين هر دو به معني نقض تعهدات N.P.T است.

4- تهديد به استفاده از سلاح هسته‌اي:

متاسفانه دولت امريکا هم از سلاح هسته‌اي استفاده کرده و هم برخي از کشورها از جمله ايران را به آن تهديد نموده است. يک کشور اروپايي نيز چند سال قبل به بهانه‌اي، از تهديد هسته اي سخن گفت. رژيم صهيونيستي نيز دائماً کشورهاي خاورميانه را تهديد مي‌کند.

5- استفاده ابزاري و يکجانبه از شوراي امنيت و آژانس بين المللي انرژي اتمي

بعضي از دارندگان سلاح هسته‌اي با امتيازات ويژه در بالاترين مراجع تصميم‌گيري امنيتي جهان و آژانس بين المللي انرژي اتمي حضور دارند و به طور گسترده از اين جايگاه عليه روح N.P.T و عليه اعضاء فاقد سلاح بهره‌برداري مي‌کنند. اين رفتار ناعادلانه بر اثر تکرار به يک روند تبديل شده است.

تا کنون هيچ يک از اعضاء فاقد سلاح هسته‌اي نتوانسته‌اند بدون تحمل فشارها و تهديدها از حقوق قانوني خود در استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌اي برخوردار شوند. در حالي که عليرغم صراحت ماده 6 اساسنامه، حتي يک گزارش از بازرسان آژانس در باره تأسيسات مربوط به توليد سلاح هسته‌اي دولت امريکا و متحدانش منتشر نشده است و هيچ برنامه مصوبي نيز براي خلع سلاح آنان وجود ندارد. در مقابل، تحت فشار همين دولتها و به بهانه‌هاي گوناگون قطعنامه هاي متعددي عليه اعضاي فاقد سلاح هسته‌اي، با قصد تضيع حقوق قانوني آنان صادر شده‌ است.

6-اعمال معيارهاي چندگانه:

به عنوان مثال رژيم صهيونيستي که صدها کلاهک اتمي ذخيره کرده، مسبب چندين جنگ گسترده بوده و همواره مردم و کشورهاي منطقه را تهديد به ترور و حمله نظامي مي‌کند، از سوي دولت امريکا و متحدانش به طور مطلق حمايت مي‌شود و کمک‌هاي لازم براي توسعه سلاح اتمي نيز دريافت مي‌کند. ولي همين دولتها به بهانه کذب احتمال انحراف در فعاليتهاي صلح آميز هسته‌اي ديگران و بدون ارائه حتي يک سند معتبر، انواع فشارها را بر اعضاء آژانس اعمال مي‌نمايند.

7- يکسان معرفي کردن سلاح اتمي با انرژي اتمي:

انرژي اتمي جزء پاکترين و ارزان‌ترين انرژيهاست. تغييرات شديد آب و هوايي و آلودگيهاي ناشي از سوخت فسيلي، ضرورت توسعه به‌کارگيري انرژي اتمي را دو چندان مي‌کند. توليد مستمر يک هزار مگاوات برق در طول يکسال به حدود هفت ميليون بشکه نفت يعني به قيمت امروز بيش از پانصد ميليون دلار، هزينه نياز دارد. همين کار با انرژي هسته‌اي حدود 60 ميليون دلار آمريکا هزينه دارد. در مجموع هزينه سرمايه‌گذاري و بهره‌برداري از نيروگاه اتمي بسيار کمتر از نصف هزينه نيروگاه با سوخت فسيلي در طول عمر طرح است. فنآوري هسته‌اي در توليد دارو، شناخت و درمان بيماريهاي صعب‌العلاج، صنعت و کشاورزي و بسياري از زمينه‌هاي ديگر نيز کاربرد گسترده و بسيار مفيد دارد.

از بزرگترين ظلمهاي برخي از دارندگان سلاح اتمي، يکسان معرفي کردن انرژي اتمي با سلاح است. آنان مي‌خواهند علاوه بر سلاح، انرژي هسته‌اي صلح آميز را نيز به صورت انحصاري در اختيار داشته باشند و از اين طريق اراده خود را بر جامعه جهاني تحميل نمايند. همه موارد فوق الذکر عليه روح ان پي تي و نقض آشکار مواد آن است.

8- عدم توازن در مواد N.P.T و ماموريت هاي آژانس:

گرچه N.P.Tماموريت مهم جلوگيري از مسابقه تسليحاتي، خلع سلاح، عدم اشاعه و دسترسي بدون قيد و شرط اعضاء استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي را بر عهده دارد ليکن در تدوين ضوابط و سازوکارها، سخت ترين شرايط براي متقاضيان استفاده از انرژي صلح آميز هستهاي وضع شده است. در مقابل براي رفع خطر بالفعل سلاح هسته‌اي که مهمترين ماموريت آژانس است هيچ سازوکار موثري تعبيه نشده و صرفا به گفتگوها در رابطه با اقدامات موثر اشاره شده که فاقد تضمين و کارآيي بوده است. در حاليکه اين بايد به عکس باشد. به بهانه عدم اشاعه، بيشترين فشار آژانس به اعضاء فاقد سلاح وارد شده است ولي دارندگان بمب اتمي از مصونيت کامل و حقوق انحصاري برخوردار بوده اند.



آقاي رييس، دوستان عزيز،

معلوم شد که توليد و انباشت سلاح هسته‌اي و سياستهاي اعمالي توسط برخي دارندگان آن و ضعف و عدم توازن مفاد N.P.T بزرگترين عامل ناامني و مشوق توسعه اين سلاحها بوده است.

امروز خلع سلاح هسته‌اي، رفع تهديد هسته‌اي و جلوگيري از اشاعه بزرگترين خدمت به ايجاد امنيت و صلح پايدار و دوستي است.

اما سئوال اين است که آيا دادن اختيارات فوق العاده در آژانس بين المللي انرژي اتمي و سپردن امر مهم خلع سلاح، به دارندگان آن روش درستي است؟ انتظار اقدام داوطلبانه موثر در خلع سلاح و عدم اشاعه از سوي دارندگان سلاح هسته‌اي انتظاري غيرمنطقي است، چرا که آنان سلاح اتمي را عامل برتري خود مي‌دانند.

يک ضرب المثل ايراني مي‌گويد : "چاقو دسته خودش را نمي‌برد".

توقع برقراري امنيت از بزرگترين فروشندگان سلاح در جهان توقعي غيرمنطقي است.

دولت امريکا که متهم اصلي در توليد، انباشت، اشاعه، استفاده از سلاح هسته‌اي و تهديد به آن است اصرار دارد رهبري اصلاحات N.P.T را در اختيار بگيرد. اين دولت در سياستهاي جديد هسته‌اي گفته‌ است که سلاح جديد نمي‌سازد و به کشورهاي فاقد سلاح هسته‌اي، حمله هسته‌اي نمي‌کند.

مگر اعتماد عمومي ملتها به ايفاي تعهدات از جانب دولت امريکا چقدر است؟ تضمين اجراي اين تعهد وعامل راستي آزمايي مستقل آن کدام است؟ يادآوري مي‌کنم که در چند دهه اخير بيشترين جنگ‌ها و درگيريهاي دولت امريکا با کساني بوده است که قبلا دوست او بوده اند. در همين سياست‌هاي جديد نيز برخي از کشورهاي عضو آژانس و متعهد به N.P.T تهديد به حمله هسته‌‌اي پيش دستانه شده‌اند. اين دولت همواره تلاش کرده است با طرح مباحث انحرافي از تمرکز افکار عمومي بر نقض تعهدات و اقدامات خلاف قانون‌اش جلوگيري نمايد. اخيراً نيز با طرح خطر تروريسم هسته‌اي تلاش دارد که ضمن توجيه حفظ، ارتقاء و تکميل زرادخانه هسته‌اي خود، افکار و اراده‌هاي جهاني را از خلع سلاح منحرف و به سوي موضوعات موهوم متوجه سازد، در حالي که تسليح تروريست ها به سلاح اتمي صرفا از ناحيه دولتهايي متصور است که سازنده و استفاده کننده از بمب اتم بوده وسابقه طولاني درحمايت از تروريستها دارند.

آمريکا در اين سياستها حتي حمله عليه کشورهاي داراي سلاح هسته‌اي را مسکوت گذاشته است تا فشار تبليغاتي را بر ملتهاي مستقل هدف متمرکز نمايد.

اين در حالي است که برخي از شبکه ‌هاي اصلي تروريستي توسط سازمانهاي اطلاعاتي امريکا و رژيم صهيونيستي حمايت مي‌شوند. اسناد معتبري در اين رابطه در دست است که در صورت لزوم در اجلاس مبارزه جهاني عليه تروريسم در تهران به نمايش گذاشته مي‌شود.

در سياستهاي جديد همچنين گفته اند که سلاح ها را توسعه نمي دهند ولي ارتقاء کيفي مي دهند. ارتقاء به معناي افزايش قدرت کشتار و تخريب است و اين خود به معناي اشاعه است. به علاوه همين سياستها نيز قابل راستي آزمايي نيست چراکه هيچ نظارتي از ناحيه مراجع مستقل بر برنامه هاي اتمي امريکا و متحدانش وجود ندارد.

در حالي که در نشست واشنگتن تلاش براي حفظ انحصاري سلاح اتمي و برتري بر ديگران بود، در نشست تهران همه به دنبال جهان عاري از سلاح هسته اي بودند.

شعار اجلاس تهران "انرژي هسته اي براي همه و سلاح هسته اي براي هيچکس" بود.



جناب آقاي رييس، همکاران گرامي،

براي تحقق هدف انساني خلع سلاح هسته‌اي و جلوگيري از اشاعه و همچنين استفاده عمومي و صلح آميز از انرژي هسته اي، پيشنهادات زير ارائه مي گردد:

1-اصلاح و تکميل N.P.T:

اين پيمان بايد به D.N.P.T(معاهده خلع سلاح و عدم اشاعه سلاحهاي هسته اي) تغيير يابد و خلع سلاح در محور ماموريتهاي آن و با سازوکارهاي روشن، الزام آور، موثر و با تضمينهاي مطمئن بين المللي تعبيه شود.

2- تشکيل يک گروه مستقل بين‌المللي براي تهيه دستور العمل اجرايي ماده 6 معاهده N.P.Tو برنامه‌ريزي و نظارت کامل بر خلع سلاح اتمي و جلوگيري از اشاعه با اعطاي اختيارات کامل از سوي کنفرانس. اين گروه به گونه اي عمل کند که همه کشورهاي مستقل در مديريت کار، مشارکت مؤثر داشته باشند به نحوي که با تعيين يک ضرب الاجل دارنندگان سلاح هاي اتمي در يک برنامه زماني معين تمام سلاح هاي اتمي امحا کنند.

3- ارائه تضمين هاي جامع امنيتي و الزامآورِ حقوقي، بدون تبعيض و بدون شرط تا حصول خلع سلاح کامل از ناحيه دارندگان سلاح هسته اي.

4- توقف فوري هرگونه تحقيق و توسعه ونوسازي سلاحهاي هسته اي و تاسيسات مربوطه و طراحي راستي آزمايي توسط گروه مندرج در پيشنهاد 2.

5- تدوين دستورالعمل الزامآور حقوقي براي ممنوعيت کامل توليد، انباشت، ارتقاء، اشاعه، حفظ، نگهداري و استفاده از سلاح هسته اي.

6- تعليق استفاده کنندگان و تهديدکنندگان به سلاح هسته‌اي از عضويت در شوراي حکام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي. تا کنون حضور و فشار آنان و تسلط سياسي بر آژانس مانع از انجام وظايف قانوني خصوصاً در مواد 4 و 6 معاهده و موجب انحراف آژانس از انجام مأموريت‌هاي قانوني شده است. به خصوص دولت امريکا که علاوه بر اقدام اتمي عليه ژاپن، در جنگ عراق نيز از اورانيوم ضعيف شده استفاده کرده است، چگونه مي تواند عضو شوراي حکام باشد؟

7- قطع هرگونه همکاري هسته‌اي با کشورهاي غير عضو معاهده N.P.T و تدوين اقدامات تنبيهي موثر عليه کشورهايي که به همکاري خود با غير اعضاء ادامه مي دهند.

8- احتساب تهديد به حمله و يا هرگونه استفاده از سلاح هسته اي يا حمله به تاسيسات هسته اي به عنوان نقض صلح و امنيت بين المللي و لزوم واکنش سريع سازمان ملل و قطع همکاري کشورهاي عضو N.P.Tبا کشور تهديد کننده و يا حمله کننده.

9- اجراي هرچه سريعتر و بدون قيد و شرط قطعنامه کنفرانس 1995 درباره منطقه عاري از سلاح هسته‌اي در خاورميانه.

10- برچيده شدن سلاح‌هاي هسته‌اي در پايگاههاي نظامي امريکا و متحدانش مستقر در ساير کشورها از جمله آلمان، ايتاليا، ژاپن و هلند.

11- تلاش جمعي براي اصلاح ساختار شوراي امنيت:

ساختار فعلي به شدت ناعادلانه و ناکارآمد است و از عوامل اصلي حمايت از دارندگان سلاح هسته‌اي است. اصلاح ساختار شوراي امنيت و اصلاح و تکميل N.P.T لازم و ملزوم يکديگر و براي تحقق اهداف آژانس بين المللي انرژي اتمي ضروري‌اند.



جناب آقاي رييس، دوستان عزيز،

اينجانب به نمايندگي از ملت بزرگ، متمدن و فرهنگ ساز ايران که همواره منادي خداپرستي، عدالت و صلح در جهان است، آمادگي مشارکت جمهوري اسلامي ايران را در تحقق پيشنهادات مزبور و برنامه هاي عادلانه خلع سلاح و عدم اشاعه و همچنين بهره مندي صلح آميز از انرژي پاک هسته اي اعلام مي دارم. من با صداي بلند اعلام مي کنم ملتي که در دامان خود بزرگاني چون فردوسي، حافظ، سنايي، وحشي بافقي، ابن سينا، ابوريحان، شهريار و رهبران آزاده، آزاديخواه، حکيم و عارفي چون امام خميني را تربيت و به بشريت هديه کرده است، ملتي که همواره منادي عشق، محبت و صلح براي بشريت بوده و شعر شاعر نامي آن سعدي در سازمان ملل مي درخشد که "بني آدم اعضاي يکديگرند که در آفرينش زيک گوهرند"، ملتي که حدود 2500 سال قبل برده داري را ضد بشر و ملغي اعلام کرده است، يعني ملت بزرگ ايران، براي پيشرفت خود به بمب اتم نياز ندارد و آن را مايه عزت و افتخار نمي شناسد.

منطق و خواست ملت ايران، جلوه مطالبات و منطق همه ملتهاست.

همه ملتها عاشق صلح و برادري و يگانه پرستي اند و از تبعيض و بي عدالتي رنج مي برند. بسياري از همکاران من، روساي دولتها و بسياري از شخصيت ها و صاحبنظران دلسوز و عدالتخواه در گفت و گو با اينجانب، اشتراک نظر خود را در ضرورت خلع سلاح جهاني و گسترش استفاده صلح آميز و همگاني از انرژي پاک هسته اي و خروج آن از انحصار که در پيشنهادات آمده است اعلام کرده اند. اين سخن همه ملتها و دولتهاي مستقل است که :

انرژي هسته اي براي همه و سلاح هسته اي براي هيچ کس

بنابراين حضور وکلام من در اين اجلاس، حضور و کلام همه آنان است.



همکاران گرامي،

اکنون مي خواهم چند جمله‌اي هم خطاب به کساني که هنوز توليد و انباشت سلاح هسته اي را مايه اقتدار و عزت خود مي دانند اعلام کنم:

آنها بدانند دوران اتکاء به بمب اتمي گذشته است. توليد و انباشت و تهديد به استفاده از سلاح به خصوص سلاح هسته‌اي مخصوص کساني است که فاقد منطق روشن و انديشه انساني هستند. اين که در مقابل منطق قوي از تهديد استفاده شود متعلق به گذشته و فاقد کارآمدي است. دوران، دورانِ ملتها و انديشه‌ها و فرهنگ‌ها است و تکيه بر سلاح در مناسبات بين‌المللي ميراث دولتهاي بي‌ منطق و عقب مانده از تاريخ است.

سياست تسلط برجهان آشکارا شکست خورده است و خوابهاي برپايي امپراطوريهاي جديد آشفته و بدون تعبير است.

بهتر است به جاي ادامه راه پيشينيان به درياي بيکران و زلال ملتها و دولتهاي مستقل و فرهنگ و منطق انساني بپيوندند. اين براي خود آنان بهتر و مفيدتر است. آينده از آن ملتهاست و امنيت و صلح و عدالت با کمک صالحان و انسان کامل درتمام جهان مستقر و قدرت منطق بر منطق قدرت پيروز خواهد شد و زورگويي و زورگويان در آينده جايي نخواهند داشت.

نهضت عمومي ملتهاي جهان براي اصلاحات اساسي مبتني بر يگانه پرستي و عدالت در مناسبات بين المللي آغاز شده است.

از جناب آقاي اوباما رئيس جمهور محترم امريکا دعوت مي کنم چنانچه هنوز به شعار تغيير پايبند هستند به اين نهضت انساني بپيوندند که فردا براي اين کار دير خواهد بود.

در همين جا لازم است از رييس کنفرانس، حضار و همه کساني که براي استقرار صلح و عدالت در جهان تلاش مي کنند، سپاسگزاري کنم.



دوستان و همکاران عزيز،

با همکاري و همدلي، آرزوي برپايي جهاني پر از عدالت و صلح دست يافتني است و شعار انرژي هسته اي براي همه، سلاح هسته اي براي هيچکس مبناي تعامل انسان با انسان و انسان با طبيعت خواهد بود.

به اميد روزي که با برپايي عدالت، انساني به خشم نيايد و چون آيد سلاحي براي فرونشاندن خشمش نيابد.

سلام بر عدالت و آزادي، سلام بر عشق و دلداري

سلام بر پيرو مکتب رحمان، انسان عاشق انسان

موفق و سربلند و پيروز باشيد"









 
 
president
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۲۲:۵۵:۴۸
سخنرانی فوق العاده ای بود که جز اژ نفس حق بیرون نمی آمد.
1) دکتر احمدی نژاد از حق ملت ایران به خوبی و با منطق دفاع کرد. پیشنهادات ایشان برای کاهش خطر سلاح های اتمی و محدود کردن قدرت های زورگو بسیار روشن و کاربردی برد.
2) دفاع فرزند ملت از ایرانی بودن مشاهیری نظیر ابوعلی سینا و ابوریحان و . . . آن هم در اوج صحبت های سیاسی اش، نشان از علاقه و پیوند رئیس جمهور با افتخارات این مرز و بوم دارد.
3) تاکید بر صلح جو بودن ایرانیان در تاریخ و رساندن پیغام صلح و عدالت ایرانیان، چهره درخشانی است که دکتر احمدی نژاد از ایران و ایرانی ارائه کرد.
4) تجلیل دکتر از امام (ره) آن هم در قلب آمریکا نشان داد که بر خلاف برخی گروه ها که امام را تنها برای مصارف داخلی می خواهند، دکتر احمدی نژاد اعتقاد عمیق به راه و عمل امام (ره) دارد.
5) پیشنهادات رئیس جمهور در عین تازه و بدیع بودن، بسیار پخته نشان می دادند و مشخص بود که چه فکر و اندیشه منظمی در پشت آن قرار دارد.
به امید آنکه با حمایت های داخلی و کشورهای آزاد جهان بتوانیم، این راهکارهای سازنده و عالی رئیس جمهور را در سطح جهان پیاده کنیم تا بیش از این شاهد تهدید کشورهای جهان به دست قلدرهای عالم نباشیم و نشان دهیم که \"قدرت منطق بر منطق قدرت پیروز است\" (309467)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۲:۰۴:۵۶
دوستان هرچی می خوایین رای منفی بدید .کینه هم حدی داره.البته این سخنرانی اثر خود را چه منافقین بخواهند چه نخواهد گذاشت یه سری به همه ی رسانه از فاکسی نیوز تا پرس تی وی و الجزیره و ..... بزنید.و اعتراف به شکست شبکه های غربی را ببینید

لطفا شما کاسه داغ تر از اش نشوید. (309684)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۳:۵۴:۱۹
آنها که با صحبت های قاطع اقای احمدی نژاد مخالفند لطفا بگویند چرا مخالفند و کجای این حرفها ایراد دارد. در ضمن سایت وزین الف هم لا اقل پیش خود فکر کند چرا از میان این همه سایت انها فقط در این سایت دائم اظهار نظر مخالف میکنند ! (309747)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۲۳:۲۵:۳۰
اقای ناشناس که برای دولت شناس بابت رای دادن هم باید از امثال شما اجازه گرفت مگر شما کی هستید از کدام اش و کدام کاسه صحبت می کنی مملکت مال همه همین اندازه که اینها حق دارند من نوعی هم حق دارم تازه حقم بیشتر است چون اقایان کارمند کشور ایران هستند و از پول ملت بعنوان حقوق دریافت می کند و هیچ منتی ندارد که اقا زحمت کشید یا اقا دیروز تا دیر وقت کار کرد مجانی که کار نمی کنه الف منتشر کن تا دنیا بفهمه که ایران چندین ملیون نفر مخالف نظر و رفتاری دولت کنونی هستند (309741)
 
ghasemi.hadi
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۲۳:۳۴:۳۵
بابا ، مخالفت با دولت به کنار
صحبت های احمدی نژاد چه ایرادی داشت که اینطوری باهاش مخالفت میکنید

فکر میکنم حدق و بغض جلوی چشم شما رو کاملا گرفته
این رفتار شما دقیقا مثل رفتار مجاهدین خلق میمونه که از بغضشون رفتن با صدام هم دست شدن

دیگه دفاع کردن یک رئیس جمهور از حق هسته ای و اعتراضش به ظلم جهانی چه مخالفتی داره (309976)
 
ایران
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۳:۲۶:۱۴
یه عده متحجر ،زبون نفهم ،عقده ای ،کینه ای ،دگم و ....
این جمله ای بود که به بچه مذهبی ها می گفتن که رای منفی به کامنت بالا نشون دادن مصداق بارز این جمله کیه ما یا شما!
اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید...
نبینید کی چه حرفی میزنه ببینید که چی میگه.
البته این کامنت ها و امثال این کامنت ها نشون دهنده اینه که نباید توقع برخورد منطقی از بعضی بندگان خدا داشت و منطقی سرشون نمیشه! (309730)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۴:۰۶:۴۵
این سخنان رئیس جمهور سند ماندگاری است که می توانیم به فرزندانمان نشان دهیم و بگوییم که ببینید که چقدر ما ایرانی ها صلح طلب هستیم،
ببینید رئیس جمهورمان چگونه پیشنهادهای عملی و سازنده ای می دهد که هوش بالای ایرانیان را نشان می دهد.
ببین که رئیس جمهور کشورت چگونه در مقابل تهدید قلدران عالم از مردمش دفاع می کند.
بی شک این سخنان به عنوان سندی درخشان برای ایران و ایرانی در تاریخ جهان ثبت خواهد شد و مایه مباهات آیندگان خواهد بود. (309754)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۴:۰۷:۱۳
این سخنان رئیس جمهور سند ماندگاری است که می توانیم به فرزندانمان نشان دهیم و بگوییم که ببینید که چقدر ما ایرانی ها صلح طلب هستیم،
ببینید رئیس جمهورمان چگونه پیشنهادهای عملی و سازنده ای می دهد که هوش بالای ایرانیان را نشان می دهد.
ببین که رئیس جمهور کشورت چگونه در مقابل تهدید قلدران عالم از مردمش دفاع می کند.
بی شک این سخنان به عنوان سندی درخشان برای ایران و ایرانی در تاریخ جهان ثبت خواهد شد و مایه مباهات آیندگان خواهد بود. (309755)
 
وی بی
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۲۳:۰۲:۰۰
عالی. بی نقص. (309472)
 
يخي
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۲۳:۳۵:۳۶
واقعا شيوا و روان سخن گفتند
بهشون افتخار كردم. (309486)
 
رزمگیر
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۲۳:۴۴:۱۳
قای احمدی نژاد تنها رئیس جمهور حاضر در این همایش بود.اینکه هزینه - فایده این اقدام آقای احمدی نژاد وحاضر شدن در حد یک سفیر وحتی کمتر از وزیرخارجه چقدر است با شما سیاست مدارانه.
ای کاش آقای رئیس جمهور توصیه آقای فلاحت پیشه نماینده مردم شریف اسلام آباد غرب را در خصوص این سفر جدی می گرفتند. البته ترک جلسه در زمان سخنرانی هم توسط بعضی ها قابل توجه بود.
استفاده از فضا های تبلیغاتی باید همچون لزوم تأثیر پذیری امر به معروف بدور از حاشیه واطمینان از اثر پذیری باشد.با همه این روی دادها ایران سر بلند آرزوی ماست. (309489)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۰۱:۵۷:۱۲
جناب رزمگیر شما هم در اروپا از حساسیت رساناها نسبت به سخنرانی احمدی نژاد بخصوص از سال گذشته به اینطرف اطلاع دارید اگر همین حرفها یا گنده تر از اینها توسط هر کس دیگر گفته میشد چنین رسانه ای نمیشد تا فرصت هست از هر تریبون همه مسئولین باید استفاده حداکثری را بکنید اگر انها تهدید تخریب وجه جهانی رااحساس نکنند امکان استفاده انها از بمب اتمی هم هست گرچه امکانش خیلی ضعیفه اما فکر نکنید اگر انها در سبک و سنگین کردن موقعیت و ضع را درست ببینند استفاده نمیکنند کماکان در خواب دنیا پلوتونیوم تخفیف شده در عراق استفاده شد پس اینجا دیگر جای تعارف و کلاس گذاشتن نیست وظیفه احمدی نژاد بعنوان رئیس جمهور بود که برود و از همین حالا دفاع را شروع کند نه مثل زمان جنگ با عراق بعد از اشغال و تخریب سرزمینمان و تحقیر کشتار هموطنانمان که خود هم طعم تحقیر جنگزدگی را کشیدم و هم درد حضور در جبهه و هم شاهد تخریبها و کشتارهای صدامیان بودم (309509)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۰۲:۵۳:۲۶
سلام بر عدالت و آزادي، سلام بر عشق و دلداري
سلام بر پيرو مکتب رحمان، انسان عاشق انسان


خیلی نقاط قوت داشت.به نظرم یه گروه چند ده نفره رو این سخنرانی کار کرده بودند


اصلا افتی دیده نشد تو این سخنرانی. نقاط قوتش عالی بود.شروع عالی .پایان هم عالی (309525)
 
ایران
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۳:۲۷:۵۷
اتقاقا من خیلی خوشحال شدم این کار نشون داد که زنده باد مخالف من و دموکراسی فقط یه حرفه!
اینا حتی نمی تونند بشینند صحبت های یه نفر مخالف خودشون رو فقط گوش بدن پس چه آزاد اندیشی و دموکراسی ای می خوان به ما یاد بدن!؟ (309731)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۴:۱۰:۱۳
اصلا همین که دشمن وادار به واکنش میشود نشانه این است که صحبت ها کوبنده و تاثیر گزار است.البته سیاستمداری کلیشه ای توصیه میکند رئیس جمهور در جلسه غیر سران حاضر نشود. اما وقتی میبینیم تریبونهای دنیا دست انها است و یک فرصت مناسب پیدا میشود چرا مقام عالی شرکت نکند؟ ترک جلسه هم فکر نمیکنم مطلب مهمی باشد. وقتی حرف ما تاثیر کزار است ترک جلسه بیمنطقی طرف را اثبات میکند. (309757)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۲۳:۵۵:۱۱
فیلمشو لطفا روی سایت بگذارید (309495)
 
ايراني
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۲۳:۵۸:۵۷
ديديد که رئيس جمهور چگونه در مقابل دشمنان ملت ايران ايستاد و از مردم دفاع کرد؟
کشور به چنين آدم شجاع و متفکري نياز دارد.
به ايشان افتخار مي کنم. (309497)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۰۲:۲۰:۲۵
با اینکه مرغش یه پا داره ولی دوسش دارم.خیلی امشب عالی حرف زد.

از طرف یه سبز (309516)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۴:۵۴:۲۱
آفرین به این سبز غیور و منصف! (309776)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۰۰:۰۱:۲۶
حرف هاي رئيس جمهور، سند افتخاري از صلح طلبي ايرانيان و منطق آن ها است.
اين سخنان بايد در تاريخ ثبت شوند. (309498)
 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۰۱:۱۳:۱۸
he is good president and he standing for us , Thank you (309503)
 
بابک
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۰۲:۲۵:۵۴
البته بی قرض سخنرانی خوبی بود، من که یاد سخنرانی آقای خاتمی درباره گفتگوی تمدن ها در سازمان ملل افتادم.

الف اگه واقعاٌ بی طرفی کامنت های ما رو انتشار بده. (309521)
 
سینا
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۴:۵۹:۴۸
چه جوره که شما گانادا هستی و اگلیسی را خوب بلد نیستی؟!!! (309780)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۶ ۱۲:۲۳:۳۶
این طرز انگلیسی حرف زدن کسی که 16 ساله کانادا هستش نیست (310391)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۰۱:۴۶:۵۷
نمایندگان فرانسه و انگلیس در ایران سفارت دارند سخنرانی رئس جمهور را در توهینی اشکار ترک میکنند از مجلس و وزارت خارجه انتظار برخورد قانونی هست و ارائه نامه اعتراض به سفارتخانه های این کشورها میباشد (309506)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۰۲:۱۲:۰۵
اگر نگاهی به خبرنگاریهای جهان کنید تیتر سخنان را در ردیف اول میبینید گرچه ریس جمهورها نبودند اما حضور کلینتون که بعد اوباما مهمترین شخص دولت امریکاست و توجه جهان این اجلاس را مهم کرده بود (309511)
 
سید محمدرضا داودالحسینی
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۰۲:۱۳:۰۱
حقیقتا به وجود چنین رئیس جمهوری افتخار کردم. (309512)
 
بابک
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۰۲:۱۷:۲۹
به عنوان منتقد آقای احمدی نژاد، تناقض زیادی بین صحبت های ایشان در 2 ماه قبل و سخنان ایشان در این اجلاس حس کردم. (309515)
 
علی
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۰۲:۲۰:۴۳
عالی بود، دست مریزاد دکتر.
برای اون رفقایی که میفرمودن \"خجالت نمی کشی خارج از ایران خودت رو ایرانی معرفی میکنی\" مینویسم:
تا الان به ایرانی بودنم افتخار می کردم، اما از امشب بیشتر هم افتخار می کنم. تا کور شود هر آنکه نتواند دید! (309517)
 
فاطمه
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۰۲:۲۱:۰۱
یه بار دیگه با ترک جلسه توسط کشورهایی مثل آمریکا و فرانسه مشخص شد که چقدر مدعیان آزادی بیان و دموکراسی، آماده‌ی شنیدن سخنان مخالف خودشون هستند.
در ضمن عکس العمل سی‌ان‌ان هم جالب بود که خانمی که صحبت می‌کرد باز هم روی مسئله‌ی ایران و کره‌ی شمالی تمرکز کرد و درباره‌ی غنی‌سازی ایران صحبت کرد.
انگار که اصلا گوشی برای شنیدن حرف حق ندارن.
همون حرفی که خداوند می‌زنه در موردشون صادقه. اینا صم بکم عمی هستند. انگار که مهری زده شده بر قلبهاشون و نمی‌تونن از موضع استکباری خودشون فاصله بگیرن. (309518)
 
Meisam
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۰۲:۳۲:۴۰
Really , it was a great speech , thank you my daer president. (309522)
 
K.Tehrani
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۰۲:۳۸:۵۲
This was a very important speech which will remain in modern history of mankind. Thank you.& God bless you. (309524)
 
زهرا
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۰۷:۳۳:۱۱
من فکر می کنم این سخنرانی جزو سخنرانی هایی است که در وقایع تاریخی دنیا جلوه گر خواهد شد.
کاش سیاست های داخلی آقای احمدی نژاد هم مثل سیاست های خارجی افتخار آفرین بود.  (309537)
 
قاسمي
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۰۸:۰۴:۱۴
آفرين به رئيس جمهور جسور وشجاع.
واقعا چه با اعتماد به نفس مطالب رابيان ميكرد.انگار به تمام دنيا حكمراني ميكند.به چنين رئيس جمهوري افتخارميكنيم.مطالب وموضوعات بسيار شفاف وحقگرايانه بوده وحرف دل تمامي آزاديخواهان بود. بارك الله (309540)
 
rraa
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۰۸:۲۸:۵۷
سخنرانی رو از طریق تلوزیون بطور زنده گوش میکردم . یه شور و شعف ناشی از غرور و افتخار مردان شجاع ایران، وجودم رو گرفته بود. راستش وقتی این مرد بزرگ (رئیس جمهور عزیزمون) در مقر سازمان ملل سخنرانی کوبنده ای از روی عقل و دلیل و منطق ایراد کرد، مات و مبهوت مونده بودم و اشک شوق دور چشمان حلقه زده بود، یاد همه شهدا به خیر. آفرین براین همه شجاعت، آفرین. دست خدا به همراهت ، حقا که شیر مادر حلالت ...
بگذار دیگران هر چند خواهند گویند تو اما همچونان راستین باش. (309541)
 
Mitra
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۰۸:۳۱:۰۱
We are proud of you (309542)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۰۸:۳۸:۵۷
یاد آیات قرآنی افتادم زمانی که محمد و ابراهیم و موسی و عیسی و نوح و... در برابر جباران و ستمگران با منطق قوی و شجاعت و پشتوانه خدایی ایمانی بدون حتی ذره ای ترس و دلهره حرف خودشون رو می زدند، دیشب هنگام سخنرانی شعف تمام وجودم رو تسخیر کرده بود به خود بالیدم و با تمام وجو درود فرستادم بر پیرو مکتب انبیا و امامان این مرد بلند همت و با هوش و دانا و نترس وبا ایمان درود خدا بر او (309543)
 
saeed
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۰۸:۴۰:۱۵
به عنوان يك ايراني ومسلمان برخود مي بالم كه چنين رئيس جمهوري دارم.آقاي احمدي نژاد كلام امام خميني(ره) را كه سالها بود زده نمي شد و همچنين اعتقاد قلبي رهبر عاليقدرمان آيت الله خامنه اي راگفتند.الحق فرق يك انسان شجاع وولايي با ساير دولتمردان قبلي راميتوان بخوبي درك كرد .پيشنهادات ايشان كاملا كارشناسي شده بود.و نشان ميداد محاسبه شده است.وجالب آنكه اين سخنراني بعد از كنفرانس تهران انجام شد كه در انجا شعارش انرژي هسته اي براي همه وسلاح هسته اي براي هيچكس بود.آن شعار براي اين جلسه مقدمه بسيار بجايي بود .احسنت به مسولين ذيربط وخدا قوت .دعاي خير مردم نثارتان باد. (309546)
 
saeed
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۰۸:۴۶:۵۰
به عنوان يك ايراني ومسلمان برخود مي بالم كه چنين رئيس جمهوري دارم.آقاي احمدي نژاد كلام امام خميني(ره) را كه سالها بود زده نمي شد و همچنين اعتقاد قلبي رهبر عاليقدرمان آيت الله خامنه اي راگفتند.الحق فرق يك انسان شجاع وولايي با ساير دولتمردان قبلي راميتوان بخوبي درك كرد .پيشنهادات ايشان كاملا كارشناسي شده بود.و نشان ميداد محاسبه شده است.وجالب آنكه اين سخنراني بعد از كنفرانس تهران انجام شد كه در انجا شعارش انرژي هسته اي براي همه وسلاح هسته اي براي هيچكس بود.آن شعار براي اين جلسه مقدمه بسيار بجايي بود .احسنت به مسولين ذيربط وخدا قوت .دعاي خير مردم نثارتان باد. (309549)
 
جواد
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۰۸:۵۲:۰۱
من هم به عنوان يك ايراني به چنين مردي افتخار كردم. روزي كه مولانا گفت احمدي نژاد يك رسانه است باورش سخت بود. اما الان ميتونم درك كنم چي ميگفت. علي رغم فشارهاي داخلي و خارجي به اين زيبايي منطق ايرانيان و بي منطقي دشمنان رو حداقل در منظر كشورهاي حاضر در جلسه به همه نشون داد. خدا حفظت كنه رئيس جمهور شجاع و مدبر ما (309551)
 
یاسر
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۰۸:۵۵:۲۷
برای دفاع از حق گاهی گدشت از مال لازم است گاه از جان و گاه از آبرو که شاید آخری سخت تر باشد. ولی رئیس جمهور این گدشت را دارد و البته کسی که به خاطر خدا این کار را می کند خداوند خریدار آبروی او می شود.
در زمان پیامبر (ص) هم بودند افراد لجوج و معاندی که هنگام سخنرانی ایشان گوشهایشان را می گرفتند تا سخنان حق را نشنوند و یا پارچه ای روی صورتشان می کشیدند تا ایشان را نبینند.
رسم خفاشان فرار از نور است. (309554)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۰۹:۴۲:۵۳
احمدی نژاد بار دیگر مایه غرور و سربلندی ایران اسلامی شد. (309592)
 
س-ح
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۰:۰۰:۲۱
عالی و در حد کمال در این مجمع بود.امید به روزی که صالحان وارث و سردم دار جهان شوند. (309603)
 
قاسمي
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۰:۰۳:۳۷
اكثر مردم ايران وحتي دنيا سخنراني واظهارات دكتراحمدي نژادرا مي ستايند وازاينكه اين مرد شجاع توانست درقلب دشمنان چنين باصلابت وبا اعتماد به نفس سخنان ارزشمندي رابگويد خوشحالند اما بعضي ازدوستان گزينه هاي مخالف راتائيد ميكنند كه بنظر ميرسد هنوز درد پيروز نشدن درانتخابات رياست جمهوري اذيتشان ميكندكه علاجش صبر است وسوختن.(منطقي فكركنيد وعقلاني عمل كنيد) (309607)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۰:۲۹:۲۱
از نظر من اصلا هم خوب نبود اگه خودتونم به آزادي بيان اعتقاد داريدپياممو بزاريد اجازه بديد مردم قضاوت كنن (309620)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۰:۴۸:۴۹
نه تنها ایشان در سازمان ملل خوب صحبت کردند و نمایندگان کشورها حتی دشمنان مانند کانادا، استرالیا، آلمان ، روسیه بر جای خود باقی ماندند بلکه آقای احمدی نژاد در مصاحبه ای که با چارلی رز داشت واقعا\" از حق ایران بخوبی دفاع کردند. آفرین (309637)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۰:۴۹:۰۵
هيچ چيز با ارزش تر ارتقاي حس عزت نفس و افتخار براي يه مملكت نيست . آقاي احمدي نژاد در چندين سخنراني از ابتدا تا به الآن طوري عملكرد كه كم كم توجه جهانيان رو به خودش جلب كرد. سخنراني هاي اينشون پوشالي بودن هيمنه اين زورگويان رو آشكار كرده. در ضمن ازونطرف بگم. به طور معكوس غربيها سعي كردن و مي كنن كه با ارعاب و سركوفت و تهديد و تحقير و خباثت رسانه اي و همكاري وطن فروشها و حرفهاي آدماي خود كم بين و . . . برايندي در جهت تضعيف روحيه و كاهش اعتماد به نفس ما را ايجاد كنن . شايد اگه صحبت هاي بي نقص احمدي نژاد ( البته تحت مشاوره تيم تخصصي كارشناسان رسانه وسياسي )‌ روند فعلي دنيا رو از نظر نظم جهاني و وضعيت NPT تغيير نده ولي فشار رو از روي ما كم مي كنه . عزيزان رسيدن به موقعيت هسته اي (بدون همراهي با غرب و پذيرش معيارهاي كلي اونها و بعد هم گرفتن تاييديه اونها ) كار بسيار بسيار پر هزينه ، سخت و بعضاً غير ممكنيه .ما از تونل هاي سختي اون عبور كرديم و اين همه مصيبت ومشكلات ( كه البته سازنده هم ميتونه باشه )‌نتيجه بسيار روشني داره . عمراً ! كشورهاي غربي بذارن جوجه عربهاي اطراف ما وكشوراي خرد وكلان به دانش ((كامل))‌هسته اي برسن . بعد از اين سختي ها كشورايي كه موي دماغ ما ميشدن ( همينا كه عددي هم نيستد )‌فقط با حسرت نظاره گر اين جايگاه خواهند بود. بهاي اين جايگاه تحمل سختي هاست زيرا كشوراي زرنگتري درگذشته به موقعيت رسيده اند و اجازه حركت به ديگران هم نميدن. از نظر من شهروند ايراني هم خداوكيلي خيلي قابل قبول نيست كه بعضي كشورا به اين مفتي به دانش هسته اي برسن وبراي ما شاخ وشونه بكشن . پس بايد به غربي ها حق بدين كه چقدر براشون سخته ولي اين يه واقعيت تلخيه كه ايران خواست وتونست . و اونا بايد مارو هم به ناچار بپذيرند. در پايان اشاره به بيان سعدي شاعر بزرگ خودمون دارم كه ميگه : به دريا در منافع بيشمار است اگر خواهي سلامت دركنار است . پاينده باشي وطن من . (309638)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۱:۳۵:۴۵
I love this guy and I don\'t care if he does not look like a movie star. He is real. He is true. Persian history will remember him with pride and honor. (309666)
 
سید احمد موسوی
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۱:۳۹:۰۳
افتخار آمیز و تحسین برانگیز و و واقعا نفس حقّ و عدالت و تاریخ و فرهنگ ایرانی و شیعه دلاور در آن موج می زد. (309668)
 
امیرعلی عباسی
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۱:۵۶:۱۱
بسمه تعالی
با درود به روان پاک شهداء و سلام بر رئیس جمهور محترمی که در عمل ولایتی می باشد.
او جزء بهترین ها می باشد که روز به روز موجب سرافرازی ایران اسلامی شده است. (309679)
 
هموطن
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۲:۰۴:۰۵
هيچ چيز با ارزش تر ارتقاي حس عزت نفس و افتخار براي يه مملكت نيست . آقاي احمدي نژاد در چندين سخنراني از ابتدا تا به الآن طوري عملكرد كه كم كم توجه جهانيان رو به خودش جلب كرد. سخنراني هاي اينشون پوشالي بودن هيمنه اين زورگويان رو آشكار كرده. در ضمن ازونطرف بگم. به طور معكوس غربيها سعي كردن و مي كنن كه با ارعاب و سركوفت و تهديد و تحقير و خباثت رسانه اي و همكاري وطن فروشها و حرفهاي آدماي خود كم بين و . . . برايندي در جهت تضعيف روحيه و كاهش اعتماد به نفس ما را ايجاد كنن . شايد اگه صحبت هاي بي نقص احمدي نژاد ( البته تحت مشاوره تيم تخصصي كارشناسان رسانه وسياسي )‌ روند فعلي دنيا رو از نظر نظم جهاني و وضعيت NPT تغيير نده ولي فشار رو از روي ما كم مي كنه . عزيزان رسيدن به موقعيت هسته اي (بدون همراهي با غرب و پذيرش معيارهاي كلي اونها و بعد هم گرفتن تاييديه اونها ) كار بسيار بسيار پر هزينه ، سخت و بعضاً غير ممكنيه .ما از تونل هاي سختي اون عبور كرديم و اين همه مصيبت ومشكلات ( كه البته سازنده هم ميتونه باشه )‌نتيجه بسيار روشني داره . عمراً ! كشورهاي غربي بذارن جوجه عربهاي اطراف ما وكشوراي خرد وكلان به دانش ((كامل))‌هسته اي برسن . بعد از اين سختي ها كشورايي كه موي دماغ ما ميشدن ( همينا كه عددي هم نيستد )‌فقط با حسرت نظاره گر اين جايگاه خواهند بود. بهاي اين جايگاه تحمل سختي هاست زيرا كشوراي زرنگتري درگذشته به موقعيت رسيده اند و اجازه حركت به ديگران هم نميدن. از نظر من شهروند ايراني هم خداوكيلي خيلي قابل قبول نيست كه بعضي كشورا به اين مفتي به دانش هسته اي برسن وبراي ما شاخ وشونه بكشن . پس بايد به غربي ها حق بدين كه چقدر براشون سخته ولي اين يه واقعيت تلخيه كه ايران خواست وتونست . و اونا بايد مارو هم به ناچار بپذيرند. در پايان اشاره به بيان سعدي شاعر بزرگ خودمون دارم كه ميگه : به دريا در منافع بيشمار است اگر خواهي سلامت دركنار است . پاينده باشي وطن من . (309682)
 
navid
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۲:۱۳:۰۶
I really became proud by this speech.
Thanks my president. (309690)
 
بیژن
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۲:۱۶:۴۹
منطق بربمب اتم وتهدیدپیروزشد.درودبردکتراحمدی نژادکه باردیگرشایستگی اش رابعنوان نماینده ملت بزرگ ایران درقلب دشمنان به اثبات رساند.به رای خودم افتخارمیکنم (309693)
 
zohreie zahra
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۳:۴۷:۱۹
salam bar dr ahmadi nejad.
ma be to eftekhar mikonim.
rahbar azize enghelab poshtibane een harekathaie armangeraianeie to hastand.to behtarin reese jomhoore baad az jang hasti.shojaat,esteghamat,aasheghe emam boodan hame az vijegihaie tost. (309740)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۴:۱۲:۲۴
آقای رئیس جمهور، رو سفیدمان کردی.
اشک شوق تو چشم هایم جمع شده، نمی دونم چی بگم.
تنها کاری که از دستم برمی آید دعا است. خداوند نگه دارت باشد که همه ایرانی ها را سربلند کردی. (309758)
 
a...h
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۴:۴۹:۵۲
داشتم به آمار پایین نظرات نگاه میکردم چقدر جالب بود تعداد مخالف ها بیشتر بود ولی هیچ کس علت مخالفتش رو نمیگفت (به جز چند نظر کلی و با احتیاط)
نتیجه کارای تبلیغات غربی ها رو باید اینجا دید و جدی گرفت. (309773)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۴:۵۶:۵۱
واقعا کامنتهای دوستان در تعریف و تمجید از سخنرانی انهم در این سطح نشان دهنده میزان اگاهی و فر هنگ اسطوره ای قهر مان پروری ملت ایران است که همیشه در این سطح احساسات ملی ایرانی انها بر عقل و خرد و اندیشه منطق مستوری میشود و کاری هم نمیشود کرد این یک غده تاریخی است امیدوارم بعدها دچار پشیمانی نشوند چراکه همواره این اصل بدین شکل در طول تاریخ ایران تکرار شده است خدای ناکرده بنده مخالف بیان ریاست محترم جمهور نیستم بلکه به کشور ودین و ارزشهای ان اعتقاد و پایبندم فقط اسیبهای تاریخی را بیان کردم (309779)
 
محسن
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۵:۱۷:۳۹
شجاعت مخصوص مردان پاک و آزاده خداست. (309788)
 
محسن
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۵:۲۱:۱۷
قیمت و ارزش هر کس به اندازه ای است که میتواند بخوبی انجان دهد ، حضرت علی(ع) درود برتو
ای سردار و سرباز شجاع امام زمان (عج) (309791)
 
milad_malek
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۵:۳۹:۳۲
در عرصه سیاست خارجی اقای احمدی نژاد را واقعا موفق می دانم اما در عرصه اقتصاد داخلی هرگز (309803)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۵:۵۵:۱۳
ما موافق از بین بردن سلاحهای هسته ای هستیم. فقط یک سوال کوچک: چرا احمدی نژاد حتی یک بار از روسیه که بیشترین سلاحهای هسته ای را دارد اسم نبرد؟
جواب من این است که سخنرانی اصلا سیاسی بود و نه مربوط به ان پی تی. (309815)
 
aivhl 0728
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۶:۰۰:۱۱
کینه ای نیست ولی باید قبول کرد که خیلی از راه را اشتباه رفته ایم
گلایه ای از مسوولین سایت الف:
چرا شما که ادعا میکنید توهین هارا درج نمیکنید توهین به کروبی را در زیر عنوان اگر پرچم ایران در دست اروپاییها بود چاپ کردید؟ باید توضیح بدهید یا معذرت خواهی کنید چون من به سایت شما و صداقتتان بسیار اعتماد کرده ام
نکته دیگر چرا فقط سایت ها و وبلاگهای طرفدار دولت رو لینک کردی؟
چرا منتقدان رو لینک نکردید؟ (309818)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۶:۱۰:۳۰
سلام. اینکه باید همه کشورها بمب اتمی نداشته باشند حق هست و حرف کاملا درستی هستش اما اینکه فکر کنیم میشه اینطوری تغییری ÷یدا بشه و معاهده قبلی به قول تیتر خبر دیگه شما سقوط کنه یه کم نه خیلی خیلی غیر واقع بینانه هستش (309821)
 
رضا ش
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۶:۴۳:۴۹
اگر احمدی نژاد بگه دو دو تا چهار تا باز یه عده آدم بیکار می یان و روی گزینه ی مخالف کلیک می کنند.خدا این ابوجهل های سبز رو به راه راست هدایت کنه.
به عنوان یک ایرانی با تمام انتقاداتی که ممکنه من و امثال من به احمدی نژاد داشته باشیم به سخنرانی دیروز ایشون افتخار می کنم و تاسف می خورم به حال و روز سبز هایی که به خاطر کینه داشتن از احمدی نژاد دلشون به این خوشه که نماینده سه کشور پلید و استعماری آمریکا و انگلیس و فرانسه سخنرانی اونو ترک کردند.خوشحالم که رییس جمهور کشورم کشورهایی رو که چشم طمع به منافع ایران دارند ناراحت کرده و خوشحالم که کسی رییس جمهور ایران نیست که دل گرگ های غربی بهش خوش باشه.
این افتخار برای همیشه در کارنامه احمدی نژاد خواهد ماند. (309832)
 
سمانه
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۸:۲۲:۲۴
اقای احمدی نژاد به شما افتخار میکنیم. (309866)
 
علیرضا
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۸:۵۲:۴۰
واقعا خدا این مخالفین بی منطق احمدی نژاد را شفا دهد ، ایران را گلستان هم کند باز هم اینها گزینه مخالف را انتخاب می کنند.

درود بر احمدی نژاد
درود بر غیرت ایرانی (309880)
 
سادات
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۲۲:۱۱:۳۹
غرور آفرین بود . (309952)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۲۲:۲۱:۵۱

این انسان پیرو مکتب رحمان چرا اینقدر انسان مساله دار اطرافش را گرفته اند؟! (309958)
 
یک ایرانی
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۳:۲۸:۱۰
همین که نام مبارک موعود آخر رو در ابتدای بیاناتشون میارند خودش افتخاری ست که هیچ کس تا بحال جراتش رو نداشته!
اللهم عجل لولیک الفرج (310167)
 
majidnasehi
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۴:۳۷:۰۱
در نظرات دوستان نکته جالبی وجوددارد وآن اینکه اغلب از مواضع ریاست جمهوری در سیاست خارجی دفاع می کنند ولی در سیاست داخلی منتقد هستند واین یعنی اینکه نیروهای ارزشی انقلاب اسلامی هنوز آن انسجام و یارگیری مناسب را در میدان مدیریت کشور ندارند.حضرت امام (ره) در آخرین پیام شان به بسیجیان ضمن معرفی مدیریت بسیجی در جنگ بعنوان الگوی مدیریتی راه درست را بما نشان دادند. همینطور مقام معظم رهبری در مصاحبه خود با ویژه نامه وزارت ارشاد بمناسبت دهمین سال انقلاب در سال 67 دقیقا\" به این نکته که ما از سازماندهی مدیران انقلابی برای پذیرش مسئولیت ده های بعدی غفلت ورزیدم اشاره نمودند . متاسفانه غفلت از این موضوع اساسی باعث گردیده که بخصوص در دولت نهم ودهم بسیاری از مشکلات در تعامل نیروهای انقلاب با یکدیگر بوجود آید. (310191)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.