توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 70881
القدسً‏العربی: کسي توان حمله به ايران را ندارد
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۵۴
روزنامه القدس العربي با اشاره به توانمندي هاي ايران و موقعيت راهبردي آن در منطقه تاکيد کرد کسي قدرت حمله به اين کشور را ندارد.

به گزارش شبکه خبري العالم ، در مقاله عماد ابويونس در القدس العربي چاپ لندن با عنوان " ايران مورد حمله قرار نخواهد گرفت " ، آمده است : همه جهان در برابر اين واقعيت قرار گرفته اند که ايران قدرت تغيير نقشه جهان را دارد و اگر کسي تصور کند که امکان حمله گسترده و ويرانگر عليه اين کشور وجود دارد در توهم به سر مي برد.

القدس العربي چاپ لندن افزود : ايران امروز در سواحل مديترانه سرزمينهاي اشغالي را از جنوب به چالش مي کشد و توان راهبردي به دست آورده که باعث وحشت اسرائيل شده است.

عربها همواره معادلات قدرت در خاورميانه را به گونه اي مي ديدند که رژيم صهيونيستي ابتکار عمل و بازدارندگي را در دست دارد ؛ اما امروز شرايط صد و هشتاد درجه فرق کرده است.

مقاله نويس روزنامه القدس العربي افزود : در اينجا چند سوال براي تحليلگران و حتي مردم عادي مطرح است چه کسي مي تواند به ايران حمله کند ؟ در شرايطي که اسرائيل به طور علني تهديداتي را درباره حمله به تاسيسات هسته اي ايران مطرح مي کند ، آيا اين رژيم واقعا قدرت و امکانات حمله به ايران را در اختيار دارد؟

بسياري از تحليلگران معتقدند که امريکا و اسرائيل به طور مشترک به ايران حمله خواهند کرد و شايد حتي فرانسه هم به آنها بپيوندد.

اما آيا واقعا اين قدرتها اطلاعات کافي و موثق درباره توانايي هاي ايران در اختيار دارند؟ آيا احمقانه نيست که نظام تهران را با نظام سابق صدام مقايسه کنيم در حالي که ايران يک کشور دموکراتيک است ، دولت و رئيس جمهوري آن از طرف مردم انتخاب مي شوند و ملت تعيين سرنوشت خود را در دست دارند.

روزنامه القدس العربي تصريح کرد : ايران کشور پهناوري است و يک يا هزار موشک هم نمي تواند ان را به لرزه درآورد.

آيا سيد حسن نصرالله با ارتش چند هزار نفري خود ثابت نکرد که با وجود تعداد کم مي تواند طرحهاي امريکا را به شکست بکشاند و معادلات قدرت در منطقه را برهم بزند؟

آيا ايران موشکها و سلاحهايي در اختيار ندارد که آنها را از مثلت شرارت يعني اسرائيل آمريکا و فرانسه پنهان مي کند . ايران در چند سال پس از جنگ ويرانگر با عراق توانست قدرت و شکوه خود را بازسازي کند . اين کشور برنامه روشن و نگاه به آينده دارد و هر روز قويتر مي شود.

اين روزنامه سپس با طرح مطالبي در باره تبليغات گسترده و تهديد هاي آمريکا و رژيم اسرائيل در باره حمله به مناطق مختلف ايران ، براين نکته تاکيد مي کند که هرگونه حمله به ايران با عکس العمل شديد اين کشور و طرفداران و حاميان آن روبرو خواهد شد ، لذا بعيد است که واشنگتن و تل آويو جسارت چنين حمله اي داشته باشند.
اين روزنامه با اشاره به ترس و نگراني هاي آمريکا و صهيونيست ها در باره عواقب هرگونه ماجراجويي در باره ايران ، به سابقه مقاومت و دليري هاي ملت ايران اشاره کرد و افزود : درباره فرزندان امام علي (ع) سخن مي گوييم که دوستدار امام حسين (ع) هستند و پاسخ آنان به هر حمله اي شبيه زلزله خواهد بود.

سوالات زيادي درباره امکان بروز چنين جنگي عليه ايران وجود دارد به ويژه که اگر چنين جنگي بروز کند همه چاههاي نفت خاورميانه ويران و آبهاي خليج فارس هم آلوده خواهد شد.

آيا واقعا شايسته است که ايران به بهانه جلوگيري از ساخت بمب هسته اي در اين کشور ويران شود ؛ اين تصور که امريکا و اسرائيل و شايد فرانسه ايتاليا و ترکيه مي توانند ايران را از بين ببرند اشتباه است.

واشنگتن اطمينان يافته که فروپاشي ايالات متحده آغاز شده و جنگ عليه ايران آخرين اميد نجات اين ابرقدرت است ، زيرا اقتصاد امريکا مانند سال 1929 در حال فروپاشي است.

القدس العربي با اشاره به تلاش هاي متعدد آمريکا براي لطمه زدن به موقعيت آقاي احمدي نژاد رئيس جمهوري ايران ، دليل اين دشمني را معامله نکردن رئيس جمهوري ايران بر سر موضوع فلسطين ، سوريه و لبنان ذکر کرد.

اما ايران هدف حمله قرار نخواهد گرفت ؛ زيرا بسيار قدرتمند است و روزهاي اينده اين مساله را ثابت خواهد کرد.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.