نظر منتشر شده
۱۰۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 71668
درد بد‌حجابی، کجا درمان می‌شود؟
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۱۷
سيداحمد موسوی








همواره برای حل معضل‌های اجتماعی می‌بایست زمینه‌های پیدایش آن را رفع نمود. و الا درمان در حدّ مُسکّن، نقش ایفا خواهد کرد و بیمار به مرور خواهد مرد. غفلت از زمینه‌ها و عدم پردازش و رفع منابع تغذیه یک معضل، در سطح اجتماعی مصیبت‌بار است. با توجه به این‌که در هفته‌های گذشته جریان نظرات اجتماعی به سمت رفع مشکل بدحجابی می‌رود، هراس از رفع این مشکل به روش مسبوق به سابقه، که جهت آرامش‌بخشی به مسوولین و خرج انرژی به جهت رفع مسوولیت – و نه حل دقیق مشکل- صورت می‌گیرد، ذکر نکاتی را ضروری می‌نماید.



بنیان حجاب، و هر امر ایمانی «حیاء» است که امیر المؤمنین علی علیه السلام می‌فرمایند: «ایمان و حیا هر دو به یک ریسمان بسته و با یکدیگر هستند و از هم جدا نشوند. (غررالحکم ، باب حیا)». حیا و عفاف نمی‌تواند با امر قضائی و انتظامی به انسان تحمیل شود، بلکه حاصل تربیت و اندیشه ورزی است. شاید بتوان از طریق قضایی و انتظامی مظاهر توسعه و تبلیغ نابهنجاری را از سطح شهر برچید و بعنوان آرام‌بخش مدت دار این امر لازم به نظر برسد، اما تا وقتی جریان نرمی حیا و ملاحظات اخلاقی را رفته می‌خواهد، بدون حرکت نرم متقابل در قالب تربیت و اندیشه، حرکت انتظامی و قضایی تنها عوارض سرکوب را در قربانیان بدحجابی، به‌جای خواهد گذاشت و موضوع را درمان نخواهد کرد.



امروزه در جامعه ما بدحجابی، تنها یکی از مظاهر بی‌حیائی مفرطی است که نمونۀ آن حتی در ساعات اداری و خیابان‌های معمولی اروپا دیده نمی‌شود. اگر بخواهیم مشکلات دیگر را نیز ببینیم، فساد اداری، وضعیت وخیم رانندگی، عدم احترام به قوانین، وضعیت بسیار وخیم همسایه‌گی، از مظاهر دیگری است که می‌توان از آن‌ها بعنوان مظاهر فقدان حیا نام برد.



هنگامی که شهرها شکل می‌گیرند، در صورتی که مسوولیتی جهت اصلاح و توسعه فرهنگی یک شهر بزرگ صورت نگیرد یا اقدام انجام شده با توسعه متناسب نباشد، پدیدۀ «ناشناسی» به اوج خود می‌رسد و گزار به کلان‌شهر نشینی، بدون دغدغۀ تربیتی، در حالی که چشم، چشم را نمی‌بیند، معضلات جدی به همراه دارد. و این اشکال وقتی با «بی حیائی» برخی رجال و مسوولین و مشغول شدن آنان به تخلفاتی همچون دریافت رشوه و چپاول بیت‌المال همراه می‌گردد، بهانۀ تبعیت برای عامۀ مردم را نیز فراهم می‌کند، علی الخصوص هنگامی که عاملان این تخلفات خود را عامل دین نیز بدانند یک حمله بی‌رحمانه به مبانی اخلاق و سالم زیستن صورت می‌پذیرد. هر چند طبق حدیث شریف نبوی(ص)، هر آن‌کس با رجال وارد دین شود، همان رجال او را از دین خارج خواهند نمود، و باید دین را با کتاب و سیره و سنت اهل‌بیت شناخت، اما این “بهانه” برای نفس سرکش انسان‌های داوطلب، همیشه باقی خواهد ماند و روزنه ورود به دنیای گناه.



از سوی دیگر، اگر در رسانۀ دشمن دقیق شویم، آن را در وضعیتی می‌بینیم که با علم به ارزش «حیا» در صدد از بین بردن آن است. برنامه‌های متنوع ، فیلم‌ها و سریال‌ها با تمام قدرت در صدد رفع قیود اجتماعی هستند، مسابقاتی که به‌عنوان اعتراف مخاطبان را به ذکر علنی گناه‌ و خطای خود تشویق می‌کند از مظاهر روشن تلاش جریان‌های مادی در نفی حیاء است.



بنابر مقدمۀ فوق، نه تنها درمان درد بدحجابی، که راه تفوق بر سایر معضلات اجتماعی از قبیل نزاع میان همسایه‌گان، خودروها، اشخاص، و سیاستمداران، در متبلور شدن یک جریان اجتماعی نمونه و جدی در صداقت است که امکان بهانه جویی را از اعضای جامعه بگيرد. ترجیحا اگر این خود حکومت باشد نیروی محکم‌تری را متضمن خواهد بود و سال‌های ابتدائی پس از پیروزی انقلاب جائی که مردم با طیب خاطر و صمیم دل با سرعت به سوی جامعه نبوی گام برداشتند، نمایش عملی این نظریه است. جریان و حکومتی که وقتی جوانان را به عفاف و حیا دعوت کند، از آبرو، چیزی در چنته داشته باشد. و این به خودی خود، آموزش عمومی است که هیچ دانشگاه و هیچ رسانه و هیچ گشت ارشادی معادل آن نیست. پس از این، می‌توان رو به دختران جوان کرد و گفت: “جوان!، بی‌حجابی تو باعث به هم خوردن جامعه و دربردارنده احتمال از هم پاشیده‌گی چند خانواده است”، جائی که جامعه حرمت داشته باشد و آقایان و زاده‌هایشان، نتوانند در یک چشم به هم زدن، تمام منافع کشور را فدای امیال شخصی خود کنند.



جریان اصولگرائی و رای مردم بدان، زادۀ غرولندهای مردمی علیه بی‌صداقتی مسوولینی بود که علیرغم ادعای دین به دریدن پرده‌های حیا و خطوط قرمز دین، مشغول شدند و آموزشگاه عبور از شرع راه انداختند. برخی از هم‌کلاسی‌های نسل‌سومی نویسنده این مقاله در دوره تحصیل، رسما الگوی رفتاری خود را بر اساس شايعات درباره چپاولگری مسوولین رده بالا تنظيم می‌كردند و مي پرسيدند: “وقتی «فلانی» با لباس پیامبر می‌دزدد، من چگونه گلیم از آب بیرون بکشم؟” یا “چرا من نه؟”، هیچ کس آن‌روز اصلا در صدد پاسخ به این سوال که ” آیا «فلانی» می‌دزدد یا این‌ها شایعه است؟” نبود؟ چون کسی دغدغه دل این جوان را نداشت. از آن روز تا شکل گرفتن جریان اصولگرائی هیچ‌جریانی حتی در حد شعار، مدافع حریم حیا در عرصه جامعه و سیاست نشد. حیائی که غیبت آن یکی از عوامل بدحجابی مفرط و منحصربه‌فرد تهرانی است. بدیهی است در صورت شعاری ماندن رفتار این یک گروه پس از راه یافتن به منصب عمل و غرق شدن در نزاع سیاسی، امیدهای مردمی منقطع خواهد شد و آینده غیر قابل پیش‌بینی خواهد بود. فرصت سه ساله نمایندگان اصول‌گرائی در دولت و مجلس و سایر مناصب، فرصتی غیر قابل بازگشت است تا شأن و آبروی این نمونه مثالی را جهت رخ نمودن بر جامعه پرشأن ایرانی، مهیا سازد. و این جز با عامل شدن به حیا تا توسعه تبلیغی دامنه حیا و تبیین مفهوم آن در سطح دامنه تحت پوشش، آن هم با تمام توان شبانه روزی، مقدور نمی‌باشد. و عمل به حیا مهم‌ترین عنصر این جنبش است تا جائی که حدیث شریف از امام صادق(ع) می‌فرماید : «کونوا دعاة إلی الله بغیر ألسنتکم : با چیزی غیر از زبان، مردم را به سوی خدا دعوت کنید»



و این حدیث شریف، برای کسانی است که با غیر از هدف رفع مسوولیت و تحویل مشکل به مدیر بعدی، مسوولیت خود را به خدا و خلق، پاسخ می‌گویند. تا زمانی که حسن ظن نسبت به صداقت و پاکی آمران حجاب، ایجاد نشود، همه تلاش، و تشکیل ستادهای “امربه معروف و نهی‌ازمنکر”، از نگر درمانی، نزدیک به آب در هاون کوبیدن خواهد بود، زیرا از اولویت‌های ترجیحی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکراثربخشی آن بر ذات مخاطب است و این با حلّ انتظامی آنچنان‌ که در سال‌های گذشته نمایش داده شده است مقدور نیست.
 
milad_malek
۱۳۸۹-۰۲-۲۲ ۱۲:۳۱:۲۲
در 30 سال اخیر نسخه ای که برای رفع این مشکل پیچیده شده صرفا امنیتی و پلیسی بوده یعنی اگر گشت ارشاد با هر اسمی سر هر کوچه و میدان بود این مشکل به ظاهر و با زور رفع می شود و به محض اینکه گشت ها جمع شوند همه چیز به حالت سابق باز می گردد اگر امروز مسئولین در حال تدارک راه حل برای رفع این مشکل هستند باید از خود بپرسند ایا گشت ارشاد ها در این 30 سال موثر بودند و یا فقط وضع رو بد تر کردند؟ فرق برخورد با مسئله حجاب با مواد مخدر چیست ایا مشکل فرهنگی را حل پلیسی دارد اگر دارد چرا تجربه 30 ساله با شکست مواجه شده ؟ (312052)
 
ميرزا
۱۳۸۹-۰۲-۲۲ ۱۲:۳۸:۴۴
با سلام
اين يكي از ضعيف ترين تحليل هايي است كه سايت محترم الف بر روي خروجي خود گذاشته است.در اين تحليل هيچ تحليلي از وضعيت اقتصادي فرهنگي سياسي و اجتماعي بررسي نشده است و هدف نگارنده از اين متن تنها آنست كه در جمله اي بكار برده است : \"جریان اصولگرائی و رای مردم بدان، زاده غرولندهای مردمی علیه بی‌صداقتی مسوولینی بود که علیرغم ادعای دین به دریدن پرده‌های حیا و خطوط قرمز دین، مشغول شدند و آموزشگاه عبور از شرع راه انداختند.\" به طبع جريان اصول گرايي كه خود را پايبند به تمامي اصول اسلام بر مي شمرد هيچگاه \"اخلاق اسلامي\" را مد نظر نگرفته است. (312056)
 
رهام
۱۳۸۹-۰۲-۲۲ ۱۴:۲۱:۴۰
حیا و عفاف نمی‌تواند با امر قضائی و انتظامی به انسان تحمیل شود، بلکه حاصل تربیت و اندیشه ورزی است!
مشکل اساسی شما و امسال شما هم دقیقا این است.
فکر می کنید با کدام اندیشه می توانید به بنیان های ریشه دار مدرنیته که در جان مردم ایران نهادینه شده نفوذ کنید؟دولت مردان قبل از شما هم فهمیده بودند که دیگر کار اندیشه و فکر تاریخ مصرف گذشته اسلامی نمی تواند دلایلی بیاورد در تایید حجاب که بی حجابی مدرن را عقب براند.
هنوز هم فکر می کنید با وضع و خطابه و از این جور حرف ها می توانید آب رفته را به جوی برگردانید؟ نه خیر عزیزان دلیل اصلی رد حجاب نبود فکر و اندیشه در تفکر اسلامی نیست.دلیل آن این است که دیگر حجاب در تفکر ایرانی از جذابیت برخوردار نیست که انسان مصرف گرا و تنوع طلب امروزی را ارضا کند و کشش لازم را برای او ایجاد کند که به آن سمت برود اگر 10 سال پیش نصف مردم حجاب اسلامی نداشتند امروز 80 درصد ندارند و 10 سال دیگر کل جمعیت. و نه شما و نه دین و نه هیچ ایدئولوژی و خطابه و وعضی نمی تواند جلوی پیشرفت مدرنیته را بگیرد.

مدرنیته جای تکثر است و دنیای متکثر امروز به این زودی ها متوقف نمی شود.خیالتان راحت باشد تا نابودی کامل تمام خرده فرهنگ ها مدرنیته خود را باز تولید می کند.مقداری چشم های خود را باز کنید 400 سال از عمر دنیای مدرن می گذرد و هنوز چالش های عظیم حتی نتوانسته مبانی فکری آن را بلرزاند.آن وقت شما انتظار دارید که یه خرده فرهنگ دینی که متعلق به نیم درصد کل جامعه بشری بتواند در مقابل سیل خروشان هجمه تکثر و جذابیت بی حد مدرنیته دوام بیاورد یا آن را شکست دهد؟!


دعوتتان می کنم به مناظره به من ایمیل بزنید. (312103)
 
ترانه
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۵:۵۲:۲۵
با وضعیت کنونی کشور هرچه به اصطلاح گشت های ارشاد را بیشتر کنید مردم به خصوص نسل دهه60به بعد را بیشتر تحت فشار می گذارید (322783)
 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۲-۲۲ ۱۴:۲۹:۲۴
چرا در عربستان اتفاق نمی افتد؟
چرا در کانادا ما جرات نداریم چپ به پلیس این کشور یا مقامات کانادا نگاه کنیم حتی اگر حق با ما است ؟ تا چه رسد سنگ پرانی .
چرا در اداره آمگریشین آمریکا به ما ناسزا می گویند و عکس می گیرند و تو سرمان می زنند و تحقیر می شویم و شکوه نمی کنیم ؟
این طبیعت ایرانی ها است که دوست دارند قانون و باید فقط قانون بالای سر آنها باشد .
چند تا موی سر را کوتاه کنید به کسی ضربه نمیزند چون دوباره رشد می کند اما بد حجابان را فراری میدهد.
در آمریکا سیاتل پلیس برای جلوگیری مسابقه اتومبیل جوانان خود سر که موجب قتل مردم می شد دستور داد در صورت مشاهده آن اتومبیل گران قیمت طرف را جلوی همه زیر ماشین پرس می گذارند و من در تلوزیون دیدم ماشین نو 100 هزار دلاری رفت زیر پرس و داغان شد. (312109)
 
مهیار
۱۳۸۹-۰۲-۲۲ ۱۵:۳۶:۲۸
بابا جان،بدحجابی فــــقـــــط و فـــــقــــــط با مُد لباس برطرف میشه.
مگه دخترها به غیر از زیبایی و جذابیت دنبال چیز دیگه ای هستند؟!
از پوشیدن لباسهای سیاه خسته شدند،افسردگی میاره...باید مُد لباس برای پسرها و دخترها باشه و انقدر زیبا باشه که دیگه هیچکس طرف مد غربی نره. (312146)
 
آرش
۱۳۸۹-۰۲-۲۲ ۲۳:۴۸:۰۴
مهیار جان کجایی تو بابا . امروز تو اخبار نشون میداد از یه دختره

مصاحبه گرفته بودن در مورد بد حجابی . دختره میگفت من دوست

دارم با تاپ و شلوار بیام بیرون بعد تو میگی لباس سیاه . اینا فقط

دوست دارن لخت بشن بیان بیرون همین . آخه نیست آدمای

متمدنی هستند باید یه جوری تمدن خودشون رو نشون بدن دیگه . (312252)
 
Cave_Man
۱۳۸۹-۰۲-۲۳ ۱۰:۰۳:۴۲
شاید در اطرافیان شما کسانی هستند که دوست دارند لخت بیایند بیرون ولی در اطراف اکثر خانواده های ایرانی نیستند چنین افرادی (312328)
 
آرش
۱۳۸۹-۰۲-۲۵ ۱۵:۰۰:۳۴
خدارو صد هزار مرتبه شکر تو اطرافیان ما همچین آدمایی پیدا

نمیشه . ولی وقتی دختره جلوی دوربین به این راحتی میگه میخوام

تاپ بپوشم این چه معنی به جز لختی میده ؟ (312769)
 
عرفان
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۶:۲۰:۰۱
جامعه خود حد حجاب را مشخص می کند. آیا زمانی حجاب آزاد بود همه لخت می کشتند اینطوری نبود در شهرستانها بیش از 95 درصد با حجاب بودند با قانون وقوای قهریه نمی شود جلوی بی حجابی گرفت ! اینورش بگیری آنطرفش می آد بیرون! فرد بی حجاب را توی گونی هم بیاندازی ودرش محکم ببندی باز جلوی بی حجابی اش را نمیشه گرفت. (329040)
 
۱۳۸۹-۰۲-۲۲ ۱۶:۰۶:۰۹
با سلام.وقتی عکس این مطلب را دیدم یک لحظه قصد کردم خودم را از اپارتمان پرت کنم پایین.

اخه شما فکر رعصاب مردم نمی کنید؟فکر قلب و احساس مردم نیستید؟

چفیه ای که خون رزمندگان ما روی ان ریخت جا نماز رزمندگان اسلام بود ایا اینگونه باید مورد توهین گروهی بد حجاب قرار بگیره؟


من از ملت ایران به عنوان برادر شهید میخواهم که اگر همچین چیزی را دیدند به خاطر خون شهدا اقدامی شایسته برای جلوگیری از این اقدام انجام بدهند

دوستان وظیفه ی امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنیم. (312153)
 
بيگي
۱۳۸۹-۰۲-۲۲ ۲۳:۲۸:۴۴
نان گندم بركت خدا را هم پيامبران خورده اند و هم خيل ظالمان ....
شما چه ميكنيد ميخوريد يا نه دنبال ريشه هاي خير و شر بگرديد .آن چيز هايي كه خارج از شعار براي مردم آينده اي روشن بنا كند. (312247)
 
Cave_Man
۱۳۸۹-۰۲-۲۳ ۰۹:۵۴:۵۰
آقای یا خانم محترم من هم خانواده شهید هستم و هم در خانواده جانباز داریم ولی مسئله چپیه چه ربطی دارد به این طور مسائل ؟!
آیا آن هنگام که رزمندگان و سپاه اورکت آمریکایی می پوشیدند می گفتید که این اورکت آمریکایی است و پوشیدن آن توهین به رزمندگان و سپاه است ؟
کم بازتر فکر کنید (312327)
 
Espeetman
۱۳۸۹-۰۲-۲۲ ۱۶:۵۸:۱۹
ای کاش نویسنده چند راه کار عملیاتی روشن را به طور واضح برای درمان دردی که به آن اشاره شد، ارائه میکرد.

در مقام نظر و تشخیص درد و واکاوی ریشه های آن، حرف بسیار است، اما در مقام عمل و درمان نسخه ی مشخصی ارائه نمیشود.

منظور من از راهکار عملیاتی، جمله هایی مانند جمله زیر است:

«اختلاط کارمندان زن و مرد در ادارات دولتی، باید از بین برود»

(در مثل مناقشه نکنید) (312176)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۲-۲۲ ۱۷:۱۶:۳۲
دیگه اینقدر مسئله بی حجابی رو بزرگش نکنین دیگه، به نظرم دارین زیادی مته رو خشخاش میذارین.
ضمنا از کدوم صداقت در جریان اصولگرایی حرف میزنید؟ همون صداقتی که نمودش تو تلویزیون باعث شده تعداد دارندگان گیرنده های ماهواره ای از 20% به 50% برسه؟ (312182)
 
۱۳۸۹-۰۲-۲۲ ۱۷:۵۲:۰۱
لطفا يه مقدار هم روي آقايان و تربيت و اصلاحشان برنامه ريزي كنيد تا با آزارهاي نگاهي و كلامي زنان محجبه و يا با حجاب مناسب را لااقل اذيت نكنند.عفاف تنها مال زنها نيست. با كاملا پوشيده كردن زنها هم چيزي عايد كسي نميشود بلكه مردم حريصتر هم ميشوند.
متاسفانه مردان ميانسال با توجه به مصونيتي كه بخاطر سنشان به دست آورده اند بيشتر از جوانان به آزار زنان و بخصوص دختران جوان مشغولند

بخدا دو قدم نميشود توي شهر تنها قدم زد. حتي با چادر (312189)
 
بيگي
۱۳۸۹-۰۲-۲۲ ۱۸:۵۷:۱۹
حافظ ميگويد:
حافظا مي خور و رندي كن و خوش باش ولي دام تزوير مكن چون دگران قرآن را.
بيت اول را نميدانم چيست! اگر كسي ميداند تفسير كند. (312201)
 
Seyyed Mohammadali
۱۳۸۹-۰۲-۲۲ ۱۹:۰۹:۴۷
Dear Alef

. (The only sulotion for hejab in Iran would be applying of law.(Ejray ghanon. (312202)
 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۲-۲۳ ۰۰:۳۴:۳۹
جزیره کیش خوب است برای قرتی بازی به شرطی که سود آن به جیب انگلیسی ها نرود (312261)
 
Cave_Man
۱۳۸۹-۰۲-۲۳ ۰۹:۵۰:۱۱
آقای حاجی آقا در همان جزیره کیش چند سال پیش یک ایرانی و سرمایه گذار ایرانی که در کشوری دیگر زندگی میکرد آمد و هتل کوروش و پارک دلفین ها و چندین جای زیبای دیگر را درست کرد بخاطر اینکه توریست خارجی وارد ایران کند و بجای اینکه مردم بروند دوبی و ترکیه و تایلند پول خرج کنند بیایند ایران ولی متاسفانه این همه سرمایه گذاری و طرح سود ده ایشان به دلیل تغییر یک دولت و چند وزیر و مدیر کاملا برباد رفت .
همان جزیره کیش را که شما طبق معمول با ادبیات واقعا زشت خود برای قرتی بازی مناسب میدانید می توانست جزیره ای باشد که حداقل جایی باشد بر تفریح و سرگرمی افرادی که میخواستند در جایی کاملا اسلامی به تفریح و شادی بپردازند ( البته اگر شما تفریح و شادی را هم جزو قرتی بازیها ندانید .) (312321)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۲-۲۳ ۰۱:۱۴:۴۸
حجاب فقط توی مدرسه درست میشه. اگه دختر خانومها از بچگی با فلسفه حجاب آشنا بشن ، حجاب کامل رو با کمال میل انتخاب میکنند. گشت ارشاد هم دردی رو دوا نمیکنه. 100 متر جلوتر دوباره روسری شل میشه. (312272)
 
۱۳۸۹-۰۲-۲۵ ۲۰:۴۷:۰۰
ببخشيد آقا پسرها رو از كجا ميشه تربيت كرد تا اينقدر حريص و هرزه نباشند كه با ديدن رنگ سياه و حتي با چادر هم به خانومها متلك نگند؟ (312871)
 
۱۳۸۹-۰۲-۲۳ ۰۲:۲۹:۰۱
ريشه هاي مشكلات اجتماعي و فرهنگي فعلي در جامعه ايراني بسيار عميق تر از آن شده است كه با تحليل هاي سطحي و لشكركشي به خيابان بتوانيم آن را برطرف كنيم. نيروي انتظامي اگر همه توان خود را هم بسيج كند و به فرض محال هم به قدر كافي آموزش ديده باشد كه طرحي را در حين اجرا به ضد خود تبديل نكند چه مدت و چه مقدار قادر به حضور در معابر است؟ سوال اساسي آين است كه تمام اعتبارات فراواني كه در طي اين سي سال در اختيار ارگان هاي فرهنگي (كه تعدادشان هم ماشاالله كم نيست!) بوده چه خروجي داشته است؟ آيا ما پولمان را درست مصرف كرده ايم يا فقط سازمانها را عريض و طويل و بي خاصيت كرده ايم؟ برخورد ناكارآمد انتظامي و هيجان سياسي در اين زمينه هم فقط مبارزه با اين پديده ها را در آينده سخت تر مي كند. (312282)
 
راه حل نهایی
۱۳۸۹-۰۲-۲۳ ۰۳:۰۹:۳۳
فقط یه راه برای درمانش وجود داره
اونم اینه که هاشمیو بیاریم نماز جمعه هشت سال تمام خطبه رفاه طلبی بخونه
و تا میتونه لوازم آرایش غلیظ وارد کنه و درست بچینه جلوی درهای ورودی فروشگاههای زنجیره ای شهروند که همه ببینند
و بعد هم اخویشو بزاریم رییس تلوزیون
و هشت سال بعدی رو هم مهاجرانی رو بزاریم وزیر ارشاد البته تحت لوای ریاست جمهوری خاتمی
و بهش بگیم کتابهای سیمین بهبهانی و امثالهم را با پول بدست آمده از سازمان حج و زیارت صد هزار صد هزار خریداری کنه و به بهانه تجهیز کتابخانه های سراسر کشور همه را در آنها پخش کنه تا جوونها حسابی فیض ببرند
بعد اگر کم آوردیم کرباسچیو دوباره میکنیم شهر دار و میگیم فرهنگسرا بزنه همانجوری که زده بود آنوقت همه زنها چادری میشن و بد حجابی هم ور میافته
میگین نه شونزده سال امتحان کنین اگر همه چی از جمله بد حجابی ور نیافتاد هرچی میخواین بگین بگین  (312286)
 
هادي
۱۳۸۹-۰۲-۲۳ ۰۵:۴۲:۳۶
سلام
به اعتقاد بنده حجاب يك حق مشروع و قانوني هم براي مردان و هم براي زنان است. بايد قبول كرد كه بسياري از نابساماني هاي جوامع مختلف، تجاوزات جنسي، نا امني هاي اجتماعي و رفتار هاي ناهنجار ريشه در آنچه به سمع و نظر مردم جامعه ميرسد دارد، كانال هاي دين گريز و هنجارشكن ماهواره، سايتهاي مبتذل و مستهجن اينترنت و بسياري از ابزارها كه غرب و شرق براي نفوذ فساد در ميان مردم جامعه به نحو احسن از آن بهره برداري ميكنند و گاها خود جامعه را به ابزاري براي پيشبرد آن اهداف به كار ميگيرند چيزي نيست كه بتوان به راحتي از كنار آن گذشت و با شعارهاي پوچي همچون آزادي و استقلال فكري به رواج اين ابزار هاي تباه كننده در جامعه كمك نمود.
اميد است مسئولين دولت محترم در مرحله اول تلاش كنند تا افكار مردم جامعه را به سمت دينداري و دينمداري كشانده و اذهان را از دنياطلبي و بي ديني جدا كنند و در مرحله بعد با جهش و سياستگذاري هاي فرهنگي، فرهنگ حجاب را در جامعه نهادينه و پس از آن درصورتي كه عده اي به آن متخلف شدند و حقوق معنوي سايرين را رعايت نكردند بنحو صحيح و خوش تاثير با آنان برخورد نمايند.
آرزوي ماست كه ايراني \"اسلامي\"، آباد و آزاد و سرفراز داشته باشيم.

الهم عجل لوليك الفرج....



و من الله التوفيق (312293)
 
علی
۱۳۸۹-۰۲-۲۳ ۰۷:۱۴:۴۶
خدا لعنت کند کسی را که این طور شبیخون فرهنگی به کشور زدند. (312297)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۶ ۱۶:۰۵:۵۹
اکثر دوستانی که به این نظر منفی دادند خودشون هم میدونند که چه کسی شبیخون فرهنگی زده!
منم جای اونا بودم نظر منفی میدادم (317425)
 
پیروزنام
۱۳۸۹-۰۲-۲۳ ۰۷:۲۷:۵۴
وقتی که روشنفکریی در جامعه ما مساوی میشه با ولنگاری و بی قیدی نسبت به آیین ها، سنن و ارزشهای دینی و یا هنگامی که دینداری در حد پوشش ظاهری باقی می مونه و از اون فراتر نمیره
نباید زیاد از گسترش بی حیایی شگفت زده شد!! (312298)
 
۱۳۸۹-۰۲-۲۳ ۰۷:۴۵:۱۳
بنظر من حل مشكل بدحجابي ازدواج آسان است يعني دخترها وپسرها بتوانند به آساني ازدواج كنند ودر صورت عدم تحمل يكديگر به آساني جدا بشوند . مهريه سنگين مشكل بزرگي است كه بايد حتما بصورت منطقي حل شود . پيشنهاد من اين است كه مهريه براي 30سال در نظر گرفته شود و با هر سال زندگي مشترك 30/1آن به زن تعلق بگيرد .تا ازدواچ كه الان براي بعضي دختران فرصت طلب به گنجي باد آورده شباهت پيدا كرده به حالت مناسبي برگردد. (312299)
 
۱۳۸۹-۰۲-۲۵ ۲۰:۴۹:۳۵
چرا پيشنهاد حق طلاق رو مطرح نميكنيد تا دختر و پسر مثل دو انسان آزاد باهم ازدواج كنند و يادشان باشد كه هر دو مسوول حفظ زندگي هستند.
خود من حاضر بودم با حق طلاق و شده حتي با يك سكه ازدواج كنم. اما .... (312872)
 
۱۳۸۹-۰۲-۲۳ ۰۸:۵۱:۴۰
با سلام
اگر حجاب بر اساس ايمان نباشد بسيار خطرناك تر از بي حجابي است.
بين حجاب متكي بر ايمان وحجاب متكي بر زور فرق قائل شويد. اگر بيحجابي رضاخاني موفق شد مطمئن باشيد با حجاب كردن زوري هم موفق خواهي شد. همسر و فرزند من با حجاب هستند اما هروقت بحث حجاب و مقابله با بي حجابي در جامعه مطرمي شود بشدت عصبي مي شود.

در اغلب كشورهاي مسلمان گرايش به حجاب هر روز بيشتر مي شود الا كشور ما كه گريز از حجاب هر روز بيشتر مي شود. تنها دليل آن نحوه عمل دولت مردان است نحوه برخورد با اين موضوع در سطح جامعه بوده است
بهتر است به مساله درست با احتياط برخورد شود كاري نكنيم كه گروهي با حجاب هم بعنوان همبستگي با ظظلمي كه بهبهانه برخورد با حجابي مي شود اعتقاد خود را از دست بدهند. (312310)
 
بماند
۱۳۸۹-۰۲-۲۳ ۰۹:۲۹:۵۸
بس است - این همه بدبختی و بی چارگی داریم فقط امر به معروف و نهی از منکر در قسمت حجاب خانمها مونده - راستی آقایان به ظاهر مسلمان یادتان نرود . لا اکراه فی دین قد تبینا رشد من الغی - تمام . (312313)
 
Cave_Man
۱۳۸۹-۰۲-۲۳ ۰۹:۴۵:۲۶
یک بار نوشتم و درج نکردید با اینکه کوچکترین مطلبی خلاف قانون در آن نبود و دوباره می نویسم شاید اینبار درج کنید .

این را هیچ کس نمیتواند رد کند که بانوان و دختران ذاتا به دنبال زیبایی ، تمیزی و مد هستند و در جوامع و فرهنگهای دیگر زنان این مسئله را بیشتر با نوع آرایش ، زیور آلات و نوع لباسی که با فرهنگ آنها همخوانی دارد انجام میدهند ولی در جوامع اسلامی تنها چیزی که برای یک زن میتواند در اجتماع برای زیبایی و تمیزی باقی بماند پوشش است .
متاسفانه در کشور ایران تنها نشانه حجاب را چادر مشکی می دانند ولی کشورهایی مثل ترکیه چند سالی است سعی کرده اند برای رواج فرهنگ حجاب با طراحی ها و مدهای جدید به نوعی عمل کنند که خصلت زیبایی پسندی و مد طلبی بانوان را برآورد نموده و از طرفی پوششی کاملا اسلامی را در اختیار آنان بگذارند و این باعث گردیده بانوان و دختران این قبیل کشورها با ذوق و علاقه بسیار به سمت این نوع پوشش ها بروند .
کافی است کمی دقت کنید و ببینید طراحی های انجام شده بسیار جذاب و اسلامی و پوشیده است .
درضمن رنگ نیز بسیار در زندگی ما مهم است و بر روحیه انسان بسیار تاثیر مثبتی دارد و بسیاری از رنگ مشکی ( که تنها رنگ پذیرفتنی برای چادر است ) متنفر هستند .
بروید در خلقت خدا دقت کنید ، ببینید خدا چقدر جهان را متنوع و رنگارنگ آفریده است و دانه گل سرخ همیشه در وسط گلبرگهای زیبا و رنگی آن پنهان گردیده ، چگونه است وقتی خدای ما اینهمه زیبایی را آفریده و همیشه میگوئیم خدا دوست دار زیبایی هاست ما غیر از آن عمل میکنیم ، خدای ما زیبایی را آفریده و پس ما هم این زیبایی ها را طبق تعالیم اصلی اسلام بایستی در اختیار همگان بگذاریم .
از طرفی دیگر با توجه به فشارهایی که در جامعه ما در این چندین ساله بوجود آمده خیلی از بانوان عدم رعایت حجاب را از روی لج بازی و مخالفت با قوانین انجام میدهند و حداقل من مطمئن هستم اگر کمی از فشارها کم گردد و رفتار معقول و درستی انجام شود شاید بیشتر از 80 درصد بانوانی که از نظر شما بد حجاب هستند نیز حجاب خود را بیشتر رعایت خواهند کرد .

یادتان بیاید روزگار مدرسه خودتان را که تا ناظم خط کش به دست را می دیدیم سیخ می ایستادیم و تکان نمیخوردیم ولی به محض اینکه او رویش را بر می گرداند پشت سرش شکلک در می آوردیم و شیطنت می کردیم .

هیچ وقت یادم نمی رود در همین شبکه سه سیما چند سال پیش در ایام ماه مبارک رمضان در برنامه ای زن لبنانی محجبه ای حضور داشت که حرف بسیار زیبایی زد گفت در خانواده ها ی ما انتخاب حجاب آزادانه است و چون هیچ فشاری روی این مسئله نیست اکثر زنان ما حجاب را با اراده خود انتخاب نمایند و وقتی انسان چیزی را با اراده خود انتخاب کرد آن را بصورت کمال و تمام رعایت می کند.
یادمان باشد حجاب کلمه ای نیست که تنها برای پوشش بدن بکار ببریم ، انسان باید در اعمال ، سخن گفتن ، فکر و اندیشه خود نیز حجاب داشته باشد و آن را رعایت کند (312317)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۱۲:۱۱:۵۹
ما کشور شیعه و امام زمانی هستیم افتخارمان حجاب برتر یعنی جاذر است ان وقت تو می گویی تر لیه را الگو کنیم انها اعتقاذی به واحب امر به معروف ونهی از منکر نذارند ...... مشکل اصلی بی اطلاعی اکثر جوانان از شریعت وکم کاری مسولان وتعو یض پی در پی دولت هاست. (329325)
 
ali jahan
۱۳۸۹-۰۲-۲۳ ۲۳:۱۸:۲۵
آقا بیا اینجا مالزی را ببین دخترهای ایرانی چه جوری میگردند اروپائیها بعید است اینجوری باشند
همه لخت شدند دیگه چیزی رو تنشون دیده نمیشه
آبروی همه را بردند چرا دولت اجازه میده که دخترها به خارج سفر کنند؟؟ (312451)
 
۱۳۸۹-۰۲-۲۵ ۲۰:۵۱:۳۴
اگر دخترها به خارج سفر نكنند مشكل حل ميشود؟ واقعا از برخي راه حلها آدم افسوس ميخورد (312873)
 
MoYa
۱۳۸۹-۰۲-۲۴ ۰۰:۰۳:۲۴
متاسفانه دخترای ایرانی سعی در زیبا جلوه دادن خودشون دارن و به مسئله شخصیت , داشتن تخصص خاصی(علمی) و . . .. اهمیت نمیدن .خوشبختانه با با بالا رفتن سن ازدواج آقایون به مهم رسیدن که ظاهر تنها یک بعد انتخاب همسر هستش , ابعاد مهمتر نیز وجود داره .
حجاب مسئله ای نیست که درموردش بحث بشه , کشور ما هم همیشه استثنا بوده و هست .
نعمت اختیاری که خداوند به انسان ها داده اعمال نمیشه .
یاعلی (312456)
 
۱۳۸۹-۰۲-۲۴ ۰۰:۲۷:۴۱
اقا شما مگه مالک کله ایرانید؟
کیش رو بزارید برای این بی حجابا تا بقیه شهر ها آلوده نشند!
ایران فقط واسه شما نیست واسه بد حجابا هم هست (312462)
 
۱۳۸۹-۰۲-۲۵ ۰۸:۴۴:۴۲
مردم ایران از زور و اجبار خسته شده‌اند..همین مردم را فردا بگید حجاب ممنوع ،همه برای مخالفت با زور حجاب سر میکنند. از اول هم اجباری کردن حجاب اشتباه بود. حجاب یک مساله شخصی‌ می‌باشد که در مقوله فرهنگی جا دارد. (312624)
 
Espeetman
۱۳۸۹-۰۲-۲۵ ۱۷:۲۰:۱۴
ملاک شما برای تشخیص شخصی یا اجتماعی بودن یک مساله چیست؟ (312832)
 
امیر امیری
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۲:۰۰:۳۰
اقا یا خانم گرامی تو خلاف قران حرف میزنی برو بخوان چون اکثر قریب به اتفاق مردم مسلمانند پس حجاب باید باشه چون بی حیایی زیاد میشه. (321813)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۳:۱۸:۲۳
آیا می‌دانید که حکم نماز جمعه در قرآن آمده و در بسیاری از کشورهای مسلمان هم نماز جمعه واجب است

به نظر شما چرا اولاً در ایران اسلامی تا 30 سال پیش اصلاً مسلمانان نماز جمعه برپا نمی‌کردند و اکنون هم مستحب است ؟ در ضمن اجبار در حجاب هم به هیچ وجه از قرآن قابل استنباط نیست

نتیجه گیری با شما (334219)
 
قاسمپور
۱۳۸۹-۰۲-۲۶ ۰۱:۰۹:۵۳
این چرخه را دنبال کنید:
- سخت گیری زیاد در جامعه _ تاثیر بر روی برنامه های صداو سیما - افراط در برنامه های تلویزیون- روی آوردن مردم به ماهواره - تاثیر گذاشتن ماهواره بر روی فرهنگ - رشد بی حچابی - و دوباره سخت گیری زیاددر جامعه _ تاثیر بر روی برنامه های صداو سیما-........ و چرخه ادامه دارد (312925)
 
۱۳۸۹-۰۲-۲۶ ۰۱:۴۵:۳۸
درد بد حجابی خیلی خیلی خیلی ساده درمان می شود و اتفاقا تقریبا تمام کشورهای اسلامی هم این درمان رو انجام دادند و نتیجه اش رو هم گرفتند: با لغو حجاب اجباری دیگر بدحجاب نخواهیم داشت. کسی که معتقد است با حجاب است و کسی هم که اعتقادی به حجاب ندارد بی حجاب خواهد بود. هیچ کس ریاکاری نخواهد کرد و همه چیز شکل عادی خود را می گیرد. ظرف یک سال هم همه چیز عادی می شود و دیگر موی زنی کسی را تحریک نمی کند و خونی را به جوش نمی آورد. دیگر زنی مجبور نیست که برای جبرای حجاب اجباری، آرایش غلیظی بکند که در هیچ کجای دنیا نمونه ندارد. درد اصلی و واقعی این است که عده ای دوست دارند فکر خودشان را، سبک زندگی خودشان را و حتی لباس خودشان را بر دیگران تحمیل کنند. هر وقت این درد برطرف شد، درد بی حجابی حل می شود. البته با ادامه سیاست 30 ساله حجاب اجباری، به گمان من در 20-30 سال آینده، وضع روزی به گونه ای خواهد شد که دیگر کسی رویش نمی شود که از روی انتخاب روسری سرش کند. یک حجاب زدایی بشود که هیچ نیرویی توانش را ندارد. اگر با راه حل اول من مخالف هستید، به همین سیاست ها ادامه دهید، مساله خود به خود به شکل دوم در می آید!! آن روز که رسید می توانید برای گسترش گرایش به حجاب، حجاب را غیرقانونی کنید!!! (312932)
 
آرمانشهر
۱۳۸۹-۰۲-۲۶ ۰۷:۵۱:۳۵
بد حجابی یه جورایی بدتر بی حجابیه!
امروزه جوونای ما به این طریق آزادیشون و اعتراضشون و زیباییشون و جسارتشون رو نشون میدن و اینها براشون شدن ارزش!
متولیان پنچر فرهنگی کشور باید بتونن جامعه رو به سمت حجاب بکشن چون این یه قانون الهی هستش و با فطرت سازگار!
تمام ارکان یه نظام مثل اندامهای مختلف بدن باید سالم باشن تا رخسار جامعه سلامت رو نشون بده وگرنه یه نظامی که اسلامی هست و بیمار هم هست خوب رخسارش هم رنگ بیماری رو نشون میده!
آیا وقتی کسی فشار خونش مثلا می افته و رنگش سفید میشه دکتر میاد میگه زود رنگ قرمز بدبد بخوره؟ یا میاد درمان کنه علت اونو؟ (312953)
 
۱۳۸۹-۰۲-۲۶ ۱۶:۴۱:۵۷
یادم می آید اوایل انقلاب زیر یک عکس خانم باحجاب نوشته بود \" زنی که خود می بیند ولی اجازه دیدن را به دیگران نمیدهد ( بواسطه حجابش ) خودبخود محرومیتی را به دیگران (نامحرمان) تحمیل می کند\"
آیا واقعا\" فلسفه حجاب این است؟ آیا خداوند رحمان زن را خلق کرد که به نامحرمان محرومیت تحمیل کند؟ مسلما\" فلسفه حجاب این نمی تواند باشد . میگویند زن مانند یک گل خوسبو است که بایستی محرمش آن را ببوید وگرنه زیر دست و پا له و از بین میرود ! آیا در احکام شرعی جایی را سراغ داریم که برای گلهای خوشبو تعیین تکلیف شده باشد که یکی از آنها را هم ( وجود زن ثمثیل کنیم ) .
ولی واقعیت مطلب این است که ما مردان برای توجیه آن رنج و مشتقتی که خانمها برای اختیار نمودن حجاب تحمل می کنند ؛ بکار می بریم و شاید امر هم بر خودمان مشتبه شده باشد اما فلسفه اصلی وجوب حجاب همان است که فلسفه نماز و یا حج و یا دیگر احکام اسلامی و آن چیزی نیست مگر \" و ما خلقت الجن و الانس ال لیعبدون \" ما انسان و جن را خلق نکردیم مگر اینکه مرا عبادت ( اطاعت ) کنند و از این راه به تکامل بشری برسند.

با این دید اگر به مسئله نگاه کنیم آن بانوی محترم مسلمان می داند که تحمیل محرومیت به نامحرمان و یا مانند گل بودن و یا هر توجیه دیگر فقط از آثار اطاعت پروردگار است و نه فلسفه آن.
بنده بعنوان یک مرد خدا را شکر میکنم که وظیفه اجرای حجاب را آنگونه که بر خانمها واجب شده بر ما مردان واجب نشده است زیرا واقعا\" رعایت آن کمتر از جهاد فی سبیل الله نیست .
و ما بایستی از خانمهای محجبه برای اینکه حکم خدا را اجراء میکنند کمال تشکر را بنماییم و با زبان محبت و لطف به دیگر خانمهایی که بر اثر القائات بیگانگان و یا برداشت ناصحیح از مسئله حجاب ؛ آن را بدرستی رعایت نمی کنند تذکر دهیم که ای بانو راه سعادت شما اطاعت خداوند رحمان و رحیم است همانی که جلوه جمال خود را در شما متجلی نمود و فرمود فتبارک الله احسن الخالقین. (313158)
 
سيدعلي دوستي
۱۳۸۹-۰۳-۰۴ ۰۹:۴۱:۱۶
به نام خدا
با سلام
يك نكته اين است(كه من خودم همواره شاهد بوده ام)تا موضوعي كه فعلا با مضمون \"آقازادگي\" و بقولي \"خانه زادگي\" و اجمالا انحصار گري در اقتصاد و مديريت و ديگر امتيازات (حتي درس خواندن!) حل نشود نمي توان باور كرد كه فريادهاي اعتراض موجود به قصه بدحجابي و بي حجابي و اين قبيل دستكم از روي ساده لوحي و ساده انديشي نباشد(اگر نگوييم از روي شكم سيري و يا بدتر براي فريب افكار نباشد) (316220)
 
امیر امیری
۱۳۸۹-۰۳-۰۴ ۱۰:۳۴:۰۹
با سلام از صبح تا شب شما این همه زن ودختر تو کوچه وخیابان مبینی چند درصد اینها اجازه سرپرست برای بیرون رفتن از خاته دارند اسلام میگویذ جای زن اول از همه ذر خانه است برای تربیت فرزند و همسر داری ورود انها در محیط های مردانه زمینه فساد و فحشا وبی حیایی میاورد این را من نمی گویم مولا علی میفرمایدکه جانم به قرباتش....... ورود خانم ها بطور گسترده با تصویب قوانینی که خودمان بعنوان دولت و مجلس عامل ان بودیم تحت عنوان اینکه زمانه عوض شده ....... از دین و قران فاصله گرفتیم ...... دچار سیعات شدیم....من وظیفه شرعی داشتم نظرم را گفتم.والسلام. (316244)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۹ ۱۱:۵۸:۲۶
در پاسخ به آن آقای سیعه زده باید بگویم بهتر است خودمان را گول نزنیم همه چیز را با هم مخلوط نکنید من یک زن محجبه ام که سر کار هم می روم به گفته رئیسم اندازه دوتا مرد هم بازده کاری دارم و هم ظرافت انجام کار. شرایط کاریم را طوری طراحی کرده ام که در حین کار با نامحرم ارتباط کلامی زیادی نداشته باشم و کارم را به بهترین وجه انجام دهم. زنان بسیاری مانند من در محیط کاری که سالم نیست و خودشان آنرا سالم سازی کرده اند با نهایت عفاف و درستی کسب رزق حلال می کنند و این مساله هیچ نقطه مشترکی با مساله زنانی که در خیابان ها و محیط کار خود را در معرض نمایش می گذارند ندارد. افکار شما قرون وسطایی است. متاسفم که زمانه جلوی مردسالاری و خودکامگی شما را گرفته ولی باید این جریان غیر قابل انکار را بپذیرید. اینجا ایران است و ما زن عرب نیستیم که این قوانین در موردمان اجرا شود. ما ادامه همان نسلی هستیم که زنانشان تخت جمشید را مهندسی کرده اند. انتظار نداشته باشید که مانند دوره جاهلیت در خانه هایمان بنشینیم تا با هزار خفت و خواری لقمه ای نان جلویمان بیندازید و اگر ده تا زن دیگر گرفتید از ترس قطع شدن جیره مان سکوت کنیم. اگر شما به دین پایبندید باید فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب را خوب بشناسید. اگر به انقلاب پایبندید باید فرمایشات امام در مورد زنان را بخوانید و بشنوید. دیگر زمان آن گذشته که با این ریاکاری ها به زنان ظلم کنید. (318333)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۰ ۱۵:۳۳:۳۲
شما زحمت بکش بجای فرمایشات مولا علی، یکبار جزء آخر قرآن را بخوان تا یاد بگیری سیئه با همزه است نه با عین، ضمناً لطفاً این فرمایش مولا علی را درست آدرس بده تا خودمان برویم بگردیم ببینیم حق با توست یا به امام اول شیعیان دروغ بسته ای!؟ (318848)
 
husein.blogfa.com
۱۳۸۹-۰۳-۰۷ ۱۷:۰۰:۳۳
اول به این سوال من منصفانه جواب بدین...
این حیا و عفتی که میگین همونیه که در فیلم های تلویزیون ایران می بینیم.
این روابطی که گفتین مثل روابط همسایگی و .. دقیقا همونی نیست که تلویزیون ما داره نشون میده ؟
اصلا به فیلمای تلویزیون نگاه کردید ببینید چه قدر حیا! ! ! توش موج میزنه؟ نمونه اش کلانتر.
تا حالا چند تا فیلم که توی اون کنار اتاق پتو یا تشک انداخته باشن و روی زمین بنشینن دیدین؟ چند درصد مردم ایران روی مبل میشینن؟ چند درصد تهرانی ها...
بهتر نیست بجای رسانه ملی بگیم رسانه تهرانیهای شمال نشین؟؟
بهتر نیست بجای رسانه ملی بگیم رسانه تهرانیهای شمال نشین؟؟
بستن کمربند ایمنی را تلویزیون با تبلیغ و انیمیشن و ... تونست فرهنگ کنه. توی یه برنامه رادیویی که گوش می کردم توی هر جمله اش مجری چند بار اسم کمربند ایمنی را میاورد. چقدر برای حیا تبلیغ کرده؟
چقدر برای بی حیایی تبلیغ کرده.

افسر دشمن در جنگ اشاعه بد حجابی رسانه ملیه (317725)
 
یعقوب
۱۳۸۹-۰۳-۰۹ ۱۱:۴۰:۵۳
[color=lسلام
خداوند خالق انسان است کاتولوگ محصول کارخانه خدا (انسان) فقط باید توسط سازنده اش ازسال گردد پس برای بهترین نحو استفاده از این محصول (انسان) به کاتولوگ آن(قرآن) که توسط کارخانه سازنده(خداوند) ارسال شده مراجعه نمایید هر چه در آن نوشته درست است . (318325)
 
امیر امیری
۱۳۸۹-۰۳-۱۰ ۱۰:۰۳:۳۲
با سلام مجدد اگر بطور گزینشی به ایات قران عمل کنیم قطعا کافر شدهایم . در مورد حضرت فاطمه س و زینب س همینقدر بگویم اینها مطیع همسرانشان بودند و اگر مجبور نبودند هیچگاه خطابه نمی کردند.من جانم به قربان انها.والسلام. (318666)
 
Mjn
۱۳۸۹-۰۳-۱۰ ۱۴:۵۸:۱۹
شما کاملا درست میفرمایید چون انقد بی دینو ایمون هستید که این همه فساد از نظر شما هیچ به نظر میاد.خدا عاقبت هممون رو ختم به خیر کنه (318823)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۳-۱۱ ۰۹:۵۸:۴۲
سلام علیکم با دلیل وبرهان قطعا میتوان گفت در طول تاریخ سر نخ اکثر مفاسد و جنایتها از جمله اتش سوزی و تخریب ایران و تخت جمشید وقتل امامان شیعه زن بوده.در زمان ما هم اکثر مفسدها از حمله ترافیک افزایش جنایتها مساعل نامو سی در گیریهای خیا بانی بیکاری مردان افزایش طلاق تغییر بافت جامعه ی سنتی و ارزشی و.....و..... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ÷س برای اصلاح این امور چاره ای جز عمل به ایات الهی و سیره معصو مین نداریم.با تشکر از سایت شما.والسلام. (319156)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۳-۱۱ ۱۰:۲۱:۳۴
با سلام و تشکر از سما برای این تریبون ازاد در عربستان سعودی سوال کردم چرا اینجا رانندگی زنها ممنوعه می دانی جواب چی بود گفتند رانندگی زن او را پیش شو هرش و دیگران بی حیا میکنه گفتم چرا گفتند چون اخلاق اورا عوض می کنه صبراو را کم می کنه و........کلا شخصیت زنانه او عوض می شود .والسلام. (319169)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۱ ۲۱:۰۴:۰۳
حجاب هم امری نسبیه ..بستگی به نوع نگاه بیننده و ظرفیت او داره...من خودم در ایران کاملا اینو حس می کردم...جلوی بعضی مردها حتی با روپوش و شلوار و روسری هم احساس لخت بودن داشتم چون اندکی قوس بدن بنده چنان جلب توجه می کرد که من وادار به قوز کردن می شدم و اصلا دوست داشتم برم چادر بزارم....اما در محیط های تقریبا آزاد تر جلوی آقایونی که به دیدن زنان نسبتا و تاکید می کنم نسبتا آزاد تر عادت داشتند با یک شلوار و تی شرت احساس راحتی داشتم ...زنها حس شهود و درک احساسی قوی دارند و خیلی زود متوجه می شوند که چقدر مورد دید قرار می گیرند یا نمی گیرند.......بله...حجاب یک امر کاملا دو طرفه است حیا و شرمی درونی در زن بهترین حافظ اوست و نوع نگاه و ظرفیت و عادتهای مرد هم شق دوم و مهم قضیه است....هرچه مرد نسبتا کم حجابی ببیند و به دیدن دست و پای خانومها عادت کند حساسیت اش کمتر می شود...چه بسا که شهوت و تحریک شدن شدید مردان صرفا به این خاطر نیست که نیروی جنسی قوی ای دارند و خیلی پر حرارت و سالم هستند بلکه نشان دهنده این است که به شدت عادت به دیدن دست و پای خانومها ندارند....بله مسئولیت تحریک نشدن آقایون فقط با خانمها نیستبلکه خود آقایون باید افکارشان را مهار کنندچرا که اگر مردان به پاکی درونی و نظم فکری عادت نکنند حتی با دیدن زنی در چادر یا جعبه کارتونی هم تحریک می شوند و به او حمله خواهند کرد و زن هم اگر حیای درونی نداشته باشد با چادر و سیاهترین لباس هم چنان راه می رود و چنان صدایی نازک که از صد تا زن کم حجاب هم بیشتر دیگران را به گناه وا می دارد (319375)
 
دانشجو
۱۳۸۹-۰۳-۱۲ ۲۳:۲۹:۵۲
تحصن دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در اعتراض به عملکرد نامناسب و بی کفایتی رئیس دانشگاه در پاسخ گویی به انتظارات رهبری از دانشگاه

http://www.basijeghtesad.blogfa.com/

http://www.basijeolumejtemai.mihanblog.com/ (319762)
 
ali
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۳:۳۵:۳۶
از خودتون شروع می کنیم چرا از ارغوان رضایی لخت و پتی حمایت می کنید و میر محمدی ایشان رو افتخار ایران می دونه!؟البته شاید ایشان از از خانم لخت شخصا خوشش اومده و الا ایران اسلامی ما به فاطمه زاهرا (ع) افتخار می کنه نه هر قرتی و لختی که فقط به زبون بگه ایرانیه و در ثانی در صدا و سیما موج شدید آرایش و بد حجابی بین خانم های مجری و هنر پیشگان سریال ها و فیلم ها بیداد می کنه و همچنین در نمایشگاه بین المللی که بنده بودم در نمایشگاه صنایع غذایی و کتاب مجریان همشان بد حجاب و حتی گاها بی حجاب بودند پس اول مشکل از دولت است که ترویج می دهد بی حجابی را (320768)
 
سعید
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۰۹:۰۵:۴۱
به نظر من با دلیل باید حجاب را ترویج داد یعنی در کنار هر امر به معروفی جمله ای باشد که دلیل حجاب را بیان میکنه و این هم نیازمند آگاهی بیشتر مذهبی ها از دلایل حجابه
مطلب دیگر هم اینکه ما اگر اسلام را دین علم معرفت همانگونه که هست معرفی کنیم خود به خود افراد به اسلام جذب میشه و در این صورت دیگه معطل یه حکم جزئی مثل حجاب نمیمونه خودش رعایت میکنه (322450)
 
amiri
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۰:۲۱:۰۲
خواهر گرامی تو با بی حجابی نا فرمانی خدا را میکنی میدانی بی حجابی سر منشا گناهان دیگر است کاقی است صفحه حوادث روزنامه ها را بخوانی تو حتی به کمتر از جادر راضی نشو جونکه مانتو را میشود تنگ وکوتاه کرد اما چادر را نمی توان.والسلام. (322494)
 
امین
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۳:۳۲:۵۵
بسمه تعالی
من بعنوان کوچکترین عضو و در کمال تواضع اعتراف میکنم اگرتونستم تو سن 24سالگی 1فوق لیسانس و2تالیسانس بگیرم وهمزمان تو حوزه هم مشغول بتحصیل باشم ومدال برنز المپیاد کشوری رو کسب کنم ونامم تو بنیاد ملی نخبگان ثبت بشه حقیقتا بخش بسیار اعظمشو مدیون اعتقاداتم هستم.گرچه خودم خیلی در عرصه ی اجتماع فعال هستم امابااینحال کمال یک بانوی مسلمان رو(باوجودهمه ی قابلیتهای اجتماعیش) همون تکلیفی میدونم که خداوند برعهده ش گذاشته.و من همه ی مصونیت و در نتیجه همه ی آزادی وموفقیتم در زندگی اجتماعیمو مدیون حجاب و حیایی میدونم که ازدینم و مادرم یادگرفتم.من به دینم و آموزه هاش و به چادرم افتخارمیکنم چون منو خوب حفظ کرده.رنگ سیاهشم هرگز اذیت یا افسرده م نمیکنه.ومطمئنم هیشکی بیشتر از خدا نگران ما خانومانیست.گول حرفای آدمای تهی رو نخوریم.حجاب:هدیه ی خداوند متعال به کسانیه که بکمال فکرمیکنند... (322677)
 
معيد برادران
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۶:۵۵:۳۴
نظر همه ي دوستان خوب است اما ايا فكر حجب را هم كرده ايد؟
كسي روسري مي گذارد و جلو ي مو هاي خود را مي پوشاند ولي جوري حرف ميزند كه هزاران نامحرم عاشق او شوندحال يك خانم حجاب نمي گذاردو بهخيابان ميرود ولي هيچ كاري نمي كندحالا مقايسه كنيد با حجاب و بد حجب با بد حجاب و باحجب مشكل ما بد حجابي نيست بد حجبي است (322852)
 
amiri
۱۳۸۹-۰۳-۱۹ ۱۰:۰۰:۵۴
بنام قران وسنت وظیفه شرعی دارم این مطلب را بنویسم اگر نگاهی دقیق به قوانین وبخشتامه های دو دهه اخیر بیندازیم بخوبی متوجه میشویم که با دست خودمان بی حجابی را گستر ش دادهایم از جمله خروج دختران مجرد به بهانه تحصیل به خارج یا تغیر قوانین استخدامی در حالیکه مرد پرداخت کننده نفقه است و یا حظور گسترده خانمها در دانشگاها در رشته های مردانه ویا تبلیغ برای نشان دادن زن نجار بقال قصاب راننده اتوبوس..... در صدا وسیماو.........در بسیاری موارد همین بیحجابها یقه انقلاب را گرفته انذاگرچه هیچ غلطی نمی توانند بکنند.خوا هش می کنم اگر راست میگویید تریبون ازاد ه این مطلب را منتشر کنید.با تشکر از شما. (323132)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۱ ۱۲:۳۷:۵۹
بهترین و شاید تنها راه تربیت درست بچه هاست.که البته این پروژه هنوز تو کشورمون آغاز نشده که بخواد به سر انجام برسه. (324095)
 
alimo
۱۳۸۹-۰۳-۲۲ ۱۴:۲۶:۱۲
سلام
و بازهم سؤال
آيا در اسلام موضوعي به عنوان تعزير بدحجابي (كه يقينا از فروع بلا شك ديني است) وجود داشته؟
مثلا براي زكات بوده كه مأموريني موظف به جمع‌آوري بوده اند
يا شرب خمر در ملأ عام حد دارد
يا ....
اما براي بي نمازي با آن تأكيدات نداريم چنين چيزي!
يا براي خمس (كه البته به شمول فعلي از زمان پيامبر نبوده)
يا براي روزه داري (غير از تظاهر به روزه خواري)
و....
تاريخ اسلام در زمان ائمه چه مي‌گويد؟ (324439)
 
امیر حسنی
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۲۳:۲۳:۰۰
اگر سری به کشورهای اسلامی مانند مالزی ،اندونزی،امارات و ترکیه بزنیم و ببینیم چگونه یک زن یا دختر محجبه در کنار دوست کاملا بی حجابش ایستاده و با او گفتگو میکند،غذا میخورد و در مراکز خرید قدم میزند ،آنوقت به هنر مدیریت در این کشورها و نحویه حراست از دین پی میبریم.در آنجا هیچ اجباری وجود ندارد.
اگر کسی حجاب واقعی دارد خودش میخواهد که داشته باشد.کسی او را مجبور نمیکند.
اینکه ما در ایران اسم این پوششها را حجاب میگذاریم بزرگترین جفا را در حق حجاب میکنیم.
روسری که در فرق سر است حجاب نیست.روی سر پوش اجباری است.اگر چشمانمان را باز کنیم و ببینیم بیش از 90% مسلمانان جهان چگونه زندگی میکنند آنوقت میتوانیم حجاب واقعی را در کشور مشاهده کنیم.
همانگونه که کشف حجاب رضا خانی نتوانست برهنگی را بر مردم مسلط کند برخورد زور مدار با بد حجابی هم نمیتواند حجاب را به جامعه هدیه کند. (328017)
 
amiri
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۰۹:۰۱:۰۰
پاسخ به اقای حسنی با سلام حاجی مثل اینکه شما نمی دانی که انها از بدعت های عمری در ماجرای حجاب استفاده میکنند من خودم در ان کشورها بوده ام 1 مورد را میگویم شما خانم پرستاررا در بیمارستان بی حجاب می بینی اما همان خانم را در خیابان مححبه می بینی.... فراموش نکن ما شیعه علی ع هستیم ماجرای بی حجابی در مملکت ما مربوظ می شود به بی اطلاعی از دین. با تشکر از سایت الف. (328101)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۷ ۱۰:۴۴:۲۸
با سلام بالای90دصد ایران شیعه هستند حجاب برتر برای شیعه حجاب زهرائی س یعنی جادر است.مقایسه کشور ایران با هیج کشور دیگری در خصوص نوع حجاب صحیح نیست. (331111)
 
خدا پرست
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۰:۰۹:۴۰
در سال 80 ساعت 2 بامداد کنار ساحل بد حجابی را دیدم که به پشت خوابیده بود و 1 سگ پشمالو روی سینه اش گذا شته بود همان موقع بنده به عیالم گفتم تسامح وتساهل یعنی این و لحظه ای شک کردم که اینجا مملکت شیعه وشهیدان است. (328761)
 
pajoheshgar
۱۳۸۹-۰۴-۰۹ ۰۸:۱۰:۳۱
مسئله بي حجابي يا بدحجابي يک مسئله فرهنگي است و برخورد با آن بيش از آن که مربوط به نيروي انتظامي باشد، بر عهده مسئولان فرهنگي و اصلاح فرهنگ عمومي جامعه است.
هم چنين برخورد با پديده شوم بي حجابي، وظيفه آحاد جامعه در راستاي عمل کردن به امر به معروف و نهي از منکر است. البته در کشور ما افراد خاصي مانند دايره مبارزه با منکرات نيروي انتظامي در اين باره مسئوليت ويژه دارند که طبق قانون بايد به اين موضوع بپردازند، ولي از آن جا که به دليل تهاجم فرهنگي دشمن و عوامل خانوادگي و اجتماعي ديگر، اين مسئله شيوع پيدا کرده، برخورد فيزيکي نمي‏تواند جوابگو باشد. از طرفي بعضي معتقدند به جاي مبارزه با معلول بايد با علت‏ها مبارزه کرد. از اين رو اگر مي‏خواهيم در جامعه شاهد بدحجابي نباشيم، بايد آموزش در خانواده و مدارس را جدي بگيريم و حجاب را به عنوان يک فرهنگ در آوريم. البته براي حفظ عفت عمومي، (331735)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۱:۰۸:۱۶
اقا زن نحار زن قصاب زن بقال زن راننده کامیون را نشان می دهند . می خواهند بگویند زن و مرد مساویند چیزی که بیشتر این خا نم ها در مصا حبه با اکراه سختی کار را می پذیرند.امام علی ع می فر ماید بیش از توانش کار به او مسپار جرا که زن گلی ظریف است نه پهلوان قدرتمند.والسلام. (332147)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۲ ۰۹:۳۷:۲۹
شما امروز در جامعه زنان زیادی را می بینی که اخلاق زنانه ندارند سوال:چطور میشود با این چنین زنانی ازدواج کرد؟چند سال پیش در یک روزنامه که همه کار کنانش زن است خواندم:منظور از کلمه رجال در قران انسان بطور کلی است و منظور خدا مرد نیست و نتیجه گرفته بود که در جمهو ری اسلامی زن میتواند رهبر یا رییس جمهور شود متاسفانه هنوز این روزنامه منتشر می شود و به اراجیف نویسی تحت عنوان نهضت فمنیسم ادامه می دهد.به همین دلیل شما می بینی فرقه گرایی و تنوع طلبی در دین زیاد شده است وقتی سایه محبت زن روی همسر و فرزندان بر داشته می شود نباید انتظار داشته باشیم که جنایت وجالش های اجتمایی کم شود.وقتی در مدارس درس ریاضی و زبان مهمتر از درس ماندگار قران وتعلیمات دینی می شود نباید انتظار داشته باشیم حجاب دغدغه فرزندان ما شود. (332672)
 
یک مسلمان
۱۳۸۹-۰۴-۱۳ ۰۹:۱۲:۰۲
اقا این تحصیلکرده ها اکثرا بی حجابند بر طبق اصول روانشناختی زن خواسته های او تمامی ندارد بنا براین اگر شما حجاب را از سر زنها بردارید انها نوازندگی خوانندگی و..... را هم طلب میکنند.سما مطمئن باشید زنها در نهایت مرد ها را هم تحت خواسته های خود قرار میدهند به همین دلیل قران عظیم مو ضوع زنها را بسیار مهم دانسته بطوریکه سوره نسا نازل شده اما سوره یی اختصاصی برای مردان نازل نضده است .جون موضوع زن وکنترل انها از نظر اسلام مو ضوعی پایه یی می باشد.جمله یی از پیامبر اسلام در میدان های ورزشی دیده می شود که متاسفانه تحریف شده است وان حذف کلمه ذکور در جمله به فرزندان ذکور خود شنا اسب سواری و تیرندازی یاد دهید است .و متاسفانه نمو نه های زیادی از این دست دیده می شود که مورد تسامح قرار می گیرد. (333045)
 
م ک
۱۳۸۹-۰۴-۱۳ ۱۰:۳۲:۰۶
براي مبارزه با بي حجابي بايد موقعيتهاي اجتماعي را از افرادي که رعايت حجاب رانميکنند گرفت بايد مانع تحصيل انان در دانشگاه ها گرديد با برخورد انتظامي کاربرد لازم را نخواهد داشت چرا که در بين اغلب اين افراد تمايلي به کامجويي از بي حجابها وجود دارد نه اجراي قانون با يد ارزش وزيبايئهاي حجاب در کتاب دوره هاي ابتدائي تا دانشگاه برا ي دخترها وپسرها به عنوان يکي ازدروس مهم و عمومي در سرفصل دروس گنجانده شود اگر با پديده امريکائي استکباري که براي به لجن کشيدن غيرت کشورهاي اسلامي و از بين بردن روحيه جهاد در بين جوانان مي باشد
با مبارزه فرهنگي نمود (333071)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۳ ۱۱:۵۷:۴۶
با سلام اسلام میگه یک زن هم جسمش باید زنانه باشه هم روحش ولی شما امروزه زن را جسمانی بصورت زن میبینی اما اخلاق ورفتار او را خلا ف روح لطیف زنانه البته منظور بنده زنان بیحیا وبی حجاب است . به همین دلیل تر بیت فر زند اسیب زا است علاوه بر این مردها هم در این خانواده ها دجار مشکلات جسمی روحی می شوندو ارامش از انها گرفته میشود یکی از دوستان می گفت دو تا دختر ذارم ایکاش نداشتم گفتم چرا؟ گفت دختران من هر دو لیسانس اند میگویم این خاکی که روی کامپیو تری که خودتان استفاده میکنید چرا پاک نمی کنیدو اینکه از اداب زندگی جیزی نمی دانند فقط بلدند لباس تنگ و زننذه بپو شند و بد حجاب بیرون بروند گفتم نماز می خوانند گفت نه اکثر اوقات تا لنگ ظهر خوابند گفتم چه جوری مخواهند شوهر کنند گفت میدانم اگر هم خانه شوهر بروند مدت زیادی طول نخواهد کشید بر می گردنند خانه خودم.خوب شما ببینید کسی که سر پرستی پدرش رابر خود نمی پذیرد چگونه سر پرستی شو هرش را می پذیرد.متاسفانه این داستان تکراری جمعیت زنان امروزی ماست.اه خدایا واقعا که شریعت شیعه مظلوم است.والسلام.از سایت الف برای چاپ نوشته حقیر تشکر می کنم. (333106)
 
تیز بین
۱۳۸۹-۰۴-۱۴ ۱۰:۰۸:۴۷
اقا ما شیعه هستیم .به همین دلیل قوانین مربوط به دین اسلام با گرایش شیعه با ید اجرا شود الان شما بی حجابی ذا بسیار بیشتر از 30 سال پیش می بینید چرا؟ باید بر گردیم به قران و سیره نبوی وعلوی . اگر ایمان به ختم کتاب وپیغمبر داریم بایذ به قران و پیامبر واهل بیت عمل کنیم چون قران و سنت مشمول مرور زمان نمی شود از چه می ترسیم از سر زنش نصارا و یهود یا از سر زنش پیروان عمر .تسامح در امر به این مهمی که به یک سوم سرنوشت انسان در دنیا واخرت مربط است در پیشگاه الهی پذیرفتنی نیست.اسلام می گوید از نظر فیزیولوزی اناتومی تصمیم گیری و.. حتی حواس پنج گانه زن با مرد فزق میکند . زنها اگر ایمانشان کمی ضعیف باشد تمایل به خود ارایی و جلب توجه در اجتماع در انها بشدت افزایش می یابد حال اگر از طرف جامعه مورد پذیرش قرار گیرد بی حیایی و عشوه گری و فحشا بشدت افزایش میابد.حال شما نگاه کن سعی می شود زنها را در ردیف مردان از هر لحاظ قرا دهند در فیلم ها طپانچه و چاقو دست او می دهند ویا او را قهرمان اتو مو بیل در سرعت نشان می دهند ویا در همین جریان فتنه اخیر دخترانی بو دند که با مشت ولگد ماموران نیروی انتظامی رامی زدندو...... اه خدایا چقدر دین تو ان هم از نوع ناب ان یعنی شیعه مطلوم واقع شده.والسلام (333395)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۲:۱۳:۰۰
با سلام درمان بیحیایی وبی حجابی یک نوع جراحی بی سر وصدا توسط مسئو لان است البته این جراحی اول با یستی ابتدا از خود مسئولین اغاز شود بر طرف کردن مصرف گرایی و تجمل پرستی تحویل نگرفتن بی حجاب ها در مراکز دولتی ودر عین حال بارور کردن صدا وسیما واشاعه کل ارز ش های دینی بخصوص سیره اهل بیت واز طرف دیگر بر خورد با کل مفسده هااز جمله بی حجابی برخورد با مغازه داران رستوران ها و مراکز دیگر مراجعه بی حجاب هامورد توجه قرار گیرد. (333775)
 
دکتر عطایی
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۳:۰۸:۲۹
مطالب ایراد شده بسیار جالب است . همانطور که اشاره شد مشکل حجاب مشکل ریشه ای و در فرهنگ و اعتقادات جامعه جای دارد . در کشورهای اسلامی در حال توسعه مسئله اقتصادی ارتباط تنگاتنگی با بزهکاری اجتماعی دارد. با پیشرفت اقتصادی و معیشتی و دمیده شدن روح تقوی و ایمان در جامعه و از طرفی برگزاری اردوهای آموزشی فرهنگی در سطح مدارس و دانشگاهها. پر کردن اوقات فراغت با تفریحات سالم . بها دادن بیشتر به رقابتهای سالم ورزشی و ترغیب جوانان به ورزش و..... امید می رود مسئله بی بندباری که نه تنها از مشکلات کشورهای در حال توسعه بلکه از معضلات کشورهای توسعه یافته نیز هست مرتفع گردد. لازم بذکر است که بی بندباری جنسی عمدتا در نزد جوانان مجرد مشاهده می شود لذا با ترغیب جوانان به امر ازدواج و دوری از تجرد که البته مساعدت و همیاری مسئولان مملکتی را در حل مشکل ازدواج و مسکن و اشتغال جوانان می طلبد نیز باید در اهم مسائل قرار داد

با آرزوی ایرانی آباد و سالم (333817)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۱:۰۷:۰۷
یک نکته :شما با کمی فکر می توانید رابطه ای بین فرهنگ اپارتمان نشینی و بی حیایی وبی حجابی پیدا کنید از زمانیکه برج های مسکو نی در کلان شهر ها بوجود امده وهمزمان زنان شاغل ذر حامعه افزایش یافته شما مفاسد را ذر جامعه زیاد می بینید. (334167)
 
zahra
۱۳۸۹-۰۴-۲۰ ۱۸:۰۵:۰۹
به نظر من بخش زیادی از رواج بی حجابی برمیگرده به سینما وتلویزیون،وقتی بازیگرا با این قیافه ها میان فیلم بازی میکن و کسی نیس بهشون تذکر بده خوب یه الگو میشن برا مردم و مردم هم از این الگو پیروی میکنن (335312)
 
محمود
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۸:۴۷:۲۳
بـدون شـک در عـصـر مـا کـه بـعـضى نام آن را عصر برهنگى و آزادى جنسى گذارده اند و افراد غربزده ، بى بند و بارى زنان را جزئى از آزادى او مى دانند سخن از حجاب گفتن براى این دسته ناخوشایند و گاه افسانه اى است متعلق به زمانهاى گذشته !

ولى مـفـاسـد بـى حـساب و مشکلات و گرفتاریهاى روز افزونى که از این آزادیهاى بى قید و شرط به وجود آمده سبب شده که تدریجا گوش شنوائى براى این سخن پیدا شود.

البـتـه در مـحـیـطـهـاى اسـلامى و مذهبى ، مخصوصا در محیط ایران بعد از انقلاب جمهورى اسـلامـى ، بـسیارى از مسائل حل شده ، و به بسیارى از این سؤ الات عملا پاسخ کافى و قـانـع کـننده داده شده است ، ولى باز اهمیت موضوع ایجاب مى کند که این مساءله به طور گسترده تر مورد بحث قرار گیرد.

مـسـاءله ایـن است که آیا زنان (با نهایت معذرت ) باید براى بهره کشى از طریق سمع و بـصـر و لمـس (جز آمیزش جنسى ) در اختیار همه مردان باشند و یا باید این امور مخصوص همسرانشان گردد.

بـحـث در این است که آیا زنان در یک مسابقه بى پایان در نشان دادن اندام خود و تحریک شـهـوات و هـوسـهـاى آلوده مـردان درگـیـر بـاشـنـد و یـا بـایـد ایـن مـسـائل از مـحـیـط اجتماع بر چیده شود، و به محیط خانواده و زندگى زناشوئى اختصاص یابد؟!

اسـلام طـرفدار برنامه دوم است و حجاب جزئى از این برنامه محسوب مى شود، در حالى کـه غـربـیـهـا و غربزدههاى هوسباز طرفدار برنامه اولند! اسلام مى گوید کامیابیهاى جـنـسى اعم از آمیزش و لذتگیریهاى سمعى و بصرى و لمسى مخصوص به همسران است و غیر از آن گناه ، و مایه آلودگى و ناپاکى جامعه مى باشد که جمله (ذلک ازکى لهم ) در آیات فوق اشاره به آن است .

فلسفه حجاب چیز مکتوم و پنهانى نیست زیرا:

1 - بـرهـنـگـى زنـان کـه طـبـعـا پـیـامـدهـائى هـمـچـون آرایـش و عـشـوه گـرى و امـثـال آن هـمـراه دارد مـردان مـخـصـوصـا جـوانـان را در یـک حـال تـحـریـک دائم قـرار مى دهد تحریکى که سبب کوبیدن اعصاب آنها و ایجاد هیجانهاى بیمار گونه عصبى و گاه سر چشمه امراض روانى مى گردد، مگر اعصاب انسان چقدر مى تـوانـد بار هیجان را بر خود حمل کند؟ مگر همه پزشکان روانى نمى گویند هیجان مستمر عامل بیمارى است ؟

مـخـصـوصـا تـوجـه به این نکته که غریزه جنسى نیرومندترین و ریشه دارترین غریزه آدمى است و در طول تاریخ سرچشمه حوادث مرگبار و جنایات هولناکى شده ، تا آنجا که گفته اند (هیچ حادثه مهمى را پیدا نمى کنید مگر اینکه پاى زنى در آن در میان است )!

آیـا دامـن زدن مـسـتـمر از طریق برهنگى به این غریزه و شعله ور ساختن آن بازى با آتش نیست ؟ آیا این کار عاقلانه اى است ؟

اسـلام مـى خـواهـد مـردان و زنان مسلمان روحى آرام و اعصابى سالم و چشم و گوشى پاک داشته باشند، و این یکى از فلسفه هاى حجاب است .

2 - آمـارهـاى قـطـعـى و مـسـتـند نشان مى دهد که با افزایش برهنگى در جهان طلاق و از هم گـسـیـخـتگى زندگى زناشوئى در دنیا به طور مداوم بالا رفته است ، چرا که (هر چه دیـده بـیند دل کند یاد) و هر چه دل در اینجا یعنى هوسهاى سرکش بخواهد به هر قیمتى بـاشـد بـه دنـبـال آن مـى رود، و بـه ایـن تـرتـیـب هـر روز دل به دلبرى مى بندد و با دیگرى وداع مى گوید.

در مـحـیـطـى کـه حـجـاب اسـت (و شرائط دیگر اسلامى رعایت مى شود) دو همسر تعلق به یکدیگر دارند، و احساساتشان و عشق و عواطفشان مخصوص یکدیگر است .

ولى در (بـازار آزاد بـرهـنـگـى ) کـه عـمـلا زنـان بـه صـورت کـالاى مـشـتـرکـى (لااقـل در مـرحـله غـیر آمیزش جنسى ) در آمده اند دیگر قداست پیمان زناشوئى مفهومى نمى تـوانـد داشـتـه بـاشـد و خـانـواده هـا هـمـچون تار عنکبوت به سرعت متلاشى مى شوند و کودکان بى سرپرست مى مانند.

3 - گـسـتـرش دامـنه فحشاء، و افزایش فرزندان نامشروع ، از دردناکترین پیامدهاى بى حـجـابـى اسـت کـه فـکـر مـى کـنـیـم نـیـازى بـه ارقـام و آمـار نـدارد و دلائل آن مخصوصا در جوامع غربى کاملا نمایان است ، آنقدر عیان است که حاجتى به بیان ندارد.

نـمـى گـوئیـم عـامـل اصـلى فـحشاء و فرزندان نامشروع منحصرا بى حجابى است ، نمى گـوئیـم استعمار ننگین و مسائل سیاسى مخرب در آن مؤ ثر نیست ، بلکه مى گوئیم یکى از عوامل مؤ ثر آن مساءله برهنگى و بى حجابى محسوب مى شود.

و بـا تـوجه به اینکه فحشاء و از آن بدتر فرزندان نامشروع سر چشمه انواع جنایتها در جوامع انسانى بوده و هستند، ابعاد خطرناک این مساءله روشنتر مى شود.

هـنـگـامـى که مى شنویم در انگلستان ، در هر سال طبق آمار پانصد هزار نوزاد نامشروع بـه دنـیـا مـى آیـد، و هـنـگامى که مى شنویم جمعى از دانشمندان انگلیس در این رابطه به مـقـامـات آن کـشـور اعـلام خـطـر کـرده انـد نـه بـه خـاطـر مسائل اخلاقى و مذهبى بلکه به خاطر خطراتى که فرزندان نامشروع براى امنیت جامعه به وجود آورده اند، به گونه اى که در بسیارى از پرونده هاى جنائى پاى آنها در میان اسـت ، بـه اهـمـیـت این مساءله کاملا پى مى بریم ، و مى دانیم که مساءله گسترش فحشاء حـتـى بـراى آنـهـا کـه هـیـچ اهـمـیـتـى بـراى مـذهـب و بـرنـامـه هـاى اخـلاقـى قـائل نـیـسـتـنـد فـاجـعـه آفرین است ، بنابراین هر چیز که دامنه فساد جنسى را در جوامع انـسـانى گسترده تر سازد تهدیدى براى امنیت جامعه ها محسوب مى شود، و پى آمدهاى آن هر گونه حساب کنیم به زیان آن جامعه است .

مطالعات دانشمندان تربیتى نیز نشان داده ، مدارسى که در آن دختر و پسر با هم درس مى خـوانـنـد، و مـراکـزى کـه مـرد و زن در آن کـار مـى کـنـند و بى بند و بارى در آمیزش آنها حکمفرما است ، کم کارى ، عقب افتادگى ، و عدم مسئولیت به خوبى مشاهده شده است .

4 - مـسـاءله (ابـتـذال زن ) و (سـقوط شخصیت او) در این میان نیز حائز اهمیت فراوان اسـت کـه نـیـازى بـه ارقـام و آمار ندارد، هنگامى که جامعه زن را با اندام برهنه بخواهد، طبیعى است روز به روز تقاضاى آرایش بیشتر و خودنمائى افزونتر

از او دارد، و هـنـگامى که زن را از طریق جاذبه جنسیش وسیله تبلیغ کالاها و دکور اطاقهاى انـتـظـار، و عاملى براى جلب جهانگردان و سیاحان و مانند اینها قرار بدهند، در چنین جامعه اى شخصیت زن تا سر حد یک عروسک ، یا یک کالاى بى ارزش سقوط مى کند، و ارزشهاى والاى انـسـانى او به کلى به دست فراموشى سپرده مى شود، و تنها افتخار او جوانى و زیبائى و خودنمائیش مى شود.

و بـه ایـن ترتیب مبدل به وسیله اى خواهد شد براى اشباع هوسهاى سرکش یک مشت آلوده فریبکار و انسان نماهاى دیو صفت !

در چنین جامعه اى چگونه یک زن مى تواند با ویژگیهاى اخلاقیش ، علم و آگاهى و دانائیش جلوه کند، و حائز مقام والائى گردد؟!

بـراسـتـى درد آور اسـت کـه در کـشـورهـاى غـربـى ، و غـرب زده ، و در کـشـور مـا قـبـل از انـقـلاب اسـلامـى ، بـیـشـتـریـن اسـم و شـهـرت و آوازه و پـول و در آمـد و موقعیت براى زنان آلوده و بى بند و بارى بود که به نام هنرمند و هنر پـیـشـه ، مـعـروف شده بودند، و هر جا قدم مى نهادند گردانندگان این محیط آلوده براى آنها سر و دست مى شکستند و قدمشان را خیر مقدم مى دانستند!

شـکـر خـدا را کـه آن بـسـاط بـر چـیـده شـد، و زن از صـورت ابتذال سابق و موقعیت یک عروسک فرنگى و کالاى بى ارزش در آمد و شخصیت خود را باز یـافـت ، حـجـاب بـر خـود پـوشـیـد امـا بـى آنـکه منزوى شود و در تمام صحنه هاى مفید و سازنده اجتماعى حتى در صحنه جنگ با همان حجاب اسلامیش ظاهر شد. (335631)
 
م.ر
۱۳۸۹-۰۴-۲۴ ۱۸:۱۲:۰۳
من یکی از زنان مسلمان ایرانی هستم و از نظر من یکی از مهمترین عوامل بی حجابی را در بی توجهی مردان به همسران خود در محیط خانه می دانم. مردی که همیشه خسته از سر کار می آید و هیچ توجهی به زن خود ندارد و روابط عاطفی و محبت آمیز سردی بین آنهاست .این عامل مهم سبب جلب توجه نمودن زنان در محیط خارج از خانه می گردد. کاش اینقدر که زنان رامقصر می دانید کمی هم مردان هم خود را مقصر این ماجرا بدانند (336767)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۴-۲۵ ۱۵:۳۵:۲۴
خانوم محترم مگه ما واسه کی زحمت میکشیم؟اگه نکشیم اونوقت چی میگید!باشه اگه میخواید ما بهتون بیشتر توجه کنیم کمتر بپوشید کمتر بخورید و کمتر بریزو بپاش کنید تا ما نخوایم واسه فراهم کردن خواستهای شما از صبح تا شب جون بکنیم (336998)
 
رسول
۱۳۸۹-۰۴-۲۵ ۱۵:۵۶:۱۸
آقا برید مشکلات دیگه رو حل کنید. جوانی که کار داشته باشه اینقدر خسته است که دیگه به اینکارا نمی رسه (337001)
 
ا.ع
۱۳۸۹-۰۴-۲۶ ۱۲:۲۷:۴۶
البته مطلب خانم م.ر. تا حد زیادی موردقبول است لیکن زنان مسلمان می بایستی تنها خود را برای شوهران خود آرایش کنندو مردان هم متقابلا بیشتر به سر و وضع خود برسند مرد غیرتمند هیچوقت حاضر نخواهد شد که همسر او در چشمان نامحرم جذاب گردد . بنابراین محیط عاطفی خانواده و وفاداری زن ومردبه یکدیگر بهترین راه برای سلامت اجتماع است. (337159)
 
حمید
۱۳۸۹-۰۵-۰۲ ۰۹:۲۳:۴۴
چرا کارشناسان ما سرگردونند
آقاجون ریشه خیلی از بدبختیها رو امامان معصوم ما بیان کردند.
ریشه بی حیایی دختران و زنان ما بی غیرتی مردان ما است
فیلمی بسازند کاری کنید که رگ غیرت و تعصب مرد ایرانی به خروش بیاد.
فکر کنم سینمای قبل از انقلاب این کار رو بهتر انجام میداد. (339239)
 
بهارک
۱۳۸۹-۰۵-۰۳ ۱۷:۵۶:۱۳
درد بی حجابی در مسیر ایمان حقیقی و کسب مال حلال ... درمان می شود و به زور و گشت ارشاد ... حل نمی شود. (339673)
 
یاشار
۱۳۸۹-۰۵-۰۴ ۱۱:۱۷:۲۱
با سلام
وقتی یه گوهر گرانبها داری کجا نگهش میداری؟ میذاری تو گاوصندوق
وقتی ماشینتو میذاری بیرن قفل فرمون میزنی و دزدگیر واسش نصب میکنی
واسه پنجره های خونه پرده تیره میزنی و واسه دیوارهای حیاط حفاظ میکشی
وسایل بارزشتو دور از دید میذاری تا به یغما نره و همیشه حواست بهشون هست
واسه چی این کارارو میکنی؟؟؟
به نظرم حجاب هم واسه دور موندن زن از نگاه و وسوسه های شیطانیه. نمیخوام بگم همه نیت بد دارن و لی شیطون همیشه در تلاشه تا مارو گمرا کنه بخاطر همینه که اولیا همیشه تاکید داشتن که در جایی که زن و مرد نامحرم با هم هستند نفر سوم شیطونه
و باید اونجارو ترک کرد
همه ما مردا که نمی تونیم مثل یوسف در مقابل وسوسه شیطون دووم بیاریم و چشم ها اولین راه ورود وسوسه به قلبه پس اگر حجاب رعایت بشه هم زنها راحتر در جامعه خواهند بود و هم مردها
ضمناً به نظر بنده حقیر مقایسه فرهنگ ایرانی و کشور ایران در خصوص مساله حجاب با هیج کجای دنیا قابل قبول نیست و زمان زیادی میبره تا مساله بی حجابی برای مردان ایرانی که غیرت در رگ و خونشون جاریه عادی بشه...
حتی بیشتر مردای ایرانی که با همسراشون به کشورهای اروپایی یا امریکایی میرن تا مدتهای زیادی با برداشتن حجاب همسرشون مشکل دارن.یکی از دوستانم با همسرش رفته بود دبی میگفت یک شب واسه تفریح با خانمم رفتم کنار ساحل یهو دیدم یه آقا و خانم با وضعیت زننده کار غیر اخلاقی میکنن از خجالت آب شدم و توبه کردم که دیگه به خارج برم.
این خیلی بده که خانمها تو این دوره همش در حال کل کل با همسراشون هستن و فکر میکنن اگه جواب مردا رو ندن از قافله عقب می افتن و مدام مردارو به تفکر قرون وسطایی بودن متهم میکنن خواهرای گلم یادتون باشه اینجوری هر روز از همسرتون دورتر میشید و مردا به بیرون از خونه رو میبرن و در اخر پیامبر اسلام فرمودند:هیچ چیزی نجات دهنده تر و برتر از رضایت شوهر اززن نیست.پس با رعایت خواسته های همسر به سعادت این دنیا ئو آخرت خواهید رسید و متقابلا مردان نیز قدر این کارهای نیک شما و توجهات شما به نظراتشان را بی پاسخ نخواهند گذاشت.
واسه همه آرزوی موفقیت و کامیابی میکنم (339863)
 
صدف بیگم
۱۳۸۹-۰۵-۰۴ ۲۱:۱۲:۴۰
با سلام
می خواستم اگه براتون ممکنه، پاسخ سئوالات منو درباره حجاب بدید:
http://sadafbeygom.blogfa.com/
ممنون (340017)
 
مقدم
۱۳۸۹-۰۵-۰۵ ۲۱:۰۰:۰۱
آیا اگر در بانک باز باشه و مردم به آن حمله کنند بانک تقصیر کاره یا مردمیکه چشم طمع به مال حرام داشته اند ؟
بنظرم سهم مردها دراین مسئله بیش از خانمهاست.
زمانی میتوانیم اسم خودرا مسلمان - مومن و یا اصلا انسان بگذاریم که ببینیم و بگذریم ... نه اینکه فوری دست و پایمان را گم کنیم ... خداوند را حاضر و ناظر رفتارمان بدانیم و به این موضوع یقین داشته باشیم .
بنظرم اگر مردها با کنترل نفس و افزایش ایمان خود توجهی به این موضوع نداشته باشند و جامعه هم آموزش لازم را به جوانان و مردان بدهد ( خویشتنداری و کنترل هوای نفس ) مسئله خودبخود حل خواهد شد .
واقعا این موضوع تا چند سال باید مسئله اول کشور باشه ؟ (340167)
 
hadi
۱۳۸۹-۰۵-۰۶ ۲۲:۱۹:۱۹
صبح پا مي شي رو در ديوار نوشتن مرگ بر بد حجاب اخه تو كه نمي توني مردم كنترل كني چرااا( شر رو ور) مي نويسي (340443)
 
۱۳۸۹-۰۵-۰۷ ۱۶:۲۹:۴۲
به جناب یاشار که فرموده اند اگر یک گوهر با ارزش داشته باشی کجا آنرا مخفی میکنی عرض میکنم که اگر کسی خانه ای که باخون دل ساخته مجبور باشد آنرا بفروشد وبخواهد با فروش یک چیز چند چیز مورد احتیاج را تهیه کند صبر میکند اگر مشتری نیامد کسی هم حاضر به کمک او نشد ما آید به همه بنگاههای محل میسپارد اعلامیه میکند تازه با رنگ وروغن سعی در قالب کردن به دیگری میکند
مطلب دیگر اینکه ما بعضی از احکام اسلام را قبولداریم و روی ان پا فشاری میکنیم ولی آنجا که پیامبر ص فرموده کسیکه میتواند به ازدواج جوانی کمک کند ونکند درگناه اوشریک است واو از امت من نیست انقدر دخترها صبر کردند وکسی اقدام نکرد که خودشان به امثال من زنگ میزنند تا برای آنها خواستگار بفرستیم درد دل زیاد است .چه وبه که باید گفت . (340623)
 
۱۳۸۹-۰۵-۰۸ ۱۵:۴۷:۱۱
اقا جان بالا بری پایین بیای یه امری که در همه جهان اسلام پذیرفته شده و همه هم به ان عمل میکنند اینه که حجاب امری اختیاریه.این حجابی که بسیاری از زنان ما دارند حجاب نیست . دهن کجی به این پوشش مقدسه.در ضمن ما این همه ریا و دردی و ربا و اختلاص و دروغ و ... در کشور رها کردیم و صاف چسبیدیم به حجاب. مگه ما مشکل دیگه ای نداریم .دولت برای اینکه بتونه اقشار مذهبی جامعه را راضی نگه داره مجبوره که به ظواهر گیر بده (340744)
 
حسن
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۲۰:۴۳:۱۴
عقل تو را کفایت کند که راه گمراهی را از رستگاری نشانت می دهد.
امام علی علیه السلام. (341297)
 
حسن
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۲۰:۴۸:۱۴
«نبّئت انّ نسائکم یدافعن الرّجال فی الطّریق، اما تستحیون؟ لعن اللّه من لایغار؛ به من خبر رسیده که زنان شما در مسیر راه ها به مردان تنه می زنند، آیا حیاء نمی کنید، خداوند لعنت کند کسی را که غیرت نمی ورزد.»
امام علی علیه السلام (341301)
 
فاطمه
۱۳۹۴-۰۱-۲۹ ۱۹:۱۵:۰۶
به نظر من اگ من بد حجاب برم بیرون داداشم یا بابام بهم اجازه ندن و غیرت داشته باشن انقد وضع بد نمیشه نمیشه ک همه تقصیراتو گردن دخترا انداخت (2831508) (alef-3)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۲ ۰۱:۰۴:۲۱
http://www.farsnews.com/plarg.php?nn=M641539.jpg
http://www.farsnews.com/plarg.php?nn=M641535.jpg
http://www.farsnews.com/plarg.php?nn=M641534.jpg (341685)
 
رامین
۱۳۸۹-۰۵-۱۴ ۱۵:۵۳:۳۵
بایادونام خدا این آفریننده هستی که پیامبران الهی را برای هدایت انسانها مبعوث کرد از آدم تا خاتم
بی شک در عصر مدرنیته حاضر که علم و تکنولوژی رو به پیشرفت است لیکن کمبود معارف و معنویت بیش از پیش احساس می گردد و بشر مدرن امروزی بیش از پیش تشنه معانی ومعارف آسمانی است
بی شک حجاب نه فقط پوشش بلکه نوعی اطاعت از فرامین باری تعالی است خداوند در سوره مومنون خصوصیات اهل ایمان را ذکر کرده که یکی تقوی الهی محافظت از فروج که همان کنترل قوای شهوانی در راستای فرامین الهی است
بنابراین زن و مرد باایمان از روابط نامشروع بر می تابد و لذایذجنسی را در چارچوب آیین الهی پی ریزی می کند
انسان در انتخاب راه راست و غلط مختار است و خداوند در آیت الکرسی به این آیه \" لا اکراه فی الدین قد تبین رشد من الغی \"
اشاره کرده است
بنابراین هیچ اجباری در دین نیست لیکن پیامبر دلسوز امت است و امر به معروف و نهی از منکر می نماید و هیچ اجری از امت خود نمی خواهد و به آینده انسان می اندیشد آینده ای که سعادت جاودانی انسان را در معاد الهی رقم خواهد زد
والسلام (342650)
 
حسن
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۶:۲۵:۴۵
افزایش سن ازدواج به دلیل کم شدن عفت و حیای دختران است و دختران دیگر ابهتی در مقابل چشمان پسران ندارند. (2751103) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.