نظر منتشر شده
۲۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 72137
زمینه سازی غرب برای عهدشکنی
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۹:۲۱




در حالی که هنوز ساعاتی از توافق ایران با ترکیه و برزیل درباره انتقال 1200 کیلوگرم اورانیوم ایران به ترکیه و دریافت 120 کیلوگرم اورانیوم مورد نیاز راکتور تهران نمی گذرد، کشورهای غربی اما و اگرهای خود درباره این بیانیه را آغاز کردند.



به گزارش "الف"، فرانسه در موضعگیری قابل انتظار، نرمش ایران را کافی ندانست و اعلام کرد این توافق مشکل هسته ای را حل نمی کند.



برنارد والرو، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، در اولین موضعگیری رسمی این کشور اعلام کرد: اگرچه توافق ایران با ترکیه و برزیل می تواند اعتماد به تهران را افزایش دهد، اما اجازه بدهید خودمان را گول نزنیم. پیداکردن راهکاری برای مساله سوخت هسته ایران، اساسا اگر چنین راهکاری پیدا شود، به معنای حل مشکل برنامه هسته ای ایران نیست.



در همین حال، رویترز که به طور سنتی در مصاحبه با دیپلمات های غربی، مواضع تندور هسته ای غرب در قبال ایران را بازتاب می دهد، در گزارشی به نقل از دیپلماتهای ناشناس غربی، از اینکه ایران رضایت داده انتقال سوخت در خارج از خاک خود انجام پذیرد را امیدوار کننده دانست اما در عین حال، این مسئله را حل کننده مشکل برنامه هسته ای ایران ندانست.



رویترز همچنین به نقل از این دیپلمات ها افزود: انتقال 1200 کلیوگرم در حال حاضر اهمیت سابق را ندارد چرا که ایران تاکنون ذخیره سوخت خود را به دوبرابر افزایش داده است.



این خبرگزاری به نقل از دیپلمات دیگر غربی تاکید کرد، اگر ایران غنی سازی خود در حد 20 درصد را متوقف نسازد و صرفا درخواست تبادل سوخت را داشته باشد، قابل پذیرش نیست.



رویترز با زمینه سازی برای عهدشکنی غرب درباره این توافق به نقل از دیپلمات مذکور گزارش داد: عدم توقف غنی سازی 20 درصدی ایران می تواند یک شکننده توافق deal-breaker باشد.



مشخص نیست در ماه های آینده کشورهای غربی به دنبال "توافق شکن" های دیگری خواهند بود یا نه.

***

گفتنی ست، پنج محور اصلی توافق تهران (متن کامل) به شرح زیر است:



1- ایران جزییات توافق تهران را ظرف یک هفته به اطلاع آژانس خواهد رساند.



2 - ایران موافقت خود با انتقال  1200 کیلوگرم اورانیوم کم غنی شده به ترکیه را اعلام می کند.







3- گروه وین در صورت موافقت با بیانیه تهران، 120 کیلوگرم اورانیوم مورد نیاز را ظرف یکسال به ایران خواهد داد.

4 - تهران و آژانس بر روی اورانیوم ایران در ترکیه نظارت خواهند داشت.



5- اگر غرب 120 کیلوگرم اورانیوم مورد نیاز را به ایران ندهد، ایران از ترکیه می خواهد که سریعا و بی قید و شرط 1200 کیلوگرم ایران را پس بدهد.













 

 
 
۱۳۸۹-۰۲-۲۷ ۱۹:۵۰:۱۵
اقا این ها می خوان دوباره به ایران خیانت کنند.اگر کوچک ترین احساسی می کنید که احتمال داره دستمون رو بذارن تو حنا این ارانیوم رو به این احمق ها ندید

من از مسئولین رهبری رئیس جمهور می خواهم اگر احساس خیانت می کنند جلوی این کار را بگیرند (313448)
 
۱۳۸۹-۰۲-۲۷ ۱۹:۵۸:۵۵
انتظاري غير از اين نمي توان داشت (313453)
 
عبدالناصر
۱۳۸۹-۰۲-۲۷ ۲۰:۱۳:۵۷
\"عهدنامه ترکمانچای\" (313464)
 
فرهنگ
۱۳۸۹-۰۲-۲۷ ۲۰:۳۱:۴۳
بخدا قسم که اگر غنی سازی هم متوقف شود یک بهانه دیگر در استین دارند . بگورپدرشان . کار را با گرفتن بهانه و مفتضح کردن و شکستن اجماع انها پیش می بریم .مابقی واگذار به خدا . اخرش درگیری است دیگر . وقتی که راه دیگری نبود برای من یکی انهم خیر است . (313470)
 
۱۳۸۹-۰۲-۲۷ ۲۰:۴۹:۳۸
‫\"توافق شکن \" دیگه چه صیغه ایه ؟

‫خوب عزیز من ، اینکه از اول هم مشخص بود !! غرب وقتی که اورانیم بیشتر غنی شده هست، معلومه که به آن بیشتر حساسیت نشون میدهد تا آورنیم کمتر غنی شده! اینو که هر بچه ائی هم میفهمد. تازه جالبه که آقای توکلی سریع صدا شون در امد که به غرب باج ندهید !! ( حالا مثلا انگار غرب سریع قبول کرد پیشنهاد احمدی نژاد و).

‫ببینید، سیاست خارجی موفق با هوچی گری، هارت و پورت کردن، دست دست کردن، وعده سر خرمن دادن و شل کن سفت کن فرق دارد. غربیها که خر نیستند که عزیزم ! پس ما داریم در واقع خودمون را گول می زنیم.

(313474)
 
۱۳۸۹-۰۲-۲۸ ۰۸:۵۳:۲۲
شما جرا کاسه داع تر از اش شده اید ؟ انها برروی یک موضع باطل پافشاری می کنند . انوقت نشسته اید صغری کبرا برای ما می چینید ؟
خیلی عقل و درایت حکومت غربی ها را قبول دارید اقلا کمی ازتاکتیک های انها بیاموزید. انکار حقایق روشن از جانب انها و انگاه تو نظرت در رابطه با منافع ملی برحق ما اینچنینی است . من جدا به نیت شما اعتماد ندارم. . (313713)
 
esolgaraidinmadar
۱۳۸۹-۰۲-۲۷ ۲۲:۰۹:۴۴
بسمه تعالی

غرب تا غنی سازی متوقف نشه راضی نمیشه وبهانه خواهدآورد ومتاسفانه بیانیه تهران توقف غنی سازی را به نحوی نامحسوس کلیدزد
می گفتند اصلاحاتیها باج دادند و.... حالا منافع خودشان اقتضاء می کنه وباج می دهند (313513)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۲-۲۸ ۰۸:۲۳:۳۶
دوست عزیز کجای این بیانیه توقف غنی سازی را می رساند این بیانیه تنها سوخت تولید شده تا کنون را مدنظر قرار داده نه روند غنی سازی را چرا دروغ می گویید یک بار بیانیه را کامل و بدون بغض های توکلی گونه بخوانید متوجه می شوید که این دستاوردی برای لغو تحریم می باشد در این زمان جلب افکار عمومی مهم است در حالی که غرب تبلیغ می کند ایران در راه ساخت بمب اتمی است و هیچ کاری برای دریافت سوخت نمی کند آیا این بیانیه نمی تواند افکار عمومی جهان را به سمت روند صحیح ایران جلب کند؟؟ اینکه ایران هر چند غنی سازی 3.5 درصد و 20 درصد را ادامه می دهد ولی آمادگی دارد آنچه را که تاکنون تولید کرده در جای دیگری مبادله کند این پیام را دارد که غرب روند غنی سازی را پذیرفته خوب آیا این ترکمانچای و خیانت است لعنت بر بغض و حسد و کینه که مانع دریافت حقیقت روشن و بیهی مثل این می شود (313694)
 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۲-۲۷ ۲۲:۴۵:۳۹
اعدام خرابکاران در ایران
من که خوشحال هستم و آگاهانه می گویم حکومت ایران حق دارد برای حمایت ایران در مقابل توطعه ها دست به هر اقدامی بزند.
دیشب که یک گروه ایرانی در طبقه بالا شلوغ کرده بودند و صدای موزیک آنها برای دیگران عذاب آور بود. تا امروز که در داخل آسانسور به دو دختر چشم بادامی می گویم من به فرهنگ چینی ها علاقه دارم. و دختر ناگهان قرمز شد نه من کره ای هستم . آمریکای بی شرم با توهین به ملت های مختلف جوی را به وجود آورده که ایرانی ها هم شرم دارند بگویند ایرانی هستند.خود را پرشین می نامند ؟
آمریکای جنایت کار با هر اقدام خود دنیا را به تفرقه و جنگ و بی بندو باری سوق می دهد. سئوال این جاست پس کدام گروه یا حکومتی می تواند از حقوق حقه این مردم حمایت کند ؟در کانادا همه می خواهند بلوند باشند اگر نباشند کار گیر نمی آورند . محکوم به زندگی خفت باری خواهند بود. اگر حکومت ایران عده ای فریب خورده نادان را اعدام می کند . چون دست به جنایت و ترور زدند برای آینده مملکت ایران لازم است. تا درس عبرتی برای دیگران باشد. آمریکا چهره زشت غارتگر خود را در پشت حمایت از حقوق بشر پنهان کرده است. کجا آمریکا برای احترام به ملت ها فرهنگ و نژاد و مذهب آنان سرمایه گذاری کرده است ؟ ما موزه حیوانات و حشرات داریم . موزه اتومبیل داریم . موزه هنر داریم . اما موزه آداب و رسوم و مذهب ملت ها را نداریم ؟
چطور بعضی ها توطعه ها را نمی فهمند ؟
در زمان شاه هم و طنان کرد ما را کثیف و جانی و وحشی می نامیدند .
در بازار تهران باربری می کردند . مثل غار نشین ها درچه بدبختی در کردستان زندگی می کردند .
آمریکا آیا حمایتی از آنان کرد ؟
آیا همین حکومت اسلامی نیست که جهاد سازند گی را به تمام نقاط محروم ایران می فرستد.
و در عوض این ها با گونی و کامیون طلا و دلار از ایران به انگلیس و غرب می برند. همین ها که زیر چتر موسوی و خاتمی و حقوق بشر برای خود دکان زده اند. (313543)
 
فرهنگ
۱۳۸۹-۰۲-۲۸ ۰۸:۵۷:۰۲
حسین جان به این نگته خوب اشاره کردی که :
در زمان شاه هم و طنان کرد ما را کثیف و جانی و وحشی می نامیدند .
در بازار تهران باربری می کردند . مثل غار نشین ها درچه بدبختی در کردستان زندگی می کردند .
آمریکا آیا حمایتی از آنان کرد ؟ (313717)
 
حسین مرآتی
۱۳۸۹-۰۲-۲۸ ۰۹:۰۱:۱۳
با سلام من که ارتباط این نوشته را با این مطلب متوجه نشدم اما برای اینکه این کامنت معنا و مفهومی در رابطه با مطلب داشته باشه مطالبی رو عرض می کنم :
به نظر اینجانب مفاد این بیانیه در جهت اینکه فشار های بین المللی از قبیل نزدیک شدن گروه 5+1 را به یک دیگر و همنوایی در مورد ایران اسلامی را از بین ببره دارای اهمیت زیادی است .اما از اینکه ما به خواسته های گروه وین تن در داریم و تلویحا عقب نشینی (به سبک کیهان-بخوانید عقب نشینی تاکتیکی)کردیم مایه ناراحتی هواداران این آب و خاک ایران با عزت اسلامی شده مواردی که به نظر من مورد عقب نشینی بود در ذیل عنوان می کنم:
1- مبادله در بطن خودش همزمانی رو می رسونه که ما در بند های این بیانیه همزمانی را نقض کردیم (1 ماه و 1 سال).
2- مکان مبادله همیشه در گذشته در نظر ایران داخل خاک ایران عنوان شده بود که حالا خاک کشور دوست و برادر ترکیه خواهد بود .( با آن سابقه در تغییر نظام متوالی به سبک کودتا های نظامی و همراهی ان با آمریکا در جهت حمله به عراق و کردهای شمال عراق و یا ...)
3- نداشتن ضمانت عینی در قبال دریافت سوخت راکتور تهران و باز گشت مجدد اورانیوم 3.5 در صد چون ماکه عملا چیزی دستمون نیست .
4- در صورت بهم خوردن معادلات تبادل (بخوانیم جایگزینی سوخت ) و در گیری های احتمالی کار دولت های استکباری و قدرت های استعماری بران خواهند شد که موجب بر هم زدن روابط حسنه ایجاد شده با دو کشور بزیل و ترکیه گردد و سرمایه گذاری چندین ساله ایران بروی این دو کشور نقش بر اب خواهد شد .
ما ایران با عزت را دوست داریم نه ایران لجن زده سرخورده کمخواه
(313725)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۲-۲۸ ۱۰:۳۶:۳۷
به این نظرات کاملا مرتبط با بحث که از جانب شما ساطع ! می شود عادت داریم

شما تو کانادا کار دیگه ای نداری صبح تا شب نشستی پشت کامپیوتر تو الف نظر می ذاری که غرب اله غرب بله ... (313806)
 
سورنا
۱۳۸۹-۰۲-۲۸ ۱۱:۲۸:۰۳
از جناب حاج آقا از قلب کانادا استدعا دارم خودشان شخصایک بار دیگر مطلب خود را بخوانند و اگر سردرآوردن چی نوشتن برای ما هم توضیح بدن ممنون میشیم. (313833)
 
sedayemoshawer
۱۳۸۹-۰۲-۲۷ ۲۳:۰۲:۵۶
وقتي تصميم در موقعيتي اخذ مي شود كه حمل بر ناتواني و عقب نشيني مي كنند ؛ در بده بستانهاي بين المللي كه امور با ترازوي قدرت وزن مي شود ؛ طبيعيست كه به جاي تقدير مورد تحقير قرار بگيريم و زير فشاري بايد برويم كه چند گام ديگر هم به عقب بر داريم .
حل مسأله اتمي امري ضروري است ؛ اما با حفظ عزت ملي و دولت بايد بداند كه ابتدا بايد پيوند خود را با ملت مستحكم كند و در دنيا به نمايش بگذارد و در پي آن به پشتوانه اقتدار ملي از موضع قدرت مذاكره كند و بيانه امضاء كند و وقتي تأييد ملي پشت سر خود داشته باشد هيچ قدرتي جرأت اين كه عقب نشيني تلق كند و بخواهد زياده خواهي كند نخواهد داشت و زنده باد ايران براي ايرانيان. (313552)
 
فرهنگ
۱۳۸۹-۰۲-۲۸ ۰۹:۰۰:۴۹
حق هسته ای و پیگیری حکومت ایران در این حوزه مورد تایید اکثریت جامعه ایران است . خود غربی ها درنظر سنجیها و مقالات خود کرارا به ان اشاره کرده اند . من با بخشی از صحبتهای شما مبنی بر تقویت پیوند ملی موافقم و با بخشی از سخنانتان خیر (313724)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۲-۲۷ ۲۳:۱۳:۵۶
1- چه تضمینی وجود دارد در صورت عمل نکردن گروه وین به تعهدش .ترکیه تحت فشارهای غرب طبق توافقنامه 1200 کیلوگرم اورانیومی را که طی این سالها با مشقت و ایستادگی فراوان و تحت فشارهای سیاسی و اقتصادی فراوان با رنج و زحمت طاقت فرسا تولید کرده بازگرداند؟
2- آیا بهتر نیست طبق بیانیه نمایندگان مجلس این موضوع تبادل یکباره صورت نگیرد و به صورت مرحله ای مثلا در 4 یا 5 مرحله صورت گیرد تا در صورت عمل نکردن گروه وین به تعهداتش ما ادامه همکاری را متوقف کنیم در ضمن راه برای مذاکره همچنان باز می ماند؟
3- چرا دولت عادت به کارهای عجیب و تصمیمات خلق الساعه دارد؟ تا چند سال و در هر کوی و برزن و هر سفر استانی و هر جلسه ای از ایستادگی و مقاومت در برابر نظام سلطه و قدرت طلبان سخن می گوید بعد به یکباره تصمیم به چنین کار بدون تضمینی می گیرد؟! چرا سیاستهای دولت در هیچ زمینه ای متعادل و طبق عقلانیت نیست؟
البته من خود به شخصه بسیار علاقمند به دستیابی به یک توافق راهگشا در زمینه مسائل هسته ای هستم که سایه شوم و سنگین تحریمهای اقتصادی کمرشکن را از کشورم کم کند ولی باید دید توافق با چه هزینه ای؟ (313560)
 
فرهنگ ادیب
۱۳۸۹-۰۲-۲۸ ۱۰:۵۶:۵۲
دوست من اقا ناصر عزیز


در این قضایا بایستی به چند نکته توجه کرد . برخی موارد را هم ذکر نحواهم کرد زیرا بدلایلی صلاح نمی دانم . بنده دیدگاههای برادرم اقای دکتر توکلی را خواندم و با جمع بندی ان موافق نیستم .نه اینکه پیشنهادات ایشان را حق ندانم بلکه شرایط را برای محقق شدن تمامی انها فراهم نمی دانم.
لطفا به نکات زیر عنایت فرمایید :

1- ممکن است قطعنامه جدیدی را تصویب کنند ولی با توجه به حرکت اخیر ایران ، اولا زمانبر بوده و کار بر طرف مقابل سخت ترشده است ،ثانیا اجماع نخواهد داشت . تاکتیک یعنی همین . عدم اجماع در شورای امنیت با توجه به سوابق قبلی یک پیروزی برای ما است . توقع پیروزی کامل در یک مرحله باتوجه به شرایط موجود جهانی منطقی نیست . نسبت فایده به هزینه حرکت اخیر دولت هم با در نظر گرفتن ابعاد مختلف این کامنت انشالله بسمت ما است

2- ایران تمام موجودی اورانیم غنی شده را نمی دهد .

3- ایران تعلیق را قبول ندارد

4- ایران نگفته که بسمت غنی سازی 20% پیش نخواهد رفت و غنی سازی 3%را ادامه نخواهدداد.

5- برفرض که ترکیه اورانیم به امانت گذاشته شده را پس ندهد. در عرف بین الملل برای برزیل و ترکیه اینکار سنگین است . ممکن است استدلال کنید که در قواعد سیاسی جهان ،ماکیاولیزم حاکم است و با هر بهانه ای که شده ماله را بدست می گیرند و توجیه می اورند . ممکن است این قضیه اتفاق بیافتد . چنین چیزی وجود دارد و بروز ان نیز محتمل است . ولی همه داستان این نیست . مسئله بسیار پیچیده تر از این قضایا است. اگر نبود امریکا و اذنابش خیلی راحت و صریح به دنیا می گفتند نظر ما این است که اربابیم و تمامی دنیا رعیت . ما باید بهترین زندگی را داشته باشیم و شماها را به گاری ببندیم . مطمعن باشید اگر مقاومت برخی ملتها و ملاحظات افکار عمومی نبود اینکار را می کردند. ترس انها این است که اعتراضات پراکنده در سطح جهانی به اجماع برسند . تاریخ چنین مواردی را نشان داده است . و لذا چانچه چنین چیزی اتفاق بیافتد بر افکارعمومی جهان و سیاسیون مستقل نیز تاثیر خواهد گذارد و باعث تقویت حرکت خواهد شد.انسان بنا به عادت و با توجه به عمرکوتاه خود توقع دارد همه چیز سریعا بدست اید. در برخی موارد نادر می شود ولی در اکثر اوقات زمان لازم است

6- در ارتباط با بند قبلی مشاهده می کنید که روز اول صدا از کسی در نمی امد. فقط بحث ایران و غنی سازی و ساخت بمب اتم مطرح بود . حال مجبور به اعتراف مبنی بر حق ایران به غنی سازی شده اند ولی با تاکتیک های دیگر دارند مبارزه منفی می کنند . همین حدش را من یک پیروزی غیر قابل انکار برای ایران می دانم .

7- کشورهایی نظیر برزیل و ترکیه به امریکا اعتمادی ندارند . می دانند که خود انها نیز در معرض تعرض هستند. نمونه اش را در دست امریکا در پشت حوادث کودتای باند ارغنه کن ترکیه مشاهده می کنید.
امریکا همین حکومت لائیک اسلامی ترکیه را هم قبول ندارد. امریکا نمی خواهد هیچ کشوری بغیر از خودش رقیب باشد و رشد کند . لذا عملا ترکیه و برزیل و چین و .... در خصوص این داستانها با توجه به منافع ملی خود در پشت جبهه درگیری مشغول پیشبرد کار هستند.
منافع انها با حضور یک حکومت لائیک ایرانی امریکایی سازگار نیست . وگرنه در این موارد درهمین حد هم جلو نمی امدند . عاشق چشم و ابروی ما که نیستند. طرح خاورمیانه جدید را فقط ما نمی دانیم . دیگران هم می دانند . در مورد روسیه مسائل قدری متفاوت است . انها هم منافع دارند و در عین حال قدرت گرفتن بیش از حد ایران را بنفع خود نمی دانند. ولی به نظر من در فضای تخمین نسبت هزینه به فایده در اشتباهند . سیاست یکی به نعل و یکی به میخ انها کاررا بجایی رسانیدکه در فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی کاملاموثر بود و کاردستشان داد . الان هم با توجه به نفوذناتو به شرق وجود ایران امریکایی بنفعشان نیست.

8- فرض کنید همه جهان تسلیم امریکا هستند. ترکیه نهایتا تسلیم خواهدشد. چین با عدم حمایت از ایران ، متحد خود در منطقه را ازدست بدهد و خویش را اسیب پذیرتر کند و.....
پس قانون جنگل حاکم است!!
اگر چنین است چنانچه بافکر و بصیرت به تقویت خود نپردازیم ، اگردر استراتژی کوتاه بیاییم ، اگر مقاومت نکنیم که سرنوشت سرخپوستان امریکا را خواهیم داشت . ایا برای یک زندگی کوتا ه و گذرا در این دنیا ارزشش را دارد ؟ اگر مبنا قانون جنگل است پس غیر از مقاومت هوشمندانه ، تقویت بنیه دفاعی ، ایجاد عدالت اجتماعی و تقویت پیوند میان نظام و مردم ، دفع شر مفسدین اقتصادی و سیاسی ، استفاده از تاکتیک های هوشمندانه برای خسته کردن دشمن و مفتضح کردن هرچه بیشتر انها راه دیگری وجود دارد ؟

9- اگرواداده بودیم که عراق در جنگ گذشته همه ما را خورده بود. شرایط ان زمان از شرایط فعلی راحت تر بود ؟ عده ای می گویند در ان زمان ویژه گی خلوص بیشتر بود. من فکر میکنم جوهر مردم همان است .مگر نه اینکه استراتژیست های امریکایی کرارا اعلام می کنند که حمله نظامی ملت ایران را متحد تر خواهد کرد ؟ انها چه چیزی را در ملت می بینند که برخی از ما بسادگی از ان می گذریم؟

10- شرایط جهان کاملا متغییر است . سیر زمان محموعه ای از فرصتها و تهدیدها را برای هر کشور پدید می اورد . تاکتیک یعنی واندادن ، امید داشتن ، گرفتن بهانه ها از دست دشمن ، نهراسیدن ،استفاده ار فرصت های پدیدامده و یکی از ابعاد استراتژی ملی تقویت اتحاد میان احاد مردم است .

11- توجه و اجرای مفاد بند 8 دشوار است ولی اگر بدانیم چنانچه عمل نکنیم چه وضعی در انتظارمان خواهد بود خواهیم دید که عمل به انها چندان سخت هم نیست .


در میان تمامی این قضایا چنانچه خداوند ، سنتها و قوانین وی را محور اصلی قراردهیم دلهایمان ارام گرفته و مصمم تر خواهیم شد . مگر نه اینکه در اختلاف خود با غربیهای مغرور، بی انصاف و جنایتکار
حق با ماست . خوب پس تکلیف معلوم است . ما اول سنگ خود را باخویشتن وابکنیم . ایا بخدا اعتقاد داریم ؟ در مورد انهایی که بوجود خدا قائل نیستند و طبیعت را حاکم برهر چیز می دانند می گویم که اگر دین ندارید لااقل ازاده باشید. (313819)
 
عبدالوهاب
۱۳۸۹-۰۲-۲۸ ۰۰:۵۶:۰۹
باید از یک جایی شروع کرد و کار را پیش برد نمی توان به استقبال تحریمها رفت و آن را پایداری جانانه توصیف کرد چون فقط این نفس تحریم نیست که تحملش برای حکومت و مردم ساده یا سخت باشد مسئله ورای اینهاست و آنهم اجماع جهانی بر ضد ایران است که باید شکسته می شد ، این توافق ابتدایی هم زمینه ساز شکاف در میان این اجماع روز افزون بود ، این سیاست جای تقدیر دارد نه تخطئه ،( اگر من بجای بعضی از وکلا مردم در مجلس بودم بهتر می توانستم بصیرت بخرج دهم و از اقداماتیکه در حمایت از حقوق ملت صورت می گیرد دفاع کنم) (313603)
 
۱۳۸۹-۰۲-۲۸ ۰۴:۲۶:۲۴
متاستفانه به قوله اقای توکلی غربیها تازه راه فشار بر احمدی نژادو پیدا کردن !!!!هنوز هیچی نشده یکی دو تا مصاحبه از سران کشورهای اروپایی خوندم که حالا ایران اگه تبادل سوخت رو هم قبول کنه به خاطر اجرا نکردن سه تا قطعنامه ی قبلی بازهم باید تحریم بشه و بعد که سه تا قطعنامم انجام دادیم بهونه ی بعد و بعد و بعد و البته هیچ اشکالی به سران کشورهای دیگه نیس اونا که نباید به فکر منافع ما باشن اونا به فکر خودشونن و کار درست هم اونا میکنن ولی واقعا افرین به این سیاست خارجه دولت.... (313649)
 
حسن
۱۳۸۹-۰۲-۲۸ ۰۵:۱۳:۲۰
از طرف یک هوادار جمهوری اسلامی؛

چرا شما با خانم کلینتون هم نوا شده اید؟ تحت تاثیر تبلیغات رسانه‌ای غرب قرار نگیرید. این توافق نامه به نفع ایران است چون غربی‌ها را در تنگنای سیاسی دادن سوخت به ایران قرار می‌‌دهد. آنها نگفته اند که سوخت نمی‌‌دهیم، بلکه می‌‌گویند دادن سوخت مشکل برنامه هسته‌ای ایران را حل نمی‌‌کند، پس این یک قدم به جلو برای ما است. دقت کنید که صهیونیست ها ناراحت شده اند! بر فرض محال که سوخت را به ما ندهند، در نظر افکار عمومی جهان متهم می‌‌شوند و البته تولید ۱۲۰۰ کیلو اورانیوم با غلظت ۳.۵ در صد برای ما خیلی‌ سخت نیست. در حال حاضر نیز ما خیلی‌ بیشتر این مقدار داریم. (313651)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۰۲-۲۸ ۰۸:۰۳:۴۷
من نمیدونم نقش برزیل این وسط چی بود؟ (313676)
 
حامد
۱۳۸۹-۰۲-۲۸ ۰۸:۲۲:۳۷
غرب زير بار اين توافقنامه هم نمي رودچون هدف آنها چيز ديگري است فقط حجت بر آنها تمام ميشود وايران زمان بيشتري از آنها مي خرد. (313692)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۲-۲۸ ۲۲:۰۲:۴۵
اگر غرب قبول کرد چه؟ مثل پیش بینی آقای احمدی نژاد درباره رییس جمهور نشدن اوباما یا پایین نیامدن قیمت نفت از 100 دلار نشود! (314183)
 
علیرضا
۱۳۸۹-۰۲-۲۸ ۱۰:۰۸:۳۵
ایران با این کارش آمریکا رو دور زد ....... حالا حی ایراد بگیرید...

ایران اون جامعه جهانی که آمریکا برا خودش تعریف کرده بود و تغییر داد. جامعه جهانی یعنی کل جهان نه آمریکا و اروپا

نفع این توافق نامه اینه که ایران جحت رو تمام کرده حالا هر کس با ایران مخالفت کنه خودشو در جامعه جهانی رسوا میکنه که هدفش از فشار به ایران چیه وبعد از این درصورت لجاجت دوباره غرب دست ایران برا هر کاری بازه... (313782)
 
امین
۱۳۸۹-۰۲-۲۸ ۱۰:۵۸:۰۲
بسمه تعالی
من هم در وهله ی اول مثل آقای توکلی از این توافق عصبانی شدم اما به مرور و در این ساعات که کم کم اظهارات دارای 2 مشخصه ی ممتاز است:
1.خواست اکثریت جهان را تامین می کند. به عبارت دیگر اولاطرح ایران هراسی با شکست مواجه خواهد شد.ثانیا تصویب دور جدید تحریم ها سخت خواهد بود
2. به هیچ عنوان نظر گروه وین را تامین نخواهد کرد و این یعنی اجرایی شدن این بیانیه در هاله ای از ابهام قرار دارد.
در این صورت صرف این بیانیه حسن نیت ایران را ثابت خواهد نمود
فلذا باید منتظر عکس العمل گروه وین-به خصوص آمریکا- ماند. (313820)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۲-۲۹ ۰۱:۱۲:۲۷
کلینتون از تهیه پیش نویس قطعنامه ضدایرانی در شورای امنیت خبر داد
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1085389

این هم پاسخ استعمارگران دزد، وحشی و بیتمدن به ملت ایران. هر بار که ایران تسلیم غرب وحشی شده، خواسته های بی پایان این آدمکشها بیشتر و بیشتر میشود. ایران تا زمانی که بمب اتم نداشته باشد همین خواهد بود (314257)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.