نظر منتشر شده
۱۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 72219
نامه 234 نماینده مجلس درباره بیانیه تهران
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۵۲
234 نماينده در نامه‌اي با اعلام نظر خود درباره توافقنامه ايران، برزيل و تركيه،يادآور شدند كه مجلس به دليل اهميت موضوع هسته‌اي با حساسيت كافي اين فرآيند را رصد می نمایند. نمایندگان ضمن حمایت از دولت، خواستار حفظ هوشیاری و دقت در ادامه مذاکرات شدند.
به گزارش الف، متن اين نامه كه در جلسه علني امروز مجلس قرائت شد، بدين شرح است:



فناوري هسته‌اي ايران كه نتيجه مجاهدات علمي و فني نيروهاي مبتكر و انقلابي در طول چند دهه گذشته و هدايت‌هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران بود، دستاورد ملي و ارزشمند براي ملت محسوب مي‌شود و صيانت از اين امر وظيفه همگاني خواهد بود.



در سال هاي گذشته كه استكبار جهاني تلاش بسيار نمود تا از راه‌هاي مختلف اين مسير عزتمند را سد نمايد، عمدتا از دو روش بهره جست؛ در روش نخست با فريبكاري و تعهدات توخالي توانست باعث تعليق موقت حركت فني هسته‌اي كشور شود كه در اين زمينه به رغم حسن نيت ايران، غرب چهره غير متعهدانه‌اي از خود نشان داد.



روش دوم قدرت نمايي از طريق نهادهاي تحت سلطه خود مانند شوراي امنيت سازمان ملل متحد به قصد ايجاد هراس در اراده ملت و دولت ايران بود كه در اين جهت هم علي‌رغم علم به ناموفق بودن ،به اقدامات ايذايي خود ادامه داده است.



اينك آمريكا و چند كشور اروپايي عضو شوراي امنيت سازمان ملل متحد در مقابل آزموني ديگر قرار دارند. از توافق تهران مي‌توانند به عنوان يك فرصت جهت اصلاح برخي اقدامات خصمانه قبلي خود و ايجاد مسير منطقي همكاري بهره جويند، چرا كه جمهوري اسلامي ايران در اين توافق حداكثر حسن نيت و انعطاف خويش را نشان داده است. در اين حالت توافق تهران اگر بدرستي هدايت شود مي‌تواند مبنايي براي تعامل مثبت قرار گيرد.



البته دولت نيز كه همواره در اين زمينه محكم و منطقي رفتار كرده نيز موظف است در كنار اين حسن نيت و برخورد مثبت با هوشياري و دقت در مذاكرات آتي لغو قطعنامه‌ي ايذايي گذشته و اقدامات عيني براي كمك به پروژه‌هاي صلح‌آميز هسته يي را مطالبه نمايد و بدون گرفتن تعهد كافي در اين زمينه‌ها و بدون طراحي گام به گام، اقدام يك سويي انجام ندهد.



چنانچه طرف مقابل قصد زياده خواهي مواد و واگذاري تعهدات خويش به زمان‌هاي غير مشخص نمايد اين امر نشانگر همان روش‌هاي منسوخ گذشته بوده و فرصتي را در تعامل با ايران از دست داده‌اند و پاسخ دولت بايد در سطح انتظار و هوشياري انقلابي ملت ايران باشد.



مجلس شوراي اسلامي به دليل اهميت موضوع هسته‌اي با حساسيت كافي اين فرآيند را رصد نموده و به عنوان نمايندگان ملت، پشتيبان دولت و پيگير صيانت از حقوق ملي خواهند بود.

 
 
۱۳۸۹-۰۲-۲۸ ۱۵:۰۰:۳۱
پيروزي بزرگ و موفقيت ديپلماتيك دولت مردمي رو اول به همه تبريك مي گم . (313952)
 
جواد
۱۳۸۹-۰۲-۲۸ ۱۵:۰۸:۵۹
به نظر من تصميم دولت تصميم درستي است و همه بايد حمايت كنند. اين بار معركه اي جهاني است تا به كشورهاي ديگر ميزان صداقت دشمنان ايران شناسانده شود. به هر حال از دو حالت خارج نيست كه هر دو هم به نفع ماست. يا دشمنان اين ابتكار ايران را مي پذيرند كه به نفع ماست يا نمي پذيرند كه آن نيز بيشتر به نفع ماست. (313959)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۲-۲۸ ۱۵:۱۴:۲۹
دكتر محمد مرندی استاد دانشگاه تهران تاکيد کرد: اگر به هر دليلی آمريکا، ترکيه را تحت فشار قرار دهد تا اورانيوم ايران را پس ندهد، بدليل آنکه امضای نخست وزير ترکيه در ذيل بيانيه تهران قرار دارد، ديگر هيچ اعتباری برای اين کشور در جهان باقی نخواهد ماند
http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=1122098

به درک که هيچ اعتباری برای تورکیه نمیماند، اما این ما هستیم که اینهمه اورانیوم را از دست میدهیم (313965)
 
۱۳۸۹-۰۲-۲۸ ۱۶:۱۹:۲۲
دوست عزیز فکر نمی کنم اونقدر احمق باشن که علنا بگن اورانیوم ها رو پس نمی دیم.
می تونن مثل قضیه نیروگاه اتمی بوشهر عمل کنن یا مثل S300... هی پول یگیرن و هی طولش بدن...
یه جوری که به کمک رسانه ها تو جامعه جهانی وجهشون رو هم حفظ کنن..
آخرش باید خودمون دست به کار بشیم از اینا چیزی به ما نمیرسه... (314011)
 
آريوبرزن
۱۳۸۹-۰۲-۲۸ ۱۶:۰۴:۲۶
آونقدر هم آلزايمر نگرفتيم كه \"خطوط قرمز هسته اي\" را يادمون رفته باشه.
چي شد \"حق مسلم\"! اين وسط حق و حقوق بر باد رفته و بر باد رونده مردم و مملكت چي ميشه؟ (314002)
 
۱۳۸۹-۰۲-۲۸ ۲۳:۲۹:۰۴
سلام
ببخشید آقای آریو برزن که نام بسیار زیبا و پر معنی را برگزیدید، کدام حق مسلم و خطوط قرمز با این حرکت از دست رفته است؟
آیا موافقت برای تعلیق صورت گرفته؟ یا چیزی مشابه این مسئله در توافق نامه هست؟ لطفا اگر هست اطلاع رسانی نمایید.
با تشکر (314223)
 
۱۳۸۹-۰۲-۲۸ ۱۸:۰۹:۲۴
اگر تبادل با مشكل مواجه شود ممكن است تركيه را به عنوان دوست و همسايه از دست بدهيم. (314082)
 
arian
۱۳۸۹-۰۲-۲۸ ۱۸:۱۶:۳۶
باسلام
شاید این توافق نامه نقطه آرمانی دیپلماسی خارجی ما نباشد ولی در شرایطی که قدرتهای بزرگ به دنبال اشکال تراشی نابجا هستند تا ملت ایران را ملتی ناسازگار در مذاکرات هسته ای نشان بدهند و با این حربه تحریم های جدید را علیه کشورمان اجرا کنند این توافق نامه میتواند حسن نیت کشورمان و خصمانه بودن نظرات مخالفان این نظر را به جهانیان بهتر بشناسد.
یک ضرب المثل خارجی هست که میگه:
امروز زنده میمانیم تا فردا بجنگیم. (314086)
 
parvane
۱۳۸۹-۰۲-۲۸ ۲۰:۰۶:۰۷
امریکا بهتره بیشتر از این خودشو در مجامع جهانی از اینی که هست خرابتر نکنه این لابی های صهیونیست کاخ سفید نشین تا حیثت و شرافت نداشته و اسمی دولتمردان آمریکا را به باد ندهند بی خیال نخواهند شد. (314133)
 
زهرا گلمحمدی اردکان
۱۳۸۹-۰۲-۲۸ ۲۱:۴۴:۴۱
از سایت وزین الف انتظار داریم که موضوع نوجوانی را که در زیر زمین خانه شان انرژی هسته ای تولید کرد پیگیری کنند.پیگیری این موضوع فواید زیاد دارد و درس های زیادی به مسوولین می دهد و در ضمن نشان می دهد که شما برای نظرات مردم ارزش قایل هستید. (314171)
 
۱۳۸۹-۰۲-۲۸ ۲۱:۴۷:۵۸
مجلس نتونست يه تعرفه خودرو رو عوض كنه حالا اين 234 نفر چي ميگن (314174)
 
نیت
۱۳۸۹-۰۲-۲۸ ۲۲:۳۵:۱۰
ایا تعلیق داوطلبانه ایران حسن نیت ایران را نشان نمی داد؟
خوب باید ببینیم چه کسی می خواهد جواب دهد.....
اما تحویل سوخت بطور کامل به ترکیه حسن نیت ایران را حتما نشان می دهد.....عجب
واقعا سیاستمداران حسن نیت ایران را می خواهند؟ حسن نیت چیست؟
برای حکومت دعا کنید دولتهای ما همه تحت فشارند ان شا الله باطل همچون کف روی آب محو می شود (314199)
 
۱۳۸۹-۰۲-۲۹ ۰۰:۵۸:۴۵
نه خیر وقتی تمام تجهیزات مان در طول 2 سال زنگ زد نشانه ی حسن نیت نبود/


راستی مگر ما مجانی 1200 کیلو اورانیوم 3/5 رو به اونها میدیم

ما اورانیوم 20 درصدی را تحویل میگیریم که تبدیل به صفحه سوخت شده.






مگر دانشمندان خود رو فروختیم و یا گفتیم غنی سازی تعطیل که این نظرها رو می ذارید


اقدام ایران و عکس العمل غرب نشان داد که دیگر حرفی از تعلیق
غنی سازی نیست ایران به نقطه ای رسیده که بر سر 1200 کیلو اورانیوم معامله می کنه. همین الان هم غنی سازی 20 درصد در ایران ادامه داره . هی میسازیم تا قدرت چانه زنیمون رو بالا ببریم


حالا اگه این 1200 کیلو رو نداشتیم چه جوری می خواستیم 20 درصد تولید کنم که 1 سال دیگه بیماران سرطانی مشکلی براشون پیش نیاد؟ (314250)
 
حسين
۱۳۸۹-۰۲-۲۹ ۰۷:۴۳:۱۲
به تفسيرهاي تلويزيون هاي دولتي و خصوصي تركيه درباره ماجراهاي مبادله سوخت هسته اي توجه داشته باشيد تا بدانيد كه چندان هم اوضاع به نفع ما نيست (314291)
 
۱۳۸۹-۰۲-۲۹ ۱۱:۱۰:۴۱
اینجانب تا دیشب ایرادات مهمی به بیانیه تهران داشتم اما با دیدن گفتگوی ویژه ی خبری شبکه دو به جواب شبهاتم رسیدم و فهمیدم که چرا غربیان از این بیانیه ناراضی هستد و چرا توپ در زمین آنهاست (314374)
 
یاسر
۱۳۸۹-۰۲-۲۹ ۱۳:۲۱:۴۶
ذخایر اورانیوم ایران خیلی بیشتر از این حرفاست،مطمین باشید نسنجیده عمل نمی شود. (314438)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.