نظر منتشر شده
۳۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 72383
مدیریت چسبناک یا مدیران آفتاب پرست؟
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۲۳
بابک اسماعیلي



خبر انتصاب «احمد قلعه بانی» به عنوان مدير عامل شرکت ملی نفت ایران، بزرگترین بنگاه اقتصادی کشور، یکی از جنجالی ترین اخبار چند ماه اخیر محسوب می شود. اگرچه این انتصاب با توجه به برخی عزل و نصب ها و جابجایی مدیران در سال های اخیر به امری طبیعی و علی السویه تبدیل شده است، اما سوالی که این روزها به عنوان سوژه ای رسانه ای در سطح مطبوعات کشور مطرح می شود این است که «قلعه باني در نفت چه مي خواهد؟» پاسخ به این سوال بسیاری از ابهامات و ابعاد نیمه پنهان مدیریتی چند سال اخیر را روشن می کند.



علیرغم وجود صفات تحسین برانگیزی نظیر صداقت، سلامت، شجاعت، پاکدستی و ... در دکتر «محمود احمدی نژاد»، ریاست محترم جمهوری، برخی عزل و نصب های چند سال اخیر ایشان، واقعیت تلخی را هویدا ساخته است که ادامه پیدا کردن آن در آینده می تواند جریان اصولگرایی در دولت خدمتگزار را، دچار نوعی انحراف از مسیر و آرمان های انقلابی کنونی کند. عزل و برکناری افراد مومن، توانمند و خدومی همانند آقایان «صفارهرندی»، «فتاح»، «محسنی اژه ای» و «الهام» و به کارگیری عناصر پرحاشیه و گاه مشکوکی مانند «اسفندیار رحیم مشایی»، «جمشید پژویان»، «رحیمی»، «مرتضوی» و «قلعه بانی» در گلوگاهها و پست های حساس و کلیدی کشور امری اتفاقی و بدون اهمیت نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت.



جدا از برخی پست های حساس اجرایی، این روزها گلوگاه های اقتصادی کشور نیز به مکانی برای تصمیم سازی و تصمیم گیری مدیران چسب دار با مشی لیبرالی تبدیل شده که بسیار قابل تامل است. «عدالت» به عنوان جوهر و آرمان حكومت ديني بايد جايگاهي مشخص در آموزه ها و سياستگذاري‌هاي اقتصادي كشور داشته باشد. متاسفانه بومي نشدن نظريه‌هاي اقتصادي و توسعه‌اي، محل نفوذ مدیران، اقتصاددانان و اقتصادخوانانی شده است كه روش‌ها، آموزه‌ها و پارادايم اقتصاد ليبرال سرمايه داري را از دامان مكتب غرب و یا اساتید غربگرا آموخته و با انديشه و روش‌هاي آن خو گرفته‌ و رشد كرده‌اند. گرچه ظاهراً آنان با عدالت دشمني ندارند، اما عدالت جايي روشن در سياست‌گذاري‌هايشان نداشته و با تأسي به تنديس‌هاي خودساخته‌ي اقتصاد غرب که نزد آنان مقام ستايش‌گري يافته‌اند، چون طوطيان سخن‌گويي خوش آوا به تكرار آموخته‌هاي خويشتن مشغولند و هر انتقادي را برمي‌تابند.



اين دسته همان افراد شناخته‌شده‌اي هستند كه در سال‌هاي پاياني دهه‌ي 80 ميلادي و همزمان با شكست نظام سوسياليستي، با اعتماد به نفسي دو چندان و با پيروي بي چون و چرا از نظام كاپيتاليسم و بازخواني نسخه‌هاي بانك جهاني و صندوق‌ بين‌المللي پول به بهانه‌ بازسازي و توسعه‌ي اقتصادي، سياست تعديل اقتصادي را اجرا كرده و با پياده سازي و نهادينه كردن نسخه هاي بانك جهاني در محافل اقتصادي كه كاملاً با مقوله عدالت در تضاد بود، كشور را با شعار زنده‌باد سرمايه داري تا مرز بحران اجتماعي پيش بردند. بعدها نمونه كامل اجراي چنين سياست هايي به طور زنجيره‌اي در كشورهايي چون مكزيك، اندونزي، آرژانتين و تركيه به وقوع پيوست و با ايجاد يك سندرم اقتصادي، مسير اين كشورها را در سمت و سوي مدنظر قدرت‌هاي استعماري تغيير داد و چهره بي نقاب برخي از كارگزاران وطني جريان امپرياليست را نيز برملا ساخت.



انتصاب «احمد قلعه بانی» به عنوان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت، نیز در این راستا قابل ارزیابی است. انتخاب یک مدیر با سوابق اجرایی غیرقابل دفاع در گذشته و در حالی که برخی رفتارهای شبهه انگیز مالی نامبرده در مديريت بنگاه هاي خودروسازي همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد، اساساً چه توجیهی می تواند داشته باشد؟ آیا انتصاب فردی با برخی حواشی شبهه آمیز مالی بر بنگاه اقتصادی که اختيارات مالي مدير عامل آن با هيچ شركت دولتي و غير دولتي در كشور قابل مقايسه نيست، توجیهی دارد؟ آیا جز این است که دایره بسته مدیریتی کشور دچار نوعی گرفتاری در دام مدیران چسب دار و آفتاب پرستی شده است که برای ریاست و قرار گرفتن درپست های مدیریتی کشور، رنگ عوض می کنند و متاسفانه مسئولان عالیرتبه اجرایی کشور نیز با آغوشی باز آنان را پذیرفته و مورد  حمایت قرار می دهند.



هرچند راز پنهان این انتصاب نیز همانند تغییر و تحولات پیشین، به نوعی این نکته را می رساند که پشت پرده این تغییرات گسترده مدیریتی، از آبشخوری بالاتر از سطح وزرا و از یک جریان فکری نفوذی در دولت نشات می گیرد، اما باید گفت در مجموع ادامه روند فعلی به هیچ عنوان به صلاح کشور و دولت اصولگرا نیست. امید است که ریاست محترم جمهور که نگارنده و بسیاری از همفکران جریان اصولگرایی تردیدی در سلامت و در مسیر انقلاب بودنش نداریم، هرچه زودتر با تجدیدنظر جدی در همکاری با این افراد، همچنان در مسیر خدمتگزاری بي حاشيه و سالم حرکت کنند و  دوستداران و علاقمندان خود را بيش از اين در برابر سوالات بي پاسخ قرار ندهند. چراكه يكي از محكمات اصولگرايي اين است كه افراد ملاك قضاوت نيستند، بلكه رويكردها و عملكردها ملاك قضاوتند.



 
 
احمد
۱۳۸۹-۰۲-۲۹ ۱۶:۰۳:۴۲
از این نوشته نتیجه می گیریم که یا احمدی نژاد صادق و پاک و سالم و شجاع و پاکدست نیست یا اینکه دیگران این افراد به قول شما مشکوک را بر وی تحمیل می کنند که البته مشخص هم هست که چه کسانی تحمیل کننده هستند.در هر صورت ملت باید پاسخش را از کی بگیرد. وقتی همه چیز سیاسی و سیاست زده می شود.باید قبول کرد که تشخیص سره از ناسره سخت و حتی غیر ممکن است. (314488)
 
خبر روز
۱۳۸۹-۰۲-۳۰ ۱۱:۵۶:۱۱
مدیران آفتاب پرست این تیتر زشت و قرار گرفتن عکس های اعضای دولت در کنار آن واقعا شرم آور است . مدعیان آزادی بیان آیا حاضرید همین تیتر را در کنار عکس های دوستان مجلسی تان قرار دهید هر چند دیگران به آن مشکوک باشند ؟یا اصلا مشکل دار باشند . (314777)
 
isavi
۱۳۸۹-۰۲-۲۹ ۱۶:۴۱:۰۲
بعضي ها هميشه طرفدار برنده هستند
فرق نمي‌کند چه گروهي، چه جرياني و با چه موضع و طرز فکري سرکار باشد. پاي منافع که باشد آن هم همان طرز فکر را دارند!
اگر شد در وصف رئيس جمهوري شعر بگويند و کتاب چاپ کنند،‌ در انتخابات از ديگر حمايت کنند و بعد از پيروز رقيب در کنار سومي باشند و کلامش را پيامبرگونه بخوانند! و عليه قبلي ها سخنراني کنند و بيانيه صادر کنند!
بايد نان را به نرخ روز خورد زندگي يک معامله است (314503)
 
۱۳۸۹-۰۲-۲۹ ۱۷:۴۲:۲۸
جناب احمدي نژاد
به شما راي داديم كه چهارتا آدم - را روي كاربياوريد
اون از معاون جنابعالي، اون از شركت نفت، اون از --- اون از ستادمبارزه با قاچاق كالاوارز
مرد مومن به كجا ميرويد؟!؟ (314489)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۲-۲۹ ۲۳:۰۸:۵۴
این همه اقتصاددان و کارشناس امر اقتصاد چهار سال تمام داد زدند و انتقاد کردند و یقه دریدند که آقای احمدی نژاد با این سیاستهای غلط اقتصادی کشور را از نظر اقتصادی به ورطه بحران می کشانید ایشان گوش نکردند؟ دو سه بار حدود 60 نفر از این کارشناسان اقتصادی نامه نوشتند ایشان اعتنایی نکردند که هیچ این اقتصاددانان را به تخریب دولت و حتی زمین زدن دولت متهم کردند!
آقای احمدی نژاد حالا وضعیت اقتصاد را چگونه ارزیابی می کنید؟ احتمالا با شناختی که از روحیه متکبرانه و پرنخوت شما (که به قول آقای رضایی خود را در همه زمینه ها متخصص می دانید و حتی اقتصاددانان مجلس را نیز به کم سوادی متهم کردید)داریم خواهید گفت اقتصاد کشور در حال رسیدن به بالاترین قله های پیشرفت و ترقی و اقتدار است......!
آری مملکت گل و بلبل است ما خوابیم و خبر نداریم!
آقای توکلی.شما هم بیخود فریاد نکنید! البته از یک نظر خوب است فریاد کنید تا مردم امیدشان قطع نشود که بله در مجلس یک چند نفری هنوز هستند که منافع شخصی و سیاسی را کنار می گذارند و حق جویانه فریاد می کنند به خاطر منافع مردم. (314603)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۲-۳۱ ۲۲:۲۱:۳۳
سوالی دارم: نام استاد بزرگ اقتصاد ایران که بسیاری از اقتصاددانان بزرگ افتخار شاگردی ایشان را دارند به چه منظور به عنوان عنصر مشکوک یا مساله دار آورده شده است؟ لطفا شفاف سازی کنید. یا اگر دلیل محکمی ندارید یا طبق شنیده ها سخن میگویید یا اگر حتی سلیقه اقتصادی و منش اقتصادی ایشان را نمی پسندید اصلا دلیل نمی شود به ایشان بهتان ببندید!
به نظر من ایشان از معدود انتخابهای صحیح آقای احمدی نژاد در حوزه اقتصاد است که به عنوان رئیس شورای رقابت منصوب شده است. ایشان دارای نظریه و سبک و آرای مترقیانه در علم اقتصاد و از بنیانگذاران نظریه هدفمند سازی یارانه ها و معتقد به اقتصاد رقابتی و بازار است.
به نظر من دولت و مجلس در اجرای صحیح و دقیق لایحه مهم هدفمند کردن یارانه ها به نظرات ایشان و اقتصاددانان مجلس و اقتصاددانان خارج از قوا احتیاج دارد.
از سایت الف تقاضا دارم بی جهت نام افراد را مخدوش نکند و با آبروی یک شخص بازی نکند. (315185)
 
Cave_Man
۱۳۸۹-۰۲-۲۹ ۱۸:۲۵:۱۶
این مسئله مدیریت در این کشور چیزی جدیدی نیست که تنها به این دولت برگردد و تنها فرق آن این است که دولت های قبلی اگر مدیر را عوض می کردند حداقل یک فرد نسبتا مطلع را جایگزین می کردند ولی دولت فعلی تنها می نگرد به صداقت و شجاعت ( که معیار سنجش آن نیز معلوم نیست ) .

ولی در ایران اگر دقت کنید ما حدود پنجاه یا شصت مدیر ( یا بهتر بگم شخص چون بعضا مدیر هم نیستند ) داریم که به صورت چرخشی در صنایع و پست های مختلف جابجا میشوند و انگار این مسئله جزو میراث خانوادگی و شجره آنها می باشد .
بایدی وجود ندارد که یک شخص تحصیل کرده و یا با تجربه در صنعتی خاص باشد به شرطی که شخص مدیریت خوانده باشد نه اینکه بصورت تجربی مدیریت را کسب کرده باشد و دیگر آنکه آن مدیر بتواند از تجربه و مشاوره افراد متخصص در کار خود و بجای مناسب استفاده کند و منابع انسانی و مالی خود را درست بچیند و مدیریت کند .
مثال واضح آن در سطح خیلی کوچکتر یک تیم فوتبال است که برای سرمربی گری خود میرود بهترین بازیکن فوتبال را انتخاب میکند بدون آنکه توجه کند آن فرد یک فوتبالیست بسیار خوب بوده ولی الزاما سرمربی خوبی نیست . (314534)
 
عرفان شعرا
۱۳۸۹-۰۲-۲۹ ۱۸:۵۶:۲۰
{علیرغم وجود صفات تحسین برانگیزی نظیر صداقت، سلامت، شجاعت، پاکدستی و ... در دکتر «محمود احمدی نژاد».....}

خيلي ببخشيد ها، اين چه شجاعتي است كه 5 سال است قرار است مفسدين اقتصادي را معرفي كنند؟؟؟ اين هم به جريان سبز مربوط مي شود؟؟؟ نگوييد آره، كه آقاي احمدي ن‍ژاد پنج سال پيش با اين شعار روي كار آمد، و پارسال هم از اين شعا كلي بهره برداري سياسي كرد. آيا بايد كم كم باور كنيم قضيه ي گرو كشي كه در سايت هاي آن ور آب منتشر مي شود را...؟

اين چه صداقتي است، كه حتي يك آمار درست و حسابي از دستگاه هاي دولتي بيرون نمي آيد؟

اين چه سلامتي است، كه مجرم اصلي كهريزك را ترفيع درجه مي دهد؟


تو رو خدا مسائل را آنگونه كه هست ببينيد، نه آن گونه كه خوشتان مي آيد... (314541)
 
Reza
۱۳۸۹-۰۲-۲۹ ۱۸:۵۹:۳۱
كار را بايد به كاردان داد ...افسوس كه كاردانی نيست!!!! (314543)
 
صادق
۱۳۸۹-۰۲-۲۹ ۱۹:۴۴:۵۶
شما برای این برچسب هایی که زدید هیچ مستند قطعی ارائه نکردید و صرفا به ابهامات اکتفا کردید (314556)
 
۱۳۸۹-۰۲-۳۰ ۱۵:۴۰:۲۱
سندی بهتر از عملکرد مدیر مذکور وجود داره؟ (314873)
 
م ذاکری
۱۳۸۹-۰۲-۲۹ ۲۰:۲۹:۵۱
بسمه تعالی

ملت ما و کشور ما در طول تاریخ فرازها و فرودهای زیادی را گزرانده اند . از اوج قدرت در زمان هخامنشی تا اوج ذلت و عزلت در دوران های بعد و رسیدن به نقطه ی عطفی دیگر پس از انقلاب اسلامی . و اگر ملت ما خواستار رشد و تعالی باشد ، باید از تاریخ و پیشینه ی خود درس بگیرد و دیگر اشتباهات قبلی خود را تکرار نکند. جا دارد در اینجا توسیه ای داشته باشم به رئیس محترم جمهور آقای دکتر احمدی نژاد.

جناب آقای دکتر ، شما با انتخاب و رای مستقیم مردم و برای تحقق شعار عدالت و پیشرفت برای ایران وارد این عرصه شده اید. مبادا شعارها و قولهایی را که به این ملت داده اید فراموش کنید ، که با این کار نتنها ملت را از نظام دلسرد و دلزده می شوند ، بلکه جو بی اعتمادی و بی صداقتی نیز در جامعه بوجود می آید.

به امید ایرانی اسلامی و آباد
والسلام (314564)
 
hanioria
۱۳۸۹-۰۲-۲۹ ۲۱:۲۵:۵۴
حتما يه چيزي در اين مديرها ديده كه بر انتصاب اونا پافشاري مي كنه! (314574)
 
۱۳۸۹-۰۲-۲۹ ۲۱:۲۸:۲۶
تو رو خدا يكي دلش بحال اين مملكت بسوزه همش فكر خودتان نباشيد (314575)
 
مجید اصفهان
۱۳۸۹-۰۲-۲۹ ۲۲:۲۱:۴۲
چشم اقایان اصولگرا در مجلس روشن اقایان نماینده در مجلس خیانتی نابخشودنی کردند به مردم و خون شهدا تاریخ می نویسد نمایندگان در برابر بی قانونی دولت چگونه عقب نشینی کردند و از گناه قاضی مرتضوی در کهریزک با توجه به اثبات همه ابعاد قضیه و مدرک جعلی (دکتر)رحیمی و تخلفات مالی قلعه بانی گذشتند ما که همه انها را به خدا وروز جزا وا می گذاریم خدا به حق حضرت زهرا در صورت اثبات تخلفات اینها وسکوت شما از سرتان نگذرد (314590)
 
کاوه
۱۳۸۹-۰۲-۲۹ ۲۳:۰۳:۳۷
بدون تردید انتصاب آقای قلعه بانی در مهمترین شرکت ایران وشاید هم خاورمیانه،تغیر گسترده در مدیران ارشد و میانه شرکت ملی نفت و همچنین مسلط شدن بر قراردادهای کلان این شرکت معظم است.به طور کلی بدنه وزارت نفت مخالف سیاستهای احمدی نژاد بوده و با آوردن قلعه بانی کنترل رئیس جمهور بر این وزارت خانه حیاتی زیاد میشود.یادمان باشد در دولت قبلی آقای احمدی نژاد نتوانست وزیر مورد نظرش را به مجلس تحمیل کند و از این بابت همیشه در صدد بوده که وزارت نفت را تبدیل به ابزاری برای اجرای منویات سیاسی خود کند.به نظرم آمدن قلعه بانی بدتر از معاون اولی مشایی است که خیلی ها با معاونت اولی مشایی مخالفت کردند ولی در مورد قلعه بانی به اهمیت موضوع واقف نیستند. (314601)
 
طاها
۱۳۸۹-۰۲-۳۰ ۰۰:۰۰:۴۹
سلام

بنده هم منتقد و هم حامی آقای احمدی نژاد هستم اما واقعا\" از ایشان انتظار بیشتری میرود. آقای احمدی نژاد خواهش می کنم کاری نکنید که ما در مقابل مخالفانتان بی جواب بمانیم. (314627)
 
م م
۱۳۸۹-۰۲-۳۰ ۰۵:۴۶:۵۸
جای این حرفها و اینقدر کوبیدن نظام سرمایه داری یا سیاستهای بانک پول بیاید یک نظام اقتصادی طراحی کنید. ببینیم واقعا می تونید؟ یا فقط بلدیم جلو همه چی را به اسم دین و عدالت بگیریم. اون تو بحث بانکداری بدون ربا که اینقدر نشستند برنامه ریزی کردند ولی باز الان اوضاع اینطوریه. مشکل ما این بود که سال 57 فکر کردیم کل عالم را می تونیم یک دفعه براش برنامه بنویسیم. الان هم همینطوری فکر می کنیم. مخصوصا تو دولت کنونی دوباره اون حرفها تکرار میشه.
البته من با اینکه اسلام قابلیت مدیریت جهانی داره موافقم ولی مسلمونها تا به اون نقطه برسند خیلی فاصله دارند. به فکر پر کردن اون فاصله باشیم نه اینکه هی راه براه بدون هیچ برنامه ای بگیم عدالت عدالت. یادم نمیره آقای توکلی تو سالهای پایانی دولت هشتم تو مصاحبه با آقای شیرکوند هی با خنده میگفت قیمت بنزین باید ثابت بمونه و اون طرح افزایش پلکانی قیمت بنزین را مسخره می کرد. اما حالا چی؟ واقعا فکر می کنید چیزهایی مثل تحول٬ انقلاب و ... از حرکات تدریجی بهتر جواب میدهند؟ (314681)
 
Cave_Man
۱۳۸۹-۰۲-۳۰ ۱۰:۰۳:۲۸
از آنجایی که ما ابهام زده هستیم لطفا شما برای پاسخ و رد ابهامات ما سندی ارائه کنید . (314703)
 
داد
۱۳۸۹-۰۲-۳۰ ۱۱:۲۵:۵۴
توجه کنید توجه کنید ، تصاویری که ملاحظه می فرمایید متعلق به اشخاصی است که برادر توکلی با آنها مشکل دارد (گرچه برادر توکلی با همه مشکل دارد ، اما با اینا بدجوری مشکل دارد) (314759)
 
۱۳۸۹-۰۲-۳۰ ۱۵:۴۳:۲۴
مثل اينكه خودت بيشتر از همه با برادر توكلي مشكل داري! (314875)
 
سعید
۱۳۸۹-۰۲-۳۰ ۱۳:۵۰:۲۱
جناب آقای رئیس جمهور
آیا لازم نیست که شجاعت به خرج بدهید و پرونده معاون اول خود را به قوه قضاییه بفرستید تا اگر مشکلی وجود نداشته باشد جلوی حرفهای دیگران را بگیرید؟
شما که در مجلس گفتید یک لایحه برای تحقیق و تفحص مدارک جعلی اگر مجلس بخواهد می فرستید.پس چه شد؟
نکنه............ .
مجلس یا دولت؟
مدرک کدوم به مشکل خورده؟
لااقل یک کاری بکنید که مردم باور کنند که شما قصد خدمت دارید نه به قول معروف شما هم با آنها............ شده اید؟ (314826)
 
یارانه نقدی بگیر
۱۳۸۹-۰۲-۳۰ ۱۴:۱۶:۰۲
آهای ........ به کجا چنین شتابان؟؟؟

الف- احمد توکلی
ب- محمود احمدی نژاد
ج- مدیران آفتاب پرست
د- ملت شریف ایران

لطفاً جای خالی را با پر کنید. (314836)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۲-۳۰ ۱۶:۴۱:۵۳
شما چرا همش دنبال نقطه ضعف هستید چرا کارهای خوب وخبرهای خیلی مهم را رها میکنید و همه اش دنبال مسئله سازی هستید متاسفم
بر توکلی وامثال ایشان (314889)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۲-۳۰ ۲۰:۱۶:۵۳
کی از ویژگی های بارز جوامع توسعه نیافته بسط و گسترش اخبار بدون منبع مشخص و یا شایعه می باشد.چرا که اگر ارکان ساختاری جوامع مدرن قوه های قضائیه ، مجریه ، و مقننه اگر بصورت کامل نقش خود را ایفا کنند محلی برای بروز و رشد این مباحث باقی نمی ماند لذا وجود مطالبی که در خصوص خانواده آیت الله هاشمی ، یا افراد مثل جناب اقای رحیمی و قلعه بانی مطرح می باشد ، محل و مجرایی رسیدگی کننده الزاما مطبوعات و افکار عمومی نیستند.هر چند این ها در ایجاد حساسیت برای موضوع برای مسئوالان ذیربط بسیار مهم می باشند.بنابراین به نظر نگارنده طرح گسترده این قبیل مطالب جزایجاد صدمه در سرمایه اجتماعی چیز دیگری به دنبال ندارد. و به نظر می رسد که کمک برای سیستم سازی اجتماعی که کلیه امور از مجرا های قانونی خود پیگیری شود کمک بسیاری به توسعه لااقل اجتماعی ما خواهد نمود.اگر دستگاههای ذیربط در این خصوص مدارک و مستندات دال بر موارد طرح شده دارند بایستی به قوه قضائیه که نهاد قانونی و مسئول در رسیدگی به این قبیل موارد هست اراوه نمایند واگر مدرکی نیست نباید ابروی کسی بیهوده ریخته شود. (314966)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۲-۳۰ ۲۳:۵۲:۵۹
حضرت علی در نهج البلاغه\" : کسی که بیش از توان خود مسئولیتی را بپذیرد، با دست خود حکم هلاکت خویش را امضا کرده است.
امیدوارم جناب قلعه بانی پس از بهبود کامل از حادثه سکته که منجر به عمل جراحی شدند خودشان کلام مولا را شنیده باشند و غیر ... صلاح خویش خسروان داند (315013)
 
ali
۱۳۸۹-۰۲-۳۱ ۱۰:۱۵:۴۵
آقا ناصر, gxth\" شما فقط يك دونه از كارهائي كه فكر مي كنيد خوب و مهم بوده و به سرانجام رسيده را بفرمائيد تاما كل نقاط ضعف را فراموش كنيم!!!! (315080)
 
۱۳۸۹-۰۲-۳۱ ۱۰:۳۷:۱۲
انتشار نام و عکس افرادی که جرمشان ثابت نشده است اخلاقی نیست. متاسفانه در سالهای اخیر این بی اخلاقی ها باب شده است. اگر قرار است که کشور پیشرفت کند شرط لازمه اش رعایت اخلاق است. (315083)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۲-۳۱ ۱۱:۲۱:۰۲
امان از دست این آدم های مشکوک که تعدادشان روز به روز بیشتر می شود واااااااای
ریسمحترم جمهورکاش حرف افراد دلسوز نظام را گوش کند و ذایره ی اطرافیانش را این چنان تنگ نگه ندارد
روزی که اولین هیات وزیران را به مجلس پیشنهاد داد لیستش پر بود ار افراد ناشناس و این مساله ای افتخار انگیز بود
اما حالا باید به حلقه ی اطرافیانشان نگاهی دوباره بیندازند (315090)
 
۱۳۸۹-۰۲-۳۱ ۲۱:۲۲:۵۶
آیا انتخاب دکترلنکرانی در این احوال به سمت درمان در نفت هم شامل میشود؟ (315173)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۱ ۱۰:۳۵:۰۷
خدا وكيلي دشمن ما خود ما هستيم اصلا اسلام ونظام در خطر خود ماست از ماست كه بر ماست 3 سال ديگه كي بايد تاوان اين مديران بي تخصص كه ه ر مسئوليتي مي پذيرند را ميدهد تو را خدا همه چي سياسي كردين ولي سياست همه چي نباشه كه شده ابتدائي ترين موضوع مديريت را در نظر نميگيرن بعد مي خواهيم دنيا را مديريت كنيم الگو بدهيم بچه بسيجي امده در نفت استخدام شده تمام عمرش گذاشته تجربه كسب كرده 27 سال بعد تازه وزير از راه رسيده فهميده نا لايق برش داشته درسته اين نفتي ها حجب وحيا دارند اعتراضي نمي كنند ولي استانه تحمل ضربه به نظام اينها هم حدي دارد
مگر قحطي رجال آمده كه مدير تو نفت گير نمي آيد ............ (315295)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۳-۰۱ ۱۷:۰۶:۲۴
کارهای بزرگ دست ادمهای کوچک وکارهای کوچک دست ادمهای بزرگ.نشان چسیت؟حاصلش وضع موجود.. (315412)
 
ahmad
۱۳۸۹-۰۳-۰۱ ۱۷:۰۶:۲۵
به والله قسم دلم بسوزد براي صنعت نفت كه آقاي جشن ساز مديرعامل سابق شركت ملي نفت كه فردي ولايي وانقلابي را كنار بگذراند وبجاي آن فردي كه به اعتراف خودش از صنعت نفت هيج تخصصي ندارد راجايگزين كنند اين طريق مديريت و عدم صحيح سلوك رفتاري را تا به كي بايد در صنعت مادر كشور شاهد باشيم (315413)
 
سلیم
۱۳۸۹-۰۳-۰۲ ۰۱:۱۲:۰۵
اقای احمدی نزاد ایا مگر دیکر نیروهای مخلص و انقلابی نبود که بزرگترین بنگاه اقتصادی کشور را به اقای قلعه بانی سپردید دست شما درد نکند ما را جلوی دشمنانمان سر بلند کردید (315507)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۲ ۰۸:۰۶:۵۱
آياانتصاب درمشاغل مديريتي هيچ قانوني و دستورالعملي ندارد؟ و اگر هم دارد چرا هيچ كدام از مجريان آن را اجرا نمي كنند؟ و در هيچ دادگاهي نيز به علت عدم اجراي قانون هيچ شكايتي نمي شود (315527)
 
محسن
۱۳۸۹-۰۳-۰۲ ۰۸:۴۷:۰۴
انتصابات در دوران احمدي نژاد كاملا از بين كساني انجام ميشود كه براي ايشان فعاليت انتخاباتي كردند و هيچگونه شايستگي حتي در سطح پايين هم مطرح نيست اگر شك داريد از كاركنان نفت بپرسيد كه آخرين انتصابات در نفت از همكاران غير فني آنها بوده اند و حتي در سازمان خود نيز به عنوان كارشناس درجه3 مورد قبول نبوده اند (315535)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.