نظر منتشر شده
۲۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 72518
حمله به دانشگاه های بریتانیا را نمی‌بینند
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۱۳
یکی از بینندگان الف نوشته است:
لینک مطالب زیر را که می بینید مربوط به دانشگاه ساسکس است.
Management gets heavy-handed

Peaceful protester attacked by police at Sussex University




دانشجویان این دانشگاه در یک حرکت اعتراضی به کاهش هزینه ها و همچنین اخراج 110 کارمند، جمع شده و اعتراض کردند که رئیس دانشگاه از پلیس خواست که وارد عمل شود. ورود پلیس که مسلح به باتوم و گاز فلفل بود از آن زمان ماجراهای متفاوتی را داشته است و هنوز هم کم و بیش ادامه دارد.

در عکسها و فیلمهایی که روی سایت های اشتراک ویدیو قرار داده شده به وضوح مشاهده می شود که پلیس با چه تجهیزاتی آمده است. فیلم دستگیری خشونت بار چند دانشجو هم مشاهده می شود.

نکته جالب توجه این است که رسانه های انگلیسی این اخبار را یا منعکس نمی کنند یا به صورت حاشیه ای منعکس می کنند اما همزمان اتفاقات دانشگاه های ایران و مداخله پلیس که در بسیاری از مواقع به درخواست رییس دانشگاه انجام می شود را با آب و تاب و حتی گاه با ویرایش صدا و تصویر منعکس می کنند. چرا؟
 


 








 




 


 

 
fayyaz
۱۳۸۹-۰۲-۳۰ ۱۶:۴۵:۴۶
از روباه پیر جای تعجبی نیست. (314891)
 
بی خبر
۱۳۸۹-۰۲-۳۰ ۱۶:۵۲:۰۷
الف جون
خودت رو خسته نکن

این جماهت دنبال بهونه گیری هستن

ادم یاد داستان بنی اسرائیل می افته و ایرادهایی که می گرفتن (314893)
 
الف خوان
۱۳۸۹-۰۲-۳۰ ۱۸:۱۸:۴۳
من هموان کسی هستم که این مقاله را برای الف فرستاده

در ابتدا باید بگویم که مسائلی مانند کوی و کهریزک از نظر اینجانب نیز مجکوم است .
غرض از فرستادن این متن این نیست که بگوییم چون آنها کردند ما هم باید بکنیم.
غرض آن است که بگوییم کسانی که ادعای حقوق بشر دارند از ما بدترند. (314933)
 
۱۳۸۹-۰۲-۳۱ ۱۰:۴۸:۰۸
ماجرای کوی و کهریزک از نظر هر آدمی محکوم است. اما این سوء استفاده های رسانه ای و جنگ روانی باید مد نظر همه فرزندان این وطن قرار بگیرد. این روح کاپیتولاسیون است که در رسانه ها اجرا می شود. حق در هر صورت از آن دشمن است، حتی اگر سگ آن ها شهروند ما را کشته باشد. این قانون امروز هم هر کجا که دستشان برسد اجرا می شود، مثل رسانه . (315085)
 
دم معترضان گرم
۱۳۸۹-۰۲-۳۰ ۱۸:۱۹:۲۵
دم معترضان گرم!

حداقل این قدر پر رو نیستن که بریزن سر نیروی انتظامی و اونها رو بزنن. (314935)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۲-۳۰ ۱۷:۲۴:۵۶
یک دلیلش حساسیت و غیرت زیاد خود ایرانی هاست. فکر نکنم به دانشجویان انگلیسی خیلی بربخورد ولی دانشجویان ایرانی از ورود پلیس به آنچه که \"حریم مقدس دانشگاه\" می نامند عصبانی می شوند. طبیعی است که این عصبانیت را به رسانه های خارجی هم منتقل می کنند. (314915)
 
۱۳۸۹-۰۲-۳۱ ۰۰:۵۸:۵۰
ما دانشجویان اگر میخواهیم محترم باشیم، اول باید خودمان به خودمان احترام بگذاریم، بعد توقع داشته باشیم که دیگران به ما احترام بگذارند
شما رفتارهای نابخردانه دانشجونمایان رو در دانشگاه ندیدی؟ که متاسفانه به پای همه دانشجویان نوشته می شود (315024)
 
فریدون
۱۳۸۹-۰۲-۳۰ ۱۷:۲۵:۲۶
تازه اینکه چیزی نیست تو این فرانسه پلیس هرازگاهی دو سه تا جوون رو یا تو زندان یا در خیابان میکشد و با صحنه سازی مقتول را مقصر جلوه میدهند۰ ما که میائیم ایران و برای عزیزانمان شرح واقعیات را میدهیم بدشون میاد از غرب \"بد\" بشنوند و بما نگاه عاقل اندر سفیه میکنند۰ در ضمن پلیس ضد شورش فرانسه نامش سی آر اس هست که خود فرانسویها به آن \"اس اس\" میگویند از بس فاشیست و بیرحم است (314916)
 
sedayemoshawer
۱۳۸۹-۰۲-۳۰ ۱۷:۵۹:۲۶
رسانه هاو پليس انگليس هم اگر كار ناشايست و غير انساني كردند محكوم هستند و محكومتر اين است كه اين موارد اللگوي مسئولين در سركوب يا توجيه آن قرار بگيرد و اميدوارم سايت الف اين فيلم را براي لاپوشاني بعضي تحركات داخلي و موجه جلوه دادن آنها نگذاشته باشد و زنده باد حق آزادي انسان. (314927)
 
۱۳۸۹-۰۲-۳۱ ۰۱:۰۱:۱۲
عزیزم بحث سر چیز دیگری است
منظور اینه که اونایی که به بی بی سی و .... دخیل بستن، در واقع سوراخ دعا رو گم کردن.
اگر بی بی چل یه فریم در مورد این وقایع پخش کرد،بعد بیا یقه ما رو بگیر که ....... (315025)
 
داود
۱۳۸۹-۰۳-۰۱ ۰۰:۴۳:۱۱
دوست من .
اولا این مقاله یکی از دلائل اینه که آزادی تعریف داره ،پس هرکسی هر کاری به اسم آزادی نمیتونه بکنه و بعضی از رفتارها قابل پیگرد و برخورده
دوما معنی این رفتار انگلیسی ها این میشه که اگه اونا به خاطر سلب آزادی توی ایران اشک تمساح میریزن فکرهایی دارن و میخوان هیزم آتیش رو شعله ور کنن.
سوما افراط و تفریط هر دوتاش بده و به نظر بنده با اونایی که آسایش ملت رو گرفتن و با تحریک استعمار پیر خونه و مملکت خودشونو به آتیش میکشن باید برخورد قاطع ولی قانونی و ضابطه مند انجام داد .
چهارم اینکه دانشگاه مقدسه و باید همه در احترام به حریم اون کوشا باشند ،هم دانشجو باید رعایت حرمت اون رو بکنه و هم نیروهای انتظامی (315211)
 
sedayemoshawer
۱۳۸۹-۰۲-۳۰ ۱۸:۰۲:۲۹
اينكه انگليسي ها اين گونه اخبار خود را در حاشيه مي گذارند يا اصل پخش نمي كنند با رفتار متقابل رسانه ملي در موارد مشابه شباهت دارد و شايد منظورشان اين است كه ك\"خوشتر آن باشد كه سر دلبران گفته آيد در حديث ديگران\" (314928)
 
۱۳۸۹-۰۲-۳۰ ۱۸:۰۳:۴۴
خوب اونا هم کار اشتباهی انجام میدن.
اگه یه کشوری که مدعی دمکراسی هست درونش این اتفاقات میوفته،نمی تونه معنیش این باشه که ما هم کار های خدمونو توجیح کنیم. (314930)
 
ایران
۱۳۸۹-۰۲-۳۰ ۱۸:۲۳:۴۶
واجب شد ما هم یه شبکه انگلیسی زبان فراگیر برای کمک به مردم و دانشجویان مظلوم انگلیس بزنیم :))) (314936)
 
آرش
۱۳۸۹-۰۲-۳۰ ۲۲:۱۹:۲۸
قابل توجه دوست عزیزمون ما شبکه press TV رو خیلی وقته راه

اندازی کردیم . و خوشبختانه با استقبال هم مواجه شده . (314997)
 
۱۳۸۹-۰۲-۳۰ ۱۸:۴۹:۲۰
این فیلم ها دروغه و ساخت ایرانی های مخالف بریتانیاست! می گی نه از BBC بپرس که صدیق الکذابینه! (314944)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۲-۳۰ ۲۰:۰۱:۴۴
اولا تمام نیروهای حاضر در صحنه \"یونیفرم \" دارند.یعنی پلیس مسئولیت تمام عملیات را بر عهده گرفته است
ثانیا پلیس در حال ممانعت از ورود تظاهر کنندگان به یک ساختمان است.در فیلم اثری از کتک زدن معترضان دیده نمیشود(غیر از فردی که بعد از حمله به پلیس دستگیر میشود)
ثالثا کسانی که بین تظاهر کنندگان نیستند از برخورد پلیس در امانند.
موارد بالا تفاوتهای آشکاری با موارد مشابهشان در ایران دارند (314964)
 
۱۳۸۹-۰۲-۳۰ ۲۲:۴۳:۰۶
الف چه انتظاری داری تو!از این دروغگوها هر کاری بگی بر میاد.
چون منافع براشون مهمه (315000)
 
۱۳۸۹-۰۲-۳۱ ۰۱:۱۸:۵۱
اگر پلیس ایران هم اینقدر وحشی باشه عمرا مردم جرات کنن گروه گروه بریزن بیرون (اونایی که از این جراتا دارن مال جناح دیگه ای هستن). در کشورهای صنعتی با وحشیگری و رسانه حقوق بشر رو جوری که می خوان محدود می کنن. البته آزادیهایی هم که می دن برای کنترل موثره. (315029)
 
ساسان
۱۳۸۹-۰۲-۳۱ ۰۸:۴۲:۵۴
آقا چرا راه دور میرید آمریکا تو عراق 1/5 میلیون نفر رو تکه پاره کرده
انگلیس تو افغانستان آدم میکشه، اسرائیل هم که دیگه وضعش روشنه اونوقت اینا بخاطر یک دختر که خودشون تو تهران کشتند اون برنامه ها رو راه انداختند تو مملکت ما یکسری هستند چشم و گوشش خودشون رو بستن و مطیع دوتا شبکه دروغگو، مزدور، بهائی
bbc و voa هستند

آنکس که بداند و بداند که بداند
اسب خرد از گنبد گردون بجهاند

آنکس که بداند و نداند که بداند
بیدار کنیدش که بسی خفته نماند

آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به منزل برساند

آنکس که نداند و نداند که نداند
در جهل مرکب ابدالدهر بماند (315064)
 
۱۳۸۹-۰۲-۳۱ ۱۱:۰۰:۵۴
قابلیت دانلود را فراهم کنید (315086)
 
۱۳۸۹-۰۲-۳۱ ۱۱:۰۵:۰۹
امت انقلابی این قبیل کلیپها را در موبایل و کامپیوتر خود ذخیره کنند و انتشار دهند . از شما می خواهم هر آنچه از این قبیل کلیپ دارید آن را انتشار دهید . امت حزب الله آماده حمایت از دانشجویان مظلوم انگلیسی و سراسر جهان است . ما رفتار وحشیانه دولت انگلیس را محکوم می کنیم . (315088)
 
۱۳۸۹-۰۲-۳۱ ۲۱:۳۸:۴۹
این چیزها در انگلیس زیاده. سال 2009 که بعد از حمله اسرائیل به غزه دانشجویان در انگلیس تظاهرات کردند پلیس عده ای را دستگیر کرد. خبر دستگیری هیچ جا منعکس نشد. تازگی ها خیلی از آن جوانها را به حبس های حدود 2 سال محکوم کرده اند. باز هم جایی منعکس نشد مگر یک هشتم ستون آن هم صفحه یکی مانده به آخر بعضی روزنامه ها. اینجا چنان خفه ات می کنند که صدایت را همسایه بغلی هم نشوند. اینها را که به دوستان ساکن ایران می گویی ناراحت می شوند که چهره غرب مخدوش شود.
این دوستمان که از فرانسه نوشته خوب نوشته. در پاریس حتی ماموران انتظامی مترو مسلح هستند. چه برسد به پلیس. در حالیکه در ایران حتی پلیس هم همیشه حق ندارد سلاح گرم حمل کند. (315175)
 
مصطفی
۱۳۸۹-۰۲-۳۱ ۲۲:۲۹:۵۴
بالاخره به دانشگاه تهران حمله شده و ما هم چنان در انتظار نتیجه پرونده (315192)
 
جواد
۱۳۸۹-۰۳-۰۱ ۰۸:۲۵:۳۳
درسته اين توجيهي براي ما نيست. اما نكته قابل توجه اينه كه كار اونها با اينكه منشا داخلي داره و به نظام حاكم هم هيچ لطمه اي نميزنه اينجور در سكوت خبري ميمونه و به اون هيچ توجهي نميشه. اما كار بعضي دانشجو نماهاي داخلي غرب زده و عامل استكبار توسط اونها اونجور پوشش داده ميشه و علي رغم ضديت اونها با نظام حاكم و عامل دشمن بودنشون از ما ميخوان هيچواكنشي هم نشون نديم تا به اهدافشون برسن. اما كور خوندن (315253)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۱ ۱۰:۵۳:۱۷
مثل اینکه بعضی ها متوجه نشدن مطلب چی هست ...
حرف ما اینه چرا رسانه دولتی انگلیس که وابسته به سازمان جاسوسی انگلیس هست 24 ساعت اخبارمربوط به دانشگاه های ایران با تحلیلهای یکسویه و با غرض ورزی به خورد ملت با عناوین کشتار دانشجویان ، حقوق بشر از دست رفته ، خشونت پلیس ، فضای امنیتی ، حمله به دانشجویان معترض ، و یک سری از این کلیدواژه ها بصورت دائم پخش می کند اما وقتی نوبت به خودشان می رسد لام تا کام صحبتی نمی شود و بصورت فراگیر در تمامی رسانه های انگلیس بایکود می شود و کشور ما را متهم به رفتارهای غیر انسانی می کند. (315297)
 
نكته
۱۳۸۹-۰۳-۰۲ ۱۰:۰۰:۱۷
چرا عزيز م متوجه منظور شما هستيم .اماكساني BBCرا قبله خبري مردم كرد كه در مورد بديهي ترين اتفاقات كشور سكوت يا وارونه گويي كردند.اي كاش اندكي صداقت وانصاف در رسانه ملي بود اندكي تهديد و تعطيلي روزنامه ها كمتر بود تا كسي به BBCتوجه نمي كرد.bbc يا هر رسانه غير ايراني ديگري از نقاط ضعف ما استفاده ميكنند ومخاطب جذب ميكنند بهتر است كمي به نقاط ضعف متاسفانه عمده سيستمهاي اطلاع رساني توجه شود .. كاري كه دسترس ماست اين است افسوس اجازه نمي دهند. (315555)
 
Hamed
۱۳۸۹-۰۳-۰۱ ۱۶:۳۳:۰۸
اتفاقا من هم به عنوان یک دانشجو باشما هم عقیده ام خیلی از این دانشجوهای سبز هر کاری که می خواند تو دانشگاه می کنند هر فحشی که می خواند به نظامو دولت میدند بعد بهشون بگند بالا چشتون ابروه میگن تو ایران آزادی نیست دیکتاتوری مطلقه اینارو هم جلو شون بگذاریم میگن دروغ میگید. (315405)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.