نظر منتشر شده
۲۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 72755
آقای خاتمی با شما هستم!
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۰:۱۰
رییس جمهور سابق کشورم/سلام/ خاتمی سلام/ دوست روحانی ام سلام/ آقای گفتگو سلام/ مرد گفتمان هزاره سوم سلام/ ای تمدن سلام... آمده ام/ بگیرم/ اجازه ای برای حرف زدن/ ای منادی آزادی اندیشه و سخن/ آمده ام پس بگیرم/ حجاب خواهرم را/ که نشستی به پایش تا چادر از سرش نکشیدی باز ننشستی/ آمده ام گفتمان کنم/ اگر فردا معین را نفرستی دنبال حذف کردن من از دانشگاهها/ آمده ام بپرسم/ سوالاتی که پاسخش فقط در دست توست/ آمده ام/ بالاخره آمدم/ و محافظانت توی دهن من نزدند.../ و اطرافیانت/ من را متحجر نخواندند/ و هم کیشانت/ مرا مرتد نخواندند/ و زنان اطرافت بالاخره به من وقت دادند/ تا حقوق بشر رعایت شود/ از خط وبلاگ آمدم...
 
آقای خاتمی/ سرت را برگردان/ مرا نگاهی کن/ کیستم؟/ دانشجویی که در دوران تو هر روز ۱۶ بمب اتم از نوع شبهه های اساسی اعتقادی بر سرم می ریختی/ آقای خاتمی/ خوب نگاه کن/ من همانم که وقتی در دانشگاه امیرکبیر زبان به نقد تو گشودم/ ناسزایم گفتی/ تهدیدم کردی به اخراج/ آقای خاتمی/ خوب دقت کن/ من همان ریشوی متحجری هستم که طرفدارنت در دانشگاه آب دهان به سویم می انداختند/ آقای خاتمی با شما هستم!
 
سینما رفتم/ چشمهایم به جای فیلم فرهنگی/ فیلم برهنگی می دید/ هنوز دختری با کفشهای کتانی/ هر روز از سر کوچه مان می گذرد/ هنوز ترانه های شهر من ۱۵ سال دارند/ هنوز زیر پوست شهر من/ به جای کتاب و تمدن شیشه و کریستال حمل می شود/ هنوز آخوند شهر مرا/ رضا مارمولک می خوانند/ هنوز شوکران شهر ما/ برای خود ریاستی دارند/ آخر کی شام آخر این دعوا می شود... تخم این برهنگی را تو کاشتی ممّد/ عذاب الله تو/ پرده حیای سینمای ما را درید/ این نطفه حرامزاده ابتذال در سینمای ما کار توست/ پایش که نیستی؟/ عذاب الله ات هم که عادت دارد/ هر روز با یکی... بهتر این هم نمی شود.
کتابهای سلطنت تمدنت/ یادت هست/ چاپهای دو زرده یادت هست/ کنسرتهای فلان خواننده یادت هست/ ترانه های فلان مادر مرده یادت هست/ کنفرانس برلین یادت هست/ رفقایت که یادت هست/ باز هم نگاه نکن/ آقای خاتمی با شما هستم!/ گوش کن/ چادر خواهرانم را از سرشان کشیدی/ به جایش چه ارزانی داشتی/ مدهای روز/ یا آزادی به سبک خاتمی!
آقای خاتمی/ من شنیدم که گفته ای: زنده باد دشمن من!/ آری تو زنده کردی دشمنت را/ پدرانمان رفتند خط تکه تکه شدند/ یکی بی سر آمد/ یکی بی دست/ عباسمان را چند روز پیش در قنداقه علی اصغر آوردند/ اینها رفتند که تو جان بدهی به/ امریکای سوسمارخور قرن۲۱/ روباه پیر قرن۲۱/ فرانسه شارلاتان قرن ۲۱/ پدرانم، برادرانم/ خون دادند تا/ تو بنشینی بر در خانه پاپ/ تا برایت استخاره هسته ای بگیرد...
آقای خاتمی/ دوم خرداد ما را/ تو گرفتی/ زدی به نام خودت/ اما خدا را شکر/ هنوز هم خرمشهر را خدا آزاد نگه داشته است/ هنوز سوم خرداد ما بوی خدا دارد/ خدا خوب گفته است: انّ مع العسر یسرا / یا بهتر بگویم، حق چنین می گوید: جاء الحق و زهق الباطل... همیشه در پس هر دوم خردادی / سوم خردادی هم هست...
آقای خاتمی/ روزنامه های دورران تو/ به کسی که میدان نمی داد/ بسیج بود/ انقلاب بود/ مردم بود/ امام بود/ ولایت فقیه بود/ اصلا روزنامه های تو / برای که می نوشتند خدا می داند؟!/ اگر نبودی تو/ اکبر گنجی در کار نبود/ اگر نبودی تو/ سروش از سکوت مرگبارش مرده بود/ اگر نبودی تو/ کدیور اجتهاد می گرفت؟/ و منتظری جانی دوباره بر علیه انقلاب؟/ اگر نبودی تو / منافق لندن نشین کنونی وزیر نمی شد/ و اگر اینها نبودند تو شاه می شدی؟/ صفحه شطرنجی که ساخته بودی / مانند گربه ای نشسته بود/ به وسعت سرزمین فارس/ جایی که سند خلیج فارسش را داشتی می زدی به نام شیوخ عرب/ بازی ای ۸ ساله/ و سکوتی غم بار بر سیاست کشور/ و دهانهای بسته شده/ و خفقان و باز هم خفقان ملت...سزای تو چیست؟!/ آقای خاتمی با شما هستم!
بسیجی های محلّ ما/ صبحها که آلبوم عکسهاشان (یادگاریهای ماه انقلاب) را ورق می زنند/ گاهی گونه هایشان خونی می شود/ بگویم چرا؟/ تو نشسته ای یک طرف ماه/ آن آقای ایکس نشسته است یک طرف/ و از چشمان سرخ و مظلوم ماه ما/ گویی دارد خون می بارد.../ آقای ما کی محاسنش اینقدر سفید بود/ رهبر عزیزمان کی اینقدر پیر بود/ ببین چه کرده ای با ماه بنی انقلاب؟!/ آقای خاتمی/ بشمار تیرهایی که به قلب ما زدی و منتظر باش...
اینجا/ آفتاب که طلوع می کند/ رنگین کمان محبت خامنه ای بر سقف شهرمان نقش می بندد/ شب که می شود/ همه جمع می شوند زیر نور ماه/ رخسار خامنه ای را نظاره می کنند/ اینجا باران که می بارد/ عطر خاک پای خامنه ای به مشام می رسد/ اینجا ساعت قلبمان می چرخد حول محور خامنه ای/ اینجا بهشت است و ما درب بیت رهبری نشسته ایم تا به زور هم شده لب حوض کوثر بنشینم/ اینجا عصای خامنه ای بازوان ۷۴ میلیون عاشق است/ اینجا نبض مردم / لبیک یا خامنه ای است/ اینجا تیرهایی به وسعت کردستان تا زاهدان... بندر عباس تا انزلی... در چله کمان انقلاب است/ ماهمان یک اشاره کند/ تار و پود نااهلان را می شکافیم...
به آخر رسیدم اما نفهمیدی/ آقای خاتمی با شما هستم!
 
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۳ ۱۵:۱۴:۱۶
اگر واقعا 8 ساله اصلاحات اينطوري كه نوشته ايد بوده، چرا مقام معظم رهبري جلوي تداوم اين وضع را در همان سالهاي اول نگرفته اند؟
كمي انصاف داشته باشيد با اين نوشتار مقطعي از نظام اسلامي را زير سوال مي بريد
-- (316039)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۳-۰۶ ۱۶:۵۴:۰۴
اگر اقا میخواست تداخل کنه الان وضعیت ما این نبود....اقا با اینکه همه میگفتن تو جریان فتنه جلو میاد باز دخالت نکردو....چشماتو نبند برادر من (317441)
 
طوفان
۱۳۸۹-۰۳-۰۳ ۱۵:۲۹:۰۸
یعنی تحلیل از این آبکی تر ندیده بودم . خاتمی از سر زنان چادر کشید ؟!!!!! آخه تو که فیلم بسیار زیبا و پرمعنی ترانه و دختری با کفشهای کتانی که دردهای جامعه را بیان میکنند را برهنگی و ابتذال میدانی دیگر چه میتوان گفت ؟ ( باید بروی همان اخراجی ها ی کارگردان شهیر ده نمکی را ببینی که به معنای واقعی ابتذال است ) واقعا با این مقاله آبکی و پر از بد و بیراه ارزش این سایت معلوم شد . به شما برادرانه توصیه میکنم این مقاله (فحش نامه) را از سایتتان حذف کنید . اصلا این مقاله در حدی نیست که بتوان به آن جواب داد . نمیدانم چه بگویم فقط افسوس ! (316049)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۴ ۱۲:۲۹:۲۹
حالا نمی خواستی جواب بدی 8 خط نوشتی!
یه بار جواب بده که احتمالا اون موقع کتاب می نویسی!
؛) (316280)
 
یک ایلامی
۱۳۸۹-۰۳-۰۳ ۱۸:۲۴:۵۶
از الف انتظار می رود به بها بپردازد نه به بهانه .توهین به خاتمی ومسولیت نارسائی به ایشان از اعتبار مقالات کارشناسی می کاهد.شما هم می توانید چون رجا نیوز از سید حسن مصطفوی بگوییدواز روش های استالینی برای ساختن پرونده استفاده نمایید تا به حیثیت کارشناسان زحمتکش در این سایت آسیبی نرسد. (316068)
 
خودم
۱۳۸۹-۰۳-۰۳ ۱۹:۱۱:۲۹
فقط دو پاراگراف اول را خوندم از بس نقد سنگین و منصفانه ای بود نتونستم تا آخر رو بخونم!!
در خصوص همون دو پاراگراف هم بگم ادعا میکنید که خاتمی در جواب نقد شما شاکی شد و شما رو به اخراج و بیرون انداختن تهدید کرد اما ظاهرا خلاف به عرضتان رسانده اند چون اون کسانی که در جواب انتقاد (در طول 8 سال فقط یک بار) تهدید به بیرون انداختن شدند کسانی بودند که به خاتمی عترض بودند که چرا به زعم آنها خیلی آهسته پیش می رود و چرا گامهای محکمتری بر نمی دارد (به قول بعضی ها این دوستان افراطی تر و خاتمی متعادل تر بودند)... پس بیخودی خودتان را مظلوم این قصه نکنید که اصلا اون عبارات مخاطبش شما نبودید! (316078)
 
حقگو
۱۳۸۹-۰۳-۰۳ ۱۹:۲۶:۱۴
واقعا متاسفم این یه سایت ادبیه که این جملات احساسی بدون هیچ پشتوانه و منطقی رو منتشر میکنه یا یه سایت سیاسی؟امیدواریم دیگه از این مقاله های توهین آمیز و بدون متر نبینیم و نویسنده هم اخرت رو هم در نظر بگیرن (316081)
 
محمود
۱۳۸۹-۰۳-۰۴ ۰۸:۵۸:۰۸
واقعا از ايت مقاله لذت بردم چون بااين مقاله ها و بدگفتن ها از خاتمي است كه مردم خاتمي را بيشتر دوست ميدارند تاانجا كه ميتوانيد بد بگوييد تاخاتمي عزيزتر شود واو بايد عزيز باشد چون يكي از محدود روحانيوني است كه جوانان از هر تيپي دوستش دارند جانم فداي يك لحظه عمر او (316206)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۳-۰۴ ۰۹:۱۲:۰۰
بله خاتمی خط قرمز جنبش بی منطق سبز است کسی نباید به وی اعتراض کند جالب است اینان رهبری را قبول ندارند بعد می گویند چرا رهبری ایشان را تحمل کرد؟؟ یعنی برای اثبات خاتمی از عدم تعویض وی از سوی رهبری استدلال می گیرند خنده دار است و البته بیش از آن تاسف آور که این چنین بی هویت و بی منطق تنها به مشاطه ای چون خاتمی دلخوش کرده اند راستی اگر خاتمی درد دین و انقلاب داشت تنها یک سئوال را پاسخ دهند که چرا هر که در دوران خاتمی عزیزتر بود الان در آغوش دشمنان دیرین این مرز و بوم غنوده اند و به رطب و یابس بافی علیه نظام و کشور می پردازند ؟؟ آیا امثال گنجی، سروش، مهاجرانی ، داودی مهاجر، افشار و خوئینی ها و حقیقت جو و امثالهم را چه کسی پر و بال داد و آیا این کوزه آنان جز محتوای درون خویش چیز دیگری هم برون می ریزد؟ (316209)
 
زهرا گل اندام مشهد
۱۳۸۹-۰۳-۰۴ ۰۹:۳۸:۱۱
سایت الف بایستی ملاحظه آبروی خودش را بکند و برای خوشایند دیگران هر مظلب بی سر وتهی را درج نکند.نویسنده این مطلب هرچه دلش خواسته گفته و در آخر نتیجه گرفته که خاتمی مطالبش را نفهمید.خودتان قضاوت کنید و اصولا به افراد سر...میدان ندهید.این ها ماموریت دارند که آب رفته را به جوی باز گردانند ولی نمی دانند که گذشت... (316218)
 
0111
۱۳۸۹-۰۳-۰۴ ۱۰:۲۷:۱۳
شنیده بودیم حقیقت تلخه ولی نه تا این حد
دوست عزیز (طوفان)
لابد کنفرانس برلینم درد های جامعه را بیان میکنه شاید!
چون جامعه دوستدار ازادی از نوع حیوانی بوده شاید!
از تحلیل شما ممنونم! (316241)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۶ ۱۵:۵۱:۳۹
نه عزيزم اشتباه مي كني حقيقت تلخ نيست اما بي انصافي، دروغگويي و تهمت ناروا زدن بسيار تلخه.
آقاي نويسنده من دو خط از اين متن را خواندم نتوانستم ادامه دهم حالا شما بهتر نبود با متانت صحبت مي كردي و نظرت را بيان مي كردي.
فقط يك جمله از نماينده دلاوران و شهيدان كه همين چند روز قبل بيان شد را بياموزيم تا رستگار شويم. ايشان فرمودند آقاي خاتمي معصوم نيست و ممكن است اشتباه هم كرده باشد البته كه تمام ما انسانها اينچنين هستيم ولي ..... (317414)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۳-۰۶ ۱۷:۰۱:۵۱
من نمیدونم چرا همه 2 خط اولوووو میخونن بعد دیگه نمیخونن.....من نمیدونم چه سندی بیارن تا شما باور کنید... (317455)
 
hamid1368
۱۳۸۹-۰۳-۰۴ ۱۰:۳۸:۰۰
ما که گفتیم و تو سانسور کردی ولی خدایی از این مطلب می خواهید به کجا برسید . (316246)
 
مهران
۱۳۸۹-۰۳-۰۴ ۱۲:۴۰:۴۵
واقعا متاسفم (316284)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۴ ۱۲:۴۴:۲۵
چقدر جالب وعجیب شیرین سخن گفتی ای داغدار جاویدان.
سلسله ی موی دوست حلقه دام بلاست
هر که در این حلقه نیست فارغ از این ماجراست
آقای دکتر توکلی عزیز از شما بیشتر از اینها انتظار میره.سایت خودت رو با این حرفها........ (316286)
 
علی
۱۳۸۹-۰۳-۰۴ ۱۳:۳۱:۲۵
اگر این طوری بوده پس وای برما متاسفم برای خودم (316307)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۳-۰۵ ۰۳:۰۰:۰۷
آقای توکلی بخدا قیامت راسته! به کسی هم بیشتر از 5/1 متر قبر نمیدن (316665)
 
دردسر
۱۳۸۹-۰۳-۰۵ ۱۱:۰۴:۱۵
قيامت نزديك است
روز بازرسي نزديك است
بترسيد (316806)
 
محسن شمسی
۱۳۸۹-۰۳-۰۵ ۱۱:۴۲:۰۶
برا اینکه بدونیم خاتمی چه کرد با ما و مملکت ما زیاد نیازی به خوندن این مطالب نیست، اگه یه سر بریم بیرون، می بینیم که خیابونا پر شده از دست گلای خاتمی برای کشور عزیزمون، کاش خاتمی خوب بود، ولی نیست، روضه خون 12،13 سال پیش روستای همسایه ی ما شده روشنفکر و سردار ایده ی گفتگوی تمدن ها، انقدر ما رو کوچیک کرد که ملت 7هزار ساله ی ایران مجبوره بره با تمدن حداکثر چهارصد ساله ی آمریکا پای یه میز گفتگو کنه و بعد از گفتگو هم باید اقناع بشه که باید این تمدن 7هزار ساله رو کنار بگذاره و تمدن سکولارها و لیبرال ها رو قبول کنه، خوشحالم که که سال هفتاد و شش فقط شش سال داشتم و نتونستم رای بدم و در این اشتباه بزرگ ملت شریک نشدم. خاتمی حتی خواست اماممون رو ازمون بگیره، خاتمی می خواست اماممون رو و مهم تر از اون اسلاممون رو لیبرال و سکولار جلوه بده، اسلامی که میگه داشتن حجاب یک آزادیه رو خواست با شعار لیبرال ها عوض کنه.وای بر آن 20میلیون که چه گناه کبیره ای کردند... (316835)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۵ ۱۲:۵۸:۱۰
كمي خجالت بكشيد چرا فكر ميكنيد دولت اقاي خاتمي اينقدر بد بوده؟؟
اگه اينقدر دولتش بد بود چرا اقاي خامنه اي جلوي ايشون رو نگرفت من خوئدم تمام 8 سال دولشو يادم مياد
درسته نقص هايي داشت ولي ايشون بازم عزيز ما هستن
شما تا كي ميخواين اينطوري تخريب كنيد
خوهش ميكنم اگه نقدي هست با انصاف باشه (316884)
 
يه بنده خدا
۱۳۸۹-۰۳-۰۶ ۱۷:۳۴:۰۱
به نام خدا

با سلام .

ميگم راستي چرا اميرالمؤمنين كه با يه واسطه از سوي خداوند متعال به ولايت امر مؤمنين از ازل تا ابد منصوب شده بودند ، جلوي خيانتها و انحرافات خلفاي سه گانه را نگرفت ؟

پس كمي انصاف داشته باشيم . 8 سال تيره‌روزي و بدبختي كه نه ، 25 سال تاريخ اسلام را زير سوال نبريم . اگر بدعت و انحرافي بود حضرت امير عليه‌السلام قطعاً جلوشون مي‌ايستاد . پس نتيجه مي‌گيريم اساساً خبري نبوده و همش تخيلات تاريخيه .

نه ؟؟؟؟ نه مجيد جان ؟‌اينطور نيست ؟
دوست عزيز حسب فرموده بي‌بي دو عالم حضرت زهراي اطهر عليها السلام مثل امام ( و به تأسي از آن ولي امر ) مثل كعبه است كه مردم گرد او مي‌روند و كعبه بر گرد كسي نمي‌گردد .

قطعاً اگر نه ايرانيان كه همه اهل عالم هم منحرف شوند ، مقام عظماي ولايت به فراخور فهم و شعور و استعداد مردم در مقابل انحرافات مي‌ايستند .

ولي وقتي گرگ لباس بره به تن كرده و همه هم پذيرفتند ، شما بفرمائين تكليف چيه ؟

اگر مي‌ايستادند كه همين شماها وا اسلاما سر مي‌دادين كه دموكراسي زهرماري رفت ، دين ما رفت ، اصلاً خداي ما رفت .

البته عرض مي‌كنم كه ايشان تقريباً تمامش را به باد دادند . كاري كه حتي از شيطان و اعوان و انصارش هم در اين مقياس ساخته نبود .

والعاقبه اللمتقين (317482)
 
قاصدک
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۱۵:۵۸:۰۳
برادرم ، خواهرم به کجا می رویم ؟
زنگ بیدارباش حیات ، خیلی پیش از این به صدا درآمده و ما هنوز در خواب سیاه مشق های خود را دوباره و دوباره مرور می کنیم .
امروز دیگر بحث جامعه من و جامعه دیگر نیست ، امروز دیگر گذشت زمان مرز بندی ها و سنگر بندی ها ، امروز بیایید سر مشق های مولا علی (ع) را بیاموزیم و بکار بندیم ، عدل علی ، آه عدل علی چه سنگین است چه پر گداز ، ای شیعه علی ، ای مسلمان در بازی های تاریک بی سرانجام گرفتار شده ایم ، او اینجاست نزدیکتر و نزدیکتر ، تا کی ، تا لحظه مرگ ادامه خواهید داد ، انسان ، ای انسان ، آه که در گمراهی خود سرگردانی ، تا به کی ، صاحب این حکومت جهان شمول در راه هست ، می دانی من و تو ، انروز اگر باشیم در برابرش شمشیر خواهیم کشید ، می دانی عدل او ، دانش او و نگاه او چگونه خواهد بود ، کمی بنشین آماده شو تا طاقت عدل او را داشته باشی ، این بازی ها قرن و قرن هاست که ادامه دارد و تا روز موعود ادامه خواهد داشت ، هیچگاه به خود ، به قضاوتت و به اندیشه ات اعتماد نکن ، من و تو و وسعت دید و میزان عدلمان آنقدر محدود و ناتوان است ، که حتی نخواهد توانست قدم های کوچک مورچه ای را بدرستی به قضاوت بنشیند ، به شنیده هایت اعتماد نکن ، به دیدهایت با احتنیاط بنگر ، اینجا دنیای نسبیت هاست ، اینجا تنها مطلق یگانه درک الهی است، اینجا فاصله بس بی انتهاست میان حقیقت و واقعیت .
نام ها ، شخصیت ها ، جایگاه ها همه و همه تنها سایه ای است از آنچه باید باشد ، درک کن ، نپذیر ، فکر کن ، امروز در کجای این کره خاکی سراغ داری حکمرانی را که تمام امورات ملکش تنها و تنها در ید قدرت داشته باشد ، برادرم ، خواهرم ، شما که اهل سیاستید و اهل پیکار چگونه است که مقدمات آنرا نمی دانید ، خاتمی کیست ، دیگری و دیگری و دیگری و ... آیا پس از پایان دوره 8 ساله ریاست رئیس جمهور محترم کنونی هیچ ناگفته ای فاش نمی شود ، به شما اطمینان می دهم 5 سال بعد در چنین روزی در وبلاگ ها پر شده از عقده گشایی ها و گله مندی های بی حد حصر از این دوره ریاست جمهوری ، تاریخ را مطالعه کنید ، هوشمندانه تر بنگرید ، آری به خیابان ها بیایید ،پای صحبت مردم کوچه و بازار بنشینید ، صادقانه چه می شنوید ، من هیچ نمی گوییم ، این کار را انجام دهید ، یک تحقیق میدانی به انجام برسانید ، با خود صادق باشید ، اطمینان دارم بسیار متعجب خواهید شد ، افسوس میان واقعیت و حقیقت همیشه فاصله ای طی ناشدنی وجود دارد.
یا علی مدد (355733)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.