نظر منتشر شده
۳۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 72833
در استقبال از حجت‌الاسلام جهانشاهي
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۳۰
بخش تحليلي الف



حركت اعتراض آميز حجت الاسلام عليرضا جهانشاهي به زمين خواري در سيرجان و سكوت دستگاه‌هاي مسوول در اين باره اين روزها مجدداً از سرگرفته شده و به تهران رسيده است.



تلاش اين طلبه شجاع در چارچوب نهي از منكر و براي مبارزه با فساد، در شرايطي است كه ايشان قبلاً دوبار در اين راه دستگير شده و به زندان هم افتاده‌اند.



برخورد قضايي با اعتراض اين طلبه با همت، يكبار ديگر نشان داد براي اعتراض به فساد و اقامه نهي از منكر مسوولان، چقدر خلاء قانوني وجود دارد. در واقع «مفسدان قانون دان» با ايجاد يا كشف روش هاي قانوني، اموال عمومي را به ناحق تصاحب مي‌كنند و معترضين شجاعي مثل آقاي جهانشاهي را به بازپرس و دادگاه مي‌فرستند.



حركت اخير آقاي جهانشاهي براي پياده روي بسوي تهران نه تنها بايد همه مسوولان را به پيگيري ادعاها و اسناد ايشان درباره زمين خواري در سيرجان و به نتيجه رساندن اين موضوع وادار كند، بلكه بايد قوه مقننه و قضائيه را براي حمايت قانوني از معترضان به فساد و افشا كنندگان مفاسد مالي به حركت درآورد.



با گذشت 9سال از صدور فرمان مبارزه با فساد و شعارها و وعده‌هاي سال گذشته رئيس جمهور درباره مفسدان، تعلل در رسيدگي به پرونده متهمان به فساد و مجازات موثر مفسدان، به ويژه مفسدان دانه درشتي كه خود را به مقامات رسمي مي‌چسبانند ديگر قابل تحمل نيست. در واقع يكي از مهمترين اموري كه امسال اجراي آن، كار مضاعف و همت مضاعف، مي طلبد، مبارزه با فساد و مفسدان است.

همت مضاعف طلبه شجاع سيرجاني را ارج مي‌نهيم و تا روزي كه ايشان در چارچوب قانون نهي از منكر مي‌كنند، با تمام قوا با ايشان هستيم.
 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۳-۰۲ ۱۵:۱۶:۵۲
در همه استان های ایران زمین خواری وجود دارد
رفته بودم اداره زمین در استان بریتیش کلمبیا کانادا و در کامپیوتر اینترنت وجب به وجب کانادا نقشه داشت و مشخص بود صاحب آن کیست .
در ایران فامیل بازی و نداشتن پلیس و قوه قضائیه مستقل بعضی هارا وحشی کرده سر خود شده اند . از حرف زدن کم کرده بر مبلغ بیا فزائید . (315644)
 
مرد نبرد
۱۳۸۹-۰۳-۰۳ ۰۱:۰۵:۴۷
سیاه نمایی نکنید آقا جان.

همان کانادایی که به رخ بلاد مسلمین میکشید اگر یک روز پلیسش را مرخص کنند به جنگل مولا تبدیل میشود نه به شعب ابی طالب!

اینقدر بی دین ها را چماق نکنید توی سر ما.

پیامبر ما رسول الله است و مسلمان حتی اگر بمیرد تعدی نمیکند.

آن کشورهایی که دلت برای آنها پر کشیده نظم و انتظامشان پلیسی است و اگر مشکلی برای حکومت ها پیش بیاید یکدیگر را میدرند......

جهان را چپاول کردند و با عواید آن یک نظم قانونی خشک راه انداختند. ما را خر فرض نکنید و آنها را چماق نکنید بر سر ما.

اگر مسلمانی خطا کرده مجازاتش میکنیم اما یک تار موی گندیده اش را به آن نامسلمانها نمیدهیم. (315846)
 
محمد هادی
۱۳۸۹-۰۳-۰۳ ۰۵:۴۴:۰۹
سیاه نمایی یعنی چه؟! بعضی جاها سیاه است دیگر. باید انکار کنیم یا اصلاح کنیم؟
اینکه هر متر زمین تکلیفش، صاحبش و کاربریش مشخص است یعنی نظمشان پلیسی است؟؟ یا نظم قانونی خشک راه انداخته اند؟ (315873)
 
عليرضا
۱۳۸۹-۰۳-۰۳ ۱۸:۰۴:۳۳
اگر به قول تو يك روز در انجا پليس نباشد به جنگل مولا تبديل ميشود اما فراموشش نكن انها هم وقتي ميخواهند قانون اجرا كنند با كسي تعارف ندارند و كاري هم ندارند پسر كيه و يا سمتش چيه (316059)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۰۳-۰۳ ۱۹:۳۵:۴۱
مثل اینکه وضعت خیلی توپ است برادر دغدغه نان نداری مثل من معلم بازنشسته مستاجرنیستی دوجوان مهندس بیکار فارغ التحصیل دانشگاه دولتی معتبر نداری آنجه که عیان است چه حاجت به بیان است.یک عدهای سرشان مثل کبک درزیربرف کرده اند وبخاطر منافعشان ازآشکارشدن حقایق وحشت دارندواز پایمال شدن بدیهی ترین حقوق دیگران بی خبرندکه ریشه در در بی فرهنگی وعدم توسعه یافتگی دارند (316084)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۴ ۲۲:۱۹:۴۳
بنده فردی جانباز هستم که به خاطر ده میلیون تومان ازطرف مسئولین اداره محل کارم مورد بدترین ظلمها و بی حرمتیها و توهینها قرار گرفتم ودست آخر علاوه بر جبران مبلغ مذکور باوجود داشتن عیال وفرزند ومستاٌجر بودن از اخراج شدم شما قضاوت کنید... (316593)
 
erfanian
۱۳۸۹-۰۳-۰۲ ۱۶:۰۹:۳۲
لطفا برنامه ها و اهداف آقای جهانشاهی را به صورت کامل در اختیار کاربران قرار دهید (315660)
 
عبدی
۱۳۸۹-۰۳-۰۲ ۱۷:۱۵:۲۷
معذرت میخوام تازه متوجه خلاء قانون شده اید

در مملکت ما قانون مخصوص فقراست در مورد مواد مخدر صنعتی هم این مشکل وجود داره و ....................


http://www.ayenehnashriat.com/Pages/News-755.html (315680)
 
میلاد
۱۳۸۹-۰۳-۰۳ ۰۱:۰۸:۲۴
در مملکت ما مشکل وجود دارد اما این به این معنا نیست که قانون مخصوص فقراست. حکم جلب پسر آقای رفسنجانی فراموشتان نشود و بی انصافی نکنید. (315848)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۳-۰۲ ۱۷:۲۵:۳۵
احسنت بر اين مرد حق جو! اميدوارم که مستندات کافي هم در دست داشته باشد. چون همينطوز نمي شود هر کس راه بيفتد و عده اي را متهم کند. و اميدوارم که قوه قضائيه اگر ادعاي ايشان صحيح بود با عاملان برخورد با ايشان برخورد قاطع بنمايد. نه اينکه هر يک را به دو سال حبس تعذيري محکوم کند. و ايکاش آقاي هاشمي شاهرودي آنقدر بر آن نظريه حمايت از سرمايه گذاريشان اصرار نمي کردند. (315683)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۲ ۲۰:۲۵:۲۰
جناب حجت الاسلام جهانشاهي

از حركت تان ممنونم. اميدوارم كار ارزشمند شما قابل توجه همانهايي باشد كه مقصودتان است.
قابل توجه جناب آقاي دكتر (!!) ؛
اميدوارم كسي شما را نخرد و وارد باندي ننمايد. به حلقه فساد خيابان فاطمي هم سري بزنيد. مديران ارشد دولتي را نيز آگاه سازيد. (315663)
 
میلاد
۱۳۸۹-۰۳-۰۳ ۰۱:۰۷:۱۰
طرح و تکرار اتهامات اثبات نشده کار کسانی است که در استدلال ضعف دارند. (315847)
 
یه ایرانی نیمه مسلمون یا کمتر
۱۳۸۹-۰۳-۰۲ ۲۰:۲۸:۱۳
برای اونهایی حق مردم رو میخورند و بیگناهان رو بازداشت میکنند متاسفم. (315744)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۳ ۰۰:۱۲:۱۵
برای اینکه اسیر دیکتاتوری باندهای قدرت و ثروت نامشروع بین المللی و نوکران داخلی آنها نشوید پشتیبان ولایت فقیه باشید که ضد دیکتاتوری این باندهاست (315827)
 
نادی
۱۳۸۹-۰۳-۰۳ ۰۰:۱۳:۰۱
تا به همه املا ک سند ندهند زمین خواری هست دولتهای گذشته برای حفظ فساد سند ندادند مجلس بایدبا طرحی ضربتی صدور سند برای همه املاک کشور نه داوطلبانه بلکه به صورت جمعی انجام دهد تا همه چیز یکباره حل شود وگرنه صدها چون این طلبه اگر هم زندانی شود کسی توجه کند حتی اگر خون هکم بدهیم بازهعم تا سند صادر نشود همه چیز وترونه می شود وزمین خوار ما را به مخالفت با توسعه متهم می کنند (315829)
 
سعید
۱۳۸۹-۰۳-۰۳ ۰۸:۰۳:۳۴
شاه کلید مبارزه با زمین خواری و پیشگیری از آن راه اندازی کاداستر (سامانه اطلاعات املاک و نقشه های ثبتی) در کشور است ولی در کنار آن باید با مفسدان دانه درشت برخورد قضایی کرد چرا که ایندو مکمل یکدیگرند (315884)
 
بسیجی
۱۳۸۹-۰۳-۰۳ ۰۹:۳۱:۲۲
دعای ناقابل یک جوان دانشجو همیشه همراه این انسان عذالت خواه است. یاعلی (315911)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۳ ۰۹:۵۶:۴۰
تافردا
بسمه تعالي
اين گونه حركت هاي سمبليك ونمايشي مشكلي راحل نمي كندجامعه نيازبه قانون ومجريان قانون داردبعبارت ديگرآن چه كه بايددرجامعه به جاي شعاروسليقه حاكم شودقانون است.قانون گرايي نيزبايدازدولت مردان بخصوص رئيس دولت شروع شود.درمملكتي كه قانون حاكم باشدحتي قانون ناقص وغلط،بهتر ازبي قانوني وحاكميت سليقه ونظراست.اگرهركس درجايگاه خودبه وظيفه ي قانوني خودعمل مي كرد،يعني مجلس قانون گزاري ونظارت ،دولت مجري صرفاًقانون ودستگاه قضا،قضاوت،مسائل ازاين دست،رشدوتعالي جامعه راتحت تأثيرقرارنمي داد (315920)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۳-۰۳ ۱۰:۲۸:۴۰
دوست بزرگوار چرا عكس العملي رفتار مي كنيم وسريع جبهه مي گيريم؟
بخواهيم يا نخواهيم واقعيت اين است كه از همين نجابت وبزرگواري ملت عزيز مان عده نه چندان كمي تاتوانسته اند از شعار اسلام واخلاق وامام و.... سوءاستفاده كرده اند وسود سرشار مادي به جيب زده ومي زنند. همين زمين خوار هاي محترم (البته دانه درشت ها وحرفه اي هايشان)فكر مي كنيد ظاهرشان شبيه چه مي دونم مايكل جكسون است يا ابوذر وسلمان؟همين مفسدين اقتصادي هم تكه كلامشان \"مردم شريف \"و\"اسلام عزيز \"و\"آمريكاي جنايتكار\"و... است اما در عمل .....
ذات نفاق وكلاه برداري همين است كه در هرزماني نرخ روز را خوب بداني وبعد هم بتواني زود رنگ عوض كني .يك روز به رنگ شاه دوست ودوستدار اعلاحضرت وميهن پرست و...يك روز هم ....
سيستم حاكميت بايد هوشيار ودقيق باشد .اعتماد پدر اختلاس است .(تاوقتي كه بشر به حداعلاي تكامل نرسيده وحكومت عدل امام زمان (عج) برقرار نشده.) (315930)
 
سعید
۱۳۸۹-۰۳-۰۳ ۱۰:۵۸:۴۰
سلام
امیدوارم مثل ایشان تعدادشان زیاد شود
وحتی اینگونه افراد در مسند کاری قرار بگیرند(البته به شرط اینکه میز این افراد را نگیرد که یادشان برود که برای چه به این جا رسیده اند)تا دنبال حق بیت المال باشند نه حق آقایان وآقازادهایشان.
امیدوارم قوه قضاییه هم پیگیری مجدانه داشته باشد تا مردم لمس کنند که دیگر آقازاده ها و آقایان حاشیه امنیت نداشته باشند.
برخورد قاطع باعث اطمینان مردم به نظام می شود.تو را به خون شهدا و روح حضرت امام (ره)
باعث سلب اعتماد مردم نشوید (315943)
 
مرادی
۱۳۸۹-۰۳-۰۳ ۱۱:۱۷:۳۵
اگر مسلمانی خطا کرده مجازاتش میکنیم اما یک تار موی گندیده اش را به آن نامسلمانها نمیدهیم.
دوست عزیز، اینکه حالا اونها چطور زندگی میکنند و ما چطور، واسه هر آدم عاقلی مشخصه و منکرش حتما لغض دیگه ای داره! شما میاید و بر اساس یک نظر، و واسه جواب دادن به اون نظری که نمی پسندی، درون خودت رو بیرون میریزی. آخه این چه حرفیه که شما به تفکر دینی نسبت میدی؟ این عین نژاد پرستی و فاشیزم نیستش؟ همینکه شما به این شدت پاسخ داده و نتیجه گیری هم کردی، نشان از یک تفکر خطرناک در بین شماهاست. وگرنه ظاهر و باطن غرب معلومه و ما هم همینطور. نیازی نیست شما تدوین کنید طرز فکر دیگران را. (315950)
 
منصف
۱۳۸۹-۰۳-۰۳ ۱۱:۴۴:۴۵
آقا یا خانم مرد نبرد لازم نیست تعصب کورکورانه داشته باشید چرا که کار خوب را از هرکس و هرکجا می شود به عنوان الگو پذیرفت و یاد گرفت جون اطلبو العلم حتی بسین. (315960)
 
قلي ميرزا
۱۳۸۹-۰۳-۰۳ ۱۱:۵۷:۲۷
در مملکت ما مشکل وجود دارد اما این به این معنا نیست که قانون مخصوص فقراست. حکم جلب پسر آقای رفسنجانی فراموشتان نشود و بی انصافی نکنید.

يعني توي اون ليست مفسدان اقتصادي كه توي جيب آقاي رئيس جمهور بود فقط اسم پسر آقاي هاشمي نوشته شده؟
يعني توي اين مملكت مفسد اقتصادي ديگه‌اي نداريم؟

مردم به استفاده ابزاري از شعار مبارزه با مفسدان اقتصادي عادت كردن عزيز! (315968)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۳-۰۳ ۱۳:۰۸:۰۹
بابا موضوع زمانی جالبتر میشه که بدونیم دادگاه ویژه روحانیون برای ایشون حکم صادر کرده . دادگاهی که باید در بالاترین سطح عدالت باشه که بتونه کسایی که در لباس پیامبر خطا میکنن رو مجازات کنه . حالا به عمق فاجعه پی بردین ؟
لطفا این نظر رو قرار بدین و اگه من اشتباه میکنم قید کنید که اینجور نیست تا متوجه اشتباهم بشم .
با تشکر (315991)
 
رهنما
۱۳۸۹-۰۳-۰۳ ۱۵:۴۶:۵۹
با سلام ،بايد گفت كه اگر پذيرفتيم كه قوه قضاييه كار خود را درست انجام ميدهد ؛ اگر پذيرفتيم قضات عادل هستند ، اگر پذيرفتيم در كشور قانون وجود دارد ،اگر گفتيم كه تشويش اذهان عمومي و افترا جرم است ، اگر پذيرفتيم مسئول اعمال خود هستيم . اگر پذيرفتيم كه لباس روحانيت مقدس است و نبايد توسط هركسي مورد سوء استفاده قرار بگيرد.انوقت راحت ميتوان نتيجه گرفت كه تا تهران پياده رفتن خوب است يا مضموم است . (316055)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۳ ۱۸:۲۴:۳۶
جناب آقاي حجه الاسلام جهانشــــــــــاهي

لطفا، با معاون اول رياست جمهوري ديداري داشته باشيد.
و نظر رييس جمهوري را نسبت به انتخاب فرد جديدي بعوان معاون اول و همچنين مديرعامل شركت نفت متقاعد نماييد. (316067)
 
فضل اله رحیمی
۱۳۸۹-۰۳-۰۴ ۰۸:۲۷:۴۰
احسنت به این طلبه شجاع
به امید روزی که ثروت ملی به عدالت توزیع شود .

آیا مردم ایران شاهد چنین روزی خواهند بود؟ (316195)
 
ناظريان
۱۳۸۹-۰۳-۰۴ ۰۸:۵۴:۴۵
شما كه نظرات را درج نميكنيد چه فايده دارد به برخورد با مفسدين در چين مزاجعه كنيد . (316203)
 
ناظريان
۱۳۸۹-۰۳-۰۴ ۰۸:۵۶:۰۳
سكوت بهترين است. (316204)
 
محمد حسين
۱۳۸۹-۰۳-۰۴ ۱۲:۰۸:۳۶
واقعا كه
بايد به تمام مسئولان عدالت خواه تبريك گفت.
طلبه اي با پاي پياده براي احقاق حقوق پابرهنگان حركت كرده است و تمام سختي هاي مسير را به جان خريده است
اما اكنون شبها را در پارك مي گذارند و صبح مي كند.
اما شما مسئولان عدالت خواه كه ادعايتان گوش فلك را كر كرده است راحت سر در بالش پر از پر قوي خود مي گذرانيد و در خواب به دنبال مفاسد اقتصادي مي كنيد.
اگر من جا ومكاني داشتم حتما در اختيار اين طلبه جوان مي گذاشتم تا باعث نشود فريادش شما مسئولان عدالت خواه را از خواب ناز بيدار كند. (316274)
 
جبار
۱۳۸۹-۰۳-۰۴ ۱۳:۵۱:۰۲
عدالت‌خواهى و عدالت جويى از كسى برمى‌آيد كه خودش سالم باشد و الا هر كسى مى‌تواند از لباس مقدس سوء استفاده كند (316323)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.