نظر منتشر شده
۱۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 72889
بیمه طلایی فرهنگیان و ...
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۴۹
معلمان با مشاهده فیش حقوقی اریبهشت ماه خود متوجه کسر مبلغ ۱۲۰۰۰تومان به صورت ماهانه بعنوان حق عضویت هر نفر جهت بیمه طلایی میباشند.
پیشتر وزیر و مسولان رفاه آموزش وپرورش از پرداخت نیمی از این مبلغ توسط وزارت خانه خبر داده بودند.
کسر این مبلغ واکنش هایی را در بین معلمان به همراه داشته است . واکنش هایی که از نگاه مسولان و وزیر آموزش وپرورش دور نمانده است . معاون اداره کل تعاون وزارت آموزش و پرورش هم با تائید کسر تمام حق بیمه طلایی از حقوق فرهنگیان می گوید : طبق اعلام رسمی باید نیمی از حق بیمه را معلمان و مابقی را دولت بپردازد که این روند هم اکنون دنبال می شود اما به دلیل موانع قانونی هم اکنون کل این مبلغ را از حقوق فرهنگیان کم می کنیم و سپس نیمی از آن را در قالب رفاهیات به حقوقشان اضافه می کنیم.
همچنین حاجی بابایی وزیر آموزش وپرورش هم به توضیح این موضوع پرداخته و در پاسخ به اين سوال كه چرا در حال حاضر در حق بيمه فرهنگيان به جاي 6 هزار تومان تمام 12 هزار تومان كسر مي‌شود، گفت: اين يك شبهه ای است که باید برطرف شود، باید از 12 هزار تومان حق بیمه، 6 هزار تومان آن را فرهنگیان بپردازند اما با یک جابجایی که قرار است انجام شود این مبلغ را خود وزارتخانه پرداخت می کند و هزینه اضافه دیگری از فرهنگیان دریافت نمی شود.
ظاهرا فعلا معلمان ابتدا۱۲۰۰۰ تومان را بابت هر نفر عضو می پردازند و سپس نیمی از آن را تحت عنوان رفاهیات در یافت می کنند . رفاهیاتی که در واقع راه حل وزارتخانه برای دور زدن موانع قانونی به تعبیر معاون تعاون و فرصتی برای رفع شبهه ها و راضی کردن مخالفان به تعبیر وزیر است .
نکته مهم این که واحد های مالی و حسابداری معمولا فیش های حقوقی را با شعار های گوناگون در خصوص مناسبت های مختلف تزئین می نمایند از درج توضحیات ضروری در این خصوص جهت رفع ابهام و جلوگیری از تماس های تلفنی ومراجعات حضوری بر روی فیش های حقوقی اردیبهشت خودداری کرده بودند .
ان چه مهم است این است که پرداخت 12000تومان حق عضویت برای بیمه طلایی معلمان زیاد است بگونه ای که یک خانوده چهار نفره باید ماهانه 48000تومان بابت ان پرداخت نمایند و برای واحد های مالی ادارات هم این گرفتن و پس دادن در دراز مدت بار خاطر می شود . حاجی بابایی باید تلاش کند تا کام معلمانش از بیمه تلخ نشود و این مشکل را چه موانع قانونی باشد و چه یک شبهه ساده بر طرف سازد.


http://rasoolpapaei.blogfa.com/
 
راضیه اسکندری تربقان
۱۳۸۹-۰۵-۰۴ ۱۲:۵۷:۱۷
با توجه به اینکه از اردیبهشت ماهانه مبلغ بیمه کسر می شود ولی کارت بیمه طلایی برای بنده صادر نشده است لطفا بنده را راهنمایی کنید با تشکر (339892)
 
محمد اورامی
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۰۸:۱۹:۵۶
با توجه به عصر ارتباطات و سرعت در انجام کارهای اینترنتی و اتوماسیون شدن اکثر ادارات ، چرا بعد از سه ماه برای کثیری از فرهنگیان شهر سنندج کارت بیمه طلایی صادر نشده است . و به اداره بیمه مراجعه می کنیم می گویند مقصر اداره آموزش وپرورش است وبه اداره آموزش وپرورش که می رویم می گویند مقصر سایت بیمه است که معطل کرده است . ممنونم که کسی جواب گو باشد (340795)
 
اسحق دهقاني
۱۳۸۹-۰۵-۱۹ ۰۱:۴۸:۰۰
اينجانب با 20 سال خدمت كارمند رسمي كه مهلت ان تمام شده چكار كنم (344478)
 
م.
۱۳۸۹-۰۶-۰۳ ۱۳:۲۲:۳۰
سلام
برای گرفتن معرفی نامه (بیمه طلایی )برای اعمال جراحی و یا سایر اقدامات درمانی به چه آدرسی و به کجا باید مراجعه نماییم. (349895)
 
حبیب کاملی
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۰۰:۱۵:۱۵
برای همه اعضا خانواده کارت طلایی صادر شده بجز یکی از آنها.خواهشمند است مرا راهنمای فرمایید تاچگونه کارت مذکور را ریافت نمایم. (355464)
 
محمد كلكلي
۱۳۸۹-۰۶-۳۱ ۰۹:۰۲:۴۲
باتوجه به اينكه بنده فرم سبت بيمه طلايي را تكميل كرده ام ولي سبت نام اينترنتي نكرده ام از ارديبهشت تاكنون از حقوقم كسر ميشود ولي كارتي صادر نشده تكليف ما اين وسط چيه (358340)
 
حسن زهی
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۱۹:۳۴:۵۲
سلام من یک معلم در یک روستا به نام گوهرکوه که نه مدرسه مکان درستی دارد نه فضای آموزشی درستی مکان آن اتاق های خیرات از مردم است. نه نور دارند نه شیشه ودرب گرد خاک بیرون بماند که از بالای سر پودر سفید رنگ نمک آجرها با وزش با در میان موها سنگینی می کند ودر50 متری مستراح مسجد که عمومی است قرار دارد. بماند از شهریور ماه تا کنون با وجودی که پول بیمه خدمات درمانی و بیمه طلایی از حقوق کم می شود هنگام مراجعه به پزشک تمام چیز آزاد حساب می شود .هر بار که برای دفترچه بچه مراجعه می کنم یک بهانه می آورد راه که دور است یک روز کامل از روستا تا شهر خاش وهر دفعه یک بهانه وآن اینکه نمی شود. شما بگویید چکار کنم؟
ممنون (369036)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۴:۲۲:۱۹
هزینه گفتار درمانی وکاردرمانی جز تعهدات بیمه طلایی می باشد؟ چرا در بخشنامه ذکر نشده؟ (431727)
 
فریبا
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۳:۲۴:۰۹
همسر من کارمند یک شرکت خصوصی هست می خواستم بپرسم ما چگونه می توانیم از این بیمه استفاده کنیم من برای زامان به این بیمه نیاز دارم و هزینه در بیمارستان های تهران را ندارم لطفا ما راهنمایی کنید (478071)
 
شهلا
۱۳۹۰-۰۴-۲۳ ۱۳:۵۵:۵۷
چه گناهی کردیم که همسرانمان را از دست دادیم فقط با حقوق بازنشستگی با سه فرزند لیسانس بیکار چه خاکی به سرتان بریزم (481250)
 
شهربانو قاسم نراد
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۵:۵۴:۲۹
3 روزه منتظرم سایت باز نمیشود کاش اداره این کار را انجام میدادتا سرگردان نشویم باتشکر (487954)
 
نبوت صالح
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۱:۳۴:۴۴
ایا این درست است بعداز7ماه بخشنامه صادرمیشود که باید حق بیمه طلایی فرهنگیان خودشان پرداخت نمایند ایا این دستور وزارتی است یا استانی درهرحال غیر منطقی میباشد ما معترض هستیم این بود دولت تدبیر وامید لطفا اقدام و پی گیری فرمایید (1778506) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.