نظر منتشر شده
۱۰۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 73485
آدم های فارسی وان
تاریخ انتشار : شنبه ۸ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۱۴
امیرعلی تفرشی

سال ها مهمترین و معروفترین شبکه فارسی زبان ماهواره ای، صدای آمریکا با نام اختصاری voa بود. در سال 1387 شش ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری دهم شبکه فارسی BBC هم در کنار صدای آمریکا شروع به کار کرد. بی بی سی بر خلاف همتای آمریکاییش آنقدر حرفه ای بود که بتواند ظرف مدت زمان کوتاهی به مهمترین رسانه در جمع شبکه های فارسی زبان ماهواره ای تبدیل شود. اما با گذشت اتفاقات بعد از انتخابات ریاست جمهوری و عملکرد ضعیف رسانه ملی فضای رسانه ای کشور وارد مرحله جدیدی از حیات خود شد. بی اعتمادی گسترده مردم نسبت به این رسانه جمهوری اسلامی فضایی برای رسانه های بیگانه فراهم آورد تا این رسانه ها تورهای صید مخاطب خود را در دریای ایرانیان بی اعتماد نسبت به صدا و سیمای دولتی بیندازد. یکی از مهمترین این رسانه ها فارسی 1 بود.



فارسی 1 نام شبکه ای تلویزیونی متشکل از چند کمپانی منطقه ای و بین المللی است. این شبکه از اواسط سال گذشته با پشتیبانی تمام و کمال کمپانی بزرگ «نیوز کورپوریشن» وارد عرصه رقابت شبکه های فارسی زبان شده است؛ رقابتی که بسیاری گمان می برند پیروزی آن از آن شبکه ای است تازه وارد که «رابرت مرداک» پشتیبان و یاور آن است.



اما سوال اصلی در مورد فارسی 1 این است که اهداف مستقیم، غیر مستقیم و آشکار و نهان این شبکه چیست؟ چه چیزی باعث می شود «رابرت مرداک» مالک غول های رسانه ای فاکس، اسکای، سان و ... دست به تاسیس چنین شبکه ای آن هم در این برهه حساس از نظر سیاسی و اجتماعی کشور بزند؟



بعد از حوادث تلخ سال 88 و بی اعتمادی بخش عظیمی از ملت به رسانه ملی فضا برای ظهور شبکه فارسی 1 فراهم شد. در این زمان بود که «رابرت مرداک» مالک کمپانی بزرگ «نیوز کورپوریشن» ماموریت ایجاد شبکه ای حرفه ای فارغ از فضای خبری و در ظاهر تنها برای سرگرمی فارسی زبانان منطقه خاورمیانه را به دست گرفت. این شبکه با پشتوانه قوی «کمپانی فاکس قرن بیستم» می تواند بهترین و پر طرفدارتین سریال های جهان را عرضه کند، همین موضوع شرایط رقابت را برای دیگر رسا نه ها از جمله صدا و سیمای جمهوری اسلامی سخت می کند. رسانه ای که تا آن زمان رقابایش در حد پخش فیلم فارسی های چند دهه پیش توان داشتند و می توانست با پخش سریال و فیلم های متوسط مخاطبانش را در فضایی که رقیب جدی وجود نداشت، حفظ کند با شرایطی روبرو شد که حریفی قدرتمند در مقابلش عرضه اندام کرد. این رقیب قدرتمند از تمامی وسایل موجود برای صید کردن مخاطبان رسانه داخلی استفاده می کند؛ فارسی 1 برای صید کردن مخاطبان ایرانی محدودیتی در به کار گیری از لوازم موجود ندارد، نه داخل ایران است که به ضوابط و قوانینی پایبند باشد و گرفتار سانسور شود و نه محدودیت اخلاقی برای پخش بسیاری صحنه ها دارد. اما فارسی 1 با شناختی که از فضای فرهنگی جامعه ایران دارد سعی کرده آرام آرام پیش رود، عجله نکرده است؛ این شبکه خوب می داند که اگر بخواهد حجم گسترده ای از مخاطبان ایرانی را به خود جلب کند باید مولفه های فرهنگی آنها را در نظر بگیرد. جالب توجه است که این شبکه برای اینکه بتواند جمع خانواده های ایرانی را جلوی رسانه اش نگه دارد از تبریک گفتن عید فطر و عرض تسلیت محرم ابایی ندارد حتی اگر لازم ببیند صحنه هایی از سریال هایش را سانسور می کند. این سانسورهای حداقلی شامل نوع لباس، پوشش، مفاهیم و موضوعات و دیالوگ های سریال نمی شود بلکه فقط صحنه های برهنه بازیگران را هدف قرار داده؛ بهتر است بگوییم مخاطب را تا لب جوی می برد و تشنه بر می گرداند.



این کار نه از سر خیرخواهی به حال جوانان ایرانی است بلکه صرفا بازی با ارزش ها و مولفه های فرهنگی جامعه ایرانی صورت می گیرد. صحنه هایی که این رسانه آن ها را حذف می کند در درجه دوم اهمیت قرار دارند مهمتر از آن ها سوغاتی است که این شبکه برای بینندگانش دارد؛ سوغاتی که که مملو از خیانت ها، بی بند و باری ها و شهوت رانی هاست که این شبکه می خواهد آن ها را دلوای دیالوگ های زیبا، بازیگران خوش چهره و داستان های جذاب به مخاطبانش عرضه کند. فارسی 1 به هیچ وجه نمی خواهد به عنوان یک رسانه «پورنو» نزد خانواده های ایرانی شناخته شود که صحنه های مستهجن به نمایش می گذارد بلکه می خواهد از طریق عرضه نمادهای فرهنگ منحط غربی، ارزش های مردم و نیازهای آنها را مرحله به مرحله تغییر دهد و حرفش را در پستو های ذهن مخاطبانش به صورت کاملا حرفه ای و پنهان در دراز مدت عرضه کنند.



وقتی فارسی 1 می تواند سریال های درجه یک و پر طرفدار جهان را پخش کند؛ لاست، فرند، 24 و ویکتوریا را پخش کند و با وجود دوبله ضعیفی که دارد مخاطب را جلوی رسانه اش میخکوب کند می تواند با فرهنگ، ارزش ها و پیش زمینه های ذهنی او هم بازی کند. او وقتی 24 را نگاه می کند مسلمانان تروریستی می بیند که می خواهند یک از ایالت های آمریکا را با بمب هسته ای منفجر کنند، آنها قبل از  اجرای نقشه شان نماز می خوانند و از شکنجه کردن و تکه تکه کردن انسان های بیگاه ابایی ندارند. در سریال «ویکتوریا» مخاطب ایرانی زنی را به عنوان قهرمان داستان می پذیرد که با همسر و دو فرزندش زندگی می کند. ویکتوریا بعد از سال ها زندگی با همسرش در می یابد که او با دستیارش رابطه دارد. در این میان زن زیبای داستان فارسی 1 هم با مردی جوان تر از خودش به نام ژرونیمو آشنا می شود. او بین دو راهی قرار می گیرد؛ دو راهی وفاداری به همسر یا رفتن به دنبال عشقش و او راه دوم را انتخاب می کند. در این داستان اتفاقات دیگری هم می افتد؛ دختر بزرگ ویکتوریا پس از رابطه با دوست پسرش باردار می شود و دختر کوچک او هم مورد تجاوز مردی قرار می گیرد. پسر ویکتوریا هم از غافله عقب نمی ماند و بعد از آشنایی با دوست مادرش با او رابطه برقرار می کند. فاجعه آنجا رخ می نماید که قرار است ویکتوریا آن زن زیبای شبکه فارسی 1 برای بینندگانش الگو باشد. زنان ایرانی ویکتوریا را قهرمانی می دانند که به دنبال عشقش می رود. آنها سعی می کنند مانند او لباس بپوشند، مانند او راه روند و مانند او زندگی کنند. الگوی آنها زنی است که به همسر خود خیانت کرده و فرزندانش انجام رابطه نامشروع را مانند نوشیدن چای در یک شب سرد زمستانی می دانند.



این ها موضوعاتی است که خوراک خانواده های ایرانی در فارسی 1 می شود؛ عشق، خیانت، شهوت؛ خوراک آلوده ای که در لوای زندگی زیبا و قشنگ بازیگران سریال ها، می شود روز و شب بینندگان آن؛ داستان آدم هایی که زندگیشان مملو از رابطه های جنسی، شهوت رانی ها و بی بند و باری هاست، داستان آدم هایی که مهترین دغدغه شان سقط بچه نامشروعشان است یا خیانت به همسرانشان؛این است داستان آدم های فارسی 1.







برای دریافت جدول تحلیل موضوعی برنامه های این شبکه کلیک کنید:

alef.ir/1388/docs/farsi1table.pdf

 

 
امیر
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۱:۱۹:۲۱
ای خدا چی میشد اگه ما هم بعضی چیزا رو میفهمیدیم
همیشه برا من این سئوال بوده که اینهمه که مسئولین محترم مواظبن که مردم مثلا اخبار بی بی سی رو نبینن چرا هیچ حساسیتی در مقابل این شبکه های فساد ندارن
چرا براشون تهاجم فرهنگی به ارزشهای اسلامی و اجتماعی اینقدر بی معنی است؟
چرا براحتی میتوانید انواع فیلمهای فساد انگیز را در پیاده روهای تهران و دیگر شهرستانها ببینید ولی اداره ارشاد ما همه تمرکز خود را متوجه نشریاتی کرده که عملکرد دولت را به نقد میکشند؟ در حالیکه براحتی موضوعات مبتذل در سینمای ما در حال فزونی است؟
چرا براحتی میتوان هر مفسده اخلاقی را و ابزار ان را در دسترس یافت و میتوان فساد را زیر پوست جوامع خودمان احساس کنیم ولی کلمات منتقدین سانسور میشوند؟
آیا براستی سیره معصومین نیز همین بوده است؟
آیا براستی در مباحثاتی که از ائمه نقل شده نیز اینگونه منتقدین و یا حتی مخالفین را سرکوب میکردند اما بطور علنی و غیر علنی اجازه به ترویج فساد میدادند؟
امروزه میتواتنید براحتی تمام سریالهایی را که ارزشهای بنیادین خانواده را متزلزل میکنند از طریق شبکه های ماهواره ای دریافت کنید اما کوچکترین تحلیلهای سیاسی و انتقادهای حکومتی از طرف مسئولین تحمل نمیشود و تیغ تیز سانسور متوجه این انتقادات است در حالیکه مسئولین چشم و گوش خود را به این هجمه عظیم بسته اند و غافل از اینکه این همون نقطه ای که به ایشان ضربه میزند در حالیکه انتقادها راه را برای اصلاحات باز میکند
براستی میتوان گفت قربون برم خدا رو یه بام و دو هوا رو (317874)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۲۳:۱۴:۱۱
سلام
از سخنان بجا و معقولانه شما بسیار خرسندم ما در تعجب چطوری مسئولین ذیربط بفکر پارازیت بر روی بی بی سی و .. هستند و اینچنین رسانه های فاسد و مبتذلی را سانسور نمیکنند. (318172)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۹ ۱۴:۵۱:۵۷
بی توجهی به فساد در پیاده روها درست.
اما توجیه دشمنی‌های این شبکه‌ها و برخی وطن فروش‌های داخلی غلط.
ضمنا پاتون رسید لب گور کی میخواهید از این خود را به خواب زدن دست بر دارید؟، نقد عملکرد دولت هیچ ارتباطی به توطئه و خیانتهای این آقایان ندارد. این آقایان تمام تلاش و همتشون فقط تخریب است نه نقد منصفانه. (318415)
 
Cave_Man
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۱:۲۴:۱۰
چند سریال این شبکه بصورتی است که از تلویزیون ایران هم میشد پخشش کرد و حتی احتیاج به سانسور زیادی هم نداشت و حداقل خیلی مفید تر از سریالهایی مثل جومونگ بودش مانند سریال افسانه افسونگر ، 24 ، فرار از زندان ، معجزه کوچک ،

من با اینکه اصلا با نوع پوشش و برخی از واژه ها و صحنه های سریالهای این شبکه موافق نیستم ولی باید قبول داشت به برخی از مسائل مثل خیانت ، روابط بین دختر و پسر و روابط زناشویی در اکثر سریالهای آن از دریچه ای دیده شده است که به نوعی برای ما جدید است و بسیاری از مشکلات خانواده ها را با نگاهی نو نشان داده و به آنها پرداخته که تا حدی عبرت آموز و پند آموز است . (317877)
 
GREEN X
۱۳۸۹-۰۳-۰۹ ۰۱:۵۷:۰۳
نمی دونم چرا نویسنده نیمه خالی لیوان رو دیده در تشریح سریالها . چرا جور دیگه ندیدید مثلا :
1- سریال افسانه فسونگر رو نوشتید
خيانت به همسر
- رابطه قبل از ازدواج .
چرا از عاقبتی که از خیانت به همسر برایش به وجود آمد در سریال رو نمی گید . اتفاقا تواین سریال نشون داده شده که خیانت به همسر کاراکتر اون رو در آینده بدبخت کرده .
2 - ویکتوریا رو نوشتید :
خيانت زن و شوهر به
يكديگر
- تجاوز
- دوستي با جنس مخالف
- بارداري قبل از ازدواج
اینکه در این سریال به زنان نشون می ده که می شه همیشه به پای همه ی خیانتهای مردان نسوخت حرف بدیه ؟ این که تو جامعه ما هم زیاده مردانی که معشوقه و زن دوم دارند . کاش سکانس آخر ویکتوریا می دید که جرولیمو کامل هدف سریال رو توضیح داد . مثلا تو ایران تجاوز ، خیانت و دوستی با جنس مخالف نیست و توافت اینه که تو فارسی وان این موضوعات نشون داده می شن و لی تو کشور ما سانسور میشن و ما می خوایم سر خودمنو شیره بمالیم .
دیگه ال نوشتن بقیه رو ندارم ولی مردونه سریال کلانتر رو ببیند ، واقعا اون ارزش دیدن داره یا 24 یا فرار از زندان . (318204)
 
مهدي
۱۳۸۹-۰۳-۱۰ ۰۰:۵۲:۳۰
يك مثل قديمي هست كه ميگه گربه براي رضاي خدا گنجشك نميگيره
دوستاني كه فرض ميكنند اينهمه سرمايه گذاري نه دين و نه فرهنگ ما رو نشونه گرفته و تازه خيلي هم به ما حال دادند....خوب يه خورده زيادي خوشبينيه.
حالا 24 بده يا خوب يا ويكتوريا آخرش توبه ميكنه يا نه! و ... اينها بحث هاي فرعي است، اول بايد ميدان جنگ رو ديد سرمايه گذاري رو ديد دشمن و خودي رو تشخيص داد اهداف رو بررسي كرد بعد حالا نوبته اينه كه ايا اين سريال ضمنا ميتونه مفيد باشه يا نه!!
به هر حال دشمن هر روز توانمند تر از روز قبل در عرصه فرهنگ داره وارد ميشه و ما خواب خوابيم ...... (318605)
 
پرستو
۱۳۹۰-۰۳-۲۷ ۲۱:۲۹:۲۴
باشما موافقم بستگي به زاويه ديدما داره بايد اينجوري نگاه كنيم كه اين فيلما مارو اگاه ميكنه (463837)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۱:۲۸:۴۱
اگر این ارزش‌های شما بدیهی نباشن و مخاطب با دیدن یک برنامه تفریحی کلا قیدشون رو بزنه بابستی در کیفیت و تعمیم‌پذیری اون ارزش‌ها شک کنید. در ضمن کسی این‌قدر ایراد به اثر هنری نمی‌گیره، هر کتاب رمان و دیوان شعری بسیاری موارد این‌چنینی دارند. اگر بنا بود همه مثل شما فکر کنند هیچ اثری ساختارشکنی خلق نمی‌شد! (317880)
 
حاج سعیدی
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۱:۳۵:۰۶
خدا به داد خونواده های ایرانی برسه که این سریال ها رو با دختر و پسراشون با هم می شینن نگاه می کنن (317882)
 
حسن
۱۳۸۹-۰۳-۱۰ ۰۹:۴۲:۱۲
اقای حاج سعیدی شما فسلد را فقط در سزیالهای خارجی نبین ببین در مملکت ما فساد غوغا میکند از فساد اداری گرفته تا فساد خیابانی ایا نباید فکر کرد تعلیمات فرهنگی ما در این سی سال جواب عکس داده و روش دیگری را باید اتخاذ کرد.خدایا بفریاد ما برس (318655)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۱۲:۱۳:۲۹
من مخالفم چون خانواده ای که بایک فیلم متذلذل گردد از بن خراب است و باید یک فکری درست به حال ان خانواده نمود (341456)
 
mohsan598
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۱:۳۶:۲۵
رسانه ملی متأسفان دچار سیاست زدگی شده است و کار فرهنگی را رها نموده درصورتی که می شود با تولید محصولات فرهنگی ارزشمند و ازدیاد شبکه های سرگرمی سالم مخاطبان ایرانی را به سوی شبکه های داخل سوق داد مبارزه فرهنگی خرج دارد که آنها خرج می کنند و ما انتقاد... (317884)
 
علی
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۱:۳۸:۰۵
یک لحظه شوکه شدم با خواندن قسمت هائی از تحلیل بخش تحلیلی الف:\"... و عملکرد ضعیف رسانه ملی فضای رسانه ای کشور وارد مرحله جدیدی از حیات خود شد\" \" بی اعتمادی گسترده مردم نسبت به این رسانه جمهوری اسلامی فضایی برای رسانه های بیگانه فراهم آورد\"
الف جان زیادی دست وپا نزن البته.صداوسیما بدجوری بازی را باخته و مطمئنا با روندی که مشاهده می کنیم مثلا مثل برگذاری مناظرات یکطرفه دربرنامه ای مثل دیروز امروز فردا ,صداوسیما در ادامه مسیر غلط خود مصمم است. (317886)
 
علی
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۱:۴۲:۳۸
این ژانر Daily soap یعنی چی؟
اگر میشه توضیح بدهید! (317888)
 
فرنوش
۱۳۸۹-۰۳-۰۹ ۰۹:۱۵:۳۹
در واقع باید بگیم soap opra یعنی سریالهای آبکی یه جورایی مثل داستانهای cheap میمونه (318257)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۱:۴۳:۱۴
کجا هستند کسانی که میگفتند دشمنی وجود نداره و همش توهم هست؟! (317890)
 
watoowatoo
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۶:۴۴:۵۲
بنام خدا

دوست عزیز، شما هر دفعه که اینگونه بحثها مطرح میشود، همین جمله را بیان میکنید. شما و همفکران محترمتان به وجود دشمن اعتقاد دارید ( البته درست هم همینه) و بخصوص بعد از انتخابات سال قبل تعدادتان هم خیلی خیلی زیاد شده و ادعا میکنید که این دشمنان را سالها زیرنظر دارید.خوب حالا بفرمایید در این سال ها چه برنامه ای برای مقابله با آن ریخته اید؟ منشور فرهنگیتان را در اختیار ما و رسانه ها قرار دهید. راه کار عملی ای را که برای مبارزه با دشمنان در بعد فرهنگی دارید، بصورت ملموس و قابل فهم بیان کنید.
شعار دادن خیلی ساده است (318058)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۱:۴۶:۱۴
خوراک خانوادهای ایرانی در صداوسیما چیست؟خشونت ،لونپنیزم،ترویج خرافه (317892)
 
محمود
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۱:۴۶:۳۰
گلی به گوشه جمال ضرغامی وقتی از دیدن برنامه های یمای کشورمان حال آدم بهم مخورد نتیجه اش بهتر ازاین نمیشودکه این کانالهای کثیف مهمان خانواده های ما میشود (317893)
 
كاوه
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۱:۵۴:۴۲
وقتي صدا و سيما نتواند مخاطب خود را راضي كند چرا توقع داريد مردم كانال فارسي يك يا صداي امريكا را نگيرد باور بفرماييد اخبار پخش شده از سيما، خصوصا اخبار بعد از انتخابات افكار عمومي را راضي نكرد و مردم حس ميكنند حقايق را جايي ديگر بايد جست.برنامه هاي سرگرم كننده سيما هم به هيچ وجه مردم را سرگرم نكرده كه مدام كانال تلوزيون را روي فارسي يك تنظيم ميكنند. (317896)
 
بيننده فارسي1
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۲:۰۴:۲۹
نمي خواهم از برنامه هاي اين شبکه دفاع کنم ولي وقتي که محتواي سريال هاي پخش شده از سيماي رسانه به اصطلاح ملي را مرور مي کنم چيزي جز اعتياد، خودکشي، گروگانگيري، خيانت، طمع، زد وبند مالي، رشوه دهي و رشوه گيري و دهها رذيلت اخلاقي ديگر را پيدا نمي کنم.
اينجانب به عنوان يک پدر که دو فرزند دارم، ترجيح مي دهم که فرزندانم بيننده فارسي 1 باشند تا سريالهاي رسانه آقاي ضرغامي.

در سريالهاي فارسي 1 عليرغم اينکه روابط خارج از چارچوب هاي شرعي به شدت ديده مي شود، ولي ارزش‌هاي فراموش شده در سيماي جمهوري اسلامي مرتباً مورد تاکيد شخصيت هاي داستان قرار مي گيرند.
مي پرسيد کدام ارزش‌ها؟
عرض مي کنم:
پرهيز از دروغ
پرهيز از توهين به ديگران
پرهيز از غيبت
پرهيز از دورويي
تعهد به کار
تعهد به پرداخت ماليات
روابط صحيح بين فرزندان و والدين
ناپسند بودن دخانيات و مواد مخدر
صداقت در دوستي ها
داشتن برنامه کار، مطالعه و تفريح
احترام به بزرگترها
احترام به حريم خصوصي ديگران
و صدها مورد ديگر که فقط بينندگان اين سريال ها مي توانند متوجه آنها شوند.

هرچند نويسنده محترم مطلب فوق سعي کرده اند که منصفانه برخورد کنند اما به نظر حقير مي توانستند واقع بينانه تر با موضوع برخورد کنند. (317900)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۰ ۰۹:۱۷:۱۷
سريالهاي فارسي 1 عليرغم اينکه روابط خارج از چارچوب هاي شرعي به شدت ديده مي شود، ولي ارزش‌هاي فراموش شده در سيماي جمهوري اسلامي مرتباً مورد تاکيد شخصيت هاي داستان قرار مي گيرند.
مي پرسيد کدام ارزش‌ها؟
عرض مي کنم:
پرهيز از دروغ
پرهيز از توهين به ديگران
پرهيز از غيبت
پرهيز از دورويي
تعهد به کار
تعهد به پرداخت ماليات
روابط صحيح بين فرزندان و والدين
ناپسند بودن دخانيات و مواد مخدر
صداقت در دوستي ها
داشتن برنامه کار، مطالعه و تفريح
احترام به بزرگترها
احترام به حريم خصوصي ديگران
و صدها مورد ديگر که فقط بينندگان اين سريال ها مي توانند متوجه آنها شوند.

چطور میشود با خروج شدید از روابط خارج از چارچوب شرعی به ارزشهای فراموش شده رسید من نفهمیدم ولی حتما بینندگان این سریال امثال این پدر بزرگوار که آینده ای همچون این خانواده را برای خانواده اش آرزو نمیکنم میفهمند و بهره کافی میبرند خوشا به حالشان . به پای هم پیر بشن و چرخش برایشان بچرخد. (318643)
 
ه.ن
۱۳۸۹-۰۵-۱۲ ۱۱:۲۵:۴۷
حواسمون باشه که همیشه این بدی هاست که توی چشمه و برای نوجون جذابه بچه های شما بیشتر از اون که حواسشون به دادن مالیات یا وجدان کاری باشه به روابط جالب و جذاب دو جنس مخالفه. اون چیزی که در آینده شما رو عذاب می ده سقط جنین دخترتونه نه دورو بودنش یا دروغ گو بودنش...این ارزشارو جور دیگه ایی به فرزندتون اموزش بدید (341775)
 
فاطمه
۱۳۸۹-۱۱-۲۴ ۱۵:۲۱:۴۵
اصلا این حرف شما را قبول ندارم درسته که صدا و سیما ما عالی نیست و برنامه های بی محتوا زیاد داره اما هیچ وقت برنامه های تلویزیون ان جاها را ترجیح نمی دهم . شما هم دچار پندارهای بد شده اید امیدوارم فرهنگ در مملکت ما فرهنگ ایرانی باشد با برنامه های ایرانی نه فرهنگ غربی با برنامه های غربی . خدا عقلمان را زیادکند (403433)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۶ ۱۵:۲۹:۲۴
س به نظر خوبي اشاره كرديد منم موافقم اما اين شبكه جنبه منفي تخريب كنندهاي داره كه اندازه ي صفات خوبي كه ذكر كرديد نميارزه ادم اين فيلمارو ببينه اما خوب ايران فيلماي تكراري ميسازه و اين بيشتر مارو به شبكه هاي ديگه سوق ميده (2362870) (alef-13)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۲:۰۵:۲۸
صدا و سیما با این مدیریت سلیقه ای توان رقابت با این شبکه و شبکه های مشابه را ندارد و عملا مخاطبان صدا و سیما عده ای شده اند که بنا به دلایل شخصی شان به ماهواره دسترسی ندارند با تحلیل هایی هم که می نویسید این عده هم غیرمستقیم ترغیب به تماشای فارسی وان و احتمالا 2 و 3 و ... خواهند شد. (317901)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۲:۳۲:۳۰
سلام
جالب تر اينكه افرادي كه ديالوگ هاي فيلم را به فارسي ترجمه مي كنند افراد خارجي نيستند كه فارسي بلد هستند من فكر ميكنم يا ايراني هائي هستند كه به آنها كمك مي كنند يا افرادي كه سالها در ايران زندگي كردند چون از جملاتي استفاده ميكنند كه گاها بومي و كاملا ايراني هست و يا از ضرب المثلهي ايراني كه قطعا يك زن كره اي در گفتگوي روزمره در فيلم كره اي از آن استفاده نكرده است و اين هديه مترجم براي نفوذ به ايران است. (317917)
 
saeed
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۲:۳۸:۳۳
باسلام
با اینکه با منطق قضیه در بی محتوایی و همچنین ابتذال موجود در این سریالها موافقم باید یادآور شوم که موضع گیری یک سویه صدا و سیما در حوادث بعد از انتخابات باعث از دست دادن حجم بالایی از مخاطبین خود گردید .
باید گفت تا زمانی که این رسانه در راستای اعتماد سازی گام برندارد مظرات کانالهایی چون Farsi1 گریبانگیر فرهنگ و رسوم ما خواهد بود. (317923)
 
عليرضا ب
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۲:۴۸:۵۶
تنها چيزي كه در فيلمهاي فارسي 1 بسيار چشم گير و

مشخص است تمايلات فردي هر كس است و تنها ميل و اراده

فرد هست كه به او اين اجازه را ميدهد كه هر كاري كه فكر

ميكند درست است را انجام دهد چه اين بخواهد خيانت به

همسر باشد و يا رابطه خارج از قواعد خانواده باشد و حتي در

يكي از فيلمها به صورت تلويحي ارتباط و تمايل مادرزن با داماد و

شوهر دختر فوت شده خود را به عنوان يك عمل كامل معمولي

و مبتني بر ميل شخصي نشان داده و در فيلمي ديگر بهره

روحي از يك فرد به عنوان شوهر و بهره جسمي از معشوقه

خود را حق خود ميداند و به صراحت ميگويد من نيازهاي جسمي

خودم را با كس ديگر برطرف ميكنم و .......


جالب تر اينكه صحنه بوسيدن ها را نشان نميدهد ولي صحنه

نيم تنه لخت و در كنار هم در رختخواب را به راحتي نشان ميدهد

وقتي شما تلويزيون ملي خود را باز ميكني و مي بيني همه

كانلها هم زمان برنامه ميزگرد و يا گفتگوي سياسي و يا هم

زمان فيلم هاي تكراري دارد با سانسور صحنه هايي كه اصلا چيز

خاصي در ان نيست و يا حتي در برنامه هاي ورزشي هم از

نشان دادن زنها اجتناب ميكند در صورتي كه وقتي به صورت

همزمان همان صحنه را در ماهواره مشاهده ميكني و ميبيني

اصلا چيز مهمي نبوده كه مسئولين صدا وسيما ان را حذف كرده

اند و با اين كار اعصاب بيننده را داغون ميكنند لذا طبيعي است

مردم تمايل به سمتي پيدا كنند كه دولتيان ان را دوست ندارند

متاسفانه دولتيان ما تصور ميكنند مردم ما همه پاي تلويزيون

نشسته اند كه يك تصوير زن ببيند و همه شروع به عمل خلاف كنند !!!

در صورتي كه ملت ما اينجوري نيستند و با ديدن يك زن در

مسابقه مهم ورزشي يك دفعه از ورزش دست بكشند و به

تمايلات جنسي خود بپردازند

لذا نه به ان شوري شور و نه به اين بي نمكي !! (317927)
 
FEREYDOON
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۳:۱۴:۲۹
انتظار نداشتم کامنت من را چاپ کنید ولی خواهش میکنم انرا برای نویسنده مقاله بفرستید تا بداند اسلام مترقی تر از اینها است که او فکر میکند و13 قرن قبل مسئله سکس را حل گرده (317940)
 
اشکان شمس
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۳:۲۳:۳۴
تحلیل زیبایی بود . متاسفانه هنوز هم صدا و سیمای دولتی ایران راه خود را می رود و گویا هیچ توجهی به نیازمندی ها و علاقه مندی های خانواده بزرگ ایران ندارد . هنوز هم پخش فیلم های چینی و ژاپنی بخاطر مثلآ مبارزه با غرب به زور ادامه دارد . صدا و سیما باید درک کند که یک رسانه است . وظیفه رسانه اعمال زورکی خواسته های دولتی نیست . هر کاری نیاز به زمان دارد . باید همه 70 میلیون ایرانی را به گونه ای راضی نگه داشت . اخبار جهت دار به خورد ملت نداد چون ملت ایران ملتی نیست که به زور بتوان فرهنگ به خوردش داد . باید هم راست رفت و هم چپ یعنی وسط . باید نیاز جوان و پیر و زن و مرد را پاسخگو بود . کاری سخت است اما این بودجه عظیم صدا و سیما برای انجام همین کار سخت است نه برای درست کردن هر برنامه ای که دلشان خواست . (317942)
 
آشنا
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۳:۴۵:۱۸
باید به حال این کشور تاسف خورد وقتی مسئولین این نظام شبکه های bbc و voa را چون سیاسی است و با سیاست این نظام سر و کار دارد به راحتی فیلتر می بندند چرا شبکه ای که با ایمان مردم با دین و مذهب مردم سرو کار دارد هیچ برخوردی نمی شود این نشان آن است که این نظام به فکر بقای خود است نه بقای اسلام فقط دم از اسلام می زنیم خدایا به ما رحم کن . آمین یا رب العالمین . (317953)
 
داودفرهی
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۴:۴۷:۴۵
بسمه تعالی
باسلام
من چند بار انهم بالاجبار ودرمنزل ادم لمپن - بی محتوا و سطحی نگری شاهد این شبکه تلویزیونی بودم که ازایشان خواستم اگر خودش پیگیر سریالهای جهت دارکه بنیاد خانواده را سست وبرهم میزند از تماشای ان توسط دختران وپسران جوان خانواده جلوگیری نماید ولی ایشان هم استدلال خود را که درجمیع کامنتهای بالا درج کردیده ارایه مینماید که عدم اعتماد - سیاست زدگی یک جانبه و دوری هنر مندان واقعی از رسانه ملی و میدان دادن به جماعتی که ادای هنرمند را درمیاورند ودیالوگ و داستانهای سفارشی و کلیشهای قسمتی از پول بیت المال است که دررسانه ملی به چند نفر سفارش شده پرداخت مبشود ازان جمله پیگیری سریال ( درچشم باد ) که بااین هزینه هنگفت سروته داستان ان بهم نمی چسبد واز تازه های شبکه فارسی 1 اینکه گویا جدیدا سریال های ان درایران بدست دوبله سپرده میشود (317982)
 
كاربر
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۵:۰۲:۰۹
مسلما اين سريال‌ها مطابق با فرهنگ و پيشينه همان كشوري است كه سريال در آن توليد مي‌شود. پس توقع نابجايي است كه به دنبال فرهنگ، تمدن يا حتي رگه‌هايي از مذهب خود در آن بگرديم.
اما نكته اصلي كه باعث جلب مخاطبان بسيار براي اين شبكه شده توجه به موضوعي به نام عشق و دوست داشتن است. موضوعي كه در اين سي سال در هيچ سريالي به آن پرداخته نشده است و شايد جزء خط قرمزهاي تلويزيون ايران به شمار مي‌آيد.
آيا شما سريالي را بخاطر داريد كه در آن به موضوع عشق در چارچوب خانواده پرداخته شده باشد؟ تنها نمونه‌اي كه از دوران نوجواني به ياد دارم سريال خانه سبز است.
اما چندين سال است ازين قبيل سريال‌ها در تلويزيون كشورمان نديده‌ايم؟ چند درصد هم وطنانمان از ديدن رفتارهاي زشت زننده دو همسر در سريال آشپزباشي لذت مي‌برند؟

مخلص كلام آن كه پارازيت، حمله وحشيانه به خانه‌ها براي جمع كردن ماهواره ها و كارهايي از اين دست نه تنها نتيجه‌اي ندارد بلكه آب به آسياب ديگري ريختن است.

با كمك و همكاري هنرمندان اصيل و خوش‌فكر و متعهد نتيجه بهتري خواهيم گرفت. (317995)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۵:۰۸:۴۶
بنظر شما چرا فارسی 1 در این مدت چند ماهه تاثیر بیشتری نسبت به صدا و سیما در این مدت سی ساله دارد؟ آیا وقت آن نرسیده که بزرگان فرهنگی به این واقعیت ازعان نمایند که حرکت آنها به یک سمت و حرکت فرهنگی جامعه به سمت دیگری است؟ آیا بهتر نیست بجای آنکه ملت را متهم به نگاه کردن به شبکه های ماهواره ای خصوصا فارسی 1 کنند قدری در عملکرد خود تامل نمایند؟ و ... (318001)
 
و موسوي
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۵:۲۱:۱۸
لطفا يك نفر از كسايي كه ميكن به خاطر بي اعتمادي به رسانه ملي سراغ ماهواره ميرن به من بكه مكه از اين رسانه ها دروغ نشنيده؟
مكه همينا نبودن كه ماجراي كشته شدن علي رضاي 12 ساله , ترانه موسوي و عاطفه امام رو تو بوق كرده بودند و دروغ از كار درومد؟مكه بي بي سي نبود كه مصاحبه و كزارش از موجود كثيفي مثل ريكي بخش كرد؟جطور مي تونيد انقدر به اينا اعتمد داشته باشيد؟اخه فكر كنيد ببينيد جرا بايد اينا از بيت المالشون به زبون ما و براي ما برنامه بخش كنند؟ (318011)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۲۱:۰۳:۵۷
\"مكه بي بي سي نبود كه مصاحبه و كزارش از موجود كثيفي مثل ريكي بخش كرد؟\"
من با بقیه ی کامنت بالا کاری ندارم اما متوجه این بخش نشدم !!

خب رسانه یعنی همین ! به نظر من اگه کسی بتونه یه مصاحبه با موجود کثیف تری مثل بن لادن انجام بده عنوان بزرگترین خبرنگار قرن رو باید بهش داد (318130)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۲۱:۳۱:۱۸
دوست عزیز اقای و موسوی باور کنید فرق بین دروغ حرفه ای ودروغ بچه گانه هست.رسانه هایی نظیر بی بی سی و...دروغ هم که میگن کاملا حرفه ای عمل میکنند اگر کمی به ژورنالیستی اشنا شوید کاملا با بنده هم نظر خواهید شد. (318133)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۵:۴۲:۲۰
من فکر کنم همان طور که بر روی دیگر کانلها پارازیت ایجاد شده بر روری این کانال نیز باید پارازیت انداخت همچنین ریس صدا وسیما را عوض کرد تا یک روح تازه در این کالبد نیمه جان دمید (318022)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۳-۰۹ ۱۳:۵۰:۳۸
آقای ایران شما از جمله کسانی هستید که به جای حل مسایل صورت مسایل را پاک میکنید وخودتون را راحت میکنید که البته روش مترقی!وخوبی است اما خبر بدی براتون دارم که با این روش تا حالا باید تهاجم فرهنگی وخیلی مسایل دیگه باید حل میشد که نشد با جمع اوری ماهواره وپخش پارازیت و..ازاین قبیل ممکن است ظاهرامشکلات حل شود ولی اشکالات چند برابر شده وبه شکل دیگری ظهور خواهند کرد...نه دوست عزیز جور دیگر باید دید ومسایل را حل کرد. (318376)
 
کفایت
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۶:۱۶:۰۷
با سلام و عرض خسته نباشید. من سوالی دارم، اینکه چرا بلافاصله بعد از جریان انتخابات و شلوغی های موجود همچنین شبکه ای مخصوص گرد هم آوردن خانواده ها و میخکوب کردنشان پای تی وی بایستی شروع بکار کنه. تازه چرا باید مثلا منطقه تفریحی سپیدان شیراز که ظاهرا وابسته به نهدهای دولتیست، تبلیغات گسترده ای را در این شبکه آغاز کند چون میدانیم گربه در راه رضای خدا موش نمیگیره! ضمنا\" کافیه تا خراب کردن و ترور یک شخصیت مهم در مملکت رو از صدا و سیما بخوان، صدها ساعت برنامه و میزگرد و سمینار و گفتگوهای کارشناسی تولید و پخش میشه و نهایتا هم نتیجه عکس میده! چرا سیمای ما کاری کرده که کمتر خانواده ای دیگه حتی اخبارشون روهم ببینه؟ و نهایتااینکه در روزهای مهم، خصوصا پس از انتخابات، کانالهای سیاسی در حالی پارازیت روشون میندازند که بشدت واسه سلامتی مردم مضره ولی این شبکه با قدرت تمام وبدون ترس از پارازیت و هیچ نگرانی امنیتی، بکارش ادامه میده و تازه اعلام کرده که چند کانال دیگه رو هم راه میندازه، واسه کودکان، ورزشی و فرهنگی و.... سیما نمیتونه مقابله منه چون محدودیت داره و مخاطب هم متاسفانه دنبال اون چیزهایی میره که سیمای ما بدرستی سانسور میکنه! خدا خودش رحم کنه به نهاد خانواده ایرانی... (318041)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۶:۲۰:۰۹
به نام خدا
فرهنگ قدرتمند اسلامي ملت ايران را چه شده است كه تنها با يك شبكه ماهواره اي در خطر مي افتد؟ مگر به جز كم كاري متوليان امر فرهنگ كشور است مگر به جز عدم ارايه سمبلهاي واقعي مومنان چون شهيد چمران است؟ مگر جز نفاق در عمل و گفتار است؟ خداوند ظهور را نزديك فرمايد (318043)
 
بابک
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۶:۲۵:۰۸
این سریال ها توی اکثر کشورهای دنیا پخش شده. هیچ مشکلی هم ندارن. معتاداشون از ما کمتره، فاسداشون کمتره، دزداشون کمتره.پیشرفتشون هم بیشتره. دید، تربیت و فکر آدمهاست که مهمه. درسته ایرانیها اگه کسی رو مثلا با دامن ببینن چشماشون چهارتا میشه ولی این مسائل توی اکثر کشورهای دنیا(حتی مسلمان) حل شدست.اونها دنبال پیشرفت در علم ، تکنولوژی و اقتصاد و صنعت هستند.شما هم اندر خم یک کوچه.. (318045)
 
علی
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۶:۴۳:۱۹
این ژانر Daily soap یعنی چی؟
اگر میشه توضیح بدهید! (318057)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۶:۴۶:۵۴
جالب است که در نقدی که شده فقط خیانت زن به شوهرش مورد شماتت قرار گرفته! این یک واقعیت است که زن تا خیانت نبیند خیانت نمی کند حال در جامعه ما که زن عملا برده زر خرید مرد است و حتی اگر خیانت مرد را ببیند باید دم نزند و دادگاه هم با پوشش متعه و صیغه شخصیت زن خیانت دیده را به خاک و خون می کشد، منتقد سعی می کند این مساله را نشان بدهد که خیانت زن چقدر قبیح است! پس زنان ما نباید چنین چیزهایی را ببینند نکند چشم و گوششان باز شود! (318060)
 
Cave_Man
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۷:۰۵:۰۱
کابر محترم و موسوی .

تنها بحث ، بحث بی اعتمادی نیست ، بحث این است که صدا و سیما هیچ چیزی برای ارائه ندارد ، دوستان فکر نکنند منظور من از هیچ چیز ارائه صحنه های سکسی و الفاظ نا درست هست بلکه منظور این است وقتی شما تلویزیون ایران را برای سرگرمی و گذران اوقات می خواهی نگاه کنی هیچ چیز ندارد ، من شخصا تنها برنامه های راز بقای تلویزون را نگاه میکنم و بقیه اوقات یا ماهواره یا مطالعه .
آیا تنها دیدن و شنیدن برخی از صحنه ها و الفاظ برای ما مشکل ساز و بر روحیه کودکان ما تاثیر می گذارد یا دیدن صحنه های گریه و زاری و شیون ( که به وفور و جزو لاینفک سریالها و فیلمهای ایرانی است ) هم می تواند مشکل ساز باشد ؟!
حتی وقتی اخبار در حال پخش است و خانواده نشسته اند و نگاه می کنند بدون اعلام قبلی و یک دفعه یک جنازه را روی صفحه تلویزیون می بینی و پدر مادر می مانند به آن بچه چه بگوید که بچه نترسد و روحیه اش خراب نشود ، در صورتی که حداقل آنوریها ( به نظر خیلی ها دشمنان ) حداقل آنقدر برای مخاطب خود احترام قائل هستند که اگر در تصویری که میخواهند پخش کنند صحنه ناجور و حتی نور فلش دوربین باشد هشدار می دهند که برای برخی مشکل ساز نشود .
درست است که یکسری فیلم کلمبیایی با فرهنگ و هنجارهای ما جور در نمیاد ولی یکی به من بگه کجای فرهنگ و زندگی مردم ما با سریالی مثل جومونگ همخوانی دارد و این سریال چه به بچه های ما ( بجز شمشیر بازی و وحشی بازی ) یاد داده که در سریالهای ماهواره غیر آن بوده ؟
شاید کمتر از انگشتان دست بتوان فیلم و سریال ایرانی را شمرد که در آن صحنه مرگ ، عزاداری و ناراحتی دیده نشود .
تا بحال سریالهای خارجی ( چینی ، ژاپنی ، کره ای ) تلویزیون را ندیده اید که کیفیت آن همچون یک سنگواره ( فسیل ) بوده است ؟

حکایت ما دقیقا شده مثل سریال حصار چوبی همین شبکه فارسی 1 که در آن یک شهر بود و اکثر مردم آن سعی می کردند همانگونه که خود می پندارند و دوست دارند فکر و عمل کنند . (318067)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۷:۲۸:۱۵
موج سومي كه آلوين تافلر از آن ياد مي كند در راه است . صدا و سيمايي كه هنوز در انديشه پارازيت براي مقابله با رسانه هاي رقيب باشد بازي را واگذار كرده است . در عصر انفجار اطلاعات نميتوان دسترسي به حقايق و خبر ها را محدود كرد. گذشته از اين بسياري از مسائلي كه در فارسي وان مطرح ميشود شايد به نوعي در جامعه خودمان وجود دارد ولي ما خودمان را به خواب خرگوشي زده ايم . شاهد آن جلوي چشمانمان است ، سري به صفحه حوادث مطبوعات بزنيد! از اين روست كه اين رسانه نفوذ گسترده اي در جامعه پيدا كرده است . خلا اخبار و تحليلهاي سياسي دور از واقعيت، مردم را به بي بي سي و صداي آمريكا هدايت ميكند . ناديده گرفتن خواستهاي واقعي مردم و بي اعتنايي به راي آنان در پاي صندوقهاي راي و حمايت و توجيهات بي پرده صدا و سيما بر آنچه گذشت و مي گذرد . بي اعتباري صدا و سيما را رقم زده و يقينا ( تاكيد مي كنم يقينا ) شرايط را از اين بدتر خواهد كرد و صدا و سيما تبديل به دستگاهي عريض و طويل در خدمت يك جناح سياسي شده كه كارايي خود را از دست داده است . مردم ترجيح مي دهند اخبار و اتفاقات و مسائل سياسي را از بي بي سي و صداي آمريكا دنبال كنند و اوقات فراقت را نيز با فارسي وان . بي اعنباري صدا و سيما و عدم اقبال مردم به آن جداي از ديگر حوزه هاي سياسي ، فرهنگي و اجتماعي و ديني نيست . حال چه خوشمان بيبايد چه نه ! اين مطلب در همان راستاي استراتژي ذكر شده سانسور مي شود !!! اميد است مسئول محترم اينكار موظف باشد اين تحليلهاي دلسوزانه را حداقل در اختيار تحليلگران و تصميصم گيران قرار دهد ‌( البته اگر تا اينجا را خوانده باشد )
يا حق (318076)
 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۸:۴۶:۱۴
شما در ایران دچار تفرقه مابین خودتان شده ائید.
کم کاری می کنید. آزادی بیان ندارید ؟
من خودم مرتب دارم از شما در ایران حمایت می کنم اما گویا گوش شنوائی نیست ؟
یا شاید ما را آدم حساب نمی کنند .
حرف زدن و آزادی بیان یک نعمت الهی است .
من خودم هنرمند هستم اگر برگردم لس آنجلس امکانات هنری دشمنان ایران در اختیار من قرار خواهند داد.
اما از جیب خودم خرج کردم تا نمایشگاه هنری ضد آمریکا و در حمایت شما در آتاوا بگذارم . سفارت ایران نگذاشت و من ضرر مالی و روحی دیدم.
صفحه ایرانیان من در سال 300 هزار نفر بازدید کننده دارد اگر بخواهم یک شبه می شود محل تجمع و تبلیغ دشمنان حکومت ایران.
اما شده محل حمایت کردند و آنها در ایران نمی فهمند . شما مسئولان در ایران با بی توجهی به ما دارید به ما توهین می کنید .
مواطب باشید کاسه صبر ما هم زمانی پر خواهد شد. بزرگترین دشمن آدم حماقت است . اگر کسی سیبی داد با همان سیب توی سر طرف زدن یک حماقت کرده ائید . سیب را بگیرید حتی اگر از مزه سیب هم خوشتان نمی آید و تشکر کنید . شما الف بای ساده محبت و دوست یابی را هم نمی دانید .فقط حرف های گنده می زنید . (318103)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۸:۴۹:۳۴
از حق نباید گذشت همه انهایی که سریالهای فارسی 1 را می بینند
را نمی توان ملامت کرد . در این جهان که ارتباطات حرف اول را می زند دست اندرکاران باید بسیار هوشیارانه تر عمل کنند .مطمئن باشید که بینندگان دنبال گمشده های خود هستند .دنبال چیزی هستند که در زندگی آنها کم است و با این کار جبران می نمایند. اگر رسانه ملی ما با این کیفیت ادامه کار دهد اطمینان داشته باشید که تا چند سال دیگر باید به مردم یارانه داده شود تا بخشی از روز خود را که در حال شستن ظروف یا گردگیری منزل هستند به آن مراجعه کنند. (318104)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۹:۲۰:۲۷
آقا تو صدا و سیمای شما! حتی فوتبال رو هم سانسور می کنن، نشد ما یه گل و رو با صحنه های آهسته و تماشاگرهاش درست و حسابی ببینیم.
صدا و سیما دیگه خیلی رو اعصابه. همین الان بابت جام جهانی غصه ام گرفته! (318110)
 
حمید
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۱۹:۲۵:۲۴
این تاوان افراط و تفریط هایی است که توی مملکتمون بیداد میکنه
خریدن و پخش این سریالها برای صدا و سیما هیچ کاری نداره
و نسبت به خیلی از فیلمها و سریالهای خارجی که در ایران
سانسور و پخش میشه دارای صحنه های مبتذل کمتری هم هست اما متاسفانه صدا و سیما بیشتر از اینکه یک رسانه ملی و فراجناحی باشه تبدیل شده به ابزار دست سیاسیون
که تمام هم و غمشان پیشبرد یکسویه این اهداف است.
مطمین باشید اگر صدا و سیما کمی بیشتر بفکر مردم باشد
هیچ کس حاضر نیست تلویزیون داخلی با دوبله حرفه ایش را
با همه اون شبکه ها عوض کند. (318112)
 
حق طلب
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۲۰:۱۱:۴۳
این مطلب میتواند تلنگری باشد برای صدا وسیمای جمهور اسلامی ایران که با خود بیاندیشد چرا شبکه فارسی 1 با آن فیلمها و دوبله بقول شما ضعیف و آبکیش میتواند اینقدر مخاطب را جلوی تلویزیون میخکوک کند. تأثیر یک فیلم خوب و جذاب بر بیننده عام میتواند بمراتب بیش از ساعتها جلسه سخنرانی و وعظ و خطابه باشد، واقعیتی که ما متأسفانه نمی خواهیم بپذیریم! (318122)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۲۰:۳۵:۵۶
من شخصا ماهواره ندارم که در مورد این شبکه نظر بدهم ولی چون از صدا سیما میلی دل خوش ندارم بکلی تی وی را خاموش کردم.
چند وقت قبل سی دی از همین مملکت خودمان خریدم که فیلم زبان اصلی ببینم (من دبیر زبانم گاهی به خاطر کارم مجبورم فیلم یا برنامه انگلیسی ببینم که چون ماهواره ندارم از بیرون فیلم تهیه می کنم) صحنه های مستهجنی داشت که صد رحمت به بازیگران نیم عریان .یا من خیلم بوقم یامسولین سرشان را کردند تو برف و رسیدگی به شبکه توزیع نمیشه. سی دی که من خریدم با مشخصات فارسی معرفی شده بود که من فکر کردم مجازه.در فیلم های خودمان هم با بازی باکلمات صحنه را القا می کنند نگاهی به فیلم اقای هفت رنگ بیندازید.
با این حسابی که شما نوشتید صد رحمت به فارسی وان. (318126)
 
reza
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۲۱:۳۴:۰۶
خداییش بهترین فیلمهای روز نمایش می ده ما که صدا سیمارو بوسیدیم گذاشتیم کنار می دونید چرا شب که میمدیم خونه کانال عوض می کردیم افسردگی می گرفتیم

موفق باشید (318134)
 
حسنیه حسن جانی
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۲۲:۰۷:۴۵
گناه کسانی که فارسی \"وان\" را نگاه می کنند به گردن کسانی است که با بودجه نجومی فارسی \"صفر\" را اداره می کنند. (318148)
 
بی طرف
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۲۲:۲۸:۳۴
وقتی سی سال از انقلاب می گذرد و دیدن یک ساز در تلوزیون مشکل ساز است واصولا موسیقی سرنوشتی مبهم دارد چگونه فکر می کنید افرادی نخواهند این خلا را پر کنند ؟
اصلا چه کسی گفته که ما باید صد در صد آنجوری رفتار کنیم که بعضی ها می خواهند ؟ یادمان نرفته بعضی دوستان آقایانی مثل ان مانندضرغامی روزی جلوی ماشینها در خیابانه گرفته و نوارهای کاست را می شکستند و هرگونه اهانتی روا می داشتند ؟
پس مدتی هم در خانه ها دنبال ویدئو و نوارهای ویدئو می گشتند .هر اهانتی را روا می داشتند . ان روزها گذشت . و اما این روزها همانها در پشت ساختمانها دنبال دیشهای ماهواره می گردند و هر اهانتی را روا می دارند .این نیز بگذرد . تا کی باید روبروی تکنولوژی های جدید باید بایستید و هر اهانتی را روا بدارید . اگر راست می گویید که همه مردم پشت سر شما نماز می خوانند پس این همه بگیر و ببند و دنبال دیش گشتن و پارازیت انداختن و بستن سایت ها و روزنامه و مجله و کتاب و سانسور و برای چیست ؟ اتفاقا من هم موافق اخلاق هستم ولی نه آنکه هر روز شما در رسانه های خود آنرا تبلیغ می کنید و خود می دانید که میخ بر سنگ می کوبید . عزیزان ، دوستان رسیدن به اخلاق روشهای اخلاقی را طلب می کند نه روشهای زورمدارانه .وقتی ما یک بوق در کشور داریم که آنهم در دست عده ای خاص است عاقبش معلوم است .اگر راست می گویید اجازه تاسسیس یک تلوزیون به افراد دیگر (خارج از بحثهای سیاسی )بدهید و شما هم در یک فضای رقابتی مجبور شوید تا صدا و سیما به جای حیف میل بودجهای نجومی به کارهای کیفی بپردازد و مردم در مقابل شبکه های فارسی 1 و 2 و 3و ... ( که مطمعنادر وضع فعلی با توجه به عطش مردم باید هر روز منتظر یکی از آنها بود )واکسینه شوند. (318155)
 
نوید پارسا
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۲۲:۴۳:۰۴
من نمی دانم که آقای ضرغامی عزیز و بقیه مسئولین فرهنگی کشور این تحلیل شما و نظرات مردم را می خوانند یا نه ولی خطاب به انهایی که هنوز دلشان برای فرهنگ این سرزمین می طپد می نویسم که تا دیر تر از این نشده کاری بکنند:
1- اسلام هیچ بن بستی ندارد و به تبع آن انقلاب اسلامی ما نیز باید چنین باشد.اسلام در مواجهه با نیازهای جامعه و پدیده های جدید به صورت فعال و پویا برخورد می کند و حکومتی هم که داعیه اسلام دارد باید چنین باشد ولی سوال این جاست که چرا ما در این 30 سال همواره در مواجهه با پدیدهای جدید منفعل بوده ایم ؟ از ویدیو گرفته تا اینترنت و ماهواره همواره مدت زمان زیادی را ابتدا به انکار استفاده مردم از این وسایل سپس به جلوگیری و تحریم و لاپوشانی گذراندیم و در نهایت بعد از آن که جنبه های ویران گر این وسایل بر فرهنگ ما اثر گذاشت به ناچار و از سر استیصال آنها را پذیرفتیم. اکنون در مورد ماهواره این سیاست غلط ما را به مرحله ی خطرناکی کشانده که با آمدن شماره های بعدی شبکه فارسی وان و کانال ترکیه و ... و حدود 60 شبکه فارسی فعلی باید در صداو سیما را ببندیم. آیا اگر از ابتدا با دید باز و با اختصاص بودجه ای مناسب برای خرید ماهواره اختصاصی صدا و سیما شبکه های مناسب را در اختیار مردم قرار می دادیم وضع بهتری نسبت به اکنون نداشتیم ؟ آیا نمی شد این همه هزینه های میلیاردی نصب هزاران فرستنده زمینی خرج ایجاد شبکه های جدید و تولید برنامه های بهتر می شد ؟
2- سیاست های صدا و سیما در زمینه گزینش و پخش برنامه های خارجی مهمترین عامل مشوق مردم به سمت برنامه های ماهواره ای و فارسی وان است. چرا که وقتی شما یک فیلم و سریال و یا یک رویداد مهم جهانی را تیکه پاره شده پخش می کنید دو کار انجام می دهید اول اینکه اعصاب و اعتماد مخاطب را مخدوش می کنید و دوم این که او را به سمت دیدن نسخ های اصلی هل می دهید، زمانی بود که دسترسی وجود نداشت ولی اکنون همه فیلم و سریال های جهان اعم از مستهجن و مبتذل را می توان به قیمت آدامس در پیاده رو خرید! و البته در آزادی مطلقی که مسئولین فرهنگی و انتظامی فراهم نموده اند !
راه حل این است که ما یا اصلا فیلم و سریال خارجی پخش نکنیم و یا این که با بعضی از پوشش های آنها کنار بیاییم. کسی انتظار ندارد که تلویزیون جمهوری اسلامی صحنه های مبتذل نشان دهد ولی پوشش هایی مثل لباس های رکابی چون که پوشش رایج و عرف زنان خارجی است نمایش آنها از نظر شرعی هم اشکالی ندارد همان معیاری که در شبکه هایی چون پرس تی وی اعمال می کنیم. این اقدام زمینه را برای نمایش بسیاری از آثار فاخر جهانی از تلویزیون فراهم می کند.
3- چه بخواهیم و چه نخواهیم باید زمینه را برای ورود بخش خصوصی به عرصه رسانه باز کنیم و این هم از آن دست بن بست های خود ساخته است که جبهه رسانه ای کشور را در این نبرد نابرابر دست و پا بسته ساخته و دیر یا زود باید شکسته شود و گریزی از آن نیست .
4- حداقل در این اوضاع مجلس به طور ضربتی به صداو سیما کمک کند که هر چه زودتر شبکه های ورزش و فیلم و سریال و کودک که مدت هاست قول آنها به مردم داده شده راه اندازی شود و با گسترش سیستم دیجیتال و به صرفه نمودن استفاده از گیرنده های آن با اختصاص یارانه لازم اندکی اوضاع بهبود یابد ... (318162)
 
احمد سلامت
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۲۳:۴۳:۳۷
بی شک یکی از عوامل مهم اقبال مردم به این برنامه های مزخرف فارسی وان سیاست های نادرست صدا و سیمای خودمان است ببین چکار کردند که مردم دیدن این ابتذال را ترجیح می دهند. (318178)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۳-۰۸ ۲۳:۵۱:۲۲
به قول معروف دم خروس و قبول کنیم یا قسم حضرت عباس را

اگه این شبکه برای شما بده پس چرا یکبار هم تلاش نکردید با نویز قطع کنیدش

حالا با نویز هیچی حداقل اعلام کنید شرکتهایی که در این شبکه اگهی پخش می کنند حق ورود محصولاتشان به ایران را ندارند
حتما میدونید شرکت هایی تو این شبکه اگهی دارند که در سال چندین میلیارد دلار واردات قانونی به ایران دارند (318180)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۳-۰۹ ۰۰:۳۶:۲۳
افرادی رو میشناسم که اصلا اهل نگاه کردن سریال نبودن یه خط در میون نگاه میکردن از وقتی این فارسی ۱ اومد فقط به خاطر اینکه این شبکه سریال میزاره و رقیب صداوسیما هست میشینن نگاه میکننش!!!
اگه یکی از همین سریال ها رو صداوسیما میذاشت شروع میکردن به مسخره کردن که این سریالای مزخرف چیه و اینا ولی چون فارسی ۱ داره این ها رو نشون میده میشینن نگاه میکنن!!!
واقعا این شبکه داره فرهنگ ما رو نابود میکنه با این وضعیت نسل بعدی که الان همراه پدر و مادرشون میشینن و قضیه دوست پسر ها و دوست دختر ها و روابط نامشروع و بچه های حروم زاده رو نگاه میکنن وقتی بزرگ بشن این مسائل براشون عادی میشه و کم کم ما هم میشیم مثل غرب اگه نگیم اکثر ولی درصد زیادی از بچه ها حروم زاده هستن. (318195)
 
جواد
۱۳۸۹-۰۳-۰۹ ۰۸:۱۳:۱۲
چرا شما فكر ميكنين بخش عظيمي به صدا و سيما بي اعتماد شدن؟
چرا فكر ميكنين بخش عظيمي از مردم تمايل به ديدن اين فيلم ها دارن؟
چرا فكر ميكنين اكثر تماشاچي هاي اين كانال ها دنبال محتوي يا سرگرمي سالم هستن و اگر صدا وسيما همين فيلم ها رو با سانسور پخش كنه اكثرشون ميان صدا و سيما رو نگاه ميكنن؟ (318232)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۹ ۰۸:۱۴:۰۴
کره جنوبی کشوری است که هنوز قبح رابطه خارج با غیر زن و شوهر در طی زندگی زناشویی شکسته نشده است و اقلیتی در صدد تصویب قوانینی در این زمینه در مجلس این کشور هستند. با توجه به وابسته شدید نظامی و تکنولوژیک این کشور به امریکا تولید این حجم فیلم و سریال با هدف رواج روابط نامشروع خارج از زناشویی جای تامل دارد. (318233)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۹ ۰۸:۲۶:۱۶
حالا رو چه حسابی میگید صهیونیستند !!؟ چون شما خوشتون نمیاد؟ (318239)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۹ ۰۸:۴۶:۵۴
دلم برای آقای ضرغامی میسوزه...طفلک نه راه پس داره نه راه پیش.... وقتی این ملت طاقت و ظرفیت دیدن سریال شب های برره را ندارند و آن بلا را سر مهران مدیری عزیز آوردند که از کرده اش پشیمان شود ... دنبال چی میگردین؟ مگه نمیگین این شبکه و بقیه شبکه ها بدند .. و مگر مملکت تمام و کمال دست خودمان نیست؟ پس چرا در جذب مخاطب ناتوانید؟ مشکل از خودمان نیست؟فقط بگوئید در این سی سال در کدام زمینه ی فرهنگی موفق عمل کرده ایم؟ در این سی سال چه کاشته ایم که حالا میخواهیم درو کنیم.... منصف باشیم.... (318246)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۹ ۰۸:۵۷:۰۴
1- کجای دنیا بعد از طلاق یک زن به شوهر سابقش تعهد دارد و نباید با مرد دیگری رابطه داشته باشد با عرض معذرت در ایران که هیچ در افغانستان هم یک زن مطلقه آزاده که با هر کس دیگری که خواست ازدواج کند .
2- کجای دنیا وفاداری به یک مر د هوسباز دوروی دروغگوی عاری از هر نوع وفاداری هنره نه اقاجان این یکی خریته توی فیلم ویکتوریا چیزی که شما را ناراحت کرده نشان داده شدن نهایت پستی یک مرده نه بیوفایی زنی که تمام عمرش را برای یک مرد بی لیاقت خرج کرده.
3- انگار نویسنده یک سر به خیابان های تهران نزده که اینطوری حرف میزنه. روزی چند مورد تجاوز در تهران اتفاق می افتد؟ چند مورد در روز جنین نامشروع سقط میشود چند مورد به بهزیستی و سایر نهادها سپرده می شوند؟ یک سر به شیرخوارگاه آمنه بزنید البته اگر راهش دور نیست.
4- فرهنگ کشورهای آمریکای لاتین هیچوقت بالاتر از این نبوده خیلی از خانواده ها هم سریالهای امریکای لاتینی را نمی بینند. مردم صغیر نیستند که ضرغامی تصمیم بگیره چی ببینن چی نبینن. خودشان تصمیم میگیرند و چیزی را که تشخیص بدهند می بینند. (318252)
 
نویسنده
۱۳۸۹-۰۳-۰۹ ۱۰:۱۱:۵۸
چه بخواهید چه نخواهید چه خوشتان بیاید چه نیاید اینجا تنها جایی است که مردم تصمیم خودشان را میگیرند بدون اینکه تحت فشار باشند یا رایشان عوض شود!! (318282)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۹ ۱۰:۴۰:۱۵
با اين نظر كه بسياري از ارزشهاي انساني فراموش شده در جامعه مارو به رخ ما ميكشه كاملا موافقم ولي اين را هم در نظر يگيريد اين فيلمها با توجه به فرهنگ غربي يعني فرهنگ خودشان ساخته شده نه با فرهنگ ريشه اي و مذهبي ما . حالا اين گوي و اين ميدان . هر كدوم از فيلمسازان و كارگردانان ما كه ادعاشون ميشه بيان تو گود و فرهنگ و ريشه هاي مارو ، واقعيتهاي جامعه مارو و .... خيلي چيزهاي ديگه رو كه ميتونه بيننده رو جذب كنه بسازند تا اين غربيها رو متوجه اين اشكال فرهنگيشون بكنه .ولي واقعيتهاي موجود رو نه آرمانها و ايده آل هارو كه نه تنها واقعيت نداره كه بسيار هم دور هستند .
مهاجراني در زماني كه وزير ارشاد بود گفت : فيلمهاي جنگي رو بر اساس واقعيتها بسازيد، اگر اينجور بود كه شماها نمايش ميدين كه نبايد جنگ هشت سال طول مي كشيد؟
ببينيم و تعريف كنيم . (318293)
 
مصطفی
۱۳۸۹-۰۳-۰۹ ۱۰:۵۷:۰۶
آیا تاکنون مراجعه مجددی به قانون اساسی این مملکت داشته اید و فکر کردهاید که چرا صدا و سیمای جمهوری اسلامی مستقل از قوای سه گانه دیده شده و رئیس آن جکم خود را از مقام رهبری دریافت می نماید .مهمترین علت آن پرهیز این دستگاه از یک سویه نگری و سیاسی شدن بوده ومقصد اصلی آن اشاعه فرهنگ صحیح و همچنین جذب مخاطبین بوده است .تمری که متاسفانه به عمد و یا سهو به فراموشب سپرده شده و رسالت اصلی این رسانه به هیچ عنوان مدنظر قرار نگرفته است . بدیهی است در این وانفسا شبکه های خارجی از این فرصت استفاده نمایند . هیج راهی نیز جز تغییر در نگرش این رسانه وجود ندارد وچنانچه مصر بر تداوم این راهبرد باشند یقین بدانید در آینده ای نه چندان دور سیمای ایران هیچ مخاطبی نخواهد داشت .
سری به مناطق جنوب کشور بیندازید مردم فرش زیر پا ندارند لاکن ماهواره جزء حیاتی ترین ابزار زندگی آنان است .
سری به toolbar صفحات اینترنت بزنید با 49 دلار پخش 3500 کنال تلویزیونی اینترنتی امکان پذیر شده است.
و ......
حال برای جلوگیری از این روند جز تغییر در سیاست اداره صدا و سیما چه راه حل دیگری ممکن است.
اگر چه یقین دارم کوبیدن میخ آهنین بر سنگ است . (318304)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۳-۰۹ ۱۱:۳۶:۲۹
فارسي 1 اگر بدي هايي دارد ـ كه دارد ـ خوبي هايي هم دارد كه به سه مورد اشاره مي كنم:

ـ مردم خسته، تورم زده و سياست زده كه دنبال سرگرمي و آرامش هستند و صدا و سيماي وطني آنهارا اقنا نمي كند، سرگرم مي شوند.

ـ (لطفا سانسور نكنيد) سرگرم شدن مردم ـ آن هم قشري كه اهل ماهواره اند و كمتر اهل نماز جمعه و بسيج و ... ـ اتفاقا به نفع نظام است چون آن ها سرشان را در لاك فارسي 1 فرو مي برند!

ـ وجود فارسي 1 يعني بي توجهي مردم به شبكه هاي سياسي ضد نظام كه علنا بد و بيراه مي گويند و اين يعني برگ برنده اي براي نظام.

ـ فارسي 1 جهان را آن طور كه هست ـ فاسد و بي بند و بار ـ به آرامي به مردم نشان مي دهد و مردم كه قرار است در آينده ي نه چندان دور با پيشرفت تكنولوژي ناگهان با اين جهان فاسد مواجه شوند، الآن كم كم با آن آشنا مي شوند و مي توانند خود را آماده كنند. (318322)
 
م . ر . ع
۱۳۸۹-۰۳-۰۹ ۱۳:۱۹:۳۴
به قول رهبر انقلاب این غارت فرهنگی است . غارت از نوعی که اصلا نمی فهمیم چی به سرمان می آید . درست زمانی متوجه قضیه می شویم که باید سرمان را زیر بازوهایمان بگیریم و از خجالت به گوشه ی دیوار تکیه زنیم . امروز فصل ارتباطات است فصل مبادلات ارزان الکترونی . امروز دیگر برای دیدن یک فیلم عکس کتاب و . . . نیاز به صرف هزینه نیست امروز باید آدم دیگران شد تا به همه چیز دست یابی . این که شما می گوئید هم از نوع آدم دیگران شدن ها است . اما اگه چشمها را دوباره باز کنیم مطوئن باشید دیگر آن را نخواهیم بست و دیگر ..... دیگران نخواهیم شد تا خوراک انها را برای خانواده هایمان به ارمغان ببریم . (318364)
 
بهروز
۱۳۸۹-۰۳-۰۹ ۱۴:۰۷:۱۰
آقا ما که صدا سیما دارین و چند تا شبکه ماهواره ای هم دارین چرا نمی تونیم جواب تهاجم اونا روبدیم؟ البته چون ایده درستی نداریم. چون مدیریت درستی نداریم. وقتی تلوزیون حق پخش کردن یک موسیقی معمولی سنتی رو با نمایش ساز ها نداره مردم میرن شبکه ای رو نگاه می کنن که این چیزا رو نشون بده. در جهان حاضر نمیشه در را به فرهنگ ها و تفکرات بست. دیگر زمان افکار طالبانی گذشته است. هر کس هرچی دوست دارد نگاه می کند. باید ظرفیت را در مردم بالا برد. جنابعالی اگر ارده کنید با همین اینترنت فیلتر شده می تونید به هر سایت مستهجنی دست پیدا کنی و واقعا اگه دوست داشته باشی اینکارو انجام میدین ولی آدم وقتی احساس نیاز نکنه همه چی حله. شما فکر نکن که زیر پوست جامعه ما زندگی ها خیلی بهتر از خانواده ویکتوریا هست. چون نیستی نمیدونی.به هر حال تربیت مقوله ای علمی است و باید دانش اینکار به مردم آموزش داده شود.شما نگاه کنید اتفاقا در شهر های مذهبی ما فساد و فحشا کمتر از دیگر شهر ها نیست چرا؟ این علت ضعف فرهنگی مااست. به نظرم ین هنر نیست که یک آدم ندونه شراب چی هست و ادعا کنه که تا بحال لب نزده، هنر اونه که طرف بدونه شراب چیه و به خاطر اعتقاداتش لب نزنه. بعدش هم در جهان حاضر سکس به عنوان یک نکته جذاب در فیلم ها بکار میره. حالا کمتر وبیشتر داره ولی تقریبا دیگه عمومی شده. همونطور که در فیلم های ما ازدواج اینطور همه گیر شده.بفرما مثلا فیلم های ایرانی دیگه سالم سالم هست؟ (318386)
 
۱۳۸۹-۰۳-۰۹ ۱۴:۲۸:۱۷
راه مبارزه با این شبکه ها بستن و پارازیب نیست. چرا که آنها هم شبکه های ما را خواهند بست. عاقلانه برخورد کنید. برنامه های جذاب بسازید. تلویزیون های خصوصی راه اندازی کنید. برنامه های ماهواره ای سالم را در اختیار مردم بگذارید. در یک کلام، در صدا و سیما انقلاب ایجاد کنید. (318396)
 
سام
۱۳۸۹-۰۳-۰۹ ۱۶:۴۷:۴۴
مردم همانقدر كه در رفتار و گفتار و اخلاق از فارسي وان تقليد مي كنن از دولتمردان خودشون بيشتر.
در مورد اونها هم فكري بكنيد. (318467)
 
مسواک
۱۳۸۹-۰۳-۰۹ ۱۷:۴۶:۴۹
این خبر رو بخونید:
عزت الله ضرغامي در پاسخ به سوالي در مورد تاثير شبكه‌هاي ماهواره‌اي سياسي بر جامعه، اظهارداشت: به طور كلي شبكه‌هاي فارسي زبان از جمله بي‌بي‌سي فارسي و VOA به هيچ وجه تهديدي براي صداوسيما نيستند و خوشبختانه اين رسانه با جايگاه و اعتمادي كه نسبت به آن در ميان مردم وجود دارد از انواع برنامه‌هاي خبري، سياسي، سرگرمي، فيلم و سريال استفاده مي‌كنند. ...وي در پاسخ به سوال ديگري در مورداينكه برخي كارشناسان در همايش اخير مركز تحقيقات استراتژيك معتقد بودند كه از بي‌بي‌سي فارسي و VOA واهمه داشتيم كه با فارسي وان مواجه شديم، گفت: آنها نظرات خود را مي‌گويند در حالي كه همه اين اظهارات اشتباه است !!!!و نه شبكه‌هاي سياسي ماهواره‌اي و نه شبكه‌هاي غير سياسي تهديد نيستند !!!!و كارشناساني كه اين حرف را زده‌اند مرعوب هستند!!!!
اونوقت انتظار دارید به همه این بحثهای مخالف و موافق فکر کنن! (318500)
 
hesam
۱۳۸۹-۰۳-۰۹ ۲۳:۴۷:۰۲
از اينهمه تحليل جذاب هموطنان لذت بردم.فكر نمي كردم بصيرت خيلي ها در اين حد باشد.دانائي و فكر باز هموطنان عزيز جاي بسيار اميدواري دارد. اما جدا\" سيماي وطني لياقت چنين مردمي را دارد؟ برنامه هاي تحليلي و تفسيري سياسي كاملا\" غير حرفه اي.
ورزشي اسفبار . كودك و نوجوان سرگردان . خانواده ها بر سر دوراهي.
از سايت الف تشكر ميكنم. باشد كه چنين بحث هاي حرفه اي كه نشانه پختگي يك ملت است را بيشتر اشاعه دهد. ممنون (318592)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۰ ۰۰:۱۴:۵۷
کل برنامه های ایران شده چرت و پرت یه برنامه شاد و درست و حسابی مردم پسند نداره
فقط شده یا سران فتنه یا اورانیوم 3.5 درصد
مردم دنبال برنامه هایی میگردن که حداقل 2-3 ساعتی ذهنشون باز بشه برای روز بعد که باید برن سر کار و بدبختیهاشون (318598)
 
فاطمه
۱۳۸۹-۱۱-۲۴ ۱۵:۲۴:۵۲
ایا ذهن باز شدن و نیرو گرفتن برای سرکار رفتن یعنی دیدن فیلم های مبتذل ؟
ایرانی بمان (403434)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۰ ۰۱:۰۴:۴۴
من یکبار منزل یکی از اقوام و در کنار بقیه افراد خانواده اعم از کودک و بزرگ مجبور شدم قسمتی از این سریال مزخرف ویکتوریا را نگاه کنم .... خانم ویکتوریا با دوست پسرش در .... بودند و از مشکلات می گفتند آب شدم جلوی بچه ی صاحب خانه که با تمام وجود رفته بود توی صفحه ی تلوزیون ... !! فکر میکنم دیدن یا ندیدن این برنامه ها بیشتر مربوط به فرهنگ و سطح شعور و بینش خانواده هاست .والا ماهم دل خوشی از صدا و سیما نداریم ولی این هجویات رو هم نگاه نمی کنیم ... مجبور که نیستیم آدم می تواند خودش رو جور دیگری سرگرم کند.من آنچه که تا حالا دیدم اینست که هرچی آدم تازه به دوران رسیده است عاشق فارسی وان شده حتی دوستان غیر مذهبی من که از سطح فرهنگ بالایی برخوردارند فارسی وان را تماشا نمی کنند. (318607)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۰ ۰۸:۴۸:۰۲
صداوسيما و وزارت ارشاد ما هم خووووب با فارسي وان رقابت دارند (بله رقابت، نه مقابله!)

بفرماييد سينما و فيلمهاي \"چارچنگولي\" و \"زندگي شيرين\" و \"دل داده\" و سريالهاي عميييييق و فاخري مثل \"دلنوازان\" رو ببينيد. (318637)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۰ ۰۹:۵۲:۱۵
گاها میشنویم که سطح شعور جامعه ایرانی بالا است نمیدانم این حرف درست است یا نه یا اگر درست است چه کسانی تحقیق کرده اند
ولی اگر این حرف درست باشد مطمئن هستم که درستی این حرف شبیه
کارنامه دانش آموزی است که معدل کارنامه اش 18 است ولی هم نمره 10دارد و هم نمره 20 خانواده هایی که گرفتار فارسی وان هستند و جوانانی که گرفتار شرکتهای هرمی واقعا باید به صدا وسیما بخاطراین اطلاع نرسانیها مدال بدترین رسانه را داد وقتی این شبها از میزان نفوذ شرکتهای هرمی بین مردم و کثرت بسیار زیاد افرادی که درگیر این کلاهبرداریها شده اند آدم دلش بخاطر این جامعه میسوزد ایا صدا وسیما کی میخواهد دست از اخبار تکراری سیاسی بردارد ( که البته شلوغیهای بعد از انتخابات ثابت کرد در بعد سیاسی هم صدا وسیما موفق به روشنگری نبوده) و کمی هم در بعد روشنگری اجتماعی اش فعالیت کند. (318659)
 
شکوری
۱۳۸۹-۰۳-۱۰ ۰۹:۵۸:۳۷
آفرین
فوق العاده زیبا توصیف کردید تأثیر و روش این برنامه ها رو
خیلی زیبا توصیف کردید تأثیر این برنامه ها رو بر بیننده هاشون
خیلی درست بود
خیلی درست (318662)
 
حاج ممد
۱۳۸۹-۰۳-۱۰ ۱۳:۱۳:۰۲
جدا از تاثیر رفتار صدا و سیما در بعد از حوادث، باید گفت که از حدود 2 سال پیش به این ور کیفیت برنامه ها و سریال های صدا و سیما با افت مواجه شد و به نظر من اوج این قضیه به عید و رمضان 88 برمی گردد. (318749)
 
ايراني
۱۳۸۹-۰۳-۱۰ ۱۳:۴۴:۴۹
هموطنان عزيز :

اصل موضوع اين است كه 30 سال قبل از اينكه فارسي 1 متولد شود ، روال تخريب مليت ، فرهنگ و ديانت مردم ايران آغاز گرديد.

آلوده شدن دين و زندگي مردم به سياستهاي ناپاك و دروغ نيز برنامه ريزي كلان و دراز مدت تخريب كنندگان بود و هست.

تمامي ابزارهاي مؤثر از قبيل قدرت سياسي ، قدرت اقتصادي ، قدرت تبليغاتي و نفوذ اجتماعي براي اثر گذاري بر بخش عظيمي از مردم كم سواد بكار گرفته مي شود تا جايي براي حضور و ابراز وجود عقلا و صالحان باقي نماند.

براي اثبات اين مدعا كلاه خود را منصفانه قاضي كنيد و مروري كوتاه بر آنچه بر اين ملت و كشور رفت بنمائيد ،

سپس آموزه هاي فرهنگي و اعتقادي مردم ايران يعني :
يكتا پرستي پروردگار ، پندار نيك ، گفتار نيك و كردار نيك را در كنار تعاليم الهي پيامبر گرامي اسلام يعني :
عطوفت ، مهرباني ، رحمت و بخشش مؤمنين بياد آوريد و با آنچه امروز در اين سرزمين ميگذرد مقايسه نمائيد.

نتيجه گيري زياد سخت نيست.
يافتن تخريب كنندگان هم بسيار آسان است !

و يقناً مي دانيد براي رسيدن به سعادت بايداين كارها را كرد :

بجاي تماشاي فارسي 1 بايد آن را نديد ، اگر هم نمي توانيد حد اقل از تماشاي فرزندان عزيزتان جلوگيري كنيد
در برابر ناپاكي بايد پاك بود
در برابر دروغ بايد راست گفت و دروغگو را رسوا كرد
در برابر اشتباهات زيانبار بايد باكار درست خسارات را جبران كرد
در برابر انتخاب بد بايد انتخاب خوب نمود
در برابر تعظيم بر نالايق؟ اصلاً بجز خدا بر كسي نبايد تعظيم كرد
در برابر بي عدالتي و تبعيض ناروا بايد سكوت را شكست
در برابر زورگو بايد ايستاد
در برابر ناداني بايد علاقه به دانستن بيشتر را در فرزندان زياد كرد
در برابر خرافه بايد روشنگري كرد
در برابر سياهي بايد سپيد پوشيد
در برابر زياده خواه بايد بر حق خود پافشاري نمود
در برابر نادان بايد گذشت نمود
در برابر جابر فقط بايد به خداي يكتاي بي همتا پناه برد نه خدايي كه توسط جابر معرفي مي شود ، چرا كه آن خدا همواره حامي جابر است و در طبقات فوقاني همين دنيا در جايي بر تخت نشسته كه ما را توان ديدن و دسترسي به او نيست و تنها رابط او با ما ، همان جابر است و بديهي است جابر هيچگاه شكايت ما از خودش را به خدايش نمي رساند !
فكر مي كنم توضيح بيشتر لازم نباشد.

(318767)
 
احسان
۱۳۸۹-۰۳-۱۰ ۱۴:۲۴:۴۵
صحنه ای که خودم شاهدش رو بودم رم نقل می کنم. پدر خانواده با اصرار از دختر میخواد که فارسی1 رو عوض کنه تا پدر بتونه خبر رو گوش کنه. دختر این کارو خب نمی کنه و با وقاحت تمام در طول پخش سریال اینقدر قربون صدقه مرد هنرپیشه رفت که باور کنید من از خجالت داشتم آب می شدم.
افسوس من از این بابت بود که در سالیان اخیر اینقدر ژست روشنفکری تو جامعه و خانواده های ما رواج پیدا کرده که بچه های جامعه ما کنترلشون از دست رفته. قبلاً یه دختر حتی از تعریف محسنات اخلاقی یه پسر جلوی پدرش شرم داشت اما الان چنان قربون صدقه خوشگلی و قد بلند یه پسر میره که آدم فکر میکنه درباره برادرش داره صحبت می کنه. از اون طرف پسر ها هم دست کمی ندارند.

صدا سیمای ما وقتی مکانی برای خط قرمز کشیدن دور سر مردم باشه دیگه چی انتظار دارید؟ (318801)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۳-۱۰ ۱۸:۰۶:۳۷
آیادر سینماهای غرب فیلمهای اخلاقی وهنری فروش بیشتری دارند یا فیلمهایی که از جلوه های بصری ویا خشونت ودلربایی بیشتری برخوردارند ؟ ایا فروش ومخاطب کمتر فیلمهای اخلاقی وهنری از نقص آن است؟
قدیم میگفتند پشت گود نشسته میگه لنگش کن که این حکایت اکثر کسانی است که مشکل را فقط دربرنامه های صدا وسیما جستجو میکنند درحالی که دشمن براساس ان لانفس لاماره بالسوء با آگاهی از میل انسانی به لذات ظاهری ، مخاطب ایرانی را هدف قرارداده است میشود فرض کرد که اگر یکی از کانالهای صدا و سیما همه فیلمهای اخلاقی وهنری دنیا را از کارگردانانان به نام و واقعا متناسب با فرهنگ و ارزشهای کشورمان را تهیه وپخش نماید آیا میتوان گفت دیگر کسی پای فارسی 1 نمیشیند ؟ که به نظر میرسد دراین فرض هیچ عقل سلیمی بدون مخاطب بودن فارسی 1 را تایید نمیکند چرا که براساس اصل حض بصر در رسانه های دیداری ، مخاطبی که اصول اخلاقی دراو چندان تعمیق شده نیست به دنبال لذات ظاهری براساس امیال درونی است و از برنامه های باز تر استقبال میکند این واقعیتی ست که جلوه آرایی دروغین راحتتر از جلوه آرایی راستین است یا به عبارتی انجام کار نیک سختر ازانجام کار بد است بگذارید رک و بی پیرایه بگویم اگر همین سریا لها ی ایرانی صدا وسیما با همان جلوه های ظاهری فارسی 1 پخش میشد آیا آن شبکه دیگر چیزی برای عرضه کردن ورقابت داشت ؟ البته این موصوع چشم پوشی از وظایف صدا وسیما نیست (318949)
 
حمید
۱۳۸۹-۰۴-۲۴ ۱۵:۵۴:۳۸
ساعت 7بعدازظهرکه میشه همه پای تلویزیون میشینن که سریالهای فارسی وان را تماشا کنن شام خوردنمون ،مهمونی رفتنامون دیدوبازدیدازهم دیگه فقط پای شبکه فارسی وان شده خوندن نمازمون آخرشب بعداز سریالهای فارسی وان شده فاین تذهبون به کجاداریم میریم من خودم یه جوونم چندبار به این فیلمها نگاه کردم واقعا تاثیر منفیشونو حس کردم پدرعزیز مادرعزیزی که فیلمهای به ظاهر خوب وعبرت آموز ودرخفا تباه کننده فارسی وان را به شبکه های ایرانی ترجیح میدید اگه یه روز کنترل بچه هاتون از دستون خارج شد اگه یه روز تو موبایل دختر پسراتون فیلم وعکس وپیام مستهجن دیدین اگه با جنس مخالف دوست شدن اصلا تعجب نکنید اما یادتون باشه که 30سال پیش جوونایی بودن هم سن وسال جوونای امروزی که رو دلشون دلبستگیاشون پاگذاشتندو جونشون رو به خاطر امروز من تو وهمه ما گذاشتند وخیلیاشون حتی جنازه هاشون بر نگشت ولی امروز من وتوباید حرمت نگه داریم ورو خون شهدا پانگذاریم ویادمون باشه که یه آقای غریبی هست که منتظر منتظر بیداری ما دریغ که ما هرروز بیشتر به خواب غفلت فرو میریم اللهم عجل لولیک الفرج (336717)
 
RONAK
۱۳۸۹-۰۴-۲۶ ۱۲:۵۰:۱۸
در ایران هرگاه سریالی بخش بشود که به ضرر آقایان باشد سریال منحرف کننده معرفی می شود . وای به حال نوع تربیت ماکه به محض اینکه یک سریال مثل ویکتوریا را نشان میدهد تربیت چند ساله ما زیر سئوال برده می شود ! وخودرا به جای ویکتوریا می گذاریم و نوع زندگی افراد این سریال برای خانمهای ایران سرمشق قرار می گیرد . من ویا هر خانم ایرانی دیگر اگر بیاییم و کاری را که ویکتوریا انجام میدهد انجام دهیم این ضعف تربیت و شخصیت ما است به خدا قسم میخورم این نوع افراد در هر صورت دنبال یک بهانه ای هستند که کار خلاف انجام دهند . خانمهای ایرانی خوب میدانند که نوع برخورد ونوع زندگی شوهرانشان نیست که شخصیت آنها را میسازد اگر شوهر خیانت کار هم باشد زن اگر شخصیتش درست باشد هزارتا سریال مثل ویکتوریا را نشان بدهد خیانت را با خیانت جواب نمی دهد .اگر چه این انریکه بود که خیانت کرد نه ویکتوریا . هر شخصی که فکر میکند این سریالها زنان را به خیانت وامی دارد مطمئنا\" خودش اهل خیانت است چون شخصیت ما ایرانیها خوب ارزش جاممعه اش را می داند و آگاه به مسائل ارزشمند جامعه خودش است و تعهد به ارزشها با ما بزرگ شده چطور است با دیدن یک سریال تربیت وشخصیت چند ساله ما ایرانیان زیر سئوال می رود در غیر این صورت وای به حال ما ایرانیان که دم از تربیت بچه هایمان می زنیم عمری ارزشهای جامعه را به انها یاد می دهیم وروش انسانیت وتهعد را آموزش میدهیم نوع درست زندگی کردن را آموزش میدهیم ولی با نگاه کردن به یک سریال همه زحمات چند ساله بر باد می رود ! خدای اگر اینطور است ول معطلیم چون این ضعف تربیت ما است که نتوانستیم آنها را درست بار بیاوریم . آدم درست براتی آرمانش جان میدهد ولی ما ایرانیان اینقدر ضعیف جلوه بدهیم که با دیدن یک سریال شخصیت چنیدین ساله ما زیر سئوال میرود خدایی خیلی ببخشید خیلی مسخره است . و یا شاید افرادی که وحشت دارند که خانواده هایشان این سریالها را ببینند بخاطر اینه که دستشان رو می شود و یا اگر انریکه خیانت میکند و در آخر پیری با یک دختر جوان ارتباط نامشرع دارد آینه تمام نمای افرادی است که به فارسی وان حساسیت نشان میدهند . می خاهم به این افراد بگوییم که اگر تربیت آنها درست وشخصیت محکمی ومنسجمی داشته باشند نباید از دیدن این نوع سریالها هراسی به دل راه بدهند به جای اینککه این همه انرژی صرف اینکه مردم نباید فارسی وان را ببینند صرف این بشه که در نوع تربیت خانوادگی تجدید نظر کند (337165)
 
دنیا
۱۳۸۹-۰۵-۰۱ ۱۴:۲۸:۲۴
اولا هر کس این شبکه فارسی وان ببینه دیوانه به تمام معناست چون این شبکه از شبکه اخر فساد و در راس پاشیدن خانوادهای ایرانی است این شبکه به معنای شیطان پرستی و خداروشکر که ایران روی این شبکه پارزیت انداخت ولعنت بر کسی که این شبکه هارو درست کرد (339095)
 
مهتاب
۱۳۸۹-۰۵-۰۴ ۱۳:۱۹:۰۶
به نظر من اين سريال ها براي ما متاهلان بد نيست و فكر نكنم بد اموزي داشته باشد منتهي براي بچه هاي ايران كه اين جور چيزهاي برايشان تازگي دارد قدري مشكل آفرين مي شود ولي من از اينكه مردان در اين فيلم ها مي فهمند كه زن هم مي تواند خيانت كند (339906)
 
reza
۱۳۸۹-۰۵-۰۸ ۱۰:۵۷:۴۶
برای من سریالهای فارسی وان نه تنها نماد فساد نیست بلکه واقعیت تلخی است که هر روز در حال دیدن آنها در کوچه و خیابان ایران هستم. خیانت زن به مرد چیزی است که امروز مد شده و خیلی راحت دیده میشود. البته نه بدیده کسانی که چشمانی کاملا بسته و قامتی در ابرها دارند. که روزمره عادی ملتی است که همیشه به گذشته بالیده و با گرفتن بینی خود در زباله ها راه میرود و بخود میقبولاند که بوی گلاب در فضای اطراف پیچیده. (340709)
 
۱۳۸۹-۰۵-۰۸ ۱۵:۴۷:۲۸
من فکر میکنم همین جوری اگه پیش بره دیگه هیچ کس کانالهای جمهوریه اسلامی رو نگاه نکنه من از خرداد 88 به بعد کلا کانالهای داخلیو حذف کردم و هیچ تمایلی هم برای وصل مجددش ندارم (340745)
 
فاطمه
۱۳۸۹-۱۱-۲۴ ۱۵:۲۶:۴۰
خیلی کار بدی کردی امیدوارم خدا به همه ما رحم کند (403436)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۵ ۱۸:۱۵:۱۹
هر کسی از ظن خود شد یار من (342997)
 
نادر
۱۳۸۹-۰۵-۱۷ ۱۳:۴۵:۲۲
سریالهای ایرانی خیلی ضعیفه همش یا میخواد درس اخلاقی و مذهبی بده. هرچی محمد و علی و حسن و ... هست آدم خوبه و ریش داره و هرچی هوشنگ و فرامرز و.... هست یا قاتله یا دزد و قاچاقچی .
آخر همش هم عروسیه از این آبکی تر؟؟

پارازیت انداختن هم دیگه جواب نمیده دست بالای دست بسیار است .

سریالهای فارسی وان رو خواستن قطع کنن الان همه دارن روی یوتل ست قیچی میزنن یعنی بجای اینکه اونو قطع کنن ناخواسته باعث شدن مردم کانال های ضد انقلاب رو هم داشته باشن .

نمیدونم به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامیه یا به ضررش ؟شما بفرمایید. نمیدونم چرا دولت میخواد خواسته ی خودشو خواسته ملت نشون بده و برای همه تصمیم بگیره و لج مردم رو در بیاره ؟؟؟ (343835)
 
یانت
۱۳۸۹-۰۵-۱۸ ۱۷:۰۴:۲۶
تاکنون کسی درد ملت را فهمیده میدونید فساد در ایران جندین برابرکشور های دیگه اس اما بصورت پنهان ما فکر می کنیم مردم سالمی هستیم ولی هر کدام می تواند خودش را مطالعه کند ببیند که جی کارهایی انجامده
گر می نخوری (344360)
 
مجید
۱۳۸۹-۰۵-۲۷ ۰۲:۵۹:۳۹
من خودم اواسط مرداد 88 جزء اولین کسانی بودم که از فارسی وان بدم امده بود ولی یه خط در میون میدیدم غیر از سامسون بیشتر فیلم های کره ای رو دیدم ولی فیلم های کلمبیایی که اکثرا غیر اخلاقی بودنن رو نمی دیدم
اگر مانند کشورهای اروپایی برای فیلم های فارسی وان محدودیت سنی قائل می شدند یعنی کمتر از 18 سال این فیلم ها رو نگاه نمی کردند خوب بود ولی متاسفانه برای ضربه به ما این کا رو می کنند البته جای شکر داره که مردم ایران فراموش کارند و مانند هزاران سریالی که در 30 سال گذشته پخش شد زود این فیلم ها رو فراموش می کنند
الان هم که جهت فارسی وان عوض شده خوشحالم البته می توانم یوتلست را تو 5 دقیقه با فایندر پیدا کنم ولی از فارسی وان خسته شدم (347648)
 
مرتضی
۱۳۸۹-۰۵-۲۷ ۱۹:۳۴:۳۸
آیا تا بحال با خود فکر کردید هدف دشمن از این برنامه ها چیست ؟؟؟؟با کمی تامل متوجه میشویم هدف دشمن از بین بردن بنیان خانواده است.و از بین بردن شرف و آبروی نوامیس ما.این یک تهاجم فرهنگی است.در تهاجم فرهنگی دشمن عفت زنان و غیرت مردان را هدف قرار میدهد.دقیقا مثل شبکه فارسی وان.یکی از آموزشهایی که در این شبکه به خانواده ها داده میشود این است که اگر همسرتان به شما خیانت کرد،شما هم به او خیانت کنید....!!!خیلی جالبه آیا تا به حال فکر کردید که چرا عمده برنامه های آنها،از طریق مادر خانواده،دختر خانواده و عروس خانواده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟خدا به فریادمون برسه (348016)
 
مریم
۱۳۸۹-۰۶-۰۷ ۱۸:۱۷:۴۶
سریالهای ایرانی همیشه در یک مضمون بسیار تکراری ساخته میشه طوری که ببیننده اگه فقط بین 20 قسمت یه قسمت رو ببینه می تونه آخرشو خودش حدس بزنه و اون حدسشم درست از آب در میاد.این به این منظور نیست که سریالهای فارسی وان جذابیت خاصی داره
ولی موضوع سریالهای فارسی وان خیلی جدیدتر و از نظر مردم جالبتره .
در ایران خیلی چیزها هست که مردم نمیدونن این وقت زیادی از ادم نمی گیره که بره ببینه چه خبره، فساد کل دنیا رو داره خراب میکنه ولی مثل در پوش که روی دیگ گذاشته میشه اینجا هم همینطور روی فساد گذاشته میشه در صورتی که دو فردای دیگه بوی گندش همه جا میبره (351093)
 
عسل
۱۳۸۹-۰۶-۲۴ ۱۸:۵۴:۰۰
ما از صبح تا شب در مورد فارسی وان نظر می دهیم و هیچ نمی گوییم چرا به این شبکه بها می دهیم .زیرا ما جوانان چیزی برای شادی نداریم از صبح تا شب دنبال کار و زحمت هستیم و شب باید با همدیگر بر سر ماسل اقتصادی گلاویز شویم پس فارسی وان تنها راه نجات و شاد کردن و سرگرم کردن ماست . باید راهی برای تغیر فرهنگ ایجاد کرد والا شبکه های بیگانه از ما زودتر می جنبند . (356336)
 
دکتر جان
۱۳۸۹-۰۶-۲۶ ۱۱:۲۹:۳۳
به نظر شما چه چيز توي سريالهاي فارسي وان بد آموزي داره که تو جامعه خودمون نيست و اين سريالها با محتوا شون اصرار دارن القا کنن؟ (356558)
 
پتياره!
۱۳۸۹-۰۶-۲۷ ۰۲:۰۹:۳۷
به نظر من این شبکه اصلا مشکل اخلاقی نداره.اتفاقا خیلی هم آموزندست (356652)
 
منتقد
۱۳۸۹-۰۶-۲۹ ۱۰:۲۸:۵۹
در هیج جای دنیا و در هیچ کتاب علمی فرهنگی هنری درسیمون نخوندیم که شبکه یی که میاد بی غیرتی رو برای خانواده ها عادی میکنه و جز هوس و هوس بازی چیز دیگه یی نداره اموزنده باشه
ایرانی نیستی؟
ایرانی یعنی با غیرت
اگر با غیرتی که میدونم اشتباه این پست رو ارسال کردی
اگر با غیرتم نیستی بازم انگار اشتباه متوجه شدی عزیز.

والا شبکه فارسی وان چی رو داره ترویج میده؟
شبکه تو دنیا کم بوده که فارسی وان بیاد برنامه آموزنده ارائه بده؟
یعنی واقعا شما از این صهیونیسم ها انتظار دارین قران آب بکشن بزارن جلوتون یا با حقارت هرچه تمام تر به جای قرآن مجله س...س رو نشونتون بدن.
یه زره به خودت بیا
یه زره غیرت ایرانی بودن رو تو خودت حس کن انوقت حاضر نمیشی ناموست با لبای رژ زده تو خیابون پرسه بزنه چه رسد به اینکه مثل فیلمای فارسی وان یکی بیاد یه بی حرمتی به یه ناموس کنه،یک بار من تیکه یی از فیلم رو دیدم که رفیق به زن رفیقش نظر داشته و میخواست یه جوری دلشو به دست بیاره که همون موقع پتکی بود رو سر من که اینا دارن بی ناموسی رو ترویج میدن،خودت چقدر به این عمل راضی هستی ؟
دیدتو باز کن ما انسانیم نمیتونیم مثل کبک سرمون رو تو برف کنیم
موفق باشی (357489)
 
منتقد
۱۳۸۹-۰۶-۲۹ ۱۰:۲۶:۱۶
دوستان واقعا شما متوجه نشدید این حرکت فارسی وان یه نوع بی غیرتی رو داره برای خانواده ها باب میکنه؟
من نمیخوام وارد بحث و جدل بشم فقط به این دو عزیزی که بالای همین پست بنده هستن میگم غیرت اونایی که این نوع برنامه ها براشون چیز مهمی نیست مثل این میمونه یکی از راه برسه یه از بگیره و یه دستی هم به سرو روی ، بی غیرتی یعنی این.حالا کدومتون حاضرین؟طبیعیه وقتی انتقاد در بد بودن شبکه فارسی وان میاد برای همین مسائلهاست که ایرانی با غیرت نمیپذیره و این شبکه محکوم اعلام میشه،در ضمن چیز نوینی هم برای ما ایرانی ها نیست.یه روزی داشتن خاک مارو صاحب میشدن با قدرت هرچه تمام تر جلوشون ایستادیم چون ایرانی باغیرتیم،این غیرت ایرانی بودنمون بوده،امروزم دارن سر بی غیرتی رو برای خواهرو مادر هممون عادی میکنن جلوشون وامیستیم،چرا؟ چون ایرانی هستیم و غیرت رو سر لوحه یک انسان و ترویج بی ناموسی و بی غیرتی رو در اونایی میبینیم که حاضر میشن ناموسشونو به حراج بزارن، ما ایرانی هستیم و با غیرت،هرکی مخالفه این حرفه میاد نظرات غیر این میده در واقعا حراج ناموس خودشو باغیرتی میدونه،یه زره به خودتون بیایین آی اونایی که فارسی وان رو شبکه اموزنده میدونین،انتشار برنامه های شبکه فارسی وان با مضمون هوس و هوس بازی در هیج جای یی از کتابای علمی فرهنگی درسی نیومده که آموزنده هست (357483)
 
م
۱۳۸۹-۰۶-۳۱ ۱۸:۲۹:۲۶
آخه دوست عزیز هوا و هوس شهوت رانی تجاوز، خیانت،این شادی حساب میشه برای آدم شادی میاره . (358505)
 
مبارز راه روشنایی
۱۳۸۹-۱۰-۱۳ ۲۲:۳۱:۵۳
من به عنوان یه نوجوون ایرانی میخوام بگم همه چی به خود آدم بستگی داره از هر چیزی باید درست استفاده کرد پدر و مادری که نتونن بچه هاشونو کنترل کنن به چه دردی میخورن. باید فرهنگ سازی بشه در هر خونواده ی ایرانی که استفاده درست وغلط یعنی چی. با یه چاقو میشه پرتقال پوست گرفت هم میشه آدم کشت خودتون مقایسه کنید (386409)
 
سعيد احمدي
۱۳۹۰-۰۲-۱۸ ۱۵:۰۹:۳۴
شبكه اي بعضي از فيلمهش خيلي بد حجاب است (441076)
 
روح الله غ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۷ ۲۱:۲۲:۱۷
بعضي فيلمهاشون آموزنده است ولي بعضي وقتهابه ضررخانوادهاميباشد.ووقتي هم به مناسبتهاي اسلامي احترام ميزارندوبه مردم روزهاواتفاقهاراچه ازتولدوچه ازرحلت ياشهادت يادواري ميكنندعالي است. (553320) (alef-11)
 
آلاله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۹ ۱۳:۲۴:۰۱
با سلام

به نظر من ما با داشتن پیشینه ای تاریخی و پربار باید الگوی دیگر فرهنگ ها باشیم ولی متاسفانه ما خودمان هم با فرهنگ خودمان قهریم و تمایل زیادی به تقلید از فرهنگ دیگر کشورها داریم چرا؟شاید بخاطر تجملات و خرج های زیادی درمثلا:ساخت فیلم ها و ارزش قائل شدن برای آثار باستانی و تاریخی کشورهایشان باشد.ما اگر بتوانیم راه کاری پیدا کنیم که مردم کشور عزیزمان ایران را با فرهنگمان آشتی دهیم به بیش از 50%از هدف که ترویج فرهنگ ایرانی است میرسیم مردم کشور ما باید باور داشته باشند که هنر نزد ایرانیان است و بس.


ببخشید اگه با نوشته های دیگر دوستان در راستای متن بالا نبود من اولین باره که برای سایتی مطلبی مینویسم و این ها حرف های دل من که یک دخترایرانی هستم میباشد. (647407) (moderator22)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.