نظر منتشر شده
۲۱۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 74238
حاشیه ای بر یک سخنرانی ناتمام
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۰:۳۰
فرشاد مهدی پور

مراسم بیست و یکمین سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، همان گونه که می شد از قبل پیش بینی کرد با حاشیه سازی هایی همراه شد.





روال و برنامه ریزی این همایش بزرگ انقلابی از چند ماه پیش، تحت تاثیر برخی رفتارهای صورت گرفته از ناحیه موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام که متولی سنتی برگزاری این مراسم است تا بدان جا دستخوش تلاطم شد که این موسسه پس از استنکاف اولیه، جلسات ستاد سالگرد ارتحال را در شرایطی غیرمعمول و جزیره ای تشکیل می داد.





این رویه موجب آن شد که با تدابیری، نوعی وفاق و همگرایی در برگزاری این مراسم شکل گیرد، هر چند که متولیان سنتی برگزاری سالگرد کوشیدند تا با تغییر شکل، زمان و نحوه برگزاری مراسم (کوتاه کردن برنامه های چند روزه و محدود کردن سخنرانان)، تا حدی رای و نظر خود را به کرسی نشانده و برنامه اولیه شان را به نحوی اجرایی کنند.





مشابه این اقدامات در 2 برنامه پیشین مرتبط با این موسسه نیز صورت گرفته بود؛ برنامه شب های احیا ماه رمضان 88 به صورت خودخواسته از سوی متولیان رسمی مرقد امام لغو و در یک فضاسازی رسانه ای این اقدام تحت تاثیر فشارها نمایانده شد و در نمونه دیگر، مراسم سالگرد رحلت همسر امام (و فرزند ایشان) به صورتی مختصر برپا گردید.





در آخرین بخش از این جابجایی ها و در میان ابهام فعالان رسانه ای، پس از رفت و برگشتی چندباره، نام محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه 14 خرداد تهران اعلام شد؛ این اقدام در شرایطی صورت گرفت که گفته می شود این تغییر در برنامه با نظر سیدحسن خمینی صورت گرفته است.





با این همه، سر داده شدن پاره ای شعارها در میانه سخنرانی سیدحسن خمینی، باعث بروز تحلیل هایی شده است که در این باره یادآوری 2 نکته ضروری به نظر می رسد: اول آن که برهم زدن و اخلال در مراسمی که به یاد حضرت روح الله برپا شده، با هر قصد و نیتی که صورت گرفته باشد، امری مذموم و ناپسند است؛ چه این که سخنران اصلی این مراسم رهبری انقلاب بودند، با چنین رفتارهایی کل فضای نماز جمعه تحت الشعاع قرار گرفت و زمینه ای مناسب برای ایجاد شبهات و تفرقه اندازی مهیا گشت.





دومین نکته هم این که اقدام مردم در سردادن شعارهای اعتراضی خطاب به سخنران محترم را باید به عنوان یک پیام جدی تلقی کرد، چرا که حجم شعارها فراتر و معطوف به یک گروه معدود نبود که بتوان حضورشان را نادیده گرفت و به سخنرانی ادامه داد (وگرنه چه دلیلی داشت که سخنران محترم، در برابر این شعارهای محدود، سخنان شان را به طور مکرر قطع کرده و به پاسخ گویی نسبت به آن ها بپردازند؟). این اعتراض در نهاد خود، بازتابی نسبت به رفتارهای 360 روز گذشته برخی چهره های سیاسی است؛ چهره هایی که سکوت کردند و اگر همراهی علنی هم با جریان معترض و آشوب طلب نداشتند، اما با سخن نگفتن و رفتارشان نوعی از اختلاف را بازتاب دادند.
***


جریان سیاست در ایران، از فردای 22 خرداد 88، روالی دیگرگونه یافته است و این دگردیسی علاوه بر آن چه تاکنون به همراه آورده، حتما پیامدهای دیگری را نیز در درون خود دارد؛ برخی به دنبال شنا کردن در دریای مواج سیاست اند و بهره برداری به موقع از موقعیت ها، این ماجراجویی آرام، ممکن است آثار و تبعاتی برایشان به بار آورد و کار را تا بدان جا سخت کند که هیچ سابقه و رابطه ای برای شان توشه عبور از وضع فعلی نباشد. آخرین جمله حضرت روح الله این است: و میزان درهر كس حال فعلی او است...
 
محمد
۱۳۸۹-۰۳-۱۴ ۲۱:۱۳:۴۱
ما پیروو رهبریم نباید این چنین میشد پس بصیرت چیه که رهبرمون این همه ازش میگن توی BBc ندیدید چه جوی دادن میگفتن این ها که میگن پیرو خط امام هستن نزاشتن فرزندش (نوش )حرف به زنه من میدونم مردم احساساتی شدن ولی باید همه کارها روی حساب کتاب باشه نه همینطوری ............. ای کاش این کارا نمیشد ... من خودم با کسی که رهبری دوست هست دوستم وبا کسی که دشمن هست دشمنم... امی آن است که دیگر تکرا نشود... محمد از تهران (320399)
 
وحید
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۲:۳۱:۵۹
من فقط این رو می دونم که جو جامعه ما بخاطر لجبازیهای سال قبل
میرحسین به شدت به سمت تندروی گرایش پیدا کرده واین اصلا خوب
نیست . من در میان دوستانم که نگاه می کنم می بینم حتی با وجود
اینکه یکی دوتاشون هم سال قبل به احمدی نژاد رای ندادند حالا نظام را
بخاطر اینکه افراد مد نظر اینها را اعدام نکرده شماتت می کنند .

وجود فضای تند در جامعه هم اصلا خوب نیست چون فضای تعقل رو از
بین می بره و جو هیجانی ایجاد می کنه .
جو تندروی همچنین باعث فعال شدن گسلهای اجتماعی هم میشود . (320744)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۰۲:۳۶:۵۹
من هم با اعدام البته همین دوستان شما موافقم تا رای ملت را احترام بگذارند و همه بازماندگانش را دزد نخوانند! اگر امام بود این خوارج بی ریشه را تنبیه می کرد! (321033)
 
س
۱۳۹۰-۰۳-۲۰ ۲۰:۵۰:۲۷
حسن خمینی فرزند امامه و من دوستش دارم (459663)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۷:۱۳:۱۲
مگر بی بی سی دوست ملت است که به خاطر او نباید اعتراض به سیدحسن را انجام نمی دادیم؟؟ در ضمن همنشینی سیدحسن با سران فتنه مگر دست مایه بی بی سی نبود ؟ (320853)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۲۲:۰۲:۱۳
چطور وقتی فلانی یک کلمه حرف میزنه که بی.بی.سی یا هر رسانه خارجی دیگه ای ازش سوء استفاده میکنه یه دفعه اون طرف رو له میکنید که ای وای ببین چه گفتی که دشمنان ملت ایران شاد شدند و سو استفاده کردند!! به نظر شما این کار غیر از مشکلات داخلی که ایجاد کرد و میکنه یه جور آبرو ریزی نبود؟! بی.بی.سی از این قضیه سوء استفاده نکرد؟! یه نگاه به بی.بی.سی و دویچه وله و سی.ان.ان و غیره بنداز تا بفهمی..! (320967)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۰۳:۵۰:۲۰
*

سر سران برای چه پایین بود؟

وقتی دیشب خطبه های نماز جمعه “آقا” را از سیما نگاه می کردم، نکته عجیبی توجه مرا به خود جلب کرد. اغلب خواص سرشان پایین بود اما مردم یعنی همانهایی که عوام شان می خوانیم، نه فقط سرشان بالا بود که عمدتا دستشان را به علامت پیروزی نشان دوربین می دادند و یا تصاویری از امام خمینی و امام خامنه ای را بالا می بردند. (321046)
 
محسن
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۱:۴۹:۵۲
با سلام ای کاش شما گول این شبکه ها نم خورید ومی فهمید آنها دنبال تفرقه هستند فقط برای شما وهم خطهای شما می گویم متاسفم اینه که شما الان شما با آنها مخالفت میکنید زمانی خود مانند شما بودنند والان احتیاج به وحدت داریم (321168)
 
sobhani
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۲۳:۲۷:۱۳
با سلام
آیا از جناب سید حسن بیشتر از این انتظار است؟

شوهر خاله ایشان خاتمی است
پدر همسر ایشان موسوی بجنوردی عضو مجمع روحانیون است

دختر عمه ایشان اشراقی همسر محمد رضا خاتمی است

پسر عموی ایشان حسین خمینی کسی است که امام ایشان را از اظهار نظر سیاسی بر حذر داشتند

ایشان در زمان فوت امام 17 سال داشته اند


آیا بیشتر از او انتظار می رود؟

آیا انتظار نمی رود به وصیت پدرشان عمل نکنند؟

به نظر من عجیب نیست.واین از حق بودن جریانی نیست که ایشان خود را در آن انداخته است.خیلی ساده یک جوان به طرف خانواده اش تعصب دارد.

خصوصا خانواده سببی (320986)
 
دانشجو
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۱:۰۹:۲۰
واقعا عالي بود. فقط همين (321144)
 
دريچه نو
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۰:۵۲:۳۴
با سلام به بعضي دوستاني كه ادعاي پيروي از خط رهبر دارن ولي از اينكه بي بي سي از كار مردم بد گفت ناراحت ميشن
امام ميگفتن هر وقت امريكا از ما تعريف كرد اون روز، روز مرگ ماست با استناد بر همين گفتار ميشه گفت حر وقت هم كه آمريكا و امثالهم از ما بد گفتن اونوقت ميشه به درستي كار اطمينان كرد
داش محمد كار بي بي سي و voa جز اين اگه بود بايد به حركت مردم شك ميكرديم (321133)
 
دانشجو
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۱:۰۶:۱۹
بسم الله الرحمن الرحیم

برادر گرامی جناب آقای سید حسن
سلام علیکم بر آن شدیم نامه بنویسیم مربوط به اتفاق روز جمعه گذشته چهاردهم خرداد 89. عذرخواهی می کنیم به خاطر افراط در ادامه دادن شعارهایمان که موجب شد حضرت عالی موفق به ایراد سخنرانی خود نشوید. عذرخواهی می کنیم از اینکه ابراز احساساتمان که از عقلمان نشأت گرفته بود طولانی شد ونباید می شد عذرخواهی می کنیم از اینکه از فرط عصبانیت نه چندان نامعقول نگذاشتیم شما صحبت کنید.
اما چرا این عصبانیت از نوه امام ایجاد شده است؟ جناب سید حسن این عصبانیت اقلیت نیست بلکه عصبانیت توده‌های مردم است که وفای خود را به انقلاب و آرمانهای امام اثبات کرده اند برای آنان سوالاتی بی پاسخ مانده است. اینکه چرا نوه امام موضع مشخصی در مقابل فتنه و فتنه‌گران نمی گیرد و حتی بعضاً با ایشان مماشات می کند؟ اینکه چرا علیرغم تأکید حضرت امام، حضرت عالی به حمایت علنی از ولی فقیه نمی پردازید؟
آقای سید حسن آیا ساختگی خواندن و انکار اهانت به عکس حضرت امام از پشتوانه‌ای عاقلانه برخوردار بوده است؟ آیا کمک به تطهیر نابجای فتنه گران نبود؟ آیا بعد از نهم دی و بیست ودوم بهمن سال گذشته جریان حق و باطل بر همگان روشن نشد؟ آیا بعد از این تاریخ شرکت در آن جشن عروسی در کنار سران فتنه سوال برانگیز نیست؟
آری؛ و این‌ها علت خشم ماست. اما از آنجا که شما منسوب به حضرت امام خمینی قدس سره هستید بار دیگر از قطع کردن سخنرانی شما پوزش می خواهیم و امیدواریم که حضرت امام نیز ما را ببخشایند و حضرت آقا نیز از ما راضی شوند

جمعی از حاضران در صحن مصطفی خمینی در روز جمعه (321143)
 
م
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۹:۰۲:۴۱
شاید اگر مردم کاری نمی کردند می گفتند استقبال مردم از یکی از حامیان موسوی! ای بیگانگان از ما عصبانی باشید واز این عصبانیت بمیرید! (321485)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۳-۱۴ ۲۱:۳۰:۰۵
واقعا این افراد چه کسانی را خوشحال کردند؟
از عصر امروز یه سری به شبکه های ماهواره ای بزنید جواب مشخص می شه
مشکل همه ما اینه که وقتی توی یک جمعیت قرار می گیریم تحت تاثیر جو قرار می گیریم و تصور می کنیم بی شماریم(هر دو طرف)
و غیر از خودمون همه چیز را فراموش می کنیم.
گویا آقای احمدی نژاد آخر صحبتش گفته به استقبال صحبت رهبری می رویم در حالی که بعد از ایشون قرار بود حسن خمینی صحبت کنند !
اگه این درست باشه فکر کنم بتوان به خودجوش بودن این اتفاق شک کرد . (320417)
 
رضوان
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۰۹:۳۵:۵۹
در مورد اینکه احمدی نژاد می دانسته که سخنران بعدی سید حسن است کمی باید تامل کرد. ما در پلاکاردها و برنامه های از پیش اعلام شده دیده بودیم که سخنران پیش از خطبه ها احمدی نژاد اعلام شده بود و سید حسن آقا به عنوان سخنران پایان مراسم و پس از خطبه ها اعلام شده بود. به خاطر همین پیش زمینه قبلی، خود من وقتی پس از سخنرانی احمدی نژاد اعلام شده که سید حسن می خواهد صحبت کند تعجب کردم. اصلا هیچ وقت مرسوم نبوده که خطبه های نماز جمعه دو پیش خطبه داشته باشد. فکر می کنم سید حسن آقا فی البداهه چنین تصمیمی گرفته بودند که سخنرانی خود را به پیش از خطبه ها منتقل کنند. (320628)
 
رضوان
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۰۹:۳۹:۵۹
ضمنا، در مورد کلیت این جریان، نظر من این است که اتفاق خوبی نیفتاد اگرچه نتیجه خوبی داشت. نمی شود چون هدف خوبی داریم از هر روشی استفاده کنیم. توصیه آقا به تقوا را فراموش نکنیم.
البته نمی شود به مردم نیز ایراد زیادی وارد کرد. چون تنها چایی که سیدحسن آقا در طول سال در دسترس مردم است، همین ایام رحلت امام است. وگرنه مردم چطور می توانستند علنا به ایشان برسانند که مخالف خط مشی در پیش گرفته او هستند؟ (320629)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۳:۵۱:۰۱
راستش همان شبکه هایی که شما می فرمایید دراند صحبت های حسن خمینی را با آب و تاب منتشر می کنند، پس معلوم است چه کسی آن ها را خوشحال کرده است. (320776)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۷:۲۰:۱۲
دوست عزیز مردم با آن تعداد زیاد به سیدحسن اعتراض می کردند که وی نتوانست به سخنرانی ادامه بدهد آن وقت شما داری از خودجوش نبودن این حرکت سخن می گویی؟؟ راستی چرا به جای تذکر به سشیدحسن برای بازگشت از مسیر نادرستش در انحراف از راه امام (ره) دارید توجیه می کنید که در همان مسیر بماند؟؟ شمایان دوست وی نیستید شما می خواهید در همان مسیر اشتباه طی طریق کند برای همنی دارید اعتراض می کنید چرا مردم این کار را کردند یا می خواهید کس دیگری را مسئول بدانید و این حرکت را مردمی ندانید به عبارتی از نظر شماها همراهی سیدحسن با فتنه گران درست است و نباید بفهمد که مردم با این موضوع مشکل دارند و هنوز مسائل را در حد احمدی نژآد و موسوی خلاصه می کنید در حالی که موضوع دیگر انتخابات نیست چشمتان را باز کنید موضوع احمدی نژآد و موسوی نیست موضوع نظام است بیانیه های موسوی و حرکات همراهان وی از جمله سیدحسن و سخنان خانم اشراقی را مطالعه کنید آنان با نظام مشکل دارند نه با احمدی نژآد و بالاخره باید در این معرکه از ولی و رهبی نظام حمایت کرد اگر ولایی هستید این قدر در مزمت حرکت مردم سخن نگویید بلکه هشدار را به سیدحسن و سیدحسنها بدهید که این نیشانگر آن است که عدم همراهی با رهبری موجب خشم مردم است (320855)
 
بنده خدا
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۸:۱۵:۲۷
امیر آقا اتفاقاً بنا بر محکمات خط امام همینکه بی بی سی و صدای امریکا به کار دیروز ما حمله و از سید حسن حمایت کردن دلیل حقانیت ما و کارمونه،خوشحالیشونم به خاطر اینه که فکر می کنن یه یار تازه گیرشون اومده غافل ازین که صد تا ازین یارا هم به دردشون نمی خوره تا ایران پر از بسیجیه (320881)
 
ایران من
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۸:۴۸:۴۶
واقعا این افراد چه کسانی را خوشحال کردند؟
از عصر امروز یه سری به شبکه های ماهواره ای بزنید جواب مشخص می شه
مشکل همه ما اینه که وقتی توی یک جمعیت قرار می گیریم تحت تاثیر جو قرار می گیریم و تصور می کنیم بی شماریم(هر دو طرف)
و غیر از خودمون همه چیز را فراموش می کنیم.
گویا آقای احمدی نژاد آخر صحبتش گفته به استقبال صحبت رهبری می رویم در حالی که بعد از ایشون قرار بود حسن خمینی صحبت کنند !
اگه این درست باشه فکر کنم بتوان به خودجوش بودن این اتفاق شک کرد .


امیر آقا مثل اینکه مقاله بالا را نخوندی احمدی نژاد قرار بوده قبل از سید حسن سخنرانی کنه و باتوجه به این موضوع فقط به سخنرانی رهبر انقلاب اشاره کرده و گفته منتظر سخنرانی ایشانیم همه آمده بودند برای سخنرانی رهبر انقلاب نه سخنرانی سید حسن
دوم اینکه احمدی نژاد سخنرانی رو از روی نوشته می خوند وباتوجه به اینکه از قبل قراربود قبل از رهبر سخنرانی کنه این مطلب را هم عنوان کرد چون نمی دانست بالاخره سخنران بعدی کیست وفقط به مهمترین سخنران بعد از خود اشاره کرد (320902)
 
زائر
۱۳۸۹-۰۳-۱۴ ۲۱:۳۸:۴۴
از ماست که برماست
هر چند رفتار مردم را زیاد خوب نمی دانم ولی نتیجه رفتار خود ایشان هست
ضمنا همین الان رسانه ملی سید حسن را حجت الاسلام خطاب کرد،! (320421)
 
bahram7351
۱۳۸۹-۰۳-۱۴ ۲۱:۴۸:۳۴
با سلام
به نظر من بی احترامی به فرزند امام آن هم به خاطر عقایدش در جمهوری اسلامی آنقدر زشت و ناپسند است که نیازی به مقاله و توضیح ندارد البته متاسفانه تعدادی معدود به صورت سازمان یافته تصمیم دارند که اوضاع مملکت همیشه به صورت بحرانی باقی بماند چرا که از این مطلب نهایت استفاده را میبرند و کارهای اشتباه خود را پشت بحران موجود مخفی میکنند و فکر میکنند مردم نمیفهمند که البته اشتباه میکنند (320424)
 
پارسا
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۲:۱۵:۱۸
با درود
به نظر من ملاك خوب وبد بودن افراد را بايد با عقل سنجيد .اينكه اگر شخصي نظراتش با يك نفر ديگر متفاوت بود بد است يا اگر موافق بود خوب است كه نشد ملاك.فراموش نكنيد معصومين 14 نفر بودند!
من چقدر دوست داشتم زماني مانند زمان پيامبر را به مردم نشان ميداديم .زمانيكه ميشد حتي به پيامبر انتقاد كرد .زمانيكه خليفه مسلمين با مسيحي به داد گاه ميرود وشگفتا بازنده ميشود(عند عدالت ودرسي به پيروان حقيقي)
زمانيكه انتقاد از شخص واشتباهات فردي او مساوي قرار گرفتن در مقابل خدا قلمداد نميشدو.... (320724)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۳:۵۴:۱۳
بی احترامی به فرزند امام آن هم به خاطر عقایدش در جمهوری اسلامی آنقدر زشت و ناپسند است
چرا خودتان را گول می زنید؟
کسب به صرف عقاید حسن به او مطلبی نگفت. بگذریم که اصلا کوچکترین توهینی بهش نکردند.
اتفاقا این حسن خمینی بود که با محدود کردن مردم به \"یک گروه خاص\" به ملت ایران توهین کرد.
این ادامه همان روش حسن برای ندیدن رای مردم است و مشخص است که از او ناراحتند.
چرا با وارونه نمایی سعی می کرد که به جای پاسخ به انتقاد شعار دهندگان، به نوعي شعاردهندگان را به فاصله گرفتن از خط امام پس از 20 سال متهم كند؟
این فرافکنی های حسن مصطفوی چه دلیلی دارد؟ (320777)
 
آرش
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۵:۰۶:۵۴
ببخشید نظر شما در مورد توهین به رییس جمهور منتخب 24 ملیون نفر هم همین است یا نه؟ آن هم نه به این صورت بلکه با بد ترین فحش ها و ناسزا ها و انواع جک و اس ام اس و کاریکاتور و .............. (320805)
 
علی
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۰۱:۱۸:۲۶
عزیزم بی حرمتی به فرزند امام جرمه!!؟؟ اینکه موسوی بیانیه میده از تروریستهای گروهک پژاک حمایت میکنه اونم تروریستهایی که تو حسینیه ره پویان وصال شیراز بمب گذاشتند و 12 نفر از عزاداران امام حسین رو شهید کردندو چند شب بعدش سید حسن با این آقا که از تروریستها حمایت کرده تو عروسی پسر میر دامادی میگن میخندند بی حرمتی به امام نیست!!امام اگه بود با سید حسن چه میکرد.منتظری که قائم مقام بود امام عزل کرد این سید حسن که کاره ایی نیست.این یک پیام و تذکر جدی به رفتارهای سید حسن بود.شعار ما همونی هستش که تو حرم دادیم: نواده روح الله سید حسن نصرالله (321019)
 
امین
۱۳۸۹-۰۳-۱۴ ۲۱:۵۱:۴۷
ببینید حرف شما درسته که باید احترام نگه میداشتیم البته نه در این زمان.این اقا این همه با این کار هاش به ما بی احترامی کرد چیزی نگفتیم و نگفتید ،حالا به 4 تا شعار گریش گرفت. ما که از کسی خط نگرفتیم.این جزای بلاها و خون دل هایی که این اقایون تو 360 روز به ما تحمیل کردن.مگه ما دوست داریم علیه سید حسن شعار بدیم.به خدا نه.اماوقتی هر روز سند جدیدی از ارتباط اون با سران فتنه رو میشه خوب باید هم این بلاها سرش بیاد.شما هر موقع که اتفاقی در پیش میگید مردم فهیم ایران خوب میدونن چیکار کنن.الان هم مردم فهیم ایران تشخیص دادن این اقا امروز باید ادب بشه.الف لطفاٌ منتشر کن.ممنون. (320425)
 
هاشمی
۱۳۸۹-۰۳-۱۴ ۲۱:۵۷:۳۷
هر چند که اینجانب دوست نداشتم کار به اینجا بکشد اما وقتی کسی با مخالفان رهبر بر سر میز شام عروسی می نشیند نباید هم انتظار داشته باشد که حامیان رهبر برای او درود بفرستند. (320427)
 
saeid
۱۳۸۹-۰۳-۱۴ ۲۲:۰۲:۳۰
مردم از ایشان بخاطر شرکت در عروسی پسر میردامادی و همنشینی و مجالست با سران فتنه ناراحت و عصبانی هستند و حق دارند و ایشان باید پاسخگوی اعمال خود باشد .......... (320428)
 
سید علیرضا
۱۳۸۹-۰۳-۱۴ ۲۲:۰۲:۵۴
مردمی که حضور سید حسن شعار می دانند در واقع می خواستند به وی این نکته را بگویند که اگر چه نوه ی امام عزیز است اما اگر بخواهد از خط امام جدا شود دیگر حتی حاضر نیستند سخن او را بشنوند. (320430)
 
سیما سعادت
۱۳۸۹-۰۳-۱۴ ۲۲:۰۸:۲۲
سوت و کف در سالگرد ارتحال آقای خمینی یکی از دستاوردهای بزرگ مراسم امروز بود، جماعتی که جلوی دوربین حیاط مقبره انواع و اقسام شکلک تا قیافه های مختلف را اجرا می کردند، در هنگام سخنرانی سیدحسن خمینی آن قدر سوت کشیدند تا مشخص شود جنبش سبز آموزش عمومی خوبی داشته که این جماعت را مجبور به برخوردهای غیرفیزیکی و فرهنگی کند! اما روز درگذشت مولا...یشان چرا سوت کشیدند را باید از
سینه چاکان ولایت پرسید (320434)
 
حامد
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۰۹:۱۹:۵۵
ببخشید ولی شما صدای سوت و کف رو از کجا شنیدید؟! (320621)
 
بنده خدا
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۲:۴۵:۲۸
من توی مراسم بودم هیچ کس رو ندیدم که صوت و کف بزنه این جور حرف ها واقعا زشته برای کوبیدن طرف مقابل می خواهید مظلوم نمایی کنید. من یک نفر را ندیدم که صوت بزند یا کف یزند و حتی صدای صوت و کف را هم نشنیدم (320754)
 
مجید
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۸:۰۸:۱۰
شما حتما جایی بودید که این اتفاق نیفتاده. ولی من هم خودم شخصا ناظر بودم که مردم زیادی حین سخنرانی سیدحسن خمینی جیغ و سوت و کف می زدند و می خواستند نگذارند سخنرانی کند. تا جایی که یه آقایی بلند شد و داد زد حرمت امام رو حفظ کنید! اما باز هم توجه نکردند (320875)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۳:۰۲:۳۴
مثل چیز دروغ گفتی
سوت و کفی در کار نبود و فقط با قصد بی اعتبار کردن خواست مردم این دروغ را میگویید (320759)
 
Hasan
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۴:۲۵:۲۵
من که بودم و هرچه نگاه کردم هیچ سوت و کفی ندیدم شاید خود شما یه گوشه ای _مثلا در منزلتان_ داشتی کف می زدی (320789)
 
mohammad
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۶:۴۴:۴۷
تو اصلا اونجا بودی که میگی صوت و کف زدن و شکلک در آوردند . صوت کجا بود ؟ کف کجا بود ؟ ملت شعار میدادند نواده روح الله سید حسن نصر الله و مرگ بر ضد ولایت فقیه و ........... (320838)
 
علی
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۰۱:۳۰:۰۲
شما اون موقع که تلویزیون داشت مراسم رو پخش میکرد داشتی ماهواره میدی خانم عزیز.اون هیجانات که شما میگی به خاطر دیدن مقام معظم رهبری بود.قابل توجه شما این که مراسم عزاداری هم قبل سخنرانی ها و هم بعد سخنرانی ها توسط حاج سعید حدادیان و حاج محمد طاهری برگزار شد.شما از اینکه رابطه ما با امام و رهبری گرم هستش داری آتیش میگیری و مثل بی بی سی کلا به فکر حاشیه هستی.ما سینه چاک که چه عرض کنم فدایی رهبریم کور شه هر کی نمیتونه ببینه (321022)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۰۳:۳۳:۱۷
البته ننگ کف زدن و رفصیدن روز عاشورا را همگی شما سبزک ها با روسیاهی به گور میبرید.


البته اولین فردی را دیدم که در این حد متوهم هست و شعار الله اکبر مردم را سوت و کف می فهمد. (321045)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۴ ۲۲:۲۳:۴۲
اینا را ول کن
ساندیس ها را دیدی
نی هاش هم کردن تو چشم فتنه (320441)
 
ایران پرست
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۰۷:۱۷:۱۷
من اونجا نبودم
ونمیدونم ساندیس میدادن یا نه

اگر هم دادن چه ربطی داره
تو که نمی خوای بگی ملت به ساندیس اونجا بودن
یعنی این قدر مردم کشورت رو پست میدونی؟؟

اگر هم ندادن کار اشتباهی کردن
باید رفع تشنگی از مردم میکردن (320602)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۰۳:۲۹:۰۳
مگه ساندیس خوری مشکلی داره.اصلا من عاشق این ساندیس هستم که تو گرما به ما میدن جیگرمون حال میاد

نی ساندیس هاروهم با کمال ارامش و افتخار در چشم فتنه گران فرو میکنیم. مشکلش چیه؟

خدا راضیه/ بنده خداهم راضیه /ابو لولو راضی نیست؟

مردم دیروز که مشتی بچه سوسول و بد حجاب نبودن مردمی بودن که یه الله اکبر می گفتن هرچی منافقه می پرید تو سوراخ موش .

این ترس رو خدا در وجود گروهی انداخته تا از حزب الله بترسن

جبروتهم تحت اقدام حزب الله

عظمت انها زیر گامهای حزب الله است (321044)
 
هادی اسکندری
۱۳۸۹-۰۳-۱۴ ۲۲:۳۶:۱۶
\'باعرض سلام ازکسانی بودم که تومراسم حضورداشتم مابه اقاسیدحسن وخانواده امام رادوست داریم اما به ایشان برسانید که به هیچ عنوان همراهی ایشان با سران فتنه وبعض احزاب که مطرود امام راحل بودند برای امت حزب الله ومحبین روح الله قابل تحمل نیست امیدواریم ایشان نسبت به مواضعشان قدری تامل کنند (320451)
 
خودم نه مردم
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۲:۲۷:۲۱
چرا آقا هادی شما نسبت به مواضع سید حسن تامل نمی کنید؟ یعنی ایشان بعد از این همه سال و این همه تجربه در همچین خانواده ای نیاز دارند که شما نصیحتشان کنید و بگویید کدام همنشینی درست است و کدام غلط؟؟! کمی بدون غرض ورزی اندیشه کنید در این یک ساله چه بر سر پایه های نظام در زمان امام امده است. (320737)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۴ ۲۲:۴۱:۲۶
تبریک می گم به برنامه ریزان شعار بر علیه حسن خمینی. در کارشون موفق بودند.
فقط یه نکته کوچولو: فکر نمی کنین که در کنار مزار امام، شعار دادن بر علیه نوه اش یک کم عجیب غریب باشه؟
فقط اونهایی که سر به تن همه تون نمی خواد باشه امروز خوشحالند. (320457)
 
حامد
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۰۹:۲۳:۱۳
شاید عجیب غریب باشه دوست عزیز ولی عجیب تر اعمال همین مدعیان راه امام و بیت امام هستند که وقتی به امام توهین میشه، و گفتارهای دروغ به امام نسبت داده میشه و با توجه به مسئولیتی که دارند سکوت میکنند. (320623)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۱:۵۱:۵۱
امام علی می فرماید من حفر بئرا لاخیه وقع فیه هر کس برای برادر خود - رس راه برادر خود - چاهی بکند در ان می افتد . سنت بدی که در این یخنرانی پایه گذاری شد دامن همه کسانی را که در برابر ش موضع نگیرند می گیرد و به زودی شاهد خواهیم بود که مانع ابراز نظر هر کسی می شوند که مواضعش را نپسندند . (320709)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۳:۵۵:۳۹
حسن خمینی از مردم فراری است و ترجیح می دهد که رهبر یک گروه خاص باشد، اینجا هم که فرصتی شد تا به حضور مردم برسد؛ ملت نظراتشان را درباره اش بیان کردند. به نظر شما اشکالی دارد؟! (320778)
 
mohammad
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۶:۵۰:۳۳
نه .شعار دادن بر علیه نوه امام به هیچ وجه عجیب و غریب نیست نمیدونم یه عده چرا از پارسال تا حالا هی مدام خودشان را به نفهمی میزنند و حرفهای میزنند که آدم به عقلشان شک کند
واقعا چه جای تعجب داره. وقتی این شخص به طور واضح از خط ولایت فاصله گرفته و برخلاف وصیت نامه پدرش روز به روز به فتنه گران نزدیک تر میشود توقع دارید چون نوه امام است مردم هم خودشان را به بی خیالی بزنند خود امام در زمان حیاتشان چنان گوشمالی به نوه دیگرش حسین داد که تا عمر داره در ذهنش خواهد ماند
برای ما فقط وفقط اسلام مهم است خود امام هم میفرمود اگر من هم روزی برخلاف اسلام حرفی بزنم همین ملت میریزند و من را ساقط میکنند نوه امام که جای خودش داره. (320842)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۷:۲۳:۲۳
جالب است شماها راه پیمایی مردم در خیابانها که با حمایت رادیوهای بیگانه انجام می شد را خودجوش می دانید امام همین مردم اگر به روش فتنه جویان اعتراض داشته باشند برنامه ریزیس شده است ؟؟ خیلی ممنون که می خواهید مردم در مقابل فتنه و فتنه گر سکوت کنند ومثل ماست بنشینند و از رهبری و نظام خویش دفاع نکنند چون ممکن اتست به شسماها بربخورد (320856)
 
ایران من
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۸:۵۹:۴۷
تبریک می گم به برنامه ریزان شعار بر علیه حسن خمینی. در کارشون موفق بودند.
فقط یه نکته کوچولو: فکر نمی کنین که در کنار مزار امام، شعار دادن بر علیه نوه اش یک کم عجیب غریب باشه؟
فقط اونهایی که سر به تن همه تون نمی خواد باشه امروز خوشحالند.



جناب ناشناس اولا اگر مردم از سید حسن انتقاد نداشتن هیچ وقت بر علیهش شعار نمی دادن حتی با تحریک و یا برنامه ریزی که البته شما می گویید
دوم نواده امامی که از خط امام سیانت نمی کنه و جناحی عمل می کنه و به جای همراهی با رهبری و عکس العمل درقبال توهین به اندیشه امام در روز قدس و 13 آبان و... به دیدار سران فتنه و بازداشت شدگان حوادث اخیر می ره و طوری عمل می کنه که رسانه های بیگانه از وی می خوان که بر علیه امام ومواضعش جبهه بگیره آیا این نواده شایسته سخنرانی برای امامه ؟
نمی دونم ولی من ندیدم در حرم امام کسی از عدم سخنرانی سید حسن ناراحت باشه (320911)
 
ایران من
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۹:۰۳:۵۹
توهین به نواده امام در محضر امام
یا یه همچین چیزی
یه عکس هم از در آغوش گرفتن سید حسن توسط رهبر انقلاب زیرش می ندازن



فکر کنم سخنرانی را خود سید حسن به بعد از احمدی نژاد موکول کرده تا یه عکس تبلیغاتی با رهبر بندازه تا خوراک روزنامه ها ی سبز بشه و تیتر شون رو رقم بزنه
یه برنامه ریزی دیگه (320913)
 
ایران من
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۳:۰۴:۰۸
توهین به نواده امام در محضر امام
یا یه همچین چیزی
یه عکس هم از در آغوش گرفتن سید حسن توسط رهبر انقلاب زیرش می ندازن



فکر کنم سخنرانی را خود سید حسن به بعد از احمدی نژاد موکول کرده تا یه عکس تبلیغاتی با رهبر بندازه تا خوراک روزنامه ها ی سبز بشه و تیتر شون رو رقم بزنه
یه برنامه ریزی دیگه


دیدید تیتر یک شنبه روزنامه های سبز درست از آب درآمد



http://www.mardomsalari.com/Template1/Home.aspx

http://www.armandaily.ir/


دقیقا همون اتفاقی که دیروز گفتم افتاد
حالا یقین دارم سید حسن خود از این موضوع اطلاع داشته و می خواسته ازاین مسئله بهره برداری سیاسی کند (321228)
 
علی
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۰۱:۳۶:۴۵
تا وقتی که سید حسن تو خط فتنه و آشوب و اغتشاش حرکت کنه و موسسه تنظیم در مقابل بی حرمتی به عکس امام سکوت اختیار کنه نمیشه جلوی مردم عصبانی رو گرفت (321023)
 
مجتبی
۱۳۸۹-۰۳-۱۴ ۲۳:۰۶:۱۰
شعارهای مردم از سر اگاهی بود.
وقتی عکس امام را پاره و اتش زدند سید حسن چه موضه ای گرفت؟
او حتی صدا و سیما را مقصر دانست!
وقتی در روز عاشورای پارسال مخالفت با اصل ولایت فقیه شد سید حسن چه موضه ای گرفت؟
پس شعارها هم دلیل دارد .
اگر روزی خود ما، عکس پدر بزرگمان را پاره کنند و اتش بزنند چه می کنیم؟
در پس این شعارها دلیل های بزرگی نهفته است که سید حسن خود باید راز انها را بفهمد. (320473)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۳-۱۴ ۲۳:۱۲:۵۱
سومين قانون حرکت نيوتون به اين صورت بيان ميشود که \"هر عملی همواره با عکس العملی مساوی و در جهت مخالف روبرو است \"

اين قانون به قانون کنش و واکنش هم معروف ميباشد.

يعنی که هرگاه جسمی به جسمی ديگر نيرو وارد کند جسم دوم نيز نيرويی به همان بزرگی ولی در خلاف جهت بر جسم اوّل وارد ميکند.

بايد توجّه داشت که اين دو نيرو به دو جسم مختلف وارد ميگردند و نبايد آنها را با هم بر آيندگيری کرد. مثلاً هنگامی که شخصی بر ديوار نيرو وارد ميکند ديوار نيز بر شخص نيرو وارد ميکند اندازه اين دو نيرو باهم برابر ميباشد ولی نيروی اوّل به ديوار وارد ميشودو نیروی دوم به شخص.


البته فهم این قانون برای دوستان سبز سخت است. باید از اتاق فکر شون استعلام کنند. (320478)
 
miladamirzadeh
۱۳۸۹-۰۳-۱۴ ۲۳:۱۷:۰۹
یه زمانی معلممون می گفت املا حتی تحصیل کرده ها با افت شدید مواجه شده. کجایند انسان های فاضل و هنرمند و خوش اخلاق. (320481)
 
علی
۱۳۸۹-۰۳-۱۴ ۲۳:۲۷:۴۰
مردم به احترام امام باز هم خیلی خویشتن داری کردند والا.... (320490)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۰۰:۱۵:۲۷
واقعا به این هوشیاری مردم کشورم افتخار میکنم... (320509)
 
حمید
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۳:۴۵:۰۲
شرکت کنندگان همه بسیجی بودند و در قالب نظم نظامی تابع مافوق از روی بصیرت شعار نمی دادند خیلی به هوشیاری آنها مطمئن نباش (321279)
 
دوست
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۰۰:۲۳:۴۹
من بیرون سالن و در محوطه مرقد مطهر بودم. شاید بشود گفت شعارها را از داخل بصورت ساماندهی شده دادند ولی در هر حال واقعیت اینست که مردم همگی با این شعارها همراهی کردند. یعنی ممکن است آغازگر این شعارها گروه خاصی بودند ولی عملا در بیرون از سالن نیز عموم مردم شعار می دادند و معلوم بود که یک نارضایتی عمومی از عملکرد یکساله سید حسن خمینی وجود دارد.
این بازخورد تنزل دادن مؤسسه نشر و تنظیم آثار امام به اندازه یک حزب سیاسی بود. آقای سید حسن اینقدر به هشدارها بی توجهی کرد که امروز ضایع شد.
البته من معتقدم ایشان ضد ولایت فقیه نیست و مستحق چنین اتهام بزرگی نبوده و نیست.
گرچه معتقدم کوتاهی های زیادی در سالهای اخیر داشته است.
آری : احترام امامزاده را متولی اش باید نگه می داشت.
چرا عاقل کند کاری که باز ارد پشیمانی؟! (320513)
 
عاشق امام
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۰۰:۲۸:۱۵
گرچه سید حسن ضد ولایت فقیه نبوده و نیست ولی قطعا کوتاهی های بسیاری در این سالها بویژه یکسال اخیر داشته است.
آنچه امروز در حرم امام دیدم همراهی عموم مردم با شعارهای ضد سید حسن بود که نشان می دهد عموم مردم از او دلگیر هستند.
با این حال کاش به او فرصت داده می شد که کوتاهی های یکسال اخیر را جبران کند. شاید بیچاره می خواست جبران کند. ولی مردم عجله کردند. ضمنا شعار ضد ولایت فقیه تند بود و شایسته ایشان نبود.
اما با شعار « وصیت حاج احمد --- حمایت از ولایت » موافقم.
در هر حال سید حسن باید به جای لجبازی با مردم و متهم کردن عموم مردم به اشکال کار خود متوجه شود.
مردم مثل آینه اند :
آینه چون عیب تو بنمود راست
خود شکن! آیینه شکستن خطاست. (320517)
 
h
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۴:۵۳:۵۲
کدوم هوشیاری؟مردم اگر هوشیاری داشتن که می رفتن جلوی پارتی ازی های اطافیان ریس دولتو میگرفتن.مردم خواهشن به حرفم تامل کنید چرا مشایی داره مطرح می شه؟چون آقای احمدی نژاد میخواد مطرحش کنه و سه سال دیگه کاندیدش کنه.چرا صدا وسیما در شاخص فیلم انجمن حجتیه رو گذاشت؟که پارسال نگذاشته بود؟چرا هادی خامنه ای نسبت به سر کار آمدن انجمن حجتیه هشدار داد؟چون آقای مشایی سر دسته اونها بود.(الف تو رو به روح پاک امام و جد رهبر انقلاب قسمت می دم بذار مردم بفهمن دارن چی کار میکنن. (320798)
 
seyed ali
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۰۰:۲۸:۵۰
اگر آنها واقعاً دوستدار امام بودند، حتماً این یک روز را به احترام امام، وزانت و وقار به خرج می دادند تا آیین این روز، بدون حاشیه و هیاهو به انجام برسد، اما به نظر می رسد، فعلاً سیاست بازی بر همه چیز مقدم است. (320518)
 
MAY3AM
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۲۰:۴۳:۰۵
مطمئنا شما به حرفهای رهبری گوش ندادید، چون جوابتونو خیلی واضح دادند، اونم با این جمله که
\"ملت ادعاي دنباله‌روي امام را از همراهي‌كنندگان فضاحت روز قدس و عاشورا نمي‌پذيرند\" (320946)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۰۳:۲۰:۵۸
ما احترام گذاشتیم. بهترین فرصت برای اینکه گروهی متوجه شوند در بین انقلابیون جایی ندارند همین روز جمعه بود.

در بین انقلابیون نه گروهی مرفه نشین بی درد شمال تهران

انقلابیون درود بر مردانگی شما.افرین (321041)
 
حجت
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۰۰:۳۲:۵۱
احسنت به این تحلیل آبکی از نوع اصول گرایی بدون اعتقاد به اصول
لطف کنید تحلیلی که می نویسید یک پاورقی زیر تحلیل بنویسید که مردم بدونن به کدام اصول پایبند هستید (320522)
 
عاشق امام
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۰۰:۳۳:۰۴
رهبر عزیز انقلاب فرمودند : قولوا قولا سدیدا و بر تقوای گفتار و عمل توصیه کردند.
دوستان حزب اللهی قطعا سید حسن خمینی اشتباهات بزرگی در یکسال گذشته داشته است که خوراک کافی برای رسانه های بیگانه فراهم کرده است.
اما کاش اجازه می دادیم در خیرمقدم گویی به رهبری جبران ما فات بکند. ما حتی به او اجازه ندادیم.
ضمنا او مصداق ضد ولایت فقیه نیست گرچه کوتاهی ها و تفریطهایی دارد.
در هر حال امیدوارم سید حسن این واکنش تلخ مردم را به عنوان یک فرصت برای اصلاح عملکرد آینده خود ببیند و استفاده کند. (320523)
 
غ ق
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۰۰:۳۴:۱۸
سید حسن درست گفت هنوز 20 سال از ارتحال امام نگذشته كه نوه امام از كساني كه راديو اسرائيل و راديو آمريكا براي آنها كف مي‌زند و قدرت‌هاي استكباري تشنه شيندن بيانيه‌هاي آنها هستند و منافقين و سلطنت‌طلب‌ها آنها را از خود مي‌دانند، حمايت مي‌كند؛ (320525)
 
بیطرف
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۰۰:۳۷:۳۶
این حوادث برای نظام اسلامی بد است .بک کشوری که پیامبرش مکارم اخلاق است چرا باید سیاستمدارانش گروههای تخریبی درست کنند.وحتی در این مراسم به قولی با هم درگیری پیدا کنند.
رهبری هم که اول صحبتهایشان گفتند تقواى الهى را در رفتار، در گفتار، حتّى در پندار خود بايد رعايت كنيم؛ يعنى مراقب باشيم در رفتار خود، در كردار خود، در گفتار خود، ذره‌اى از رضاى الهى و حق، تعدى و تجاوز نكنيم.
امام شده نون و آب درگیری های سیاسی که این روز برای تخریب ازش استفاده می شه. (320530)
 
ali
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۰۰:۵۸:۲۶
sokhanraniye seyyed hassn mara yade yeki az sokhanranihaye bani sadr andakht, jaye taassof ast ke in mard esteglale khodeshro be hilehaye hashemi rafsanjani frukhte va khodesh ro ta in had zabun kardeh , vagean jaye gerye dare , chand ruz pish on yeki naveye emam , dokhtare marhum eshragi ham un harfhaye an chenani ro zadeh boodand , in hassan agha bayad harfe imame ro be khater dashte bashan ke migoftand hey nagueed man (320543)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۰۱:۳۶:۰۳
در قرن 21ام افتخار حکومت ها به کاهش دادن مخالفان قانونی و غیر قانونی نظام است . ولی در کشور ما درست برعکس است . چی فکر می کنیم که اینقدر بی مهابا افراد را از دایره خودی و نظام دور می کنیم . این نوع تفکر بشدت عقب مانده است و نتیجه اش جز ضربه زدن به نظام چیز دیگری نیست . (320556)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۳:۵۷:۲۶
تفکر عقب مانده تفکری است که رای مردم را نادیده می گیرد و از آن عقب مانده تر کسانی هستند که فکر می کنند این رفتار حسن خمینی و امثال او بدون پاسخ می ماند و مردم به آن ها اجازه نابودی جمهوریت و اسلامیت نظام را می دهند.
مردم ما نشان دادند که بر خلاف فتنه گران از هوش و شعور بالایی برخوردارند. (320779)
 
0111
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۰۱:۴۰:۵۶
فکر میکنم شوک خوبی واسه نخبگان بود
که در هر جایگاهی که هستند تازمانی محترمند که تو خط امام و رهبری باشند (320558)
 
نادر
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۰۲:۰۱:۳۱
بامزه اينه كه بي بي سي داره براي مظلوميت امام اشك ماتم ميريزه كه هنوز 20 سال از رحلت خميني نگذشته ببينين چه بلايي سر خانواده اش ميارن!!
واقعا كه امام چه شاخص درستي را به دست داد كه وقتي ديدي دشمنان از شما تعريف مي كنند، تامل كنيد و ببينيد نكند راه را اشتباه رفته ايد. (320400)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۱:۵۲:۲۶
موافقان این حرکت مردم خیلی بیشتر از مخالفان کامنت میذارن ولی در نظرات مخالف و موافق ، مخالفان خیلی بیشترن ، کمی فکر کنیم ، این دلیلش چیه ؟؟؟؟؟
خیلی ساده است : خیلی ها بدون دلیل رای میدن و صرفا تعصبات جناحی رو دخیل میدن . (320710)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۵:۲۴:۰۶
یعنی میخوای بگی الف نظر همه مخالفان رو میذاره ؟ (321349)
 
حزب الله
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۲۰:۳۹:۲۱
آقا نادر اگه تو واقعا پیرو خط امام عزیز و رهبری بودی ماهواره استفاده نمیکردی . مگه نیدونی داشتن ماهواره در کشورمون جرمه . (320943)
 
دانشجو
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۱:۱۲:۴۶
از اينكه كامنت بسيار پر مغز آقا نادر با اقبال مردم مواجه شده ناراحتي؟
اتفاقا كساني كه مثل بعضي ها دلداده غرب و مرعوب آنها نميشن بايد از همه بيشتر مترصد اخبار و تحولات جهان باشند... (321147)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۲:۰۹:۱۳
الان حداقل 80 درصد مملکت ماهواره دارن تو تازه یادش افتادی؟!
(321182)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۰۵:۵۹:۴۳
تعداد دیکری گه شعار نمی دادند ملاحظه مهمانان خارجی را گردند وکرنه قریب به اگثریت افراد در نماز جمعه دیروز هیچ دل خوشی از جهت گیریهای سید حسن مصطفوی وبیت ایشان ندارند. (320594)
 
ho3ein75
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۰۶:۵۶:۰۹
پسر نوح با بدان بیشست....
اگه سخنرانی رهبرو گوش میدادین گفتن که شخصیت افراد به اجدادشون بر نمیگرده (320598)
 
محمد منفرد
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۰۸:۵۰:۰۶
من از هموطنان مقيم کانادا هستم. بنظر من مردم کار بسيار درستی را انجام دادند. صرف انتساب افراد به امام نمی تواند دليل بر درستکاری باشد بخصوص که برخی منتسبين امام بسيار جوان و کم تجربه هستند و بسادگی بازيچه دست زرمداران و زورمداران قرار می گيرند (320614)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۰۹:۰۵:۲۰
ملت وظیفه شرعی خودشان را در مقابل فتنه گران و کسانی که بصورت فاش و آشکار از آنها حمایت می کنند را انجام داده و می دهند.
حدیث سید حسن، حدیث فرزند نوح است که با وجود دلسوزی پدرش نمی خواهد سوار کشتی نجات بشودو بر تخته پاره خاتمی و فتنه گران بدنبال نجات خود می گردد. (320617)
 
Abass
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۰۹:۰۹:۱۸
پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد (320618)
 
خانم معلم
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۰۹:۱۵:۴۰
سلام
انقدر صداها ها گنگ بود که فقط متوجه شدم مردم اجازه ی صحبت به ایشان را نمی دهند و به نظرم این همه هوشیاری مردم را می رساند مگر امام فقط مختص خانواده ی خود بودند ....وقتی ایشان وصیت پدر را مبنی بر همراهی با ولایت پشت گوش می اندازند انتظاری جز این نباید از مردم داشت (320620)
 
مرتضی
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۰۹:۳۲:۳۸
نوه امام است و احترامش نمی گویم واجب سید است باز هم مهم یست. ولی اگر او می گوید صلوات بفرستید باز هم باید شعار داد.این گروه که بودند. من قطعا این گروه رو به فتنه گران نزدیک تر می بینم (320626)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۰:۴۱:۵۴
اون صلواتها بر سر نیزه کردن قرآن بود ما دیگه گول منافقها رو نمی خوریم (321128)
 
صادق
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۰۹:۴۴:۵۵
سید حسن مصطفوی به هیچ وجه در خطر ولایت نیست به این دلیل که با استقبال از عوامل زندانی فتنه و ملاقات با آنها نشان داد که راضی به راه آنها است و این به معنای اینست که او هم جزئ آنها است
در شرایطی که مقام معظم رهبری از نخبگان خواستند به هیچ وجه در مقابل فتنه حتی سکوت نکنند و به روشنگری بپردازند نه اینکه همراهی کنند (320633)
 
زمانی
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۰۹:۵۱:۵۴
(...فبشر عباد الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه)بندگانم را بشارت بده آنان که سخنان را میشنوند وبهترین آن را پیروی میکنند(قرآن کریم)
عاقل کسی است که سخن را ببیند نه سخندان را وسخن را باعقل خود بسنجدنه با دادو بیداد! (320636)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۰:۰۵:۴۴
حرکتی که دیروز در مواجهه با سید حسن خمینی انجام شد حرکتی بود که از دل میلیونها عاشق امام خمینی در اعتراض به رفتار نوه ایشان شکل گرفت و همه مردمی که ساعت ها زیر آقتاب داغ به یاد بود پیر خود آمده بودند یکپارچه فریاد می زدند که راه امام را پاس می داریم و حتی به کسی از بستگان امام هم اجازه نمی دهیم که با همراهی با دشمنان خط امام روح آن بزرگوار را آزرده سازد. (320642)
 
خود جوش پاچه پاره
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۰:۱۵:۱۱
دارد زمان مماشات برای هر دو طرف تمام میشود . زمان چاره اندیشی عمیق است (320646)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۰:۱۵:۳۲
در تاریخ انقلاب کم نداریم جاهائی که مردم خودجوش یه کارهائی را صورت دادندو حتی از حمایت امام و اقای خامنه ای هم بهره مند شدند . خود امام تو وصیت نامه شان خیلی صریح به مردم نصیحت کردند که در مقابل سکوت مسئولان شما دست به کار شوید.حالا شما دنبال خوب و بد ماجرا هستید ؟ (320648)
 
سعید
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۰:۲۵:۰۲
من نمیدونم چرا همه احساس پدر بزرگی میکنن و میگن این کار زشته

من بشخصه اونجا بودم و شعار هم دادم

تو حیاط حتی شعار ها شدید تر هم بود

چرا کسی به آقای سید حسن مصطفوی اشکال نمیکنه؟؟

بنظر شما درد دل فرزندان واقعی امام قابل توجه یا ناراحتی نوه ی شناسنامه ای امام؟؟؟ (320653)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۰۹:۴۵:۲۷
شما که ظاهرا جمهوری چک تشریف دارید .چجوری اونجا بودید.
متاسفانه دروغ در جامعه نهادینه شده (321101)
 
محمد حسین
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۰:۳۳:۵۵
آقا این مردم ما خیلی شعور سیاسی بالایی دارند.
من خودم تو مراسم حاضر بودم
کار اصلا سازماندهی شده از قبل نبود و نباید یه همچین انگی به مردم چسبوند.
به هرحال سید حسن باید یه روزی هزینه ی حمایت خودش از سران فتنه رو می داد.
البته اگر یک کم زیرکی آقای هاشمی رو داشت اصلا تو جایگاه حاضر نمی شد. (320659)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۰:۳۳:۵۹
مردم باید هوشیاری خود را حفظ کنند، اهل تحلیل باشند و افراد را و مواضعشان را خوب و درست تحلیل کنند تا به دام شعارهای فریبنده یا سوابق افراد نیفتند. ممکن است عکس العمل مردم قدری تند بوده باشد اما اصل قضیه یعنی اعلام برائت از منش دوپهلوی نواده امام نشانه نبوغ سیاسی و قدرت تحلیل مردم است. واقعا مردم از بسیاری از سیاستمداران جلوترند! (320660)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۰:۳۸:۲۷
نویسنده و تحلیلگر محترم
چقدر می خواهید ظاهر بین باشین؟
اگر تحلیل شما درسته چرا آفا با اون محبت با حاج سید حسن روبوسی کردن؟ اگه آقا واقعا از دست ایشون ناراحت بودن هیچ گاه این کار رو نمی کردند و از کنارشون رد می شدن، همه می دانیم که مقام معظم رهبری با کسی تعارف و رودربایستی ندارند. یه کمی از جناح بندی ها بیرون بیاین بسه دیگه بذارین آرامش به مردم برگرده. تو سالگرد امامی که وصیتش اتحاد بود چیکار میکنیم؟ این خواسته امام و رهبری است؟ (320662)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۰:۵۳:۲۶
همین جوری برید جلو ببینید کسی برای انقلاب می مونه یا نه ؟ با بولدزر راه افتادن شخصیت ها رو ترور می کنند آخ نمی کنید روزی بیدار می شید می بینید صهیونیست ها انقلاب رو از درون تهی کردن چون اونا که با اسلحه حریف ایران نمی شوند ببینی دو سه سال دیگه مسئول و سیاستمدار مجربی می مونه واسه دفاع از ایران (320666)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۰۳:۱۶:۲۸
این انقلاب متعلق به توده مردم و مستضعفین است.

هرکسی که یک قدم پاشو اشتباه بذاره محکومه به طرد شدن (321040)
 
حمید توسلی
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۰:۵۸:۳۸
این آقا را هم باید به زندان انداخت.
ایشان شریک سران فتنه هستند و در راستای براندازی حرکت میکنن.
مماشات تا کی؟ (320667)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۱:۰۶:۲۹
این رفتار در پاسخ به سکوت سید حسن در روز قدس، روز عاشورا و شرکت در جشن سران فتنه بود.
اگر سید حسن عاقلانه نگاه کنه باید یه تجدید نظر اساسی تو افکارش داشته باشه (320671)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۱:۱۱:۳۶
به نظرم رهبری با تدبیر بسیار عالی هم درد دل مردم را از سکوت ابهام آمیز امثال سید حسن در بسیاری از شرایط، بیان کردند و هم با بوسیدن سید حسن و دعوت مردم به تقوا در موضع گیری ها؛ به شعار دهندگان فهماندند که کارشان اشتباه است.
خدا این رهبر عزیز را برای اسلام حفظ کند و ما را جزو پیروان ایشان قرار دهد. (320673)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۱:۱۲:۰۴
جالب بود که سید حسن آقا چاره ای نداشت که بگه این جمعیت شلوغ کن،تعداد اندکی هستند. خوب اگر اندک بودند اکثریت دیگر از سید حسن دفاع می کردند.
پس 2 حالت وجود داره، یکی اینکه جمعیت (اکثریت از نگاه سید حسن) نمی خواستند از اون حمایت کنند ویا اینکه حرف سید حسن در مورد اندک بودن آن ها غلط است. (320674)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۱:۱۲:۴۸
اخیرا تحلیل های الف خیلی ضعیف شده است. بهتر بود با تکیه بر جملات آقا این اتفاق را تحلیل می کردید. (320677)
 
هاشم
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۱:۱۹:۲۲
هركس زد ولايت رفتار كنه و با فتنه گرا باشه مردم تو دهنش ميزنند حالا ميخواد نوه امام باشه يا هركس ديگه. (320680)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۰۸:۴۴:۱۶
البته ضد ولایت مجید جان (321073)
 
ارمیا
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۱:۲۷:۵۳
همیشه مردم در طول انقلاب بهترین ها تشخیص شان بود و پیروزی انقلاب و سرافرازی آن مدیون تشخیص خوب مردم است . تا وقتی مردم چیزی را نخواهند نمی شود . حالا هر کسی می خواهد باشد . این را هم یادمان نرود چند روز پیش همین آقای سید حسن با منافقین سر یک سفره در عروسی یک منافق دیگر نشسته بود حالا تشخیص با شما. (320690)
 
sarbazan
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۱:۵۳:۵۹
بعضی ها فکر میکنند که این افراد قبلا سازماندهی شده بودند تا این مراسم را به هم بزنند!!!
اکثر اونهایی که دیروز در داخل صحن بودن غیر بومی بودند (چون اکثر حاضرین نماز عصر را شکسته خواندند) پس مسلما این افراد که از سراسر ایران اومده بودن، قبلا برای این کار سازماندهی نشده بودن. و این کارشون به معنی اینه که دلسوزان اصلی امام و نظام با مواضع آقای سید حسن مصطفوی مخالفند!
و هیج توهینی به شخص ایشان نکردند، فقط وصیت نامه مرحوم حاج احمد را به ایشان یادآوری می کردند. (320712)
 
هادی
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۱:۵۷:۵۲
احمدی نژاد انجا مهمان بود بقیه هم مهمان بودند حسن اقای خمینی اقای انصاری که هی می خواست وسط حرف رییس جمهور مردمی بپره حتی خود حضرت اقا همه مهمان مردمی بودند که بحمدالله خوب میزبانی کردند. نشان دادند کسانی که برای امام به خیابان می ایند در کدام دسته جا دارند و انوقت بعضی اقایان برای کدام گروه تب کرده اند. (320715)
 
هادی
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۲:۰۲:۱۳
مردم معترض بودند به مهمانی های شبانه به عروسی رفتنها به حضور پررنگ اقای خمینی در کنار سران فتنه، مردم میزبان هشدار دادند به اقای خمینی که شما مورد احترامی بخاطر حرمت پدر بزرگوارت و ایشان محترم بخاطر حرمت پدر معززش حاج سید احمد اقا چون در خط پدرشان بودند بر چشم ما جا داشتند ایشان هم اگر در آن خط بمانند همینطور و گرنه که کسی که حرمت امام را نگه ندارد دیگر حرمتی ندارد. (320716)
 
علی
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۲:۰۵:۲۴
با سلام فریاد دیروز مشتاقان امام (ره) فریاد امام بود که از حلقوم پیروانش بیرون می امد ایا یادتان رفته امام با فرزند حاج آقا مصطفی چه برخوردی کردند یادتان رفته امام فرمودند سیدحسین را کف بسته دستگیر و روانه تهران نمایند ایا از خود سوال کردید اگر امام امروز زنده بود چه رفتاری با سید حسن می کردند ؟بخدا من یقین دارم برخورد امام بسیار شدیدتر از برخورد با سید حسین می بود. روز 14 خرداد تنها جمع شدن در مرقد امام نیست 14 خرداد روز بیعت مجدد با ارمانهای امام است ایا میشود به سخرانی کسی گوش کرد که در این مدت ارمانهای امام را زیر سوال برده؟ایا میشود بر سخنرانی کسی گوش کرد که برخلاف ولایت ،عمل ،حرکت، رفتار کرده است؟ایا یادتان رفته که امام می فرمود اگر مسئولین به وظیفه خود عمل نکنند مردم خودشان به وظیفه خود عمل میکنند! که اقا نیز در سخنرانی دیروز نیز به ان اشاره کرد من از تبریز پا شدم اومدم به حرم امام تا با ارمانهای امام بیعت کنم نه به سخرانی کسانی که بیعت خود را شکستند ، گوش کنم. در سالروز رحلت امام نوه امام (همسر رضا خاتمی) میگوید اسلاممان را از شریعتی گرفته ایم !!! واقعا جای تاسف نیست؟امامی که دنیا را تکان داد و اسلام را زنده کرد ، امامی که پوزه ابرقدرت ها را به خاک مالید ، امام که ...حالا نوه اش بیاید بگوید ما اسلام را از شریعتی اموخته ایم؟ایا این توهین به امام است یا قطع سخنرانی کسی که برخلاف امام حرکت میکند ؟سید حسن چه جفایی که در طول این چند سال مخصوصا در این یکسال به امام و ارمانهایش نکرده؟کسانیس که در حرم امام بودند میدانند که جمعیت بیش از دومیلونی همه فریاد میزد مرگ بر ضد ولایت فقیه و در ان حال این اقا میگوید عده قلیلی در اینجا این شعار را میدهند به هر حال ما به تکلیفمان عمل میکنیم که امریکا و انگلیس و اسرائیل و ایادی داخلی انها خوشش بیاید (که یقینا نمی اید) و چه خوشش نیاید. میدانم این کلمات مرا درج نمیکنید ولی حداقل اینها نوشته ها را به سید حسن اقا بدهید تا بداند که مردم از چی ناراحت هستند ما امام را دوست دارم ما بیت امام را دوست داریم ولی هر کسی در هر مقامی و در نسبتی با امام، اگر از خط امام دور شوند ، ملت نیز انها را از خود دور خواهد کرد. امید وارم و واقعا امیدوارم که اقا سید حسن از خشم دیروز مردم پند بگیرد و به راه ولایت که همان راه امام است برگردد و بیش از این خود را رسوای عالم و ادم نکند (320719)
 
تحمل
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۲:۰۸:۲۶
دیروز (14 خرداد89) روز عروسی دشمنان این مرز بوم بود حرکت جمعیت خیلی زشت و سطحی بود چرا که ...
البته می توان به چند نکته اشاره کرد :
1- عدم تحمل سخن مخالف ( در عقیده )
2- عدم احترام به بزر گترین مراسم مذهبی سیاسی کشور
3- عدم رعایت آن مثل معرف که : ادب از که آموختی ....
4- آشکار شدن اختلاف با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به وحدت
5- ضعف فرهنگی جامعه
6- سوژه خوبی برای بیگانگان
7- چرکی کردن زخم فتنه
ووو.... (320720)
 
ی.ک
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۲:۱۰:۰۹
ما ابتدا باید اولا\" دایره وسعت معنایی یک لفظ را دانسته سپس آنرا بکار بریم. و ثانیا\" به حال واقعی فرد یقین داشته باشیم نه بر اساس شنیده ها حکم کنیم.
ولی آنچه که از قراین بر می آید این است که در این میدان مه آلود هنوز مرز اشخاص و الفاظ روشن نگردیده است. منافق کیست؟ مخالف کیست؟ و آیا این فرد مصداق منافق است یا مخالف؟
به نظر حقیر سید حسن مصداقی از مخالفین است نه منافقین و آنهم از مخالفین اصول گرایان نه مخالفین نظام.
لازم بذکر است که از نظر دو طرف مخالف، تفکر هرکدام از طرفین التقاطی است و حتی می تواند با گروه منافق وجوه مشترکی نیز داشته باشد. فتأمل جدا\"! (320721)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۲:۲۲:۱۷
حالا دیگه هری مثل ما فکر نکرد بی بصیرته و هرکی مثل ما بود با بصیرته ؟؟؟؟ جالبه ، تاریخ داره دوباره تکرار میشه ، همه دنبال اینند که کینه ورزی کنند و خودشون رو پشت مقدسات قایم کنند . همینه که میبینم دین و ایمون مردم (قاطبه مردم کم رنگ شده ) ریاکاری در حد اعلای خودش هست . یه نگاه به کامنتهای بالا بندازیم متوجه میشیم ، همه اونایی که داعیه ÷یروی از رهبر معظم رو دارند تو خونشون ماهواره استفاده میکنند . باور کنید ، کامنتاشون رو دقیق بخونید . ( میدونم این بار هم کامنتم رو نشون نمیدید . حتما این هم نشانه بصیرته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟) (320729)
 
علی
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۲:۳۱:۰۳
حضرت امام در نامه اي خطاب به سيد حسين خميني که متن آن درجلد14صحيفه نورآمده است با انتقادشديد از وي ،نوشته اند: پسرم حسين خميني! جواني براي همه خطرهايي دارد که پس از گذشت آنها انسان متوجه مي‌شود . من ميل دارم کساني که به من مربوط هستند در اين کوران‌هاي سياسي وارد نشوند؛ من اميد دارم که شما با مجاهدت در تحصيل علوم اسلامي و با تعهد به اخلاق اسلامي و مهار کردن نفس اماره بالسوء ، براي آتيه مورد استفاده واقع بشوي؛ من علاوه بر نصيحت پدري پير، به شما امر شرعي مي‌کنم که در اين بازي‌هاي سياسي وارد نشوي و واجب شرعي است که از اين برخوردها احتراز کني ؛ من به شما امر مي‌کنم به حوزه علميه قم برگرد و با کوشش، به تحصيل علوم اسلامي و انساني بپرداز (320742)
 
محسن
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۲:۳۱:۳۶
به نظر بنده سید حسن خمینی در جمع روحانیون مبارز و اصلاح طلبان قرار گرفته و چون بیشتر با آنها نشست و برخاست می کند و اگر به نسیت فامیلی سببی که با آنها دارد:
مثل ازدواج مرحوم سید احمد و سید محمد خاتمی با دو خواهر(با جناق ) و حمایت پدر بزرگ مادری سید حسن از سید محمد خاتمی و همچنین ازدواج یکی از برادران سید محمد خاتمی با دختر عمه سید حسن خمینی و از همه مهمتر ازدواج خود سید حسن خمینی با دختر آیت اله بجنوردی عضو سابق شوراي عالي قضائي و عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز است.
برادر او يعني سيد ياسر خميني نيز با دختر سيدمحمد صدر نامزد ائتلاف اصلاح‌طلبان براي مجلس هشتم ازدواج كرده است. و اگر همه اینهارا در کنار هم قرار بدهیم و اگر نگوئیم صد در صد ولی بی تاثیر در رای و عقیده سید حسن خمینی نیست
و در ثانی او سنی ندارد دوران حکومت امام را به یاد داشته باشد و تلویزیون را هم که گزینشی مشاهده می نماید پس نباید از او انتظار یک سیاستمدار و یا بهتر بگویم او نمی تواند جای پدرش بنشیند و به بیان نظر و تجزیه و تحلیل مسائل بپردازد (320743)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۲:۳۵:۵۳
یاد پیش بینی امام افتادم که گفت بعد از من انتقام مرا از بیتم می گیرند (320746)
 
محمود
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۲:۴۲:۴۲
حسن خمینی عملکرد بسیار ضعیفی بعد از انتخابات داشت و حتی موضع گیری هایی هم به نفع فتنه گران داشت مردم هم این رو فهمیدن و با شعارهای خودشان این اعتراضشون را به گوش او رساندند در ضمن دوستی که خودش رو پیرو رهبر می دونه ( محمد - بصیرت ، که نظرش در نظرها اومده ) درست نیست که حرفهای بی بی سی رو ملاک قرار بده . اگر خود امام هم بودند در مقابل بی بصیرتی اعضای خانواده شان سکوت نمی کردند (320750)
 
حمید
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۳:۴۳:۲۶
سلام
لابد شماهم تصاویر سید حسن رو هنگام خطبه های رهبر از تلویزیون دیدید.چقدر ناراحت و فرو رفته در فکر بود.
من وقتی که دیدم بی اختیار یاد سخنی از شهید مطهری افتادم که:
\"عبادت منحصر به عبادات بدنی و مالی نمیشود(نماز،روزه،خمس و زکات) نوعی دیگر از عبادت هم هست و آن تفکر است اگر در مسیر تنبه و بیداری انسان واقع گردد از سالها عبادت بدنی بالاتر است.\"
امیدوارم که ایشان بیدار شوند و مایه افتخار ملت روح ا... باشند (320772)
 
حمید حیدر خانی
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۳:۴۳:۵۱
اول این را باید عرض کنم . مردم امام دوست در خط امام با کسی شوخی ندارند. هر که در خط امام ورهبری باشد از او و تفکرش حمایت میکنند. ولی به محض اینکه از خط امام از منش امام و ظالم ستیزی امام و از گردونه ولایت خارج شد . هر که باشد برای مردم فرقی ندارد. بدلیل اینکه مردم بخاطر این راه و منش خونها داده اند نمی توانند بی تفاوت باشند . این برخورد زنگ خطری است برای کسانی که می خواهند مسیر خود را از مسیر انقلاب که همان مسیر امام و رهبری است خارج کنند. به هر حال دیروز برای کسانی که برای این انقلاب خون داده اند و عاشق امام و رهبری هستند . این صحنه .صنحه خوبی نبود . ولی باید مسئولین ما که بعضی موقع هوس خارج شدن از مسیر به سرشان می زند. این روز را ببینند. قطاری که از ریل خارج می شود شاید فکر کند دیگر آزاد شده است ولی باید بداند رهی بجایی نخواهد برد (320773)
 
سید
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۴:۱۹:۲۸
متن این نامه که در جلد هفدهم صحیفه امام، صفحه ۹۰ و به تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۶۱ نگاشته شده بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله علی آلائه والصلوه والسلام علی انبیائه و اولیائه سیما النبی الختمی حبیب الله صلی الله علیه و آله سیما غائبهم و قائمهم ارواحنا له الفدا.

اینجانب هیچ گاه میل نداشته و ندارم که درباره نزدیکان خود سخنی بگویم یا دفاعی کنم . لکن علاوه بر آنکه در پیشگاه مقدس حق – جل و علا – مقصر و مجرمم و از درگاه متعالش امید عفو و بخشش دارم و تمام سرمایه ام اعتراف به تقصیر و عذر از آن است ودر نزد مسلمانان و ملت عزیز نیز اعتراف به قصور و تقصیر و از آنان امید عفو و طلب آمرزش دارم ، در پیش گروههایی و اشخاصی گناهانی نابخشودنی دارم و احتمال قوی می دهم که پس از من برای انتقامجویی از من به بعض نزدیکان و دوستانم تهمتها که من آنها را ناروا می دانم بزنند و به آتشی که باید مرا بسوزانند آنان را بسوزانند و احیانا به صورت دفاع از من انتقام مرا از آنها بگیرند. و اکنون در حیات من گفتگوها و زمزمه هایی به گوش می خورد که احتمال فوق را قوی تر می کند. لهذا من احساس وظیفه شرعیه نمودم برای رفع ظلم و تهمت ، نظر خود را نزد ملت عزیز اظهارکنم که از قبل من در این خصوص تقصیری نباشد. یکی از آنان که بیش از همه احتمال انتقامجویی از من درباره او می رود احمد خمینی فرزند اینجانب است . اینجانب در پیشگاه مقدس حق شهادت می دهم که از اول انقلاب تاکنون و از پیش از انقلاب در زمانی که وارد این نحو مسائل سیاسی شده است از او رفتار یا گفتاری که بر خلاف مسیر انقلاب اسلامی ایران باشد ندیده ام و در تمام مراحل از انقلاب پشتیبانی نموده و در مرحله پیروزی شکوهمندانقلاب معین و کمک کار من بوده و است و کاری که برخلاف نظر من است انجام نمی دهد و در امور مربوطه چه در اعلامیه ها یا ارشادها بدون مراجعه به من تصرف ودخالتی نمی کند؛ حتی در الفاظ اعلامیه ها بدون مراجعه دخالت نمی کند و اگر در امری نظری دارد تذکر می دهد که تذکراتش نیز صادقانه و برخلاف مسیر انقلاب و مصلحت نیست و من اگر تذکراتش را نپذیرفتم تخلف از قول من نمی کند و من نیز اگر حرفش راصحیح دیدم قبول می کنم و امیدوارم حرف صحیح را از همه کس قبول کنم .

و اما در جهت مالی که بعض مخالفان انقلاب گاهی نسبتهایی به او می دهند بایدبگویم که ایشان در امور مالی من دخالت ندارد و ضبط و حفظ بیت المال در اختیار بعض آقایان مورد وثوق می باشد و اگر برای اشخاص وجوهی بخواهد پیشنهاد می کند و من بدون واسطه یا به واسطه آن آقایان وجه را می رسانم . و من اعلام می کنم که احمد درهیچ بانک داخلی و خارجی و هیچ موسسه ای وجهی و سهمی ندارد و در هیچ جا درخارج و داخل زمین مزروعی و غیر آن و ساختمان و امثال ذلک ندارد و اگر بعد از من دارای یکی از این امور بود در داخل یا خارج دولت وقت با اجازه فقیه وقت مصادره نمایند و او را تحت تعقیب درآورند و امید است که دولتمردان جمهوری اسلامی همیشه ضوابط را ملاحظه و از روابط احتراز نمایند. از اموری که تذکرش خوب بلکه لازم است آن است که یکی از تهمتها که به او زدند این بود که موزه عباسی را ربوده و به پاریس برده و چندی – علی المحکی – مخالفان وقت خود را صرف آن نمودند پس از آن معلوم شد خلاف آن . یا او در اطراف شمال زمینهایی خریده است و امثال آن که برای مخالفت با من از او انتقامجویی می کردند.

و در امور سیاسی مدتی تهمتها زده شد که احمد طرفدار منافقین است و من در طول مدت انقلاب مخالفتهایی از او می دیدم که دیگران بر آن شدت و قاطعیت نبودند و دراین آخر که قضیه زندان اوین پیش آمد و شکایاتی از آقای لاجوردی می شد ومخالفتهایی می شد از احمد کسی را ندیدم که بیشتر از آقای لاجوردی طرفداری کند و دفاع نماید و وجود او را برای زندان اوین لازم و برکناری او را تقریبا فاجعه می دانست .

یا مسئله طرفداری از بنی صدر، او مادامی که من از بنی صدر به واسطه بعض مصالح جانبداری می کردم او هم گاهی طرفداری می کرد و آنگاه که من پرده را بالا زده واو را برکنار کردم حتی یک مرتبه از او طرفداری نکرد و مخالفت شدید می کرد. یا مسئله خط سوم که مدتی نقل مجالس مخالفان بود و تهمتهای ناروا می زدند و من او را امر به سکوت کردم و او هیچ گاه از خط انقلاب و اسلام خارج نبود و بالاخره اگر بواسطه انتقامجویی از من پس از من گروههایی به مخالفت او برخاستند من دین خود را به او به عنوان یک مسلمان و یک رحم ادا کردم و خداوند تبارک و تعالی حاضر و ناظر است ومن امیدوارم که احمد به خدای تبارک و تعالی اتکال نماید و از غیر او از هیچ کس نهراسد و در خدمت به خالق و خلق به واسطه تهمتها و مخالفتها به خود تزلزل و تردیدراه ندهد و در خدمتها از خداوند متعال چشم داشت داشته باشد و برای بدست آوردن هیچ مقامی قدم برندارد و چون او را شخص مفید برای انقلاب می دانم امیدوارم در کناروفاداران به انقلاب و متعهدان در راه اسلام و هدف به خدمت هر چه بیشتر قیام کند. و بابرادران انقلابی و ایمانی در خط انقلاب و اسلام کوشش کند و از هیچ خدمتی مضایقه ننماید و پاداش از هیچ مخلوقی نخواهد و خدمت را در راه کشور اسلامی و اهداف الهی خالصانه و برای رضای خالق – جل و علا – ادامه دهد. و به مستمندان و مستضعفان که حق تعالی سفارش آنان را فرموده بیش از دیگران خدمت کند و دیگران را به خدمتگزاری دعوت کند و هر چه مشکل در راه خدمت به هدف که اسلام عزیز است پیش آید و هرچه کارشکنی شود، از کوشش برای خدا دست برندارد و برای هر خدمتی که او را دعوت کردند و تشخیص داد مفید است اجابت کند و رضای خدا را با خدمت به خلق جلب نماید.

و اما در موضوع روحانیت که گاهی احمد مورد تهمت واقع می شود من او را موافق جدی با روحانیت می دانم . اساس روحانیت چیزی نیست که یک نفر مسلم با آن مخالف باشد و اما موافقت بی قید و شرط که هر کس با هر عمل و اخلاق و ایده مورد تایید او باشد و لباس روحانیت به قامت هر کس اگر چه بر خلاف مشی اسلامی انسانی رفتار کندسزاوار و موجب لزوم غمض عین باشد از او و هیچ روحانی متعهد و مسلمان معتقد به ارزشهای اسلامی متوقع نیست و نباید باشد. و اینجانب کرارا گفته ام که روحانی نمای غیرمهذب و در غیرخط اسلام از ساواکی برای اسلام و جمهوری اسلامی خطرناکتر است .در هر صورت احمد در این باره از خط اسلام و خط روحانیت متعهد پیروی می کند وامید است ان شاءالله تعالی در این خط مستقیم که صراط الله است پایدار باشد. از خداوندمتعال دوام جمهوری اسلامی و عزت و عظمت مسلمانان جهان بویژه ملت شریف ایران و تعهد و پایداری متصدیان امور و قدرت و شوکت رزمندگان سلحشور و حضور ملت بزرگ ایران را در صحنه خواستار. والسلام علی عبادالله الصالحین . (۱)

یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۶۱ / ۲۷ محرم الحرام ۱۴۰۳

روح الله الموسوی الخمینی غفرالله له (320784)
 
علی
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۴:۲۰:۴۹
آرامش از جامعه گرفته شده است یکی این طرف تهمت می زند یکی محکوم می کند یکی ادعا می کند . همه از افراط و تفریط گرفته شده است جامعه باید اصلاح شود (( و جعلناکم امة وسطاا) (320785)
 
ایران من
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۹:۰۷:۵۰
آرامش از جامعه گرفته شده است یکی این طرف تهمت می زند یکی محکوم می کند یکی ادعا می کند . همه از افراط و تفریط گرفته شده است جامعه باید اصلاح شود (( و جعلناکم امة وسطاا)


آرامش از شما گرفته شده که اسلام را نمی خواهید قصد حذف آن با خراب کردن و غبار آلود نشان دادن جامعه دارید (320915)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۴:۲۱:۳۱
آقايون يه ذره انصاف بديد؛آيا توهين به بيت امام در روز ارتحال امام كار صحيحي است؟آيا اجازه حرف زدن ندادن به صاحب مجلس ندادن ثواب است؟آيا اجازه ندادن براي خير مقدم گفتن از سوي سيد حسن به ميهمان عاليقدر و بزرگواري چون حضرت آقا(حفظه الله)كاري درست است؟آيا اگر كسي احتمالا با خط فكري ما موافق نباشد بايد به او توهين نمود؟خدا وكيلي منصف باشيم.سلام خدا بر امام راحل و امام خامنه اي. (320786)
 
ایران من
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۲۰:۵۲:۴۰
آقايون يه ذره انصاف بديد؛آيا توهين به بيت امام در روز ارتحال امام كار صحيحي است؟آيا اجازه حرف زدن ندادن به صاحب مجلس ندادن ثواب است؟آيا اجازه ندادن براي خير مقدم گفتن از سوي سيد حسن به ميهمان عاليقدر و بزرگواري چون حضرت آقا(حفظه الله)كاري درست است؟آيا اگر كسي احتمالا با خط فكري ما موافق نباشد بايد به او توهين نمود؟خدا وكيلي منصف باشيم.سلام خدا بر امام راحل و امام خامنه اي.


کدام توهین ،منظورتون جلوگیری کردن از سخنرانی کسی است که در مقابل توهین به اندیشه امام در روز قدس و شعار جمهوری ایرانی که در مقابل شعار امام در مورد جمهوری اسلامی است سکوت اختیار کرد
صاحب مجلس مردم بودند صاحب مجلس کسانی هستند که از آرمان های امام در سال گذشته دفاع کردند نه آنها که به دیدار سران فتنه و بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات رفتند
و در مقابل شعار مرگ بر ... در روز عاشورا که امام همواره بر اصل ولایت فقیه تاکید داشتند موضعی نگرفتند
آنهایی صاحب مجلس بودند که 9 دیدر میان مردم بودند نه در ...

اگر کسی ادعای خط فکری امام را داشته باشند اما بر ضد آن موضع بگیرد باید با او بر خورد شود


آقای منصف سید حسن در کنار موسوی نشت ، موسوی که همین چند روز پیش ادعای فاش کردن اشتبا هات امام را کرده و گفته که اشتباهات امام گرفته ولی الان را زمان مناسبی نمی داند و.... چرا موسوی این مصاحبه را در آستانه رحلت امام گفته چرا سید حسن به این صحبت همنشین خود اعتراض نکرده ؟ (320949)
 
عابدي
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۴:۳۹:۰۳
سيد حسن مصطفوي و همه سياسيون بدانند مردم ميفهمند و اجازه اخلال در خط امام و رهبري را به هيچ كس نخواهند داد و به انان كه اعتبار و احترامشان تنها در وابستگي به بيت امام هست بيشتر حساسيت دارندو تا زمانيكه با دشمنان ملت و فتنه گران داخلي و خارجي هم صدا و هم سفره هستند در بين مردم جايي ندارند. ضمنا كساني ميتوانند نظر بدهند كه وضعيت خودشان با جبهه سبز لجني مشخص باشد وگرنه بطور يقين سبز لجني مخالف اين عمل و كليه اعمال ضد فتنه خواهد بود. (320793)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۴:۴۲:۱۷
به یقین مقام عظمای ولایت از چنین رفتار هایی خرسند نیستند و تائید نمی فرمایند.کما اینکه تفقد مهربانانه ایشان همین مطلب را تائید می کند (320794)
 
فلاح
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۴:۴۶:۰۵
باسلام . قرآن کریم می فرماید : کل نفس بما کسبت رهینه . به نظر من برخورد مردم با سید حسن خمینی باز خورد رفتار خود ایشان درخصوص عملکرد یک سال اخیر ایشان است وکسی به غیر از خود را نباید ملامت کند . (320797)
 
سائل
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۵:۰۲:۲۴
اشتباهات سید حسن مصطفوی نوه نسبی امام راحل عظیم الشأن را به عنوان کسی که نسبت خویشاوندی بنیانگذار جمهوری اسلامی را به یدک می کشد قابل اغماض نیست!
افکار عمومی به همین خاطر به رفتار ایشان واکنش نشان می دهد تا از مسیر انحرافی که در آن وارد شده است خارج شود و به مردم و رهبری و مشی امام راحل رحت الله علیه برگردد. (320803)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۰۷:۴۶:۴۳
حالا چرافامیل درستش رانمیگید؟ میخواهیداسمش راعوض کنید؟ (321059)
 
مجید
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۵:۱۷:۰۹
خیلی جالبه ... ! پیش بینی پیرجماران در مورد حمله به اطرافیان و نزدیکانش به بهانه حمایت از او چقدر زود و چقدر نزدیک به جسم خفته در خاکش به وقوع نشست ! ضمنا نکته ای که مغفول ماند نوع ادبیات احمدی نژاد در برابر تذکر حمید انصاری راجع به پایان وقت سخنرانی بود که از نظرها پنهان ماند ... یا شعار و ترجیح دادن یک عرب (هرچند شیعه و مقرب !) نسبت به نوه امام راحل که به خوبی در شعارهای \" سیدحسن نصرالله ... \" نمایان بود . آیا این اسمش خمینی زدایی نیست ؟ چطور همه نزدیکان و مریدان و اقوام خمینی بد شده اند و باید مصداق میزان حال فعلی اشان قرار بگیرند ، اما زمان امام کسی جرات این حرفها را نداشت ؟ در پس پرده باید چیزهای دیگری باشد که تلاش برای محو نام حمینی و اهل بیتش را ساپورت می کنند (320808)
 
star
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۵:۲۰:۴۲
ایا این عشق به امام است که در روز وفات امام به نوه امام در واقع به بیت امام توهین شود .چه قدر راحت دشمنان امام وانقلاب را خوشحال کردید (320809)
 
احمدی
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۰۹:۲۵:۵۸
مگر دوران جاهلیت است که خاندان وعشیره مقام ومنزلت داشته باشد. گیرم که پدر تو بود فاضل از فضل پدر تورا چه حاصل (321094)
 
حامد
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۵:۲۳:۵۳
این که نباید تو مراسم این اتفاق میفته یه بحثه اما بحث مهمتر چیز دیگه است
اونهم اینه که: خوبی که از حد بگذرد نادان خیال بد کند
مردم تاحالا هیچی نگفتن اینا بل گرفتن فکر کردن کسی هستن اما دوبار که توروشون در بیان گوشی میاد دستشون (320811)
 
khosravi
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۵:۵۶:۲۴
سلام.
امام خمینی(ره) هیچگاه نفرمودند پشتیبان فرزندان من باشید.
بلکه ایشان تاکید داشتند که پشتیبان \"ولایت فقیه\" باشید. (320820)
 
hamid
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۰۰:۰۶:۰۹
وهمين ولايت فقيه پيشاني سيد حسن را مي بوسد (321003)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۰۳:۱۲:۵۶
اولا پیشانی نبود.دوما بوسیدن به معنای موافقت با اقدامات اشتباه است؟؟ (321039)
 
غ ق
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۵:۵۸:۵۸
همین دیروز بود که رهبری عزیز یکی از شاخصهای خط امام رو برائت از حمایت دشمنان اعلام کردند.و فرمودند که امام معتقد بود:وقتي ديدي دشمنان از شما تعريف مي كنند، تامل كنيد و ببينيد نكند راه را اشتباه رفته ايد.باز یک عده پیام میدن که چون bbcو...از این کار ناراحت شدند پس این کار اشتباه بوده. (320822)
 
رضا علی
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۶:۰۱:۴۰
\" شعارها فراتر و معطوف به یک گروه معدود نبود که بتوان حضورشان را نادیده گرفت و به سخنرانی ادامه داد....\"آیا اگر شعار دهنده ها و حرمت شکنان تعدادشان از یک گروه بیشتر بود حق هر عمل زشت وناپسندی را دارند؟ و حرف شان حق است و حضورشان را باید دیده شود؟ ما کیاول هم باید پیش شما لنگ بیندازدآقای تحلیل گر (320823)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۶:۰۶:۰۱
شعارکسانی که دراین مراسم بودندمنعکس کننده نظرات تمام مردم نیست زیراآنها اغلب ازگروهی خاص هستندکه از سازمانهای مختلف درسراسر کشور بصورت کاروانی بااتوبوس و...به مرقد امام گسیل شده اند. (320826)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۰۳:۱۰:۵۷
شما چقدر باید از این ملت تو دهنی بخورید تا هی حرفهای صدتا یه غاز رو تکرار نکنید؟؟

اون اقایون سبزک که پارچه سبز دستشون میکردند هی میگفتند نخست وزیر امام کجا بودند؟سوراخ موش دونه چنده؟نکنه به خودشون زحمت ندادن بیان بشینن تو افتاب شاید هم تو ویلاهای اعیانی به سر می بردند.



خلاصه اینکه ملت تو این یک سال مشت اهنینش رو هروقت اراده کرده بر گیج گاه چند گروه زده.

گروه اول دشمنان انقلاب
گروه دوم مسلمانان سکولار و غرب گرا
گروه سوم سلطنت طلبان که البته اینها گروهی از مخ الحمد الله تعطیل اند
گروه بعدی هم منافقین و فتنه گران داخلی و خارجی بودند


افرین به این ملت عزیز که ابر سر انقلاب با هیچ احدی معامله نمی کند

حالا بفشارید مخالف را وو فرار کنید تو سوراخ موشهاتون (321038)
 
ایران من
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۳:۱۰:۵۰
شعارکسانی که دراین مراسم بودندمنعکس کننده نظرات تمام مردم نیست زیراآنها اغلب ازگروهی خاص هستندکه از سازمانهای مختلف درسراسر کشور بصورت کاروانی بااتوبوس و...به مرقد امام گسیل شده اند.


این مردم از روز قبل و از سرسر کشور آمده بودند افرادی که از شب قبل از مراسم با خانواده در اطراف مرقد خوابیده بودند چون جایی نداشنتند
مثل اینکه شما در مراسم نبودید جمعیتی که داخل مرقد بود یک صدا فریاد می زد ؟؟؟!!!!
اگر عده ی شعار دهنده قلیل بودند چرا عده کثیر که موافق سید حسن بودند عکس العملی نشان ندادند چرا جلوی این افراد را نگرفتند (321238)
 
آسو کرمانشاهی
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۶:۱۴:۱۶
دانش و یا مهندسی صحنه سازی، که در زبان انگلیسی بدان ریکانستراکشن می گویند و اما برای نشان دادن صحنه هایی که حوادث گذشته را رقم زده اند، در فیلم های مستند هر شب از کانالهای تلویزیونی این و آن کشور دمکراتیک و با هدف به تصویر کشیدن و نشان دادن اسرار رویداهای تلخ و شیرین گذشته، پخش میشود. اما در جمهوری اسلامی این مهندسی، معکوس انجام میشود. یعنی، جمهوری اسلامی همه دانش و توانایی و دیگر امکانات مادی خود را به یکباره بکار میگیرد تا مثلا در مراسم نوده امام عده ای ایجاد هیاهو بکنند که کردند. و اما مردم میدانند حساب این هیاهوکنندگان از مردم عادی بسیار جداست. (320828)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۶:۵۳:۱۱
چرا آقاي احمدي ن‍ژاد اعلام كرد سخنران بعدي رهبري هستند؟؟ (320846)
 
dastgheib3.blogfa.com
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۷:۰۲:۵۱
بالاخره ما نظر اين اصلاح طلبها را نفهميديم!
يه روز ميگن هيچ امر قدسي وجود نداره و ميشه عليه خدا هم راهپيمايي كرد!توهين به امام زمان وقرآن و امام خميني رو هم با آزادي بيان توجيه مي كنند
حالا چطور شده كه نوه از بابا و بابا بزرگ و پيامبر و خالق مقدس تر شده!
معلومه اينا سربازاي مجازي جناب اوباما هستن!
زنده باد صداي مردم
زنده باد مستضعفين (320850)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۷:۱۷:۳۶
عنوان کردید تعداد زیادی از افراد شعار می دادند و این شعارها را باید جدی گرفت . اما صحبت اینجاست این افرادی که حضور داشتند برنامه ریزی شده بوده پس جای تأمل نیست. بلکه برنامه ریزان این نمایش بی شرمانه باید تأمل کنند و در رفتارهایشان تجدیدنظر کنند تابا به بازی گرفتن احساسات دوستداران واقعی امام جو جامعه را متشنج نکنند . (320854)
 
علی اصفهان
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۷:۲۹:۱۴
با سلام
تا آنجا که بنده اطلاع دارم ای کار بزنامه ریزی شده بود وصفوف اول تا 15 صفوف خاصی بون که یک روز قبل به تهران آمده بودند و وقتی آنها شعار میدادند بقیه هم تحت تاثیر شعار میدادند وحکم لیدر داشتند (320860)
 
MAY3AM
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۲۰:۳۸:۵۵
وقتی نوه از جد عزیزتر میشه همین میشه دیگه!!!!
ما نوه امام رو برای خاطر امام باید دوست داشته باشیم یا برای خاطر شخصیت خودش؟!
کاش جواب منو میدادید علی آقا؟ (320942)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۷:۳۰:۲۲
در مورد اين قضيه چه بايد گفت. چه جور ميشه با اين اتفاق كنار اومد. آيا وقت آن نرسيده رجال سياسي جرئت به خرج بدن و با تندروهاي دوطرف برخوردي داشته باشند. من بعد از اين اتفاق مانند مصيبت زده ها شدم. اين حرف رو جدي ميگم. جواب امام رو چي بديم (320861)
 
MAY3AM
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۲۰:۳۶:۳۹
شما نیاز نیست جواب امام رو بدی، ایشون خودشون جواب دادند، یه کمی بیشتر مطالعه کنید جوان 20 ساله!!!
میزان حال افراد عزیزم!!!! (320940)
 
abolfazl
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۷:۳۰:۵۵
پسر نوح با بدان بنشست
خاندان نبوتش گم شد
سگ ادصحاب کهف روزی چند
پی مرئم گرفت و آدم شد

اگر بفهمند همین . (320862)
 
MAY3AM
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۲۰:۳۵:۱۲
کاش با بدان مینشستند، دارن با ددان میشینند و افتخار هم میکنند! (320939)
 
عباس
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۸:۰۷:۴۷
من خیلی با این ایده موافق نیستم که میگهاگه دشمن و به خصوص امریکا و انگلیس از شما تعریف کردن شما مشکل داری
فرض بر این که این تعاریف همه در جهت منافع هست و کروبی موسوی و خاتمی هم سران فتنه و از غرب خط میگیرن.
حالا این سناریو را در نظر بگیرین که غرب اومد از آقای احمدی نژاد تعریف کرد از مجلس از .... ! اون وقت این نظریه چه بلایی سرش میاد!
حالا یک فرض دیگر این که به نظر شما آیا تعریف اسرا ئیل و امریکا از اونطرفی ها یک حربه برای جنگ داخلی نیست ! (320874)
 
علیرضا
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۸:۱۳:۱۹
این همه، سر داده شدن پاره ای شعارها در میانه سخنرانی سیدحسن خمینی،

چیزی که واضح بود این بود که شعارا در میانه سخنرانی نبود ، از اول تا آخر سخنرانی بود . (320879)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۸:۲۲:۴۹
فكر مي كنم باز هم مردم صدها بار جلوتر از تحليگر ها و سياسيون به بهترين نحو پيام انقلاب را به آنها كه اساس و ارزش هاي انقلاب را بر سفره منافع شخصي خود معامله مي كنند فهاندند . همين دست تحليل ها را تا چند ماه پيش نگاه كنيد امثال موسوي و كروبي را هم ميخواست همراه با تمام خيانت هايشان تطهير كند ولي مگر مهمترين شعارهاي مردم در 9 دي چه بود ؟ چقدر از آنهارا براستي تحليل گران ما تجليل كردند ؟ اين شعارها بود كه كار خود را كرد والبته در سايت هاي معامله گر كلاس بالا حتي يك بار هم درج نشد . (320884)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۸:۳۳:۰۰
به نظر من گرچه این موضوع باعث بهره برداری رسانه ای از طرف ضد انقلاب شد اما باید در نظر داشت که این اتفاق عکس العمل طبیعی ملت به مواضع یک سال گذشته سید حسن یود.
حد اقل اگر سید حسن در موقعی که برای آرام کردن جمعیت صلوات های پی در پی را از مردم طلب می کرد یک کلمه برای سلامتی رهبر انقلاب گفته بود شاید وضعیت اینطور نمی شد و مردم کمی آرام می شدند.
در هر حال با اینکه خارج شدن افراد از دایره نظام اصلا مطلوب نیست ولی باید به این نکته نیز توجه داشت که وجود افرادی بی بصیرت و گاها منافق در اسکلت نظام ضرر هایی دارد که نمی توان نادیده گرفت (320889)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۲۳:۵۵:۳۸
بله امام مايتيمان خميني گفت اگر انقلاب مصادره شود اهل بيتم را مصادره ميكنند با مرحوم سيد حسن نتوانستند با سيد حسن كردند با خوانساري كردند عمر سعد با امام حسين كرد
جمعي از يتمان بابا روح الله
يا مهدي هم منقم خون حسين باشد و هم منتقم اجداد حسين
يا مهدي عجل الوليك الفرج (320995)
 
سیداکبر موسوی
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۸:۳۴:۲۸
متاسفانه رییسجمهور وطرفدارانش مثل همیشه هیچ ارزشی برای وحدت قایل نبودند آنها بااین کارها نظام رهبری وما معتقدان به نظام را زیر سئوال می برند (320891)
 
رضا حسین زاده
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۸:۳۶:۴۲
با سلام خانواده امام احترام زیادی دارند این درست نیست در زمانی که امام ره در میان ما نیست به خانواده ایشان بی احترامی بکنیم و اینکه ما نگذاریم ایشان حرفش را بزند و ایجاد ناامنی بکنیم و جلسه را بهم بزنیم خود بابی می شود که هر کس از کسی خوشش نیامد صلایقش با صلایق آنها یکی نبود ، عده ای را جمع کند و آن جلسه را به آشوب بکشاند ما از اول انقلاب شاهد این برهم زدنها زیاد بوده ایم دولت نباید اجازه بدهد جلساتی که از قبل هماهنگ شده و برنامه ریزی شده است به آشوب کشیده شود هر کس که باشد فرق نمی کند مهم امنیت است که حق هر فردیست که در آن جمع حضور دارد . با تشکر (320893)
 
دانشجو
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۸:۵۱:۳۵
مگر هر سال اول تولیت استان نمیومد بعدش شخصیت دوم مملکت بعد رهبر پس چرا امسال اینطور نشد انها میخواستند به رییس جمهور بی احترامی کنند ونشان بدهند که ما اون رو به عنوان رییس جمهور قبول نداریم واقای انصاری 2بار تذکر داد!اما هم رییسجمهور هم مردم توطئه را خنثی کردند (320906)
 
جاسم
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۸:۵۸:۱۷
آنهایی که جلوی سخن گفتن سید حسن خمینی را گرفتند در واقع گفتند ما به هیچکس حتی نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی،در صورتیکه صد در صد موافق نظر ما نباشد، اجازه حرف زدن نمیدهیم!
واقعا زمان آن نرسیده که بپذیریم در کنار هم میتوانیم حرکت مثبت رو به جلو داشته باشیم نه در مقابل هم؟
چه کسانی از تقابل ما سود خواهند برد؟ امریکا و اسراییل! (320909)
 
علی
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۹:۰۶:۲۶
توهین به نوه امام نشانگر این واقعیت است کسانی که عکس امام را برای کارکرد جناحی پاره کردند تا از آن برای کوبیدن یاران امام استفاده کنند روز جمعه نیز همان ها به یادگار آن عزیز سفر کرده توهین کردند. همانطور که امام روزی خود آن را پیش بینی کرده و فرموده بودند:«...احتمال قوى مى‏دهم كه پس از من، براى انتقامجویى از من، به بعض نزدیكان و دوستانم تهمتها ـ كه من آنها را ناروا مى‏دانم ـ بزنند و به آتشى كه باید مرا بسوزانند آنان را بسوزانند و احیاناً به صورت دفاع از من، انتقام مرا از آنها بگیرند...» (صحیفه امام، ج‏17، ص 90) (320914)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۱۹:۵۴:۴۸
مجيد جان اوني كه تو مي گي مذمومه نه مضموم (320925)
 
itisme
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۲۰:۰۱:۲۲
فقط می خواستم به افرادی که از مردمی که شعار دادند حمایت می کنند بگم که شما که خودتونو احتمالا ولایتمدار می دونید، به نظرتون اگه از رهبر می پرسیدید این حرکت را تایید می کرد؟
سید حسن خمینی هر موضع گیری هم که داشته، به هر حال از طرف خود همین نظام به وی اجازه سخنرانی داده شده. اگه اسم این حرکت تندروی نیست، تندروی را شما چطوری تعریف می کنید؟
این حرکت جز تفرقه بیشتر بین افراد جامعه نتیجه دیگری نخواهد داشت. (320928)
 
سما
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۲۰:۱۷:۳۷
یه عده میگن نوه ی امام نوه ی امام. پس حال کنونی افراد چی میشه هر کسی رو با توجه به رفتارش در برابر موضوعات مختلف میسنجند نه نسبت فامیلی اون. (320935)
 
MAY3AM
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۲۰:۲۸:۴۸
من میخوام خواهش کنم از همه تا اگر میتونند یکبار دیگه از اون لحظه ای که سید حسن آقا! میرن پشت تریبون و میخوان که صحبت هاشونو شروع کنند، توجه کنند به لحن گفتن جمله اولشون که با \"محمد\" تمام میشه، برای اینکه مردم با فرستادن صلوات آروم بشن و بتونن صحبت کنند.

خیلی خیلی لحن زننده ای بود و وقتی داشتم نگاه میکردم، خیلی بهم برخورد، این آقا به خیال اینکه چون نوه امام هست، به خودش جرات داده و با اون لحن خیلی خیلی زننده که رابطه ارباب رعیتی رو به ذهن آدم میاره با مردم صحبت کنه!!!

من فکر میکنم منظور ایشون از اون طرز ادا کردن جمله به معنی این بوده که \"آهای....شید میخوام حرف بزنم\"
(ننوشتم تا بشه نمایش داد، معذرت هم میخوام از همگی)

آدم نگاه میکنه به طرز صحبت امام (ره)، با چه خضوعی ایشون صحبت میکردند با مردم، رفتارهای این آقا رو هم میبینه!!!!!

والا آدم شک میکنه!!!!!! (320937)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۲۱:۱۰:۵۶
ما دنبال چی هستیم جذب یا دفع
این حرکتا باعث میشه طرفداران انقلاب روز به روز کمتر بشن
ما طرفدار عاقل میخوایم نه احساساتی
اینگونه رفتارها فقط جلوی تعقل رو میگیره اونهایی که دیروز اینجور شعار میدادند فکر می کردند ایران فقط مال اینهاست
آقایون با این رفتاراشون میخوان از این به بعد هرکی انتقادی داشت باهاش اینجوری رفتار کنن و از صحنه بیرونش کنن! (320953)
 
سعيد
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۲۱:۱۵:۵۷
والله ما كه نه از مقاله چيزي سر در آورديم نه از نظرات البته حتما مشكل از ماست چون ما جزو نسل انقلابيم و اختمالا از گفته هاي اين نسل جديد سر در نمي آوريم ولله زمان امام اگه امام پيشاني كسي را مي بوسيد ما خودمان را فداش مي كرديم ولي امروز اينها حتي به رهبر هم مي خواهند خط بدهند خدا عاقبت ما را به خير كند (320955)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۲۱:۲۱:۳۴
داغ ماجرا وقتی است که نوه امام آرزوی پیوستن به روح الله را میکند. (320957)
 
javad
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۲۱:۲۶:۵۸
من خودم در نماز جمعه بودم و اون جلو هم بودم
اولاش من شعار نمیدادم و فقط مات و مبهوت نگاه میکردم ولی اخرش بعد از اینکه رفتار سید حسن رو دیدم که گفت شما گروه اندکی هستید که همه ازتون بیزارن این رو توهین به شعور خودم دونستم چون با دو چشمم دیدم که اندک نبودند وتقربا جمعیت خیلی خیلی زیادی شعار میداد و من هم شروع کردم به شعار دادن
البته رهبری معظم با حرکت خودشون بزرگواریشون رو نشون دادند و به همه فهموندند که میتوان سید حسن را از راهی که در حال رفتن است بازگرداند
جدا امیدوارم سید حسن این هشدار رو جدی بگیره و برگرده (320958)
 
علي. و
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۲۱:۳۱:۵۲
سخنراني از امام راحل هست كه زياد هم از تلويزيون پخش شده و امام در اين سخنراني با تاكيد بر اسلام خواهي مردم تاكيد ميكنند كه اگر روزي من هم برخلاف اسلام عمل كنم، مردم من را هم كنار ميگذارند.
درخواستم از سايت محترم الف اينه كه فايل صوتي اين سخنراني رو روي سايت قرار بدن. (320960)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۲۱:۳۷:۳۴
دومین نکته هم این که اقدام مردم در سردادن شعارهای اعتراضی خطاب به سخنران محترم را باید به عنوان یک پیام جدی تلقی کرد، چرا که حجم شعارها فراتر و معطوف به یک گروه معدود نبود که بتوان حضورشان را نادیده گرفت و به سخنرانی ادامه داد
واقعا مربوط به یک گروه معدودو نبود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا میکرفونهارو گذاشته بودن تو گلوی یک گروه کوچک !!!!!!!!!!!!!!
با انصاف باش برادر (320962)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۰۲:۳۹:۲۱
شماهم هی بشین تو یونان واقعیت جامعه را نبین.من نمی دونم شماها چقدر از این ملت باد سیلی بخورید تا حالتان سرجایش بیایید؟
انتخابات 22 بهمن 9 دی روز جمعه .

ببین ملت کار رو یک ساله یکسره کرده شما نمی خواهیئ بفهمید نفهمید. (321034)
 
MOBYDICK
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۰:۲۲:۰۵
برادر با انصاف، شما چطوری از اونجا فهمیدید که میکروفونها رو گذاشتند تو گلوی یه عده ای اونم کوچک؟!
کلاهتو بذار بالاتر عزیز، گویا اوضاع اقتصادی یونان رو تفکرات شما هم تاثیراتشو گذاشته!! (321121)
 
seyedmohammad lai
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۲۲:۱۱:۲۹
با عرض سلام و احترام

باور بفرماییٔد که من قصد جسارت ندارم و هنوز هم فکر می‌کنم که ایشان فراجناحی هستند و فقط قصدشان این است که آن طرف هم جذب شود و در نهایت خانواده ‌های انقلاب با هم باشند

ولی‌ اکنون نمی‌توان این طرز تفکر را قبول کردا چون با این حمایت میر حسین از تروریست ها به هیچ عنوان نمی‌شود از این افراد حمایت کرد و یا با آنها در هیچ جلسهٔ شرکت کردا

لذا من که در خارج از صحن حضرت امام بودم دیدم که مردم از شعار ها پشتیبانی‌ میکردند و نشان دادند که نسبت به دیدار های ایشان با میر حسین و با کروبی و خانواده های زندانیان سیاسی بی‌ تفاوت نیستند

انشا‌الله که خداوند عاقبت همه را مخصوصا ایشان را ختم به خیر کند و سرنوشت حسین در انتظار ایشان نباشد

با تشکر

موسوی (320968)
 
علي. و
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۲۲:۴۹:۲۱
خاطره اي جالب و متناسب با اين ماجرا از آقاي اشراقي، داماد امام و پدر زهرا اشراقي(نوه امام و همسر خاتمي):

در سال 59 آقای سید حسین خمینی که نوه امام بود (فرزند آقا مصطفی) در زمانی که اختلافات بین بنی صدر و شهید رجایی تشدید شده بود آقای سید حسین خمینی می رود در مشهد به نفع بنی صدر سخنرانی می کند مردم به او حمله می آورند می خواستند سید حسین خمینی را بزنند و ایشان که مسلح بوده، سلاح کمری داشته، دست به سلاح کمری اش می برد، بچه های کمیته جلوی او را می گیرند می برندش در یک اتاق دیگر.

از همانجا مسئولین کمیته تماس می گیرند با دفتر امام. پیغام به امام داده می شود که آقای سید حسین خمینی نوه شما در مشهد از بني صدر دفاع کرده مردم به او هجوم آوردند دست به اسلحه برده ما چه کار کنیم.
امام به مرحوم آیت الله اشراقی می فرمایند که به مسئولین کمیته مشهد پیغام دهید که سید حسین خمینی تحت الحفظ به تهران اعزام شود و اگر دست به سلاحش برد او را با تیر بزنند.

آقای اشراقی به دفتر می آید و از طریق آقای رحمانی به بچه های کمیته پیغام می دهند. ولی بخش دوم پیام امام را آقای اشراقی نمی دهد و فقط می گوید امام گفته آقای سید حسین خمینی تحت الحفظ به تهران اعزام شود.
وقتی ایشان پیش امام بر می گردد امام می پرسد شما دستور من را ابلاغ کردی. ایشان می گوید بله. امام فرمودند: آقای اشراقی کامل ابلاغ کردی؟ آقای اشراقی که نمی توانسته دروغ بگوید می گوید نه حضرت امام؛ من قسمت دومش را نگفتم. امام به آقای اشراقی می فرمایند بر می گردی مجدد تلفن می زنی و هر دو قسمت پیام من را می دهید. سید حسین خمینی تحت الحفظ به تهران اعزام شود اگر دست به سلاحش زد با تیر بزنید. (320976)
 
hamid
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۱:۵۴:۲۵
این داستان تشابهی با امروز ندارد. اگر حضرت امام با این تندی با ایشان رفتار کردند مطمئنا برای دست به اسلحه بردن و تهدید علنی مردم بوده است نه برای دفاع از بنی صدر. در این صورت قضیه آزادی بیان چه می شود ؟ جناب حسن خمینی نه دست به اسلحه برده است و نه بیانیه داده است (321171)
 
12345
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۲۳:۰۶:۳۰
اگه یکمی دقیق نگاه کنی bbc برای مظلومیت امام اشک نمی ریزد. بلکه این واقعیت را جشن گرفته و ...
خدا هیچکس را دشمن شاد نکنه... (320977)
 
بنده خدا
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۲۳:۰۶:۴۳
دوستان توجه کنید که سید حسین خمینی هم نوه امام بود ودر زمان حیات خود امام ازبیت وی طرد شد اقا سید حسن هم توجه کند که اگر از مسیر ارمانهای حضرت امام خارج شود عاقبت وی را سیره عملی امام مشخص کرده است . امید داریم که این نوه امام مانند پدر بزرگوارش عاقبت به خیر شود. مطلب دیگر اینکه همه باید توجه داشته باشیم که در معرض امتحتن الهی هستیم , یوسف پیامبر نفس خود را از الودگی به کناه تبرئه نمی کند وامیدش به به رحکت پرودگار است که اورا حفظ کند. با این اوصاف از یک جوان چطوری انتظار می رود. دوستان کمی به تاریخ وافرادی که در این بزرگ منشی ودارا بودن نام ونشان از راه منحرف شده اند توجه کرده اید. از فرزندان پیامبران تا دیگر افراد وخواص.
البته امیدواریم سیدحسن هم به وصیتنامه امام وپدر توجه کند وهمواره در خط ولایت باشد. (320978)
 
حقيقي
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۰۸:۳۱:۴۶
چطور روز قبل از مراسم رو كسي در موردش حرف نميزنه كه مداحان رو توي حرم راه ندادند و كنار مترو برنامه اجرا كردند.

آقاي سيد حسن خميني يكسال خيلي حرفها زدي و خيلي حرفها كه بايد ميزدي نزدي امروز جواب اونها رو به قول امام اگر دولت نتونه بده مردم خواهند داد... ودادند...

بر كسي پوشيده نيست كه شما آخرين مهره و برگ آخر گروه فتنه هستيد.

ضمناً خود امام هم در زمان حيات بسياري از نزديكان و حتي نوه خود را ترد كرده بود.... (321067)
 
arash
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۲۳:۱۸:۲۵
سلام حسن اقا دروغ گفتن 90درصد داخل شعار می دادن بیرونم بعدا من پرسیدم اکثرا شعار می دادن یا تعیید میکردن در ضمن شعار مردم اهانت نبود ازادی بیانه مردم میگفتن سلطنت ثروت و قدرت نمی خوان این مردم حرم نمیومدن منافقا سلطنت طلبا سرمایه دارا میومدن؟امام و اینا دوس دارن اینا به حکم امام هزار هزار کشته دادن حالا بعد20سال چی شده؟این مردم بد شدن چون بعضیااوضاشون خوب شده فکرسلطنت دارن اینا اگه راس میگن منافقارو محکوم کنن نه مردم که خالصانه هشدار می دن (320982)
 
متعجب
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۲۳:۲۰:۴۸
یکی علی مطهری رو بگیره
زده به سیم آخر
هم به ملت و هم به رئیس جمهور توهین کرده
جای تاسف دارد (320984)
 
سامان
۱۳۸۹-۰۳-۱۵ ۲۳:۵۸:۰۲
مردم با کسی عقد اخوت نبسته اند، معیار پیروی از ولایت و دوری از خط فتنه و فتنه گران است، نمی شود 365 روز سال هر کاری خواستی انجام بدهی، به دیدار فتنه گران بروی و از مردم انتظار به به و چه چه داشته باشی. (320997)
 
عرفان
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۱:۰۲:۵۵
ندادن اجازه به سخنران در همه حال بد است وجای توجیه ندارد. اگر این اتفاق در سخنرانی یکی از افراد دولت حاضر اتفاق می افتاد موافق بودی یا مخالف ؟ (321140)
 
دوست
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۰۶:۳۴:۰۰
بسمه تعالی

با سلام

در یکی از سخنرانی های امام شنیدم فرمودند:

مردم به خاطر اسلام دور ما جمع شدند اگه یه وقتی منم حرفی غیر اسلام بزنم همین مردم به حساب من می رسند.

شاید کلماتی مترادف یادم مونده باشه ولی فکر می کنم جز این معنی نمی ده که نه تنها نوه ی امام بلکه امام و جانشین امام هم خدای ناکرده خدا مرا به خاطر این فرض ببخشاید اگه خلاف اسلام چیزی بگوید یا عمل کنند همین مردم به حسابشان می رسند! این نکته ی لطیفی است توجه کنید جنس رابطه با ولی اطاعت است اما بر موازین خدا و استناد به محکمات. (321056)
 
علی
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۰۷:۳۲:۰۸
ما این همه به بی بی سی فارسی و صدای آمریکا طعنه و کنایه میزنیم بعد خودمان این همه دروغ میگیم که چی ؟میخوایم یه حرکت زشت و ناپسند و توجیه کنیم.به همین خیال باش. (321057)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۰۸:۲۴:۰۰
به نام خدا

با سلام

در روزگاری بسر می بریم که هر کس چه موافق و چه مخالف و چه منافق و فتنه گر (به مصادیق این مفاهیم فعلا کاری نداریم) در مورد هر واقعه ای حادثه ای از تاریخ را بیان می کند و با آن حادثه واقعه ی امروز را تأویل می نماید.

می دانید چه می گویم. برخی کسی را پسر نوح می دانند و برخی نوه ی پیامبر و به تبع آن جریان مقابل را نوح و خدا یا یزید می خوانند.

این محور بحث من است. پس می توان از وضع امروز چنین برداشت کرد که ما برای انطباق وقایع امروز و دیروز و شناخت حقیقت نیاز به شاخص داریم.

اما شاخص چیست؟ در این بین هم توافق نمی کنیم و هر کدام شاخصی را مطرح می کنیم! اما اگر قانون اساسی را شاخص قرار دهیم بهتر نیست؟ مانند امیر مومنان ع! آیا برخی معتقدند که قانون اساسی در انتخاب رهبری دچار ضعف یا خللی شده است؟ خوب واضح بگویید! اگر نه پس به یکی از شاخص های تصریحی قانون اساسی گردن نهید! همه ی طرف ها را می گویم! حتی اگر طرفی امتناع کرد طرف های دیگر چنین نکنند.

اما گویا در رفتار و بیان رهبری هم تأویل می کنند یکی می گوید پیشانی بوسیدند یکی به بیانات هم سو اشاره دارد. پس نقطه ی اشتراک کجاست؟

اگر قرار است همه چیز را به نفع خود تمام بکنیم پس حق کجا خواهد بود؟ آیا کسی مدعی است که تماما حق است؟

پس خدا بخیر بگذراند به جای پیروی از رهبر تأویل رهبر و امام به جای پیروی از وجدان تأویل تاریخ به جای تقوا \"زینوا اعمالهم\".

گویا \"قطب نما ها خراب شده است\". اصول مجادله گر نمی دانی شو خموش! (321064)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۰۸:۴۶:۰۰
سيد حسن ديگر چطور مورد محبت قرار بگيرد ، رهبر كه در انظار عمومي به او تفقد كرد. چرا از سران فتنه خاتمي و موسوي و كروبي اينهايي كه بر عليه رهبر هستند اعلام انزجار نميكند درس ديروز برايش عبرت نشد؟ (321074)
 
مرجان
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۰۹:۱۸:۲۳
فارغ از بحث هاي سياسي من در عجبم از تحليل رفتن زيان فارسي!
چرا در كامنتها انقدر اشتباه املايي وجود داره؟؟؟

\"صوت\"،

\"موضه\"،

\"سيانت\"،

\"مذموم\"

و
.
.
.

و اين داستان ادامه دارد، در هر موضوعي اين ليست رو مي شه نوشت!


لطفا يه كم به زيان فارسي احترام بگذاريد.

كمي مطالعه كنيد. (321089)
 
اویس
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۰۹:۳۸:۱۹
بهتر بود این اتفاق در مراسم ارتحال امام رخ نمی داد.
اما از طرفی یک تلنگر برای سیدحسن لازم بود (321098)
 
فرزند خميني
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۰۹:۳۹:۰۴
همانطور كه در آيات قرآن كريم نيز از فرزند نوح نام برده شده ودر آيه شريفه ان اولي الناس بابراهيم، للذين اتبعوه... نزديكترين مردم به حضرت ابراهيم(ع)، كساني هستند كه از او تبعيت مي كنند.وامام خميني نيز در زمان حياتشان بارها اعلام نمودند كه ملاك حال افراد است وحتي نوه خود سيد حسين را طرد نمودند،ديگر از پيروان اين امام ميشود بيشتر از اين توقع داشت كه كسي را كه با سران فتنه همدلي ميكند وآشكارا به ملت وامت اين امام دهن كجي مينمايد از امام دانسته وبرايش احترام قائل باشند؟واقعا كه اين شعار مردم به جا بود:سيد حسن نصرالله نواده روح الله (321099)
 
لیلا سادات
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۰۹:۴۶:۵۵
چطور بی احترامی به نظر رهبر در موردتبعیت از قانون توسط سران فتنه اشکالی نداره؟
چطور شرکت در عروسی پسر میردامادی در کنار سران فتنه اشکالی نداره؟
مردم بصیرت دارند
عوام خیلی جلوتر از خواص حرکت می کنند
همون بهتر که سید حسن کنار سردار سازندگی بنشینه و سرافکنده باشه و خجالت زده و نتونه تو صورت رهبر نگاه کنه
باید بفهمند دیگه بین مردم جایی ندارند
باید بفهمه که واقعاً بیت امام جای منافقین نیست (321102)
 
sara
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۰:۰۸:۱۷
مردم بصیر ایران بهترین کار ممکن را کردند ، باید راه کسانی که از انقلاب جدا شده اند از ملت جدا شود، این اوج بصیرت و آگاهی مردم است و برای خوش آمد یا نیامد بی بی سی هم نباید آن را زیر سوال برد ! (321111)
 
MOBYDICK
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۰:۱۳:۳۳
من میخوام اینجا یه لینک قرار بدم برا عده ای که خیلی خط امامی هستند و جانشون حتی برای نوه امام هم در میره!!!

http://www.jahannews.com/vdcb8wb85rhb88p.uiur.html

یه نگاهی بندازید بد نیست!!! (321115)
 
گل مراد
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۰:۲۸:۱۱
امروز صبح که رفته بودم نون بگیرم چشمم به روزنامه های اصلاح طلب افتاد، اکثر چیزهایی رو که نوشته بودند رو پیش بینی می کردم به جز یه مورد که داشتم از تعجب شاخ در می آوردم. و اون این بود که از قوه قضاییه خواسته بودند، (به قول خودشون) توهین کنندگان به سید حسن را دستگیر کنند.
چند نکته جالب به ذهنم رسید.
1-من خودم توی مراسم بودم و تقریبا همه در حین سخنرانی سید حسن شعار میدادند. بنابر این باید حدود چند میلیون نفر توسط قوه قضائیه دستگیر شوند.
2-تا جایی که من شنیدم هیچ ناسزایی به سید حسن گفته نشد یعنی مرگ بر ضد ولایت فقیه و مرگ بر منافق و... که اینا هیچ کدوم حرفای زشتی نیست و اصلا ربطی هم به سید حسن نداره.
3- تنها جرم این عده این بود که نگذاشتند سید حسن سخنرانی کند. و جالب اینکه طرفداران آزادی زندانی ها، تنها به این جرم خواستار دستگیری این افراد شدند.(قرائت رحمانی از اسلام)
4- جالب تر از همه آنکه همین افراد وقتی شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه توسط عده ای داده شد اصلا خواستار دستگیری کسی نشدند که هیچ، بعضا خواستار آزادی آشوبگران از زندان شدند.(نتیجه اخلاقی اینکه گناه قطع سخنرانی سید حسن خیلی بیشتر از آتش زدن مسجد و ماشین پلیس و اصل ولایت فقیه و... می باشد.)
5-نکته آخر اینکه هر که خربزه بخوره پای لرزش هم میشینه. یعنی برادر سید حسن خیلی واضحه وقتی شما با سران فتنه فالوده میخوری مردم هم بدشون میاد. البته شما هیچ گاه مستقیما از اونها حمایت نکردید مردم هم در این شعار ها به شما توهینی نکردند. که اگر مستقیما حمایت میکردید که.................. (321124)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۰:۴۵:۲۹
واعتصمو بحبل الله جمیعا ولا تفرقو خدا رحمت کند امام خمینی(ره) را وخداوند طول عمر وسلامتی به به مقام معظم رهبری عنایت بفرماید.ودسیسه بازان را اگر قابل اصلاح می باشند به راه راست هدایت نماید واگر نه مکرشان را به خودشان برگرداند وانها را نابود نکند (321130)
 
میرزا
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۰:۵۲:۱۸
1- کروبی تو مناظره گفت پولهایی که از شهرام گرفته؛ از امام (ره) امضا داشته! این توهین آشکار و بیشرمانه به امام نیست آقای حسن مصطفوی چه واکنشی نشان دادند؟... هیچ

2- موسوی، کروبی، خاتمی با استبداد تمام رای 24 میلیون آدم رو پاک کردن و به انتخاب اون 24 میلیون توهین کردند آقای حسن مصطفوی چه واکنشی نشون دادند؟... هیچ

3- موسوی، کروبی در حمایت از تروریستها بیانیه دادند آقای حسن مصطفوی چه واکنشی نشوند دادند؟... هیچی رفتند عروسی باهاشون گل گفتند و گل شنیدند

4- در زمان خاتمی بیشترین توهین ها به امام, شهدا, ولایت فقیه, سپاه وبسیج شد آقای حسن مصطفوی چه کار کردند هیچی رفنتند ملاقات سران فتنه
ماست مالی نکنید دیگه هرکی خربزه میخوره پای لرزش میشینه (321132)
 
آشنا
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۱:۱۸:۱۹
يعني جدا در سال 59 كه اوج محبوبيت امام بود، ميخواستند نوه امام رو به خاطر سخنراني و طرفداري نادرست بزنند و امام هم نوه اش رو مجازات و توبيخ و تهديد كرد؟!

بايد خدا رو شكر كرد كه به بركت نفس الهي و راهنمايي ها و برخوردهاي صريح امام و رهبري، مردم ما هنوز هم همان بصيرت سال 59 را دارند و فريب عنوان «نوه امام» و ... رو نميخورند. (321151)
 
تیمور
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۱:۴۸:۱۲
سلام
توجه همه را به چند نکته جلب میکنم
رهبرمعظم انقلاب روی سخنشان با چه کسی بود که فرمود: نکند بخاطر مخالفت با یک شخص نسبت به اواز جاده حق تعدی کنیم.
چرا همه ما سخنان رهبری را به نفع خودمان ترجمه می کنیم؟
مسلما\" اگر بگوییم که این حرکات (اجازه ندادن به نوه حضرت امام (ره)برای سخنرانی), مورد تایید رهبری بوده لذا بایست بیش از پیش برای رهبر معظم انقلاب ومظلومیتش ناراحت باشیم.
حرکت ورفتارآقای انصاری درباره سخنرانی رییس جمهور بسیار بد ونسنجیده بود.
رفتار نوه امام (ره) درباره چگونگی رفتن به پشت تریبون اشتباه وکسر شان بود.
حرکات افرادی از صف جلو خطاب به رئیس جمهور اشتباه بود.
پاسخ آقای رئیس جمهوربه آقای انصاری که از بلند گو پخش میشد نیز نسنجیده بود.
شایدنوه امام (ره) مخالف برخی چیزها باشد اما منافق نیست.
در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جذب حداکثری ودفع حداقلی , کلا نباید هیچکدام از این حرکات انجام میگرفت.آنهم جلوی میهمانان خارجی حاضر در مراسم ودوربین شبکه های خبری.
بنده با هیچیک از حرکات فوق موافق نیستم وچشمانم فقط به لبان ولی فقیه دوخته شده تا اطاعت امر کنم. صحبتهای ایشان را نیزاز خودم هم تفسیر نمی کنم.
خدا لعنت کند که از بعد از انتخابات چنین فضایی را درجامعه بوجود آوردند. تا هه به هم شک کنیم.
بگذارید قوه قضاییه ومجریه ومقننه و دیگر مسئولین خودشان ماجراها را رفع ورجوع کنند.
الان با این روند بیش وپیش ازهرکس دشمنان نظام خوشحال هستند وبهره برداری می کنند لذا همه باید مواظب باشیم .
واقعا\" تاسف بار است .
استغفرلله ربی و اتوب الیه
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
والسلام. (321167)
 
سید مجیدمرعشی
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۲:۰۸:۲۴
خدا را شاکرم که در صدر اسلام عایشه زن پیامبر و طلحه و زبیر از نزدیکان پیامبر (صیف الاسلام) را داریم و به راحتی برایمان قابل قبول است که ممکن است از اقوام امام خمینی و نزدیکان امام هم چنین چیزی بعید نیست.فقط یک کمی بصیرت میخاد... (321181)
 
محسن
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۲:۳۳:۰۳
مشکل سید حسن خمینی آن است که در محیطی ایزوله زندگی می کند و از بطن مردم خبر ندارد ماجرای روز رحلت امام (ره) یک پیام روشن به سید حسن داشت که از مردم جدا شده است و در دام تعدادی افراد عافیت طلب افتاده است . (321201)
 
لابد
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۲:۳۹:۴۹
لابد علي مطهري هم با بدان بنشسته نمي دونم چرا فرزندان سران وبزرگان انقلاب اينروزاهمه با بدان ميشينن؟!!!! (321205)
 
حميد
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۲:۵۸:۳۵
بابا يعني يه عاقل توي اين مملكت پيدا نميشه بفهمه رهبر بعد از او شعارها چي گفت در ابتداي عرايض براي چه كسايي توصيه داشت ؟يكي بگه تو اين مملكت چه خبره هركه طبل خودش رو ميزنه پس وحدت كلمه امام كجاست پس حق با كي (321222)
 
علي
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۳:۰۷:۴۲
بسمه تعالي
تصحيح كنيد:مذموم
نوه خميني بابدان بنشست محبوبيتش كم شد. (321235)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۴:۲۲:۳۷
استدلالی بسیار شبیه ماجراهای صدر اسلام
می گفتند مگر نوه ی پیامبر بودن برای حسن و حسین (ع) فضیلت است؟ (321303)
 
گل مراد
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۲۰:۲۰:۳۹
نوه پیامبر بودن و پسر عموی پیامبر بودن و همسر پیامبر بودن هیچگاه به تنهایی فضیلت نبوده است بلکه حسین آن نوه پیامبر است که سید جوانان اهل بهشت است. علی (ع) به خاطر داماد پیامبر بودن امام نشد بلکه به خاطر امام بودن از جانب خدا محترم شد.
نسبت فامیلی به تنهایی هیچ ارزشی ندارد چون امامان ما هم بعضا فرزندان ناخلف داشته اند. آنچه ما به آن احترام می گذاریم و از آن پیروی می کنیم امامت است. برای ما امر امام علی واجب است نه دامادها و پسر عموهای ایشان (321527)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۵:۱۹:۳۷
عجب دنيائي شده. فرزندان مطهري، فرزندان بهشتي، همسر شهيد رجائي، فرزندان شهيد دستغيب، خانواده و فرزندان اشرفي اصفهاني، همت، باكري، پدر پير جهان آرا همه از راه شهداء شان خارج شدند؟ ولي هيچكس نمي پرسه چه اتفاقي افتاده كه اينطور شده؟ فرزندان و خانواده شهداي تراز اول مملكت و در صدر آن بيت حضرت امام؟ مگه اين بيست سال كشور دست آمريكا بوده؟ يه كم آروم تر حركت كنيد و فكر كنيد. اينطور نيست عزيز من. فقط به تفكر نياز داره. (321344)
 
طاها
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۶:۲۳:۵۵
سلام

به نظر من روز 14 خرداد روز جشن و پایکوبی دشمنان خارجی نظام و رهبری بود. ای کاش کمی صبر می کردند و شعار نمی دادند تا دشمن شاد نشویم. ای کاش آقا سید حسن کاری نمی کردند که به این روز دچار شوند. یا ایهاالمسلمون اتحدوا اتحدوا (321391)
 
تبريزي
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۶:۲۹:۲۵
قصد مردم بازگشت سيد حسن به دامن رهبري است مردم با اين كار به او فهماندند كه تا خط سيد حسين راهي نمانده است برگرد (321393)
 
خويي
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۱۶:۳۵:۰۴
علي مطهري نه سواد پدرش را داردونه شعور پدرش دراو نهفته است اوچرا به شعور مردم توهين ميكند مردم با احترام فقط خواستند به سيد حسن بفهمانند كه تا خط سيد حسين راهي نمانده زود بر گرد.
اگر مردم كارشان بد بود رهبري تذكر ميدادند (321395)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۶ ۲۲:۵۶:۱۲
درود بر مطهری که نشان از پدر بزرگوار شهیدش دارد. کشور ما از این مردان کم دارد. (321579)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.