نظر منتشر شده
۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 74350
کالاهای فرهنگی در سبد خانوار یا خواروبار؟
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۲۸
دیروز برای خرید ماست، شیر،نخودولوبیا به سوپری سرکوچه رفتم. بعد از خرید، در حال حساب و کتاب با آقای مغازه دار بودم که خانم جوانی وارد شد. تقریبا نوزده یا بیست سالش بود. رو کرد به آقای مغازه دار و گفت : یه چیپس میخوام، یه پفک و دوتا هم فیلم. آقای مغازه دار اشاره به جعبه ای کرد و گفت: از آنجا هر فیلمی که میخواهی بردار. خانم جوان گفت: من نمیدونم کدومش خوبه، شما راهنمائیم کنید. آقای مغازه دار نام دو فیلم رو برد و گفت: این دوتا رو تازه آوردم، جدیده. خانم جوان هم با لبخندی از سر رضایت دو فیلم از جعبه فیلم های مغازه برداشت ...
 
برایم خیلی جالب بود! با خودم گفتم قرار بود محصولات فرهنگی در سبد "خانوار" دیده شود مثل اینکه فعلاً در سبد "خواروبار" دیده شد! اگر فردا روزی شما در کنار قصابی و یا بازار مرغ وماهی فروشی شاهد فروش فیلم های سینمائی بودید اصلاً تعجب نکنید. مهم کار فرهنگی است که دارد به خوبی انجام می شود. حالا که در خیابان ها و کوچه و پس کوچه شهر، فیلم های"آنچنانی" را مثلاً یواشکی دستفروشی می کنند.چرا صنف محترم مغازه دار درکنار سیگار، چیپس و پفک نمکی دو تا فیلم هم از تولیدات داخل کاسب نباشند؟طوری نمیشود که!! اینجوری خیال خانواده ها هم راحت است. لااقل میدانند بقالی سر کوچه فیلم های ناجور نمی فروشد.
 
نمردیم و دیدیم که بالاخره کالای فرهنگی در سبد خانوار هم دیده شد. خوب شد که نگفتند در سفرۀ خانواردیده شود وگرنه اهل بیت مجبور بودند به همراه چلو و پلو یک پرس فیلم سینمائی هم نوش جان کنند.
 
حکایت این بود که آمارها نشان میداد ما ایرانی ها در مخارج زندگی مان اساساً به نیازهای فرهنگی هیچ توجهی نداریم. مثلاً اینکه : "سرانه ی مطالعه ما کم هست "، "دغدغه ی خریدن و خواندن کتاب نداریم "(شایدهم حوصله نداریم ). "سالی یک بار هم به سینما و تئاتر نمیرویم." این موضوع باعث نگرانی جدی مسئولین محترم جامعه شد. با خود گفتندچاره کار چیست؟! به این نتیجه رسیدند که باید طرحی نو در اندازند که کالاهای فرهنگی در سبد خانوار دیده شود. که البته رویکرد خوبی بود. اما نمیدانم چه شد که کالای فرهنگی سر از سبد خوارو بار درآورد؟!
http://rezaamoozadei.mihanblog.com/
 
 


رضا عموزادی
 
حسین
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۰۰:۳۲:۴۱
یکی از آسیب ها و مشکلات فروش فیلم از بقالی ها عدم کنترل بازار تولید و توزیع فیلم است. در واقع با این سیاست چوب حراج به سرمایه های تهیه کنندگان و کارگردانان سینما زده می شود. به نظر سیاست درستی نیست . باید بجای حمایت از کمپانی های سرمایه داری به کمک تولیدکنندگان و تهیه کنندگان رفت و اوضاع را ازاین بی رونقی بازار سینما نجات داد. (321623)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.