نظر منتشر شده
۱۲۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 74462
از عماد افروغ تا علی مطهری
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۲۸
رضا نساجی



تنها کافیست مصاحبه یا نوشتاری از یک اصول گرای باسابقه و شناخته شده در یک سایت خبری پربیننده منتشر شود که محتوای انتقادی و به تعبیر عماد افروغ "نقد درون گفتمانی" داشته باشد، در این صورت خون اصول گرایان به جوش می آید تا او را از دایره اصول گرایی حذف کنند. حال سوال اینجاست که این چه اصول گرایی است که با حذف منتقدان ثبات می یابد؟



1- سالروز رحلت امام خمینی در سال 85، عماد افروغ نماینده اصول گرای مجلس هفتم در مصاحبه ای با خبرگزاری فارس از مقایسه دوران زعامت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب سخن گفت و مصلحت ها و شرایط این دو دوره را مقایسه کرد، همین مصاحبیه کافی بود تا برخی چهره های اصول گرای مجلسی هفتم، بر او بشورند و از ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس عزل نمایند. آنها بدین مجازات بسنده نکردند و او را از زمره اصولگرایان خارج نمودند، البته مشخص بود که مشکل آنان با تنها شخص افروغ نیست و نتیجه این شد که جریان منتقد درون گفتمان اصولگرایی، که با عنوان "اصولگرایان مستقل" شناخته می شد، بکل حذف شده و به مجلس هشتم راه نیابد.



اما مصاحبه 13 خرداد 85 افروغ چه بود؟ او در آن مصاحبه گفت: «به نظر من مقام معظم رهبري مصلحت گراتر از امام راحل هستند و امام حقيقت‌گراتر بود و كمتر تعارف و رعايت مصلحت مي‌كردند.»



افروغ مقصود خویش را چنین شرح داد: «دليل حقيقت گرا بودن امام راحل شايد به اين دليل بود كه زمانه اينچنين اقتضا مي‌كرد و شايد شرايط روحي و رواني و قابليت‌هاي دروني مردم نسبت به ايشان، اين اقتضاء را راحت‌تر مي‌كرد و شايد محدوديت‌ها و فشارها به رهبر انقلاب مانع از بيان مواضع حقيقي باشد و ايشان از روي اضطرار مجبور به اتخاذ مواضعي از روي مصحلت باشند.»



آنها این جمله افروغ را نادیده گرفتند: «در مجموع مي‌توان گفت رهبر انقلاب در زمينه فهم شرايط فعلي و آتي با توجه به جميع محدوديت‌ها، قابليت‌ها و شرايط توفيق خوبي داشتند و معلوم نبود اگر ايشان رهبر انقلاب نبودند، كسي ديگري اين قابليت را ‌داشت كه همانند ايشان جامعه را اداره و پيش ببرد.»



جمله دیگری که برای آقایان اصول گرا گران تمام شده بود؛ این بود: «ما نبايد به سمتي برويم كه جاي نقد و سوال بسته‌ و جاي نصيحت امام محدود شود.، ما نبايد فكر كنيم حال اگر رهبري جايگاه خطير را از آن خود كرده است، اين جايگاه او را عاري از هرگونه نقد، داوري، نظركارشناسي مي كند. ما نبايد به هيچ وجه به اين سمت و سو حركت كنيم و نبايد جايگاه متعالي معصوم مقدس را به او اطلاق كنيم كه جاي هيچ اعترافي ولو اعتراض دلسوزانه نباشد.»



آنها این استدلال افروغ را هم که از جملات امام راحل بود، ندیده انگاشتند: «هر فرد از افراد ملت حق دارد كه مستقيماً در برابر سايرين، زمامدار مسلمين را استيضاح كند و به او انتقاد كند و او بايد جواب قانع‌كننده‌ بدهد، در غير اين صورت اگر بر خلاف وظايف اسلامي خود عمل كرده باشد و خودبخود ازمقام زمامداري معزول است و ضوابط ديگري وجود دارد كه اين مشكل را حل كند (جلد 5 صحيفه نور، صفحه 409)»



2- در 14 خرداد 89، علی مطهری نماینده اصول گرای مجلس هشتم و از جمله منتقدان دولت، در یادداشتی در سایت تابناک از مسائل پیش آمده در جریان مراسم سالگرد رحلت امام (ره") در مرقد ایشان، ابراز تاسف کرده و انتقاداتی را متوجه رئیس جمهور نموده بود. این یاداشت هم به مذاق اصولگرایان خوش نیامد و او را مورد هجمه قرار دادند.



اما علی مطهری چه گفته بود؟ یاداشت کوتاه او چنین بود: «حادثه ممانعت از سخنرانی حجت الاسلام سید حسن خمینی در مجلس سالگرد رحلت امام خمینی (ره) یک حادثه تلخ و مخالف آرمان‌های انقلاب اسلامی از جمله آزادی بیان بود و البته یک حادثه از پیش طراحی شده بود که شخص رئیس‌جمهور در آن نقش اساسی داشت و می‌توان گفت از سنخ مناظره انتخاباتی ایشان بود که زمینه فتنه را فراهم کرد. نوع سخنان رئیس‌جمهور محترم که به جای وحدت، تفرقه انگیز بود، اصرار بر طولانی کردن سخنان خود تا وقتی برای سیدحسن باقی نماند و نیز جمله آخر ایشان که «اکنون به سخنان رهبر انقلاب گوش فرا می‏دهیم» دلیل بر این مدعاست. اگر قوه قضاییه عوامل فتنه انتخاباتی 88 یعنی آقایان موسوی، کروبی و احمدی نژاد را به طور همزمان محاکمه می‌کرد و مجازات هریک را به نسبت جرم آنها اعلام می‌نمود، در 14 خرداد 89 این اتفاق نمی‌افتاد. احمدی‌نژاد مانند کودک عزیز کرده یک خانواده شده است که هرچه دیگران را اذیت می‌کند مورد تشویق قرار می‌گیرد.»



او همچنین گفته بود: «آقایانی که اصرار بر شبیه‌سازی حوادث امروز با حوادث صدر اسلام دارند آیا صحیح می‌دانند که آنها و دار و دسته شان را به سپاه عمر سعد و ابن زیاد تشبیه کنیم که در روز عاشورا با ایجاد سر و صدا اجازه نمی دادند نوه پیغمبر سخن بگوید؟ در روزی که باید از وحدت سخن رانده می‌شد، پروژه تفرقه اجرا شد و این به صلاح کشور نبود.»



آنها طبق معمول قسمتی از حرفهای منتقدان را نادیده گرفتند:



«من درصدد دفاع از مواضع آقای سید حسن خمینی نیستم و شاید ایشان می‏بایست انتقاداتی را به رهبران معترض وارد می‏کرد اما آیا اگر کسی به نحوه مدیریت بحران اخیر انتقاد داشت باید از صحنه انقلاب حذف شود و نباید حق اظهار نظر داشته باشد؟ شاید سید حسن دیروز می‌خواست انتقاداتی به موسوی و کروبی وارد کند. پس ابتدا حرف او را گوش کنیم، اگر قبول نداشتیم اعتراض کنیم و شعار بدهیم، نه این که از چند روز قبل تصمیم بر این باشد که به او اجازه سخن گفتن ندهیم.»



اما اگر دفاع از اصول گرایی با حذف افروغ و مطهری و امثال ایشان ممکن می شود (و به تعبیر دیگر با اقدامات سلبی)، باید پرسید این چه نوع اصول گرایی است؟ اساسا این اصولگرایی است یا احمدی نژاد گرایی؟ این چه اصولی است که کوچکترین نقدی درون آن به حذف می انجامد؟ این چه اصول گرایی است که اول و آخرش به رئیس جمهور ختم می شود؟ این چه گفتمانی است که انتقاد درون مجموعه خود را بر نتابیده و خود را بی نیاز از نقد می داند؟ که باید گفت برخوردهای رخ داده با افروغ به دلیل انتقادات او از اصول گرایان اکثریت و دولت نهم بود و نه مصاحبه اش که در ساحت نظریه پردازی در باره انقلاب اسلامی بوده و اساسا در فضای نظریه پردازی جار و جنجال سیاسی معنا ندارد. به همین ترتیب گناه مطهری هم نه دفاع از سران فتنه (بخصوص که او رسما از آنان با عنوان عوامل فتنه انتخاباتی 88 نام می برد) که انتقاد از برخی رفتارها و کردارهای رئیس جمهور است.



اینها همان جریان بودند که حضور محسن رضایی در انتخابات ریاست جمهوری دهم را به عنوان رقیبی اصولگرا برای احمدی نژاد بر نمی تابیدند. لکن عده ای از نخبگان در دفاع از گفتمان اصولگرایی ایستادند و ثابت کردند که اصولگرایی به احمدی نژاد منحصر نمی شود و این جریان حرفهای دیگری هم دارد و نه تنها منتقد اوست که می تواند کاندیدای شایسته دیگری هم در انتخابات داشته باشد. آیا اصولگرایان متوجه هستند که با قرار دادن تمام تخم مرغ های سیاسی خود در سبد رئیس جمهور دهم، سرنوشت و گفتمان خویش را با عملکرد وی گره می زنند؟ آیا می دانند که این رفتارها به معنای تبعیت صرف از دولتیست و اینکه مجلس هشتم هیچ انتقادی به دولت دهم ندارد؟ و آیا این یک عقب گرد دیگر مجلس هشتم از دستاوردهای مجلس هفتم نیست؟ آیا دقت دارند که تجربه جناح راست سابق (که از آغاز دهه هشتاد و انتخابات شورای دوم شهر تهران امروزه با پوست اندازی و رشد لایه های نو خود اصولگرا نامیده می شود) در دفاع تمام عیار از هاشمی رفسنجانی تکرار می شود؟ مردم و نخبگان فراموش نکرده اند که چگونه جناح راست تنها رقیب منتقد هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری 72 را تنها گذاشت و با عدم حمایت از عضو برجسته خود (که راه اندازی و سردبیری روزنامه رسمی جناح راست و انتقاد از دولت موسوی و هاشمی از فعالیت های برجسته اوست) مجددا هاشمی را بر مسند ریاست جمهوری (هر چند با کمترین آراء ممکن در تاریخ سی ساله انقلاب) نشاند؟ آیا اصولگرایان امروز و جناح راست دیروز، شکست تاریخی دوم خرداد 76 را که نتیجه حمایت بی چون و چرا از هاشمی بود، فراموش کرده اند؟



آیا حذف جریان اصولگرایان منتقد برای ثبات سیاسی اصول گرایان و دفاع تمام عیارشان از دولت _آنگونه که سعید ابوطالب در مصاحبه ای اعلام کرد که چپ و راست می خواهند فضا دو قطبی بماند_ کافی نبود؟ و آیا اخراج علی مطهری از فراکسیون اصولگرایان دردی از جریان اصولگرایی دوا می کند؟ کجا رفت آن شعار لاریجانی که می گفت پشت دولتیم و نه در مشت دولت؟ که متاسفانه می بینیم هر چه لاریجانی و راس مجلس هشتم در انتقاد منصفانه از دولت سخن می گویند، بدنه مجلس همراهی نمی کند، برخلاف مجلس هفتم که بدنه آن منتقد احمدی نژاد بود و راس آن کم کار.



آنچه که امروز مجددا شاهد آن هستیم، اصول گرایی نیست، رئیس جمهور گرایی است (کما اینکه معتقدیم اگر دیگری هم رئیس جمهور می شد، باز اکثریت مجلس خود را پشتیبان مطلق او می کرد و مجلس لزوما دلبسته گفتمان شخص آقای احمدی نژاد نیست. بلکه شرط اول حمایت اکثریت مجلس از دولت اصطلاحا اصولگرا بودن است و شرط دوم رئیس دولت بودن) و مجلس بهترین نیروهای خود را قربانی دفاع بی چون و چرا از رئیس دولت می کند. اکثریتی که شاید بدش نمی آمد کردان همچنان وزیر کشور بماند (کما اینکه از تمدید معاونت رحیمی بدش نمی آید) و همچنان هم دوست دارد که جاسبی رئیس دانشگاه آزاد بماند! و این کلید ماجراست.



اگر موسوی مرد شماره یک فتنه است، و اگر موسوی به اتکای هاشمی و صد البته جاسبی از رانت های دانشگاه آزاد _بویژه به اقرار سران سایت جمهوریت در جریان انتخابات_ بهره برده است، دیگر چه جای دفاع از جاسبی می ماند؟ حتی اگر مسائل انتخابات هم نبود، کدام دلسوز انقلاب است که از تحول در دانشگاه آزاد خرسند نباشد؟ پس چرا نامه 250 نماینده مجلس در حمایت از وقف دانشگاه آزاد منتشر می شود؟ چه می شود که در موضوع فلسطین و سران فتنه نامه ها به 150 امنضا هم مزین نمی شود، ولی در موضوع دانشگاه آزاد، سر اصول گرایی و اصلاح طلبی گره می خورد و به اجماع می رسند و نامه 250 امضایی بیرون می دهند؟



اینها سوالاتی است که باید از اصولگرایان پرسید. اینکه علی مطهری آفت اصولگرایی است و یا جاسبی. مطهری از سران فتنه دفاع کرده است یا جاسبی. آراء افروغ برای اصولگرایان خطرناک بود یا برای دولت چالش ساز؟
 
فاطمه زارعي
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۰۹:۵۷:۲۹
اي كاش تحليل خود را صرفا محدود به يك مقاله از آقاي افروغ يا آقاي مطهري نميكرديد. در مجلس هفتم هم كسي آقاي افروغ را از رياست عزل نكرد پس بهتر است براي ايجاد فضاي مظلوميت اين افراد به دروغگويي متوسل نشويم. آنچه اصولگرايان را از اين دو ناراحت مي كند سيري است كه اين افراد طي مي كنند و اين سير را در صدها سخنراني، مقاله و موضعگيري آنها شاهد هستند. چرا هنوز كه هنوز است آقاي افروغ حاظر نيست نسبت به آشوب و بلواي سال گذشته موضع بگيرد و دو دستي بر سر اصولگرايان و رييس جمهور مي كوبد. آقاي مطهري نيز كي اعلام كرد فتنه است. وقتي كه با موج پرشكوه مردم در 9 دي و 22 بهمن مواجه شد تا آن تاريخ او نيز پتك كلام خود را فقط بر سر اصولگرايان و رييس جمهور مي كوبيد و بعد براي عقب نيفتد سعي كرد ماجرا را دعواي موسوي- احمدي نژاد كند ليكن اگر اصولگرا بودند مي فهميدند كه دعوا ديگر دعواي اين دو نيست. دعواي انقلاب و ضد انقلاب است (321725)
 
sobhani
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۵:۰۵:۲۰
آقای مطهری دنبال اینکه که تو انتخابات بعدی هم رای اصولگراها رو بگیره و هم رای اصلاح طلبا ولی کاملا اشتباه می کنه
اصلاح طلبا یا شرکت نمی کنند و اونهایی که شرکت می کند نه خود علی مطهری رو قبول دارند نه پدرش رو
اصولگراها هم با این وضعیت بهش رای نمی دهند

حالا ببینید که دور بعدی از هر دو طرف می مونه

این نتیجه آدم زرنگه!! (321987)
 
president
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۷:۵۶:۱۷
1) مشخص است که نویسنده مخالف احمدی نژاد بوده است، به همین دلیل سعی در حذف مخالفین خود کرده است.
2) متاسفانه تحریف عمدی نویسنده در علل اعتراض به مطهری، قابل چشم پوشی نیست. در حالی که نویسنده سعی می کند این امر را به دلجویی مطهری از حسن خمینی نسبت دهد، اعتراض اصولگرایان به مطهری به خاطر تکرار اتهامات بی اساس و سند است.
چنانچه ادعا کرده اند که \"شخص رئیس جمهور\" اعتراض ها را سامان داده است! که غیر از آنکه این ادعای بزرگ بدون هیچ سندی ارائه شده است، توهین به مردمی بوده است که در صحن امام (ره) حضور دارند و مطهری آنان را نادیده می گیرد.
اعتراض اصولگرایان به مطهری به خاطر کنایه شدید و بی پایه و اساس ایشان به مقام معظم رهبری است که این چند روزه، رسانه های ضدانقلاب را به شادی واداشته است.
بعد از راهپیمایی 22 بهمن مردم در اعتراض به فتنه گران، مطهری باز هم در یک اظهار نظر افراطی ادعا کرد که مردم به دولت اخطار داده اند!
مجموع این دروغ های متعدد است که اصولگرایان را در برابر ایشان قرار داده است، بنابراین سعی نکنید مسئله را وارونه کنید.
3) رفتار هر کسی مشخص کننده عقاید او است، مثلا هیچ کس به آقایان تولکی و سبحانی و . . . ضد ولایت فقیه نمی گوید، اما برخی دیگر رفتارشان، چیز دیگری می گوید.
4) از سایت دکتر توکلی انتظار نداشتم که (احتمالا) به خاطر نسبت فامیلی با علی مطهری، توهین های او به مردم و رئیس جمهور و رهبری را نادیده بگیرد و با وارونه کردن ماجرا از در تطهیر او برآید.
5) و در پایان شما را به محافل غیررسمی اصلاح طلبان فرامی خوانم تا ببینید که نظر واقعی آن ها درباره لاریجانی و مطهری و . . . که در رسانه هایشان برای آن ها هورا می کشند چیست! تا نه پشتوانه اصولگرایانه خود را خراب کنند و نه دل به جایی ببندند که هیچ احترامی برای آنان قائل نیستند.
6) اشاره نویسنده به حامیان دانشگاه آزاد و جاسبی خیلی به جا است، فقط با این تفاوت که قضیه را دقیق نگاه نکرده اند. اتفاقا امضاکنندگان نامه جدید حمایت از جاسبی، طیف اقلیت هستند که موضع آن ها در قبال دولت مشخص است. از افراد شاخص حامی دولت هم هیچ کس آن را امضا نکرده است و اتفاقا در طیف مدی اصولگرایی، امضای افراد سرشناس آن نظیر ناطق نوری در پای نامه دیده می شود که ماهیت واقعی این اصولگرایان منتقد دولت را نشان می دهد.
7) ماندگاری اصولگرایی به رفع انتقادهای درونی است، بنابراین با اجرای عدالت درباره مطهری و . . . که اجازه تهمت زنی های بی سند را به خود می دهند، این جریان را زنده نگه دارید. (322121)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۵:۴۴:۳۳
من به علی مطهری رای می دهم وخیلی ها مثل من از اصول گرایان واصلاح طلبان ناراضی هستند و می گویند دم آقای مطهری گرم! برعکس تصورات sobhani آقای مطهری نه اصولگرا به معنی طرفدار بی چون وچرای دولت وقت است ونه منتقد به معنای اصلاح طلب بلکه بر خلاف حرفهای مفت خیلی ها راه پدر بزرگوارشان را ادامه دادند،مگر شهید مطهری منتقد بزرگ زمان خود نبود ، حالا چه شده ومنافع چه کسی به خطر افتاده که نقد قابل تحمل نیست ؟آقای احمدی نژاد باب جدیدی در نقادی ابداع نبودند که ما یک سال است در آتش آن می سوزیم ومجوز نداریم که بگوییم این از آنچه ما اسلام می خوانیم به دور است! چرا هر از گاهی تفرقه و دشمنی خودمان را به معرض نمایش می گذاریم؟ مملکت را صحنه جنگ نکنید،مردم آسایش می خواهند! (322773)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۹ ۰۹:۰۵:۰۷
بنده یک اصلاح طلب هستم و شهید مطهری رو از هر کس دیگه ای بیشتر قبول دارم
لطفا توهمات خودتون رو از جانب دیگران اعلام نکنید. (323114)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۵:۲۱:۱۵
سركار خانم زارعي: براي شما متاسفم كه براي حمايت از احمدي نژاد حاضريد راحت به بقيه تهمت بزنيد.

مشكل آقاي افروغ اين بود كه حاضر نشد از هر كاري به اسم اصولگرايي حمايت كند و از آنطرف برود بورسيه تحصيلي مقطع دكترا از جاسبي و يا افتتاح سد از فلان معاون رييس جمهور و .... براي حوزه انتخابيه اش بگيرد. او حاضر نشد از يك طرف خود را يكاصولگراي دوآتيشه در برابر عوام و روزنامه ها جا بزند و از آنطرف نامه حمايت از جاسبي و دانشگاه آزاد را امضا كند.

چطور شد تمامي اصولگراهاي منتقد از جمله نادران, توكلي، ابوطالب، افروغ ، مطهري، خوش چهره، سبحاني، و.... همه و همه يكباره ضدولايت فقيه شدند؟ نه دوست عزيز! فرق اين عزيزان با بقيه اصولگراها اينست كه اينها حاضر نشدند نه زير علم هاشمي و نه خاتمي و نه احمدي نژاد بطور مطلق سينه بزنند. اينها مثل بقيه اصولگراها نيستند كه هاشمي را زماني پيغمبر و در زمان حال .... بنامند.

دوست عزيز:مشكل شما احمدي نژاد گرايي است نه اصولگرايي نيست
(321998)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۸:۱۴:۴۱
آقا جون چرا لجبازي مي كني آخه؟

- بله! همينه كه هست! نادران، كاتوزيان، سبحاني، خوش چهره، افروغ، علي مطهري، محمد مطهري، لاريجاني، ابوطالب، توكلي، مصباحي مقدم و ... همه ضدولايت فقيه اند.

مگه يادتون رفته:

1- مگه پارسال آقا به افروغ نگفته بودند مشايي رو معاون اول خودت تو كميسيون فرهنگي مجلس نذار. و اين ادم ضدولايت فقيه! براي اولين بار ده روز دستور صريح آقا رو روي زمين گذاشت. كاري كه اصلاح طلب ها هم زمان خامي نكرده بودند.

2- مگه آقاي افروغ، رييس دفتر بازرسي آقا (ناطق نوري) رو مفسد اقتصادي نخوانده بود و با اين كار اقا رو زير سوال نبرده بود؟

3- مگه آقا در خطبه هاي نماز جمعه رسماً از افروغ گله نكرده بود كه چرا به افراد و مسولان با سابقه نظام و حتي رييس دفتر بازرسي شان بدون مدرك تهمت مي زند و علنا از تهمت زدن به ياران انقلاب گله نكردند؟

4- مگه همين آقاي افروغ بعد از حكم رهبري 13 تا پست مهم كشوري به مشايي نداد؟

5- مگه همين آقاي افروغ پاي افرادي را كه شايبه مدرك تقلبي و پرونده مفاسد اقتصادي دارند (رحيمي) رو به مجلس باز نكرد و اونرو معاون اول خودش تو كميسيون فرهنگي نكرد؟

6- مگه معاون آقاي افروغ در زمان مسوليتش دم از دوستي با ملت اسراييل نزد كه آقا در نمازجمعه زد توي دهانش؟

7- ...

الف! باز هم بگم . حالا چرا هي اصرار داري بگي علي مطهري و افروغ و توكلي و سبحاني اصولگراي واقعي اند و نعوذبالله احمدي نژاد ضدولايت فقيه

خداييش از اين كارهايي كه احمدي نژاد كرده است اگر افروغ يا مطهري يا توكلي فقط يكيشو (فقط و فقط يكي) از اونها رو انجام ميدادند فكر كنم تا حالا حكم مفسدفي الارض بودنشون توسط برخي از دوستان صادر شده بود ولي چون احمدي نژاد انجام داده هيچ
اشكالي نداره و ان شالله كه گربه بوده است.. (322136)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۲۰:۱۲:۵۹
جناب آقاي پرزيدنت با شماره 322121 :

*ظاهرا فراموش كرده ايد كه برخي چگونه در 22 بهمن بخاطر انتقاد توكلي از دولت با ديدن او در راهپيمايي شعارهاي مرگ بر منافق سر دادند

*مطمئنا شادي رسانه هاي ضدانقلاب و محافل غیررسمی اصلاح طلبان از اظهارات آقاي مطهري و يا لاريجاني بسيار بسيار كمتر از شادي آنها از اظهارات آقاي مشايي و حمايت آقاي احمدي نژاد از اظهارات مشايي بوده است. چرا در مورد اين شادماني آنها خونتان بجوش نيامد؟


*نامه حمايت از جاسبي را 250 نماينده امضا كردند. مطمئنا تعداد نمايندگان اقليت همانطور كه از اسمشان هم پيداست هيچگاه به 250 نفر نمي رسد!پس اكثر آنها از طيف اصولگرا بوده اند.


*گفته بوديد:\"با اجرای عدالت درباره مطهری و . . . که اجازه تهمت زنی های بی سند را به خود می دهند، این جریان را زنده نگه دارید.\"مگر تهمت هاي اقاي احمدي نژاد به آقايان هاشمي و ناطق سند دار بود؟ آن تهمت ها كه واكنش مستقيم آقا را هم بهمراه داشت. نكته جالب اينكه: علي مطهري هم كه دقيقا حرف خود شما را مي زند:

\"با اجرای عدالت درباره احمدي نژادو . . . که اجازه تهمت زنی های بی سند را به خود می دهند، این جریان را زنده نگه داريد.\"


منتظر پاسختان هستم.

يا حق (322223)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۲۰:۳۴:۴۵
با تاييد تمام موارد فوق لازم است ذكر كنم كه دوست عزيز! احمدي نژاد پسر ناطق نوري و منزل حاج آقا رو متهم كرد نه خود آقاي ناطق رو. (322240)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۰۰:۲۴:۴۰
اگر اینها زیر علم ولایت سینه می زدند این قدر چپ و راست از سوی هوداران فتنه مورد تمجید قرار نمی گرفتند مشکل احمدی نژاد نیست مشکل این است که این آقایان وسیله شده اند برای زنده ماندن فتنه کاش چشم خودتان را باز می کردید می دیدید چه کسانی دائم با اینه مصاحبه می کنند آنانی که همره و هم نشین فتنه اند رهبری در همنی خطبه ها گفتند که نمی شود دفاع کنی از کسانی که ازسوی دشمن تایید می گردندو هم ادعای خط امامی داشته باشید همین تعبیر در خصوص اصولگرایی هم هست؟؟؟ شما یا اصولگرایید یا نیستید اگر هستید باید به لوازم آن هم پایبند باشید و آن حفظ فاصله با مخالفان است البته منظورم توهین به آنان نیست بلکه باید خط فاصله ای با آنان داشتهخ باشید نه اینکه منش، درخواست و روشتان یا مخالفانیکی باشد و بعد هم بگویید من اصولگرا هستم؟؟شما ولایت فقیه را از نوع وکالت بدانید بعد بگویید من اصولگرا هستم شما مردم را به لشگر عمرسعد تشبیه کنی و بعد بگویی من اصولگرا هستم شما اصلا از لفظ فتنه هم برای حوادث اخیر استفاده نکنی در حالی که رهبری نظام در یک سال مستمرا دارد فتنه را برای مردم موشکافی می کند بعد بگویی من اصولگرا هستم شما دغدغ ه هایتان شخصی باشد و در ااین راه هیچ وقعی و حرمتی برای دغدغه های رهبری نظام قائل نباشی بعد بگویی من اصولگرا هستم این دیگر یک مقاله و یک اظهارنظر نیست این استمرار در نفاق است (322355)
 
انسيه حسيني
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۰:۰۰:۳۸
اين اولين باري نيست كه علي مطهري به رئيس‌جمهوري كه با رأي بي‌سابقه 25 ميليون نفر از ايرانيان رئيس قوه مجريه شده است، اهانت مي‌كند. اهانت‌هاي مطهري به رئيس‌جمهوري البته در يك سال گذشته اوج گرفته و در شرايطي كه آيت‌الله صادق لاريجاني رئيس قوه قضائيه بر برخورد با افرادي كه به سران قوا توهين مي‌كنند، تأكيد دارد و حتي براي مديرعامل سابق خبرگزاري جمهوري اسلامي به‌خاطر يادداشتي كه كمتر از 50 دقيقه بر روي خروجي اين خبرگزاري بود و مطالبي حاوي توهين ضمني به علي لاريجاني رئيس مجلس داشتد، در دادگاه بدوي چهار ماه حبس درنظر گرفته شده است، كوچك‌ترين برخورد يا احضاري در قبال اظهارات موهن مطهري انجام نشده است.

مطهري طي يك سال گذشته بارها ادعا كرده كه احمدي‌نژاد نيز در فتنه سال گذشته شريك بوده و دليل ادعاي خود را سخنان رئيس‌جمهور در مناظره با ميرحسين موسوي عنوان كرده است. اين در حالي است كه با گذشت يك‌سال، افكار عمومي با شواهد غيرقابل انكاري نسبت به درستي سخنان رئيس‎جمهور مطمئن شده‌اند.

سفر بي‌بازگشت مهدي هاشمي به لندن و برخي كشورهاي خاورميانه با ادعاي رسيدگي به امور دانشگاه آزاد و ادامه تحصيل در حالي كه وي بنا بر اعترافات متهمان اغتشاشات جزء نقش‌آفرينان كليدي اين حوادث بوده است، حضور مكرر فائزه هاشمي در آشوب‌ها و دعوت و تحريك آشوبگران به ادامه رفتارهاي غيرقانوني خود، جلسات محرمانه آقاي اكبر هاشمي رفسنجاني با سران فتنه و قانون‌شكنان از همان فرداي انتخابات سال گذشته و اسناد و شواهد فراوان ديگر كه دراختيار دستگاه‌هاي امنيتي است، حاكي از صحت نظر احمدي‌نژاد در مناظره با موسوي مبني بر اين بود كه صحنه‌گردان اصلي رقباي وي هاشمي رفسنجاني است. دكتر احمدي‌نژاد در بخش ديگري از اين مناظره به تخلفات فرزندان هاشمي نيز اشاره كرده بود.

با اين حال، علي مطهري از جايگاه وكيل مدافع سران فتنه كه به تعبير رهبر انقلاب مرتكب جرم بزرگ زير سؤال بردن انتخابات و هتك آبروي نظام اسلامي شدند، در تمام اظهارنظرهاي خود پيرامون حوادث پس از انتخابات كوشيد با اتهام‌زني عليه رئيس‌جمهور و به‌كار بردن عامل فتنه براي وي، قبح جرم بزرگ سران فتنه را كاهش دهد.

وي در يادداشت خود همچنان كه طي يك سال اخير تلاش كرده است به هيچ وجه متعرض هاشمي رفسنجاني نشود، از اينكه جمعيت انبوه حاضر در مرقد مطهر امام(ره) با شعارهاي انقلابي خود سيد حسن خميني را دعوت به بازگشت به راه امام و فاصله گرفتن از سران فتنه كردند، به‌عنوان يك حادثه تلخ ياد كرده و مردم شعاردهنده را به سپاه عمرسعد و ابن‌زياد تشبيه كرده است.

اين تشبيه نابجا در حالي است که سيدالشهدا(ع) روز عاشورا قصد روشنگري در باب مظالم حکومت جور يزيد و يادآوري سابقه انتساب خود به خاندان وحي و سفارشات پيامبر اکرم(ص) را داشتند. در حالي که مقايسه فردي مانند سيد حسن مصطفوي با سيدالشهدا و تشبيه جمعيت انبوه معترض به وي به سپاه عمر سعد و ابن‌زياد، در حالي که وي اساساً اراده‌اي براي پاسخگويي در خصوص عملکرد تاريک خود در طول يک سال اخير و همراهي با سران فتنه را نداشت، کاملاً نادرست است.

روز جمعه هنگامي سيد حسن خميني با تغيير برنامه مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)، پس از رئيس‌جمهور پشت تريبون قرار گرفت و خواست دقايقي سخنراني كند، با واكنش جمعيت انبوه در مرقد مطهر و صحن‌هاي اطراف مواجه شد، به طوري كه نتوانست سخنراني خود را تمام كند.

البته وجه اشتراك دلسوزي ديگر علي مطهري غير از وكيل مدافعي سران فتنه، با سيد حسن خميني اين است كه هر دوي اين افراد شهرت خود را مرهون انتساب خود به يك شخصيت بزرگ هستند. وگرنه آقاي مطهري نه از حيث علمي از برجستگي ويژه‌اي برخوردار است (به گواه دانشجويان دانشكده الهيات دانشگاه تهران مبني بر كلاس‌هاي خسته‌كننده و كم‌نكته وي) و نه از جهت سياسي پختگي لازم را دارد، بلكه به‌شدت تحت تأثير نظرات اطرافيان خود است. (321729)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۵:۲۴:۰۴
چطور يك نماينده كه 10 تا 12 هزار راي داره نماينده اقليت مردم است (به گفته رييس جمهور) ولي آقاي احمدي نژاد با 14 ميليون راي يكدفعه با رأي بي‌سابقه 25 ميليون نفر از ايرانيان رئيس قوه مجريه است! (322002)
 
فضلي
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۰:۰۹:۰۶
كودتاگران[ فعال بود.» اما، افروغ منكر توطئه خارجي است! در كدام مدل كودتاي مخملي به «ملت» درس براندازي دادند كه در پس ژست «جامعه شناس» چنين داستان هايي را مي سازيد؟! در نوشتار «چگونه جامعه مدني به مبارزه مدني تبديل شد؟» كه از 13 تير 1388 طي پنج قسمت در «كيهان» به چاپ رسيد، «انديشه و عمل» در كودتاي مخملي را بازگفته اند و نيازي به تكرار آن براي رد ادعاهاي باطل افروغ نيست.

يك بار «فياض زاهد» كه خودش را «استاد تاريخ» مي نامد، يادداشتي را در روزنامه «اعتمادملي» براي نقد روزنامه «كيهان»نوشت: او خلق رمان «جنگ و صلح» پس از انقلاب اكتبر 1917 را نتيجه مداراي «لنين» با هنرمندان دانست! روز 10 دي 1386، در يادداشت «درد جهل و جعل» در «كيهان» نوشتم كه ايشان فرق «الكسي تولستوي» با «لئو تولستوي» را نمي داند. چون «جنگ و صلح» 47 سال پيش از انقلاب اكتبر چاپ شد و «لئو تولستوي» نيز 7 سال قبل از اين انقلاب مرد!!! اين بار هم سخن از «درد جهل و جعل» است؛ حكايتي كه البته در روزنامه «اعتمادملي» به نحو مكرر ذائقه مخاطبان را تلخ مي سازد، اما دست مدعيان دروغين دانش و اخلاق را رو مي كند و با نشر نوشتار «عماد افروغ» نيز چنين شد. سخن گفتن از مجازات دلسوزان نظام اسلامي به سبب محاكمه كارگزاران كودتاي مخملي، گستاخي اي است كه در قد و قواره ايشان نمي گنجد.

دوران «هوس راني هاي سياسي» در ايران خاتمه يافته و آقاي افروغ بايد بدانند كه گستره علم و سياست، مانند عرصه ساز و آواز نيست كه هر از گاهي بتوان در يك «دستگاه» نواخت! اگرچه هنگام ساز زدن هم نمي توان اين گونه پرت و پلا نواخت!

پانوشت ها:
1- افروغ، عماد.«كدام انقلاب مخملين؟چگونه؟». روزنامه اعتماد ملي، 15 مرداد 1388، صفحه 1
2 و 3- همان، ص 24
4- گفتگوي عماد افروغ با سايت «فرارو»، 10 مرداد 1388، كد خبري 28994 (321733)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۵:۴۴:۰۳
آقاي فضلي كه ظاهراً ادعاي فضلتان بدجور جلوي ادب تان را گرفته.
برادر عزيز كاش اين نواختن در هر دستگاهي را در مورد سياست هاي اقتصادي احمدي نژاد را هم مي ديديد و مي شنيديد (322022)
 
جواد
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۹:۰۰:۲۶
ناشناس جان!!! حرف شما چه ربطي به بحث آقا يا خانم فضلي داشت؟ متن ايشون رو نقد كنيد نه اينكه موضوع بي ربطي رو طرح كنين. (322178)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۹:۳۸:۰۸
جناب آقاي فضلي
چرا اينقدر عصباني هستي عزيز من؟

من هم با آقاي فضلي موافقم

آقاي افروغ اگر دم از دوستي با ملت اسراييل ميزد و يا خواهان رابطه با دولت ننگين مصر ميشد و يا براي اوباما پيام تبريك ميفرستاد هيچ عيبي نداشت؛ ولي چرا سران فتنه را بارها و بارها لعن و نفرين نكرد و تمام اتفاقات پس از انتخابات را بطور كامل و تمام به گردن آنها نينداخت؟

الف چرا هنوز اصرار داري بگي كه افروغ و مطهري هنوز اصولگرايند؟ جرم از اين چيزهايي كه گفتم بدتر هم هست؟

درود بر نمايندگان احمدي گرا. ببخشيد اصولگرا (322205)
 
behesht
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۰:۱۹:۳۳
تعبیر دکتر مطهری کاملا صحیح است احمدی نزاد مانند یک کودک عزیز کرده شده که هر چه می کند کسی مانع نشده و حتی تشویق هم می شود.

حذف اصول گرایان منتقد و در واقع اصولگرایان دلسوز و به چالش کشیدن آنها موجب ایجاد یک مطلق گرایی سیاسی و در پی آن یک مطلق گرایی صرف خواهد شد.

شرایطی که با روندی که دولتمردان در پیش گرفته اند به زودی به آن خواهیم رسید.

ایجاد یک منجلاب سیاسی! (321738)
 
sobhani
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۵:۰۲:۵۸
مطهری اول باید اصول گرا بودنش را اثبات کند بعد بشود اصولگرای منتقد!!
چرا کسی به دکتر نادران و دکتر توکلی و دکتر زاکانی ایرادی نمی گیرد
اینها اصولگرای منتقد هستند اما برای خوشایند کروبی و موسوی و طرفداراشون حرف نمی زنند (321986)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۹:۴۹:۱۴
موافقم موافقم

آقاي افروغي كه معاونش دم از دوستي با ملت اسراييل بزند و او ازش حمايت كامل كند و از او تبري نجويد اصولگرا نيست! افروغي كه چندين روز دستور و حكم صريح رهبري را زمين بگذارد پيرو ولايت مطلقه فقيه نيست. افروغي كه پاي مفسدان اقتصادي را عليرغم آگاهي اش به پست هاي كليدي باز كند اصولگرا نيست.افروغي كه به فردي كه رهبري مستقيما در مورد آن نظرشان را گفته اند 15-16 پست كليدي بدهد اصولگرا نيست. افروغي كه بعنوان رياست كميسيون فرهنگي بجاي اصلاح وضعيت حجاب جامعه با هديه تهراني عكس يادگاري بگيرد و ميليونها تومان به او كمك كند اصولگرا نيست

پس:

درود براحمدي نژاد اصولگرا
درود
درود (322212)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۵:۴۸:۲۸
پاسخ به اظهار نظر فوق

انتقاد براي جلوگيري از فساد همواره بايد وجود داشته باشد
اما چــــــــــــرا به برخي افراد مانند محمدرضارحيمي كه از مدرك دكتراي جعلي اش هم پرده برداشته شد، سخن به زبان نمي آورند؟
مگر فساداقتصادي و باندبازي تخلف نيست؟
مگر لابي گري خلف نيست؟
چه كسي به نداي دكترنادران توجه كرد؟ (322030)
 
mehmadi
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۱:۰۱:۱۴
نامه ای که نمایندگان امضاء کردند حدود 60 تا امضاء داشت. شما این 250 تا رو از کجا آوردید؟ منظورتون کدوم نامه است؟ (321762)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۱:۱۲:۰۵
خواهشا بین عماد افروغ و علی مطهری تفاوت قائل بشین . علی مطهری در همین بیانیه ی n ام خود می گوید : شاید
سید حسن میخواسته انتقاداتی را نسبت به کروبی و موسوی بیان کنند.
آقای مطهری خودتان را به سادگی زدید یا فکر کردین مردم ساده اند ؟! از کجا معلوم که مثل یکسال گذشته به حمایت از اینها نمی پرداخت ؟! ایشان یک سال تمام سنگ اینها را به سینه میزد، حالا در چند دقیقه تغییر کرده و دچار تحل روحی
میشد !!
شما از آزادی بیان حرف میزنید در حالی که ایشان یک سال تمام حرف زد ( بصورت آزادنه )مردم فقط چند دقیقه حرف زدند!!
آقای مطهری خدا وکیلی در این چند سال چند بیانیه صادر کردین و از مواضع سید حسن انتقاد کردین ؟! ( شما که بیانیه صادر کردن برایتان خیلی ساده است )
آیا برای سیلی و بی احترامی به وزیر کشور بیانیه هم صادر میکنید یا فقط در شرایط خاص بیانیه میدهید ؟!
آقای مطهری میگوید \"شاید\" حسن می بایست انتقاداتی را نسبت به رهبران معترض وارد میکرد !! شاید یا حتما ؟! چه شده است که اینچنین با احتیاط حرف میزنید و میگویید شاید .
مردم همه چیز را میفهمن ، یادمان نرود : الاعمال بالنیات

خواهشا منتشر کنید چون توهین نبود (321767)
 
اميدوار
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۱:۱۶:۲۲
متن قشنگي بود. اميدوار شديم.عجب از الف كه يك متن دلنشين چاپ كرد. (321770)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۱:۲۴:۳۵
اگر به بهانه حمايت از دولت به هرقيمتي، با مطهري و افروغ مخالفت ميكنند، كه هيچ!!
اما اگر به خاطر دفاع از اصولگرايي واقعي اين كار را ميكنن، پس جواب بدهند چرا اينكار را با محمدرضارحيمي نميكنند؟ (321778)
 
حامد
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۱:۳۳:۵۰
کاملا صحیح است . بنده به وضوح میبینم که فراکسیون رئیس جمهور گرا که شامل نمایندگان محترم خانم و آقا است ، در تلاش است تا برای انتخابات آتی آماده گردد .و از رای دولت بهرمند گردد. این فراکسیون میخواهد همان برنامه ایی که برای دکتر خوش چهره مظلوم پیاده کردند برای علی مطهری نیز پیاده کنند . اما بدانند همانگونه که دوم خردادی ها در مجلس ششم خود را به اشخاص متکی کردند و باختند ، هرکس حزب خود و جناح خود را به شخص و یا اشخاصی ببندد. با پایان کار آنان چیزی برای حزبش باقی نمی ماند . یاد انتخابات دولت نهم بیفتید . که چگونه دوم خردادی ها چند تکه شده و معین را کاندید کردند . (321786)
 
sina
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۱:۳۵:۱۰
گند زدین با این مقاله....
مشکل با انتقاد به رئیس جمهور نیست علی مطهری به رهبری اهانت کرده (321788)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۵:۴۰:۳۴
چه اهانتي به آقا كرده ؟

- آقا دستور بركناري معاون آقاي مطهري رو دادند و ايشون ده روز دستور آقا رو زمين گذاشت؟

آقا از آقاي مطهري رسما بخاطر تهمت زدن ناروا به هاشمي و ناطق در خطبه هاي نماز جمعه گله كردند؟

معاون آقاي مطهري پرونده مفاسد اقتصادي و مدرك تقلبي داره ؟

برخلاف نظر صريح اقا، علي مطهري هر روز به معاونش پست هاي جديد و جديدتر داده؟

يا ...؟


آخه بگو تا ما هم بدونيم.

بخدا اصولگرايي و تهمت زدن به مردم با يك بام و دو هوا نميشه.

دوست عزيز اگر علي مطهري ده تا اشكال داره احمدي نژاد اگر بيشتر نداشته باشه كمتر نداره (322019)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۱:۳۶:۲۴
بدنه مجلس هشتم ( نه همه ی مجلس ) منتقد دولت هستن مثل آقایان توکلی ، زاکانی ، مصباحی مقدم ، نادران ، باهنر و .... که اوجش تو استیضاح مرحوم کردان بود . بر خلاف نظر شما
مواضع لاریجانی مبهم و به سمت دولت بود . (321789)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۱:۴۰:۱۳
اگر دوستان از بیانیه های علی مطهری در رابطه با 13 آبان ، روز دانشجو ، روز قدس ، 22 بهمن ، روز عاشورا و.... خبر دارن تو را به خدا منو خبر کنین (321794)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۱:۴۳:۳۵
کاش کمی هم به این مسئله می پرداختید که احمدی نژاد چه ویژگی از اصول گرایی دارد؟ به گفته بسیاری از بزرگان اصولگرا او در عملگرایی و عرفی گرایی از لیبرال ها هم چند پله جلوتر است مانند نامه های متعدد و بی پاسخ به سران کشورهای مستکبر ، سفر های عجولانه و سخنرانی های تکراری و غیر ضروری (اگر نگوئیم مضر به حال منافع ملی) استفاده از افراد مسئله دار و یا وزیر زن در کابینه، دعوت خانم ها به استادیوم ها، تخلفات آشکار از قوانین مصوب مجلس. و سئوال اساسی تر اینکه آیا واقعا جریان اصول گرا به چنین روزی افتاده که نماد آن فردی ماننداحمدی نژاد شده است و اینکه چرا با وجود افرادی با وجاهت تر از چنین شخصی حمایت حمایت کردند؟ (321796)
 
shayan
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۱:۴۳:۵۷
درود بر شرافت آقاي مطهري كه خودشون رو به خواب نميزنند و حقايق را آنجوري كه هست بيان ميكنند (321797)
 
صادق
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۱:۴۵:۰۱
آقای عماد افروغ می گوید هر فرد از افراد ملت حق دارد كه مستقيماً در برابر سايرين، زمامدار مسلمين را استيضاح كند و به او انتقاد كند و او بايد جواب قانع‌كننده‌ بدهد، در غير اين صورت اگر بر خلاف وظايف اسلامي خود عمل كرده باشد و خودبخود ازمقام زمامداري معزول است
حالا شما بگویید آیا وظیفه مجلس خبرگان که نمایندگان ملتند جز اینست که نظارت بر فعالیتهای مقام معظم رهبری داشته باشند
آقای مطهری گفته:من درصدد دفاع از مواضع آقای سید حسن خمینی نیستم و شاید ایشان می‏بایست انتقاداتی را به رهبران معترض وارد می‏کرد اما آیا اگر کسی به نحوه مدیریت بحران اخیر انتقاد داشت باید از صحنه انقلاب حذف شود و نباید حق اظهار نظر داشته باشد؟
آیا اینکه میگوید \"شاید ایشان میبایست انتقاداتی وارد میکرد\" با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که فرمودند: \"هیچ کس از نخبگان نباید در مقابل سران فتنه حتی سکوت کند بلکه بر همه واب روشنگری نمایند\" ذره ای هماهنگی دارد؟ حتی تعبیر آقای مطهری از سران فتنه به رهبران معترضین یعنی همان تعبیری که بی بی سی و سی بی اس و غیر اینها از رسانه های وابسته به امریکا و اسراییل دارند
خلاصه قضیه اینکه دعوای خود را با جناب رییس جمهور به دفاع اصولگرایان از مقام ولایت سرایت ندهید (321801)
 
farariman
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۱:۴۷:۵۱
روشن فكري در ايران يا شايد بهتر بگوييم اداي روشن فكري در ايران به نام مدرنيته به عنوان راه سوم اصول گرايي و اصلاح طلبي راه به جاي نخواد برد چون اين مردم بيشتر زخم ها را از روشن فكران بي ولايت خورده اند و حاضر به اشتباه جديدي نيستند
براي آشناي بيشتر اين نوع روشن فكران به كتاب حلزون خانه به دوش شهيد آويني مراجعه كنيد (321803)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۷:۴۴:۴۳
درسته خيلي ها اداي روشنفكري رو در مي آورند

يه سوال:
انتقاد نظرات افروغ و مطهري خوبه، امــا چرا به نقد و بررسي حاشيه هاي «دكتر - خلبان - سردار - شهردار - ....» پرداخته نميشه؟ (322905)
 
ilya
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۱:۵۰:۱۹
بسم الله

مقاله زیبای اقای رضا نساجی حاوی مطالب در خور توجه وبجایی بود که در ذیل به آن اشاره خواهد شد

1-اصولگرایان تندرو نقد خود را بر نمی تابند
2-عده ای به جای اصولگرا احمدی نژاد گرا شدند
3- بر همه روشن شده که هدف آقای احمدینژاد از طرح شبهات در شب مناظره انتخابات ،صرفا انحراف افکار عمومی وجلب آرای مردم بود
4-آقای احمدی نژاد آغازگر آشوب ها بودند
5-آقای موسوی و آقای کروبی راه خطا را پیش گرفتند
6-هر کسی از قانون تعدی کرد باید جواب پس بدهد چه دولتی وچه غیر دولتی
7- دفع حداقلی وجذب حداکثری به فرموده رهبر، در نزد اصولگرایان تندرو اصلاح طلبان تندرو به دفع حداکثری وجذب حداقلی تبدیل شده است

در پایان از آقای مطهری و الیاس نادران وهمفکرانشان در بیان حق و حقیقت ودفاع از حقوق شهروندی ودفاع از آزادی بیان کمال تشکر را دارم (321805)
 
as
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۱:۵۰:۳۰
1-(چپ و راست می خواهند فضا دو قطبی بماند) این جمله از مقاله بالا بود . اما واقعا احمدی نژاد - با تمامی انتقاداتی که بر او وارد است - جزئ از جریان راست است ، همانگونه که این مقاله سعی میکند ان را القا کند ؟؟؟؟؟؟
2- چه کسی گفته است رضایی در انتخابات وارد شد تا اصولگرای تنها به احمدی نزاد ختم نشود ؟؟؟؟؟ رضایی امده بود تنها برای اینکه رای احمدی نژاد را به نفع موسوی بشکند همانطور که جاسبی زمانی همین کاررا میکرد یعنی در انتخابات شرکت میکرد تا رای توکلی را به نفع هاشمی بشکند
3-اقای افروغ خود در انتخابات مجلس هشتم شرکت نکرد و به همه نشان داد چند مرده حلاج است اگر ارضه داشت میامد و حرفش را میزد

اقای توکلی نقطه ضعف همیشگی شما این بوده است که هیچگاه به مردم اعتماد کافی نداشته اید و شاید دلیل ان را بی سواد و بی اطلاع دانستن مردم از طرف شما باشد . مطمئن باشید مردم به موقع حساب ناخالصان را خواهد رسید (321806)
 
معلم املاء
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۲۰:۳۵:۲۳
شاید آقای توکلی به بی سوادها اعتماد نداشته ولی همیشه متکی به رای مردم بوده اند و به آنها اعتماد داشته اند.در ضمن ارضه نه عرضه!! (322242)
 
فاطمی
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۱:۵۵:۳۹
کسی مخالف انتقاد از دولت نیست.
اما انتظار نداشته باشید زمانیکه جناب علی مطهری با سخنان ناجوانمردانه خود بر طبل فتنه می کوبد در مقابلش سکوت کنیم.
باز هم می گویم:
آقای مطهری!
تابحال هرچه گفتی به حساب خیرخواهیت گذاشتیم.
اما اینبار بد کفر مردم را در آوردی.
به سران فتنه می نگری، کاملا خوشبینانه و بدون هیچ گونه نیت خوانی.
نوبت به این طرف که می رسد، نیت خوانی میکنی، توهین می کنی، تهمت میزنی، ......
باش تا به موقع جواب این گستاخیهایت را بگیری.
از امروز به بعد مطمئن نباش مردم بهتر از سران فتنه با تو برخورد کنند.
برخورد مردم با سید حسن بیشتر جنبه ارشادی داشت. اما گمان مبر که با تو هم به همین صورت برخورد کنند.
باش ...... (321811)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۵:۴۸:۰۷
بابا دوست عزيز

تو اين عصبانيت اون چماق اينجوري دستت نگير يك وقت ميزني خودتو داغون ميكني.

ياد جذب حداكثري و دفع حداقلي آقا بخير.

بابا بنده خدا يك اظهارنظر كرده. حالا بجاي جواب دادن منطقي به نامش، تيكه تيكه اش نكردي عيب نداره. (322029)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۸:۳۱:۲۷
فقط اظهار نظر کرده بود.
این دیگر چه منطقیست !؟
موسوی و کروبی هم فقط اظهار نظر می کنند.
اما اظهار نظری که موجب دمیده شدن در آتش فتنه و گستاخ تر شدن گستاخان می شود. (322153)
 
عمار
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۱:۵۸:۱۹
فرض رو بر صداقت می گذاریم به گفته شما...
ما هنوز منتظر نظر ایشون در رابطه با کتک زدن وزیر کشور از جانب نوه امام هستیم ،به نظر شما چرا ایشون ساکته؟
من هنوز به یاد دارم که ایشون گفتند: افرادی که مسئولیت مستقیم فتنه اخیر رو داشتند در بیانیه آخر خودشون(بیانیه 17 ام) از مواضع خودشون عقب نشینی کردند و دولت رو به رسمیت شناختند ولی یکی دو روز بعد خانم رهنورد مصاحبه کرد و گفت ما هیچ عقب نشینی ای نکردیم!
http://shareimage.org/images/z4o1lge4o0pbqfra0vd.jpg
من دلیل بر سادگی ایشون می گذارم.
یه سوال ساده هم دارم ایشون به چه منطقی می فرمایند که دو میلیون آدم به صورت هماهنگ از جانب رئیس جمهور تحریک شده اند.
من از کسانی بودم که به ایشون احترام می گذاشتم ولی سکوت ایشون در برخی مواقع و اظهار نظر در بعضی مواقع باعث سوال شده است که چرا این زبان نقد همیشه در خدمت ایشان نیست. (321728)
 
مجيد
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۱:۵۸:۳۷
زشت‌ترین و زننده‌ترین بخش یادداشت آقای مطهری را باید پاراگراف نهایی ایشان دانست؛ جایی که می‌نویسد:


«آقایانی که اصرار بر شبیه‌سازی حوادث امروز با حوادث صدر اسلام دارند آیا صحیح می‌دانند که آنها و دار و دسته شان را به سپاه عمر سعد و ابن زیاد تشبیه کنیم که در روز عاشورا با ایجاد سر و صدا اجازه نمی دادند نوه پیغمبر سخن بگوید؟»


زشتی این کلام وقتی روشن می‌شود که خواننده بداند که چه کسی در روز 14 خرداد اقدام به «شبیه‌سازی حوادث امروز با حوادث صدر اسلام» کرد. آری، همه مردم مؤمن و ولایتمداری که روز جمعه در حرم امام راحل(ره) حضور داشتند، می‌دانند که مقام معظم رهبری چندین بار در خطبه اول نماز جمعه با تشبیه مقاطعی از تاریخ معاصر و حوادث اخیر به حوادث صدر اسلام و خصوصاً نحوه برخورد علی(ع) با طلحه و زبیر، فلسفه برخورد قاطع نظام با فتنه‌گران و اوباش آنان را تبیین کردند. (321812)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۴:۱۵:۱۵
پاسخ به آقا مجيد

نميخوام آقاي مطهري را تاييد كنم
اما يه سوال
1- آيا مطهري حاشيه اقتصادي داره؟
2- آيا مطهري باندسازي و باندبازي داره؟
3- آيا مطهري دكتراي جعلي داره؟
4- آيا مطهري حيف بيت المال، داره؟

براستي نظر شما و دوستان تان راجع به امثال محمدرضارحيمي چيست؟ من براي اغلب طرفداران احمدي نژاد خيلي احترام قائل هستم، چون آدمهاي پاكي هستند. اما با برخي ظاهرنماييها فريب ميخورند. و براي امثال محمدرضارحيمي ناخواسته مايه ميگذارند. (321934)
 
ایران من
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۷:۲۶:۰۷
پاسخ به آقا مجيد

نميخوام آقاي مطهري را تاييد كنم
اما يه سوال
1- آيا مطهري حاشيه اقتصادي داره؟
2- آيا مطهري باندسازي و باندبازي داره؟
3- آيا مطهري دكتراي جعلي داره؟
4- آيا مطهري حيف بيت المال، داره؟

براستي نظر شما و دوستان تان راجع به امثال محمدرضارحيمي چيست؟ من براي اغلب طرفداران احمدي نژاد خيلي احترام قائل هستم، چون آدمهاي پاكي هستند. اما با برخي ظاهرنماييها فريب ميخورند. و براي امثال محمدرضارحيمي ناخواسته مايه ميگذارند.



من نمیفهمم چه دخلی به هم دارند این مسائل چه ربطی به متن توهین آمیز آقای مطهری دارد .آقای مطهری حرفی زده که باید پاسخگو باشد .در ضمن کسی برای امثال محمد رضا رحیمی ومشایی و.... مایه نگذاشته چون اگر قرار بود اینها فقط نماد دولت باشند اصلا رای نمی آورد مگر اینکه شما هنوز اعتقاد به تقلب داری (322101)
 
احسان
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۰۸:۳۲:۵۶
جواب نظر دهنده فوق؛ ايران من

1- «ناشناس» مورد نظر شما صراحتاذكر كرده كه نميخواد آقاي مطهري رو تاييد كنه.
2- هواداري و حمايت از اين دولت (كه بعضا توسط مردم خيرخواه و متدين انجام ميشه) باعث بالارفتن رتبه امثال رحيمي هم ميشه؛ كه بعيد ميدونم اگه متدينين جامعه ايشون را بهتربشناسند ازش حمايت كنند.

3- آيا شمابراي 4 تا سوال ايشون، پاسخي داريد، اگه داريد بفرماييد. (322431)
 
watoowatoo
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۸:۰۸:۳۸
لطفا برید سایت تابناک. آقای مطهری جواب شما را آنجا داده اند. (322132)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۲:۰۲:۲۲
لطفا مديريت سايت و جناب آقاي علی مطهری بفرماييد نقش مرموزانه احمدی نژاد در ایراد سخنان زهرا اشراقی چه بوده است!!! (321815)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۲:۰۴:۳۷
آقای نساجی
شما فکر میکنی ما فرق انتقاد با توهین و گستاخی رو نمی فهمیم؟
جدا چرا شما نویسندگان سایتهای خبری و حتی بعضی سیاسیون مردم را با سطح دانش پایین فرض می کنید ؟؟؟
---------
شما نزدیک 90 خط نوشتی تا عمل زشت آقای مطهری رو توجیه کنی . این چند خط من رو هم بخون . مهم نیست نظرم عمومی بشه یا نه ولی بخون

آقای مطهری بیانیه توهین آمیزش رو اینگونه آغاز کرده:

حادثه ممانعت از سخنرانی حجت الاسلام سید حسن خمینی در مجلس سالگرد رحلت امام خمینی (ره) یک حادثه تلخ و مخالف آرمان‌های انقلاب اسلامی از جمله آزادی بیان بود و البته یک حادثه از پیش طراحی شده بود که شخص رئیس‌جمهور در آن نقش اساسی داشت و می‌توان گفت از سنخ مناظره انتخاباتی ایشان بود که زمینه فتنه را فراهم کرد. نوع سخنان رئیس‌جمهور محترم که به جای وحدت، تفرقه انگیز بود، اصرار بر طولانی کردن سخنان خود تا وقتی برای سیدحسن باقی نماند و نیز جمله آخر ایشان که «اکنون به سخنان رهبر انقلاب گوش فرا می‏دهیم» دلیل بر این مدعاست
1-توهین به مردم: با توجه به حدیثی از حضرت علی(ع) که «كُلُّكُمْ راعٍ، وَ كُلُّكُمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِيَّتِه» همه مردم در برابر یکدیگر مسئولیت دارن
با توجه به سکوت همراه با تایید آقای سیدحسن نسبت به اعمال و رفتار سران فتنه ، مردم احساس وظیفه کرده و اعتراض خود را به گوش ایشان رساندند.بله تلخ بود ولی نه مخالف آرمانها انقلاب اسلامی که حتی مخالف اسلام هم نبود.مصداق امر به معروف و نهی از منکر

2-اتهام به مسئولان برگزاری: ایشان باید بتواند در یک دادگاه صالحه از پیش تعیین شده بودن این اقدام را ثابت کند وگرنه شرعا و قانونا مجرم است

3-اتهام به ریاست محترم جمهوری:آقای رئیس جمهور همواره حتی در سازمان ملل متحد هم تا جاییکه حرفهایش را لازم ببیند سخن می گوید.پس اتفاق جدیدی نبوده.ایستادن انصاری برای وادار کردن مقام ریاست جمهوری به پایان دادن به سخنرانیش درست بود؟
این هم که گفتن جمله در مورد حضور رهبری را حمل بر دشمنی با سیدحسن در نظر بگیریم هم از اوهام آقای مطهری است

اگر قوه قضاییه عوامل فتنه انتخاباتی 88 یعنی آقایان موسوی، کروبی و احمدی نژاد را به طور همزمان محاکمه می‌کرد و مجازات هریک را به نسبت جرم آنها اعلام می‌نمود، در 14 خرداد 89 این اتفاق نمی‌افتاد. احمدی‌نژاد مانند کودک عزیز کرده یک خانواده شده است که هرچه دیگران را اذیت می‌کند مورد تشویق قرار می‌گیرد.
1-توهین به جایگاه ریاست جمهوری:هم شان دانستن سران فتنه که آن فضاحتها را در روز قدس و 16 آذر و عاشورا و ... به وجود آوردند و رسما جلوی رهبری ایستادند با مردی شجاع و مکتبی که جلوی شرق و غرب همزمان ایستاده .حق هسته ای ملت را گرفته و اتحاد استراتژیک جدیدی در دنیا به نفعمان ایجاد کرده
با کسی که یاور محرومان است و خدمتگذار آنان .با کسی که از 40 میلیون رای 25 میلیون آن را کسب کرد.آقای مطهری از تهران با 5 میلیون واجد شرایط چند رای کسب کرد؟ فقط 500 هزار

2-اتهام به شخص احمدی نژاد: تشبیه رئیس جمهور قانونی مملکت به کودک!!! فردا این رئیس جمهور اگر اسرائیل یا آمریکا را محکوم کرد آنها هم بگویند باز کودکی ما را محکوم کرده ، برای شما چه معنی می دهد؟

3- توهین به ؟ : جای علامت سوال هر کسی را می خواهید بگذارید. ولی به ؟ هم توهین شده.چون به زعم این شخص بد دهن رئیس جمهور بعد از انجام اعمال اشتباه توسط ؟ مورد تشویق قرار می گیرد.یعنی ؟ هم نمی فهمند

من درصدد دفاع از مواضع آقای سید حسن خمینی نیستم و شاید ایشان می‏بایست انتقاداتی را به رهبران معترض وارد می‏کرد اما آیا اگر کسی به نحوه مدیریت بحران اخیر انتقاد داشت باید از صحنه انقلاب حذف شود و نباید حق اظهار نظر داشته باشد؟ شاید سید حسن دیروز می‌خواست انتقاداتی به موسوی و کروبی وارد کند. پس ابتدا حرف او را گوش کنیم، اگر قبول نداشتیم اعتراض کنیم و شعار بدهیم، نه این که از چند روز قبل تصمیم بر این باشد که به او اجازه سخن گفتن ندهیم.
حالا که به سیدحسن آقا رسیدیم آن قاطعیت در اتهام زنی و توهین تبدیل به خوش بینی و دفاع نسبی می شود.به جملات دقت کنید:
(من درصدد دفاع از مواضع آقای سید حسن خمینی نیستم)>>> نه تورو جان من بیا دفاع هم بکن
(شاید ایشان می‏بایست انتقاداتی را به رهبران معترض وارد می‏کرد )>>>شاید؟؟؟ یعنی شاید هم نمی بایست؟
(شاید سید حسن دیروز می‌خواست انتقاداتی به موسوی و کروبی وارد کند )>>>شاید هم می خواست دفاع کند؟

1-توهین به مردم:(پس ابتدا حرف او را گوش کنیم، اگر قبول نداشتیم اعتراض کنیم و شعار بدهیم) اتفاقا جمعیت شعاردهنده در ابتدا بسیار کم بود ولی حرفهای تهاجمی خود سیدحسن بقیه را هم تحریک کرد تا جاییکه شاهدان عینی از شعار دادن مردم خارج از حرم هم خبر داده اند
2-تکرار اتهام به مسئولین برگزاری: (نه این که از چند روز قبل تصمیم بر این باشد که به او اجازه سخن گفتن ندهیم) امیدوارم اگر دادگاهی برای این اتهام سنگین برگزار نشد،دادگاه عدل الهی این موضوع را روشن کند

آقایانی که اصرار بر شبیه‌سازی حوادث امروز با حوادث صدر اسلام دارند آیا صحیح می‌دانند که آنها و دار و دسته شان را به سپاه عمر سعد و ابن زیاد تشبیه کنیم که در روز عاشورا با ایجاد سر و صدا اجازه نمی دادند نوه پیغمبر سخن بگوید؟ در روزی که باید از وحدت سخن رانده می‌شد، پروژه تفرقه اجرا شد و این به صلاح کشور نبود.
در اینجا آقای مطهری دیگه تعارف را کنار گذاشت و رفت سر اصل مطلب.حرف سران فتنه و رسانه های ضد انقلاب شنیدنش از پسر آن شهید بزرگ بسی دردناک و عبرت آموز است.
هر چقدر آقا به تو و امثال تو نیکی کنند ، با بدی جواب خواهید داد.باشد که مورد غضب الهی قرار گیرید

والسلام (321818)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۵:۵۰:۱۶
گيريم حرفهات قبول

ولي يك نقد هم در مورد آقا مي نوشتي كه چرا آقا پيشوني اين فرد فريب خورده! همراه با سران فتنه! و ....! را در جلوي جمع مي بوسد و اينگونه او را مورد تفقد قرار مي دهند!!! (322032)
 
ایران من
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۷:۲۹:۴۱
گيريم حرفهات قبول

ولي يك نقد هم در مورد آقا مي نوشتي كه چرا آقا پيشوني اين فرد فريب خورده! همراه با سران فتنه! و ....! را در جلوي جمع مي بوسد و اينگونه او را مورد تفقد قرار مي دهند



خوب می خواستی چه کار کند ؟فرقی بین عکس العمل عوام مردم و خواص باید باشه اگه ولی فقیه هم می خواست با سید حسن مثل مردم رفتار کنه خوب با موسوی و کروبی بر خورد می کرد (322102)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۲:۰۷:۰۹
يك سوال از طرفداران احمــــــــــــــدي نژاد

من خودم از طرفداران پروپاقرص احمدي نژاد بودم، البته بخاطر تدين و عدالت محوري ايشان.

اما در چيزهايي شنيدم كه متفاوت بود:
1- مثلا همين موضوع دروغ، دكتراي جعلي، فساد اقتصادي، باندبازي كه از مقامات عالي دولت است
2- مثلا انتصابات نابجا در صنعت نفت و «شركت نفت»
3- مثلا انتصابات نابجا در وزارت ارشاد و «مركز رسانه هاي ديجيتال»
4- برخي حرفها و اظهارات نپخته
5- به هدردادن بيت المال بخاطر تصميمات نپخته زيرمجموعه برخي وزارتخانه ها

حالا بايد چــــــي گفت؟! آيا ادامه طرفداري جايز است؟ (321768)
 
watoowatoo
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۲:۴۱:۱۹
و البته
6- معطل گذاردن و عدم اجرای دستور ( و شاید بقول طرفداران توصیه ی) صریح رهبری در عدم بکارگیری آقای مشایی در پست های مهم. و جالبتر اینکه آقای مشایی دائما مسئولیتهای جدیدی هم عهده دار میشوند و از طرفی خودش هم به خودش در ولایت پذیری نمره 20 میدهد.
7- برکناری بعضی وزرا بدلیل انتقاد از او در عدم اجرای دستور رهبری (خود آقای صفارهرندی به آن اشاره کرده اند)
8- هزینه کردن از رهبری در مسائل مختلف مانند رای اعتماد برای وزرا یا همان مسئله معروف دوستی با مردم اسرائیل
8- واکنش معنی دار ایشان به شعار \"احمدی بتشکن، بت بزرگ رو بشکن\" با بیان \"انشاء الله\". و این در حالیست که دیگر چیزی باقی نمانده که ایشان بخواهد بشکند.
9- روش به دور از اخلاق ایشان در مناظره معروف.

ویک سوال از حودمان:

چرا ملاک حال فعلی افراد، آقای احمدی نژاد است؟ (321856)
 
حسين
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۸:۳۴:۵۵
من هم منتقد احمدي نژاد هستم ولي شما در سوالاتتان دچار کلي گويي شده ايد . با اين روش نميتوان طرف مقابل را مجاب کرد. (322159)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۸:۱۶:۰۰
من هم یک اصولگرا هستم .
شمایی که می گویی کلی گویی.کجا کلی گویی هست ؟
ایا مدرک دکترای .... جعلی بود یا نبود؟اگر بود چرا احمدی نژاد سریع و صریح عزلش نکرد؟
نگویید گفته نگویید دکتر.
من حرفم انست که چرا عزلش نکرد و چرا اعلام نکرد به دلیل ضربه رساندن به اعتبار حکومت اسلامی شلاقش رسوایش می کنم ؟
صریح بگو ببینم چرا مشایی را نه تنها عزل نکرد بلکه مکرر حکمش داد؟
چرا؟ بگو؟
ایا اینها کلی است ؟
چرا به جای انکه برود به دست و پای اقای صافی یا سبحانی و مکارم و جوادی املی بیفتد و دستشان را ببوسد و به این کار افتخار کند اینچنین عمل نمی کند؟
ایا اینها کلی است ؟
ایا کافی نیست اینکه سه مرجع بگویند تو فلانی را عزل کن .به جای انکه سخن انان را عمل کند وی راه خود را برود؟ (322921)
 
sara
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۲:۲۱:۳۹
در این شکی نیست که همه گروه ها و احزاب و اشخاص باید نقد شوند ولی آقای محترم (نویسنده) هر نقد و نقد کننده ای با ید شرایطی داشته باشد مگر نه ؟ نقد باید منصفانه ، دقیق و به دور از هرگونه کینه توزی و علایق شخصی باشد، به نظر شما جملات مطهری جز فحاشی و تهمت و کینه توزی چیز دیگری داشت و جز تفرقه بیشتر حاصلی در پی داشت؟ آیا اصلاً می شود اسم نقد بر آن گذاشت؟ منصف باشید ! (321837)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۴:۰۶:۴۱
پاسخ به نظر بـــــــــــالا:

هنوز 2 زاري مان نيفتـــــــــــاده

طرفداران محترم رييس جمهور اگر به مطهري و افروغ ايراد ميگيرند، پس چرا به برخي از آقايان مانند محمدرضارحيمي هيچ چيزي نميگويند؟؟
مگر او حاشيه اي ندارد؟
درسته كه برخي محافظه كاري ميكنند، اما حاشيه هايشان را هيچگاه رو نميكنند. (321920)
 
یوسف
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۲۰:۰۴:۰۸
من نمیفهمم که چه ربطی به هم دارند ؟ کسی اینجا از رحیمی دفاع کرده؟ سایت الف درباره رحیمی کم مقاله نوشته؟ آیا در مقالات مربوط به رحیمی باید در باره علی فریمانی با هم بحث کنیم؟ اگه جواب داری بسم الله وگرنه مغلطه و خلط مبحث ممنوع! (322221)
 
اردلان
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۰۸:۴۱:۰۵
جواب آقا يوسف

لطفا اينقدر موضوعات را جداجدا نپنداريد.
سوال اصلي اين است كه آناني كه انتقادات بجايي نسبت به مطهري و افروغ دارند، چرا به اين غلظت به امثال محمدرضارحيمي انتقاد نمي كنند؟
مثلا دوستان سايت رجانيوز و موارد ديگر
اگر انتخاب به من باشد، عليرغم اينكه به احمدي نژاد راي دادم، اما انتقاد اصلي ام به امثال محمدرضارحيمي است. (البته كار از انتقاد گذشته، چون دروغ ايشان آشكار شده و برخورد قانوني و قاطع بايد انجام شود)
منتظر پاسخ شما هستم (322437)
 
اردلان
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۰۸:۴۴:۳۶
کسی مخالف انتقاد از دولت نیست.
اما انتظار نداشته باشید زمانیکه جناب علی مطهری با سخنان ناجوانمردانه خود بر طبل فتنه می کوبد در مقابلش سکوت کنیم.
باز هم می گویم:
آقای مطهری!
تابحال هرچه گفتی به حساب خیرخواهیت گذاشتیم.
اما اینبار بد کفر مردم را در آوردی.
به سران فتنه می نگری، کاملا خوشبینانه و بدون هیچ گونه نیت خوانی.
نوبت به این طرف که می رسد، نیت خوانی میکنی، توهین می کنی، تهمت میزنی، ......
باش تا به موقع جواب این گستاخیهایت را بگیری.
از امروز به بعد مطمئن نباش مردم بهتر از سران فتنه با تو برخورد کنند.
برخورد مردم با سید حسن بیشتر جنبه ارشادی داشت. اما گمان مبر که با تو هم به همین صورت برخورد کنند.
باش ......

آيا امثال دكترنادران كه شجاعانه موضوع رحيمي را مطرح كرد كم خدمت كرد؟ چرا رييس جمهور محترم از دكترنادران تشكر و حمايت نكرد؟ عاقتب ايشان در ادعاي دكترا كه جعلي بودنش مشخص شد، ابقادر مسوليت است؟ (322439)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۲:۲۱:۵۷
متاسفانه یکی از عادات بد ما ایرانیان مطلق گرایی ماست که اگر به سمت کسی گرایش پیدا کردیم تمام عیوب او را حسنه می بینیم و اگر از کسی دلخور شدیم تمام حسنات او را جز عیوب او می بینیم. که این امر نه جایگاهی در توصیه های اسلامی دارد و نه امری پسندیده از دیدگاههای اجتماعی است چون بدینوسیله نه جای رشد و نموی در جامعه ایجاد می گردد و نه میتوان از سرمایه های انسانی در جوامع بهره برد.
به عبارتی دیگر وقتی تفکر و نقد عملکرد جای خود را به هواداری مطلق میدهد در اینصورت خودکامگی و یکه تازی مسئولین خود نمایی میکند بگونه ای که مسئولین به اتکا ارا خود حتی در مقابل قانون نیز ایستاده و خود را فراتر از قانون می بینند و اینها همه نتیجه خود شیفتگی افراد ناشی از هواداران چشم و گوش بسته است.
در اینگونه موارد منطق و نقد عملکرد خود نوعی جرم محسوب شده چرا که عروسک خودشیفتگی را درهم می شکند و مسئولین را از خودکامگی بدور میکند و کیست که نخواهد اسب قدرت را هرطور که میخواهد بدواند و دامنه اختیارات را به هرگونه که بخواهد گسترش دهد. (321839)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۲:۳۸:۱۲
اول شما اصولگرایی علی مطهری رو ثابت کن بعد (321854)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۴:۵۷:۳۶
شما اول اصول گرايي و ولايت پذيري احمدي نژاد را ثابت كن (322741)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۲:۴۴:۵۳
سلام. الحق اینها سوالاتی است که مدتها است در ذهن دارم! چه بسا اینها سوالاتی است که اگر جواب داده میشد هیچ کدام از اتفاقات بعد از انتخابات پیش نمی امد! چه بسا همه ان کسانی که به سید حسن توهین کردند و یا آنان که رفتند هیچگاه نمی رفتند! ای کاش... (321857)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۲:۴۶:۱۰
من تمام نظرات رو خوندوم واقعا سطح اظهار نظر ها از هر دو طرف خیلی بالا بود شاید حتی بالاتر از متن اصلی (321858)
 
erfanian
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۲:۴۶:۱۲
بسم الله الرحمن الرحيم

جيك جيك مستون و ياد زمستون

سيد حسن خميني بايد وقتي عكسش با سران فتنه لورفت، ازسخنراني درحرم امام انصراف مي داد!

سيد حسين خميني بايد وقتي خود را درآينه نگاه مي كرد، مي فهميد هرگردي گردو نيست!

سيد حسن خميني بايد وقتي اورا سياست مدار مي دانستند، بيشتر روزنامه مي خواند!

سيدحسن خميني بايدروزي كه اورا مجتهدصدا مي زدند، بادقت بيشتري رسائل و مكاسب مي خواند!

سيد حسن خميني بايد وقتي او را جانشين امام لقب مي دادند، بيشتر صحيفه امام مي خواند!

سيد حسن خميني بايد وقتي پشت اسم امام مخفي مي شد، بيشتر با اتوبوس رفت و آمد مي كرد!

سيد حسن خميني بايد وقتي دنبال رداي رهبري بود، بيشتربه بزرگي و كوچكي ردا فكر مي كرد!

سيد حسن خميني بايد وقتي با سران فتنه شام مي خورد، به فكر سوء هاضمه اش مي بود!

سيد حسن خميني بايدوقتي فتنه را محكوم نكرد، به فكر محكوم شدن مي بود!

سيد حسن خميني بايد وقتي دربرابر انحراف ازخط امام سكوت مي كرد، به فكر سكوت اجباري درحرم امام مي بود!

سيد حسن خميني بايد ياد سيد حسين خميني مي بود!

سيد حسن خميني بايد وصيت سيد احمدخميني را ازياد نمي برد!

اصولاً سيد حسن خميني وقتي جيك جيك مستونش بود،‌ياد زمستونش بود؟!!

برگرفته از وبلاگ زمبور
http://www.zambur.blogfa.com/ (321859)
 
رسول کریمی
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۲:۴۶:۵۶
خداوند متعال مي فرمايد: «به بندگانم بگو آنچه را كه بهتر است بگويند، كه شيطان ميانشان را به هم مي زند، زيرا شيطان همواره براي انسان دشمني آشكار است.» و یا می گوید بر مؤمنان لازم است علاوه بر استوار سخن گفتن؛ به گونه اي تكلم كنند كه كفار، مشركان و منافقان آنان را به استهزا نگيرند و به عبارت ديگر، مؤمنان بايد با يكديگر به گونه اي سخن بگويند كه سوژه به دشمن ندهند. »
بهترين وسيله براي پيشگيري از آفات زبان ، انديشيدن قبل از سخن گفتن است . به تعبير امام علي (ع ) : \" زبان فرد خردمند ، پشت قلب اوست و قلب احمق در پشت زبانش قرار دارد . \" ايشان در اين تعبير يادآور مي شود كه عاقل زبانش را بدون انديشه كردن و مشورت رها نمي كند ، اما فرد نادان هرچه مي گويد ، بدون فكر و دقت است .
1- خدای نکرده نمی خواهم بگویم که آقای مطهری مصداق این سخنان هستند ولی وی به خوبی میداند که بطور اخص از چند ماه قبل از انتخابات 88 دیگر بحث ریاست جمهوری مطرح نیست و همه اعتراضات و انتقادات حول ولی فقیه و مخصوصا حضرت آقاست .
2- به نظر من آقای مطهری بر خلاف ظاهر اصول گرایی که دارند به هیچ وجه پایبند اصول انقلاب که سرآمد آن ولایت مطلقه فقیه است ، نیستند . این نظر بنده به خاطر انتقاد از دولت نیست چرا که آقایان دکتر خوش چهره ، دکتر توکلی ، صفار هرندی و امثالهم هم انتقاداتی . چه درست و یا نادرست به دولت می گیرند ولی هیچ کس در اصول گرایی و صداقت و دلسوزی آقایان شکی ندارد (اگر هم اشخاصی شک دارند در عقایدشان تجدید نظر کنند )ولی در فتنه اخیر به طور صریح بنا بر فرمایش آقا موضع گرفته و آنهارا به مردم معرفی کرده اند ولی آقای مطهری چگونه موضع گرفته اند ؟
3- موضع گیری آقای مطهری در مقابل فتنه گری آقایان به اصطلاح سبز در نهایت اگر هم ایراد شد با این کلمات شروع می شد که : شاید آنها اشتباه کردند ولی ...ویا اگر آنها فتنه گری کرده اند ولی ... و یا رفتار آنها صحیح نبود ولی .... در ادامه این ولی گفتن ها بود که نسبت هایی را با بدترین و سخیف ترین کلمات علیه رییس جمهور منتخب مردم نسبت داد که با مراجعه و ملاحظه اجمالی خوانندگان سخنان وی متوجه نیت کینه توزانه اش نسبت به آقای احمدی نژاد می شوند .
4- در نماز جمعه اخیر چه کسی دوران امروز را با زمان صدر اسلام مقایسه کرده بودند حضرت آقا و یا آقای رئیس جمهور ؟ حضرت آقا فرمودند : امام بارها فرمود قضاوت در مورد اشخاص بايد با معيار حال كنونى اشخاص باشد. گذشته‌ى اشخاص، مورد توجه نيست. گذشته مال آن وقتى است كه حال فعلى معلوم نباشد. انسان به آن گذشته تمسك كند و بگويد: خوب، قبلاً اينجورى بوده، حالا هم لابد همان جور است. اگر حال فعلى اشخاص در نقطه‌ى مقابل آن گذشته بود، آن گذشته ديگر كارائى ندارد. ((اين همان قضاوتى بود كه امام اميرالمؤمنين (عليه الصّلاة و السّلام) با جناب طلحه و جناب زبير كرد. شما بايد بدانيد طلحه و زبير مردمان كوچكى نبودند. جناب زبير سوابقى درخشان دارد كه نظير آن را كمتر كسى از اصحاب اميرالمؤمنين داشت. بعد از به خلافت رسيدن جناب ابى‌بكر، در همان روزهاى اول، پاى منبر ابى‌بكر چند نفر از صحابه بلند شدند، اظهار مخالفت كردند، گفتند: حق با شما نيست؛ حق با على‌بن‌ابى‌طالب است. يكى از آن اشخاصى كه پاى منبر جناب ابى‌بكر بلند شد و از حق اميرالمؤمنين دفاع كرد، زبير است. اين سابقه‌ى زبير است. مابين آن روز و روزى كه زبير روى اميرالمؤمنين شمشير كشيد، فاصله بيست و پنج سال است. اميرالمؤمنين با اينها چه كرد؟ جنگيد. اميرالمؤمنين از مدينه لشكر كشيد، رفت طرف كوفه و بصره، براى جنگ با طلحه و زبير. يعنى آن سوابق محو شد، تمام شد.))حالا با هم حرفهای آقای مطهری را باز خوانی میکنیم آنجا که گفتند : ((آقایانی که اصرار بر شبیه‌سازی حوادث امروز با حوادث صدر اسلام دارند آیا صحیح می‌دانند که آنها و دار و دسته شان را به سپاه عمر سعد و ابن زیاد تشبیه کنیم که در روز عاشورا با ایجاد سر و صدا اجازه نمی دادند نوه پیغمبر سخن بگوید؟ )) انصاف بدهید اینجا آقای مطهری خواسته یا ناخواسته حضرت آقارا خطاب قرار دادند زیرا همان مردمی که نگذاشتند آقای سید حسن خمینی سخن بگویند ، خود را فدایی رهبر خواندند و با آن شعارهای کوبنده و رسا بیانات آقارا با گوش جان گرفتند و تایید کردند ، تکبیر گفتند و شعار ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند را سر دادند .
5- در پایان روی سخنم با کسانی است که روز را می بینند و انکار می کنند آنجا که پیر فرزانه ما گفت : پشتیبان ولی فقیه باشید تا مملکت شما آسیب نبیند و ولی فقیه ما امروز کسی نیست جز علی زمان ، روح روح الله ، حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (دامت برکاته ) (321860)
 
سرخوش
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۲:۴۸:۱۹
سلام.فارغ از گرایشهای فکری ،واقعا از اتفاقی که در سالگرد امام عزیز افتاد ناراحتم .امیدوار بودم که فهم سیاسی مسئولین ما بیشترازاین باشد که نبود وشد آنچه نباید میشد.چرا احمدی نژاد در اینگونه مراسمی که مخاطب عام داخلی وخارجی دارد اینقدر با گفتمان صریح قصد دارد تفکری که در حیطه انقلاب هست ولی با ایشان جوردرنمی آید را ازصحنه بیرون کند؟این آیا دفاع ازولایت است؟اکثرکسانی که منتقد احمدی نژاد هستند دردایره انقلابیون جای میگیرند وبه مقام ولایت وشخص رهبری عزیز ارادت داشته ودارند اما آیا توقع دارید با اینگونه برخوردهای غیر منطقی وتکرار آن اعتقادات همین گونه بماند ویا احتمالا اصلاح شود؟این به نظر من دیکتاتوری است که حرف فقط همان چیزی است که من میگویم وتعریف راه وولایت همانی است که من ارائه میکنم.به عزیزان اصولگرا هم توصیه میکنم که کمی آزاد اندیش تر باشند تا افراد بیشتری جذب تفکراصولگرایی شوند نه اینکه با عملکردها غیر منطقی ودفاع از تفکرات وعملکردهای غیر منطقی دایره انقلابیون واصولگراها را تنگ تر کنند.قطعا انتخابات های آینده نتیجه این اعمال ومیزان محبوبیتها را نشان خواهد داد. هیچ کس دوست ندارد ازاصول عدول کنید ولی در خصوص اصولتان تجدید نظر کنید.ما خیلی چیزهای مهمتر از شخص احمدی نژاد داریم وتو خود حدیث مفصل بخوان ازاین مجمل (321861)
 
بهمن
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۲:۵۲:۱۴
وقتي جرياني فقط به حذف مخالف خود راضي مي شود نه كمتر از آن بعد از مدتي بايستي به حذف منتقد بپردازد. چه انتظار ديگري از اين جريان داريد؟ (321863)
 
احسان
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۴:۰۷:۰۵
آقا بهمن عزيز
حذف منتقد موجه خطاست
يه نفر پيدا بشه از رييس جمهور بپرسه
ايشون كه معتقدبه قانون و منطق هستند، با چه منطقي اين همه قدرت و پست به فردي مثل آقاي رحيمي داده كه موضوعش الان براي همه روشن شده؟! (322708)
 
sabuh
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۲:۵۸:۱۵
یکی از دغدغه های رهبری نداشتن گوش شنواست و به اعتقاد من مضرات به اصطلاح یاران سینه چاک ایشان بیشتر از به اصطلاح دشمنان ایشان است.یارانی که حرف منطقی را نمی فهمند و فقط ادای ولایتی ها را در میاورند.برخی اقدامات سید حسن جای دفاع ندارد

اما ...

تفقد رهبری از یادگار امام راحل برای مدعیان ولایت درسی فراموش ناشدنی است اگر گوش شنوایی باشد. (321865)
 
Hassana
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۵:۴۵:۲۹
يعني انتظار ديگري داشتيد ؟ آقاي گودرزي چه ربطي به اقاي شقاقي دارد ؟ (322025)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۳:۱۳:۱۴
بسم الله و باسلام
اول اينكه : سايت الف كه نسبت به درج اين مقاله اقدام ورزيده ؛ خود يكي از همان قماش جناح گراهاييست كه براي مقاصد سياسي اش بموقع خوب از خجالت مخالفينش در مي آيد .قصه لالايي وخواب .
دوم : بنده نه از مطهري دفاع ميكنم و نه از افروغ ؛ اما با آن قسمت كودك عزيزكرده خيلي موافقم . مدتهاست كه اينرا فرياد ميزنم ؛ كه ايهالناس بت نسازيد چراكه نه مطهري ؛ نه افروغ و نه احمدي نژاد و موسوي و .... هيچيك معصوم نيستند .هميشه دنبال حق باشيد كه حق همان ادب است و نزاكت و خدمت خالصانه و بدون منت .
سوم : در تمام اين سالها هيچگاه نديدم مسئولي از مسئولين بگويد اينجا را اشتباه كردم ؛ معذرت ميخواهم . هميشه توجيه پشت توجيه .اين توجيهات همان گلوله برف است كه سرانجام بهمن ميشود .
چهارم : بنده همينجا عرض ميكنم يكي از مخالفين سرسخت احمدي نژاد هستم چرا كه در زمينه شغلي و تخصصي خويش هر آنچه كه حس كردم و هر آنچه از همكارانم در سراسر كشور شنيدم با آنچه كه دولت ايشان گفته در تضاد كامل است .هركه دم از مشكلات زد شد دشمن ؛ شد بي سواد ؛ شد بي تجربه . آقايان توجيه مردم كوچه و بازار با توجيه اهل فن فرق دارد .همانگونه كه توجيه سياسيون با توجيه اين دو تفاوت دارد . (321873)
 
روراست
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۳:۲۰:۰۵
من نمیدونم چرا کسی که این مقاله رو نوشته نمیخاد با واقعیات روبرو بشه چرا خودشو داره دور میزنه گول میزنه از شما سایت الف هم بعیده واقعا با این مقاله ی مسخره ای که گذاشتی .یکم چشماتونو با واقعیت باز کنید حقیقتو بگید و خدا رو حاضر و ناظر ببینید.

زنده بودن را به بیداری بگذرانیم چون سالها به اجبار خواهیم خفت. (321876)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۳:۲۲:۲۳
کفار قریش پس از اسلام آوردن ظاهری نتوانستند به پیامبر حمله کنند، پیکان تیز حملات را متوجه مولا علی‌ نمودند. جای تعجب است که سایت الف دفاع از جمهوری اسلامی را کنار گذشته و به دفاع از آقا زاده‌ها روی آورده است، آن هم آقا زاده‌هایی‌ که در پیدا و پنهان از شعار جمهوری غیر اسلامی دفاع کردند. نکند شما هم با کمبود خواننده مواجه شده اید که چنین حرف هایی را می‌‌زنید!
با همه انتقاد هایی که به احمدی نژاد هست او در حال حاضر سپر پولادین دفاع از جمهوری اسلامی و نیز پیکان تیز حمله به دشمنان داخلی‌ و خارجی‌ اسلام است. اما کسانی‌ چون علی‌ مطهری و سید حسن همیشه به بهانه انتقاد از احمدی نژاد یا دولت از فتنه گران دفاع کردند، در حالی‌ که یک بار هم از فتنه گران انتقاد نکردند. (321878)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۷:۲۶:۵۰
ما چه کنیم که لحظه لحظه را شبیه سازی با صدر اسلام نکنند. (322886)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۴:۱۱:۲۶
آقای رضا نساجی اولا\" افروغ را اصول گرایان از مجلس بیرون نکردند که ملت با بصیرت این کار را کردند ثانیا\"بدانید که علی آقا خیلی عجله کردند ای کاش میگذاشتند آقا سید حسن به آن درحه (ولی امر مسلمین) می رسیدند که راه را از چاه تشخیص بدهند و طبق شاخصهای ولایت معصومین وامام سفرکرده عمل می کردند. بعد می دیدید که این امت با بصیرت چگونه در چشم و دل خود جا میدادند. علی آقا واقا\" این کور دلی است . این نادانی تمام است . جایگاه امام معصوم کجا سیدحسن کجاست . عمر سعد شمر. و یاران بی بصیرت آنها کجا. امت با بصیرت ایران اسلامی کجا که خوب می دانید امام عزیزمان چه گفته اند در مورد این امت. مطما\" باشید دیگر در میان این امت با بصیرت جایگاهی نخواهید داشت. (321926)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۴:۱۶:۲۷
کمر اسلام را در طول تاریخ چه کسانی شکستند؟ الف)دشمنانی که خیلی از دایره اصولگرایی دور بودند؟ ب)دشمنانی که کمی اصولگرا بودند؟ ج) اصوالگرایانی که خیلی بی بصیرت بودند976؟ د) هم علی علیه السلام اشتباهاتی داشت هم طرف مقابل! (321936)
 
ناشناس 2
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۴:۲۰:۴۳
1- مثلا همين موضوع دروغ، دكتراي جعلي، فساد اقتصادي، باندبازي كه از مقامات عالي دولت است.
در جواب این سوال لازم به ذکر است که موضوع دکترای جعلی از گذشته های دور به دست .... پایه گذاری شده است که به دلیل استفاده از امکانات دولتی باجهایی به برخی داده شد تا از دست قانون فرار کنند به عبارت دیگر حق السکوت مدرک دکترا دادخ شد.فساد اقتصادی و باند بازی نیز توسط ..... پایه گذاری شد.
2- مثلا انتصابات نابجا در صنعت نفت و «شركت نفت» در جواب این مسئله نیز نفت ایران از گذشته تا به امروز مورد غارت قرار گرفته است
3- مثلا انتصابات نابجا در وزارت ارشاد و «مركز رسانه هاي ديجيتال»
4- برخي حرفها و اظهارات نپخته
5- به هدردادن بيت المال بخاطر تصميمات نپخته زيرمجموعه برخي وزارتخانه ها

حالا بايد چــــــي گفت؟! آيا ادامه طرفداري جايز است؟
بله طرفداری جایز است به این دلیل که طی سی سال که از انقلاب می گذرد باندهای فساد اقتصادی و مال اندوزی و تجمل گرایی مانند غده های سرطانی در گوشه گوشه ایران جا خوش کردند و حداقل جند سال نیاز است تا این دست های آلوده از بیت المال قطع شود و راهی نیست جز تلاش گسترده دولت محترم و منتخب و یاری کردن آحاد مردم اعم از کسانی که دم از امام و راه امام می زنند و آقای مطهری به جای اینکه راه پدر بزرگوارش را ادامه داده و دست دولت را در این راه پر مخاطره بگیرد سنگ اندازی می کند و انتقادهای نابجا می کند مردم ایران آگاه و هوشیارند و حق را از باطل را خود تشخیص می دهند. مردم را خام نپندارید هر چه می کشیم از این نخبگانی می کشیم که فقط ادعا دارند. (321939)
 
حسن
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۴:۳۱:۲۳
آقای علی‌ مطهری یک بار هم اندیشه نمی‌‌کند که چرا رسانه های ضد انقلاب همیشه از حرف‌های به ظاهر خیر خواهانه او خوشحال می‌‌شوند! مخصوصاً پس از مناظره‌ها و راه پیمایی ۲۲ بهمن.

علی‌ مطهری و سید حسن هر دو آقا زاده هستند و درد مشترک دارند و مردم ایران این درد را خوب می‌‌فهمند. (321948)
 
نیما
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۴:۳۸:۴۶
آقای مطهری می فرمایند شاید سید حسن می خواست علیه کروبی و موسوی سخنی بگوید باید اجازه می دادیم اول حرفش را بزند...
ولی آقای مطهری آیا سید حسن در این یک سال هنوز وقت نکرده حرفش را بزند. آیا بعد از یکسال بازهم باید منتظر باشیم شاید بخواهد موضع بگیرد؟ ایشان همین چندی پیش با سران فتنه عکس یادگاری گرفته اند!! (321956)
 
عبدالله
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۴:۳۸:۴۷
جوانان عزيز خيلي راحت ميتوان همه مباحث را از اختلاف نظر دو فرد به اختلاف بر سر جريانها، افكار، انقلاب، اسلام و حتي خدا برد. ولي بخاطر داشته باشيد كه اين كار عين بي بصيرتي است. بصيرت يعني حق را ببينيد و آن را ملاك قرار دهيد و همه مطالب و عملكرد افراد را با آن بسنجيد.
در فيلمي يك روحاني نما از قول يك روحاني ميگفت به عدد نفوس خلايق راه بسوي خدا وجود دارد. اين جمله درست ولي ناقص است. زيرا هركسي نميتواند سرخود راه هدايت را بيابد و نيازمند راهنما است و راهنماي برتر نيز اهل بيت (ع) هستند و بدنبال آنها علماي دين و مراجع بزرگوار و در حال حاضر ولي فقيه.
شما وقتي يك دعواي شناختي را به حد دعواي انقلاب و ضدانقلاب ارتقا ميدهيد راه را گم كرده ايد. كما اينكه اغلب سربازان امام خميني (ره) جواناني بودند كه در دوران طاغوت با برخي بدآموزيها بزرگ شدند و چشمشان هم به برخي بديها خورده و گوششان هم بد شنيده بود ولي امام (ره) گوشه اي از قلب و دل آنها را ميديد كه بدنبال پاكي و صفا و خلوص بود و آن ذره معنويت باقيمانده را چنان پرورش داد كه با توفيق توبه، عاشقانه دعوت حق و اسلام را شنيدند و بسياري از آنها هم شهيد شدند (خدايشان بيامرزد).
آيا شما ميتوانيد جوهرة خالص و صافي كه در دل انسانها هست ببينيد؟ و آيا راه پرورش دادن و جلا دادن به آن گوهر را بلد هستيد؟ آيا اگر كسي از ناهمواري راه خسته شد يا بر زمين افتاد به او لگدي ميزنيد و از رويش رد ميشويد يا دست اورا ميگيريد و بلندش ميكنيد تا روزي هم او دست شما را در خستگيها بگيرد؟
بله من هم ميگويم به پيش بنگريد. به آن افقهايي كه رهبر نشان ميدهد. ولي عقب ماندگان مستحق كمك هستند نه نابود شدن.
اجرتان با امام زمان (عج) (321957)
 
سعيد
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۴:۳۹:۳۳
چه كسي آقاي افروغ را از مجلس اصولگرايان حذف كرد جز مردم؟
مردمي كه ان شاالله همين كار را به آقاي علي فريماني(نه مطهري) خواهند كرد..... (321958)
 
پاسخ به آقای سعید
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۷:۳۹:۱۶
من نه به محتوای این مقاله کار دارم و نه به هیچ گرایش سیاسی .فقط دو سوال دارم:
1-سوال از سعید :اینکه نوشته اید فریمانی (نه مطهری),بفرماید که منظورتان توهین به مرحوم مطهری است یا به پسرشان یا به...
2-چرا سایت الف کامنت محتوی نوهین به شهید مطهری را درج می کند؟البته پاسخ هر دو سوال را من می دانم ولی می خواهم که خوانندگان کمی به جو سازی ها و...توجه داشته باشند. (322900)
 
علی
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۴:۴۰:۵۵
آخه،مرگ بر موسوی توهین به سید حسن است ؟آخه، مرگ بر منافق توهین به سید حسن است؟ مگر از خداوند بصیرت خواستن برای سید حسن توهین به شخص اوست ؟گیریم اینها توهین باشد چه ربطی به ریس جمهور و به اصولگرایی دارد ؟به خدا قسم این مقاله ها و صحبتها نه تنها چاره ساز نیست بلکه شکافها را بیشتر می کند آخه چرا باید سنگ موسوی و کروبی را به سینه زد و به خاطر این دو بازیچه دست فتنه گر اصلی امام و نوه و دوستان امام را بدنام کرد ؟آقای مطهری و افروق بهتر است چند دقیقه دشمنی خود را با احمدی نژاد کنار بگذارند و به آقای هاشمی و ...فکر نکنند و فقط به امام و اهداف انقلاب و جوانهایی که به خاطر اینها از همه چیزشان گذشتند فکر کنند !سوگند به خدا اگر اندک ایمانی در وجودشان باشد دیگر از این حرفها نمی زنند. (321960)
 
itisme
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۶:۰۴:۵۰
علی آقا،

این که نگذاری فردی سخنرانی کند و میان کلام ایشان شعار بدهی توهین به شخص سخنران است!!!!! (322051)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۴:۴۲:۴۶
یکی از نشانه های استبدادزدگی مریدپروری است. مریدان همواره خوشایند مراد خود عمل می کنند که الزاما منصفانه و عاقلانه نیست. (321965)
 
حسين
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۴:۵۰:۴۵
کسي که توان شنيدن انتقاد را ندارد و بعبارتي سطح تحملش پائين است بدرد اين دوره و زمانه نمي خورد . بايد برود بشيند خونه و در را برروي خود ببندد چه برسد به اينکه بخواهد سياست مدار باشد ويا پست مهم سياسي داشته باشد. (321972)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۴:۵۳:۰۵
اگه احمدي نژاد بداست مطهري خيلي بدتر است خيلي راحت دهانش را باز مي كند هرچه مي خواهد مي گويد و ننه من غربيماش بدتر از احمدي نژاد است در جريان بعد از انتخابات يكي به نعل ميزنه يكي به تيشه حرفاش غير مستند است چرا بايد طولاني شدن سخنان احمدي نژاد باعث شعار دادن مردم بشه نكنه 22بهمن هم كه مردم به مسولين مي رسيدن و فرياد بصيرت زدند را هم به خاطر سخنراني طولاني احمدي نژاد بود با بي ادبي مي گه تخصص احمدي نژا د در بي غيرت كردن مردان است مي شه بگن چرا مي تونن به اين راحتي به 24 مليون راي اين حرف را بزنن نبايد چون احمدي نژاد بد عمل مي كند همه خطاها را به او نسبت داد اون موقع كه احمدي نژادي در كار نبود ايشان داشتند خرابكاري مي كردند ولي حالا بهتر است هر كاري كه مي كنند مي دازن گردن اون (321975)
 
.
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۴:۵۴:۲۴
آقای مطهری واقعا دستت درد نکنه
ما که دستمون به جایی نمی رسه تا حرفمونو بزنیم
خدا خیرت بده، دعای این مردم پشت سرت است (321977)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۴:۵۶:۲۵
لطفا پیام تشکر ما رو به آقای مطهری برسونید (321979)
 
Hassana
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۵:۱۱:۳۱
سلام
واقعا باورش سخته كه بخوانيم از عماد افروغ تا علي مطهري.. دكتر عماد افروغ يك چهره دانشگاهي و شناخته است. يك جامعه شناس و صاحب نظر در حوزه سياست و فرهنگ . صاحب مقالات و كتابهاي متعدد . عماد افروغ چهره ايست كه به پشتوانه دانش و علم خود در جامعه امروز ايران شناخته شده است. ولي در خصوص اقاي علي مطهري چه مي توان گفت. تنها جمله اي كه در مورد ايشان مصداق دارد اينست كه :
گيرم پدر تو بود فاضل
از فضل پدر تو را چه حاصل
من تا به حال به ياد ندارم مقاله اي و يا كتابي ( به غير از برخي مقالات كه در روزنامه چاپ مي شود كه البته بديهي است ارزش علمي موضوعاتي كه در روزنامه چاپ مي شود در دسته بندي موضوعات در درجات پائين قرار مي گيرد) از اقاي علي مطهري خوانده و يا ديده باشم. شما دوستان الفي اگر مدعي عدالت و صداقت هستيد بايد خيلي بر اين موضوعات تاكيد داشته باشيد. اساسا قياس بين عماد افروغ و علي مطهري كاري بس ناشايست و دور از شان آقاي عماد افروغ است. به جاي آن مي توانستيد مثلا بگوئيد از ماركوپولو تا علي مطهري . باور كنيد خيلي قابل قبول تر خواهد بود.
از طرف ديگر سابقه آقاي عماد افروغ كجا و سابقه اقاي علي مطهري كجا؟ دوستان الفي من اگر كمي هم انصاف نداشته باشند حداقل هاي حرفه اي كار آنها ايجاب مي كند به جاي تكيه بر بخشي از واقعيت همه واقعيت را بيان نمايند . حافظه تاريخي شما الفي ها حتما بهتر از بنده و امثال بنده مواضع اقاي علي مطهري را در طي سالهاي 78 تا 80 در قبال خانواده آقاي هاشمي رفسنجاني به ياد دارد . من با صحت و سقم فرمايشات گهر بار آقاي علي مطهري كاري ندارم و راست و دروغ بودن انها را به خدا واگذار مي كنم (هر چند كه واقعيت خيلي ساده و واضح بود )حال چطور شد كه از آن مواضع شجاعانه و دليرانه خبري نيست؟ اساسا مگر غير از ايسنت كه ايشان بواسطه همان اظهار نظرها بود كه امروز به عنوان چهره اي فعال در سياست شناخته مي شود؟
نكته ديگر انكه در هيچ كجاي دنيا صراحت لحجه لزوما تعبير به شجاعت و دليري نمي شود بلكه در بسايري از موارد تعبير به وقاحت و بي شرمي نيز مي شود. اينكه بي محابا و بدون تفكر هر حرفي را بزنيد چه سنخيتي با شجاعت دارد.

با احترام (321990)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۵:۲۳:۲۳
به یک واقعه تاریخی اشاره میکنم که از بعضی جهات( تاکید میکنم که فقط از بعضی جهات ) شبیه وقایع امروز است و مخاطبم امثال آقای افروغ و مطهری اند نه توده فهیم مردم. از مردم عزیز هم پیشاپیش عذر میخواهم. حالا سایت الف منتشر نکرد عیبی ندارد:

زمانی رضا شاه به تحریک انگلیسی ها می خواست در ایران حکومت جمهوری به پا کند. اما شهید مدرس به شدت مخالفت کرد و اجازه نداد حکومت سلطنتی به جمهوری تبدیل شود. چرا؟ آیا فقیه تیزبینی مثل مدرس نظام سلطنتی را اسلامی میدانست؟ نه . او میدید به بهانه وجود یک نظام استبدادی یعنی سلطنت ، می خواهند ما را به دام استبداد خطرناکتری بیندازند یعنی سکولاریسم انگلیسی در قالب جمهوریت.
آقای افروغ و مطهری: احمدی نژاد به نظر مردم فرد خدومی است.حالا ممکن است به نظر شما یک دیکتاتور باشد( که اگر کسی اینرا فکر کند اشتباه کرده اما فرض کنید این طور است) آیا شما روشنفکر جامعه شناس نمیدانید آمریکا و اسرائیل از هرگونه تضعیفی نسبت به این دولت استقبال میکردند تا زمینه ظهور دوم خرداد دیگری ایجاد شود و سکولاریسم شکل بگیرد؟ شما نفهمیده اید که کوچکترین حرکتی که به تقویت جناح سکولاریسم منجر می شود( میگویم سکولاریسم نه دوم خردادی ها.چون اتحاد این دو جریان اظهر من الشمس است) درست مثل تایید جمهوری رضاخانی است . مشکل شما این است که آن قدر در تئوری های علمی تان غرق شده اید که واقعیات روشن را نمیبینید. اگر احمدی نژاد را بد میدانید، فرق بد و بدتر را هنوز نفهمیده اید و شرایط زمان را درک نکرده اید.

نویسنده مقاله هم گویا توجه نفرموده اند که بسیاری از اصول گرایان به رئیس جمهور انتقاد کرده اند و حتی از دولت هم اخراج شدند اما همین نماینده ها هیچ گاه آنان را طرد نکردند. مردم هم نگفته اند آقای صفار هرندی یا محسنی اژه ای و ... اصولگرا نیستند. اما در مورد آقای افروغ و مطهری قضاوت دیگری دارند. چون دیده اند این عده خواسته یا ناخواسته در قالب انتقاد از رئیس جمهور و بدون ملاحظه شرایط ، آب به آسیاب اصلاح طلبانی میریزند که اگر قدرت بگیرند، سرها را بر دار خواهند برد و از اسلام چیزی باقی نخواهند گذاشت. و ثانیا فرق دفاع از احمد نژاد به خاطر مصالح انقلاب را با دفاع از احمدی نژاد به خاطر احمدی نژاد را متوجه نشده اند همانطور که فرق انتقاد امثال آقای صفار هرندی با مطهری را که همان فرق انتقاد سازنده با تخریب است متوجه نشده اند. (322000)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۵:۳۴:۲۱
بعلت مادیگرای شدن اصول گرایان روشنفکر نما مردم کار صواب را رای به احمدی نژاد می دانند من با مقایسه کاندیداها
شاید به این نتیجه رسیدم احمدی نژاد اسلامی تراست برای همین رای 15 نفر از فامیل را برای او گرفتم فقط به خاطر صواب الهی اگر چه آدم معقولتری بود به وی رای نمی دادم کما اینکه بیشتر تصمیمات وی را قبول ندارم ای کاش رای نمی دادم (322014)
 
مجید
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۵:۳۷:۴۰
تو انتخابات دوره ی قبل مجلس فقط به دو نفر رای دادم ! مطهری و توکلی ! اما اگه اینبار قرار باشه بر فرض اسم 100 نفر رو بنویسم اسم مطهری رو هرگز نمینویسم !

واقعاً جالب بود که گفت شاید ایشان میبایست ... یه جوری نوشته که حالا اگه محکوم هم نکرده مشکلی نداره :دی

شاید ولش کنیم بهتر باشه :دی. رفتاری که در پیش گرفته کاملاً شبیه رفتار کاندیدای محبوبش یعنی همون آقای رضایی هستش !

و یه شباهت هم با آقای حسن خمینی داره و اونم اینه که جفتشون دارن نون اجدادشون رو میخورن ! آقای حسن خمینی نون امام رو میخوره و آقای مطهری هم نون شهید مطهری رو ! (322018)
 
شهرام
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۵:۵۸:۱۸
چرا مسئله را اینقدر سطحی می بینید. آنقدر بغض از ریس جمهور مردمی دارید که همه تحلیلهای خودتان را بر این اساس می دهید. داستان این است که یک انتخابات با شکوه برگزار شد جناحی که رای نیاورد به زیر همه چیز زد کلی خسارت مالی جانی به مردم و حیثیتی به نظام وارد کرد . آنوقت نوه نا پخته امام با معارضین و مخالفین نظام که مورد حمایت همه جانبه دنیای استکبار بودند بر خلاف راه و مسیر مشخص پدر بزرگ خود که معمار نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند شروع به پالوده خوردن نمود و درست 180 درجه بر خلاف مسیر انقلاب و نظام حرکت کرد. مردم با بصیرت جواب یکسال دهن کجی ایشان را در مراسم 14 خرداد دادند دوباره تاکید می کنم تمام مردم نه عده ای اندک (خود من در مراسم بودم) و حالا اقای مطهری می آید در مقابل تحلیل نائب امام زمان که شرایط را با شرایط صدر اسلام مقایسه می کند سید حسن و مردم را با امام حسین و اصحاب یزید مقایسه می کند ایا امام حسین نیز بر خلاف مرام و راه جدش رسول الله عمل نمود. انوقت شما این حرکتهای بسیار زشت وناپسند و دشمن شاد کن را تنها یک انتقاد تفسیر می کنید. دریغ از یک سر سوزن بصیرت!!! (322043)
 
من
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۶:۰۰:۴۸
شرافت هم خوب چيزيست به رئيس جمهور منتخب 24.5 ميليون از ملت گفته عمر سعد او را با ملعوناني مثل موسوي مقايسه كرده به اين مي گوييد نقد درون گفتماني؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!! (322047)
 
itisme
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۶:۱۴:۱۱
خطاب به افرادی که فکر می کنند که آقای مطهری به آقای احمدی نژاد توهین کرده:

وقتی آقای احمدی نژاد همواره از ادبیات توهین آمیز در سخنرانی های خود استفاده می کند مشکلی نیست؟ وقتی تهمت ثابت نشده ای به افراد در یک مناظره تلویزیونی که بینندگان بسیار دارد، می زند شجاعت است؟

ولی هر کس کوچکترین انتقادی به ایشان بکند توهین کرده؟

از خدا می خواهم همه ما را از تحجر فکری نجات دهد! (322057)
 
محسن
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۷:۴۹:۱۲
مشکل ما این است که به وابستگی افراد کار داریم نه به خودشان مثلا سید حسن چون منتسب به امام است فکر میکند هر چه میگوید حرف امام و راه امام است و فرزند مطهری نیز چنین فکر میکند عجولانه و نسنجیده پیامی میدهد که بعد باید چند پیام مفصل در توجیچ و تفسیر آن بدهد (322112)
 
seyed
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۸:۱۴:۴۷
نساجی عزیز چه خبر است که جملات را اینطوری به هم می بافی آیا توهینی را که مطهری دران یادداشت به رییس جمهور نمود قابل دفاع است آیا اگه همان توهین به رییس مجلس بود دادستانی برخورد نمی کرد
نمونه اش برخورد با بهداد آزاده عزیز! (322137)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۹:۱۴:۵۹
اصولگرای واقعی یعنی افروغ، مطهری، شمخانی، محسن رضایی و قالیباف. افراد تازه به دوران رسیده ای که نه امام را درک کرده اند و نه با اندیشه های امام آشنایی دارند اما برای حفظ قدرت این وجیزه ناچیز دنیای پنج روز، دست به هر کاری می زنند!! دیروز به یاران امام مانند ایت الله توسلی می تاختند امروز به فرزندان و بیت امام و فردا هم نوبت خودامام می رسد. مثل اینکه در این مملکت تنها احمدی نژاد و مشایی و شریعت مداری و سعید حدادیان اصولگرا هستند و بقیه منافق و مزدور و فتنه گر! (322187)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۶:۳۷:۳۵
چرا زماني كه در دوره تاريك دوم خرداد به امام (ره) توهين ميشد امثال آقاي توسلي و سيدحسن مصطفوي و شمخاني و محسن رضايي اقدامي انجام نمي دادند ؟ در تيرماه 78 كه ضد انقلاب در خيابانهاي تهران جولان مي دادند اين آقاي سيدحسن مصطفوي كجا بود ؟ اكنون آمريكا با شريعتمداري و احمدي نژاد دشمن است يا با كروبي و شمخاني و محسن رضايي ؟ (322831)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۹ ۰۳:۱۹:۳۳
اقای ناشناس شما همه این افراد را دقیقا میشناسی که اینجوری از انها دفاع میکنی .سایت الف هم مانند اکثر سایتها یکطرفه وگروهی عمل میکند (323079)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۹:۱۵:۴۵
‫درست است که میزان نسبت خانوادگی نیست. ولی تاکنون فکر کرده اید چرا نسل دوم بزرگان انقلاب همه با وضعیت فعلی مشکل دارند؟

‫منظورم فرزندان امام خمینی ، بهشتی، مطهری ، رفسنجانی، رجائی ، طالقانی ، و ..و

‫عجیب نیست به نظر شما ؟ یعنی همه خواص بی بصیرتند ؟

‫لطفا فیلتر نکنید. دروغ که نگفتم . حرف تکراری هم که نزدم. اهانت هم نکردم (322189)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۱۹:۵۶:۳۹
الف و جناب آقاي نساجي
ممنون

بعد از مقاله \"اقتصاددانان آفتاب پرست\" خيلي وقت بود يك مقاله استخوان دار و پر محتوا در الف نخوانده بودم.

ممنون
عالي بود (322217)
 
مصطفی نمازیان
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۲۰:۳۳:۲۸
بنام خدا
سلام آقای نساجی. من را کاملا میشناسی. واقعا از خواندن این مقاله متاسف شدم برای شما. نمیدانم چه دلیلی برای حمایت از سفسطه گران بی منطق و خشنی همچون افروغ و مطهری داری؟. این مطهری که این همه به دروغ و برای کسب شهرت سنگ امام را به سینه می زند مگر فراموش کردند که در مناظره با وحید جلیلی اعلام کردند که: هرکس میتونه یه برداشت از ولایت فقیه داشته باشد و شاید کسی دوست داشته باشه ولایت فقیه را قبول نداشته باشه./ سوال اینه چرا ایشون حالا نگران حسن مصطفوی شدند؟. شاید ملت قبولش نداشته باشن؟. چرا جلوی آزادی بیان که همان اعتراض به سیدحسن است را میگیرید؟. چرا نمیذارید مردم حرف دلشونو بزنن؟. علی مطهری نمونه کامل ابومسوی اشعری شده. افروغ هم در کف وزارت فرهنگ دولت نهم به این راه افتاده. مردم آگاهند. یا علی (322238)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۲۲:۴۶:۰۰
جناب آقاي نمازيان:

خب اين جمله علي مطهري رو آقا به دبير جنبش عدالتخواه در پاسخ به تعريف ضدولايت فقيه گفته بودند.
مشكلش چيه؟ از كجاي اين جمله فهميديد مطهري ضدولايت فقيه شده؟

آقاي نمازيان: بيان اين جمله بدتره يا اينكه دستور و حكم صريح آقا رو 13 روز رو زمين گذاشتن و اجرا نكردن؟

قربون بشم خدا رو يك بام و دو هوا رو


الف لطفا سانسور نكن منتشر كن (322301)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۲۲:۵۱:۲۴
چرا در دهه هفتاد زماني كه مردم ميخواستند حرف دلشونو درباره هاشمي بزنند دوستان لباس شخصي جلوي اين آزادي را مي گرفتند؟ حالا يكدفعه يادت افتاده چرا نمیذارید مردم حرف دلشونو بزنن؟

اون زمان هاشمي را پيغمبر كرده بوديد و حالا بدون ترس از خدا به او لقب .... مي دهيد؟ همچنانكه راحت به مطهري لقب ابوموسي اشعري مي دهيد!

واقعا براي شما و تحليل هاي بدون منطق و سرشار از احساسات خامتان متاسفم (322303)
 
نوری
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۰۸:۴۵:۴۱
عملکرد آقای مطهری در طول یک سال گذشته واقعا\" ادم را یاد ابوموسی اشعری می اندازد من خیلی دنبال معاویه و عمروعاص گشتم تعدادشان اینقدر زیاد بود که منصرف شدم...
خدا به علی کمک کند... (322440)
 
علی
۱۳۸۹-۰۳-۱۷ ۲۲:۲۶:۳۹
این اصول گرایی که میگیند به واقع و با توجه به موضع گیری هایشان می توان به چند دسته تقسیم کرد یک عده واقعا اصول گرا هستند یک عده احمدی نژاد گرا هستند و یک عده هم سوسول گرا هستند به نظر بنده آقای مطهری و امثال ایشان یک اصول گرای واقعی هستند و ملاک قضاوت آقای مطهری حق بوده است ایشان شخصیتی نیست که رام مطلق جناحی باشد همیشه حرف حق را گفته و تا آخر هم خواهد گفت . (322293)
 
محمد حسین
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۰۸:۲۰:۴۵
با سلام
حالا که آقای مطهری با اگر و مگر حرف از سروصدای روز عاشورا به میان آورده است بهتر است به روش غلط خود که شبیه سازی تاریخ اسلام آنهم فقط جایی که نظر ما را تأیید می کند خاتمه دهیم.
نمی توان شرائط زمان امام راحل را با پیامبر (ص) یکسان گرفت.
همچنین شرائط زمانی مقام معظم رهبری هم با شرائط زمان حضرت امیر تفاوتهای بنیادی دارد. راستی سه خلیفه اول پس از انقلاب چه کسانی هستند؟ معاویه کیست؟ موسوی کجاست؟ کروبی در کدام رده قرار می گیرد؟ نه نوه محترم امام شبیه امام حسین (ع) است و نه مطهری ابوموسی.

نمی دانم با خواندن این نظر، حقیر به چه کسی تشبیه می شوم. (322423)
 
دانشجوي بسيجي
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۰۸:۳۳:۵۱
اي كاش علي مطهري را زودتر مي‌شناختم ...
ايشان از كساني است كه من از نماينده شدن و راي دادن به او بسيار خوشحال و خرسندم و افتخار مي‌كنم به رايي كه به فقط او دادم.
درود بر تو اي ادامه دهنده راه پدر و اي آزاد مرد (322433)
 
آخوندي
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۰۹:۳۱:۵۵
سلام جناب نساجي !
اينكه علي مطهري و افروغ و در زاويه اي ديگر احمد توكلي از دايره اصولگرايي خارج شده اند شكي نيست ، اما سئوال من از شما بزرگوار اين است كه آيا جناب مطهري چشم خود را بر واقعيت ها بسته و آيا آن عكس مشهور سيد حسن مصطفوي در كنار فتنه گران در عروسي پسر دبير كل حزب مشاركت را نديده است ؟! اگر ديده و اينگونه از او دفاع مي كند كه واي به حالش كه پسر شهيد مطهري لقب دارد و اگر نديده بازهم واي به حالش كه از بصيريت سياسي بدور است و دهن بر مسلك كودكي باز كرده و بر اثر كينه با رئيس جمهور ميدان داري مي كند تا شايد اعتنايي به او شود .
اما سخنم با شماست جناب نساجي شما چرا هر آنچه امثال علي مطهري و افروغ و احمد توكلي كه از احمدي نژاد بدليل ندادن پست كينه بدل دارند حمايت مي كنيد ؟ (322473)
 
علیرضا
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۴:۲۰:۴۵
از مجلس و قوه قضایه درخواست می شود که قانون جدید تصویب و اجرا کنند که از این به بعد فحاشی ، تحقیر و توهین به احمدی نژاد قانونی شود . چون آقای مطهری و موسوی و کروبی تمایل بسیاری به انجام اعمال قانونی دارند . (322717)
 
سجاد
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۴:۳۲:۲۱
اگر رهبر انقلاب را به عنوان ولی امر قبول دارید دیگر انتقاد و نظر کارشناسی و هر .....دیگر چیست درسته که خود رهبر انقلاب می فرمایند انتقاد کنید اما ما درست رفتار کردنمان چه می شود مانند دوران ائمه(ع) ماضی که می گفتند عیب ما را بگویید اما درست رفتار کردن ماها مهم است
و اگر به عنوان ولی قبول ندارید که بحث دیگری است
البته آقایان مطهری ادعا میکنند به عنوان ولی قبول دارند (322723)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۵:۲۹:۳۸
بسمه تعالی
در کل از اینکه شخصی را به راحتی از دایره اصولگرایی خارج کنیم مخالفم
اما در مورد آقای مطهری
به نظرم در مورد ایشان نباید فقط به مورد آخری اکتفا کرد ایشان به کرات بعد از فتنه 88 به انحا مختلف به منتخب مردم با وقاحت تمام بی ادبی کرده است و در مورد آخری هم به مردمی که پس از تحمل سختی ها و مشکلات فراوان خود را به حرم پیر و مراد خود رسانده بودند چنینی بی ادبی و بی احترامنی میکند که مردم را با لشکر ابن زیاد و عمر سعد مقایسه می کند!!!
به نظرم ایشان به جای انتقاد پذیری به کسی که از او انتقاد می کتد با شدت بیشتری حمله می کند
یادداشت آقای کوچک زاده را در نصیحت همکلاسی خود در سایت استقامت حتما بخوانید (322764)
 
محسن
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۶:۰۹:۴۳
در مورد آقای علی مطهری دو مطلب فراموش شده : اول آنکه ایشان بیش از یک سال است که به طور علنی با اکثر تصمیمات دولت علی الخصوص شخص رئیس جمهور مشکل دارد تا جایی که تصور می رود کدورت شخصی در میان است نه صلاح کشور.
دوم آنکه انتقادات ایشان علی الخصوص آخری بیشتر جنبه توهین دارد تا انتقاد . بنابراین اینکه کسی را برای یک انتقاد نباید کنار گذاشت درست است ولی در مورد شخص علی مطهری صدق نمی کند. (322808)
 
ایران ویج
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۶:۵۶:۲۴
خوشم اومد از الف با این که اینجا کم سر میزنم اما باید بگم گلب به جمالت

لذت بردم از حقایق

مهم اصلاح طلب یا اصول گرا نیست مهم اینه که با هم کشورمون رو آبلاد کنیم با این تند روی ها به هیچ جا نمی رسیم (322853)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۷:۲۰:۱۴
درود بر علي مطهري كه حرف دل ما جوانان را مي زند و نزديكترين فرد در ميان اصولگرايان به اصلاح طلبان است و ما او را دوست مي داريم.البته نقش اقايان توكلي و لاريجاني را هم در جلوگيري از تندروي هواداران افراطي دولت در مجلس ناديده گرفت.مطهري بر حق جاي پاي پدر بزرگوارش گذارده است. (322875)
 
Bivatan
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۷:۲۹:۳۴
انتشار اين يادداشت در الف قابل دفاع نيست.
اگر راجع به هر موضع ديگري از آقاي مطهري مطلبي نگاشته مي شد محلي از اعراب داشت، اما موضع اخير ايشان توهين رسمي به رييس جمهور بود در حالي كه ادله كافي و روشن براي تاييد اتهاماتي كه به احمدي نژاد وارد كرده است وجود ندارد.
او همچنين احمدي نژاد را در كنار موسوي و كروبي يكي از عوامل فتنه مي خواند كه اين جفاي بزرگي به رييس جمهوري دهم با پشتوانه راي بي بديل است.
مطهري بدون هيچ سندي ماجراي را از چند روز قبل برنامه ريزي شده مي داند و رييس جمهور را در راس اين تدوين برنامه مي شناسد.
او همچنين شبيه سازي حوادث صدر اسلام به اكنون را بر اساس الگوي تعريف شده در يادداشت هاي سران فتنه و سربازانشان بيان مي كند. به عنوان مثال ابوالفضل فاتح در يادداشتي در سايت كلمه، از تشبيه ذكر شده در يادداشت مطهري استفاده كرده است و با اين تشبيه، تلويحا و حتي با اغماض مي توان گفت تصريحا،‌موضع رهبري را زير سوال مي برد. مطهري نيز با ذكر اين عبارات چنين كرد. چرا كه رهبر انقلاب در خطبه اول از يك تشبيه تاريخي لطيف براي بيان منظور نظر خود بهره بردند.
همه مواضع آقاي مطهري طي سال هاي اخير يك طرف، اين مورد آخر به هيچ وجه بخشودني نيست. افراد بصير در جناح حق، مدت هاست به ماهيت وي پي برده اند... . (322890)
 
يه بنده خدا !
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۸:۱۹:۵۶
با سلام .

در اين نوشتار يه جاش اومده اما علی مطهری چه گفته بود؟ یاداشت کوتاه او چنین بود: «حادثه ممانعت از سخنرانی حجت الاسلام سید حسن خمینی در مجلس سالگرد رحلت امام خمینی (ره) یک حادثه تلخ و مخالف آرمان‌های انقلاب اسلامی از جمله آزادی بیان بود و البته یک حادثه از پیش طراحی شده بود که شخص رئیس‌جمهور در .......

عرض مي‌كنم دوست عزيز حادثه تلختر آنستكه سيد حسن خميني كه كسي انتظارش را نداشت رفت زير پرچم معاندين نظام مقدس جمهوري اسلامي سينه زد . تلخكامي آن بود كه رفيق و همرزم ديروز ما ( البته اگر بوده باشه ) امروز روبروي ما است . ما نه يعني من نوعي ، ما يعني سيل خروشان انقلاب اسلامي با رهبري سيدالاعلي خامنه‌اي .

حضرت آقا شما بفرما با اين غصه چه كنيم ؟‌
اصلاً تصور اينكه پاره تن عزيزترين فرد در قلبهايمان اينگونه پشت به آرمانها و زحمات جدش مي‌كند را چگونه بربتابيم ؟

ما خوشحال نيستيم موسوي و كروبي رفتن زير پرچم اجانب ، بلكه ناراحتيم . ولي اگر اخوي شما نسبت به شما و پدر و مادر و همسر و بچه شما توهين و تجاوز كرد و پاش رو از گليمش درازتر كرد ميشيني و نگاهش ميكني ؟ يا بعد از مدتي تحمل يه سيلي جانانه كه حساب كار دستش بياد بهش ميزني ؟

حكايت سيد حسن آقا حكايت فرزند نه چندان سر براه يه پدر پير و خسته از جور زمانه است .

اينكه حالا يكي مثل مطهري براش يقه دراني كنه توفيري تو اصل موضوع نداره . افروغ هم كه هكذا .

دوستان بعضي مثل آقاي مطهري نظام و رهبري و اسلام و مسلمين رو در احمدي‌نژاد خلاصه ميبينه . در حاليكه ملاك اسلام است و ولايت . احمدي نژاد يا هر كي ديگه هر چي به اين طريق نزديكتر ، آقاتر و هرچه دورتر منفورتر .

حالا با خط‌كش اسلام و ولايت آقاي مطهري و افروغ و سيد حسن خميني و احمدي‌نژاد و مشايي و رحيمي و كردان را اندازه بگيريد . شاخص را گم نكنيم .

والعاقبه اللمتقين (322923)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۹ ۰۲:۰۱:۲۶

با سلام 1
1- اولا آقای افروغ نقد داشتند نه تهمت
2-آقای افروغ کجا و آقای مطهری کجا؟ (323069)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۹ ۱۰:۰۷:۵۳
علت:
علی مطهری و افروغ بی بصیرتند و بیش از حب نسبت به اصول گرایی بغض دارند و تمام حرفاشون نشات گرفته از کینه و خصومت با احمدی نژاده و بس ...نه درک درست نسبت به زمان دارند نه به مکان و تمام حرفاشون بیش از اینکه موجب خوشنودی همفکراشون شه موجب شادیه دشمنانشونه
اینم دلییییییییییییییییل (323138)
 
مرتضی
۱۳۸۹-۰۳-۱۹ ۱۱:۲۹:۰۵
اصول گرایی دقیقا همین است و همین،و موضع حق اساسا چیزی جدا از موضع اصولگرایی و اصلاح طلبیست.
اگر در جایی دیدید فردی بدون توجه به منافع شخصی و حزبی هم از ایرادات حزب خود و هم حزب مخالف انتقاد کرد میتوان حدس زد که او انسانی حق گراست.
به نظر من اساسا علی مطهری،احمد توکلی و امثال این افراد را اصولگرا نیستند.اصولگرای واقعی یعنی محمود احمدی نژاد و دوستانش (323187)
 
یار بی شباهت
۱۳۸۹-۰۳-۱۹ ۱۳:۴۳:۳۸
لطفا از معدود اصولگراهای عاقل دفاع نکنید .بگذارید بقیه اصولگراها این چند نفر را هم از خود برانند تا دیگر کسی را برای نجات خود نداشته باشند و ان شاالله کشور به دست نا اهلان بیفتد. (323291)
 
مرتضی
۱۳۸۹-۰۳-۲۰ ۰۹:۲۶:۲۸
من به عنوان معلم تاریخ ، آموخته ام که هر چیزی که میبینی و میشنوی، با واقعیت تطبیق نمی کند. کلام آقای احمدی تژاد را با عملش مقایسه کنید و ببینید که ایا اصلا احمدی نژ آد اصلا خود را اصول گرا می داند؟ بنده فکر نمی کنم او خودش هم جایی صریحا نگفته اصول گراست. نکته دوم اینکه چرا در جهان به نمایندگان مجالس کشورها ، مصونیت قضایی می دهند؟ به این دلیل که آنان جرات اظهار نظر داشته باشند. تا با اظهار نظر جلوی انحرافات را بگیرند، و در مجلس جمهوری اسلامی تنها چند نفر که از تعداد انگشتان دو دست تعدادشان فراتر نمی رود اینکار را می کنند، حال باید صدای این افراد را هم خاموش کنیم. و تازه اگر اینکار را بکنیم ، آنوقت برخی دیگر از نمایندگان ملت که در واقع نماینده دولت در مجلس هستند ، حق و حسابشان توسط دولت پرداخت نمی شود( حتما قضیه چک های پنج میلیونی را که دولت به نمایندگان پرداخت می کرد حتما فراموش نکرده اید) . به هر حال در سی سال پس از انقلاب مشکل سازتر از دولت فعلی برای مردم دولتی نداشته ایم. اگر قبول ندارید یک سری به ارشیو روزنامه ها بزنید. (323577)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.