نظر منتشر شده
۱۰۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 74607
اگر در جهت عکس بود، چه می شد؟
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۴۰
عبدالمطهر محمدخانی

در میان هیاهوی رسانه‌ای مربوط به حواشی سخنرانی ناتمام سیدحسن خمینی، خبری ابتدا دهان به دهان در میان اهالی سیاست و رسانه زبان به زبان گشت و بعد از آن به آرامی بر روی خروجی برخی از سایت‌های خبری قرار گرفت؛ خبری بسیار کوتاه و البته حیرت‌انگیز. طبق این خبر که روایت آن از سوی مراجع موثق خبری تأیید شد، در پی درگیری لفظی سیدحسن خمینی و محمدعلی انصاری با محمد نجار وزیر کشور، انصاری از شدت عصبانیت و سایر خصائص اخلاقی که خواننده می‌تواند در ذهن خود برای این اقدام متصور شود، سیلی محکمی به گوش وزیر کشور دولت قانونی جمهوری اسلامی ایران نواخته است.

نگارنده اساساً به کیفیت دعوا، هویت و سابقه طرفین و میزان حقانیت دو طرف نمی‌پردازد و در این چند روز گذشته تنها به یک سوال می‌اندیشد.

 اگر این سیلی در جهت عکس نواخته می‌شد، چه می‌شد؟ یعنی اگر به جای اینکه محمدعلی انصاری در معیت سیدحسن خمینی به صورت مصطفی نجار وزیر کشور می‌کوبید، این وزیر کشور بود که از روی عصبانیت و عدم کنترل صحیح و بر نفس خود، سیلی محکمی نثار گونه محمدعلی انصاری ـ نه حتی سید حسن خمینی ـ می‌کرد، چه اتفاقی می‌افتاد؟

بررسی روش‌های رسانه‌ای و سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبان در طول دوران دوم خرداد و در ادامه آن روش‌های ژورنالیستی فتنه‌گران در فضای پس از انتخابات سال 88، نویسنده این سطور را به این باور یقینی رسانده است که در صورت حدوث این اتفاق:

 محمدعلی انصاری به سرعت در یکی از بیمارستان‌های شهر تهران تحت مداوای «جسمی» و «روحی» پزشکان متخصص قرار می‌گرفت. ابتدا پزشکان متخصص نسبت به حال وی ابراز نگرانی کرده و اثرات و عواقب این درگیری و مضروب شدن «رئیس ستاد برگزاری مراسم سالگرد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (قدس)» را وخیم توصیف می‌کردند.

سپس سیل بیانیه‌ها، نامه‌ها و اعتراض‌ها در محکومیت این اقدام وزیر کشور دولت محمود احمدی‌نژاد بر سر و روی رسانه‌های فارسی زبان داخل و خارج کشور سرازیر می‌شد. سران داخلی فتنه و برخی از چهره‌های شاخص سیاسی و حتی استوانه‌های نظام نیز به عیادت انصاری در بیمارستان می‌شتافتند و با اهدای گل و طلب عافیت برای این یار دیرین بیت امام، برای مسببان واقعی این قضیه که -از نظر آن‌ها- بی‌شک در رأس آن رئیس دولت دهم قرار دارد، کلی خط و نشان کشیده و ابراز انزجار می‌کردند.

از دیگر سو رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب نیز هم چون دایه مهربانتر از مادر به صحنه آمده و با یادآوری این اصل که «هر انقلابی فرزندان خود را می‌خورد»، برای هتک حرمت بیت امام و یاران ایشان آن هم تنها پس از گذشت 21 سال از وفات ایشان ابراز تأسف می‌کردند.

از دیگر سو، گزارش‌های خبری گوناگونی به رشته تحریر درمی‌آمد تا از حادثه کوی دانشگاه 78 تا فاجعه کهریزک و از سعید عسگر تا لباس شخصی‌های مجتمع سبحان را با سریش ژورنالیسم حرفه‌ای به هم بچسباند و چون واگن‌های به هم پیوسته یک قطار برای زنده کردن تمام این اتفاقات در پیش روی خوانندگان و مخاطبان رژه برود.

در مرحله بعد، «نخبگان مردود»، «خواص مسکوت» و «اصولگرایان مستقل» به نوبت به صحنه آمده و چونان مردانی  که رسالتی سترگ بر گرده دارند و مجدانه در صدد رفع این بار از دوش خود هستند، اگر توان نگاشتن بیانیه را ندارند، حداقل با انجام یک مصاحبه کوتاه و محکومیت اقدام ددمنشانه وزیر کشور دولت دهم، دین خود را به خط امام و بیت امام راحل ادا می‌کردند.

بخشی از چهره‌های شاخص اصولگرایان نیز با تأکید بر حفظ وحدت کلمه و وحدت ملی و یا حتی دولت ائتلافی(!) سعی در به هم آوردن این زخم نموده و بر حسب همرنگ شدن با جماعت برای رسوای جماعت نشدن، این حادثه را به صورت کمرنگ محکوم می‌کردند.

اما همه این بلواها و هیاهوها تنها برای یک سیلی است. ضربه‌ای که از طرف فردی وابسته به یکی از جریان‌های سیاسی کشور به صورت فردی وابسته به جریان دیگر سیاسی کشور نواخته شده است.



آیا جز این است که این اتفاق در عالم واقع، صورت پذیرفته است؟ آیا جز این است که محمدعلی انصاری از مسئولین موسسه تنظیم به نفر سوم اجرایی مملکت، یعنی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران با زدن سیلی ظلمی بزرگ روا داشته و به نوعی به دولت برآمده از رأی میلیون‌ها ایرانی با هتک حرمت به مهمترین وزیر آن دهن‌کجی کرده است؟

این اتفاق، حواشی و بازتاب‌های ناقص و کمرنگ بعد از آن را در مقایسه به حوادث احتمالی برای واقعه عکس آن، چگونه می‌توان ارزیابی کرد؟ آیا مظلومیت اصولگرایان موجب شده تا این اتفاق بزرگ و ظلم آشکار حتی در رسانه‌های اصولگرا نیز بازتاب درخور توجهی نداشته باشد؟ آیا اصولگرایان دچار ضعف‌های اساسی در سیاست ورزی و فعالیت رسانه‌ای هستند؟ و یا این فتنه‌گرانند که علی‌رغم اداعاهای روشنفکری و خط امامی خود از روش‌های خاص ماکیاویستی برای سیاست‌ورزی بهره‌ می‌گیرند؟ و یا شاید هم هر سه؟











 
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۱:۰۷:۴۷
آقای نجار برای حفظ وحدت سکوت می کنند و اطرافیانشان هم همینطور. وحدت آنقدر ارزش دارد که امام علی علیه السلام سکوت کردند ما دیگر که باشیم که بخواهیم مملکت اسلام را فدای حقوق شخصی مان بکنیم. آقای نجار را با بعضی که به خاطر حق نداشته با تمام توان تیشه به ریشه جمهوری اسلامی زدند مقایسه کنید؟
سکوت بهترین است و مردم تفاوت ها را درک کرده اند و می کنند. و می فهمند که چه کسی در ادعای دلسوزی برای نظام صادق است. (322523)
 
سینا
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۵:۱۴:۲۳
بابا جون اصلا\" این جور اتفاقی بین هیچ کس نیفتاد که حالا بخواد کنکاشی انجام بشه. مگر دفتر سید حسن آن را تکذیب نکرد؟ چرا این قدر این مساله را کش می دهید؟ (322754)
 
میزان
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۷:۴۳:۵۰
انصافا اگر عکس این ماجرا رخ می داد آنگاه آقای علی مطهری چه می کرد؟
امیدوارم این مقاله را ایشان هم ببیند و اگر انصافی در او مانده باشد کمی به آن بیاندیشد. (322904)
 
president
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۲۱:۴۵:۰۹
اولا معلوم که چرا به این دولت، دولت کریمه می گویند.
دوما تا حالا هر دوی آقایان انصاری دو تا بیانیه مفصل داده اند امام کوچکترین اشاره ای به دسته گلشان نکرده اند!
این نشان می دهد که حرکت زشت انجام شده، به هیچ وجه قابل توجیه نبوده است.
می خواستم ببینم که خود حسن خمینی در آن صحنه چه کار کرده است؟
بعد از آن چه برخوردی با ضارب این حرکت زشت انجام داده است؟!

+ این نکته مهم را هم که ضعف رسانه های اصولگرا را می رساند، از یاد نبرید و با جذب نیروهای واقعی اصولگرا آن را برطرف نمایید. (322996)
 
پاسخ به سینا
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۷:۵۶:۳۳
لطفا اگر سندی دارید فیلم ویدیویی آنرا منتشر کنید دانستن حق مردم است! (322910)
 
پاسخ به الف
۱۳۸۹-۰۳-۱۹ ۰۱:۳۶:۴۲
فیلم؟
یادتون نیس که میگفتن حرمت شکنان قرآن را آتیش زدن؟
فیلم میخوای چیکار!باور کن فقط (323064)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۸:۳۹:۲۵
دفتر ایشون سیلی زدن نوه امام به دیگران رو تکذیب کرده نه سیلی زدن انصاری رو. (322931)
 
msafa63
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۹:۰۲:۰۹
دفتر سید حسن اینکه خود سید حسن زده تو گوشه نجار رو تکذیب کرده فقط! (322941)
 
یکی
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۹:۵۷:۴۵
یعنی میاد با پرروییمیگه آره زدم! چه توقعی دارید. من شنیدم فیلمش هم هست. (322959)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۹ ۰۸:۲۹:۵۵
آقاي محترم نگاهي به سايت خبر آنلاين بياندازيد ببينيد وحدت را چه كساني دوست دارند و چه كساني دوست ندارند.
\" ناگفته های مراسم 14 خرداد در نامه محمدعلی انصاری به سیدحسن خمینی \"
http://www.khabaronline.ir/news-67544.aspx
نقش آقاي نجار هم مشخصه :

سخنرانی ایشان شروع شد حقیر 5 دقیقه قبل از ساعت 12 در پشت پرده تریبون به جناب آقای شیرمردی رئیس ستاد نماز جمعه تهران و به مجری مراسم عرض کردم که یادداشت بدهید سخنرانی تا ساعت 12 می باشد و شما 5 دقیقه دیگر زمان دارید. یادداشت از طریق مجری به ایشان داده شد ولی سخنرانی ادامه یافت تا دو سه دقیقه بعد از 12 مجددا از مجری درخواست کردم بنویسد که وقت شما گذشته است باز سخنرانی ادامه یافت اینجانب محترمانه و در زمانیکه فرصتی پیش آمد (هنگام تکبیر مردم) به ایشان عرض کردم وقت شما تمام است اعتنا نفرمودند پشت پرده نگاهم به نوشته جناب آقای نجار افتاد که ایشان علی رغم عمل جراحی سینوس ها و شرایط خاص بعد از عمل در جایگاه حضور داشتند که مرقوم می نمودند \"جناب آقای رییس جمهور سخنرانی خود را تا ساعت 30/12 ادامه بدهید\"

اگر واقعا به اصولي اعتقاد داريد اين موضوع را با اصول خود مقايسه كنيد. (323106)
 
پامیسام
۱۳۸۹-۰۳-۲۲ ۰۳:۳۴:۱۷
دوست عزیز من هم توصیه میکنم شما نگاهی به سایت بازتاب آن لاین بیاندازید. این متنی که نوشتید نقل قول از خود انصاریه. یعنی نقل قول از کسی که متهم به این مسائل پیش آمده است.طبیعیه که ایشون به شکلی مطالب را بیان میکنن که از خودشون رفع اتهام کنن.وی ادامه داد: در این مراسم قرار بود سخنران پیش از خطبه‌ها ابتدا سیدحسن خمینی و پس از وی احمدی‌نژاد باشد و سپس رهبر معظم انقلاب به سخنرانی بپردازند.
سخنان حجت الاسلم نبویان عضو هیئت علمی موسسه علمی امام خمینی(ره) :

و شب 14 خرداد طی یك تماس تلفنی تغییراتی در زمان سخنرانی پیش از خطبه‌ها به وجود آمد، تصریح كرد: در این شب یك تماس تلفنی گرفته ‌شد كه سخنرانی پیش از خطبه‌ها را ابتدا احمدی‌نژاد و بعد سیدحسن خمینی انجام می‌دهند و پس از آن نیز رهبر معظم انقلاب به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

نبویان بیان داشت: به احمدی‌نژاد اعلام ‌شد كه شما از ساعت 11:30 تا 12:30 به مدت یك ساعت مدت سخنرانی دارید، پس از آن در روز سخنرانی، آقای انصاری در پاویون محل سخنرانی به طرف احمدی‌نژاد رفت و به وی گفت كه شما باید سخنرانی كنید.

وی با بیان اینكه قرار بود طبق اعلام قبلی احمدی‌نژاد به مدت یك ساعت سخنرانی كند، اظهار داشت: هنوز نیم ساعت از سخنرانی محمود احمدی‌نژاد نگذشته بود كه ناگهان انصاری به طرف احمدی‌نژاد رفت و اعلام كرد كه زمان شما به اتمام رسیده و این حركت را دو یا سه بار تكرار می‌كند و احمدی‌نژاد هم به عمل انصاری اعتراض كرده و تذكر می‌دهد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: پس از این موضوع آقای نجار وزیر كشور نیز برگه‌ای را به احمدی‌نژاد داد كه شما طبق برنامه 30 دقیقه دیگر وقت سخنرانی دارید.
معلوم میشه که به سخنان نوشته شده که نقل قول هست،نمیشه زیاد توجه کرد. چون نقل سخنان انصاریه که متهمه به سیلی زدنه. (324230)
 
mhei
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۱:۱۶:۴۱
اگر از جانب دولت و اصولگرایان نسبت به این اقدام غیر اخلاقی انصاری و سید حسن خمینی واکنشی نشان داده نشده فقط بخاطر حفظ آبروی بیت حضرت امام است. زمانی که بعضی افراد بیت با نشست و برخاست با دشمنان ملت و فتنه گران به فکر آبروی بیت امام نیستند باید از وزیر کشور تشکر کرد که احترام نگه داشته است.
اگر امام بود شاید می گفت نجار باید متقابلا سیلی بزند به کسی که به او سیلی زده . حتی اگر آن شخص سید حسن باشد. که خود امام فرمود اگر سید حسین دست به اسلحه برد او را با تیر بزنید! (322534)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۱:۵۸:۳۰
ما شنیدیم قضیه تکذیب شده و سید حسن سیلی نزده! حالا یعنی تکذیب رو باور نکنیم؟؟ (322582)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۶:۲۸:۴۰
کاری با سیلی زدن یا سیلی نزدن و خیالپردازی های نویسنده درباره عمل برعکس ندارم

ولی آقای سید حسن بداند ، ما عاشقان خمینی کبیر با هیچ کس حتی اقای احمدی نژاد هم عقد اخوت نبسته ایم. جناح ما فقط با امام و رهبری است.

امیدوارم 14 خرداد برای شما تلنگری بوده باشد وگرنه سزای دهن کجی به ملت را خواهید دید:

http://up.iranblog.com/Files/c03a552f0db8488180c0.jpg

http://up.iranblog.com/Files/791283a8a39d499abc4b.JPG (322823)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۷:۰۸:۰۹
خوب نکته هم همینجاست. تو این مقاله نگفته که سید حسن تو گوش کسی زده. یکبار مقاله رو بخونید حداقل. کسی که تو گوش وزیر کشور مملکت زده، جناب آقای انصاری است. (322865)
 
مرضیه
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۱:۵۹:۳۳
کاشکی یاد بگیریم که در مواردی که چیزی نمیدانیم یا حد اقل اطلاعات ناکافی داریم نظر قطعی ندهیم. عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنیم .متایفانه پروژه تخریب سید حسن آقا بد جوری کلید خورده و دارد کشدار میشود. سید حسن خمینی نیز آدمی نیست که به صورت یک آدم محترم سیلی بزند . هر چند گاهی آدم را وادار میکنند که اشتباه کنند و اگر این کار را کرده باشد قابل قبول نیست. ان شاالله گذر زمان راه سره را از ناسره معلوم میکند و رهروان راستین را از دروغین جدا خواهد کرد. مردم واقعی ایران نیز خود به درک درستی از وقایع رسیده اند. مبادا دشمنان قسم خورده ملت ایران و شیعه علی را شاد کنیم (322584)
 
سمانه
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۵:۱۱:۴۹
تا آنجا که ما خواندیم گفته شده آقای انصاری سیلی زده نه سید حسن خمینی! قبل از نظر لطفا متن را بخوانید (322753)
 
مرضیه
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۸:۰۴:۰۵
سمانه خانم! پس چرا دوستان شما به کرات بر علیه سید حسن آقا مینویسند. لطفا به آنه هم تذکر بدید . والله اعلم (322913)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۷:۰۹:۲۳
بابا به خدا تو این مقاله کسی مدعی نشده که سید حسن تو گوش کسی زده.
\"در پی درگیری لفظی سیدحسن خمینی و محمدعلی انصاری با محمد نجار وزیر کشور، انصاری از شدت عصبانیت و سایر خصائص اخلاقی که خواننده می‌تواند در ذهن خود برای این اقدام متصور شود، سیلی محکمی به گوش وزیر کشور دولت قانونی جمهوری اسلامی ایران نواخته است.\"
کجای این پاراگراف می گه که سید حسن اینکارو کرده؟ (322868)
 
مریم م
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۲:۱۵:۵۷
سلام حتما وزیر محترم برخوردی داشتند که کار را بجایی رساندند ایشان همچنین برخوردی کردند وگرنه آقای انصاری فردی موجه و اخلاقی هستند. وزیر فردی سیاسی و نظامی است (322599)
 
کاش ...
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۲:۱۸:۵۶
کاش نویسنده از منظر دیگر نیز به این قضیه نگاه میکردد وزیر کشور دولت وقت چه بر زبان رانده که مستحق این ضربه شده است کاش به چرایی موضوع پرداخته واز سیاه بازی ها وحاشیه اندیشی پرهیز می کرد این را بدانیم آبروی خانواده امام که چند وقت دستاویز بعضی از روزنامه نگارها شده برتر چند خط نقد ابزاری است و امام وراه او حقیقتی زنده در طول تاریخ است (322604)
 
oneplus
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۳:۰۰:۰۶
اولا این تیتر و پاراگراف آخر با شروعی که دارد کمی ابهام دارد و لطفا شفافتر بیان نمایید .
دوما: بله دولت آقای احمدی نژاد نشان داده که در عمل و نه در حرف بسیار برای امام و رهبر(به غیر از موارد خاص نه چندان کوچکی مانند مشاعی ...) احترام و شان ویژه ای قائل است و هر برخورد دیگری از دولت شاید در شان این دولت نبود .
ولی از اصولگرایان انتظار عکس العمل هست چرا که آقای انصاری اتفاقا به امام و ملت اهانت کرد . چرا که شان مقامی که ایشان دارد اجازه چنین برخوردهای گستاخانه و بی شرمانه ای را نه به ایشان که به هیچ یک از کارکنان این مرکز نمیدهد . در ثانی طرف مقابل وزیر مهمترین وزارت خانه جمهوری اسلامی است و چنین گستاخانه برخورد کردن در توهین به ملت و ... است . واتفاقا دلیل این توهین و عمل بی ادبانه آقای انصاری دقیقا به برخورد ضعیف و بعضا تضعیف آمیز اصولگرایان با دولت برآمده از آرای ملت است. چرا که وقتی اصولگرایان مدعی حمایت نمیکنند هر ...
بگذریم
اما باید صمیمانه بر چهره مظلوم وزیر کشور و دولت بوسه زد و فقط خجالت کشید از رفتارهای اصولگرایان مدعی. (322649)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۹ ۰۸:۲۱:۳۹
با سلام
احترام به امام شاید ولی قضیه دستورات رهبری و اصرار احمدی نژاد در خصوص آقای مشایی. اصلا و ابدا (323102)
 
آزادی خواه
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۳:۵۵:۴۹
من که تو این مملکت هیچ کاره هستم اگه یکی به من سیلی بزنه زمین و زمان رو به هم میارم حالا حساب کنید یکی به وزیر سیلی بزنه اون هم مهم ترین وزیر یک کابینه ، وزیر کشور. درود بر این همه خویشتن داری سردر نجار . (322695)
 
علی
۱۳۸۹-۰۳-۱۹ ۱۶:۱۸:۵۶
آیا وزیر محترم کشور این جریان رو تأیید کردند؟
من که چیزی نشنیدم از اون طرف، آقای انصاری به شدت منکر این امر شدن؟
چرا دنبال اخبار صحیح نیستین؟ (323350)
 
محمد رضا
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۱:۲۵:۲۶
شما این بحث را مطرح کنید که اگر احمدی نژاد در انتخابات رای نمی آورد و این کارهای موسوی و کروبی را می کرد چه می شد؟؟؟؟ وای وای وای (322539)
 
عبدالله مهدوی
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۲۲:۰۸:۲۳
اگر احمدی نژاد تو انتخابات رای نمی آورد و فیلم در می آورد مطمئن باشید که شما تا حالا حلوای بعد اعدامش را هم خورده بودین (323001)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۱:۳۳:۱۵
اگر کذب بودن این مطلب ثابت شد چه میگویید؟ (322552)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۱:۳۹:۵۹
اگر محمدعلی انصاری جرات دارد به صورت روح اله حسینیان سیلی بزند ! از شوخی گذشته این حرکت بسیار زننده بود . (322561)
 
ilya
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۱:۴۱:۴۹
آیا عکس یا فیلمی دارید که خبر شما را تایید کند ؟مطمئن هستم کذب است در ضمن تکذیبیه ای که در تابناک درج شده عینا در ذیل به محضر خوانندگان الف تقدیم میگردد


تکذیب برخورد سیدحسن خمینی با وزیر کشور
روز یکشنبه اخباری دال بر برخورد فیزیکی سید حسن خمینی با وزیر کشور منتشر شده بود.

خبرآنلاین نوشت، برخی سایت‎ها مدعی شده بودند که زد و خوردی بین سید خمینی و مصطفی محمدنجار بعد از نیمه تمام ماندن سخنرانی یادگار امام راحل در مرقد مطهر امام خمینی(ره) صورت گرفته بود. یکی از نزدیکان حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در گفت‌وگو با پارلمان‌نیوز، گفت: خبر درگیری و زد و خورد بین یادگار امام راحل و وزیر کشور که نماینده دولت در ستاد برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) بود به شدت تکذیب می‌شود. (322563)
 
msafa63
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۹:۰۰:۵۲
اگه خبر رو خونده باشین گفته انصاری نه سید حسن! (322940)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۳-۱۹ ۰۰:۱۷:۲۰
شما كه متنو نميخونيد بهتره نظر نديد اينجا كسي ادعا نكرده سيد حسن به گوش وزير كشور زده!!حتما اينجوري در مورد بقيه قايا هم اظهار نظر ميكنيد. (323043)
 
سید
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۱:۴۳:۳۱
یک مقاله در بی بی سی خواندم در خصوص کشتگان کاروان آزادی حرف آخر این مقاله به نظرم خیلی جالب آمد ،( همیشه کسی که در نزاعی مغلوب می شود (بظاهر ضربه می بیند) بازنده نیست ، بلکه در بعضی مواقع این مغلوب (به ظاهر) است که فاتح (واقعی ) میدان است ) اگر واقعا وزیر کشور توسط انصاری یا دیگری (که زشت است که نامش برده شود) سیلی خورده در واقع ضارب سوزنی به او زده و جوالدوزی به خود. (322567)
 
sara
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۱:۴۷:۴۶
من هم کاملا موافقم اگر امام بود می گفت باید یک سیلی به سید حسن یا انصاری هر کدام این عمل زشت و دور از شان رو انجام دادند زد . ولی وزیر کشور با عدم پی گیری شان بالای خود را نشان داده . (322571)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۵:۴۸:۳۷
دوست عزیز! نظر شما درسته. اما شان اقای نجار با عدم شکایت بالاتر از شان آقای حجاریان که تا اخر عمر باید از نقص جسمی رنج ببرد نیست. ضارب حجاریان قصد کشتن او را داشت اما او شکایت نکرد.عمل اقای انصاری بر فرض صحت تنها از روی ناراحتی بعلت شرائط پیش امده بوده است که بنظر در تداوم ان وزیرکشور بی تقصیر نبوده است. (322779)
 
فاطمی
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۷:۳۷:۱۳
دوست عزیز خوب مثالی زدید.
اما ظاهرا یادتان رفته سر قضیه همین آقای حجاریانی که نفر n ام این مملکت هم نبود، ماه ها چه بلوایی به پا کردند.
واقعا باید دست نویسنده مقاله بالا (آقای محمدخانی) را طلا گرفت. (322899)
 
طوفان
۱۳۸۹-۰۳-۱۹ ۱۰:۱۶:۱۹
اولا اینکه آقای حجاریان مغز متفکر و تئوریسین اصلاحات بود و با مجروح شدن ایشون اصلاحات عضو مهمی را از دست داد .
دوما به قول شما بلوا بدون اقدام چه سودی دارد ؟ سرنوشت ضارب او چه شد ؟ الان برای خود آزادانه میگردد . شما انتظار داشتید کسی که اقدام به قتل میکنه اصلا در موردش حرفی نمیزدند ؟ تا بلوا حساب نشه ؟! خیلی جالب است که دوستان اصولگرا همه چیز را معکوس جلوه میدهند .
ضمنا همین مطالب که الان تمام سایتهای حامی دولت تیتر کردند اسمش بلوا نیست ؟ (323144)
 
فاطمی
۱۳۸۹-۰۳-۱۹ ۲۲:۱۴:۰۷
بحث سر این است که نوع موضعگیری در مقابل این موارد در این دو جریان سیاسی کاملا متفاوت است.
شما یک بررسی مختصر انجام بدهید ببینید در بین این همه رسانه های اصولگرا چند تا تیتر تحریک کننده جدی (قطعا جنابعالی معنای تیتر تحریک کننده را می دانید) در زمینه این اتفاق میتوانید مشاهده کنید؟ با وجود اینکه می توانستند از این قضیه یک بهره برداری جدی سیاسی به نفع جریان خود انجام دهند.
اصلا چند تا از دولتمردان در این زمینه مصاحبه کردن؟
چند تا خبر در اومد که فلانی و فلانی جهت همدردی به دیدن وزیر کشور رفتند؟
چند تا مصاحبه و مقاله طوفانی توسط سیاسیون در محکومیت این اتفاق منتشر شد؟
(اگرچه معتقدم یکی از دلایل این قضیه، سیاست نظام در حفظ حرمت و آبروی بیت امام می باشد.)

از آنطرف ببینید آقای انصاری با وجود سکوت دولتمردان در این زمینه، از 14 خرداد تا بحال در کمال وقاحت و با پرروگری تمام چند بار موضع گیری نموده و به مظلوم نمایی پرداخته است؟
بپذیرید که هوچی گری در خون جریان اصلاحات نهادینه گردیده است.
حال حساب کنید این روحیه با حمایت رسانه های خارجی از این جریان نیز همراه شود !
واقعا باید دست نویسنده مقاله بالا (آقای محمدخانی) را طلا گرفت. (323425)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۸:۴۵:۲۳
یادتون نیست که ضارب حجاریان یک دوم خردادی بود؟؟؟؟؟ (322934)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۹ ۲۳:۰۹:۰۰
اتفاقا خوب مثالی زدی در مورد حجاریان که توسط یک اصلاح طلب دوم خردادی ترور شد شما اگر در باره این ترور و انگیزه دوم خردادی ها از این کار مطالعه بیشتری می کردید شاید مثل بقیه هم فکران تان این ماجرا را مسکوت می گذاردید.توجه شما را به این نکته هم جلب می نمایم که این جریان به فاصله ی چند ماه از قتل های زنجیره ای اتفاق افتاد که ان هم به وسیله یک دوم خردادی دیگر به نام موسوی (کاظمی )برنامه ریزی شده بود. (323454)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۱:۴۹:۵۰
ما كه حرف حساب اين ها را نفهميديم. مطهري چرا نظر خودجوش مردم را محكوم ميكنه و اين نوع برخورد انصاري را اصلا نميبينه؟
چرا تابناك بسيجي ها را گروه فشار و خودسر ميدونه در حاليكه ما هر چه ديديم مظلوميت و كتك خوردن اين ها بوده؟ (322573)
 
آرش
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۱:۵۵:۴۹
فقط مي توانم بگوييم براي سيد حسن متاسفم (322579)
 
محسن
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۲:۰۲:۲۲
آدم میماند جی را باور کند یکی میگه زد یکی دیگر تکذیب میکند لطفا شفاف و مستند اطلاعرسانی کنید. (322588)
 
جانباز مطیع رهبر
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۲:۱۳:۴۵
به روح امام همه را قسم میدهم اینقدر خون به دل علاقمندان امام وانقلاب و پیروان واقعی مقام معظم رهبری نکنید چرا همه ابزار دست بیگانگان شده اید تا انقلاب وخط امام دوستانی مثل بعضی دارد نیازی به دشمن ندارد بیایید خط امام وولایتی بودن را در عمل ثابت کنید نه اینکه هرکسی هوای نفس خودرا به اسم خط امام ورهبری گرفته وهرکس را که با او نبود ضد امام وانقلاب ورهبری معرفی کند کشور نیاز به آرامش وکار دارد باور کنید از خیلی ها عقبیم بشناسید آنهایی راکه از راه ایجاد التهاب به هر بهانه ای دنبال مطرح کردن خود میباشند تا حراست از خط امام ورهبری (322596)
 
حسين
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۲:۱۸:۲۲
با اين واقعه يك بار ديگر كساني كه مشي خود را از مردم و رهبري جدا كرده اند نشان دادند كه هميشه فاصله زيادي بين گفته ها و عملكردهايشان وجود دارد.

يك بار ديگر بايد به اين آقايان گوش زد كرد كه خودشان فرموده بودند كه:

\"ادب مرد به ز دولت اوست\"

سيلي كه سهل است اگر كسي گوشه عباي اين آقايان را هم كشيده بود الان رسانه هاي زنجيره اي شان گوش فلك را كر كرده بود. كما اينكه الان هم در عين بي حيايي اهانت خود به حق اعلام نظر ميليون ها مردم را ادامه مي دهند، اما كمتر اشاره اي به مضموم بودن توسل به ادبيات مشت و سيلي آن هم از سوي كساني كه مردم از آنها انتظار پاسداري از حريم ها را دارند، نمي كنند. (322601)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۲:۱۹:۴۹
البته باید گفت با شناختی که از دولت داریم کار آقای انصاری تمام شده است و در جائی دیگر... (322606)
 
عمار
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۲:۲۲:۴۴
اگه برعکس بود
حداقل وزیر کشور اعدام میشد... (322608)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۶:۱۴:۲۱
زده که زده باید پشت صحنه رو هم دید و اونو تحلیل کرد! (322816)
 
میزان
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۷:۵۵:۳۱
زده که زده باید پشت صحنه رو هم دید و اونو تحلیل کرد
این نوع صحبت کردن شما، مرا به یاد موضعگیری آقای اوباما در برابر حمله به کاروان آزادی انداخت.
در برابر برنامه هسته ای ایران پیشگویی می کنند، غیبگویی می کنند، نیت خوانی می کنند، اما نوبت به موضعگیری در خصوص حمله ناجوانمردانه اسرائیل به کاروان آزادی که می رسد:
\"باید بررسی شود اصل قضیه دقیقا چه بوده است\" !! (322909)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۰ ۰۹:۰۴:۰۹
موضوع ازاین قرار بوده که جناب سیدحسن اقا با لفظ آقای مصطفوی مورد خطاب قرار گرفتند که موجب عصابانیت ایشان شده (323569)
 
فاطمی
۱۳۸۹-۰۳-۲۰ ۱۳:۵۳:۲۶
واقعا عجب دلیل قاطع و موجهی جهت سیلی زدن به وزیر کشور ارائه فرمودید! (323719)
 
مجتبی
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۲:۲۵:۰۶
آقای نجار سیلی نخورده اند بلکه وزیر کشور دولت قانونی جمهوری اسلامی ایران سیلی خوده اند.
جایگاه وزیر کشور کجاست؟
ایشان از چه کسی و با چه جایگاهی و به چه دلیلی سیلی خوده اند؟
خواهشمند است این موارد کاملا برای مردم مشخص شود. (322610)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۳-۱۹ ۲۲:۵۸:۰۳
آقا مجتبی.وقتی در روز روشن وزیران قانونی دولت جمهوری اسلامی ایران در دولت آقای خاتمی را زدند شما همین گونه موضع گیری کردید؟!
امام علی (ع):\" از نشانه های مومن این است که حق را بگوید گرچه به زیانش باشد\". (323447)
 
تشکر
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۲:۳۴:۰۸
به نظرمن این تقوای سیاسی اینافراد را نشان میدهد.اصولگرایان واقعی همیشه همین مشی را داشتند. از الف هم بخاطر این نوشته منصفانه تشکر میکنم.امیدوارم اصولگرایان دست در دست هم و حتی با کمک اصلاح طلبان معتقد به مبانی امام و رهبری در پیشبرد اهداف عالی نظام موفق عمل کنند و از کمک به دولت خدمتگذار دریغ ننمایند (322620)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۲:۳۷:۲۹
حق جاي خود را پيدا ميكنه
ببين دل چي ميگه
دل ميگه انصاري كار غلطي كرده
دل ميگه سيد حسن و انصاري و خط امام مظلوومند ولي اين كار انصاري و بل سيد حسن بد بووده
دل اينارو از هم تفكيك ميكنه
الان راستيا خيلي خوشحالن - البته راستياي مغرض -
چپي ها هم ناراحتن هم مغرض هم منصف
هواي نفسه كه بگيم كاش نجار زده بود توو گوش سيد حسن
دل همه چيزو ميفهمه
هم بدي كار انصاري
هم مظلووميت حق گرا هارو (322624)
 
رضوي
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۲:۴۳:۳۱
احسنت

واقعا اين از مظلوميت حزب الله است (322631)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۲:۵۵:۴۲
آقای احمدی نژاد همه دولت مردان را به سکوت و عدم موضع گیری دعوت کرد .
اینجاست که خیلی چیزها روشن میشه ..... (322641)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۳:۰۰:۵۱
عالی بود و کاملا حقیق و واقعی همین گونه که نوشتید میشد.
ممنونم (322650)
 
ایران من
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۳:۰۹:۳۹
حرف حساب جواب نداره
این دقیقا کاری است که اصلاح طلبان تا الان انجام داده اند وقتی کاری برای مملکت و مردم انجام دادن در همایش برگزار کردن و چاپ پوستر دریغ نمی کنند ولی اگر طرف مقابل کاری انجام دهد سعی در خار و کوچک کردن آن کار می کنند
در مورد خطا و اشتباه خود و طرف مقابل هم بر عکس عمل می کنند . (322658)
 
نوری
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۳:۱۱:۰۶
شما ببینید چه آدمهای متمدنی در بیت امام لانه کرده اند و لاجرم محصول خروجی این آدمها بهتر از سید حسن مصطفوی نمی تواند باشد
فکر میکنم بیشتر از همه امام (ره) مظلوم است که نواده صالحی ندارند !!! (322659)
 
انشجو
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۳:۳۳:۲۰
عجب حرکتی

یه وقت صدا و سیما نشون نده ها!

حالا اگه خدایی نکرده تو مجلس کشور چلغوز آباد دو تا نماینده به هم محبت خشن بکنن تحلیل های صدا و سیما است که رونق میگیره که ایها الناس نظام سرمایه داری و تفکر غربی نتیجه اش همینه. کارشناس میاره که آره آخرش مردم نظام سر مایه داری همدیگه رو میخورن. (322679)
 
سینا
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۳:۴۸:۰۲
واقعا از نظر رسانه ای ضغیف عمل کردیم و در پارادایم رقیب بازی کردیم.
خیلی ها اومدن واکنش مردم به حسن خمینی رو محکوم کردن به جای اینکه از بصیرت مردم تشکر کنند...
توی این ماجرا هم که شما شرح دادید باز هم همین طور (322686)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۳:۵۶:۵۸
مگر وزرای دولت اصلاحات کم کتک خوردند ؟مگر مسوولین دولت اصلاحات گاز گرفته نشدند ؟ چه اتفاقی افتاد ؟ فقط کتک زدنها و گاز گرفتن ها به عنوان نماد مقدس خشم انقلابی در برابر سکولاریزم و بی دینی تلقی می شد . (322696)
 
میراث
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۸:۰۴:۵۰
مگر وزرای دولت اصلاحات کم کتک خوردند ؟مگر مسوولین دولت اصلاحات گاز گرفته نشدند ؟ چه اتفاقی افتاد ؟ فقط کتک زدنها و گاز گرفتن ها به عنوان نماد مقدس خشم انقلابی در برابر سکولاریزم و بی دینی تلقی می شد .
عجب!! هیچی نمی شد.
شما ببین توی همین انتخابات اون چیزهایی رو که نبود چطور بزرگ کردن، وای به روزی که همچین اتفاقی واقعا رخ بده. اون وقته که زمین و زمان رو به هم بریزن. (322915)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۴:۰۲:۵۹
دوستان توجه كنيد
مگــــــه الان دوره، دوره «خر زور بودن» است؟ فكر كنم يه كم پيشرفت كرده باشيم.
بعضيها شايد پاي بندي به دين نداشته باشند، اما چون پز روشنفكري ميدهند، ازشان بعيده كه بخواهندبازور همه چيزرو پيش ببرند !!!! (322703)
 
سینا
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۴:۳۳:۰۲
فکر می کنم این برخورد وزیر کشور و آقای احمدی نژاد نشان ضعف ایشان است نه نشانه ی ادب که متاسفانه در رفتارها و سخنرانیهای ایشان نشانی از ادب نمی بینم .اگر جناب وزیر سیلی خورده باید دید چرا آن سیلی به گوش ایشان نواخته شده است به نظر می رسد ایشان اصول ابتدایی سیاست را نمی دانند وبه تعبیر برخی اصول گرایان از یاور دشمن سیلی می خورندکه وای بر ما... و از آن بدتر رییس جمهور که باید هیأت دولت را مانند اعضای پیکر ایران ببیند که اگر به یکی از این اعضا توهین شد گویی به کل مردم ایران توهین شده است ساکت می ماند کسی که وزیر شد کسی که رییس جمهور شد دیگر خودش نیست که ببخشد که سکوت پیشه کند او نماینده ی مردم ایران است و به همین دلیل باید بسیار قاطعانه جلوی کسی که منتخب ملت توهین می کند بایستد مگر اینکه خود بداند منتخب مردم نیست. (322725)
 
فاطمی
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۸:۰۹:۰۷
وقتی پای نفس در میان باشد گاهی لازم است علی باشی و در چاه فریاد زنی ، گرچه حکومت دست تو باشد. (322917)
 
اقدام بی سابقه
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۴:۳۹:۰۰
بعید می دانم در عصر قاجار و پهلوی هم شاهزاده‌ای آن اندازه قدرت داشته باشد که وزیری را، آن هم وزیر کشور، مورد ضرب و شتم قرار داده باشد. چه رسد به اینکه پیشکارش (انصاری) چنین کرده باشد! در کشورهای عربی منطقه اگرچه گه‌گاه اخباری از ضرب و شتم رعیت و یا خدمه توسط برخی شاهزادگان و آقازاده‌ها منتشر می‌شود، اما حتی آنجا هم ضرب و شتم یک وزیر توسط یک آقازاده امری بی‌سابقه است. این که این حادثه در حریم حرم امام خمینی (ره) رخ داده است نیز بر قباحت آن می‌افزاید. ظاهرا متولیان حرم آنجا را با «رینگ بوکس» اشتباه گرفته بودند. آنگاه جالب است که عده‌ای می گویند جناب سید حسن اصلا آقازاده محسوب نمی‌شوند و قدرتی ندارند. اگر قدرت داشتند دیگر چه می‌کردند! بد نیست شعارهای این آقازاده‌ی «مسیح وش» را به خاطر بیاوریم در باب «چهره‌ی رحمانی» اسلام و ضرورت صلح و صفا و مدارا و مدنیت. خدا را صد هزار مرتبه شکر که حکومت موروثی در این سرزمین به دست خمینی کبیر و ملت بزرگ ایران برچیده شد و سر و کار ما با چنین آقازاده‌ای نیافتاد.
این موضوع نیازمند یک تحقیق و تفحص علنی و عمومی است. (322731)
 
قاسم
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۴:۴۶:۳۱
همین الان که مردم شعار دادن ودر این شعار ها هیچ گونه بی حرمتی دیده نمیشه آقای موسوی چشم بسته گفته مردم حاضر در مراسم سالگرد ارتحال یک عده عربده‌كش بودن حالا وای به حال اون روزی که ههمیچین اتفاقی میافتاد مگه میتونستن خودشونو کنترل کنن احتمال دوباره میومدن اتوبوس اتیش میزدن!
و اینکه رسانه های اصولگرا وحتی تلوزیون روی این اتفاق مانور نمیده وحتی در موردش صحبت نمی کنه نشون دهنده فهم سیاسی اصولگرا هاست و معلومه که اصولگرا ها منافع مردم و نظام رو به منافع خودشون ترجیح میدن
وگرنه هیاهو کردن که کاری نداره

البته باید آقای سید حسن رسما عذر خواهی کنه یا هرکسی که این عمل و مرتکب شده (322732)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۴:۵۶:۱۶
امید وارم حلشان خوب باشد اگر یک فوتبالیست میزد تو صورت حریف یا داور تمتم روزنامه ها جبه میگرفتن ولی نمیدونم چرا کسی اینجا کاری نمیکنه شاید باید یک کمیته انظباتی هم اینجا داشته باشیم تا آقای انصاری را از صحنه حذف یا به لیگ دسته یک بفرستد خلاصه ما در ساستمان کلا کسی را نداریم که جلوی این بد اخلاقی ها را بگیرد مثلا اگر کسی مثل این آقای شریفی توی کمیته انظباطی داشتیم خوب می شد. (322740)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۵:۱۰:۲۸
توی مستند شاخص امام و عدالت جمله ای از امام گفته شد که اگه کسی رو برای اعدام دارین میبرین و کسی سیلی به ناحق بهش زد میتونه همون جا سیلی رو برگردونه.
حالا این سید حسن مدعی خط امام کجاست؟چرا به حرف امام گوش نمیده؟
جناب انصاری چرا نمیره تا نجار سیلی رو بهش برگردونه.
نکنه حرمت وزیر کشور از یه اعدامی کمتره؟؟؟ (322751)
 
محمدرضا
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۵:۱۹:۰۵
آقای محمد خانی با شناختی که من از شما دارم شما باید به جای رشته علوم سیاسی رشته رمان نویسی آن هم بخش تخیلی را بر می‌گزیدید بسی بهتر می بود. از یک طرف مسأله خیالی را مطرح میکنید سپس مدعی می‌شوید که نمی دانید خبر واقعیت دارد و یانه و جالبتر از همه خود را آدم بی طرف معرفی میکنید . سپس قاضی شرع میشوید و به عمل تخیلی حکم میدهید ما مانده ایم کدام حرفتان را باور کنیم . شما با ذهن مخاطبتان بازی میکنید و در تصور توهم آلود و غلط در صدد اشاعه عمل انجام نگرفته با طرح سوالی اینچنینی می نمائید وباید گفت این ره که تو مروی به ترکستان است به جای اینکه به اصل موضوع بپردازید و چه عاملی باعث چنین حادثه‌ای شد که در صورت وقوع ما نیز آن عمل را تأیید نمی‌کنیم شما افکار عمومی را بازیچه اغراض سیاسی خود نموده‌اید که عقبه آن نیز مشخص است گر نداری دین به دنیا لااقل آزاده باش خدا انسان را اشرف مخلوقات خواند تا بیاندیشد به آنچه انجام می دهد و کت بسته در اختیار این و آن نباشد و در غیر این نبود انسانی که همانند حر آزاده باشد . (322759)
 
عبدالمطهر محمدخانی
۱۳۸۹-۰۳-۱۹ ۱۵:۳۵:۳۴
در پاسخ به محمدرضای عزیز باید بگویم:
1- من حقیقتاً به رمان‌نویسی علاقمندم. البته به رمان‌ها رئال و مبتنی بر واقعیت. مثل کتاب \"دا\" و بسیاری رمان‌های دیگر که حقیقت باطنی مردم ایران در عشق به اسلام و خط نورانی ولایت را در نبرد هشت ساله به تصویر کشیده است. البته اگر این توانایی را پیدا بکنم حتما از نقد بی‌باکانه دوستان دوم خردادی از طریق رمان‌نویسی دریغ نخواهم کرد. چقدر جای رمان‌های قوی درباره نبرد هشت ماهه ملت ایران در این نبرد نرم خالی است.
2- من هرگز نگفتم که نمی‌دانم خبر واقعیت دارد یا خیر. اگر به نوشته توجه کنید، در آن آمده است: «طبق این خبر که روایت آن از سوی مراجع موثق خبری تأیید شد، در پی درگیری لفظی سیدحسن خمینی و محمدعلی انصاری با محمد نجار وزیر کشور، انصاری از شدت عصبانیت و سایر خصائص اخلاقی که خواننده می‌تواند در ذهن خود برای این اقدام متصور شود، سیلی محکمی به گوش وزیر کشور دولت قانونی جمهوری اسلامی ایران نواخته است...نگارنده اساساً به کیفیت دعوا، هویت و سابقه طرفین و میزان حقانیت دو طرف نمی‌پردازد و در این چند روز گذشته تنها به یک سوال می‌اندیشد.»
همانطور که می‌بینید، تنها گفته‌ام که به کیفیت آن نمی‌پردازم. ان‌شالله اگر این دلرحمی و مصلحت‌اندیشی دوستان اصولگرایم به پایان برسد و فیلم مستند آن از سیما پخش شود، خواهید دید که ماجرا بیشتر از یک رمان تخیلی است.
3- من در هیچ جای این متن خود را بی‌طرف معرفی نکردم. هر فردی با هر سطح از آگاهی سیاسی و با هر گرایشی اگر این مطلب را مطالعه کند متوجه گرایش سیاسی نگارنده آن خواهد شد.
4- جالب است که شما هم مثل دوستان و بزرگترهایتان به جای محکوم کردن این اتفاق صرفا می‌گویید این کار را تایید نمی‌کنید. از این که بی‌حرمتی به وزیر کشور یک مملکت را تایید نمی‌کنید از شما متشکرم.
5- فکر می‌کنم اگر یکبار دیگر با دقت و بدون پیش‌داوری مقاله بنده را مطالعه کنید، به‌خوبی متوجه خواهید شد که چه کسانی در دو دهه گذشته در ایران، افکار عمومی را بازیچه اغراض سیاسی خود نموده و از کوچکترین اتفاقی برای پیشبرد اهداف خود سواستفاده کرده‌اند.
6- از توصیه شما به آزاده بودن و آزاد اندیشی سپاسگذارم و از خداوند می‌خواهم که به همه ما این توفیق را هرچه بیشتر عطا کند. (323314)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۵:۴۷:۴۸
روزی روزگاری در دوره اصلاحات انگشت شصت مبارک آقای عطا الله مهاجرانی اندکی ضربه خورد....مطبوعات آن دوره را ببینید تا مدتها چه جنجال و هیاهویی برپا کردند. معلوم نبود اگر به جای انگشت شصت ایشان یکی از اعضای رییسه(!) ایشان آسیب می دید چه می کردند! (322778)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۵:۵۳:۰۸
این عمل از جانب هر کس که باشد محکوم است. اما سیلی که به وزیر کشور خاتمی زدند یادتان میاد؟ عطاء الله مهاجرانی را میگویم؟ حتما بعضی میگویند او حقش بود. اما او هم وزیر کشور قانونی دولت جمهوری اسلامی بود، خوب یا بد. (322784)
 
msafa63
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۸:۵۹:۲۱
مجید جان مهاجرانی وزیر ارشاد بودها! (322939)
 
محسن
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۶:۲۲:۴۰
اگر بر عکس اتفاق افتاده بود:
این را مطمئن هستم که لااقل علی مطهری طرح استیضاح وزیرکشور را تا امروز تقدیم مجلس می کرده بود. چون ظاهرا از نظر علی مطهری فقط بعضی افراد خاص حرمت دارند . (322821)
 
علی
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۶:۲۲:۴۶
با سلام امیدوارم درج شود که معمولا نمی شود!حادثه حمله انصاری که وزیر کشور واقعا نشان از اوج نفرت و کینه، کینه توزان به امام و انقلاب است ولی عکس العمل جبهه اصولگرایان جای بسی شگفتی و باعث حیرت است البته کسانیکه اسم خود را اصولگرا گذاشتند و تیشه به ریشه اصولگرایی میزنند ولی سوال اینجاست که چه کسی ی چه کسانی باید این عمل ددمنشانه را محکوم کنند؟ حتما انتظار این است که اقایان سران فتنه موسوی و کروبی و خاتمی و احیانا هاشمی رفسنجانی این عمل را محکوم کنند!! و یا انتظار این است کسانیاز اصولگرایان که به موسوی پیام تبریک فرستادند این عمل را محکوم میکردند؟چی میدانم آیا ریس مجلس اقای لاریجانی این عمل را محکوم میکرد؟ و یا محمدرضا باهنر؟ و یا علی مطهری؟و یا دکتر توکلی میخواهد این عمل را محکوم کند؟ و یا ... مطلب دوم اینکه ملت فهیم وبصیر ایران در روز 14 خرداد چنان سیلی به صورت و حیثیت فتنه گران و ایادی انها زدند که فکر نکنم تا سالها بتوانند از جا بلند شوند که باز تاب آن در عمل سید حسن ظهور و تجلی پیدا کرد!!قوه قضائیه باید به این امر رسیدگی و را به جزای اعمال خود برساند و اگر کوتاهی کند و میدانم که کوتاهی خواهد کرد مطمئن بشید این امت امام و مقام معظم رهبری در وقت مقتضی چنان جواب سیلی او را خواهند داد که انشاالله این لات بی سر پا مستقیم وارد جهنم خواهد شد و در نهایت از خویشتنداری اقای نجار واقعا تقدیر و قدردانی میکنم که به حرمت امام نخواسته جوابش را بدهدو الا می توانست..... (322639)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۶:۳۴:۲۲
حضرت امام (ره): نگذارید این انقلاب به دستان نااهلان و نامحرمان بیفتند ...



امثال موسوی لاری و کروبی از امت حزب الله کتک خوردند به خاطر دهن کجی هایشان به حزب الله.

گنجی ها و سروش ها و مهاجرانی ها شانس اوردن که قصر در رفتن. اینها رو هم باهاشون برخورد می کنیم قبل از آنکه مقل آنها فراری بشوند.... (322826)
 
علی
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۶:۴۵:۲۲
الف جون ، خودت هم که آسمون رو به ریسمون بافتی (322839)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۶:۴۹:۰۷
من هم این سوال را از آقای مطهری می پرسم:
اگر در جهت عکس بود، چه می شد؟ (322843)
 
پیروزنام
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۷:۰۴:۲۶
فتنه گران به این شوکها نیاز دارند هر روز به مرگ حتمی نزدیکتر می شوند (322858)
 
Bivatan
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۸:۰۹:۲۶
در صورتي كه اين اتفاق واقعا افتاده باشه، كه البته به نظر من دور از ذهن هم نيست، چه اتفاق افتادنش و چه تكذيب شديد يك طرف و سكوت طرف ديگر، اين يادداشت ذكاوتمندانه بود.
وزير هر حرفي هم كه مي زد شخصي در جايگاه انصاري حق برخورد فيزيكي با او را به دليل جايگاه سياسي ويژه اش نداشته. اتفاقا نجار چون نظاميه بدون فكر هرچيزي نمي گه و از روي عصبانيت هم تصميم نمي گيره. بنابراين توجيه اين رفتار انصاري تقريبا غير ممكنه.
در عين حال بايد كم و كيف قضيه روشن بشه تا بشه عادلانه قضاوت كرد. (322918)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۸:۲۱:۵۸
http://www.jamaran.ir/fa/NewsContent-id_14866.aspx
این متن سخنان اقای انصاری است (322924)
 
مهدي
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۱۹:۵۸:۳۱
دفتر سيد حسن اين مسئله را تكذيب كرده است.حالا يا شما دروغ مي گوييد يا دفتر سيد حسن خميني.در هر دو صورت بايد گفت واي به روزي كه بنا به مصلحت دروغ بشه نقل و نبات (322961)
 
بهاره
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۲۱:۰۱:۵۴
دست مريزاد!‌ واقعا از زاويه جالبي به قضيه نگاه كرديد و پيش بيني هاتون هم مو لا درزش نميره!
صد البته اگر حضرت امام زنده بودند ميگفتن بايد يك سيلي به صورت جناب انصاري نواخته بشه. يادتون رفته وقتي يكي از سفيرهاي ايران رو تو يك كشور ديگه سيلي زدند امام چه عكس العملي نشون دادند؟ امام گفتند سفير آن كشور را آوردند و يك سيلي بهش زدند. اين بود قاطعيت امام. (322979)
 
منتقد
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۲۱:۳۷:۱۸
چرا از دوستان کسی در مورد علت ماجرا چیزی نمیگوید آقایان افراد معلوم الحال و لباس شخصی ها را در جای جای مراسم قرار داده بودند تا نگذارند سید حسن صحبت کنند وقتی آقای انصاری سیلی میزند باید دید از چه خلافهایی مطلع بوده است ؟ چه کسی تا بحال شنیده آقای انصاری به کسی سیلی زده باشد؟ وقتی یک نظامی وزیر کشور میشود انتظار داشتید نظامیان دخالت نکنند ؟ چرا به صحبتهای آقای مطهری مراجعه نمیکنید.؟ دوستانی که کامنت میگذارند براحتی تحت تاثیر مقاله قرار نگیرند و حول و حوش آنرا بررسی کنند شاید (امیدوارم شارد) نویسنده ,مقاله را با هدف خاصی نوشته باشند. (322994)
 
sabuh
۱۳۸۹-۰۳-۱۸ ۲۲:۰۲:۳۷
ایجاد کننده این مشکلات و مصائب ، بی تقوایی بود

و راه بدست آمدن آرامش برای همگان

بازگشت به رعایت تقوای الهی است و رعایت آن توسط (همه) خصوصا مدعیان دینداری!! (322998)
 
jafar
۱۳۸۹-۰۳-۱۹ ۰۱:۴۴:۲۴
وقتی در یک وبلاگ فقط یه مطلب در مورد تشریفات در زندگی سید حسن مصطفوی نوشته شد. بلافاصله مدیر وبلاگ که یک جوان بود را گرفتند و به اوین انداختنش و موج اعتراض به هتک حرمت! بیت امام راه افتاد یک نفر سکته کرد و ....ولی در غائله 16 آذر دانشگاه تهران در پی بی حرمتی به امام ره آب از آب تکان نخورد، نه کسی بیانیه داد و نه خدای نخواسته کسی سکته !
مطوئن باشید اگر آقای نجار به گوش آقای انصاری سیلی زده بود الان چند نفر از هیجان سکته کرده بودند و .... (323067)
 
دانشجو
۱۳۸۹-۰۳-۱۹ ۰۷:۳۳:۱۳
دو ويژگي احمدي نژاد ستودني است

هركس عيوب و محاسني دارد. عيب دكتر روشن است او عجول است و گاهي با قانون درگير مي شود (البته نه براي منافع حزبي بلكه براي آنچه كه از نظر او صلاح مردم است)

اما دو حسن بزرگ دارد

1- او وارد بازي هاي سياسي نمي شود و دولت خود را نيز در همين مسير قرا رداده

او را با خاتمي مقايسه كنيد كه گرفتار امواجي بود كه روزنامه ها مي ساختند و تقريبا تمام انرژي خود و دولت خود را صرف همين مسائل مي كرد او هر هفت روز يك بحران داشت بحرانهايي كه هيچ كدام در حد سيلي به وزير كشور نبودند

2
دكتر در سياست خارجي خصوصا سياست هسته اي بسيار فعال است و به خوبي در بازي شطرنج با غرب پيش رفته است او توانسته كشورهاي زيادي را با سياست هسته اي ايران همراه كند

در مورد اسرائيل نيز او هزينه وجود اين رژيم را براي غرب بالا برده است و اكنون اسرائيل به مشكلي جهاني تبديل مي شود. (323092)
 
اوقلان
۱۳۸۹-۰۳-۱۹ ۰۹:۰۷:۳۴
دعوابین دونفریا چند نفر اتفاق میافتد ودر قضاوت درخصوص حرم عجله کردیدطرفین دراین پیشامد درصدی مقصرند با آنچه ازهیاهوی احتمالی اصلاح طلبان گفتیید موافقم اما اصل ماجرا را خوب تحلیل نکردید. (323115)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۹ ۰۹:۰۷:۳۹
اي سايت با تقوا كاش در كنار اين تحليل يه تحليلم خودت ميزدي
كه اولا هنوز صحت خبر معلوم نيست
كجاهاي خبر را درست يافتيم و كجاهاش معلووم نيست
اگه زده چرازده
اگه نزده كي زده
كدووماشوون زدند
ايهارو باز كنين
اگه نميدوونين بزرك و بولد مطرح كنين
توو نماز جمعه گفتن تقوا
تقوا هميناست
ممنون از شما خوبان (323116)
 
ما که نفهیمیدیم...
۱۳۸۹-۰۳-۱۹ ۰۹:۴۸:۵۴
خوب واسه خودتون خبر درست می کنین و باز بعد تحریفش می کنین...ما که نفهمیدیم آخرش کی زده این خبر از سایت خودتونه...توش اعلام کردین سید حسن زده باز حالا میگین انصاری زده... دقت کنید که تو این مطلب به انصاری اشاره شده اما فقط در مورد تذکر بابت زمان
بخدا مردیم از بس دروغ شنیدیم تواین سایت ها

توصيه احمدي‌نژاد به کابینه در مورد برخورد سید حسن
کد مطلب: 74549, P.View: 672
۱۷ خرداد ۱۳۸۹
احمدی نژاد به اعضاي دولت توصيه كرده است از واكنش به برخورد زننده فيزيكي‌سيد حسن مصطفوي و محمدعلي انصاري با وزير كشور خودداري كنند.

به گزارش رجا،‌ روز 14 خرداد هنگامي كه رئيس‌جمهور در حال سخنراني بود، وزير كشور كه نماينده دولت در ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ره) نيز بود، يادداشتي به دكتر احمدي‌نژاد داد كه سيد حسن مصطفوي و محمد علي انصاري با آگاهي از محتواي اين يادداشت برخورد زننده‌اي با وي كردند.

متعاقب اين برخورد و در حالي كه چند روز قبل از آن بر روي سينوس‌هاي صورت مصطفي محمد نجار عمل جراحي انجام شده بود، مقداري خونريزي نيز بر روي صورت وي ايجاد شد.

با اين حال، رئيس‌جمهور علي‌رغم انجام رفتار انصاري مبني بر حضور بر روي سن و تذكر وقت، به اعضاي دولت توصيه كرده است كه از واكنش به اين مسئله خودداري كنند و خطاب به آن‌ها سه بار بر \"سكوت\" تأكيد كرده است. (323128)
 
سجاد
۱۳۸۹-۰۳-۱۹ ۰۹:۵۷:۰۵
به نظر من این اشکال از ماست که از اول تو کارای رسانه ای ضعیف بودیم و همیشه توی بازی رسانه ای بازی رو به اون طرفی ها باختیم الان باید ما نیرو های رسانه ای و دست به قلم تربیت کنیم تا بتونیم از حق خودمون دفاع کنیم
یه موضوع هم اینکه جار و جنجال و بی حیایی هم کار ما نیست و آدمای خودشو می خواد (323130)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۹ ۱۰:۳۹:۴۷
از همه چی بگزریم این قسمت \"وزیر کشور دولت قانونی \" و نه مردمی و اسلامی و ..... به من چسبید (323154)
 
۱۳۸۹-۰۳-۱۹ ۱۱:۰۲:۴۴
بسمه تعالي

آنچه كه قطعي است متاسفانه وقتي حرمت ها شكست حريمي باقي نمي ماند!
در همين سال گذشته كه آقاي خاتمي رييس جمهور سابق براي تبليغات مير حسين به اهواز آمده بود از يكي از حاضرين موثق شنيدم كه مي گفت مخالفين او را از پشت مورد حمله قرار دادند.
فارغ از عملكرد آقاي خاتمي وقتي قرار شد هر كس در هر محل به خود اجازه قضاوت،حكم و اجرا بدهد نتيجه همين مي شود كه كار هايي بروز كند كه از ما كه خود را جلودار اسلام ، مردمسالاري ديني در جهان و پيشرفت هاي علمي ميدانيم سر بزند و آنرا هم مظهر اراده مردم انقلابي بدانيم!!!

در جلسه اي كه در محضر رهبر انقلاب به پاسداشت رهبر فقيد انقلاب حضرت امام خميني اگر از اول قرار نبوده سيد حسن صحبت داشته باشند كه هيچ ولي اگر برنامه سخنراني گنجانده شده بر هم خوردن آن توجيه ناپذير است!!!
چرا اعمالي بايد رايج شود كه در تعارض حتمي با نص قران و سيره بزرگان دين است؟
آنجا كه قران مي فرمايد: \"فبشر عبادي الذين يستمعون القول فيتبعون احسنه\" ما را چه شده كه سخن سيد حسن خميني نوه بنيان گذار اين جمهوري را بر هم ميزنيم !
من نميدانم كه ايشان چه مي خواست بگويد شايد حرف منطقي شايد بي منطق و شايد از كرده خود اظهار پشيماني و يا . . ؟


آنجا كه امام صادق شنونده سخت ترين تهاجم هاي افراد بي دين به مباني و اصول اساسي دين همچون توحيد بود . مشابه آنرا نيز در سيره امام رضا در بر خورد ملحدين و پيروان ساير اديان ملاحظه مي نماييم!

چرا ما همه سيره ها را فقط در حذف رقيبمان مرور مي كنيم !
چرا به سيره هايي كه از پيامبر و ائمه در تمسك به اخلاق حسنه در برخورد با ديگران داشتند بي ملاحظه ايم!

پروردگار وقتي به حضرت موسي و حضرت هارون ماموريت مي دهد كه به دربار فرعون طاغي بروند به ايشان مي فرمايد كهبا او به قول لين صحبت كنيد شايد به راه راست هدايت شود .
همه اينها دلالت بر سعه صدر در برخورد سازنده با ديگران است. (323172)
 
مردم
۱۳۸۹-۰۳-۱۹ ۱۱:۴۱:۴۸
چرا با وزیر کشور درگیر شد؟؟ چرا وزیر کشور به رییس جمهور یادداشت میدهد که تا 12:30 سخنرانی را ادامه بدهید؟؟!!(تا سید حسن به سخنرانی نرسد) چرا رییس جمهور بعد از سخنرانی طولانی و خارج از برنامه میگوید به استقبال سخنان مقام معظم رهبری میرویم ! علیرغم اینکه میداند زمان سخنرانی سید حسن خمینی است !! آیا این کارها و بچه بازی ها در شان رییس جمهور و وزیرکشور است؟؟!! افرادی که از 6 صبح بطور سازمان یافته جلوی جایگاه خیمه میزنند تا ظهر که مقابل جایگاه شعار سر میدهند و بهاصطلاح خود جوش عمل میکنند از کجا هدایت شده اند؟؟!! و حالا وزیر کشور باید پاسخ دهد.. (323202)
 
كتك خور حرفه اي
۱۳۸۹-۰۳-۱۹ ۱۳:۴۶:۲۸
از قديم گفتن :
سيلي نقد به ز حلواي نسيه (323295)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۳-۱۹ ۲۳:۰۳:۴۲
به کوری چشم حسودان و بدخواهان و کج فهمان و قدرت طلبان بی خبر از خدا و دین .درود بر سید حسن آقای خمینی. همیشه در قلب من جای دارید حسن آقا.شما و مقام معظم رهبری بوی امام(ره) را می دهید. (323451)
 
حميدرضا صمصامي
۱۳۸۹-۰۳-۲۰ ۲۲:۱۴:۵۲
درباره اينكه گفته شد چرا پس از كتك خوردن وزراي خاتمي كسي چيزي نگفت بايد گفت آقاي خاتمي با بيانيه شديدي آنرا محكوم نمود و اتفاقا\" تا مدتها روزنامه ها روي آن مانور ميدادند هر چند كه آن اتفاق كاملا\" مشكوك بود و بعدها مشخص گرديد كه ضاربان آنها يعني كيانوش مظفري و امير فرشاد ابراهيمي دوم خردادي بودند. همچنين عكس العمل جمع زيادمردم در اعتراض به سيد حسن به دليل همراهي اوبا سران فتنه كه ماهيت براندازانه و ضد امام آنهاكاملا\" مشخص وتابلو است تا حدي قابل توجيه است. (323931)
 
حميد
۱۳۸۹-۰۳-۲۲ ۰۲:۰۰:۳۸
سلام.
اين خطاب من به جناب اقاي سيد حسن خميني است.
جناب سيد حسن . بنده از رزمنداگان دفاع مقدس ؛ داراي 40 درصد جانبازي و 49 ماه سابقه اسارت در دستان رژيم بعث هستم. چهار ده و نيم سال داشتم كه در سال 1363 از كلاس اول دبيرستان به جبهه اعزام شدم. علاقه وافري به امام؛ نظام و انقلاب داشته و دارم ...اين را هم عرض كنم ادم بي سوادي نيستم داراي مدرك فوق ليسانس و مدرس برخي مراكز اموزشي هستم .
فقط چند جمله عرض كنم خدمت حضرتعالي .
از اينكه ميبينم شما كم كم تبديل شده ايد به يا تبديلتان كرده اند به مهره اي عليه امام و نظرات حضرت امام رحمت لله عليه، واقعا دلم ميسوزد و هر چه فكر ميكنم نميدانم چه شده است كه امثال شما اينگونه شده اند .
واقعا شما فردي سراغ داريد كه از مقام معظم رهبري دلسوزتر براي اين نظام و انقلاب و پايبند تر به اهداف و ارمانهاي حضرت امام باشدكه امثال شما مخالف نظرات ايشان عمل ميكنند؟
جناب حاج سيد حسن؛ حقيقت نميدانم عدم خودسازي شما را به اينجا كشانده يا چيز ديگر ؛ ولي بدانيد و صد ابلته مطمن باشيد كه روح بلند و ملكوتي حضرت امام از اين كرده شما و تبديل شدن به خميه گاه فتنه فتنه گران ناراحت است.
و جمله اخر اينكه:
اگر نياز باشد من و امثال من؛ همانگونه كه به فرمان ولي امر زمانمان حضرت امام(رة) كفن پوش مقابل صدام ايستاديم ؛ باز كفن پوش مقابل هر كه در مقابل ولي امر زمانمان مقام معظم رهبري بايستد خواهيم ايستاد .
به فتنه گران بگوئيد به خواب ببينند ان زمان را كه رهبرمان را تنها بگذاريم چرا كه ما حضرت امام را جانشين ولي الله الاعظم اقا امام زمان ميدانستيم و اكنون نيز رهبر معظم انقلاب را در همين مسند ميدانيم .
(324224)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۲ ۱۲:۲۸:۲۹
نوشته خوبي بودو قابل تقدير (324364)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.