نظر منتشر شده
۱۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 74931
مستندهایی که کارمندان صدا و سیما نمی سازند
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۰:۵۷
مستند سیره عملی روح الله، دفاع مقدس،شاخص، تقاطع و نقاب، همه و همه برنامه هایی هستند که با قطعیت می توان گفت پس از سی سال از پیروزی انقلاب و پس از فتنه، دیرهنگام تهیه و پخش شدند. مستندهایی که در رویه روتین و خشک صدا و سیما توانست کمی مخاطب را امیدوار به این سیستم فشل اطلاع رسانی صدا و سیمای جمهوری اسلامی کرد!
 
مجموعه مستندهای فاخری که اسماً تهیه کننده اش صدا وسیماست
اما خوشحال نشوید!
از رسانه ملی ما با این سیستم، اینگونه خروجی ها کمی دور از ذهن است. صدا و سیمایی که از 800 رای کارمندانش در روز انتخابات، 700 رای آن به موسوی بوده است(+). صدا وسیمایی که فرشید منافی مجری رادیو اش بعد از مدتی سر از VOA در می آورد(+)و... 
دکتر محمدصادق کوشکی زیبا گفته بود: " این مستندها اصلا کار تلویزیون نیست و ربطی به صدا و سیما ندارد. اینها محصول تلاش، اراده و پشتکار دو سه نفر از بچه های سازمان است که به خاطر علاقه شخصی این کار را کردند. این دروغ بزرگی است که مستندها را به سازمان ربط دهیم"(مصاحبه با شماره 45 ماهنامه راه)
 
غرض از بیان این انتقاد، زیر سوال بردن خدمات رسانه ملی نیست، اما باید دانست که ساختار تنها رسانه انقلاب در دست نیروهای مخلص انقلابی نیست...


سعید سلمانی- دانشجوی مدیریت فرهنگی
 
مهدي
۱۳۸۹-۰۳-۲۲ ۱۹:۴۸:۰۴
كسي در اين موضوع شك ندارد كه ساختار اصلي و غالب صداوسيما با آنچه كه بايد باشد فاصله زيادي دارد و سياست مناسب و كارآمدي براي جذب نخبگان انقلابي در آن به چشم نمي خورد (324631)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۳ ۰۳:۲۶:۱۸
من خودم یه همکلاسی دارم که حقوق آنچنانی داره از صداسیما میگیره و کلش تا دسته تو آخوره نظامه ولی تو مباحث سیاسی طرفداری از bbc و ضد انقلاب میکنه. طرف دبیره خبره همین صدا وسیمای جمهوری اسلامیه... (324782)
 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۳-۲۳ ۰۳:۵۴:۳۷
شما بهتر بود یقه آقای دکتر احمدی نژاد و مشائی رو می گرفتی فاصله من هنرمند فیلم ساز با تهران 1000 دلار خرید بلیط و دادن هنرپیشه نا وارد و کسی که خود در جبهه بوده بعد من فیلم می سازم اگر اشک ملت در نیامد من را دار بزنید پول هم نمی خواهم . (324785)
 
خلیل
۱۳۸۹-۰۳-۲۳ ۱۱:۳۹:۰۲
بسم الله
کارهای صدا و سیما البته متاسفانه اکثرا ضعیف است و همه طیف ها را نالان کرده.
از فیلم های بعد از ظهر جمعه گرفته که مثلا باید پرمخاطب ترین فیلم طول هفته باشد ولی کسل کننده ترین است؛ تا خبرها که همه تکراری است از جمله هایی که یک بار در روز واحد مرکزی خبر تهیه کرده.
اما این نوشته خیلی استدلال ضعیف و عجولانه ای داشت.
این که فرشید منافی از ایران رفته، ساختار صدا و سیما را مخدوش می کند؟ فرشید منافی یک نفر شخص حقیقی بود که به نظر شخص من در گویندگی قوی بود و تا حدی از نوع اجراهایش می توان فهمید که چه تیپ فکری و گرایشی دارد، آیا صدا و سیما باید دست و پایش را می بست و یا همه کارکنان این سازمان ممنوع الخروج باشند؟ البته من هم از خبر رفتن او ناراحت شدم، مثل رفتن گلشیفته فرهانی. نه برای این که ما مثلا منافی یا فرهانی را از دست دادیم، برای این که اینها خودشان اشتباه انتخاب کردند و بیچاره شدند.
این که اکثر کارکنان صدا و سیما به موسوی رای داده اند چه اشکالی دارد؟ آیا باید در گزینش صدا و سیما موافقت تام با دولت را هم اضافه کنند؟ آیا باید بعد از هر انتخابات، پالایشی در پرسنل صدا و سیما انجام شود؟

متاسفانه این نوع گلایه به الف زیاد شده که \"از این سایت انتظار مطالب بهتر و فاخرتری داشتیم\" و این نوشتار هم به نظر من یکبار دیگر این گلایه را ایجاد کرد.
انتقاد قطعا و مسلما لازم است ولی قطعا و مسلما انتقاد باید منطقی باشد تا واقعا بتواند مفید باشد. این نوشتار واقعا نفع و فایده ای هم داشت؟ اصلا ضعف را درست نشان نداد تا درمان آن مشخص شود. (324910)
 
اكبر اوتي
۱۳۸۹-۰۳-۲۳ ۱۶:۰۰:۱۳
نه ديگر دوست عزيز اين جوري ها هم نيست

حداقل در خبر رساني صدا وسيما پر بيننده ترين رسانه فارسي است چون براي خبرهاي داخل كشور بخصوص خبرهاي مربوط به معيشت و اقتصاد اكثريت جامعه ايران در روز حداقل يك بار يك بخش خبري سيماي جمهوري اسلامي (معمولا بخش 20:30 ) را مي بينند (325201)
 
طهماسبی
۱۳۸۹-۰۳-۲۳ ۱۱:۴۷:۵۴
شما هم لطفا تو دعوا نرخ تعیین نکن.طبق اظهارات اقای زاکانی نماینده اصولگرای مجلس از میان 800رای اخذ شده از کارمندان سازمان صداوسیما750رای متعلق به مهندس موسوی بوده است. (324916)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۳ ۱۲:۱۶:۲۴
سلام
یکی را می شناسم که در صدا و سیما واقعا هنر مند بود و استخدام شد. چند سال بعد برادرش هم که کارش اصلا ارتباطی به صدا و سیما نداشت استخدام کرد. چند سال بعد برادر ازدواج کرد و در سال اول این برادر خانمش را برد و استخدام کرد . این خانم نیز یک دوست همکلاسی قدیم داشت که اون هم استخدام صدا و سیما شد و ماجرا ادامه یافت......
مورد دیگر یکی از کارگردانان صدا و سیماست که چندسال قبل در زادگاهش کاندید شد و در تبلیغاتش مهمانی دختر و پسر راه انداخت و بزن و بکوب که با نهیب امام جمعه مردم موضوع را فهمیدند و با2000 رای از انتخابات حذف شد. حداقل بیست نفر از فامیلش که فامیلی حدود 15نفر آنها با خودش یکی است در صدا و سیما استخدامند.
چه توقعی از این صدا و سیما دارید. بگردید ببینید چند نام خانوادگی در صدا و سیما فراوان است و همه هم ظاهرا ریش و پشم دار و ظاهر حزب اللهی ولی در عمل همه از آشوبگران بودند و مسئولین صدا و سیما هم گول ظاهر اینها را می خورند.
نام این افراد را میگویم و لازم نیست اگر مطلب من را در سایت گذاشتید نام این افراد را ببرید ولی برای اینکه فکر نکنید دروغ میگم اولی خاندان و دومی خاندان است (324755)
 
ترابی
۱۳۸۹-۰۳-۲۳ ۱۲:۲۹:۳۶
راجع به ضعف ساختاری رسانه ملی شکی نیست....ولیکن اینکه نکات مثبت را نیز ما سیاه انگاری کنیم،بنظرم این کاره مطلوبی نیست. (324957)
 
علی
۱۳۸۹-۰۳-۲۳ ۱۳:۴۱:۰۴

در صدا وسیما فاصله طبقاتی وتوزیع ثروت بین مدیران و کارمندان مانند فاصله بین شهرری تا شمیران است در ضمن این طور نیست که همه طرفدار موسوی هستند در بین کارمندان افراد ولایی زیاد است (325048)
 
اكبر اوتي
۱۳۸۹-۰۳-۲۳ ۱۵:۵۵:۳۳
تا زماني كه انحصاري باشد همين است چون ذات سيستم دولتي است .
بايد به فكر اصلاح قانون اساسي و آزاد كردن تاسيس تلويزيون هاي خصوصي باشيم تا نگاهها از ماهواره به طور كامل برگردانده شود . (325195)
 
نوری
۱۳۸۹-۰۳-۲۳ ۲۰:۵۲:۲۸
دشمن خودش بهتر می داند نیروهایش را کجا پیاده کند!!! (325355)
 
omid211
۱۳۸۹-۰۳-۲۴ ۰۱:۴۷:۱۶
با سلام
نميدانم منظور اين دوستمان از نوشتن اين متن چيست ولي بنده فقط يك سئوال دارم وآن اين است كه ازكي راي دادن به يك كانديداي رياست جمهوري كه به نص صريح حضرت ايت الله خامنه اي هر 4 نفر از معتمدين نظام بودند جرم ميباشد و لكه سياهي در پرونده اشخاص مي باشد
چرا روزگاري شده است كه همه چيز را باهم خلط ميكنيم
به كجا چنين شتابان (325420)
 
ارش
۱۳۸۹-۰۳-۲۴ ۰۲:۱۴:۱۸
با سلام

باور کنید مطالب سایت الف انقدر نازل شده که اگر نه به خاطر ذهنیت مثبتی که از این سایت داشتم و برام یه نوعی عادت شده به این سایت سر نمیزدم
این جور مطالب در شان رجا نیوز وامثالهم هست وحتی رجا نیوز در نوشتن چنین مطالبی کاملا حرفه ای تر عمل میکند

انقدر از صدا وسیما انتقاد هست که ذکر نصف انها مثنوی هفتاد من کاغذ میبرد
اینکه چگونه اکثریت برای دسترسی به اخبار به شبکه های ماهواره ای و اینترنت مراجعه میکنند
اینکه چگونه در مقابل مبتذل ترین شبکه پخش فیلم (فارسی1) چکونه مبهوت میشود و......

حال نگاه کنید به انتقادات این اقای سلمانی
اخر کجای دنیا و یا کجای قانون خودمان به خاطر اینکه اکثریت یک سازمان به یک شخص رای میدهند نمره مثبت یا منفی میدهند و یا اینکه فلان کارمند ان سازمان تشخیص داده که باید شغلش را در جای دیگر ادامه بدهد سازمان باید مورد مواخذه قرار بگیرد (325424)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۴ ۰۸:۵۲:۱۴
مگه رای به موسوی نشانه چیست که به عنوان ضعف نام میبرید؟ چند درصد مردم تهران به موسوی رای دادند؟ (325459)
 
ughliniv
۱۳۸۹-۰۳-۲۴ ۱۲:۴۰:۴۰
اول سلام
ممنون آقاي سلماني عزيز من خودم صداوسيمايي هستم و بد زدي تو خال ممنون كه تحليل زيبايي داشتيد . و خواستم اضافه كنم كه صدا سيما خييييييييييلي كارهاي ديگري هم هست كه نمي كند و ... بگذريم (325585)
 
راستی خلع سلاح شده
۱۳۸۹-۰۳-۲۴ ۱۸:۵۷:۳۸
من یکی از نیروهای اصولگرای معتدل سازمان صدا وسیما می باشم که با تخصص وارد سازمان شدم و دوازده سال است با همین تخصص مشغول کار هستم اما هیچگاه به من و اندیشه ام میدان عمل نداده اند همیشه دستانم خالی و بسته بوده است در حالی که فکرم پر از ابتکار عمل بوده . اما کسانی هستند که بخاطر رسیدن به موقعیت شغلی بالا خود رامذهبی و راستی جلوه می دهند وبدین خاطر که چاپلوس و ریاکار بوده اند همیشه به نیروی صادق مخلص قانع راستی ترجیح داشته اند . متاسفانه آقای ضرغامی و معاونینشان اهمیت کادرسازی و فردیابی برای این سیستم را فراموش کرده اند وتنها به استفاده از برخی مهره های تکراری ودم دستی جلوی چشمشان که راه نفوذ به نقاط حساس را بلدند توجه دارند . (325837)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۴ ۱۹:۲۲:۲۳
با سلام
من خودم یک صدا و سیماییم و این مطلب رو توهین به خودم و همه بچه های صدا و سیما میدونم
کی گفته هر کی به احمدی نژاد رای داده از نیرو های مخلص نظامه هر کی نداده ملحد و کافره و باید اعدام بشه؟؟
همین کارا رو کردید همین حرفا رو زدید که خیلی ها رو از نظام و انقلاب زده کردید دیگه
شخصا معتقدم که بزرگترین ضربه رو به نظام همین نیرو های تند رو مثل شما به این انقلاب زدید با این دفاع کورکورانه از کسی که حتی به حرفای رهبری هم کوچکترین توجهی نمی کنه و ادعای ولایت مداریش گوش فلک رو کر کرده
در اخر هم از همه عزیزان به خاطر برنامه های بی محتوای رسانه ملی پوزش می طلبم که در نهایت بر می گردد به نالایقی بعضی مدیران بی سواد که با صد تا پارتی خودشون رو به اینجا رسوندن
الف جان لطفا منعکس کن (325845)
 
علیرضا
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۰۹:۴۷:۰۴
سلام،مطلبی با عنوان \"\" در جمهوری اسلامی همه آزادند الا افتخاری ها، ده نمکی ها ... + دانلود \"\"
در وبلاگ گذاشتم ،منتظر دیدار شما هستم.
www.asrarentezar.blogfa.com (363957)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.