نظر منتشر شده
۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 75381
ای سرباز گمنام، شهادتت مبارک!
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۴۱
 
* پرده اول. مکان: ایران. زمان: پارسال، همین روزها.





جمعیت به شکل هیجان زده ای جلوی پایگاه بسیج تجمع کرده. بعضی ها صورت های خود را پوشانده اند. به سمت پایگاه سنگ، و کوکتل مولوتوف پرتاب می شود. به نظر می رسد عده ای از داخل جمعیت به سمت پایگاه تیراندازی هم کرده اند. بخشی از پایگاه در آتش می سوزد. در پایگاه اسلحه وجود دارد و بخشی از جمعیت تلاش می کنند به پایگاه وارد شوند تا به سلاح ها دست یابند. سرانجام، یکی از کسانی که از دیوار بالا رفته و در آستانه ورود به پایگاه قرار دارد، مورد اصابت گلوله قرار می گیرد...





* پرده دوم. مکان: سراسر جهان. زمان: به فاصله کوتاهی بعد از پرده اول.





سایت های اینترنتی گویانیوز، نوروز، بالاترین، روزآنلاین و ... خبر را با آب و تاب نقل می کنند. تصویر اشخاصی که مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند به سرعت در خبرگزاری رویترز و آسوشیتدپرس و ... منتشر می شود. کانال چهار انگلیس، و به دنبال آن، شبکه های بی بی سی، فرانس 24، صدای امریکا، سی ان ان و ... فیلم های کوتاهی از تیراندازی مامور بسیج به سمت «مردم» منتشر می کنند. بسیاری از این رسانه ها موفق می شوند با اعضای خانواده مقتولین مصاحبه هایی داشته باشند. ماجرا دقیقاً تا زمان انتشار ویدیوی جان باختن ندا آقا سلطان، در صدر اخبار این رسانه ها قرار دارد...





* پرده سوم. مکان: ایران. زمان: ساعات اولیه بامداد یک شنبه گذشته.





در بیشتر نقاط کشور، در سالگرد بروز ناآرامی های خیابانی، مردم به خواب آرام و عمیقی فرو رفته اند... اما، در گوشه ای از این کشور پهناور، در جریان یک عملیات، بین ماموران امنیتی و منافقین درگیری پیش آمده است. منافقین که در سال 88 نتوانسته بودند به نیات شوم خود برسند، این بار به قصد ضربه زدن به نظام و مردم، قصد داشته اند بمب گذاری کنند، که ماجرا لو رفته است. منافقین اقدام به تیراندازی می کنند و نارنجک جنگی پرتاب می کنند. یکی از ماموران امنیتی مورد اصابت گلوله و ترکش نارنجک قرار می گیرد....
 
 
* پرده چهارم. مکان: ایران. زمان: از آن زمان تا امروز.





پیکر پاک شهید محمود چراغی با حضور مردم همدان و مردم شهرستان بهار، به سمت این شهرستان تشییع می شود. سایت الف و خبرگزاری ایرنا این خبر را به طور اجمالی منعکس می کنند. وبلاگ هیات رزمندگان شهرستان بهار نیز. دو سایت خبری کمتر دیده شده، یعنی جریان و حیات نیز خبر را مختصرا پوشش می دهند. کیهان و سایت صدا و سیما، بعد از یک تاخیر طولانی، دو خط مطلب درباره این موضوع اختصاص می دهند. همین طور چند خبرگزاری و سایت دیگر، مثل فردا و مهر. و دیگر... هیچ! نه فقط ایلنا و ایسنا و همشهری و خبرآنلاین و جام جم و پانا و برنا قطعاً اخبار مهمتری برای مخابره دارند، بلکه ظاهراً فارس و جهان و رجا نیز حسابی گرفتارند. نه عکسی از این شهید منتشر می شود. نه فیلم تشییع جنازه روی یوتیوب می رود، و نه حتی «بیست و سی» یادی از این شهید و همسر و فرزندانش می کند. او گمنام خدمت کرد، و گمنام شهید شد.



شهادتت مبارک!
 
 




 
 
فاطمه فرجی
۱۳۸۹-۰۳-۲۷ ۲۳:۲۱:۰۸
در وزارت اطلاعات طی عملیات های مختلف آنقدر جوانان دسته گل و پاکی شهید شدند که مسئولین به خاطر مسائل امنیتی هویت خیلی هاشون رومنتشر نکردند. اون عزیزان در سکوت محض دفن میشوند و فقط همسر و مادر و شاید فرزندانشون موقع دفن بالای سرشون باشند و هیچ کدام از ما متوجه نمیشیم ..... (327309)
 
فطرس
۱۳۸۹-۰۳-۲۸ ۱۲:۲۴:۵۴
ما مظلومين هميشه تاريخ، محرومان و پابرهنگانيم، ما غير از خدا كسي را نداريم و اگر هزار بار قطعه قطعه شويم، دست از مبارزه با ظالم بر نمي داريم.
حضرت روح الله - 1367/4/29 (327432)
 
الباقی
۱۳۸۹-۰۳-۲۸ ۱۷:۱۹:۰۴
روحش شاد و راهش پر رهرو باد. (327490)
 
مجيد
۱۳۸۹-۰۳-۲۸ ۱۹:۴۸:۵۸
كاش بچه حزب اللهي هاي ما به جاي تاكيد افراطي بر دشمن شناسي به خود شناسي و چهره كردن مهره هاي خودي هم مي پرداختند و زماني كه ما در بازي رسانه اي آن ها گير افتاده بوديم و هر روز اخبار و سايت هاي ما پر بود از تكذيبيه ي و مستندهاي مختلف در دروغ پردازي ان ها و نفي كشته هاي ساختگي آن ها به شهيدان واقعي خود مي پرداختيم امروز همه ندا را مي شناسند اما از جوان هايي كه وسط خيابان هاي تهران در مظلوميت به شهادت رسيدند اطلاعي ندارند چرا ما با مطرح كردن اين شهيدان و نحوه ي شهادت آنها رسانه هاي بيگانه را به چالش نكشيديم اما انگار اين عادت غلط هميشگي ماست كه موج دومي باشيم و فقط رفع شبهه كنيم نه ابراز واقعيت . واميدوارم از ما نيز در آن عالم يادي كنند كه حقيقتا رستگار شدند (327511)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.