نظر منتشر شده
۶۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 75388
مشكلي به نام دوستان فاقد بصيرت!
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۳۱
اميد حسيني

حوادث تلخي كه پس از انتخابات سال گذشته شاهد آن بوديم، شرايط خاصي را در جامعه به وجود آورد كه به فتنه سال 88 معروف شد. متاسفانه بر اثر غبار فتنه، برخي افراد، شخصيت‌ها و چهره‌هاي موثر كه بايد از همان ابتدا به صحنه مي‌آمدند و از نظام و انقلاب قاطعانه دفاع مي‌كردند، در برهه‌اي دچار شك، شبهه و ترديد شدند و درك صحيح حوادث برايشان تا مدتي سخت شد! دقيقا به همين علت بود كه رهبر معظم انقلاب در سخنان مختلف خود بارها بر بصيرت و شناخت دقيق فتنه و برنامه‌‌ي دشمن در حوادث بعد از انتخابات تاكيد ‌مي‌كردند.

 



بصيرت البته تنها محدود به شناخت فتنه و جريان فتنه نبوده و نيست، جنبه ديگر بصيرت اين است كه نيروهاي انقلاب، شرايط جامعه را به خوبي در نظر داشته باشند و در دفاع از عقايد و آرمان‌هاي خود و در تبيين درست ارزش‌هاي انقلاب همواره با بصيرت عمل كنند و از افراط و تفريط اجتناب كنند. اما اين روزها گويا، بصيرت هم براي برخي افراد معنا و مفهوم خاصي پيدا كرده است.

 



حوادثي كه در روزهاي گذشته در شهر مقدس قم اتفاق افتاده، نيازمند بررسي دقيق و همه جانبه است و ما به عنوان نيروهاي منتسب به جريان حزب‌اللهي و اصولگرا، وظيفه داريم كه موضعمان را در اين خصوص روشن كنيم.

 



اين حوادث از اعتراض جمعي از طلاب و روحانيون و مردم قم به حضور كروبي در اين شهر آغاز شد. با توجه به نقش آقاي كروبي در فتنه سال گذشته و اتهامات بي‌اساس و ناجوانمردانه‌اي كه وي به نظام اسلامي زد و اصراري كه همچنان بر رفتار خود دارد، كاملا طبيعي است كه مردم عزيز و انقلابي كشور به او حساس باشند. اين حساسيت باعث شده است كه حضور آقاي كروبي در شهرها و مراسم‌هاي مختلف، دائما مورد اعتراض و واكنش مردم قرار بگيرد.

 



از سوي ديگر اين واكنش طبيعي، متاسفانه گاهي با حوادث و حاشيه‌هاي تلخي همراه مي‌شود كه اصل آن حركت و اعتراض مردمي را زير سوال مي‌برد. ماجراهايي كه در روزهاي اخير در شهر قم اتفاق افتاد، از اين قبيل است. متاسفانه اعتراض ساده و منطقي جمعي از طلاب و روحانيون شهر قم به حضور كروبي در اين شهر، به مسائلي كشيده شد كه جاي هيچگونه توجيهي را باقي نگذاشته است. اين اعتراض ساده كه خود به تنهايي بزرگترين پيام‌ را براي سران فتنه داشت، با حمله برخي افراد به دفتر آقاي صانعي و آسيب رساندن به اموال اين دفتر، به انحراف كشيده شد.

 



در اينجا ذكر چند نكته ضروري به نظر مي رسد.

 



اولا هدف هيچگاه وسيله را توجيه نمي‌كند. مردم انقلابي و حزب‌اللهي حق دارند كه به مواضع آقاي صانعي در سال‌هاي اخير و مخصوصا همراهي وي در يك سال گذشته با جريان فتنه اعتراض داشته باشند، اما حمله‌ي گروهي خاص به دفتر ايشان و آسيب رساندن به اموال وي، به هيچ وجه قابل دفاع و توجيه نيست.

 



ثانيا، نكته قابل تامل در اين حادثه اين است كه معترضان در تجمع خود، شعارهايي در حمايت از ولايت فقيه و رهبر معظم انقلاب سر داده‌اند كه البته قابل تقدير است، اما آيا نبايد توجه داشته باشند كه با توجه به اين شعارها، هر گونه حركات و تصميمات اشتباه بعدي، مورد سوءاستفاده دشمن و عناصر فتنه‌گر قرار مي‌گيرد؟

 



متاسفانه افرادي كه مرتكب اين اشتباه شده‌اند، توجهي به بازتاب منفي رفتار خود در جامعه و در دنياي رسانه‌ها ندارند. كافيست سري به اخبار سايت‌ها و رسانه‌هاي ضدانقلاب بزنند و نتيجه عمل خودشان را ببينند. نكته تاسف بار اين است كه رسانه‌هاي ضدانقلاب، كانون توجه خود را معطوف به شعارهاي دوستان ما كرده‌اند. يعني همان شعارهايي كه حكايت از «ولايتي بودن» و «حاميان رهبر بودن» معترضان دارد! چه جفا و خيانتي از اين بالاتر كه با رفتار نادرست خود، زمينه دروغگويي، شايعه پراكني و كينه‌توزي جماعت ضدانقلاب را عليه رهبر معظم انقلاب فراهم كنيم؟!

 



در چنين شرايطي، طبيعي است كه آن اعتراض مردمي به سران فتنه به حاشيه مي‌رود و اين عمل اشتباه به عنوان نحوه رفتار مردم معترض معرفي مي‌شود. البته منظور اين نيست كه اين رفتار را فقط به خاطر بازتاب‌هاي منفي آن، اشتباه بدانيم؛ حرف ما اين است كه حتي اگر تصاوير مربوط به آسيب‌هاي وارده به دفتر آقاي صانعي منتشر نمي‌شد، باز هم چنين عملي اشتباه و غيرقابل توجيه است. توجه داشته باشيم كه يكي از اعتراض‌هاي اصلي ما به سران فتنه، حمايت آنها از اغتشاشات و آتش زدن اموال عمومي و خصوص مردم در سال گذشته بوده و هست.

 



نكته بعدي اين است كه دست زدن به چنين اقداماتي، اصل اعتراض مردم مومن و انقلابي را به سران فتنه تحت شعاع خود قرار مي‌دهد و فضاي غبارآلود را بيشتر مي‌‌كند. مطمئنا در شرايط كنوني، مردم آگاه ايران به آن حد از بصيرت و شناخت رسيده‌اند كه ديگر اجازه فتنه‌گري به سران فتنه را ندهند. بي‌اعتنايي مردم به موسوي و كروبي و اعتراض به حضور آنها در شهرهاي مختلف، دقيقا به همين علت است. پس چه لزومي دارد كه با رفتار اشتباه خود، باعث مظلوم‌نمايي سران فتنه و قلب واقعيات شويم؟

 



در پايان بايد به اين دوستان ناآگاه خود تذكر بدهيم كه نتيجه رفتار شما نه تنها دفاع از ولايت و رهبري نيست، بلكه با توجه به نصايح و رهنمودهاي پي‌درپي رهبر معظم انقلاب، متاسفانه گاهي عكس سفارشات رهبري است. چرا كه ايشان در خطبه‌هاي روز 14 خرداد با ذكر خاطره‌اي از امام راحل، به ما يادآوري كردند كه حتي در برخورد با دشمنان خود هم تقوا و انصاف را مدنظر داشته باشيم:

 



«من ميخواهم عرض بكنم به جوانان عزيزمان، جوانهاى انقلابى و مؤمن و عاشق امام، كه حرف ميزنند، مينويسند، اقدام ميكنند؛ كاملاً رعايت كنيد. اينجور نباشد كه مخالفت با يك كسى، ما را وادار كند كه نسبت به آن كس از جاده‌ى حق تعدى كنيم، تجاوز كنيم، ظلم كنيم؛ نه، ظلم نبايد كرد. به هيچ كس نبايد ظلم كرد.»









 

 
 
mohammad
۱۳۸۹-۰۳-۲۵ ۱۳:۵۱:۲۱
والله همین نقدهای منصفانه است که میان اصولگرایان واقعی و اصلاح طلبان فرق میگذارد این گونه نقدها را من تا به حال از جانب اصلاح طلبان نسبت به خودشان سراغ ندارم . (326098)
 
امیر بیدگلی
۱۳۸۹-۰۳-۲۷ ۰۸:۲۸:۵۸
کی گفته که اینها نقد نمی کنند مگر کارکاتور نیک اهنگ کوثر را ندیدی
http://iusnews.ir/?pageid=111188 (327040)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۵ ۱۴:۴۱:۲۸
باسلام
واقعا\" چرا دررفتاروگفتارمان دو گانگی داریم عده ای داخل خیابان سطل اشغال آتش می زنند به آنها می گیم اغتشاشگر عده ای به دفتر مرجع تقلید و جماران حمله وتخریب می کنند به انها می گیم دوستان فاقد بصیرت (326147)
 
حسن
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۹:۴۴:۱۳
دو گانگي نيست آن عده مورد نظر شما اگر بهشون تفنگ مي رسيد بلد بودن ازش استفاده كنند ولي چون تفنگي در اختيار نداشتند به سطل آشغال ها اكتفا كردند
البته نبايد فراموش كنيم كه در همون حدي هم كه بهشون اجازه دادند تا مي تونستند هر كاري دلشون خواست كردند
از تهمت دروغ به نظام زدن تا خراب كردن بانك از دزدي و....

نمونه جديدش هم حمله به خانه آيت الله نوري همداني

به هر حال به نظر من اين سران فتنه جوانهاي الان رو كه در اوايل انقلاب نبودند و از خيلي از قضايا بي خبرند رو به بازي گرفتند نمونه هاش زياده
اين هم دو مورد از اون ماجراها

http://tinyurl.com/349aydc


http://tinyurl.com/377xdca (326770)
 
محسن
۱۳۸۹-۰۳-۲۵ ۱۴:۴۲:۴۷
با سلام متاسفانه من این صحنه حمله را دیدم ومتاسف شدم از خودم واز تعداد زیادی از علما که این عمل وحشیانه را محکوم نمی کنند متاسف شدم از نیروی انتظامی که جلوی این حرکات را نمی گیرد وقتی رهبر ما می گویید ما باید از قانون حمایت کنیم نمی دانم این افراد از کجا هدایت می شود وسازمان می یابند وباعث تفرقه بیشتر می شوند (326149)
 
AMIR
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۳:۰۳:۰۷
دقیقا به مطلب خوبی اشاره کرده اید. وقتی رهبر ما می گویید ما باید از قانون حمایت کنیم نمی دانم این افراد از کجا هدایت می شود وسازمان می یابند وباعث تفرقه بیشتر می شوند.
« مگر من بارها نگفتم در اجتماعات کسانی که مخالفند هیچکس نباید رفتار خشونت آمیز داشته باشد،...»

می گویند در زمانهای قدیم ، شخصی از ظلم و تعدی داروغه شکایت به حاکم برد. حاکم هم شروع به انتقاد از داروغه و نفرین کردن داروغه نمود.
مرد بی نوا رو به سمت درب خروجی که میرفت ، حاکم پرسید کجا میروی؟
مرد گفت: پیش مادر بزرگم. اگر قرار به نفرین بود او بهتر نفرین می کند (326734)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۹:۳۳:۱۲
به نظر من این کار کسانی است می خواهند دشمنی و بلوا به پا کنند. این کاملا مشخص است که کسانی می خواهند بین مرجعیت دو دستگی درست کنند. و همینطور بین طرفداران دو نماینده انتخابات! به این ترتیب می خواهند نوعی درگیری مانند درگیری های قرقیزستان راه بیاندازند! ولی کور خوانده اند این مردم کاملا هوشیار هستند! (326945)
 
يخي
۱۳۸۹-۰۳-۲۵ ۱۴:۴۳:۰۱
در هيچ جاي دنيا بجز ايران به اين راحتي از كنار چنين نيروهاي خودسري رد نميشن!
متاسفانه عده اي به صرف حزب اللهي بودن(حزب اللهي نما) بخود اجازه ميدن كه با هر پديده اي بصورت خودسر برخورد كنن!
من كاري به خلع مرجعيت صانعي ندارم ولي ايشون براي عده اي هنوز محترم هستن.
فرض كنيم جريان برعكس بود و عده اي به اصطلاح اوباش به بيت يكي ديگر از حضرات حمله ميكردن، ما زمين و زمان رو به هم ميدوختيم و بيانيه و وزارت اطلاعات و .... وارد عمل ميشدن و غائله ميخوابيد.
صانعي هر چي باشه بالاخره شهروند اين كشور هستش و نظام بايد امنيتش رو تامين كنه!
در آخر اعلام ميكنم كه بنده به هيچ وجه اقدامات و عملكرد صانعي رو طي سالهاي اخير تاييد نميكنم و از برخي اقدامات ايشان هم اعلام برائت ميكنم. (326151)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۰۴:۴۸:۳۱
آیت الله صانعی مرجع تقلید من هستند و من به ایشان خیلی احترام می گذارم و اتفاقا می شناسم کسانی رو که هنوز و بعد از این بحث های سیاسی مرجعشان آت الله صانعی هست! (326512)
 
اميرپويا
۱۳۸۹-۰۳-۲۵ ۱۴:۴۶:۰۸
نويسنده اين متن رو چقدر با لحن پوزش خواهانه اي نوشته.

معلومه آقاي اميد حسيني خوب اين نيروهاي خودسر رو شناخته كه نتونسته زياد جسارت به خرج بده تا يه وقت به روحيه ي حساس اين به اصطلاح \"دوستان ناآگاه\" بر نخوره! (326153)
 
aminrastgoo
۱۳۸۹-۰۳-۲۵ ۱۵:۲۳:۳۸
وقتی مطلب را خوندم خوشحال شدم و وقتی نام امید حسینی را بالای مقاله دیدم خوشحال تر شدم این دوست فعال در عرصه مجازی همیشه مواضع معقول و قابل تاملی دارند که قابل تقدیره
متاسفانه برخی تندروی ها از طرف دوستان حرکت های خوب و مخلصانه را به حواشی ای دچار می کند که گاهی ضررش بیشتر از سودش است. بالا بردن بصیرت و پرهیز از حرکت های احساسی به عنوان غیرت مساله مهمی در این مورد است (326171)
 
فاطمه
۱۳۸۹-۰۳-۲۵ ۱۵:۲۵:۳۴
افراد تندرویی که به دفتر صانعی حمله کردند باید بدونن که آنتن بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکا رو «بر علیه نظام و انقلاب» پر کردند و این کارشون هیچ فرقی با مصاحبه‌ی آقایون سبز با این شبکه‌ها نداره. هر دو گروه باعث ذوق زدگی خائنین وطن فروش داخلی و خارجی شدند.
دشمنان این نظام، نه شیخ بیمار براشون مهمه نه صانعی براشون مهمه. اونا هر خبری که بر علیه نظام و حکومت جمهوری اسلامی ایران کار کنه براشون مهمه.
نکته‌ی دیگه اینکه چرا باید کاری کرد که امثال کروبی، مهم جلوه کنن و اسمشون در خبرها بیاد؟
آیا خوندید مصاحبه‌ی اون خانم روشنفکر رو که اعلام آمادگی کرده برای به دار آویخته شدن؟
فکر نمی‌کنید که سران فتنه آرزو دارن که دیده بشن؟
چرا باید با این تندروی‌ها اجازه بدیم که آرزوی سران فتنه برآورده بشه؟
بذارید در آرزوی دیده شدن، بسوزن
بذارید دعای شب و روزشون این باشه که بحساب آورده بشن (326172)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۵ ۲۳:۱۴:۴۲
با توجه به اينكه صداي آمريكا و بي بي سي صدايشان درآمد پس طبق تعريف شاخص شما از خط امام حمله به دفتر آقاي صانعي كار نيكويي بود! (326445)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۵ ۱۵:۳۱:۴۶
بزرگترین دشمنان آقای خامنه ای همین ها هستند (326178)
 
Nikparst
۱۳۸۹-۰۳-۲۵ ۱۵:۳۲:۴۳
از این بهتر نمی‌شد ممنون برادران ولایت مدار هر چی‌ بیشتر بهتر... ادامه دهید یک بار برای همیشه باید تکیلف را با دین روشن کرد و در عمل نشان داد که این راه برای اداره کشور به اینجا ختم میشود و بی‌ خاصیت است چهره واقعی حکومت دینی آخرش این است ..خوب نگاه کنید ...اینطور نیست؟ (326180)
 
mohammad
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۰۰:۰۱:۰۷
لطفا شما از آب گل آلود ماهی نگیرید متاسفانه وقوع این حوادث که به علت جهالت یک عده مقدس ماب رخ میدهد باعث میشود که امثال جنابعالی آسمان ریسمان ببافید و نسبت به حکومت دینی عقده گشایی کنید
کدامیک از مسئولین ما از این شیوه حمایت کرده اند و کی حاکمیت متولی چنین بی عقلی هایی بوده که شما حرکت یک عده قلیل را بر دوش حکومت دینی می اندازی؟ (326459)
 
سینا
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۰:۳۲:۰۰
برادر جان اگر مهاجمان جاهل هستند چرا مسولان جلوی آنها را نمی گیرند؟ مگر کشور قانون و قوه قضاییه ندارد؟ اگر آقایان صانعی و کروبی خلافی مرتکب شده اند باید به دادگاه علیه آنها شکایت کرد. مگر می شود چند نفر بروند و جایی را تخریب کنند؟ کدام مسولی در دنیا پیدا می شود که هیچ مخالفی نداشته باشد؟ آیا گروهی که مثلا\" مخالف آقایان دیگر هستند و یا مراجع دیگر حق دارند بریزند و خانه و زندگی آن شخص را خراب کنند؟ باید جلوی این هرج و مرجها را گرفت و بیش از این نام حزب اللهی را خراب نکرد. مگر حکومت، حکومت اسلامی نیست و مردم حزب اللهی زیر چتر آن نیستند؟ مگر همین قانون این مملکت نمی گوید نمی توان کسی را محاکمه کرد مگر به حکم قانون!!! آیا اینها دارای حکم قانون بوده اند؟ آیا قوه قضاییه با اینها برخورد می کند؟ مسلما\" نه!!! چرا؟ (326610)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۲:۵۷:۴۲
برادر من همه ما مسئولیم . مسئول وضعیت جامعه . اگر امروز می بینیم که عده ای به اسم ولایت و به خاطر طرفداری از ولایت اینطور مایه شرمساری ولایت اند ، باید خود را ملامت کرد که در صحنه نیستیم و به آنها اجازه داده ایم که بیایند و حرف بزنند من نمی گویم تمام حکومتی ها با این حرکت ها مخالفند ، چه هستند کسانی که در حکومت به نوایی رسیده اند و منافع خود را در حضور انسانهایی اینچنین بی بصیرت و جاهل به دین خود می بینند گرچه قلیلند ولی همان عده کار خود را بهتر از من و شما انجام داده اند. (326729)
 
جمال
۱۳۸۹-۰۳-۲۷ ۰۹:۵۵:۰۸
به نظر جنابعالي سکوت همان به اصطلاح مسئولين نشانه ي رضايت آقايان از اين حرکت نيست؟؟؟اگر حاکميت متولي اين به قول شما بي عقلي هايي نبوده پس چطور نيروي انتظامي اجازه چنين کاري را ميدهد؟؟؟؟22خرداد امسال نيروهاي انتظامي و بسيج را در خيابان مشاهده فرموديد يا نديديد؟
خيلي سخته کسي رو که خودشو به خواب زده بيدار کرد (327058)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۰۸:۴۹:۳۴
باز هم اصولگراها که خودشان از خودشان انتقاد می کنند. مثل یک عده از سبزهای بی معرفت نیستند که بزنند شهر را به آتش بکشند و بعد هم مزین به لقب \"خداجو و مومن\" شوند. ماها حداقل در آستینمان منافق و سلطنت طلب و صهیونیست و آمریکایی نداریم. (326551)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۵ ۱۵:۵۱:۵۷
این بیانات رهبری در مورد حوادث 18 تیر 78 را هم اضافه کنید:

\" مگر من بارها نگفتم در اجتماعات کسانی که مخالفند هیچکس نباید رفتار خشونت آمیز داشته باشد، چون این دشمن را خوشحال می کند. حتی اگر یک چیزی که خون شما را به جوش می آورد مثلاً اینکه اهانت به رهبری کردند باید سکوت کنید. اگر عکس مرا هم آتش زدند باید سکوت کنید. نیرویتان را حفظ کنید برای آن روزی که کشور بدان نیازمند است ...\" (326198)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۵ ۱۶:۳۴:۳۳
با عرض معذرت ایشان منافقانه و ریا کاری کرد و دلیل حرف ام عمل کردن نیروی زیر نظر ایشان بعد از حادثه (326233)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۳-۲۵ ۱۶:۲۹:۰۱
با سلام٠توهين به مرجعيت اشتباه بزرگي است كه مرتكب شديددر زمان خيانت مسلم اقاي شريعتمداري امام اجازه اينگونه اعمال را هزگر ندادند٠حالا هرطوري كه ميخواهيدبرداشت كنيد٠انعكاس منفي اين عمل را در اينده خواهيم ديد٠ثانيا دراين مقالعه نويسنده متحرم چند بار ميگويد ((مردم قم))من فيلمهاي مربوط به اين تخريب زا ديدم(ازديگر كاربران متحرم را هم دعوت به ديدن اين فليم ها ميكنم)يك نفربه من لطف كندوبگويد كه مردم قم كي به ٣٠و٤٠نفر تقليل پيدا كرده؟ (326226)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۵ ۱۶:۵۸:۱۰
تافردا
بسمه تعالي
درجنگ براي فتح سرزمين وتسخيرادوات توپخانه اي به ترتيب دشمن سنگرهاي ايذايي(سنگرهاي كمين ) ،سنگرهاي خط مقدم ،پشت خط وپشتباني وآنگاه توپخانه هاراتسخيرمي كندوبعدازآن تااهداف ازپيش تعيين شده ي خودپيشروي مي كند.تااينجادوشمن توانسته است سنگرهاي كمين رانابودكند.درسنگرهاي كمين نيز زبده ترين نيروهامسقرمي باشند.پس نيروهاي خط مقدم هوشيارباشندوحركت دشمن رادرنطفه خفه كنندكه فردا ديراست . (326253)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۵ ۱۶:۵۹:۰۹
حالا می فهمم که چرا در زمان خلافت عثمان ،خاندان هاشمی با اینکه عثمان گناهکار بود در جلوی خانه او صف کشیدند و از او در مقابل تند رو های مسلمان دفاع کردند (326255)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۵ ۱۷:۰۶:۳۱
این دشمنان از دشمن خارجی خطرناکترند و روش آنها با روش شیعه و روش امیر مومنان یکی نیست
به احتمال زیاد این افراد از سفارت انگلیس پول گرفته اند و اگر بدون پول گرفتن چنین کاری کرده باشند مشتی احمق بیش نیستند که فکر میکنند هدف ،وسیله را توجیه میکند و یا به خاطر دنیای دیگران آخرت خود را تباه میکنند (326260)
 
فرهاد رضايي
۱۳۸۹-۰۳-۲۵ ۱۷:۵۶:۱۵
بسم الله الرحمن الرحيم
جا دارد كه هر ايراني از نظاره اتفاقاتي كه كشور را اين همه دچار تفرقه و چند سليقگي نموده متاسف شود.به ويژه آنان كه دغدغه دين دارند و زماني آرزو مي نمودند كه حكومتي به نام دين كامل خدا در كشور كهن ايران برقرار گردد بايد آن قدر خون دل بخورند كه يا به ابد ملحق شوند و يا آقا امام زمان عج براي اعتلاي كلمه حق تشريف بياورند.در قصاوت هايي كه عزيزان نموده اند جاي يك نكته خالي است و آن نقش قانون در ايجاد امنيت در كشور است.موضوعي كه خلاء آن به شدت محسوس بوده و دست اندركاران آن اعم از مجلس و قوه قضائيه به وفور از زير بار آن شانه خالي نموده اند.اگر قانون به وسيله به وسيله مجريان مربوطه اعمال شود گردن فرازي جاي نگراني نخواهد داشت و دوستان آگاهانه يا نا آگاهانه بناي خانه را چون موريانه نخورده و سست نمي نمايند .
دوستان آگاه باشيم تا بر آنچه كه حضرت امام خميني ره بنا نمود بيفزاييم نه آن كه باعث كاهش تدريجي آن و از كف رفتنش گرديم. (326290)
 
طاها
۱۳۸۹-۰۳-۲۵ ۱۸:۰۲:۵۸
ما هستی خویش به ولی می بازیم

عشقی که به عشق ازلی میبازیم

این بار امانت که خدا داد به ما

جانی است که بر سیدعلی میبازیم

در کل این جریان بسیار مشکوک و قابل پیگیری دقیق می باشد وعوامل نفوذی و اراذل و اوباش کرا یه ای آقایونی که بدنبال روشن کردن اتش فتنه هستند را هم نباید فراموش کرد .

ما اگر داعیه حزب الهی و مدافع ولایت بودن را داریم هیچگاه حق نداریم جلوتر از ولایت حرکت کنیم . این حرکات باعث می شه ضربات بدی به این سد محکم بخوره و عده ای که همیشه بدنبال آشوب و فتنه متشنج کردن جامعه هستند سوء استفاده کنند .مثلا سایت جرس یکی از بی آبروترین و دروغگو ترین ساتهای فتنه چه قبل که بتواند از رفتار ما سوءاستفاده کند .

حزب الله باید بیدار و گوش به فرمان رهبر بدهد .جلوتر از رهبر قدم زدن یعنی اشتباه محض

جنگ نرم عرصه مبارزه حزب الله است .حزب الله باید متفکرانه و زیرکانه در جنگ نرم آمادگی کامل داشته باشد .

خدای نکرده یک کاری نکنیم با اعمال و رفتارمان به ولایت ضربه بزنیم که انوقت این گناه نابخشودنی است . (326294)
 
پیروز
۱۳۸۹-۰۳-۲۵ ۱۸:۵۹:۵۹
آیا دخت نبی پشت دری که با لگد اوباشان اموی باز شد پیکر مبارکش مجروح نشد و محسن خود را از دست نداد؟
من از قرآن و اسلام نمیخواهم آیه بیاورم چون آقایانی که مردم را تحریک به هجوم به خانه مردم میکنند صد در صد آیات صریح قرآن را که\" خداوند به هیچ فردی اجازه ورود به ملک کسی را بدون رضایت ضاحب ملک نداده است\" را میدانند. یا مملکت ما قانون دارد یا ندارد. این چه امنیت اسلامی است که خانه مردم به هر دلیلی مورد هجوم قرار میگیرید و تخریب میشود. مگر ما قوم مغول هستیم که بریزیم و بشکنیم و اسمش را بگذاریم دفاع از اسلام. شما به این متجاوزان به مال میگویید دوستان ساده لوح؟ با این دوستان دیگر شما را چه احتیاجی به دشمن. اگر آقای صانعی یا بیت مرحوم منتظری جرمی مرتکب شده اند قانون هست. بگیریدشان در دادگاه حکم محکومیت بدهید و مجازات کنید.والا اگر ایمان دارید پس عمل صالح کنید و اوباشی را که بی محابا در منازل را میشکنند و سرگرده هایشان را پای محاکمه بکشید و الا در تازیخ به مصداق شعر سعدی
سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز مرده آن است که نامش به نکویی نبرند
نگذارید که انقلاب اسلامی بمیرد. (326325)
 
hosein
۱۳۸۹-۰۳-۲۵ ۲۱:۰۲:۵۸
behtar nabood hamle be daftare aghaye noory hamedani ro bishtar pooshesh midadid
ensha allah ke az rooye ghasd nabashe (326394)
 
m,ohammad
۱۳۸۹-۰۳-۲۵ ۲۱:۲۵:۱۹
این ها به خیالشون از اسلام دفاع می کنن.
ولی مثل همون خوارج زمان امام علی(ع) هستن (326401)
 
شیدا
۱۳۸۹-۰۳-۲۵ ۲۱:۳۵:۳۳
متاسفم که با اين کارها، فرصت مظلوم نمائی به افرادی که بايد با کلام عدم درست بودن رفتارشان را گوشزد کرد، می دهند. (326403)
 
بی‌ خبر
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۰۰:۰۸:۳۰
این از بصیرت شما است که خود عمل برایتان مذموم نیست، ولی‌ بهانه دادن به دیگران برای سرزنش مذموم است، به این میگویند اخلاق فدای قدرت! (326462)
 
ج.ع
۱۳۸۹-۰۳-۲۵ ۲۱:۳۶:۳۸
اینجا تحلیل خوبی از این ماجرا نوشته که به همه دوستان توصیه میکنم بخونند

http://jadzabol.blogfa.com/post-74.aspx (326404)
 
محسن
۱۳۸۹-۰۳-۲۵ ۲۲:۱۴:۴۵
کسانیکه با شعارهای مداوم و بعضآ منفی خود, یک عده را در مدت 30 سال گذشته تربیت کرده و وارد جامعه نموده اند, نباید از چنین پیش آمدهائی هم تعجب کنند. مثلآ آیا شعار »مرگ بر ضد ...« اصولآ شعاری درست و اسلامی آنهم مثلآ بهنگام نماز جمعه ها میباشد؟ چرا میباید فردی که مسلمان است ولی سیستم فکری وی با سیستم فکری ما نمیسازد, با شعار و تهدید مرگ (!) روبرو گردد؟ چرا باید به مرگ و نیستی (که فقط دست خدای متعال است) دچار گردد؟
چرا ما تحمل و بردباری را در جامعه مان تقویت نمیکنیم و بر هر آن کسی که دید مذهبی ما و دید سیاسی مارا صد در صد تائید نمیکند, فریاد »مرگ بر« سر میدهیم. آیا واقعآ بر سر نماز و در مقابل خدای یکتا و مساجد و سایر عبادتگاهها چنین شعارهائی درست هستند؟ آیا پیغمبر ما هم مرگ مخالفین فکری خود را میخواست و یا اینکه بدیدار آن یهودی ای که بر سرش هر روز آشغال هم میریخت میرفت و بهنگام مریض حالی عیادتش میکرد؟ زمانیکه ما تربیت اجتماعی درست نداریم و با این قبیل شعارها مردم را به بی بردباری دعوت میکنیم دیگر چه جای تعجبی و چه جای نصیحت که این کار را نکنید. کننده در جواب خواهد گفت که شما ها خود مرا برای این عمل تربیت کرده اید! جای تعجب بسیار است که در جامعه ما از این قبیل اتفاقات بیشتر از اینها بوقوع نمیپیوندد!
درمقابل شعارهای چنین خشن ما, مبلغین مسیحیت (حد اقل در شعارهای تلویزیونی خود) همواره دم از عشق و محبت بدیگران میزنند و صد ها سال است که دیگر شعار مرگ بر این و مرگ بر آن را نمیدهند!
ما کی از خواب قرون وسطی خود بیدار خواهیم شد و به اصول روانشناسی اجتماعی عمل خواهیم نمود؟ (326421)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۵ ۲۲:۵۹:۵۶
حمله به دفتر آیت الله نوری همدانی و آیت الله صانعی نقشه استعمار پیر برای ایجاد اختلاف و درگیری داخلی در ایران است. افراد حمله کننده اگر مستقیما از شیاطین انگلیسی دستور نگرفته باشند اما با واسطه بازیچه آنان شده اند.
در ضمن تیتر دوستان بی بصیرت اصلا مناسب نیست. چه کسی گفته حمله کنندگان دوستان!!!!!! اصول گراها هستند. من از چنین دوستانی اعلام برائت می کنم (326439)
 
کیان
۱۳۸۹-۰۳-۲۵ ۲۳:۴۳:۱۱
یادم هست در گرماگرم غائله حزب خلق مسلمان عده ای در قم به آقای شرعتمداری اهانت کرده وبه منزل ایشان حمله کردند بلافاصله امام (ره) با صدور بیانیه ای اعلام نمودند حمله به منزل آیت الله شریعتمداری محکوم است . البته چندروز بعد ایشان از مرجعیت خلع شدند . امام واقف بودند که با حمله به حریم یک مرجع حریم مراجع دیگر نیز در امان نخواهد ماند و خلیفه کشی باب خواهد شد . اینک بر عهده بزرگان نظام است که افراد خودسر را که با خرج کردن از انقلاب و رهبری این فجایع را می آفرینند سرجای خود نشانده و موجب یاس استکبار شوند . آیا تشییع پیکر آقای منتظری را ندیدید این مردم که نمرده اند هر چند ساکتند . بازتاب این حمله به بیت آیت الله صانعی حمله به بیت آیت الله نوری همدانی بود که متاسفانه رخ داد اما طبیعی بود . از رهبری معظم انقلاب عاجزانه تقاضای رهنمود داریم . هرچند ایشان در نماز جمعه 29 خرداد 88 فرمودند تحت لوای دفاع از ایشان کسی حق انجام کار های غیر قانونی را ندارد . امان از کاسه های داغ تر از آش.... (326454)
 
خسروسلجوقی
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۰۰:۳۶:۲۱
حرمت شکنی چه چپ و چه راست آنهم بالاخص به افراد مورد اعتماد و ارزشی جامعه و هتک حرمتها عاقبت خوبی برای هر نوع لباسی ندارد و دود آن چشمها را از دیدن و لذت خوبیها محروم خواهد کرد و یاس و ناامیدی نتیجه این رفتارها است امید است یک سوزن به خود زنیم و یک جوالدوز به دیگران (326470)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۰۲:۴۸:۴۱
نگید دوستان بی بصیرت بگید دوستان بی مخ!!! (326496)
 
حاج ممد
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۰۳:۲۵:۲۳
حمله به دفتر و بیت مراجع غیر قابل پذیرش و خائنانه و محکوم است(فرقی نمی کنه نوری همدانی باشه یا صانعی)این باعث تشدید فتنه می شود. زیرا با مسائل دینی مقلدین سرو کار دارد. (326500)
 
!
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۰۴:۴۰:۳۶
واقعا جای تاسف داره که بعضی از مراجع اینقدر که روی موی خانم ها و وزیر بودن یا نبودن یک خانم محجبه حساس هستند و در موردش حساسیت نشان می دهند، ولی روی این حمله های وحشیانه و هتک حرمت ها عکس العمل در خور توجهی نشان نمی دهند!
چرا؟!
از الف انتظار دارم علاوه بر درج این نظر این سوال را از بعضی مراجع محترم که نسبت به این موارد حساس نبوده اند، داشته باشد و جواب ان را به ما بدهد! (326509)
 
آشنا
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۰۸:۰۴:۵۹
اگر عدالت برقرار است! آنها را دادگاهي كنيد (326527)
 
کامران
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۰:۰۱:۳۵
شک نکنید کار خودشون هست
ما به دروغ گویی سران فتنه و قشر و قماششان عادت داریم (326591)
 
پیرمرد
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۰:۲۲:۲۶
آقا محسن به نکته بسیار زیبا و ظریفی اشاره کردی اگر اجازه بدی کمی آنرا شفافتر کنیم :
منظور آقایانی که شعار \" مرگ بر ضد ولایت فقیه \" میدهند چه کسانی هستند؟ آیا منظور غیر مسلمان و یا مسلمان غیر شیعه است؟ مسلما\" جواب منفی است چون اینان که اصولا\" معتقد به فقاهت و مرجعیت نیستند که حال او ولایت داشته باشد یا نه !!! پس منظور آقایان مرگ را باید نثار مسلمان شیعه اثنی عشری پیرو امیرالمومنین و اهل البیت(ع) نمود چرا؟ چون ولایت فقیه را در دوران غیبت امام زمان (ع) یا قبول ندارند یا به این حد قبول ندارند.
اصلا\" کاری ندارم که استدلال مخالفین ولایت فقیه چقدر درست است یا نه و منظور من نیز بحث در مورد ولایت فقیه نیست که بحثی کارشناسی و خارج از محدوده ما عوام است ؛ ولی این را عقل و شرع و عرف و حتی قانون اجازه نمیدهد که یک شیعه اثنی عشری به همتای خود با کمی اختلاف لعن و مرگ بفرستد و قطعا\" موج منفی این عمل گریبان جامعه را خواهد گرفت چنانچه گرفته است .
شیعیان امیرالمومنین؛ در این ماه مبارک رجب و روز شهادت حضرت هادی (ع) همگی توبه به درگاه الهی برده و به پیام پیامبر لطف و رحمت که فرمود انی بعثت لاتمم مکارم الاخاق لبیک قلبی و عملی گوییم. انشاءالله (326603)
 
.
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۰:۵۹:۰۷
اینها کی هستند که هیچ کس باهاشون کاری نداره؟!
یعنی هیچ مقام اجرایی و.... نتونسته اینه رو شناسایی کنه؟!
در حوادث کوی و حمله به بیت مراجع و...... (326636)
 
امید
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۱:۲۳:۰۶
مگر من بارها نگفتم در اجتماعات کسانی که مخالفند هیچکس نباید رفتار خشونت آمیز داشته باشد، چون این دشمن را خوشحال می کند. حتی اگر یک چیزی که خون شما را به جوش می آورد مثلاً اینکه اهانت به رهبری کردند باید سکوت کنید. اگر عکس مرا هم آتش زدند باید سکوت کنید. نیرویتان را حفظ کنید برای آن روزی که کشور بدان نیازمند است ...\"
این دوستان چه کسانی هستند که با وجود تذکرهای رهبری همچنان بی خیال به کار خودشان ادامه میدهند و از مصونیت فولادین برخوردارند؟ (326655)
 
صفدر
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۱:۴۲:۲۳
مشکل اصلی در این مملکت اجرای قانون است چنانچه همه در برابر قانون یکسان باشند این مشکلات پیش نمیاید ولی چه فایده که همه فقط حرف میزنند (326671)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۳:۲۱:۱۳
یکی برسر شاخ و بن می برید خداوند بستان نگه کرد ودید بگفتا که این مرد بد می کند نه بامن که با نفس خود می کند (326750)
 
didi44
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۳:۳۸:۲۹
وقتي هر چيزي وسيله پيشبرد سياست شد نتيجه بهتر از اين نمشود به قول ظريفي كه خوب گفت اين شمشيري كه انها دارند تيز ميكنند قبل از هر چيز دست خودشان را مي برد (326767)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۳:۵۷:۴۷
این بیانات رهبری در مورد حوادث 18 تیر 78 را هم اضافه کنید:

" مگر من بارها نگفتم در اجتماعات کسانی که مخالفند هیچکس نباید رفتار خشونت آمیز داشته باشد، چون این دشمن را خوشحال می کند. حتی اگر یک چیزی که خون شما را به جوش می آورد مثلاً اینکه اهانت به رهبری کردند باید سکوت کنید. اگر عکس مرا هم آتش زدند باید سکوت کنید. نیرویتان را حفظ کنید برای آن روزی که کشور بدان نیازمند است ..."

ای ول چه همه مخالف داره این نظر رهبری!!
ما مخالفان حمله که موافقیم با این سخن و گوش به فرمان. می مانید شمای که با این شعارها مثل ادامس در دهانتان بازی میکنید اما هیچ اعتقادی به ایشون ندارید (326779)
 
عرفات توکل
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۴:۲۶:۱۶
و خطای بسیار تکرار‌شونده‌ی حاکمان این است که هیچ‌گاه عملاً با این به قول شما تندروها برخورد نکرده است و چون این تندروی‌ها و برخورد نکردن‌ها چندین سال است که تکرار می‌شود یا باید گفت که حاکمان از این قضیه‌ی خوشنود اند یا توانایی و جرات بخورد ندارند. (326800)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۵:۳۱:۵۷
دوست نباید زدوست(حتی از نوع بی بصیرتش)در گله باشد. (326839)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۵:۴۹:۳۲
صانعی رو کمتر کسی جزو علما می‌داند ولی به‌عنوان یک شهروند عادی، جالب نیست
چنین رفتاری با وی بشود. (326855)
 
نادر
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۷:۱۷:۴۱
میگن یک دین از دو گروه بیشترین ضربه را میخوره:1-دشمن دانا 2-دوست نادان من هم میخوام بگم که این انقلاب هم از دو گروه بیشترین ضربه رو میخوره 1-همان دشمن داناو 2- دوست نادان .که این افرادی که اینگونه خودسر عمل میکنند و بلوا واغتشاش میکنند ود فتر شخصیتها رو تخریب میکنند اگه مطمین شویم دشمن دانا نیستند باید بگویم که دوستان نادان هستند که چه بسا ضربه اینان از دشمنان نیز بر پیکره انقلاب بیشتر است. (326901)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۹:۱۵:۰۲
بری دانستن مسوولین از این قضیه بسیار خنده داره. فیلم های این حمله موجوده و قیافه همه افراد کاملا مشخصه. همون طور که با فیلم برداری از دانشجوها اون ها رو دستگیر می کنند، اگر این ها هم عده ای طلبه معمولی بودند دستگیر می شدند و محاکمه یا حداقل تعهدی ازشون گرفته می شد که تکرار نشه. این سیاست یک بام و دو هوا دل تمام دوست داران نظام رو به درد اورده. هر مسوولی اگر ناراضی هست می تونه بیانیه بده. پس این کار مورد تایید همه است. آقای حسینی بهتره واقع بین باشیم. الان من می دونم که به هر دلیلی این حمله مورد تایید شما نیست، آیا نماینده ها، دولتی ها، مراجع و ... نمی تونن مثل شما موضع خودشون رو اعلام کنن؟ (326936)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۹:۵۵:۲۴
شکی نیست که این کارها عمدا برای بی اعتبار کردن نصایح و توصیه های بزرگان است. چند نفر از این اوباش را بگیرید محاکمه کنید بعد متوجه خواهید شد که این افراد هیچ التزامی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب ندارند. اما اینکه چرا با این افراد برخورد نمی شود جای سئوال دارد. (326955)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۳-۲۷ ۰۰:۲۵:۳۱
دوستان زمانی که رهبری فرمودند افراد غیر مسئول نباید وارد عمل شوند حجت برما تمام است که در دانشگاه، در حوزه و در جامعه مانع کار آنها شویم ، ایشان که نباید بگویند آقا بریزید اینها را بگیرید!! چه بسا این گونه افراد را کسانی حمایت می کنند که با نظام مشکل دارند اما می خواهند با این روش این کار را با تفرقه اندازی در میان مردم به پیش ببرند. دوستان بد نیست به تاریخچه ی تشکیل این گونه عناصر تند رو سری بزنند.
خدانگهدار (327006)
 
هم وطن
۱۳۸۹-۰۳-۲۷ ۰۸:۳۸:۲۳
چه کنیم؟؟؟!!!
چه کنیم که بعضی ها در جامعه دوست دارند بیشتر سخت افزاری کار کنند؟
به نظر شما می شه کاری کرد؟ (327043)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۷ ۰۹:۰۲:۰۸
با سلام شما از اینکه علما محکوم نکردن ناراحت شدید ولی هموراه این سوال در ذهن من وجود دارد که چگونه است علما از ماجرای سید حسن ناراحت می شوند ولی از جریاناتی که در بستر فته سبز در اقتشاشت می گفت مرگ بر اصل ولایت فقیه چرا بیانیه ندادن چرا وقتی در تشیع جنازه منتطری بزرگترین اهانتها به رهبری شد چیزی نگفتن ..
هر چند می دانم که نظرات بنده را درسایت قرارنمی دهید ولی این یک انجام وظیفه بود لااقل دیگران مطلع نشوند شما که متوجه می شوید بنده چه گفتم همین کافی است (327049)
 
مهران
۱۳۸۹-۰۳-۲۷ ۲۰:۰۲:۵۹
همیشه در تمامی عرصه ها وجود نیروهای مخلص و بقول شما تندرو است که آرایش و صحنه آرایی ها را تغییر می دهد .
اساسا وجود نیروهای تندرو (بقول شما) از بدیهی ترین نیازهای هر نظام است . اگر نیروهای تندرو نبودند الان امثال مستر موسوی و موسیو کروبی داشتند توی مرقد امام روضه ولایت فقیه میخوندند .
آقای امید حسینی سعی نکن برای رضایت اراذل و اوباش خائن به اسلام و ایران نقد منصفانه بنویسی . اگرچه بخشهایی از صحبت شما رو قبول دارم اما یادت باشه جماعتی که اطراف اینها جمع شده اند اصلا چیزی به اسم مرجعیت را قبول ندارند که بخواهند برای آن حرمت قائل باشند . به قول خودشون یابو رو فقط باید زد توی سرش . یابو منطق و گفتمان نمی فهمه . وقتت رو برای کسانی بزار که امکان هدایت داشته باشند . (327280)
 
lمجوز
۱۳۸۹-۰۳-۲۷ ۲۱:۱۱:۱۳
این دوستان برای تجمعشون یک هفته قبل درخواست مجوز داده بودند؟
با حضور دبیر کلشون؟
تعهر کتبی مبنی بر عدم حمل صلاح چی؟
نیروی انتظامی با حمله کنندگان به اموال خصوصی و عمومی برخورد کرد؟
من سوال دارم. لطفا منتشر کنید تا دوستان جواب بدن به من (327291)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۳-۲۷ ۲۱:۵۵:۲۰
خيلي خوبه كه اعتراف ميكنيد كه اينها دوستان شما هستن! (327296)
 
حميد
۱۳۸۹-۰۳-۲۸ ۱۳:۵۶:۲۴
بدليل اينكه هيچ تعقلي پشت حركت اين آقايان به اصطلاح ولايت مدار نيست با همين رفتارهاي سبك بزرگترين ضربه به ريشه اسلام در ايران وارد مي شود شما مي توانيد آثار وجود دين در نسل جوان و آمار جوانهاي نمازخوان و دوري روز افزون مردم از دين در جامعه را ببينيد (327465)
 
امیرحمزه
۱۳۸۹-۰۳-۲۸ ۱۳:۵۷:۰۸
من با هیچی کار ندارم کی چی گفته و کی چکار کرده ولی از عمل این دوستان بی بصیرت اقایان میپرسم که مگر شما خود را مسلمان نمیدانید و سینه چاک ولایت نیستید .ولی فقط یک موضوع انهم اگر هنگام حمله به دفتر ایتالله صانعی بچه کوچکی و زنی در انجا از ترس بر خود لرزیدند بخدا ارکان زمین و اسمان هم لرزیدند و ان ترس و لرز زن و بچه ها روزی دامن اقایان را میگیرد .فکر کنید ما با یکی دشمنی داشتیم و طرف بیاید منزل ما را سنگ باران کند و در وپیکر را بشکند .به بچه و دختر بچه چهار و پنچ ساله خودمان فکر کنیم که انوموقع چه حالی دارد و از حال او چه وحشتی به ما دست میدهد .وای از اسلام اینچنینی .کو ان که گفت که خلخال زن یهودی را.................... (327466)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۸ ۱۴:۰۳:۴۴
جون مامان بزرگت املاتو درست کن و بعد بیا اظهار نظر کن ..این صلاح که حمل نداره ولی اون سلاح است که امثال تو حمل میکنید (327467)
 
قلی
۱۳۸۹-۰۳-۲۸ ۲۲:۲۵:۳۷
دیگه آدم یواش یواش از مسلمونی بعضی از این به اصطلاح مسلمونا زده می شه (327534)
 
امره
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۰۱:۳۱:۰۳
همه این کار ها به خاطر سکوت ماست وقتی تو نماز جمعه قم پرتو و عبرت های عاشورا دست نمازگزارها میدن نتیجه اش کارهای خودسر افراد به اصطلاح حزب اللهی که در واقع حزب. .. هستند میشود (327561)
 
مرتضي رمضاني
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۵:۱۲:۴۷
اگر كسي از رهبري اطاعت كنه هيچ موقع قانون گريزي پيش نمي آيد % (327799)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.