نظر منتشر شده
۸۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 75441
آقای رئیس جمهور؛ ظاهراً ما متهمیم!
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۱۵
مصطفی رضوانی







سلام آقای رئیس جمهور؛



سخنانتان را درباره حجاب و بدحجابی شنیدیم و از اینکه صداقت به خرج دادید و آنچه را که حقیقتاً اعتقادتان بود، بر زبان راندید متشکریم. گمان ما نیز این است که اگر هر فردی دقیقاً همان معتقدات خود را - و نه آنچه را که دیگران زیبا می­پندارند- بگوید، فضای نفاق زدوده شده و مردم، خواص جامعه خود را بیش از پیش خواهند شناخت.

 



آقای رئیس جمهور! اگرچه این بیانات شما برای ما تازگی نداشت، اما تصریح آن، جرأتی دوچندان می­خواست که شما داشتید. آنچه که توجه مرا بیش از حد به خودش جلب کرد، اظهاراتی بود که بوی فمینیسم از آن به مشامم می­خورد. زمزمه های رسوخ این گرایش در جامعه اسلامی ایران، سالهاست که به گوش می­رسد. اکنون که سیمای جمهوری اسلامی نیز با معرفی «زنان اتوبوس ران و کامیون سوار» به عنوان زن موفق و نمونه و مصداق برابری زن و مرد، بخشی از گسترش این اندیشه را به عهده گرفته است، شایسته بود حداقل شما که امروز در احیاء اندیشه های ناب امام و انقلاب، خدمتی به این کشور کرده اید، بدین دام گرفتار نمی شدید.

 



آقای رئیس جمهور! برگرداندن سَمت و سوی همه اتهامات به مردان، نیروی انتظامی و حامیان برخورد جدی با بدحجابی، آنهم به اسم دفاع از حقوق زنان چه معنایی دارد؟ ای کاش ما را به خاطر کوتاهی در عمل به وظیفه نهی از منکر و یا مطالبه جدی از مسئولین، متهم می­کردید؛ نه اینکه به عکس، با کوچک شمردن این معضل، دیگران را نیز در عمل به این وظایف سست کنید.

 



آقای رئیس جمهور! ظاهراً از امروز ماییم که متهمیم! ما متهمیم که این روزها، انواع هرزگي و آلودگي­هاي اخلاقي را در خیابان می بینیم؛ ما متهمیم که عده ای به عمد و به قصد ترویج بی عفتی و با سازماندهی قبلی، ثانیه های شب را با ظواهر و حرکات خود آلوده می­کنند؛ ما متهمیم که فیلمهای سینمایی مان تبدیل شده است به محلی برای شهوتراتی؛ ما متهمیم که مسئولین فرهنگی دولت، برای برنامه­هاي فرهنگی، یک مانکن سینمایی ضمیمه می­کنند بلکه جوانان خوب جذب آن امورات فرهنگی شوند! ما متهمیم که امروز فقط برای یک تار موی(!) این مانکنهای خیابانی، درباره امر بمعروف، فلسفه چینی می­کنید و آن را مشروط به پذیرش عرف می­نمایید!

 



آقای رئیس جمهور! ظاهراً ماییم که متهمیم! ما متهمیم که آرزو داریم جامعه ای، ظاهر و باطن، اسلامی داشته باشیم. ما متهمیم که شما به بهانه کار فرهنگی، نیروی انتظامی را محکوم می­کنید و از آن سو بعد از پنج سال، هیچ کار فرهنگی قابل ارائه ای برای معضل بدحجابی ندارید. وقتی عده ای لزوم برخوردهای قهری را محکوم می­کنند، یاد این جمله شهید بهشتی می افتم که میگفت: «[پس] پاسبان‌ها هم تشريف ببريد و شب‌ها در منازل‌تان بخوابيد، چون ما به وسيله راديو و تلويزيون، دزد‌ها را اقناع مي‌كنيم تا شب‌ها دزدي نكنند!»

 



آقای رئیس جمهور! شاید خر شما از پل گذشته باشد، ولی ما هنوز جوانیم! فضای آلوده این خیابانها، ما را آزار می­دهد. سالهاست که آزار می­دهد. می­ترسیم عادت کنیم؛ اگر نکرده باشیم.

 



آقای رئیس جمهور! حریم خصوصی ما هم چشمان ماست. کمی هم از ما دفاع کنید.

 

 

 
 
سيد
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۰۹:۲۸:۲۶
با نظرات رئيس جمهور محترم در اين زمينه كاملا\" موافقم. برخورد انتظامي در مسئله حجاب جواب معكوس مي دهد.اين شايعاتي كه در زمينه تعيين نرخ جريمه براي مصاديق بد حجابي مطرح شده چنانچه صحت داشته باشد موجب وهن نظام اسلامي است. (326576)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۲:۱۹:۵۳
بعضی رفتارها هستند که از خود بدحجابی خطرناکترند:
اگرچه مخالفت شخص دکتر احمدی‌نژاد و مدیریت فرهنگی دولت با روش‌های جاری در برخورد با مفاسد اجتماعی، از سر آگاهی و دلسوزی برای دین و ارزش‌ها و امنیت ملی است، اما چنانچه کسانی این تحلیل را هم نپذیرند، حق ندارند در قبال دولت اسلامی دچار آن همه بی‌انصافی و هتاکی شوند که چنین رفتاری به مراتب خسارت‌بارتر از بدحجابی است. (326696)
 
بيگي
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۲۳:۲۱:۱۶
اگر فكر ميكنيد با همه اين بگير وببند ها حتي 1 نفر جذب ميشود من يكي طرفدار درجه 1 شما خواهم شد. اما اگر واقع گرا باشيم خواهيم ديد با هر بگير و ببند ده ها نفر از حكومت دور ميشوند و به مرور زمان ديگر كسي براي حمايت باقي نميماند (326987)
 
در جواب بیگی:
۱۳۸۹-۰۳-۲۷ ۱۵:۱۰:۴۱
ببین برادر! قرار نیست نیروری انتظامی کسی رو جذب اسلام کنه. باید جامعه رو برای بقیه سالم نگه داره. جذب به عهده روحانیت و مسئولین فرهنگی است. (327208)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۴:۱۲:۴۴
اقا سید شما نگاه کنید ببینید در طول این 30 سال هر وقت دولت اصولگرا روی کار آمده به جای مقابله با باندهای قدرت و ثروت نامشروع خواسته اند بگویند دولت اصولگرا یعنی همین معدود احکام اسلام که مردم از حکمت آنها آگاهی کافی ندارند البته من موافق تحریف احکام اسلام نیستنم همانطور که امام خمینی به شدت از تک تک احکام اسلام دفاع می کرد اما اصولگرایی فقط این نیست و مقابله با دزدیها و باندهای قدرت وثروت نامشروع نباید فراموش شود (326788)
 
اردلان
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۴:۱۵:۵۶
بعضي وقتها احمدي نژاد حرفهاي ميزنه كه با روح كلامش در گذشته اختلاف داره
بعضي از آدمهايي را كه منصوب كرده مثل معاون اولش، با روحيه ساده زيستي و سلامت اقتصادي، در تضاد است
ما كه گيج شـــده ايم (326790)
 
يخي
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۴:۵۸:۵۷
امر به حجاب امر به معروف
ولي
نهي از بي حجابي نهي از منكر
فرقش اينه كه تو اسلام شما براي امر به معروف نمي تونيد زور اعمال كنيد ولي براي نهي از منكر زور هم تجويز شده
برخورد انتظامي در مسئله ي حجاب صورت نگرفته بلكه در مورد بي حجابي صورت گرفته كه مشروع هم هست
شما كه نعوذبالله بيشتر از خدا و پيامبر حاليتون نيست؟!!!!! (326817)
 
علی م
۱۳۸۹-۰۳-۲۷ ۲۱:۵۸:۴۰
دوست عزیزی که گفته‌اید: \"ببین برادر! قرار نیست نیروری انتظامی کسی رو جذب اسلام کنه. باید جامعه رو برای بقیه سالم نگه داره. جذب به عهده روحانیت و مسئولین فرهنگی است.\"
درست است که نیروی انتظامی وظیفه‌ی جذب ندارد اما نه نیروی انتظامی بلکه احدی نه‌تنها وظیفه که حق دفع کردن هم ندارد.
دوست عزیز دیگری که نوشته‌اید: \"فرقش اينه كه تو اسلام شما براي امر به معروف نمي تونيد زور اعمال كنيد ولي براي نهي از منكر زور هم تجويز شده\"؛
اگر راست میگویید برهان‌تان برای این ادعا چیست؟
لطفا مستند صحبت کنید با آدرس دقیق. بفرمایید کجا چنین \"تجویزی\" شده؟ اگر به قرآن استناد می‌کنید کدام آیه است؟ شأن نزولش چیست و در چه شرایطی نازل شده؟ و... و در نهایت آیا شرایطش با شرایطی که در آن قرار داریم سازگار است؟
اگر به سنت استناد می‌فرمایید بازهم دقیق. عین روایت را نقل کنید. اگر سندش را هم می‌دانید که چه بهتر. اگر می‌توانید آن را با قرآن هم تطبیق دهید. کجا در چه شرایطی و برای چه شرایطی و از همه مهمتر برای چه کسانی \"تجویز\" شده؟ حتما تصدیق می‌فرمایید که طبق آیه‌ی دوم سوره صف همه‌کس حتی اجازه‌ی همه نوع حرفی را هم ندارند. شرایط اجتماعی و سیاسی آن زمان چگونه بوده؟ و ... (327297)
 
ارش
۱۳۸۹-۰۳-۲۷ ۰۰:۴۳:۲۲
با سلام

این متن سراسر احساسی بیشتر به یک انشا ویا یک نامه گلایه امیز شباهت دارد تا یک نظر کارشناسی

1 اولا احمدی نزاد هیچ وقت نه به این موضووعات باور دارد و چنین چیزی که مد نظر شماست به زبان رانده

2 به فرض که چنین گفته باشد گناه کبیره که انجام نداده
حداقلش اینه که به عنوان یک شهروند نظر خودشو بیان کرده

3 تجربه کدام کشور ویا حتی تجربه سی ساله خودمان به شما این برداشت را داده که با بگیر و ببند میتوان جلوی بد حجابی را گرفت ؟

4 اگر به زعم شما لباس پوشیدن صحیح ان است که شما فکر میکنید ایا با این شیوه نتیجه معکوس نیست؟ واگر هست تاوان ان نتایج را چه کسی باید بدهد ؟ ایا سی سال ازمون خطا کافی نیست ؟ (327011)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۷ ۰۱:۱۴:۱۵
وهن نظام اینه که 110 فکر میکنن نباید با بی حجابی برخورد بشه
همه میگن برخورد قهری نه
لطفا راهمار ارائه دهید. برای عصرهای پارک ملت چکار کنیم
جامعه داره به سمتی میره که بی حجابی مساوی با کلاسی شده
خوب حالا چکار کنیم . منتظر باشیم احمدی نژاد با این حرفهایی که دل آدمهای تابلو دار جامعه خوش می کنه معجزه کنه ؟
احسنت بر نویسنده که گفته
آقای رئیس جمهور!
شاید خر شما از پل گذشته باشد ولی ما هنوز جوانیم! (327013)
 
سلمان
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۰۹:۴۶:۱۰
مقابله با امور ديني و فرهنگي در طول تاريخ با زور به نتيجه نرسيده و برعكس نتايج مقابله جويانه اي به خود مي گيرد. بحث حجاب و برخورد با آن نيز از جمله همين مقولات هست . در طول سالهاي اخير بيشتر از عمل همايش و نمايش برگزار كرديم و بيشتر شعار داديم كه اگر فلان شود بهمان خواهد شد در حالي كه حرف از جنس باد است و به قول معروف : دو صد گفته چو نيم كردار نيست .
رفتار هاي افراطي در برخورد با پديده بي حجابي و بد حجاب در سالهاي اول انقلاب و هجوم به خيابان جهت جمع كردن بدحجابي باعث شد كه اين رفتارها در درون خفته باشند و سپس برخي رفتارهاي سياسي سبب گرديد كه بدحجابي به نوعي به اعتراض سياسي به حاكميت نيز تبديل شود.
ساختار آموزشي كشور نيز يكي ديگر از دلايل اين اتفاق است . از سال اول ابتدايي دختر و پسر را به جبر از هم جدا مي سازيم كه مبادا افكارمسمومي پيدا كنند و سپس در اوج جواني و غليان جنسي ، آنها را در محيط دانشگاه ادغام مي كنيم و واكنش هاي نسنجيده و يا به عباري ناهنجاريها به سبب عدم كنترل و هدايت شور جواني را شاهد مي شويم .
سخن رئيس جمهور يك نظر رسانه اي هست تا اعتقادي چرا كه جناب رئيس جمهور به عنوان رئيس شوراي عالي فرهنگي خودشان پاي ورقه مبارزه با بد حجابي را امضا كرده اند و با همين امضا نيز آنرا عملياتي مي كند . وقتي در كشور 27 متولي فرهنگ وجود دارد و از هر دري سخني مي شنويم كه با هم متضاد هستند افكار عمومي نيز دچار پارادوكس مي شود . (326583)
 
مهدی رضوی
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۰۹:۵۰:۵۶
قبل از موضع گیری در مورد سخنان رئیس جمهور لازم است به استدلال آن صرف نظر از مسائل سیاسی توجه شود:
1- آیا حجاب در جامعه ما معروف است؟ این موضوع ر می توان با نگاهی به حجاب در مدارس و دانشگاه ها و نسل جوان دریافت.
2- آیا با اعمال زور می توان آن را معروف کرد؟ فکر نمی کنم کسی به این سوال جواب مثبت دهد.
3- آیا حوزه ها که متولی اصلی در مورد مسائل دینی هستند طرحی و یا تحقیقی کاربردی ارائه کرده اند که از دولت اجرای آن را بخواهند؟ همانطور که رئیس جمهور نیز فرمودند این کار بسیار مهم است که از حوزه ها انتظار می رود در این مورد فعالانه تر عمل کنند.
4- رئیس جمهور در مورد برخورد با فساد مغرضانه، استفاده از زور را مجاز دانستند.
به نظر من برای شروع، در مرکز دولتی بخصوص مراکز دولتی پر مراجعه، لازم است حجاب اسلامی به کار گرفته شود و در موارد دیگر فرهنگ سازی لازم است. (326587)
 
sashd
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۰:۰۳:۰۱
بسمه تعالی
با برخورد ناسنجیده و عملکردهای سطحی و بسیار بد که تا بحال این معضل اجتماعی شده است ، ا برای من تقریبا مسجل شده بود که عده ای برای اینکه آبروی یک خواسته اجماعی را ببرند دست به این کارها می زنند چون واقعا به عملی که انجام می دهند اعتفاد ندارند
بعنوان مثال وقتی مقام معظم رهبری در دهه 70 بحث اسلامی کردن دانشگاها را مطرح کرد ، با پرده کشیدن توی راه پله دانشگاه و ..... چنان کردن که همه پشیمان شدن و آبروی این انتظار اجتماعی را بردند
اکنون هم همنیطور با قفل زدن به ماشینها و تابلو چسباند و .... آبروی این مطالبه اجتماعی را برده و همه را پشیمان کردنند
رشیه این نوع رفتار ها اعتقاد نداشت به حرفی و دستور یا مطالبه اجتمایی که باید به ان عمل کنند است
وقتی اعتقاد به عملی که می خواهی انجام دهی نداشته باشی می شود وضعیت کنونی را انتظار داشت
اقای رئیس جمهور
چه شد
آن از پروژه مد و طراحی پوشش اسلام ، آن مبارزه با بی حجابی ، آن هم ......، (326593)
 
Zahra
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۰:۲۳:۵۱
As a woman, I should emphasize that I have never seen \"Feminism\"as a barrier to respecting men in the society. Feminism, for what it\'s worth, simply integrates women in the society in large and defines new roles for them, in addition to them being mothers and sisters (326604)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۰:۲۴:۲۷
بنظرم اگر با نیت خوب به اون حرفا بنگرید خیلی هم بد نمیگه گرچه بعضی حرفاش هم بوی تبلیغی میداد .احمدی نژاد منکر برخورد با بدحجابی نشد . بلکه گفت این رفتار قهری ثمری نداره. مگر ندیدید که با منع حجاب در تاجیکستان دختران تاجیکی گرایش بیشتری به حجاب پیدا کرده اند . اینطوری نمیشه. همین چند روز پیش بود طرف به رادیو زنگ زده بود میگفت خانمی را در خیابان که نه خیلی موهاش بیرون بود را یکی از همین مامورین زن اومده بود و روسریش را یک کمی عقب تر داده بود ! و ازش عکس گرفته بود تا پرونده تشکیل بده و اون خانوم اونجا گریش گرفته بود.

اما میگن اصلیترین دلایل بی حجابی (نه بدحجابی ما چیزی به نام بد حجابی نداریم) آزادی و راحتیه. در حالی که این مسئله حداقل در ایران صادق نیست زیرا که بی حجابی در ایران با وجود پوشیدن این لباسهای تنگ و ساعتها آرایش و ... بسیار دست و پاگیرتر از پوشیدن یک چادر ساده و وارد جامعه شدنه . اینطور نیست؟
بنظرم اصلیترین علت بی حجابی در ایران غریزه ی جنسیست که هر روز هم بیشتر تحریک میشه.و بعدش هم ندانستن فلسفه حجاب. (326605)
 
تیمور
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۰:۲۶:۴۱
سلام
واقعا\" دلم برای نگارنده سوخت.
آقای رئیس جمهور که چیزی نگفت ,
فقط گفت که بااین چنین روشهایی مخالف است , من هم مخالفم ,چون حرکت نرم ضد فرهنگی را فقط با حرکت فرهنگی نرم باید پاسخ داد.والا دلزدگی از حجاب واحکام را باعث خواهیم شد. راستش را بخهواهیدهمه دارن از این فضا به نفع خود وجناح بندی سیاسی استفاده می کنند , تا دیروزبرخی رئیس جمهور را فردی میدانستند که اگررئیس جمهور شود در خیابان ولی عصر دیوار می کشد تا مردان وزنان جدا رفت وآمدکنندولی همینها امروز در سایتهایشان نوشته اند صداقت رئیس جمهور مورد مخالفت اصولگرایان قرار گرفته است .
در عجبم که مخالفان احمدی نزاد دم از صداقت رئیس جمهور می زنندو صداقت رئیس جمهور را درک کرده اند!!!
ببینید تعبیر وتفسیرهارا!! نقد صحیح این نیست که بخاطر یک کلام اشتباه ازیک نفر , تمام صحبتهایش را نفی کنیم چرا به تلویزیون اشکال نمی گیریدکه این همه مد های غربی وصحنه های ناهمگون با فرهنگ اسلامی ایرانی را تبلیغ ونمایش می دهد؟
خوب رئیس جمهور هم راست گفت که با ید متولیان امور فرهنگی جامعه در یک جهت مشخص حرکت کنند.
البته اظهارات وایرادات آقای رئیس جمهور ازاین باب که در رسانه ملی مطرح و احتمال سواستفاده از سوی طرفداران ولنگاری وجود دارد نیز نابجا بود وایشان می توانست پاسخ های مناسبتری بدهد که این همه تبعات نداشته باشد.
اگر نیروی انتظامی هم در یک ماموریتی اشتباه کرد که نبایددر بوق وکرنا کرد.
رئیس جمهور می باید مدبرانه تر بیاندیشدوبا تدبیر پاسخ دهد.
البته حضور ووجود آقا مشایی وامثالهم رادردولت نادیده نگیرید.
خدا یا امور ما را هدایت واصلاح فرما.
والسلام (326606)
 
انسان
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۳:۴۹:۲۱
سلام
شما احتمالاً کامل گوش ندادید
آقای رییس جمهور صراحتاً گفتند مردان بیشتر از زنان در موضوع بدحجابی مقصرند!
ایشون بالکل روض قهری رو نفی کردند و از اون طرف هم هیچ کار فرهنگی قابل ارائه ای ندارند.
ایشون امر به معروف رو ملزم به تشخیص عرف کردند.
ایشون حضور خانمها رو مایه پاکی هر جمعی دونستند! حال آنکه ما برعکسش را میبینیم.
ایشون گفتند امیدوارم دیگه لازم نباشه به نیروی انتظامی تذکر بدم!
اشون گفتند فقط به خاطر یک تار موی دخترا این همه جار و جنجال به راه میندازن چند سال یکبار!
چقدر زور همه چیز فراموش میشه.
یا علی (326772)
 
يخي
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۵:۰۱:۳۱
ميشه بفرماييد منظورتون از حركت نرم چيه؟!!!
مثلا چيكار بايد بكنن كه نميكنن؟
لطفا مصداقي حرف بزنين نه اينكه انشا بنويسين (326819)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۳-۲۸ ۱۲:۱۲:۰۷
این که مخالفان ایشان اکنون از ایشان تعریف می کنند نشان دهنده ی درک عمیق این افراد است ما که عاشق چشم و ابروی کروبی و موسوی و امثال اینها نیستیم ما پیرو تفکری دست و منطقی و به دور از هرگونه تحجریم ما با فرد مشکلی نداریم مشکل ما با تفکر غلط است.
درست است که من و امثال من مخالف سرسخت احمدی نژاد و دولتش هستیم اما این دلیل نمی شود با تمام سخنانش قهری برخورد کرده و آن را نفی کنیم ... (327431)
 
شهروند
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۰:۳۵:۱۰
آيا رييس جمهـــــــــور محترم، براي جلب آراي بدحجابان اقدام به چنين صحبتهايي كردند يا واقعا اعتقادشان برآن بوده است؟

آيا ايشان كه مدعي مبارزه با مفاسد اقتصادي و باندبازي بوده اند ميتوانند پاسخ دهند، چرا سكــــــــوت كردند در قبال:
1- دكتراي جعلي معاون اول
2- دروغ معاون اول
3- فساد اقتصادي خيابان فاطمي
4- رشوه 5 ميليوني از طرف معاون اول (326612)
 
فاطمه فرجی
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۰:۳۶:۲۲
من با آقای احمدی نژاد موافقم . بسیاری از دوستای همکلاسیم تو دانشگاه میگن مامورین انتظامی بیشتر به دخترانی گیر میدهند که بدون هیچ غرض و از روی ناآگاهی بدحجاب هستند و زنانی که بصورت باندهای از پیش تعیین شده هستند خیلی خوب بلدند که از چنگ قانون فرار کنند . متاسفانه مامورین هم خیلی جاها برخوردهای درستی ندارند . درسته که برخورد با مضامین بدحجابی باید همزمان با فرهنگ سازی باشه اما واقعا با زور و اجبار نمیشه کسی رو به کاری وادار کرد . (326613)
 
گمنام
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۰:۳۷:۳۱
به نظرم رییس جمهور اصلا فلسفه ی طرح امنیت اجتماعی رو اشتباه فهمیدن.برخورد با بی حجابی قرار نیست باعث با حجاب کردن خانمها بشه.بلکه قراره با بی حجابی به عنوان 1 جرم برخورد بشه.
مثل اینکه مثلا ما بگیم اگر کسی از چراغ قرمز رد شد باهاش برخورد نکنید.باید فرهنگ سازی کنیم که کسی از چراغ قرمز رد نشه!
برخورد با ناهنجاری های اجتماعی هیچ منافاتی با کار فرهنگی نداره و این دو میتونن در موازات هم باشند. (326616)
 
relax
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۰:۵۰:۲۱
سایت الف عزیز از این پتانسیل بالای خبری سایت استفاده کنید و یک فراخوانی برای حل معضل بدحجابی در جامعه اسلامی بگذارید و از مراجعین نظر خواهی کنید همیشه نظرات عموم کارگشاست.( فکر کنم استقبال زیاد بشه). (326625)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۰:۵۰:۲۵
جناب آقاي دكتر احمدي نژاد

سلام عليكم
احترامآ ، اينجانب هم به نوبه خود از اينكه خانواده ام در اين جامعه اسلامي با حجاب مي گردند از جنابعالي و ساير خانمهاي بد حجاب عذرخواهي مي نمائيم . (326626)
 
naim
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۰:۵۱:۱۹
سلام
بابا مسائلی که دکتر مطرح کردند بر می گرده به بحثهای استراتژیک و کلان جامعه،من هم تا چند سال پیش همین نظرات شما رو داشتم ولی ما الان یک معضل اجتماعی داریم به نام بد حجابی و یک راه حل. که باید برای حل این مشکل جمعی از کارشناسان امر دور هم جمع شوند و راه حل عملی بدهند آنچه مسلم است اینست که با این روشهای اجباری و غیر فرهنگی نه تنها مشکل حل نمیشود بلکه برحجم لجبازی و بی توجهی افراد افزوده می شود،باید فرد بی حجاب با نگاه درست و اخلاقی از روی محبت و با رعایت عزت اجتماعی او به صورت کاملا تربیت گونه رفتار شود تا تاثیر داشته باشد و الا کار از همینی که هست بدتر می شود الان کار به جائی رسیده که خیلیها علنا کشف حجاب می کنند. (326627)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۰:۵۲:۲۸
بسم الله و باسلام
صفرم : حقير با برخورد چكشي پيرامون هر موضوعي مخالفم . سابقه نشان داده كه برخوردهاي تند نميتواند وسيله اي مناسب باشد . برخوردهاي تند ميتواند سبب افتادن امور در كانال لج و لجبازي باشد كه ديگر جمع كردن كار در اين شرايط سخت ميشود.
اول : بنده با برخورد انفعالي با موضوعات بنام فرهنگ سازي مخالفم . نبايد واژه مقدس فرهنگ سازي را نزد افكار عمومي مخدوش نمود . عملاً شاهديم كه هيچ نوع كار فرهنگي و ريشه اي منسجم در حال انجام نيست . فرهنگ سازي واژه اي شده براي روشن فكر نمايي .
دوم : غاطبه ايرانيان از باستان تا كنون بنابر فرهنگ خويش از ولنگاري گريزان بوده اند .درصد بالايي از آنانكه پوشش مناسب را رعايت نميكنند باطناً از بي بند وباري گريزانند اين را ميتوان در سير طبيعي انتخاب همسر و تشكيل زندگي مشترك نزد ايرانيان ديد .پس زمينه لازم براي حفظ عفاف در جامعه وجود دارد.اين نكته ايست بسيار ارزشمند .
سوم : آقايان بحث فرهنگي را با يافتن ريشه هاي اصلي گرايش جوانان به پديده هاي غير متعارف آغازكنيد . بدون هيچ پيش داوري ؛ كند و كاو كنيد تا بيابيد . نقص هايتان را باور كنيد و از خود شروع كنيد تا ديوارهاي بي اعتمادي فرو ريزد . به باور بنده بسياري از اعمال خلاف عرف سر زده از سوي جوانان عكس العملي است خام توام با خود زني به عملكرد فرهنگي ؛ سياسي و اقتصادي حاكميت . البته در اين بين نبايد از تاثير پذيري جوانان از يكديگر نيز توجه داشت . (326629)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۰:۵۳:۱۶
آقاي رضواني! راي 25 ميليوني مردم به آقاي احمدي نژاد دربرگيرنده همه افكار ايشان بود. چه معني دارد در خيابان در مورد نسبت افراد سوال شود؟
چند وقت پيش براي حضور در نمايشگاه چند تن از همكاران زن با ماشين اينجانب به آنجا منتقل شدند و در بين راه ... برخورد زننده ماموران با ما اتفاق افتاد. اسلام حضور زن و مرد نا محرم را تنها در اتاق دربسته منع نموده است. لطفا مسلمان تر از بزرگان ديني ما نباشيد. وسلام! (326630)
 
يك مسلمان
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۰:۵۹:۴۶
بلله،ظاهراً ما متهميم كه به تصور ايجاد جامعه اسلامي مطابق با آرمانهاي امام به ايشان رأي داديم. اما بهتر بود اقاي رئيس جمهور اين سخنان را در سال گذشته ايراد مي كردند و اين صداقت را سال گذشته به خرج مي دادند تاماهم تصميم گيري بهتري مي كرديم.البته وقتي اقاي مشايي وام 200 ميليوني رابه راحتي تقديم خانم هنرپيشه مي كنند و در محضر مبارك ايشان عكس يادگاري مي گيرند و برخوردي هم از سمت اقاي رئيس جمهور نمي شود شنيدن اين سخنان از زبان اقاي رئيس جمهور دور از انتظار نيست فقط مي خواهم اين را بگويم كه اقاي رئيس جمهور با اين وضع حجاب و عفاف در جامعه نمي شود اسم خود و جامعه مان را اسلامي گذاشت و خود را منتظر ظهور حجت حق بدانيم. (326638)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۱:۰۲:۳۹
وقتی دافعه ها فدای جاذبه ها می شوند (326639)
 
بسیجی
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۱:۳۹:۲۴
احمدی نژاد از اولش هم دغدغه فرهنگی نداشت ولی با اسم فرهنگ وارد شد و همه معتقدین را با سخنان خود فریب داد
دیروز رفته بودم سازمان تبلیغات اسلامی دیدم به ازای هر نفر 10 هزار تومان پول بابت اعتکاف کردن می گیرند
در حالی که از پول دولت 800 ملیون تومان برای یک فصل بازی کردن یک بازیکنی که هر شب در یکی از پارتی های تهران گرفته می شود می پردازند
کجاست رجا نیوز که این ها را هم بگوید (326668)
 
احسان
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۴:۲۰:۱۶
با شما موافقم
يه بار شـــــــــــد كه رييس جمهور عليه بازيكن هاي فوتبال حرفي بزنه؟ ايشون آيا فقط زورش به هاشمي رفسنجاني رسيده؟ (326795)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۱:۵۳:۵۷
دکتر احمدی نژاد کی چنی حرف هایی زده است؟!
توصیه می کنم، انصاف را در نقد رئیس جمهور رعایت کنیم، وگرنه اثر متضاد دارد.
توضیح احمدی نژاد درباره توجه به كار فرهنگي
http://www.jahannews.com/vdccpxqs02bqi18.ala2.html (326677)
 
sedayemoshawer
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۱:۵۵:۱۸
من در انتقاد به احمدي نژاد تا كنون پروا و ترديدي نداشته ام و اما سخت بر اين باورم كه اعتراض و انتقاد بايد حداقل به زعم خود منتقد منصفانه باشد و حتما\" هم دقت شود كه فارغ از هجو و توهين باشد.
عزيزاني از سخنان هم زمان ايشان در سيما و راديو در مورد نحوه برخوردهاي خياباني آشفته شده اند و در اينجا توجه دوستان را به عرايض ذيل جلب مي نمايد .
خوب است كه متن كامل سخنان مورد اعتراض نشر شود و بعد بررسي گردد ؛ كه اگر چنين شود استناد و استدلال آسانتر است و اما او در سخنان خود هرگز مقوله شرعي حجاب و ضرورت عفاف رامورد ترديد و يا تخفيف و تمسخر قرار نداد و به عنوان يك انسان باورمند سخت هم از آنها دفاع كرد و اين اعتقاد خود را هم گفت كه از شكل برخورد ناراضي مي باشد و دامن خود را از تأييد و اشتراك در نحوه رفتار عوامل در صحنه و برخورد كننده جمع كرد و اصل موضوع را پذيرفت و شكل كا را بر نتافت.لذا شايسته نيست كساني ايشان را ضعيف در توجه به مسايل شرعي معرفي كنند.
اما ايراد جدي كه به او وارد است اين است كه اين رفتارها توسط نيروي انتظامي تحت نظر وزارت كشور انجام شده و چگونه مي تواند رييس دولت از رفتار زير مجموعه خود تبري بجويد؟ و اين بي تقصيري مورد ادعاي احمدي نژاد نمي تواند مقبول قرار گيرد و با توجه به نامه اخير ايشان به جنتي در خصوص چند مصوبه مجلس كساني جاي اين سوال برايشان پيش آمد كه كسي كه صيانت از قانون اساسي را وظيفه خود مي داند و به دبير شوراي نگهبان نامه مي نويسد؛ چرا رفتار وزارتخانه و نيروي انتظامي تحت نظر خود را نمي بيند و تذكر نمي دهد.
در همان مصاحبه ايشان گفتند كه شوراي امنيت گدايي رأي كرد تا قطعنامه عليه ايران تصويب شد و جاي سؤال جدي است كه من از ايشان مي پرسم : افتتاح عجولانه راه آهن شيراز اصفهان كه هنوز به كارايي مفيد نرسيده در 13 خرداد 88 و توزيع پر سر و صداي سهام عدالت در آستانه انتخابات پارسال و افزايش شتابزده حقوقها در ايام انتخابات ، چه شباهتي مي تواند با همين ادعايي كه درباره شوراي امنيت مطرح مي نماييد داشته باشد و گدايي رأي تلقي شود؟ (326678)
 
شهاب
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۱:۵۹:۱۹
بهتره برای تحلیل واقعی تر از سخنان آقای رئیس جمهور به مطلب زیر در سایت عصر ایران نگاه کنیم :
http://www.asriran.com/fa/news/121078/چه-کسی-راست-می-گوید-؛-احمدی-نژاد-یا-منتقدانش؟! (326682)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۲:۰۸:۳۰
شخصی از یکی از علماء پرسید آیا درست است که تلویزیون فیلمهای خارجی نشان میدهد و این زنها موهایشان بیرون است و ما مردها با دیدن آن دچار گناه میشویم
پاسخ این عالم بزرگ این بود :
آقا شما اگر میبینی که با دیدن تلویزیون دچار گناه میشوی نگاه نکن - تلویزیون بر شما حرام میشود (326685)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۲:۱۴:۲۳
اشکم در اومد واقعا دست مریزاد به این مقاله این اولین بار بود که احمدی نژاد نا امیدم کرد آخه تا کی باید به خاطر بعضی ها خودمون رو حبس کنیم و بعضی خیابونها بشه منطقه ممنوعه ایول به نگارنده (326691)
 
علیپور
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۲:۱۴:۴۰
نوشته زیبائی بود ما هم با شما هم نظریم. (326692)
 
mojiry
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۲:۲۰:۰۹
مساله این است که در این پنج سال آقای احمدی نژاد کدام کار فرهنگی را کرده که الآن از موضع بیرن صحبت میکند. خود ایشان مسئول کار فرهنگی نبود؟ وزارت ارشاد را در دست نداشت؟ بودجه فرهنگی را در دست نداشت؟؟

بعد از آن هم وقتی خوش چنین مساله ای را به وزارت کشور ابلاغ کرده! یک بام و دو هوا چرا؟ (326698)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۲:۳۵:۴۹
با نظر رئیس جمهور موافقم (326715)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۲:۳۹:۲۶
این متن سراسر احساسی از عدم توجه به صحبتهای رئیس جمهور ناشی می شود و متاسفانه سراسر مغلطه است.
1- رئیس جمهور محترم هرگز بیان نکرد که بی حجابی کار صحیحی است. ایشان بیان داشتند وقتی کار فرهنگی انجام نشده است انجام قوه قهریه در مورد حجاب توهین به شعور انسانی افراد است.
2- بدحجابی مانند دزدی یک پدیده مذموم در تمامی یا عمده خانواده ها نیست. درصد خانواده هایی که لااقل در بین اقوام رعایت حجاب نمی کنند با کسانی که دزدی می کنند برابر است؟دزدی یک موضوع صرفا فرهنگی نیست.
3- دوست عزیز دقیق دانستید که اگر بی حجابها متهمند شما هم متهمید که چشم به آنها می دوزید. احکام قرآن صرف زنان بوجود نیامده است.
4- اگر اجبار به بی حجابی در جامعه ترکیه موجب شده است که زنان به مرور حجاب را کنار بگذارند اجبار به حجاب در ایران نیز موجب رعایت حجاب خواهد شد. زور هرگز پاسخگوی یک مشکل فرهنگی نیست. (326717)
 
امین
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۲:۴۰:۰۷
متن واقاُ خنده داری بود.من به عنوان کسی که عاشقانه دکتر عزیز رو دوست دارم می گم این حرف دکتر در مورد موصوع حجاب رو اگر با طلا اب نگیریم بی انصافی کردیم.من خودم از اون هایی هستم که از معضل بد حجابی می نالم اما این نوع برخورد نیروی انتظامی حالم رو به هم میزنه.رضا خان با زور چادر از سر مردم کشید و شما ها می خواهید با زور چادر سر مردم کنید.دائم هم فقط می گید چادر خوبه.بابا شاید یکی از چادر بدش بیاد.ما باید بیایم حجاب کامل رو به دخترانمون یاد بدیم.الان ایا زنان لبنانی و یا ترکیه ای همه چادر دارن؟اما اونهایی که مسلمونن همه حجاب کامل رو دارن.دکتر شما سفت برو ما پشت سرتیم. (326718)
 
باسلام
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۲:۴۰:۲۱
باسلام چراريس جمهورمسئله رااشتباه برداشت كرداصلاجولوگيري ازمزاحمت كه بدنيست ايشان متوجه نشدند (326719)
 
هادی
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۲:۴۹:۲۹
برادر عزيز جناب آقای رضوانی
شايد سن ما آنقدر نبوده که ببينيم در دوران طاغوت کسی که حجاب را رعايت می کرده از اعتقاداتش بوده و نه اجبار. واگر اجبار و زور در جامعه باشد ريا افزايش يافته و عادت شده و در تمام زندگی ما خواهد بود. شايد شما عادت به ريا کرده باشيد و کسی که جلوی شما ريا می کند را راحتتر می پذيريد و دروغ شايد برای خيلی ها بهتر باشد تا از حقيقت بشنوند. ولی خواهش می کنم چشمانتان را حداقل برای يک بار باز کنيد. حداقل يک بار که شده به خارج از کشور مسافرت کنيد که ببينيد هنگامی که از هواپيما پياده شديدحتی يک خانم از کسانی که سوار بر هواپيما شده را نمي بينيد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (326723)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۲:۵۷:۱۴
من واقعا برای سایت الف متاسفم که جدیداً این نویسندگانش، گویی در ایران زندگی‌ نمیکنن. خیلی‌ از قشر‌های جامعه رو نمی‌بینن. عقایده شخصی‌ خودشون رو با تندروی‌های افراطی به خورده دیگران میدهند. کاش جلوی این تندرویهای نویسندگان سایت الف گرفته بشه



خواهش می‌کنم اجازه بدید نظرم پخش بشه (326728)
 
بيژن
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۳:۰۵:۰۲
با نظرات رئيس جمهور محترم در اين زمينه كاملا" موافقم. برخورد انتظامي در مسئله حجاب جواب معكوس مي دهد.اين شايعاتي كه در زمينه تعيين نرخ جريمه براي مصاديق بد حجابي مطرح شده چنانچه صحت داشته باشد موجب وهن نظام اسلامي است.

آخــــــــــــــــه يه جور ديگه هم ميشه به اين مساله توجه كرد:

رييس جمهور مواضعي داشتند كه برخي عملكردهايشان و تعداد قابل توجهي از انتصاباتشان با آن مواضع و شعارها همخواني نداره (326737)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۳:۰۵:۱۳
لطفا دست از مظلوم نمایی بردارید .. طرف مظلوم قضیه نظام و و مردمند نه شما که نیروی انتظامی و قدرت را دارید و این رفتارهای زشت را می کنید .. اقای رئیس جمهور لطفا عقب نشینی نکن .. شما مخالف حجاب نبودی اما اینها می خواهند شما رو مخالف حجاب معرفی کنن و طبق معمول بعد هم بگن شما مخالف اسلامی و مخالف رهبری و بعد هم براحتی شما رو از سر راه عقب بزنن و بیارن سر مردم آنچه که الان هم دارن میارن اما با کمی احتیاط ..
همه این کارها هم نه دلسوزی برای اسلام که کار برای حذف مخالفان نظراتشونه چه احمدی نژاد باشه چه هر کس دیگه ای (326738)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۳:۰۷:۱۶
با سلام به روح پاک شهدا
اگر چند بدحجاب اعدام شوند دیگر با این پدیده روبرو نخواهیم بود.
اما حیف که شما ترسوها حتی جرات چاپ این نظرات را هم ندارید. (326739)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۳:۱۰:۵۷
آقاي زماني اگر شما خبرنداريد، بنده به شما توضيح مي دهم كه چرا زنان به عنوان نيروي كار وارد اجتماع شدند:
چون با اين وضعيت اقتصادي، زنان اگر به كمك همسرانشان نمي شتافتند، چرخ زندگي لنگ مي ماند. چون به دليل وضعيت اقتصادي،جوانان خيلي خيلي كمتر از الآن به ازدواج فكرمي افتادند و فساد در جامعه بيشتر مي شد.اگر انشاءالله در اجتماع تشريف داريد، مي بينيد كه پسران خانواده هاي متوسط وضعيف كه اكثريت جامعه را تشكيل مي دهند، خواستار ازدواج با دختري هستند كه درآمد داشته باشد.حالا شما به جاي نگاه به جنبه واقعي قضيه، نگران برابري زنان ومردان و ترويج اصول فمنيستي هستيد؟ به جز گروهي از خانم ها كه براي چشم وهم چشمي سر كار مي روند، به جرأت مي گويم كه نود درصد بانوان يا به دليل استفاده از تخصصي كه آموخته اند و يا براي كمك به مخارج زندگي كار مي كنند. اتفاقا من هم مصاحبه آن دو خانم راننده را خوانده ام واتفاقا هردو از سر اجبار ونه شكم سيري! مجبور به كار شده بودند. مشخص است كه شما مفهوم فمنيست را نفهميده ايد كه تا صحبت از زنان مي شود، به جاي جاي ارائه وتحليلي براي علت اشتغال زنان، فوري نگران برابري حقوق زن ومرد مي شويد. واقعا به نظر شما زنان كه هم بچه به دنيا مي آورند و هم بچه داري مي كنند وهم در بيرون كار مي كنند وهم تا به خانه مي رسند بايد به وظيفه خانه داري بپردازند، حقوق برابري با آقايان دارند كه اينقدر شما نگران هستيد؟مطمئن باشيد نه توطئه اي در كاراست ونه به قول شما رسوخ ونفوذي ! مشكل يك چيز است. وضع اقتصادي مردم خراب است. (326742)
 
زهرا
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۴:۱۰:۱۱
چرا بیخودی می گید حرفای احمدی نژاد بوی فیمینست می دهد خوب شد گفت که وزارت برای زنان کمال نیست و یک زن خانه دار هم می تواند موفق باشد اینها بوی فیمینیست می دهد .خوب شد گفت مرد هم مظهر جلال الهیست و منظور این نیست که زن هر کار بکند درست است و فلان تو رو خدا در اظهار نظر هاتون تقوا داشته باشید (326787)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۴:۵۱:۰۴
حجاب نه به عنوان یک اصل شرعی بلکه بعنوان یک قانون که عدم رعایت آن جرم کیفری دارد بایستی اجرا کرد و پلیس هم موظف است هر کسی که حجاب خود را حفظ نکرد دستگیر کرده و به دادگاه تحویل دهد. حالا این که رعایت قانون جواب نمیدهد ببینید مشکل از کجاست (326811)
 
باقری
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۵:۰۱:۵۰
دختران وزنان بدحجاب امروز، چند سال دارند؟ همه تصدیق می کنید که زمانی آنها بزرگ شدن احمدی نژاد کار مهمی در جامعه نداشت اگر معضل حجاب داریم باید دولتهای گذشته پاسخگو باشند .باید آموزش وپرورش پاسخگو باشد ووزارت علوکم راستی فکر کردید چرا در حامعه ما همیشه هر تلاش دولت نتیجه معکوس میدهد رضا خان با باتوم محمد رضا با کارهای فرهنگی خواستند با حجاب بر خورد کنند زنان محجبه تر شدند بعد از انقلاب چه با کار فرهنگی چه با گشت ارشاد نتوانستیم همان حجاب قبل از انقلاب را حفظش کنیم کاش کمیته تحقیقاتی تشکیل می دادیم جواب این سیوال وراهی برای جا انداختن حجاب پیدا می کرد آنگاه از احمدی نژاد می خواستیم پاسخگوی نارسایی باشد البته مصادیق حجاب حداقلی را هم تعیین می کردیم تا بر خوردها قانونی باشد . (326820)
 
ياسر
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۵:۱۰:۵۹
راي منفي به كساني كه در فتنه روش نفاق را در پيش گرفتن درسسي است براي كساني كه فكر مي كنند با نفاق مي توانند در قدرت باقي بمانند (326825)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۵:۱۲:۲۴
شما بگو در این 5 سال برخورد ناجا چه گلی به سر ملت زده و کدام بدحجابی رو با حجاب کرده یا باعث کاهش آماری این افراد شده یا نه .. تو روز روشن صحبتهای احمدی نژاد رو تحریف می کنین .. اونی که از رای به احمدی پشیمون شده بهش توصیه می کنم هیچوقت رای نده چون دور قبل هم احمدی درمورد گشت ارشاد این حرفها رو زده بود اما شما خودت رو زدی به نشنیدن .. اما من فقط بخاطر فکر بازش تو این موراد و عدم عقب نشینی بی مورد بهش رای دادم (326826)
 
انسان
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۶:۴۵:۰۳
در جواب ناشناس:
ناجا قرار نیست کسی رو متحول کنه. ناجا وظیفه داره فضایی پاک و سالم برای مردم فراهم کنه. متحول کردن آدمها با متولیان فرهنگی است. (326885)
 
آرامش
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۵:۱۴:۲۰
با سلام
مقاله شما تند و غیرمنصفانه بود. خودتان می دانید که اقای احمدی نژاد بعد از انتخابات ریاست جمهوری خیلی مورد هجوم افراد قرار گرفت و اینکه تا حالا دوام اورده است از روحیه بالا و سخت کوشی و ایمان زیاد ایشان است. البته اشکالاتی هم وجود دارد. کسی منکر نمی شود ولی شاید اگر می دانستیم مدیریت یک مجموعه کوچک با وجود افراد مختلف چقدر سخت است، پس اداره کردن یک کشور چه نیرویی ازشخص می گیرد بخصوص با وجود باندهای مختلفی که همه از ان اطلاع داریم. او هم می تواند مانند دیگران ساکت و ارام بنشیند، فقط ریاست کند و فقط بسنده کند به این جمله که \"دست من بسته است\" اما همینکه بخاطر ابادی مملکت این فشارها را تحمل می کند باید از او تقدیر کرد. اما باید منصف باشیم. الان بعد از 15 سال کار تبلیغاتی که بیگانگان با اینترنت و ماهواره انجام داده اند و روی افکار نسل جدید کار می کنند که بسیار هم موفق شده اند (به رفتار جوانان ما _نه حجابشان_ توجه کنید) باید با ابزار جدید با انها مقابله کرد. اول اعتماد جوانان را بدست اورد و سپس تمام القائات انجام شده را زدود و راه مناسب را به انان نشان داد. الان جوانان که دارای هوش بسیار بالا و اطلاعات زیاد و اگاه به تمام مسائل هستند و تعداد انها هم کم نیست باید به روش جدید فرهنگ سازی کرد. باید قبول کرد که دیگر روشهای قدیمی جواب نخواهند داد. پس بهتر است این سخن رئیس جمهور را بعنوان یک فرصت تلقی کنیم نه یک تهدید.
(326829)
 
سعيد پورمراد
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۵:۲۷:۳۵
با سلام ،
1- فرهنگ ما زا سه بخش تشكيل شده است ، اسلامي ، غربي و قومي (مردسالارانه)
2- فرهنگ مردسالارنه بر روي غيرت ، ناموس پرستي ، قيموميت و كنترل زن توسط خانواده و... اشاره مي كند .
3- فرهنگ اسلامي و احاديث وارده بسيار شبيه فرهنگ جهاني است مانند سلام كردن ، خوشرويي ، طلب علم حتي در چين ، آراستگي و نظافت ، كراهت لباس مشكي و..
4- بنظر مي رسد تنها بخش كوچكي از فرهنگ اسلامي در خصوص زنان اجرا و از قسمت عمده اي كه مربوط به حقوق و رشد زنان مي شود عمدا غفلت مي گردد .
5- مهترين دليل براي عدم كارايي فرهنگي ما همين عدم اجراي كامل آنها و قبول بعضي و رد بعضي از آنهاست . وقتي از رنگ مشكي و كراهت آن صحبت مي شود براي مردان يك جور و براي زنان عكس آن توصيه مي شود وقتي از سلام وخوشرويي صحبت به ميان مي آيد براي مردان يكجور و براي زنان جور ديگر مطرح مي گردد ؛ اين دوگانگي ها و چندگانگي ها عامل تزلزل جدي اعتقادات ما خواهد بود. مرسي (326837)
 
امیر برد
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۵:۴۰:۴۰
دوستان عزیز به یک نکته بسیار مهم توجه فرمایید :

غالبا میشنویم که میگویند ما قال مهم است و نه من قال . یعنی ببین چه گفته میشه و نه اینکه چه کسی اون رو گفته. اینجا میخوام بگم این قانون همیشه اعتبار نداره و بهترین حالت اینه که ببینیم کی چه چیزی رو در چه زمانی و با چه انگیزه ای مطرح میکند!
صحبتهای آقای احمدی نژاد در باب حجاب هم از همین مقوله است نظرات ایشان درست است اما به مولفه های دیگر هم توجه کنید . ایشان دقیقا وقتی این مسئله رو مطرح کردند که قاطبه علما و مراجع و رهبری عزیز و متدینین بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر تاکید داشتند و ماهها برنامه ریزی صرف این مقوله گشت 2- ایشان دقیقا دست بر نقاطی میگذارد که حد اکثر حساسیت را در جامعه بر میانگیزد و موجی از احساسات رو به نفع خود و به زیان دیگران رقم میزند 3- ایشان نه دلش برای ان جوان بد حجاب سوخته و نه به این چیزهای روشنفکرانه ای که میگوید معتقد است! بلکه هدف ایجاد شکاف در درون حاکمیت و قرار دادن شخص خود در آن شکافهاست تا روز به روز بر قدرت فردی خویش بیافزاید ! مردم عزیز ایران هوشیار باشید :) (326845)
 
ک م
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۵:۴۷:۰۸
بسمه تعالی باسلام
اولا در ابتدا بعرض می رسانم که بنده خود از رای دهندگان به آقای رئیس جمهور وطرفداران پروپا قرص ایشان بودم البته این اشکالات فکری ایشان را درمقوله فرهنگی از همان دوره اول احساس میکردم لیکن بالاخره با توجه به اقداماتی که در چند سال گذشته که عمدتا هم توسط نیروی انتظامی صورت گرفت باعث می شد باتوجه به یک سری اقدامات و مواضع اصولی ایشان در مقولات مختلف من جمله مبارزه با مفاسد اقتصادی و عدالت و ایستادگی در مواضع سیاست خارجی مواضع و عملکرد نادرست ایشان در مسائل فرهنگی را حمل بر صحت کنیم که شاید چنین است و چنان ...! اما حالا می بینیم که وضع به گونه ای دیگر شد و ایشان علاوه بر مواضع و عملکردهای نادرست قبلی در زمانی که قاطبه علما و مراجع ونمایندگان مجلس ومسئولین مختلف وکثیری از مردم در قبال وضع بد حجاب موضع گرفتند و خواستاراجرای طرح معطل مانده حجاب و عفاف شدند و رهبری معظم هم به آن تاکید نموده اند یکباره موضع آنچنانی میگیرند که علاوه برناراحتی شدید علما و مراجع ومردم که ولی نعمتان ایشان هستند باعث جری شدن افراد بی بندوبار وبیحجاب وبدحجاب شده و خواهدشد اصلا یکی از مهمترین دلایل رای دادن بسیاری به ایشان اجرای احکام اسلام وفضای سالم معنوی و اخلاقی بود نه اینکه ایشان هم مانند وبلکه بدتر از اسلاف خود در بعضی از دولتهای گذشته موضع بگیرند وبجای آب روی آتش ریختن بنزین روی این آتش بریزند این بهانه کار فرهنگی هم سالهاست که شده یک مستمسک و بهانه برای دولتهای مختلفی که سر کار می آیند برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت مبارزه با مفاسد.البته کار فرهنگی بسیار لازم است اما همانطور که بعضی هم اشاره کرده بودندواین سخن مرحوم شهید بهشتی در بعضی سایتها هم آمده بود که اگر بخواهییم اینجوری استدلال کنیم پس بگوئیم پاسبانها هم شبها بخوابند ما دزدها را ازطریق رادیو و تلویزیون و کار فرهنگی اقناع میکنیم آیا هیچ عقل سلیمی این را می پذیرد آنها دزد مال مردم هستند وافراد فاسد وبی حجاب دزد سلامت اخلاق مردان و زنان .پیشنهاد می کنم به این سخن شهید بهشتی مراجعه کنید آه از نهاد انسان بلند می شود که آنها چه جور فکر می کردندوبعضی از مسئولین در این سالها چه جور. البته از بعضی از آقایانی که در گذشته مسئولیت داشته واینگونه عمل میکردندو حرف می زدند توقع چندانی نبود چون به صراحت تفکرات لیبرالی داشتند وبیان میکردند اما از آقای رئیس جمهور بعنوان شخصی که متصف به اوصاف اصولگرائی بوده اند از عجائب روزگار است در هر حال امید است مجلس در تذکری که شنیده شد میخواهد به ایشان بدهد کوتاه نیاید ومصلحت اندیشی را کنار گذاشته قاطعانه وارد صحنه شودوتا اوضاع از این خرابتر نشده کاری بکنند ظاهرا ایشان اصلا اعتقادی به اینکه وضع خراب است نداشته وبلکه به قول نویسنده محترم اصلا ما هستیم که این چیزها را می بینیم و می گوئیم بابا سرتان را بیندازید پائین به زندگیتان برسید چی کاردارید به این کارهاشما رای دادید بسه دیگه مطالبه ای که ما خوشمان نیاد نداشته باشین. (326854)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۵:۵۱:۲۶
با سخنان آقاي احمدي نژاد كاملا موافقم..اگر در كشور مشكلي هم از باب حجاب وجود داشته باشد دليلي نميشود كه نيروهاي انتظامي برخورد داشته باشند..آقايان متحجر به جاي اينكه نيروي انتظامي عليه جوانان كشور بشورانيد دستگاه هاي مسئول را به فرهنگسازي تشويق كنيد ..
آقايان نيروي انتظامي بهتر نيست قدرت خود را با مبارزه با مواد مخدر نشان دهيد تا مبارزه با جوانان؟
  (326856)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۶:۴۱:۱۵
شاید دلیل اینکه بسیاری بر آقای احمدی نژاد خرده می گیرند این است که متاسفانه امروز تنها نشانه اسلامی بودن جامعه ما همین حجاب خانمها در خیابان است که تازه بسیاری ازین ها به اجبار و ظاهری ست.ای کاش حجاب در کشور ما مثل بعضی کشورهای عربی اختیاری بود اما با شنیده شدن صدای اذان در خیابان همه از هر قشری به سمت مساجد هجوم می بردند.....این مسلمانی از آن مسلمانی بهتر است!! (326884)
 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۶:۵۲:۴۸
لا اکرا ه فی الدین قد تبین الرشد من الغی من یکفر بالطاغوت ویومن بالله فقد الستمسک بالعروة الوثقی \" ( ایة الکرسی ). (326887)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۶:۵۵:۵۱
جناب رییس جمهور با این که کاملا با شما مخالف هستم ولی با این حرف شما موافقم. اقا سید اگر از ایران خارج نشدی لطفا یک سر به مالزی بزن تا مفهوم مسلمان بودن و حجاب را بفهمی و بفهمی که حجاب را مسلمانان کشورهای دیگر با تمام وجود پذیرفتن و نیروی انتظامی هم ندارند. با این کار اسلام زور را به جوانان معرفی می کنید و شما و امثال شما هدفتان دور کردن مردم از اسلام مهربانی است. وگر نه دلسوزی برای اسلام چیز دیگری است. اگر هم فکر می کنید که با این شیوه فساد کم می شود سخت در اشتباه هستید.امیدوارم خدا امثال شما را هدایت کند که خطرتان به مراتب بیشتر است.
الف منتشر کن. (326891)
 
hamid1368
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۷:۴۲:۱۲
حرف راست شنیدنی است حتی از جانب احمدی نژاد (326907)
 
سيد علي
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۱۸:۱۶:۴۰
جدي جدي رييس جمهور داره خيليها رو از رايي كه بهشون دادن پشيمون ميكنه.
جالبه،ايشون فرمودند كه حجاب اول بايد تبديل به معروف بشه تا بعدش بشه امر به معروف كنيم.تاسف آوره.احمدي نژاد،حجاب هميشه در جامعه ي ما يك عرف پذيرفته شده و يك معروف كاملا واضح براي \"اكثر\" مردم بوده.نمي فهمم،از حكومت اسلامي،فقط اسمش كافيه؟
ظاهرا ايشون زيادي تحت تاثير مشايي و ... هستند و به نظر من در مسايل فرهنگي ايشون رو ميشه جزو عوام حساب كرد! (326919)
 
مبعث آزاد
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۲۰:۱۴:۰۵
چرا با خودمان رو راست نيستيم؟ آيا همين صدا و سيما عامل ترويج بدحجابي و بي حجابي نيست؟ آيا در شبكه هاي تلويزيون زنان غربي را با حجاب نشان مي دهند يا بي حجاب؟ اينها همه ترويج است. اگر بي حجابي در ايران جرم است، چرا اينقدر در نشان دادن مصاديق جرم در تلويزيون بي توجه هستيم. آيا سريالهاي خارجي در تلويزيون مروج بي حجابي نيست؟ (326958)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۲۲:۴۱:۳۰
هم احمدی نژاد بدحرف زد و هم شما. البته نیت ومنظور هر دو خیر است ان شاء الله ولی بد بیان می کنید. متن شما جوریست که اگر کسی صحبت رئیس جمهور را نشنیده باشد فکر می کند چیزهایی تند گفته (که در واقعیت نگفته بود). البته او هم کمی زیاده روی کرد. (326979)
 
mohajer
۱۳۸۹-۰۳-۲۶ ۲۳:۳۲:۵۵
به نظر من در شروع انقلاب بتدریج ما دچار افراط و تفریط هایی در مسیر اسلام شده ایم که نمونه آن در اجباری کردن حجاب است.
ما در اسلام یک حکم کاملاً واضح داریم مبنی بر اینکه « لا اکراه فی الدین...» من مفسر و عالم دینی نیستم و این بحث رو از دید خودم مطرح میکنم به امید یک جواب منطقی.
مالزی و مصر و لبنان هم کشور اسلامی هستند ولی اونجا خانمها به دو گروه اصلی و واقعی تقسیم میشن: مسلمان و با حجاب کامل مطابق شرع و بی حجاب « اعم از مسلمان و غیر مسلمان.
به همین ترتیب ، اونایی که دنبال فساد هستند و روابط نامشروع و غیر اخلاقی در این جوامع براحتی طرف خودشون رو میشناسند یعنی گروه دوم را و به هیچ عنوان مزاحم افراد با حجاب و مسلمان نمیشوند.
ولی در ایران : تا حالا چند بار شاهد بوده اید کنار خیابان اگه یه خانم محجبه یا بدحجاب دو دقیقه وایسته چند نفر پیاده و سواره مزاحم اون میشن و حتی فکر اینکه حجاب داره یا نه ، شوهر داره یا نه و...
برعکس این هم صادقه : یعنی خانم باحجاب ایرانی هم ممکنه فقط حفظ ظاهر کرده باشه و ...
این یعنی نفاق و دو رویی که بدتر از اصل مسئله حجابه .یا زنگی زنگ یا رومی روم .اگر به فیلم تظاهرات اوایل انقلاب توجه کرده باشید میبینید بی حجاب و محجبه با هم «مرگ بر شاه » میگن . ولی بمرور تندروها جامعه رو سیاه و سفید کردند: یا با ما باشید یا علیه ما
از یک منظر دیگر : چرا وقتی فرانسوی ها و یا کلاً اروپایی ها خانمهای محجبه رو انهم فقط تو مدارس مجبور به کشف حجاب میکنند اینکار از دید ما نقض حقوق بشره ولی وقتی ما بزور روسری سر خبرنگار خارجی مسیحی مینکنیم تا بیاد مصاحبه انجام بده این نقض حقوق اون تلقی نمیشه .
کلاً من نه طرفدار حجاب اجباری هستم و نه کشف حجاب اجباری.
من حرفم اینه که چرا به تصمیم خود افراد و حق اونها در این زمینه فکر نمیکنیم تا هم نقض حقوق بشر نکرده باشیم و هم نفاق و دو رویی رو گسترش نداده باشیم.
به امید ظهور حضرت حجت و حل دائمی این معضلات (326993)
 
محمد شمس
۱۳۸۹-۰۳-۲۷ ۰۳:۰۲:۲۸
آقای احمدی نژاد کاری نکنید که از رأی خودمان به شما پشیمان شویم. با این صحبت ها می خواهید دل چه کسانی را به دست بیاورید؟
آقای رییس جمهور ! مشکل فقط دو تا تار مو نیست! مشکل بد حجابی هم نیست. مسئله الان بی حجابی است که متأسفانه بعد از پنج سال کار فرهنگی که ادعایش را دارید، اوضاع این گونه شده است. (327027)
 
امید
۱۳۸۹-۰۳-۲۷ ۰۶:۲۳:۳۵
حدیث از امیرالمومنین (ع) در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر هست که حضرت میفرماید تمام کارهای نیک و حتی جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر، چون قطره ای است در مقابل دریای پهن و ژرف.

حضرت رسول اکرم (ص) در حجة الوداع یا در یک حج عمره در کنار در کعبه ایستادند و صحبتهایی رو ایراد فرمودند. از جمله گفتند زمانی می آید که مردم امر به معروف و نهی از منکر نمیکنند. سلمان در جمع حاضر بود و از حضرت سوال کرد که آیا چنین چیزی امکان دارد؟ حضرت فرمود بله، بالاتر هم میشود، زمانی می آید که مردم امر به منکر و نهی از معروف میکنند. باز تعجب سلمان بیشتر شد و گفت آیا این امکان دارد. حضرت فرمودند بله، بالاتر هم میشود. زمانی می آید که معروف منکر و منکر معروف میبینند.

سابقا وقتی اینگونه احادیث رو میشنیدم باور نمیکردم زمانی اینجوری خواهد شد. تاسف آور هست که دوستان امر به معروف و نهی از منکر رو که البته مراتب داره و شرایط خودش رو داره رو تعبیر به برخورد چکشی میکنند. تاسف آور هست که دیگر بی حجاب و بی عفتی از نظر بعضی ها امری عادی و دلبخواهی و آزاد تلقی میشود.

برایم تاسف آور هست که اینهمه بزرگان و مراجع بر عفاف و پاکدامنی و لزوم سلامت جامعه تاکید دارند و رئیس جمهور و به تبع اون دوستان چنین اظهار نظراتی میکنند.

برایم تاسف آور هست که همه ما مفسده های بی بندوباری و بی حجابی و بی عفتی رو میبینیم (از افزایش آمار طلاق، انحرافات جنسی، تولد فرزندان نامشروع، هرزگی، فاحشگی، سرگرمی کاذب جوانان، هزاران مشکل روحی روانی و ...) اما باز میگیم حجاب مشکل ما نیست و باید برای اون کار فرهنگی کرد و جامعه رو به حال خود رها کنیم. البته کسی نگفت کار فرهنگی نکنیم اما اینکه جامعه رو رها کنیم خودش درست میشه، پس چرا غرب به این روز افتاده؟ چرا کشورهایی که به اصطلاح آزادی هست به این وضعیت اجتماعی افتاده اند؟

ما راه به کجا داریم میبریم (فاین تذهبون) که به این وضعیت افتاده ایم. خدایا به ما بصیرت عطا فرما و ما را هدایت کن و اسلام واقعی رو بر این مملکت حاکم بفرما.

یا علی (327031)
 
مرضیه
۱۳۸۹-۰۳-۲۷ ۱۲:۵۵:۱۸
برادر عزیز کسانی که مخالف برخورد به این شکل هستند لزوما موافق بی حجابی نیستند. البته که در جامعه اسلامی قوانین و رفتار باید اسلامی باشد. ولی راه این نیست. زشت نیست که خانم بارداری رو در خیابان به داد و فریاد بیاندازند که شما با این آقای همراهتان چه نسبتی داری؟ دید این خانم و دیگرانی که این را می بینند نسبت به نظام چگونه خواهد بود؟ (327156)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۷ ۰۷:۴۰:۵۹
با سلام برخورد زشت بدتر از بي حجابي است انسانها مانند فنرند اگر فشاري به آنها بياوريد عكس العمل نشان مي دهند حا ل اگر شما يعني نيروي انتظامي در مواردي كه مزاحمت هاي خياباني اتفاق مي افتد دست به عمل زده و با شدت برخورد كنيد هيچ كس ناراحت نمي شود حتي آنهايي كه بي بند وبارند . به نظر من برخورد بايد آرام وليكن پيوسته باشد تا نتيجه دهد . بايد جامعه خودش بي حجابي را دفع كند .با يد مسئولين طوري عمل كنند كه جامعه پذيراي اسلام وحجاب باشد و گرنه پس از برداشتن زور با شدت بيشتري شاهد بي بند و باري خواهيم بود من خودم مخالف بي حجابي و بي بندباري هستم ولي برخورد نيروي انتظامي را تا ييد نمي كنم(من شاهد بودم كه دختري در سن هشت سالگي پدر و مادرش را وا داركرد كه نامش را در شناسنامه از فيروزه به زهرا تبديل كنند آيا با زور امكان دارد ؟؟؟ (327035)
 
نرگس
۱۳۸۹-۰۳-۲۷ ۰۹:۴۱:۱۱
به نظر من در شرایطی که بحث عفاف وحجاب به شکل یک مطالبه جدی و مردمی تبدیل شده است سخنان احمدی نژاد جای بسی شگفتی است .

آقای رییس جمهور بهتر است یک بار دیگر به شعارهای مردم در راهپیمایی ها توجه کنید .آنها همانهایی هستند که به شما در 22 خرداد 88 رای دادند.

همه به کار فرهنگی در قبال این مسئله اعتراف داریم اما به نظر می رسد پدیده ای به نام بی حجابی و بی عفتی به یک نوع ارزش تبدیل شده نه یک ضد ارزش .

به نظر شما چه باید کرد تا مردم متوجه شوند این امر یک ارزش است. کسی که حریم عمومی جامعه را که متعلق به همه جامعه است تبدیل به حریم خصوصی می کند و در ملا عام هر نوع رفتار بخواهد انجام می دهد چگونه باید متوجه امر کرد.

درست کارفرهنگی در اولویت اما شما می دانید کارهای فرهنگی دیر بازده اند پس یک نهادی باید افراد را متوجه رعایت حریم عمومی نماید.

شما در طرح صیانت از حقوق شهروندی چقدر بر سالم سازی حریم عمومی تاکید کرده اید.

نیروی انتظامی با به کار گیری افراد متخصص در فراهم سازی این بستر نقش مثبتی دارد .

امیدواریم شما در اظهار نظرهایتان بیشتر دقت کنید تاکید می کنم یک بار دیگر به شعارهای مردم در راهپیمایی ها توجه کنیدآنها همانهایی هستند که به شما در 22 خرداد 88 رای دادند. (327055)
 
حسين
۱۳۸۹-۰۳-۲۷ ۱۰:۰۷:۱۰
بنده با اقاى رئيس جمهور موافقم در اين 30 سال همه جور مبارزه با بد حجابى صورت گرفته از شلاق تا زندان تا ... بنده خواهش ميكنم از مخالفان فرمايش رئيس جمهور دقيقا بفرمايند جهت مبارزه با بد حجابى ما چكنيم دولت چكند چرا فقط شعار؟ فقط بگوئيد چه بايد كرد (327060)
 
حاج ممد
۱۳۸۹-۰۳-۲۷ ۱۰:۴۲:۴۴
آقای یخی همیشه گفتند امر به معروف و نهی از منکر و نگفتند امر به معروف یا نهی از منکر. اول باید امر به معروف کرد . وقتی نتونستید مساله فواید و ضرورتهای حجاب رو از طریق صحیح و با دلایل محکم برای جوانها حل کنید(امر به معروف)، چه طور می خواید نهی از منکر کنید؟به نظر من حرف رییس جمهور درسته و با عقل سازگارتره. (327077)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۳-۲۷ ۱۱:۳۰:۳۲
از نویسنده می پرسم اصلا چرا نگاه میکنی؟مگر در قرآن قبل از حجاب زنان به پاک چشمی مردان فرمان داده نشده است؟من که چشمان خود را حفظ میکنم والله به این میزان پلشتی معتقد نیستم و با سخن رییس جمهور موافقم. آیا این مطلب منتشر میشود؟ (327101)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۳-۲۷ ۱۱:۴۹:۳۰
آقای احمدی نژاد حرفهای خودش را زده

مسئله این نیست که ایشان چه گفته و چه اعتقادی دارد مسئله اینست که:
بابا یکی بگه ایا باید حجاب باشه یا نه؟
یکی بگه مسول ترویج اصول و فروع اسلامی در جامعه کیست؟
یکی بگه چطور باید جلوی بی حجابی را باید بگیرند(اگر قراراست که بگیرند!؟)
از همه مهمتر اگر اعمال منافی عفت هم در معابر عمومی انجام شود باز هم می گوییم باید کار فرهنگی شود؟ (327114)
 
مرضیه
۱۳۸۹-۰۳-۲۷ ۱۲:۵۱:۵۰
جدا از اینکه حرفهای رییس جمهور چی بوده رعایت حجاب و عفاف آرزوی خیلی از مردم هست ولی با این روش جواب نخواهد داد. امیدورام در این مسیر با فکر پیش بروند. (327154)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۷ ۱۳:۵۲:۲۲
مشكل سر بي حجابي يا بد حجابي نيست اصلي ترين قضيه اين است كه ناموس بدحجاب مردم را بازور بصورت علني سوار موتور وماشين ميكنند بعد از آزار واذيت يا ميكشند يا رها ميكنند بالاخره يك مسئول بايد جواب بدهدودولت هم اول بگير بگير راه انداخته حالا ميخواهد خودش راعقب بكشد چرا خدا عالم است!!! (327177)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۸ ۱۹:۴۶:۱۳
کسانی که توان درمان مشکلات اولیه جامعه (فقر و بیکاری ) را ندارند روی حجاب دست گذاشته تا ضعف های خود را پنهان کنند (327509)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۸ ۲۱:۴۴:۵۶
جسارتا شبیه اظهارات دایی جان ناپلئون می مونه ! کار کاره احمدی نژاده (327527)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.