نظر منتشر شده
۱۲۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 75647
کمک به غزه از منظر هزینه و فایده
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۱۲


سعيد معصومي، لندن

براستی انگیزه واقعی ایران برای کمک به محرومین جهان چیست؟



چرا امام خمینی (رحمه الله) کمک به مردم فلسطین را از وظایف اصلی انقلاب اسلامی می دانست؟



پس از گذشت 31 سال از پیروزی انقلاب، ما در قبال کمک به مردم فلسطین چه چیزی بدست آورده ایم؟



بعضی ها عقیده دارند دلیل بسیاری از فشارهای سیاسی، تحریمهای سازمان ملل، هجوم تبلیغاتی و رسانه ای غرب و ایجاد ناآرامی در ایران، فقط روحیه عدالت طلبی و دفاع از مردم مظلوم فلسطین است. اگر ایران دست از این حمایت بردارد و اسرائیل را به حال خود واگذارد، تمامی این مسائل حل می شود.



شعار "نه غزه و نه لبنان" در راستای همین برداشت داده می شود. پرداختن به هولوکاست تنش زا شمرده می شود. حمایت مادی و معنوی از انتفاضه فلسطین، در حالی که ملت ایران خود نیازمند است، کاری عاقلانه دانسته نمی شود. ایران را با امارات و عربستان مقایسه می کنند که با رویکرد توجه به داخل، کشور خود را آباد کرده اند. به نظر آنها همراهی با جامعه جهانی (یعنی دول استکباری) تنها راه برون رفت از مشکلات داخلی و خارجی ایران است.



ما در این نوشتار بنا داریم صرف نظر از موضع گیریها و جبهه بندی های سیاسی، موضوع کمک به ملت فلسطین (ودر حالت کلی مظلومان جهان) را از منظر هزینه و فایده مورد توجه قرار دهیم.



بحث را با ذکر یک جریان تاریخی که در قرآن به اشاره در باره آن گفته شده است شروع می کنیم. در سوره مبارکه دهر (انسان)، خداوند داستان خانواده نیکوکاری را ذکر می کند که سه روز متوالی در ماه مبارک رمضان و در هنگام افطار، غذای خود را به مسکین و یتیم و اسیر می دهند و روزه خود را با آب باز می کنند. (و یطعمون الطعام علی حبه مسکینا و یتیما و اسیرا)



روایات بسیاری بطور قطع این خانواده را اهل بیت پیامبر اکرم (ص) یعنی علی و فاطمه و حسن و حسین سلام الله علیهم اجمعین، می دانند. قرآن کریم جواب اهل بیت را پس از شنیدین تشکر توسط درخواست کنندگان اینگونه توصیف می کند: "انما نطعمكم لوجه الله لا نريد منكم جزاء ولا شكورا. همانا ما بخاطر خداوند شما را اطعام می کنیم و از شما انتظار عوض و حتی تشکر نداریم."



خداوند در آیات قبل از این آیه به پاداش انسانهای نیکوکار (ابرار) اشاره می کند که آنها از کاسه ای سیراب می شوند که طعم کافور دارد (ان الابرار یشربون من کاس کان مزاجها کافورا). آنها از چشمه ای می نوشند که مخصوص عباد خداست (عینا یشرب بها عبادالله).



قرآن سپس به ویژگی ابرار در دنیا اشاره می کند که آنها به نذر خود وفا می کنند و از روزی که سختی آن فراگیر است بیمناک هستند (یوفون بالنذر و یخافون یوما کان شره مستطیرا) و در حالی که خود نیازمند هستند به مسکین و یتیم و اسیر کمک می کنند (و یطعمون الطعام علی حبه مسکینا یتیما و اسیرا) . و این کمک را بی چشمداشت از آنها و فقط برای رضای خداوند انجام می دهند.



آنجه ما از این آیات در می یابیم آن است که برای رسیدن به مقام ابرار می بایستی در زمانی که خود نیازمند هستیم به نیازمندان دیگر کمک کنیم. کمک هم فقط برای رضوان الهی باشد و بدنبال معامله گری دنیایی نباشیم. آنگاه است خداوند رحیم و بخشنده که مالک ذخایر آسمانها و زمین است، در ازای این ایثار خالصانه، پاداشهایی را که در آیات فوق به آن اشاره شده است، به ما می دهد. در این رابطه به نکات زیر اشاره می کنیم:



1.     بنا به نظر علامه طباطبایی در تفسیر المیزان، استفاده از فعل مضارعه (یشربون) در این آیات (مانند آنکه ابرار از کاسه هایی می نوشند که بوی خوش کافور دارد)  به معنای آن است که آنها در همین دنیا از این کاسه ها سیراب می شوند وگرنه می فرمود: "سیشربون" یعنی خواهند نوشید.

 



2.     در بعضی روایات کافور در وصف حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها آمده است. نسل امامان ما که آقایی دو جهان را مفتخر هستند از حضرت زهراست. اینکه گفته می شود ابرار از کاسه ای با بوی خوش کافور می نوشند، یعنی آنها نیز با سیراب شدن از عطر وجود بانوی دو عالم، همانند ائمه معصومین، به آقایی و سروری جهان می رسند.



3.     آقایی و موفقیت در این دنیا، نجات از سختیهای فراگیر (مستطیر) قیامت، دخول در بهشت برین و از همه مهمتر رضوان الهی از جمله پاداشهایی که نصیب نیکوکاران و ابراری می شود که در این دنیا نیازمندان دیگر را علیرغم احتیاج شدید، برخود ترجیح داده و لقمه ای را که برای خود برداشته اند در دهان مسکینان و یتیمان و اسیران قرار می دهند.



فلسطین ملت یتیم شده دنیاست. پدر فلسطین کشوری است که غاصبین صهیونیست بزور اشغال کرده و این ملت را شصت سال به آوارگی کشانده اند. کشورهای عرب در کنار اسرائیل قرار گرفته و آوارگی و بیچارگی این ملت مظلوم را نظاره می کنند. کشورهای اسلامی از وحشت از استکبار جهانی جرآت صدور حتی یک بیانیه را برای حمایت نیز ندارند. رژیم اشغالگر قدس به پشتیبانی آمریکا و اروپا هر از چند گاهی جنگی را به این ملت ضعیف تحمیل می کند. و اکنون دوسال است که تحریم همه جانبه ای را بر آنها تحمیل کرده است.



ایران بواسطه آن بزرگمرد مخلص یعنی امام خمینی و صفا و وفای ملت خود و بخاطر کمک به محرومان و پابرهنگان، به مقام ابرار در میان کشورهای دیگر دست یافته است. امام با شعار کمک به مستضعفان جهان بدون چشمداشتی برای جبران و تشکر از انها، دست سخاوتمند خود را برای کمک به نیازمندان جهان باز کرد و پس از ایشان ملت ما این دست را همواره باز نگاه داشت.



ایران علیرغم فشارها، در زمان جنگ تحمیلی و پس از آن، رنج تحریمهای جهانی را برخود خرید ولی مردانه به عهدی که با خداوند بسته بود ثابت قدم ماند (و یوفون بالنذر). بیشترین فشارها در سال گذشته بر ایران وارد شد. دیدیم که در روز قدس که یادگار امام بود، عده ای نادان و خودفروخته شعار نه غزه و نه لبنان را سر دادند و ایران را برای دست کشیدن از حمایت از ملت فلسطین تحت فشار قرار دادند.



ایران در زمانی که به شدت تحت فشارهای بین المللی بود، با کمک به ملت یتیم فلسطین؛ ملت مسکین افغانستان در زمان طالبان و ملت اسیر عراق در زمان حکومت جابرانه صدام، ثابت کرد که مصداق عینی ابرار است. خداوند متعال نیز به عهد خود با ابرار عمل کرد و پاداش این ایثار مخلصانه او را در زمانهایی قرار داد که ایران بشدت به آن نیاز داشت.



ما در اینجا از باب شکر نعمت الهی به برخی از این الطاف الهی در حق ملت بزرگوار ایران اشاره می کنیم:



1.     حمله متجاوزان امریکایی به ایران در صحرای طبس با طوفان الهی در هم شکست.



2.     با وجود کمک مالی و تسلیحاتی تمامی دنیا به صدام، خرمشهر آزاد شد و صدام تا مرز شکست پیش رفت.



3.     پذیرش قطعنامه 598 جام زهر را به امام نوشاند و ملت ما را بسیار افسرده کرد. ولی دیدیم که خداوند صدام را بوسیله دشمن دیگر ایران از بین برد و در عراق حکومتی شیعی و طرفدار ایران بر سر کار آورد. آیا ما برای این موفقیت زحمتی کشیدیم؟ یا آنکه هدیه ای الهی برای ما و ما به ازای جام زهری بود که امام نوشید و رفت.



4.     دشمن دیگر ما القاعده و طالبان در افغانستان که با کمک آمریکا، عربستان، امارات و پاکستان به قدرت رسیده بود و هر از چند گاهی باعث مزاحمت برای ما می شد، بدست خودشان از بین رفت و افغانستان به کشوری دوست برای ایران تبدیل شد.



5.     ترکیه تا چندی پیش از هم پیمانان اسرائیل به حساب می آمد. هم اکنون تبدیل به دشمن آن شده و در مقابل آن با ایران همراهی می کند.



6.     کشور ایران که در زمان جنگ تحمیلی فقط کشور سوریه را، آنهم با صدور نفت، در کنار خود داشت، هم اکنون هم پیمانانی از آفریقا تا آمریکای لاتین پیدا کرده است.



7.     حزب الله و حماس به عنوان دوستداران ایران شکستهای سختی را به اسرائیل وارد کردند که تمامی کشور های عربی نتوانستند این کار را در جنگهای دهه شصت انجام دهند.



 



8.     پیشرفتهای ایران در زمینه های علمی بیو، نانو، هسته ای و فضایی، پزشکی، مهندسی و سد سازی و دفاعی بالاترین رشد جهانی را داراست و در بعضی موارد، ایران خود را به جرگه چند کشور محدود فن آوریهای پیشرفته رسانده است. این در حالی است که این کشور هشت سال جنگ را برخود دیده و پس از آن با  تحریمهای سخت روبرو بوده است.



9.     به اعتراف صاحب نظران دنیا، ایران نه فقط ابرقدرت منطقه بلکه ابرقدرت معنوی جهان است. اینکه شورای امنیت چب و راست بر علیه ایران قطعنامه صادر می کند فقط و فقط برای جلوگیری از گسترش نفوذ معنوی ایران در جهان است.



10. ...



 



آیا می توان باور کرد که ایران فقط با داشته های خود توانسته به این موفقیتها دست یابد. این موفقیتها در حد معجزه است و امکان ندارد بدون تفضلات بیکران خداوند قادر متعال به نتیجه رسیده باشد. مطمئنا این موفقیتها مرهون کمک خالصانه ملت ایران به مستضعفین جهان از جمله مردم غزه و فلسطین است.



 



خداوند مقدر کرده است که ایران با نوشیدن از کاسه ای که معطر به عطر کافور زهراست، به سروری جهان برسد. در این راه تحریمهای شورای امنیت چه اثری می تواند داشته باشد. خداوند ابرار را در روزهای سخت یاری می کند. لذا ایران از تحریمها نمی هراسد زیرا که مستظهر به کمک خداوند تواناست.



 



نکته ای که باقی می ماند آن آست که آیا ما می توانیم به عنوان مسلمان از کمک به محرومین خودداری کنیم. پیامبر اکرم می فرماید که اگر مسلمانی صدای کمک خواهی مسلمانی دیگر را بشنود و به یاری او نرود مسلمان نیست. در همین آیات سوره دهر نیز یکی از دلایل کمک به بیچارگان ترس از عذاب آخرت ذکر شده است (انا نخاف من ربنا يوما عبوسا قمطريرا. ابرار می گویند: ما بواسطه آنکه از قهر خداوند در روز عبوس و سخت می ترسیم، وظیفه داریم به شما کمک کنیم).



 



کمک به ملت فلسطین از منظر هزینه و فایده به نفع ماست. ما هیچ منتی بر ملت فلسطین نداریم. هر آنچه به آنها داده ایم، چندین برابر آن را خداوند به ما بازگردانده است.

 

 





 
 
محمد
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۲:۴۷:۱۲
این جانب می خواهم بدانم که در سخت ترین شرایط در جنگ ایران وعراق مگر انها به ما کمک کرده اند که به انها باید کمک کنیم خواهش میکنم سایت الف این نکته را چاپ کند (327703)
 
عبدالله مهدوی
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۴:۵۸:۵۱
اگه یه روزی برادر شما با چک زد تو گوشتون حتماً شما هم باید فردا بزنین تو گوش اون؟ (327783)
 
سیاوش
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۲۱:۳۷:۱۷
بله اگر برادرم در حالت نرمال(عصبانی نباشه) بزنه تو گوشم من هم 100% میزنم زیر گوشش حساب حسابه کاکا برادر (327978)
 
آزادی خواه
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۵:۰۰:۴۵
عزیز دلم اون موقع حماس به این شکل سازمان یافته و تشکیلاتی نبود !! شاید هم اصلا بوجود نیومده بود .
خواهشا بدون داشتن اطلاعات کافی و مستدل کامنت نذارین. (327784)
 
حسینی
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۰۹:۲۸:۴۰
خواهشا بدون داشتن اطلاعات کافی و مستدل کامنت نذارین
جمله قشنگیه راستی اقای آزادی خواه شما در مجلس عزاداری صدام در غزه شرکت کردی یا اطلاع نداشتی (328114)
 
حسینی
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۰۹:۴۱:۴۱
سایت شما فقط اختصاصی شد به ازادی خواه و مهدوی و یخی شکر خدا زنده مانده ام و عدالت علی دیده ام (328122)
 
smassumi
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۵:۴۵:۱۰
این فرق ما با آنها است. ملت ایران نیکوکار است و با خداوند عهد بسته است. اینجا محل تلافی و مقابله به مثل نیست. عزت ایران در جهان نتیجه همین نیکوکاری یکجانبه است.

انسان نیکوکار نمی تواند نیکی نکند.

در ثانی باید حساب ملت یک کشور را از حکام آن جدا کرد. مثلا مگر می توان ملت مصر را با رئیس دولت آن یک دانست. مگر ملت مصر با بسته شدن گذرگاه رفح موافق است؟ ملت مستضعف است و قدرت جلوگیری از رفتار دولت خود ندارد.  (327829)
 
بيگي
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۲:۴۸:۱۲
كمك به ديگران بد نيست امــــــا
1 - بايد مبلغ آن براي مردم كه صاحبان اصلي منابع كشور هستند روشن شود.
2 - اگر در مملكت خودمان نياز مند تر از آنها داريم اول نياز آنها را در حدي كه مواد مختلف قانون اساسي تعيين كرده رفع و اگر مازادي بود با شرط قبل به آنها بدهيم.
3 - خارج از تعارفات دقت شود كه آيا آنها فقط مادام كه كمك دريافت ميكنند با ما هستند يا اگر روزي در اثر گرفتاري منابع ما قطع شد بدنبال منافع خودشان ميروند؟
4 - در صورت بر آورده شدن موارد فوق اگر يك نظر سنجي از مردم صورت بگيرد هم بد نيست. (327704)
 
عبدالله مهدوی
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۵:۰۱:۲۳
\"اگر در مملكت خودمان نياز مند تر از آنها داريم اول نياز آنها را در حدي كه مواد مختلف قانون اساسي تعيين كرده رفع و اگر مازادي بود با شرط قبل به آنها بدهيم.\"

تو همین دولت احمدی نژاد وقتی یه کمی به پولی که کمیته امداد پرداخت می کنه اضافه شد همین حضرات منورالفکر گفتن که دولت داره \"گدا پروری\" میکنه (327785)
 
بيگي
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۷:۱۳:۰۲
ايجاد اشتغال گدا پروري نيست. تامين بهداشت گدا پروري نيست.ميداني اگر مشكل قلبي پيدا كني و 10 - 20 ميليون ندي به بيمارستان با اين خدمات بيمه يا بايد مثل خيلي ها بميري يا واقعا بايد از هر كس و ناكس گدايي كني؟ .كجاي دنيا يك فرد معمولي بايد بيش از 100 در صد حقوقش را اجاره خانه بدهد؟ قانون اساسي را بخوانيد و همين مواد مربوطه را برويد در جامعه با واقعيت مقايسه كنيد.صحبت از مدينه فاضله نيست صحبت از حق زندگاني در شان يك انسان است كه محكوم به زندگي شده. (327878)
 
سیاوش
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۲۱:۴۵:۲۹
وقتی یه نفر سر ماه یه پولی بده دستت بعد از مدتی ناخودآگاه یا خودآگاه چشمت همیشه به دست اون طرف نمی افته که بهت پول بده؟شما اسم این رو چی میزاری؟
در ضمن کمک مالی مستقیم به نظر من اشتباه هست بلکه باید به فرض شغل ایجاد بشه بعد بگن هرکی پول میخواد بفرما برو کار کن
در ضمن به فرض اصلا بگیر 10 میلیون بدن به من آیا من میتونم کسب و کاری راه بندازم؟مسلما نه پس این پول به جای تولید میره تو مصرف و پشت سرش نقدینگی و بعدش تورم و بگیر برو تا ته مشکلات پیش میاد (327982)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۳:۳۲:۰۳
آقای مهدوی.پول را مستقیما کف دست افراد گذاشتن که کمک موقت است و متاسفانه ممکن است شخص را عادت به کار نکردن و کمک مالی گرفتن بکند حالا چه از مردم عادی باشد چه از دولت در اصل موضوع فرقی نمی کند.
فکر نمی کنید این عادت ناپسند همان دریوزگی و گدایی باشد که در روایات و آموزه های دینی به آن اشاره شده است؟
یک ضرب المثل چینی می گوید\" اگر می خواهی شخصی را برای یک روز سیر کنی به او ماهی بده اگر می خواهی او را برای یک عمر سیر کنی به او ماهیگیری یاد بده!.\" (328235)
 
آزادی خواه
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۵:۰۴:۰۹
مردم نمایندگان مجلس و رییس جمهور رو بطور مستقیم و رهبر رو بطور غیر مستقیم انتخاب میکنن ، پس کمک کردن به غزه بصورت غیر مستقیم با خواست مردم انجام میشه.
دوما اگه قرار باشه برای هر کاری نظرسنجی صورت بگیره( مثل رفراندوم یارانه ها و پیشنهاد خاتمی) که دیگه هیچی؟؟ سنگ رو سنگ بند نمیشه. (327787)
 
amir
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۴:۳۸:۵۹
اسم این هر کاری نیست دوست من. سالانه بالغ بر میلیون ها دلار می شود. من که برای گرفتن 2 میلیون تومان وام ازدواج 1 ماه کارم طول کشید و باید با بهره هم پس بدهم ترجیح می دهم این میلیون ها دلار برای ازدواج و راحتی زندگی جوانانی مانند من هزینه شود (328287)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۲۲:۴۳:۵۶
بحث کمک به نیازمند نیست

بحث اینه یک نفر رو تو خیابون دارند می کشند به اون بهانه که توی خونه به مون تشنه اش شده نمی شه نرفت و کمک نکرد (327999)
 
علی
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۲۲:۴۵:۲۹
قابل توجه شما که عربستان بیش از 80 درصد کمک به فلسطین رو انجام می ده
ایران فقط حمایت معنوی و سیاسی داره
ایران بعد از عربستان و مصر و مالزی در کمک به فلسطین در رتبه چهارمه

نترسید از گشنگی نمی میرید (328000)
 
بسیجی زمان جنگ
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۲:۵۵:۱۳
مگر نه انکه همین ملت قهرمان فلسطین وقتی صدام به سزای اعمال خود رسید برای ان عزاداری کردند وبرای ان ملعون که من خود از نزدیک شهد شهید شدن جوانان بودند عزاداری کردند (327708)
 
آزادی خواه
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۴:۵۸:۴۵
ما باید مشخص کنیم مسلمان هستیم یا نیستیم ؟؟
خداوند میگه اگه کسی صدای برادر مسلمانشو بشنوه و کمکش نکنه مسلمان نیست، حالا ما میخواهیم مسلمان باشیم یا نه ؟؟ (327782)
 
حسینی
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۷:۴۲:۳۴
ایا این صدا فقط از سمت حزب الله لبنان و حماس شنیدی از جایی دیگر نشنیدی مسلمان آزادی خواه و سایت محترم الف چرا نظرم که واقعیت دارد و شوخی نیست بابت مدرسه در غزه بنام مدرسه صحابه جلیل معاویه بن ابی سفیان رضی الله عنهما که توسط اسرائیل تخریب شد و در العربیه برای بازسازی درخواست کمک کردند منتشر نکردی بیشترین نظرات آزادی خواه و مهدوی این عدالت شما (327902)
 
علی
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۲۲:۲۴:۰۲
اتفاقا چون مسلمانیم فرقی بین شیعه و سنی نمیدانیم.
چه سنی اهل فلسطین باشد، چه برادر سنی اهل چچن و چه برادر سنی اهل ارومچی و تحت سلطه چین.
رفتار سیاستمدارن ما، قابل جمع با کمک به مظلوم نیست.
چرا که رفتار دوپهلو درقبال چچن و چین و غزه اعتماد مردم را سلب کرده است.
ارجاع میدهم به رفتار استاندارد ترکیه در قبال دفاع از فلسطینیان و مسلمانان چین و حتی کمک نظامی و مالی به مسلمانان چچن.
مردم در مورد کمک به غزه مشکلی ندارند، بشرط آنکه
1-این امر در راستای منافع ملی و میهنی ما باشد.
2-برای همه مظلومان جهان باشد.
3-بعنوان ابزار سیاسی در دست گروه سیاسی خاص قرار نگیرد.
4-دانستن حق مردم باشد. (328529)
 
عبدالله مهدوی
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۵:۰۴:۰۹
مطمئناً اون ها از روی بی بصیرتی این کار رو انجام دادن
همون بی بصیرتی که یه زمانی همین عده ای که الان مخالفت می کنن و می گن \"نه غزه نه لبنان\" می گفتن که صدام \"خالد ابن ولید\" شده و ما هم باید بهش کمک کنیم(منظورم حضرات چپ تو مجلس چهارم) (327788)
 
آزادی خواه
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۵:۰۵:۵۴
ما بصورت عمده از حماس حمایت میکنیم نه باقی احزاب فلسطینی .!! برای مثال فتح که با اسراییلی ها دستشون تو یه کاسه است. (327790)
 
smassumi
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۵:۵۴:۵۲
صدام کمکهای مالی به مردم غزه می کرد. هدف صدام هم از اینکار مشخص بود. به هر صورت این کمکها در جذب مردم موثر است.

ما نباید عجول باشیم و انتظار داشته باشیم به این سرعت عوارض سوء کمکهای صدام به مردم غزه پاک شود. اکثر ملت فلسطین به ماهیت صدام پی برده اند. اینکه عده ای ناآگاه هنوز هوادار صدام هستند، موقتی است.

چرا راه دور می رویم. در همین کشور ما ایران هنوز بعد از سی سال از انقلاب اسلامی اندک کسانی هستند که خواستار بازگشت رژیم شاهنشاهی هستند و یا در اردوگاه اشرف با صدام بر علیه ملت خود، همکاری نظامی می کردند. (327835)
 
عماد
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۳:۰۸:۵۲
من چندوقت پیش مطلبی راتوی سایتی دیدم که درموردموضوع فلسطین ولبنان نوشته شده بود.نویسنده نوشته بوداگرلبنان وفلسطین نباشندرژیم صهیونیستی مستقیمابامادرگیرخواهدشد.آیا چنین چیزی درست است؟وآیاماراضی به این هستیم که دیگران بخاطرماکشته شوند؟
باتشکر (327715)
 
عبدالله مهدوی
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۵:۰۷:۰۰
اگر بخواهیم خیلی مادی به قضیه نگاه کنیم
\"ما اونا رو پروبال می دیم-اونا هم به عنوان نیروهای ما عمل می کنن\"
اونا می دونن که اگه یه روزی جمهوری اسلامی از بین بره اونا هم نتیجتاً از بین خواهند رفت (327791)
 
smassumi
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۶:۰۷:۲۵
این مطلب با موضوع مقاله ارتباطی ندارد ولی نکته خوبی است.

ما انگیزه ای برای این کار نداریم. ولی اگر خود آنها برای آنکه ملت ما را دوست دارند و مایل هستند همکاری کنند اختیار با خودشان است.

همینکه که آنها در کنار اسرائیل از ایران حمایت می کنند از فواید کمک به آنهاست. حداقل با این وسیله امنیت خود را حفظ کرده ایم.

در هر حال ایران هیچکس را وحه المصالحه و یا سپر خود قرار نمی دهد. اگر بخواهد هم نمی تواند. (327841)
 
هادی مصدق
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۳:۱۹:۵۰
مشكل اصلي ما، ضعف ايمان است وگرنه مگر مي شود كسي صحراي طبس و موارد مشابه ديگر را ديده باشد و همچنان با نگاه هاي يك جانبه شعار\" نه غزه،نه لبنان\" را سر دهد. (327724)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۳:۲۰:۱۹
به جای این کارا باید بودجه رو در رسانه ها ریخت تا افکار عمومی مردم دنیا متوجه قضیه بشن اونوقت خودش درست میشه.

فعلا افکار عمومی مردم دنیا تحت تاثیر رسانه هاست حتی ایرانیان.

تا وقتی افکار مردم دنیا همراه نشوند کار ما آب در هاون کوبیدن است.

البته نه صدا و سیمایی که خودمونم ارضا نمیکنه چه برسه به مردم دنیا و ...


بهترین کار آزادی بیان و اجازه برای راه اندازی شبکه های خصوصی است. (327725)
 
عبدالله مهدوی
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۵:۰۹:۳۰
شما اونقدر قدرت رسانه ای ندارین که بتونین چنین کاری انجام بدین
شما حتی یونه ماهواره از خودتون هم ندارین چه برسه به....!!!
همین الانشم وضع ایران تو معادله ی خاورمیانه زیاد بد نیس (327796)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۳:۲۰:۲۴
اسراییل باید با یه چیزی مشغول باشه دیگه وگرنه امریکا تاحالا چندین برابر الان قدرت پیدا کرده بود
منظورم رو گرفتین ..
یکی میخواد امریکا رو از طریق اسراییل قلقلک بده ...
تا انرزی امریکا تو این مسیر مستهلک بشه ...

پس باید اسراییل خواب نداشته باشه ..
تا
امریکا خواب نداشته باشه

شما که ازمن بهتر میدونین لابی قدرت وثروت دردست صهیونیستای امریکایی هستش... (327726)
 
آزادی خواه
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۴:۵۷:۰۴
یکی به من بگه کمک مالی ما به فلسطینیها و لبنانیها مگه چقدره ؟؟
500 میلیون دلار ، 800 میلیون دلار ، ا میلیارد دلار یا بیشتر؟؟
فکر میکنین در صورت حمله اسراییل به ایران خسارت های ما چقدره ؟؟ضربه زدن به تاسیسات هسته ای ما که این همه خرج کردیم چقدر هزینه بر میداره ؟؟ کشته یا مجروح کردن یا کشتن مردم چقدر هزینه داره ؟؟ فلج کردن فعالیت های اقتصادی چه ؟؟ و............
با این قضیه ای باید منطقی برخورد کنیم ، من از کامنت های دوستان که طبق احساس نوشتند تعجب کردم ، نباید احساسی برخورد کرد. (327778)
 
امید
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۰:۱۱:۳۳
خوب حالا کمک ایران به فلسطین امکان حمله اسراییل را بیشتر میکنه یا کمتر ؟
در این صورت فکر میکنی حماس و حزب الله خودشونو درگیر جنگ میکنند یا فقط از دور شعار میدن؟ (328138)
 
amir
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۴:۴۲:۴۶
دوست عزیز من آیا این همه کشورهای دیگر مسلمان که کمک نکرده اند اسراییل به آنها حمله کرده است ؟ این فکر که ما کمک نکنیم اسراییل حمله می کند از کجا آمده است ؟ فلسفه اش چیست ؟ لطفا تحلیل دقیق خود را ارائه نمایید. همچنین دقت کنید وزیر دفاع و بقیه مقامات تا بحال بارها بارها در رسانه ها گفتند که اسراییل هیچ غلطی نمی تواند بکند و قدرت نظامی ایران کم نمی باشد. پس نگران حمله نباشید (328288)
 
عبدالله مهدوی
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۵:۱۲:۴۱
از زمانی که اسرائیل درست شده موازنه ی قوا بین اروپای مسیحی با خاورمیانه ی اسلامی به هم خورده
در واقع اسرائیل یه سپر دفاعی برای اروپا هست که مسلمونا به اونا کاری نداشته باشن حتی اگه اروپایی ها به کشورهای اسلامی نیرو اعزام کنن
اگه یه روزی این اسرائیل از بین بره(انشا الله) این معادله به هم میخوره و دیگه اروپایی ها نمیتونن هر غلطی که دلشون خاوست بکند (327798)
 
جليل
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۳:۲۹:۰۳
در شرايطي كه ميليونها نفر در ايران از فقر و بيكاري رنج مي برند وبه دليل بيكاري قادر به ازدواج نيستند وجواني خودرا در بيكاري وفقر واندوه وحسرت سپري مي كنند چرا با يد پول بيت المال كه بايد صرف اشتغال وازدواج جوانان گردد به جيب مردم غزه واريز مي گردد من جوان 26 ساله اي هستم كه يكساله ليسانس گرفتم اما قادر به يافتن شغل نيستم دولت هم عنوان مي كند بيكاري شما به ما مربوط نيست ودر توهمات خود اقدام به كاهش آمار بيكاري ميكنند شما حساب كنيد چند ميليون نفر مثل من بيكار در كشور وجود دارد؟ اگر ميخواهيد به غزه بدهيد از جيب خودتان بدهيد چرا از بيت المال كه متعلق به هفتاد ميليون نفر است به ديگر كشورها مي دهيد؟
شما راي گيري كنيد ببينيد چند نفر از ايرانيان از كمك كردن به غزه راضي اند؟
تاريخ اين ظلم وستم شما را هرگز فراموش نخواهد كرداميدوارم با عدم سانسور اين كامنت وپاسخ نويسنده جواب صدها هزار نفر از جوانان بيكار روشن گردد (327730)
 
آزادی خواه
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۵:۰۸:۱۴
یعنی فکر میکنین اگه این پولها خرج غزه نشه میره کجا ؟؟
تو جیب آقازاده ها که مردم رو میکشن بعدش هم فرار میکنن
اشتباه نکنیم مشکل ما کمبود هزینه نیست ، کمبود مدیریت است . (327792)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۰۱:۱۳:۰۳
فرار نکردند آقازاده هم نیستند آقا هستند و صدا و سیما و کل شماها پشت سرشان هستید! (328052)
 
smassumi
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۶:۱۹:۲۵
با تشکر از این خواننده عزیز

جواب سوال ایشان در جواب یکی دیگر از خوانندگان داده شده است.

مضافا در پاسخ می گویم که از کجا معلوم که مشکل بیکاری جوانان ایران با قطع کمک به غزه حل شود. ثانیا ما بر این باوریم که این صدقه ما به بیچارگان باعث جلب رضای خداوند شده و انشاءالله با تفضلات آن قادر متعال که ذخایر آسمان و زمین را مالک است، مشکلات جوانان ایران حل شود.

اتفاقا شما باید بسیار شاکر باشید که رضایت حدواند را بدست می آورید. مگر ما در زمان فقر و بیچارگی و مریضی دست به دعا بر نمی داریم؟ خداوند هم می فرماید برای آنکه به تو کمک کنم تو می بایستی به دیگران کمک کنی. دستگیری از دیگران شرط کمک خداوند است.

ضمنا کمک ما به غزه عمدتا معنوی است تا مادی. بخش مادی آن هم در مقایسه با هزینه های دیگر ایران ناچیز است. (327843)
 
سادات
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۰:۲۰:۳۶
دوست عزیز صدقه بسیار چیز خوبی است در صورتیکه با رضایت صاحب مال همراه باشد . شما حاضرید من مدام از جیب شما پول بردارم و صدقه بدهم ؟شما اینجا را با جنگلهای ناتینگهام و ما را با رابین هود اشتباه گرفته اید. به حمدالله شماره حساب برای کمک به غزه و لبنان به وفور اعلام شده و کسانی مثل شماکه تمایل دارند میتوانند از جیب مبارک خود هزینه کنند نه از جیب پابرهنگان بوشهر و سیستان و کردستان. (328143)
 
amir
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۴:۴۴:۴۰
دوست عزیز بعد از 30 سال آینده که کمکهای ما ادامه پیدا کرد و مشکلات جوانان برطرف نشد می بایست چه کرد ؟ شما یا جوان نیستید و یا مشکلات جوانان مانند بیکاری یا ازدواج درک نکرده اید (328290)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۳:۳۹:۲۱
پیشنهاد می کنم افراد متمکنی در حکومت از جیب خودشان و حساب شخصی خودشان به غزه و لبنان کمک کنند مانند آقای .... وزیر..... (328242)
 
يك ايراني
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۳:۵۰:۳۵
اگر قراره رسم مسلماني را بجا آوريم:
چرا به مسلمانان چچن كمك مالي و نظامي نكرديم؟
چرا به مسلمانان چيني كمك مالي و نظامي نكرديم؟

چرا بايد در چنين مواقعي پيمانهاي اقتصادي و سياسي مان با روسيه و چين، مانع از انجام اين كمك ها شود؟
چرا؟؟؟؟؟؟؟؟ (327741)
 
آزادی خواه
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۵:۰۹:۲۴
سیاست خارجی بر مبنای سه تا چیزه ( البته نه از چیزهای موسوی ) : عزت ، حکمت ، مصلحت. (327795)
 
سیاوش
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۲۱:۵۳:۱۲
عزت , حکمت , مصلحت!خوب بحث ما هم سر اینهاست(+غیره)
شما فقط همین عزت و حکمت و مصلحت کمک به فلسطین ولبنان گامبیا و کلی کشور ناشناخته دیگه رو برای من شرح بدی مشکل حله دیگه دعوا که نداریم
روسیه و چین و ترکیه و برزیل و ... مربوط به این بحث نمیشه ولی این رو هم بگی دیگه چه بهتر (327986)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۳:۴۱:۱۰
آزادی خواه عزیز.این سه موردی که گفتی کلی گویی بود جواب دوستمان را ندادی؟! (328245)
 
عبدالله مهدوی
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۵:۱۸:۰۱
مسلمانای چچن جنس مسلمانی شون وهابی و سلفیه
مسلمانای چین هم چون ترکن و ترکیه ازشون حمایت می کنه از اونجا که قضیه کمک به مسلمونا واجب کفایی هستش از ما تا حدودی ساقط می شه
در مورد چین و روسیه خوب این دو تا شیطانن همون طوریکه فرانسه هم شیطانه.آیا ما روابط اقتصادیمون رو با فرانسه قطع کردیم که بریم با اینا هم قطع کنیم؟ (327807)
 
یک هموطن
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۷:۵۵:۳۶
دوست عزیز. بنده با کمک به غزه و فلسطین مخالف نیستم. اما دلایل شما انصافا دقیق نیست. حداقل در مورد اویغورها، چینی ها خیلی نژاد پرستند و دارند به صورت سازمان یافته اینارو نابود می کنند. در مورد چچن، حماس هم دقیقا ریشه در اخوان المسلمین و سید قطب دارد، این ها هم نگاهشان به شیعیان مثبت نیست، طبق استدلال شما نباید بهشان کمک کنیم؟ اکر هم سخنانتان دقیق باشد ، قانع کننده نیست. حکمت مصلحت عزت به نظرم پاسخ بهتری است. (327913)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۳:۴۲:۳۶
آقای مهدوی.خوب روابطمان را هم با چین هم با روسیه و هم با فرانسه قطع کنیم.شما که به امداد الهی خیلی اعتقاد داری! (328246)
 
smassumi
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۶:۴۷:۴۶
امیدوارم مطرح کردن روسیه و چین برای پاک کردن ننگ همکاری بعضی ها با آمریکا بر علیه نظام جمهوری اسلامی نباشد.

ولی به نکته بسیار کلیدی و مهمی را اشاره کرده اید. پاسخ به این مطلب لازم است. در این رابطه به نکات زیر توجه فرمایید:

1- اولا شبهات همکاری پنهانی ایران و روسیه با آراء منفی روسیه و چین به قطعنامه های شورای امنیت از بین رفته است. اینها چه متحد استراتژیک هستندکه چپ و راست و جلوتر از آمریکا بر علیه ایران رای می دهند!؟

2- ایران هیچگاه کمک و حمایت ازمسلمانان جهان را قطع نکرده است. چه فلسطین باشد و چه روسیه و چین. ولی امکانات ایران محدود است و باید در مناطقی صرف شود که اولا اهمیت استراتژیک آن بیشتر باشد و ثانیا اثر آن بیشتر باشد.

3-  خطر اسرائیل برای اسلام و مسلمین بسیار بیشتر از خطر چین و روسیه بر علیه مسلمانان است. اسرائیل برای از بین رفتن اسلام و ایجاد اختلاف مابین کشورهای مسلمان منطقه بوجود آمده است.

4- اسرائیل ایران را تهدید نظامی می کند و یک ملت را به مدت شصت سال از وطن خود آواره کرده است.

5- کمکهای ایران به ملت فلسطین تاکنون جواب داده است. ظهور حزب الله و حماس از ثمرات کمک های ایران است. اوج گرفتن کمکهای جهانی به ملت فلسطین ناشی از پایداری ایران در کمک به مردم فلسطین است. (327855)
 
علی
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۲۲:۴۶:۴۶
مسلمانان چین از طرفدارن آمریکا بودند
برای استقلال جنگ می کردمند نه اسلام (328001)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۰۹:۳۶:۴۱
حالا تو بگو چرا دوست نداری به مسلمانان فلسطین کمک شود ولی دوست داری به مسلمانان چین کمک شود؟ (328119)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۳:۵۴:۲۲
1-اينكه جامعه مي‌خواهد از ابرار باشد يا نباشد تصميمي فردي است و به حكومت ارتباطي ندارد. چنانچه ما مثالهايي كه از ائمه در كمك به مظلومين مي آوريم مربوط به حوزه خصوصي زندگي اين بزرگواران است و گرنه خرج كه از كيسه مهمان بود حاتم طايي شدن ارزان بود.
2-اگر ما فكر كنيم بخشي از پيشرفتهايي كه داشته‌ايم مربوط به كمكهايي است كه به كشورهاي مظلوم دنيا كرده ايم در آن صورت پيشرفتهايي كه كشورهاي ديگر دنيا ( تركيه كره آمريكا و..) داشته اند را بايد ناشي از چه بدانيم؟
3-به نظر مي رسد نويسنده محترم موضوع ثواب و عقاب اعمال را خيلي ساده در همين دنيا حل كرده اند ( جسارت نباشد انسان به ياد سريالهاي تركيه اي كه از سيما پخش مي شود مي افتد)
4-بنده هم به عنوان يك مسلمان و يك انسان بدون منت خواهان كمك به مظلومان جهان هستم اما حقيقتا\" گمان مي كنم روشي كه ما براي كمك به فلسطين و لبنان در نظر گرفته ايم اشكالات فراواني دارد.در مورد فلسطين روش دولت تركيه بسيار منطقي تر به نظر ميآيد.
5-لبنان منطقه اي است كه سابقه دوستي حداقل چند صد ساله با ايران دارد (به عنوان مثال بعضي از علماي لبنان شيعه شدن مردم ايران را حاصل تلاشهاي علماي جبل عامل مي دانند و شاهكار معماري ايران يعني اصفهان حاصل زحمات شيخ بهايي است كه باز او هم لبناني است و ...) اما به گونه اي رفتار كرده ايم كه انگار ما به خاطر جنگ لبنان و اسراييل اين چنين علاقه مند به آنها شده ايم.
با سپاس (327746)
 
عبدالله مهدوی
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۵:۲۲:۲۰
\"اينكه جامعه مي‌خواهد از ابرار باشد يا نباشد تصميمي فردي است و به حكومت ارتباطي ندارد. چنانچه ما مثالهايي كه از ائمه در كمك به مظلومين مي آوريم مربوط به حوزه خصوصي زندگي اين بزرگواران است و گرنه خرج كه از كيسه مهمان بود حاتم طايي شدن ارزان بود.\"
برادر عزیز تو اون دوره ها معصومین حکومت تشکیل نداده بودن که بخوان از پول جامعه و بیت المال خرج کنن و کسی رو کمک کنن

ضمنًا خوبه خبر داشته باشید که پوله نفت از انفاله و اختیار انفال هم دست حاکم شرعه و ایشون هم این اختیار رو به دولت و مجلس دادن که هر طوری مصلحت دو نستن طبق قانون خرجش کنن (327809)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۷:۲۸:۵۷
متن خواننده اي كه شما به آن پاسخ گفتيد نگفته است كه به مظلومان كمك نكنيد عمده موضوع اين است كه به گونه اي كمك نكنيم بيشتر مخالف داشته باشيم تا موافق. به عنوان نمونه دو جهت گيري راجع به فلسطين را مي توان گفت يكي كساني كه مي گويند در سرزمينهاي اشغالي دمكراسي بايد برقرار شود و دوم كساني كه مي گويند اسراييل بايد نابود شود به نظر من نتيجه نهايي دو جمله بالا سرنگون شدن حكومت نژادپرست اسراييل است اما يقينا\" كلام اول موافقت بسيار بيشتري در سطح جهان دارد. (327895)
 
amir
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۴:۵۳:۴۴
امیر المومنین حکومت تشکیل دادند و توجه داشته باشید که بسیاری ازخانواده های محتاج از اینکه هزینه که می تواند به آنها کمک شود به غیر داده شود خوشحال و راضی نیستند. شما خودتان را جایی محرومان بگذارید آنوقت خواهید فهمید. صحبت قبلی دوست ما هم بد نیست که هر کسی که خواست خودش به دیگران کمک کند یعنی من که می توانم روزی 1000 تومان به صندوقی برای کمک به فلسطین و یا لبنان واریز کنم و دولت پول نفت به مستحقان اختصاص دهد (328295)
 
مهربان
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۴:۰۹:۰۴
بايد ديد واقعاً هدف از كمك به لبنان چيه؟؟؟؟؟
از قديم گفتن چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرامه!!
من مخالف كمك به لبنان نيستم. ولي اين استدلال درستي نيست كه مردم خودمان را حواله به پاداش حاصل از كمك به لبنان كنيم (327755)
 
عبدالله مهدوی
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۵:۲۵:۳۷
اون کسایی که فکر می کنن که ما این پولا رو همینطوری به لبنان و غزه می دیم و دیگه رفت که رفت مطمئناً سخت در اشتباهند
این پولا موجب می شه که اونا حیات خودشون رو از ما بدونن و در نتیجه لبنان و غزه اولین لایه ی سپر دفاعی ایران در مقابل اسرائیل و در نتیجه در مقابل آمریکا هستن(چون آمریکا در مقابل هر گزندی به اسرائیل حساسه) (327814)
 
عمو
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۵:۵۹:۳۰
يعني دقيقا حديث حضرت رسول با اون ضرب‌المثل مسخره هم وزنه؟
اصلا مقدار كمك به اون بدبختا كه از گرسنگي و بيدارويي در حال از بين رفتن هستن چقدره مگه؟
يا مگه اصلا مشكل اقتصاد ايران و معيشت مردم پوله؟ يعني اگه دولت پول نفت رو كلا بياد بين مردم به ميزان مساوي تقسيم كنه و كار ديگه اي نكنه مشكل حله؟
از اين حرفا حالم بد ميشه (327839)
 
سیاوش
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۲۱:۵۷:۱۲
اگه مشکل ما با تقسیم مساوی فقط ذخایر نفتی حل نمیشه چه طوره که کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس فقط با پول نفت وضع حداقل اقتصادی مردمشون بهتره (327988)
 
يخي
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۲۳:۰۸:۴۲
مهربان عزيز
من يه سئوالي دارم:
اگه ما به لبنان كمك نكنيم و به ملت خودمون بديم شما جار نميزنيد گداپروري كرديد؟
اصولا نظام هر كاري بكنه شما ساز مخالف ميزنيد چون نت ديگه اي بلد نيستيد! (328009)
 
سادات
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۰:۲۸:۰۷
کی گفت پول نفت را بین مردم تقسیم کنیم ؟شما فقط همین 2 راه را بلدید؟
ایجاد اشتغال ؟ اتمام طرحهای عمرانی که سالهاست رها شده اند؟ایجاد تاسیسات زیر بنایی ؟بهبود خدمات اجتماعی ؟حمل و نقل عمومی ؟آلودگی هوا ؟کمک به صنایع تولیدی؟ محیط زیست و ..... هیچ کدام از اینها به ذهنتان نمیرسد؟ (328146)
 
amir
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۴:۵۶:۴۱
دوست عزیز متاسفانه تحلیل های شما در این خبر و بقیه خبرها کاملا سطحی می باشد . لطفا اظهارات اقتصاد دانان مختلف که به مخالفت با دادن پول مستقیم به مردم مخالف هستند را مطالعه نمایید. منظور من و دیگر دوستان این نیست که پول نفت به جای حساب دیگران در حساب ما بریزد. دولت می تواند از این پول براس سرمایه گذاری های مختلف و کمک های مانند تهیه مسکن و ایجاد اشتغال استفاده کند. من باور دارم که پرداخت پول مستقیم کمکی به بهتر شدن وضع زندگی مردم نخواهد کرد (328296)
 
لاله
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۴:۱۱:۳۴
ببخشيد موضوع كمكهاي فراوان ما به بوسني در سالهاي 73و74را فراموش كرده ايد؟
نتيجه چه شد؟ آنها چند سال بعد بما در موضوع حقوق بشر راي منفي دادند! (327695)
 
عبدالله مهدوی
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۴:۵۷:۱۳
نتیجه این شد که اون مسلمان کشی اونهم با اون وضعیت متوقف شد
ثانیاً ما ماموریم وظیفه ی خودمون رو انجام بدیم.
مطمئن باشید که اگر شما خدا رو کمک کنید خدا هم شما رو تو روز نیاز کمک خواهد کرد. (327779)
 
smassumi
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۵:۳۵:۲۳
انسانهای نیکوکار نیکی خود را به نیازمندان بدون چشمداشت تشکر انجام میدهند. آنها پاداش خود را هم از خداوند می خواهند. حال اگر کمک شونده تشکر کرد و یا عوض آن را داد و یا حتی نمک ناشناسی کرد و خوبی را با بدی پاسخ داد، تاثیری در ارزش کار فرد نیکوکار ندارد. فرد نیکوکار اساسا برخورد طرف مقابل را در کار خود لحاظ نمی کند.

نمونه این مطلب را در رای ممتنع نماینده لبنان به قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه ایران داریم. یک نماینده به قول خوشان خودسری کرده و برخلاف نظر ملت لبنان عمل و رای ممتنع به تحریم ایران داده است. ولی آیا نظر کل ملت لبنان و یا در ماجرایی که ذکر کرده اید، نظر ملت بوسنی هم همین است؟

یادمان باشد گاهی پاداش خداوند به کار نیک پس از مدت طولانی صورت می گیرد. ما پاداش خود را در لبنان با شکست اسرائیل از حزب الله دریافت کردیم. حال چه باک اگر نماینده لبنان با ما بی مهری کند. (327824)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۶:۲۸:۱۱
گودرز چه ربطی به شقایق داره؟

مگه ما هدف اصلی مون اینه که برای خودمون منافع جمع کنیم؟ اگه اینجور بود که میرفتیم به کره شمالی هم کمک می کردیم!


هدف انقلاب ایران اگر در یک جمله بشه خلاصه کرد چیزی نیست جز دستگیری از مستضعفان (327845)
 
يخي
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۲۲:۳۵:۰۴
ما از مردمش حمايت كرده و ميكنيم
حالا اگه حكومتش نتونه جلوي فشار غرب بايسته و خواسته يا ناخواسته كاري برخلاف ما انجام بده نميشه مردمش رو مجازات كرد (327995)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۲۲:۴۲:۲۰
عزیز من بوسنی حکومت 3 پاره است
یک قسمت مسلمانان یک قسمت صربها و یک قسمت کرواتها
فقط یک سوم حکومت دستشونه
و اختیاری در دست مسلمانان نیست
همان عدل غرب باعث شد تا اقلیت حکومت اونجا رو در اختیار خودش بگیره و علیه ما هم رای بده (327998)
 
یک هموطن
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۴:۱۷:۲۷
از نظر بنده هم طبیعتا اشکال ندارد و کمک به همنوع می باشد، منتها اگر در خوزستان در گرمای 52 درجه برق مابه مدت 6 ساعت نرود.
با تشکر از سایت الف. (327757)
 
عبدالله مهدوی
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۷:۱۹:۴۹
در جواب به دوست عزیزمون که گفت: \"از نظر بنده هم طبیعتا اشکال ندارد و کمک به همنوع می باشد، منتها اگر در خوزستان در گرمای 52 درجه برق مابه مدت 6 ساعت نرود.\"

جمهوری اسلامی یه سیاستی در مورد تخت جمشید داره اونم اینه که بزارین نشانه های شاهنشاهی خرابه بمونه تا نشانه ی عبرتی برای آیندگان باشه.(همون قضیه ای که تو قرآن هم ذکر شده)

متاسفم که اینو بگم ولی من فکر می کنم دولت های سازندگی واصلاحات هم در مورد خرابی های جنگ یه چنین سیاست هایی رو داشتن به این معنی که بزارین خرابه های جنگ باقی بمونه و بازسازی نشه تا دیگه کسی جرات حرف زدن از جنگ رو نداشته باشه!!!

من فکر میکنم شاید به این دلیل باشه که تو خوزستان وضعیت این جوریه (327886)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۴:۱۷:۴۷
چراغی که به منزل رواست به مسجد حرام است
اين نوشته شما با اين ضرب المثل چگونه قابل جمع است؟
يعني وقتي داخل ايران افراد مستحق تر از اهالي غزه داريم، آيا اولويت با اينهاست يا اونها؟ (327690)
 
عبدالله مهدوی
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۴:۵۳:۵۸
کمک به مردم فلسطین یک واجب کفایی هست
اگه این عرب ها نمی خواستن با اسرائیل سازش کنن شاید تکلیف از ما ورداشته می شد
اما چون الان کشورهای عربی دنبال سازشند ما مکلف به کمک به فلسطینی ها هستیم (327777)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۳:۲۰:۴۱
لطفا به من پاسخ دهید اگر بخشی از مردم ایران از کمک دولت یا نهادهایی از حکومت به مردم دیگر کشورها رضایت نداشته باشند آیا این کمک ها از نظر شرعی و عقلی اشکالی ندارد؟
ضمنا این موضوع با توجه به اینکه کمک مالی به دیگر کشورها در حالی که بسیاری از ایرانیان در زیر خط فقر زندگی می کنند و همچنان می دانیم که فقر یکی از عوامل مهم رشد معضلات اجتماعی و فرهنگی و رشد گناه و فسق و فجور در جامعه است چگونه تحلیل می شود؟
ضمنا در نظر داشته باشیم پیامبر گرامی اسلام و حضرت زهرا سلام الله علیها و مولا علی (ع) و ائمه اطهار به خاطر اتصال الهی شان و به خاطر کمک فراوانشان به مسکین و اسیر دچار فقر نمی شدند یا اگر می شدند تقوایشان را می توانستند حفظ کنند و مقایسه ایشان با مردم عادی از این منظر که ایشان مقام ربوبی و اولیاء اللهی داشتند اشتباه است ولی از این منظر که پیرو سیره عملی ایشان و راه قران باشیم صحیح می باشد. این مانند این است که بگوییم جوانان عذب و بدون همسر ما در هر شرایط باید مانند حضرت یوسف (ع) باشند که اینگونه عمل کردن بسیار سخت و نیاز به تقوای کامل الهی دارد ولی داستان حضرت یوسف(ع) از این منظر که در جهت تهذیب نفس و رشد خصیصه تقوا و زهد و کنترل هوای نفس بکوشیم کاملا صحیح است. (328226)
 
smassumi
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۵:۲۰:۴۲
در جواب سوال باید گفت که این مقاله دقیقا در پاسخ به این ضرب المثل نوشته شده است. ضرب المثل \"چراغی که به منزل (خانه) رواست به مسجد حرام است\" زمانی بکار برده می شود که در صورت کمک به مسجد اهل خانه فقیر شوند. ما در این مقاله در صدد آن هستیم که ثابت کنیم حتی از منظر هزینه و فایده کمک به غزه باعث می شود خدای متعال با لطف بیکران خود چندین برابر به ملت ما بازگرداند. نمونه های آن هم در این مقاله ذکر شده است.

قرآن کریم نیز پاسخی نیکو به این اشکال داده است. قرآن می فرماید\" الشيطان يعدكم الفقر ويامركم بالفحشاء والله يعدكم مغفرة منه وفضلا والله واسع عليم (آیه 268 سوره بقره)\". شیطان انسان را (برای جلوگیری از انفاق به دیگران) از فقیر شدن می ترساند. این در حالی است که خداوند پاداش قرض الحسنه را هفتصد برابر می کند.

در روایات داریم که اگر فقر به شما روی آورد برای رفع فقر خود \"صدقه\" بدهید. این همان تفسیر عملی آیه سوره انسان است که می فرماید ابرار در زمانی که خود نیازمند هستند به دیگران کمک می کنند. ابرار با خداوند معامله می کنند و این چه تجارت پرسودی است.

نکته دیگر آن است که مخالفین کمک به غزه آنگونه مسئله را بزرگنمایی می کنند که انگار ریشه فقر ما در کمک به غزه است. ملت ما ثروتمند است. این مقدارکمک مادی به غزه آنقدری نیست که تاثیری در کل اقتصاد ما داشته باشد. ثانیا کمکهای ما به غزه فقط مادی نیست. حمایت معنوی ایران از انتفاضه فلسطین بسیار مهمتر از کمکهای مالی آن است.

نکته آخر را در سندیت بکارگیری ضرب المثل می گویم. ضرب المثل فقط برای روشن شدن مطلبی که در ذهن گوینده وجود دارد بکار می رود و الا به خودی خود سندیت ندارد و نمی توان به آن استناد کرد. ما ضرب المثلهایی داریم که مخالف این ضرب المثل است. مثلا ضرب المثل \"تو نیکی می کن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز\". (327808)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۲۱:۳۳:۱۰
در جواب این دوستمون از المان که باز این ضرب المثل مسخره را گفت و پشت کرد به همه ی ایات قران.


ببخشید اگر ما نخواهیم نان خود را در خون کودکان فلسطین و یمن و لبنان بزنیم و بخوریم که را باید ببینیم؟


اگر نخواهیم سفره هامان با کشته شدن شیعیان رنگین شود که را باید ببینیم؟

اگر غیرت دارید دوباره بگویید چراغی که بر خانه رواست به .... تا بگویم شما بی غیرت ترین فرد کره ی زمین هستید.

ننگ یمن هنوز بر دوش شیعیان ایران سنگینی میکند. (327976)
 
يخي
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۲۲:۳۲:۴۴
مرزبندي جغرافياي تكليف مسلمون رو ساقط نميكنه
اين مرزها قراردادي هستن و امت اسلام پيكره ي يكسان و متحدي هستن (327994)
 
سبحانی
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۲۲:۴۰:۴۴
این ضرب المثل در این مورد بسیار بی ارتباطه

مسئله اینجاست در فلسطین عده ای دارند به عمد کشته می شوند و به انها ظلم می شود که البته مسلمان هستند و بر مسلمان واجبه که بهشون کمک بشه
اما فقرای ایران کشته نمی شوند به عمد به انها ظلم نمی شود

با استدلال این ضرب المثل( که نمی دونم چرا اینجا وحی منزل شده ) آیا دیگه وقتی می مونه که به دیگران کمک بشه؟
با این استلال تا چراغ منزل به لوستر چند لایه تبدیل نشه و تا ماشین به بنز تبدیل نشه نباید به مسجد و همسایه کمک کرد
چون خودمون محتاج بی ام و و ویلا در شمال هستیم
به ما چه همسایه داره می میره .به ما چه دارند یک نفر رو توی کوچه به ظلم کتک می زنند

مگر به فلسطینی ها کمک مادی می شه؟اصل بر اینه که اگر فردی رو دارند کتک می زنند به بهانه گشنه بودن بچه مون نمی تونیم بی تفاوت بمونیم. (327997)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۲۳:۴۴:۲۷
اگر ما اسراییل را در راس باندهای بین المللی قدرت و ثروت نامشروع بگیریم مبارزه با آنها مبارزه با فقر و فساد و تبعیض است جایی خواندم که صهیونیستها در حال خرید زمینهای عراق هستند یعنی داریم با اسراییل همسایه می شیم ! (328027)
 
bagher
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۰۱:۳۴:۳۶
درست است که چراغی که به منزل رواست به مسجد حرام است اما در واقع آن چراغ ضرب المثل نیست که به ایران روا باشد و به غیره نه .
ایران با استفاده از این راه حل جلو دشمنان رو گرفته و اگر دقت کنید دشمن هر وقت میخواهد توان ایران را بسنجد میگوید ( مشک های ایرانی تا اسرائیل می رسد.) هر عقل سلیمی این رو باید درک کنه که این بغیر از یک کار شرعی و انسان دوستانه یک پاتک بزرگ به تک دشمن است . (328060)
 
يخي
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۰۷:۱۷:۳۲
شما ميفرماييد: \"چراغی که به منزل رواست به مسجد حرام است\"
سعدي ميفرمايد:
بني آدم اعضاي يك پيكرند
كه در آفرينش ز يك گوهرند
چو عضوي به درد آورد روزگار
دگر عضو ها را نماند قرار

اين ضرب المثل شما چگونه با اين شعر قابل جمع كردن است؟! (328080)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۰:۱۹:۲۳
دوست عزیز، مسلما ضرب المثل رو نمیشه بعنوان اصل قرار داد و در مقابل قرآن و حدیث مطرح کرد. در اینصورت مثلا جایگاه سعدی و کتاب ارزشمند گلستان رو میشه تا حد معصوم و کلامش بالا برد! (328142)
 
عبّاس مهدوي
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۳:۳۳:۱۳
به نام خدا
با سلام
مسلمان پيرو شرع است نه ضرب‌المثَل! شرعي كه مي‌فرمايد الجّار ثمّ الدّار! يعني اول همسايه سپس خانه! شرعي كه مي‌فرمايد اگر مي‌خواهي دعايت بگيرد اول براي ديگران دعا كن! شرعي كه امام علي و حضرت فاطمه‌اش سه شب پياپي نان افطار خود و بچه‌هايشان را انفاق كرده و آب و نمك گذراندند! اتّفاقا بر ظاهر همين ضرب‌المثَل چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است هم ايراد است! ما كه فقط خودمان نيستيم! خانه مال ماست مسجد مال همه از جمله ما! خانه خصوصي است پس چفت و بست دارد! مسجد عمومي است پس هر كسي مي‌تواند واردش شود و اگر به علت بي چراغي سوء استفاده كند و كفش خود ما را بدزدد چه؟ ما مي‌توانيم كار خانه را طوري تنظيم كنيم كه با شروع تاريكي وقت خوابمان باشد! اما اگر موقع نماز مغرب كه وقت تاريكي است به مسجد رفتيم و به علت نبود چراغ از پلّه پرت شديم چه؟ پس ببينيد حتي بر ظاهر اين مثَل هم ايراد است! چه برسد به باطنش! امّا خطابم به پان ايرانيست‌هاي نژاد پرست كه احتملا اسراييل را به خاطر دشمني با فسلطين عرب دوست مي‌دارند! اين كه: اين صهيونيست‌هاي بچه كش به بهانه‌ي يك جمله‌ي ارض موعود تورات و حكومت 70 ساله‌ي داوود و سليمان در فسلطين آن هم در 3000 سال پيش! دعوي نيل تا فرات دارند! اگر فردايه روز نيل تا فرات حاصل شد و همسايه‌ي ما شدند! آن وقت با توجه به تقديس كوروش كبير تا حد پيامبر در بين يهوديان و وجود بيش از 10 مقبره متعلق به پيامبران قوم يهود در ايران و نيز اماكني چون تخت سليمان و قدمت بيشتر يهود از مسلمانان در كشور و... دعوي نيل تا جيهون را كردند چه كنيم؟ من فكر مي‌كنم حتي شما‌ها هم بايد موقتا هم كه شده! نسبت به اسراييل احساس خطر كنيد نه عرب و با وجود نفرتتان از عرب‌ها دشمن دشمنتان را مردم فلسطين و غزه دانسته و كمكشان كنيد! وگرنه ايران هم از دست مي رود!
يا علي (328237)
 
عبدالرضا
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۰۲:۴۷:۵۲
سلام دوست عزیز

ضرب المثلی که بکار بردی درست، اما باید محدوده منزل رو هم مشخص کرد.

در تعالیم انقلاب اسلامی محدوده امت اسلامی رو مرزهای سیاسی تعیین نمی کنه. هر کسی هر جایی به یگانگی خدا معتقد باشه و لا اله الا الله بگه جزء امت اسلامه و از همخونه ای های ماست.

مگر پیغمبر مکرم اسلام که درود خدا بر او باد نفرمودند که هر که صدای یالالمسلمین برادر دینیش رو بشنوه و اجابت نکنه مسلمان نیست. (328654)
 
آزادی خواه
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۴:۴۷:۲۹
من بارها از چند شخصیت بزرگ ( مانند حاج آقای پناهیان ) شنیدم که این ضرب المثل برعکس شده : درستش اینه :
چراغی که به مسجد رواست به خانه حرام است . معنیش هم از خود گذشتگی و بزرگواری است .
من تعجب میکنم که شما یه مسئله ی بزرگ رو با یه ضرب المثل می سنجین ؟؟؟؟؟؟؟؟
شهید مطهری این ضرب المثل را عامل گمراهی و کج فهمی خیلی ها میدونه : عبادت جزء خدمت به خلق نیست . (327776)
 
عبدالله مهدوی
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۷:۲۶:۴۲
\"چراغی که به منزل رواست به مسجد حرام است\"

این حرف شاید حق باشه اما حرف حق رو نمیشه هر جایی اعمال کرد

مثال این که همه می دونیم اجل حقه حالا فکر کنین که من یه چاقو ورداشتم تو خیابون و مردم رو دارم از یه طرف می کشم. من رو می گیرن می برن دادگاه می گن فلانی چرا مردم رو می کشی؟ من در جواب بگم که خوب اجل حقه و اونا اجلشون این طوری بود که این جوری بمیرن!!!

یا مثال بهتر این که تو تاریخ وقتی به یزید گفتن که چرا امام حسین رو با اون وضع فجیع کشتی گفت که خدا تو قرآن گفته هر بلایی که سرتون می یاد از گناه خودتونه لابد حسین هم گناهی کرده بود که اینطور کشته شد (327894)
 
حسینی
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۷:۴۶:۴۶
من بارها از چند شخصیت بزرگ ( مانند حاج آقای پناهیان )

چی شخصیتی بزرگریه آخوند و ملا درباری از این بزرگتر نداری (327907)
 
پيمان آروك
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۵:۰۸:۳۱
هميشه گفتم الان ميگم از عرب جماعت تو تاريخ اين مملكت هيچ خيري به ما نرسيده چون يكي ادعاي خوزستان و داره يكي ادعاي جزاير سه گانه رو يكي هم خليج و مصادره ميكنه !! اگه غزه هم همسايه ي ما بود احتمالا ادعاي استاني رودي دريايي چيزيرو داشت!! بابا تاريخ و نگاه كنين ببين از دست اينا ما چه ها كشيديم. پول مملكت رو خرج حل مشكل بيكاري فقر تورم مسكن و ازدواج جونا و....كنين. (327793)
 
عبدالله مهدوی
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۷:۳۲:۲۱
برادر عزیز عرب با عرب فرق داره
پیغمبر 1400 سال پیش به اصحابش گفت که شما اعراب عجم رو می زنید تا اسلام بیارن یه روزی می رسه که شما از اسلام خارج میشید و اون روز عجم شما رو میزنه تا به اسلام برگردید(این حدیث تو منابع اهل سنت هست)
یادتون نره که حکم اعراب حزب الله لبنان و غزه با اعراب وهابی عربستان و اردن و ... فرق میکنه
اعراب حزب الله و غزه در واقع سربازای ما هستن که دارن تو سرزمین خودشون اونم با اون سختی ها با دشمن ما می جنگن
کمترین کاری که ما می تونیم در حق اونا بکنیم اینه که نیازهای مالی حداقلی اونا رو برطرف کنیم (327897)
 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۵:۳۲:۴۱
کمک کردن خوب است اما عادت می کنند می خورند و می خوابند و بچه درست می کنند و پیشرفتی هم ندارند .جنگیدن هم و ریختن اسلحه آنجا فقط ایجاد نا امنی بیشتر . کتاب باید بخوانند تا یاد بگیرند خودشان به خودشان کمک کنند .اصولا اعراب به هر دلیلی زیاد می خوابند و خوش گذرانی می کنند و کمتر کار ؟ (327821)
 
عبدالله مهدوی
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۷:۳۴:۱۰
درسته می خورن و می خوابن و بچه درست می کنن اما به ضرر ما که این کارا رو نمی کنن (327898)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۶:۳۲:۰۵
آیا کمک های ایران به فلسطین به دلیل مسلمان بودن آنهاست؟ اگر اینچنین است چرا این کمکها شامل کشورهای دیگر مسلمان نمی شود؟
در جریان اشغال قره باغ توسط ارمنستان حکومت مقدس ما از چه دولتی حمایت کرد؟
ایا ما برای دفاع از مسلمانان چچن و اویغور در مقابل روسیه و چین نیز حاضر به دادن هزینه هستیم تا خدا بیشتر امدادمان کند و وضعیتمان از این که هست بهتر شود؟
چرا حمایتهای ما از شیعیان یمن و پاکستان به انازه حمایت از حماس نیست؟ (327849)
 
عبدالله مهدوی
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۷:۳۹:۰۵
خیلی از این ها اسلامشون اسلام سلفیه(مثل مسلمونای چچنی) که اگه یه روزی دستشون به ما برسه ما رو از دم سلاخی می کنن

ثانیاً انتظار نداشته باشین که جمهوری اسلامی به هر جایی که خواست کمک کنه یا با هر جایی که ارتباط داشت باید اونو تو رسانه ها اعلان عمومی کنه.
خیلی وقت ها ارتباط باید پنهانی باشه(شیعیان یمن و پاکستان) چون اگه علنی بشه دیگه شاید امکانش وجود نداشته باشه که ادامه پیدا کنه

همین الانشم شیعه های آذربایجان توسختی دارن زندگی می کنن (327900)
 
يخي
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۲۳:۱۵:۱۲
مناقشه ي قره باغ با وساطت ايران پايان يافت و جان هزاران هزار مسلمان نجات پيدا كرد.
اصولا شما و همفكرانتون زمين و زمان رو به هم مي بافين تا بتونيد نتيجه گيري كنيد كه حرفاتون درسته!
مسلموناي عزيز چين هم به دو تا دختر غير مسلمون از يه نژاد ديگه تجاوز فرموده بودن و درگيري قومي بالا گرفته بود كه حكومت مركزيش دست به اقدامات شديد زد و تو آشوب هم بزن بكش راه ميفته و نقل پخش نمي كنن
بقيه موارد هم جواب دارن كه توي كامنت نميشه همه اش رو تجزيه تحليل كرد
ولي عزيز من ايران به لبنان و فلسطين كمك كرد موسوي و كروبي داشتن تو تلوزيون احمدي نژاد رو ميخوردن واي به روزي كه به بقيه ي مسلمونا كمك كنيم. (328012)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۰۲:۴۳:۴۶
دوست عزیز قره باغ هنوز هم در اشغال ارمنستان هست فقط از شهر اغدام 150000 نفر از شیعیان آذری اواره شده اند برادران ارمنی مسجد جامع اغدام رو به طویله تبدیل کرده اند:
http://www.ngobrolaja.com/showthread.php?t=56154
http://www.iranamerica.com/forum/showthread.php?p=43185 واقعا این اقدامات با وساطت ایران انجام شده است؟
در مورد مسلمانان اویغور این ادعای دولت چین است.شما چطور چنین اتهامی را از یک دولت غیر مسلمان علیه مسلمان ها قبول می کنید و اونو به همه مسلمونای عزیز چین بسط می دین نظرتون راجع به آیه ششم سوره حجرات چیه؟ در ضمن فرضا ادعای چینیها درست بوده حکم شرعی مجازات مسلمانها توسط غیر مسلمان ها چیه؟نظرتون راجع به آیه 141 سوره نساء چیه؟ (328067)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۰۸:۳۷:۲۹
ظاهرا ریسمان باف شما هستید برادر عزیز. عدم حمایت ایران از مسلمانان اویغور و چچن که اتفاقا به ایران احترام زیادی میگذارند هیچ توجیهی ندارد. ضمنا بحث کمک به کشورهای خارجی را انتخاباتی نکنید. (328095)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۰۱:۱۵:۲۹
ما باید دولت آذربایجان و کلیه استقلال طلبان را سرجایشان بنشانیم! اگر روزی بدانم که آدربایجان می خواهد دوباره بجنگد با او خواهم جنگید تا چشم هویت طلبها و زبان جعلی ترکی در آید! (328053)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۷:۱۷:۰۸
متاسفانه بنظر میرسه که شما بیش از اینکه به فکر کمک به مردم فلسطین باشید نگران آخرت خودتون هستین.معنای حرف من اینه که این قضیه در یک بحث فقهی قرار گرفته و مردم فلسطین قربانی این موضوع میشن و جمهوری اسلامی به فکر یک راه حل عملی نیست .
مصداق حرف من این موضوعه که شما اعلام میکنید حتی در صورتی 2کشور اسرائیل و فلسطین تشکیل بشه و هر 2طرف هم راضی باشند ما باز اسرائیل را به رسمیت نمیشناسم. (327881)
 
Parsian
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۷:۳۱:۱۸
خداوند بی نیاز از کمک من و شماست, اگر منظورتان فرمان برداریست که خداوند میفرماید انسانها باید کمک را از اطرافیان خود شروع کنند, به عنوان مثال اول افراد هم خانواده بعد همسایه و بعد افراد متعلق به یک سرزمین و تا آخر, ولی برای استفاده سیاسی ما بر عکس عمل میکنیم, لطفأ یک نگاه به دور و بر خودمون بندازیم بعد نظر بدهیم, هنوز از خاطره ها نرفته اون بچه های مظلومی رو که بعلت آتش سوزی در مدرسه پر پر شدند (یک روستای محروم) و بسیاری تا ابد باید چهره و بدن خود را زیر ماسک مخفی کنند (به علت سوختگی نا متعارف) در صورتی که همه اینها با داشتن یک کپسول آتش نشانی میتوانست بسیار کم هزینه تر باشد ولی به علت محرومیت از تهیه اش عاجز بودند, حالا هی سنگ دیگران را به سینه بزنید (327896)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۱۷:۴۶:۰۴
بنام خدا
سلام
اسلامی که اینقدر در کمک به مظلومان تاکید کرده...اسلامی که اینقدر در حق همسایه تاکید کرده.
امام علی علیه السلام میفرمایند:پیامبر(ص) آنقدر در حق همسایه تاکید میکردند که گمان میکردیم برای آنها ارث میگذارد...چرا خدا از ما راضی نباشد و پاداش ندهد؟ (327905)
 
نادی
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۲۱:۱۹:۰۴
کمک به مردم مسلمان عمل خداپسندانه ای است که ما در برابر انجام آن پاداش می گیریم اما توجه نمایید که در برابر مردم خودمان مسیول هستیم وباید به آنها کمک کنیم نبابید جویی در کشور ایجاد می شد که مردم غزه ولبنان را مانع توسعه کشور ورفاه خود بداندند کسانی که شعا ر نه غزه نه لبنان حمهوری ایرانی سر می دهند دوگروه هستند گروه اول یاران جناب آقای محتشمی هستند که برای صدام می خواستند کفن بپوشند ما را به جنگ آمریکا که نه نیمی از دنیا تمام غرب ببرند و.با برادارن مسلمان کویت وسوریه ومصر به جنگک بپردازند تا صدام جنایتکار بماند وگروه دوم مردمی که درد معاش خود دارند بهتر است ماهم در این مسیله درست عمل کنیم ومنافع ملی خود را در نظر بگیریم حزب الله شیعه مایه فخر جهان اسلام است اما فلسطینیان که برای صدام ختم می گیرند آیا باید برای آنها اینهم زجر می کشیدیم کاش باور داشتیم
مرا چه حاجت سرو وصنوبر است ....شمشاد خانه پرور من زکه کمتر است
در میان هیا هوی فلسطین دانشگاه آزاد یا بهتر بگوییم 250 هزار میلیارد تومان که مطمینا از کل قسمت فلسطینی خاک - سرزمینهای غزه وکرانه باختری - بیشتر است را در پای مجلس جاسبی وقف کردند وکسی برای نجات اینهمه پول نیامد و.............. (327971)
 
yshah
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۲۲:۳۸:۲۰
نظر مراجع عظام و علما بر این است که صدقه باشد ولی به حدی نرسد که اسراف شود. (327996)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۲۳:۲۳:۰۶
درباره «چراغی که به منزل رواست به مسجد حرام است»:

۱. این چراغ به خانه و مسجد رواست! (ر.ک: موارد زکات در آیه ۴۰ سوره توبه)
۲. این ظاهربینی است که کمک به حماس و حزب‌الله را برای ایران بیهوده ببینیم، اهداف این دو گروه کاملاً در راستای اهداف کشور ما و تسهیل کننده نایل شدن به آن‌هاست.
۳. مبارزه با ظلم بسیار سفارش شده است و هیچ منافاتی با تعالیم اسلامی ندارد.
۴. هدف ما باید اعتلای امّت اسلام باشد نه پیشرفت ملّت ایران. امّت پسرفت کند که ملّت پیشرفت کند، به‌درد آخرتمان نمی‌خورد. (328018)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۲۳:۳۱:۳۸
ما فراموش نکنیم که رسول اکرم (ص) فرمودند که هر کس صدای مسلمانی را که یاری می‌طلبد بشنود و اجابت نکند، مسلمان نیست. جای تعجب است که این دوستان اجابت که نمی‌کنند هیچ، مخالفت هم می‌کنند.
همچنین امیدواریم که روزی نرسد که همین افراد بگویند که سعدی هم این شعر را به اشتباه سروده است که:
بنی‌آدم اعضای یک پیکرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی بدرد آورد روزگار
دگر عضوها را نباشد قرار

در این میان البته یک تضاد هم به ذهن خطور می‌کند و آن اینکه چرا این کشورهایی که در حوادث اخیر کشورمان، سنگ حقوق بشر را به سینه می‌زدند، هنگامی که در غزه 400 طفل معصوم شیرخوار توسط صهیونیست‌ها کشته شدند، صدای حقوق بشرشان درنیامد؟

اما یکی از استدلال‌های اصلی مخالفان حمایت از فلسطین و لبنان تمسک به این ضرب‌المثل است که چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است، پس کمک به مردم دیگر کشورها جایز نیست! اینکه آیا اصولا چنین ضرب‌المثلی درست است یا نه جای بحث دارد، ولی در اینجا با فرض درستی این ضرب‌المثل پاسخی به این سفسطه داده می‌شود.

اگر ما در خانه تنها یک چراغ می‌داشتیم خوب طبق این ضرب‌المثل بردن آن به مسجد جایز نبود، قبول. حال اگر ما در خانه هزار چراغ داشتیم، بطوریکه کم و زیاد شدن یک چراغ تاثیر محسوسی در روشنایی خانه نداشت (یعنی با 999 چراغ نیز خانه همچنان روشنایی خوبی داشت) ولی آن یک چراغ باعث می‌شد که مسجد از تاریکی بیرون بیاید، در این صورت آیا باز هم این چراغ به مسجد روا نبود؟ این پاسخ مغلطه‌ای است که خیلی‌ها در مورد کمک‌های ایران به مسلمانان مظلوم فلسطین و لبنان بدان اشاره می‌کنند.

البته ما منکر وجود افراد کم بضاعت و مناطق محروم در کشورمان نیستیم و دولت نیز تمام تلاشش را برای رفع محرومیت این مناطق بکار بسته است، ولی نکته‌ی مهم اینجاست که همین افراد مستضعف و کم درآمد اتفاقا خیلی بیشتر از افراد مرفه، حامی و مدافع مردم فلسطین هستند. ضمن اینکه موضوع غزه یک فاجعه‌ی انسانی است که بدلیل عدم دسترسی به ابتدایی‌ترین امکانات پزشکی و دارویی و غذایی رخ داده است. از سوی دیگر حتی اگر از جنبه‌ی مادی و استراتژیک هم به قضیه نگاه کنیم می‌بینیم که این حمایت‌ها به دلیل ایجاد بازدارندگی و توازن قوا و ایجاد امنیت فرامنطقه‌ای برای کشور ما بسیار بیشتر از هزینه‌های صرف شده (که با توجه به وسعت اندک جغرافیایی جنوب لبنان و غزه طبیعتا هزینه‌ی زیادی نیست)، برای کشور ما منافع دارد.

http://hagholyaghin.blogfa.com/post-125.aspx (328022)
 
۱۳۸۹-۰۳-۲۹ ۲۳:۵۰:۳۳
دوست عزیز ،


‫حرفهائی که زدی خیلی قشنگ بود و نکاتی را اشاره کردی . اجازه بده بنده هم نظر خودم را بدهم :

‫۱) کمک کردن یا نکردن به فلسطین ، مسئله اول مردم ما نیست. درست است عده ائی در جریان تظاهرات بعد انتخابات شعارهائی دادند که چرا ایران به فلسطین کمک می کند. ولی ضدیت جدی از طرف این افراد وجود ندارد.

‫۲) شما می گوید این همه پیشرفت. کدام پیشرفت مد نظر تان هست؟ از دوست و دشمن که می گوید دولت در اقتصاد خیلی ضعیف عمل کرده است !

‫۳) ما در صنعت و تکنولوژی پیشرفتمان بسیار اند ک بوده است، نسبت به استعداد ایرانی ها و نسبت به آن همه دلار نفتی که وارد کشور شد. من نمی دانم شما در کجا این همه پیشرفت می بینی؟

‫۴) با کمک نکردن به فلسطین مشکلات اقتصادی این مملکت حل نمی شود، هیچکسی چنین ادعائی نکرده است. چه مخالف چه موافق. سوال اصلی این است وقتی که دولتی نمی تواند کشورش را به نحو مطلوب اداره کند، و حتی بسیار پائین تر از حد مطلوب ، آیا باید شعار هائی بدهد که نه تنها مشکل آن طرف ( فلسطین ) را حل نمی کند بلکه برای خودمان هم کلی مشکلات به بار می آورد. آیا بنظر شما این منطقی است ؟ (328029)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۰۰:۰۱:۵۴
چطوِر به مسلمانهای چین (اویغورها) و مسلمانان روسیه (چچنها) و یا شیعه های اذربایجان وکه توسط حکومت روسیه و ارمنستان اواره شده اند کمکی نمی شود. میترسید به دوستان روسی و چینیتان بربخورد؟ (328034)
 
يخي
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۰۱:۰۷:۰۴
به لبناني ها و فلسطيني ها كمك كرديم شما ولمون نميكنيد چه برسه بخواهيم به چيني و قره باغي و چچني كمك كنيم
اون موقع فتنه بپا نميكنيد و شعار سر نميديد:
نه غزه نه لينان نه چچن نه قره باغ نه يمن نه چين
جانم فداي ايران؟ (328050)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۰۹:۳۵:۲۱
حالا تو بگو چرا دوست نداری به مسلمانان فلسطین کمک شود ولی دوست داری به مسلمانان چین کمک شود؟ (328118)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۲۰:۴۳:۱۹
به آن‌ها هم کمک می‌شود (جهت اطلاعات بیشتر درباره گستره‌ی فعالیت‌های نیروهای قدس ایران تحقیق کنید.) شما بدون اطلاعات صحبت نکنید. (328493)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۰۲:۲۲:۳۷
کمک به مردم غزه از نظر ما یک موضوع اسلامی وانسانی است اما این نکته را در نظر بگیریم که جهان عرب مسئله ی غزه را ابتدا یک موضوع عربی می داند بعد اسلامی و دخالت ایران در ان را بر نمی تابد . پس سعی می کند به طرق مختلف جلوی نفوذ ایران را در این منطقه بگیرد حتی حاضر است چندین برابر کمک های مادی ایران در غزه هزینه کند تا نفوذ ایران را در این منطقه بی اثر کند .
سفر اخیر عمر موسی به غزه در همین راستا بوده است .
حال باید دید که ایا ما توانایی رقابت با کشور های عربی ثروتمند را دارا هستیم . ایا مردم غزه ما را به خاطر دین و عقیده مان می خواهند یا به خاطر پولمان ؟ این در اینده مشخص می شود .
سیاستمداران معقول ما در مرتبه ی اول باید منافع کشور را در نظر بگیرند . پس بدور از هر گونه احساسات و شعار زدگی با توجه به تجربیات قبلی می توانند آینده را پیش بینی کنند . (328064)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۰۲:۳۶:۲۲
12 ناو جنگی آمریکایی و اسرائیلی برای رسیدن به خلیج فارس از کانال سوئز عبور کردند
براي اين بايد كمك كنيم
مرحله بعد هم تفتيش كشتي ها است و افزايش تنش
به شخصه حاضرم برم غزه بجنگم
تنها مردم ازاده مردم ايران هستن خيلي از كشور ها به اجبار نام مسلمان رو يدك ميكشن بماند كه بعضي ها به هموطن خود ميگويند بزدل (328065)
 
نگار اسفندیاری
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۰۵:۵۸:۳۱
کسانی که دم از ام القرایی مسلمانان میزنند و در برابر کشتار صدهزار نفر مردم بیگناه چچن تنها در طول دو سال از سال 1994 تا 1996 یعنی یک سوم جمعیت چچن در ظرف دو سال سکوت میکنند و چشمشان را بر نسل کشی و جنایات بیرحمانه روسیه بر علیه انسانهای بیگناه و همکیشان مسلمان خود در چچن میبندند با چه رویی جرات دفاع از فلسطین را دارند و از ریاکاری غرب در مسایل بین المللی انتقاد میکنند .
همان قدر که ظلم در فلسطین وجود دارد همانقدر هم ظلم در چچن وجود دارد و سکوت در برابر این ظلم بیکران نوعی همکاری با ظالم و تایید جنایات روسیه جنایتکار میباشد.
با توجه به رفتار روسیه در گدشته و حال نسبت به مظلومین جهان از جمله ملت شریف و نجیب ایرانزمین اگر قرار باشد دولت و کشوری را شایسته مرگ بدانیم تنها آمریکا نیست چراکه روسیه ای که به خود اجازه میدهد در امور داخلی ملت ما دخالت کند و بگوید رییس جمهور ما مردم فریب است و به نوعی مشروعیت ندارد و باید ساقط شود حال آنکه 25 میلیون رای دارد و اندیشه و گفتار و کردارش بیش از رای وی به او مشروعیت میدهد خیلی بیشتر شایسته خشم ملت عدالت جو و عدالت گستر ایران است.
رابطه امروز ایران با روسیه رابطه ای نابرابر و ظالمانه ای است و روسیه باید نتیجه رفتار خصمانه خود با کشور و ملت ما را احساس کند از اینرو باید اقداماتی متقابل انجام شود نه اینکه روسیه هر چقدر خواست ما را تحقیر کند و آب از آب تکان نحورد.
ایران باید با حمایت از جدایی طلبان چچن و تشکیل یک شریک سیاسی همچون حزب الله لبنان در چچن تعادل را در روابط با روسیه برقرار کند و گرنه رابطه با روسیه رابطه ظالم و مظلوم و نابرابر است (328076)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۰۸:۰۰:۴۱
(ما فراموش نکنیم که رسول اکرم (ص) فرمودند که هر کس صدای مسلمانی را که یاری می‌طلبد بشنود و اجابت نکند، مسلمان نیست.) از شما تعجب میکنم که حدیث پیغمبر را در جهت منافع خودتان تفسیر می کنید مگر صدای بیکاری جوانان کشورمان را نمی شنوید مگر فقر را بر چشمان رنجور کودکان کشورمان نمی بینید من خود در جائی کار میکنم که درد مردم را با تمام وجود حس میکنم مردم صورت خود را باسیلی قرمز نگاه داشته اند مگر صف طولانی مردم برای دریافت وجه کذائی سهام عدالت ندیدید 0کمک به همنوهان مسلمانمان در غزه خوب است بشرطی که ابتدا غره کشورخود را آباد کنیم 0همچنین امیدواریم که روزی برسد که همه افراد بگویند که سعدی هم این شعر را به درستی سروده است که:
بنی‌آدم اعضای یک پیکرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی بدرد آورد روزگار
دگر عضوها را نباشد قرار
از الف هم خواهش میکنم سانسور راکم نماید (328084)
 
بلول
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۰۸:۲۲:۵۵
مسلما، مسلما و مسلما هیچکس شکی در اصل قضیه ندارد. اینکه باید از مظلوم دفاع کنیم. لیکن راه دفاع از مظلوم بسیار مهم است. نباید کاری کرد که مظلوم و ظالم وارونه جلوه کند. در حالی که در سریالهای تلویزیون ایران به روشنی کشتار یهودیان را توسط دولت آلمان نشان می دهد بگوئیم که افسانه است. بین افسانه خواندن هولوکاست تا نقد علمی آن دنیایی فاصله است. تاثیر رفتار ترکیه و ایران را در برابر اسرائیل مقایسه کنید. رفتار ایران اسرائیل را محبوب کرد و رفتار ترکیه آنها را با انزوا کشاند. متاسفانه ما در این روند شدیم دوستی خاله خرسه. (328089)
 
Zahra
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۰۹:۳۹:۰۷
Well, some would say that the fact that the U.S.- led invasion of Iraq and Afghanistan led to the toppling of those two regimes actually led to Iran being more threatened and more in isolation than before, because now U.S., Iran\'s enemy, was in two of its neighbors

Alef, I know that you do not bear any opposition to yourselves and that you will not allow my comment to be seen by public (328121)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۰۹:۴۲:۲۱
در این مملکت کسی دوست نداره حساب پس بده این یک واقعیته والا میشد بررسی کرد در طول این سی سال کمک به فلسطین چقدر هزینه و فایده در چارچوب منافع ملی کرده ایم. (328123)
 
xz
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۰۹:۵۸:۳۶
کمک کردن به محرومین و مظلومین خصوصا مسلمان ستم دیده بسیار کار ارزشمند و پسندیده ای است اما در همه جا مثلا در کشور چین و روسیه و ..... نه در یک جا و با هدفی خاص (328132)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۰:۱۱:۲۵
ما مسلمانان را به درجه يك و دو تقسيم كرده ايم بايد به اين مسئله نگاه متفاوتي كرد. مسلمانان براي همه هم كيشان خود مهم و محترم هستند چه مسلماني در بطن آفريقا يا امريكاي جنوبي و يا آسيا. وقتي براي مسلمانان در بند فلسطين اينگونه تلاش مي كنيم بايد براي مسلمانان قره باغ و چچن و يا چين هم همانقدر اهميت قائل شويم كه براي فلسطين قائل هستيم شايد بگويند كه كمك به فلسطين و لبنان باعث مهار اسرائيل مي شود اين درست و بجاست اما استفاده ابزاري از مسلماني بدترين اهانت و هجمه به مسماني است يعني به عبارتي چاقو دسته خودش را مي برد. (328137)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۰:۳۲:۱۳
نويسنده به چند موضوع اشاره كرده كه لازم است به بحث گذاشته شود. در مورد ماجراي طبس در مقالاتي در روسيه نوشته شده كه در بحبوحه جنگ سرد اين ميگهاي روسي بودند كه اجازه انجام عمليات را به آمريكاييها ندادند و به همين علت براي از بين بردن آثار راكتها و بمبهاي روسي بلافاصله منطقه توسط ايران بمباران ميشود كه در اين جريان چند نفر ايراني كه براي شناسايي و كسب اطلاعات به محل رفته بودند كشته ميشوند.
در جريان جنگ ايران و عراق متاسفانه سياست همه قدرتها ايجاد جنگ فرسايشي بود براي همين با فروش كنترل شده تسليحات، كمك هاي اطلاعاتي و ديگر مسايل باعث ميگرديدند هيچكدام از دو طرف پيروز شوند.
افغانستان پايگاه ناتو و آمريكاييها و مبدائ ورود مواد مخدر به ايران است. در صورت ايجاد تنش ميتواند به يك جبهه شرقي عليه ايران در آيد.
در كل وجود دشمنهاي خارجي مانند حماس و حزب الله و ديگران از نيازهاي اساسي اسرائيل براي ايجاد بحران و تنش در منطقه، بر حق نشان دادن خود در اجراي سياستهايش و جلب كمكهاي بين المللي است. بدون دشمن خارجي اسراييل حتي به بحران هويت و مشروعيت در داخل گرفتار خواهد شد. (328150)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۱:۵۲:۰۹
در كل بگويم هر كشوري در دنيا دنبال منافع ملي خودش بايد باشد و در روابط بين الملل لوطي گري و جاهل بازي معني ندارد. به جاي التماس و گدايي حمايت از چند كشور در مقابل ديگر كشورهاي دنيا بايد رابطه مبتني بر حفظ منافع ملي با تمامي كشورهاي دنيا از جمله كله گنده هاشون پايه ريزي شود، تا اينقدر دستخوش بازيهاي گوناگون و ضرر مضاعف نشويم. مملكت و زندگي امروز را خود ما بايد به عنوان تكليفي ديني و ملي بسازيم (328182)
 
باقری
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۲:۰۵:۵۷
اقا یا خانم آزادی خواه اسراییل که سهل است آمریکا هم نمی توتند به ایران حمله کند نه به خاطر حماس که به دلیل عظمت عاشوراست که ما مصونیت یافته ایم یادتان باشد امپراطوری عثمانی با نیمی از جمعیت سنی وقت به ایران حمله کرد واولین شکستش را در ابران خور برای همیشه محوشد . (328192)
 
نادی
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۲:۲۷:۱۷
سالها پیش فیلمی با بازیگران اروپایی ساختند که فضای اروفلسطین را در قبل از میلاد مسیح نشان می داد فلسطینان ستمگار وبی دین بودند واسراییلیها - به تعبیر فیلم دالیتها - مردمی خداپرست وزنانی مومن داشتند که حتی جوانانشان شراب نمی خوردند با این فیلم وفیلمهای مشابه مردم دنیا حق را به اسرایلیها داده اند نه فلسطینی با این شزایط امرز تنها نگاه افکار عمومی نه بر اصل حاکمیت اسراییل بر این زمینها که بر نحوه بر خورد با فلسطینیان است که اسراییل حقوق بشر را نقص نکند بهنر است ما هم کمب فکر کنیم محمود عباس یهابیی ارزش اعتماد ندارد (328202)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۷:۰۶:۲۰
دوست فلسظینی داشتم که در ایران در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل بود ما ایرانی ها رو کافر می دونست چون به قول او به جای قرآن نهج البلاغه می خونیم و به جای محمد علی رو پیامبر می دونیم !
فردای روز اعدام صدام حسین هم با گردن بند های صدام به دانشگاه مراجعه کردن در خود غزه هم دیدیم بعد از اعدام چه مراسمی برای صدام گرفته شد
و فرض کتیم مصاحبه مقام ارشد حماس با العربیه در جنگ 33 روزه که گفتن مثل یزید که حسین رو شکست داد صهیونیست ها رو شکست می دیم صحنه سازی و دروغ باشه
اما
http://www.asriran.com/fa/news/121906 که دیگه دروغگو نیست هست ؟ (328364)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۹:۰۵:۳۸
کامنت های صهیونیستها و طرفداران صهیونیست اسرائیل اینجا خیلی زیاده! عجب پاتوقی براشون درست کردین الفی ها! این کار یعنی تحقق مرگ بر اسرائیل! وقتی که ما می گیم مرگ بر اسرائیل فقط شعار می دیم! ولی با کمک به فلسطین و لبنان یعنی داریم عمل می کنیم! ما ایرانی ها عالم با عمل هستیم!
صهیونیست ها به پیش برای کامنت منفی! (328451)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۰۶:۳۷:۲۲
برادر عزیز
من طرفدار کمک به مردم بی پناه فلسطین هستم. حتی معتقدم باید بر پایه قانون اساسی از هر مظلومی حتی غیر مسلمان حمایت کرد. ولی از این اتهام زنی شما به کسانی که فقط نظرشان را گفته اند خیلی خنده دار و البته تاسف برانگیز است؟ هر کسی می تواند حتی در اصول دین خود شک کند و با سوال و جواب آن شک را برطرف کند. چرا در مملکت ما اگر سوالی به مذاق ما خوش نیامد بلادرنگ انگ مزدور و طرفدار صهیونیزم و ... می خورد؟!! (328670)
 
alimo
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۰۷:۲۰:۱۵
سلام
آنچه شنيده‌ام اين است كه در جائي حضرت روح الله فرمودند:
اگر همه اينها كه درود بر خميني مي‌گويند، مرگ بفرستند براي من فرقي نمي‌كند (نقل به مضمون)
يا در دوران كودكي شنيده بودم كه ما مأمور به تكليفيم نه نتيجه!
اما آنچه در بالا خواندم بازي با مهره‌هائي است كه برايمان چيده‌اند
مي‌دانيد آخر اين بازي با اين مهره‌ها كجاست؟
همين جوابها!
چراغي كه به مسجد رواست .... كه صد در صد مثلي با محتواي غربي است
اين همان كاري است كه در خيلي جاها انجام شده و نتيجه نداده!
در ورزش وقتي با حربه وارداتي پول برويم سراغ بازيكنان همين است كه بعد از سالها هنوز يك دائي جديد با آن پشتكار و نظم يا پروين با آن غيرت و ... (مقصود خصوصيات حرفه‌اي است) نداريم!
بازي ما با مهره‌هاي خودمان است كه هميشه نتيجه داشته
نتيجه چراغي كه به مسجد رواست:
ابلهانه اش استقلال خواهي خوزستان و .. به عنوان اين است كه نفت براي ما است و نبايد براي مفت خورها! خرج شود
و باپرستيژاش غرب كه خيلي با كلاس همسايه از همسايه خبر ندارد
آنچه متأسفانه در راه آن هستيم!
يا همين غيرت! مردان عرب

اين بازي ما نيست
بازي آنها است به دستان ما
هشيار باشيم (328675)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۶:۵۵:۲۸
خطاب به دوستداران ضرب‌المثل «چراغی که به منزل رواست به مسجد حرام است»:

این «منزل» که می‌فرمایید، کجاست؟ «ملّت» یا «امّت»؟ مرزبندی منزل را مادیات تعیین می‌کنند یا معنویات و اعتقادات؟ (329054)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.