نظر منتشر شده
۱۱۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 75846
امپریالیستی به نام مدیریت دانشگاه آزاد
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۴۶
دکتر امیر امامت



در برهه ای از تاریخ ، واژه امپریالیسم در ادبیات سیاسی به شدت خودنمایی می کرد.در این ادبیات منظور از امپریالیسم قدرتی بود که با کنار زدن خرده سرمایه داران دایما در حال بزرگتر شدن بود و می رفت تا همچون گلوله ای برفی هر آنچه در راه خود می دید ببلعد و از این بلعیدن های پیاپی بزرگ و بزرگ تر شود.بعدها این واژه با نام استکبار جهانی در ادبیات انقلاب اسلامی نیز وارد شد و هنوز هم پس از 30 سال به کرات مورد استفاده قرار می گیرد.  این نوشتار با اذعان به نقش مثبت دانشگاه آزاد در کشور و ارج نهادن بر خدماتی که این نهاد در طی بیش از دو دهه برای کشور صورت داده است ، با بر شمردن سه مورد از  ویژگی های یک امپریالیست در پی نشان دادن تطابق رفتارهای اخیر دانشگاه آزاد اسلامی با چنین مفهومی است.

 

1- گلوله برف ثروت ؛ قدرتی تدریجی برآمده از سرمایه های اقتصادی

تمامی قدرتهای امپریالیستی قدرت خود را از طریق جمع آوری ثروت و متمرکز نمودن قدرت مالکیت بدست می آورند. قدرتهای استعمارگر پرتغال و سپس  انگلستان  و فرانسه با پشتوانه های نظری مرکانتلیستها در اقتصاد توانستند به قدرتهایی بزرگ تبدیل شوند. هدف‏های سیاستهای اقتصادی این مکتب در رسیدن کشور به ثروت و شهرت خلاصه می‌شد.این مکتب تنها روش ایجاد ثروت را از طریق مثبت شدن تراز تجاری ( و نه تولید ) می‌دانست و این روش عاملی بود که در دراز مدت  موجب تضعیف کشوری که تراز تجاری آن منفی شده و طلا از آن خارج کشته و قدرت یافتن کشوری که طلا به ان وارد گشته می‏شود. به این ترتیب با ادبیات سیاسی اقتصادی مرکانتلیستی رفته رفته و قطره قطره ثروت از جیب طرفهای اقتصادی خارج شده و به مرور زمان قدرتی اقتصادی با قطره های طلا به یک اقیانوسی از طلا تبدیل می شد.این روش دقیقا همان روشی است که در طی بیش از دو دهه موجب رشد تدرجی دانشگاه آزاد شد.شهریه های دانشجویان چه کم بضاعت و چه متمول رفته رفته قدرتی بزرگ برای دانشگاه آزاد در زمینه اقتصادی ایجاد کرد که امروزه آمارهای عجیب و غریبی از ثروت آن از گوشه و کنار به گوش می رسد.

 

2- تلاش برای تسلط بر مراکز تصمیم گیری

قدرتهای امپریالیستی غیر از ادبیات اقتصاد سیاسی مرکانتلیسم گوشه چشمی به نفوذ در مراکز قدرت داشته اند . کمپانی هند شرقی که درست در ابتدای قرن 17 میلادی از دست ملکه انگلستان امتیاز تجارت دریافت داشت پس از نفوذ در هند به بهانه تجارت رفته رفته توانست به مرکز قدرت حکومت گورکانیان هند نفوذ کرده و سرعت گلوله برفی ثروت خود را بیش از پیش افزایش دهد .چنین عملکردی به تدریج موجب تبدیل شدن هندوستان به مهمترین مستعمره انگلستان شد. دانشگاه آزاد نیز در ایران  چندی است که در پی نفوذ به ساختارهای قدرت سیاسی در ایران بوده تا در مواقع ضروری بتواند به گلوله برف ثروت خود شتابی بخشیده و یا آن را از چاله ها ی پیش رو برهاند. بارزترین این رفتارها از کاندیداتوری  چند باره رئیس این دانشگاه آغاز شد و در نهایت به نفوذ این نهاد در مجلس منتهی شد .گزارش ها و خبرهای جسته و گریخته از وامدار شدن بسیاری از افراد ،تحت عنوان اعطای مدرک  کارشناسی ارشد ودکتری و غیره به آنها حکایت می کند..این نفوذ به گونه ای است که مجلس یک کشور را در برابرشورای انقلاب فرهنگی قرار داده تا  متولیان دانشگاه آزاد بتوانند ثروتی را که متعلق به عموم مردم است را وقف کنند. شاید اگر تمامی مردم ایران که صاحبان دانشگاه آزاد هستند هم راضی به وقف آن باشند اما رضایت نداشته باشند که این وقف به عنوان ملک کسی رخ دهد چرا که در این حالت مالکان مصنوعی خواهند توانست تا ابد قدرت دخل و تصرف  مدیریتی را در موقوفه خود داشته باشند. به راستی موافقان وقف دانشگاه آزاد باید در پیشگاه ملت ایران به این سوال جواب دهند که آیا دانشگاه آزاد ملک آنهاست که بخواهند آن راوقف کنند؟ آنها پاسخ دهند که هدف از این وقف چیست؟آیا می خواهند منافع آن را به عموم مردم برسانند؟ مگر در حال حاضر چنین اتفاقی نمی افتد که چنین هدفی دنبال می شود؟

 

3-  عدم پاسخگویی به مراکز کنترل

با توجه به فلسفه مرکانتلیستی ، تمامی قدرتهای امپریالیستی همواره در پی ایجاد ابهام در عملکرد و مناسبات خود بوده اند. کسب ثروت به صورت تدریجی و با استفاده از نفوذ در مراکز تصمیم گیری و گاه استفاده از ثروتهای کوچک موجب رفتاری می شود که عدم شفافیت بهترین نمود آن است.در دوران استعمار این قدرتها گاه در پوشش سفیر و گاه در پوشش مبلغان مسیحی افرادی را در اجتماعات  و کشورها می فرستادند تا بتوانند هر اطلاعاتی که لازم است کسب کرده و هر اعمال نفوذ و شیطنتی را به نفع خود به انجام رسانند.چنین رویکردی بهترین روش برای پاسخگو نشدن در برابر مراکز کنترلی قدرتهای دیگر بود.در دهه های اخیر نیز قدرتهای امپریالیسم جدید تحت پوشش سازمانهای جهانی همچون شورای امنیت سازمان ملل و سازمان تجارت جهانی در پی اندوختن قدرتی فراتر از دیگران برای خود هستند .قدرتی که به دیگران پاسخگو نیست اما دیگر قدرتها همه باید به آن پاسخگو باشند.متاسفانه دانشگاه آزاد در این زمینه هم چنین رفتاری را از خود بروز داده است. تحقیق تفحصهای مجلس از دانشگاه آزاد هیچگاه به جواب نرسیده است ، قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور به طور کامل و شفاف از عملکرد آن اطلاعی ندارند. این نهاد  از امکانات حکومت  مانند صدا و سیما برای رشد خود استفاده کرد ولی  کمتر خود را به آنها مقید نمود. عدم پاسخگویی و عدم شفافیت دانشگاه آزاد هواره موجب شده تا شایعات فراوانی بر علیه آن ایجاد شود.

 

نتیجه

این نوشتار برآن نیست تا دانشگاه آزاد را یک قدرت امپریالیستی بی بازگشت بنامد اما تذکری است تا نهادی که تا کنون خدمات زیادی را به کشور ارائه داشته است از مسیر اشتباه صورت گرفته بازگرداند.رفتار شبه امپریالیستی دانشگاه آزاد در دراز مدت به زیان آن و مدیران آن خواهد بود . اگر این نهاد از گام نهادن در موارد 3 گانه مورد اشاره خودداری کند آنگاه شایعات مربوز به آن نیز خود به خود کاهش خواهد یافت. دانشگاه آزاد اگر در پی تکمیل خدمت خود به مردم است از تبدیل شدن به یک کاسب خودداری کرده ، از نفوذ در مراکز تصمیم گیری خودداری کرده و در نهایت خود را مقید به یک نهاد نظارتی گرداند.

 

 
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۰:۲۹:۵۴
دانشگاه ازاد می خواهد به منزله جزیره ای خارج از نظارت باشد البته نظارتهای سفارشی و ظاهری مانعی ندارد (328777)
 
يخي
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۴:۱۴:۵۱
با دقت بر انتخاب زمان وقف يه نكته به ذهن آدم مياد
اينهمه عجله در وقف براي چيست؟
مصوبه ي شوراي انقلاب فرهنگي كه مخالف وقف نيست پس واقفان چرا عجله اين همه عجله ميكنند؟!!
جواب ساده است:
چون مصوبه ي شوراي باعث پايان حكومت آقايان بر اين دانشگاه ميشود از اينرو دارن خودشون رو به آب و آتيش ميزنن تا نذارن اين اتفاق بيفته!
اگر اين چنين نبود مي تونستند صبر كنن تا مصوبه ي شورا اجرا بشه و در ادامه هم وقف بكنن (328954)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۵:۳۷:۳۹
حضرت آيت‌الله خامنه‌ا‌ي( رئيس جمهور وقت) در بهمن ماه سال 63 طي استفساري(نامه شماره 9718/1 مورخ 29/11/1363) از حضرت امام(ره) اين چنين مرقوم كردند:

\" محضر مبارك رهبر انقلاب حضرت آيت‌الله‌العظمي امام خميني(مد‌ظله‌العالي)،
شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي تأمين اهداف و دستوراتي كه در حكم حضرت‌عالي بدان تصريح شده، ناچار است، ضوابط و قواعدي وضع كند. همكاري و دخالت قوه قضائيه در موارد لزوم، منوط به آن است كه مصوبات اين شورا داراي اعتباري در حد قانون باشد. مستدعي است، نظر شريف در اين‌باره را ابلاغ فرماييد.
\"سيد علي خامنه‌اي، رييس جمهوري اسلامي ايران. \"

حضرت امام خميني در پاسخ به نامه مزبور چنين فرموده‌اند:
\" بسمه تعالي، ضوابط و قواعدي را كه شوراي محترم عالي انقلاب فرهنگي وضع مي‌نمايند بايد ترتيب آثار داده شود.
روح‌الله الموسوي الخميني
6 اسفند 1363 \" (329007)
 
ali
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۰۰:۴۰:۲۴
دانشگاه آزاد از اول هم زیر نظر شورای علی‌ انقلاب فرهنگی‌ نبود که حالا این شورا بخواد تغییری درش ایجاد کنه.هر تغییری تنها با نظر مثبت اعضا مؤسس و تنها بعد از این با تایید شورا ممکن خواهد بود.این شورا بود که غیر قانونی‌ عمل کرد و نه مجلس.موضوع را سیاسی نکنید. (329170)
 
خسروسلجوقي
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۰۹:۲۷:۳۵
سئوال رييس جمهور وقت بسيار شفاف است و درخواست شده است كه نظر امام قدس سره را جويا شده اند كه مصوبات در قانون است يا خير؟
و حضرت امام اگر نظرشان بر قانون بودن مصوبات شورا بود صريح اعلام مي كردند وليكن اشاره دارند كه ترتيب اثر داده شود لذا در صورت نياز به قوانين بايد مجلس قانون لازم را تصويب نمايد ترتيب اثر دهد و اگر نياز به قانون نداشته باشد و در حد مصوبات مشابه آيين نامه هاي دولت باشد ترتيب اثر داده شود و غيره بديهي است اگر قرار باشد مصوبات اين شورا در حد قانون باشد نياز به اصلاح قانون اساسي است (329240)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۱۰:۳۸:۴۴
آقای سلجوقی اصلا بحث این نیست که حق قانونی با کیه
حق قانونی با مجلس باشه یا شورای انقلاب فرهنگی

دلیلی نمی شه که دانشگاه آزاد بلعیده بشه

دلیل نمی شه یک عده تو مجلس نفوذ کنند و به نفع خودشون قانون وضع کنند

این طور پیش بره مثل کارتلهای بزرگ دنیا می شه که رئیس جمهورش وامدار یک سری سرمایه دار می شه


این خطر بسیار زرگی برای دموکراسی کشوره (329272)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۲۱:۵۰:۲۲
«امام فرمودند به نمايندگان موافق دولت بگويم از حربه‌اي كه به دستشان آمده در مورد مخالفت با نظر امام عليه مخالفان دولت استفاده نكنند و اموال بنياد مستضعفان كه مال فقراست به دولت منتقل نشود.» (صص8- 356
آقای هاشمی رفسنجانی
«با نخست‌وزير تلفني صحبت كردم و از او خواستم... يك چاپخانه از بنياد مستضعفان در اختيار دانشگاه آزاد اسلامي قرار گيرد.» (ص65)
مديريت تمركزگرا در چند دهه گذشته، همواره تلاش داشته است قانون را به شيوه‌هاي مختلف دور بزند. براي نمونه، در مورد دانشگاه آزاد اين نوع مديريت كاملاً محسوس است؛
از يك سو آقاي هاشمي مسئوليت تصميم‌گيري به جاي همه اعضاي هيئت مؤسس را شخصاً به عهده مي‌گيرد؛ به عبارتي، سايرين تفويض اختيار مي‌كنند، كه اين خود بدعتي است در امر مديريت؛
زيرا هيئت‌ها و شوراها با اعضاي فعال معنا پيدا مي‌كنند و مصوبات، بدون رأي اكثريت قابل اجرا نيستند. اگر تفويض اختيارات به آن دليل است كه آقايان وقت براي اختصاص دادن به اين امر مهم نداشته‌اند اصولاً چه لزومي داشته است چنين مسئوليت خطيري را بپذيرند و سپس آن را تفويض كنند؟!
به نظر مي‌رسد واگذاري چنين مسئوليت‌هايي نقض غرض است. علاوه بر اين نكته شايد اين‌گونه تلقي گردد كه جناب آقاي هاشمي‌رفسنجاني كه علاوه بر عهده‌دار بودن مسئوليت امور متعدد و متنوع خود مسئوليت تصميم‌گيري به جاي ديگران را نيز مي‌پذيرد وقت مبسوطي براي كنترل اين دانشگاه مصروف داشته است.
براساس يادداشت‌هاي روزانه سال 64، ايشان صرفاً 16 بار در طول سال با مسائل آقاي جاسبي و دانشگاه آزاد در محافل مختلف همچون جلسه سران، شوراي عالي انقلاب فرهنگي و... مواجه شده است كه 3 بار آن مربوط به ارائه گزارش توسط آقاي جاسبي در مورد دانشگاه به ايشان است و در بقيه موارد يا انتقادي از دانشگاه آزاد به آقاي هاشمي انتقال يافته (ص450) يا نماينده‌اي خواستار طرح موضوعي به نفع دانشگاه آزاد در مجلس شده كه با توجه به جو مجلس، ايشان طرحش را صلاح نديده‌اند (ص355) يا آقاي جاسبي براي حل مشكل وام شركتي (كفش ملي)، ترتيب ملاقات مسئولان آن را با رياست مجلس داده است تا از قِبل آن به منافعي نايل آيد. (ص365)

البته اين نوعي دلالي مسبوق به سابقه است: «اتحاديه حلواسازان اهل جاسب، همراه با آقاي جاسبي آمدند پول براي كمك به جبهه‌ها و دانشگاه آزاد اسلامي آوردند و براي گرفتن اجازه ورود كنجد براي حلواسازي كمك خواستند.» (به سوي سرنوشت، كارنامه و خاطرات هاشمي‌رفسنجاني، سال 63، به اهتمام محسن هاشمي، دفتر نشر معارف انقلاب، سال 1385، ص515)همچنين از اين 16 مورد مطرح شدن مسائل دانشگاه آزاد در طول سال، بعضاً ابراز ناراحتي جناب آقاي هاشمي از مقاومت‌ها در برابر شيوه مديريت دانشگاه آزاد است: «احمد آقا آمد... همچنين درباره دانشگاه آزاد اسلامي كه مورد مخالفت افراطيهاي دانشگاه‌ها است و بايد از آن حمايت كرد، مذاكره كرديم.» (ص454) يا در مورد ديگري از اين 16 مورد آمده است: «عصر در شوراي (عالي) انقلاب فرهنگي شركت كردم. در شرايط گزينش دانشجويان دور فوق‌ليسانس اصلاحاتي در جهت سخت‌گيري انجام شد. درباره دانشگاه آزاد اسلامي بحث شد. تندروها با توسعه آن مخالفند. ادامه بحث به جلسه بعد موكول گرديد.» (ص445) براي فهم بهتر دليل مخالفت اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي با توسعه دانشگاه آزاد توجه به اين فراز روشنگر خواهد بود: «در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي شركت كردم. بحث درباره دانشگاه آزاد اسلامي بود. جمعي با توسعه آن مخالفند. قرار شد فقط آن واحدهايي كه شرايط اساسنامه را دارند، رسمي شوند و مدرك بدهيم.» (ص451)تفسير اين سخن آقاي هاشمي آن است كه حتي در مقام تشخيص درستي يا نادرستي فعاليت‌هاي مديريت دانشگاه آزاد نبايد اساسنامه آن مبناي قضاوت منتقدان قرار گيرد؛ زيرا در اين جلسه بعد از مقاومت اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي، ايشان به اين مطلب تن مي‌دهند: «واحدهايي كه شرايط اساسنامه را دارند، رسمي شوند و مدرك بدهيم» اما در مورد برچسب تندرو زدن به مخالفان مقيد نبودن مديريت دانشگاه آزاد به قوانين آموزش عالي و حتي اساسنامه خودش بايد عرض كرد قابل پذيرش نبودن اين ولنگاري، حتي همفكران آقاي هاشمي را شامل مي‌شده است: «ظهر آقاي نجفي آمد و انتقاداتي به سيستم اداره دانشگاه آزاد داشت.» (آرامش و چالش، كارنامه و خاطرات هاشمي‌رفسنجاني، سال 62، به اهتمام مهدي هاشمي، دفتر نشر معارف انقلاب، سال 1381، ص527)
براساس مديريت متمركز جناب آقاي هاشمي ظاهراً هيچ كس نبايد اعتراضي داشته باشد كه آقاي جاسبي حتي قبل از تصويب اساسنامه دانشگاه آزاد، دورة دكتري راه‌اندازي مي‌كند؛ آن هم در آغاز تأسيس آن موسسه!: «ظهر، آقاي دكتر جاسبي آمد گزارشي از وضع دانشگاه آزاد اسلامي داد. امسال بناست پنج هزار دانشجو بگيرند و شاگردان تك درسي را به بيست هزار نفر برسانند و چند واحد جديد باز كنند و دوره دكترا داشته باشند.» (به سوي سرنوشت، كارنامه و خاطرات هاشمي‌رفسنجاني، سال 63، به اهتمام محسن هاشمي، دفتر نشر معارف انقلاب، سال انتشار 1385، ص252)راه‌اندازي دورة دكتري در هر كشوري طي روالي دقيق و سخت و اثبات توانمنديهايي را مي‌طلبد، اما متأسفانه دانشگاه آزاد در چارچوب مديريتي متمركز حتي قبل از تصويب اساسنامه‌اش در هيئت موسس (نه شوراي عالي انقلاب فرهنگي) مبادرت به اين امر مي‌كند. براساس خاطرات آقاي هاشمي، اساسنامه دانشگاه آزاد كه طبق آن اين دانشگاه بتواند مدرك بدهد در سال 64 (يعني يك سال بعد) در هيئت مؤسس تصويب مي‌شود: «شب سران قوا مهمان من در مجلس بودند. آقاي دكتر جاسبي آمد و به عنوان هيات مؤسس دانشگاه آزاد اسلامي، اساسنامه پيشنهادي را تصويب كرديم.» (ص368) در كدام كشور به يك مؤسسه اجازه داده مي‌شود كه قبل از تصويب اساسنامه آن در نظام آموزش عالي دوره دكتري داير كند؟ متاسفانه چنين انحرافي از قانون و نظارت موجب شد كه آقاي جاسبي بتواند اخلالي جدي در نظام آموزش عالي و به تبع آن در نظام مديريتي كشور ايجاد كند. عدم نظارت برعملكرد آقاي جاسبي و اعمال نشدن قوانين بر اين مجموعه آموزشي، همچنين نبود سايه هيئت موسس و هيئت امنا بر اين موسسه موجب مي‌شود كه اعطاي دكتري به مديران و صاحب‌منصبان، ابزاري براي جذب و وامدار كردن آنان شود. برخلاف آنچه آقاي هاشمي صرفاً به منتقدان اين نوع اداره دانشگاه آزاد نسبت مي‌دهد در ابتداي امر جريانات فكري و سياسي از هر طيف بابت تبعات منفي‌ بي‌انضباطي و بي‌قانوني در اين مجموعه آموزشي ابراز تأسف و تأثر نمودند. هرچند به تدريج با شدت گرفتن روند وامدار ساختن، بسياري از آنها ترجيح دادند بعدها از مزاياي مراودات پنهان برخوردار شوند و در برابر عملكردهاي غير قانوني سكوت پيشه نمايند. خواننده خاطرات سال 64 آقاي هاشمي به خوبي درمي‌يابد كه آقاي جاسبي هم از نظارت شوراي عالي انقلاب فرهنگي رها بوده است و هم از نظارت هيئت مؤسس و هيئت امنا، زيرا جناب آقاي هاشمي بعد از تعطيل نمودن هيئت مؤسس صرفاً سه جلسه در طول سال شنونده گزارش‌هاي آقاي جاسبي بوده است. به اين ترتيب بايد اذعان داشت پرانتزي در كنار نظام آموزشي كشور گشوده مي‌شود تا دادوستدهاي خلاف مقررات در ميانه آن پرانتز صورت گيرد. شايد هنوز براي درك ابعاد مفسده مديريتي آنچه به اين ترتيب شكل گرفت، زود باشد. وقتي براساس «مديريت متمركز» بنا بر جذب (فارغ‌ از اصولي بودن يا نبودن ابزارهاي آن) باشد، طبعاً «دكتراي مراوده‌اي» آقاي جاسبي ابزار مؤثري براي وامدار ساختن صاحبان نفوذ و قدرت خواهد بود.
كارنامه و خاطرات هاشمي‌رفسنجاني، سال 62، به اهتمام مهدي هاشمي، دفتر نشر معارف انقلاب، سال 1381، ص527) (329145)
 
ندا
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۲۲:۲۵:۴۳
دانشگاه آزاد من رو ياد معبد آمون بزرگ ميندازه!
حالا شما بگيد اين وسط نقش كي بيشتر به كاهن بزرگ آنخما شبيه
البته توطئه هاي اين معبد بر عليه حكومت مصر رو يادتون بياريد و ببينيد كه آيا الان دانشگاه آزاد همين كار رو ميكنه يا نه؟
البته سرنوشتشون رو همه ديديم (329153)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۰:۳۱:۰۹
دانشگاه ازاد مقدمه بلعیدن کل مملکت است کافی است در دور بعد همه کاندیداهای شما استاد دانشگاه باشند (328780)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۰:۳۶:۵۱
در طول 24 سال برخلاف نظر رهبری عزیز یک باند قدرت و ثروت تشکیل شد این گفته احمدی نژاد است در جمع مردم اصفهان قبل از انتخابات ریاست جمهوری به نظر بنده هم انها مردم عادی را تحت تاثیر تبلیغات قرار خواهند خواص را حقوق بگیر خود خواهند کرد و با ارعاب یکسری را بی طرف خواهند ساخت می ماند رهبری و ریاست جمهوری که با شانتاژ تبلیغاتی و ترور شخصیت انها را می خواهند از سر راه بردارند البته خداوند در راس همه امور است و اگر مردم و مسئولین هوشیار باشندامیدوارم در این نبرد با باندهای قدرت و ثروت مردم و ولایت فقیه و اهل ایمان واقعی پیروز باشند (328785)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۰:۴۰:۴۰
چه جایی مهمتر از دانشگاه برای فعالیت سیاسی و فتح سنگرهای بعدی از بین اساتید دانشگاه شما انهایی را که هم جهت با اهدافتان است به عنوان کاندیدا انتخاب می کنید تا انجایی هم که من اطلاعه دارم مشاغل هیات علمی بر طبق قانون اساسی شغل دوم محسوب نمی شود (328788)
 
brt
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۰:۴۱:۳۳
دوستان عزیز من لطفاٌ به موارد زیر جواب دهید:
1-کدامیکتان فروشگاهی را که با هزار خون دل تاسیس کرده و لو از طریق رانت خواری به دولت واگذار می کنید؟
2-کدامیک از شما مدعی هستید دولت بهتر از آقای جاسبی این دانشگاه را اداره میکند؟اصلاٌ کجای دنیا دولتها اداره گر بهتری بوده اند؟
3-کدامیک از شما مدعی هستید این دانشگاه اگر به دولت منتقل شود شهریه اش کاهش می باید؟
4-اصلاٌ کدام طرح دولتی موفق بوده که این دومیش باشد؟ (328791)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۴:۲۵:۳۷
اگر خصوصی است پس چرا انحصاری است اگر عمومی است چرا می خواهند به منزله جزیره ای خارج از نظارت باشد انحصار بخش خصوصی که از انحصار دولتی بدتر است! (328962)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۴:۳۸:۰۷
همین که دانشگاه آزاد زیر دست ا.ه.ر نباشه و دیگه نتونه با دادن مدرک آدم بخره برای خودش و هر وقت کسی پا رو دمش گذاشت سریع مدارکشو باطل اعلام کنه(مثل قضیه مرحوم کردان که داشت دانشگاه آزاد درس میداد و یه دفعه همون دانشگاه آزاد گفت ایشون مدرک تحصیلش تو این دانشگاه تقلبیه!!!!!!) خودش یه فتح الفتوح هست! (328973)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۴:۵۱:۵۸
باز هم تاکید می کنم:
اگر کسی با این دولت هم مشکل داشته باشد، باید بداند در صورتی که دانشگاه آزاد طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تحت نظارت و یا حتی مدیریت دولت هم قرار گیرد، نهایتا دولت فعلی و مدیران آن عوض می گردند. مدیران این دولت که دیگر روسای مادام العمر دانشگاه آزاد نخواهند بود !
مشکل فقط با دو سه سال باقی مانده از دولت فعلیست!!؟
شاید در حال حاضر از لحاظ سیاسی مدیریت فعلی را ترجیح دهید لکن در اینصورت قطعا چند سال دیگر که مملکت از این تب و تابها افتاد شما می مانید و مدیریت فاسد و مادام العمر دانشگاه آزاد و لعنتی که بر خود می فرستید.
خوب نیست که انسان فقط پیش چشمش را ببیند.
آیا آثار 30 سال مدیریت دائمی و بدون نظارت در این دانشگاه را در همراه نمودن بخش عظیمی از نمایندگان مجلس اصولگرا!! نمی بینید ؟ (328983)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۵:۲۲:۱۱
تند نرو حاجی اولا مگه دانشگاه ازاد ملک شخصی جاسبیه؟

پول دانشجویان بی چاره را گرفتد و زمین خریدند و مردم خیر هم کمک کردند و دانشگاه قیمتش شد 250 هزار میلیارد تومان .



ایشان اگر به سنت حسنه وقف علاقه دارد ویلای خودش را وقف کند.چکار با پول ما دانشجویان دارد؟

وزارت نفت را هم وقف جاسبی و دارو دسته اش کنید.تا خیالشان راحت شود.

مگر مال باباش بوده که وقف کنه؟

ما سر همون بند اول مشکل داریم .


راستی می دونستید وقف عام نشده؟و فردا جاسبی می تونه دانشگاه رو وقف فرزند ذکور خودش بکند؟ (328995)
 
-
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۶:۵۳:۰۳
دوست عزيز اجباري نبوده بري دانشگاه آزاد.
مثل من درس مي خوندي مي رفتي دانشگاه دولتي تا پول به جاسبي ندي.

دولت اگه مي تونست مي بايست دانشگاههاي دولتي را گسترش مي داد و سد كنكور رو برمي داشت.
اگه دانشگاه آزاد نبود الان مليونها ديپلم آرزومند قبولي در كنكور داشتيم. (329053)
 
عمار
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۰۸:۳۳:۰۱
چه ربطی داره؟
دعوا سر نبودن دانشگاه نیست ،دعوا اینه که این دانشگاه با پول دانشجویان باید شرایط بهتری برای تحصیل فراهم کنه نه این که این پول ها خرج امور دیگر شود!

بحث اصلی دانشگاه بحث پول هنگفتی است که هیچ شفافیتی ندارد و حساب رسی هم نمیشود!
سوال سوم و چهارم شما هم بی مورد بود چون اولا کسی درباره کاهش شهریه چیزی نگفته و قولی نداده که شما مطرح می کنید!؟
دانشگاه پول کافی داره ولی اگه درجای خودش خرج بشه... (329214)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۵:۴۸:۲۳
چه جالب، بعد با این استدلالات شما تکلیف 250 هزار میلیارد تومان رو تعیین کردید دیگه.
موروثی بشه تو خاندان اونها! (329017)
 
عطا
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۷:۳۹:۰۸
1 - اولا دانشگاه آزاد بقالی و سوپر سر محل نیست دوما مگه جاسبی با ارث پدری همچین تشکیلاتی راه انداخته سوما هر کس یک چیزو تاسیس کرد باید تا آخر عمر به آن حکومت کند ؟!!! و در یک کلام دانشگاه آزاد حکومت شاهنشاهی نیست برادر .

2 - اصلا کی گفته دولت میخواهد دانشگاه آزاد رو اداره کنه ؟ این دیگه از آن حرفها یود !! حتما فردا میگید شورای عالی انقلاب فرهنگی هم دولتیه !

3 - جلوی انواع و اقسام فساد ها از قبیل مدیریتی اقتصادی باند بازی و ... گرفته بشه کاهش شهریه پیش کش رئیس جدید .

4 - ارزش جواب دادن ندارد خوش باشید . (329072)
 
عبدالله مهدوی
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۰۳:۴۶:۲۰
\"1-کدامیکتان فروشگاهی را که با هزار خون دل تاسیس کرده و لو از طریق رانت خواری به دولت واگذار می کنید؟
2-کدامیک از شما مدعی هستید دولت بهتر از آقای جاسبی این دانشگاه را اداره میکند؟اصلاٌ کجای دنیا دولتها اداره گر بهتری بوده اند؟
3-کدامیک از شما مدعی هستید این دانشگاه اگر به دولت منتقل شود شهریه اش کاهش می باید؟
4-اصلاٌ کدام طرح دولتی موفق بوده که این دومیش باشد؟\"

مگه ما گفتیم دولت اداره کنه؟
ما می گیم بزارید جاسبی بره کنار کسی دیگه بیاد ببینیم تو این سال ها تو دانشگاه آزاد چه خبری بوده که این قدر در مقابل تغییرات توش مقاومت میشه؟؟؟
الان دانشگاه آزاد شده \"لانه جاسوسی استکبار داخلی\" و اگه اینطوری ادامه پیدا کنه باید منتظر 13 آبان دیگه ای بود (329189)
 
محسن
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۰:۴۲:۵۰
این امتحانی بزرگ برای نمایندگان، کم بصیرت مابود که در آن مردود شدند، آنها مردم را بقول خودشان خیلی خیلی عوام فرض کردند، و یکجورای می خواهند سر مردم که خیلی بیشتر از اونیکه آنها فرض و باور دارند را گول بمالند، (شاید هم بفکر آیندۀ خود و بچه هاشون هستند!) ولی باید بگویم که مردم همه اینکارهای شما را می بینن و امام زمان(عج) این کارهای شما را می بینند، که چطور آخرت خودتان را به دنیا و این آقایان قدرت دوست و قدرت طلب می فروشید، بفرموده حضرت علی(ع): ارزش هرکس به اندازه کاری است که می تواند بخوبی انجام دهد، شماهم قیمتتان اینقدر کم بود! وجای بس تأسف است که نمایند گان مردم این گونه زیر پوستی مردمی که آنها را برای دفاازحق خود انتخاب کردند را گول می زنند، شما با این کار دانشگاه آزاد را مستقل تر و بی حساب و جوابتر از قبل کردید، دانشگاه آزادی که پایگاهی برای سران فتنه اخیر شده بود. و هنوز هم سران این سیستم ذهنیتشان تغییر نکرده و نمی کند. اینکار آنها را قویتر از قبل برای کارهای بعدی خود می کند!؟؟
به پیشگاه امام زمان روسیاه باشید. (328792)
 
عبدالله مهدوی
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۰۳:۴۸:۱۵
یاد اون کلیپی افتادم که می گفت \"حرام اندر حرام اندر حرام است لکن انسان جایز الخطاست!!!\" (329190)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۰:۴۳:۴۹
رییس مجلس اصلاح طلب اقای کروبی طرحی را به علت مغایرت با نظر رهبری از دستور خارج می کند رییس مجلس اصولگراو اصولگرایان مجلس روبروی رهبری و مردم ایستادند! (328793)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۰:۵۵:۳۸
شما هم فقط به دانشگاه آزاد گير داده ايد. آيا اين مشكلات فقط خاص دانشگاه آزاد است و در دستگاه ها و شركت هاي دولتي وجود ندارد؟

اما در مورد دانشگاه آزاد، اين نوع تقابلات واقعا ديگر خيلي شور شده است و مشخص است كه كاملا سياسي مي باشد. (328799)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۹:۱۲:۵۲
کدام مشکل آقای ناشناس؟

کداام دستگاه را دارند مثل ملک پدری شان وقف می کنند که تا ابد متولی اش خود و خانوادشان باشند؟دستگاهی با 250 تریلیون توامن ثروت

خوش به حال مدیریت امپریالیستی دانشگاه آزاد با طرفدارانی همچون شما

خوب است با پول ملت بعدا برایتان رئیس جمهور و نماینده مجلس می سازند و دهان خواص را هم با مدرک و پول می بندند و هر کس مخالفت کند می شود پوپولیست

جوانان را هم با شعارها و حرفهای قشنگ آرام می کنند

ایم همان امپریالیسم است. 400 سال است همین طور دارند حکومت می کنند (329103)
 
عبدالله مهدوی
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۰۳:۵۰:۳۱
\"شما هم فقط به دانشگاه آزاد گير داده ايد. آيا اين مشكلات فقط خاص دانشگاه آزاد است و در دستگاه ها و شركت هاي دولتي وجود ندارد؟\"
برادر عزیز اون ثروت و سرمایه ای که تو دانشگاه آزاد دفن شده رو تو کدوم دستگاه دولتی (یا حتی غیر دولتی) دیگه ای سراغ دارید می تونید مثال بزنید(به غیر از آستان قدس!!!) (329191)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۰:۵۹:۵۴
ماموریت اقای مهدی هاشمی رفسنجانی در دانشگاه ازاد تمام نشد؟دلمون برش تنگ شده! (328804)
 
عبدالله مهدوی
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۰۳:۵۱:۴۵
ظاهراً ایشون دائم الماموریت هستند!!!
خدا به همه ی ما توفیق خدمت به .... بدهد (329192)
 
عدالت
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۱۲:۴۶:۴۲
اقای رهبر اقای رییس جمهور عدالت خواه اقایان نیروی انتظامی اجازه دارم برای تایید اقای جاسبی جلو مجلس راهپیمایی کن یا نه عدالت علی یک طرفه (329360)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۱:۰۲:۳۰
خواسته های یک عده بی انتهاست بعد از دانشگاه ازاد نوبت کل مملکت است دانشگاه هم که محل خوبی برای ایجاد احزاب سیاسی است احزابی با اساتید فرهیخته دانشگاه!و سپس فتح کل مملکت ! (328807)
 
احسان
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۱:۰۹:۲۵
قوه محترم مقننه به همراه رئیس قوه به طور دسته جمعی بر علیه قانون و به نفع قانون شکن ترین سازمان رای دادند
مبارک است این قانون گذاری (328812)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۱:۱۱:۳۶
دیروز که همکاران شما به قانونی شدن این امپریالیست رای دادن!
پس کجاس این همه قدرت نفوذ شما؟
فقط برای دولت زورتون زیاده؟! (328814)
 
پدفته
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۱:۳۱:۳۹
اگر دانشگاه آزاد بتواند نمایندگان ملت را با یک مدرک بی ارزش وادار به حمایت از طرحی بکند که نه در شان ملت ایران است و نه در شان نمایندگان مجلس .
پس براستی باید حق داد که در صحنه بین الملل هم کشورها، مطیع بی چون و چرای اوامر آمریکا باشند آن هم بدون در نظر گرفتن شان ملتشان. همان کاری که عربها در خاورمیانه انجام میدهند! (328828)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۱:۳۵:۲۶
با سلام
شما راهکارهای قانونی مانند مجلس و قوه قضائیه را قبول دارید؟
هر چیز که بر وفق مراد شما نبود میگویید اعمال نفوذ شده یافلان وبهمان . شما براحتی اکثریت مجلس یا قوه قضاییه را زیر سئوال میبرد.چرا؟انشاا...\"غیر قابل انتشار\" نباشد (328830)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۴:۳۱:۴۳
اتفاقا مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به منزله قانون است در ضمن اقای کروبی وقتی در مجلس بودقانون مطبوعات را به خاطر رهبری از دستور خارج کرد بعد هم خیلی شفاف روبروی نظام ایستاد آقای موسوی هم که گفت من امده ام دروغ نباشد و خیلی شفاف روبروی نظام ایستاد اما ما در انتخابات نوشتیم اصولگرا خواندند جاسبی گرا حتی اقای لاریجانی اصولگرا مثل اقای کروبی هم عمل نکرد مرگ بر دروغگو! (328965)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۵:۴۷:۵۲
شما هنوز از شکم زن و بچه نزده ای و ترمی 800 900 تومان رو تو حلقوم بعضی ها نریخته ای که اینقدر راحت نشستی باد انداختی تو قپ قپت از جاسبی دفاع میکنی.شرم بر تو باد


شرم بر تو باد که به خاطر سیاست که هموطنانت با این نظر گذاشتند خیانت کردی (329016)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۷:۰۴:۰۸
قانون برادر قانون!
لابد حالا اغتشاش گرها رو هم درک میکنید که بعد از این همه هزینه رای هم نیاوردن... پس به نظر شما حق داشتن قانون رو بگذارن کنار... و تجمع اعتراضی!! بدون مجوز داشته باشن...

در ضمن کسی که نمی خواد یک سال دیگه درس بخونه و میره دانشگاه آزاد حتما فکر جیب پدر و مادرش رو کرده دیگه... مثلا من خودم سال دوم قبول شدم در حالیکه سال اول هم می تونستم برم دانشگاه آزاد ولی پدر کارمند من از این پول ها نداشت...منم یکسال از زندگیم رو پای این قضیه دادم ...
ولی من فکر نمی کنم دست هر کسی که باشه تو شهریه هاش معجزه بشه چون بالاخره دانشگاه آزاد محسوب میشه و به پول نفت وصل نیست...  (329061)
 
عبدالله مهدوی
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۰۳:۵۴:۱۱
\"شما راهکارهای قانونی مانند مجلس و قوه قضائیه را قبول دارید؟\"
البته ما راهکارهای قانونی مثل \"شورای عالی انقلاب فرهنگی\" رو هم قبول داریم!!! (329193)
 
سورنا
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۱:۳۷:۱۹
جالبتر آنکه قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران و نیز اکثریت مجلس اصولگرا حامی این امپریالیست هستند. (328832)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۵:۳۰:۱۹
البته از خود امپریالیست هم نمیشه چشم پوشی کرد.!!!! (329001)
 
مهدي
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۱:۳۹:۲۵
واي بر نمايندگاني كه حقوق مردم را ارج نمي نهند...! (328833)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۱:۴۳:۲۳
اگه به امیدچپاول دانشگاه آزادهستیدزهی خیال باطل!!!! مدیریتش خیلی زرنگترازاین حرفاست دمش گرم!!!! (328835)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۴:۳۴:۲۲
اگه همه مثل شما فکر کنند باید اسیر چپاول باندهای قدرت و ثروت شویم (328968)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۵:۱۱:۲۸
خداوند از همه زرنگترو قدرتمندتر است ای انسانهای ضعیف ! (328989)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۵:۴۱:۵۹
این گروه صاحب قدرت 30 سال است ایران را چپاول کردند.

دمشان گرم!

مردم ایران شما هم بنشینید نگاه کنید که گروهی میوه انقلاب را خوردند و به محیط علم و دانشگاه هم مهربانی نکردند که هیچ خیانت کردند .هم منظورم جاسبی است هم نمایندگان اصلاح طلب مجلس هم نمایندگان اصولگرا نمای مجلس (درور بر شرف نمایندگان انقلابی مانند زاکانی و ........

دمشان گرم!







اگر ممکن است نام نمایندگان که خود را اصولگرا نامیدند و فکر کنم حدود 70 نفر باشند را اعلام کنید



راستی چرا مجلس در موقع رای گیری 70 80 نفر غائب داشت؟ (329006)
 
ایران من
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۱:۴۹:۴۰
یکی از مواردی که ذکر نکردین این بود که این ثروت هنگفت را دانشگاه آزاد در کجا خرج کرده ؟
1.در انتخابات ریاست جمهوری شاهد این موضوع بودیم که امکانات دانشگاه کاملا در اختیار برخی کاندیداها بود در دانگاه ازاد روی تمام دیوار ها پوستر برخی کاندیداها(بزرگ وکوچک) نصب بود هزینه سالن که مجانی در اختیار ... قرار گرفت 10 میلیون بود.
2.دانشگاه آزاد مرتبا در حال گسترش دانشگاه های خود است اما هیچ وقت امکانات این دانشگاه کامل نمی شود فقط ساختمان می سازد
مثلا :دانشجویان دانشگاه همیشه از امکانات دانشگاه ناراضیند در دانشگاه ما در یک ساختمان 7 طبقه نزدیک به 10000 دانشجو وجود درد شاید هم بیشتر که فقط از یک آسانسور 4 نفره استفاده می شود که در طبقات 3 طبقه اتاق رئیس دانشگاه و طبقه 5 طبقه اتاق رئیس دانشکده هنر توقف دارد
3.هزینه برای خرید مسکن خانواده جاسبی
4.هزینه خرید زمین که به نام جاسبی بود و به بهانه حفظ ارزش پول انجام شد
در کل این ثروت هنگفت هیچ گاه برای دانشجو خرج نشد و برای منافع عده ای از افراد داخل آن خرج شد (328840)
 
m_mohsen_d
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۱:۵۹:۴۳
من اصلا تصویب دیروز مجلس برام هضم شدنی نیست.

در مورد دانشگاه آزاد هم که توسعه و سرمایه گذاری های اون توسط پولهایی بوده که از دانشجویانش گرفته شده پس در حقیقت مالکان و سهامداران اون همون دانشجویان اون هستند .

یه وقت هست شما یه سرمایه گذاری می کنی یک خدماتی رو ارائه می کنی حالا با توجه به هزینه سرمایه گذاری اولیه و هزینه های جاری هزینه تمام شده خدمات رو برای مشتری حساب می کنی یه درصد سودی رو روی اون میکشی و این سود حق خودت هست.

اما وقتی که هزینه سرمایه گذاری ( اینجا یعنی توسعه و ساخت دانشگاه ها ) رو هم از خود اون مشتری که اینجا دانشجویان هستند بگیری دیگه فکر می کنم دانشجویان این دانشگاه حق مالکیت دارند.

چون اگه اونها می بایست فقط هزینه خدماتی رو که دریافت کردن رو می پرداختند و نه سرمایه گذاری برای ساخت توسعه دانشگاه. از خود دانشجو پول بگیری دانشگاه بسازی بعد باز از خودشم پول خدمات دانشگاه رو هم بذاری در نهایت هم خودت رو مالک دانشگاه بدونی و حق وقف داشته باشی؟ این چه جورشه.

به عقیده من اگه میخوان شرعی عمل کنند باید دانشگاه آزاد رو به صورت سهام در بیارند و به دانش آموخته های این دانشگاه بخشی از سهام دانشگاه رو بپردازند چون به گفته خود این مدیران هزینه توسعه و ساخت دانشگاههای دانشگاه آزاد از پول پرداختی دانشجویان انجام شده. (328847)
 
as
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۲:۰۲:۴۶
(دانشگاه ازاد از اسلام ) صحیح میباشد (328850)
 
Amir-Ali
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۲:۰۲:۵۶
۱- خدا خیرتان بدهد برای دنبال کردن موضوع دانشگاه آزاد.
۲- راستی چرا «تحقیق تفحصهای مجلس از دانشگاه آزاد هیچگاه به جواب نرسیده است »؟!

۳- انشاالله در مورد دیگر مراکز٬ بنیادها٬ و... هم که تحت هیچ گونه نظارت و پاسخ گویی تا کنون نبوده اند هم مطلب بنویسید:
مراکز مالی عظیمی چون بنیاد مستضعفان٬ آستان قدس و... (328851)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۲:۳۱:۵۴
قضيه علي(ع) و عقيل و آهن تف ديده يادمون رفته اونوقت ادعاي اسلام و حكومت اسلامي داريم.



جدي چرا هيچ كس از 20 سال پيش صداش درنيومد؟ چرا اونايي كه ميدونستند داد نزدنند؟ (328870)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۵:۵۵:۰۹
بیست سال پیش فساد دانشگاه آزاد قابل مقایسه با الان نبود. (329023)
 
عبدالله مهدوی
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۰۴:۱۱:۱۲
\"جدي چرا هيچ كس از 20 سال پيش صداش درنيومد؟ چرا اونايي كه ميدونستند داد نزدنند؟\"

1.مطمئن باشید همین مجلسی هم که اینطوری عمل می کنه اصولگرا ترین مجلس بعد از انقلاب هست
2.تو یک سال اخیر تحولات سیاسی زیادی اتفاق افتاد و جبهه ی دانشگاه آزاد خیلی تو این تحولات تضعیف شد لکن این جبهه هنوز اون قدر قدرت داره که داره از خودش دفاع می کنه

می خوام نتیجه گیری کنم که اگر کسی هم قبلا می تونست کاری بکنه برای مصلحت نظام هم که شده باید سکوت می کرد چون فوق اتفاقی که می افتاد این بود که یه دو دستگی شدیدی توی نظام ایجاد می شد و آخرش هم برای حفط مصلحت نظام از بالا دستور به سکوت داده می شد
(یادتون باشه که علی به خاطر همین مسائل سکوت کرد،حسن به خاطر همین مسائل صلح کرد و خمینی هم به خاطر همین مسائل قطعنامه رو قبول کرد) (329195)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۲:۴۰:۴۷
شما می تونی به نماینده ها بگیی
عوام این چیز ها را خوب می فهمن ولی چی مانع دیدن نمایندگان شده،خدا می دونه!؟ (328878)
 
آقا مهدی
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۲:۴۱:۱۸
خب خدارو شکر معنی مجلس اصولگرا رو هم فهمیدیم. یاد مجلس اصولگرایی افتادم که از برکناری وزیر ارشاد اصلاحات و مفسر کنونی بی بی سی هم عاجز ماند. (328879)
 
سینا
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۲:۴۷:۴۷
از اینکه دانشگاه آزاد تخلفات زیادی در پرونده اش است هیچ شکی نیست، ولی مگر سایر ادارات دولتی ما پاک پاک هستند؟ دیگر اینکه این تنها نهاد آموزشی خصوصی در کشور است بهتر است دولتی نشود فقط بر آن به طور دقیق نظارت شود و اگر تخلفی کرده با متخلفان برخورد شود. این دانشگاه به هر حال خدماتی هم داشته و به داد دانشگاههای دولتی رسیده و اگر وجود نداشت چول بی زبون مملکت می رفت تو جیب خارجی ها. پس بهتر است فارغ از سیاست نسبت به دانشگاه آزاد برخورد شود و برای بهبود آن تلاش کرد نه برای انهدامش. (328887)
 
يخي
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۴:۳۸:۱۳
اتفاقا اين دانشگاه آزاد هست كه داره سياسي رفتار ميكنه وگر نه مصوبه ي شوراي انقلاب فرهنگي كاملا فارغ از سياست هستش. (328974)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۶:۰۲:۵۲
چرا باید این نهاد دست کسانی باشد که حاضر بر نظارت نیستند؟ مگر انحصار بخش خصوصی بدتر از انحصار بخش دولتی نیست؟ (329027)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۷:۳۳:۳۱
آقا سینا بحث سر عملکرد و کارایی نیست

موضوع بزرگتر از اینهاست

فعلا بیام جلوی بلعیده شدن پول مملکت رو بگیریم بعد به کاراییش برسیم

تازه اون سازمانها همه بالاخره به یکجایی پاسخگو هستند و دیوان محاسبات کنترلشون می کنه

دانشگاه آزاد رو کجا کنترل می کنه؟؟؟؟؟؟؟ (329068)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۴:۰۶:۴۴
با این مصوبه باید به حال کسانی که به این طرح رای مثبت دادند و به حال رییس مجلس تاسف خورد که آخرت رو به جاسبی و دانشگاه آزاد فروختند

امیدواریم که برگردند تا دیر نشده (328950)
 
یاسر
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۴:۳۲:۰۵
شما عزیزان قدرت طلب دنبال تسخیر تمام جبهه ها هستین. دانشگاه آزاد سد راهتون برای به دست آوردن قدرت مطلق در کشور شده. فعلا که در تمامی حوزه ها دارین سعی میکنین سیاست تک قطبی روو دنبال کنین. برادر من قدرت زیاد برای هر کس حتی دولت مهرورز نیز خطرناکه و دیکتاتوری به دنبال میاره همونطور که تا حالا ثابت کردین ظرفیت اینهمه قدرت رو ندارین.
(امیدوارم این کامنت رو مثل اکثر کامنتایی که گذاشتم فیلتر نکنین ) (328966)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۱۰:۴۸:۴۸
آقا یاسر

ما می خوایم دانشگاه آزاد دست مردم باشه

الان یکی رئیس جمهوره فردا عوض می شه می ره

هیات امنا هم دایما عوض بشه و مدیریت دست اونها باشه


اما شما می خواید جاسبی مادام العمر باشه

حالا چه کسی انحصار طلبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟// (329277)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۴:۴۱:۱۲
نفس وقف دانشگاه آزاد، اگر براي جلوگيري از دخل و تصرفات بعدي باشد، مي تواند كار درستي بوده باشد. اما شيوه انجام اين كار و رعايت ملاحظات شرعي و قانوني مربوط، از الزامات مي باشد.

از سوي ديگر مكانيسم مديريت آن نيز بايد طوري طراحي شود كه ضمن پرهيز از دولتي شدن، از دخل و تصرفات غير قانوني اشخاص حقيقي و حقوقي متنفذ جلوگيري نمايد. (328978)
 
sjalali268
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۴:۴۶:۵۰
من میخوام بگم که آقای دکتر امامت باید بخواید و بگید که دانشگاه آزاد خیلی وقته که به یک نماد امپریالیسم تبدیل شده!
مواردی که اشاره کردید عالی بود، اینکه نهادی در کشور به هیچ مرجع قانونی پاسخگو نیست و در برابر هیئت تحقیق و تفحص مجلس هفتم (رحمه الله!) اعمالی از عدم تسلیم مدارک و اسناد لازم برای رسیدگی های مالی گرفته تا تهدید کارمندان و کارشناسان مجلس انجام میده، آقا چه عدالتی چه جمهوری اسلامی.... مردم انقلاب کردن که یه عده بشن مأمور چیدن میوه های انقلاب!!!!!!!!!!!! (328980)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۴:۴۷:۱۷
من یک استادیار تمام وقت دانشگاه ازاد هستم.
متاسفانه هم موظف تدریس در دانشگاه ازاد بیشتر از دولتی است و هم حقوق و مزایای آن بسیار کمتر است.
به هیچ مرجعی هم نمیتونیم شکایت کنیم. (328982)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۶:۳۲:۵۶
در صورت صحت درد دل شما باید گفت ادعای کم خرج بودن این دانشگاه که عده ای به این مساله افتخار می کنندیکی از راههایش این است! (329045)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۵:۰۶:۰۴
واقعا برام قابل تصور نیست
یعنی نمایندگان مجلس شرافت خودشون رو به مدرک فروختند
این مجلس جاسبی گراست نه اصولگرا (328987)
 
ra_wot
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۵:۱۱:۵۶
واقعا یاد فیلم پدر خوانده می افتم . (328990)
 
اطلاعیه
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۵:۲۰:۴۴
سایت الف تو رو خدا چاپ کن خیلی مهمه
اطلاعیه مهمم سازمان خصولتی سازی(دولتی خصوصی سازی)

ملت شریف ایران عزیز، بنا به دستور اصل.00 44.44.4 قانون اساسی، کلیه تشکیلات و نهادهای غیر دولتی که از کارایی و بهره وری مناسبی برخوردار می باشند و ظرفیتهای اقتصادی بسیار خوبی نیز دارند می بایست در اسرع وقت به بخش دولتی واگذار گردد. تا از این طریق موجبات همگن سازی این بخشهای اثربخش با بقیه بخشهای راکد جامعه توسط دولت کریمه فراهم آید. چه معنی دارد یک عده امپریالیسم جهانخوار درست کار کنند و راندمان بالایی داشته باشند آنوقت خواهران و برادران ما در وزارتخانه ها چرت بزنند! واقعا نم که!
بنابراین توجه توجه چنانچه می خواهید به صورت خصوصی اداره شوید همین الان دست از کار بکشید در غیر اینصورت چنانچه شاخص های عملکردی مناسبی ارائه نمایید می بایست خود را در آغوش دولت همگن نمایید. (328993)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۵:۲۲:۰۵
خدا لعنت کند نمایندگانی که در رای دادن به این طرح منافع خودشون رو در نظر گرفتند نه مردم رو ! انشا الله خدا عاقبت این خیانتشان را بهشان بچشاند در همین دنیا
من به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد همین دانشگاه که 1.800 ملیون ترمی پول دارم میدم و بعد خرجه انتخابات و منافع شخصیشون میکنن راضی نیستم و اونا رو به خدا واگذار میکنم (328994)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۲۳:۴۱:۵۱
آقا یکی به من بگه اگه 1،800 میلیون شهریه واسه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زیاده چرا واسه دانشگاه تهران در کیش که سراسری محسوب می شه ترمی 4-5 میلیون زیاد نیست؟؟ یا دانشگاه شیراز شعبه قشم که واسه رشته من ترمی 4 میلیون در میاد ؟؟؟ منم مخالف زیادی شهریه هستم و به همین دلیل توی کنکور دانشگاه آزاد شرکت نمی کنم و الان 3 ساله دارم واسه کنکور ارشد درس می خونم ولی اگر چیزی بده برای همه بده. اگه مواخذا ای هست باید برای همه باشه (329164)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۱۰:۵۲:۱۴
آقای ناشناس

بحث سر شهریه نیست

اصلا بگیره 10 میلیون تومان

اما معلوم باشه این پول چی می شه . ملک پدری شون نباشه

این بده؟؟؟؟؟؟؟؟ (329281)
 
سید یحیی صداقت
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۵:۲۳:۱۲
باید قبول کرد قضیه دانشگاه ازادی یک تسویه حساب شخصی است اگر مملکت ما قانون دارد باید از راه های قانونی اقدام به تحقیق و تفحص از دانشگاه ازاد کرد بدون شک اگر مراحل کار سیر قانونی بگیرید دانشگاه ازاد نیز هیچ مشکلی در تحقیق و تفحص ندارد ولی الان این قضیه جناحی است و همه حتی بچه من نیز میداند که به خاطر اختلاف سیاسی اقای احمدی نژاد با اقای هاشمی ایشان هر کاری از دستشان بر می اید انجام میدهند تا دانشگاه ازاد را کله پا کنند بدون شک باید گفت دانشگاه ازاد در این بیست و چند سال پیشرفت خوبی داشته و توانسته برای خود قطبی باشد ولی قضیه این روز ها کاملا رنگ و بوی سیاسی دارد در خصوص مصوبه مجلس نیز باید گفت شان و شخصیت مجلس باید حفظ شود وقتی نمایندگان طرحی را مصوب میکنند باید ان طرح اجرا شود و اگر اجرا نشود یا مقامی ان را دستخوش تغییرات کند دیگر قوانین مجلس عملا کارائی ندارد اگر بنا باشد هر جا قاون به نفعمان بود ان را بپذیریم و هر گاه قانون به نفعمان نبود ان را کنار بزنیم سنگ روی سنگ بند نمیشود باید شان مجلس که طبق فرمایشات امام ره که فرمودند مجلس در راس امور است حفظ شود این روزها مجلس ما انچنان پر صلابت نیست . این را از نامه بازیهای اقای احمدی نژاد به شورای نگهبان میشود حس کرد و مطمئنن در باره مصوبه دانشگاه ازاد نیز شورای نگهبان رای نمایندگان را خنثی میکند و ان را مغایر با قانون میداند که ان موقع است که باید گفت فشار های اقای احمدی نژاد به شورای نگهبان اثر داشته است و ان روز دیر نیست (328996)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۱۰:۵۴:۴۸
آقای سید یحیی

می تونید بگید کدوم پیشرفت؟

اینکه دانشگاه آزاد با 3 میلیون دانشجو رتبه علمیش تو 10 دانشگاه برتر نیست که هر کدوم نهایت 10 هزار دانشجو دارند

با اون همه هیات علیم که البته خیلی هاش نماینده مجلس هستند

یک سوال دارم اگر از 250 تریلیون تومان 100 میلیاردشو بدزدیم اصلا معلوم می شه یا مثل پر کاه می مونه

حودتون حساب کنید چرا اینقدر پریشون هستند و می خوان بگن به خاطر موضوع سیاسی ما رو می خوان کله پا کنند (329284)
 
مستضعف
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۵:۲۵:۳۲
باید لیست نمایندگانی که به این طرح رای مثبت دادند منتشر شده و بعد بررسی ود چند نفر از این افراد از دانشگاه آزاد مدرک تحصیلی دارند یا به نحوی ارتباطات دیگری با این دانشگاه دارند (328998)
 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۵:۳۱:۱۸
آدم ساده ای هستی یک عکس خانم غربی و یک گیتار خاتمی میدهد دست شما و در خفا مملکت را غارت می کنند حالا تو برو گیتار بزن شاید نان شد (329002)
 
زندگي
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۵:۳۵:۱۴
ما در دانشگاه آزا دواحد ...از استان خوزستان چند تا رحیم مشایی قاضی مرتضوی و..داریم هر موقع قوه قضائیه با افراد مذکور برخورد حقوقی کرد ان افراد را هم معرفی می کنیم. (329005)
 
داوود
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۵:۵۴:۴۴
این درست که دانشگاه آزاد مرتب از دانشجو پول می گیرد و پولش از پارو بالا می رود . دانشجو هم مانند تمام اقشار دیگر در این مملکت از موسسه ای که مدام جیبش را خالی می کند ، شاکی می شود . پس شاکی بودن قشر دانشجو از دانشگاهی که پول می گیرد طبیعی است . پس مخالفت و موافقت این قشر ملاک خوبی برای جریاناتی که اخیراً علیه دانشگاه آزاد راه افتاده نیست .
بلکه در یک نگاه واقع بینانه این دانشگاه واقعاً خصوصی است و تابع تصمیمات هیأت امنا و هیأت مؤسس خودش می باشد . (329022)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۶:۰۵:۲۱
جالب است شما به تخلفات دانشگاه ازاد اعتراف می کنی ولی می خواهی همان مدیران به کارشان ادامه دهندایا این کار شما سیاسی کاری نیست؟ (329029)
 
شهاب
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۶:۲۴:۰۶
آقای توکلی در لینک http://alef.ir/1388/content/view/75909/
و به عنوان توكلي: احتمالا شوراي‌نگهبان اين طرح را ردمي‌كند مطالبی را بیان کردند
در جواب باید بگویم که : 1 - چه فایده اگر هم شورای نگهبان رد کنه برمیگرده مجلس بعد میره مجمع تشخیص اونجا تصوبی میشه 2 - ایشان می گویند که \"وي با بيان اين‌كه عوامل مختلفي باعث شد كه اين اخطار راي نياورد، گفت: يكي از دلايل اين امر اين بود كه اين طرح تنها شامل دانشگاه آزاد نمي‌شد و مي‌خواست كه مشكل تمام موسسات غيرانتفاعي را حل كند و از آنجا كه تعداد زيادي از نمايندگان در حوزه‌هاي انتخابيه‌ي خود با اين مشكل روبه‌رو هستند به آن راي دادند .\" در جواب باید بگویم که یکی از نمایندگان پیشنهاد دهنده پیش از اخطار قانون اساسی به صراحت گفتند که این طرح مخصوص دانشگاه آزاد است بعد اخطار قانون اساسی از طرف آقای دهقان داده شد در ضمن یه مطلب که اینجا مورد توجه قرار نگرفت ، عدم ولایت پذیری و عدم توجه به فرمایشات رهبری معظم بود که آقایان اخطار قانون اساسی را که سخنان رهبری عزیز بود را به رای گذاشتند چه اونها که رای منفی به اخطار دادند و چه اونهایی که رای سفید دادند جاسبی مدار هستند نه ولابت مدار 3 - در ضمن ایشان گفتند که \"توكلي ادامه داد:دسته‌ي سومي كه به اين طرح راي دادند نمايندگاني بودند كه به خاطر آن‌كه نمي‌خواستند حرف دولت پيش رود راي دادند يعني قصد داشتند كه طرف دولت را نگيرند.\" باید به ایشان بگویم که شورای عالی انقلاب فرهنگی فقط دولت نیست اگر نمیدانند بدانند که از قوه قضاییه ، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، و خود دانشگاه آزاد و ... هستند http://www.iranculture.org/about/members.php?id=126 پس این حرف ایشان بی معنا هست (329041)
 
Saeed
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۶:۵۲:۰۹
من دانشجوی مستعفی دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزادم و بی نهایت از این سیستم متنفر بودم پس اتسعفا دادم

مشکل می دانید کجاست؟ روزی قبول خواهیم کرد که انحصار گراییمان در دانشگاه آزاد بزرگترین اشتباهمان بوده است
اگر از اول اجازه می دادیم واحدهای دانشگاهی مستقل و رقابتی شکل می گرفتند امروز به جای یک غول بی شاخ و دم و بسیار ناکارآمد کلی دانشگاه رقابت جوی داشتیم که بدنبال نام بودند نه نان

برای زمین خوردن یک پرنده یک نقص کافی است نه بیشتر (329052)
 
ناصری
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۶:۵۶:۱۰
رگ غيرت ولايت‌پذيري توكلي و ابوترابي‌فرد خواهد جنبيد؟

اقدام سؤال برانگيز روز يكشنبه 30 خرداد در صحن علني مجلس هشتم و عمل بر خلاف نصّ دستور رهبري مبني بر اينكه در موضوعاتي كه شوراي عالي انقلاب فرهنگي ورود مي‌كند، مجلس نبايد وارد شود، هنوز با واكنش خاصي از سوي مدعيان ولايت‌پذيري كه سال گذشته احمدي‌نژاد را به بهانه كوتاهي در اين زمينه هدف قرار دادند، همراه نشده است.

به گزارش رجانيوز، سكوت مطلق در قبال خلاف نصّ دستور رهبري عمل كردن مجلس در حالي است كه سال گذشته چند روز پس از تحويل نامه رهبر انقلاب به رئيس جمهوري درباره عدم استفاده از رحيم مشايي در معاون اولي رئيس‌جمهوري، حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد نايب رئيس مجلس گفت: باید بدون کمترین درنگ، حکم عزل و یا قبول استعفای مشایی توسط ریاست جمهور اعلام شود.

اين اظهارنظر كه براي اولين بار يك مقام رسمي در سطح نايب رئيس مجلس خبر آن را اعلام كرد مبناي حمله به رئيس‌جمهور و متهم كردن دكتر احمدي‌نژاد به قصور در ولايت‌پذيري شد.

همچنين احمد توكلي نيز پاسخ ندادن رئیس جمهور به نامه مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم لغو حکم اسفندیار رحیم مشایی در سمت معاون اول را یک نوع بد رفتاری سیاسی خواند و آن را غیر قابل پذیرش دانست.

وي اظهارداشت: به دنبال این نامه، این رئیس جمهور بود که وظیفه داشت طبق قانون و احکام اسلامی پس از ابلاغ، درهمان تاریخ یعنی 27 تیرماه دستور را اطاعت کرده و حکم را کان لم یکن اعلام می کرد. متاسفانه پس از 7 روز این کار از سوی رئیس جمهور انجام نشد و شخص مشایی که اساسا مخاطب این نامه نبود اعلام کناره گیری کرد.

سايت متعلق به توكلي نيز در گوشه بالاي صفحه اقدام به درج روزشماري با عنوان \"روزشمار ولايت‌پذيري\" كرد.

متهم كردن رئيس‌جمهوري به سرپيچي از دستور رهبر انقلاب در حالي بود كه بلافاصله پس از انتشار رسمي نامه رهبري، مشايي استعفاي خود را به رئيس‌جمهور اعلام و احمدي‌نژاد نيز با اين استعفا موافقت كرد.

در عين حال، توكلي و ابوترابي‌فرد كه نقش عمده‌اي در جوسازي عليه رئيس‌جمهور و متهم كردن وي به تعلل در اجراي دستور رهبر انقلاب را داشتند،(که البته اين تعلل قابل انتقاد بود و رجانيوز همان زمان انتقاد خود را بيان کرد) تا لحظه مخابره اين خبر هيچ‌گونه موضع‌گيري عليه اقدام روز يكشنبه مجلس و عمل بر خلاف نصّ دستور رهبري نكرده‌اند و مشخص نيست چرا رگ غيرت ولايت‌پذيري برخي افراد فقط در مقابل احمدي‌نژاد مي‌جبند؟ (329056)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۷:۰۵:۵۵
اگه مجلس ششم این طرح رو تصویب کرده بود الان شما ها چه بلایی سرش می اوردید اما حالا مجلس اصولگرا ننگین ترین مصوبه تاریخ مجلس رو تصویب کرد (329064)
 
خودم
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۷:۲۹:۵۴
دانشگاه ازاد اسلامی یک دروغ بزرگ است

نه ازاد
نه اسلامی
نه دانشگاه!!!!!!! (329066)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۷:۳۲:۵۷
وقتی خبر تصویب وقف دانشگاه آزاد رو شنیدم از شدت تعجب....
به نظر من مهمترین دلیل در تصویب این قانون حفظ منافع شخصی 134 نماینده بود نه منافع 70 ملیون ایرانی. از اینجا نتیجه گرفتم که در تمامی قوانین منافع شخصی خودشان در نظر گرفته می شود نه مردم (329067)
 
خودم
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۷:۳۵:۴۴
من خودم مدتی در آنجا ( همان دانشگاه معروف) تدریس می کردم
نمی خواهم خدمات دانشگاه را فراموش کنم.

راننده ای بود که می گفت در زمان انتخابات مجلس 13 روز عید راننده آقای .... بودم که کاندید مجلس بود.

من معتقدم دانشگاه آزاد با توجه به باجهایی که در شهرستانها مجبوره بده می ت.نه مجلس را فتح کند کما اینکه تو مجلس هشتم هم نظرش همین بود

مثلا در یکی از استانها(بخوانید فارس) تقریباً از تمام شهرستانها اساتید دانشگاه آزاد کاندید بودند و چند تاشون هم رفتند مرحله دوم که رای نیاوردند.

هرچند دل خوشی از نهادهای دولتی هم ندارم ولی این دانشگاه نه به اساتید خرمات می دهد نه به دانشجویان

راستی جاسبی را بکنید وزیر علوم ( اون که تو قد و قواره رییس جمهوری بود!!!!!) (329069)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۷:۵۴:۵۴
بابا خیلی شلوغش کردید من فکر میکنم اگر دانشگاه ازاد دولتی هم بود باید تا حالا با توجه به اصل 44 قانون اساسی خصوصی میشد وچه کسی بهتر از موسسین ان که خدمت زیادی را به بخش اموزش کشور کردن شایستگی اداره ان را داشتند (329076)
 
فراست
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۸:۳۱:۰۸
بنظر بنده به چند اصل باید توجه داشت
1- اموال دانشگاه آزاد مال شخصی کسی نیست که وقفش کنند
2- برای اینکه این دانشگاه امروز به این نقطه رسیده است علاوه بر سرمایه دانشجویان و گرفتن زمین های دولتی و ... نباید تردید داشت که کسانی نیز زحمت کشیده اند
پیشنهاد آن است که در بدو امر زمینها و یا سرمایه ای که دانشگاه طی این چند سال از دولت و یا جاهای دیگر اخذ کرده مشخص و ارزیابی گردد
این میزان از ارزش داشنگاه کسر گردد دانشگاه آزاد بصورت شرکت و سهامی دراید بخشی از این سهام به دانشجویانی که در ان تحصیل کرده اند تعلق گیرد بخشی حاصل از ارزش افزوده به کارکنان دانشگاه و اساتید و میزان سرمایه ای که ناشی از اموال دولتی و ... بوده است بصورت سهام عدالت درآید و ریاست دانشگاه واعضای هیئت مدیره نیز از طریق سهامداران مشخص گردند ضمنا برای آسانتر شدن کار میتوان آن را تبدیل به شرکتهای کوچکتر بر اساس واحدهای دانشگاه نمود (329088)
 
محمد اسماعیلی
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۸:۵۶:۰۳
اگر این دسته گلی که آقای لایجانی دیروز به آب داد به منزله ادای دین به خانواده هاشمی باشد و از این به بعد حرمت اصول گرایی را رعایت کند مانعی ندارد ولی میترسم که هنوز این دین ادا نشده باشد و در بزنگاه دیگری آقای لاریجانی باز هم منافع ملت را به حساب رفاقت های قدیمی هزینه کند (329096)
 
سیاوش
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۸:۵۹:۲۰
تا وقتی که به نفع شماست همه باید پایبند به قانون باشند و ... و اگر بر خلاف عقیده شما باشد حتما طرف رو خریدن حتما ناآگاهه حتما ... خوب بزارید قانون اجرا بشه قانون بد بهتر از بی قانونیه (یادتون که هست؟) اگر جایی خواست منحرف بشه شورای نگهبان و مصلحت نظام و رهبری میان وسط اگر از اینها هم گذشت حق با شماست بفرمایید وسط میدون (329098)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۰۹:۲۹:۲۴
یعنی شما می گه همه صبر کنن تا بیت المال توی جیب یه عده ای بره بعد که حسابی جیبشون باد کرد بگیم دیگه بسه حالا نوبت رفیقای بعدی مجلسه که بیان وسط ؟ (329242)
 
پاسخ دکتر امیر امامت
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۱۹:۲۵:۲۳
دوگانه سوز شدن خبرگزاریهای .... پس از مصوبه مجلس در باره دانشگاه آزاد
منتها اينو فهميديم که تصميم ديروز دادگاه و مصوبه امروز مجلس درباره دانشگاه آزاد، خيلي‌ها رو دوگانه‌سوز کرده؛ به خصوص در ايرنا و فارس. تيترهاشون رو ببينيد:

» یک حقوقدان: مصوبه مجلس در خصوص اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد نافذ نیست | ايرنا - پنجاه دقيقه پيش
» نادران: دانشگاه آزاد در تکاپوست تا به شیوه گذشته اداره شود | ايرنا - يک ساعت پيش
» توقف اجرای اساسنامه دانشگاه آزاد بر خلاف نظر صریح امام (ره) و رهبرمعظم انقلاب است | ايرنا - يک ساعت پيش
» نمایندگان حامی اقدامات غیرقانونی دانشگاه آزاد در لیست سیاه مردم قرار می‌گیرند | خبرگزاري فارس - يک ساعت پيش
» بحث رهبر انقلاب در مورد وقف ربطی به دانشگاه آزاد ندارد | خبرگزاري فارس - يک ساعت پيش
» مصوبه وقف دانشگاه آزاد در صورت عدم موافقت شورای نگهبان تغییر می‌‌کند | خبرگزاري فارس - يک ساعت پيش
» مصوبه مجلس مفاسد مالی و مدیریتی دانشگاه آزاد را با قوت بیشتری ادامه می‌دهد | خبرگزاري فارس - يک ساعت پيش
» بعید می‌دانیم شورای نگهبان طرح اخیر درباره دانشگاه آزاد را رد کند | خبرگزاري فارس - يک ساعت پيش
» نادران: دانشگاه آزاد در تکاپوست تا به شیوه گذشته اداره شود | ايرنا - دو ساعت پيش
» کوثری: قاضی درصدور حکم توقف اجرای اساسنامه دانشگاه آزاد تخلف کرده است | ايرنا - دو ساعت پيش
» توقف اجرای اساسنامه دانشگاه آزاد بر خلاف نظر صریح امام (ره) و رهبرمعظم انقلاب است | ايرنا - دو ساعت (329107)
 
کمالو
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۲۰:۰۴:۰۳
با سلام و عرض ادب
برخی دوستان چنان بر قطار در حال حرکت دانشگاه آزاد سنگ می زنند که گویی خود یک دو چرخه پنچر هم ندارند .
بنده شخصا دربهترین دانشگاههای دولتی وآزاد درس خوانده ام و تدریس هم داشته و اکنون نیز معلم کوچکی در دانشگاه هستم. در کشور ما مشکلات زیادی هم برای اساتید و هم برای دانشجویان وجود دارد که واقعا در برخی موارد آزار دهنده است ولیکن این آزار برای کسی است که فقط داشگاه آزاد را دیده باشد و اگر بطور مثال در دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه تهران نیز تحصیل کرده باشد با اندکی وجدان می تواند مشکلات را در دو یا سه محیط مجزا مقایسه نماید و آنوقت قضاوت نماید که دانشگاه تهران( با 7 برابر بودجه بیشترنسبت به سایر دانشگاههای غ انتفاعی وآزاد) خوب عمل می نماید یا دانشگاه علوم و تحقیقات آزاد اسلامی؟
همچنین میزان احترام اساتید در دانشگاههای دولتی بیشتر مورد توجه است یا دانشگاههای آزاد؟
میزان رضایت کارکنان دانشگاههای دولتی بیشتر است یا دانشگاه آزادو....؟
میزان بحرانهای این دانشگاه بزرگ دنیا در این 25 سال چقدر بوده است ؟آیا این نشان از مدیریت بالای مدیران لایق ایشان نیست؟

دوستان اگر دولت چشم بر اموال دانشگاه آزاد دوخته است سخت در اشتباه است زیرا دولت ها هیچ وقت بازیکن خوبی نبوده و نیستند و با ورود دولت اوضاع این دانشگاه که با خون و دل و با هزینه ملت درست شده است بهتر نمی شود و بهتر است توسط ملت اداره شود و می شود.
مگر مسولین تمام دانشکده ها و مناطق آن آقای دکتر جاسبی است ؟ بیش از هزاران مسول با گرایشات مختلف سیاسی و اجتماعی در این دانشگاه خدمت می نمایند .
جاسبی نمونه ای از مدیران کارآفرین در کشور است نمونه ای مثل احمد خیامی در صنعت ، نمونه ای مثل ایروانی ها و.....البته با انقلابی و باسواد.
راستی چرا هنوز کارگران ایران خودرو خیامی ها را دوست دارند کارگرانی که اصلا او را ندیده اند؟ بعد از انقلاب چند تا خیامی داشتیم و یا اجازه دادیم تا رشد نمایند ؟ دولت ها چرا با کارآفرینان رقابت و بعضا جنگ می نمایند؟
دولت چقدر در دانشگاه پیام ور موفق بوده است؟ و هزاران سئوال که باید پاسخ داد.
البته خاطر نشان می دارم که اینجانب انتقادات و پیشنهادات خود را چندین بار در دوران تحصیل با جناب اقای دکتر جاسبی مطرح نموده ام و ایشان نیز پیگیری نمود اند و برای یک معلم و شاگرد توجه به نظام پیشنهادات در دانشگاه خیلی مهم است. و آقای جاسبی باید به مقوله جانشین پروری نیز توجه نمایند ولی سپردن دانشگاه به نا اهلان کم سواد جایز نمی باشد.

والسلام - (329123)
 
استاددانشگاه
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۲۰:۵۲:۵۶
با سلام
اگر قرارباشد با هرکسی که در این مملکت برای آبادانی و پیشرفت عمری می گذارد اینگونه برخورد شود خدا عاقبت همه را به خیر کند.کمی انصاف داشته باشیم.کدام نهاد غیر دولتی از اول انقلاب تا بحال تشکیل شده و اینگونه توانسته در ایجاد شغل برای تحصیلکردگان و نیز اشتغال به تحصیل جوانان و گسترش فرهنگ و آبادانی به سراسر نقاط کشور بدون دریافت ریالی از بودجه نفتی دولتی موفق باشد. بخدا در هیچ جای دنیا حتی بی دینان و کافران اینگونه یکدیگر را متهم به دزدی و تخلف نمی کنند وای بر ما که بعنوان شیعه علی (ع) براحتی انسانهای دیگر را متهم می کنیم.در مورد دانشگاه آزاد اسلامی می بایستی به عنوان یک نماد افتخار بزرگ علمی و فرهنگی برآمده از انقلاب اسلامی به آن افتخار کرد و بدانیم که اگر امروز با هاشمی ها و جاسبی ها اینگونه رفتار شود فردا همین رفتار و بدتر برای احمدی نژادها خواهد بود پس بیاییم سنت های نیکی بنیان کنیم تا فردا خیر ش به ما هم برسد.در خصوص آن استاد محترم هم باید بگویم برادر من اگر دانشگاه آزاد نبود در کدام دانشگاه دولتی استخدام می شدی که همینقدر حقوق بگیری و اساسا اگر در جای دیگری می توانستی مشغول شوی چرا به دانشگاه آزاد آمدی؟ در مورد گفته دانشجوی عزیز کارشناسی ارشد هم بگویم شما چرا در دانشگاه دولتی قبول نشدی که مجبور نباشی شهریه بدهی؟ مگر از شما خواهش و تمنا کردند که به دانشگاه آزاد بیایی؟بهتر است از دولت محترم بپرسید که چرا ؟اموزش عالی رایگان را در کشور توسعه نداده تا شما و امثال شما به رایگان تحصیل کنید؟ضمنا از شهریه های مدارس غیر انتفاعی خبر دارید؟می دانید در فصل امتحانات و نمره ها چه اوضاعی بین مدیران و معلمان و دانش اموزان و خانواده ها برقرار است؟کمی انصاف داشته باشیم ما مسلمان و شیعه ایم. کمی تقوی برای دنیا و آخرت خوب است.با تشکر
عضوهیئت علمی دانشگاه آزاداسلامی (329134)
 
دانشجوی دانشگاه آزاد
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۰۲:۰۹:۲۹
کامنت شما منو یاد قضیه اعتراض مردم به گرانی در زمان یکی از پادشاهان انداخت. پادشاه هم برای سرکوب اعتراضات قشونی را گسیل کرد و داروغه خطاب به مردم گفت : همین که نان هست تا شماها کوفت کنید از سرتون هم زیاده.
حالا ما باید بریم دست آقای جاسبی را ببوسیم که به ما اجازه تحصیل داده!
یادمون رفت که آقای جاسبی با پول شخصی و از سر خیر خواهی این دانشگاهو تأسیس کرد.حالا بنده خدا می خواد اموالشو وقف کنه!
ما باید ایشون رو در کار خیر الگو قرار بدیم.
آقای جاسبی در کار خیر از همه ما سبقت گرفتند.
ایشان با وقف 250 هزار میلیارد تومان( ببخشید نمیتونم به عدد بنویسم) رکوردی تاریخی بر جای گذاشته اند که همگان انگشت به دهان مانده اند. (329184)
 
عبدالله مهدوی
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۰۴:۲۵:۴۱
\"کدام نهاد غیر دولتی از اول انقلاب تا بحال تشکیل شده و اینگونه توانسته در ایجاد شغل برای تحصیلکردگان و نیز اشتغال به تحصیل جوانان و گسترش فرهنگ و آبادانی به سراسر نقاط کشور بدون دریافت ریالی از بودجه نفتی دولتی موفق باشد.\"
1.احتمالاً منظورتون از ایجاد شغل همون ایجاد بیکاریه دیگه!نه!
2.خوب خبر داشته باشین که یسری از دستگاه های امنیتی اخیراً از یکی از دفاتر همین دانشگاه اسناد \"نفتی\" پیدا کردن

\"وای بر ما که بعنوان شیعه علی (ع) براحتی انسانهای دیگر را متهم می کنیم.\"
یه سوال ساده از شما برادر عزیز ما نمی خواهیم کسی رو متهم کنیم فقط به ما جواب بدین چرا حتماً شخص جاسبی و باند ایشون باید این دانشگاه رو اداره کنند

\"بدانیم که اگر امروز با هاشمی ها و جاسبی ها اینگونه رفتار شود فردا همین رفتار و بدتر برای احمدی نژادها خواهد بود\"
اتفقاً من امیدوارم که این اتفاق بیافته تا برای شما معلوم بشه که از این به بعد دیگه امت حزب الله گول \"ولایت پذیری های دروغین\" عده ای رو نخواهند خورد (329198)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۲۱:۱۰:۲۲
کی خواسته دانشگاه آزاد را بدهند به دولت. گفتند از پول مردم بر علیه مردم ( مدارکش هست که براب رای نیاوردن احمدی نژاد خرج کرده اند) خرج کنند. تازه مگر ارث پدرشان است که وقف کنند. وقف را صاحب آن باید وقف کند نه کسانی که امانت دار آن اموال هستند. وقف شرعا درست نیست فقط می خواهند دهن مردم را ببندند. آقای جاسبی کی را گول می زنید؟ (329140)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۲۱:۲۱:۱۰
در مكتب امام

نمايندگان مجلس به قدرت هاي خارجي وابسته نباشند

... و از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در اين عصر و عصرهاي آينده مي خواهم كه اگر خداي نخواسته عناصر منحرفي با دسيسه و بازي سياسي، وكالت خود را به مردم تحميل نمودند، اعتبارنامه آنان را رد كنند و نگذارند حتي يك عنصر خرابكار وابسته، به مجلس راه يابد. و به اقليتهاي مذهبي رسمي وصيت مي كنم كه از دوره هاي رژيم پهلوي عبرت بگيرند و وكلاي خود را از اشخاص متعهد به مذهب خود و جمهوري اسلامي و غير وابسته به قدرت هاي جهان خوار و بدون گرايش به مكتب هاي الحادي و انحرافي و التقاطي انتخاب نمايند. و از همه نمايندگان خواستارم كه با كمال حسن نيت و برادري با هم مجلسان خود رفتار {نموده } و همه كوشا باشند كه قوانين خداي نخواسته از اسلام منحرف نباشد و همه به اسلام و احكام آسماني آن وفادار باشيد تا به سعادت دنيا و آخرت نائل آييد.

و از شوراي محترم نگهبان مي خواهم و توصيه مي كنم، چه در نسل حاضر و چه در نسل هاي آينده، كه با كمال دقت و قدرت، وظايف اسلامي و ملي خود را ايفا {نمایند} و تحت تأثير هيچ قدرتي واقع نشوند و از قوانين مخالف با شرع مطهر و قانون اساسي بدون هيچ ملاحظه ، جلوگيري نمايند و با ملاحظه ضرورات كشور كه گاهي با احكام ثانويه و گاهي به ولايت فقيه بايد اجرا شود ، توجه نمايند.

وصيتنامه سياسي- الهي امام خميني«ره»- صفحه18 (329141)
 
حبیب اله مصداقی
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۲۱:۳۰:۱۳
خیلی به ضررتون بود که نذاشتین؟
خداییش این شمارشگر ولایت پذیریتون کوش؟ (329142)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۰۱:۲۴:۰۵
آفرین به شما!
یاداوری خوبی بود ... فکر کنم الان یک شمارشگر ولایت پذیری برای مجلس شورای اسلامی شدیدا نیاز است.یا شمارشگر منفی بزارید به اسم جاسبی گرایی (329178)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۲۲:۱۸:۰۵
همه این بازی ها بازیهای سیاسی است کسی به فکر آحاد ملت ،بیکاران ، مستاجران ، جوانان مجرد ، سلمندان ومشکلات آنها وبازنشستگان تامین اجتماعی نیست فقط تصمیم گرفته اند به هر قیمت ممکن جاسبی بماند یا برود (329150)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۲۳:۲۰:۳۱
حق پیروز است حتی اگه دانشگاه آزاد باشد.
پس لطفا مغرضانه نظر ندهید.
کیست که خدمات دانشگاه آزاد را به مناطق محروم نبیند ، مگر اینکه چشمانمان را ببندیم.
خب نماینده های مردم وجه مثبت دانشگاه آزاد را هم دیده اند. (329161)
 
عبدالله مهدوی
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۰۴:۳۴:۴۶
برادر عزیز خوبه یه نظر هم به تاریخ بندازی
1.اون کسایی که یوسف رو تو چاه انداختن همون کسایی هستن که تقریباً همه ی کارهای یعقوب نبی به گردن اونا بود
2.بعد از قضیه سقیفه که حق علی خورده شد همین حضراتی که حق علی رو خوردن خدمات زیادی رو نسبت به اسلام انجام دادن که کوچکترین اون ها وسعت دادن به قلمرو حاکمیت اسلامی بود
و..............
نتیجه:
اینکه یه کسی(حقیقی یا حقوقی) خدماتی رو نسب به اسلام و مردم انجام داده به این معنی نیست که مجوز اینو داشته باشه که هر کاری دلش بخواد انجام بده (329200)
 
محمد حسن
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۰۱:۲۶:۲۹
دانشگاه آزاد گران تر است یا مهد کودک؟

من و خانمم کارمند ساده هستیم. هردو فوق لیسانس علوم اجتماعی. دو فرزند داریم و حقوقمان با کسر اقساط ماهیانه حدودا 450 هزار تومان است. هردو هم در دانشگاه دولتی مدرک گرفتیم. بگذریم که هردو حقوق کارشناسی می گیریم و خدا را شکر کارمندیم.
ما امثال با یک مشکل رو برو هستیم. باید 47 متری کنونی را عوض کنیم و یک دو خوابه برای دو فرزندمان بگیریم. الان 15 میلیون رهن داده ایم. می گویند حداقل باید 23 میلیون داشته باشی. داریم یک وام خودرو ویک وام ضروری دیگر می گیریم که جور شود. تقریبا 158 هزار برایمان با کسیر اقساط جدید می ماند.
یک مشکل جدید پیش امده که واقعا بنده را به فکر وادشته . چقدر کمیته امداد به یک کارشناس ارشد علوم اجتماعی کمک مالی خواهد کرد. راستش به خدای احد و واحد قبحش برایم ریخته.
چرا؟ چون مهد کودک بچه هایم از 80 هزار به 120 و فرزند شیرخوار از 120 به 210 تغیر یافته. تورمی حدود 85 درصد.
بهزیستی این را تایید کرده. محله ما در نظام اباد است.
رفتم بهزیستی گفتند که وزیر رفاه آقای محصولی تایید کرده.
برای محصولی میلیاردر این رقم چیزی نیست. برای من کمر شکن شده. یعنی چه؟ تورم 85 درصد بر چه مبنایی؟ ما شهرستانی هستیم. مادر ÷یر من نمی تواند بیاید که بچه من را نگهداری کند.
خواهر زاده من لیسانس حقوق دانشگاه ازاد می خواند. شهریه اش در دو ترم سالیلانه 1200 میلیون است. شیر خوار من شهریه اش 2700 ئمیلیون.
کاری اگر نمی کنید و زورتان به این لرد وزیر رفاه نمی رسد که مصوبه را لاقل به اندازه نرخ تورم پریده از دهان دولت بالا ببرد ، گیر ندهید به دانشگاه ازاد.
دانشگاه ازاد فعلی باید جلوی مهد کودک و جناب لرد لنگ بیاندازد.به امید تصفیه جاسبی و محصولی و امثالهم.
والسلام و به امید عدالت غیر سیاست بازان


آقای توکلی به خاطر شرافت چاپ کن و اگر درست و حقیقت داشت یک فکری در مجلس برایش بکن (329179)
 
-
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۰۴:۲۶:۵۱
الف، به حرف رئیس مجلس و نمایندگان مردم احترام بگذار!
همون تو انتخاب وزرا خیلی طرف دولت رو گرفتید و الان هم دارید از مزایای اون بهره می جوئید بس نیست؟! (329199)
 
amir
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۰۷:۲۱:۴۵
ببینیم رگ غیرت ولایت پذیری آقای توکلی در جریان طرحی که کاملاً بر خلاف دستورات رهبری است به جوش میاد یا نه.


شما که خودت تو جریان معاون اولی مشایی میگفتی ولایت پذیری احمدی نژاد مخدوش شد و بوق و کرنا میکردی چرا حالا خودت طبق دستور رهبری صدات در نمیاد. (329048)
 
daneshvar
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۰۸:۰۸:۰۴
سی سال ازانقلاب می گذرد هنوز مسوولین کشورما حدود اختیارات دو نهاد مهم تقنینی وعلمی فرهنگی یعنی مجلس وشورای عالی انقلاب فرهنگی را نمی دانند ،... مثل بقیه کارهایتون همه چیز را ازمردم پنهان کرده اید ، آنها گیج مانده اند که آیا دانشگاه آزاد دولتی است یا خصوصی !؟ اگردولتی است وقف چرا واگر خصوصی است به مجلس سننه ، همگی گند زده اید با این دزدیها وپنهان کاری هایتون !؟ فکر می کنید از این به بعد مردم به شما اعتماد می کنند !؟ (329188)
 
mhshokat33
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۰۸:۰۹:۴۵
باسمه تعالی
به نظر می رسد چند وقتی است روحیه محافظه کاری بد جوری بر دست اندرکاران سایت الف حاکم شده ...، .بنابراین مطلب زیررا که نقل قول ازروزنامه کیهان اول تیر ماه است را تقدیم می کنم شاید این بار از دم تیغ سانسور عبور کند:
\"رياست محترم مجلس بايد به اين نكته نيز توجه مي كردند كه اخطار قانوني درباره ممنوعيت ورود مجلس به موضوعاتي بود كه قبلا شوراي عالي انقلاب فرهنگي درباره آن نظر داده و مصوبه داشته است و اين رويه مورد تاييد و تاكيد حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بوده و هست. بنابراين بعد از اين تذكر قانوني بايستي طرح مورد نظر از دستور كار مجلس خارج مي شد نه آن كه درباره آن رأي گيري شود.\" (329181)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۰۸:۲۰:۲۹
بله مردم شهرستان ها خدمات دانشگاه ازاد را دیده اند که دارد فرهنگ مناطقشان را نابود میکند . اوباش گری را در سطح کشور پروش میدهد. یادم رفت نمایندگان دانشجو دانشگاه ازاد را میگفتید وجه مثبت ش را دیده اند (329210)
 
علی
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۰۸:۵۶:۳۶
با سلام
سوالی ک دارم اینک ایا دانشگاه ازاد را خیرین ساسختند ؟چقدر خیر پولدار تو این مملکت وجود داشته و ما خبرنداشتیم؟ اقا این حرف ها چیه!من ودو پسرم نتنه پول هزینه جاری دانشگاه دادیم بلکه هزینه ساخت ساز میلیاردی دانشگاه ازاد ( مثل دانسگا ه ازاد قزوین ،کرج و تهران و...) وبعلاوه پرداخت هزینه های انتخابات ه را هم پرداخت کرده ایم که مثلا امروز در مورد مجلس اقایان نتیجه گرفتند!!!!! یک پیشنهاد! این ک دانشگاه ازاد سهام بندی شود وبه کسانی که درانجا درس خوانده اند سهام داده شود ویا مثل سایر دانشگاه ها (امیر کبیر ، شریف ، تهران و...) در اختیار وزرارت علوم قرار گیرد. (329223)
 
امير
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۰۹:۱۱:۴۶
از امام نقل شده است كه اگر 124000 پيغمبر با هم حاضر بودند بين ايشان دعوايي و اختلافي رخ نميداد چون كار براي اخرت دعوا ندارد و اين كار براي دنيا است كه دعوا و مشاجره و اختلاف دارد.
حال موضوع همين دانشگاه آزاد است. دولت نهم از بدو تاسيس براي دانشگاه ازاد شمشير را از رو بسته و اگر اين همتي را كه در اين چند ساله بر سر اين موضوع گذاشته بر سر موضوعات ديگر گذاشته بود تا بحال مشكلات عديده اين مملكت از جمله گراني و تورم و فقر حل شده بود و بقول رييس جمهور ديگر 70% مردم يارانه بگير نداشتيم.
حالا اينكه مديريت دانشگاه ازاد مشكل دارد من درصدد ان نيستم كه از ايشان دفاع كنم ولي بگوئيد كه مديريت كجا اشكال ندارد. مثلا مديريت مخابرات خوب است يا مديريت وزارت راه و يا مديريتهاي ديگر شركتهاي دولتي كه سال به سال بودجه ايشان بين 30 تا 50% افزايش مي يابد.
حال چه شده كه دولت دلش براي مديريت دانشگاه آزاد سوخته ولي از خودش غافل است بهتر نيست كه يك سوزن به خودش بزند و بعد يك جوالدوز به همسايه.
آيا ميدانيد بر اساس بودجه ميزان اعتباري كه به دانشگاههاي دولتي ميدهند بر حسب سرانه دانشجو مقدار ان 2 برابر هزينه سرانه يك دانشجو در كارشناسي ارشد است و همه اينها را اضافه كنيد كه مديريت دانشگاه ازاد با همين شهريه نصفي كه از دانشجويان ميگيرد توانسته اينهمه تشكيلات و ساختمانهاي اداري و آمزشي و دانشجويي فراهم كند در حاليكه دانشگاههاي دولتي براي همين قلم كار درخواست بودجه هاي عمراني از دولت دارند كه از پول نفت من و شما اين ساختمانها و تشكيلات ساخته ميشود.
به نظر من اگر بخواهيم نمره بهره وري بدهيم اين نمره براي دانشگاه ازاد 20 است زيرا اين تشكيلات عريض و طويل را از صفر پايه گذاري كردند و انهم بدون اتكال به پول نفت.
در مقابل دولت با هزينه كردن پول نفت سرمايه هاي اين كشور را به جاي اينكه صرف رفاه مردم كند صرف سوئ مديريت و عدم برنامه ريزي نموده است. (329227)
 
داود
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۱۱:۵۸:۵۱
ببخشيد شما از كجا فهميدي اين دانشگاه بدون اتكا به پول نفت به اينجا رسيده ؟ (329319)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۰۹:۳۰:۴۶
حق پیروز است حتی اگه دانشگاه آزاد باشد
الان برادر 7 ساله من هم میدونه که دانشگاه آزاد به دنبال حق نیست
5 ثانیه (نه بیشتر )فکر کن بعد نظر بده عزیزم (329243)
 
سید محسن دهنوی
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۱۲:۰۱:۰۲
باسلام
از جناب دکتر توکلی به خاطر دفاع از مردم.دفاع از بیت امال.دفاع از دانشکاه آزاد.دفاع از آبروی مجلس.تشکر نمایم
بیانات دکتر توکلی نشان می دهد که سوگندی که در خانه متاسفانه که خانه ملت نام دارد پایبند است وهمیشه بدون توجه به مسائلی که امکان دارد برایش پیش بیایداز حق مردم دفاع کرده است دورد بر دکتر توکلی که امید ملت در خانه ملت هست (329321)
 
شهاب
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۲۳:۴۹:۵۹
جديدترين اظهارات بحث برانگیز مطهري
مطهری هم طرفدار جاسبی شد
http://jahannews.com/vdchqznzx23ni-d.tft2.html (329626)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.