نظر منتشر شده
۳۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 76221
او مستوجب این عقوبت نبود
تاریخ انتشار : جمعه ۴ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۱۸
شهاب اسفندیاری

حسین درخشان وبلاگ‌نویس ایرانی پس از تحمل حدود ۶۰۰ روز بازداشت «موقت» صبح روز چهارشنبه در اولین جلسه‌ي دادگاه خود حضور یافت. موضوع این یادداشت اساسا محتوای دادخواست و اتهامات وارده به درخشان نیست. انشاءالله قاضی محترم دادگاه با بررسی دقیق اتهامات و دفاعیات متهم و وکیل او و لحاظ همه‌ی شرایط وی، در نهایت حکمی عادلانه صادر خواهند کرد. آنچه در این مرحله مورد اعتراض نویسنده است نحوه‌ی انتشار خبر اولین جلسه‌ی دادگاه در سایت‌ها و رسانه‌های خبری اصول‌گرا است. به نظر می‌رسد استفاده از تعبیر «نویسنده‌ی سایت‌های مستهجن و ضد دین» در تیتر خبر انتشار یافته را بتوان از مصادیق بارز همان «ظلمی» دانست که رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه‌ی ۱۴ خرداد و نیز در دیدار اخیر با اساتید بسیجی، همگان را از آن برحذر داشتند. ایشان در سخنان روز چهارشنبه به طور مشخص بر رعایت حقوق «افرادی که مرتکب گناه و یا خطایی شده اند» نیز تأکید کردند.



شاید درتوصیف حسین درخشان بتوان از خیلی تعبیرها و عناوین استفاده کرد. اما بی‌گمان او مستوجب این عقوبت نبود که به عنوان «نویسنده‌ی سایت‌های مستهجن و ضد دین» معرفی شود. علاوه بر این، متاسفانه زندگی‌نامه‌ای که از درخشان منتشر شده و نیز فهرستی گزینشی که از برخی نوشته‌های پیشین او ارائه شده به حق و انصاف همه‌ي ابعاد زندگی و مواضع و خصوصا سیر تحولات فکری او را بازگو نمی‌کند. به عنوان مثال در متن این خبر هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده که درخشان از یک خانواده‌ي شناخته‌ شده‌ی مذهبی است و در ابتدای جوانی نیز فردی متعهد و انقلابی بوده است. از یک سو نمونه‌ها و مصادیق فراوانی از مواضع درخشان در دوره‌ی گرایش به اصلاح‌طلبان و نیز مدت حضور در میان اپوزیسیون خارج از کشور ذکر شده، اما کوچکترین اشاره‌ای به اعتراف او به اشتباهاتش و نیز تجدید نظر در مواضع سیاسی‌اش در سال‌های اخیر دیده نمی‌شود. آیا دفاع او از امام خمینی، دفاع او از مواضع ایران در موضوع انرژی اتمی و مسئله‌ی فلسطین، افشاگری‌های او درباره روابط برخی اصلاح‌طلبان و اپوزیسون خارج از کشور با دولت‌های غربی و روشنگری درباره‌ی منابع مالی آنها هیچ ارزش ذکر در این خبر نداشت؟



آیا اینکه او و خانواده‌اش – بر خلاف دیگر زندانیان دارای تابعیت دوگانه نظیر رکسانا صابری و مازیار بهاری- در مدت یک سال و هفت ماه بازداشت او هیچ درخواستی از یک دولت خارجی جهت اعمال فشار و هیاهوی تبلیغاتی علیه ایران نکردند اهمیتی نداشت؟ آیا اینکه آنها دست به دامن موسسات مدعی حقوق بشر در غرب نشدند ارزش ذکر نداشت؟ آیا پاسخ صبر و تحمل و همراهی آنها این بود که فرزندشان در رسانه‌ها اینگونه معرفی شود؟



جالب این‌که برخی فعالان «سبز»، قبل از این که خود به زندان بروند حسین درخشان را «همکار حاکمیت» دانسته و چنین القا می‌کردند که او مستقر در «کاخی در نیاوران» است! اما همین افراد پس از دیدار و گفتگو با او در زندان به صداقت او در تحول فکری‌اش و حتی وفادار ماندن او به مواضع سیاسی و انقلابی‌ سال‌های اخیرش – حتی در دفاع از رییس جمهور - صحه ‌گذاشته‌اند.



در اینجا بد نیست یادی کنم از نامه‌ای که در اسفند ماه ۱۳۸۷ توسط ۳۵ نفر از وبلاگ نویسان مسلمان خطاب به رییس وقت قوه‌ی قضاییه نوشته شد. متاسفانه این نامه در آن زمان نه تنها پاسخی نیافت بلکه در هیچ یک از رسانه‌های خبری و مطبوعات کشور نیز امکان انتشار نیافت. و چه بسا قسمت این بود که «شهادت» این وبلاگ‌نویسان در چنین زمان و موقعیتی منتشر شود.





بسم الله الرحمن الرحیم



« یا ایّها الذین آمَنُواْ کُونُواْ قوّامین لِلّه شُهَداء بالقسط ولا یجرمنّکُم شنآنُ قوم على أَلاّ تَعدِلُوا اِعْدِلُوا هوَ أَقربُ لِلتَّقوى واتّقوا اللّه انَّ اللّهَ خَبیرٌ بما تعملُون» (مائده /8)

حضور محترم حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی

ریاست محترم قوه قضاییه



با سلام و احترام

همانگونه که مستحضر هستید «حسین درخشان» یکی از وبلاگ نویسان ایرانی از حدود چهار ماه قبل در بازداشت به سر می برد. امضا کنندگان این نامه به عنوان جمعی از وبلاگ نویسان مسلمان و معتقد به آرمانهای انقلاب اسلامی قصد دفاع از همه مواضع و رفتارها و اقدامات نامبرده در گذشته را ندارند. لیکن تاسی به «شهداء بالقسط» ایجاب می کند که گواهی دهیم «درخشان» در سالهای اخیر نه تنها به خطاهای خود معترف بوده و از برخی نوشته ها و اقدامات گذشته ابراز ندامت کرده بود، بلکه در فضای وبلاگستان و در رسانه های خارجی به عنوان یکی از مدافعان انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلام شهرت یافته بود.



طبیعی بود که برخی نسبت به ریشه های تغییر مواضع او تردیدهایی داشته باشند و ملاحظاتی را پیرامون او مد نظر قرار دهند. اما آنچه روشن است اینکه «درخشان» بواسطه مواضع اخیرش و همچنین اطلاع رسانی پیرامون روابط و عمکرد برخی عناصر سیاسی و رسانه ای فعال در خارج از کشور، به شدت مغضوب مخالفان نظام و انقلاب واقع شده بود. این افراد و گروهها علاوه بر ساماندهی حملات سنگین تبلیغاتی و رسانه ای علیه او، کار را به اقامه دعوای حقوقی در دادگاهها نیز کشاندند. به جهت همین خصومتها بود که خبر بازداشت او بیش از همه موجب خشنودی اپوزیسیون گردید. رسانه های خبری فارسی زبان در خارج کشور بر خلاف رویه معمول خود نه تنها جنجالی درپی بازداشت او برپا نکردند بلکه تا مدتها حتی از پخش کوچکترین خبری درباره او خودداری می کردند.



امضا کنندگان این نامه اطلاعی از محتوای پرونده «حسین درخشان» ندارند اما به نظر می رسد بازداشت طولانی مدت او با اتهامی که رسما در مورد او مطرح شده است چندان تناسبی نداشته باشد. خصوصا با توجه به اینکه درخشان با مواضع و فعالیتهای اخیرش آشکارا قدم در راه جبران گذشته برداشته بود. بی تردید اگر او در ایام حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه در بازداشت نبود، از قلم و وبلاگ خود جهت افشای هرچه بیشتر آن جنایات و دفاع از مردم مظلوم غزه استفاده می کرد. به این می اندیشیم که اگر «درخشان» صادقانه در نظرات و عملکرد گذشته اش تجدیدنظر کرده باشد، چنین برخوردی چه پیامی برای او و امثال او خواهد داشت؟



ما وبلاگ نویسان مسلمان علی رغم تفاوت اعتقادات، دیدگاهها و سلایقمان با «حسین درخشان»، آشنایی با وبلاگ نویسی را بی واسطه و یا با واسطه وامدار فعالیتهای آموزشی پیشگام او در عرصه وبلاگ نویسی در ایران هستیم. به حرمت دانستن و آموختن، از حضرتعالی تقاضا داریم با توجه به شرایط خاص این فرد و خانواده متدین و صبور او، دستور فرمایید در رسیدگی به پرونده او رأفت و رحمت اسلامی لحاظ گردیده و بازداشت او خاتمه یابد.



پیشاپیش از عنایت و التفات حضرتعالی سپاسگزاریم.



با آرزوی توفیق

جمعی از وبلاگ نویسان مسلمان

15 اسفند 1387


حسین آرشید (نمکزار)
محمد آل حبیب (آقازاده)
مهدی ابراهیم زاده (نفسانیان یک من)
شهاب اسفندیاری (نقد فرهنگ)
محمد الیاس (واژگون)
امیر رضا باقرپور شیرازی (وب نوشت ها)
احمدرضا بلیغ (انگار)
صفر پور عباس (سلمان)
محدثه پیرهادی (شهریور)
صادق جم (بلاگ نوشت)
حمیدرضا جیهانی (وبلاگ)
امید حسینی (آهستان)
محمد حسن جلالی (نم نمک)
گل آرا حمزه (دادابیس)
هاتف خالدی (خرچنگ زاده)
سید کمال الدین دعایی (شق القلم)
احمد ذوعلم (تله پاتی)
حامد زمانی (شقشقه)
صالح زمانی (گذر لوطی صالح)
سید علی سنایی (ینصرون)
رحمت الله صدیق سروستانی (جامعه شناسی زمینی)
سجاد صفار هرندی (خصوصی نیست)
محمد علی طائبی (میهن پرست)
هستی عالی (گوش قرمز)
حمیدرضا علاقه‌بند (گردباد)
سید علی علوی (نسل سومی)
حامد فتاحی (آرمانشهر)
سید علی کاشفی خوانساری (کاشفی دات نت)
سینا کمالخانی (اندیش‌ناک)
حسین کمیلیان (سینماتوگراد)
سلمان محمدی (وبلاگ من)
داوود مرادیان (هیس)
مجدالدین معلمی (سه الف)
مصطفی نمازیان (ادواردو)
سید مرتضی هاشمی مدنی (کلمه)
 
 
mreza
۱۳۸۹-۰۴-۰۴ ۱۲:۳۷:۱۵
سلام

حقیر هم وقتی تیتر خبر را خواندم، فکر کردم که ایشان (درخشان) جرمهای زیادی داشته و مثلا با پروژه سایت های مستهجنی که چندی قبل از طرف مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته معرفی شدند همکاری داشته است. ولی با خواندن خبر به نظرم رسید نسبت به اعلام جرم ایشان غلو صورت گرفته است. (330262)
 
علی
۱۳۸۹-۰۴-۰۴ ۱۲:۵۵:۰۶
درخشان به جرم حمله بی پروا در اواخر کارش به عالیجناب ... و باند او زندانی شد. آیا گناه او از کروبی و موسوی بیشتر بود؟ خیر! او کسی نبود و کس و کاری نداشت. مطرود ضد انقلاب هم شده بود. چه کسی میخواست بر قوه قضائیه هزینه ای تحمیل کند؟ (330265)
 
من
۱۳۸۹-۰۴-۰۴ ۱۳:۴۶:۰۴
واقعا که خیای ساده اید از شما انتظار نداشتیم این کاملا یه مواضع اخیر درخشان به نظر من توطئه ای بیش نبود (330278)
 
الف. میم.
۱۳۸۹-۰۴-۰۴ ۱۳:۵۱:۳۷
متاسفانه ضررهایی که ایشان به مقدس ترین اصول وارد کرده اند بسیار مخرب تر از آن بود که بعدها بتوانند جبران کنند.
هر چند بعدها هم که «توبه» کردند، در واقع اقدام به بدتربن نوع دفاع از ایران کردند.

كَيْفَ وَإِن يَظْهَرُوا عَلَيْكُمْ لاَ يَرْقُبُواْ فِيكُمْ إِلاًّ وَلاَ ذِمَّةً يُرْضُونَكُم بِأَفْوَاهِهِمْ وَتَأْبَى قُلُوبُهُمْ وَأَكْثَرُهُمْ فَاسِقُونَ (330279)
 
علی
۱۳۸۹-۰۴-۰۴ ۱۹:۲۰:۴۶
ضرری که از بابت رفتار و کردار بعضی از خواص و تفاوت حرف و عمل به دین وارد می شود بسی بیشتر هست از ضرر حرفهای بی پایه یکنفر آدمی که کسی هم روی حرفش حساب نمی کنه!! (330361)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۴ ۱۴:۴۳:۴۰
آیا واقعا این عزیزان نوشته ای او و تمسخر کردن دین اسلام را به یاد دارند؟ تمسخر انقلاب ، امام خمینی و رهبر انقلاب را چه طور؟

ایشان مستحق این برخورد است اما اینکه بگوییم سایتهای مستهجن اشتباه است. (330293)
 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۴-۰۴ ۱۵:۲۳:۴۳
آزادشان کنید چون نگه داشتن آنها سودی برای شما ندارد و به جای آن از هنر و سواد ما که بسیار حرفه ای تر و باهوش تر مسائل را می فهمیم بهره مند شوید. اینها چهار تا بچه قرتی سست ایمان فریب خورده هستند. (330312)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۴ ۱۵:۲۹:۲۰
این آقای درخشان غیر از سفر به اسراییل و چند نقد در مورد دین هیچ جرمی دیگری نداره
جالب اینه كه 600 روز در زندان مونده حتی اگه همین الان ازاد بشه دو سال بی دلیل زندان بوده (330315)
 
arash
۱۳۸۹-۰۴-۰۴ ۱۵:۳۷:۵۸
سلام

1 به امید روزی که هیچ کس \" هیچ کس\" حتی یکنفر به خاطر عقایدش و نشر اندیشه اش زندان نیفتد

2 از همین اتهامات میتوان فهمید که جقدر ادعای انانی که قایل به خذف هستند بی اساس است
وقتی کسی را برنمیتابند انواع و اقسام برچسب ها را به او میچسبانند
بیچاره متهمان که جای هیچ گونه دفاعی ندارند

3 شما هم اگر میخواهید از حقوق شهروندی کسی دفاع کنید لازم نیست پیشینه وی را جستجو کنید اگر با معیارهای شما سازگار بود انوقت دفاع کنید

فرض کنید که او هم چنان اصلاح طلب بود ایا او مستوجب این عقوبت بود
ایا شما باز هم از حقوق شهروندی او دفاع میکردید

این چه منطقی است که انسانها را به خودی و غیر خودی تقسیم میکنید

تازه این منطق بر هیچ اصولی هم پایدار نیست و اصلا تعریفی از ان نشده و کاملا سلیقه ای عمل میشود

همانطور که شما با معیار خود این شخص را مستوجب این عقوبت نمی بینید عده ای نیز با سلیقه خویش وی را مستوجب عقوبت شذیذ تر از این میبینند راستی در این میان حق با کیست؟ (330318)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۴-۰۴ ۱۶:۱۵:۳۷
واقعن باید هودر رو پدر وبلاگ‌نویسی فارسی دونست. کاری که حسین درخشان در عرصه‌ی بومی سازی اینترنت کرد کاریه چند برابر بزرگتر از اونی که دولتهای با صرف بودجه های کلان نمی‌تونن حتی درصدیش رو هم بدست بیارن.
کانتنت مجازی برای هر زبانی ارزشمنده، اگه بر اساس این معیارها بخوایم ارزش کار هودر رو بسنجیم شاید قد هزاران خیر مدرسه و مسجدساز کار کرده.
البته ذکر این نکته لازمه که مسلماً در آینده اسم حسین از این هم مطرح‌تر میشه، وقتی دیگه اسمی از این افرادی که 600 روز بازداشت «موقت»ش کردن و اونایی که اینطور دربارش نوشتن نیست. نسل من اینترنت رو با لینک راهنمای ساخت وبلاگ «سردبیر:خودم» شناخت! حسین درخشان نوستالژی دوست داشتنیه نوجونی و جوونی خیلیاست.
البته، همینجا هینت بدم که مظلومیتی که داره واسه حسین ساخته میشه این پتانسیل رو بهش میده که خیلی کارها در آینده بکنه! (اینرو میشه هم از جنبه‌های مثبت دید و هم منفی!)، نظر شما چیه؟!
- پی نوشت: الان یاد یه بحثی تو وبلاگستان اون موقع که فقط بلاگاسپات بود و مووبل تایپ سر تلفظ Host افتادم که هاست نیست و هوست اِ! (330324)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۴ ۱۶:۲۹:۱۳
با سلام
ضمن تشکر از برادر عزیز اقای اسفندیاری و نیز از سایت الف به خاطرانتشار این مطلب .
به خاطر داریم که اولین سایتی که 21 ماه قبل خبر بازداشت حسین درخشان را منتشر کرد و از عناوین و اتهامات بسیار تندی هم استفاده کرده بود همین سایت جهان نیوزبود .بنده قصد متهم کردن مجموعه سایت جهان را به غرض ورزی شخصی ندارم خصوصا انکه جناب اقای زاکانی را شخص با تقوا و خداترسی شناخته ام ولی به نظر میرسد شخص و یا اشخاصی در این سایت بنا به غرض ها و کینه های شخصی و بر خلاف قانون و بابی تقوایی این اتهام اثبات نشده را با این تیتر و به صورت گزینشی انتخاب کرده است . به هر حال انشالله قاضی محترم با رعایت انصاف و عدل حکم خود را صادر خواهد کرد اما چه خوبست که منتشر کننده این خبر علاوه بر توبه به پیشگاه خداوند متعال چنانچه خود را ولایی میداند به فرمایش رهبر معظم انقلاب در جمع اساتید بسیجی مبنی بر عدم ظلم در گفتار و نوشتار توجه کرده و با اصلاح خبر خود سعی در جبران این ظلم اشکار ومسلم خود بنماید.باور کنیم که برای تک تک اعمالمان مسیولیم و باید عندالله پاسخگو باشیم (330331)
 
مینا
۱۳۸۹-۰۴-۰۴ ۱۷:۰۱:۴۱
هیچ کس به خاطر عقایدش زندان نمی ره مگر اینکه به عقاید دیگه توهین کرده باشه .آزادی عقیدع نباید همراه به تجاوز به خطوط قرمز عقاید بقیه باشه (330336)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۴-۰۴ ۱۷:۰۷:۵۳
من نمی دانم آدم از دست اينهايي که آبروی نظام اسلامی را با این کارها می برد به کی شکایت برد (330298)
 
ایرانی اسلامی
۱۳۸۹-۰۴-۰۴ ۱۷:۱۲:۱۴
سلام. ممنون از یادداشت خوبتون. ایشون از فامیل های خیلی دور ما هستند. خانواده ای کاملا مذهبی. برادر وی در انفجاری که اقایان باهنر ورجایی شهید شدند,بود واو هم شهید شد. من 2سوال دارم. 1.پدرومادر پیر ایشان چه گناهی کرده اند که نمیتوانند 2سال پسرشان را ملاقات کنند,در حالی که افراد سیاسی بازداشت شده پس از چند ماه میتوانند خانوادهشان راببینند.2.چرا رسان های حامی اصولگرا این قدر راحت پس از 2سال سکوت راجع به این فرد با ابروی خود وخانواده اش بازی میکنند.در اخر یک پیشنهاد!به سایت ویکیپدیا بروید واسم پیام فضلی نژاد را سرچ کنید. خیلی چیز ها روشن میشود! (330339)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۴ ۱۹:۲۰:۰۹
چه خوب بود ذره ای برای حرف های رهبری ارزش و احترام قائل بودند. شاید بعضی از این ها اصلا اهمیتی به رهبر انقلاب و حرف های ایشان نمی دهند و فقط فکر خودشان هستند. زدن چنین اتهماتی به یک وبلاگ نویس ظلم بزرگیست. (330360)
 
علی
۱۳۸۹-۰۴-۰۴ ۱۹:۴۵:۲۲
شرم دارم از اینکه ما در کشوری بنام اسلام زندگی میکنیم و زندان 600 روزه موقت به زندانیان خود میدهیم. آیا این روشها با روش عدل اسلامی علی میتواند سازگار باشد؟ یا بیشتر با اسلام اموی سازگاری دارد؟

بنده این فرد را نمیشناسم ولی عقل سالم حکم میکند که زندان 600 روزه موقت آنهم بدون محکومیت و حکم دادگاه عادل, مساوی است با ارزش نداشتن جان انسان در این سیستم و حکومت!

خداوندا بر ما ببخش و ما و رهبران ما را براه درست عدالت و اسلام رهنمون شو. آمین (330367)
 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۴-۰۴ ۲۰:۴۸:۲۵
کانادا و ایران
نوشته غلام حسین حاجی آقا
تحصیلات هنری نقاشی متحرک از آمریکا و کانادا .طراحی و نقاشی ایران و انجمن خوشنویسان
در این نامه من فقط قسط بیداری آن دسته از افرادی را دارم که در خواب غفلت بسر می برند.
من نیازی به فرد و یا گرو و حکومتی ندارم . قسط من عمل خیر خواهانه میباشد.
سال 1371 مجله گل آقا شغل کاریکاتوریست گل آقا پاره وقت. شغل اصلی خطاط راه آهن تهران. غالبا در محل کارم چندان جدی نبودم هر چند استخدام دولت بودم و آنها هم به واقعا احترام می گذاشتند اما خوی جوانی یا همان خامی باعث می شد افکار بلند پروازی را داشته باشم.مغرور نبودم اما دوست داشتم بیشتر بدانم. چند سال بعد همه را رها کردم و در ترکیه سفارت آمریکا ویزای افتخاری به من میدهد .
هزینه بلیط من را افرادی خیر می پردازند و من وارد خاک آمریکا می شوم.
چون آدرس سکونت و بلیط یک طرفه داشتم می خواستند من را بر گردانند که با کشیدن کاریکاتور مامور امگریشین به من اجازه ورود به آمریکا را داد. شاید شما می گوئید خوش به حال من ؟ صبر کنید مابقی را بخوانید در آمریکا لس آنجلس از من بیگاری می کشند و مشکلات فقر و بیکاری باعث می شود به کانادا وارد شوم و در خواست پناهندگی بدهم چاره ای نداشتم. از سال 1995 میلادی یک روز خوش در کانادا نداشته ام.
تلاش برای ادامه کار هنری غیر ممکن است ما را قبول ندارند.
مشاغل کارگری و ظرف شوئی فقط در انتظار ما است.
نه می شود خانه خرید نه ازدواج کرد نه رنگ خوشبختی را دید.
تفاوت حکومت کانادا با ایران که نقطه اصلی بحث من می با شد
از این قسمت آغاز می گردد.
در ایران دولت فشار مالیاتی بر مردم ندارد.
در کانادا تا سقف 30 درصد مالیات می دهیم
در ایران دولت سوبسید می دهد تا با گرانی مبارزه کند.
در کانادا آنها 150 هزار خوک را سربه نیست کردند زیر خاک فرستادند تا قیمت گوشت خوک سقوط نکند.50 میلیون دلار خرج از بین بردن خوک ها شد.
در ایران امنیت اجتماعی زن ها و کودکان با لا است.
در کانادا ما وحشت داریم حتی در حیاط منزل خودمان کودکان خود را لحظه ای تنها بگذاریم. زن ها بیشتر مرکز استفاده جنسی مردان پولدار هستند.
در ایران غالبا دزد مجازات می شود و قاچاق فروش تا پای اعدام می رود زنا کار ترس دارد.
در کانادا دزدیدن زیر 5 هزار دلار مجازاتی ندارد. قا چاق فروش آزاد است و زنا و تجاوز به زن ها جنبه قانونی دارد و در مدارس تشویق هم می شوند ؟
در ایران دو هسایه همدیگر را دلجوئی می کنند.
در کانادا آب دهن جلوی هم می اندازند مردم خسته هستند زیاد کار می کنند تفریح ندارند آزادی ندارند مالیات زیاد می دهند و عصبانی هستند. اگر میلیونر یا آقازاده باشند زندگی راحتی دارند.
در ایران دولت جواب میدهد آرام و یا با جنجال کردن.
در کانادا اگر روزی هزار نفر هم خود کشی کنند دولت بی خیال همه چیز است.
در ایران مذهب جامعه را از گناه دور نگه می دارد.
در کانادا مذهب را مزاحم جامعه سر مایه داری می نامند.
در ایران شایعه و دروغ زیاد می باشد ؟
در کانادا ما اصلا حوصله فکر کردن نداریم فقط ماشین وار کار کرده و مالیات می دهیم. (330375)
 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۴-۰۴ ۲۰:۵۷:۱۷
زهرا کاظمی آبروی نظام نبود آن دکتر که در این مرد ؟آن دیگری و دیگری خجالت بکشید اسلام را بد فهمیده ائید یا حقوق بگیر جائی هستید شما حتی صحبت های رهبر را هم گوش نمی دهید ؟شما ها کی هستید که در تاریکی نشسته و سنگ می اندازید ؟ (330380)
 
علیرضا
۱۳۸۹-۰۴-۰۴ ۲۱:۱۷:۰۱
راست میگوئید به او خیلی ظلم شده ولی نه به اندازه جمهوری اسلامی ایران خدا وکیلی راستش را بگوئید نسبت فامیلی با کی دارد ؟ چرا این تظلم خواهی برای طلبه سیرجانی نبود و نیست ؟ ایا جرم او این است که عدالتخواه است و نه ایران خواه خالی ؟برای سایت شما متاسفم ولی وقتی نگاه میکنم و میبینم که ده هزار فامیل قصد دارند بر ولایت حاکم شوند دیگر اینگونه سخنها برایم مسخره است یکنگاهی به فضای وب بیاندازید و توهین های وی به بهانه هاشمی رفسنجانی که به حاج احمد و اسلم شده را خوب نگاه کنید و اینگونه دست یه فضا سازی و مظلوم نمائی برای وی نزنید حال میفهمم که چرا شهید لاجوردی دعا مرگ برای خود کرد یک روز دختر دکتر منتظری آزاد شد و یک روز هم این اقا خوب اول ب
وئید چه نسبت فامیلی با کی دارد رک و راست و حسینی .
هر چند که میدانم درج نمیکنید و این هم از سر صداقت و عدالتتان است ولی مینویسم .
فقط این را بگویم چون به کسی توهین و افترا نزدم حق خود میدانم که درج شود و اگر درج نشد حقی بر گردن شماست خو دنید. (330389)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۴ ۲۳:۰۳:۲۷
آقایون یکی از بهترین ایام دوران نو جوانی ما نشستن پای صحبت‌های پیرمردی نابینا و بسیار محترم به نام آقأ عامری بود همیشه ما را به گذشت و مهربانی توصیه میکرد و داستانی از پیغمبر اسلام برایمان تعریف میکرد میگیفت همیشه یکی از همسایگان حضرت که مخالف ایشان بود هنگام عبور ایشان بر سر مبارک ایشان خاکستر میریخت تا روزی رسید این اتفاق نیفتاد و هنگامی روز‌های دیگر هم به این منوال گذشت رسول خدا به در آن مرد رفت و جویأی حال ایشان شد و وقتی‌ اهل خانه علت احوالپرسی را از حضرت پرسیدند ایشان گفت چند روزی است که هنگام گذر از این مکان خاکستر‌ای با من ریخته نمیشود نگران شدم که شاید فرد مزبور بیمار باشد ... به این ترتیب آن پیر نابینا اما روشن ضمیر ما را به مهربانی توصیه میکرد .. با دیدن این حادثه و بسیاری موارد دیگر نمیدانم به چی‌ باور کنم ، آقای قاضی نوشتن در جایی‌ و نظر دادن هر چند که هم از نظر بعضی‌ها نادرست باشد آیا با این کارها درست میشود یا بسیاری چون من را به شک در مورد بسیاری از رویتهأ که منشأ بسیاری از برکتها در زندگیمان بوده میندازد لطفا حسین درخشان را آزاد کنید و خسارت لازم را هم تقبل کنید به ایشان (330412)
 
منصور
۱۳۸۹-۰۴-۰۵ ۰۰:۵۲:۰۷
بنده هم وقتی اخبار مغرضانه مربوطه را خواندم تعجب کردم و با اینکه به چند سایت که آن را منتشر کرده بودند ای میل نوشتم، ولی واکنشی نشان ندادند. راستش آقای حسین درخشان از جمله کسانی بود که تاثیر فراوانی در ارتقای فکری من (که در دانمارک زندگی می کنم) و در تصحیح دیدگاهم نسبت به جمهوری اسلامی داشت. من تا حدود یک سال هر روز به سایت ایشان (سردبیر: خودم) سر می زدم و نوشته هایشان را می خواندم، تا اینکه ایشان به ایران برگشت. گاهی هم کمنتی می نوشتم که ایشان یا آن را بازتاب می داد یا نمی داد، که این البته مهم نیست. ایشان از انقلاب، خط امام و دولت احمدی نژاد دفاع می کرد، انتقادی هم اگر داشت از روی حس مسئولیت و برای سازندگی بود، نه از روی غرض. مرتب مشت بدخواهان انقلاب در هر لباسی را باز می کرد و نسبت به توطئه های آنها هشدار می داد. به کم لطفی های کیهان (تهران) با نظر لطف نگاه می کرد و آن را به حساب خرده اختلافات قدیمی می گذاشت. از اپوزیسیون خارج، بخصوص اصلاح طلبانی که بعد از تشکیل دولت احمدی نژاد فرار کردند، به خاطر همراهی با آمریکا و اسرائیل بشدت انتقاد می کرد. همیشه پته حقوق بشر و دموکراسی آمریکا و غرب را روی آب می ریخت و ادعاهای پوچ آنها نسبت به ایران را افشا می کرد. از موضع دولت در مسئله انرژی هسته ای با بیانی مستدل و قانع کننده دفاع می کرد و یادم می آید وی یک بار ایرانیان مخالف انرژی هسته ای را با مخالفان ملی شدن نفت در زمان مصدق مقایسه کرد، که بسیار مقایسه بجا و خوبی بود. به هر حال وقتی ایشان دستگیر شد بنده امیدوار بودم که خدماتی که وی به هموطنان خود کرده مد نظر مسئولان قرار گیرد، که البته با کمال تعجب غیر از این پیش آمد و گویا در اینجا پای غرضها و حسابهای شخصی در میان است. این گونه برخوردها با دوستان انقلاب از یک سو باعث سردی و دلزدگی کسانی می شود که از دور با خوشبینی به روند مسائل در ایران می نگرند، و از سوی دیگر آب به آسیاب کسانی می ریزد که با استناد به آن ایرانیان مقیم خارج را نسبت به رافت و گذشت در جمهوری اسلامی بدبین می سازند. (330435)
 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۴-۰۵ ۰۴:۳۳:۴۹
تفاوت حسین درخشان با حسین حاجی آقا ؟
مایه افتخار ایران باشید نه ننگ ایرانی .
اگر من هم هنر خود را می فروختم امروز مایه ننگ بودم.
امروز من بزرگترین شبکه پیچیده خبری بر علیه آمریکا و دروغ گو ئی های کانادا را دارم.
تا به حال مشخصات من برای حفظ امنیت من مخفی بود اما امروز من با نفوذ هنر خود در تقریبا همه رسانه های بزرگ آمریکا فیس بوک. یوتوب مای اسپس گوگول و ووووو یا با اسم مستعار یا خودم یک میلیون بازدید کننده در یک سال.
و کسی را هم تهدید نکردم و از راه قانونی آزادی بیان حرف می زنم. از آثار من سو استفاده شده عوض شده دستکاری کردن اما برای من مهم نیست ما آمریکا را زیر پا می گذاریم به ما توهین نکنید. (330451)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۵ ۰۵:۴۳:۱۸
متاسفانه در کشور ما قانون و سازوکارهای قضایی مانند داشتن حکم برای بازداشت، داشتن حق تماس با وکیل و تفهیم اتهام در 24 ساعت اول پس از بازداشت، و حتی داشتن جرم برای مجازات شدن کاملاً دلبخواهی و بی حساب است. لذا بسیاری از زندانیان سیاسی بدون جرم مشخص و به صورت فله ای بازداشت شده، کیفر خواستهای بسیار کلی و نامشخصی داشته و در نهایت محکوم به مجازات هایی نامتناسب با جرمهای بعضاً تعجب آور شده و سالهای سال در زندان به دور از خانواده زجر می کشند.
ان شاالله همه دست اندر کاران این بی عدالتی های عظیم خودشان روزی چشمانشان را به این بیراهه ای که می روند باز خواهند نمود و سعی در جبران ظلمی که روا داشته اند بنمایند، پیش از آنکه خداوند به حسابشان رسیدگی کند.
متاسفانه بزرگترین دشمنان این انقلاب کسانی هستند که ادعای دفاع سرسختانه از آن دارند ولی با این راهی که می رونئ تیشه به ریشه انقلاب می زنند، و حتی خود نیز خبر ندارند. (330455)
 
یه ایرانی
۱۳۸۹-۰۴-۰۵ ۰۶:۴۸:۴۶
پس بخشش و رافت اسلامی چی میشه؟
بابا مسلمونا چرا همش به فکر بگیر و ببندین؟
یه کم رأوف تر باشید.
اینجوری میخوایم بقیه دنیا رو هم به اسلام دعوت کنیم؟
پدر آمرزیده ها اینجوری که همه در میرن... (330458)
 
آرش
۱۳۸۹-۰۴-۰۵ ۱۲:۲۴:۲۱
خواستم بپرسم کجای قانون،شرع،انسانیت یا هر ملاکی که در نظر بگیریم ،یک نفر را به هر اتهامی 600 روز در بازداشگاه نگه میدارند بدون اینکه در دادگاه به اتهاماتش رسیدگی شود!؟ (330513)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۵ ۱۴:۰۴:۰۴
600 روز بازداشت در زندان بدون تفهیم اتهام و یا کلی گویی اتهامات کاری غیر اسلامی و غیر اخلاقی است و مردم را از قوه قضا دلسرد می کند بی حرف. (330549)
 
عدالتخواه
۱۳۸۹-۰۴-۰۵ ۱۴:۳۹:۴۷
حسین درخشان باید جوابگوی رفتار قبل از تغییرش باشد.

او امروز توبه کرده اما بی جهت او را در بازداشت نگه داشته اند.


کاری کنید اگر هر فریب خورده ای خواست به دامان انقلاب برگردد بتواند ؛ نه آنکه او را فراری کنید (330554)
 
ebrahim.adabi
۱۳۸۹-۰۴-۰۵ ۱۵:۲۹:۰۷
من البته نظر خاصی ندارم .
چون هیچ اطلاعی از موضوع پرونده و... حسین درخشان ندارم .
فقط اواخر نوشته های ایشان . شامل توهین ها و مجددا بازگشت به خط حمایت از خوبیها در برابر پلیدیها را خواندم .
هر چند نمیدانم ظاهر و باطن مسئله چقدر تفاوت دارد . و بازداشت طولانی مدت به چه دلایل محکمه پسندی انجام شده است .
امید وارم . روند اقدامات و نتایج آن در جهت حاکمیت حق و حفظ حقوق متهم باشد .
البته فکر می کنم . درخشان خود به اقضاء انتخاب راه بازگشت . تحمل این سختیها . اگر منطقی باشد . مطمئنا برایش قابل درک و شیرین است . و شاید فرصتی برای تجزیه و تحلیل و پالایش کامل و بهتر افکارش باشد . (330578)
 
عدالتخواه
۱۳۸۹-۰۴-۰۵ ۱۶:۰۲:۴۳
نامه مادر حسین درخشان به ریاست قوه قضائیه

حضرت آيت‌الله آملي لاريجاني با سلام واحترام من، مادر حسين درخشان، به حضور شما عرض كوتاهي دارم.

دومين عيد دربند بودن حسين ما در حالي رقم مي‌خورد كه هنوز از شرح اتهامات او بي‌اطلاعيم، نمي‌دانيم قرار است در چه تاريخي و در كجا پرونده او به كدام دادگاه تقديم شود و تا كي قرار است دامنه وعده‌هاي مكرر مسوولان قضايي در محيط صبر و حوصله ما وسعت بگيرد.

جناب قاضي‌القضات من از بي‌توجهي‌هاي مكرر دستگاه تحت‌الامر شما به قاضي‌الحاجات شكايت مي‌برم. دعا مي‌كنم هيچ‌گاه خانواده‌اي، حتي خانواده مسوولاني كه اين‌قدر در مشخص‌شدن تكليف مردم اهمال مي‌كنند و تقصير دارند، هرگز اينچنين به بي‌پناهي ما دچار نشوند. 8ماه است در تمام رسانه‌ها اعلام مي‌كنيد كساني را كه قصد براندازي نظام را داشته‌اند دستگير كرده‌ايد. شب عيد كه مي‌شود، همه آنهايي را كه عاملان اصلي فتنه مي‌خوانيد آزاد مي‌كنيد، اما حسين درخشان هنوز از نظر شما مستحق آزادي نيست! چرا؟ چون از كساني كه مي‌فرماييد براندازند جرمش سنگين‌تر بوده؟! چون به دامن وطن با پاي خودش بازگشته؟! چون از نظر دشمنان، حامي نظام و دولت اسلامي بوده؟! چرا؟

بيش از 500روز است حسين در زندان شماست. و ما بيرون زندان «هر روز» منتظرش بوده‌ايم. چون شما هر روز به ما وعده‌اي جديد داده‌ايد. اگر از خانواده ما حق آزادي فرزندمان را براي عيد دوم هم نداديد، قضاوتش با خدا و وعده ما به روز حساب. لااقل اين را بگوييد كه حسين و ما قرار است چند روز، چند ماه و يا احيانا چند سال ديگر در اين بلاتكليفي بمانيم؟ نظام اسلامي كه قرار است پناه شهروندان باشد، از عذاب‌كشيدن يك خانواده منتظر چه سودي عايدش مي‌شود؟ (330581)
 
حبیب
۱۳۸۹-۰۴-۰۵ ۲۲:۳۵:۰۶
حسین درخشان این یکی دوساله آخر بد جور به پر و پای اصلاح طلبان و آقازاده هایشان و دار و دسته خبیثی که اسم نمی برم پیچیده بود. کلاً دارو دسته مذکور هم در یک عملیات زیرپاکشی خیلی حرفه ای بدبخت را توی تله انداختند. دارد حساب پته هایی که از روزآنلاین و بی بی سی فارسی و رادیو زمانه و غیره رو کرد را می دهد.
جرمش آن بود که اسرار هویدا می کرد اخوی.
این شجره خبیثه همه جا لانه دارد. باید به خدا پناه برد. (330633)
 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۴-۰۵ ۲۲:۵۲:۱۳
استخدام دولت شود تعهد همکاری بدهد تا آزاد شود یا این ها را حبس خانی بدهید زندان کردن کار اشتباهی است لطمه به حکومت می زند نمی شود که همه را زندانی کرد؟چون انتقاد کردند . (330638)
 
سید مهدی
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۰۰:۴۹:۵۱
.......یقینا حسین درخشان برای دشمنان منفعتی ایران جاسوسی(خودشیرینی سیاسی) میکرده .. (330660)
 
مریم
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۰۴:۴۷:۲۴
من به نوشته ها حسین درخشان آشنایی دارم و به صورتی از نوشته های روزنامه بعد از فتنه سبز می توانم حدس بزنم که حسین درخشان خیلی کرده این شبکه فتنه افشا شود ایشان همچنین در روشن افکار مردم نسبت خیلی حوادث و انسانهای خود فروخته چه بیرون از نظام چه در درون نظام کمک کردند در ضمن می توانستند مثل خانم صابری هلری کلینتون بیاید پشت بلندگو و ایران تهدید کند که شهروند ما را زود باید آزاد کنید ولی حسین درخشان نه از خارجیها کمک خواست نه کانادا کمک خواست که شهروند قانونی آنجا است لطفا دست بردارید این به معنی نیست که ایشان خطایی نکرده است ولی این سزاوار نیست به حسین امیدارم هر چه زودتر آزاد شود وگرنه نمونه بدی خواهد بود برای نظام یعنی باید فشار کشورهای غربی باشد تا کسی آزاد شود حسین درخشان آدم با هوشی است و می تواند انسان مفیدی برای جامعه و وطنش باشد براینکه من می دانم که عاشق ایران است (330683)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.