نظر منتشر شده
۶۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 76377
جديدترين سخنان مشايي درباره ارزش و حقيقت
تاریخ انتشار : يکشنبه ۶ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۵۶
رئيس دفتر رئيس جمهور هفته گذشته در مراسم جشم ملي سازه‌هاي آبي شوشتر طي سخناني ضمن يكي خواندن ارزش‌هاي الهي و انساني، گفت: ايرانيان به حقايقي برتر از لايه‌هاي اوليه زندگي اجتماعي دست يافته بودند كه وجود زيورآلات و وسايل تزييني نشانگر اين واقعيت است؛ اين درحالي است كه در بسياري از جوامع هم‌عصر، انسان‌ها در مقابل سنگ‌هاي بي‌جان قرباني مي‌شدند.



به گزارش الف به نقل از فارس،‌ اسفنديار رحيم مشايي چهارشنبه گذشته در جشن ملي سازه‌هاي آبي تاريخي شوشتر اظهار داشت: ملت ايران در تاريخ به دفاع از ارزش‌هاي انساني شهره است و به اين دليل توحيد و يكتا پرستي را در همه تاريخ با خود به يدك مي‌كشد زيرا دفاع از ارزش‌هاي انساني به نوعي دفاع از توحيد و خداپرستي است.

وي با اشاره به افتخارات تاريخي ملت ايران افزود: اگر ما به مديريت جهاني انتقاد و اعتراض داريم دقيقا به خاطر چگونگي اجراي عدالت است.

وي افزود: ايرانيان سهم به‌سزايي در تمدن تاريخ و فرهنگ جهان دارند و كشور ما يكي از اصلي‌ترين پايه‌گذاران تمدن بشري است و سهم بزرگي در تعالي بشري دارد و اين موضوع را همه تاريخ‌شناسان و پژوهشگران تاييد مي‌كنند.

ايرانيان به حقايقي برتر از لايه‌هاي اوليه زندگي اجتماعي دست يافته بودند

رحيم مشايي اضافه كرد: ايرانيان همانگونه كه تاريخ شهادت مي‌دهد همواره بر حقيقت انسانيت، زندگي و اولوهيت واقف و دانا بودند.

به گفته مشايي، ايرانيان به حقايقي برتر از لايه‌هاي اوليه زندگي اجتماعي دست يافته بودند كه وجود زيورآلات و وسايل تزييني نشانگر اين واقعيت است اين درحالي است كه در بسياري از جوامع هم‌عصر ايران، انسان‌ها در مقابل سنگ‌هاي بي‌جان قرباني مي‌شدند.

رئيس دفتر رئيس جمهور گفت: تلاش براي شناخت جايگاه ايران اسلامي نيازمند پژوهش در تاريخ است.

ارز‌ش‌هاي انساني و الهي در واقع يكي است

مشايي ساخت سازه‌هاي آبي در شوشتر با ويژگي‌هاي مهندسي و علمي را از ديگر جلوه‌هاي تمدن انساني در ايران دانست و گفت: بر همين اساس، ملت ايران شايسته بازشناسي، علمي و تاريخي است.

وي با اشاره به اينكه ارزش‌هاي انساني در ايران اسلامي بسيار پررنگ است، خاطرنشان كرد: ارز‌ش‌هاي انساني و الهي در واقع يكي است و شناسايي يكي بدون ديگري معنا ندارد.

رئيس دفتر رئيس جمهور با اشاره به لغو برده‌داري در ايران باستان توسط كوروش پادشاه ايران گفت: ارزش‌هاي والاي ايرانيان بايد به جهانيان بيش از گذشته شناسانده شود.

وي با اشاره به اينكه كوروش كبير در زمان تصرف بابل در منشوري كه منتشر مي‌كند برده‌داري را ممنوع اعلام كرده، گفت: ايرانيان پيش از تصرف بابل نيز برده‌داري نمي‌كردند ولي اين اقدام از طرف كوروش تنها به دليل اين امر بوده كه نويدي به جهانيان داشته باشد، در صورتي كه در جايي ديگر از جهان مردم هنوز برده‌داري را تبليغ مي‌كرده و انسان قرباني مي‌كردند.

مشايي خاطر نشان كرد: هرچند انسان‌ها ابتدا با تشكيل اجتماعات بشري متفرق و پراكنده شدند اما به مرور زمان به وحدت و اتحاد روي آوردند و اين نشانگر رشد عقل و بصيرت انسان‌ها و حركت آنها به سمت كمال انساني است و آينده هم از آن انسان‌هاي فهيم‌، بصير و باحكمت و عشق است.

رئيس دفتر رئيس جمهور گفت: امروز جهانيان، آثار تاريخي و تمدن ايرانيان را ارج مي‌نهند و حضور نمايندگاني از 20 كشور جهان در جشن سازه‌هاي آبي در شوشتر مؤيد همين موضوع است.

 

 

 
 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۱۲:۰۲:۱۰
ما نیاز به تفریح و خنده داریم حیف است مشائی نباشد. برود با گل آقا کار کند خوب است. و ای مال من را هم جواب بدهد ؟ (330773)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۴-۰۷ ۱۲:۴۷:۴۸
خوب به نظر من که سخنان صحیح و متینی گفته اند. این دلیل نمی شود که چون با شخصی مخالف هستیم همه سخنان و مواضع ایشان را رد کنیم! مثلا شما ببینید کجای جمله زیر اشکال دارد:
\"ملت ايران در تاريخ به دفاع از ارزش‌هاي انساني شهره است و به اين دليل توحيد و يكتا پرستي را در همه تاريخ با خود به يدك مي‌كشد زيرا دفاع از ارزش‌هاي انساني به نوعي دفاع از توحيد و خداپرستي است.\"
خوب مگر خداوند نمی گوید\"از روح خود در او(انسان) دمیدم\"
یعنی اینکه اگر انسان وجه الهی خود (نه حیوانی) خود را تقویت کند به ارزشهای والای انسانی دست می یابد و این عین اتصال به مقام ربوبی و قرب الی الله است. (331160)
 
کرامت
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۰۸:۳۸:۲۵
سلام.به نظر شما کجای حرف مشایی مشکل داشت ؟توضیح دهید. (331404)
 
کرامت
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۰۸:۵۶:۴۸
من فکر می کنم اقای مشایی قبلا حرف هایی داشتند که مشکل داشت امادر این صحبت ایشون نکته ی بدی متوجه نشدم.اگر دوستانی که میگن صحبت الان ایشون مشکل داره عیب هارو بگن خوبه.البته از نوع نوشته ی الف به نظر میرسه در مورد این جمله \"ارزش انسانی والهی در واقع یکی است\"بحث دارند . (331411)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۱۲:۲۷:۲۳
انصافا صحبتهای درستی بود.
امیدوارم اصولگرایان اینبار برای ضربه زدن به دولت به فرهنگ ایران باستان حمله نکنند و ارزشهای ایرانی با به سخره نگیرند و مثلا برای حمله به تاریخ ایران از برده داری دفاع نکنند. (330783)
 
صادق
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۱۳:۰۱:۰۵
اینکه شناخت ارزشهای انسانی و الهی قابل تفکیک نیستند مضمون احادیث است مثل حدیث \"من عرف نفسه فقد عرف ربه\"
یا احادیثی که میفرماید مومن اول باید انسان باشد که در احادیث تعبیر به مروت یا مروئت شده که از صفات مومن است (330794)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۱۳:۳۸:۱۴
من طرفدار آقای احمدی نژاد نیستم ولی انصافا\" حرفهای آفای رحیم مشائی بسیارمتین است وهمیشه سعی داشته اند تمدن وفرهنگ ایران ارج بگذارند که جای بسی تقدیر دارد یک عده ای که با آقای احمدی نژاد مشگل دارند سعی می کنند گفته های آقای رحیم مشائی مانند جوک وفکاهی به مردم تلقین کنند.آقای رحیم مشائی هم مانند دیگران حق دارند اظهارنظر کنند.ازیک هنرمندی خوشش بیاید ازفیلمی تعریف کند ازیک هنری خوشش بیابد درهر زمینه ای اضهارنظرکندملاک ما باید اخلاقیات باشد نه چیز دیگر احترام به حقوق دیگران نشانه دانش توسعه یافتگی است تابه حال هرچه
آقای رحیم مشائی گفته هیچ ضدیتی بااسلام وفرهنگ ایرانی نداشته است درضمن ایشان معاون رئیس جمهوراست .این بی اخلاقی ضد حقوق بشری می باشد .یک عده ای منتظرهستند تا آقای رحیم مشائی یک اظهارنظری درهرزمینه ای بکنند آن را بدون هیچ پشتوانه منطقی وعقلی دربوق وکرنا جاروجنجال راه بندازند.حقوق بشر یعنی احترام به عقاید وازادی بیان

هرآن کس که دارد زدانش خبر گرامی شمارد حقوق بشر (330809)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۱۳:۴۵:۴۰
حالا چرا گیر دادین به این آدم؟

هر چی خوندم دیدم حرفای بدی هم نزده (330813)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۱۳:۴۸:۵۱
منظورتون از چاپ سخنان ایشون چی بود؟

می خواهید ایشون رو تطهیر کنید؟

از شما بعیده! (330816)
 
آرش
۱۳۸۹-۰۴-۰۷ ۱۳:۵۱:۴۲
نه رفیق. الف احتمالا نمیخواهد کسی را تطهیر کند. الف از آقای مشایی بدش میاید و ایشان هر حرفی بزند یا مسخره اش میکند یا به او میتازد. هر چند الف سعی کرده در این نوشته با تیتر طنز آمیزش آقای مشایی را مسخره کند اما هر چه سخنان ایشان را خواندیم چیز بدی در آن ندیدیم و همه اش حرفهای خوب بود. (331187)
 
اكبر دودانگه
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۱۴:۰۲:۱۲
انشاءاله سه سال بعد ، وقتي دوره رياست جمهوري دكتر تموم شد آقا رحيم گل با بيشتر از 25 ميليون راي رئيس جمهور ايرانه تا چشتون در بياد !شما شايستگي ولياقت ايشونو با اين آسمان ريسمون كردنا نمي تونيد از بين ببريد!تمام حرفهاش درسته ومثل يك مرد از سر صداقت حرفاشو ميزنه مورد وسوق دكتر هم هست. (330823)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۴-۰۷ ۱۲:۵۲:۲۵
گرچه سخنان ایشان در این مورد را صحیح و متین یافتم ولی با ریاست جمهوری ایشان مخالفم چون مورد تایید نیستند و بعضی وقتها اظهار نظرهایی می کنند که در حوزه تخصصی ایشان نیست ضمنا هیچ شناختی از عملکرد ایشان در حوزه های کلان اجرایی ندارم.
به هر حال ایشان از طیف آقای احمدی نژاد هستند که من با این طیف فکری کاملا متضاد هستم. (331161)
 
Saeed
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۱۴:۱۴:۳۲
چی چی متین است؟
آقایانی مثل مشائی برای نقالی در قهوه خانه ها خوبند. از قضا بهترین هم هستند.
اما در مسندی این چنین، فقط جک هستند. شاید هم تقصیر الف است که حرفهای قهوه خانه ای را رسانه ای می کنند

راستی بدا به حال ریس جمهوری که الگویش یک نقال قهوه خانه ای باشد! از قضا اینها مستعدترین نیروهای ما هم هستند. پیدا کن پرتقال در کویر نیروی انسانی را


شرافت نداری اگر این پرتو پلاهای مرا در مقابل پرتو پلاهای آقای مشایی نشر ندهی!

البته می دونم انتشارش می دی، (330826)
 
سینا
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۱۴:۱۴:۵۶
اگر یک نفر را از دوستان و همراهان آقای احمدی نژاد را بخواهیم نام ببریم که بهتر از همه می باشد همین آقای مشایی است.
وقتی می تواند روی کسی در حد رییس قوه مجریه تاثیر بگذارد این می رسونه که آدم قویی است. حالا هی شما این بنده خدا را معذب کنید (330827)
 
فاکر
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۱۴:۱۸:۱۵
چند بار متن رو مطالعه کردم باید بگم مشکلی نبود ، قبول بفرمایید شما هم بیش از اندازه به ایشون آلرژی پیدا کردین (330831)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۱۴:۱۹:۰۹
ایشان بهترین گزینه برای انتخابات اتی هستند (330833)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۱۴:۴۲:۳۵
من نمیدانم چرا وقتی با احمدی نژاد مسئله دارند البته بنظر خودشان مثل آقاي اولی بدون یک اظهار نظر بر رد منطقی کار یا حرف را بمسخرگی میکشانند چرا ما هنوز یاد نگرفته ایم با وقار با شیم .احمدی نژاد بجز با عده ای که مفت خوری شان را میخواهد قطع نما ید ....که هنوز نتوا نسته....در این مدت بد بکی نموده است عده ای میدانند براي چه بد میگو یند!! ولی خیلیها نمیدانند چرا طوطی وار حرف اولیهارا تکرار میکنند.؟/ (330841)
 
رازی
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۱۴:۵۵:۲۴
من موندم مشایی به چه دلیل تو اون مراسم سخنرانی کرده؟ چیکاره است؟ وقتی رییس دفتر ریس جمهور در مراسمی فرهنگی و تاریخی، جلوی رییس جمهور و رییس میراث فرهنگی و یه عالمه باستان شناس و کارشناس تاریخی، حرف بزنه یعنی خیلی سرش میشه!
از همه جالب تر بعدش بود که احمدی نژاد خیلی حرف نزد و از همون اول همه اش می گفت:\" چون برادر عزیزم جناب آقای مشایی حرف زدن دیگه من حرفی ندارم!\" یا \"همونطور که برادر عزیزم جناب آقای مشایی گفتند...\" تازه رییس جمهور خیلی کوتاه صحبت کردند!
حیف اون همه هزینه که رییس جمهور تو این مراسم شرکت کرد! از همون اول باید برادر عزیز رییس جمهور تشریف میاوردند! (330847)
 
مهدي
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۱۵:۱۶:۳۲
الحمدالله همه كارهاي مملكت درست شده فقط اين مونده بشينيم ببينيم اين آقا هرچند وقت يك بار كه نظريات منحصر به فردشون رو ابراز مي فرمايند ، نقد كنيم . بعدش سر حرفاي ايشان با هم دعوامون بشه و كلي زمان به مفيد ترين فعاليت بشري يعني بحث و جدل طي بشه!!!!
البته هرچي باشه بهتر از اينكه از سر بيكاري هي دنبال فتنه و فتنه گر بگرديم .......................... (330859)
 
حسام الدین
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۱۵:۴۰:۳۹
مشکل کشور ما اینه که کسی سر جاش نیست!

این آقا هم اگر اینقدر به نظریه پردازی علاقه دارند در مصدر امور اجرایی کشور چه می کنند؟!
بهتر نیست به دانشگاه یا یک مرکز مطالعاتی بروند و به نظریه پردازی مشغول شوند؟! (330875)
 
mhshokat33
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۱۶:۲۰:۵۳
باسمه تعالی
تامردسخن نگفته باشد
عیب وهنرش نهفته باشد. (330907)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۱۶:۴۲:۰۰
به نظرم اگه شما تخریبش نکنین با ان حرفا از احمدی نژاد رای بیشتری میاره (330919)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۱۶:۵۴:۳۲
مشایی آنچه را که اعتقاد دارد به زبان می آورد به نظرم ایشان روی هویت ملی ایرانیان تاکید دارد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است . (330926)
 
میثم
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۱۷:۰۹:۱۱
1-مهندس مشایی از افتخارات ظهور کرده در دولت کریمه دکتر احمدی نژاد است،ایشان را می توان مغز متفکر و نو کننده اندیشه های اصیل ظهور در تفکر شیعی دانست.

2-اگر قدرت نقد و بررسی آرای مهندس مشایی را دارید بسم الله،او بارها مخالفان را به مناظره دعوت کرده است،کدام اصولگرای منتقد دولت پروای مناظره با مهندس مشایی را داشت و دارد؟اگر از بحث و برهان آوری بیم دارید دیگر چرا تخریب ناجوانمردانه می کنید؟

3-خداوندا ما را از شر منافقین(سران فتنه و اصولگراهای بی اصول)مراقبت بفرما. (330931)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۱۷:۳۹:۱۲
این حرفا کاملا درست بود قبول ولی!
ممکنه این حرفا برا شما چیز جدیدی باشه و کلی باهاش کیف کرده باشید اما هر کی یه جو از هنر چیزی بفهمه و یک دونه کتاب تاریخ هنر خونده باشه این حرفا انقدر براش تکراری که اخر این حرفا می گه خب؟؟؟ چی کار کنم؟
مثله اینکه یکی بگه اب اگه نباشه همه میمیرن بعد یه عده هی کف بزنن بگن این حرفاش حرفای ادمیزاد نیس!
یکم فکر کنیم بد نیستا
مگه ما دست گل های اقای مشایی رو یادمون رفته که امروز بعضی از دوستان این جوری توضیح واضحات اقای مشایی رو وحی الهی می دونن و لکنت زبون گرفتن
هر چی می کشیم از این ظاهر بینی و سادگی خودمونه
از ماست که بر ماست (330941)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۱۸:۱۴:۰۷
بله درست است که « امروز جهانيان، آثار تاريخي و تمدن ايرانيان را ارج مي‌نهند» ولی آیا فردا جهانیان، آثار امروز ما را ارج خواهند نهاد؟ إن شاء الله که این گونه باشد. (330955)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۱۸:۲۲:۳۱
عمل کسانی که می خواهند اسلام و ایران را در مقابل هم و در تضاد با هم قرار دهند مصداق بارز همان دیوار کشی بین ملت است که مقام معظم رهبری اشاره کردند. کشور ما از دوران باستان مهد یکتاپرستی و توحید و اخلاق مداری بوده. در حالی که در شرق و غرب ما از همان دوران اندیشه های مادی حاکم بوده. اسلام هم آیینی تازه تر و کامل تر بر مبنای همان توحید بوده. کسانی که اسلام و ایران را جدا و متضاد با هم نشان می دهند یکی سلطنت طلبان افراطی و وابستگان به صهیونیست ها هستند که هدفشان هم کاملا از این جدایی افکنی مشخص است و دیگری متاسفانه بعضی از همین خودی ها (330959)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۱۸:۳۱:۲۵
مسلما عده اي هستند كه نمي توانند به شخص رييس جمهور ضربه بزنند بنابراين سعي مي كنند به اطرافيان وي ضربه بزنند و انتشار بعضي مطالب را همچون تيري در تاريكي ميدانند تا شايد تاثير منفي بر افكار عمومي داشته باشد غافل از اينكه يد الله فوق ايديهم. (330965)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۲۰:۵۲:۰۱
بالاخره اينه ديگه تفكر خطرناك احمدي نژاديسم حتي حاضر است ميكده ها و قمار خانه ها را براي بقا باز كند.
البته ما مشكلي با يان قضيه نداريم و كاملا استقبال ميكنم
حداقل حسن اينكار اينه كه حالا كه آزادي بيان نداريم آزادي حال و حول داريم. (331005)
 
mreza
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۲۰:۵۳:۰۱
مشائی دامی که برای دوره ی بعدی پهن خواهد شد.

یک عده پیشاپیش در این دام افتاده اند (331006)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۲۱:۲۹:۲۴
انصافا بسیار موقر و متین صحبت کرده بودند. واقعا نمیدانم ایشان از اصول گریان هستند و یا از اصلاح طلبان. من که بعضی از حرفهای ایشان را قبول دارم. (331016)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۲۲:۰۰:۰۴
به نظر بنده یک ستون جداگانه برای جناب مشائی باز کنید. اسمش را هم بگذاریت نظرات مشاع (331023)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۲۳:۱۹:۳۶
آقای مشایی چه در این صحبتها یا در صحبتهای دیگر او اگر دقت کنید طی یک برنامه منظم می خواهد به بهانه دفاع از ایران و فرهنگ ایرانی به جنگ اسلام و قرام برخاسته است مثلا در همین نوشته که از اقای مشایی نقل نمودید می دانیم اسلام و ایات زیادی از قران کریم مارا از اسراف و تمسک جستن به طواهر دنیا برحذر نموده است تا تفاخر به داشتن انواع ریور الات و سایر مظاهر فریبنده نکنیم و اینها را از عوامل شیطان پرستان شمرده است البته در اینجا بحث زیادی است که در این مختصر نمی گنجد اما در نوشته های دینی کاملا این مسئله واضح است . (331035)
 
احمدی
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۲۳:۲۹:۵۸
ایشان صحبت های مربوط به تبلیغات انتخابی را زود رس شروع کردند وگرنه حقیقت افکار ایشان پس از انتخابات مشخص میشود که هیچ اعتقادی به ایران باستان و ارزش های آن ندارند. (331038)
 
moslem
۱۳۸۹-۰۴-۰۶ ۲۳:۳۹:۰۱
ضمن احترام به دوستان بجز چندتا بداخلاقي!
بايد بگم من خودم از شخصيت احمدي نزاد (نه كارو تلاشش) به دلايلي خوشم نمياد ولي تصورم اينه كه اقاي مشايي رو بعدها خواهندشناخت شخصيت سالم و فرهيخته اي است حالا چندتا سوتي هم داده كه هركي پشت چندتريبون متراكم قرار بگيره جو ميگيرتش.
يك طلبه مشهدي! (331040)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۴-۰۷ ۰۰:۵۳:۱۵
اگر یک نفر توی دولت حرف حسابی بزند مشایی است (331048)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۷ ۰۸:۲۷:۴۶
تاکیدروی افتخارات 2500سال قبل ایرانیان چه تاثیری درجامعه امروزمادارد .اگرکورش کبیربرده داری رالغو آزادی مذهبی رابه رسمیت شناخت وکرامت انسانهارامحترم شمردبه چه دردامروزمامی خورد .اینهاامروزبه عنوان ارزشهای جوامع غربی شناخته شده وباآنهاضدیت می شود.درشعارهمه اینهاموردقبول است امادرعمل نه. (331078)
 
الهه
۱۳۸۹-۰۴-۰۷ ۰۸:۳۲:۵۹
فعلا ايام به كام ايشان است.ولي از الان من ايشان را با كراوات در شبكه هاي تلويزيوني خارجي مي بينم . با همين الفظ گمراه كننده . و نامشوع دانستن دولت اينده ايران. (331080)
 
رضا حسن پور
۱۳۸۹-۰۴-۰۷ ۰۸:۴۹:۲۸
من تعجب مي كنم اين حرفها كجاش مشكل داشت. اينكه فردي از تاريخ ايران مطلبي درست را بگويد نبايد اينها را به سخره گرفت. بنده متقد ايشون هستم ولي در اين زمينه نويسنده تند رفته .اي كاش در سياست ما به مسائل اخلاقي و تقواي سياسي يك مقدار توجه بشود (331086)
 
راشد
۱۳۸۹-۰۴-۰۷ ۱۰:۴۷:۲۹
آقا اگه تحريك نمي شويد مي خواهم بگم اول اينكه مشايي آدم روشنفكري است قبول دارم .به طور كلي مشكوك ميزنه
دوم اينكه در قضيه رحيم مشايي كلاً روزنامه ها سايت ها و... در مورد يك كلمه حرف زدن وي داستان در ست مي كنن اين به نظر شما مشكوك نيست كه روزنامه اي مثل كيهان تمام وقت خود را بگذارد براي بيرون كشيدن اينكه امروز به دفتر مشايي چه كسي رفت آمد كرد ، امروز فلان بازيگر آمد و...
قبول كنيد تا كساني دست به دست هم ندهند هيچ كس اينقدر در نظر مردم خراب نمي شود .
حلا خوددانيد جواب آن دنياي خودتان من نبايد بدهم كه شما بايد بدهيد. (331112)
 
خلیل
۱۳۸۹-۰۴-۰۷ ۱۰:۵۲:۳۹
بسم الله
این که ارزشهای الهی و انسانی یکی است، مساله مهم و نسبتا پیچیدهای است که به سادگی و در چند خط قابل بحث نیست، اما در مورد دلیل و مثالی که آقای مشایی آورده‌اند باید اشاره کنم که کوروش به اعتقاد عدهای از علما و مورخین (از جمله علامه طباطبایی) همان ذوالقرنین است که در قرآن از او نام برده شده و بعید است عقل انسان بدون وحی الهی بتواند قوانین درحد منشور اخلاقی او ایجاد کند. در قرآن تعبیر \"قُلْنَا يَا ذَا الْقَرْنَيْنِ\" آمده و خدا او را مورد خطاب قرارداده.

اما این جمله برای بنده اصلا قابل فهم نبود و ارتباط دو بخش حمله را درک نکردم:
\"ايرانيان به حقايقي برتر از لايه‌هاي اوليه زندگي اجتماعي دست يافته بودند كه وجود زيورآلات و وسايل تزييني نشانگر اين واقعيت است\"
چگونه زیورآلات نشانه حقایق برتر زندگی اجتماعی است؟ (331116)
 
خلیل
۱۳۸۹-۰۴-۰۷ ۱۰:۵۴:۵۵
به نظر من این سخنان چندان مهم و یا نکته‌دار نبود که در تیترهای اصلی سایت آورده‌شود و چنین تیتر تحریک‌کننده‌ای هم برای آن انتخاب شود. (331117)
 
rasa
۱۳۸۹-۰۴-۰۷ ۱۰:۵۵:۵۶
يك نظر سنجي با اين عنوان كه (بزرگترين حامي اسفنديار كيست؟)
بذارين مطمئنم 99%به احمدي نژاد راي ميدن !! (331118)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۷ ۱۳:۳۹:۱۴
من نه این جبهه گیری علیه ایشان را میفهمم نه اصرار ایشان برای مطرح شدن را !!!
طرف سالها پیش یک حرفی زد که از ان برداشت طرفداری از مردم ساکن در فلسطین اشغالی شد و بارها تنبیه شد حالا دیگه ولش نمیکنند از طرف دیگر خطاب به جناب مشایی :ادم مخلص و مومن و دلسوز در منصب زیر دست هم میتواند خدمت کند حتما نباید که رئیس اینجا و انجا شد و یا شما جزئ این دسته افراد مخلص و مومن و دلسوز نیستید!!؟ حتما باید قیل و قال راه بیاندازید (331180)
 
مهدي كرد فيروزجايي
۱۳۸۹-۰۴-۰۷ ۱۳:۴۱:۲۶
گاف هاي مشا غير قابل انكار است اما شما هم گيرهايتان به ايشان غير قابل افتخار است.
بابا خيالتان را حت باشد او حتي اگر كانديدا هم شود بيش از كروبي راي ندارد
ولي انصافا پركار وساده زيست است حيف كه درآن چه به او مربوط نيست دخيل مي شود
خدا هدايتش كند (331182)
 
مجید
۱۳۸۹-۰۴-۰۷ ۱۵:۴۶:۳۳
درود بر آقای رحیم مشایی. برای کسانی که فقط به متر و ترازوی سیاسی اشخصاص را می سنجند متأسفم. این افراد بدون آنکه فهم درستی از سخنان آقای مشائی داشته باشند و یا اینکه آن مطالب را خوانده باشند از ایشان بدگویی می کنند. (331219)
 
حرف حساب
۱۳۸۹-۰۴-۰۷ ۱۶:۲۳:۳۳
هیچکس نه خوب مطلق است و نه بد مطلق.اگر خیلی سعی کنیم شاید بتوانیم در حامی او هم اندکی چیز های قابل قبول پیدا کنیم. (331228)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۷ ۱۷:۲۳:۴۴
دوستاني كه از ايشون تعريف و تمجيد مي كنند ظاهرا\" فراموش كرده اند كه ايشان تنها كسي بود كه رهبري در مورد انتصابشان به احمدي نژاد تذكر كتبي داد... (331256)
 
فاطمه
۱۳۸۹-۰۴-۰۷ ۱۹:۰۶:۴۷
بهترین ادم این دولت مشایی است رییس جمهوراینده ایران حرفهای درست را ازمشایی می شنویم (331280)
 
zoopiro
۱۳۸۹-۰۴-۰۷ ۲۳:۳۲:۵۵
از تیتر مطلب دقیقا می شد به هدف ناسالم شما برای درج این مطلب پی برد!
فکر میکنم مسئولین الف شیعه باشند پس حتما این جمله ی گوهر بارو از امام مظلوم علی (ع) رو شنیدید : حرف حق را بپذیر حتی اگر از دهان کافر باشد.
جناب مشایی یقینا که مصداق کافر نیست ولی نمیتوان به صرف چند حرف از سر نا آگاهی کلا نوک حمله رو به طرف ایشون گرفت
خواهش میکنم یه ذره انصاف داشته باشین (331341)
 
khosravi
۱۳۸۹-۰۴-۰۷ ۲۳:۵۵:۰۷
سلام.
تا کنون سخنان بسیاری از آقای مشایی منتشر شده و عده ای بدون دلیل و استدلال دینی - منطقی آن را به باد انتقاد و تمسخر گرفته اند.
وقتی گفته های مشایی را بدون کم و کاست و با مقدمه و موخره مد نظر ایشان مطالعه و بررسی می کنیم هیچ چیز بدی در این سخنان نمی یابیم.
اما عده ای با حذف سر و ته جملات و منقطع کردن پاراگراف ها صرفا قصد فریب افکار عمومی و بعضا علما را دارند.
تا امروز فردی را ندیده ام که با استدلال و منطق نقیض مطالب ایشان را بیان کند.
امیدوارم اگر آقای مشایی به باطل می رود کسی پیدا شود که با نقد منصفانه انحرافات ایشان را آشکار و شفاف سازی نماید. (331350)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۰۰:۳۰:۱۴
آقای مشائی هم طرفدار زیاد دارد
به خاطر همین طرفدارا میگن شاید نفوذی باشه (331354)
 
مهری
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۰۲:۱۶:۱۸
شما از شنیدن هر سخنی در باره ایران خارج از اسلام برآشفته می شوید ولی با تاریخ چه می کنید که به هزار زبان می گوید ایران قبل از اسلام وجود داشته است؟ (331364)
 
منصوري
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۰۳:۴۵:۴۷
فرهنگي ترين عضو گروه احمدي نژاد همين رحيم مشائي است. فكر كنم دانشگاه آزاد در آينده نزديك مستقيما يا با واسطه توسط ايشان اداره شود. آن موقع شوراي انقلاب فرهنگي خواهد فهميد چه خيانتي در مورد اين دانشگاه كرده است. (331383)
 
جوان زاده
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۱:۳۰:۱۳
ظاهرا ایده مدودف بجای پوتین و پوتین دوباره سرجای خود روسها قراره اینجا هم اتاق بیفته! مطمئن شدم که قراره مشایی رییس جمهور و احمدی نژاد هم معاون اولش بشه اونوقت در واقع کشور و ملت انگار رییس جمهورشون باز هم خودشه و فقط اسمش عوض شده! هرچند مدودف حالا دیگه مستقل عمل میکنه و صدای واملتای پوتین رو دراورده. (331463)
 
ghasemi.hadi
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۵:۱۹:۰۱
رسایی(نماینده مجلس) درمورد رحیم مشایی حرف خوبی زده

گفته : ایشون نطراتی در مورد فرهنگ و مذهب و ... دارند که در جای خودش قابل تامل و متینه اما نمیدونن که گاهی که به عنوان سخنران از طرف رئیس جمهور یا رئیس سازمان میراث فرهنگی میان جای بیان نطریاتشون نیست. (331568)
 
کاربر
۱۳۸۹-۰۴-۰۹ ۱۱:۳۱:۴۹
تو رو خدا ویدئو شو هم برامون بذارین.
ویدئوی سخنان جدیدش در مورد ریاضت و وبهشت رو هم بذارین.
ما تشنه ی سخنان این فیلسوف بزرگ قرن هستیم!!! (331802)
 
د-ك.خ
۱۳۸۹-۰۴-۰۹ ۱۴:۲۸:۲۶
بنام خدا
ساختن زيورالات و وسائل تزئيني كجايش در ارتباط با حقايق برتر از لايه هاي اوليه زندگيست. مگر هندو ها كه بيشترين تزئينات را بر سر و دست بت هايشان مياويزند حقايق برتر را مينمايانند يا خرافات بيمعني و تفكرات هورقليائي را برخود بار ميكنند
دوستان ، مسئله مشكل تاريخ نيست كه تاريخ ايران افتخاري بر تارك دنياست و شكي در ان نيست .مسئله مشكل انديشه انحرافي و غير توحيدي اين فرد است . او حتي نميداند كه ساختن زينت الات ربطي به خدا پرستي يا كفر ندارد. او حتي نميداند كه پيامبران الهي همگي معصومند و خطائي در اعمال و كارهايشان نيست و توهين به هر پيامبري مجازات اعدام دارد ( در مورد جسارت به ائمه معصومين نيز همين حكم مجريست ) و او به حضرت نوح(ع) حضرت عيسي(ع) و حتي حضرت رسول اكرم (ص) و حضرت مولا (ع) جسارت نمود. فقط نميدانم چرا دكتر احمدينژاد با وجود عقايد پاك و بي الايش خود ملعبه دست اين فرد شده است . خداوند شر شيطان رجيم را از اين رئيس جمهور مومن و انقلابي دور كند (331162)
 
میلاد
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۰۰:۱۴:۰۳
من یکی از طرفداران جنبش سبزم ولی از جمله آخر آقای مشایی در مورد تمدن ایرانی خوشم اومد. آفرین ایرانی (332038)
 
طاها
۱۳۸۹-۰۵-۲۵ ۱۰:۳۴:۲۷
من ميگم اين الف چيزي حاليش نيست يه محيطي دستش افتاده هي داره چرت و پرت ميگه من مطالبي ديگه شم گذرا ديدم اون از يه شهروند معمولي هم كمتر درك ميكنه و همون فهم اندكشو رو تو سايت ميذاره. واقعا اون بيكاره و يه ادم به درد نخوره از اون بيكار تر ماييم كه مطالبشو مي خونيم.اينو براي اولين و اخرين بار نوشتم نمي دونم مي خونيد يا نه. حالا اگه جرات نداري و مي ترسي چهر واقعي ات رو شه اين مطلبو تو ديد نذار. (346455)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.