نظر منتشر شده
۳۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 76569
قوه مقننه يا قوه چانه زني؟
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۰۴
سيدمحمدرضا اصنافي



با در گرفتن بحث هاي آتشين اين روزهاي دانشگاه آزاد و مصوبه مجلس بار ها و بارها از لابي نمايندگان مجلس و  استقلال قوه مقننه سخن گفته شده و خواهد شد. در اين مدت چه به حق و چه ناحق نمايندگان مجلس بسيار مورد مواخذه قرار گرفتند و در نقد آنها به اكمل توان سخن گفته شده و قلم نگاشت. اما حال بيايد جدايي از دعوا هاي سياسي به رفتار سياسي جامعه بعنوان اساس جمهوريت نظام  نيز بنگريم.جامعه اي كه قوام بخش همين مجلس بوده و خواهد بود.

 



به راستي ما بعنوان جامعه ايراني چه انتظاري از وكلاي خود داشته و داريم كه بخواهيم بر مبنا آن لابي گري را نهي كنيم يا مضموم شماريم؟

 



روزي كه خواستيم وكيل مجلس براي خودمان انتخاب كنيم(جز در تهران) چقدر از برنامه هاي او در تدوين قوانين پرسيديم و چقدر از لزوم اصلاح فلان قانون از او مطالبه داشتيم؟ در هر جمعي كه بوديم اول سنجيديم كه اين آقا اگر وكيل مجلس شد چه كار براي ما مي كند بعد به او راي داديم.اول قول آسفالت كردن روستايمان را گرفتيم بعد به او راي داديم. وقتي براي سخنراني در مسجد محلمان اجازه خواست اول پول يا قول پول نقاشي مسجد را گرفتيم بعد سخنانش را شنيديم.اگر خواستيم بهتري را برگزينيم نگاه كرديم كه دوره قبل احداث كارخانه اش عملي شد بعد راي داديم. هر كس شعار ها و قول هاي عمراني اش چرب تر بود راي بيشتري گرفت. يكي قول سر كار رفتن پسر همسايه اش را از نامزد مجلس طلب كرد يكي سفارش پسرش كه انتقالي دانشگاه مي خواست.

 



چقدر از نامزد هاي مجلس سوال كرديم كه براي قانون خاك خورده ي كار چه برنامه اي دارد؟ يا كي يقه وكيل مجلسمان را گرفتيم كه قانون مجازات اسلامي چه شد؟

 



ميزان سنجش عملكرد نماينده مجلس شهرمان جز متراژ آسفالت روستا يا لوله كشي آب فلان محل بوده ؟

 



آيا بهتر نبود بجاي قوه قانون گذاري قوه پيگيري امور شهرستانها نام اين قوه مي شد؟

 



اگر نماينده مجلس ما بجاي مشغول بودن در كتابخانه عظيم مجلس براي طرح و قانون نويسي ؛ بايد او را در حال دويدن در راهرو هاي وزارت خانه ها و اتاق وزرا بيابيم ، جز نتيجه ي انتظارات عموم جامعه ماست؟ وكيل مجلس خوب مي داند اگر توانست با لابي و ارتباط براي شهرستانش بودجه فلان كارخانه بياورد مردم بار ديگر وكيلش مي كنند و اگر نتوانست خوب مي داند هزار قانون تاثير گذار و مفيد جواب مردم چشم انتظار شهر را نمي دهد.

 



البته اين خود ناشي از درد ديگري به دليل عدم نظارت موثر نهاد هاي ديگر همانند شورا هاي استاني و ... است كه بحث مفصلي طلب مي كند.

 



صد البته نگارنده وظيفه نظارتي مجلسيان را فراموش نكرده ولي سوال اين است اين نظارت است يا چانه زني و لابي گري؟ همين رويه است كه نگاه مي كني استاني با حداقل پتانسيل ها از امكاتات لبريز است و استاني ديگر منابع اش فرصت بهره برداري نمي يابد. در استاني با حداقل وجود منابع ذغال سنگ كارخانه ذوب آهن احداث مي شود و در جايي فقط صادرات مواد خام.در استاني ظرفيت جذب نيروي كار مازاد و در ديگر استان موج بيكاري.

 



و همين مي شود كه كسي بدون يك ماه فعاليت اجرايي از استاني ديگر مي شود بالاترين مقام اجرايي استاني و نمايندگانش هم هيچ سخن به اعتراض بلند نمي كنند. به عبارتي هر استاني كه نمايندگانش زور لابي اشان بيشتر باشد آباد تر!

 



جامعه سياسي ما كه امروز از لابي نمايندگان خود فغان بر داشته بهتر است به رفتار سياسي خود بيشتر بنگرد. بايد جامعه ما نگاهش را به وكيل مجلس بعنوا يك پيگير امور عمراني عوض كند و از او اصلاح اين همه قوانين دست و پا گير را طلب كند.

 





جامعه سياسي ما بايد به اين فهم برسد كه وقتي هر روز دهها درخواست انتقالي دانشگاه آزاد به دفاتر نمايندگان مي رسد نبايد انتظاري جز باج دهي مجلس به بعضي ها داشته باشيم.

 

 





 
 
سینا
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۰:۳۳:۳۶
حالا موضوع دانشگاه آزاد چه ربطی به آبادانی شهرها و روستاها داره! نکنه دانشگاه آزاد قول احداث کارخانه ذوب آهن در شهرستانها رو داده بود که عده ایی عجولانه طرحی که دون شان نمایندگان ملت بود رو تصویب کردن؟ به نظر من نماینده ملت باید دید وسیعی نسبت به مسائل داخلی و خارجی داشته باشه ولی برای نماینده ایی که برای آّبادانی شهرش کوشش می کنه هم نباید خرده گرفت.
در ضمن وضعیت، وقتی تاسف بار میشه که گروه و باندی تلاش میکنند که کارهای غیر شفافشون رو با کمک نمایندگان ملت(با شیوه های مرموزانه!) قانونی بکنن!
واقعا وحشتناکتر و خطرناکتر از این نمی شه!
این اتفاق دانشگاه آزاد برای کسانی که هوشیار باشن زنگ خطر بزرگی را به صدا درآورد! نباید به سادگی از کنار آن گذشت. (331444)
 
11111111111
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۰:۵۹:۰۰
هوالكاشف
شما به من بگو آقاي نويسنده سايت الف چقدر سعي كرده در مورد كم كاري مجلس و بعضي نمايندگان اطلاع رساني كنه ؟ (331451)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۱:۱۲:۱۹
رئیس جمهور دیروز گفت دستکاههای زیادی وجود دارند که بر عملکرد قوه مجریه نظارت دارند و از نبود دستگاهی برای نظارت بر عملکرد قوای دیگر گله کرد
اگر یک یا چند دستگاه نظارتی با اهرم های فشار بر کار مجلس یا قوه قضائیه نظارت داشتند ان زمان هم بحث باج دهی یا رانت خواری مانند امروز بود ؟
گاهی بهتر است نمایندگان محترم به جای بلبل زبانی در مناظره ها و جلسات کمیسیون ها و نشستن دور هم و جک تعریف کردن بر روی موکت های سبز خانه ملت کمی هم به فکر کشور باشند
حق با شماست مجلس نه فقط یک مسئول برای انتقال بودجه و امکانات به روستاها و نه فقط یک چوب لای چرخ دولت ، مجلس رکن رکین نظام است کاش همه نمایندگان محترم رفتارهای خود را با بزرگ اسوه مجلس شهید مدرس تنظیم می کردند (331457)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۶:۲۰:۴۳
حالا آقای رئیس جمهور از بودن نظارت بر قوه مجریه نگران شده یا از نبود نظارت بر قوای دیگر! (331600)
 
امير علي
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۱:۴۸:۰۱
با سلام با توجه به عملكرد نمايندگان به ويژه در رابطه با مصوبه اخير وقف دانشگاه كه ظرف مدت يك روز نظرشان عوض شد هيچ اميدي وجود ندارد (331471)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۴-۰۹ ۱۱:۲۶:۰۱
به جای این همه پرداختن به موضوع خسته کننده دانشگاه آزاد که از آن به جای بوی خدمت دادن بوی قدرت پرستی و تصرف اموال می آید به فکر مترو و بودجه مصوب قانونی باشید که دولت به طور غیرقانونی از پرداخت آن طفره می رود! فردا که لایحه هدفمند کردن اجرا شد دوباره صدایمان در می آد که ای داد بیداد با ماشین شخصی و بنزین 600 تومانی که نمی شه بیرون اومد پس بریم سوار مترو شیم اما کو مترو؟! (331800)
 
123
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۱:۵۴:۳۶
بسم الله الرحمن الرحيم
اصلا در شان مجلس شوراي اسلامي نبود كه با موضوع دانشگاه آزاد چنين برخورد كند اين مجلس است كه به خود مشروعيت و اعتبار و شان مي بخشدو يا بالعكس از شان خود مي كاهد - انتقادات از داشگاه آزاد مربوط به دولت احمدي ن‍ژاد نيست مردم ما از دانشگاه آزاد و هزينه هاي گزاف و بي رويه در كنار امكانات بسيار ابتدايي و كيفيت پائين آن دل خون دارند- اصلا در شان آقاي هاشمي نبود كه چنين از مديريت دانشگاه آزاد حمايت كند دولت محترم هم به جاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي بهتر بود لايحه اي جامع در اين زمينه تنظيم مي كرد...- آقايان مي گويند دانشگاه آزاد بخش خصوصي است كدام بخش خصوصي؟ دولت جمهوري اسلامي ايران به كدام دانشگاه خارجي مجوز فعاليت مي دهد؟ تا چه حد اجازه گسترش يك دانشگاه غيرانتفاعي را مي دهد؟ دولت تا چه حد اساتيد دو شغله را زير نظر دارد؟ دولت چه نظارتي بر هيات علمي هاي ضعيف دانشگاه آزاد دارد؟ و... اينها رانت دولت نيست پس چيست؟ اگر دانشگاه آزاد با تحميل هزينه هاي سرسام آور خارج از چارچوب باعث شد يك دختر دانشجو اقدام به تن فروشي كند چه كسي جوابگو است؟ متاسفانه برخوردها با موضوعات منطقي كاملا جناحي شده است و اين جناحي برخورد كردن ها به نفع عده اي تمام شده كه به هيچ مقدساتي معتقد نيستند (331475)
 
بسیجی بصیرت دار
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۱:۵۸:۲۸
خدایی مجلس با صلابت و ولایی و مطی رهبری با اندازه مجلس هشتم در تاریخ 31 سال انقلاب نداشتیم از مجلس متشکرم که خیلی زود به اشتباهشون پی بردند و راه خود با دولت و رهبر همامنگ کردن (331477)
 
سوران
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۲:۲۱:۱۵
مگه تهران هم غیر از اینه ما ملتی عقب افتاده هستیم و تنها هنر ما اینه که هی به گذشته افتخار میکنیم بدون اینکه خودمان چیزی داشته باشیم انتخابات رییس جمهوری را نگاه کنید از هر جهت ارا اقوام مختلف شعارها و انتخاب مردم را (331487)
 
حقیق
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۲:۲۲:۳۵
واضح است نماینده طرفدار احزاب زیاده خواه در مجلس هست که بر طبق اعتقادش عمل می کند شاید جای گله گذاری هم نداشته باشد زیرا بیرق خود را بالا گرفته و اعتقادش را فریاد می کشد , تأسف در اینجاست که عده ای صرفا به لطف داشتن عنوان رزمنده ، جانباز ، آزاده ، ایثارگر و غیر و ذالک وارد مجلس شده اند که ذره ای شم سیاسی و یا عقل تحلیلی در خصوص مسائل مملکتی ندارند ، (مثل روز) طرحی را تصویب می کنند و هنوز مراحل قانونی آن طی نشده ابراز ندامت کرده آن را پس می گیرند و در توجیه می گویند توجیه نبودیم ! یا در تلاقی بین مسائل ملی و قومی بشدت صنف گرا عمل می کنند ، باید قبول کرد خوب جنگیدن و شور انقلابی داشتن یک تعهد است و درک مسائل و شرائط یک تخصص ، بقول شهید بهشتی جامعه ما نیاز به متعهدین متخصص دارد که این دو بمثابه دو بال هستند ، واقعا اگر نماینده احساس می کند به قانون اشرافیت ندارد نباید وارد مسیر رسیدن به مجلس یا سایر نهادهای حکومتی باشد این ضایع کردن حق دیگران و موجب وزر و وبال دنیوی و عقوبت اخرویست. (331490)
 
حسين
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۲:۴۶:۵۹
حالا فكر مي كنيد اگردانشگاه آزاد دست امثال رحيم مشائي بيفتد مشكل حل مي شود .اول چاه رو بكنيد بعد منار بدزديد. (331505)
 
حسام الدین
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۲:۵۵:۳۹
جناب سيدمحمدرضا اصنافي
در پاسخ سوال شما باید بگویم:
ما از نمایندگان انتظار داریم وکیل مردم باشند و تنها منافع و رضای آنها را در نظر داشته باشند. نه اینکه زمانی وکیل دولت باشند، زمانی وکیل چپ، زمانی وکیل راست و ....

نمایندگان عزیز
از آن روزی بترسید که خدا شما را رو در روی موکلینتان قرار دهد و احیاناً نتوانید پاسخ حقوقی را بدهید که آنها بر گردنتان دارند!
اگر اعتقاد دارید که دنیا مزرعه آخرت است پس بهتر است بذرهایی نکارید که فردا از دیدن محصول آن شرمنده شوید! (331512)
 
mamad1987
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۳:۰۲:۴۰
جانا سخن از زبان ما می گویی !!
واقعا چرا باید این همه عقب افتادگی و بی لطفی از ناحیه پایتخت داشته باشیم که همیشه دنبال لابی با پایتخت نشینان برای اعتبارکی در جهت فلان چیک !!
این رویه متاسفانه به عادت تبدیل شده است (331514)
 
سید علی
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۳:۳۴:۵۶
اگر بودجه ها و اعتبارات در مسیر درست خود به شهرستانها می رسید این مشکلات هم وجود نداشت به نظر من می بایست یک ارگان پی گیر مسائل شهرستان ها ایجاد شود چون خلا اداری آن احساس می شود و حقیقتا سیستم اداری کشور به گونه ای هست که حق را نمی دهند بلکه باید آن را گرفت در نتیجه افراد دلسوز و پی گیر برای هر شهرستان مورد نیاز است
و نمایندگان شورای اسلامی نیز جدا تعیین شود اینگونه وکلای واقعی مردم فقط به امر قانونگذاری مشغول خواهند شد (331525)
 
آرش
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۳:۳۶:۳۲
کاملا موافقم.متاسفانه بسترهای انتخاب نمایندگان شهرهای کوچک عمدتا مسائل غیر سیاسی است و این امر از عدم وجود احزاب و باطبع عدم شفافیت اهداف وفعالیت های نمایندگان ناشی می گردد. (331527)
 
bagher
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۴:۰۷:۴۶
ناحق گویی و کلی گویی !!! تاکی ما همه را مثل هم میگیریم و ناحق میگوییم. یعنی همه وکیلان ما در مجلس برای اینکه وامدار بودند اینگونه رفتار کردند . کمی روشن تر به موضوع نگاه کنید. در این دولت کمترین توجه به نمایندگان صورت گرفته و برعکس آقای جاسبی از این ضعف دولت استفاده کرده و بیشترین توجه رو به مجلس داده که نتیجه اون هم همین شد . البته باید در نظر داشت که دانشگاه آزاد برای بسیاری از شهرستان ها نقطه پرواز بوده و بسیاری از نمایندگاه نیز رای سیاسی از شهرستانشان نیاورده اند و رای آنها بیشتر اجتماعی بوده پس هر نماینده که با رای اجتماعی به سر کار آمده باید انتظار داشت از ارگانی که باعث پیشرفت اجتماعی و عمرانی شهرستانش شده حمایت کنه .
اینطور فکر کردن درباره نمایندگان مردم یک نوع جفا و ظلم به مردمه که دیگر هیچ کس روی هیچ نماینده ای حسابی باز نمیکند و باعث نزول جایگاه نمایندگان می شود ، همانطور که بعضی ها با افراد سرشناس مملکت اینگونه رفتار میکنند .جایگاهشان را در بین مردم نزول داده تا به اهداف نه چندان خوب خود دست یابند. (331538)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۴:۳۲:۰۴
ايكاش يه نفربه معاون اول رييس جمهور، اين مسايل را تذكر دهد (331547)
 
نادعلي
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۴:۳۶:۱۲
نويسنده محترم عنوان بيسار مناسبي براي قوه مقننه برگزيده است . واقعيت همين است يا به دنبال لابي گري هستند و يا پيگيري امور شهرو يا استان خود . همين موضوع ويران كننده است چون اصل يعني كشور و ميهن فراموش شده است به نوعي همه نمايندگان فقط بدنبال انتخاب مجدد و در نهايت حفظ امتيازات خود از وكيل مجلس بودن هستند كه اين اتفاق كل كشور را با مشكل مواجه خواهد نمود. (331551)
 
آرش
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۴:۳۹:۱۶
آقا جان مگر مجلس در راس همه امور نیست؟ چرا بعضی از خارج فضای مجلس زور میزنند تا بر تصمیمات مجلس اثر بگذارند و مجلس هم تن در میدهد؟
صحبت بر سر این نیست که دانشگاه آزاد یا هر جای دیگر مستقل باشد یا نباشد و برای خودش هر کاری میخواهد بکند یا نکند. صحبت اینجاست که چرا وقتی یک مصوبه به خواست یا عدم خواست یک عده صاحب قدرت در جاییکه قرار است \"در راس همه امور\" باشد تصویب میشود. هزار نفر صدایشان از جاهای مختلف در میاید و آخر سر هم رای مجلس عوض میشود. این که نشد \"راس همه امور\". وای به حال مملکت اگر مجلس نتواند قدرت و استقلالش را حفظ کند. آن لحظه اگر فرا رسد فاتحه معنای جمهور مردم خوانده شده است. (331553)
 
مهرداد
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۸:۱۸:۱۸
دوست گرامی
این یک طرح از طرف نمایندگان مردم بود نه یک مصوبه ! در ضمن اگر نمایندگان ملت یک طرحی را بر خلاف خواست عمومی تصویب کردند فاتحه جمهور خوانده شده؟ (331627)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۵:۰۶:۰۳
با عرض تاسف اینان ( بعضی ) نمایندگان زر و زور هستند
نمایندگان واقعی مردم پولی جهت هزینه تبلیغات ندارند (331565)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۵:۵۴:۵۷
البته مجلس به فرمایش امام در راس امور است اما امام هم ففرموده اند «ملت اگر نظارت نکنند در امور دولت و مجلس، همه چیز، اگر کنار بروند و بسپارند به دست اینها و بروند مشغول کارهایشان شوند، ممکن است یک وقت به تباهی بکشد. ملت باید ناظر باشد به اموری که در دولت می گذرد.»
به همین جهت مجلس راس امور است و دولت عالی ترین مجری قانون اما بدون نظارت مردمی که طبعا لازمه آن هشدار و انذار و اعتراض نیز هست به تباهی می روند این نهادها (331591)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۶:۰۰:۵۲
چرا انجایی که اشرافیت زور می گوید ساکتید ولی وقتی با خصوصی کردن اموال عمومی این طور برخورد می شود فریادتان به اسمان هفتم می رود که واجلسا وا مصیبتا! خصوصی کردن اموال عمومی دزدی است یا وقف؟ (331593)
 
فاطمی
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۶:۵۷:۴۳
دوست عزیز، اشکال اصلی اینست که چرا نمایندگان یک ملت باید تحت فشار و لابی یک عده صاحب نفوذ و قدرت، رایی بدهند که بعد مجبور شوند تحت فشار افکار عمومی یا به قول شما \"آن هزار نفر\" رای خود را پس بگیرند؟ چرا از این زاویه به عدم استقلال مجلس نگاه نمی کنید؟ (331610)
 
امیرحسین
۱۳۸۹-۰۴-۰۹ ۱۲:۳۵:۰۰
واقعا صحیح است. نمایندگان مجلس، امروزه وظایفی دارند که اصلا با هم سازگار نیستند. از طرفی قانون گذاری. از طرفی پیگیری مطالبات شخصی مردم که عموما غیر قانونی است و مواردی را شامل می شود که خود فرد از طریق قانونی به نتیجه نرسیده است. از طرفی نظارت بر صحت اجرای قوانین توسط قوه مجریه در حوزه انتخابیه. از طرفی بررسی عملکرد کلی و کلان وزیران و رئیس جمهور. (331830)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۹ ۱۳:۳۶:۰۴
با جمله اخر یادداشت صد درصد موافقم (331845)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۹ ۱۳:۴۳:۳۴
خدا رو شکر که با سپردن مدیریت دانشگاه آزاد به مردان دولتی (کاندیداهای احتمالی، علی احمدی، سلیمانی، لنکرانی، دانشجو)، این مشکل هم حل شد و دانشگاه آزاد هم راه رشد و تعالی را همچون دیگر بخشهای دولتی در مدتی کم خواهد پیمود. امید است سرعت ترقی و پیشرفت به دانشجویان همیشه در صحنه آسیبی نرساند. آقای توکلی هم خیالشون کاملا راحت شد و اصل 444444 خصولتی سازی هم اجرا شد. (331847)
 
sadr
۱۳۸۹-۰۴-۰۹ ۱۵:۱۴:۲۰
مساله وقتی بدتر می شود که که می بینیم حداقل 50 درصد مراجعات به دفاتر نمایندگان در خصوص مشکلات مالی و درخواست کمک مالی یا درخواست اشتغال هستند.له نظر من مشکل اصلی نداشتن یک نظام تحزب پارلمانی است . اگر در کشور ما احزاب شناسنامه دار و با چارچوب و اصول مشخص بودند اولا نماینده مجلس ما لعد از ورود به مجلس رنگ به رنگ نمی شد و در چارچوب اصول سیاسی و حزبی خودش فعالیت می کرد ثانیا هنگام برگزاری هر انتخابات احزاب و جمعیتهای گوناگون قارچ وار سبز نمی شدند ثالثا رفتارهای سیاسیون ما بالغ تر و پخته تر می شد و فتنه هایی مانند فتنه انتخابات سال گذشته بروز نمی کرد . هر چند نظام حزبی نیز مشکلات و آفت هایی دارد ولی نظام مندتر و پایدارتر است. (331892)
 
صالحی
۱۳۸۹-۰۴-۰۹ ۱۵:۱۸:۴۳
باسلام،
همینه آقای اصنافی، منهم با شما موافق.
از دید من این همکاری آقایان وکلا با امنای دانشگاه آزاد، دقیقا از جنس همکاریشون با دولت در دادن رای اعتماد به وزرای بعضا نالایق بود.
علتش هم بنظرم برخورداری از همین نفوذ و قدرت چانه زنی در وزارتخونه مربوطه باید باشه. وگرنه اگر خودشون هم فرصت بررسی سوابق تک تک وزرارو نداشتن،لااقل به معتمدینشون باید اعتماد می کردند. (331894)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۰۸:۲۰:۴۸
بادرج عکسی از مجلس با حضور مرحوم کردان اینگونه تداعی میکنید که میخواهید همچنان کینه های شتری تان را به نمایش بگذارید که این رسوا کننده مدعیان رعایت اخلاق سیاسی است (332089)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۵:۳۷:۵۰
از لحاظ روان شناسی شما انسان خود کوچک بین و با عرض پوزش حقیر.
امام علی می گوید کسی که خودش را خار کند از شر او ایمن نباشید یعنی دیگر هر خطری از او ممکن است به شما برسد.
شما به عنوان یک انسان نا امید ممکن است عقب افتاده باشید و یا به رای مرد بی احترامی کنید اما بدانید برای ملت پیشرو ایران ، سخنان و نظرات افراد عقب افتاده - مانند شما و البته به زغم خودتان - اهمیت چندانی ندارد .
در پایان یک نکته دیگر و آن اینکه نا امیدی تیری از تیرهای شیطان است ، شما در دام شیطان هستید خود را بیرون آورید!
الف هم بهتر است از عقده ی روشنفکری بیرون آید و نظراتی که در آن به ملت شریف ایران و نماینده ی آنها توهین می شود را با تذکر درج نماید.
والسلام.
مهدی باشید! (332288)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۱ ۰۱:۱۰:۴۲
اجرایی بودن یعنی مدیران 30 سال انگل مملکت بشوند ووقتی می خواهند جابجا بشوند نه حکم اعدام! می خواهند دنیا را به آتش بکشند ؟ یعنی چه یاد گرفته ایم که در دور مدیریتها و ریاستهای مادام العمری گروهی جناحی حرکت کنیم .اگر یک نفر کار اجرایی در یک زمینه نکرده در صدها زمینه دیگر کار کرده به همین بهانه فسیلهای مقام پرست حاضر به تحویل مسئولیت به جوانان ومیان سالان انقلابی ومتعهد نیستند چون کار اجرایی نکرده اند؟! مگر حضرات در شکم مادر کار اجرایی کرده اند .آنانکه مملکت را به گنداب دوم خرداد و فتنه های امروزی کشانده وخجالت هم نمی کشند. (332414)
 
سید جمال
۱۳۸۹-۰۴-۱۱ ۱۲:۵۷:۳۴
باسلام
مخاطب من آقای توکلی است ایشان در بحث ولایت پذیری احمدی نژاد به شدت فعال بود و مقالات و مطالب متعدد در مورد تاخیر عزل مشایی از معاون اولی نوشته شد که قابل قبول است اما در مورد آقای لاریجانی وبه رای گذاشتن نظر ولایت فقیه سکوت اختیار کردید لطفا به صراحت موضع گیری کرده و مطلب بنویسید تا گمان خروج از موضع بی طرفی در مورد شما تقویت نگردد (332486)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.