نظر منتشر شده
۱۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 76583
الهام: اين وقف نيست، پولشويي است
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۱۳
بخش خبري الف



 عضو شوراي نگهبان با اشاره به ماجراهاي مربوط به وقف دانشگاه آزاد گفت: اين وقف نيست پولشويي است

به گزارش الف، غلامحسين الهام در مراسم بزرگداشت شهداي هفتم تير در مهديه رشت وقف را يك امر مقدس و حقوقي عنوان كرد و افزود: مردم سال‌ها با وقف توانسته‌اند خدمات بزرگي را پايدار كنند و روح سيد‌الشهدا (ع) را در مجالس با موقوفه‌ها جلا مي‌دهند.

وي همچنين با اشاره به شكل‌گيري دانشگاه آزاد اظهار داشت: مردم براي ارتقاي سطح آموزشي و همگاني كردن آموزش، دانشگاه آزاد را ياري كردند كه پس از مدتي برخي آن را مصادره كرده و امروز اين سرمايه بزرگ با دسترنج مردم به وجود آمده است.

الهام با انتقاد از ثبت ملك عمومي در حق برخي افراد تصريح كرد: وقف به معناي تبديل اموال خصوصي به عمومي بوده اما امروز وقف به معناي تبديل اموال عمومي به خصوصي شده است.

عضو شوراي نگهبان با تاكيد بر اينكه مال مردم را چاپيدن و آن را وقف كردن پولشويي است، گفت: اين تملك اموال ديگران است كه با نام وقف صورت مي‌گيرد.

وي پايبندي به اصول و ارزش‌ها را ارزشمند دانست و خاطرنشان كرد: دشمن تلاش مي‌كند تا دين و ايمان مردم را سست كند و حفظ اعتقادات جامعه اساسي‌ترين مسئوليت ما است.

الهام دشمني‌ها را به دليل اعتقادات كه بر مبناي صدق و راستي است، بيان كرد و افزود: دين الهي، دنياي عادلانه و پر از حق، صدق و پاكي مي‌سازد و همه دشمني‌ها به دليل اين اعتقاد است.

عضو شوراي نگهبان با بيان اينكه كساني كه دين خود را به دنيا فروختند سنخيتي با آرمان‌هاي هفتم تير و امام (ره) ندارند، اظهار داشت: اگر افراد از اين مسير فاصله گرفتند، ارزش ندارند.

عضو شوراي نگهبان قانون اساسي سرچشمه نفاق را برپايه دورنگي و دروغ عنوان كرد و گفت: اعتقادات در نظام اسلامي تاثير بسياري دارد و اگر افراد از هويت اسلامي خارج شوند مشروعيت خود را از دست مي‌دهند.

عضو شوراي نگهبان درهم آميخته شدن حق و باطل را فتنه توصيف كرد و اظهار داشت: برخي از امام (ره) و ولي فقيه سخن مي‌گويند اما براي تغيير بنيادي و اساسي ولي فقيه با دشمنان ارتباط دارند.

وي بصيرت را تميز دهنده مسيرها ذكر كرد و گفت: برخي در حوادث اخير امام (ره) و ولايت فقيه را پشت سر گذاشتند و شهيد بهشتي نيز مي‌گفت اين جاذبه‌ها انسان را از مسير حق دور مي‌كند.

عضو شوراي نگهبان با اشاره به اينكه هر جا حق انتخاب است، رنج انتخاب نيز وجود دارد، خاطرنشان كرد: دشمنان نمي‌خواهند بگذارند درست انتخاب كنيم اما بايد در مقابل آنان پايداري كرد.

الهام با اشاره به حق‌شناسي شهيد بهشتي اظهار داشت: بهشتي براي حق ايستادگي مي‌كرد و باطل را مي‌شناخت ضمن اينكه در مرزبندي‌ها دقيق بود.

عضو شوراي نگهبان تصريح كرد: شهيد بهشتي در دفاع از حق عقب‌نشيني و مسامحه نمي‌كرد و صلابت او در تقوا آميخته بود.

وي ادامه داد: شهيد بهشتي در جايگاه مديريتي انقلاب تنها چهره‌اي بود كه مقابل جريان‌هاي انحرافي ايستادگي كرد و در تدوين قانون اساسي و اصل ولايت فقيه از موج هجوم‌هاي تخريبي چپ و راست نهراسيد.

الهام همچنين گفت: امروز مردم هستند كه از انقلاب حفاظت مي‌كنند.

سخنگوي سابق دولت همچنين غلامحسين در سخنراني ديگري در مراسم چهلمين روز تدفين شهداي گمنام دوران دفاع مقدس در محل تيپ يكم سپاه قدس گيلان اظهار داشت: دانشگاه آزاد ملك شخصي نيست كه براي فريب افكار عمومي بتوان آن را وقف كرد.

عضو شوراي نگهبان گفت: دانشگاه آزاد براي يك ضرورت آموزشي و خدمت‌رساني عدالت‌محور آموزشي احداث شده و هزينه‌هاي بسياري از جمله استفاده از تريبون مقدس نماز جمعه و ثروت كارگران و زحمتكشان جامعه براي آن شده است.

الهام تصريح كرد: چه مسائلي اقتضا مي‌كند كساني دانشگاه آزاد را ملك شخصي بدانند و براي فريب افكار عمومي آن را به عنوان وقف جلوه دهند.

عضو شوراي نگهبان قانون اساسي با اشاره به انحراف‌ها از ديدگاه شهيد بهشتي افزود: شهيد مظلوم بهشتي عامل انحراف انسان‌ها از مسير حق را دنياپرستي و ميل به رياست مي‌دانست.

وي ميل به رياست را از ديگر عوامل انحراف برشمرد و خاطرنشان كرد: كساني امروز از آقا مي‌گذرند و آقازاده پرورش مي‌دهند، چگونه مي‌توان پديده آقازادگي را تحمل كرد در حالي كه برخي هيچ هويتي جز آقازادگي ندارند.

عضو شوراي نگهبان قانون اساسي ميل به رياست و حكومت را از دلايل بروز فتنه اخير دانست و اظهار داشت: برخي به دليل اينكه مردم آنان را براي رياست لايق ندانستند، فضاي كشور را غبارآلود كردند و نظام اسلامي ايران را آماج تحقيرهاي دشمنان قسم خورده كشور قرار دادند.

الهام با اشاره به فتنه بني‌صدر و منافقان خاطرنشان كرد: پس از سقوط بني‌صدر، جريان فتنه به همراهي منافقان توانستند با شهادت تعداد زيادي از مسئولان بلندپايه نظام ضربه مهلكي به نظام مقدس جمهوري اسلامي وارد كنند اما هوشياري ولي فقيه زمان بر همه فتنه‌ها فائق آمد و سكان كشتي انقلاب را در مسير صحيح حفظ كرد.

عضو شوراي نگهبان قانون اساسي به سالگرد شهيد مظلوم بهشتي اشاره كرد و گفت: انديشه‌هاي بلند شهيد بهشتي به نحوي كه بايد اشاعه داده مي‌شد، نشده و به مرزبندي آن شهيد با منافقان و كفار، بصيرت شهيد بهشتي در مواجه با فتنه‌ها، مبارزه با جريان‌هاي فكري انحرافي و شبهه‌ها، نقش آن شهيد در تبيين قانون اساسي و مبارزه با طاغوت كم توجهي شده است.

وي با تاكيد براينكه شهيد مظلوم دكتر بهشتي سياست را از ديدگاه دين اسلام دنبال مي‌كرد، تصريح كرد: شهيد بهشتي شجاعانه در مقابل انحراف‌هاي فكري مي‌ايستاد و منش سياسي انبيا را تحليل به‌روز مي‌كرد.

الهام اظهار داشت: شهيد بهشتي مباني اقتصادي و سياسي مردم را از نظر فقاهتي مبتني بر روش‌هاي عالمانه اسلامي تبيين مي‌كرد.

 

 

 
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۲:۴۰:۳۲
خوش طیز اقای الهام واقعا که راست گفتی و حرفتون کاملا منطقی ولی بعضیها(موسسین دانشگاه ازاد) نیاز به داشتن بصیرت دارند (331500)
 
حسام الدین
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۳:۱۴:۵۱
جناب آقای الهام
تقوا حکم می کند درباره لیست مفسدینی که در جیب جناب رئیس جمهور است نیز سخن بگویید!
لااقل زمان تقریبی خروج \"لیست از جیب\" را تعیین فرمایید!
محض رضای خدا تعجیل فرمایید بیم آن دارم که عمر حقیر و سایر دل سوختگان کفاف رویت ندهد! (331520)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۵:۲۷:۲۸
خواهشا این مساله رو سیاسی نکنید هر کس از هر جناحی که می خواهد باشد خصوصی کردن اموال عمومی دزدی است یا وقف؟ مثل این است که شب خونه شما دزد بیاد بگه می خوام اموال خونه رو وقف کنم! (331575)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۵:۳۱:۳۹
جناب آقای دکتر الهام:
با سلام، مسلم است که دانشگاه آزاد يک دانشگاه دولتی نيست، بنابراين اداره آن بايد متفاوت با دانشگاه های دولتی باشد. آنچه که شورای انقلاب فرهنگی تصويب نموده است، غير قابل اجرا برای دانشگاه آزاد است، چون اين دانشگاه با استفاده از بودجه دولتی شکل نگرفته است، اگر چه ممکن است از برخی حمايت ها استفاده نموده باشد. از طرف ديگر يک دانشگاه خصوصی نيست. بنابراين بهترين راه همان وقف است که از گذشته نيز رايج بوده است. از اين طريق تيم آقای احمدی نژاد هم تا حدودی وارد اين مجموعه خواهند شد.
يک سئوال از وجدان جنابعالی: آيا آقای احمدی نژاد واقعا به دنبال اصلاح امور دانشگاه آزاد هستند و يا اينکه برايشان مهم است که آقای رفسنجانی متولی اين دانشگاه نباشند. (331579)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۵:۴۸:۲۴
چرا همه فقط در حال ایراد اتهام به یکدیگرند و انتظار دارند ما حرفشان را بپذیریم در خصوص وقف دانشگاه آزاد لطفا اطلاع رسانی کنید که چرا این متهمین شما اموال دانشگاه را وقف نمودند و چه بهره ای از آن به این افراد می رسد و در ضمن در صورت عدم وقف آن چه سودی به روسای جدید می رسد. (331587)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۱۸:۱۴:۰۷
اگر وقف نامه اشکال دارد، اشکالات آن بیان شود. با کلی گویی مشکلی حل نمیشود. شاید خیلی وقفهای موجود برای جلوگیری از دست اندازی مسئولان دولتی زمان وقف شده باشد.

اگر دانشگاه آزاد زیاد پول میگیرد و اگر دولت توان اداره و مدیریت دانشگاه آزاد را دارد، خود دانشگاه غیر انتفاعی بزند و با شهریه کمتر، دانشگاه آزاد را ورشکسته کند. شاید دانشگاه آزاد مجبور شود امول خود را ارزان در اختیار آن دانشگاه دولتی قرار دهد. میتواند از صفر هم شروع نکند و دانشگاه پیام نور را گسترش دهد.

با این وضع دولت میتواند روی هر مجموعه غیر دولتی بزرگ و پولدار (بانک، بیمه، کارخانه، دانشگاه، ...) بعنوان «سرمایه دار خون مردم در شیشه کن» دست بگذارد و طبعاً برخی مردم هم متشکر خواهند بود.
ممکن است دولت با تصاحب دانشگاه آزاد به فکر کند پیروزی بزرگی بدست آورده است، ولی این بزرگترین پیغام منفی به هر سرمایه داری است که بخواهد در ایران فعالیت کند.

آیا (مثلاً) شرکتی مثل ماکروسافت در ایران بود، الان (مثلاً به بهانه خانه رویایی بیل گیتس یا اشکالات ویندوز) دولت چکار میکرد؟ مصادره نمیکرد؟ (331626)
 
هادي مصدق
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۲۳:۳۸:۵۶
دانشگاه آزاد كه با پول و اعتبار نظام و شوراي عالي انقلاب فرهنگي پديد آمده چه ربطي داره به سرمايه گذاري شخصي؟
اقايان اگه خواستند مي تونند كل اموال شخصيشون را وقف كنند هيچ كس هم مخالفت نمي كنه
اگه اينجوريه احمدي نژاد هم فردا بره وزارت نفت را به اسم خودش و دوستاش وقف كنه
و اگه زماني بخواهد اين كار را بكنه به او هم اعتراض مي كنيم
مطمئن باشيد (331686)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۴-۰۹ ۰۰:۳۱:۵۳
راستی مگه اوقاف هم توی این مملکت نیست؟ اوقاف هم مگه قوانینی نداره؟
دانشگاه آزاد پول نظام نیست، دانشجو برای تحصیل به اختیار خود پول داده و درس خوانده و مدیرانی اون پول ها رو مدیریت کردند و شده سرمایه و این هم میشه وقف.
چه ایرادی هست؟
راستی چرا روی مخابرات، سپاه، بنیاد مستضعفان، آستان قدس و ... دست نمی گذارند؟ چرا کسی درباره تامین اجتماعی پاسخگو نیست؟ هست؟ (331696)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۴-۰۹ ۱۱:۳۶:۰۲
مگه آقای جاسبی می خواد دانشگاه آزاد رو به اسم خودش وقف کنه؟! (331805)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۹ ۰۵:۱۲:۴۶
اموال دانشگاه ازاد خصوصی نیست بلکه عمومی است چون قبل از این دولت نهادهای دیگر هم دست اینها بوده پس انحصاری بوده است و به دور از اقتصاد رقابتی اما خارج از ساز و کار نظارتی نهادهای عمومی یعنی همان قضیه شتر مرغ در نظام سرمایه داری هم جامعه بوسیله باندهای قدرت و ثروت اداره می شود (331723)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۹ ۱۲:۱۳:۵۴
اموال دانشگاه آزاد «عمومی» است ولی «دولتی» نیست!
در حال حاضر بهترین روش وقف است که آنرا از خطر «خصوصی» و یا «دولتی» شدن نجات دهد. (331822)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۹ ۰۸:۳۱:۵۲
حق با اين برادر يا خواهر محترم است. من يك پيشنهاد ديگر هم دارم و آن اين است كه به روزهاي آغازين راه‌اندازي دانشگاه آزاد برگرديم. روزنامه‌ها و مباحث آن دوران هست و مي‌توان فهميد كه دانشگاه آزاد چگونه و به چه دليل راه‌اندازي شد... من يادم هست كه آن‌روزها كمر دولت زير بار فشار دانش‌آموزاني كه مي‌خواستند به تحصيل در آموزش عالي ادامه بدهند، خم شده بود و نمي‌توانست پاسخ آن‌ها را بدهد. در چنيني شرايطي عده‌اي گفتند ما دانشگاهي را راه‌اندازي مي‌كنيم كه بيرون از دولت باشد و مشكل قانوني نداشته باشد و بتواند خرج خودش را درآورد.
اگر خاطرتان باشد مدارس غيرانتفاعي هم همين‌طوري آغاز به كار كرد. قرار شد دولت هم در حد توان كمك كند.

حالا مي‌خواهم پيشنهادي بدهم كه اگر كمي انصاف به خرج بدهيم شايد بتواند ما را از اين مشكل بيرون ببرد و ضمناً جانب حق و حقوق هر دو طرف را حفظ كند.

پيشنهاد من اين است كه اگر در جايي دولت كمك هنگفت بلا عوض به دانشگاه كرده و مثلاً زميني را مجاني در اختيار آن گذاشته است يا دانشگاه آزاد آن را غيرقانوني تصاحب كرده است و به هر حال سند مالكيت آن را ندارد به مردم يا دولت برگردانده شود. يا اگر جايي رقم هنگفتي به دانشگاه داده شده است كه در موارد مشابه معمولاً داده نمي‌شود مي‌تواند اصل مبلغ را بازخواست كند.
حتي با تشكيل يك كارگروه حقوقي مي‌توان به همه اموال رسيدگي كرد و بايد از اين‌كه خداي نكرده حقوق افراد را پايمال كنيم، مواظب بود. البته هر كس كه مطمئن است حقي از بيت‌المال در آن هست، حتماً بايد حقوق مردم هم باشد. اما با شعارهاي احساسي نمي‌توان كسي را از حقش محروم كرد كه مطمئو باشيد اين اب به آسياب شيطان ريختن است.

از هر دو گروه خواهش مي‌كنم به بررسي حقوقي و منصفانه‌ ماجرا تن دهند. (331740)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۴-۰۹ ۱۸:۰۶:۵۷
در کشور ما به کسی که از راه تجارت صحیح و سرمایه گذاری صحیح هم به ثروتی دست یافته باشد می گویند: \"دزد\"!!!! (331948)
 
بی طرف
۱۳۸۹-۰۴-۰۸ ۲۲:۴۷:۵۳
استدلال آقای الهام در مورد وقف اموال شخصی ونه اموال عمومی بسیار متین است ولی چرا در کشور باب شده که هرکجا موضوعی موافق جریان سیاسی مورد علاقه ماست را با استفاده از بوق هایی که در اختیار ماست در بوق ها بدمیم ولی جایی که حقی ضایع شده ولی اضهار نظر در مورد آن به مذاق جناح سیاسی مان خوش نمی آید را اگر برنتابیم حداقل به سکوت از کنار آن رد شویم /می خواهم نظر آقای الهام و طرفداران را در مورد وضعیت خصوصی سازی در ایران سوال کنم که به گفته مسئولان فقط ده درصد خصوصی سازی در سال 88 نصیب بخش خصوصی شده و 90درصد بقیه به نوعی به صورت شبه دولتی در اختیار عده ای قرار گرفته مثل واگذاری مخابرات و ... (331675)
 
یونس
۱۳۸۹-۰۴-۰۹ ۰۰:۵۱:۱۳
با یه واسطه بگم که یکی از دوستان دانشجو در دانشگاه آزاد می گفت: 2 دوره پیش برای انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه مجلسی دوستان آقای جاسبی برای تشویق ایشان به کاندیدا شدن می خواستند دانشجوها را جمع کنن که مثلا ایشون را با درخواست های دانشجویی قانع کنند البته با محبوبیتی که آقایان و آقازادهاشان در بین مردم دارند شما حدس بزنید چه اتفاقی افتاد! اگه راست می گن مثل همونی که باهاش دشمنند یک بار فقط یک بار بی واسطه به میان مردم بیان (هر استانی که دلشون خواست )تا شاید ما هم میزان محبوبیتی که بین مردم دارند رو دیدیم بلکه از اون آتش خشم طرفداراشون که می گفتن ما هم حساب بردیم! (331699)
 
ابوذر
۱۳۸۹-۰۴-۰۹ ۰۹:۵۰:۰۵
با انحرافات سياسي رفتار نكنيم و همچنين هر نقد و مقابله با انحراف را سياسي تلقي نكنيم. بد،بد است حتي اگر سياسي هم شود.
انحراف دانشگاه آزاد حياط خلوت كارهاي اقتصادي است.
من نمي گويم دانشگاه آزاد غير دولتي دولتي شود مي گويم غيرانتفاعي باشد.
متاسفانه اكثر مفاسد اقتصادي پس از بررسي به مديريت محترم دانشگاه بر مي گردد.يك نخ مي كشي از هزار جا صدا بلند مي شود.
رويكرد سياسي اشرافي و حلقه هاي قدرت و ثروت هم
معضل ديگري است. (331765)
 
حيران
۱۳۸۹-۰۴-۰۹ ۱۰:۱۶:۳۴
قديميها ضرب المثلهاي جالبي دارن يكيش همينكه ميگه قربون برم خدا رو يك بام و دو هوا رو. حتما داستان اونو شنيدين. حالا حكايت روزگار ماست. چطوري؟ الان ميگم خدمتتون.
1) مخابرات كه يادتون هست. همتون ميدونين كه وقتي ميخواستين يه خط ثابت بگيرين يه مبلغي نقدي به حساب مخابرات ميريزيم بعد هزينه تلفن رو هم بر حسب تماس پرداخت ميشد كه اقايان از مبلغ اوليه به عنوان وديعه ياد مي كنند و ان را صرف گسترش سيستمهاي مخابراتي كردن كه دستشون درد نكنه. همين داستان رو هم براي تلفنهاي همراه داشتيم و وديعه هاي 440 هزار توماني را همه يادمون هست. خب تا اينجاي قضيه اشكالي نداشت تا اينكه قرار ميشه مخابراتي كه با وديعه هاي من و شما و همينطور پول نفت من و شما به اين عريض و طويلي گسترش يافته طبق اصل 44 به بخش مثلا خصوصي واگذار كنند. خب چه اتفاقي افتاد در همين دولت نهم بدون اينكه اب از اب تكون بخوره سرمايه ما مردم يكجا بصورت قلپي يا امروزي بگم بلوكي تحويل شركتي شد كه داره از سود اون قسطهاي خريدشو ميپردازه.

2) حالا نوبته دانشگاه ازاده كه با پول شهريه دانشجوها و خيرات مردم به اينجا رسيده يك موسسه غير انتفاعي كه به گفته متخصصان امر سومين يا چهارمين دانشگاه بزرگ دنيا است. خب تا اينجاي امر دانشگاه به اسم موسسان ان ثبت شده بنابر برخي حساسيتها موسسين تصميم مي گيرند كه اموال دانشگاه ازاد از حيطه اختيارات فردي در بيايد و وقف گسترش خود دانشگاه شود به عبارت ديگر نه دولت بتواند دست روي ان بگذارد و نه خارج از حيطه دانشگاه ازاد مصرف شود. حالا چه شده كه اقايان رگهاي گردنشان ورم ميكند و دلشون به حال اموال دانشگاه ميسوزد كه جه شده ميخواهد وقف شود و اختيارش از زير دست دولت خارج شود. مگر اين ارث ميراث دولت بوده كه اينهمه نگران است
حالا يكي به من بگه اين اقايوني كه امروز يقه دراني ميكنند كه نميشه اموال دانشگاه ازاد را وقف كرد انروز كجا بودن كه از حق مردم در مخابرات دفاع كنند و وقتي عنوان شد كه صاحب اصلي مخابرات مردم هستند و سهام ان نيز بايد به دارندگان تلفن واگذار شود چرا صداي طرف را خاموش كردند. مال و اموال مردم در مخابرات را حراج كردند و مفت دادند و رفت پشت سر انهم وقتي كارشناسان و وزير قبلي به اين روش اعتراض كردند بر حسب تصادف يه چاقويي اومد شكم وزير رو پاره كرد. حالا اقايان نگران اموال دانشگاه ازاد هستند؟
ايا اين مصداق يك بام و دو هوا نيست؟ (331775)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۹ ۱۱:۵۳:۵۶
اين مسئله كه وقف درسته يا نادرست رو من و شما نميتونيم تشخيص بديم .چرا در مسائل تخصصي هر كدوم از ما فكر مي كنيم كه بايد و بايد حتما\" يه نظري بديم ؟ در حقيقت كارشناسان قوه قضا و سازمان اوقاف بايستي نظر بدن . اما اين وسط بي اخلاقي ها خيلي خوب، جلوه مي كنند . راستش استفاده از واژه پولشوئي آنهم از زبان يك چنين شخصيتي غم انگيزه ميدونيد چرا ؟ يا گوينده معناي پولشوئي رو نمي دونه و يا اينكه براي تخريب طرف مقابل ، خود را مجاز به استفاده از هر جمله اي مي داند كه در هر دو حالت متاسفم . (331813)
 
محمود
۱۳۸۹-۰۴-۰۹ ۱۶:۳۰:۲۰
همه اینها نتیجه نبود شفافیت در اداره دانشگاه آزاد در این 28 سال تاسیس آن می باشد. خوب معلوم است که در چنین سیستمی بدون نظارت، فساد و مدرک دادنهای بی حساب و کتاب رواج پیدا می کند. کردانها و رحیمی ها در چنین سیستمی رشد کرده اند. چرا بهانه به دست مخالفین داده ایم؟
از طرفی دولت هم از این نقیصه می خواهد سو استفاده کند و به بهانه آن ویا کلا هر بهانه ای آنرا به زیر یوغ خود در آورد و در راستای اهداف و اغراض سیاسی خود استفاده کند.
بهتر است دانشگاه آزاد به صورت یک دانشگاه غیر تجاری و عمومی (یه چیزی شبیه سهامی عام) دراید و صاحبان واقعی آن تمامی کسانی باشند که تا کنون از آن فارغ التحصیل شده اند و در واقع دانشگاه با پول آنان ساخته شده است و بخشی از آن هم به صورت سهام نیز به اعضای هیات علمی و دانشجویان فعلی آن فروخته شود و بدین گونه شاید یکی از کارامد ترین دانشگاهها را در آینده شاهد باشیم. (331922)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.