توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 76718
اظهارات تند پادشاه عربستان علیه ایران
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۰۰
بنا بر اعلام منابع فرانسوي، پادشاه عربستان در جريان ديدار اخير خود با وزير دفاع فرانسه در جده، اظهاراتي گستاخانه عليه ايران مطرح كرده است.
به گزارش فارس، روزنامه فرانسوي "فيگارو " در گزارشي به قلم "جورج مالبرونو " نوشت: پادشاه سعودي كه روز گذشته با "باراك اوباما " رئيس‌جمهور آمريكا در كاخ سفيد ديدار كرد، در جريان ديدار اخير خود با "اروه مورن " وزير دفاع فرانسه در جده، بي آنكه حرفش را سبك و سنگين كرده و سپس بيان كند، اقدام به گفتن سخني نسنجيده و اصطلاحا "نجويده " كرد.

وي روز 5 ژوئن جاري (15 خرداد) در ديدار با مورن اعلام كرد: «دو كشور در جهان هستند كه شايستگي و لياقت موجوديت را ندارند؛ يكي ايران و ديگري اسرائيل.»

فيگارو افزود: اين انتقاد تلخ ملك عبدالله از ايران و اسرائيل به عنوان دشمنان عربستان، از سوي دو منبع ديپلماتيك و نظامي فرانسوي در پاريس تأييد شده است اما مشخص نيست كه واكنش وزير دفاع فرانسه در زمان شنيدن اين انتقاد از زبان پادشاه عربستان آن هم در نقطه اوج سفر دو روزه وي به اين كشور و در حاليكه در ميان مشتي از ديپلمات‌ها و عالي‌ رتبگان احاطه شده بوده، چه بوده است.

فيگارو ادامه داد: ملك عبدالله در اين ديدار از ايران نيز بسيار خشمگين بود كه اين خشم وي از هراس و نگراني‌هاي كشورش از تمايلات هسته‌اي تهران منشأ مي‌گيرد كه البته بايد خصومت ديرينه و قديمي رياض و تهران به عنوان دو قطب اصلي جهان اسلام را نيز به آن افزود.

اين روزنامه فرانسوي در پايان گزارش خود نوشت: با نگاهي اجمالي به گذشته در مي‌يابيم كه انتقاد شديد پادشاه عربستان از اسرائيل و ايران درست 15 روز پس از آن صورت گرفت كه روزنامه انگليسي "تايمز " در خبري از موافقت عربستان براي استفاده رژيم صهيونيستي از آسمان اين كشور جهت حمله به ايران خبر داد كه البته رياض بلافاصله اين ادعا را رد كرد.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.