نظر منتشر شده
۷۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 76770
مصوبه مجلس درباره دانشگاه آزاد رد شد
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۵۲
بخش خبري الف

شوراي نگهبان به اتفاق آرا مصوبه مجلس درباره وقف دانشگاه آزاد را مغاير اصل 57 قانون اساسي دانست.



براساس اين اصل 57 قانون اساسي، قواي‏ حاكم‏ در جمهور اسلامي‏ ايران‏ عبارتند از: قوه‏ مقننه‏، قوه‏ مجريه‏ و قوه‏ قضاييه‏ كه‏ زير نظر ولايت‏ مطلقه‏ امر و امامت‏ امت‏ بر طبق‏ اصول‏ آينده‏ اين‏ قانون‏ اعمال‏ مي‏ گردند.

تعدادي از نمايندگان مجلس روز 30خرداد ماه طرحي يك فوريتي را تصويب كردند كه در صورت تصويب نهايي آن، اموال دانشگاه آزاد وقف و براي هميشه در اختيار هيات امناي اوليه و وراث آنان باقي مي ماند.



اين مصوبه با مخالفت شديد و يكپارچه تشكلهاي دانشجويي روبرو شد و هفته گذشته فضاي سياسي كشور را تحت تاثير قرار داد. قرار است روز سه شنبه هفته آينده رئيس جديد دانشگاه آزاد توسط هيات امناي جديد اين دانشگاه به شوراي عالي انقلاب فرهنگي پيشنها شود

---
لازم به ذكر است در ويرايش اوليه اين خبر به اشتباه متن اصل75 قانون اساسي درج شده بود كه در ويرايش جديد اصلاح شد
 
sadr
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۰۹:۲۸:۳۲
بالاخره شما هم این آقایان هیئت موسس دانشگاه آزاد را درک کنید . سی سال زحمت کشیده اند دانشگاه تاسیس کرده اند ترم به ترم از دانشجویان شهریه گرفته اند اینهمه زمین و امکانات دولتی و غیردولتی و عمومی را با چانه زنی و کلی دردسر گرفته اند تا دانشگاه درست کنند. حالا می خواهند ثمره اش برای فرزندان و نسلهای بعدشان باقی بماند کجای این کار جرم است؟ مگه شما خودتون پدر نیستید؟ مگه دل ندارید ؟ خوب یک کم انصاف داشته باشید.
اون نماینده محترم مجلس هم قصد بدی نداشته می خواسته به شوهرخواهرش کمک کنه انصافا اگه شوهرخواهر خودتون رییس دانشگاه آزاد بود از کمک به اون دریغ می کردید؟خوب یک طرفه به قاضی نرید دیگه (332100)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۳:۲۸:۴۶
واقعا استدلال قوی ای بود!
احمدی نژاد هم 5 ساله داره زحمت می کشه پالایشگاه می سازه ،کارخونه ی سیمان می سازه و....تازه برای ساختن این ها هم کلی با این و اون چونه می زنه و....
حالا با استدلال شما احمدی نژاد هم باید تمام پالایشگاه ها و کارخونه ها رو به نام خودش بزنه!جرم که نیست.زحمت کشیده براشون! (332213)
 
sadr
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۴:۴۵:۰۴
lمگه اقایان تو جلسه هیئت موسس دانشگاه آزاد ادعا نمی کنند که خودشان رفتن دانشگاه را ثبت کرده اند و می توانند به جای خودشان از خانوادشان نائب بگذارند اگر وقف دانشگاه به هم بخورد فرزندانشان می توانند ادعا کنند و شکایت کنند پس می خواهند دانشگاه آزاد را برای فرزندانشان به ارث بگذارند.
ضمنا وقتی تصرف مالکانه می تواند سبب وقف اموال دولتی برای فرزندان انسان شود مگر دولت بر همه دستگاههای دولتی تصرف مالکانه ندارد پس با استناد این مصوبه مجلس دولت می توانست کل کشور را وقف نموده و خیال همه را از انتخابات و ... راحت کند . (332265)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۷:۱۹:۳۵
من از وقتی این حرفهای هاشمی در جلسه مشترک با میر حسین موسوی و جاسبی را شنیده ام شوکه شده ام . چرا هاشمی اینقدر از میرحسین موسوی ( یکی از سران فتنه ) اینقدر حمایت می کند ؟ لینک خبر : http://kayhannews.ir/890407/2.htm#other206 (332306)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۱ ۱۱:۰۰:۰۷
خبر این لینک جالبتره : http://yeksalpish.blogfa.com/post-38.aspx (332462)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۱ ۰۸:۳۲:۳۱
الحمدالله آقای احمدی نژاد تو این 5 سال تونسته تمام مشکلات داخلی مثل بیکاری، تورم، اشتغال جوانان و فرهنگ و... و همچنین مشکلات بین المللی رو ریشه کن کنه و تنها مشکلی که باقی مونده ، همین دانشگاه آزاده! ما از نیت خیر ایشون سره این قضیه اطلاع کامل داریم. (332439)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۱ ۱۳:۱۶:۰۶
والا کو این کارخانه ه ا و پالایشگاه ها (332492)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۱ ۱۴:۵۸:۱۲
واقعا تاسف بار است که در کشوز همه چیز سیاه ویل سفید دیده می شود اگر این اقدام توسط احمدی نژاد انجام می شد. بزرکترین افتخار بود اما جون توسط رقبای سیاسی وی انجام می شود اینگونه با کنایه برخورد می گردد.
حداقل کاری که این دانشگاه انجام داده است ارتقاء سطح دانش در کشور وبده است. جلوگیری از خروج میلیارد دلار ارز از کشور برای ادامه تحصیل بخش عظیمی از همین دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه وتبدیل آن به سرمایه گذاری و ملی و توسعه و آمایش سرزمینی در کشور که پس از سی سال تازه دولت به فکر آن افتاده است. روزهای جمعه سری به راه آهن بزنید ببینید چه تعداد جوان برای ادامه تحصیل از تهران خارج می شوند در حالیکه قبلا عکس آن بود.
اینگونه قضاوت کردن در مورد دانشگاه آزاد و بنیانگذاران آن بی شرمی مطلق است ولا غیر (332506)
 
کاظم
۱۳۸۹-۰۴-۱۲ ۱۰:۴۹:۳۹
خیلی جالب است که بدانید در صدر اسلام نیز چنین قضیه ای همانند دانشگاه آزاد رخ داده است.
ولی بصورت برعکس قضیه دانشگاه آزاد.
و آن قضیه فدک بود که متعلق به ملک شخصی حضرت فاطمه (ع) بود که عمر کرم الله آنرا از ایشان گرفت و وقف عام کرد. (332699)
 
ساسان
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۰۹:۵۴:۰۶
این که از اول هم مشخص بود که رد میشه فقط ما کارمون شده دشمن شادی
این کار فقط ما رو به خودمون مشغول کرد همین فقط تا چند روز تیتر خبرگزاری هامون شد الان قضیه کاروان آزادی و غزه و اینها کاملا فراموش شد و این همون چیزی بود که دشمن می خواست. (332106)
 
آرش
۱۳۸۹-۰۴-۱۱ ۱۲:۴۵:۰۳
اگه اصلاح طلب هستید یا اگه اصولگرا، اگه سبز هستید یا ضدسبز، باید بگم که هیچ فرقی به حال منو شما نمیکنه که دانشگاه آزاد دست این باشه یا اون. بیخودی از اینجور تغییر و تحولات خوشحال هم نباید بود. (332483)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۱ ۲۱:۰۲:۵۱
دقیقا منم باید بگم هرکس از هر جناحی اموال عمومی رو خصوصی کنه اسمش دزدیه نه وقف ! (332567)
 
يوسف
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۰:۰۴:۳۷
يعني فقط با اصل 57 مغايرت داشت !! (332108)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۰:۰۸:۰۶
صحبت های جدید آقای هاشمی را در مورد دانشگاه آزاد بخوانید ... ایشان دانشگاه آزاد را متعلق به خود و هیئت موسس آن میدانند و معتقد هستند ریاست این دانشگاه بصورت انتقالی باید به فرزندانشان برسد ... (332110)
 
سعیدی کیا
۱۳۸۹-۰۴-۱۱ ۱۱:۰۲:۵۷
مدير در فرهنگ هاشميسم صرفا به واسطه لطف عزراييل از منسب رياست عزل ميشود و سيطره مديريت به وصي مدير خواهد رسيد!
مابقی مقاله را بخوانید خیلی جالبه : http://katozi.parsiblog.com/1520642.htm (332463)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۰:۱۵:۰۷
الحمد لله رب العالمین والعاقبه للمتقین (332113)
 
mhshokat33
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۰:۲۷:۲۸
باسمه تعالی
حالا علت مخالفت شدید با شورای محترم نگهبان وجایگاه اساسی آن بهتر مشخص می شود.(یکی از اعداد57 آمده که اصل 75 درست است) (332119)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۰:۳۲:۵۲
از هرجناح سیاسی که می خواهد باشد خصوصی کردن اموال عمومی درست نیست اگراین جناح هم این کار را کرد قطعا دزدی است نه وقف ! (332121)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۰:۴۰:۳۴
خدا رو شکر حداقل یه جا هست که داد درد مردم برسه
از مجلس اصولنما هم نا امید شدیم (332124)
 
سینا
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۱:۰۱:۲۵
مبارکه هه ه ه ه !!! حالا این دانشگاه را بدید به دولت ببینید چه گلی به سر آن می زنه؟ همون دانشگاه های دولتی را درست کنند ، داشنگاه آزاد را پیشکش. (332141)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۴:۲۳:۴۵
اگردولتیهااموال عمومی راشخصی کنندو انرا به ارث بگذارند درست نیست این عینک سیاسی را از روی چشمتان بردارید (332252)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۱:۴۲:۰۸
تنها چیزی که از این مصوبه موند رو سیاهی برای مجلس بود (332166)
 
md_shirkhani
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۱:۴۲:۳۶
به عنوان یک فارغ التحصیل دانشگاه آزاد واقعا از عوض شدن جاسبی خوشحالم (332169)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۴-۱۱ ۱۲:۰۷:۱۹
l
من هم به عنوان یک فارغ التحصیل دانشگاه آزاد از اینکه این دانشگاه به دست احمدی‌نژاد و اطرافیانش بیافته، به شدت واهمه دارم (332471)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۱ ۲۰:۵۹:۵۴
شما چرا قضیه رو سیاسی می کنی اگر احمدی نژاد اموال عمومی رو خصوصی کنه محکومه اگه آقای هاشمی اینکاررو کنه محکومه هرکی اموال عمومی رو خصوصی کنه دزدیه نه وقف! (332565)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۱ ۱۵:۱۱:۵۶
ای بابا موشک موظب باش (332511)
 
ابو تراب
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۱:۵۰:۰۲
همچین تیتر زدید.که گفتم دانشگاه ازاد وراثتی شد!!!!!!....با خودم گفتم دیگه نابود شدیم!!!!..... داشتم بی دین می شدم و با خود گفتم دیگه تمام شد.... اما خدا را شکر متن خیلی باتیتر فرق میکرد (332173)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۲:۰۳:۳۵
اموال دانشگاه آزاد متعلق به هاشمی رفسنجانی و دوستان ایشان و ورثه محترم می باشند همچنین متعلق به کسانی است که با سکونت در جماران بوی امام راحس میکنند نه متعلق به نازی آباد و جاهای دیگر (332182)
 
تيمور
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۲:۰۵:۰۴
سلام
اين قضيه دانشگاه آزادنيز بحمدلله داره يواش يواش حل ميشه.معلوم بود كه شوراي نگهبان اين مصوبه ي خلاف را تاييد نمي كنه.
اما
آنچه كه بايد مرور كنيم واز آن درس بگيريم چيه؟
1 - طراحان اين طرح ونحوه طرح در مجلس.
2 - سستي ناشي از دلبستگي هاي خاص وحب وبغض دروني هيات رئيسه وبخصوص رئيس محترم مجلس كه عليرغم وارد دانستن تذكر مبني برمغايرت ورود مجلس به موضوع ليكن متاسفانه با طراحان همراهي وبا بي قانوني به ادامه جو دامن زد.
3- نهايت بي توجهي نمايندگان به موضوع وعواقب طرح وراي به طرح.
كه باعث تعجب شد چگونه اين همه نماينده دراين موضوع غفلت كردند وچه تضميني است كه درموضوعات مهمتر مثل مصالح ومنافع ملي عفلت نكنند؟
4 - بواسطه انشقاق در اصولگرايان مجلس كه از اول هم معلوم بود دل برخي از آنها با جريان اصيل اصولگرايي فاصله دارد‘ متاسفانه از تريبون هاي رسمي شاهد بروز وآشكار شدن اختلافات اين ائتلاف شديم وهنوز داريم ضربه مي خوريم.
5 - دراين بين برخي بي اخلاقي هاازنمايندگان مدعي اصولگرا سرزد كه نمونه اين رفتارها را درحد يك فرد عامي و كوچه بازاري هم مشاهده كرديم.
6 -از آقاي مطهري فرزندشهيد مطهري كه پاره تن امام (ره) بود انتظار نداشتيم الفاظ ركيك بكار ببرند.بلكه انتظارداريم شان پدر عالم ومجتهد ووارسته ي خود را بيش از پيش حفظ كنند.
7 - از آقاي كوچك زاده نيز ميخواهيم كه از حق خود بگذرند وپاسخ كلمات زشت برخي همكارانشان را با گذشت از او واعلام حلاليت از تريبون مجلس وبا لحن دوستانه پاسخ دهند و مطمئنم معني واقعي اصولگرايي يعني همين كه گذشت داشته باشيد.تا بقول رهبر معظم انقلاب جذب حداكثري ودفع حداقلي باشد. خدا به شما خير دهد.
آقاي كوچك زاده اگر اين كار را بكنيد همه دعاگوي شما هستيم.
والسلام (332183)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۲:۰۵:۰۷
اموال دانشگاه ازاد متعلق به تیم کنونی و وراث محترم می باشد (332184)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۲:۰۹:۲۲
اگر این انسانهای مذهبی نبودند باندهای قدرت و ثروت نامشروع از هوای مردم هم مالیات می گرفتند و انرا برای ورثه به ارث می گذاشتند البته ایمان واقعی چون حافظ می گوید: حافظا می خور و رندی کن و خوش باش ولی دام تزویر مکن چون دگران قران را (332187)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۲:۳۲:۲۳
دستشون درد نکنه لااقل ازین پس کسی اگه خواست کارخیری انجام بده باید بدونه افرادی میایند و اموالش را به نوعی مصادره میکنن واقعا حلال حلال است (332193)
 
Hasan
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۴:۴۲:۵۳
از کیسه ی خلیفه بخشیدن کار خیر به حساب نمیاد (332263)
 
سورن
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۲:۳۷:۳۶
درود بر شورای نگهبان،250000 میلیارد موقتا برگشت،به امید بازگشت همیشگیش... (332200)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۳:۰۹:۳۸
این اموال متعلق به دوستان می باشد و به وراث آنها می رسد یک خانه بزرگ هم در جماران برایشان بگیرید چون بوی امامو میده ! (332206)
 
جواد کارگزاری
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۳:۰۹:۵۹
کجای مصوبه مجلس آمده است که اموال دانشگاه آزاد برای همیشه در اختیار هیأت امنای اولیه و وراث آنان باقی می‌ماند؟!!! (332208)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۷:۱۰:۵۱
اظهارات تکاندهنده و باورنکردنی اکبر هاشمی رفسنجانی در جلسه ای با جاسبی و میرحسین موسوی - کیهان 7 تیر - صفحه 2 . هاشمی در این جلسه گفت : بعد از من دانشگاه آزاد به فرزندان من ارث می رسد ... (332303)
 
محمد - سوئیس
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۳:۲۵:۲۲
درود بر شرف شورای نگهبان و طلب آمورزش برای شما نمایندگان به اصلاح مردم که برای مقابله با دولت کریمه و تشکیل دولت سایه (که هرگز موفق نمی شوید ) مصالح کشور و بیت المال را هم به بازی گرفتید ...... (332212)
 
حیدر
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۳:۲۹:۱۱
صرف نظر از درستی یا نادرستی عملکرد مجلس و یا شورای نگهبان نمردیم ومعنی مخالفت یک پارچه دانشجویی راهم فهمیدیم

راستی میدانید شانتاژ یعنی چی؟ (332214)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۳:۳۵:۱۶
اگه از پول دانشگاه آزاد خرج آشوب نمیشد ، ریاست جاسبی تا 1000 سال دیگه هم مشکلی نداشت. ولی ارتباط تنگاتنگ جاسبی با آق میتی! برای سالهای آینده مشکل سازه ، بنابراین به حکم عقل ریاست ایشون بیش از این بی مورده. (332215)
 
استاد
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۳:۴۵:۳۶
من یکی از معلمین زحمتکش دانشگاه آزاد هستم .به فرموده امام مبلغی از حقوق ناچیز خود را در آن زمان برای راه اندازی این دانشگاه پرداختم. از روز اول تاسیس در کلاس های آن تدریس کردم. چون استاد دانشگاه دولتی بودم به حق التدریسی نا چیز اکتفا کردم .صد ها بلکه هزار ها کارشناس کارشناس ارشد و دکترا به جامعه تحویل دادم. حالا بر سر چی واموال کی این آقایان می جنگند؟ من سهم خود را کجا مطالبه کنم؟مرا راهنمایی کنید متشکرم. (332226)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۴:۱۳:۲۹
آقاي علف از هول هليم افتادي تو ديگ. اين خبر از سوي شوراي نگهبان تكذيب شد. بجنب تا دير نشده تكذيبيه را منتشر كن. (332240)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۴:۱۵:۳۲
همینکه آقای توکلی یکبار این متن را بخواند کافیست و در صورت صلاحدید منتشر نگردد:

هیچکس با عوض شدن ریاست کنونی دانشگاه آزاد مخالف نیست بلکه آنچه نگران کننده است این است که این مکان هم مانند سایر ارگان های دولتی( تاکید میکنم دولتی) به دست عده ای تمامیت خواه مدیر نما برسد.
اینکه این نظرات در الف چاپ میشوند و آقای دکتر توکلی از این نظرات حمایت می کنند این است که یک زمانی رابطه دانشگاه آزاد با (دکتر )رحیمی!!! خوب بوده وایشان توانسته با آن مدرک کذایی در آن دانشگاه تدریس کند. آقای دکتر توکلی عزیز واقع بین بودن بهتر است تا لجاجت با عده خاصی.
روزی رو میبینم که در همین سایت علیه مدیران دولتی دانشگاه آزاد مطالب نوشته شود.
التماس دعا (332243)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۴:۱۷:۴۲
طراحان این مصوبه از ابتدا می دانستند شورای نگهبان رد می کند هدف آنها پا فشاری و ارجای آن به مجمع و تصویب در مجمع بود که به حمدالله با مخالفت های گسترده دانشجویان ومردم و عده ای از نمایندگان این توطئه خنثی شد (332244)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۴-۱۲ ۰۰:۳۱:۱۶
آیا دانشجویان موافق وقف دانشگاه آزاد حق برگزاری یک تجمع کاملا قانونی را جلوی مجلس دارند؟! (332615)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۴:۲۶:۲۰
این خبر که انگار تکذیب شده؟ (332256)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۴:۳۲:۱۵
مجلس تنها مشکل باقیمانده مردم را حل کرده بود مردم همه مشکلاتشون حل شده بود فقط مونده بود مشکل دانشگاه آزاد که مجلس با صرف وقت مناسب مشکل را حل کرده بودمشکلات بیکاری و اقتصادی که نداریم مجلس وقتشو تلف کنه متاسفانه شورای نگهبان همکاری نکرد وگرنه این یک مشکل هم حل می شد (332259)
 
فضول محله
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۴:۳۴:۵۸
چند سوال از نمایندگان مجلس و از معترضین ف...(به قول شما عدالت خواه)دارم که امیدوارم مشمول سانسور نشود:
1-چرا نمایندگان چیزی را تصویب می کنند که از اول می دانند ردمی شود؟
2-آیا عدالت خواهان مورد نظر شما همیشه به بی عدالتی ها اعتراض می کنند؟
3-آیا با قانون شکنی(تجمع بدون مجوز )و ف... می توان به برقراری عدالت امیدوار بود؟
4-آیا همین جریان ساده که در هر کشور دیگری بسادگی و بدون جنجال قابل حل است ,نشان نمی دهد که لا اقل یک جای کار ما می لنگد؟ 5-آیا.........................؟ (332261)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۴:۴۵:۳۲
دوست عزیز
حتی اونایی هم که تو ایران نیستن مثل شما می دونن که احمدی نژاد از روز اول دنبال کنار گذاشتن جاسبی بود و ربطی به فتنه و غیر فتنه هم نداره .. ضمن اینکه برکناری جاسبی امروز خواست جناح احمدی نژاد نیست بلکه خواست بسیاری از مردم و دانشجوهاست که دوره ریاست یک نفر مادام العمر نباشه و قانونی برای تعویض افراد وجود داشته باشه تا دانشگاه دچار فساد مدیریتی نشه هرچند الانم خیلی دیره (332267)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۴:۵۳:۰۸
اصل 57 یا 75؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لطفا تصحیح کنید. (332269)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۵:۴۷:۲۱
متأسفیم که در جامعه ای زندگی می کنیم که اعمال خیر دیگران نادیده و کوچکترین عمل خلاف پسند بعضی آقایان با هزار تهمت و افترا بزرگنمائی میکنند من فقط یک خواهش کوچک دارم و آن خواهش این است کدام یک از مغزهای بزرگ اقتصادی و سیاسی در ایران توانسته اند بدون کمترین کمکی از دولت بیش از 100000 (یکصد هزار نفر) نیروی بیکار را به کار بگیرند چرا وقتی یک پروژه کوچک مثلاً در فریدونشهر که جدیداً افتتاح شد و 36 نفر نیروی کار را به اشتغال گرفت این همه برای آن تبلیغ و جزء افتخارات محسوب شد (تازه با بودجه ملیاردی دولت) اما یک فکر بزرگ آموزشی و اقتصادی مانند آقای دکتر جاسبی به خاطر مسائل سیاسی به تاراج تهمت های ناروا و ناشایست به حراج گذاشته میشود آیا میدانید یک اشتغال 100000 (یکصد هزار نفری ) یعنی منبع درآمد یکصد هزار خانواده ایرانی ، واقعاً کدام یک از مجتمع های اداری دولتی این حجم زیاد نیرو را به طور مستقیم بکار گرفته است مجدداً تقاضادارم کمی در این خصوص تأمل کنید مطمئناً به برکات حضور آقای دکتر جاسبی در این جامعه پی خواهید برد البته هر انسان خطاکاری باید مورد تذکر واقع شود اما نه به این حد ناجوانمردانه و با غرض ورزیهای سیاسی که مردم ایران الحمدلله خود واقف و آگاهند (332292)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۹:۲۷:۱۰
با تایید بخشی از سخنان شما بعنوان جنبه های مثبت ،ولی

1- شما بفرمایید همانگونه که درمتن نوشته اید خطاهای مدیریت دانشگاه از چه سنخی است و نوع برخورد ایا فقط باید تذکر باشد ؟ اگر شما باشید چگونه با خطاهای اینها برخورد می کنید ؟ البته جواب سوالات بند 1 را کامل بدهید .
2- اقای هاشمی رفسنجانی به چه حقی 250 میلیارد دلار را مال خود و بستگانش و سائر افراد حاکم درحلقه بسته دانشگاه می داند ؟
همین دومطلب را پاسخ دهید تکلیف ما با نوشته شما مشخص میشود . (332344)
 
حسن
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۶:۴۳:۵۶
این خبر که توسط کدخدایی تکذیب شد . چرا خبر دروغ منتشر می کنید ؟ (332301)
 
شهباز(نهادناآرام)
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۷:۱۳:۳۰
به اونایی که هی این روزا به تخریب بسیج دانشجویی می پرداختند و حرکت های دانشجویی رو مورد سوال قرار می دادند بفرمایید که : شما آگاه ترید یا جوونای نسل سوم و چهارم
کی میشه این انقلاب بیفته دست این نسل که از دست بعضی کج فهمی ها خلاص بشیم!!!! (332304)
 
Doctor koohi-oroopa
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۷:۵۰:۴۰
man az kharej jaryan ra donbal mikonam. tedadi az aghvam man dar in daneshgah dars mikhoonan. avvalan koll sistem amoozesh o daneshgah dar iran zaif ast va bayad sath ra bala keshid. inke Mottaki akhiran khast masalan ravabet amoozeshi ra ba ingilis ghatt konad , kar ghalatist; bar ax, bayad ravabet ra bishtar o sistematic o jeddi kard, makhsoosan ba amrika, zemn inke az tahsilkardegan irani dar gharb baraye tadris o tahghigh davaat kard.mishe ostadan khareji ham , laaghal be tor fasli, be iran davat nomood,bishtar daneshjoo baraye doctorat be kharej ferestad;
dar morede daneshgah azad, behtar ast mozoo az halat siasi dar ayad va zire nazare vezarat oloom bashad va az in vaziyate khanvadegi o molook ol tavayefi dar ayad. motassefane sath dar in daneshgah payin ast va bakhshi az mellat ghader be pardakht shahriye nist.zemnan faaregh -ol- tahsil bikar khatari baraye khodash va keshvar ast. faydeh nadarad faghat be dast javan madrak dad, dar hali ke kar nist. bayad az in estedadha bahreh bord (332315)
 
سید جواد
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۷:۵۴:۵۸
می بینم كه الف هم زده تو خط جنگ روانی!
http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=106926

حالا از همه اینها گذشته دلیل حقوقی برای اینكه مالی رو از دست صاحبش بشه در آورد چیه؟ و آیا در كل تاریخ صدر اسلام همچنین چیزی سابقه داره یا خیر؟

با تشكر (332317)
 
کاظم
۱۳۸۹-۰۴-۱۲ ۱۰:۵۱:۰۸
بله وجود دارد ولی به صورت برعکس قضیه دانشگاه آزاد.
و آن قضیه فدک بود که متعلق به ملک شخصی حضرت فاطمه (ع) بود که عمر کرم الله آنرا از ایشان گرفت و وقف عام کرد. (332701)
 
محمدابراهیم
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۸:۰۱:۳۸
بیت المال را که نمی شود وقف کرد. رییس دانشگاه آزاد و اطرافیانش اگر واقعاً قصد خیر دارند لطفاً اموال شخصی خودشان را وقف کنند نه اینکه از جیب خلیفه ببخشند. !در آروزی این تعویض بزرگ هستم. (332319)
 
حسن ابراهيمي
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۹:۰۶:۱۱
در جواب آقايان مدعي تملك دانشگاه آزاد فقط و فقط بپرسيم پس تكليف آن همه جلد دفترچه هاي ثبت نام آزمون كهدر مورد عمومي بودن و ذينفع نبودن هيچكس در اين دانشگاه نوشته بوديد چه ميشود (332337)
 
عادل عادلتر
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۱۹:۱۸:۲۵
جناب آقای دکتر توکلی
این خبر و پیگیری اخبار این دانشگاه به انصاف همراه نیست
1- در کشورهای توسعه یافته روسای دانشگاه ها حتی بیش از سن خدمتی یعنی سی سال ریاست می کنند چون قرار نیست کار سیاسی بکنند.
2- دولت مردان در امور دانشگاه ها دخالت نمی کنند البته همچون ایران
3- دولت با پول نفت و چندین برابر هزینه خدماتی به مراتب با کیفیت نازلتر از دانشگاه آزاد می دهد ولی چون پول نفت است کسی پیگیر نیست همچون بقیه ادارات که بهره وری در آن قابل بیان نیست
4- اگر این دانشگاه با همت این افراد راه اندازی نشده بود امروز وضعیت نیروی انسانی کشور بسیار ناگوار بود
5- خروج ارز از کشور بگم بگم
6- در هر سازمانی امکان وجود خطا هست این سازمان هم از آن مبرا نیست
7- از چه زمانی اموال وقف شده جزو اموال صاحبان وقف و اولاد آنها شده است و شما این تیتر ناجوانمردانه را می زنید
8- با این رفتار سیاسی جز تخریب فرهنگ خدمت برای کشور چیزی عاید نخواهد شد
9- شما را عادلتر از این می پنداشتم ولی کمی تند روی پیشه کرده اید امید است عدالت خود را حفظ بفرمایید و یک بار به این دانشگاه و تمامی اقدامات انجام شده فارغ از جاسبی و هاشمی تفکر کنید و بعد این دو بزرگوار را در آن ببینید و خواهید گفت خدایا ببخش ما را
10- بنده از این دانشگاه برای خود نه برده ام و نه خورد ه ام لکن یک سوزن به دانشگاه های دولتی زده ام و یک جوالدوز به این دانشگاه فاجعه است
11- خدایا برای توسعه کشور اسلامی حداکثر کمک را به ما بکن (332339)
 
بهاروند
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۲۰:۳۰:۱۰
با توجه به اينكه دانشگاه ازاد با اين مديريت توان مفيد بودن در جامعه را نداشته بلكه به پشتوانه مالي براي سواستفاده گران و عوامل فتنه تبديل شد بود، اين تغيير هر چند دير ولي به شدت مورد نياز بود.
فساد مالي و اداري و اخلاقي، پايين بودن سطح علمي و فعاليت هاي خلاف قانون و تجاري عوامل دانشگاه در اين مجموعه، عملا دانشگاه را به بنگاه اقتصادي تبديل كرده بود.
ديدار بيش از 80 نفر از روساي اين دانشگاه با مهدي هاشمي در انگليس هم و نيز چند ميلياردي كه مهدي هاشمي به تازگي به لندن برده است از جمله اين موارد است. (332358)
 
بعضی ها
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۲۱:۱۵:۴۷
البته آقای مطهری هم فرمودند که این طرح حتما در شورای نگهبان بررسی و ایرادهایی هم ایراد می شود و دوباره به مجلس بر می گردد، نهایتا بعد از کش و غوص مجلس و شورای نگهبان طبق قانون مجمع تشخیص مصلحت رای نهایی را صادر می کند. الف هم هم داره دنبال یه درخت افتاده می گرده بهش تبر بزنه. (332373)
 
علیپور
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۲۱:۲۷:۳۳
اگر صحت داشته باشد بعدا تکذیب نکنند .کار خوبی انجام داده اند خدا وند اموات آقایان شورای محترم نگهبان قانون اساسی را رحمت فر ماید . (332374)
 
الف-ش
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۲۱:۴۴:۵۳
می خواستم از شورای محترم نگهبان که به حق نگهبان قانون اساسی و اسلام است تشکر کنم (332378)
 
tohid
۱۳۸۹-۰۴-۱۰ ۲۲:۰۲:۱۵
ایلنا: سخنگوي شوراي نگهبان گفت:‌ مصوبه مجلس مبني بر وقف اموال دانشگاه آزاد هنوز در دست بررسي است و نتيجه نهايي در اوايل هفته آينده اعلام خواهد شد.
عباسعلي كدخدايي در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا ، در خصوص انتشار خبري مبني براينكه شوراي نگهبان با استناد به اصل 57 قانون اساسي مصوبه مجلس مبني بر وقف اموال دانشگاه آزاد اسلامي را مغاير با قانون اساسي دانسته‌است، گفت‌: ابعاد اين مصوبه همچنان در دست بررسي است و تاكنون نظر نهايي در اين خصوص اعلام نشده است.
سخنگوي شوراي نگهبان گفت: نتيجه اين مصوبه در اوايل هفته آينده نهائي و اعلام مي‌شود.
گفتني است ؛ برخي از سايت‌ها خبري اعلام كرده بودند كه شوراي نگهبان به اتفاق آرا مصوبه مجلس درباره وقف دانشگاه آزاد را مغاير اصل 57 قانون اساسي دانسته است.
پايان‌پيام

chera 2roogh meged??? (332379)
 
Saeed
۱۳۸۹-۰۴-۱۱ ۰۳:۴۱:۲۵
الف هنوز نوشته من راجه به دانشگاه آزاد را انتشار نمی دهد؟ چرا؟
نوشته من راه پیشنهادی من است
چرا ؟؟؟
اگر بد است بگو انتشار نمی دم
چرا نمگه می داریش که آب از آب بگذرد؟ (332425)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۱ ۰۹:۲۲:۲۳
عزيزان نخبه و سرمايه گذار بشتابيد بسوي تاسيس مراكز آموزش غير دولتي تا .... (332443)
 
هم وطن
۱۳۸۹-۰۴-۱۱ ۱۲:۳۸:۱۲
لطفا موضوع و مطالبی را که رعایت ادب و عرف رانموده اند و هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی کند را چاپ بفرمایید. متشکرم (332482)
 
togid
۱۳۸۹-۰۴-۱۱ ۱۳:۲۹:۵۲
dorod bar too (332494)
 
هم وطن
۱۳۸۹-۰۴-۱۱ ۲۱:۰۰:۰۳
دوست عزیز وگرامی؛
که در جواب بنده(dorod bar too) را فرموده اید, بنده ایرانی ام و فارسی را از بچگی یاد گرفته و با آن می نویسم و خوب هم می خوانم. به زبان انگلیسی کاملا مسلط هستم و این بخاطر رشته تحصیلی دانشگاهی من بوده که مجبور بودم یاد بگیرم.
در اینجا و یا هر جایی دیگر که با هم وطنی خواستم تبادل مطب بکنم و نظرم را اریه کنم و از نظراتش بهره مند شوم به زبان پارسی که یادگار اسلاف غیور و ادیب ما بوده حرف میزنم. شما هم جواب هایتان را به زبان شیرین فارسی بفرمایید. ممنونم

ضمنا دوستان سایت الف؛ جواب قبلی من را هم چاپ کنید تا با دیگران و شما مطلب را دراز نکنیم. متشکرم. (332566)
 
chashmentezarat
۱۳۸۹-۰۴-۱۱ ۲۰:۳۰:۲۳
ما آخرش نفهمیدیم این اسمش وقفه یا خاصه خرجی آقایانی که

به تکاپو افتادن تا باقیات صالحات بذارن برای وراثشون ؟!

دانشگاهی که با ریال ریال شهریه ی دانشجو ( که عمدتا جز قشر

متوسط یا زیر متوسط جامعه هستند) توسعه پیدا کرده و به اینجا

رسیده ؛ حالا باید ارث برسه به مردم و صاحبان واقعی این دانشگاه

یا به آقازاده های فرنگ نشین و مرفه بی درد آقایان هیات موسس ! (332552)
 
سید
۱۳۸۹-۰۴-۱۲ ۱۰:۱۸:۳۹
این شبیه موضوع باشگاه فوتبال پرسپولیس نیست؟ یک زمان فقط دردسر بود بعد که سود آور شد خیلیها عاشقش شدند؟ (332684)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۲ ۱۱:۱۶:۳۹
باسلام خدمت تمام عزیزان که این مطالب را مطالعه می کنند خواهشمند م به چند نکته توجه فرمائید
1- آیا این اموال دانشگاه از بیت المال است؟ به چه مجوزی دولتیها قبلا از بیت المال به این دانشگاه داده اند و اگر کمک دولتی نیست چرا ما مدعی هستیم این اموال از بیت المال است در صورتی که می توان این ادعا را برای دیگر موسسات آموزشی و پژوهشی غیر انتفاعی نیز نمود و با آنها نیز همین رفتار نمود .
2- اگر رفتار فعلی شورا سیاسی نیست چرا بر خلاف مصوبه قبلی خود عمل می کند در صورتیکه بنابر مصوبه قبلی هرگونه تغییر در اساسنامه براساس درخواست هیات موسس باشد. (332705)
 
mahan
۱۳۸۹-۰۴-۱۲ ۱۲:۴۴:۴۹
قدیم ها وقف به معنای این بود که دست فرزندان از مال خود شخص کوتاه میشود و مال برای خیرات صرف خواهد شد . اما دانشگاه مال شخصی هیچکدام از آقایان نبوده . پس چطور میخواستند وقفش کنند؟ از طرفی این چطور وقفی ست که معنای ارث پیدا کرده؟ (332750)
 
جليل
۱۳۸۹-۰۴-۱۲ ۱۶:۲۹:۳۱
من خودم يكي ازفارغ التحصيلان اين دانشگاه هستم و18 ماهه بيكارم من معتقدم بر خلاف اونهائيكه معتقدنددانشگاه آزا به رشد سواد كمك كرد بايد بگم اين دانشگاه نه تنها كمكي به رشد سواد وفرهنگ اين كشور نكرد بلكه برعكس بي سوادي و بيكاري رو به شدت گسترش داد تو همين رشته روانشناسي كه من خوندم فارغ التحصيلانشون به قدري بي سوادند كه حتي تعريف روانشناسي رو نميدونند چيه همشون هم به كاري غير مرتبط با رشته شون مشغولند مثل مسافركشي كارگري من كه نفهميدم اگه قرار بود مسافركشي كنم چرا 16 سال درس خوندم اگه به جاي اينكه وقتم رو تو دانشگاه ازاد جاسبي تلف مي كردم مي رفتم يه صنعتي ياد مي گرفتم الان لااقل يه چيزي بلد بودم و مشغول كار بودم اما الان چي دارم هيچي
در اين كنج قفس افسرده شد جسم و روان من
خلاصم كن خدايا شايد مرا بال و پري باشد
همه درها به رويم بسته ليكن بهر آزادي
زنم خودرا به هرسو تا مگر آنجا دري باشد (332870)
 
منوچهر
۱۳۸۹-۰۴-۱۲ ۱۸:۳۳:۱۷
الان خیلی مشکل شده پس پول این همه بخور بخور اقایان دیگه ازکجا تامین بشود دلم سوخت مهدی هاشمی الان تولندن داره غصه میخوره یکی نیست به اینها بگه بابا تمام این اموال مال باغ پسته بابام (332908)
 
milad
۱۳۸۹-۰۴-۱۳ ۰۷:۰۲:۴۴
خورد تو پوز جاسبی ها البته امیدوارم کار به تشخیص مصلحت نکشه که در این صورت از همین الان نتیجه معلومه (333020)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.