توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 77420
دیدار مسئولان‌نهادنمایندگی در دانشگاه‌ها با رهبر انقلاب
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۸۹ ساعت ۲۱:۳۵
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از ظهر امروز در دیدار مسئولان و معاونین دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها، فضای كنونی محیط های دانشگاهی را از جهات مختلف كاملاً مساعد، مناسب و برجسته دانستند و تأكید كردند: پیشرفتها و حركتهای علمی دانشگاهها، اردوهای جهادی بی نظیر دانشجویان، بینش و بصیرت سیاسی دانشگاهیان و حضور در صحنه و مواقع حساس، فضای دینی حاكم بر دانشجویان، و تعداد زیاد اساتید مؤمن و علاقه مند به سرنوشت كشور، واقعیات درخشان محیط های دانشگاهی كشور هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی حضور روحانیون فاضل دردانشگاهها و ارتباط نزدیك و تنگاتنگ آنان با دانشجویان و اساتید را یكی از نعمت های بزرگ بعد از انقلاب اسلامی برشمردند و افزودند: این فرصت بسیار مهم و گرانبها را باید مغتنم شمرد و اهمیت این موضوع را می توان در تبلیغات سوء و اظهار نگرانی شدید بدخواهان از طرح اسلامی شدن دانشگاهها متوجه شد زیرا یكی از مظاهر اسلامی شدن، حضور روحانیون در دانشگاهها است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس به موضوع وضعیت دانشگاهها اشاره و خاطرنشان كردند: برخی افراد متأسفانه فقط برروی برخی نكات منفی متمركز می شوند و آنها را بزرگنمایی
می كنند و هنگامی هم كه از وضعیت دانشجویان و جوانان اظهار رضایت می شود، آن را نشانه بی اطلاعی از وضع دانشگاهها تفسیر می كنند.
ایشان افزودند: تمجید از وضع دانشگاهها به معنای بی خبری از برخی نكات منفی نیست اما در این موضوع باید همه مسائل را در كنار یكدیگر دید تا بتوان به یك نتیجه گیری واقعی رسید.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به گزارش حجت الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها و همچنین با یادآوری طبیعت جوان و دانشجو و حضور این قشر در یك محیط جمعی به نام دانشگاه و در كنار آن، تبلیغات اغواء گرانه ای كه بصورت گسترده وجود دارد، خاطرنشان كردند: با در نظر گرفتن این مسائل، و همچنین واقعیات علمی و دینی، محیط دانشگاهها، امروز حقیقتاً محیطی مساعد، مناسب و برجسته است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: در بررسی وضعیت دانشگاهها، نمی توان توقعی را كه از یك محیط طلبگی وجود دارد، به محیط دانشجویی نیز تعمیم داد.
ایشان با تأكید بر لزوم توجه همزمان به مسائل اعتقادی و مسائل معنوی دانشجویان خاطرنشان كردند: باید بنیه فكری دانشجویان را به گونه ای تقویت كرد كه نه تنها متأثر از عوامل سلبی نشود بلكه توانایی اثرگذاری در محیط خود را هم داشته و از لحاظ فكری نیرویی پیشرو باشند.
رهبر انقلاب اسلامی، توجه به مسائل معنوی و روحی دانشجویان را پشتوانه بنیه اعتقادی آنان دانستند و افزودند: باید با نصیحت، موعظه حسنه و رفتار خوب، دل جوان را با خشوع و ذكر و توجه به خدا آشنا كرد.
رهبر انقلاب اسلامی لازمه تأثیرگذاری بر دل جوان را نصیحت مشفقانه در كنار عمل مناسب، و خلوص در عمل بر شمردند و با تأكید بر لزوم ارائه دروس معارف با زبان روز و متناسب با فكر و ادبیات دانشجو، افزودند: حوزه های علمیه وظیفه سنگینی در پشتیبانی انسانی و علمی دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها، دارند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای وظیفه دستگاههای دولتی را هم در این خصوص سنگین خواندند و تأكید كردند: برخلاف برخی مقاطع گذشته، خوشبختانه در دولت فعلی زمینه برای فعالیت روحانیون در دانشگاهها بسیار فراهم است كه باید شكر این نعمت را نیز با استفاده مناسب از این فرصت، بجا آورد.
در این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاهها، بااشاره به تعلق خاطر بالای نسل كنونی دانشجویان به باورهای دینی و ارزشهای انقلابی گفت: برپایی بزرگترین خیمه های اعتكاف در دانشگاهها، اقامه با شكوه ترین نمازهای جماعت، اردوهای جهادی دانشجویان و استقبال بسیار گسترده از عمره های دانشجویی نمونه هایی از این واقعیت انكارناپذیر است.
وی با اشاره به برنامه های دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها بویژه تأكید بر آشنایی بیشتر دانشگاهیان با جنگ نرم، افزود: از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در دانشگاهها، برنامه ریزی برای برپایی یكصد كرسی آزاداندیشی، برگزاری كارگاهها و نشست های علمی برای اساتید معارف، تهیه متون جدید دروس معارف و ایجاد دفاتر هم اندیشی اساتید در بیش از 100 دانشگاه است.
حجت الاسلام و المسلمین محمدیان همچنین به برنامه ضیافت اندیشه ویژه ماه مبارك رمضان در دانشگاهها اشاره كرد و گفت: تاكنون یكصدهزار دانشجو برای ضیافت اندیشه كه در قالب اردوهای دانشجویی در سی استان برگزار خواهد شد، ثبت نام كرده اند.
در ابتدای این دیدار نماز جماعت ظهر و عصر به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه شد.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.