نظر منتشر شده
۴۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 77788
خانه های خالی را تلفنی معرفی کنید
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۴۴
بخش خبری الف

 

وزارت مسکن از مردم کلانشهرهای تهران و کرج درخواست کرد برای شناسایی مجتمع هایی که بیش از یک واحد مسکونی خالی از سکنه دارند به شماره تلفنهای اعلامی این وزارتخانه اطلاع رسانی کنند تا زمینه برای برخوردهای تعزیراتی با محتکران مسکن فراهم شود.

 

به گزارش الف، مهندس هادی عباسی، مشاور وزیر مسکن و مسوول پیگیری پروژه های ویژه وزارت مسکن، عصر چهارشنبه در مصاحبه تلفنی با برنامه زنده «کلید مسکن» با بیان اینکه افزایش هزینه فعالیت های سوداگرانه جزو سیاست های راهبردی وزارت مسکن و شهرسازی است، تاکید کرد که در راستای این سیاست راهبردی وزارت مسکن و شهرسازی به دنبال شناسایی مجتمع های مسکونی است که در آنها بیش از یک واحد مسکونی خالی از سکنه وجود دارد.

 

مشاور وزیر مسکن و شهرسازی تاکید کرد که با توجه به تجربیات جهانی به منظور شناسایی خانه های خالی از سکنه در گام اول دو خط تلفن ویژه در نظر گرفته شده است تا مردم به منظور شناسایی خانه های خالی از سکنه در دو کلانشهر تهران و کرج از آن طریق اطلاع رسانی کنند. تلفن گویای 88779354 وزارت مسکن و شهرسازی به صورت 24ساعته و تلفن 82932833  از شنبه تا چهارشنبه طی ساعات 8 الی 16 بعدازظهر پاسخگوی شهروندان تهرانی و کرجی در این رابطه خواهند بود.

 

مسوول پیگیری پروژه های ویژه وزارت مسکن و شهرسازی در گفتگو با این برنامه تلویزیونی تاکید کرد پس از اطلاع رسانی مردم و بررسی و برآورد دقیق تر این وزارتخانه از میزان خانه های خالی از سکنه در این کلانشهرها، با اولویت بندی مجتمع هایی که تعداد بیشتری خانه خالی از سکنه در آنها موجود است، وزارت مسکن و شهر سازی پس از اخطار به مالکان آنها، بر اساس ماده چهارم قانون تعزیرات عمل خواهد کرد.

 

مهندس هادی عباسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست راهبردی افزایش تولید و عرضه پایدار مسکن بدون ایجاد تورم بیان کرد که وزارت مسکن و شهرسازی در سال های اخیر در این راستا با کاهش هزینه های ساخت و احداث واحدهای مسکونی توانسته است مطابق با آمار منتشره از سوی مرکز آمار ایران شاهد رشد 4 درصدی در آمار پروانه های صادر در سال 88 نسبت به سال 87 باشد. وی همچنین تاکید کرد افرادی دارای واحدهای نیمه تمام در صورتی که شرایط چهارگانه مسکن مهر را دارا باشند می توانند از وام قرض الحسنه 20 میلیون تومانی برای تولید مسکن استفاده کنند.

 

همچنین بخش ابتدایی این برنامه تلویزیونی مطابق هفته های قبل، به بررسی عملکرد استانهای مختلف در اجرای پروژه مسکن مهر اختصاص داشت که در این برنامه نقاط قوت و ضعف مسکن مهر استان هرمزگان با ارائه گزارش های مستندی از پروژه های این استان مورد ارزیابی قرار گرفت و معاون عمرانی استاندار هرمزگان با حضور در استودیوی برنامه پاسخ گوی سوالات و مشکلات مردم در خصوص مسکن مهر این استان بود.

 

گفتنی است برنامه کلید از ابتدای تابستان توسط گروه دانش و اقتصاد شبکه اول سیما هر روز از ساعت 18 تا 19 با موضوعات علمی و اقتصادی پخش می شود که با توجه به اهمیت موضوع مسکن، روزهای چهارشنبه هر هفته این برنامه زنده با عنوان "کلید مسکن" به بررسی آخرین تحولات بخش مسکن کشور می پردازد.

 
 
محمد
۱۳۸۹-۰۴-۲۴ ۰۹:۱۵:۰۷
صاحب خانه من 8دستگاه آپارتمان دربابل و8دستگاه دربابلسر دارد آیا این است عدالت اسلامی 30سال هم معلم بودم تنها چیزی که دراسلام ندیدم عدالت است . شعاراست وبس یکی ازاقوام ما که درکانادا است می گوید اگر کسی بیش ازیک آپارتمان در کاناداداشته باشد. سالیانه باید 70%مالیات بدهد این رامی گویند عدالت. (336565)
 
آرش
۱۳۸۹-۰۴-۲۴ ۱۳:۱۸:۲۵
اول این را بگویم که من هم صاحبخانه نیستم و پولدار هم نیستم و این نظر بنده هم دفاع از مستکبرین نیست.
اما دوست گرامی اگر کسی زحمت بکشد و 10 تا برج هم داشته باشد هیچ اشکالی ندارد. اصلا درست نیست که انسان به اموال دیگران حسادت کند. خدیجه همسر پیامبر اسلام هم ثروتمند بود و پس از ازدواج با پیامبر، پیامبر نیز وضع مالی خوبی داشتند. اینکه فکر کنیم عدالت این است که مانند سیستم کمونیسم همه یکجور زندگی کنند و همه فقط یک خانه داشته باشند اصلا صحیح نیست. این سیاست اصلا انسانی و اسلامی نیست که با مردم ثروتمند بخاطر ثروتشان برخورد شود. این دقیقا همان کاری است که کشورهای کمونیستی میکنند. (336654)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۵ ۱۱:۵۹:۱۲
برادر من،
اقوام شما در خارج از کشور این را هم به شما گفتند که در خیلی از این کشورها، اغلب مردم هیچ تلاشی برای خانه دار شدن نمی کنند و برایشان کاملاً طبیعی است که تا آخر عمر اجاره نشین باشند، و از طرفی مالک در این کشورها معمولا یک فرد حقیقی نیست، بلکه یک شرکت است، و از طرفی قوانین به گونه ای طراحی شده اند که اصلا مردم ترجیح می دهند مستاجر باشند، و مثلاً قرارداد یک ساله اجاره به ندرت وجود دارد و ...؟

سیستم ایران با این کشورها زمین تا آسمان فرق می کند. کما اینکه قوانین مالیاتی هم. مقایسه این دو تا با هم کاملا غلط است. (336952)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۰۶:۳۰:۲۷
دقيقا مثل تلفنهايي كه جلوي ديدمن و شما در نانواييها است تا هرگونه بي كيفيتي نان قيمت بالاي نان و.. را گزارش كنيم!!!
جمع كنيد اين مسخره بازي را كه هر روز يك بازي جديد اختراع ميكنيد... (337339)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۴-۲۴ ۰۹:۲۸:۱۹
این دیگه چیه ؟ یکنفر پولش را میدهد خانه ای میخردو سال به ساب عوارض و مالیات ها را حالا یا دوست دارد اجاره بدهدیا نگه دارد ایینکه معرفی شود ایا دردی از مشکل مسکن درمان میکند ؟ بروید امنیت سرمایه گذاری را بشتر کنید تا راغب شوند ساخت و ساز کنند (336571)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۰۴-۲۴ ۱۴:۱۷:۲۰
در همه جای دنیا برای تناسب عرصه و تقاضا بر مالکان، محدودیت وضع می کنند؛ اما تا اینجا دولت می خواهد که قانونی را به نفع مستضعفین وضع کند، هزارتا توجیه گیر برای مخالفت با آن صحبت می کنند!
حتی در کشورهایی که پز اقتصاد آزاد هم می دهند چنین دخالت های هوشمندانه ای پذیرفته شده است، اما عده ای اینجا می خواهند که هر کاری کنند و بهترین وضعیت را هم داشته باشیم
برای پیشرفت کشور به قانون تن دهیم، حتی اگر به ضرر شخص ما باشد (336688)
 
كارگر ضد دلال
۱۳۸۹-۰۴-۲۴ ۰۹:۳۴:۳۶
براي مشكل مسكن اين كار بعنوان يك مسكن عمل ميكند اما راه چاره فقط توليد است.اگر يك سري به سايت روزنامه قلي خسروي(دنياي اقتصاد-سخنگوي بنگاه داران مسكن )بزنيد بد نيست.
بايد گفت كه مشكل مسكن با اظهار نظر و حرف حل نميشود. (336572)
 
شهريار
۱۳۸۹-۰۴-۲۴ ۱۰:۲۴:۵۲
فرض كنيم تلفني شد و چندخانه خالي هم شناسايي شد ، وزارت محترم مسكن و شهرسازي چه راهكاربعدي را پيشنهاد مي كند؟ آيا مي خواهد مالك را ملزم به اجاره محل نمايد؟ آيا ميزان اجاره را چه كسي در اين مورد تعيين مي كند، تعيين مستاجر با كيست؟ اگر مستاجر را وزارت مسكن تعيين كرد و اجاره را نپرداخت و يا آسيب به ملك زد ، مسول كيست و وزارت مسكن چه ميزان مسوليت قبول مي كند؟ اگر مستاجر نخواهد در اين چنين خانه اي ساكن شود ، تكليف چيست و بالاخره تكليف عبادات اين مستاجر در منزلي كه صاحبخانه اش راضي نيست چه مي شود؟ اگر صاحبخانه در ملك خالي خود پرده آويخت و يا مختصر اثاثيه و يا اثاثيه كامل چيد ولي استفاده نكرد، با كدام حكم قانوني مي توان چنين محلي را تخليه كرد ؟ و دهها سوال از اين قبيل .وزارت محترم مسكن چه پاسخي براي اين سوالات دارند و چه تمهيداتي براي رفع مشكلات انديشيده اند؟ پس براي مشكل مسكن بايد فكر اساسي شود ، همين امروز ، كار را به عزم ملي هم نبايد واگذار كرد كه عملا\" نتيجه نمي دهد ، براي هر كاري و رفع هر مشكلي بايد انديشه شود، راهكار ارائه شود و براي پياده سازي آن عزم ملي طلب شود . (336590)
 
سردار
۱۳۸۹-۰۴-۲۴ ۱۱:۱۲:۴۶
بعيد ميدانم اين نسخه ها دردي از بازار مسكن دوا كند.ريشه گراني بي حد و اندازه مسكن از وامهاي كلان 4 سال قبل آقاي احمدي نژاد به نام بنگاههاي زود بازده آب موخورد كه پول ها را گرفتند و در بخش مسكن و زمين تورم كاذب بوجود آوردند.تورمي كه هيچوقت نتوانستند از بين ببرندش. ضمنا؛بسيار بسيار ساده لوحانه است اگر باور كنيم محتكران دانه درشت و برج سازان وصل به اهرم هاي به اصطلاح نظارتي وزارت مسكن يا تعزيرات و ... نيستند و به راحتي زير بار قانون خواهند رفت. (336600)
 
hamed
۱۳۸۹-۰۴-۲۴ ۱۱:۱۴:۱۱
طرح خوبيست بشرط اينكه دولت واقعا بتواند بدون هيچ مانعي با محتكرين بانفوذ مسكن هم برخورد كند و همه را به يك چشم ببيند .
اميدواريم . (336601)
 
سید
۱۳۸۹-۰۴-۲۵ ۰۴:۱۷:۵۱
مفسدین را البته باید بگیرند. ولی این طرح همه چیز را بدتر میکند. (336906)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۴ ۱۱:۱۶:۵۶
این شماره تلفن 124رو خاطرمون هست گه برای پیگیری گرانفروشی بود و هیچکس گوشی را بر نمی داشت یا اشغال بود و هیچ نتیجه های هم نداشت بابت جوش شرین داخل نان و الوده بودن اب اشامیدنی و سبزی های الوده چه کسی پیگیری کرده است
ببینم مشکل پیگیری گرانفروشی بیشتر هست گه پیگیری شود یا وجود منازل خالی (336603)
 
علوی
۱۳۸۹-۰۴-۲۴ ۱۱:۲۳:۵۸
رفتارهای عدم اعتمادآور دولت همواره علایم نادرستی به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی می دهد و دولت تا زمانی که مسوولانه به وظایف بنیادین خود برای ایجاد امنیت اقدام نکند، شاهد اصلاح و تغییر چنین رفتارهای نامطلوبی نخواهیم بود. (336608)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۴ ۱۱:۲۹:۴۷
وضع مالی مردم را خوب کنید خانه ای خالی نمیماند. (336611)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۴ ۱۲:۰۸:۲۷
با ديدن كارهاي اين دولت آدم بعضي وقتها شك مي كند كه در قرن 21 زندگي مي كند يعني اينها واقعا همه چيز را به مسخره و شوخي گرفته اند يكي نيست بپرسد مگر مردم بيكارند يا جاسوس همديگر هستند كه از اين كارها بكنند يعني در همه جاي دنيا براي شناسايي خانه هاي خالي همين كار را مي كنند؟ ضمن اينكه اين طرح از اساس پوچ و شعاري است وگرنه كيست كه نداند بعضي از كله گنده ها چند تا چندتا برج هاي خالي دارند. (336621)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۴ ۱۲:۲۹:۳۵
مشکل اساسی ما اینه که پرداخت مالیات رو به عنوان یک اصل اساسی در زندگی شهری نپذیرفته ایم.

ابتدا باید فرهنگ سازی بشود و مردم بفهمند ، مالیات پرداختی در جهت رفاه خودشان مصرف می شود ... (336633)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۴ ۱۲:۴۰:۴۱
اگر قبول کنیم که مسکن هم مثل غذا از نیازهای ضروری یک جامعه است
پس باید سهمیه بندی شود و هر خانواده یک مسکن بیشتر نداشته باشد

سرمایه گذاری می تواند با طلا یا حسابهای بانکی باشد که تاثیری در معاش دیگران ندارد و تورم زا نیست
سرمایه گذاری با کالایی که نیاز مردم است و هر روز امید به گرانتر شدن آن باشد اصلا کار درستی نیست

دولت باید یک دیتا بیس کامل تهیه کند و مسکن را سهمیه بندی کند.


اینطوری قیمت مسکن حداقل نصف الان می شود. (336640)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۴-۲۵ ۰۰:۵۳:۴۱
اگه این مشکل راه حل به این سادگی داشت مردم دارن در شته اقتصاد و مدیریت بی خودی تحصیل و تحقیق می کنن نه؟ برادر من هر کاری باید تحلیل بشه ببینیم چه اثری روی زندگی مردم و جامعه داره (336877)
 
خسروسلجوقی
۱۳۸۹-۰۴-۲۴ ۱۳:۱۳:۵۷
پرداخت مالیات بر اساس میزان درآمد و مصرف تعیین گردد نیازی به این بگیر و ببند نیست با استفاده از فناوری اطلاعات و برقراری پیوند بین بانکهای اطلاعاتی منفک می توان به اطلعات صحیح درآمدی رسید و مالیات بحق گرفت صرف مالک بودن مبنای ظالم بودن نیست و صزف مستاجر بودن به معنی مظلوم بودن نیست صرف داشتن املاک زیاد به معنی غاصب بودن نیست احکام صفر و یکی صادر نکنیم بلکه جامعه را با اصول علمی و امکانات علمی اداره کنیم و از این مشاورین عزیز بخواهیم حقوق خود را بگیرند و از این مشاوره های عهد بوقی ندهند تا کی این دولت را با اینگونه مشاوره ها تضعیف می کنید آقای مشاور قرن 21 و قرت اطلاعات و فناوری است نه قرن جاسوسی و خبر چینی (336651)
 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۴-۲۴ ۱۶:۱۸:۱۹
درست آقا در کانادا حتی حساب پس انداز ما را هم انگلیسی ها کنترل می کنند مالیات ها بستگی به میزان ثروت دارد هر چه بیشتر مالیات سنگین تر
مالیات عمومی فدرال کشوری 7 درصد
مالیات منطقه استانی 7 درصد
مالیات موقعه خرید اجناس 14 درصد
مالیات ساختمان
مالیات مدرسه و شهرداری
بیمه حتما باید بیمه داشته باشیم قانون است
مالیات مغازه
مالیات و مالیات
چرا در ایران مالیات نمی دهند ؟
ساخت مسکن دولتی می تواند با این مافیا بازی مبارزه کند .
شما حکومت جدی ندارید و تاسف آور است ؟
کدام ثروتی از راه حلال و زحمت جمع شده ؟
مالیات دادند ؟خمس و زکات دادند ؟
How much income tax do I have to pay?
The amount of income tax you pay depends on how much money you earned in the past year minus any deductions and credits.

Your income tax rate is based on a combination of federal and provincial tax rates:

Federal tax rates for the 2009 tax year
15% on taxable income up to C$40,726 +
22% on taxable income between C$40,726 and C$81,452 +
26% on taxable income between C$81,452 and C$126,264 +
29% on taxable income over C$126,264
Ontario (provincial) tax rates for the 2009 tax year
6.05% on taxable income up to C$36,848 +
9.15% on taxable income between C$36,848 and C$73,698 +
11.16% on taxable income over C$73,698 (336725)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۵ ۱۳:۰۵:۲۸
ما بالاخره نفهمیدیم حج آقا! شما سیستم اونجا رو می پسندی یا نه!؟ (336969)
 
علی
۱۳۸۹-۰۴-۲۴ ۱۶:۲۵:۰۱
بهترین راه برای کنترل وضع مسکن
مالیاتهای سنگین بر خانه های دوم به بعد است
که همه جای دنیا هم اعمال می شود
تا این کالای کمیاب ارزش سوداگری پیدا نکندو احتکار نشود و سرمایه ها به سمت بخش تولید کشاورزی و صنعتی برود (336730)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۰۴-۲۴ ۱۶:۲۶:۳۶
دولت باید تولید ثروت کند . ایجاد شغل و بالابردن تولیدات صنعتی از وظایف دولت است. زمانیکه مردم ثروتمند شدند خودشان مشکل مسکنشون را حل میکنند. (336732)
 
کاوه
۱۳۸۹-۰۴-۲۴ ۱۶:۳۸:۱۱
طرح اشتباهی است که شاید باعث شود سرمایه داران سرمایه های خود را از بخش مسکن خارج و حتی ممکن است در خارج از کشور سرمایه گذاری کنند. (336739)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۴-۲۴ ۱۹:۴۶:۳۵
در شرع مقدس مالکیت خصوصی محترم شمرده می شود فلذا در جامعه اسلامی چنین راهکارهائی کارائی ندارد.دولت هم از این طرحها هدف دیگری را دنبال می کند. (336810)
 
سینا
۱۳۸۹-۰۴-۲۵ ۰۱:۲۰:۵۴
تعجب میکنم از این همه تلاش دولت برای خانه دار کردن مردم.

خالی ماندن بسیاری از واحد های مسکونی به دلیل عدم توان مالی مردم در خرید مسکن است . میشناسم بساز و بفروش هایی را که حتی ملک را دارند به قیمت تمام شده میفروشند اما هنوز مشتری ندارند .
این یعنی عدم توان خرید مردم ! (336887)
 
Mehdi
۱۳۸۹-۰۴-۲۵ ۰۶:۴۹:۰۸
مالیاتهای سنگین بر خانه های دوم به بعد است
که همه جای دنیا هم اعمال می شود
تا این کالای کمیاب ارزش سوداگری پیدا نکندو احتکار نشود و سرمایه ها به سمت بخش تولید کشاورزی و صنعتی برود
I am in USA, it is like Canda, you pay tax for income, you pay more taxes for 2nd home and 3rd. You pay tax for renting, you tax when you buy. When you flash your toilet, then you pay tax. To do this, there is a data base, any money you earn, the system knows. All banks accounts reports to Tax organization. (336913)
 
زهره
۱۳۸۹-۰۴-۲۵ ۱۴:۳۶:۳۰
به نظرتان کمی خجالت آور نیست که از مردم بخواهید جاسوسی همدیگر را بکنند، آنهم جاسوسی همسایه هایشان را. آیا درست است که بدون فکر این رفتارهای غلط از طرف مدیران بین مردم رواج بیابد. من که حاضر نیستم جاسوسی کسی را بکنم ، شما چطور؟! (336985)
 
فرهاد رضايي
۱۳۸۹-۰۴-۲۵ ۱۴:۴۵:۳۵
اگر كسي همه نظرات را مطالعه نمايد و با توجه به منافع نظام راه كاري موثر را بخواهد دنبال نمايد قطعا راه كار ارائه شده را به سرعت مردود خواهد دانست.از يك سو براي توليد كار سرمايه گذاري در زمينه مسكن توصيه مي شود چرا كه مشاغل متعددي درگير آن مي گردند و از سوي ديگر با برخوردهاي حساب نشده موجبات ناامني در سرمايه گذاري فراهم مي گردد.اگر قانون اجرا گردد و آن كسي كه بيشتر دارد بيشتر ماليات بدهد يعني شعار هركه بامش بيش برفش بيشتر كه داستاني خيالي شده است اجرا گردد آنگاه هر كس بيشتر توليد كند سهم بيشتري از عمل خود خواهد برد و خيالش هم راحت است كه هيچ كس حتي رئيس جمهور كه رئيس اول اجرايي كشور است نميتواند بدون رعايت قانون نتيجه سرمايه گذاري و زحمات كسي كه با ثروتش هم براي خودش و هم براي ديگران ثروت و كار توليد نموده را زير سوال ببرد.نتيجه اقدامي كه خيلي هم روي آن تبليغ شده است ايجاد ناامني در سرمايه گذاري فرار سرمايه از يك حوزه به حوزه ديگر كه موجب بي ثباتي مي گردد و نهايتا بي اعتمادي نسبت به اصل نظام را به دنبال خوهد داشت.دولت زحمت بكشد قوانين جاري اخذ ماليات را اجرا و مواردي كه نياز به اصلاح دارد از طريق مجلس تصحيح و اگر هم به نتيجه مطلوب در دوران خودش نشد راه را براي دولت هاي بعدي هموار نمايد.به ياد داشته باشيم كه كشور هاي بسيار پيشرفته كه محصولات آن ها را بسيار دوست مي داريم و در جاي جاي زندگي ما يا حضور دارند و يا دوست داريم حضور داشته باشند همگي فقط و فقط با درآمدهاي مالياتي چرخ امور مردم را مي چرخانند و مهمتر اينكه آسايش و رفاه بيشتري را نيز براي مردم خود فراهم مي آورند. (336988)
 
سرشناس
۱۳۸۹-۰۴-۲۵ ۱۵:۵۶:۵۷
نگه داشتن خانه خالی از سکنه در شرایطی که من و امثال من باید برای پیدا کردن یه وجب جای زندگی از این بنگاه به آن بنگاه برویم، اگر مصداق بارز احتکار نیست پس چیست؟ آقایانی که مخالف وضع مالیات بر خانه های خالی از سکنه هستند ظاهرا نفسشان از جای خیلی گرمی در می آید! اگر خانه ساخته ای بفروش، اگر نه اجاره بده، زمین و خدمات شهری و فضا و امکانات را استفاده کرده ای که بگذاری وقتی قیمتش سر به فلک کشید بفروشی؟ این یعنی عدالت؟ (337002)
 
ن
۱۳۸۹-۰۴-۲۶ ۱۵:۵۸:۲۵
ببینم شما اگه ۲ میلیارد خرج میکردی حاضر بودی زیر قیمت بدی ؟شما ناراحتی برو از اقایان محترم تقاضای وام بکن!نه اینکه با ۱۰۰۰ تومان بری بگی بنز میخوام!بدم بیای اینجا بگی دارن احتکار میکنن
بدم اینکه الان خانه زیاد هست قیمتش هم خیلی پایینتر از ۱ ۲ سال پیش هست اگهه نخواهی مفت بخری!
در اخر هم بنده خانه رو نمیفرشم تا قیمت زمین +ساخت در بیاد میخواد ۱ سال باشه یا ۱۰۰۰ سال.وزیر مسکن هم اگه ناراحت هست میتونه از دوستان و اشنایان خودش شروع کنه که مطمئنم واحد خالی زیاد دارن!  (337235)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۲:۵۶:۴۵
به نظر من کاملا صحیحه، احتکار یعنی جمع کردن جنس مورد نیاز مردم برای فروش به قیمت بالاتر، آقایون سرمایییههه دار تشریف ببرین طلا و سهام و ماشین بخرید و تا جا دارید نگه دارید، کسی هم کاریتون نداره ولی وقتی مسکن رو که نیاز لارم هر انسانیه احتکار می کنید تا به قیمت چهار تا پنج برابر قیمت تمام شده اون (حدود قیمت تمام شده ساخت 400 تومان به علاوه هزینه زمین که در آپارتمان های چند طبقه خیلی کم میشه و در کل حدود هزینه ساخت یک متر بنا حدود 600 هزارتومان میشه ولی فروخته میشه 2 میلیون و 600 هزار تومان)به مردم نیازمندی که مسکن ندارند، بفروشید، باید جواب پس بدید (337419)
 
مبعث آزاد
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۵:۳۶:۵۸
با اين حساب بايد همه تاجران را محاكمه كرد كه چرا يك كالا را مي خرند و بعد كه گران شد مي فروشند. احتكار وقتي مصداق دارد كه امكان توليد يك محصول نباشد. مگر آنهايي كه خانه خالي دارند، مانع توليد خانه جديد شده اند؟ اگر ساخت و ساز خانه رواج داشته باشد، كساني كه خانه خالي دارند بر اساس ساز و كار اقتصادي مجبور مي شوند يا خانه را بفروشند يا اجاره بدهند.
بازار بايد رونق داشته باشد و اين رونق نيازمند هزاران عامل از جمله امنيت اقتصادي است. (337485)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۵ ۱۸:۴۰:۳۸
این حرکت بسیار حرکت زشتی است که فرهنگ جاسوسی و سرک کشیدن در زندگی مردم را نهادینه میکند و در اینده کشورهای دیگر هم می توانند از این فرهنگ غلط سوء استفاده کنند.
ملت بزرگ ایران , این کلام خداست که \"انچه بر خود نمی پسندی بر دیگران هم مپسند\"
اگر دوست نداری وضعیتت گزاذش شود وضعیت کسی را گزارش مکن (337012)
 
بازنشسته
۱۳۸۹-۰۴-۲۵ ۲۱:۵۰:۱۷
بازنشسته ای هستم با 20 میلیون پس انداز ، بفرمایید در چه اموری سرمایه گذاری کنم تا حداقل ارزش پولم حفظ شود .سال قبل در یکی از همین صندوقهای قلکی پس انداز کردم و سالانه درحد تورم به من سود پرداخته اند (17درصد)که امسال با توجه به دستور بانک مرکزی سود مورد نظر به کمتر از ده درصد رسیده . حال اگر در یک گوشه ای در یک شهرستان تکه زمینی بخرم آیا امیدی دارم که چند سال دیگر مرا به جرم داشتن یک تکه زمین مازاد بر مصرف مورد مواخذه قرار ندهند ؟ (337038)
 
م.م
۱۳۸۹-۰۴-۲۶ ۰۸:۴۲:۵۰
َاگرچه شناسایی مافیای مسکن با استعلام از شهرداری ها بیشتر مثمر ثمر می باشد ولی ما هم برای کمک به کسانیکه با معضل جدی مسکن روبرو هستند به شناسایی آنها کمک می کنیم (337083)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۶ ۰۹:۲۷:۳۵
100 سال غفلت و عقب موندگی در موارد متعدد را نمیشه با دستور دادن و زور گفتن بدون بستر سازیهای مناسب جبران کرد.
شاید اگر چنین قانونی قبلا بود سازنده هم خونه اضافه نمیساخت و این یعنی ظلم به سازنده.قانون عطف به ما سبق که نباید بشه!
البته من خودم خونه ندارم و امیدوارم که تا 5 سال دیگه داشته باشم،پس سوء تفاهم نشه،بحث انصاف و منطقه و درایته!!! (337091)
 
آرزو
۱۳۸۹-۰۴-۲۶ ۱۲:۵۹:۲۹
واقعا چی مهمه تو این کشور؟
مالیات
ایجاد اشتغال
رونق بازار مسکن
ساخت و ساز مهندسی و در حد نیاز جامعه
...

بجا معرفی خونه خالی و دنبال موارد نامهم بودن، یه سر برید ناصر خسرو، من دیروز جمعه رفتم وسایل دوربین بگیرم هر کسی و ناکسی به آسونی تو پیاده رو میاد جلوت را میگیره و میگه مواد داریم از متادون تا شیشه و کریستال و ....
زنگ زدم 110 نه اینکه کسی نیومد 2 ساعت بعد زنگ زدن گفتن آقا کنترل از دست ما خارج است و اینقدر اینا زیاد شدن که نیروی پلیس جوابگو نیست. قانون محکمی هم نداریم و میگیریمشون که 2 روز بعد آزاد میشن.
حالا شما دنبال خونه خالی باش جایی که فساد داره بیداد میکنه. (337168)
 
بهمن
۱۳۸۹-۰۴-۲۶ ۱۷:۵۸:۴۱
در خیلی از کشورهای اروپایی قانونی هست که بر اساس آن اگر خانه ای متروکه باشد شما میتوانید بروید و آنجا سکونت اختیار کنید. دولت برای خانه اجاره تعیین می کند و شما فقط با دولت یا شهرداری طرف هستید و اجاره را به او می پردازید. صاحبخانه هم با کسر مالیات می تواند اجاره را از شهرداری دریافت کند اما نمی تواند حکم تخلیه بگیرد.
در ضمن معرفی و لو دادن کسانی که از مالیات فرار می کنند در همه کشورهای غربی رایج است و گاه حتی درصدی از مالیات اخذ شده را به خبرچین به عنوان پاداش می دهند. (337259)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۶ ۲۳:۴۷:۰۱
این چه طرزشه دیگه!!؟
حتما فردا باید آنهایی که زمین دارند را معرفی کنیم و پس‌فردا آنهایی که دوتا ماشین دارند...
واقعا خجالت داره
بجای اینکه مردم را به جون هم بندازیم، امنیت اقتصادی برقرار کنیم (337316)
 
یدالله
۱۳۸۹-۰۴-۲۶ ۲۳:۵۱:۵۷
در انبار خودروسازان هم کلی خودرو انبار شده ودر انتظار فروش است...به همین شماره زنگ بزنیم؟؟ (337317)
 
محمد ضادق شفیعی
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۱:۱۰:۳۱
در مملکت ما متاسفانه به علت فرهنگ غلط ، دلالی و احتکار نه تنها بد شمرده نمیشود بلکه برای آن هزاران دلیلم هم میاورند ، دولت باید مسکن را از سبد سرمایه گزاری خارج کند ، یکی از راه های آن همین جلوگیری از خالی بودن خانه هاست که البته باید قانون آن در مجلس تصویب شود و اجرای آن با آئین نامه در دراز مدت مشکل ساز خواهد بود ، چنانچه دولت بصورت جدی اجرای این طرح را جدی بگیرد
1- بعلت اشباع بازار و حجم بسیار وسیع خانه های خالی ، نرخ اجاره در بازه زمانی 12 ماه تا 60 درصد هم کاهش پیدا خواهد کرد
2- چنانچه جریمه های خالی بودن ملک بصورتی تنظیم شوند که نرخ جریمه چندین برابر نرخ درآمد کرایه باشد ، اتوماتیک وار صاحبان ملک سرایه گزار به فروش اقدام میکنند ، که در بازه ای 24 ماهه به راحتی حباب مسکن را خواهد شکست و قیمت مسکن در تهران تا کف آن که همان هزینه ساخت بدون ارزش زمین است پیش خواهد رفت
3 - بار تورمی مسکن به قولی بیش از 70% در جامعه میباشد که با منطقی شدن قیمتها ، شاهد ارزانی بصورت تدریحی در تمامی بخشهای مملکت خواهیم بود ، که دولت باید هوشیارانه از تعدیل حقوق کارمندان اجتناب ورزد تا بتواند تعادل را بین مصرف کننده و عرضه کننده ایجاد نماید .

امید است که این سیاست به همراه بسیاری از ترفندهای مطرح روز دنیا بتواند سرمایه را به بخش تولید سرازیر کند و تعادل را در این اقتصاد نابسامان به ارمغان بیاورد
یا حق (337386)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۳:۰۵:۱۳
باور كنيد اگه وزارت مسكن حد اقل نظرات همين جمع اندك رو مطالعه كند به يك راه حل منطقي خواهد رسيد ولي گويا دولت محترم هر چند وقت يكبار يك حرفي رو مي ندازن بيرون تا ملت بي مسكن اميدوار بشن كه لابد الان سند خونه اي براشون ارسال ميشه .

نظرات بعضي دوستان هم واقعا خوندنيه !

چه كسي خانه خالي دارد ؟

1_ سازندگاني كه خانه اي توليد كردند و مشتري نيست.اينها محتاج كمك دولت هستند كه لااقل به قيمت تمام شده دولت بخرد و بدهد به بيخانمان ها به اجاره .

2_ افرادي كه پس اندازي داشتند و خانه اي را خريده اند براي فرزندشان كه در اينده سرپناهي داشته باشد و اين افراد سه خدمت بزرگ كرده اند اول باعث رونق بخش مسكن و اشتغال شده اند دوم سرمايه گذاري كرده اند تا در اينده فرزندانشان يقه دولت را براي مسكن نچسبند سوم از هزينه كردن در راه سفرهاي تفريحي و زندگي مصرفي زده اند و امروز مي خورند نون و تره تا ايندگان بخورند نون و كره .
اغلب اين افراد هم صاحبان خونه اجاره اي هستند

3- افرادي كه در شهرستان زندگي مي كنند و يك خونه هم در تهران دارند علتش هم تجمع همه امكانات و سازمان ها در پايتخت است .

هيچ خانه اي به جز اين سه گروه وجود ندارد
راه حل خريد خونه هاي مسكن سازان توسط دولت و سپس فروش يا اجاره به بي خانمان هاست ولاغير (337424)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۲۰:۳۸:۴۸
کجای این طرح توجیه شرعی دارد ؟ اول انقلاب هم چنین قانونی تصویب شده بود که بعد بخاطر همین مشکلات شرعی جلوی ادامه اجرای
آن گرفته شد. (337565)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۴ ۱۲:۲۴:۳۸
طرح خيلي خوبي است ومثل همه طرح ها در حد حرف است چرا كه همين برج ها و آپارتمان هاي خالي مال مردم عادي نيست مال از ما بهتروني است كه همين قوانين دست شونه پس فكر نكنم اجازه بدن يك چنين قوانيني به تصويب برسه همونطور كه از سال 85 تا حالا اجازه ندادن (399834)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.