نظر منتشر شده
۷۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 78002
پشت پرده اختلاف بازارتهران با سازمان مالياتي
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۰
مشكل اصلي اصناف بازار سنتي تهران با توافق شوراي اصناف و سازمان امور مالياتي، نه بر سر نرخ افزايش مالياتها بلكه بر سر اجازه بررسي تصادفي 10 درصد حسابها و دفاتر حجره داران بازار تهران بوده است.

به گزارش "الف"، آنچه امسال تصميم سازمان مالياتي را براي اصناف بازار تهران غيرقابل تحمل كرده بود، اصرار سازمان مالياتي به بررسي تصادفي دفاتر و حسابهاي اصناف تهران بوده است.

در سالهاي گذشته فقط دفاتر حدود 2 تا 5 درصد حجره داران بازار تهران توسط مميزان سازمان امور مالياتي بررسي مي شد و نكته اين جا بود كه فقط دفاتر حجره داراني توسط مميزهاي سازمان امور مالياتي بررسي مي شد كه توسط اتحاديه هاي صنفي معرفي مي شدند اما امسال سازمان امور مالياتي به اتحاديه هاي صنفي پيشنهاد كرده بود اگر بخواهند فقط درصد اندكي از دفاتر و حسابهاي حجره داران آن هم با معرفي اتحاديه ها (و نه بطور تصادفي) رسيدگي شود، بايد نسبت به سال 87 ماليات بسيار بيشتري (مثلا 70 درصد) بپردازند و اگر اصناف بازار تهران تمايل داشته باشند ماليات سال 88 نسبت به سال 87 رشد كمي (مثلا 10 تا 20درصد) داشته باشد، بايد به مميزان مالياتي اجازه دهند بطور تصادفي و به انتخاب خود، دفاتر تعداد بيشتري از حجره داران بازار تهران بررسي و ماليات قطعي آنها تعيين شود.

بسياري از حجره داران بازار سنتي تهران حاظر بودند رقم بالايي نسبت به سال78 ماليات بپردازند مشروط بر اينكه دفاترشان توسط مميزان سازمان مالياتي بررسي نشود.

لازم به يادآوريست حجره داران بازار تهران بخاطر نفوذ سياسي و تصميم گيري متحد، از حدود 30 سال گذشته به مميزان سازمان امور مالياتي اجازه نداده اند حسابها و دفاتر آنها را كنترل كنند و همواره با چانه زني و توافق، درصد كمي به ماليات قطعي سال قبل خود افزوده اند. همين مساله باعث شده ماليات يك واحد صنفي در بازار تهران نسبت به واحد صنفي مشابه در سطح شهر بسيار پايين تر باشد.

درحال حاظر سرقفلي برخي حجره هاي بازار تهران ميلياردها تومان خريد و فروش مي شود اما آنها بر اثر نفوذ سياسي و اعمال فشار بر دولت، هرسال حتي يك ميليون تومان نيز ماليات نمي پردازند.

تعطيلي اخير سه صنف طلافروش، قماش و پوشاك در بازار سنتي تهران، دومين تعطيلي اعتراضي بازار سنتي تهران در سالهاي اخير بوده است. در سال 87 نيز اين اصناف با تعطيلي چند روزه حجره هاي خود، توانستند دولت را از اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده به عقب نشيني وادار كنند. درصورت اجراي ماليات بر ارزش افزوده، فرايند و مراحل توليد يا واردات تا مصرف شفاف مي شود و قاچاقچيان و رانتخواران از فرايند واردات و توزيع حذف خواهند شد.

در اعتراض اخير بازار سنتي تهران، متاسفانه يك تشكل سياسي پرنفوذ و مشهور اصولگرا نقش اصلي را ايفا كرد و دولت نيز بجاي شفاف كردن موضوع براي افكار عمومي و ايستادگي در برابر زياده خواهي و رانتجويي حجره داران بازار تهران، خيلي سريع عقب نشيني كرد تسليم فشارهاي آنها شد.

 

 
 
ehsan
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۰:۳۰:۴۸
این موضوع برای همه واضح بود، تبریک میگم که بالاخره رسانه ای جرات کرد اینو بنویسه!
اما اینکه چطوری باید فشار احزاب(!) بازار که 30 سال گذشته بیشترین قدرت رو داشتند، رو تحمل کنید و ادامه بدید، مساله مهمیه! (337372)
 
يخي
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۲:۱۷:۴۱
مغازه زمانی ارزش داره که باز باشه
به نظر من اگه دولت کمی مقاومت میکرد بالاخره موفق میشد ولی متاسفانه اجازه داد یه عده گردن کلفت باز در برن.
آخرش که چی؟! بالاخره یکی باید یه روز جلوی اینها بایسته یا نه؟
این مشکل تا کی باید تو این کشور وجود داشته باشه؟
چرا از شیوه های کشورهای پیشرفته برای اخذ مالیات استفاده نمیکنیم؟
آیا اونها هم با اینچنین مشکلاتی مواجه هستند؟ (337405)
 
جليل
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۳:۳۷:۲۵
مدتي بودكه اين آقاي يخ نبود ما كمتر حرص ميخورديم آقاي يخ شما چرا اينقدر بي منطق حرف مي زنيد؟ مگه درامد مردم ايران با غرب يكسانه ؟ اونجا دولتشون منظمه وپول ماليات رو براي رفاه مردم خرج مي كنه به بيكاران بيمه بيكاري ميده مثل اينجا نيست كه معلوم نيست اين درآمد عظيم نفت وگاز كجا ميره؟ با اين سيستم نامنظم هرچه قدر هم كه مردم ماليات بدند بي فايده ست همون بهتر كه ندند
(337433)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۴:۵۷:۳۷
اول اينكه درآمد نفت و گاز ما كفاف غذاي مردم هم نمي دهد چه به رسد به مخارج عمومي (يك حساب سر انگشتي نشان مي دهد كه درآمد هر ايراني از نفت با بشكه 100 دلاري در سال خوشبينانه 1 ميليون و سيصد هزار تومان است).
دوم اينكه درآمد دولت حتماً بايد به ماليات وابسته باشه تا مجبور بشه به مردم پاسخگو بشه.
سوم هم اينكه بحث شيوه دريافت ماليات در كشورهاي پيشرفته مطرح است نه مبلغ ماليات. (337467)
 
يخي
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۵:۲۳:۰۲
در کامنت شما هم چیزی به نام منطق مشاهده نکردم.
میزان درآمد شاخص خوبی برای سنجش رفاه در اقتصاد نیست و شما فقط یه رویه سکه رو میبینید و گرنه هزینه های اونا هم مثل درآمدشون چند برابر ماست.
مثلا از حاج آقا بپرس توی تورنتو برای اصلاح سر چقدر میپردازه:
اصلاح سر 20دلار
موبایل ماهی 50 دلار برای حداقل استفاده
اتوبوس 2 دلار
اجاره یه خونه ی سوئیتی 50متری 880دلار (دقیقا دوستم قراردادش رو 2هفته قبل امضا کرد)
...
شما میوه رو با جعبه میخری میبری خونت در حالی که طرف تو کاناده دونه ای میخره تازه یه اسانس طعم دهنده هم کنارش میزارن.
شما هندونه رو دوتا دوتا میبری خونت طرف میاد یه قاچ میخره میبره
تو ایتالیا مغازه دار یه لامپ معمولی روشن میکنه ولی از بس هزینه ی برق تجاری اونجا بالاست که نمیروسونه بده!(خواهش میکنم یکی از ایتالیا این مورد رو تایید کنه که آقا راضی بشه).
-----
خلاصه اونا رفاهشون بالاتر از ماست ولی نه بخاطر درآمد بالاشون بلکه بخاطر مسائل بسیار ریشه ای تری که مجالش اینجا نیست و فقط یکی شون عمل به قانون هست که مو به مو در مورد شهروندشون اجرا میشه و الکی کسی نمیتونه حقوق شهروندی رو نادیده بگیره.
-----
عزیز دلم من سیستم عاملم رو از ویندوز بردم به لینوکس و چون ناآشنا بودم برای همین مدتی طول کشید تا اینترنتم رو راه بندازم.اگه میدونستم دلتون اینقدر برام تنگ میشه زودتر درستش میکردم. (337478)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۲۲:۳۶:۰۰
دوست من اگر شما هم همان میوه با آن کیفیت را در ایران بخواهی بخری باید به همان اندازه آنجا پول بدهی گذشت آن زمان و دوست گرامی آنها آنجا صرفه جویی می کنند که دو بار در سال بروند سفر خارج از کشور و دوست گرامی وقتی آنها بازنشسته می شوند فقط دغدغه آنها این هست کجا مسافرت بروند نه مثل بازنشته داخل ایران تازه کاسه بدبختی دستشان بگیرند. دوست گرامی وقتی کار آنان به بیمارستان میرسد یا داروهای سرطانی دولت همه را پرداخت می کند دوست گرامی حداقل درآمد در همان کانادا با کار ساعتی که تمام وقت هم نباشد 1500 دلار می شود مبایل هم بستگی دارد با کدام شرکت قرارداد داشته باشید و اما دوست گرامی اگر به فرض شما درآنجا یک معلم ساده باشید با پول معلمی هم به خیلی از چیزی های که یک معلم بیچاره در ایران در خواب هم نبیبیند میرسد (337586)
 
حاج ممد
۱۳۸۹-۰۴-۲۹ ۱۰:۵۵:۴۹
یخی جان اهمیت نده. هر کسی یک نظری داره و نظر شما هم محترمه. دیگران هم اگه حرص می خورند، نظرات این آقا رو نخونن. یا دلیل بیارن که چرا با این نظر مخالفن. من همین کار رو بارها برای نظرات یخی انجام دادم. (338156)
 
آرش
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۵:۳۲:۲۰
1) دوست گرامی آقای جلیل با اینکه با اصولگراها چندان میانه خوبی ندارم اما اتفاقا اینبار این شما هستید که غیر منطقی حرف میزنید نه آقای یخی. اینکه در کشور از شیوه کشورهای پیشرفته برای سیستم مالیاتی استفاده شود کجایش اشتباه است که به شما برخورده؟
در بازار مدرن ردپای واسطه های حتی الامکان کم است و تمام بده بستانهای تجاریشان مشخص است. اما متاسفانه در بازار سنتی ایران هیچ حساب و کتاب روشنی وجود ندارد.
2) واقعا لذت بردیم که الف برای اولین بار در طیف اصولگرا از این جریان اصولگرای به ظاهر حذب اللهی نام برد که با ظاهر فریبیهایی از قبیل برگزاری مراسم مذهبی نفوذ عمیقی در سیستم دلالی بازار ایران دارد. اینها را مردم ایران به خوبی میشناسند. اینها همان هیات موطلفه هستند که شاهرگ بازار را در دست دارند.

درخواست از الف: اگر نباید اسم آنها را میبردم فقط اسم را بردارید و کل نوشته ام را حذف نکنید. (337482)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۹:۱۵:۴۸
برادر عزیز، پول مالیات باید صرف هزینه های دولت بشود، و درامد نفت و گاز صرف سرمایه گذاری در صنعت و کار افرینی. (337545)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۹:۴۸:۴۸
درآمد چهار سال دولت نهم حدود 300 میلیارد دلار بود که یک درآمد افسانه ای و در طول تاریخ نفت ایران بی سابقه بود.متاسفانه مشخص نشد این پول عظیم صرف چه کارهایی شد و چه کار زیربنایی عظیم و چشمگیری در این کشور صورت گرفت و صرف چه سرمایه گذاریهای مولد و ثروت سازی شد .این درآمد عظیم نه تنها به رشد اقتصادی کشور چندان کمکی نکرد بلکه بر میزان بیکاری و تورم و رکود کشور افزوده شد.....
بگذریم حالا که درآمد افسانه ای دولت از نفت کاهش یافته می خواهد مقداری از آن را از طریق افزایش عجیب و غیرمنطقی مالیات و مقداری را نیز از طریق واگذاریها و هدفمند کردن یارانه ها تامین کند.البته من نه طرفدار بازاریان هستم و نه طرفدار اجرا نشدن طرح تحول اقتصادی بلکه برعکس با قدرت از طرح تحول اقتصادی و تامین هزینه های جاری دولت از محل مالیات دفاع می کنم چون حتما به سود اقتصاد کشور خواهد بود. (337553)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۶:۰۰:۲۸
آقا یخی من بازاریم هر چقدر هم از من مالیات بگیرند میکشم رو جنسم پس از جیب من نمیره در واقع از جیب خریدار میرود خیالی هم نیست آخرش هم میریم اوراق مشارکت میگیریم هم سودش بهتر هست هم معاف از مالیات هست هم دردسرش کمتر
د (337493)
 
يخي
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۲۱:۴۴:۵۹
برادر من
اگه اینجوری هست که شما میگید پس لزومی نداره که نگران مالیات باشید و از جیب شما نمیره که. پس چرا اعتصاب کردید؟
معلوم میشه که مقاله ی بالا درسته و بحث میزان مالیات نیست و فقط بحث گردن کلفت هایی هست که خوردن و شکم چاق کردن و برای درآمد تیلیاریشون سند جعل کردن و یه قرون هم مالیات ندادن. (337575)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۹ ۱۸:۱۵:۰۴
سلام دوست عزیز از ملک واملاک واوراق مشارکتت هم مالیات بر دارایی می گیریم. این مالیاتی است که راه فراری از اون نیست. (338363)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۵:۰۶:۵۵
يكي از مقصران اصلي اين داستان صدا وسيما بود. اگر اطلاع رساني صحيح مي كرد و دقيقاً مي گفت تعطيلي بازار براي چه بود با اطمينان مي گويم همه مردم از دولت در برابر بازار حمايت مي كردند صرف نظر از ديدگاه سياسي شان.
بازار هم نمي توانست در برابر مردم مقاومت كند. اگر درست به مردم اطلاع رساني مي شد نهايتاً مثلاً با تحريم خريد طلا و پارچه بازار مجبور مي شد حق مردم را بدهد. (337471)
 
يخي
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۲۱:۴۷:۵۹
صدا و سیما محافظه کارتر از اینهاست
اگه بی بی سی روی چیزی مانور داد زود آقایون صدا و سیما اقدام به مقابله میکنن وگر نه می خورن و میخوابن و حقوق ماهیانشون رو میگیرن (337577)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۹:۴۴:۲۱
کاش آقایان الف در مورد حزب موتلفه و نقش این حزب و بعضی اعضای آن در بازار نیز می نوشتند. من که از کوچکی می شنیدم که بازار را موتلفه ایها و ... می گردانند! (337551)
 
مهدي
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۰:۴۷:۳۰
چه قدرتي داره اين بازار الان ديگه خيلي چيزها قابل فهم شده در مورد نقش بازار در سياست بايد گفت سياست ما عين بازار ماست (337379)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۱:۰۰:۴۴
دولت اگر کوتاه بیاید باید در برابر کارمندان و کارگران پاسخگو باشد (337382)
 
سید
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۶:۳۰:۳۶
مگه کارگر و کارمند دستشون به جائی بنده؟ (337511)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۹:۵۰:۱۷
دولت علاوه بر بازار درباره مالیات گرفتن از نهادهایی که وارد فعالیت اقتصادی شده اند مانند آستان قدس رضوی و بنیاد مستضعفان و جانبازان و.... نیز نباید کوتاه بیاید.نمایندگان مجلس نیز در برابر مردم مسوول هستند. (337554)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۹ ۱۴:۳۲:۴۱
کارمندهای این نهادها هم مثل همه دارن مالیات میدن. مشکل بازاری ها هستند. (338282)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۱:۰۲:۳۹
آقا تنها راه برخورد بررسی حساب های بانکی همانند کشورهای غربی است! تا وقتی قانون از کجا آورده ای اجرا نشود هیچ کاری نمی توان کرد!از کجا آورده ای آن قدر سیاسی شد که کار به اینجا رسیده!
اگر همین یه کار را یه دولت در 8 سال انجام بده به اندازه 100 سال پیشرفت را تضمین می کنه!
از قاچاق گرفته تا رشوه و..... همه و همه جلوش گرفته می شه
حیف که نمیشه! (337383)
 
سیاوش
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۳:۳۳:۴۶
من هم با این نظر موافقم دولت شاید نتونه دفاتر حسابرسی رو برسی کنه (یعنی نزارن) ولی حسابهای بانکی رو که به راحتی میتونه کنترل کنه و کافیه تبادلات مالی زیاد رو با برنامه ای گزینش بکنه و از بین اونها پولهایی که غیر منطقی هست ببینه صاحبش کیه و طرف رو مجبور کنه بگه این پولها رو از کجا آورده (337435)
 
سید
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۶:۳۵:۲۲
هر جور بگیری اینها رد گم کردن رو بلدند. ارز و طلا میخرند یا به نام دیگری میزنند...... حتی دفاتر خودشون را دستکاری میکنند. باید فکر اساسی و برنامه ریزی کرد.باید اسکناس جمع شود تا رد درامدها و پولها رو زد. (337514)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۸ ۰۰:۳۵:۵۷
فعلا بحث مالیاته نه فساد اگه پول پخش بشه بازم مالیاتش میشه گرفت! (337603)
 
علی
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۶:۵۱:۰۹
اینم راه داره. کافیه پول رو پخش کنند به نام افراد یا موسسات مختلف. بهترین راه همون بررسی دفاتر است که البته دولت نتوانست انجامش بدهد. (337520)
 
كامران
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۱:۰۳:۲۴
بله به نظرمن هم دولت محترم و آقاي دكتر خيلي كوتاه مي آيند چرا بايد مملكت مااين قدر كريمانه وآزادانه با چنين مسائلي برخورد كند
آخر اين همه مدارا و عطوفت اسلامي تا كي وتا كجا؟
چرا بايد سران فتنه و بازاريان اين همه مورد مهر وعطوفت رهبري عظيم الشان انقلاب ولطف كريمانه عزيز دلمان دكتر محمود احمدي نژاد قرار گيرند
گيرم كه اين دو عزيز به خاطر مظلوميتشان نتوانند اقدامات موثري انجام دهند اما فرزندان انقلابي رهبر نبايد ساكت بنشينند
مگر فتح بازار از فتح خانه مراجع سخت تراست
من مصرانه از اقاي دكتر توكلي كه به حق ثابت كردند از با بصيرت ترين افراد روزگارخودشان نسبت به وقايع اخير هستند تقا ضا دارم سوكوتشان را بشكنند وبگويند كه برخي از بي بصيررت تان چه با دل رهبري ودكتر كردند وچه مي كنند
باور بفرماييد ديگر تحمل ومدارا فايده اي ندارد من فكر مي كنم اگر زمان صدر اسلام هم بود خود معصومين هم تا اين اندازه كه رهبري ودكتر محمود احمدي نژاد و با بصيرتاني چون دكترتوكلي صبر كردند صبر نمي كردند
فرمايش شما كاملا درست است چرا هميشه دولت بايد به نفع مردم عقب نشيني كند يك بار هم مردم به خاطر دولت بايد عقب نشيني نمايند آنهم دولتي كه به ياري خداوند تا چندي ديگر نبض مديريت جهان رادر دست خواهد گرفت
پيام من به دولت اين است
دولت عزيز به پشتوانه مقام معظم رهبري كه چونان خاري در گلوي دشمنان زورگو گير كرده است كوتاه نيا ومقاومت كن گرچه سخت است اما صبورانه ادامه بده جلوي مشتي دكان دار وحجره دار كوتاه نيا و انها را به سرنوشت فتنه گران مبتلاساز (337384)
 
ر-م
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۱:۳۴:۲۵
به نظر من مالياتي كه بايد مي پرداختند حق است. لطفا مقايسه اي با مالياتي كه كارمندان و كاركنان به نسبت حقوق خود مي پردازند با ماليات بازاري ها صورت دهيد تا مشخص شود كه كدام صنف ماليات بيشتري مي پردازد.
شخصي كه در سال يك ميليون نيز در بازار ماليات نمي پردازد ولي درآمد ساليانه اش بيش از 30 ميليون است يعني به اندازه يك سوم كارمند و كارگر ماليات نمي دهد و هميشه هم طلبكار است.
اليته اين از ضعف دولت در توجيه بازاري هاست كه از اين دولت بيش از اين انتظار نمي رود. (337390)
 
بازاری
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۱:۴۳:۰۹
آقا شما رو به خدا اینجوری مقاله نزنید همه کسبه بازار که پولشون از پارو بالا نمی ره من کاسب بازار تهرانم می دونم اکثر همکارام مغازه رو از صاحب ملک کرایه کردن با سختی زندگی می گذرونن اگه یک روز سر کار و کسبشون نرن آخر ماه کم میارن حدود پانزده درصد جنس خریداری شده در بازار برگشت می خوره پول بیمه و مالیات و هزینه های دیگه هم هست آخه من با یک مغازه دو در سه کوچیک با این همه مخارج و چهار سر عائله چه جوری باید این مالیات سنگین و هم بدم ، شما رو به خدا مراعات ما فقرای میلیونر نما رو هم بکنید، دولت خیلی هنر داره بره از میلونرهای فقیرنما مثل (گداها و دلالها و دست فروشا) مالیات بگیره (337394)
 
سیاوش
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۳:۲۸:۰۶
سازمان مالیاتی که گفته اگر میخواهید مالیات نهایت 20 درصد زیاد بشه باید اجازه بررسی 10% مغازه ها به صورت تصادفی داده بشه در غیر این صورت باید 70% مالیات بدید تصمیم با خودتونه میتونید خود شما بازاریهایی که موافق بررسی تصادفی حجره ها هستید(اگه مطمینی ریگی به کفش ندارید) یه بیانیه یا طوماری چیزی امضا کنید و رسانه ایش کنید
در مورد نظر چند تا بالایی هم به نظرم قانون از کجا آوردی اگه اجرا بشه(واقعا واقعا اجرا بشه) خیلی به کاهش فساد کمک میکنه (337431)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۳:۳۳:۳۱
مزاح مي فرماييد. تمام دعواي شما در اين چند روز اين بود كه ماليات ندهيد كه موفق شديد حق فقراي جامعه رو ندهيد. (337434)
 
سید
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۶:۴۱:۳۹
دوست بازاری: اگر سرقفلی را نقد در بانک بگذارند فکر کنم تا چند نسل از سودش نیازی به کار نخواهند داشت. ولی اگر نه مالک باشند و نه صاحب سر قفلی در این صورت با وضعیت فعلی ورشکستگی نزدیک است مگر دو لا چهار لا کاسبی کرد. انشالله با این موضوع موافقید. (337518)
 
president
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۱:۴۸:۴۰
درود بر دولت قانون گرا، احمدی نژاد چوب همین شفاف سازی هایش درباره دانشگاه آزاد و بازار را می خورد.
اما تا در مسیر ولایت حرکت کند، غمی نداشته باشد که مردم پشتیبانش هستند. (337397)
 
کاوه
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۵:۳۸:۱۷
رفیق متاسفانه همین چیزی که گفتید هم پیرو بازار است اگر اینطور نبود که ما مخلص آقای احمدینژاد هم بودیم. (337486)
 
president
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۱:۵۲:۰۲
اگر مجلسی ها پشت دولت ایستاده بودند، دولت عقب نشینی نمی کرد.
اما وقتی همه رسانه ها و مجلسی که سر کوچکترین موارد به اسم قانون، جلوی دولت را می گیرند؛ این بار نگران قانون نمی شوند؛ دولت چاره جز کوتاه آمدن ندارد.
طرح تحول و اجرای صحیح مالیات ها، همگی عوامل تصحیح کننده ساختار اقتصاد کشورند که به جای همکاری با دولت شجاع برای اجرای آن ها، دائما جلوی پایش سنگ اندازی می کنند. (337399)
 
آرش
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۲:۱۵:۰۰
کارمندان و کارگران بدون حتی قدرت اعتراض شاهد اخذ مالیات از حقوق خود و افزایش کم سنواتی آن نسبت به نرخ تورم هستند.اگر در جمهوری\"اسلامی\" دولت عدالت گستر نتواند از قوی تر شدن اقویا وضعیف تر شدن ضعفا جلوگیری کند،پس چه اسلامی،چه عدالتی؟فقط حجاب و کمیته امداد؟؟؟ (337404)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۴-۳۰ ۱۳:۳۲:۱۹
افزایش تنها 6 درصد حقوق کارمندان دولت در برابر تورم بالای 15 درصدی سالیانه چه چیزی از عدالت دولت عدالت محور! را می رساند؟ (338625)
 
احسان راد
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۲:۱۸:۲۳
خوب گفتی عزیز !
ولی به نظرم تقصیر سبزها هم هست آنها آن چنان در تعصب مخالفت با احمدی نژاد قرار دارند که به ورطه خمایت و پشتیبانی مشتی منفعت طلب افتاده اند و کار را در این قضیه برای دولت دشوار کردند .
نمی دانم چه طور می شود از یک طرف ادعای دموکراسی خواهی داشت و از طرف دیگر مشتی سود جو را ساپورت کرد ؟ (337406)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۲:۳۴:۵۷
واقعا\" جای تاسف داره من کارگر درماه صد هزارتومان مالیات می دم درحالیکه بیشترحقوقم بابت اقساطم میره ولی یک بازاری با کلی درامد سالی یک میلیونم مالیات نمیده کی باید این تبعیضات فاحش حل بشه چرا دولت کوتاه میاد اگه زورشان به سر انها نمیرسه حداقل مالیات قشر حقوق بگیرو کم کنند (337413)
 
بیژن
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۲:۳۸:۰۳
زمانی که قانون\"از کجا آورده‌ای\" هنوز به مورد اجرا گذاشته نشده است و هیچکسی در مقابل این قانون نوشته شده و موکد حاضر به پاسخگویی نشده است بازار و بازاریان جای خود دارند و به عقیده من که از قشر بسیار آسیب‌پذیر نیز هستم ، دولت فخیمه کاری به آنها نداشته باشد در غیر اینصورت بار آن را ما آسیب‌پذیران باید بدوش بکشیم.
تلویحاعرض شود در زمان رابین‌هود اگر جنگلی بود که در آن پناه گرفتند، ما آن جنگل را هم خورده‌ایم و حالا داروغه باید جان ما را بگیرد تا پرنس جان راضی شود. (337415)
 
امیرحسین
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۲:۳۹:۱۳
پس خبر ندارید!
فقط بازار سنتی نیست که سرکشی می کنه و زیر بار قانون نمیره بروید در کارخونه ها و کارگاهها ببینید چه خبره!

برادرم مهندسه از یکی از دانشگاههای معتبر ایران باید بره سه ماه جای یک کارگر ساده در یک کارخونه کار کنه و یک ریال هم بهش ندن حالا 4 ماه از آن موقع گذشته و هیچ خبری از پول نیست.

راستی چه کسی در مقابل سرکشی سرمایه دارها جوابگو هست؟ کدام قانون حافظ حقوق ما هست؟ اصلا چرا قوانین در مقابل سرمایه دارها رنگ می بازه؟

جنگ نرم تنها در حوزه فرهنگی نیست. کوتاهی ما در هر زمینه ایی، در آینده عواقب بسیار سختی در پی خواهد داشت همان چیزی که دشمنان این میهن عزیز آرزوی آن را در سر می پرورانند. (337416)
 
علي
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۲:۵۶:۵۳
حزب موتلفه! به راستي جواب دولت گرام فقط مي تواند به قشر بدبخت كارمند فشار اورد (337420)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۳:۱۲:۱۵
دست آقای دکتر احمدی نژاد که با مقابله با رانت خواران حق مردمی که در تمام مراحل انقلاب به یاری نظام شتافته اند درد نکند .
مردم می دانند که بازاریان و رانت خواران در زمان جنگ و سختی های بعدی و حتی دادن مالیات درست در صحنه نبو ده اند ، بگذاریم ببینیم بازاریان ، این مدعیان اصل عدالت و ولایت و مظلومیت ائمه با ملت مظلوم خود چه میکنند ؟ (337425)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۳:۲۵:۳۹
باید قدرت اجرای عدالت رو تو همین طرح محک زد
اگه قراره قانون فقط برای اقشار ضعیف جامعه اعمال بشه، پس بهتره که ما جوون ها از الان حساب کار دستمون بیاد (337430)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۳:۳۰:۳۸
من هم شدیداً همین نظر رو دارم. و البته اگر توجه کنید که در هر دعوای مالیاتی بین دولت و بازار ، همیشه دولت کوتاه می آید، متوجه قدرت لابی گری بازار می شوید. اصلا بازار تهران به این شکل فعلی، نه به گردش مالی صحیح اهمیتی می دهد،نه نیاز های مردم را بصورت بهینه بر طرف می کند، و نه اشتغالزایی دارد و نه حتی مالیات درست و حسابی می دهد. نتیجه پولدار شدن عده ای واسطه است. توجه کنید سرمایه دار بودن، بد نیست اما وقتی کار شما بنحوی است که هیچ گونه اشتغالزایی نتیجه اش نیست، تولیدی به آن صورت انجام نمی دهید و حتی هزینه دولت را هم پرداخت نمی کنید، آدم به این فکر می افتد که آیا زمان ایجاد تغییرات اساسی در بازار تهران نرسیده است؟ (337432)
 
داودفرهی
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۳:۳۸:۴۹
ارش خوب گفت ولی مثل اینکه توخوب نخواستی بشنوی
اگر مقاله را خوب وبدون تعصب بخوانی درج گردیده یگ گروه اصولگرا (که ازاول انقلاب شعار حمایت از نظام ودرباطن مشغول چپاول مردم ) بودند وجنگ را نعمت برای برکت جیب خودشان وتحریم را فرصت برای انبوه کردن حساب ارزی خودشان میدانند پشت پرده بحران بازار قراردارند وبرای انها دولت احمدی نژاد و خاتمی هم فرق ندارد همه را بصورت اسکناس میبینند البته برای مردم فرقش اینست که جریان حاکم بااین همه هارت وپورت با تلنگری درمقابل این سوداگران مسلمان نما کوتاه میاید وتلافی ان را برسر کارمند وحقوق بگیر خالی میکند نمونه تورم 25% و اضافه حقوق 6%
به این میگویندعدالت اجتماعی وبا همین روش ها بقول ان دوستمان که جوگیر شده وشعارهای تهی بدست گرفتن نبض مدیریت جهانی را باور کرده وباان دلخوش است عدالت جهانی هم برقرارمیکنند (337438)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۳:۳۹:۰۵
واقعاً متاسفم كه دولت مجبور شد كوتاه بيايد.
نكته جالب اينجا است كه حاضر بوده اند 70 درصد ماليات بدهند ولي به صورت تصادفي دفاترشان چك نشود.اينجاست كه مشخص مي شود در اين مملكت چه خبر است و مافياي بازار دارد چه بلايي سر مردم مي آورد. (337439)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۳:۴۷:۱۵
كدام دفاتر را مميزين مالياتي ميخواستند بررسي كنند ،دفاتر اول يا دوم يا سوم و... آنها را .......

متاسفانه تنها چيزي كه قابليت استناد و بررسي را ندارد دفاتراصناف ، مشاغل و شركتهاي خصوصي است.

بنظر بنده وزير دارايي اول يك فكري اساسي بحال سيتم فلاكت زده مالياتي اين كشور بكند.
ساليانه هزاران هزار ميليارد تومان بخاطر فراراز ماليات اصناف ،مشاغل ، و شركتهاي خصوصي( با استفاده از دفاتر دوم و سوم و يك سري حساب سازيهااز قبيل بالا بردن هزينه و كاهش در آمد و ايجاد زيان صوري در دفاتر) به بيت المال خسارت وارد ميشود.
آيا مكانيزم مورد عمل وزارت دارايي اينقدر عاجز و ناتوان است كه اينگونه تخلفات را نتواند شناسايي كند،يا اينكه محتاطانه با اين اشخاص برخورد ميكند
براي همگان آشكار است با يكسري ابزارهاي و روشهاي كنترلي (از قبيل ايجاد بانك اطلاعاتي مشترك بين سازمان امور مالياتي بابانكها،سازمان ثبت اسناد و املاك كشور ،شهرداراريها، دفاتر اسناد و املاك كشور ، گمركات و... مي توان با كمترين انحراف به ماليات اين افراد دستيابي پيدا كرد.


بنظر بنده تاوان اين همه ضعف سيستم را كارمند ياكارگر ساده اي ميدهد كه قبل از اينكه حقوقش را دريافت كند ماليات آنرا پرداخت كرده است (337442)
 
sina
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۴:۰۳:۰۵
متاسفانه عدم بررسی درست درآمدها از تاجر گرفته تا کارگر و اینکه هر شخص واقعا در کشور چقدر بصورت واقعی درآمد داره و شفاف نبودن سود آوری شرکتها و رانتخواری و رشوه به ماموران دولتی در زمینه کم کردن مالیات و هزاران مصیبت دیگر در این مملکت در این زمینه سبب این مشکلات می شود
به نظر من دولت باید محکم در مقابل این موارد ایستادگی کند چون حق مردم است که بازخواست میشه ولی متاسفانه همیشه کوتاهی شده است (337449)
 
حسام الدین
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۴:۱۲:۳۰
فکر می کنید دلیل اصلی عقب نشینی سریع دولت چیست؟!
- منافع؟
- ترس از اعتصاب؟
- ترس از عدم حمایت برخی؟ (337453)
 
Saeed
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۴:۳۲:۳۰
آقا جليل
اين نكته كه ماليات پرداختي من حيف و ميل شود دردناك است. اما اين كه بي مهابا به آقاي يخي بي منطق بودن نسبت دهيد غيرقابل قبول است.
بالاخره بايد سيستم مالياتي درست شود و دولت و مردم ياد بگيريند كه نسبت به مالياتها مسوولانه تر برخورد كنند.

در مورد بازار هم، من اصالتي در بازار سنتي با بازار مدرن يا تازه به دوران رسيده تر نمي بينم يا حجم كاريشان را متوجه نمي شوم. هرچه هست الان عده بيشماري از آنان ايران را بهشت پولسازي مي بينند.
چرا؟ چون عده اي كه بايد از حقوق مردم دفاع كنند يا كارشان را بلد نيستند يا خيانت مي كنند!
بازار مهم است چون حلال و حرام مملكت است و همچنين عدم رضايت و مسابقه غارت ديگران از بازار شايع مي شود. (337459)
 
ابي
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۵:۰۷:۱۹
سنگ بزرگ علامت نزدن است. سياست هاي اينگونه هميشه بي نتيجه بوده است. معلوم نيست تا كي مي خواهيم از آخر به اول بيائيم.؟
نگاهي به تاريخ وقايع مملكت ، مبين اين مطلب است كه بازاريان پيشرو هر مساله اي بودند، پيروز شده اند و دولت هم با عنايت به همين نكته در مقابل آنان كوتاه مي آيد.
دولت بايستي با اتخاذ سياست هايي هدفمند از رشد ميلياردر هاي قارچ گونه جلوگيري نمايد كه تنها راه زير آبي رفتن را بلد شده اند و بس. البته سياست دولت توليد تجاراينگونه را مي طلبد.
... (337472)
 
گوشکوب
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۵:۱۳:۳۸
نمیشه در بازار رو ببندین مردم بصورت پایاپای خرید کنن! اونطوری هم دلال و بازاری جمع میشه و هم جنس چینی بنجل و هم قیمت تمام شده پائین میاد! (337475)
 
مبعث آزاد
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۵:۵۱:۴۶
اولا مقايسه بازاريان با كارمندان دولت قياس نابجايي است. اگر يك كارمند دولت جرات داشت كه استعفا بدهد و به بازار برود و زحمتكشانه و با پذيرفتن انواع ريسكها كسب درآمد كند،‌آن وقت اين حرف درست است. دولت با سياستهايش ريسك فعاليت بازار را بالا برده و برخلاف كارمندان دولت كه از بالا درآمدشان افزايش مي يابد، بازاريها مجبورند خودشان و با زحمت خودشان هم براي خودشان كار ايجاد كنند و هم كسب درآمد كنند. كارمندان دولت هزينه ايجاد شغل براي خودشان را بپردازند، مالياتشان پيشكش.
ثانيا با وجود درآمدهاي نفتي كه دولت از آن بهره مند است و مقدار آن هم چند برابر درآمد مالياتي از بخش خصوصي است بهتر است دولت بجاي اجراي هدفمند كردن يارانه ها از همان درآمد نفتي استفاده كند. علاوه بر اين تشكيلات هدفمند كردن يارانه ها و تشكيلات جمع آوري ماليات را منحل كند و با كاهش هزينه هايش در واقع درآمد خودش را افزايش دهد. واقعا در شرايط فعلي اين كار دولت كه بخواهد با تغيير شرايط اخذ ماليات درآمد خود را افزايش دهد،‌درست است؟ آيا ما در شرايط فعلي به همبستگي داخلي نياز نداريم؟
دولت با افزايش بهره وري كارمندانش مي تواند چندين برابر ماليات دريافتي از بخش خصوصي را نصيب خود كند. دولت اما كار آسانتر را انتخاب مي كند كه البته اين انتخاب چندان هم آسان نبود. (337491)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۵:۵۸:۰۸
کی گفته سالی 1تومن هم مالیات نمی دیم؟؟

دوستان لطف کنن بگن تو کشورهای غربی چک برگشتی هم داریم؟؟؟ (337492)
 
آیا بهتر نیست؟
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۶:۰۹:۲۴
آیا بهتر نیست که مانند ممالک راقیه (همان کشور های پیشرفته ما بی سواد ها)پرده هاکنار زده شود؟ (337499)
 
سعید
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۶:۲۶:۰۵
من یک کارمند هستم و به نسبت درآمدم 2 برابر یک بازاری مالیات می دهم.
من یک کارمند هستم و یک دهم یک بازاری درآمد دارم.
من یک کارمند هستم که نه دل خوشی از باجگیرها داره و نه از ترسو های دروغگو.
پس تعجب نکنید اگه بگم :
من یک کارمند هستم که توی این جامعه ، توی محل کارش همش تو اینترنته ! (337508)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۷:۰۷:۰۷
با اینکه تقلب در معرفی اصناف توسط شورای اصناف ثابت شده چگونه اداره محترم ممیزی شورای اصناف را به دادگاه معرفی نمنوده است. (337527)
 
شریفی
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۷:۵۷:۲۷
زمان مبارزه با شاه
میگفتند در حکومت اسلامی مالیات حرام است کشورهای مسلمان عرب را ببینید (337533)
 
بی نام
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۸:۰۷:۳۹
متاسفانه امثال بنده که رفتیم دنبال علم و تحصیل تا بلکه خدمتی به کشور بکنیم در حال حاضر شدیم کارمند با حقوقی که به سختی میشه گذران زندگی کرد. در حالیکه یک عده علی رغم درآمدهای سرشار ناشی از عدم کنترل بر بازار و .. توانسته اند در این سالها میلیارد شوند میزان مالیاتی که می دهند به مراتب کمتر از مالیاتی است که از امثال بنده گرفته می شود.
چند نفر از آشنایان نزدیک بنده بازاری هستن و در بازار مغازه دارند. به جرئت می توانم بگویم درآمد دو روز هر کدام از آنها از حقوق مایهانه بنده بیشتر است در حالیکه مالیاتی که آنها می دهند یک سوم مالیاتی که دولت در طول سال از حقوق بنده کم می کند هم نیست. (337534)
 
محمد رضا شوق الشعراء
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۱۸:۱۷:۴۰
بنام حق
آنچه که در سال 85 نوشتیم و پیش بینی کردیم
بازار در مقابله با احمدی نژاد و عدالت!

احمدی نژاد حتی اگر بتواند آمریکا و کشورهای اروپایی را تسلیم نظرات خود کرده، و قضیه هسته ای را به سامان رسانده و حل کند نیز قادر نخواهد بود، تا همچون دولت های گذشته، بازار را شکست دهد و تحت نظم و کنترل درآورد.

بسیاری از سرمایه داران و تجار و دلالان، در زیر چتر گسترده بازار قادر هستند، تا هر آن که اراده کنند، قیمت هر کالایی را به هر اندازه ای که خواستند، افزایش یا کاهش دهند، و در این راستا، قشر مصرف گرایی که بزرگترین دغدغه و مشکلشان پر کردن شکم است نیز، بجای همراهی با دولت برای شکست بازار، بدلیل جو روانی بوجود آمده و فرهنگ غلط مصرف گرایی، همراه و هم سو با بازار گشته و گام بر می دارند و با گران خریدن، موجب تقویت لشگر قدرتمند بازار می گردند.

مشکل سیستم اقتصاد ایران در شیوه تولید و مصرف است، اقلیت کوچک تولید کننده، نمی تواند جوابگوی نیاز اکثریت بزرگ مصرف کننده باشد، سرمایه های سرگردان و نیروی انسانی فعال و جوان کشور، بدلیل زحمت کمتر و سود بیشتر، جذب بخش های خدماتی و شغل های واسطه ای و ایجاد مغازه و فروشگاه می شود، و نتیجه فعالیت این سیستم بی قاعده، تنها گرانی و تورم و فشار مضاعف بر توده مردم محروم خواهد بود.

امروز همه آحاد جامعه و دولتمردان و رسانه ها، بنوعی از گرانی و تورم می گویند، اما هیچکس از تولید و قناعت و صرفه جویی و کم مصرف کردن حرفی نمی زند! و اینکه چرا مصرف مواد خوراکی در ماه روزه و رمضان، بجای کاهش، افزایش می یابد؛ سوالیست که مردم مسلمان و روزه دار، باید بجای دولت و مسئولین به آن پاسخ دهند.

دولت عدالت محوری که همچنان بدلیل ترس از بازار و اعتراض ثروتمندان و انتقاد اقلیت حزب گرایان، پشت به عدالت و رو به مصلحت کرده، و بودجه و ارز بیت المال را صرف واردات بنزین و مواد مصرفی و دادن سوبسید به ثروتمندان و مرفهان جامعه می کند، قادر نیست تا بازار را بشکند و با گرانی و تورم مبارزه کند، مگر اینکه با قاطعیت و بدون واهمه، از مرحله ترس و تردید عبور کرده، و آنچه را که در راستای ایجاد عدالت درست است، انجام دهد.

دلالان و واسطه ها، که به سیاست و فرهنگ و مذهب، تنها از دریچه منفعت نگاه می کنند، نقش بسیار مهمی در افزایش نرخ اجناس و کالاها دارند، و تا دلالان و واسطه ها، بدون ترس و واهمه و منع قانونی، به فعالیت خود ادامه می دهند، باید همچون گذشته، شاهد افزایش سرسام آور قیمت ها، و ناتوانی دولت در مبارزه با گرانی و تورم نیز بود.

دلالان و واسطه ها، دولت سایه و پنهان مقتدری هستند، که بسیار بیشتر از هیئت دولتها قدرت دارند، و اما چگونه می توان با قشری که تولید ندارد، و بیش از تولیده کننده سود می برد، و تنها به مصرف جامعه و منفعت خود می اندیشد مبارزه کرد؟!

اینک محرومترین و آسیب پذیرترین قشری که با رای روشن خود، بعد از دوم خرداد، در سوم تیر، احمدی نژاد را به ریاست جمهوری برگزید، بدلیل سیاست و برنامه هایی که باعث محرومیت بیشترش گردیده، می رود تا ناخواسته و به اجبار، در روبروی احمدی نژاد قرار گیرد، کارگران موقت و قراردادی و بیکار، با این امید به احمدی نژاد رای دادند، که احمدی نژاد، به حکومت اربابان و سرمایه داران و کارفرمایان پایان دهد، و قوانین برده داری نوین را لغو کند، اما اینک، روز بروز به مخالفان و منتقدان احمدی نژاد افزوده می شود، و محرومترین اقشار جامعه، ناخواسته، بدلیل فشار اقتصادی و فقر و بیکاری، در روبروی احمدی نژاد و دولت احمدی نژاد قرار می گیرند.

خاتمی، شعار توسعه سیاسی و جامعه مدنی را داد و در عمل، به اجبار سیاست های دوران سازندگی را ادامه داد، و شکست خورد؛ و احمدی نژاد، که شعار عدالت را می دهد نیز در عمل، چاره ای جز ادامه دادن سیاست ها و برنامه های خاتمی را ندارد، و اما! ادامه این راه، به کجا ختم خواهد شد؟!

سیاست زدگی و مصرف گرایی، آفت آزادی و عدالت هستند، و خودخواهی و قدرت طلبی، آفت اصولگرایی و اصلاح طلبی می باشد!

بین اصولگرایی و اصلاح طلبی، تضاد و فاصله ای نیست، و مرز بندی بین اصولگرایان و اصلاح طلبان، حربه منافقان و قدرت طلبان، برای کسب پست و قدرت، و غارت و استعمار ایران و ایرانی می باشد.

احمدی نژاد برای اینکه بتواند شعارهای خود را جامعه عمل بپوشاند، باید احمدی نژاد شود، و سیر سخنان خود را به عمل برای تحقق عدالت اجتماعی و انقلاب اقتصادی تغییر دهد، وقت آنست تا احمدی نژاد، که به سران کشورهای قدرتمند جهان نامه نوشته است، نامه ای برای مردم ایران بنویسد و برای مبارزه با بازار و فساد و دروغ و ریا و رشوه، از مردم کمک بخواهد، و همانگونه و با همان لحن و ادبیاتی که با آمریکا و دشمنان و مخالفان خارجی ایران صحبت می کند، با دشمنان داخلی و گرانفروشان و دشمنان عدالت و مردم در داخل کشور صحبت کند.

احمدی نژاد، برای اینکه احمدی نژاد بشود، باید برای تحقق عدالت، به شایسته سالاری رو آورد، و با نگاه دقیق به راهی که علی(ع) رفت، وزراء و استانداران و فرمانداران و مدیران بسیاری را تغییر دهد، و اگرنه! مردم گرفتار فقر و تنگدستی و محرومیت، چاره جز پناه بردن به دشمنان مردم و کسانی که وضعیت جامعه را به این روز رساندند، نخواهند داشت.

حسین (ع) اصلاح طلب اصولگرا است و علی (ع) اصولگرای اصلاح طلب، و اگر امروز علی (ع) بود! برای مبارزه با گرانی و مقابله با دلالان، از چه حربه ای استفاده می کرد، و با بودجه بیت المال و پول نفت، برای محرومان چه می کرد؟!

محمد رضا شوق الشعراء 11/7/85 (337537)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۲۰:۲۰:۴۳
کی سوبسید ها را میگیرد (337561)
 
علی
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۲۰:۳۷:۰۳
بهتر است این را بخوانید و به تاریخ آن توجه کنید :

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8904160991

من فکر کنم کسانی هستند که فقط به نظرهای مورد علاقه ی خود رای می دهند.
که معمولا مخالفان بی منطق هستند. (337563)
 
علی
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۲۱:۴۷:۱۵
در بازار ایران و حتی در بعضی حیانانهای تهران برای یک یک مغازه 10 متر مربعی ماهانه بیش از یک میلیون تومان اجاره میگیرند!

آقای احمدی نژاد رئیس جمهور گرامی,
آیا دولت شما قصد ندارد از مالکان این مغازه ها هم مالیاتی در خور بگیرد؟ مثلا فردی که دوتا از این قبیل مغازه ها را دارد و سالی 25 میلیون تومان فقط ار اجاره آنها برداشت میکند و شاید خودش هم در خیابانها و بدون تولید نفعی برای مملکت میگردد, چه اشکالی دارد که بدولت خود سالانه مبلغی در حدود 8 میلیون تومان \"مالیات اخذ اجاره\" بپردازد؟ و شما هم با بحشی از آن پول بداد آن یتیم و آن زن ایرانی بی شوی و بیکار برسید که برای زنده ماندن مجبور به کارهای دگر نشوند؟ ایا این اسلامی تر و اسلام درست تر نیست؟ امید وارم که در این راه و میسر موفق باشید!

یا اینکه یک برنامه مفصل برای دوباره سازی همه بازارهای فرسوده بریزید و در کنار آن صمن مدرنیزه کردن ساختار و ساختمان بازار, سیستم مالیاتی را هم مدرنیزه کنید؟ آیا پیشنهاد خوبی نیست؟ (337576)
 
علی
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۲۲:۰۹:۳۵
نقل قول از مقاله بالا:

\"... بايد به مميزان مالياتي اجازه دهند بطور تصادفي و به انتخاب خود، دفاتر تعداد بيشتري از حجره داران بازار تهران بررسي و ماليات قطعي آنها تعيين شود. ...\"

شمارا بخدا, مسخرگی موضوع را نگاه کنید. در کجای دنیا دولت و مقامهای اداره مالیات از نمایندگان یک صنفی اجازه میگیرند که دفاتر آنها را بررسی کنند؟ چرا وقتی نوبت به بازار ایران میرسد, نمایندگان دولت میباید که برای بررسی دفاتر بازرگانی آنها, از خود بازاریان عزیز اجازه بگیرند و فقط از \"حجره هائی\" بازدید نمایند که اتحادیه بازاریان گرانقدر! معین و مشخص میکند؟

در این کشوری که ما زندگی میکنیم و نه فقط در این کشور بلکه در تمامی کشورهای اروپائی, زمانیکه اداره مالیات حدس بزند که شرکتی و یا موسسه ای از مالیات میدزدد و یا گمان تقلب در بیلان داشته باشد, بازرسان مالیاتی همراه با پلیس مخصوص با برنامه ریزی قبلی و به ناگهان به شرکت و یا موسسه مورد نظر وارد شده (هجوم برده) و تمامی دفاتر و مدارک آن شرکت را برای بررسی با خود به اداره مالیات منتقل مینمایند و بعد از اتمام بررسی ها و کپی برداری از مدارک مهم و ضروری دوباره آن مدارک و کتب را به صاحبان اصلی باز میگردانند. و اگر در این بررسیها معلوم گردد که کاسه ای زیر نیم کاسه بوده است, در آنصورت وای بحال آن شرکت و موسسه که میباید مبلغ بسیار هنگفتی را بعنوان جریمه مالیاتی بپر دازد و از زیر آن هم قادر به دررفتن نخواهد بود!

در کنار این برخورد درست, اداره اجتماعی آنها هم, حد اقل زندگی کسانیرا که قادر به گذران امور خود نیستند را تامین میکند!

عدالت اسلامی ما را آنها در این موارد درست تر اجرا میکنند! (337581)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۲۲:۱۱:۵۰
برای چی بایدیکدفعه 15 درصد به مالیت ها افزوده شود؟ حتما بعد از آن باز بانک مرکزی می گوید تورم 2 درصد هست! یادتان نرود همین افراد گردن کلفت پول می دادند و هزینه های انقلاب را پرداخت می کردند نه افرادی که آن موقع هیچی نداشتند و الان به نان و نوایی رسیده اند.
شما ها یا اوضاع اقتصادی خراب را نمی دانید حتی در بازار یا خودتان رابه راه دیگری زده اید (337582)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۸ ۰۰:۱۷:۲۶
بله. عجب جرأتی شما کرده‌اید. بعضی از این آدم‌ها خطرناکند زیاد به پر و پاچه‌شان نپیچید. همه‌ی اصول را برای حذف طرف مقابل‌شان حاضرند قربانی کنند. من یکی از قربانی شده‌ها هستم که جز خدا کسی را ندارم و دست تظلم به سوی او دراز کرده‌ام. (337597)
 
سعید
۱۳۸۹-۰۴-۲۸ ۰۷:۵۰:۱۲
با سلام
گفتن این حرفها چه فایده ای داره. وقتی من کارمند معمولی یک شرکت خصوصی در برابر 248 ساعت کار قانونی و 120 ساعت اضافه کاری یعنی از صبح ساعت 6 تا شب ساعت 8 با در نظر گرفتن زمان رفت و آمد مسافت 25 کیلومتری محل کار در بیرون شهر ماهیانه 700 هزار تومان حقوق میدن که 7 درصد بیمه یعنی 49000 تومان و 56 هزار تومان مالیات کم میکنن. یعنی بنده با این وضع کار بیشتر از اون میلیاردر تهرونی و حتی بابای خودم که کار تولیدی میکنه بیشتر مالیات میدم. این شد عدالت؟ (337642)
 
مبارز
۱۳۸۹-۰۴-۲۸ ۰۸:۱۰:۵۱
با سلام.دوستي گفته كدوم كارمند جرات داره استعفا بده و بياد زحمت بكشه و ريسك كنه و تو بازار كار كنه من ميگم با اين روحيه اي كه بازاري ها دارن هيچكس چون ما هم ميترسيم فردا ماليات دزد از آب در بياييم.مگر مسلماني فقط به هيات و نماز و روزه هستش . تازه توي بازار اغلب اونهايي كه واقعا زحمت ميكشن و يه نون حداقلي رو كاسب ميشن مالياتشون رو تقريبا ميدن بيشتر گردنكشي از جانب مفت خور هاي دلالي هستش كه فقط با تلفن جنسهاشون رو خريد و فروش ميكنن و به اصطلاح ميگن حجره دارو يه دوستي ميگفت در حالي كه از پشت كنتور برقش انشعاب برق غير مجاز گرفته همش سعي ميكنه با ظاهرسازي خودش رو مومن و معتمد جا بزنه.دوستي هم فرموده بودن كجاي دنيا يكباره كلي ماليات رو افزايش ميدن بايد بگم اگر واقعاً ماليات مصوب و قانوني از همه اخذ بشه اينجوري نميشه بازاريان ساليان سال از گذشته تا كنون از ماليات دادن تفره رفته اند از اقوام ما يه نفر بازاري هستش كه من تو جريان كارهاش هستم ماهي حداقل پنج ميليون سود خالص كسبش هستش كه پارسال همش سيصد هزار تومان ماليات پرداخت كرد يعني ماهيانه25 هزار تومان در حاليكه براي يه كارمند با 500 هزار تومان حقوق ماهيانه 35 هزار تومان ماليات كسر ميكنن كه تقريبا پانزده برابر دوستان بازاري ماليات ميده . تازه اين فاميل ما از اون منصفهاشونه اگه سري به بعضي از بازاري هاي قلدر و سريش بزني حتي يك صدم كارمند هم ماليات نميدن .اون وقت بعدش انتظار داره دولت امنيت بازار رو مفتي با احداث كلانتري تامين كنه تو زنجان در حاليكه خونه هاي مردم امنيت نداره بازاري ها با يه نمايش ساختگي به كمي امنيت بازار تحصن ميكنند اين در حاليه كه قبلها با احداث پاساژهاي بزرگي مثل بازار كسري كه از نظر امنيتي بسيار قابل كنترل تر از بازار هستش مقابله كردند و الان اين بازار كسري بلا استفاده مونده. در خاتمه يه پيشنهاد كه اگه قابل اجرا شدن باشه بهترين راه تعيين ميزان در آمد اشخاصه كه اون هم اجبار براي صدور فاكتورهاي الكترونيكي و خريدهاي الكترونيكيه كه حاج آقاي بازاري نتونه دخل و تصرفي در اون حسابها بكنه اينجوري چون دليل محكمه پسند هم هست كسي حتي جرات اعتراض هم به خودش نميده اگه هم ديد نميصرفه ميتونه تعطيل كنه. چطور باور كنيم در آمد ثبت شده در اظهار نامه يك بازاري كه نوشته در آمد ماهانه من پانصد هزار تومان هستش در حاليكه همه ميدونن فقط براي اجاره مغازه ايشون مردم حاضرن ماهي چهار ميليون بدن زنجانيها ميدونن منظورم كيه. يا حق (337650)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۸ ۱۱:۲۹:۴۴
من خودم طرفدار دولتم ولی به نظرم این کار بزرگترین اشتباه تاریخی و استراتژیک دولت احمدی نژاد در مبارزه با فساد و تبعیض بود. به جد به آن اعتقاد دارم و اگر دولت این مسیر را اصلاح نکند دامانش را بعد از اجرای هدفمند کردن یارانه ها می گیرد، چون آنجا هم نمی تواند افزایش را قبول کند.
البته این فرآیند نشان می دهد که موتلفه از کارگزاران قویترند و نمی توان آنها را محدود کرد و در هر دوره ای از نظام سیاسی بوده اند چون بازار را دارند!! (337744)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۴-۲۸ ۱۲:۵۴:۱۲
آقا اون کاسب گردن کلفت بازار که دفاترش رو هم ارائه بده بین اوراقش تراول رو هم با مبالغ بالا ارائه میده و خطر ازش دور میشه اونم به سرعت ول حالا نوبت پائین دستی هاست که بله نه سر ممیز و نه ممیز مالیاتی تحویلش میگیرن بله پس متضرر کیه من و شما که اون پائینیم (337791)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۸ ۱۴:۲۶:۰۲
اینکه ما نمی دونیم پول نفت و گاز چه می شود و.... ، می توان آنها را نیز اگر بعضی ها شلوغ کاری نکنند بررسی کرد ،ولی الان این حرفها را آنهایی میزنند که می خواهند پول مالیاتشان را ندهند ، اگر می خواهید اصولی اقدام شود خوب در گام اول در سر راه دولت سنگ نیاندازید و بازاریان محترم هم با اخلاص به پرداخت مالیات واقعی خود بر اساس بررسیهای صحیح نماینده دولت از روی دفاتر ، مدارک و مستندات موجود دراصناف کمک نمایند ، تا انشاال.. به سنگ اندازی در مسیر کشور و خدایی نکرده رانت خواری ، دزدی و چپاول مردم متهم نشوند .ضمن اینکه واقعاً چطور است که مالیات کارمندان و کارگران که درآمدهای ناچیزی دارند بر اساس ضوابط و مقررات گرفته می شود و تا کنون نیز از تعطیلی و این حرفها صحبتی نکرده اند آن وقت بازاریان حتی حاضر نیستند نسبت به شفاف سازی اطلاعات که اولین نیاز برای هر گونه برنامه ریزی می باشد اقدام نمایند . باید اذعان کرد که صدا و سیماباید پرده از این موضوع که مردم هم بازاریان را بهتر بشناسند بردارد ، کجا هستند این افراد که از زمان جنگ تا حالا به غیر از منافعشان به چیز دیگری فکر نکرده اند .
اگر ریاست محترم دولت در این گام قدم بردارد همه مردم ,( عادی )با خوشحالی حمایتشان می کنند.
مجلسیان محترم نیز برای اینک حمایت خود را از قشر ضعبف جامعه نشان دهند و با این کار در راستای آباد نمودن کشور اقدام کنند باید از دولت حمایت قاطع نمایند .
در غیر این صورت اگر از هرکس بخواهند مالیات بگیرند و آنها تحمل نکنند سنگ روی سنگ بند نمی شود . (337842)
 
سيدامير
۱۳۸۹-۰۴-۲۸ ۱۸:۰۹:۰۵
اي آقا
خرده فروشهاي خرده پايي را تو شهرستان مي شناسم كه بي شك روز حداقل نيم تا يك ميليون پول از فروش لازم جابجا ميكنه (از طريق فروش سيار لوازم خانگي و ...) اما به خدا قسم طي يكسال حتي يك ريال هم ماليات ميده .
و از اين دسته افراد زيادن و با اطمينان 100 درصد هم وزارت دارايي به اين موارد بسيار بيشتر از من و شما اشراف داره اما چرا تا به حال سازوكارهاي اجرايي جهت دريافت ماليات از اونها را نداده !! خوب جوابش معلومه خواب كارشناسان و مسئولين مملكته .
اصلا چي دارم چرت و پرت ميگم اونها حتي در گرفتن ماليات مغازه دارها و موسسات خصوصي موندن چه برسه به مشاغلي كه براي اونها حتي شناسنامه هم ندارن !!! (337931)
 
ایران
۱۳۸۹-۰۴-۲۹ ۰۱:۴۷:۳۲
درکشورهای اروپایی اگه 50درصد مالیات هست درمقابل هم امکانات هست تازه جالبه ما نفت هم داریم (338055)
 
معلم بازنشسته
۱۳۸۹-۰۴-۲۹ ۰۹:۱۴:۲۵
من به دولت توصیه می کنم بعد دازاین همه عقب نشینی وامتیازدادن به اهالی بازار برای رفاه حال بازاریان محترم مستضعف به ویژه طلافروشان وفرش فروشان بخشی ازحقوق بازنشستگی مارا به مستیما\" به ایشان اختصاص دهند. (338104)
 
من
۱۳۸۹-۰۴-۲۹ ۱۱:۵۳:۴۷
چرا دولت فقط در مورد ماليات بازاريان صحبت مي كنه.ماليات بر افزايش قيمت مسكن چند سال اخير كه سودش در جيب بساز و بفروش ها رفت چطور مي شه.آيا آنها صاحب كالاهاي اصلي و مورد نياز مردم نيستند؟ سال 86 يكي از آشنايان ما آپارتمانهايي را كه با متري 300 تا400 هزار تومان ساخت متري 2ميليون و دويست فروخت ،وضعش هم از اين رو به اون رو شد دريغ از يك قرون ماليات بر ارزش افزوده. امثال آن بنده خدا كم نيستند. آنها صاحب چندين خانه هستند در حالي كه بسياري افراد حتي نمي توانند يك خانه اجاره اي داشته باشند. بهتر است وضع مسكن روبه راه شود تا ديگر شاهد نباشيم يك نفر چندين خانه داشته باشد و صدها نفر بي خانه باشند.با يك طرح ساده كه هر نفر مي تواند يك خانه داشته باشد خيلي راحت مي توان به اين سوداگري بازار مسكن خاتمه داد.كاري كه كشور انگلستان در آن تجربه موفقي داشته است و هر شهروند آن فقط مي تواند يك خانه در تملك خود داشته باشد و با متخلف هم برخورد قانوني و شديدي صورت مي گيرد. (338186)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۵-۱۳ ۱۸:۲۸:۵۹
مطلب پر معنی بود و به خاطر چاپ آن از شما ممنونم. تازه پی می برم که بخشی از دلایل حملات اخیر آقای مرتض نبودی به رئیس جمهور محترم در روزهای اخیر چه بوده. بنده شخصاً فکر میکنم که اگر دولت اینبار نیز در برابر زیاده خواهی های بازار کوتاه آمد علتش بعضاً این بود که ایشان نمی خواستند فتنه جویان از این مسأله هم سوءاستفاده کنند. البته، من فکر می کنم که چنین محاسبه ای اشتباه بود. کشور باید بتواند برای کسب استقلال بیشتر به ویژه در هجمۀ کنونی غرب از خلال تشدید تحریم ها بر درآمدهای نمالیاتی بیش از پیش تکیه کند. به خصوص اینکه بازار بدون روحانیت یعنی هیچ و اکنون روحانیت در صف مقدم دفاع از ولایت و حکومت تابع ولایت است و دامنۀ تاثیر سیاسی آن به همین دلیل تقریباً هیچ است. باز هم ممنون از این فرصتی که در اختیار گذاردید. (342384)
 
۱۳۹۰-۰۱-۱۸ ۱۶:۵۳:۴۷
من توی سوئد زندگی میکنم فقط میخواهم محض اطلاع هموطنان عزیزی که فکر میکنند ما نفت داریم و همه چیز تمام است بگویم اینجا به یک بچه مدرسه ای یاد میدهند وقتی میروی حمام فقط باید توی 5 الی 10 دقیقه دوش بگیری و آب و برق را بیشتر مصرف نکنی فرق ندارد ثروتمند هستی یا فقیر و......فرهنگ صرفه جویی را از همان اول یاد می گیرند تا دلت بخواد مالیات می دهند اگه یک عده دارند پول مفت می گیرند که نمیرنداز گرسنگی مثل بیمه بیکاری و... این دولت نیست که براشون کاری میکند خودشون سعی میکنند رعایت کنند و مثل ما ایرانیها نیستند که همش میخواهیم از زیر بارمالیات دادن و ...در بریم و قوانین را رعایت نکنیم و بگوییم دولت بدی داریم و علت تمام بدبختیها و عقبماندگیها دولت است و............................................................................... (427224)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.