نظر منتشر شده
۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 78113
سیمای بی نشاط
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۱۹
روی صحبتم با ریاست محترم رسانه ملی کشور است. جناب آقای ضرغامی، من و خانواده من و مردمان جامعه من تا کی باید بنشینیم و نظاره گر برنامه های کسل کننده و ملال انگیز از صدا و سیما باشیم.جنابعالی بهتر از هر کس می دانید که یکی ازکارکرده های مهم رسانه ملی ایجاد شور و نشاط و شادمانی در جامعه است. بسیاری از جامعه شناسان و روان شناسان معتقدند نشاط و شادمانی موجب پیشرفت و توسعه اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی است. شادی ونشاط یک نیاز فردی واجتماعی ویک ضرورت برای تأمین سلامت روان به شمارمی آید. در سایه شادی است که زندگی معنا و مفهوم پیدا می کند و دلها بهم نزدیک می شود و شادی اجتماعی، بهداشت روحی و روانی برای افراد جامعه ایجاد میکند.
سهم شما و مدیران شما در ترویج فرهنگ شادی و نشاط در جامعه چقدر است؟ چرا صدا و سیما از فرصتها ی پیش رو در اعیاد ملی و مذهبی به خوبی استفاده نمی کند؟ ایام ماه شعبان، ماه شادی، شور، شعف و شادمانی شیعیان است. فرصتی بسیار مغتنم پیش روی مدیران سازمان صدا و سیما که متاسفانه به راحتی با ساخت چند برنامه روتین تکراری و کسل کننده وبدون هیچ گونه خلاقیت و جاذبه هنری از دست می رود . اگرچه در تقویم سالانه ما ایرانیان بسیار است از ایامی که شادی آفرین هستند. اما رسانه ملی کمتر به این مهم توجه میکند و با ساخت چند برنامه سطحی از آن میگذرد. به اعتقاد بنده بین برنامه های مناسبتی سوگواری و اعیاد تفاوت چندانی دیده نمی شود.
پخش گفتگوی های دو نفره و چند نفره و بعضاً خسته کننده در ایام عید آن هم در تمامی شبکه ها برای آحاد مردم خارج از حوصله بوده و شادی آفرین نیستند. مخاطبی که در ایام عید پای گیرنده تلوزیون می نشیند حوصله وعظ و خطابه و سخنرانی را ندارد. بلکه او به امید پخش تصاویری شادی آفرین، موسیقی های زیبا، آوازهای دلنشین و برنامه های مفرح و سرگرم کننده پای گیرنده خود می نشیند. بارها و بارها اتفاق افتاده است افراد در یک روز تعطیل و عید ترجیح میدهند دور هم پای برنامه های رسانه ملی بنشینند ولی متاسفانه چون در هیچ شبکه ای نیاز خود را نمی یابند با عصبانیت گیرنده خود را خاموش می کنند و در پی سرگرمی های دیگری می روند. مولودی ها و سرودها ی مذهبی هم آنقدر کوتاه و ناقص ودر ساعاتی نامناسب پخش می گردند که هیچ حسی در بیننده برانگیخته نمی کنند.
در یک بررسی کلی از برنامه های صدا و سیما به وضوح جای خالی برنامه های شادی آفرین را میتوان حس کرد. چرا رسانه ملی ما در گریاندن و یا نشان دادن غم ومصیبت به وظایف خود به شایستگی عمل میکند اما در پرداختن به شادی و نشاط در اعیاد دینی و مذهبی بسیار ناتوان است. ریاست محترم سازمان صدا و سیما، در عصری که دنیا اسب ماهواره را زین کرده و چهار نعل می تازد و در برهه ای که بر روی هر بام و تراسی بشقاب های آهنین ، جهان را در جعبه کوچک تلوزیون خانه ها به نمایش می گذارد. باید فکر ی جدی و عاجل به حال رسانه ملی شود. بدون شک برنامه های امروز رسانه ملی به ویژه در بخش سرگرمی و طنز نیازخانواده ها به خصوص جوانان را برآورده نمی سازد.
به نظر میرسد با توجه به اهمیت موضوع شادی و نشاط اجتماعی و تاثیررسانه ملی درایجاد روحیه امید به زندگی، شبکه ای با رویکرد صرفاً سرگرمی و طنز تحت عنوان شبکه خنده و سرگرمی به شبکه های تلوزیون اضافه گردد.
چو شادی بکاهد بکاهد روان خرد گردد اندر میان ناتوان
 
http://rezaamoozadei.mihanblog.com/




رضا عموزادی
 
۱۳۸۹-۰۴-۳۰ ۲۰:۴۷:۲۳
ممنون از پیشنهاد شما. حتماً انجام خواهد شد.
امیدوارم با این دو جمله خوشحال شده باشید. (338751)
 
۱۳۸۹-۰۴-۳۱ ۱۷:۰۹:۰۶
با نویسنده کاملا موافقم.علی رغم استقبال مردم از طنزهای روتین که هر شب پخش میشد این برنامه های طنز متوقف شده.
مرگ ،بیماری ،ورشکستگی و فقر جز لا ینفک بسیاری از سریال ها و تله فیلم های تولیدی صدا و سیماست که در بسیاری از موارد بکارگیری این مضامین اموزنده هم نیست و این موضوع باعث ریزش مخاطب میشه در صورتیکه اگر سریال خوب و با محتوایی ساخته بشه مردم استقبال میکنن نظیر همین سریالهایی که خودشون از عواملش تقدیر میکنن.
در بخش اخبار و اطلاع رسانی هم عملکرد صدا و سیما مطلوب نیست بطوریکه منبع خبری اغلب کسانی که به اینترنت دسترسی دارند همین سایت های خبری است نه رسانه ملی.
اما از نکات مثبت صدا و سیما برنامه های ورزشی اون از جمله برنامه 90 و یا پخش خوب بازی های جام جهانی بود که مورد استقبال مردم قرار گرفت.در مجموع هر وقت کار خوبی از
صدا و سیما پخش بشه مردم استقبال میکنن و مدیران سازمان صدا و سیما باید به جای بهانه تراشی و توجیه به انتقادات توجه کنن و در جهت بهبود کیفیت برنامه ها تلاش کنن.
و نکته اخر اینکه یکی از عوامل پیشرفت هر جامعه نقادی و نقد کردن و نقد پذیری است نکته ای که اصلا در صدا و سیما دیده نمیشود. (338967)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.