توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 78669
سرلشکرصفوی: نوح نشدند ولی پسرشان...
تاریخ انتشار : شنبه ۲ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۹:۱۳
دستیار فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه جنگ را سیاسیون شروع و تمام می کنند، گفت: جنگ آینده هواپایه و دریاپایه است و جنگ در مقابل ایران دیگر زمینی نخواهد بود و ما باید در مقابل آنها آماده باشیم و قدرت دفاعی ما به قدری است که دشمنان را پشیمان می‌کنیم.

به گزارش مهر سردار سرلشکر یحیی صفوی دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور نیروهای مسلح روز شنبه در اولین دوره آموزش مربیان درس آمادگی دفاعی که در سالن 5 آذر برگزار شد، اظهار داشت: جنگ را سیاسیون شروع و تمام می‌کنند و نظامی‌ها زیرمجموعه سیاسیون هستند. همانطور که رهبر عراق دستور به حمله داد حضرت امام (ره) رهبر اسلام به دفاع فرمان دادند.

صفوی ادامه داد: فرزندان هر ملتی باید سابقه ملت خود را بدانند در غیر این صورت تاریخ تکرار می‌شود؛ کشورهایی که انقلاب مردمی می‌کنند در محیط خطر به سر می‌برند و ما هم همین‌طور هستیم. ما باید به نسل دومی‌ها و سومی‌ها و دانش‌آموزان که نمی‌دانند جنگ و انقلاب چگونه رخ داده و بسیج چه کرده، تاریخ را منتقل کنیم.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در ادامه تصریح کرد: در آمریکا آموختن تاریخ این کشور الزامی است و همه حتی بیش از دو میلیون ایرانی که در‌آمریکا هستند باید تاریخ آمریکا را بخوانند.

وی افزود: ملت و انقلاب اسلامی همواره به ایجاد روحیه حماسی و جهادی احتیاج دارد و اگر این روحیه از نسل ما گرفته شود کار برای استمرار انقلاب سخت می‌شود.

وی با بیان اینکه ما باید در آمادگی دفاعی به مقابله با جنگ نرم بپردازیم، گفت: اگر روحیه جهادی و حماسی را نداشته باشیم، جنگ نرم فرهنگ تأثیرپذیری و سازش را به جوانان ما منتقل می‌کند.

صفوی در ادامه در خصوص علل علاقه آمریکا برای حمله عراق به ایران گفت: شکست اعتبار سیاسی آمریکا در حفظ رژیم شاه و عدم پیروزی انقلاب، تسخیر لانه جاسوسی، شکست نظامی طبس، شکست کودتای نوژه و قدرت اتحاد جماهیر شوروی از علل آمریکا برای ترغیب عراق به حمله به ایران بود.

وی افزود: شوروی با عراق یک پیمان دفاعی داشت و به همین دلیل تجهیزات نظامی عراق ساخت روسیه بود. همچنین شوروی از طریق جنگ عراق با ایران میلیاردها دلار اسلحه به عراق فروخت و در طرف دیگر کشورهای عربی منطقه بسیار خشنود بودند که دو کشور شیعه به جنگ با یکدیگر مشغولند.

صفوی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: دولت بنی‏صدر قبل از جنگ 7 ماه بر سر کار بود و در این زمان با همه درگیر بود و به همین دلیل ایران آمادگی نظامی نداشت و جنگ با یک غافلگیری استراتژیک آغاز شد و تجربه اداره کشور وجود نداشت.

وی با اشاره به جلسه‌ای که فرماندهان با بنی‏صدر قبل از شروع جنگ داشتند، گفت: قبل از شورای جنگ بنده، شهید بروجردی، ناصر کاظمی و صیاد شیرازی با بنی‏صدر جلسه‌ای داشتیم و گفتیم قرار است جنگ شود ، بنی‏صدر گفت: شما پاسدارها می‌دانید اصلا جنگ چه طوری شروع می‌شود؟ شما فقط حواستان به مرز باشد! و یک تحلیل سیاسی کرد.

صفوی با بیان اینکه در آن زمان من فرمانده سپاه کردستان بودم به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: در کردستان ضد انقلاب جلوی ماشین مان مین می گذاشت و یک بار ما یک تراکتور را جلوی ماشین مان فرستادیم و چرخش روی مین رفت ولی خدا را شکر راننده سالم ماند.

وی در ادامه با بیان اینکه عراقی ها با داشتن اطلاعات به ایران حمله کردند، گفت: یک سرهنگ عراقی قبل از شروع جنگ به داخل ایران آمده بود و اطلاعات جمع آوری کرده بود و حتی محل احداث پل روی رودخانه کارون را قبل از شروع جنگ انتخاب و شناسایی کرده بود.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا ادامه داد: یک ائتلاف جهانی و منطقه‌ای و تقسیم کار برای جنگ علیه ایران شده بود و آمریکا رهبری سیاسی، شوروی مأمور تأمین تسلیحات، کشورهای عربی به خصوص عربستان مأمور تامین هزینه‌ها و صدام عامل اجرایی جنگ بود.

وی در خصوص اهداف جنگ علیه ایران گفت: آنها به دنبال این بودند تا ایران به دامن آمریکا برگردد و پتانسیل انقلابی ایران اعم از منابع انسانی و اقتصادی را کاهش دهند. آمریکایی ها می‌گفتند با پیروزی انقلاب و تسخیر لانه جاسوسی، ایرانیها قدرت و اعتبار آنها را از بین برده‌اند و باید از آنها انتقام بگیریم.

صفوی تصریح کرد: شاید اگر شرایطی در ایران به وجود آمده بود این جنگ شروع نمی‌شد.

وی افزود: جنگ ایران و عراق سابقه طولانی دارد و ما عراق را دست کم گرفتیم و باید می دانستیم که عراق به ایران حمله می‌کند و باید در کشورمان انسجام سیاسی می‌داشتیم ولی بنی‏صدر اجازه ایجاد این انسجام را نمی‌داد. اما به هر حال باید بدانیم آمریکا برای انتقام گیری در هر صورت جنگ را شروع می‌کرد و همه اروپایی‌ها و اعراب و شوروی پشت سر صدام بودند و ما فقط دو دوست داشتیم؛ یکی رفیق جیبمان بود و یکی هم خل و چل ! صفوی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بنده سرفصل‌های درس دفاع مقدس را برای دانشگاه نوشتم و به تصویب رسید و دو سال است که در حال تدریس است.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا در ادامه با اشاره به وضعیت جنگ پس از فتح خرمشهر گفت: بعد از فتح خرمشهر از نظر سیاسی وضعیت به این صورت بود که ما برتری را در جنگ به‏دست آورده بودیم و فتح خرمشهر شکست نظامی و استراتژیک صدام بود. البته هیچ تضمینی نبود که صدام دوباره حمله نکند و در عهدنامه‌های زمان سازمان ملل تضمینی بر مشخص شدن متجاوز از حمله مجدد صدام نبود. کما اینکه بعد از قطعنامه 598 دیدیم که صدام دوباره حمله کرد.

وی ادامه داد: در سال 61 هم نظامیان و هم سیاسیون با امام (ره) جلسه داشتند و ایشان قبول کردند که برای ادامه جنگ در داخل عراق عملیات رمضان را انجام دهیم و اگر امام قبول نمی‌کردند این عملیات انجام نمی‌شد. امام با اطمینان برای عملیات رمضان تصمیم گرفتند و این از بیانیه امام مشخص بود.

صفوی یادآور شد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها با تمام قدرت نظامی و سیاسی پشت سر صدام ایستادند تا بتوانند به راحتی از بمب‌های شیمیایی و سیانور استفاده کند همچنین آمریکایی ها عملا درگیر نظامی با ایران شدند و با ناوهای خود سکوهای نفتی و هواپیمای غیر نظامی ما را زدند و البته ما هم با آنها مقابله کردیم و هلی کوپتر آپاچی آمریکا را با موشک استینگر زدیم و این موشکها را آمریکایی‌ها به برادران افغانی می دادند تا هلی کوپتر روسها بزنند و ما در مسیر حمل و نقل ده عدد از این موشکها را به عنوان حق گمرکی گرفتیم و هلی کوپتر آمریکایی‌ها را زدیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما نتوانسته‌ایم جوانان را نسبت به مسائل جنگ و انقلاب خوب توجیه کنیم برخی از دانشجویان تصور می‌کنند ما به عراق حمله کردیم و جنگ شروع شد در حالی که ما دفاع کردیم.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنانش در خصوص حمله نظامی آمریکا به ایران گفت: احتمال حمله امریکا و اسراییل به ایران ضعیف است و ما آمادگی دفاعی خوبی داریم و ممکن است یک تصمیم سیاسی گرفته شود تا آنها حمله کنند ولی باید ببینیم بعد از آن چه می‌شود؟ سپاه و دیگر نیروهای مسلح ایران قدرت بزرگی در منطقه هستند و مشکلات فراوانی را برای آنها ایجاد می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در خصوص آقازاده ها سخن نمی گویم، گفت: ولی همین قدر بگویم که برخی ها دلشان می‌خواست که مثل حضرت نوح نجات بخش شوند، نوح نشدند ولی پسرشان مثل پسر نوح شد.

صفوی در ادامه در خصوص علت رأی آوردن بنی‎صدر گفت: بنی‎صدر استاد عوام فریبی بود و طوری صحبت می‌کرد که مارکسیستها، توده‌ای‌ها، ملی‌گراها و اسلامگراها برایش کف می‌زدند. او واقعا زیبا سخن می‌گفت و هنرمند بود. البته احمق بود و حماقتش این بود که قدر رأیش را ندانست و امام و سپاه را نشناخت و دستور داده بود که به سپاه و بسیج سلاح ندهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اکنون ایران از یک وزن بالای سیاسی و ژئوپولتیک برخوردار است و نفوذ بالایی در جهان دارد و یک قدرت بزرگ منطقه‌ای است.

فرمانده سابق سپاه با اشاره به فتنه سال گذشته گفت: فتنه ریشه کن شده و دیگر فتنه‌گران در کف خیابان نمی‌توانند کاری کنند. شاید در لایه‌هایی از نخبگان هنوز حضور داشته باشند و البته ممکن است فتنه گران نیمه جانی داشته باشند و نفس ملت ایران نیمه جان آنها را هم می گیرد. ولی اینکه چرا به سران فتنه رسیدگی نشده جای سؤال دارد.

وی با اشاره به سکوت برخی افراد در مقابل فتنه‌گران گفت: در مقابل فتنه‌گران نباید سکوت کرد و سکوت در مقابل آنها و دشمنان نظام خیانت به اسلام است.

صفوی ادامه داد: استراتژی جمهوری اسلامی ایران استراتژی دفاعی است و به هیچ کشوری حمله نخواهد برد و دفاع ما بازدارنده و مؤثر است ولی اگر کشوری به ما حمله کرد با او مقابله می‌کنیم و او را تا آن طرف آبها دنبال می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه من این حرف را که اگر فلان موقع امکانات داشتیم فلان کار را می‌کردیم قبول دارم، اظهار داشت: اگر در عملیات رمضان مرداد سال 61 به اندازه پایان جنگ امکانات داشتیم به دروازه شرق بصره رسیده بودیم.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در خصوص جنگ های احتمالی آینده علیه ایران گفت: جنگ آینده هواپایه و دریاپایه است و جنگ در مقابل ایران دیگر زمینی نخواهد بود و ما باید در مقابل آنها آماده باشیم و قدرت دفاعی ما به قدری است که دشمنان را پشیمان می‌کنیم.

وی افزود: هواپیماهایی که عراقی ها به ایران دادند بابت قسمتی از خسارات جنگ به ایران بود و ما لطف کردیم خلبان‌هایشان را پس دادیم وگرنه آنها هم باید مهمان ما می‌بودند.

صفوی با بیان اینکه قطعنامه 1975 یک قطعنامه بین المللی است، گفت: هیچ رژیمی از عراق حق تخطی از این قطعنامه را ندارد.

وی در پایان سخنانش بار دیگر با اشاره به بنی‏صدر و اقداماتش تصریح کرد: از نظر من بنی‏صدر آگاهانه خیانت کرد؛ او آدم هوشمندی بود و می‌خواست امام را کنار بگذارد و خودش شاه ایران شود. او حتی به یکی از مراجع گفته بود: من خودم مرجع هستم. و آن مرجع به بنی‏صدر گفته بود: تو خیلی احمقی !
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.