نظر منتشر شده
۱۰۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 79133
سوء استفاده از مهدویت در فاز جدید
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۳۸
سوء استفاده از عقاید مهدوی و مذهبی مردم به قصد مقدس سازی مقامات اجرایی اخیرا به مراحل خطرناکتری رسیده است.

به گزارش "الف"، عده ای از حامیان برخی مقامات اجرایی که در سالیان اخیر به صورت ضمنی تلاش داشته اند، با مرتبط دانستن برخی مقامات اجرایی یا حلقه اطرافیان این مقامات با امام زمان (عج) به کسب اعتبار مذهبی برای مدیران و سوء استفاده سیاسی بپردازند، اخیرا منویات خود را به شکل آشکارتری مطرح می کنند.

بنابراین گزارش، کمترین اثر سوء چنین توهماتی، بدبین کردن مردم به مذهب و مهدویت از مسیر نسبت دادن اشکالات مقامات اجرایی به مذهب و یا به صورت عکس آن، فارغ دانستن مقامات اجرایی از اشکالات و بستن راه نقد است. این توهم پراکنی ها می تواند در صورت گسترش به خلق فتنه ای دیگر برای کشور و نظام بیانجامد.

این توهمات در حالی منتشر می شوند که رییس جمهور محترم بارها بر کذب بودن چنین شایعاتی تاکید کرده است. عمق توهمی که در این مطالب موج می زند شایبه انتشار آن حتی از سوی مخالفان دکتر احمدی نژاد را نیز به ذهن متبادر می کند.

 

 
 
ایت الله مکارم
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۱۵:۲۸:۴۰
گوشه ای از سخنان ایت الله مکارم در مشهد (15/5/88)

هر اندازه گوهر گرانبهاتر باشد، خطرات اطراف آن بیشتر است. افرادی با اندیشه سودجویی مالی و یا حتی ـ نعوذ بالله ـ منفعت‏ جنسی، از اعتقادات پاک مردم در خصوص بحث مهدویت سوء استفاده کرده و اقدام به فریبکاری مردم می کنند؛ یکی خودش را نماینده امام زمان می‏ نامد؛ یکی می‏گوید امام زمان هرشب را درخواب می بیند؛ یکی می‏گوید از امام پیام دارد؛ و یکی هم در نهایت می‏گوید خود امام زمان است! (340904)
 
از اعضاء گروه فرهنگی مبشران ظهور
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۲۱:۴۶:۱۳
آخه برادر من !!!!!!!!!!
این چه ربطی داره به فعالیت این گروه
شما تشریف ببرید به سایتشون
u313.com
مطالبش رو بدون غرض و مرض بخونید
بعدش اگه مشکلی داشتید ، بیاید و به اینصورت مطرح کنید
مصداق یابی ها در این سایت با دلایل عقلی و روایی اثبات شده
شما اگر میتونید در رد این ادعاها مطلبی بفرمائید در سایت در خدمتتون هستیم
یا علی (340986)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۵:۱۱:۰۱
مشکل این کار سایت مبشران ظهور این نیست که مطلب ایشان صحیح یا غلط است

مشکل در پخش کردن اینگونه نظرات در جامعه است.

فکر کنید دو سه سال گذشت و زبانم لال بعد از اتمام ریاست جمهوری اقای دکتر احمدی نژاد ایشان فوت کردند! آن وقت چه خواهید گفت؟

می گویید شعیب ابن صالح مرد؟

(341199)
 
سياوش
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۰۱:۳۵:۳۴
دوست عزيز شما يكبار مقاله را بخوانيد بعد قضاوت كنيد ما هم با تعيين كنندگان وقت و ادعا كنندگان امامت مخالف هستيم سخن آيت الله مكارم به گروه مبشران ظهور ربط پيدا نمي كند (341044)
 
خط امام
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۶:۳۱:۳۱
شعيب ابن صالح اینان ، اينقدر ولايت پذيره كه در جريان مشايي تا آقا رسما نامه ننوشت و قضيه رسانه اي نشد يارو رو كنار نگذاشت تازه اونم چه كنار گذاشتني شد رييس دفترش! (341225)
 
منتظر
۱۳۸۹-۰۵-۱۴ ۰۱:۱۴:۱۵
دوست خط امامی من روزهایی را به یاد آورید (دوران اصلاحات) که برای ما کمی ولایت پذیری دولتمردان آرزو بود.

در قضاوت خدا را هم در نظر بگیرید.

اتفاقا ماجرای مشایی هم در سایت u313.com پاسخ داده شده است. (342470)
 
سياوش
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۱۵:۴۱:۰۴
سلام بر همه دوستان

فعلا سايت گروه مبشران هك شده است براي مطالعه و تحقيق بيشتر به وبلاگ اين گروه مراجعه فرماييد

u313.blogfa.com (341529)
 
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۱۵:۳۲:۴۱
متاسفانه عده ای ساده لوح به اینگونه حرفها و مصداق یابی ها دست می زنند

با خواندن آن مطلب که به آن اشاره کردید یاد یک ضرب المثل افتادم: بد دفاع کردن یکی از راه های تخریب شخصیت هاست (340905)
 
از اعضاء گروه فرهنگی مبشران ظهور
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۲۱:۴۸:۴۴
شما جناب باهوش و زرنگ
در رد این مدعا چی در چنته دارید
حرف مفت که کنتور نمیندازه...
شما بیا و ضدشون استدلال و دلیل بیار که نیست
ok?!!!!!!!!! (340988)
 
میرمهدی
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۱۶:۲۵:۱۶
با سلام.
مدتهای مدیدی است که خزعبلاتی از این دست در جامعه رواج یافته است. این سایت نیز که قبلاً به صورت وبلاگ اداره می شد، خیلی وقت است که چنین رطب و یابس هایی را به هم می بافد و متأسفانه کسی جلودار آن نیست. سوگوارانه آنکه در استنادات خود هر شخصیت موجه و ناموجهی را هم دخیل می کند و باعث سلب اعتماد عمومی از جامعه روحانیت و دیندار می شود. من از ابتدا فعالیت های این وبلاگ و سایت را در نظر داشته ام و حتی بر حسب وظیفه دینی به ایشان درباره مطالب سخیفی که منتشر می نماید، هشدار داده ام، اما کار از این حرفها گذشته است.
البته آدم عاقل و آگاه بعید است فریفته این مطالب شود، اما خدا نکند کسی این حرفها را باور کند و یا کسی این نوشته ها را به خود بگیرد.
متأسفانه تا کار به جای باریک نکشد، کسی به یاد درمان و جلوگیری نمی افتد. آن وقت که چنین شایعاتی در سطح جامعه رواج یافت، پاک نمودن اثرات تخریبی آن بسیار سخت خواهد شد و البته ما ایرانی ها و کلاً مسلمانان همیشه دوست داشته ایم که کار سخت تر را انجام دهیم.
در هر حال جلوی ضرر را هر وقت بگیری منفعت است. بهتر است حالا که کار را به اینجا رسانده اند، برخورد ارشادی مناسبی صورت گیرد تا هم توهم زدگی نویسندگان این سایت برطرف شود و هم راه برای رواج این توهمات مسدود شود. (340909)
 
از اعضاء گروه فرهنگی مبشران ظهور
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۲۱:۵۳:۴۶
برادر من!!!!
زمین و زمان داره به حرف میاد
نه اصلا شما چشمت رو بر حقایق ببند!!!!
تحرکات دشمنانمون در منطقه رو هم نمیبینی؟!!!
چرا دشمنانمون انقدر خوب سیاستهای آخرالزمانیشون رو در جهان و علی الخصوص خاورمیانه پیاده میکنند ، اون هم فقط در جهت جلوگیری از ظهور حضرت، اونوقت ما که دم از شیعه بودن و پیرو امامان بودن!! میزنیم، باید چشممون رو بر مسائل ببندیم؟!!!
متاسفم!!
و توصیه میکنم بدون غرض ورزی، دوباره از این سایت بازدید کنید . و مطالبش رو مطالعه کنید
موفق باشید (340991)
 
میرمهدی
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۰۸:۲۱:۵۷
برادر عزیز سلام.
مشکل ما با آیات و روایات دال بر ظهور نیست. مشکل ما مصداق سازی های بی مایه و دور از واقعیتی است که به صرف حب و بغض شخصی صورت می پذیرد. حتی مشکل من شخص احمدی نژاد و رهبری هم نیستند. ما را چه رسد به اینکه بخواهیم کسی را که خدا بزرگ داشته است، کوچک بنمائیم. اما دوست عزیز لحظه ای تأمل بفرمائید که اگر چند درصد هم احتمال خطا در این مصداق سازی ها برود، چه کسی تاوان به بازی گرفته شدن اعتقادات مردم را خواهد داد؟ چه کسی مسئولیت سست شدن اعتقاد جوانان پاکدلی که به عشق بودن در اردوگاه مهدوی، بافته و گفته های شما را چون وحی منزل پذیرفته اند، را به عهده خواهد گرفت؟
آیا برای خدا و پیغمبر و ائمه سخت بود که نام و نسب تک تک یاران ظهور را بگویند؟
وقتی شما احمدی نژاد را شعیب بن صالح می دانید، لاجرم باید بپذیرید هرچه از دست این مرد اتفاق می افتد، مورد تأیید امام زمان هم هست و الا کسی که رفتار و گفتارش مورد تأیید امام زمان نیست، چگونه می تواند در اردوگاه ایشان فرماندهی کند؟ آیا واقعاً در مورد احمدی نژاد می توان چنین ادعایی را نمود؟ براستی چه فاصله ای است میان رفتار و گفتار رئیس جمهوری که برای کسب قدرت، سره و ناسره را در هم می آمیزد و آتش اختلافی عظیم پدید می آورد، با شخصیتی که میان بندگان خدا زندگی می کند، انگار که وجود خارجی ندارد و به گاه ظهور، مایه حیرت و حسرت و غبطه همگان خواهد بود.
براستی آیا منتظران واقعی ظهور صاحب امر، با تعیین مصداقی چون احمدی نژاد، بر ایمان و شوق انتظارشان برای ظهور افزوده می شود یا از آن کاسته می شود؟
حتی در مورد مقام رهبری نیز دادن چنین نسبت هایی نارواست که اگر ایشان به واقع سید خراسانی باشند، به هنگام ظهور بر آن کس که لایق و آماده درک آن است، مکشوف خواهد شد و آن کس که الان نپذیرد، در فردای ظهور نیز هزار دلیل برای نپذیرفتن خواهد داشت. پس کاری که شما می کنید چیزی نیست جز افزودن آتش اشتیاقی که مباد به وقت نیاز، شعله فروکشد.
در هر حال مخالفت ما مخالفت با احادیث و روایات نیست، بلکه با مصداق سازی های بی مورد و بی دلیلی است که در شرایط امروزه هیچ نیازی به آن نیست و جز اختلاف افکنی و تردید در دلهای مؤمنین ثمره دیگری ندارد. (341069)
 
فاطمی
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۲۰:۵۳:۵۷
جناب میر مهدی:

1- هیچ کس نگفته که ایشان 100 درصد همان شعیب بن صالح هستند. که اگر نشد موجب لطمه به اعتقادات مردم شود. تنها شواهد و قرائنی آورده شده است که نه \"بی دلیل\" است و نه \"بی مورد\".

2- چه کسی به شما گفته است که اگر بپذیریم شعیب همان احمدی نژاد است کل اعمال او مورد تایید امام زمان است؟ چه کسی گفته ایشان قابل نقد نیست؟ لطفا به جای آوردن دلایل اشتباه برای حذف صورت مسئله ، نگرش خود را عوض کنید.

3-ائمه اگر اسامی و نسب یاران امام را اعلام می کردند روزانه صدها نفر با این اسم و نسب پیدا می شد اینرا چه می کردید؟ آنها با زبان بی زبانی از شما می خواهند \"خط یاران\" را بشناسید نه اسم آنانرا.

3- این بدبینی در مورد احمدی نژاد صرفا نظر شخصی شماست و برای خودتان محترم، لکن نظر بسیاری در مورد ایشان اینچنین نیست.

4- بله به فرض آنکه رهبری همان سید خراسانی باشند آنکه با ایشان عناد داشته باشد نه اکنون می پذیرد نه وقت ظهور، لکن این تحقیقات و آوردن اینگونه دلایل سبب امید و عامل تحرک و آمادگیست برای آنانیکه ایشان را پذیرفته اند و مشتاقند به ظهور، چرا از لحاظ شما این اشتیاق به وقت ظهور فرو میکشد؟

5-چرا این شواهد را سبب اختلاف افکنی و تردید در قلوب مومنین می دانید. راستی نکند فکر کرده اید که لحظه ظهور همه ی اختلافات برطرف می شود؟

6- شما که اینچنین نظرات تند و به زعم بنده نادرستی نسبت به احمدی نژاد دارید باید هم از اینچنین شواهد و قرائنی هراس داشته باشید. لا اقل سعی کنید این ظرفیت را در خود ایجاد کنید که اگر احیانا با احتمال بسیار اندک ! ایشان واقعا همان شعیب بن صالح بود با این افکارتان که اینقدر متقن می پنداریدشان، \"به وقت نیاز\" منکر همه چیز نشوید. یقین بدانید هنگام ظهور، فتنه ها بسیار سنگین است و اختلاف ها و تردید افکنیها بسیار جدی.

7- بنده این آمادگی را در خود می بینم که با وجود همه این افکارم نسبت به ایشان اگر \"سر وقتش\" خلاف آنرا دیدم از افکار خود عبور کنم.

توصیه می کنم نگرش خود را نسبت به مقوله ظهور مورد بازبینی مجدد قرار دهید. (341302)
 
Saeed
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۱۶:۲۷:۱۶
یا ایون ایمیلی که روزنامه کیهان در روز دوم بعد از ظهور را نمایش می دهد
اینها وهن دین است آقا (340910)
 
از اعضاء گروه فرهنگی مبشران ظهور
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۲۱:۵۸:۲۸
آخر کجای این تصویر روزنامه کیهان وهن است ؟!!!!!
آرزوشون رو در قالب یک عکس ارائه کردند
از شما که داعیه وهن آلود بودن این تصویر رو دارید ، خواهش میکنم انقدر سطحی نگر نباشد
دوردستها رو هم ببینید
هر چند دشمنان آقا ظهور رو دور میبینند و ما خیلی خیلی نزدیک میبینیم
انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا (340994)
 
Saeed
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۰۹:۴۳:۴۵
آقای محترم
این که فلان کس با ظهور امام زمان هنوز برای خودش مقام و دفتری دارد یا فلان کسان دیدار خصوصی خواستار می شوند یا فلان عبارات در بیانه ها می آید

والله ظهرو اما عظمتی دارد و تقدسی که به نظر من سطحی نگری این است که این واقعه را در حد بازی بوش و آمریکا پایین بیاوریم و برای کسانی که فعلا ما دوستشان داریم دوکانی در زمان ظهور باز کنیم

اینکه صهیونیست ها همین جوری کشته می شوند یا فلان سعودیک



سطح نگری کار من نیست کار یکی دیگه است (341088)
 
آرش
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۱۶:۲۸:۳۴
وقتی یک سایت را با کوچکترین نظر انتقادی را بلافاصله فیلتر می کنید اما مدتهاست که من از وجود چنین سایتی اطلاع دارم و هیچ حرکتی جهت فیلتر آن انجام نشده نشانه چیست؟
آیا این ذهنیت که مقامات با این سایت هم فکر و هم جهت هستند ایجاد نمی شود. (340911)
 
از اعضاء گروه فرهنگی مبشران ظهور
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۲۲:۰۳:۲۸
چرا باید فیلتر بشه؟!!!
نظر انتقادی با نظر تخریبی خیلی توفیر داره برادر من!
شما بیاو به راحتی نظر انتقادی بده
این عیبش چیه؟!!!!
مطمئن باشید که هیچ کسی از ما حمایت نمیکنه، اگر چوب لا چرخ فعالیتهای فرهنگی و در چارچوب انقلاب و دوراندیشی اعضا نذارن، خیلی هنر کردن!!!
شما که دیگه دستتون تو کاره!!!!
میدونید ، بعضی ها خودشون رو علامه دهر میدونند و بقیه رو سفیه و نادان و بلانسبت همه دوستان نفهم!!!
شما هم بیا و دقیق مقاله رو بخون و اگه نظر دیگه ای داشتی مطرح کن
اگر جواب دوستان راضیتون نکرد ، مخالفت کن
چرا بدون دلیل مخالفت میکنید؟!!! (340995)
 
مهرداد نصرتی مهرشاعر
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۲۳:۳۳:۲۱
سلام علی آل یس
دوستان عزیز ! انشاء الله که نیت از این گفتار , کردار و پندارها خیر است که و الا .... بماند
در شرایطی که ما به اندازه کافی مدعیان مهدویت داریم و نیروهای امنیتی و انتظامی شب و روزشان را گذاشته تا بساط آنها را یکی یکی بیابند و برخورد کنند و خودتان می دانید برخورد با این سوء استفاده کنندگان از اندیشه مهدویت چقدر دشوار است چرا که عامیان متاسفانه گاهی از آنها دفاع می کنند و برخورد باعث دلخوری مردم عام از نظام می گردد و ..... آیا صلاح است شما که دستی در قلم دارید هم بر این طبل بکوبید ؟پاسخ نمی خواهم /وجدانتان را گواه بگیرید و به خودتان پاسخگو باشید ! آیا این کنش های نسنجیده موجبات بروز گروه های بیشتری از مدعیان مهدویت را فراهم نمی آورد؟
در هرصورت امیدوارم این فعل شما پشتوانه سیاسی نداشته باشد که در آنصورت شما را با اسرع الحاسبین تنها می گذارم.
و اما غزلی در ذیل (اگرچه مربوط به زمان های پیشین است و قبلا سروده شده است نه حالا)
امید است دوستان الفی با سانسور چیان ساندیس میل نفرموده باشند انشاء الله
چیزی بگو
من مرده ام باور نکن با مرده ام چیزی بگو
فرقی ندارد ، هرچه شد ، هرچه ... بدِم !چیزی بگو
دجال گاهیکه شعیب صالح امضاء می کند
تاریخ را ازغربت اهل حرم چیزی بگو
این واژگون تاریخ خوان می فرصتاند فتنه را
اهل قلم ! مدیون ن والقلم ! چیزی بگو
وقتی که جسم از سایه خود تابعیت می کند
فتوا نده! خود دشنه را بر گرُده ام چیزی بگو
بس کن نصیحت خلق را از اجر صبر و انتظار
با سیل هم از آبگیر، از پیچ و خم چیزی بگو
در حکم ظاهر مردمان مردند و درد دین به دل
از باطن سینه زن زیرعلم چیزی بگو
در قلب مردم زلزله انداخت و آرام خفت
حدی ست صبر آسمان را ، ارگ بم ! چیزی بگو
شاعر! پس از این بیت ها ... آن کاخ ها ... این کوخ ها
سهم دل ما پس چه شد؟! از عشق هم چیزی بگو
ناو وغلوّ و فتح اقیانوس، دل را وانکرد
تنگ غروب شط کارون از بَلم چیزی بگو
بودن فقط یعنی دو چشم خیس در هم دوخته
هستن به هست فلسفی را از عدم چیزی بگو
امشب تمام واژه ها در اختیارت بود و حیف
آخر نمی گویی چرا!؟ در باره ام چیزی بگو
ای وامدار بامدادان! حرف آزادی چه شد
مثل غزل دارم به پایان میرسم چیزی بگو
مهرداد نصرتی مهرشاعر (341673)
 
آشنا
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۱۶:۲۹:۲۶
مسئولین محترم امنیتی و همچنین رییس جمهور نباید به سادگی از این مساله عبور کنند. این داستان شاید در ظاهر ساده به نظر برسد اما در عمق خود خطری بزرگ را متوجه دین و آیین ما می کند.
فراموش نکنیم که فتنه بابیت و بهاییت نیز با چنین فعالیتهایی آغاز شد و با سوء استفاده از احساسات پاک مردم -و حتی تحصیلکرده ها- و همچنین حمایت قدرتهای خارجی رشد کرد. (340912)
 
از اعضاء گروه فرهنگی مبشران ظهور
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۲۲:۰۸:۳۴
آشنای عزیز!!!
مردم از خنده!!!
این چه حرفیه
ببین اگر یکی از دوستان گروه مبشر از خط انقلاب خارج شدند ، بگو من هم از این گروه جدا شم!!!!
دوستان گروه مبشر فدایی راه امام و دوستدار و فدایی سید علی خامنه ای و بعضی دوستدار رئیس جمهورند
اتفاقا مخالفین و منتقدین دکتر احمدی نژاد به کرات نظرات انتقادی خود را از بعضی سیاست های دکتر ابراز میدارند، که پاسخ مقتضی رو هم دریافت میکنند
موفق باشی و امیدوارم بیشتر تفکر کنیم و وظیفه مان را بشناسیم (341000)
 
سید الیاس
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۱۶:۳۸:۵۵
زود تر از اینها منتظر بودیم که سایت توکلی عکس العمل نشون بدیه---بالاخره شما یکی از دشمنان خونی رییس جمهورید----اون روزی که همه چیز مشخص شد راه بازگشت برایتان وجود ندارد----راستی آقای توکلی در دوران اصلاحات چرا دم از خط ولایت نمی زدید کنشی از شما دیده نمی شد -- (340913)
 
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۱۸:۴۲:۰۰
نمیدونم چرا وقتی کامنت شما رو خوندم بهتون کمی حق دادم ولی گفتم از روی کمبود اطلاعات تان است این اظهارنظر!
این لینک رو از آهستان بخونی بد نیست:

http://ahestan.wordpress.com/2009/05/10/ahmadinejad-wants-debate-with-reformists/ (340946)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۱۶:۴۱:۵۴
تایید میشود متاسفانه در یکی از سایت ها که موضوعات خوبی هم دارد به این مسئله بصورت گسترده پرداخته که اصلا هیچ شباهتی احمدی نژاد به این مو ضوع ندارد نه از حروف ابجد ونه از مشخصات ظاهری چهره (340916)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۱۷:۵۳:۱۰
شما هم که مستعد هستید!
حالا اگر هم در حروف ابجد و هم در چهره شباهت داشت تکلیف چه بود؟ (340930)
 
از اعضاء گروه فرهنگی مبشران ظهور
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۲۲:۱۳:۱۹
حروف ابجد !!!!!! و مشخصات ظاهری!!!!!!!!!!!!!
خواهش میکنم
اگر استدلالی در رد ادعای سایت دارید ، در خود سایت مطرح کنید و پاسخ بگیرید (341003)
 
سید الیاس
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۱۶:۵۵:۴۹
از سایت الف و شخص توکلی تشکر می کنیم که باعث تبلیغ این مقاله شدید و دوستداران رییس جمهور مردمی را آگاه کردید
برای اطلاعات بیشتر به سایت www.u313.com سر بزنید--
امید وارم پیام من رو حذف و یا سانسور نکنی (340917)
 
امین
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۱۶:۵۸:۰۵
اتفاقاُ من این مطلب رو در سایت اصلی خوندم.شاید این ادعای بزرگی باشه اما نویسندگان این مطلب برای این ادعا تونستن دلایل بسیار زیاد و منطقی بیارن.دلایلی که حتی شما هم نمیتونید اون ها رو انکار کنید.نویسندگان این مطلب نیومدن تو یکی دو صفحه یه حرفی بزنن بلکه اومدن تو 120 طفحه این مطلب رو ثابت کردن.من که وقتی این مطالب رو خوندن هر کاری با خودم کردم که ردی بر این مطالب پیدا کنم نتونستم و در مقابل یک حرف منطقی راهی ندیدم جز قبول اون.اتفاقاُ داشتم تمهیداتی می چیدم تا این مطلب رو تا جایی که میتونم برای خوندن دیگران تبلیغ کنم که شما با این مطلبتون این کار رو کردید.ممنون.اگر دیگران هم یعد از خوندن این مطالب نظر بدن مطمعناُ کمی تکون میخورن.چون بار منطقی و عقبه ی اطلاعاتی این مطلب بسیار بالاست.در پایان خوندن این مطالب رو به همه ی دوستان و دشمنان احمدی نژاد توصیه میکنم (340918)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۱۸:۵۰:۵۷
بعد شما به این نکته توجه نکردید که چطور رهبری که نایب امام زمان هستند به این نتیجه نرسیدند؟ (340949)
 
watoowatoo
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۱۹:۵۳:۳۱
\" ... هر کاری با خودم کردم که ردی بر این مطالب پیدا کنم نتونستم و در مقابل یک حرف منطقی راهی ندیدم جز قبول اون\".
دلیلش اینست که ما (و البته خودم) اهل تحقیق نیستیم. از طرفی در آن مقاله تمام روایاتی بیان شده اند که در راستای هدف مقاله هستند، اما نمیدانیم که اولا این روایات از نظر سند چگونه اند و ثانیا نظر مراجع تقلید در این مورد چیست.
اما در همین سایت ذلیل یکی از مقالات خوانده بودم که از امام صادق (ع) نقل شده (به مضمون):
ممکن است بداء اتفاق افتاده و علائم ظهور نمایان نشوند اما ظهور حتمی است.
البته در مورد سند این روایت چیزی نمیدانم. (340962)
 
امین
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۰۵:۵۲:۱۷
خوب شما اگه روایاتی داری که خلاف صحبت های این سایت رو بیان میکنه بگو.اگه منطقی بود من حرف شما رو میپذیرم.اصولاُ من حرف های منطقی رو میپذیرم.این سایت اومده در مورد یک احتمال اثباتی 120 صفحه ای با کلی دلیل و مدرک اورده.شما اگر 60 صفحه هم تو رد اون مطلب بزنی به شرطی که منطقی باسه من حرف شما رو میپذیرم.در ظمن من سال هاست در زمینه ی علائم ظهور تحقیق میکنم و هر دلیلی رو باور نمیکنم.در ظمن خطاب به اون کسی که گفته بود ببینیم مراجع تقلید چی میگن عرض میکنم که این موضوع احکام دین نیست که ما بخایم از اون ها در این زمینه پیروی کنیم. (341058)
 
milad
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۱۷:۰۶:۰۰
اشتباه نکنید و زود عجله نکنید
دوست عزیز آیا شما مطالب سایت را خواندید آیا کامتنت های تایید شده را فقط مخالف می گذارید
دوست عزیز به زودی باید جلوی پروردگار جهان پاسخ گو باشیم آیا جوابی برای دور کردن مردم از امام به خاطر مردانی چون قالیباف و .... دارید؟ (340920)
 
بنام وطن
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۱۷:۱۱:۱۴
بدلیل اهمیت موضوع و تاثیرات مخرب آن در میان مردم عامی ضروری ست که آقای رئیس جمهور البته اگر مخالف این ادعاها هستند از آن برائت بجویند و حتی پیگیری قضایی کنند. البته اگر موافق هستند که دیگر هیچ ! (340921)
 
از اعضاء گروه فرهنگی مبشران ظهور
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۲۲:۱۸:۴۳
این که خیلی مضحکه برادر من!!!
سید خراسانی چی؟
اون رو هم آقا باید بیان و له یا علیه ش موضع بگیرن؟!!!!!
تو رو خدا اطلاعاتتون رو افزایش بدید
چرا میخواید صورت مسئله رو پاک کنید؟
میشه بفرمائید علت بیان خصوصیات ظاهری شخصیتهای ظهور چی بوده؟ (341004)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۵:۲۰:۳۷
بعضی چیزها را نباید گفت وقتی ایمان نباشد همین است

هر کس که باید می فهمید معنی آن شعر و بیت آخرش را می فهمد ...


هر چند امین بسته دنیا نیم اما
دلبسته یاران خراسانی خویشم (341203)
 
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۱۷:۱۳:۴۶
اينطوري كه نميشه
اگر الان امام زمان هم بياييد همه ميگن داره دروغ ميگه اين خودش هم نشانه است .
پس از ظهور از يكجايي آغاز مي شود. (340922)
 
رستم شجاعی مقدم
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۱۷:۵۳:۱۰
انتظار فرج برای جامعه بشری بخشی از همه ادیان آسمانی بوده است
نکته اصلی در موضوع انتظار امید به پیروزی اهل خرد واندیشه وحقیقت طلبان است که وارثان زمین خواهند بود .
هدف دین اسلام از موضوع حقیقی فرج همان امید و نیرور بخشیدن به بشریت برای حرکت مداوم واصلاحی است تاریخ هم شاهد این پیروزیهای گام به گام بوده است به طوری که عصر دیکتاتورها واستعمارگران , قرون وسطاو... به پایان رسیده است و امروزه قدرت افکار عمومی جهان مقتدر ترین دیکتاتورها را به راحتی محاکمه و مجازات می نماید.
مهدویت در اسلام برای تولید توهم وتوجیه اشتباهات و کاسبی و... نیست بلکه متناظر به تولد و حدوث یک حقیقتی از دل بشریت است که منشا, تحول بزرگی به سود عدالت وعلم خواهد بود وآن مرحله ایست که مانند مرحله نزول قرآن ظرفیتهای لازم را میخواهد زیرا خدای سبحان خود دچار هیچ محدودیتی نیست .
موضوع دیگر اینکه بشریت هنوز در آغاز برخورداری از حیات خویش است زیرا خرد انسانی هنوز نتوانسته است از آنچه برای او افریده شده است بهره گیرد واین فرمایشس قرآن که {هرآنچه در زمین وآسمان است را برای انسان خلق نموده ایم} هنوز در ابتدایی ترین مرحله خویش است وبشر حتی نتوانسته است امکانات وقابلیتهای زمین را مورد استفاده قرار دهد پس هیچ نشانه ای از آخر زمان دیده نمیشود وچه نیکوست که کسانی که مدعی پیش بینی های آسمانی هستند اندکی در قرآن کریم تدبر نمایند وخد را از توهمهای آسمانی برهانند. (340931)
 
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۱۷:۵۶:۵۷
بخدا هی تصمیم می گیرم حرف نزنم نمی شه. صبح تو پیک نت لینک این سایت رو دیدم و خوندم چی بگه آدم بخدا. یادم سال 81 دانشجو بودم پلی تکنیک اون سالی که آمریکا قرار بود به عراق حمله کنه ، و عاشور دقیقا می شد 28 اسفند 81 همین دوستان اومدن تو دانشگاه جلوی سالن غذا خوری خیمه خرگاه و روزشمار ظهور زدن که بله امسال ظهور قطعی هست اون موقع فرمانده سپاه رحیم صفوی بود ( البته با حفظ ادب و احترام به ایشون ) اکه این دوستان گفته بودن شعیب بن صالح همون آقای صفری هست و کلی دفتر چه تو کل کشور چاب و همه جا پخش می کردن و دلایل 18 گانه ظهور یادم با حاج آقا سرلک (تو رادیو جوان زیاد ایشون صحبت می کنن) که اون زمان امام جماعت خوابگاه ما بود و دفتر نمایندگی رهبری من خیلی رابطه خوبی داشتم به خاطر یک سفر مشهدی که با هم داشتیم یک بار دیدمش بهش گفتم این کارا یعنی چی برگشت گفت به خدا منم گفتم جمعش کنین زشت این کارها اینها افراط ، اعتقادات مردم رو به بازی گرفتن هست ولی چی کار کنم من رو هم قبول نمی کنن حرفم رو . اون روزها گذشت و امروز باز ... به خدا ((قطع ظهری اثنان عالم متهتک و جاهل متنسک هذا یصد الناس بتهتکه و هذا یصد الناس عن نسکه بجهله )) چیزی غیر این مسایل نیست من روی صحبتم با گردانندگان این سایتها و مسئولین دولت هست اگه واقعا خودشون راضی نیستن از انتشار این مسائل ، یکم به خودتون بیاین با دین مردم اینجوری بازی نکنید یک بار با خودتون فکر کردین با این کارا چه بلایی داره سر اعتقادات مردم می یاد وجدان هم خوب چیزی هست . سال 81 گذشت 82 اومد و ظهور نشد و اومدن اون خیمه خرگاه رو از وسط دانشگاه جمع کردن و کلی بروشور رو و موند ... برای کسایی که واقعا دل تو ظهور آقا دارن کسایی که از دو طرف رونده می شن نه می تونن به شما ها بگن شرم کنین چون زورشون نمی رسه از اون طرفم کسایی که به کل این قضایا رو قبول ندارن اینها رو سرزنش می کنن . شرم کنین. همین ( الف تو هم لطفا نشون بده دلم می سوزه اینجوری حرف می زنم.) (340932)
 
علی
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۱۸:۰۷:۱۶
من مقاله را درسایت اصلی خواندم . دلایل و تحلیل ها احساسی بر اساس یک سری ظواهر است که می توان به صد نفر دیگر بسط و تعمیم داد . جلوی این موارد نباید گرفته شود . باید میزگردی در تلویزیون گذاشته شود و این آقایان به همراه چند روحانی به مباحثه بپردازند تا ریشه آنها از دل و مغر مردم خشک شود . حرفهای اینگونه به دل افراد عامی و امی می نشیند . تنها روش خشکاندن این موارد استدلال و مباحثه است (340935)
 
از اعضاء گروه فرهنگی مبشران ظهور
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۲۲:۲۱:۵۹
خب ؛ روایات ائمه خصوصیات ظاهری شخصیتهای ظهور رو به ما فرمودن، نمیشه که ما به خاطر مخالفت عده ای چشممون رو بر حقیقت ببندیم
چرا ما میگیم که امروز دکتر بر شعیب منطبقه در سایت اومده و اگر با انصاف باشید لااقل همین خصوصیاتشون رو تائید میکنید
حالا اگر با خودشون مخالفید ... (341005)
 
جواد
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۱۸:۲۶:۰۸
شما اصلا مقاله اینا رو خوندین؟

سایت مذکور برداشته کلی از روایات معصومین رو با سند و منبع و مدرک آورده و کلی دلیل آورده !

شما هم اگر دلیلی دارین بر ردش دلیل رو اقامه کنید! نه اینکه عکس سایتشون رو بذارین اینجا هرچی تهمت هست بار این واون کنید!

از کی تاحالا روایات معصومین شده توهم؟

من هم این مقاله رو خوندم و با اینکه دل خوشی از رئیس جمهور ندارم اما نتونستم ردش کنم این موضوع رو!

واقعا منطق هم خوب چیزیه که اونا اگر حرفشون غلط هم باشه دارن ولی شما منطق ندارین!


یا علی (340940)
 
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۱۸:۳۵:۱۵
آقا جواد عزیز

مسئله این نیست که با روایات مخالفیم. مسئله این است که نباید به دنبال تعبیر اینها در شرایط و احیانا بهره برداری به نفع خودمان بکنیم

پیشنهاد من این است که سخنان آیت الله العظمی مکارم شیرازی را در این رابطه حتما بخوانید:

http://radio.irib.ir/maaref/shownews.aspx?id=11985
(340943)
 
متین
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۱۸:۴۶:۲۱
خوب شما برید مطالب سایت رو کامل بخونید اگه چیزیش خلاف واقع بود مخالفت کنید
فکر کنم به احتمال بالا یا مطلب را نخونده،زود قضاوت کردید یا با پیش زمینه زهنی منفی، رفتین مطلب اون سایت را خوندین (340948)
 
راهی
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۱۹:۱۲:۱۴
با سلام
شما دارین اشتباه میکنید
من از اعضای گروهم
اول اینکه شعیب اول سردار سید خراسانیه و بحث ارتباط و وابستگی به امام زمان نیست و البته ما همه از منتظران و وابستگان آقا هستیم اما این جوری که شما می خواهید برداشت و تخریب کنید خیر ما چنین منظوری نداشتیم .
ضمنا چه کسی گفته که راه انتقاد به رییس جمهور بسته میشه ؟ مگه کسی در مقاله گفته که ایشون معصومه ؟ ما گفتیم آقا سید خراسانی هستند و امیر علم دار عصر ظهور و با روایات به صورت مستند ثابت شده که رییس جمهور تطبیق بسیار زیادی به شعیب بن صالح - سردار سید خراسانی- دارد .
مثل اینکه شما مقاله رو درست نخوندیدن ... یا اصلا مقاله مهم نبوده قراره یه تهمت خاموش شده رو دوباره روشن کنید .
یاعلی (340954)
 
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۱۹:۲۱:۱۷
این اول ماجرا می باشد، ولی فکر نمی کنم به همین جا ختم شود. باید منتظر ادعاهای جدید بود. (340957)
 
هموطن
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۱۹:۵۴:۳۹
توصیه من به همه هموطنان عزیز اینه که اول آن مفاله را بخوانند و بعد قضاوت کنند.
برای توضیح بهتر میگم:این مقاله تماما بااستناد به احادیث اهل بیت نوشته و هیچ چیز من درآوردی ندارد.
دلایلی که آورده بسیار قاطع است.توصیه میکنم اول ۀن را بخوانید و بعد قضاوت کنید. (340963)
 
ابوذر1389
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۲۰:۰۱:۱۳
این برادران و خواهران اولین مقاله نیست که بیرون داده اند.
مقاله علایم ظهور-سفیانی کیست؟
سید یمانی-سید خراسانی و این آخری شعیب صالح...
نکته ای که برایم جالب بود واکنش دوستان الفی به مقاله شعیب صالح بود.اگر مقاله اشکال دارد چرا به موارد قبلی واکنش ندادید؟
ثانیا مواجه با کسی که باب گفتگو را نبسته بحث و استدلال است نه بحث های ژورنالیستی و انگ زدن. (340966)
 
ali
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۲۰:۱۲:۰۰
kor korane rad nakon baradar (340972)
 
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۲۱:۱۲:۴۳
بنده دو سال است اين سايت را مطالعه ميكنم پيشنهاد ميكنم زود قضاوت نكنيد .اعضا ى اصلى اين سايت كه در بحث ها و مقالات شركت ميكنند داراى تحصيلات عالى ميباشند و از چين تا كانادا پراكنده اند. كمال بى انصافى است كه با چند سطر قضاوت را به خوانندگان واگذار ميكنيد! (340980)
 
watoowatoo
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۲۱:۴۷:۳۱
بنام خدا
امیدوارم این مسئله برای دست اندکاران الف مهم باشد و به صورت اساسی آنرا پیگیری کنند و از نظر صاحبنظران و بخصوص مراجع محترم در این مورد استفاده کنند.
به هرحال یادمان نرفته که سایت الف در طول 2 هفته 6 تیتر اصلی خودش را به فارسی وان و مرداک اختصاص داده بود. (340987)
 
خواننده
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۲۱:۵۰:۵۴
خیلی خوب است که هرکس خودش مطالب را بخواند وقضاوت کند. استدلالشان کاملا منطقی بود.
حتمابخوانید
u313.com
u313.ir (340989)
 
عمو
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۲۱:۵۶:۲۹
بنام خدا
آيا پيگيري مسائلي از اين قبيل كه در جامعه بزرگ زمينه خاصي ندارد صرفا يدليل باور اسلام ناب توسط گردانندگان سايت الف است؟ يا نشانه سياسي بازي است؟
در همين سايت مطالبي از علما محترم به نحو ظاهرا زيركانه اي نقل مي شود كه به شكلي تعريض به دولت داشته باشد مثلا \" كشور را با مكاشفه نمي شود اداره كرد\" يا امثال ذلك كه در سايت هاي ديگري كه وابستگي صنفي يا قبيله اي با هم دارند.
مگر كسي كشور را با مكاشفه اداره كرده است؟
مگر كسي ادعاي مكاشفه كرده؟

الحمد لله فقط دو طايفه به اين مسائل معروفند با اولي ها كسي كاري ندارد چون اختيار تاويل را در دست دارند و سايت الف جرات نزديك شدن به آنها را ندارد و دومي ها در زندانند كه بايد باشند .

آيا سن نويسنده اين مطلب كه از طريق سايت الف ، سايتي گمنام را به عده زيادي معرفي كرده آن اندازه هست كه كتابي بنام \" ال.... في القرآن\"/ سانسور از من است براي آنكه بد آموزي دارد/ ديده باشد كه انتشار آن دردسري بپا كرد ولي نويسنده كه چندي پيش بديار باقي پيوست عزت ديد و رفعت گزيد و براي ايشان آب از آب تكان نخورد؟
عدالت در همه موارد مشابه بايد يكسان باشد. آن بزرگوار قرآن را تاويل كرد و طوري نشد حالا كسي حديثي يا احاديثي را تاويل كرده حتما بايد جنجال راه انداخت ؟. و اتهام را طوري وارد كرد كه انگار زلزله احتمالي تهران در پيش است!
اگر واقعا دلسوز دين هستيد مطالب آن ها را بوسيله افراد آگاه نقد و ديگران روشن كنيد.
اين اقدام مرا بياد شعار اصلاحاتيان مي اندازد كه دانستن را حق مردم مي خوانندد ولي آن مقداري كه آرزو هاي آنها بر آورده مي ساخت. شما هم مي گوييد كسي حرف نزتد خيلي خوب اگر كسي حرف زد بايد جنجال كرد يا منطقي جواب داد؟ حتما بايد وزارت ارشاد و نيروي انتتظامي دخالت كنند و سايتي بسته شود و عده اي دستگير شوند تا فرصتي براي شما پيش ژآيد كه عليه دولت وحاكميت نوع جديدي سخن پراكني كنيد.
بالاخره يا درجاتي از آزادي وجود دارد و ناچار رطب و يابسي هم بافته مي شود و البته جلو پاسخگويي منطقي هم باز است و يا اينكه نبايد سخني گفته شود پس شما چه مي گوييد.
آيا مي توان باور كردكهاين جنجال هاي بي خاصيت از سر دينداري و مملكت خواهي است؟ (340992)
 
شاهد
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۲۲:۱۲:۵۷
اين مطالب تحليلي تحقيقي بر اساس روايات است و كسي ادعاي حتمي بودن نكرده

لطفا به خاطر مواضع سياسي و كينه اي كه نسبت به اشخاص داريد موضع نگيريد چون اين گونه موضع گيري بسيار مشهود است

در سايت u313.com مقالاتي در مورد احتمال سيد خراساني بودن اقا و سيد يماني بودن سيد حسن نصر الله و سفياني بودن پادشاه اردن و ... نيز درج شده شما اگر نگران انحراف در مهدويت يا فتنه بوديد آيا تا الان لال تشريف داشتيد كه به محض بردن نام دكتر احمدي نژاد اينچنين برآشفته شده ايد (341002)
 
علی
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۲۲:۲۷:۱۹
من خودم از مخاطبان این سایت هستم.
این رفتار شما یک رفتار گزینشی است. چرا وقتی مطلب به احمدی نژاد رسید همه صداشون درومد؟؟؟!
چرا قبلا حرفی نمی زدید؟
منطقی حرف بزنید. به نظر من مطالب این سایت مستند و منطقی هستند...
شما هم اگه مخالفین باید دلیل ارائه کنید ... (341006)
 
آناهید
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۲۲:۴۴:۱۰
با سلام

تا چه حد شخصیتهای ظهور را میشناسید؟

طبق نظر محققین برجسته مهدویت همه شخصیتهای ظهور در حال حاضر حضور دارند و چنین اتفاقی که تمامی شخصیتهای ظهور در یک دوره زمانی و به طور همزمان حضور داشته باشند در هیچ برهه زمانی به وقوع نپیوسته.
با توجه به این موضوع سوالاتی را مطرح میکنم:
\" صفات ذکر شده در روایات شریف برای سید خراسانی از این قرارند :
امام باقر (ع): « يخرج شاب من بني هاشم بکفّه اليمنى خال، ويأتي من خراسان برايات سود بين يديه شعيب بن صالح، يقاتل أصحاب السفياني فيهزمهم »
فردی با نشاط و سرزنده از بنی هاشم (سید ) که در دست راستش نشانه و سستی و خللی وجود دارد از خراسان یا ایران کنونی خروج میکند با پرچمهای سیاه در حالی که شعیب بن صالح فرمانده لشکر اوست و اصحاب سفیانی را میکشد و شکست میدهد.
و همچنین بر طبق روایات سید خراسانی برای برپایی قیام خود باید دو خصوصیت مهم داشته باشد :
- مقبولیت و محبوبیت مردمی ، تا مردم به فرمان او قیام کرده و جانبازی کنند
- ارتشی قدرتمند تا با کمک آن بتواند بر استکبار و سفیانی پیروز شود
با در نظر گرفتن این خصوصیات و صفات شما سید خراسانی را بر کدام شخصیت سیاسی و مذهبی حال حاضر منطبق میدانید؟

یا در مورد شعیب بن صالح با این صفات و خصوصیات \" شعيب بن صالح فردیست با نشاط و لاغر، با صورت اسمر یا قهوه ای رنگ ، با محاسن کم پشت و قدی کوتاه، صاحب بصيرت و يقين از اهالي ري یا تهران کنونی كه اندكي پيش از ظهور حضرت در ميان ايرانيان، ظاهر شده و نقش رهبر نظامي را در حركت ظهور آن حضرت، ايفا ميكند. او مردي است شكستناپذير، اگر كوه در مقابلش بايستد آن را منهدم كرده و عبور ميكند.
وي به همراه سيّد خراساني كه رهبري سياسي ايرانيان را به عهده دارد، پرچم اسلام را به حضرت مهدي(ع) ميسپارند و با نيروهاي خود در نهضت آن حضرت شركت ميكنند. خراساني و شعيب در زمره ياران خاصّ آن حضرت قرار ميگيرند و شعيب بن صالح به فرماندهي كلّ نيروهاي حضرت مهدي(ع) منصوب ميگردد.
شعیب بن صالح را بر کدام شخصیت سیاسی و نظامی حال حاضر منطبق میدانید؟
به نظر شما چه وظیفه ای در قبال ظهور حضرت داریم؟
آیا خودسازی و تهذیب نفس را کافی میدانید؟
یا آگاهسازی جامعه به نزدیک بودن ظهور را هم در کنار تحصیل فضائل و تهذیبات لازم میدانید؟
به نظر شما شناخت شخصیتهای ظهور چقدر اهمیت دارد ؟
و اصولا روایاتی که حتی در آنها به خصوصیات ظاهری و ویژگیهای جسمی و رفتاری شخصیتهای ظهور اشاره شده چه دلیلی میتواند داشته باشد؟
فکر میکنید چرا در اکثر مواقع اسامی شخصیتهای ظهور به صورت رمز آلود به کار برده شده و به صراحت بیان نشده ؟

منتظر پاسخ دوستان هستم

یا علی (341011)
 
امین
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۰۶:۴۸:۱۰
يا ايها الذين امنوا اتقوا الله و قولوا قولا سديدا - يصلح لكم اعمالك و يغفر لكم ذنوبكم، و من يطع الله و رسوله فقد فاز فوزا عظيما(احزاب 70و71)

ای اهل ايمان! با تقوا باشيد و سخن استوار بگوئيد- تا خداوند اعمالتان را اصلاح نمايد و گناهانتان را بيامرزد، و هر كس خداوند و رسول او را اطاعت كند، به فوز عظيم دست يافته است

با توجه به آیه فوق
1- انسانهای با ایمان باید بر اساس تقوا و بر حق سخن بگویند نه بر اساس احتمالات .
2- برخلاف گفته شما که:\"به نظر شما چه وظیفه ای در قبال ظهور حضرت داریم؟آیا خودسازی و تهذیب نفس را کافی میدانید؟ \"
سخن برحق ومحکم چون سدی جلوی گناهان را می گیرد
آیه شریف می فرماید تقوا و سخن سنجیده واستوار باعث آمرزش گناهان و اصلاح انسان می شود(رجوع شود به تفسیر نمونه)
پس نباید هر حرفی را در مورد مسئله مهمی چون ظهور بیان کرد و از آن حمایت کرد.
آیا به این موضوع فکر کرده اید که با احتمال کمی مسائل بیان شده درست نباشد آنگاه چه کسی پاسخ گوی این همه افترا ها و دین گریزیهای مردم خواهد بود.کسی جز بانیان جریان وپیروان آنها.
وظیفه ما شناخت جبهه حق است{(يا ايها الذين آمنوا اطيعواالله و اطيعوا الرسول و اولي الامر منكم)که در زمان غیبت اطاعت از ولی فقیه است}. تا زمانی که حق را نشناسیم اهل حق را نمی توانیم بشناسیم.نه این که براساس پیروی از انسانهایی که فکر می کنیم حق هستند راه حق را بشناسیم. (341059)
 
منتظران صبح ظهور
۱۳۸۹-۰۵-۰۹ ۲۳:۲۱:۳۳
از یک طرف خوشحالم چرا که اکثر بازدید کنندگان پاشون به سایت ما باز میشه و با حقایق بیشتر آشنا می شوند واز طرفی نیز نگرانم که شما فردای ظهور مقابل امام زمان بایستید نگرانم که شما هنوز باورتون نمیشه بعضی چیزا هنوز توی توهم هستید اقای توکلی هر انتقاد وتخریبی که از احمدی نزاد خواسته ای کرده ای تو که اتیش بیار مملکتی باید نگران خودت باشی که نکنه مقابل امام زمانم بایستی و بگی این اینو ما تا دیروز تو مجلس انتقاد و تخریب می کردیم حالا بشه فرمانده تو البته بگم مقالات این سایت ظهور بسیار نزدیک است همه در جهت افزایش حس وروحیه انتظار و عشق انتظار در مملکت است و صرفا مصادیق نیز احتمال است شما نمی خواد نگران ترویج مذاهب ظاله ای مثل ما باشید ما خدای یکتای بی همتا داریم ما پیامبری همچو حضرت محمد ص داریم ما 12 امام از علی تا مهدی داریم ما 14 معصوم داریم ما 5 تن ال عبا داریم ما حسین ها داریم ما کربلا ها داریم و ما علی ها داریم نگران فرقه ظاله وهابیت باشید که دارن در شهر های مرزی گوش ومغز بچه ها ی مردم بدبخت را از اراجیف پر می کنند و شما نشستید روی صندلی سبز بیخیال و فقط فکر ارتقا شخصیت اجتماعی خود را دارین این ننگ است بر شما که امار وهابیون را در کشور نمی دانید این ننگ است بر شما که حتی نمی توانید قانون ب علیه فعالیت های این فرقه بزنید بعد می ایید و یه عده جوان پاک که هدفشون الهی است و جز رضای خدا نیست و می خواهند فرهنگ انتظار را ارتقا دهند این بر خورد را میکنید به ولای علی قسم به زودی پشیمان میشوید ما هیچ وابستگی به هیچ حزب و گروهی نداریم و تما م کار های ما با صنار توبیار پنزار من داره جلو میره و نیازی هم به هیچ حزب و گروهی نداریم و از قبل هم اعلام کرده ایم که به طور کلی انجمن حجتیه ای ها را طرد می کنیم وبه هیچ عنوان قصد لاپوشی اشتباه هیچ شخصی را نداریم و معتقد هم هستیم که او معصوم نیست واشتباه میکند لاکن شما نگران نباشید همچنان می توانید ارز او و حتی ولایت انتقاد کنید اما داشته باشید انتقاد سازنده نه انتقاد کوبنده و تخریبی
ما فقط گفته های بزرگان دین را بزرگنمایی کرده ایم و داریم میگیم بابا خبری در راه است استکبار در لحظات اخر عمرش است به هوش باشید در خط استکبار نباشید وشروع به انتشار مقاله های مصداق یابی که جالب اینجاست در ابتدای هر مقاله بر این نکته تاکید کرده ایم که مصداق ها صرفا احتمالی است و بر پایه احادیث وروایات مگه ائمه این احادث را گفته اند که ما فقط در کتاب ها چاپ کنیم نخیر اینها راه را مشخص کرده اند اگر راست می گویید ما اولین مقاله هامون راجع به سفیانی بود چرا روی اون اینقدر مانور نداید
میخوام بینم چقدر به ازادی بیان پایبندید ثابت کنید
ولی اگه پاک کردین مطمئن باشین که به زودی زود به این حرف های ما خواهید رسید (341018)
 
کریم
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۰۲:۲۰:۰۲
هر کس اندکی با کتب حدیث و روایات اهل بیت(ع) مانوس باشد میداند که بخش غظیمی از احادیث درباره بحث مهدویت و نشانه های ظهور قائم آل محمد(عج) است.تعداد زیاد احادیث در بحث نشانه های ظهور نشان دهنده اهمیت بسیار زیاد و لزوم پیگیری آنها میباشد.وقتی میبینیم که چقدر از جانب اهل بیت(ع) نسبت به این امر حساسیت نشان داده شده قطعا بی توجهی و دنبال نکردن این احادیث آنهم در این عصر که به فرموده بسیاری از بزرگان بسیاری از نشانه ها علنی شده نوعی بی احترامی به ساحت مقدس آن موالی مخصوصا امام زمان(عج)است.بنابراین به جای تخریب این مقاله بهتر است که با این نگاه آن را بخوانیم. (341047)
 
اصغر
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۰۲:۲۴:۴۳
از آقا امام هادی ع منقول است که شعیب فردی قوی هیکل و کریه منظر میباشند
این با سیمای خوشگل رییس جمهور ریز نقش محبوب نمیخاند (341049)
 
همزاد دکتر احمدی نژاد!
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۰۳:۲۶:۵۱
سلام به مسولان الف!

با تشکر از تبلیغ سایت مرجع ما ! بزودی مقاله شماره 3 هم توسط علی اصغر بیرون میاد.
سلام ما رو به دکتر توکلی برسونین

به امید یکپارچگی امت
یا الله

WwW.ANTi666.iR (341052)
 
امین
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۰۷:۱۳:۳۶
اگر این طور باشد که ویژگی های احمدی نژاد با شعیب بن صالح قابل تطبیق است.سردار قاسمی بیشتر این ویژگی ها را دارد.
نمی دانم کی می خواهند از این گمانهزنی ها دست بردارند،زشت است.
(عاجلک الله یا بقیه الله) (341061)
 
گزنوفون
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۰۹:۰۹:۴۷
الف جان خیلی آبکی سراغ مطلب رفتی، کار شما بیشتر تبلیغ براش بود. خبری از استدلال هم در نظرات الف نیست فقط شلوغ کاری کردید که آی داد آی هوار! خواننده که ... نیست. (341079)
 
آل
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۰۹:۳۲:۲۲
تاریخ اسلام و تشیع نمونه های زیادی از این نوع انحرافات و تحریفها از دین رو دیده. بعض این دوستان تا اونجا میرن که روایات دست چندم رو تا حد قرآن مجید بالا میبرن یا حتی بالاتر. و همینطور مقام و مرتبه امام زمان رو در مقایسه با پیامبر اسلام. برای نشانه هم یک سری زلزله و یکسری جنگ و اتفاقات دیگه که تو دنیا هر روز میفته رو علائم ظهور حضرت. من فکر میکنم که این دوستان بجای دنبال نشانه ظهور توی هر روایت دسته چندمی و یا رعد و برقی گشتن بهتر باشه برن قرآن رو یک دفعه دیگه مرور کنند و ببینند که دین اسلام دقیقآ نقطه مخالف این جور خرافاته. و اون کور دلهایی که میخوان از این طریق انقلاب اسلامی رو به بیراهه بکشن بدونن تا امام زنده بود جرات این غلطها رو نداشتن و همونطور که امام در زمان حیاتش یکدفعه توی دهن اینها زد اینکار رو ایندفعه مقام معظم رهبری خواهند کرد و اینبار هم با پشتیبانی روحانیت و ملت ایران (341082)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۰:۳۶:۱۷
من فقط یک سوال دارم و از دوستان می خواهم که پاسخ دهند.
به نظر شما نفر یا نفراتی که خود را مستقیم با حضرت مهدی در ارتباط می بینند یا کسانی که مدعی ارتباط نامتعارف قلبی و معنوی با حضرت هستند، ایا خود را مقید به تبعیت از ولی فقیه خواهند دانست
ایا التزام عملی به ولایت فقیه دارند
البته نمونه ان را در عزل و نصب برخی دیده ایم و این یک هشدار برای ما دوستداران دولت و ولایتمداران است . (341104)
 
بنده خداودوستدار اهل بيت
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۰:۴۷:۰۰
ما مي دانيم كه خرافات افت سست شدن اعتقادات واقعي مي باشد بعنوان مثال وقتي مداحان در ماه محرم تبليغ مي كنند اگر افراد گناه كار براي امام حسين به سينه بزنند ويا قطره اشك بريزند تمام گناهان انها بخشيده مي شودوبه همين خاطر افرادي تا پاسي از شب به سر وسينه مي زنند و نماز صبح انها قضا مي شود مگر نه اين است كه امام حسين (ع) براي زنده نگه داشتن دين جدش مبارزه كرد وبه شهادت رسيد ايا امام حسين (ع) شهيد شد تا نماز و دين جدش زنده بماند يا اينكه كناهان مارا ببخشد امام شفيع ما مي شود به شرط وشروط ( اطاعت خدا واجراي دستورات دين اسلام ورعايت حقوق مردم ) ما مي دانيم كساني كه موفق به ديدار گل روي امام زمان (عج) مي گردند تبليغ ملاقات خود با ان حضرت در زمان حيات نمي كنند واگر كسي متوجه اين ارتباط گردد از او در خواست مي كنند كه در زمان حيات وي مطرح نكنند حال چه شده كه افرادي به اين صراحت ادعا مي كنند

باتوجه به ابهامات ايجاد شده واجب است كه مراجع بزرگوار تقليد در راستاي مسئوليت خطير خود ضمن روشنگري مردم به مبارزه با خرافات بپردازند (341109)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۰:۵۴:۱۱
از الف ممنونم که این خبر رو کار کرد تا تعداد هر چه بیشتری از مردم با این طرز فکر آشنا بشوند (341111)
 
هومن
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۱:۳۸:۳۱
برنامه اي توسط صدا و سيما نمايش داده شد و در ان اين مطلب عنوان مي شد كه چرا فيلمسازان غرب دايما مردم خاور ميانه را به گونه اي تهديد معرفي مي كنند ؟
با حمايت از ساخت چنين برنامه هايي.... از دوستاني كه چنين تفسيرهايي مذهبي را در اين موقعيت منتشر مي كنند مي پرسم ... ايا در اين شرايط چشم بستن به اين موارد و دادن مژده سقوط فاسدين جهان ....مردم دنيا را به ما بد بين نمي كند ؟انها تفسير معادلات سياسي دنيا راتوسط برخي بر اساس ديدگاه مذهبي خواهند شنيد و همچنين اشتياق به يافتن فاسدين و نابودي انها !ايا در اين صورت هراس براي دستيابي به سلاح و مقابله توسط مردم ما در ميان انها به وجود نمي ايد ؟
.ولي چرا دوستاني كه به اقاي توكلي اينچنين حمله ور مي شوند چشمشان را به حقايق مي بندند ؟ايا عبارت مقبوليت مابين مردم عبارت صحيحي است ؟برويد ميان مردم و ببينيد به واسطه عملكردهاي نامناسب چه بر سر محبوبيت برخي از منتخبين دولتي امده ؟
و سرانجام اينكه شيعه معتقد به ظهور امام زمان است .و براي مردم شيعه امكان بروز بحث در اين مورد وجود ندارد . (341124)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۲:۵۵:۳۲
الف خواستی فقط یه مطلب بزنی همینجوری الکی!
حداقل سایت بنده خدا را می دیدید. (341148)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۴:۱۵:۳۰
سلام
نخست، اگر از مقاله ای انتقاد می کنید حتماً رفرنس بدهید که بتونیم خود مقاله را هم بخوانیم.
دوم، من نمی فهمم \"شعيب بن صالح\" که اسم خاصه چگونه نگاشت شده به یک نفر با نام \"محمود احمدی نژاد\". نامهای اینها که با هم فرق دارند. (341180)
 
حسام الدین معین درباری
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۵:۱۷:۲۹
در این باره مطلبی در سایتم با عنوان \"در عاشق بودن زرنگ بازی ممنوع است!\" نوشته ام.
به آدرس زیر مراجعه کنید:
http://heldin.ir/archives/23 (341202)
 
ایرانی با غیرت
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۶:۱۹:۵۵
به نظر من آقای توکلی چون خودشان را هم سطح احمدی نژاد می بیند به رئیس جمهور حسادت می ورزد و اکثر اظهار نظرهایش و حامیانش که این سایت است فاقد استدلال و از روی حسادت است پیام مرا به آقای توکلی برسانید که دنیا ارزش این همه جوش خوردن رو نداره و اصل آخرت هستش حالا احمدی نژاد هم یک مدتی رئیس جمهور ه آخرش چی بالاخره هر منصب دنیایی فانی پذیره (341222)
 
منتظران صبح ظهور
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۷:۱۱:۴۳
خوب حالا که ثابت کردین پایبند به ازادی بیان هستین چرا ادرس سایت مذکور را در تیتر خبر نگذاشته اید تا کسی بیاد اونجا و خودش اظهار نظر کند
www.u313.com (341237)
 
محمود
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۷:۴۳:۳۵
سایت الف،نویسنده مقاله با توجه به روایات و اخبار مستند در باب علائم و شخصیت های ظهور قلم زده است . حال اینکه قبول یا رد اینگونه تطبیقات به خواننده آن مربوط می شود تا با بصیرت و آگاهی و مطالعه در این باب اقدام نماید . اینجا شمایید کا با شیطنتهای رسانه ای سعی در ملتهب نمودن افکار عمومی مینمایید و اندیشه فتنه در سر می پرورانید. لذا شایسته است در بحث اطلاع رسانی اینگونه مباحث محطاط تر عمل نمایید . (341247)
 
مجید
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۸:۰۷:۱۲
به نام خدا

با سلام

بر اساس روایتی از امام صادق ( ع ) ظهور قائم آل محمد ( ص ) در سال طاق یعنی فرد قمری خواهد بود .

با احتساب دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد که در صورت طبیعی بودن شرایط تا 12 مرداد 92 خواهد بود و براساس روایات و احادیثی که دوستان در مورد شعیب بن صالح مطرح کردند چنین مقایسه ای حداقل تا پایان این دور ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد کاملاً غلطه .. این که آیا ایشون بعد سال 96 هم رئیس جمهور خواهند شد یا نه رو الان نمی تونیم بگیم و حدسی بزنیم .

ما الان در سال 1431 قمری هستیم و تا پایان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد سالهای 1432 و 1433 در پیش خواهند بود و سال 1434 قمری شخص دیگری برفرض برگزاری انتخابات در خرداد ماه 92 رئیس جمهور خواهد بود .

اگر سال 1433 قمری رو به عنوان تنها سال طاق یا فرد در پیش روی این دوره در نظر بگیریم که با سال 90 شمسی مصادف خواهد شد سه شنبه 15 آذرماه دهم محرم و سه شنبه اول شهریور 23 رمضان خواهند بود که با احدایث وارده مبنی بر ظهور امام زمان ( عح ) در روز عاشورا ( روز شنبه ) و صبحه آسمانی در شب جمعه 23 رمضان سال قبل از ظهور خواهند بود .

سید خراسانی و شعیب بن صالح در مسئولیت هایی که هستند و به عنوان رهبران سیاسی و نظامی مطرح شده اند متصل به ظهور حضرت خواهند بود .

ضمن اینکه شعیب از قبیله بنی تمیم خواهد بود که از قبایل جنوب ایران یا بعضی روستاهای اطراف خراسان بوده اند

وبلاگ صددرد

http://saddard2.persianblog.ir (341249)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۸:۲۹:۵۸
من یک چیز در این نوشته (مقاله اصلی) خیلی آزارم می دهد و اون تعیین وقت برای ظهور حضرت هست. من تا اونجا که به یاد دارم حدیثی بود که می گفت: \" کذب الوقّاتون\" و در این مقاله عملا وقت برای ظهور تعیین شده (شش سال بعد از ظهور شعیب بن صالح) که برای شعیب بن صالح مصداق معرفی شده است. در صورتی که تا اونجا که من می دونم با این که تعدادی از علائم غیر حتمیه اتفاق افتاده ولی هنوز هیچ کدام از علائم حتمیه ظهور اتفاق نیفتاده و تعیین وقت تا قبل از بروز علائم حتمیه رو بنابر توصیه باید تکذیب کرد. (341261)
 
sedayemoshawer
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۹:۱۳:۱۸
باتاسف وتاثرباید به حال دین وباورهای دینی ومردمی که دغدغه دین دارندگریست که کار داردبه دست سوداگرانی می افتدکه دین را ابزاری برای رسیدن به اهداف نامیمون خود قرار داده و آن را نردبان قدرت خویش قرار داده که اگر فکری به حال این خرافه گرایی و تحجر نشود \"نه از تاک ونه از تاک نشان\"نشانی نخواهد ماند. (341274)
 
سارا مومني- اردن
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۲۰:۰۸:۰۴
سلام

بنده دارای پیشینه و تجربه خبرنگاری هستم . معتقدم تهیه کننده این خبر وجدان خبرنگاری و حرفه ای خود را زیر پا گذاشته و با شتابزدگی و سوء نیت اتهاماتی را به سایتی وارد کرده که شاید یک ساعت هم پیرامون آن تحقیق و بررسی نکرده است.
شما با تهیه یک خبر شتابزده و بدون تحقیق یک بار دیگر نشان دادید که بدون رعایت اخلاق حرفه ای اخبار خود را درج میکنید و جهت گیری خاص سیاسی دارید.

سایت مورد ذکر در خبر شما سیاسی نیست و از همه اتجاهات سیاسی در ان وارد شده و اظهار نظر میکنند و از غرب تا شرق عالم پذیرای عاشقان ولایت و منتظران ظهور است . این سایت بر خلاف عقیده و اتهامات شما وابسته به هیچ یک از ارگانهای دولتی نبوده و از شخص خاصی حمایت نمی کند و در جای خود انتقادات سازنده ای را نیز مطرح می سازد

نکته ای که شما از قلم انداخته اید بحثهای سیاسی و بررسی مسائل سیاسی روز و خاورمیانه و تحلیلهای دقیق سیاسی است که توسط کاربران این سایت انجام می گیرد و بعضا اخباری مهم در این سایت ارائه می شود که دیده شده چند روز بعد خبرگزاریهای بزرگ به ان اشاره می کنند .

اینجانب نیز یکی از علاقمندان به سایت ظهور بسیار نزدیک است بوده و مقالات متعددی را در این سایت ارائه داده ام که در بسیاری از سایتهای خبری و از جمله سایت شما درج شده و بسیار تعجب میکنم که شما چگونه از اخبار و مقالاتی که در این سایت نیز منتشر شده استفاده کرده اید و در عین حال سیل اتهامات واهی را نیز روانه آن کرده اید . تناقضی آشکار در رفتار شما وجود دارد.

اگر یک خبرنگار حرفه ای می خواست از این مطلب خبر تهیه کند چیزی شبیه به این باید می شد .

در یکی از سایتهای فارسی مطالبی در مورد تطبیق شخصیتهای عصر ظهور و نشانه های ظهور و سخنان بزرگان درج شده . در این سایت از شخصیتهای اصلی و برجسته عصر ظهور رمز گشایی و با آوردن روایات و تطبیق آنها شخصیتها معرفی شده اند .
در مقالات این سایت از آقای خامنه ای به نام سید خراسانی و از آقای احمدی نژاد به عنوان شعیب بن صالح نام برده شده و شخصیت مانند سفیانی نیز مرتبط با یکی از شاهان عرب منطقه فرض شده است .

امیدوارم حداقل خبر درج شده خود را پس از این توضیحات و واکنشهای خوانندگان خبر به نحو شایسته اصلاح کنید
سارا مومنی - اردن
نویسنده وبلاگ در جستجوی حقیقت
www.saramomeni.com

امیدوارم همواره با وجدان و دقت نظر و اخلاق حرفه ای در فضای سایبر فعالیت کنیم . (341289)
 
سارا مومنی
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۰۳:۰۶:۰۸
با سلام مجدد

ممنون از انتشار نظرات و فضایی که به دوستان داده اید تا نظر خود را آزادانه بیان کنند

یک نکته دیگر اینکه یک خبرنگار حرفه ای سعی می کند خبر را به اطلاع خواننده برساند و قضاوت را به عهده خود خواننده می گذارد و این یعنی احترام به شعور و درک خوانندگان در حالی که خبر شما از ابتدا این اختیار را از خواننده سلب کرده و یک زمینه ذهنی منفی نسبت به خبر مذکور در خواننده ایجاد می کند که معمولا یک خبرنگار حرفه ای این کار را نمی کند. این کار شما بعضا باعث تنش بیشتر شده و از سوی دیگر خود شما را متهم می سازد زیرا همانطور که برخی خوانندگان این مقاله را تایید نکرده و مطالب آن را باور ندارند عده ای دیگر هم هستند که با این مقالات هم عقیده بوده و با استدلالات بیان شده آن را باور دارند.

به هر حال اینجانب شخصا مقالات مذکور را مطالعه کرده و یک دید کلی و اطلاعات مفیدی کسب کردم و قطعا هر شخص دیگری هم که بدون تعصب به این مقالات بپردازد و مطالعه عمیق داشته باشد و بدون حب و بغض و تعصب باشد می تواند از مطالب مفید آن بدون در نظر گرفتن شخصیت ذکر شده استفاده نماید و با عقل و درک خود یک زمینه ذهنی نسبت به یکی از شخصیتها و حوادث آخر الزمان پیدا کند

به هر حال همه ما به ظهور اعتقاد داریم و این مقاله را می توان جزو مقالات تحقیقی محسوب کرد که علیرغم انتقادات وارده دارای محاسن و مطالب مفیدی هم هست و با نگاهی جدید به موضوع مهدویت و اخر الزمان نگریسته و مثل هر مقاله تحقیقی دیگر می تواند درصدی از خطا را نیز در خود داشته باشد و خوانندگان هم با این دید به آن می نگرند.

قابل ذکر است نخستین بار تطبیق شخصیت دکتر احمدی نژاد با شعیب بن صالح در روایات را یک نویسنده عرب در سال 1384- 86 ؟ بنام شادی فقیه مطرح کرده است و موضوع خیلی هم جدید نیست و بسیاری از شهروندان عرب نیز به این موضوع اعتقاد دارند و ان را باور دارند.

موفق باشید
با احترام (341368)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۲۳:۲۹:۵۴
من این بحث ها رو پارسال توی اینترنت دیدم. چیه حالا تازه یادتون افتاده؟‌ اگر نگران سوء استفاده از این مقولات بودین چرا این همه وقت دم نزدین؟ حالا هم فرمودین اخیرا چنین مطالبی مطرح شده است در حالی که دروغ است و مال پارسال است. شما خودتون هم دارید از این قضیه استفاده سیاسی می کنید که جو سازی کنید که بله دست هایی در کارند که ... (341335)
 
دلسوزاسلام
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۰۹:۴۸:۱۳
اقایان به خداسوگند بس کنید دست ازاین اوهامات برداریدباورکنیدپوچ بودن این ادعاها خیلی زود مشخص میشوددرنتیجه بیم ان میرودجوانان تحصیل کرده ماازاصل دین دورشوندان موقع کدام مبشری پاسخ گوخواهدبود (341412)
 
علي
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۰۹:۵۴:۵۸
عزيزان چرا اين همه با عجله خبر رو زديد؟

و چرا با اين تيتر ؟

بنده خودم از محققين در اين زمينه هستم و مدتهاست كه با اين سايت آشنا هستم ، از زماني كه وبلاگ بود.

كار پژوهش و انطباق شخصيتهاي مختلف عصر ظهور رو انجام دادند از سيد خراساني كه بسياري اعتقاد دارند ولي امر مسلمين هست تا پادشاه اردن كه اعتقاد دارند سفياني هست البته با دلايل و مدارك روائي و مستندات ثابت كردند ، همچنين پادشاه عربستان و سيد حسن نصرالله هم از شخصيتهاي عصر ظهور هستند.

به جاست كه طي پستي اين مطلب عجولانه رو اصلاح بفرمائيد.

موفق و مويد باشيد. (341413)
 
حسين
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۱۳:۰۷:۰۷
تحقيق نكرده حرف نزنيد.چرا حوصله مطالعه را از خودتون ميگيريد اما جوابهاي آماده در جيب داريد.و منابع خبريتان اينقدر اشتباه ميكنند. (341466)
 
رحيمي
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۱۳:۱۹:۲۴
مهدويت شما نه اميدي براي مستضعفان است و نه تهديدي براي مستكبران در خيال خام مهدويت هپروتي خود بمانيد / انهم يرونه بعيدا و نراه قريبا (341473)
 
M.H
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۱۳:۴۷:۱۳
سلام
ماشاالله این علی تصغر آقا هر جا پال می ذاره یه غوغایی به پا می کنه .
روی سخن با زحمت کشان این محفل شما خیلی جالب ابتده به انتقاد (نه معذرت می خوام تخریب ) ریاست جمهوری و تهمت به شخص ایشان زدید با جملاتی مثل «حامیان برخی مقامات اجرایی» «حلقه اطرافیان این مقامات» « سوء استفاده سیاسی» «بدبین کردن مردم به مذهب و مهدویت»«نسبت دادن اشکالات مقامات اجرایی به مذهب یا به صورت عکس آن (بخوانید نسبت دادن مذهب به مقامات اجرایی؟ بی مذهب!البته گمان نمی کنم چنین منظوری داشته باشید)»
و بعد با این جمله خود را رها می کنید از این همه تهمت «رییس جمهور محترم بارها بر کذب بودن چنین شایعاتی » «شایبه انتشار آن حتی از سوی مخالفان دکتر احمدی نژاد »
و حتی بدون کوچکترین دلیل و سند .
ارسال مشابه این پیام به U313
موفق و سربلند باشید انشاالله (341484)
 
حسين
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۱۳:۴۹:۰۱
مسئولين محترم سايت الف
من سايت بالاترين را بطور مرتب نگاه مي كنم و اين مقاله را در سايت بالاترين ديدم و از طريق آن با سايت ظهور نزديك است آشنا شدم. لازم است اشاره كنم حتي سايت بالاترين مثل شما و با ديد منفي با اين موضوع برخورد نكرد اگرچه بلافاصله اين مقاله را از بخش خبرهاي مهم حدف كرد كه خود جاي تفكر دارد. شايد نگران آشنا شدن افراد با محتويات اين سايت باشد. در هر صورت در سايت ظهور نزديك است مقالات متعددي درباره شخصيت هاي ظهور آمده است كه همه با توجه به روايات و نقل قول از افراد موثق و به صورت علمي و مستدل بحث شده است كه بعضا بالغ بر صد صفحه است. همچنين در تمام آنها نويسندگان تاكيد دارند كه تطبيق افراد قطعي نيست و تصميم با خواننده است. حال چه خوب است قبل از هر گونه قضاوت عجولانه كه احتمالا ناشي از ديدهاي سياسي يا كينه هاي شخصي است متخصصان و كارشناسان اهل فن هر چه زودتر در روشي مشابه اين مقالات را به صورت مستدل و علمي نقد كنند. علاوه بر اين شواهد فراواني نشان مي دهد كه غربي ها به بروز حوادث عجيبي در آينده نزديك كه تحت عنوان آخرالزمان معروف است اعتراف مي كنند و تلاش فراواني مي كنند تا از رخ دادن آن جلوگيري كنند. (341486)
 
reza
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۱۴:۲۰:۲۵
حالا چرا این سایت رو پایین اوردن ؟؟؟ (341493)
 
r-a
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۱۴:۲۷:۰۳
با سلام
باید بر اصول،نقات قوت و مثبت مهدویت تکیه کرد.البته نمیشود علائم و شرایط قبل از ظهور را نادیده گرفت.بررسی علائم و شرایط قبل از ظهور با توجه به روایات(دلائل نقلی) و قرائن و شواهد(دلائل عقلی) میتواند به درک و تحلیل درست، نسبت به واقعیت دنیا و منطقه خاورمیانه که ظهور و بروز پیدا کرده و می کند منتهی بشود.این قبیل فعالیتها و تحقیقات در زمینه مهدویت جزیی از کار است.ضمنا هیچ کس ادعای قطعی و مسلم ندارد که مصداق شعیب دقیقا همان دکتر احمدی نژاد است،یک نظریه و امر تحقیقی است و می تواند قابل نقض باشد. اگر کسانی قائل به انحراف و خرافه هستند و انکار مطلق میکنند،با توجه به روایات و قرائن و شواهد عکس این را ثابت کنند و مخاطبین هم استفاده نمایند و قضاوت کنند. (341500)
 
مهرداد
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۱۶:۰۶:۴۱
با عرض سلام و خسته نباشید
مطابق روایات وارد شده حضور شعیب ابن صالح در زمان حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا یک نشانه غیر حتمی است. معنای دقیق آن اینست که اگر به اذن واراده خداوند متعال حضرت صاحب الزمان در این زمان ظهور فرمایند آقای دکتر با عنایت به شواهد و دلایل موجود می تواند در نقش شعیب ابن صالح قرار بگیرند.همه چیز در ید قدرت لایزال الهی است هرگاه اراده الهی بر تحقق ظهور قرار بگیرد قطعا شرایط و نشانه هایش را هم فراهم می سازد. اگر خارج از نفس پرستی به قضاوت درباره زحمات سایت u313.com بپردازیم متوجه می شویم که حرف غیر منطقی (در استدلال بر شیب ابن صالح بودن احمدی نژاد)نزده اند. اینها فقط نشانه هایی را بیان کرده اند که می تواند در عصر ما وجود داشته باشد.و در پایان اینکه قدرت الهی مافوق کشف نشانه هاست.
اللهم عجل لولیک الفرج (341538)
 
از اعضای مبشران
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۲۱:۱۲:۴۰
به ولله اگر بدون غرض به ماجرا نگاه کنیم مشکل ما حله .
عزیزانی که با محتوای سایت ما مخالف هستید .

خواهش میکنم مطالب این مقاله را بخوانید و بعد بدون غرض قضاوت کنید .
ممنون از همه (341647)
 
هومن
۱۳۸۹-۰۵-۱۱ ۲۲:۲۰:۲۶
در كامنتي نويسنده محترم نویسنده وبلاگ در جستجوی حقیقت ....چنين اورده :
بنده دارای پیشینه و تجربه خبرنگاری هستم . معتقدم تهیه کننده این خبر وجدان خبرنگاری و حرفه ای خود را زیر پا گذاشته و با شتابزدگی و سوء نیت اتهاماتی را به سایتی وارد کرده که شاید یک ساعت هم پیرامون آن تحقیق و بررسی نکرده است.
شما با تهیه یک خبر شتابزده و بدون تحقیق یک بار دیگر نشان دادید که بدون رعایت اخلاق حرفه ای اخبار خود را درج میکنید و جهت گیری خاص سیاسی دارید.
........................................................
پاسخ : ايا نقدر بر مورد مهمي مانند ارتباط دادن مسولين سياسي با ظهورحضرت .....كه در سايتي درج شده صرفا يك خبر است كه بايد اخلاق خبرنگاري و تحقيق در مورد خبر ذكر شود ؟تعجب مي كنم كه چنين موارد اعتقادي كه مي تواند با بنيان هاي فكري ديگران متفاوت باشد در تحقيق حل شود !بيشتر به نظر مي ايد كه ايشان در پي يافتن راه دفاع است و لذا متوجه ماهيت نقد نشده و ان را خبر مي شمارند .

سپس مي خوانيم كه :


نکته ای که شما از قلم انداخته اید بحثهای سیاسی و بررسی مسائل سیاسی روز و خاورمیانه و تحلیلهای دقیق سیاسی است که توسط کاربران این سایت انجام می گیرد و بعضا اخباری مهم در این سایت ارائه می شود که دیده شده چند روز بعد خبرگزاریهای بزرگ به ان اشاره می کنند . اینجانب نیز یکی از علاقمندان به سایت ظهور بسیار نزدیک است بوده و مقالات متعددی را در این سایت ارائه داده ام اگر یک خبرنگار حرفه ای می خواست از این مطلب خبر تهیه کند چیزی شبیه به این باید می شد .

........................................................
پاسخ :
ايا اين روش كه ابتدا كاربران و سايت را برجسته عنوان كنيم و سپس اعلام كنيم ما هم جزيي از ان هستيم ...يك روش اخلاقي در ارتباط با مخاطب است ؟و در ضمن اخبار چگونه در قبل از وقوع توسط كاربران ان سايت اعلام مي شود ؟
و در خاتمه هم مي خوانيم كه :
امیدوارم حداقل خبر درج شده خود را پس از این توضیحات و واکنشهای خوانندگان خبر به نحو شایسته اصلاح کنید
سارا مومنی - اردن

........................................................
پاسخ :
حتماتصحيح مطلب بدين صورت است كه نظريات اعتقادي نويسنده گان مطلبي را كه نقد شده را هم براي خواننده گان خود به عنوان مفروضات اثبات شده معرفي نمايند .
از توجه به مفاهيم و تفاوت نكاتي مانند خبر .... نقد مطالب و رعايت اخلاق حرفه اي خبرنگاري ممنونم . (341663)
 
جواد
۱۳۸۹-۰۵-۱۲ ۰۳:۱۷:۴۰
برای مسئولین سایت الف متاسفم که بدون تفکر و هیچگونه اطلاعی در این ضمینه به شدت عکس العمل نشان دادید که البته این به خاطر عقده و کینه ای هست که شما از احمدی نژاد دارید. و یقین دارم که شما اصلا این مقاله را نخوانده اید چون این مقاله نزدیک به 100 صفحه است.و البته شما هیچ اطلاعی از مباحث مهدویت نداشته و اصلا تا به حال اسمی از شعیب ابن صالح و سید خراسانی و یمانی و سفیانی و ... به گوشتان نخورده.جالب اینجاست که این مقاله هنوز تمام نشده و قسمت سوم آن همچنان باقی مانده و شما در مقابل آن اینچنین عکس العمل نشان میدهید.این سایت و سایت های دیگر مهدویت مدت زیادی است که فعالیت میکنند و دهها و صدها مقاله و اخبار روز در آنها قرار دارند که نوسندگان آنها و خوانندگان آنها منتظران حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند و اصلا یک سایت سیاسی نیست و در شرایطی که شما و لاریجانی و قالیباف و ... از الان به فکر انتخابات ریاست جمهوری و کسب قدرت هستید گردانندگان و خوانندگان این سایت چشم انتظار ظهور هستند.آنها به چه میاندیشند و شما در چه فکری هستید !
خدا کینه و حسادت را از دل ما بر دارد تا توفیق فهم و بصیرت نصیب ما شود (341700)
 
آرش
۱۳۸۹-۰۵-۱۲ ۱۰:۲۰:۱۰
مطالب وب سايت مورد نظر را بدون حب و بغض و بي غرض بخونيد. خودتون به مراجع و كتابهايي كه به آنها ارجاع داده شده در متن رجوع كنيد و صحت يا نادرستي مطالب را بررسي كنيد.
در نهايت خواهيد ديد كه با يك ديد بي طرف نويسنده تا حد زيادي مستدل و قوي مطالب خود را بيان كرده است.
يا علي (341740)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۲ ۱۲:۰۰:۳۴
در خانه اگر کس است این همه حرف بس است
ما نمیدونیم دلیل مخالفت شما چیه و تا ندونیم چیرو قبول ندارین نمیتونیم بهتون اثبات کنیم که این سایت داره حرف حق میزنه
1-شما با چی مخالفین؟ولایت؟اگه با ولایت مخالفین و مسلمونید برید درباره ولایت در منابع دینی تحقیق کنید
2- اگه ولایت فقیه رو قبول دارید اما رهبر کنونی رو به عنوان ولی فقیه قبول ندارین بازم برید مطالعه کنید و با دلیلهای الکی و با شایعات و حرفایی که چند تا آدم سطح پایین میزنن خودتون رو توجیه نکنی.وقتی کاملا جستجو کنید میبینید که تنها کسی که الان میتونه رهبری کشور رو داشته باشه سید علی.(دور از تعصب مطالعه کن منم اول رهبرو اون قدری که باید قبول نداشتم)
3-اگه رهبرو قبول دارین ولی میگین الان عصر ظهور نیست و معلوم نیست عصر ظهور باشه:بنا به گفته ی اکثر محققین این زمینه غیر از 5 تا علامت حتمی که خیلی نزدیه به ظهوره بقیه علائم ظاهر شده تقریبا 1200 تا.تازه میتونی به بشارتهایی که علما و مراجع عظام میدهند یکم توجه کنی به کرات میگن ما به ظهور نزدیکیم
4-اگه میگی قبول داری ظهور نزدیکه ولی نباید ما وقت تععین کنیم
گروه ما هیچ وقتی تعیین نکرده و همیشه مخالف این کار بوده و منم از کتب خوندم و از کارشناسان دینی زیادی پرسیدم گفتن تعین وقت اینه که وقت دقیق تعین کنی وحدود را شامل نمیشه.و اگه این کار ما که میگیم ظهور نزدیکه کار اشتباهیه و دروغه.پس نعوذ بالله روم به دیوار لابد آیت ا.. بهجت و رهبر و ..... دارن د... میگن ؟
5-وقتی راجب موارد بالا تحقیق کردی این نکته رو یادت باشه که اگه ظهور نزدیک باشه که هست اون شخصیتهایی که ائمه از اونا یاد کردن الان زنده و در حال انجام مسئولیتشونن
6-اگه همه رو قبول داری ولی میگی احمدی نژاد شعیب نیست ما به دلائل بسیار زیادی ثابت کردیم که به احتمال قوی شعیبه دلایلشو میتونی تو سایت ببینی همه هم با منبع موثقه به فرض چندتاییشو با دلیل رد کردین در این مواقع ما اونقدر دلیل دیگه رو سرتون میریزیم که نتونی نقض کنی داداش جون
7-بعضی ها میگن اگه الان بگیم مثلا شعیب بن صالح احمدی نژاده اومدی و خدایی نکرده براش اتفاقی افتاد
اگه خدایی نکرده اتفاقی بیوفته:اولا ما 100 در 100 تگفتیم حتما احمدی نژاده.بعدشم کسانی که واقعا معتقد و منتظر ظهور باشن ضربه به اعتقادشون نمیخوره.(به قول ح اسلام حاجتی:کسی که بچشو گم کرده تا صدای در میاد 6 متر میپره بالا میگه حتما بچم پیدا شده .شما که ادعای انتظار ظهور رو داری نمیشه این همه دلیلو ببینی بگی نه اینا قانع کننده نیست اگه اینطوری گفتی بدون میگی منتظری ولی....)
8-گفته ی آیت الله مکارم هیچ ربطی به سایت ما و کاراش نداره. و چیزایی که سایتا در مورد ما مینویسن همه تهمته خودت بیا سایتو نگاه کن
9-اگه سایت 313 از خط ولایت و رهبری خارج بشه من شخصا راهمو جدا میکنم
تبصره:کسی که خواب باشه با یه تلنگر میشه بیدارش کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده......
مواظب باش جزو اونایی که خودشونو به خواب زدن نباشی داداشی
من ایمیلمو بالا زدم اگه خلافشو ثابت کردی بهم ایمیل بده اگه قانع کننده بود قبول میکنم
در انتها میگم سلیت الف که عجولانه به گروه ما تهمت زده اشتباه بزرگی کرده و سایتشو زیر سوال برده (341797)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۵-۱۲ ۱۲:۰۸:۰۵
قابل توجه کسایی که فکر میکنن خیلی مومنند و ولایتو قبول ندارن
بعضی از دنیا پرستان و کسایی که میخوان به لذتاشون برسن هرچی براشون دلیل بیاری قبول نمیکنن :حدیث امام زمان: فقیهان در عصر غیبت حجت من بر امتم هستند هر که حرف آنان را رد کند حرف مرا رد کرده است (341802)
 
jodam
۱۳۸۹-۰۵-۱۲ ۱۲:۲۳:۲۶
روايت سيد خراسانى يك روايت واحد وضعيف است و طبق نظر مراجع از نشانه هاى حتمى ظهور به شمار نمى رود.در مقابل آن قيام يمانى هست كه از نشانه هاى حتمى است و از همه ى جنبش ها پاك تر و مورد تاييد ائمه است و جالب اين جاست كه مقاله مربوطه اصلا به قيام يمانى اشاره نمى كند و اصلا آن را جزو علائم ظهور نمى داند! ضمنا در مقاله مربوطه گفته مى شود شهادت نفس زكيه در نجف روى مى دهد در حالى كه در روايات معتبر داريم كه واقعه مربوطه در مكه مكرمه روى مى دهد. (341812)
 
منتظر
۱۳۸۹-۰۵-۱۴ ۰۱:۰۵:۳۴
jodam عزیز اگر به سایت u313.com مراجعه کنید مطالبی مهمی در مورد قیام یمانی و شخص سید یمانی مشاهده خواهید کرد.

ضمنا منتظر یک مقاله نقادانه و بدون اتهام بیدلیل به مطالب این سایت و مخصوصا مقاله راز دلبری هستیم. (342465)
 
m.h
۱۳۸۹-۰۵-۱۲ ۱۲:۳۲:۴۳
سلام بر عزیزان
مگر این نیست که باید جواب عالم را باعلم داد محقق رو با تحقیق و.... پس چرا عده ای جنجال راه می اندازند مسئولین سایت به جای ایجاد جنجال و توهین به خیل عظیمی از کاربران و محققین و .... بیایند حرف حساب با سند و دلیل محکمه پسند خود را در u313 ارائه دهند همه منتظرند ««حمله تو زمین خودی شاهکار نیست فرار است»» (341814)
 
jodam
۱۳۸۹-۰۵-۱۲ ۱۹:۴۵:۲۹
در مقاله ياد شده از نشانه هاى شعيب نظامى مى باشد در حالى كه احمدى نژاد هيچ گاه عضو رسمى سپاه يا ارتش نبوده و تنها(به ادعاى برخى البته)به عنوان بسيجى در جبهه حاضر بوده.به علاوه از ديگر نشانه ها داشتن خال در سمت راست صورت است در حالى كه هيچ خالى در آنجا وجود ندارد. (342001)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۵-۱۲ ۲۱:۴۰:۰۳
اینجا واسه خودتون میبرید و میدوزید اگه خیلی راست میگید برید توی سایت u313 تو بخش نظرات مباحثه بزارید ما هم هرکی حرف قانع کننده تر زد قبول میکنیم
اگه دنبال واقعیت هستید (342025)
 
طرفدار حق
۱۳۸۹-۰۶-۰۴ ۱۶:۳۳:۲۴
آن روزی را میبینم که آقا احمدی نژاد در کنار آقا صاحب الزمان داره خون تمام فتنه گران را میریزه ، اون وقت خواهید فهمید که نباید به این مرد الهی دولت اینقدر ناجوانمردانه بتازید
من میدونم پیام منو پاک میکنید چون از نوشته شدن اسم آقا احمدی نژاد کنار اسم آقا صاحب الزمان میترسید
به یاد بیار آقا احمدی نژاد با آقا صاحب الزمان هر دو دست در دست هم شما و امثال شما که چشم بصیرت ندارند را از دم تیغ میگذرونند
پناه میبرم به خدای یگانه (350338)
 
عاصی
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۲:۵۹:۰۴
با سلام

* صحبت اول با دوستان گروه مبشران ظهور:

از اول بنا بر این بود که نتیجه گیری قطعی نکنیم و و فقط با احتمالات صحبت کنیم. اینکه در عنوان مقاله \"حقیقت بزرگ\" بکار می برید یعنی قطعی که این اشکال دارد. در سایتهای عربی هم که مرجع داده اید در این باره بحث شده است کسی از حقیقت بزرگ نگفته است و مه احتمال داده دهند که این احتمالات نیز بر پایه استدلالات خوبی استوار است ولی قطعیت دادن به این مسئله اشتباه استراتژیک بزرگی بود که مرتکب شدید.

* صحبت دوم با نویسندگان خبر:

انصافا، بینی و بین الله مقاله را کامل خواندید و بعد این خبر را نگاشتید. اصلا خواندن کل مقاله پیشکش، شما مطالب و محتویات سایت U313.IR را بررسی کردید که بفهمید حرف این سایت چیست که به همین راحتی حکم صادر کردید که به دنبال پروژه مقدس سازی است. به نظر می رسد که تنها چیزی که شما ملاحظه کرده و بر اساس آن حکم صادر کردید مقدمه مقاله در صفحه اول باشد.

* در پایان سخنی با منتقدان و مخالفان:

دچار اشتباهی که نویسندگان خبر شده اند نشوید و از روی حب و بغض از پیش قضاوت نکنید. متن مقاله را مطالعه کنید و بعد هر چه فحش و ناسزا می خواهید بگویید (البته فرض را بر احتمال بگذارید و نه حقیقت، و اصلا عنوان مقاله را نادیده بگیرید.) (354999)
 
علی رضا
۱۳۸۹-۰۶-۳۰ ۲۱:۱۱:۰۰
حالا که همه حرفاشون رو زدند من هم نظرم رو می گم:

با اینکه سال 81 و 82 تموم شد
با اینکه آمریکا به عراق حمله کرد
با اینکه فرمانده سپاه عوض شد
و .....

ولی من هنوز هم معتقد و البته امیدوارم که شعیب بن صالح همون

سردار سرلشگر رحیم صفوی

خودمون باشه.
و الله اعلم (358249)
 
حسین
۱۳۸۹-۱۱-۱۵ ۰۰:۲۴:۰۳
(به یاد بیار آقا احمدی نژاد با آقا صاحب الزمان هر دو دست در دست هم شما و امثال شما که چشم بصیرت ندارند را از دم تیغ میگذرونند)
مگر منجی عالم بشریت برای قتل عام کردن مردم ظهور میکنه که شما میخواین همه رو از دم تیغ بگذرونین ،
سالهاست که مردم دنیا منتظر منجی عالم بشریت هستن تا بیاید و عدالت را در جهان گسترش دهد و بشر را نجات دهد نه اینکه بیاید و هر کس را که با او مخالف است به قتل برساند بلکه برای هدایت می آید
این چه حرفی است که شما میزنین
مگر شما مسلمان نیستین و مگر شما پیرو علی نیستین ، تمام پیامبران و ائمه برای هدایت آمده اند نه قتل عام مردم وگرنه کشتن مردم که برای خدا کاری نداشت .
124 هزار پیامبر برای هدایت مردم فرستاده شدند
بروید و توبه کنین و بی خودی نسبت به کسی حب زیادی و نسبت به دیگران بغض زیادی در دل راه ندهید (400213)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.